cabin crew, yellow door selectors, automatic
Wat kan er nou mislukken met ai traffic dan? het is toch makkelijk.Op maandag 03 juni 2002 22:05 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Nee, was me toen niet gelukt.
Doe het wel als ik normaal kan vliegen en alles een beetje weet. En die Dash 8 heb ik geloof ik inderdaad van Avsim, anders is het FSfreeware.
Maar als je toch opnieuw gaat doen kun je beter meteen aan worldai beginnen. Is het een stuk realistischer op EHAM niet zoals deze

ik vind het zulke mooie pic's

Vandaag ook maar voor een toepasselijke skin gekozen

Landing komt zo
Ding is net geen 3200mtr lang. Oef, dat wordt een vette remactie!

Laatste stukkie toch maar met de hand doen. Zoals je ziet...brakes op MAX gezet.

Vol in de ankers en touchdown.

Uiteindelijk maar de helft van de runway moeten gebruiken. Helpt wel zeg...alles ertegenaan om op tijd stil te staan.

Passagiers zaten helaas voor het grondpersoneel een beetje erg te

Hmm.... 3300mtr voor een runway vind ik eigenlijk niet echt kort, runway 01R-19L op EHAM is dan voor jouw ook "maar" 3400mtr. en willen we niet zo vloeken.
En 4witte papi lights vind ik niet echt goed hoor.
[/zeurmode]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
[terugzeur modus]Op maandag 03 juni 2002 23:18 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[zeurmode]
Hmm.... 3300m voor een runway vind ik eigenlijk niet echt kort. en willen we niet zo vloeken
En 4witte papi lights vind ik niet echt goed hoor.
[/zeurmode]
3117mtr om precies te zijn.
En 4 witte papi lampjes vind ik nog altijd erg netjes als je met de hand land. Dat lukt jou anders ook niet altijd vermoed ik
[terugzeur modus]
enneh, voor echte uitdagingen, Clavi, France. Met een 747-400 natuurlijk. Doe dat maar eens..
Of op Eelde aankomen met een 744, is gelijk je hele ramp voor de twr vol..
lees kimble's faq over ils.. dan weet je hoe het werkt. die lessons van de 737 zijn om te kotsen. er klopt geen ruk van.. gewoon ff de faq van kimble doen.. ils is zzzzzzzooooo makkelijkOp maandag 03 juni 2002 22:09 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Weet nog niet zo veel van de ILS, moet ik nog leren in de lessons, ben nu bij de 3e les van Private Pilot namelijk, ik neem de tijd...
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Precies en als je 2 witte en 2 rooie niet haalt vind ikOp dinsdag 04 juni 2002 08:08 schreef djblackbird het volgende:
sjonge jonge...toch ben ik het met karlok eens, 2 witte en 2 rooie met de hand moet kunnen hoor
enneh, voor echte uitdagingen, Clavi, France. Met een 747-400 natuurlijk. Doe dat maar eens..
Of op Eelde aankomen met een 744, is gelijk je hele ramp voor de twr vol..
3 witte en 1 rooie toch beter dan 4 witte. 1 nm voor de baandrempel op 3000 ft zit heb je ook 4 witte
Dus wil ik om overzicht te bewaren die ai planes niet in mijn menu hebben. Kan dit en hoe. want die dash 8 van fs zie je ook niet in het menu dus het moet mogelijk zijn
Wat was dat Duitse vliegveld ook alweer, waar we toen die 744 hebben geland? Bremen? I.i.g. die baan is nog veel korter.Op maandag 03 juni 2002 23:18 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Hmm.... 3300mtr voor een runway vind ik eigenlijk niet echt kort, runway 01R-19L op EHAM is dan voor jouw ook "maar" 3400mtr. en willen we niet zo vloeken.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Bremen. EDDW Waar ik met m'n 744 ben gelandOp dinsdag 04 juni 2002 15:12 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Wat was dat Duitse vliegveld ook alweer, waar we toen die 744 hebben geland? Bremen? I.i.g. die baan is nog veel korter.
Weet je wat ik het beste daar kan doen of hoe het in het echt is. Laat het hier dan ff weten. Of als je een plattegrond hebt of duidelijke foto's.
bvd
Verwijderd
hier een paar pics van de landing:

NICEOp dinsdag 04 juni 2002 15:54 schreef J-063 het volgende:
Net me vlucht afgerond van amsterdam naar heathrow, volledig via de FMC, ging echt heel goed, k heb zelfs autoland gedaan, ging ook goed
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die df b737 van KLM doet het altijd goed met die mooie raampje
Tussen stand met afcad na een kwartiertje ongeveer gewerkt te hebben

