maar het uiteindelijke filmpje wordt toch niet in brazil gerenderd? anders zit je nu geile plaatjes te maken en gaat straks tijdens de animatie alles flippen, tenzij het gewoon wel in brazil wordt gerenderd dan zeg ik wel helemaal niks meer
Verwijderd
Voor zover ik weet wordt de standaard scanline gehanteerd bij het project. Alleen vind ik mijn wipjes mooier in brazil. Ja, weet dat het volksverlakkerij is
Zal eens kijken of ik Brazil er weer af krijg. Scheelt iig een hoop vastlopers en onaangekondigde afsluiters van Max. (Of is het normaal dat na één keer renderen er geen bestanden meer geopend kunnen worden zonder een fatale error van Max?)
Zal eens kijken of ik Brazil er weer af krijg. Scheelt iig een hoop vastlopers en onaangekondigde afsluiters van Max. (Of is het normaal dat na één keer renderen er geen bestanden meer geopend kunnen worden zonder een fatale error van Max?)
klinkt als software in de niet oorspronkelijke staat verkregen. 
Je hebt toch wel max 4.2 he, en niet 4.0. 4.0 is buggie stuff. En welke brazil versie? en als je windows 98 draait is het je eigen schuld
Je hebt toch wel max 4.2 he, en niet 4.0. 4.0 is buggie stuff. En welke brazil versie? en als je windows 98 draait is het je eigen schuld
Verwijderd
Nouja, er zijn gewoon dingen die je NIET moet doen wanneer je brazil gebruikt. bijvoorbeeld 3dmax raytrace material gebruiken.Op dinsdag 25 juni 2002 12:04 schreef _Paddo_ het volgende:
Voor zover ik weet wordt de standaard scanline gehanteerd bij het project. Alleen vind ik mijn wipjes mooier in brazil. Ja, weet dat het volksverlakkerij is
Verwijderd
Nee, wel de oorspronkelijke staat. Max zelf draait goed. Alleen vastlopers bij scenes die extreem veel geheugen nodig hebben. Brazil is de gratis probeer versie, die roept dattie 60 dagen trial is, maar gelukkig beter kan renderen als tellen. Sinds de installatie daarvan is het janken met de pet op. Maar ja, zowel de site van SplutterFish als het forum daarvan waarschuwen dat je eigenlijk betatester bent. Eigen schuld, 3d-bult.Op dinsdag 25 juni 2002 13:34 schreef gladiool het volgende:
klinkt als software in de niet oorspronkelijke staat verkregen.
En nee, helaas geen windows 98 meer. Ben de trotse bezitter van de eerste windowsversie genoemd naar een bug, Windows ME.
Maar goed, back ontopic, zal vanavond de klimop eens bijsnoeien met de default scanline.
en als je meer met max wil gaan werken echt 2000 of XP gaan draaien, want ME is nog eviler voor max dan 98. Echt grote kans dat je problemen dan over zijn. Het kan wel maar iedereen raad het af.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat zelfs onder ME althans met Max geen grote problemen heb. Het enige punt is grote scenes met animatie. Was laatst bezig met een max-presentatie van 8 minuten/meer dan 9000 frames en genoeg objecten. Als ik maar naar de scroll-bar op de tijdbalk wees, liep alles vast. Maar tijdens het renderen zelf geen rare dingen meegemaakt. (Duurde bijna 240 uur) Ik kon zelfs nog gewoon freecellen tijdens het renderen!
(heb maar 1 pc)
Verwijderd
Brazil eruit gegooid, supersampling aangezet, lampen toegevoegd... En dan doet de klimop het opeens wèl! (net zoals de bakstenen bij de nok). En hij rendert negentien en een halve minuut sneller ook!

