http://www.fsplanet.com werkt beterOp dinsdag 28 mei 2002 16:20 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
http://www.fsplanet.nl
Mooie pics by the way
vind je het gek met 3terabyte dataverkeer per maandOp dinsdag 28 mei 2002 15:57 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Belachelijk eerst vragen ze om 512mb en hebben ze het en dan stoppen ze
terabyste=1000gb , dus 3000gb dataverkeer per maand
ik wist dat het eens zou stoppen. Pleur het gewoon op je eigen webspace
tampert, kriminalpolizei
Anoniem: 51137
OepsOp dinsdag 28 mei 2002 16:22 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
http://www.fsplanet.com werkt beter

Sorry...
Nog ff een review van mij 
Op www.fsplanet.com staat een ATR 42 van KLM. Ziet er goed uit en werkt ook goed als ai plane. Ik heb het net getest. Zeker de moeite waard voor de mensen die met ai traffic bezig zijn of het gewoon een leuk vliegtuig vinden om in te vliegen
Op www.fsplanet.com staat een ATR 42 van KLM. Ziet er goed uit en werkt ook goed als ai plane. Ik heb het net getest. Zeker de moeite waard voor de mensen die met ai traffic bezig zijn of het gewoon een leuk vliegtuig vinden om in te vliegen
verdomme! ik denk hee...op fliightsim.com een leuke gmax glider. Een asw28. Best groot voor een glider dus het zal best een leuk pakket zijn. NOT! ALs ik fs opstart krijg ik nu 2 errors. 1-tje van fssound.dll en een andere die ik niet ken. En de helft van de gauges doen het niet
en krijg je dus ook errors van

tampert, kriminalpolizei
heeft iemand voor mij de orginel eham.txt om via afcad terug te zetten? Ik heb eeb beetje zitten stoeien met een andere versie, maar ben de orginele kwijt geraakt na een, iets te enthousiaste, opruimactie van mijn HDD 
Oh ja, als het kan eentje waarbij gescheiden traffic zit, dus take-off vanaf 01L en landen op 24 ofzo
Oh ja, als het kan eentje waarbij gescheiden traffic zit, dus take-off vanaf 01L en landen op 24 ofzo
verwijderen in fs2002/modulesOp dinsdag 28 mei 2002 20:11 schreef Evilernie het volgende:
Weet iemand nog hoe je die fssound.dll error bij het opstartscherm weg kan halen? Klote zooi
heb ik dan nog wel geluid enzo....?Op dinsdag 28 mei 2002 20:28 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
verwijderen in fs2002/modules
tampert, kriminalpolizei
ja want die fssound (ofzo die je net zei) die hoort bij dat plane en niet bij FSOp dinsdag 28 mei 2002 20:44 schreef Evilernie het volgende:
[..]
heb ik dan nog wel geluid enzo....?
Kopieer en naar een backup map, dan verwijder je em uit je FS2002/modules map, als ie goed werkt, perfecto, werkt ie geluid niet? Sound.dll ff vervangen door een originele...Op dinsdag 28 mei 2002 20:44 schreef Evilernie het volgende:
[..]
heb ik dan nog wel geluid enzo....?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
[off topic]
Kimble > ze hebben over je geschreven
: http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=17961
Korte samenvatting : Kimble gaat de bak in
Kimble > ze hebben over je geschreven
Korte samenvatting : Kimble gaat de bak in
YEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben wel dik, maar ik heb wel lekkere BIB'S om me heen

Ja, vooral die andere gastenOp dinsdag 28 mei 2002 21:16 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
ik ben wel dik, maar ik heb wel lekkere BIB'S om me heen(BIB's= Babes In Bikini's)

