Ik heb hetzelfde probleem als iedereen hier, maar ik heb al heel wat uurtjes kunnen spelen dus ik kan het waarschijnljik iets beter hebben. Ik zou namelijk gek geworden zijn wanneer je net heel het spel hebt geïnstalleert, alles hebt gepatched en dan kan je niet spelen
Gisteren avond en vanochtend ben ik er wel een keer doorheen gekomen en heb ik even kunnen spelen. En met dat even is dus 15 minuten voordat ik er weer uitgekickt werd
Verwijderd
gvd! ik werd net wakker en ik dacht, misschien doet ie het nu wel dan. hoppa geprobeerd, Jenquai char geselecteerd en spelen maar. maar nee inlog scherm.
toen probeerde ik het met een Progen char die ik gister uit verveling ff gemaakt had, en ja hoor, ik kon spelen!
dus ik vlieg naar het dichtstbijzijnde station, maar na 5 seconden vliegen (ja! 5 seconden maar!) zegt ie 'connection to the server is lost'.
wtf??!!! ik zat er net in! ze kappen toch op 11 uur??!
toen probeerde ik het met een Progen char die ik gister uit verveling ff gemaakt had, en ja hoor, ik kon spelen!
dus ik vlieg naar het dichtstbijzijnde station, maar na 5 seconden vliegen (ja! 5 seconden maar!) zegt ie 'connection to the server is lost'.
wtf??!!! ik zat er net in! ze kappen toch op 11 uur??!
edit:
hmm klopt idd ook wel als ze zeggen dat de server 18 uur online is. 16-11 uur is 19 uur.
hmm klopt idd ook wel als ze zeggen dat de server 18 uur online is. 16-11 uur is 19 uur.
Verwijderd
Ik kon gisteravond/vanacht ook elke keer 15 minuten spelen en dan kreeg ik een earth and beyond scherm waarna ik 2 van de 3 keren weer op de login pagina kwam. Daarna moest ik weer een aantal maal proberen te connecten voordat ik terug in het spel kwam.
Heb een beetje moeite met docken op een station. Voor een opdracht moest ik docken op een station, iets halen,dan terug brengen. Maar de tweede keer krijg ik hem niet gedocked. Ik vlieg constant over het station en druk op de dock button maar er gebeurt nix. Iemand suggesties?
Heb een beetje moeite met docken op een station. Voor een opdracht moest ik docken op een station, iets halen,dan terug brengen. Maar de tweede keer krijg ik hem niet gedocked. Ik vlieg constant over het station en druk op de dock button maar er gebeurt nix. Iemand suggesties?
Verwijderd
Dat had ik ook. Ga gerust maar een kop koffie zetten want dan issie aan het laden. Ja ook als je ineens zo dicht bij het station bent. Als je aankomt doe je register en dan dock. Dan gaatie docken en zie je wederom je schip heel dicht bij het ruimtestation. Dan moet je een paar minuten wachten en sta je vanzelf in het station.Op zaterdag 13 juli 2002 10:50 schreef pantherSTYLE het volgende:
Nog even wat laatste nieuws voor de mensen hier:
Update!
Posted on: Friday, July 12, 2002, 18:53:23 PDT
Hello all,
I have a small update for you!
We believe we've identified the solution to the database issues that I mentioned in my first update. In order to work on the servers and database, we're going to be taking the Earth & Beyond servers down all day Monday, July 15th.
Additionally, we're working very hard to transition to the new website (www.earthandbeyond -> use LOGIN and put in your E&B account name and password to enter the full site) and message boards. We're still setting things up and will be adding lots more discussion areas. On Monday morning, July 15th, we'll be taking the "Beta Restricted Message Boards" down for a test. I haven't been given exact times yet, but I expect the boards to be down most of the morning.
The new download image that allows you to bypass the patcher (because it's current) didn't pass QA. The next version is back in QA for another pass. We're still working on this issue and are doing our best to get things resolved as soon as possible. I'll post an update when I have one.
Thank you again for your assistance and patience!
- Cerdith
(on behalf of the entire Earth & Beyond team)
Dit heb ik zelf ook maar als ik lang genoeg wacht kom ik dan toch in het station. En hoe meer mensen er in de sector en op het station zijn, hoe langer het duurt voordat je kan docken. Ze hebben nu trouwens dit al wel enigzins verandert, nu krijg je als het docken lang duurt een zwart scherm met earth and beyond erop totdat alles is geladen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.Op zaterdag 13 juli 2002 10:50 schreef pantherSTYLE het volgende: Heb een beetje moeite met docken op een station. Voor een opdracht moest ik docken op een station, iets halen,dan terug brengen. Maar de tweede keer krijg ik hem niet gedocked. Ik vlieg constant over het station en druk op de dock button maar er gebeurt nix. Iemand suggesties?