wohw! hoe krijg je het met die scene in godsnaam voor elkaar om er 19,5+ minuten over te doen?? op 8000x8000 renderen ofzo???
Verwijderd
Om deze scene met Brazil te renderen (met daylight enabled) duurt bij mij ongeveer 20 minuten. Nu dertig seconde met de default scanline.
jah helaas is het plaatje ook een stukkie minder geworden, maar dit kun je mooi oplossen door een hele zooi random omni lights boven je huisje te hangen met allemaal schaduw aan... het is een beetje proberen wat goed werkt en je rendertijd verdubbelt wel maar 1 minuut is nog steeds beter dan 20
Verwijderd
D'r hangen er al 8.. Met schaduw aan... Ik zie alleen dat ik -omdat ik thuis altijd in het donker zit te werken- een wel erg donker plaatje gegenereerd heb.Op woensdag 26 juni 2002 14:00 schreef ddtommie het volgende:
jah helaas is het plaatje ook een stukkie minder geworden, maar dit kun je mooi oplossen door een hele zooi random omni lights boven je huisje te hangen met allemaal schaduw aan...
_Paddo_, ik vind het een heel strak huisje, maar zou het plaatje niet duidelijker zijn als je de achtergrond wat donkerder maakte en de voorgrond wat lichter?? tis nu zo blauw met donker blok ervoor
Yeah Yeah
Lord Mithril gooi mij er maar uit.
Ik ga eerder op vakantie als ik dacht. Verder iedereen veel suc6!
http://hawvie.deviantart.com/
2bad.. het lukt je ook niet om er ervoor af (of aflijkend) te krijgen?Op donderdag 27 juni 2002 15:05 schreef HawVer het volgende:
Lord Mithril gooi mij er maar uit.Ik ga eerder op vakantie als ik dacht. Verder iedereen veel suc6!
ach in iedergeval veel plezier op je vakantie.
Bier, Whiskey en Metal!!
ik ga ook eerder weg maar ik dnek wel dat ik het afkrijg maar het word niet echt mooi denk ik en ik heb nog wat vragen enzo over textuers (staan hierboven ergens). maar als het niet echt helemaal mooi af is maakt het toch niet zo veel uit????
het begon als een n00b project dus nope het maakt niet uit.. het is gewoon de bedoeling dat je iets moois maakt.. maakt niet uit als het er niet uit ziet...Op vrijdag 28 juni 2002 20:52 schreef zirus het volgende:
ik ga ook eerder weg maar ik dnek wel dat ik het afkrijg maar het word niet echt mooi denk ik en ik heb nog wat vragen enzo over textuers (staan hierboven ergens). maar als het niet echt helemaal mooi af is maakt het toch niet zo veel uit????
dus als je op vakantie gaat mail het maar gewopon voorzover je het afhebt.. en denk maar het kan altijd slechter
Bier, Whiskey en Metal!!
Dus het maakt niet uit of het er niet uit ziet, als het maar mooi is .. wowOp zaterdag 29 juni 2002 19:19 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
het is gewoon de bedoeling dat je iets moois maakt.. maakt niet uit als het er niet uit ziet...
Yeah Yeah
hmm leuk project
als t ooit klaar komt, waar kunnen we t dan bekijken??
Heb zelf wel wat projectjes klaar, die ik in me vrije tijd heb gemaakt (klasgenoten van me denken dat ik geen vrienden heb..
heb gewoon n gave hobbie. En... ik heb vrienden.) maargoed slap geleuter
Showtime!

Alles met AutoCAD 2000/2002!!
ben nog op zoek naar 3d studio max of Autodesk VIZ
Heb zelf wel wat projectjes klaar, die ik in me vrije tijd heb gemaakt (klasgenoten van me denken dat ik geen vrienden heb..
Showtime!

Alles met AutoCAD 2000/2002!!
ben nog op zoek naar 3d studio max of Autodesk VIZ
Ik vind sprites (bijv die bomen en dat mannetje) vaak niet echt mooi bij een 3d gerenderde omgeving passen. Dan maar liever wat low-polu bomen die net iets lelijker zijn maar ja mijn mening
back on-topic------>
zijn er al huisjes klaar?? Ik ga vanavond ff wat wipjes posten als het er een beetje cool uitziet. En er waren volgens mij iets van 20 aanmeldingen maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die ook echt al wipjes hebbe gepost of een teken van leven.
en nog een vraagje aan Oogst lukt het al met de nieuwe Tutorial want de vorige 2 waren heeeeel erg handig!
zijn er al huisjes klaar?? Ik ga vanavond ff wat wipjes posten als het er een beetje cool uitziet. En er waren volgens mij iets van 20 aanmeldingen maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die ook echt al wipjes hebbe gepost of een teken van leven.
en nog een vraagje aan Oogst lukt het al met de nieuwe Tutorial want de vorige 2 waren heeeeel erg handig!
jaaah.. ik wacht met smart op deel 3Op woensdag 03 juli 2002 19:03 schreef zirus het volgende:
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
ff tussen door
Ben zelf geen 3d artist maar ik vroeg me af vaneer dit project klaar is.
Wordt dit dan gepubliceerd als een filmpje, still image of een interactief gevalletje waat men zelf als'een vogel door kan 'vliegen' zou best wel mooi zijn denk ik.
Wordt dit dan gepubliceerd als een filmpje, still image of een interactief gevalletje waat men zelf als'een vogel door kan 'vliegen' zou best wel mooi zijn denk ik.
het word een filmpje, een camara die door de stad/dorp vliegt dacht ik zo en misschien ook de huize naar binnen gaat.Op woensdag 03 juli 2002 20:31 schreef Suepahfly het volgende:
ff tussen door
idd dat is het idee.. het filmpje en het originele max filetje worden ook ter beschikking gesteld op internet..Op woensdag 03 juli 2002 20:42 schreef zirus het volgende:
[..]
het word een filmpje, een camara die door de stad/dorp vliegt dacht ik zo en misschien ook de huize naar binnen gaat.
als je de eerste post had gelezen had je dit geweten
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Huisje begint erop te lijken. Momenteel loopt Brazil (ja, toch weer Brazil) sinds gisteravond 23:00 te renderen. Was vanmorgen al halverwege. Zal het wipje morgen even posten. Ik zou alleen nog steeds niet weten wat ik met die lap grond van 50 bij 50 moet. Heb nu de tuin tijdelijk even vol sprite-bomen geplaatst, maar dat is geen optie voor de definitieve versie.Op woensdag 03 juli 2002 19:03 schreef zirus het volgende:
zijn er al huisjes klaar??
dude! hoe groot is dat plaatje? Wat zijn je instellingen?
Ik neem aan skylight en een "zon"?
zet de AA op min 1 en max 3 (of iets beter min 2 max 3)
zet in de luma server point lights en skylight aan, maar GEEN secondary illumination.
Zet de shade rate op min -3 max 0 of min -2 max 0
en de sample vieuw rate op 20-25 of iets hoger.
Ik neem aan skylight en een "zon"?
zet de AA op min 1 en max 3 (of iets beter min 2 max 3)
zet in de luma server point lights en skylight aan, maar GEEN secondary illumination.
Zet de shade rate op min -3 max 0 of min -2 max 0
en de sample vieuw rate op 20-25 of iets hoger.
Verwijderd
Skylight is idd enabled, maar volgens mij ligt het niet aan de renderinstellingen. Met ongeveer dezelfde instellingen deed Brazil eerst 15-20 minuten over een plaatje. Alleen is supersampling nu geactiveerd voor een paar materialen, en er staan geloof ik nog wat lampjes aan. Ik denk zelf alleen dat de boompjes uit de tuin de rotzooi veroorzaken. Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ik schat 150-200. (Grote tuin). Alle boompjes zijn voorzien van een opacity-bitmap, en ik weet uit ervaring met die klimop dat brazil daar erg lang over doet. Zal 'em morgen wel even posten.
Ik weet igg ook niet echt wat ik moet doen ik heb nou een huisje van 15 bij 15 meter maar denk dat ik dat maar als tuinhuisje ga gebruiken en ff iets groters bouw alleen ik heb nog maar een week
. En ik kan ook niet echt goed textures vinden want het heeft allemaal iets Romeijns /Grieks dus kan je niet echt textures van bijv balstenen gebruiken.
okey een paar wipjes van mijn tuinhuisjes/tempel/gewoonhuis(als ik tijd te kort kom).
wipje 1
wipje 2 van bovenaf gezien
wipje 3 vna voren gezien
en nou komt het moeilijkste probleem ==> textures . Miss mensen met tips of sites met custom textures?
wipje 1
wipje 2 van bovenaf gezien
wipje 3 vna voren gezien
en nou komt het moeilijkste probleem ==> textures . Miss mensen met tips of sites met custom textures?
[ Voor 23% gewijzigd door Niakmo op 03-10-2008 16:11 ]
Verwijderd
Op de developer site van NVIDIA kan je een heel groot bestand vinden met veel textures..Op donderdag 04 juli 2002 22:04 schreef zirus het volgende:
Verwijderd

