If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik gebruik ook geen AA hoorOp woensdag 05 juni 2002 19:01 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Met alle respect hoor maar wat ziet dit er lelijk uit. Op welke resolutie speel jij? En heb je ooit wel eens je aa aangezet? dan moet je wel op 1024 spelen.
[..]
Ja maar er is dan toch ook 2 banen in gebruik
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Bij jouw ziet het er niet zo vreselijk uitOp woensdag 05 juni 2002 19:36 schreef Major Carnage het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen AA hoor
Verwijderd
Ik had weer een dreamfleet vraag. Het gaat zoals gebruikelijk weer over de FMC. Ik heb nu een paar keer van amsterdam naar heatrow gevlogen en dat gaat goed. Maar nu keek ik bij de legs en toen stond er dit: D139L
Is dat nu een waypoint?,want ik kan het niet vinden op de STAR van Heatrow. Volgens mij heeft het met een radiaal te maken, maar dat weet ik dus niet zeker.
Verwijderd
Ook op FSPlanetOp woensdag 05 juni 2002 20:09 schreef The_FrankO het volgende:
Ik weet niet meer wie het was maar er was iemand op zoek naar een KLM Fokker 100. Er is er nu 1 op www.avsim.com tevinden
First Officer was verantwoordelijk voor de landing
Totaal 44 pics

https://valid.x86.fr/xhfd5e
Verwijderd
Ziet er gelikt uitOp woensdag 05 juni 2002 20:38 schreef Slechtotophetbot het volgende:
Net een vluchtje Kansai --> Tokyo gemaakt met een HOLD en ILS CAT3 landing.
Totaal 44 pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar wat is een ILS CAT3 landing?
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Een ILS CAT3, heeft volgens mij met grootte van vliegtuig te maken, of het was iets met het weer/zicht.Op woensdag 05 juni 2002 20:51 schreef J-063 het volgende:
[..]
Ziet er gelikt uit
Maar wat is een ILS CAT3 landing?
Weet niet precies, correct me if I'm wrong
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
cabin crew, yellow door selectors, automatic
das een airwayOp woensdag 05 juni 2002 20:24 schreef J-063 het volgende:
Leuke pics weer allemaal
Ik had weer een dreamfleet vraag. Het gaat zoals gebruikelijk weer over de FMC. Ik heb nu een paar keer van amsterdam naar heatrow gevlogen en dat gaat goed. Maar nu keek ik bij de legs en toen stond er dit: D139L
Is dat nu een waypoint?,want ik kan het niet vinden op de STAR van Heatrow. Volgens mij heeft het met een radiaal te maken, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik moet maar eens een weekje vrij nemen zodat ik hem ook helemaal onder de knie heb. Ik heb vaak geen zin om er aan te beginnen

On Final, gaat niet zo lekker

Woei... en hier pas Touchdown...

Phew.... dat was zweten... ik sta stil

Number of Questions : 7
Number of Correct Answers : 7
You got 100 Right.
Nog mooier:
Warning: Division by zero in /home/httpd/vhosts/fly-eaa.com/httpdocs/trivia/end.php on line 41
Let's See how you Did... Number of Questions : 0
Number of Correct Answers : 1
You got Right.
Zie je dan niet wat ik boven mij posts heb gezet. Ik heb het verkleind en daardaar is het een beetje verragt.Op woensdag 05 juni 2002 19:01 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Met alle respect hoor maar wat ziet dit er lelijk uit. Op welke resolutie speel jij? En heb je ooit wel eens je aa aangezet? dan moet je wel op 1024 spelen.
Normaal ziet het er zo uit. AA werkt niet echt lekker. En op 1024*768 ziet het er helemaal niet uit.