Dat zwartescherm dingetje van hierboven geldt ook als je via een gate naar een andere sector gaat.
Verwijderd
Ok bedankt dat scherm kreeg ik inderdaad. Alleen soms kom ik na dat scherm weer in het login scherm, dan zal de verbinding wel niet zo best zijn.
Vanavond de boel maar weer verder exploren!
Vanavond de boel maar weer verder exploren!
Verwijderd
Ik heb net gehoord op de IRC channel (#Earthandbeyond @ irc.Quakenet.org) dat maandag de hele dag de server down zal zijn!!
ze gaan iets doen aan die lag bij het docken en bij de Jump gates!
Trouwens hoe ver zijn jullie met jullie chars??
ik ben level 24 nu
(terran warrior)
Nog 6 lvl en dan hul upgrade!
PS. ik heet OmeGa` op IRC
Trouwens hoe ver zijn jullie met jullie chars??
ik ben level 24 nu
Nog 6 lvl en dan hul upgrade!
PS. ik heet OmeGa` op IRC
Verwijderd
nog steeds lvl 0 
kunnen we niet een irc kanaal opzetten op irc.tweakers.net?
ik denk dat de meeste van ons daar wel zitten...
kunnen we niet een irc kanaal opzetten op irc.tweakers.net?
ik denk dat de meeste van ons daar wel zitten...
Verwijderd
Wederom kom ik er met geen mogelijkheid in. Ik was er net 10 seconden in. Ik dock , gaatie 5 minuten laden , en dan weer naar het inlogscherm... LOL.
Dit begint me toch redelijk te irriteren nu....
Dit begint me toch redelijk te irriteren nu....
Verwijderd
Ik heb denkik in totaal 3 uurtjes (ja 3 maar) kunnen spelen
En ik heb het spel volgens mij al 4 - 5 dagen
Dan heb je langer dan mij gespeeld, heb me mannetje gemaakt, beetje gevlogen tot ik moest docken en sindsdien kijk ik tegen een patch scherm aan.Op zaterdag 13 juli 2002 18:23 schreef SlaX het volgende:
Ik heb denkik in totaal 3 uurtjes (ja 3 maar) kunnen spelenEn ik heb het spel volgens mij al 4 - 5 dagen
[Edit] Patchen is nu gelukt, maar inloggen doet ie niet...
Signature?
Verwijderd
Ik heb er nu gewoon voor gezorgd dattie in een window draait. Kan ik ondertussen dat ie zo lang aan het connecten is gewoon andere dingen doen.
Verwijderd
bah, ik wordt helemaal gestresst van dit spel.
niet kunnen spelen met de gedachte dat anderen wel lekker aan het spelen zijn. en die zijn natuurlijk gewoon de hele tijd ingelogd om hun plaatsje niet vrij te geven
ik moet wel zeggen, dat nieuwe introfilmpje is echt heel strak
niet kunnen spelen met de gedachte dat anderen wel lekker aan het spelen zijn. en die zijn natuurlijk gewoon de hele tijd ingelogd om hun plaatsje niet vrij te geven
ik moet wel zeggen, dat nieuwe introfilmpje is echt heel strak
Verwijderd
nou laat maar weer gauw een nieuwe patch uitkomen
eentje die dat laad probleem oplost, want dees is nie normaal meer
eentje die dat laad probleem oplost, want dees is nie normaal meer
Verwijderd
Het laden is geen bug, er zitten dan te veel mensen in de server, ik heb vanochtend nog een paar trade routes kunnen vliegen 
Het valt me alleen op dat hij, gister ook, om 10 uur 's ochtends kapt met de server, dus nie om 11 uur
Het valt me alleen op dat hij, gister ook, om 10 uur 's ochtends kapt met de server, dus nie om 11 uur
Klopt, dit hebben we net een stukje voor jouw bericht ook al verteld, het is 10:00 uur dat de server stopt en niet 11:00 uur zoals we dachten.Op zondag 14 juli 2002 10:09 schreef SlaX het volgende:
Het laden is geen bug, er zitten dan te veel mensen in de server, ik heb vanochtend nog een paar trade routes kunnen vliegen
Ik heb trouwens gesproken met wat andere mensen in het spel en die zeiden allemaal dat het inloggen nu niet meer goed gaat omdat ze er een limit van het aantal spelers op gezet is. Er kunnen nu maar maximaal 10000 spelers spelen en deze wordt dus gewoon altijd gehaalt. Maar aan de andere kant is dit geen verklaring waarom je dan eruit gegooit wordt wanneer je eenmaal in het spel zit.