dus jij bent er zo eentje
tampert, kriminalpolizei
ik vat 'm nieOp dinsdag 28 mei 2002 21:17 schreef Evilernie het volgende:
[..]
Ja, vooral die andere gasten![]()
![]()
![]()
dus jij bent er zo eentje
en je hebt je handen vol zo te zien, tis trouwens geen bayliner zo te zien.Op dinsdag 28 mei 2002 21:16 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
ik ben wel dik, maar ik heb wel lekkere BIB'S om me heen(BIB's= Babes In Bikini's)
wie weet er een 737-400 paint te vinden van transavia? Ik heb er wel een gevonden op Avsim, maar dat is een dual paint (klm/transavia) en die is dus niet goed.
Ik probeer ondertussen al 20minuten op flightsim.com te komen in de download sectie, maar alles is vol
Iemand een andere site waar ik 'm kan vinden?
Ik probeer ondertussen al 20minuten op flightsim.com te komen in de download sectie, maar alles is vol
Ik heb hem wel. Wat is je email addres?Op dinsdag 28 mei 2002 21:49 schreef Tai-Pan het volgende:
wie weet er een 737-400 paint te vinden van transavia? Ik heb er wel een gevonden op Avsim, maar dat is een dual paint (klm/transavia) en die is dus niet goed.
zal ff e-mail addres erbij maken. die in mijn profiel staat doet het niet meer
Droogkloot Kun je mij ff contacten @ msn. Frank_van_Brandwijk@hotmail.com
eeey op alliedfsgroup staat toch die 737 van Transavia?
DIe heb ik ook, kvind eik best wel mooi
Die is ook erg mooi alleen niet voor ai traffic in verband met de wielen.Op dinsdag 28 mei 2002 22:04 schreef ND het volgende:
eeey op alliedfsgroup staat toch die 737 van Transavia?![]()
DIe heb ik ook, kvind eik best wel mooi
Anoniem: 37797
hoe krijg ik pro controller aan de praat?
welke ip moet je invullen?
En waarom loopt mijn balk je niet mee als ik op vastim vlieg. ben ik bijna bij mijn eind bestemming staat ie nog op het begin
grrrrrr
En waarom loopt mijn balk je niet mee als ik op vastim vlieg. ben ik bijna bij mijn eind bestemming staat ie nog op het begin

grrrrrr
Franko
Laat ff weten als je 'm hebt gemailed, okay? Thx
Oh, en mocht je toevallig nog een KLM F100 hebben, dan houdt ik me graag aanbevolen
Oh, en mocht je toevallig nog een KLM F100 hebben, dan houdt ik me graag aanbevolen
sow what?Op dinsdag 28 mei 2002 22:09 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Die is ook erg mooi alleen niet voor ai traffic in verband met de wielen.

En die trekt toch een FPS
Heb hem verstuurd hoorOp dinsdag 28 mei 2002 22:10 schreef Tai-Pan het volgende:
Franko
Ben je ook bezig met worldai? Ik zoek namelijk ook nog een fokker 100. Maar mijn hd zit nu nog vol dus ik ben er niet echt mee bezig
Hier kun je wel een fokker 100 vinden maar je moet nog wel een klm repaint vinden http://www.avsim.com/fokker/flight_sim.htm
En hier http://www.avsim.com/euroflight/
Heb wel een F-100, maar ide is van de Deutsche BA ofzo. Niet echt spectaculairOp dinsdag 28 mei 2002 22:13 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Heb hem verstuurd hoor
Ben je ook bezig met worldai? Ik zoek namelijk ook nog een fokker 100. Maar mijn hd zit nu nog vol dus ik ben er niet echt mee bezig
Ip: een ip van vatsimOp dinsdag 28 mei 2002 22:09 schreef dutchplanet het volgende:
hoe krijg ik pro controller aan de praat?
grrrrrr
en ServInfo refreshed niet automatisch bij mij, moet je telkens even op vatsim drukken
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
zelfs met dat deed ie het niet.Op dinsdag 28 mei 2002 22:24 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Ip: een ip van vatsim
en ServInfo refreshed niet automatisch bij mij, moet je telkens even op vatsim drukken
Uncle Sam >
Ik denk niet dat je ooit voor Singapore Airlines VA zult kunnen vliegen Lees dit
Ik denk niet dat je ooit voor Singapore Airlines VA zult kunnen vliegen Lees dit
Was het al weer vergeten johOp dinsdag 28 mei 2002 22:38 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Uncle Sam >

Ben meer bezig met Bluebird gedachten
ook dat ja vergetenOp dinsdag 28 mei 2002 22:46 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Was het al weer vergeten joh