Verwijderd
dit ziet er veel beter uitOp donderdag 06 juni 2002 09:18 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Zie je dan niet wat ik boven mij posts heb gezet. Ik heb het verkleind en daardaar is het een beetje verragt.
Normaal ziet het er zo uit. AA werkt niet echt lekker. En op 1024*768 ziet het er helemaal niet uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmidaag vervang ik wel alles naar de oorspronkelijke resolutie van 1280*1024.Op donderdag 06 juni 2002 09:26 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
dit ziet er veel beter uit
En op de een of andere manier werkt AA niet echt lekker. Zie geen verschil tussen geen AA of 4x AA.
Ik heb al op alle resoluties geprobeerd. Of werkt AA niet bij de Geforce 2MX/400
En TheFrankO, ik hoorde dat je nog een Geforce 4 Ti4600 voor me had liggen. Contact me maar even. Dan hoef ik jou niet meer zo misselijk te maken met mijn shots
schitterend!Op woensdag 05 juni 2002 20:38 schreef Slechtotophetbot het volgende:
Totaal 44 pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ze zijn mega vetOp woensdag 05 juni 2002 20:38 schreef Slechtotophetbot het volgende:
Totaal 44 pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
We want more... We want more... (lijkt me duidelijk)
AA werkt wel op een gf2mx 400. Een vriend van mij heeft dat namelijk ook. Je moet wel in fs je aa uitzetten dan en in windows aanzetten.Op donderdag 06 juni 2002 09:41 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Vanmidaag vervang ik wel alles naar de oorspronkelijke resolutie van 1280*1024.
En op de een of andere manier werkt AA niet echt lekker. Zie geen verschil tussen geen AA of 4x AA.
Ik heb al op alle resoluties geprobeerd. Of werkt AA niet bij de Geforce 2MX/400
En TheFrankO, ik hoorde dat je nog een Geforce 4 Ti4600 voor me had liggen. Contact me maar even. Dan hoef ik jou niet meer zo misselijk te maken met mijn shots
En van wie heb je dat gehoord ?
Verwijderd
Ga ik ook maar eens proberenOp donderdag 06 juni 2002 10:24 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
AA werkt wel op een gf2mx 400. Een vriend van mij heeft dat namelijk ook. Je moet wel in fs je aa uitzetten dan en in windows aanzetten.
Heb ik ook geprobeerd. Maar ik weet nou niet zeker of het nou werkt of niet.Op donderdag 06 juni 2002 11:34 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Ga ik ook maar eens proberen
Als je nou kijkt naar de shots van mij op de vorige pagina (nu vervangen door de originele shots), werkt AA dan? Hij staat op 4x ingesteld. Maar volgens mij doet ie het gewoon niet.
Maar misschien ligt het aan m'n drivers (28.32)
de resolutie maakt volgens mij niet uit..
je moet AA aandoen in windows (4x ofzo) en in fs2002 uit..
dan werkt het.. ow ja!!! ook de muiscursor moet standaard zijn als je niet in full screen wilt vliegen anders knippert ie in fs2002 en laat sporen achter...
Ik heb AA gewoon in FS aanstaan werkt perfect!Op donderdag 06 juni 2002 13:21 schreef jos_zwa het volgende:
AA werkt bij mij alleen als ik ook in fs2002 hetzelfde aantal kleuren heb als in fs2002. ik speel in 32-bits kleuren omdat ik dat ook in windows zo heb..
de resolutie maakt volgens mij niet uit..
je moet AA aandoen in windows (4x ofzo) en in fs2002 uit..
dan werkt het.. ow ja!!! ook de muiscursor moet standaard zijn als je niet in full screen wilt vliegen anders knippert ie in fs2002 en laat sporen achter...
bij mij niet dan krijgt mijn cockpit van die rare kleuren.Op donderdag 06 juni 2002 13:52 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Ik heb AA gewoon in FS aanstaan werkt perfect!
Verwijderd
tja dat werkt dus niet in de FS2002 ProOp donderdag 06 juni 2002 15:41 schreef jos_zwa het volgende:
check dit:
http://www.anticyclone.be/active.html
een fly-by camera
jammer
ow. das kloteOp donderdag 06 juni 2002 16:20 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
tja dat werkt dus niet in de FS2002 Pro
jammer
Verwijderd