Ik weet niet of het een bekend probleem is, maar pas na 13 uur renderen kom je er achter dat je oprit verschoven is
Waarom 13 uur renderen? Zal met name komen door de 200 bomen in de achtertuin en het feit dat ik 27 omni's aan heb laten staan
hmm das niet zo slim.
want je hebt toch met brazil met GI gerenderd? OF een dome met omni's, OF Gi met brazil.
Verwijderd
Wrijf het er maar in. Omdat het multitaskend vermogen van mijn PC afneemt tijdens het renderen, doe ik dat meestal 's nachts. En ik had al een aantal pilsjes op, dus vlak voordat ik naar bed zou gaan Max aangezet, Brazil weer als default scanline neergezet, op goed geluk mijn normale instellingen aangevinkt (AA -1 tot 1, Skylight, GI, en nog wat andere vinkjes) en alle omni's aan laten staan. Waarschijnlijk heb ik toen ook mijn oprit verplaatst, en snel naar bed gegaan. Vind zelf wel grappig diepte-ffect tussen de bomen ontstaan, maar voor het Tweakville project is dit niet geschikt. Ik denk nog ff verder over mijn tuin.Op vrijdag 05 juli 2002 10:40 schreef gladiool het volgende:
hmm das niet zo slim.
Verwijderd
Je doet volgens mij alles teveel 1 texure, probeer meerdere textures te mengen, beetje klimop planten of whatever
Dit is de enige texture die ik er igg geschikt voor vond want ik wil er geen bakstenen voorgebruiken maar ik moet nog ff verder zoeken. En die wolken heb ik er zo maar ff snel ingezet en niet eems eerst voor gerendert of ze wel geod zaten (niet dat ik weer hoe ik ze goed moet zetten)
Zirus, die wolken die hebt gebruikt zijn door mij seamless gemaakt met Photoshop, dus ik zal er ook maar even bijvertellen hoe je ze goed toepast.
Daarvoor moet je in een willekeurige slot in de material editor die lucht-bitmap zetten. Vervolgens zoek je bij het environment dialog (rendering>>environment) in de background-map die bitmap op, dus je moet uit de scene halen (geen nieuwe maken). Dat kan bij één van die icoontjes links, ik geloof 'from mtl-editor' of zoiets. Dan stel je hem in in de material editor, als volgt:
-environement mapping, spherical;
-V-tiling op 0,5
-U-scale op 2.
Daarvoor moet je in een willekeurige slot in de material editor die lucht-bitmap zetten. Vervolgens zoek je bij het environment dialog (rendering>>environment) in de background-map die bitmap op, dus je moet uit de scene halen (geen nieuwe maken). Dat kan bij één van die icoontjes links, ik geloof 'from mtl-editor' of zoiets. Dan stel je hem in in de material editor, als volgt:
-environement mapping, spherical;
-V-tiling op 0,5
-U-scale op 2.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
thx, ik had de texture tutorial maar half doorgelezen en heb volgens mij over dat stuk heen gelezen(Die wolkjes komen idd uit jou tutorial).
edìt===>
Nog ff een vraagje. Zijn de aparte render progjes zoals Brazil veel beter dan de render van Max en zijn ze veel moeilijker (lees: nog hanteerbaar voor een noob). Ik heb gister een beta test van Brazil van hun site gedownload alleeen er zat geeen execute in het bestand dus is het dan alleen een plugin voor max??
edìt===>
Nog ff een vraagje. Zijn de aparte render progjes zoals Brazil veel beter dan de render van Max en zijn ze veel moeilijker (lees: nog hanteerbaar voor een noob). Ik heb gister een beta test van Brazil van hun site gedownload alleeen er zat geeen execute in het bestand dus is het dan alleen een plugin voor max??
Brazil en finalRender zijn wel leuk en met name Brazil is extreem gemakkelijk om te leren. Toch raad ik je aan om er geen gebruik van te maken als noob, of hoogstens even om te zien dat het leuk is en het vervolgens weer te deleten.
Als je als niet al te ervaren MAXer met zulke programma's gaat werken, krijg je dingen als bij Paddo: hij renderde 20 uur op een plaatje dat die rendertijd absoluut niet rechtvaardigde.
Als noob kun je beter gewoon eerst leren een normale belichting op te bouwen en dan pas leuke geintjes als Brazil gaan gebruiken, want ook mét Brazil moet je nog steeds goed kunnen modellen en goed weten hoe je je lichtval wilt hebben voor een mooi resultaat.
Mijn tip dus: begin pas aan Brazil als je mooie belichting kunt maken zónder Brazil. Vóór die tijd ben je niet ervaren genoeg met MAX om echt iets aan Brazil te hebben, of andere vergelijkbare programma's als finalRender.
Dit vind ik, ik denk dat de meeste mensen hier het absoluut niet met mij eens zullen zijn.
Als je als niet al te ervaren MAXer met zulke programma's gaat werken, krijg je dingen als bij Paddo: hij renderde 20 uur op een plaatje dat die rendertijd absoluut niet rechtvaardigde.
Als noob kun je beter gewoon eerst leren een normale belichting op te bouwen en dan pas leuke geintjes als Brazil gaan gebruiken, want ook mét Brazil moet je nog steeds goed kunnen modellen en goed weten hoe je je lichtval wilt hebben voor een mooi resultaat.
Mijn tip dus: begin pas aan Brazil als je mooie belichting kunt maken zónder Brazil. Vóór die tijd ben je niet ervaren genoeg met MAX om echt iets aan Brazil te hebben, of andere vergelijkbare programma's als finalRender.
Dit vind ik, ik denk dat de meeste mensen hier het absoluut niet met mij eens zullen zijn.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hier weer een WIP-je 