Verwijderd
Weet iemand mischien ergens een paar newbie guides/gettings started sites met wat tips. etc.?
Op http://www.ebportal.com/ staan er 3 maar hij is wat kort voor een JE.
Vind net deze: http://wolf.cyril.com/eb/ wel leuk als je net als ik JE bent.
Op http://www.ebportal.com/ staan er 3 maar hij is wat kort voor een JE.
Vind net deze: http://wolf.cyril.com/eb/ wel leuk als je net als ik JE bent.
Verwijderd
Mijn char ook eventjes:
Name: Bahamut
Shipname: Bahamut II <---- origineel ik weet het
Lvl: 9 .... maar niet meer voor lang.
Name: Bahamut
Shipname: Bahamut II <---- origineel ik weet het
Lvl: 9 .... maar niet meer voor lang.
Verwijderd
en die mensen loggen waarschijnlijk ook niet snel uit, die blijven er gewoon in zodat ze hun plekkie niet kwijt zijnOp zondag 14 juli 2002 12:34 schreef Mieze het volgende:
[..]
Klopt, dit hebben we net een stukje voor jouw bericht ook al verteld, het is 10:00 uur dat de server stopt en niet 11:00 uur zoals we dachten.
Ik heb trouwens gesproken met wat andere mensen in het spel en die zeiden allemaal dat het inloggen nu niet meer goed gaat omdat ze er een limit van het aantal spelers op gezet is. Er kunnen nu maar maximaal 10000 spelers spelen en deze wordt dus gewoon altijd gehaalt. Maar aan de andere kant is dit geen verklaring waarom je dan eruit gegooit wordt wanneer je eenmaal in het spel zit.
ze moeten eigenlijk een weergave op de site zetten met hoeveel mensen er in zitten, dan kun je het proberen wanneer er iemand uit gaat. Dit was bij de beta van DAoC ook zo, dan zag je het en kon je, als je snel genoeg was, op die drukke uren toch nog fkes spelen.
Don't forget me, ben E&B Beta al een paar weken aan het spelen:
Ik heb een shitload aan poen en heb allemaal Level 3 stuff gekocht
D'nai pSychotiC - Jenquai Warrior - Level 22
M'n schip genaamd : Xterminator T2000 XTF
Idd, zeer slecht dat de server zit te kloten
Maar ach... dinsdag wel opgelost
Ik heb een shitload aan poen en heb allemaal Level 3 stuff gekocht
D'nai pSychotiC - Jenquai Warrior - Level 22
M'n schip genaamd : Xterminator T2000 XTF
Idd, zeer slecht dat de server zit te kloten
Maar ach... dinsdag wel opgelost
Verwijderd
Nu zie je tijdens het inloggen gelukkig meteen al of de server vol is. Dat scheelt nogal in wacht tijd. Want het vervelendste vond ik nog altijd het lange wachten voor niets
Verwijderd
Wanneer ik probeer in te loggen krijg ik de melding dat de server vol is zoals vermeld hierboven. Maar soms krijg ik de volgende melding:
Error customer already in use
Hebben jullie dat ook
EDIT:
Ben er net toch ingekomen. Deze melding krijg je wanneer je te vaak achter elkaar probeert in te loggen. Wanneer je er nu in komt dan gaat het allemaal stukken beter. Binnen 5 sec. dock je in bij een station!
Hebben jullie dat ook
EDIT:
Ben er net toch ingekomen. Deze melding krijg je wanneer je te vaak achter elkaar probeert in te loggen. Wanneer je er nu in komt dan gaat het allemaal stukken beter. Binnen 5 sec. dock je in bij een station!
mja, ik zei dat het om 11:00 was. Maar na ff beter gekeken te hebben was het idd 10:00 ipv 11:00. sorry
Hmm, ik baal een beetje van dit spel ik heb 1 uur kunnen spelen tot nu toe, wat ik gezien heb was hardstikke mooi, maar die patches
echt veel te groot.