Weet de link niet eens meer
BluebirdOp dinsdag 28 mei 2002 22:47 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ook dat ja vergetengebeurt al weken niks meer.
Weet de link niet eens meer
Weet iemand een link naar een KLM F-100? Heb 'm tot nu toe niet gevonden op AVsim, FLightsim of de alliedFSgroup.
De "d38" in de AI file, is dat de Dash? En wat is dan de "EM2" en "EM4"? Lijkt mij de afkorting van Embreaer.
Ik zoek deze skins nl nog om mijn AI plan voor de NL maatschappijen klaar te krijgen.
De "d38" in de AI file, is dat de Dash? En wat is dan de "EM2" en "EM4"? Lijkt mij de afkorting van Embreaer.
Ik zoek deze skins nl nog om mijn AI plan voor de NL maatschappijen klaar te krijgen.
Jij weet ook niet wat je wiltOp dinsdag 28 mei 2002 22:46 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Was het al weer vergeten joh
Jah, inderdaad. Maar het is 11 uur geweest dus ik denk dat je al ligt teOp dinsdag 28 mei 2002 22:49 schreef ND het volgende:
[..]
BluebirdIs da weer een nieuwe aktie van ING Postbank?
Hmz nu et over Bluebird gaat, Sander ik moet je nog ff spreken.....

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Hmm ik zou als VA toch aardig schrikken van zo'n brief, maar ja je kon er wel een beetje op wachten. Niet voor niets zitten er in FS2002 alleen maar fake airlines (wier namen de meesten van ons wel kunnen dromen, van uit het pre-traffictools tijdperk)Op dinsdag 28 mei 2002 22:38 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Uncle Sam >
Weet waar je aan begint met een VA. Misschien is een volledige fake airline (Bluebird, Montana) wel het veiligst...
* Delphi32 is uit ervaring behoorlijk huiverig voor rechtzaken
Zou iemand zijn orginele eham file voor afcad willen bewaren en, als het kan, hier via een linkje posten?
Mijne is nl kaduuk
Mijne is nl kaduuk
http://www.schagens.nl/fs2002/EHAM1.txt zou het moeten doen... is de allerorigineelste rechtstreeks uit FS2002Op woensdag 29 mei 2002 00:18 schreef Tai-Pan het volgende:
Zou iemand zijn orginele eham file voor afcad willen bewaren en, als het kan, hier via een linkje posten?
Mijne is nl kaduuk
Astu:Op woensdag 29 mei 2002 00:18 schreef Tai-Pan het volgende:
Mijne is nl kaduuk
http://sanderik.hostingworx.net/sander/LAGO_EHAM2002.txt
's morgens,
even een vroege vlucht op eham.
op 19R gestart en weer geland

een sfeer plaatje
even een vroege vlucht op eham.
op 19R gestart en weer geland

een sfeer plaatje

Thx. Werkt weerOp woensdag 29 mei 2002 00:42 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
http://www.schagens.nl/fs2002/EHAM1.txt zou het moeten doen... is de allerorigineelste rechtstreeks uit FS2002Succes ermee
hey dat 2e plaatje vind ik echt geweldig Alex!

maareh, dutchplanet, was jij dat nou die mij vertelde dat je in fs2k2 iets kan doen om je multiplayer aircraft goed weer te geven?
maareh, dutchplanet, was jij dat nou die mij vertelde dat je in fs2k2 iets kan doen om je multiplayer aircraft goed weer te geven?
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Kijk ff een post van mij terug ik had hem geedit en er staan 2 links bijOp dinsdag 28 mei 2002 23:02 schreef Tai-Pan het volgende:
Weet iemand een link naar een KLM F-100? Heb 'm tot nu toe niet gevonden op AVsim, FLightsim of de alliedFSgroup.
Passing the Checkerboard.
On final Runway 13
On final Runway 13

Als je toch wilt vliegen voor SIA ga naar http://geocities.com/singapor_airlines/
jij hebt zeker je AA aan ? damn wat een strax plaatjeOp woensdag 29 mei 2002 10:49 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Passing the Checkerboard.
On final Runway 13
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Voordat Fortuyn naar Italië wordt gevlogen, zal luchtvaartmaatschappij Trans Travel Airlines op 1200 voet (ongeveer 429 meter) een aantal maal boven Rotterdam cirkelen. Zo kunnen de Rotterdammers de laatste groet aan Fortuyn geven.
dus ff in de HOLD functie op de FMC instellen
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Jazekers heb ik AA aan.Op woensdag 29 mei 2002 11:30 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
jij hebt zeker je AA aan ? damn wat een strax plaatjeik heb ook altijd AA aan
Is gewoon dezelfde SIA VA, als je op Anglais klikt krijg je dus de brief.Op woensdag 29 mei 2002 11:29 schreef pilotincommand het volgende:
Als je toch wilt vliegen voor SIA ga naar http://geocities.com/singapor_airlines/
jaOp woensdag 29 mei 2002 11:32 schreef jos_zwa het volgende:
Voordat Fortuyn naar Italië wordt gevlogen, zal luchtvaartmaatschappij Trans Travel Airlines op 1200 voet (ongeveer 429 meter) een aantal maal boven Rotterdam cirkelen. Zo kunnen de Rotterdammers de laatste groet aan Fortuyn geven.