Ik heb dat bovenste stuk niet gedaan dat is standaard van fs. maar hier heb ik dus ook voor nodig wat voor soort ramp daar komt.
Verwijderd
Wedden van wel!Op maandag 03 juni 2002 23:23 schreef Tai-Pan het volgende:
[..]
[terugzeur modus]
3117mtr om precies te zijn.
En 4 witte papi lampjes vind ik nog altijd erg netjes als je met de hand land. Dat lukt jou anders ook niet altijd vermoed ik
[terugzeur modus]
Kijk maar naar mijn plaatjes op page 32
tampert, kriminalpolizei
vloog je wel netjes op 23000 ft en niet hoger?Op dinsdag 04 juni 2002 15:54 schreef J-063 het volgende:
Net me vlucht afgerond van amsterdam naar heathrow, volledig via de FMC, ging echt heel goed, k heb zelfs autoland gedaan, ging ook goed
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
kan je me eerste vertellen waar je die gmax b777 vandaan hebt?Op dinsdag 04 juni 2002 17:09 schreef ChefChocolateball het volgende:
Nu de patch uit is van PSS voor de B777, kan iemand me helpen aan een mooie GMAX B777? Ik heb er wel een paar gevonden, maar kan iemand mij 1-tje aanraden?
ik zie hem nergens staan en hij zou uit gebracht worden
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Pss 747 weet karlok wel.Op dinsdag 04 juni 2002 17:22 schreef Blackhole het volgende:
Kan iemand me zeggen wanneer die van de 747 pro patch uit komt van PSS
ik zie hem nergens staan en hij zou uit gebracht worden
En kan je The_frank0 aan een chart van LeLB (barcelona) helpen?
Hier 2 shot's van mijn vlucht EHAM 2 KATL met een 777 klm
Net weg bij EHAM

En boven de C

tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Op dinsdag 04 juni 2002 18:14 schreef Evilernie het volgende:
lelijke bak

jammerlijke opmerking
Kleuren zijn niet zo mooi vind ik.

En imageuploader.tk is traag
Verwijderd
Wat is er mis met die kleurenOp dinsdag 04 juni 2002 18:16 schreef rellehenk het volgende:
M'n screenshotmanager was er mee gekapt en daarom heb ik maar 1 shot van deze AFG 737-800.
[afbeelding]
En wat betreft je plaatjes, als je naar www.50megs.com gaat kan je daar heel makkelijk een siteje maken, zo klein zelfs zonder text en enkel ff een photo page ne an load je daar je plaatjes op, en geef je gewoon je link daarheen, heb ik ook gedaan, die 29 plaatjes heb ik ook aar upgeload.
vergelijk maar met de kleuren in het echt. Deze zijn helderder en lichterOp dinsdag 04 juni 2002 18:21 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Wat is er mis met die kleuren
En wat betreft je plaatjes, als je naar www.50megs.com gaat kan je daar heel makkelijk een siteje maken, zo klein zelfs zonder text en enkel ff een photo page ne an load je daar je plaatjes op, en geef je gewoon je link daarheen, heb ik ook gedaan, die 29 plaatjes heb ik ook aar upgeload.

Nog een vraagje, zijn er mensen die FS Sky World gebruiken? Zo ja hoe zorg je ervoor dat de wolken van FS Sky World gebruikt worden bij de RealWeather van Jeppesen?
Verwijderd
`Op dinsdag 04 juni 2002 18:40 schreef ChefChocolateball het volgende:
Ik vertelde t verkeerd ik heb nog geen GMAX toestellen gevonden... sorry, maar verder heeft dus niemand er 1-tje?
Nog een vraagje, zijn er mensen die FS Sky World gebruiken? Zo ja hoe zorg je ervoor dat de wolken van FS Sky World gebruikt worden bij de RealWeather van Jeppesen?
ik gebruik ook FSW en vind het super en hoe je ze met jeppsesen gebruikt geen idee.
Die gebruikt toch ook je standaard wolken van FSW:?
Verwijderd
[offtopic]
Uit een andere topic gevist :