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
kleine reminder.. 12 dagen te gaan..
ziet er geod uit messi
ziet er geod uit messi
Bier, Whiskey en Metal!!
voor Paddo:
Waarom maak je niet eerst een plaatje van die bomen, en zet je die achter je gebouw. ipv alle honderd bomen te renderen....
scheelt vast een hoop tijd in renderen.
kan iemand mij helpen met 3d Studio Viz 3?????
wil nl verder renderen in dit prog, omdat ik denk (en van anderen ervaar, dat je daarmee nog mooier kan renderen dan in Acad 2000/2002)
Waarom maak je niet eerst een plaatje van die bomen, en zet je die achter je gebouw. ipv alle honderd bomen te renderen....
kan iemand mij helpen met 3d Studio Viz 3?????
wil nl verder renderen in dit prog, omdat ik denk (en van anderen ervaar, dat je daarmee nog mooier kan renderen dan in Acad 2000/2002)
Verwijderd
omdat bij het main project de bomen dan niet bij zijn gebouw staan mischjien?Op woensdag 10 juli 2002 14:23 schreef HyperTrophy het volgende:
voor Paddo:
ik bedoelde het in deze fase, niet als ie in project komt!!! 13 uur man!!!! aso!!! volgens mij hoeft dat helemaal niet, kan het mishebben, maargoed,.......
Verwijderd
Dan is het niet 3D meer. Zijn nu toch alleen al sprites, maar op de groene ondergrond zie je wel dat ze niet op één lijn staan. En de meeste tijd zat 'em toch in de 27 omni's. En heb nog wat ontdekt, mijn PC kan om één of andere reden opeens supertraag worden. Dat merk je niet gelijk, maar wel bij 'zware' toepassingen. Het opslaan van een word-document met plaatjes ter grootte van 8 Mb duurt dan opeens drie minuten (en het renderen in 3dsmax uuuuren!). Weet nog niet wat het is -tenzij het Windows ME is- maar ik heb geen zin om alles weer opnieuw te installeren. Gewoon maar ff in de gaten houden. Maar ontopic, ik weet zelfs niet of ik dit huisje in ga leveren, want het is ruimschoots te klein (11 bij 18 meter) en ik kan geen tuin modellen..Op woensdag 10 juli 2002 14:23 schreef HyperTrophy het volgende:
voor Paddo:
Maar we hebben nog een paar dagen...
hmmz
nog minder dan 10 dagen te gaan??
hmmz
ik kan mn Autocad 2002 gebouwtje zeker niet kwijt of wel???
nog minder dan 10 dagen te gaan??
hmmz
ik kan mn Autocad 2002 gebouwtje zeker niet kwijt of wel???
Verwijderd
Hey...
Een spijtig bericht:
Ik krijg mijn huisje denk ik niet op tijd af, aangezien mijn vakantie 2 weken eerder geplant is...
Mocht het nu zo zijn dat de deadline om een of andere reden verlengt wordt, dan pak ik het na de vakantie weer op...
Dus allemaal tot na de vakantie, en lord mithril...schrap me dus(voorlopig) maar even van de lijst
Een spijtig bericht:
Ik krijg mijn huisje denk ik niet op tijd af, aangezien mijn vakantie 2 weken eerder geplant is...
Mocht het nu zo zijn dat de deadline om een of andere reden verlengt wordt, dan pak ik het na de vakantie weer op...
Dus allemaal tot na de vakantie, en lord mithril...schrap me dus(voorlopig) maar even van de lijst
Ik heb vandaag nog de tijd en morge dus ik ga ff kijken wat ik er van kan maken ik ga denk maar alles vereenvoudigen en ik post de max wel kan iemand anders als hij wil het texturen en verder afmaken
. En hopelijk word de deathline nog met 2 weken ofzo tot einde vna vakntie uitgesteld kan ik er nog verder aan werken
.
ik denk idd dat die deadline beter verplaatst kan worden.. er gaan wel erg veel mensen ineens op vakantie..Op woensdag 10 juli 2002 18:38 schreef zirus het volgende:
Ik heb vandaag nog de tijd en morge dus ik ga ff kijken wat ik er van kan maken ik ga denk maar alles vereenvoudigen en ik post de max wel kan iemand anders als hij wil het texturen en verder afmaken. En hopelijk word de deathline nog met 2 weken ofzo tot einde vna vakntie uitgesteld kan ik er nog verder aan werken
.
* LordMithril pauze *
ik denk dat de nieuwe deadline dan 31 augustus word.. dus einde vakantie (voor mij dan)
ik zal dit alvast naar iedereen mailen.. wel zo handig
Bier, Whiskey en Metal!!
Hej doeds,
Hier weer een WIPje van mij