tampert, kriminalpolizei
mmm nu.nl noemt 1200ft = 365 meter... ofwel nu.nl kan niet rekenen, ofwel ik vlieg liever niet met TTAOp woensdag 29 mei 2002 11:32 schreef jos_zwa het volgende:
[...], zal luchtvaartmaatschappij Trans Travel Airlines op 1200 voet (ongeveer 429 meter) [...]
FYI: 1200ft=365.76 meter
wat een gezelligheid hier

tampert, kriminalpolizei
Ja maar ik heb ff en vraagje ?Op donderdag 30 mei 2002 10:00 schreef Evilernie het volgende:
wat een gezelligheid hier
Wéet iemand een site waar ik nu mijn foto's kan UPLOADEN ,
voor dit topic
want mijn vaste upload is er niet meer
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Misschien kan ik jullie met een 'intelligente' vraag verblijden.
Ik ga me deze vakantie maar eens in VATSIM verdiepen ( ja nu al) en nu zit ik een manual te bekijken van een voorbeeldvlucht van KATL naar KLGA.
Op een gegeven moment staat er dan je een flightplan moet maken. Geen probleem verder, dat doe ik altijd met FS Navigator.
Maar in hoeverre moet je die flightplan nou maken? Ik weet nu toch nog niet waar ik mag landen bij aankomst??
Ik ga me deze vakantie maar eens in VATSIM verdiepen ( ja nu al) en nu zit ik een manual te bekijken van een voorbeeldvlucht van KATL naar KLGA.
Op een gegeven moment staat er dan je een flightplan moet maken. Geen probleem verder, dat doe ik altijd met FS Navigator.
Maar in hoeverre moet je die flightplan nou maken? Ik weet nu toch nog niet waar ik mag landen bij aankomst??
Als ik op Ivan of Vatim ga vliegen, doe ik dat meestel met een GoT collega (meevliegen voor de experience) of ik doe een virtual airline flight.
Dan maak ik ook een flightplan in FSnav. Die volg ik dan en ik de major changes van airways in squawkbox.
Wat bedoel je precies met "Maar in hoeverre moet je die flightplan nou maken? Ik weet nu toch nog niet waar ik mag landen bij aankomst??"
Je kan een basic info flightplan maken zoals "EHAM-EHGG"..
das ook duidelijk, maar meer info wordt wel op prijs gesteld. Ook uitwijkhavens, type a/c en pax is handig om te weten (voor atc, in case of emergency etc.. ) as real as YOU want
maar dat laatse van je vraag snap ik niet zo... je zegt niet te weten waar je mag landen bij aankomst. Kun je dat eens anders formuleren?
Dan maak ik ook een flightplan in FSnav. Die volg ik dan en ik de major changes van airways in squawkbox.
Wat bedoel je precies met "Maar in hoeverre moet je die flightplan nou maken? Ik weet nu toch nog niet waar ik mag landen bij aankomst??"
Je kan een basic info flightplan maken zoals "EHAM-EHGG"..
das ook duidelijk, maar meer info wordt wel op prijs gesteld. Ook uitwijkhavens, type a/c en pax is handig om te weten (voor atc, in case of emergency etc.. ) as real as YOU want
maar dat laatse van je vraag snap ik niet zo... je zegt niet te weten waar je mag landen bij aankomst. Kun je dat eens anders formuleren?
Ik denk dat hij bedoeld welke baan hij mag landen ..Op donderdag 30 mei 2002 10:50 schreef djblackbird het volgende:
. . . . . .
of moet landen ..
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik bedoel dat je bij vertrek vanaf een luchthaven nog niet weten waar je mag landen bij aankomst.
Hoe kan je dat in je flightplan verwerken? En moet dan ook of kan je landen op een baan naar keuze?
Als ik offline vlieg dan geef ik van te voren al in mijn flightplan aan dan ik ga landen op 19R op EHAM bijvoorbeeld.
Hoe kan je dat in je flightplan verwerken? En moet dan ook of kan je landen op een baan naar keuze?
Als ik offline vlieg dan geef ik van te voren al in mijn flightplan aan dan ik ga landen op 19R op EHAM bijvoorbeeld.
Je Arrival STAR krijg je pas bij aankomst, ligt namelijk aan het weer natuurlijk.Op donderdag 30 mei 2002 11:03 schreef rellehenk het volgende:
Ik bedoel dat je bij vertrek vanaf een luchthaven nog niet weten waar je mag landen bij aankomst.
Als je het leuk vind mag je vanmiddag meevliegen op VATSIM.
van VHHH-WSSS
VHHH SANDI1B SANDI V6 EPDOS L642 ENREP N891 OBDAB OBD1B WSSS
ah, ok.. ja dat ligt eraan, als er atc online is dan wordt je door hun geleidt..
volgens mij is het ook niet gebruikelijk dat je de landing rwy al mee filed in je flightplan.
ik heb dan ook van het betreffende airport waar ik heen vlieg de stars en taxiway kaarten bij de hand.
als er geen atc is dan kijk ik in whazzup of er ander vliegverkeer is. zo niet, land ik vfr.
ps. karlok, je was met net voor met de star routine
volgens mij is het ook niet gebruikelijk dat je de landing rwy al mee filed in je flightplan.
ik heb dan ook van het betreffende airport waar ik heen vlieg de stars en taxiway kaarten bij de hand.