Misschien ideetje voor multiplayer?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Thnx, nog 1 vraagje.Op dinsdag 04 juni 2002 19:45 schreef ND het volgende:
Dat met die naald, dat komt omdat je hoe dichter je bij je VOR komt, hoe "minder precies" die word, omdat de afstand heeeeeeeeeeeeeel klein is, zal ik en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kleine koersverandering, een HEEELEEE grote naald uitwijking geven, je moet gewoon niets doen (ik spreek nu als je 3nm van verwijderd bent) en gewoon doorblijven vliegen, als je dan OVER je VOR bent gevlogen zal je de Naald weer oppikken, en je ziet dat je nu VAN de VOR afvliegt, ook wel OUTbound genoemd
[offtopic]
Uit een andere topic gevist :
[afbeelding]
Misschien ideetje voor multiplayer?![]()
![]()
Ze hebben het over een driehoekje met een pijltje die van of naar de VOR wijst, maar ik zie hem niet, en de groundschool plaatjes zijn niet duidelijk. Kan iemand even een screentje plaatje uit een Cessna 172 met een rondje om dat driehoekje ofzo.
Dit was wel weer ff mijn laatste vraag denk ik
Die staat RECHTS naast die verticale Naald (in hetzelfde instrument) kan nu geen PIC posten, ben met huiswerk bezigOp dinsdag 04 juni 2002 19:57 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Thnx, nog 1 vraagje.
Ze hebben het over een driehoekje met een pijltje die van of naar de VOR wijst, maar ik zie hem niet, en de groundschool plaatjes zijn niet duidelijk. Kan iemand even een screentje plaatje uit een Cessna 172 met een rondje om dat driehoekje ofzo.
HEY !!!!!!Op dinsdag 04 juni 2002 18:16 schreef rellehenk het volgende:
M'n screenshotmanager was er mee gekapt en daarom heb ik maar 1 shot van deze AFG 737-800.
[afbeelding]
met die plane heb ik een tijd niet meer gevlogen
Welke ai fp's heb je? ziet er lekker druk uit
En heeft nou niemand chars voor barcelona? Of een idee hoe de gates en ramps daar zitten
jullie weten volgensmij inmiddels wel dat het niet opschiet met de Bluebird VA en daarom ben ik met sander een eigen VA begonnen, we hebben een fleet, volledig gepaint, en de website is bijna klaar, daarom wil ik even laten merken dat jullie misschien binnenkort iets van ons kunnen verwachten
ik verklap verder nix, maar wil alleen weten of er mensen zijn die misschien iets voor ons kunnen betekenen.
dan kunnen die me contacten op niels_d@hotmail.com (ook msn)
Standaar AI met zelf wat flightplans toegevoegd Niet zoveel tijd aan besteed eigenlijk. Zijn vooral repaints. Verder staan er nog wat vliegtuigen van LAGO FS Scenery EnchancerOp dinsdag 04 juni 2002 20:45 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
HEY !!!!!!
met die plane heb ik een tijd niet meer gevlogenwas me favo.
Welke ai fp's heb je? ziet er lekker druk uit
En heeft nou niemand chars voor barcelona? Of een idee hoe de gates en ramps daar zitten
En heb je hier wat aan?
http://www.clearanceunlimited.com/SID-STAR-IAP/iap/spain/LEBL.zip
JAAAAAAA wat een verassing! (ow wacht ik wist et al langOp dinsdag 04 juni 2002 20:47 schreef nealzie het volgende:
zo, ik wil even een mededeling doen!
jullie weten volgensmij inmiddels wel dat het niet opschiet met de Bluebird VA en daarom ben ik met sander een eigen VA begonnen, we hebben een fleet, volledig gepaint, en de website is bijna klaar, daarom wil ik even laten merken dat jullie misschien binnenkort iets van ons kunnen verwachten
ik verklap verder nix, maar wil alleen weten of er mensen zijn die misschien iets voor ons kunnen betekenen.
dan kunnen die me contacten op niels_d@hotmail.com (ook msn)
Nee eigelijk nietOp dinsdag 04 juni 2002 21:04 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Standaar AI met zelf wat flightplans toegevoegd Niet zoveel tijd aan besteed eigenlijk. Zijn vooral repaints. Verder staan er nog wat vliegtuigen van LAGO FS Scenery Enchancer
En heb je hier wat aan?
http://www.clearanceunlimited.com/SID-STAR-IAP/iap/spain/LEBL.zip
Ik moet iets hebben waar alle gates op staan en met wat voor type vliegtuig daar staan. Dus small/medium/large
Vlak na take-off

During climb

Na lange tijd niets anders dan een dicht wolkendek eindelijk het vaste land in zicht