Oh ja die manual : www.bkonings.net/manual.doc
(gebruik doel opslaan als)
Ik zal binnenkort nog eens een kijkje nemen, hopelijk is die ervaring beter
Nothing to see here
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Eerst krijg ik de melding dat de server vol is, dan probeer ik het nog een keer en krijg ik de melding dat de user already in use is. Ik ben er gisteren middag doorheen gekomen en heb de hele avond kunnen spelen. En inderdaad, ik schrok gewoon van de snelheid van het docken en het gebruik van zo'n gate.Op zondag 14 juli 2002 22:04 schreef pantherSTYLE het volgende:
Wanneer ik probeer in te loggen krijg ik de melding dat de server vol is zoals vermeld hierboven. Maar soms krijg ik de volgende melding:
Hebben jullie dat ook
EDIT:
Ik ben nu op lvl 30 beland en heb mijn promotie gekregen. Nou ja, ik heb nu een andere titel voor m'n eigen naam staan, voor de rest merk ik weinig verschil. Wel heb ik ook een hull upgrade gekregen en kan ik nu een extra device installeren op m'n schip
Iemand hier die toevallig al de maulstrom missie gedaan heeft? Ik ben nu namelijk in de maulstom maar ik kan dat ene sabine schip niet vinden wat ik moet verdedigen
Dat is inderdaad wel balen als je maar 1 uur hebt kunnen spelen. Ik ben namelijk na 5 jaar weer eens verslaaft aan een spelOp maandag 15 juli 2002 09:04 schreef its_me het volgende:
Hmm, ik baal een beetje van dit spel ik heb 1 uur kunnen spelen tot nu toe, wat ik gezien heb was hardstikke mooi, maar die patchesecht veel te groot.
Heb je nog steeds problemen met de patch te downloaden of is deze gewoon te groot om met jouw internet verbinding op te kunnen halen? Er komt namelijk binnenkort een nieuwe download waarbij je het hele spel opnieuw kan downloaden waar de patch dan al in zit. Mocht deze dan te groot zijn voor je dan zou ik het wel op een cd'tje kunnen branden voor je.
EDIT: Oh ja, die handleiding is goed gemaakt, en zeker erg handig voor de beginnende speler, die ik bij deze dus ook aanraad om deze goed te lezen.
Nee hij is niet te groot, maar ik heb geen zin om 3 uur van te voren te bedenken dat ik een spel wil gaan spelen, ik start de patch elke keer op en ga dan een ander spel spelen (offline dat andere spel) als ik dan klaar ben zit ie op 65% .. als ie de patch af heeft heb ik al geen zin meer, volgende dag gaat ie vrolijk weer opnieuw een patch downloaden ... nu weet ik wel dat ie dat alleen doet als er een nieuwe patch uit is, maar ik vind t toch erg irritant dat ik na de CD installatie een mega-grote patch moet downloaden en een week later weer een even grote patch moet downloaden. Nog irritanter is het dan dat de lag niets beter word, na een zo omvangrijke patch verwacht ik wel dat t er iets beter op word.Op maandag 15 juli 2002 13:19 schreef Mieze het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel balen als je maar 1 uur hebt kunnen spelen. Ik ben namelijk na 5 jaar weer eens verslaaft aan een spel![]()
Heb je nog steeds problemen met de patch te downloaden of is deze gewoon te groot om met jouw internet verbinding op te kunnen halen? Er komt namelijk binnenkort een nieuwe download waarbij je het hele spel opnieuw kan downloaden waar de patch dan al in zit. Mocht deze dan te groot zijn voor je dan zou ik het wel op een cd'tje kunnen branden voor je.
Ook is het erg vervelend dat de patch niet is op te slaan en dat de patch niet verder gaat als je m canceled, hij begint dan gewoon opnieuw.
Ik wil graag betatesten, maar t moet wel een beetje speelbaar zijn. Momenteel is het alles behalve speelbaar. Iedereen klaagt over crashes en lag, dat moeten ze gewoon zien aankomen. Hoe dit spel over een paar weken (
Nothing to see here
Kan ik ook bij jullie GoT-Guild members joinen?
Denk dat ik een behoorlijke bijdrage kan leveren.
Als we een GoT-Guild hadden dan had je er waarschijnlijk best bij mogen komen maar helaasOp maandag 15 juli 2002 14:58 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Kan ik ook bij jullie GoT-Guild members joinen?
Misschien moeten we samen es een keer afspreken in een sector? Zal wel beetje gekloot zijn sinds niet iedereen op dezelfde plek begint...Op dinsdag 16 juli 2002 00:12 schreef Mieze het volgende:
[..]