als er geen atc is dan kijk ik in whazzup of er ander vliegverkeer is. zo niet, land ik vfr.
ps. karlok, je was met net voor met de star routine
Ik vind het nog erg ingewikkeld allemaal
Is het niet mogelijk om online met iemand mee te kijken?
De SID en STAR die je kiest worden bepaald door de route die je vliegt, via welke airway je vertrekt/aankomt, en niet door de runway waar je gaat landen. Je kan dan ook wel een STAR selecteren zonder dat je exact weet welke baan je gaat landen.Op donderdag 30 mei 2002 11:03 schreef rellehenk het volgende:
Wanneer je je flightplan op VATSIM send moet je dus al weten via welke STAR je zal aankomen en deze in je flightplan hebben vermeld.
Ikzelf zorg altijd dat ik bij vertrekt weet wat het weer is op de plaats van aankomst is en dus ook welke banen in gebruik zijn.
Is er op plaats van aankomst ATC dan kan je in ServInfo de betreffende ATC's aanklikken en zo zien welke baan in gebruik is, wat weer is, welke frequenties worden gebruikt enz. Je komt tenslotte op die manier er ook achter met welke code je je bij de ATC moet melden. bijv. Schiphol RADAR, MPH662 at fl 070, heading 040, we copied info ALPHA<--.
Indien er geen ATC is kan je in ServInfo wel het weer opvragen van welke bestemming dan ook. Klik bovenin op het wolkje met de regen (METAR) en via die button kan je met de ICAO-code het weer van ieder vliegveld opvragen.
Anoniem: 16235
Ik vlieg alleen maar off-line maar ik geef nooit in mijn flightplan aan waar ik ga landen. Ik vlieg altijd met de PSS Airbus en met de MCDU (FMC) helemaal geprogrammeerd.Op donderdag 30 mei 2002 11:03 schreef rellehenk het volgende:
Als ik met ATC vlieg (in welk geval je zelden je flightplan exact kunt volgen), pas ik mijn flightplan aan op het moment dat ze zeggen welke runway ik moet gebruiken. Da's veel leuker en realistischer.
Maar ook als ik zonder ATC vlieg (en dus exact mijn flightplan kan volgen) stel ik de landingsbaan pas in als ik in de buurt van het vliegveld kom en de ATIS heb afgeluisterd. Dan heb je ook nog wat te doen onderweg.
Nou, misschien ga ik maar eens een gok wagen op VATSIM dan.
Als ik het fout doe, word ik dan eraf gegooid en ben ik dan suspended of wordt er nog wel rekening gehouden met beginners?
Als ik het fout doe, word ik dan eraf gegooid en ben ik dan suspended of wordt er nog wel rekening gehouden met beginners?
Ja, nu ik sta op VHHHOp donderdag 30 mei 2002 11:48 schreef rellehenk het volgende:
Ik vind het nog erg ingewikkeld allemaal
Als je in je flightplan zet dat je nieuw bent dan houden ze daar rekening mee. Maar VATSIM is really as real as it gets.Op donderdag 30 mei 2002 12:01 schreef rellehenk het volgende:
Nou, misschien ga ik maar eens een gok wagen op VATSIM dan.
HIer kun je het doen http://www.imageuploader.tk/ ik heb hier geen ervaring mee maar gister was er iemand die dit aanboodOp donderdag 30 mei 2002 10:03 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Ja maar ik heb ff en vraagje ?
Wéet iemand een site waar ik nu mijn foto's kan UPLOADEN ,
voor dit topic
want mijn vaste upload is er niet meer
rellehenk, als je inderdaad in je profile even zet dat je beginneling bent dan houdt de atc er rekening mee.
Maargoed, wat je wel moet weten is hoe je de atc instructies moet opvolgen enzo.
En een taxiway kaartje voor het naar de gate rijden is ook handig, spreek uit eigen evaring. Ik was notabene zowat verdwaald op mijn eigen thuishaven
maareh, meekijken kan op Pro Controller en Whazzup. En meekijken met mensen die meevliegen kan natuurlijk ook.
Karlok en pilot in command gaan vhhh - wsss doen vandaag.
Maargoed, wat je wel moet weten is hoe je de atc instructies moet opvolgen enzo.
En een taxiway kaartje voor het naar de gate rijden is ook handig, spreek uit eigen evaring. Ik was notabene zowat verdwaald op mijn eigen thuishaven
maareh, meekijken kan op Pro Controller en Whazzup. En meekijken met mensen die meevliegen kan natuurlijk ook.
Karlok en pilot in command gaan vhhh - wsss doen vandaag.
Zo, gisteren begonnen met mijn vlucht om de wereld in stappjes van ongeveer 1 uur.
EHAM -> EGLL gevlogen, zat verdikkeme al op 200ft met 145kts, flaps 40 en kreeg toen een abort landing met een go-around
Deed er dus al met al 1,5 uur over voordat ik aan de gate stond. Wel lastig als sommige piloten niet op tijd de runway vrij maken 
Volgende vlucht wordt EGLL -> Edingburgh of Glasgow.
Zou wel leuk zijn om dit met live ATC te doen, maar is denk ik niet helemaal haalbaar
EHAM -> EGLL gevlogen, zat verdikkeme al op 200ft met 145kts, flaps 40 en kreeg toen een abort landing met een go-around