bij maakt het wel uit.Op donderdag 06 juni 2002 11:35 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Heb ik ook geprobeerd. Maar ik weet nou niet zeker of het nou werkt of niet.
Als je nou kijkt naar de shots van mij op de vorige pagina (nu vervangen door de originele shots), werkt AA dan? Hij staat op 4x ingesteld. Maar volgens mij doet ie het gewoon niet.
in fs uit en micro aan
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
waar kan ik zien, vinden welke maatschappijen naar de dominicaanse republiek vliegen?
Ik moet namelijk naar een bruiloft
sorry voor het offtopic
Verwijderd
Kweenie, maar ik ben vorig jaar in de kerstvakantie met Martinair geweest.Op donderdag 06 juni 2002 17:27 schreef dutchplanet het volgende:
even een offtopic vraag
waar kan ik zien, vinden welke maatschappijen naar de dominicaanse republiek vliegen?
Ik moet namelijk naar een bruiloft
sorry voor het offtopic
BTW, waar kan je die test maken die iedereen aan het doen is
Verwijderd
Die, beste jongen, kan je hier maken.Op donderdag 06 juni 2002 19:34 schreef bennierex het volgende:
[..]
Kweenie, maar ik ben vorig jaar in de kerstvakantie met Martinair geweest.
BTW, waar kan je die test maken die iedereen aan het doen is
En ik dacht, als iedereen hem maakt, doe ik het ook:
Number of Questions : 11
Number of Correct Answers : 5
You got 45.454545454545 Right.
Bij mij doet mijn aa het niet als ik op een andere resolutie speel dan 1024. Het is op 1024 met 4x aa mooier dan op 1280Op donderdag 06 juni 2002 11:35 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Heb ik ook geprobeerd. Maar ik weet nou niet zeker of het nou werkt of niet.
Ziet er wel leuk uitOp donderdag 06 juni 2002 18:48 schreef Uncle-Sam het volgende:
Voor de mensen die nog graag een mooie scenery willen van Singapore (freeware) (payware), take a look here
Ik zie hier wel is dat men op een carrier landt ofzo, waar liggen die ergens?
Owja, zal binnenkort ook weer is wat pics submitten
Persoonlijk vind ik met mipmapping mooier. Als je mipmapping uit zet dan ziet alles er zo fuckup uit. Kijk zelf maar.Op donderdag 06 juni 2002 20:16 schreef Masterfvz het volgende:
Ok ik heb nu eindelijk een goeie videokaart die wat aankan...wat zijn de beste grafics instellingen? Alles op z'n hoogst had ik al door, maar met dat mip-mapping en die andere weet ik niet.
Voor aa kun je het beste in fs zelf uitzetten en dan in windows aanzetten. Werkt een stuk beter en is mooier
Op een carrier landen, met een B744 is moeilijk.Op donderdag 06 juni 2002 20:12 schreef themaxter het volgende:
Sow, na tijdje afwezig te zijn ook maar weer ff posten (vragen)...
Ik zie hier wel is dat men op een carrier landt ofzo, waar liggen die ergens?
Owja, zal binnenkort ook weer is wat pics submitten
Zal zo de exacte locatie geven.
Download deze voor de carrier http://home.wxs.nl/~klwong/Carrier.FLT
Verwijderd
Een heel goed voorbeeld vind ik, toen ik zelf mip-mapping uitzette, zijn de runway textures.Op donderdag 06 juni 2002 20:16 schreef Masterfvz het volgende:
Ok ik heb nu eindelijk een goeie videokaart die wat aankan...wat zijn de beste grafics instellingen? Alles op z'n hoogst had ik al door, maar met dat mip-mapping en die andere weet ik niet.
Verwijderd
Ik wil plaatjes zien
Verwijderd
Nou, wat houd je tegen?Op donderdag 06 juni 2002 21:49 schreef dutchplanet het volgende:
De lol gaat er wel af zo rustig als het hier is
Ik wil plaatjes zienen dingen over fs lezen
Post pics!
Ik vind dat ik zelf aardig wat plaatjes heb gepost.Op donderdag 06 juni 2002 21:49 schreef dutchplanet het volgende:
De lol gaat er wel af zo rustig als het hier is
Ik wil plaatjes zienen dingen over fs lezen
En ik vlieg bijna altijd met de zelfde kist, dus daar is de lol ook snel van af.
Verwijderd
Nou ik moet morgen mijn project in leveren en ben pas op de 75% of zo maar hier nog een paar in de herhaling.Op donderdag 06 juni 2002 21:52 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Nou, wat houd je tegen?
Post pics!