Op en aanmerkingen zijn welkom, maar suggesties heb ik meer aan
En ik wil meer WIP's zien!!
Hier weer een WIPje van mij

Op en aanmerkingen zijn welkom, maar suggesties heb ik meer aan
En ik wil meer WIP's zien!!
Ik ga zo over paar uur op vakntie dus mijn volgende wipje kom pas over twee weken weer
en voor messi wat dacht je van aan helikopter landingsbaan met heli dus daar ken bijv de flyover beginnen of eindigen ofzo.
en voor messi wat dacht je van aan helikopter landingsbaan met heli dus daar ken bijv de flyover beginnen of eindigen ofzo.
zou je wel wille zeker???
hehe
landingsbaan voor de flyby
hehe
landingsbaan voor de flyby
Op donderdag 11 juli 2002 23:56 schreef zirus het volgende:
Ik ga zo over paar uur op vakntie dus mijn volgende wipje kom pas over twee weken weer

Kijk eens op het dak
2 grote H's van Helicopter
jaja aan alles is gedacht
lol@messi.. das idd een echte Work in Progres
Bier, Whiskey en Metal!!
Waarom is deze topic al een halve maand niet aangeraakt? Het project gaat toch nog wel door, he?
Wat denk je nou zelf? Hoeveel huizen zijn er al binnengekomen tot nu toe? Als er weer een hoop mensen mooie WIP's posten komt het misschien goed, maar wat er nu is, is in ieder geval geen 'bloeiend project' meer.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Uhm als het project toch tot 31 aug wordt verlengd, is er dan ook nog de mogelijkheid om je aan te melden? Ik zie nu eigenlijk pas dat dit topic er is... Lijkt me wel heel erg leuk om mee te doen.
Een WIP (om er weer wat leven in te blazen...) van mijn eigen huis waar ik ook aan werk:

Voor tweakville zal ik dan vlug eens wat gaan verzinnen....
Een WIP (om er weer wat leven in te blazen...) van mijn eigen huis waar ik ook aan werk:

Voor tweakville zal ik dan vlug eens wat gaan verzinnen....
eeeh w00000t dan kan ik ook nog meedoen als n00b!!
ik heb net geleerd hoe een huis in elkaar steekt (tuto van Oogst)
Kan ik zelf wat gaan Ontwerpen!!
verlengen tot 30 Septeber!, ik moet nog op Vakantie 0_o
ik heb net geleerd hoe een huis in elkaar steekt (tuto van Oogst)
Kan ik zelf wat gaan Ontwerpen!!
verlengen tot 30 Septeber!, ik moet nog op Vakantie 0_o
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
nee nee Twixxx de deadline staat nu echt vast 
ik heb nog niks ontvangen helaas.. ik hoop ook dat ik aan t einde wat binnen krijg..
ik heb nog niks ontvangen helaas.. ik hoop ook dat ik aan t einde wat binnen krijg..
Bier, Whiskey en Metal!!
waarom is er eigenlijk een deadline? Voeg gewoon toe aan een scene wat je binnenkrijgt en post alles wat je hebt, en maak er regelmatig leuke filmpjes van, das toch ook goed?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
kan wel maar dan moet ik eerst wat binnen hebben..Oogst schreef op 03 augustus 2002 @ 19:30:
waarom is er eigenlijk een deadline? Voeg gewoon toe aan een scene wat je binnenkrijgt en post alles wat je hebt, en maak er regelmatig leuke filmpjes van, das toch ook goed?
ik had er al aan gedacht om er een "ongoing" project van te maken.. maar ik maak eerst deze zo af.. als het eerste filmpje klaar is (en ik dus wat meer ervaring heb ermaa) dan start ik denk ik wel een ongoing.. mischien ook op andere Fora.. moet ik ff kijken
Bier, Whiskey en Metal!!
als het een on-going project wordt ga ik ook meedoen.. ik heb weinig tijd, dus vandaar dat ik het met een dead-line niet zie zitten
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
ja kan wel vast beginnen.. ongoing wil ik hem zo ie zo wel hebben.. dan krijg je echt een grote groeinde stad.. dan maak ik er ook echt grachten enzo in (of mensen moeten ze opsturen) maar ik wil em eerst zo afhebben.Falcon schreef op 04 augustus 2002 @ 00:00:
als het een on-going project wordt ga ik ook meedoen.. ik heb weinig tijd, dus vandaar dat ik het met een dead-line niet zie zitten
Bier, Whiskey en Metal!!
Hmm dan wil ik ook een her poging doen 
Maar als iedereen een gracht maakt, dan heb je wel veel verschillende soorten water enzo
Maar als iedereen een gracht maakt, dan heb je wel veel verschillende soorten water enzo
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Hier even wat vlugge uitwerkingen van een idee van heeel vroeger, onmogelijk voor de echte wereld, ideaal dus voor "tweakville"