Volgende vlucht wordt EGLL -> Edingburgh of Glasgow.
Zou wel leuk zijn om dit met live ATC te doen, maar is denk ik niet helemaal haalbaar
dat soort dingen kunnen dus zeker gebeuren als je de snelle instructies krijgt van atc om van de rwy af te taxien en je weet niet welke exit en taxiways to the gate ...
met live atc? je bedoelt met de echte atc van 118.10 erbij?
trouwens, als je al 200ft zat en full flaps.. hmm, atc had dat ook eerder kunnen voorzien, maar ok
trouwens, als je al 200ft zat en full flaps.. hmm, atc had dat ook eerder kunnen voorzien, maar ok
Een vluchtja van Grand Canaria naar EHAM 6
Die wolken waren weer soeper
Dit is boven Zeeland ongeveer.

Die wolken waren weer soeper
Dit is boven Zeeland ongeveer.

Is het mogelijk om alleen delen van NL2000 te installeren? Dus bijvoorbeeld alleen EHRD, of alleen NL2000 BEHALVE EHAM? 
btw, nice pics everybody
Ik ben ff 233 woordjes + een PW aan et leren
Dus geen flightsim vandaag
btw, nice pics everybody
nee kan niet...of je moet heel moeilijk allemaal bgl's gaan veranderen en aan gaan zitten passen maar dat schiet niet op...Op donderdag 30 mei 2002 16:38 schreef ND het volgende:
Is het mogelijk om alleen delen van NL2000 te installeren? Dus bijvoorbeeld alleen EHRD, of alleen NL2000 BEHALVE EHAM?
btw, nice pics everybodyIk ben ff 233 woordjes + een PW aan et leren
Dus geen flightsim vandaag
Wie of wat bepaalt nou welke SID/STAR je moet nemen? Het weer? En wat is nou precies de bedoeling bij RETARD?
tampert, kriminalpolizei
pilotincommand!!! waar ben je?????
edit:
WHOEHAA!!!! voor degene die FsM hebben, versie 1.03 is uit
WHOEHAA!!!! voor degene die FsM hebben, versie 1.03 is uit
hij moest werken ofzo, had ie jou dat niet verteld?hij zal er zometeen wel bij zijn
De SID/STAR die je neemt hangt af van de baan waarvan je vertrekt en de route die je wil volgen. Je zoekt bijvoorbeeld de SID op die aansluiting biedt op de airway die je gaat volgen en dan kijk je of de baan van waaraf je vertrekt ook deze SID heeft. Zo nee, dan moet je een andere zoeken die wel bij de baan & route past.Op donderdag 30 mei 2002 17:24 schreef Evilernie het volgende:
[..]
nee kan niet...of je moet heel moeilijk allemaal bgl's gaan veranderen en aan gaan zitten passen maar dat schiet niet op...
Wie of wat bepaalt nou welke SID/STAR je moet nemen? Het weer? En wat is nou precies de bedoeling bij RETARD?
RETARD betekend (bij de 737) dat de autothrottle de thrustlevers helemaal naar achteren brengt (dus naar idle).
Hoe weet je wanneer je inbound of outbound bent?
dit kreeg ik op vatsim te horen: inbound whiskey???
hoe kan je dit weten want, het schijnt wel handig te zijn
En wat houden nou precies al die vage kreten in die bij flightplan staan? het zal wel iets met flightplan te maken hebben
maar waar kan je dat vandaan halen?
wat een vragen allemaal weer.
Ik hoop dat iemand het weet want, het is hier vrij rustig got-ers.
En wat houden nou precies al die vage kreten in die bij flightplan staan? het zal wel iets met flightplan te maken hebben
Inbound: Je vliegt NAAR een waypoint toe.Op donderdag 30 mei 2002 20:29 schreef dutchplanet het volgende:
Hoe weet je wanneer je inbound of outbound bent?
En wat houden nou precies al die vage kreten in die bij flightplan staan? het zal wel iets met flightplan te maken hebbenmaar waar kan je dat vandaan halen?
OutboundL Je vliegt VAN een waypoint af.
En wat betreft het flightplan: Lang verhaal
thnx, dan zal dat bij de a3XX series ook wel zo zijn....Op donderdag 30 mei 2002 18:43 schreef bennierex het volgende:
[..]
De SID/STAR die je neemt hangt af van de baan waarvan je vertrekt en de route die je wil volgen. Je zoekt bijvoorbeeld de SID op die aansluiting biedt op de airway die je gaat volgen en dan kijk je of de baan van waaraf je vertrekt ook deze SID heeft. Zo nee, dan moet je een andere zoeken die wel bij de baan & route past.
RETARD betekend (bij de 737) dat de autothrottle de thrustlevers helemaal naar achteren brengt (dus naar idle).
tampert, kriminalpolizei
Voor de mensen die ze nog niet weten en misschien nodig hebben voor de live ATC online, het luchtvaart-alfabet.
A = Alpha
B = Bravo
C = Charlie
D = Delta
E = Echo
F = Foxtrot
G = Golf
H = Hotel
I = India
J = Juliet
K = Kilo
L = Lima
M = Mike
N = November
O = Oscar
P = Papa
Q = Quebeck
R = Romeo
S = Sierra
T = Tango
U = Uniform
V = Victor
W = Whiskey
X = X-ray
Y = Yankee
Z = Zulu
A = Alpha
B = Bravo
C = Charlie
D = Delta
E = Echo
F = Foxtrot
G = Golf
H = Hotel
I = India
J = Juliet
K = Kilo
L = Lima
M = Mike
N = November
O = Oscar
P = Papa
Q = Quebeck
R = Romeo
S = Sierra
T = Tango
U = Uniform
V = Victor
W = Whiskey
X = X-ray
Y = Yankee
Z = Zulu
Hmmm... ik vraag me af wie het niet weet!Op donderdag 30 mei 2002 21:27 schreef Uncle-Sam het volgende:
Voor de mensen die ze nog niet weten en misschien nodig hebben voor de live ATC online, het luchtvaart-alfabet.
*knip*
Wil je ook nog morse code erbij hebben
Als dat zou kunnenOp donderdag 30 mei 2002 21:29 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Hmmm... ik vraag me af wie het niet weet!
en in braille?Op donderdag 30 mei 2002 21:29 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Hmmm... ik vraag me af wie het niet weet!
Nou vooruit dan maarOp donderdag 30 mei 2002 21:32 schreef ND het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen
A .-
B -...
C -.-.
D -..
E .
F ..-.
G --.
H ....
I ..
J .---
K -.-
L .-..
M --
N -.
O ---
P .--.
Q --.-
R .-.
S ...
T -
U ..-
V ...-
W .--
X -..-
Y -.--
Z --..
0 -----
1 .----
2 ..---
3 ...--
4 ....-
5 .....
6 -....
7 --...
8 ---..
9 ----.
jah die ken ik nietOp donderdag 30 mei 2002 21:40 schreef rdluca het volgende:
[..]
en in braille?
ROFLOp donderdag 30 mei 2002 21:40 schreef rdluca het volgende:
[..]
en in braille?
tampert, kriminalpolizei
Anoniem: 43578
Kan je het ook ff inspreken en dan mp3tje ervan maken, ben namelijk blindOp donderdag 30 mei 2002 21:40 schreef rdluca het volgende:
[..]
en in braille?
De net ff geoefend met de SAR van de duitse luchtmacht, geoefend boven gilze-rijen waar de open dagen van de luchtmacht is binnenkort
pics stellen niet zoveel voor, maar ik dacht gooi ze toch maar ff op me server, anders is het ook zo rustig op dit topic. hier de pics:

Zoals beloofd: de foto's van mijn vliegles 
Omdat we met 2 leerlingen waren (ik en mn broer) kon ik tijdens zijn vlucht heerlijk vrijuit foto's maken van binnen (veel panel dus). Helaas heeft de ontwikkelafdeling mijn negatieven vanaf #32 opgegeten, waardoor de mooie foto's van achteraf (hele toestel met ons erop, motorkap open etc) er niet zijn
Voor wie nieuwsgierig is: http://www.schagens.nl/vliegles. Laat me weten wat je ervan vond
Omdat we met 2 leerlingen waren (ik en mn broer) kon ik tijdens zijn vlucht heerlijk vrijuit foto's maken van binnen (veel panel dus). Helaas heeft de ontwikkelafdeling mijn negatieven vanaf #32 opgegeten, waardoor de mooie foto's van achteraf (hele toestel met ons erop, motorkap open etc) er niet zijn
Voor wie nieuwsgierig is: http://www.schagens.nl/vliegles. Laat me weten wat je ervan vond
eej, op die eerste foto is Burt Rutan. Die komt ook boven EHDL enzo... Dat vliegtuig op die laatste foto is zo'n crop dusting unit....die rechter dan...
Nice pics..!
Nice pics..!
tampert, kriminalpolizei
Nice pics; the real thingOp donderdag 30 mei 2002 22:02 schreef Delphi32 het volgende:
Ga toch ook maar eens bij mij in de buurt (EHRD) inrformeren naar de prijzen.
flexe pics van die SAR; doet me altijd weer denken aan windkracht 10 
Enne rdluca...Als je komt naar EHRD pakken we wel ff een despootje
tampert, kriminalpolizei
deal!Op donderdag 30 mei 2002 22:10 schreef Evilernie het volgende:
Ziet er uit alsof het leuk wasOp donderdag 30 mei 2002 22:02 schreef Delphi32 het volgende:
Ik ben ook hooked na m'n les en ga d'r zeker meer nemen
Geldt dat aanbod voor mij ook nogOp donderdag 30 mei 2002 22:10 schreef Evilernie het volgende:
flexe pics van die SAR; doet me altijd weer denken aan windkracht 10
Nice pics!Op donderdag 30 mei 2002 21:44 schreef J-063 het volgende:
[..]
Kan je het ook ff inspreken en dan mp3tje ervan maken, ben namelijk blind
De net ff geoefend met de SAR van de duitse luchtmacht, geoefend boven gilze-rijen waar de open dagen van de luchtmacht is binnenkort
pics stellen niet zoveel voor, maar ik dacht gooi ze toch maar ff op me server, anders is het ook zo rustig op dit topic. hier de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet ik niet hebben want dan krijg ik vette vingers op mijn monitorOp donderdag 30 mei 2002 21:40 schreef rdluca het volgende:
[..]
en in braille?
Vandaag deel II van de vlucht om de wereld: Heathrow -> Edinburgh in een klein uurtje. Wel vervelend aan het worden dat ik weer een go around kreeg omdat een Dash8 eerst naar het einde van de landingsbaan moest taxiën voordat ik mocht landen. Da's al de 2e keer achter elkaarOp donderdag 30 mei 2002 13:05 schreef djblackbird het volgende:
dat soort dingen kunnen dus zeker gebeuren als je de snelle instructies krijgt van atc om van de rwy af te taxien en je weet niet welke exit en taxiways to the gate ...

Die ingebouwde ATC is dus idd niet al te slim.
Met live-ATC bedoel ik gasten die online ATC zijn. Maakt het wel echter
Morgen of zaterdag deel III, Edinburgh -> Reykjavik
Nu eerst

Dit topic is gesloten.