zo iets?
Ff geprobeerd met die flight van jeOp donderdag 06 juni 2002 20:34 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Op een carrier landen, met een B744 is moeilijk.
Zal zo de exacte locatie geven.
Download deze voor de carrier
is bijna gelukt

He dat ben ikOp donderdag 06 juni 2002 22:00 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Nou ik moet morgen mijn project in leveren en ben pas op de 75% of zo maar hier nog een paar in de herhaling.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo iets?
Alweer een service pack voor FsMaintenance we blijven bezig
Ik ook maar even wat "old" pics

Verwijderd
begint op de pss te lijkenOp donderdag 06 juni 2002 22:55 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
He dat ben ik
Alweer een service pack voor FsMaintenance we blijven bezig
Ik ook maar even wat "old" pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het helaas niet, maar wel met een pss panel.Op donderdag 06 juni 2002 23:03 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
begint op de pss te lijken
Alweer uit het archief: Grappige schaduw

Verwijderd
Ik het wel eens gezien het is erg mooi.
Wat is een goeie 'mesh'?
Iemand ervaring mee?
De meeste goeie mesh is uiteraard weer payware.. best triest eigenlijk.. wie gaat er nou geld betalen voor zoiets onbelangrijks.. ikheb tot nu toe niet eens zoveel verschil gemerkt (ok, 't is allemaal ietsje ronder enzo, maar om nou te zeggen 'wow! wat een verbetering!'.. nee
weleens austria 2k2 pro gebruikt?Op vrijdag 07 juni 2002 07:55 schreef Major Carnage het volgende:
mesh is gewoon nieuwe data voor de hoogtes, waarbij vaak de resolutie hoger is dan wat er standaard in fs gebruikt wordt; dus heb je een realistischer landschapje
De meeste goeie mesh is uiteraard weer payware.. best triest eigenlijk.. wie gaat er nou geld betalen voor zoiets onbelangrijks.. ikheb tot nu toe niet eens zoveel verschil gemerkt (ok, 't is allemaal ietsje ronder enzo, maar om nou te zeggen 'wow! wat een verbetering!'.. nee
hier een paar foto's van het toestel waar ik me gvlogen heb ..
Saab 2000