Oh ja dat wordt dan trouwens pas na de sneekweek 
Moet elke dag werken
Moet elke dag werken
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Hehe, eindelijk weer eens aan mijn villa kunnen bouwen, texturing nog niks aan gedaan en verder zwaar wip maar toch :

Anything goes !!
Verwijderd
MoodSwing schreef op 07 augustus 2002 @ 01:10:
Hehe, eindelijk weer eens aan mijn villa kunnen bouwen, texturing nog niks aan gedaan en verder zwaar wip maar toch :
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Ik zelf kan niks van 3DSmax, of elk ander 3d programma; pixels gaan mij beter af!
OMG dat ziet inderdaad heeeeel mooi uit
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Verwijderd
Wanneer er te weinig huisjes zijn, zou ik wel een wat minder poly etend model kunnen maken van mijn huisje. Het zit hem bij mij vooral in de dakpannen en het gras.

Erg strak huis zeg, gras mag echter wel eens gemaait worden
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
Ach jah,WILDEAAP schreef op 08 augustus 2002 @ 17:36:
Erg strak huis zeg, gras mag echter wel eens gemaait worden
Ik heb ze er nu uitgehaald omdat het nogal veel poly's waren. het was meer een testje
voor de mensen die nog meedoen een kleine reminder,
31 augustus is de deadline van Tweakville episode 1
andere geinterreseerde die willen meewerken, het project word hierna "ongoing" (ik probeer wel een andere topic daarvoor te krijgen *kijkt lief naar modjes*)dus je kan blijven maken (poly limit blijft 50.000) maar ik wil wel graag wat inzendigen hebben deze week.. ander is t nogal leeg
en probeer please deze topic een beetje hoog te houden.. dan kunnen er nog meer mensen meedoen
31 augustus is de deadline van Tweakville episode 1
andere geinterreseerde die willen meewerken, het project word hierna "ongoing" (ik probeer wel een andere topic daarvoor te krijgen *kijkt lief naar modjes*)dus je kan blijven maken (poly limit blijft 50.000) maar ik wil wel graag wat inzendigen hebben deze week.. ander is t nogal leeg
en probeer please deze topic een beetje hoog te houden.. dan kunnen er nog meer mensen meedoen
[ Voor 0% gewijzigd door LordMithril op 18-08-2002 10:02 . Reden: doh had datum deadline verkeerd |:( ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Hmm, jammer ik weet niet of ik dat red, ik ging uit van de deadline van 31 augustus, maar dan moet ik maar es even wat harder bouwen.voor de mensen die nog meedoen een kleine reminder,
Donderdag 22 augustus is de deadline van Tweakville episode 1
Anything goes !!
DOH je hebt gelijk ik word gekMoodSwing schreef op 18 augustus 2002 @ 01:04:
[...]
Hmm, jammer ik weet niet of ik dat red, ik ging uit van de deadline van 31 augustus, maar dan moet ik maar es even wat harder bouwen.

sorry sorry sorry het was al laat toen ik t poste

Bier, Whiskey en Metal!!
ik ben ook terug van vaknantje en heb net max 5 ginstalled maar ik zag mijn vorige huisje niet echt zitten dus ik a maar ff iets anders maken maar moet eerst ff wat op papier zetten maar miss dat ik 2 nicht deeerste wipjes heb.
Verwijderd
Na een kleine break weer met frisse moed begonnen 
Tis alleen nog wel erg WIP. Maar het begint al ergens op te lijken

Oh ja, is meteen het draadje weer omhoog geholpen...