Wat zijn die wolkenpartijen toch mooi tegenwoordig in FS2K2

Line-up voor runway

Ietwat harde landing bij stevige crosswinds

Verwijderd
Mooie shot'sOp dinsdag 04 juni 2002 21:20 schreef Tai-Pan het volgende:
Net gevlogen van Nuuk (BGGH) in Groenland naar Lourdes-De-Blanc-Sablon (CYBX) in Canada
Vlak na take-off
[afbeelding]
During climb
[afbeelding]
Na lange tijd niets anders dan een dicht wolkendek eindelijk het vaste land in zicht
[afbeelding]
Wat zijn die wolkenpartijen toch mooi tegenwoordig in FS2K2
[afbeelding]
Line-up voor runway
[afbeelding]
Ietwat harde landing bij stevige crosswinds
[afbeelding]
Die wolken zijn zeker
ThxOp dinsdag 04 juni 2002 21:24 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Mooie shot's
Die wolken zijn zeker
Hebben jullie last trouwens van de grootte(breedte) van mijn screenshots? Ik draai normaal in 1280x1024 en zie dat mijn screenshots breder zijn dan de rest van de pagina.
Ik cut & paste dus al een heel stuk om het 'aanvaardbaar' te krijgen voor dit topic, maar eh...lastig of niet?
nee, post ze gewoon in 1280x1024 hiero veel mooier is datOp dinsdag 04 juni 2002 21:26 schreef Tai-Pan het volgende:
[..]
Thx
Hebben jullie last trouwens van de grootte(breedte) van mijn screenshots? Ik draai normaal in 1280x1024 en zie dat mijn screenshots breder zijn dan de rest van de pagina.
Ik cut & paste dus al een heel stuk om het 'aanvaardbaar' te krijgen voor dit topic, maar eh...lastig of niet?
Verwijderd
geen last van laat ze maar lekker op 1280x1024Op dinsdag 04 juni 2002 21:26 schreef Tai-Pan het volgende:
[..]
Thx
Geen probleemOp dinsdag 04 juni 2002 21:26 schreef Tai-Pan het volgende:
[..]
Thx
Zo breed is het nou ook weer niet. Maar ik draai zelf ook 1280*1024 dus dan valt het minder op
Verwijderd
bij nav1/nav2 moet je het instellen (de vor freq)Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Uncle-Sam het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik kan vinden hoe ik precies die NAV radio in moet stellen voor mijn VOR? In de groundschool staat dat niet en er is geen ander handboek waar ik het in kan vindenanders helaas toch een vraagje, maarja, over de FMC waren er genoeg
je zoekt de freq. van die VOR op (bijv. in fsnav, of op een chart) en voert die in bij je radio stack op nav1Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Uncle-Sam het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik kan vinden hoe ik precies die NAV radio in moet stellen voor mijn VOR? In de groundschool staat dat niet en er is geen ander handboek waar ik het in kan vindenanders helaas toch een vraagje, maarja, over de FMC waren er genoeg
How To Fly A VOR/DME ApproachOp dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Uncle-Sam het volgende:
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/howto/vordme.htm
How To Fly An NDB Approach
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/howto/ndb.htm
Om vliegen op ADF/NDB te oefenen is dit wel een leuke oefening in de vorm van een adventure:
http://members-central.optushome.com.au/ffernandez/adventures.htm
This is an adventure in Lesson format. Learn how real pilots use the ADF indicator in the cockpit to track an NDB radial. Have an instructor come along and guide you in the use of the ADF to first intercept and then track NDB radials, both inbound and outbound. Includes instructive documentation. The lesson takes place in the IFR panel Cessna 182S at Bankstown GAAP (General Aviation Airport), NSW, Australia.
This is an adventure in Lesson format. Learn how real pilots use the ADF indicator in the cockpit to track an NDB radial. Have an instructor come along and guide you in the use of the ADF to first intercept and then track NDB radials, both inbound and outbound. Includes instructive documentation. The lesson takes place in the IFR panel Cessna 182S at Bankstown GAAP (General Aviation Airport), NSW, Australia.
Dit moet het zijn. In deze link staat alles. Alle gatenummers met het type vliegtuigen dat er mogen staanOp dinsdag 04 juni 2002 21:16 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Nee eigelijk niet
Ik moet iets hebben waar alle gates op staan en met wat voor type vliegtuig daar staan. Dus small/medium/large
http://www.avsim.com/hangar/air/oav/sceneries.html
Zie SPAIN LEBL Parking docking 1 & Parking docking 2
De informatie van MS zuigt. Kijk voor een VOR-sim eens [url="ophttp://www.relia.net/~george/aviation/sim/"]ophttp://www.relia.net/~george/aviation/sim/[/url] en http://www.fsfreeware.com/dcd/Tutorials/Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Uncle-Sam het volgende:
kan ik u ff spreken op MSNOp dinsdag 04 juni 2002 21:45 schreef rdluca het volgende:
[..]
* KIMBLE TEXT *
Bedankt ik kan nu weer verderOp dinsdag 04 juni 2002 21:46 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Dit moet het zijn. In deze link staat alles. Alle gatenummers met het type vliegtuigen dat er mogen staan
http://www.avsim.com/hangar/air/oav/sceneries.html
Zie SPAIN LEBL Parking docking 1 & Parking docking 2
Verwijderd
Dat snapte ik al, maar je moet ook aan die OBS knop ofzo draaien, en dan moet je die toch ook op de goede heading instellen, en bij mij zie ik "TO" nooit verschijnenOp dinsdag 04 juni 2002 21:34 schreef nealzie het volgende:
[..]
je zoekt de freq. van die VOR op (bijv. in fsnav, of op een chart) en voert die in bij je radio stack op nav1
Op dinsdag 04 juni 2002 21:54 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Dat snapte ik al, maar je moet ook aan die OBS knop ofzo draaien, en dan moet je die toch ook op de goede heading instellen, en bij mij zie ik "TO" nooit verschijnenDus kan ik hem ook niet tunen.
zodra je in het bereik bent moet je aan die OBS knop draiien totdat die naalt vertikaal is
Nog even alle cargo doorlopen..