zo hier ben ik wer ff terug gegaan omdat ik iets vergeten was .
waar na een paar uur wachten ik weer kon vertrekken .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Mooie cockpitOp vrijdag 07 juni 2002 10:29 schreef Blackhole het volgende:
zo ben weer klaar met een klein vluchtje ...
hier een paar foto's van het toestel waar ik me gvlogen heb ..
Saab 2000
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo hier ben ik wer ff terug gegaan omdat ik iets vergeten was .
waar na een paar uur wachten ik weer kon vertrekken .
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
test het zou is zeggen. Merk je verschil of niet?Op vrijdag 07 juni 2002 14:17 schreef The_FrankO het volgende:
Wat is het verschil in fs met Transform & Lighting aan of uit?
En bij Filtering? merk je echt verschil in kwaliteit of fps?
Bij filtering merk ik wel verschil. Als ik filtering uitzet dan ziet het er nog lelijker uit dan normaal (he
Verwijderd
Alvast je aircraft-directory natuurlijk, dat van die traffic.bgl weet ik niet. ALs je die traffic.bgl ff decompiled(of was het nou compilen, weet het ff niet meer), dan krijg je natuurlijk driemappen: Flightplans.txt,aircraft.txt en airports.txtOp vrijdag 07 juni 2002 14:30 schreef rellehenk het volgende:
Ik wil ff FS2002 opnieuw gaan installeren. Maar als ik m'n ai-traffic wil behouden hoef ik dan alleen traffic.bgl en de aircraft-directory te backuppen?
Als je deze opslaat zit je volgens mij altijd goed. Dus als je nou traffic.bgl en de aircraft map en die andere drie dingen opslaat loop je volgens mij geen risico.
Welke drivers gebruiken jullie?
Als niks helpt, dan maar een Geforce 4 aanschaffen
om in fs je aa aan te kunnen krijgen moet je in windows je aa aanzetten en in fs uit.Op vrijdag 07 juni 2002 14:57 schreef rellehenk het volgende:
Ik ben ook al een tijdje aan het klooien met nvidia-drivers, want op de een of andere manier wil m'n Anti Aliasing niet werken.
Welke drivers gebruiken jullie?
Als niks helpt, dan maar een Geforce 4 aanschaffen
Windows zelf op 1024 met 32bit en in fs dan ook. Dan moet hij werken
Ik heb alles al geprobeerd. Ook wat jij zegt. In windows staat hij op 4x AA. Alleen geen resultaat, op welke resolutie dan ookOp vrijdag 07 juni 2002 16:01 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
om in fs je aa aan te kunnen krijgen moet je in windows je aa aanzetten en in fs uit.
Windows zelf op 1024 met 32bit en in fs dan ook. Dan moet hij werken
Verwijderd
Hier een paar shots.

oe!!! ahhh!!!! WOEI!!!!Op vrijdag 07 juni 2002 16:51 schreef J-063 het volgende:
De net gevlogen van Maastricht naar Amsterdam, ging wel goed, alleen autoland ging wat minder, maar dat kwam denk omdat er veel wind stond en die wind had ik dus niet ingesteld op de FMC.
Hier een paar shots.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, zoals ik al zei, ik vind mesh niet de moeiteOp vrijdag 07 juni 2002 08:53 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
weleens austria 2k2 pro gebruikt?
dat is mooi, vooral bij LOWI
en vooral niet als je er voor moet betalen
jijOp vrijdag 07 juni 2002 17:33 schreef Uncle-Sam het volgende:
Wie maakt het nieuwe deel???
GefeliciteerdOp vrijdag 07 juni 2002 17:44 schreef Uncle-Sam het volgende:
/me Sam gaat nu naar de Griek uit eten omdat zijn ouders 23 jaar getrouwd zijn
Was weer een nuttige bijdrage aan dit topic (net als deze post)
Nou gefeliciteerd! Maar wel een beetje off-topicOp vrijdag 07 juni 2002 17:44 schreef Uncle-Sam het volgende:
Uncle Sam gaat nu naar de Griek uit eten omdat zijn ouders 23 jaar getrouwd zijn
Ik vind dat Major Carnage een deel mag openen! Post allemaal mooie pics hier!
Volgens mij is de dutchvacc fly-inn begonnen!
Er zijn al 4 Controllers in Nederland
Ja idd major Carnage mag wel een keer een topic openen. Hij is 1 van de mensen die veel pic's post.Op vrijdag 07 juni 2002 18:06 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd! Maar wel een beetje off-topic
Ik vind dat Major Carnage een deel mag openen! Post allemaal mooie pics hier!
Volgens mij is de dutchvacc fly-inn begonnen!
Er zijn al 4 Controllers in Nederland
Jij trouwens ook Karlok
Waar vind ik een ProController manual, heb me overal suf gezocht allemaal 404's
Heb er wel een gevonden op IVAO maar die is plaatjes loos.
En hoe weet ik wat mijn "airspace" is???
Verwijderd
Verwijderd
Laat maar, hij doet het al, lag aan internet security.Op vrijdag 07 juni 2002 20:23 schreef J-063 het volgende:
Ik zou graag mee willen luisteren naar de flyin, maar hij connect maar niet die rogerwilco, bijv ik join en typ dit in: 130.240.132.126/EHAA_E_CTR, maar hij connect niet. iemand een oplossing?