Is dat gras een "scatter" of is het shag ofzo?Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:30:
Wanneer er te weinig huisjes zijn, zou ik wel een wat minder poly etend model kunnen maken van mijn huisje. Het zit hem bij mij vooral in de dakpannen en het gras.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gras is shag:fur.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een wipje van mij:

Verwijderd
idd, werkt best aardig maar als je het als geometry gebruikt vreet het poly's en dus rendertijd.Oogst schreef op 19 augustus 2002 @ 17:40:
Dat gras is shag:fur.
zit er leuk uit maar die ronde buizen hebben die later nog iets te doen (nut) want ze dekken je gebouw af.Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:53:
[afbeelding]
ik kan dit niet maar is gewoon een vraagje, anders was het anders om misschien leuk geweest binnen deel trap-huis/lift en buiten-buizen bewoonbaar
maar ik kan dit dus niet en moet je mij mening niet zo serieus nemen

finaly weer eens een update van mij 
ben nu bezig met het landschap.. best lastig maar t lukt toch al aardig..
een wipje. dat paarse blok in t midden is 50*50*50.. dus ongeveer de afmetingen van een huis
plaats genoeg dus
ben nu bezig met het landschap.. best lastig maar t lukt toch al aardig..
een wipje. dat paarse blok in t midden is 50*50*50.. dus ongeveer de afmetingen van een huis