Ok, alles 3x gechecked.. takeoff! Hier zijn we net een Nuclear stroomdingetje gepasseerd

Onderweg shots

Door de wolken tijdens de approach van Pamplona airport

On final

Redelijk brakke landing, de ap had weer eens zin om hem naast de baan te zetten

Redelijk korte baan, dus full reversers etcetera

Daarna rustig naar de ramp getaxied... was wel een erg krap taxiweggetje, met veel pijn en moeite heb ik de banden kunnen sparen
Eenmaal bij de parking aangekomen was er niet echt bijster veel ruimte, doordat de grootste parkeerplek al ingenomen was door een MD90 van Iberia..
Na de plane geparkeerd te hebben werd de meetapparatuur uitgeladen, en de resultaten doorgenomen..
Het resultaat: The_FrankO's AFCAD file werkt
Overigens geen pic van de plane op de parking, aangezien ik zomaar een building crash kreeg toen ik allang stil stond
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Maar nealcie...Wat is jullie VA's site?
tampert, kriminalpolizei
willen jullie 767'vens zien of airbussen?
Verwijderd
vette plane waar heb je die vandaan?Op dinsdag 04 juni 2002 22:00 schreef Major Carnage het volgende:
Net terug van een klein beta vluchtje.. Begonnen bij Orly, aangezien dat het enigste veldje wat met de goede meetapparatuur
Nog even alle cargo doorlopen..
[afbeelding]
Ok, alles 3x gechecked.. takeoff! Hier zijn we net een Nuclear stroomdingetje gepasseerd
[afbeelding]
wow vette plane
waar heb je die vandaan???
Onderweg shots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Door de wolken tijdens de approach van Pamplona airport
[afbeelding]
On final
[afbeelding]
Redelijk brakke landing, de ap had weer eens zin om hem naast de baan te zetten
[afbeelding]
Redelijk korte baan, dus full reversers etcetera
[afbeelding]
Daarna rustig naar de ramp getaxied... was wel een erg krap taxiweggetje, met veel pijn en moeite heb ik de banden kunnen sparen
Eenmaal bij de parking aangekomen was er niet echt bijster veel ruimte, doordat de grootste parkeerplek al ingenomen was door een MD90 van Iberia..
Na de plane geparkeerd te hebben werd de meetapparatuur uitgeladen, en de resultaten doorgenomen..
Het resultaat: The_FrankO's AFCAD file werkt
Overigens geen pic van de plane op de parking, aangezien ik zomaar een building crash kreeg toen ik allang stil stond
NiceOp dinsdag 04 juni 2002 22:00 schreef Major Carnage het volgende:
*knip*
Dat van die ap naast de baan komt waarschijnlijk door mijn afcad.
WEET IEMAND DIT OP TELOSSEN????
en die building crash was dat in de tower view? of gewoon spotplane. en welke ramp stond je?
Ik heb namelijk bij tower view het eruit kunnen halen doormiddel van de tower weer terug te zetten waar hij standaard staat.
Maar als het in een spotplane is weet iemand hoe je dit kan oplossen?????
ff zoeken op *dhl* en voila.. hij staat bovenaan
Verwijderd
Bij spotten had ik nergens last van.Op dinsdag 04 juni 2002 22:10 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Nice
en die building crash was dat in de tower view? of gewoon spotplane. en welke ramp stond je?