Beetje druk op EHAM

hmm ik dacht dat he topic 'VRAGEN en pics' was, maar als je wel vragen beantwoord maar weinig pics wordt dat niet op prijs gesteld ofzo?Op vrijdag 07 juni 2002 19:25 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ja idd major Carnage mag wel een keer een topic openen. Hij is 1 van de mensen die veel pic's post.
Jij trouwens ook Karlok
naja whatever
Nee natuurlijk niet. Als er niemand antwoord geeft dan vraagt ook niemand meer wat. En als er niemand ergens achter komt dan zullen ze nooit mooie pic's kunnen postenOp vrijdag 07 juni 2002 21:22 schreef nealzie het volgende:
[..]
hmm ik dacht dat he topic 'VRAGEN en pics' was, maar als je wel vragen beantwoord maar weinig pics wordt dat niet op prijs gesteld ofzo?
naja whatever
Gaaf zeg! Het was in mijn stukje airspace 'redelijk' druk. had wel een keer 5 kisten achter elkaarOp vrijdag 07 juni 2002 21:15 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Climb out of Runway 07R
[afbeelding]
Beetje druk op EHAM
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Als ik 's morgens kijk en dan 's avonds zijn er amper 20 posts geweest (ben benieuwd of we dat wel halen eigenlijk)
Het is idd wel erg rustig de laatste tijd. JammerOp vrijdag 07 juni 2002 23:08 schreef Uncle-Sam het volgende:
Jammer dat het zo rustig is
Als ik 's morgens kijk en dan 's avonds zijn er amper 20 posts geweest (ben benieuwd of we dat wel halen eigenlijk)
Das echt onzin, ik doe het nog heeeel erg vaak, heb vakantie namelijkOp vrijdag 07 juni 2002 23:11 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Het is idd wel erg rustig de laatste tijd. JammerIk denk dat de Flight simulator hype een beetje over is
Ik wil wel, maar het wil nog niet erg lukken. Squawkbox kan m'n game niet vindenOp vrijdag 07 juni 2002 23:13 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Das echt onzin, ik doe het nog heeeel erg vaak, heb vakantie namelijk) Maar ik vlieg altijd online, en aangezien de meeste van jullie dat niet doen, voel ik me ook niet meer tot dit topic aangetrokken..
Jawel... ikke vlieg online!!!Op vrijdag 07 juni 2002 23:13 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Das echt onzin, ik doe het nog heeeel erg vaak, heb vakantie namelijk) Maar ik vlieg altijd online, en aangezien de meeste van jullie dat niet doen, voel ik me ook niet meer tot dit topic aangetrokken..
Verwijderd
Maar je kan toch pics maken van de vlucht en die hier postenOp vrijdag 07 juni 2002 23:13 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Tja... Zou kunnen, maar vind je ook niet dat alle plaatjes die ik heb gepost eigenlijk allemaal op elkaar lijken??Op vrijdag 07 juni 2002 23:20 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Maar je kan toch pics maken van de vlucht en die hier posten
Take-off - Climb - in-flight - Descend - Landing
En ik vind het juist beter dat het rustiger is, hoef ik niet xxx aantal post door te spitten als ik een paar dagen weg ben zonder internet
Tja... Dan doe je volgens mij toch iets verkeerds.Op vrijdag 07 juni 2002 23:16 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar het wil nog niet erg lukken. Squawkbox kan m'n game niet vinden
Verwijderd
maar het blijft leuk, anders hoeft niemand meer te posten, want een vlucht is nu eenmaal: taxi - take off - climb - in flight - descend -landing -taxi. Maar het blijft leuk er naar te kijken, vooral als ze super mooi zijn, die van jou bijvoorbeeld hebben supergoede graphics, lekker strak etc. (niet ten nadele van anderen hoor, mijne ziet er ook niet uit), dus het blijft leuk!Op vrijdag 07 juni 2002 23:22 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Tja... Zou kunnen, maar vind je ook niet dat alle plaatjes die ik heb gepost eigenlijk allemaal op elkaar lijken??
Take-off - Climb - in-flight - Descend - Landing
En ik vind het juist beter dat het rustiger is, hoef ik niet xxx aantal post door te spitten als ik een paar dagen weg ben zonder internet
Jah... een vlucht is idd taxi - take off - climb - in flight - descend -landing -taxi, maar ik heb soms ook niet echt zin om telkens maar "dezelfde" screenshots te maken.Op vrijdag 07 juni 2002 23:25 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
maar het blijft leuk, anders hoeft niemand meer te posten, want een vlucht is nu eenmaal: taxi - take off - climb - in flight - descend -landing -taxi. Maar het blijft leuk er naar te kijken, vooral als ze super mooi zijn, die van jou bijvoorbeeld hebben supergoede graphics, lekker strak etc. (niet ten nadele van anderen hoor, mijne ziet er ook niet uit), dus het blijft leuk!
Want in feite hoef je alleen maar terug te bladeren.... en....tada pics
Wat Blackhole altijd doet is wel leuk. Die heeft welke keer een andere planeOp vrijdag 07 juni 2002 23:30 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Jah... een vlucht is idd taxi - take off - climb - in flight - descend -landing -taxi, maar ik heb soms ook niet echt zin om telkens maar "dezelfde" screenshots te maken.
Want in feite hoef je alleen maar terug te bladeren.... en....tada pics
Maar ik vind die andere pic's ook altijd leuk op te bekijken
Van Kimble:

Van Rateltje:

Van Evilernie

Dat is ook leuk, elke keer een andere pleen.Op vrijdag 07 juni 2002 23:34 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wat Blackhole altijd doet is wel leuk. Die heeft welke keer een andere plane
Maar ik vind die andere pic's ook altijd leuk op te bekijken
Maar ik hou toch het meest van de B744, CX en mijn eigen livery....dus..
Ik doe het precies volgens de manualOp vrijdag 07 juni 2002 23:22 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
[..]
Tja... Dan doe je volgens mij toch iets verkeerds.
Ja die pic's blijven lekkerOp vrijdag 07 juni 2002 23:38 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Uit het archief:
Van Kimble:
[afbeelding]
Van Rateltje:
[afbeelding]
Van Evilernie
[afbeelding]
Ja tuurlijk iedereen heeft een favoriete plane. Als ik vlieg dan vlieg ik ook altijd in een b737. En als ik daar geen zin in heb neem ik die prop waar ik die toer mee doe.Dat is ook leuk, elke keer een andere pleen.
Maar ik hou toch het meest van de B744, CX en mijn eigen livery....dus..
Ik vlieg de laatste tijd niet zoveel meer. Ik wil eerst die FMC helemaal onder de knie krijgen voordat ik online ga vliegen op VATSIM.
Wat moet je eigleijk allemaal weten om op VATSIM te vliegen?
Met zo'n propje zie je een stuk meer dan het standaard rijtje met textures op de grond, een berg wordt ineens een stuk 3dimensionaler.. turbulentie is ineens een stuk irritanter
Maar uiteraard pak ik af en toe wel een 767 of iets anders groots uit de kast.. 't is de afwisseling die het leuk maakt
Vatsim?Op vrijdag 07 juni 2002 23:44 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ja die pic's blijven lekker
[..]
Ja tuurlijk iedereen heeft een favoriete plane. Als ik vlieg dan vlieg ik ook altijd in een b737. En als ik daar geen zin in heb neem ik die prop waar ik die toer mee doe.
Ik vlieg de laatste tijd niet zoveel meer. Ik wil eerst die FMC helemaal onder de knie krijgen voordat ik online ga vliegen op VATSIM.
Wat moet je eigleijk allemaal weten om op VATSIM te vliegen?
Tja... je moet kunnen vliegen.
Navigeren, communiceren met ATC
Procedures kennen... ennu meer weet ik eigenlijk niet
de rest komt een beetje vanzelf is mijn ervaring maar ik
vlieg nog niet zo lang op vatsim dus.. moet je even aan
pilotincommand vragen
Grappig, dat heb ik nou ook...Op vrijdag 07 juni 2002 23:57 schreef Major Carnage het volgende:
Ik heb het eigenlijk wel gezien met al die grote jetliners.. elke vlucht is vrijwel hetzelfde (ja ok, ik vlieg niet met fmc en al die bla, maar daar speel ik fs ook niet voor, ik doe het meer voor de fun, niet voor het realisme)
Met zo'n propje zie je een stuk meer dan het standaard rijtje met textures op de grond, een berg wordt ineens een stuk 3dimensionaler.. turbulentie is ineens een stuk irritanter