Bier, Whiskey en Metal!!
Het is een WIP, dus ik kan nog veel zeuren op Lord_Mithril's plaatje. Een deel was je denk ik al van plan, maar ik noem het toch maar even.
-Waarom heb je zo'n enorm harde overgang genomen tussen gras en niet-gras? Het is veel mooier om een mix-map met een gradient mask te nemen en die gradient mask dan met een verticale planar UVW-map goed te maken, zodat er een overgang is afhankelijk van de hoogte.
-Je gras tiled als een gek.
-Je grassprietjes zijn VEEL te groot voor de schaal. Dit gras ziet er uit alsof de sprietjes ongeveer een meter dik zijn.
-Belichting op deze manier kan dus nooit, overal hoort dezelfde belichting te zijn. Dit ziet eruit als een filmset met een spotje erboven met een te beperkt bereik.
-Ook achter deze bergen moet weer iets te zien zijn, zorg voor meer zooi in de verte. Ook kun je onder je landschap een plane met dat gras neerzetten die dan een scale multiplier van 100 of meer heeft tijdens het renderen. Dit vult de horizon op.
-Waarom heb je zo'n enorm harde overgang genomen tussen gras en niet-gras? Het is veel mooier om een mix-map met een gradient mask te nemen en die gradient mask dan met een verticale planar UVW-map goed te maken, zodat er een overgang is afhankelijk van de hoogte.
-Je gras tiled als een gek.
-Je grassprietjes zijn VEEL te groot voor de schaal. Dit gras ziet er uit alsof de sprietjes ongeveer een meter dik zijn.
-Belichting op deze manier kan dus nooit, overal hoort dezelfde belichting te zijn. Dit ziet eruit als een filmset met een spotje erboven met een te beperkt bereik.
-Ook achter deze bergen moet weer iets te zien zijn, zorg voor meer zooi in de verte. Ook kun je onder je landschap een plane met dat gras neerzetten die dan een scale multiplier van 100 of meer heeft tijdens het renderen. Dit vult de horizon op.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ben ik nog mee bezig jaOogst schreef op 22 augustus 2002 @ 13:14:
Het is een WIP, dus ik kan nog veel zeuren op Lord_Mithril's plaatje. Een deel was je denk ik al van plan, maar ik noem het toch maar even.
is al grotendeels opgelost-Je gras tiled als een gek.
is al grotendeels opgelost-Je grassprietjes zijn VEEL te groot voor de schaal. Dit gras ziet er uit alsof de sprietjes ongeveer een meter dik zijn.
komt nog (tips welkom)-Belichting op deze manier kan dus nooit, overal hoort dezelfde belichting te zijn. Dit ziet eruit als een filmset met een spotje erboven met een te beperkt bereik.
goed idee.. thnx-Ook achter deze bergen moet weer iets te zien zijn, zorg voor meer zooi in de verte. Ook kun je onder je landschap een plane met dat gras neerzetten die dan een scale multiplier van 100 of meer heeft tijdens het renderen. Dit vult de horizon op.
maare wtf is een scale multiplier? (ben al op F1 aan t drukken
nog een vraagje.. ik heb een mooi seamless cloud texture maar hoe zet ik die zo neer dat ik niet steeds hetzelfde zie
ik heb een geosphere geprobeerd dat werkte volgens mij vorrige keer wel maar nu niet
Bier, Whiskey en Metal!!
De scale multiplier is gewoon een instelling bij het plane-object. Deze zorgt dat je plane tijdens het renderen groter is dan in de viewports. Zo kun je hem tot de horizon laten gaan zonder in de viewports last van hem te hebben.
Voor de belichting: ik heb in het trein-topic op één van de laatste pagina's gepost hoe ik de belichting daar had gedaan, dat vond ik wel goed werken.
Ik zet wolken altijd neer door in de material editor gewoon ergens in een material een inactieve bitmap-map neer te zetten met die wolk, zodat ik hem gemakkelijk kan editen. Dan in de environment-dialogue als background uit de material editor die bitmap kiezen. Dan voor die bitmap spherical environment mapping instellen en even klooien met de tiling tot ie mooi staat. Hij draait dan kloppend mee met de camera-beweging, maar er zit wel een lelijke naad in de top bij de meeste textures. Je kunt dus niet recht omhoog kijken, tenzij je je map daarvoor geschikt maakt.
Ik hoop trouwens dat die vage pluisjes op je plaatje niet je wolken zijn.
Voor de belichting: ik heb in het trein-topic op één van de laatste pagina's gepost hoe ik de belichting daar had gedaan, dat vond ik wel goed werken.
Ik zet wolken altijd neer door in de material editor gewoon ergens in een material een inactieve bitmap-map neer te zetten met die wolk, zodat ik hem gemakkelijk kan editen. Dan in de environment-dialogue als background uit de material editor die bitmap kiezen. Dan voor die bitmap spherical environment mapping instellen en even klooien met de tiling tot ie mooi staat. Hij draait dan kloppend mee met de camera-beweging, maar er zit wel een lelijke naad in de top bij de meeste textures. Je kunt dus niet recht omhoog kijken, tenzij je je map daarvoor geschikt maakt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
thnxOogst schreef op 22 augustus 2002 @ 13:27:
De scale multiplier is gewoon een instelling bij het plane-object. Deze zorgt dat je plane tijdens het renderen groter is dan in de viewports. Zo kun je hem tot de horizon laten gaan zonder in de viewports last van hem te hebben.
enne nee dat zijn niet mn wolken.. ik heb t meeste uit een boek en daar stond dat ook in (is eigenlijk voor een mars stukje
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb nog enkele zeer coole wolken maps, met een 360 graden view.
Ook die hebben nog het top seam probleem, maar rondom is het tenminste lekker gevarieerd.
Ook die hebben nog het top seam probleem, maar rondom is het tenminste lekker gevarieerd.
Anything goes !!
MoodSwing, kun je die online zetten of naar mij mailen of zo? Als ik ergens altijd behoefte aan heb...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wat ik weet is dat in die buizen een leefgedeelte komt met misschien een lift midden door de buizen. Je moet die buizen aan de zijkant gewoon als een woon-/werkextensie zien van het gebouw.gp500 schreef op 22 augustus 2002 @ 08:49:
[...]
zit er leuk uit maar die ronde buizen hebben die later nog iets te doen (nut) want ze dekken je gebouw af.
ik kan dit niet maar is gewoon een vraagje, anders was het anders om misschien leuk geweest binnen deel trap-huis/lift en buiten-buizen bewoonbaar
maar ik kan dit dus niet en moet je mij mening niet zo serieus nemen
Plukkie kan op dit moment niet antwoorden. Hij zal het allemaal nog wel verder uitleggen t.z.t.
*empty*
Ik ben weer begonnen heb max 5 ff getweaked en ik ga een wolkenkrabbertje maken die ik ooit voor school heb ontworpen dus lekker handig. Alleen ff een vraagje bij de toren van plukkie kan je zeg maar door de ramen heen kijken. Is dit met raytrace gedaan of met andere manier want dat heb ik namelijk ook nodig
.
ok deadline had been reached.
gaarne wat er is naar mij te mailen.. (als er nog mensen mee deden that is
)
mails zijn ook onderweg..
gaarne wat er is naar mij te mailen.. (als er nog mensen mee deden that is
mails zijn ook onderweg..
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Wat jammer, dat je geen civile techniek/bouwkunde hebt gestuurdVerwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:53:
[afbeelding]
Zou er nog es wat instorten in de wereld
Verwijderd
Nou ik studeer dus bouwkunde, en daarom heb ik ook dit idee gepakt voor Tweakville. zoals ik al eerder zei, tis onmogelijk dit te bouwen in de echte wereld. dus ideaal voor een cyberville. Moeten er alleen maar reele gebouwen geplaatst worden in Tweakville????Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 19:26:
[...]
Wat jammer, dat je geen civile techniek/bouwkunde hebt gestuurd
Zou er nog es wat instorten in de wereld
Beetje creativiteit kan geen kwaad hoor.
Maar ik ben met wat manieren bezig om het gebouw wel echt te krijgen. Hoe ik dit ga doen laat ik nog even in het midden.
Verder is het glas in die laatste WIP inderdaad met Raytrace gedaan. Ik wou even weten hoe gelikt het er uit zou zien met "echt" glas. Voor tweakville haal ik dit er weer uit, omdat anders de rendertijd te hoog wordt. Verder is de functie die ik aan dit project gekoppeld had een kantoorgebouw. De 5 cilinders bevatten allen kantoorunits die gelokaliseerd zijn aan het glas. Bij de doorgangen in de 4 buitencilinders (die ook van glas zijn) komt een lift die je door de cilinder transporteerd. Ik wou deze eerst in een vide oid plaatsen, maar daarvoor is de cilnder op dit moment nog te klein. Misschien dat ik het gebouw nog een "blow-up" meegeef voor die reele versie die ik dus nog wil gaan maken.
Alleen door omstandigheden (lees vakantie baantje om nieuwe pc te financieren ed) heb ik nog geen kans gezien het gebouw helemaal af te krijgen. Ik kan het model wat ik af had wel vast opsturen zodat die geplaatst kan worden, en dan later de definitieve opsturen. Laat maar weten (via mail, of post het hier)
Plukkie
ik ben erg teleurgesteld.. jullie hadden de hele vakantie de tijd.. en de deadline had ik zelfs nog verplaatst omdat mensen op vakantie gingen.. en nog heb ik NIKS binnen gehad
20+ inschrijvingen en niemand die ook maar 1 polygoon heeft opgestuurd
3 mailtje
1 van iemand die zijn gebouw te slecht vond.
1 van oogst "ik heb me er niet toe kunnen zetten iets te maken."
1 van iemand waarvan ik morgen iets krijg.
en 1 bericht.. zie hierboven
VERDER HEB IK GVD NIKS GEHAD!
ja sorry hoor maar ik had toch t idee dat er genoeg mensen waren die dit wilden doen..
[ Voor 0% gewijzigd door LordMithril op 01-09-2002 16:26 . Reden: oops plukkie vergeten ]
Bier, Whiskey en Metal!!