Ik heb namelijk bij tower view het eruit kunnen halen doormiddel van de tower weer terug te zetten waar hij standaard staat.
Ook niet met tower view
Dat was toen ik in spot view om m'n plane draaide, ik stond op die ramp aan de voorkant (dus niet bij die cessna, maar aan de andere kant van die MD90 dus)Op dinsdag 04 juni 2002 22:10 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Nice
Allebei, doe maar om en omOp dinsdag 04 juni 2002 22:03 schreef nealzie het volgende:
ik blijk nog wat pics over te hebben!
willen jullie 767'vens zien of airbussen?
Tower view heb ik gerepareerd dus dat kloptOp dinsdag 04 juni 2002 22:11 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Bij spotten had ik nergens last van.
Ook niet met tower view
Dus aan de rechterkant van die Iberia dus aan het binnenste van het vliegveld.Op dinsdag 04 juni 2002 22:13 schreef Major Carnage het volgende:
[..]
Dat was toen ik in spot view om m'n plane draaide, ik stond op die ramp aan de voorkant (dus niet bij die cessna, maar aan de andere kant van die MD90 dus)
Niet waar die twee kleine planes staan.
Ik zal zo eens bij mij kijken
idd als je op 4 en 7 kijkt krijg je dat.
<<<WEET IEMAND HIER DE REDE VOOR EN EEN OPLOSSING?>>>
Ik heb geen ervaring, maar probeer het eens op te lossen zoals je dat bij de tower hebt gefixt? (als dat kan..)Op dinsdag 04 juni 2002 22:17 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Tower view heb ik gerepareerd dus dat klopt
[..]
Dus aan de rechterkant van die Iberia dus aan het binnenste van het vliegveld.
Niet waar die twee kleine planes staan.
Ik zal zo eens bij mij kijken
idd als je op 4 en 7 kijkt krijg je dat.
<<<WEET IEMAND HIER DE REDE VOOR EN EEN OPLOSSING?>>>
Ik heb die tower weer op de oude plaats gezet en toen was het opgelost.Op dinsdag 04 juni 2002 22:42 schreef Major Carnage het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring, maar probeer het eens op te lossen zoals je dat bij de tower hebt gefixt? (als dat kan..)
Maar standaard zit er op Pamplona daar geen gate/ramp die zit ongeveer daar waar die 2 kleine vliegtuigen staan. Dus dat is geen oplossing.
gewoon via de printscreen toets
hij zat ergents in deel x maar geen zin om te zoeken
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
FSscreen te vinden op o.a. www.avsim.com in de file bib.Op dinsdag 04 juni 2002 23:11 schreef Firecow het volgende:
was nou dat goeie progie om screens te maken ?
gewoon via de printscreen toets
hij zat ergents in deel x maar geen zin om te zoeken![]()
![]()
Naboo-Starfighter

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Check mn IconOp dinsdag 04 juni 2002 19:57 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Thnx, nog 1 vraagje.
Helaas, geen VOR getuned in mn icon. Wat je wel ziet is onderin de gauge een klein plat streepje. Het beruchte driehoekje waar je het over hebt, bevindt zich boven of onder dat streepje. Erboven -> driehoekje wijst naar boven -> je zit op de outbound radial. Eronder -> driehoekje wijst naar beneden -> inbound radial.
Hier een foto van het gevaarte:

Het geluid van die dingen is mooi om te horen en nog mooier om te zien hoe het weer opsteeg. Maar nu ben ik dus aangestoken en wil ook graag met zo'n ding vliegen. Nog een leuk detail is dat die heli ook geen staartrotor meer heeft, maar dus ook met lucht werkt. De Bell vliegt volgens mij niet helemaal zuiver..?
Concrete vraag
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
[self-promote-modus on]Op dinsdag 04 juni 2002 23:13 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
FSscreen te vinden op o.a. www.avsim.com in de file bib.
Op http://www.schagens.nl/fs2002/ScreenShooter.zip vind je een dergelijk tooltje, alleen heeft deze geen getalsbeperking op het aantal shots, en savet ie meteen in jpg format; wel zo handig voor uploaden.
[self-promote-modus off]
Voor Uncle-Sam heb ik nog een leuk linkje over navigatie, is misschien wel aardig voor anderen ook: http://www.navfltsm.addr.com/index.htm
Misschien is dit wat voor je:Op dinsdag 04 juni 2002 23:55 schreef -Sander_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede, realistische helikopter. Afgelopen zaterdag hadden we hier in Hoogeveen een 112-dag waar het hele 112 geweld in het centrum werd uitgestald. De trauma helicopter van Noord-Nederland (PH-SHF, MD-902) was hier ook geland, voor het gemeentehuis. Knap werk op zo'n klein parkeerdekMaar ik stond er 10 meter vanaf toen het ding weer opsteeg.
Hier een foto van het gevaarte:
[afbeelding]
Het geluid van die dingen is mooi om te horen en nog mooier om te zien hoe het weer opsteeg. Maar nu ben ik dus aangestoken en wil ook graag met zo'n ding vliegen. Nog een leuk detail is dat die heli ook geen staartrotor meer heeft, maar dus ook met lucht werkt. De Bell vliegt volgens mij niet helemaal zuiver..?
Concrete vraag: Wie weet zo'n heli te vinden of heeft er een die qua model ongeveer gelijk is? Alle suggesties zijn welkom. AVSim en Flightsim.com hebben dat soort gevaartes wat ik zoek niet in huis.
austrian/german rescue service
http://www.fsplanet.com/25042001.htm
http://www.fsplanet.com/09032001.htm
er is nog een mooiere maar dan zal ik ff goed moeten zoeken.
Verwijderd
IK heb gister Lepp nog een keer goed getest en bij mij werkt alles super.
Geen problemen bij de parking en runway.
Dus ik denk dat de missie geslaagd is
Op naar de volgende
Ook geen building crash als je aan de linker kant staat van die Iberia? als je spotplane hebt bij 7 en 4?Op woensdag 05 juni 2002 08:59 schreef dutchplanet het volgende:
Frank
IK heb gister Lepp nog een keer goed getest en bij mij werkt alles super.
Geen problemen bij de parking en runway.
Dus ik denk dat de missie geslaagd is.
Op naar de volgende
Weet iemand hoe die ramps heten daar?
Je mag deze proberen zoek op avsim.com naar kentambmd902.zipOp dinsdag 04 juni 2002 23:55 requeste -Sander_ het volgende:
Een MD 902
Verwijderd
nee niks aan het hand als ik links van de Iberia sta en die twee recht ervan ook niet.Op woensdag 05 juni 2002 10:16 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ook geen building crash als je aan de linker kant staat van die Iberia? als je spotplane hebt bij 7 en 4?
Weet iemand hoe die ramps heten daar?
alleen parking at gate kan je dat beinvloeden? dan zou ik de meest rechter nemen waar de follow me auto heen rijd.
Ik begrijp het niet helemaal wat je bedoelt.Op woensdag 05 juni 2002 13:40 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
nee niks aan het hand als ik links van de Iberia sta en die twee recht ervan ook niet.
alleen parking at gate kan je dat beinvloeden? dan zou ik de meest rechter nemen waar de follow me auto heen rijd.
Aan de rechter kant van die IBeria is toch maar 1 ramp? En ik bedoelde eigelijk die. Daar krijg je een building crash. Ik zei het verkeerd de vorige post van me.
Wat bedoel je met parking at gate beinvloeden? Er zijn op die airport geen gates.
Ik zal vanavond eens mijn progres van Barcelona laten zien
Verwijderd
Ik bedoel als je geland bent op Lepp,Op woensdag 05 juni 2002 14:28 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal wat je bedoelt.
Aan de rechter kant van die IBeria is toch maar 1 ramp? En ik bedoelde eigelijk die. Daar krijg je een building crash. Ik zei het verkeerd de vorige post van me.
Wat bedoel je met parking at gate beinvloeden? Er zijn op die airport geen gates.
Ik zal vanavond eens mijn progres van Barcelona laten zien
Dan wil je het vliegtuig bij de parking neerzetten.
Dan krijg je pad van de ATC die links van de Iberia uit komt naast de 2 prop vliegtuigjes.
Terwijl de follow me auto naar de parking recht van de iberia rijd.
Kan je dat patroon wat de ATC geeft niet veranderen zodat het naar de parking loopt rechts van de iberia waar de follow me auto staat ?
zo wat een verhaal.
IK gaat werken, ltrzzz
Ik kan de parking numers veranderen mischien dat de atc je dan naar de laagste getal stuurt. Ik doe het vanavond wel en dan stuur ik hem meteen op.Op woensdag 05 juni 2002 14:34 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Ik bedoel als je geland bent op Lepp,
Dan wil je het vliegtuig bij de parking neerzetten.
Dan krijg je pad van de ATC die links van de Iberia uit komt naast de 2 prop vliegtuigjes.
Terwijl de follow me auto naar de parking recht van de iberia rijd.
Kan je dat patroon wat de ATC geeft niet veranderen zodat het naar de parking loopt rechts van de iberia waar de follow me auto staat ?
zo wat een verhaal.
IK gaat werken, ltrzzz
Geinig, waar heb je die vandaan?Op dinsdag 04 juni 2002 23:17 schreef Blackhole het volgende:
Hier dan eens wat anders ...
Naboo-Starfighter
[afbeelding]
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