Maar uiteraard pak ik af en toe wel een 767 of iets anders groots uit de kast.. 't is de afwisseling die het leuk maakt
Ik heb veel respect voor de pilots hier die de FMC onder controle krijgen, de vele posts hierover met belangstelling gelezen, maar als ik zelf moet vliegen dan vind ik VFR op de korte afstand toch leuker.
De voorbereiding bestaat dan uit het bestuderen van de charts (als die er zijn), het weer, de afstand, gewicht van toestel, benodigde brandstof, en het verzamelen van de nav data. Vanaf het moment dat ik alles heb, gaat alles met de hand en raak ik de autopilot niet meer aan (liefst GPS window ook niet aanzetten, maar daar ontkom ik nog niet altijd aan
Ook een beetje onzin, bij een iFR vlucht maak je ook een fuel plan, het weer bekijken, de meest economische route bepalen, de charts bekijken en dan nog kunnen uitvoeren. Dan heb ik het nog niet eens over V1 Vr en V2 snelheden bepalen om met 1 engine out veilig uit te kunnen klimmen.Op zaterdag 08 juni 2002 00:21 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Grappig, dat heb ik nou ook...
Ik heb veel respect voor de pilots hier die de FMC onder controle krijgen, de vele posts hierover met belangstelling gelezen, maar als ik zelf moet vliegen dan vind ik VFR op de korte afstand toch leuker.
De voorbereiding bestaat dan uit het bestuderen van de charts (als die er zijn), het weer, de afstand, gewicht van toestel, benodigde brandstof, en het verzamelen van de nav data. Vanaf het moment dat ik alles heb, gaat alles met de hand en raak ik de autopilot niet meer aan (liefst GPS window ook niet aanzetten, maar daar ontkom ik nog niet altijd aan). Op die manier ben ik in de lucht eigenlijk constant bezig, onder andere met de vraag 'zit ik waar ik dacht dat ik moest zitten, of moet er gecorrigeerd worden?'. Dat heb ik persoonlijk liever dan een vlucht in de FMC pleuren, op start drukken en wachten tot de landing geweest is (ik chargeer, bewust maar NOFI).
Wat doe je onderweg? Kaarten checken, positie bepalen, tcas in de gaten houden, met de atc praten, fuel bijhouden etc etc etc......
Bij de landig: Er wordt helemaal niet zo vaak op de a/p gelandt, vaak wordt er gewoon een manual landing gedaan. De ILS en ALS automatisch is meer voor slecht weer en voor piloten die het elke dag doen en het wel gezien hebben.
Ook bij de SID wordt ALTIJD gebruik gemaakt van VOR/NDB's en die worden vaak manual getrackt.
Mijn conclusie: Je gaat deze hobby pas leuk vinden als het als maar realistischer wordt en als je veel kennis hebt van luchtvaart. Dan moet je niet aankomen met: Ik het wel weer gezien, want je weet nog geen 0.0001 % van de RL.
Dit topic is gesloten.