En dan nu een moeilijke quiz (tenminste dat vond ik, had maar 2 vragen goed
http://www.fly-eaa.com/trivia/index.php?sectionid=2
en ikkeOp woensdag 05 juni 2002 15:40 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Deze is echt wel mooi
[afbeelding]
En dan nu een moeilijke quiz (tenminste dat vond ik, had maar 2 vragen goed)
http://www.fly-eaa.com/trivia/index.php?sectionid=2
Let's See how you Did...
Number of Questions : 11
Number of Correct Answers : 7
You got 63.636363636364 Right.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Jij bent goed!! hé!Op woensdag 05 juni 2002 16:11 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
en ikke
Let's See how you Did...
Number of Questions : 11
Number of Correct Answers : 7
You got 63.636363636364 Right.
ik had er trouwens 3 goed, ook niet veel
nice pic kar lok

Nee, niet gelukt

Goed, naa een xx aantal keren proberen, had ik touchdown.
Maar dan nog een manier vinden om te remmen.

Number of Correct Answers : 4
You got 36.363636363636 Right.
ach ja, ik weet ook geowon nix van de 747, laat staan in die amerikaanse maten enzo
Weet iemand hoe ze in het echt opstijgen daar? en Landen

misschien de volgende keer gelijk op parking brake zetten... hehe
maareh, welk vliegdekschip is het en waar ligt ie?
Tja... zo'n plaatje zegt mij niet zoveel.Op woensdag 05 juni 2002 17:03 schreef The_FrankO het volgende:
Zo mijn afcad voor barcelona is bijna klaar. Ik wil alleen dat ze op een andere rwy opstijgen dan dat ze landen.
[afbeelding]
Je moet tussen de FS2000 Flights kiezen voor ILS San Francisco landing (ofzo iets), en dan moet je dus niet landen, maar rechtdoor blijven vliegen. Dan kom je de zee tegen, en daar ergens is het. Langs de kust.Op woensdag 05 juni 2002 17:09 schreef djblackbird het volgende:
karlok, had je je auto brakes nog wel aangezet?en arm auto spoilers?
misschien de volgende keer gelijk op parking brake zetten... hehe
maareh, welk vliegdekschip is het en waar ligt ie?
Dit was gewoon om te patsen met die taxi ways die ik had gemaaktOp woensdag 05 juni 2002 17:09 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Tja... zo'n plaatje zegt mij niet zoveel.
Verwijderd
Is dat niet afhankelijk van de windOp woensdag 05 juni 2002 17:03 schreef The_FrankO het volgende:
Zo mijn afcad voor barcelona is bijna klaar. Ik wil alleen dat ze op een andere rwy opstijgen dan dat ze landen.
[afbeelding]
Jazekers, oa. voor turbulentie (schrijf je dat zo) en niet op elkaar te knallen en.... tja meer weet ik niet heb ok maar OBS ratingOp woensdag 05 juni 2002 17:16 schreef ND het volgende:
ff een vraagje mbt vliegen op VATSIM met zijn 2en, moet je dan van de ATC niet een afstand houden?![]()
ja duhOp woensdag 05 juni 2002 17:16 schreef ND het volgende:
ff een vraagje mbt vliegen op VATSIM met zijn 2en, moet je dan van de ATC niet een afstand houden?![]()

Met alle respect hoor maar wat ziet dit er lelijk uit. Op welke resolutie speel jij? En heb je ooit wel eens je aa aangezet? dan moet je wel op 1024 spelen.Op woensdag 05 juni 2002 18:16 schreef rellehenk het volgende:
Ik heb weer ff een klein vluchtje gemaakt met deze B772 van British Airways. Kwaliteit is een beetje achteruit gegaan door het verkleinen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja maar er is dan toch ook 2 banen in gebruikOp woensdag 05 juni 2002 17:16 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Is dat niet afhankelijk van de wind
Dit topic is gesloten.