Als we een GoT-Guild hadden dan had je er waarschijnlijk best bij mogen komen maar helaas
Anders nog andere Jenquai warriors in het Mars Alpha system?
Signature?
Server Status Update
Posted on: Tuesday, July 16, 2002, 0:15:57 PDT
Hello all,
I've received an update on the status of the work being done on the Earth & Beyond servers. I've been advised that due to ongoing work on the game database, the servers will remain down tomorrow, Tuesday, July 16th.
On behalf of the team, I do apologize for the need to keep the servers down.
- Cerdith
Posted on: Tuesday, July 16, 2002, 0:15:57 PDT
Hello all,
I've received an update on the status of the work being done on the Earth & Beyond servers. I've been advised that due to ongoing work on the game database, the servers will remain down tomorrow, Tuesday, July 16th.
On behalf of the team, I do apologize for the need to keep the servers down.
- Cerdith
Nothing to see here
Ja, ik had het ook al gelezen, dat is niet zo leuk
Ik heb trouwens wel gelezen dat ze op dit moment het probleem aan het oplossen zijn waarvoor ze de user limit hebben moeten aanzetten. Dus laten we hopen dat morgen dit probleem werkelijk is verholpen en dat iedereen zonder problemen in kan loggen. Dan vind ik het iig het wachten waard geweest.
En Osdorp-Dude, is een Progen Warrior ook goed? Dan ben ik namelijk van de partij, en Mars Alpha is een goede plek om af te spreken want iedereen kent die plaats wel.
En Osdorp-Dude, is een Progen Warrior ook goed? Dan ben ik namelijk van de partij, en Mars Alpha is een goede plek om af te spreken want iedereen kent die plaats wel.
Verwijderd
Hehe hier nog een, ik heb jammeer genoeg na donderdag niet meer kunnen spelen....Op dinsdag 16 juli 2002 13:19 schreef its_me het volgende:
/me is Jenquai Warrior, maar nog wel in de n00b sector
Wel een paar keer geprobeerd , maar ik kom/kwam er niet op
Ik zit dus ook nog steeds vast in de training.
Ik zit ook nog in de noob sector
. Ik moet een drone afknallen, maar die beestjes knallen mij altijd eerder af
Verwijderd
/me is Jenquai Explorer, ook nog n00b sector. pas lvl1, en nu kom ik er niet meer op. nou laten ze ook nog eens vandaag de servers down! bahOp dinsdag 16 juli 2002 13:19 schreef its_me het volgende:
/me is Jenquai Warrior, maar nog wel in de n00b sector
Tja, het leven van een betatester gaat nu eenmaal niet over rozen jongens
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Verwijderd
ik krijg wel een welkomsmailtje maar geen username / password en download locatie.. wie kan me helpen? (is dit normaal)
Verwijderd
Ik neem aan dat je bedoelt dat je je hebt aangemeld als beta tester. Je ontvangt dan een bevestigings mailtje. Daarna word het afwachten. Ik heb me op 12 mei aangemeld en kreeg 16 mei bericht dat ik mee kon doen met "Phase 7 of Earth and Beyond stress". Pas op 6 juli ontving ik de download instructies.Op dinsdag 16 juli 2002 17:52 schreef paladon het volgende:
ik krijg wel een welkomsmailtje maar geen username / password en download locatie.. wie kan me helpen? (is dit normaal)
Verwijderd
Ik ben ook Jenquai Explorer in opleidingOp dinsdag 16 juli 2002 15:16 schreef DjeV het volgende:
[..]
/me is Jenquai Explorer, ook nog n00b sector. pas lvl1, en nu kom ik er niet meer op. nou laten ze ook nog eens vandaag de servers down! bah
GoT-Guild lijkt me leuk... moet ik wel ff zoeken naar Mars Alpha
Ik kan jullie helpen, ik heb veel stuff voor n00bs en hardcore players like me 
Ik heb lvl 1, 2, 3 en zelfs 4 stuff
Ik gebruik zelf nog lvl 2 stuff (lvl 3 reactor), maar ben bijna bij lvl 30 voor de upgrade naar lvl 3
Ik gebruik zelf nog lvl 2 stuff (lvl 3 reactor), maar ben bijna bij lvl 30 voor de upgrade naar lvl 3
Verwijderd
ja is goed, maar ik kan niet met zekerheid zeggen wanneer ik online ben omdat tot nu toe die servers me nog niet lang binnengelaten hebbenOp dinsdag 16 juli 2002 18:58 schreef pantherSTYLE het volgende:
[..]
Ik ben ook Jenquai Explorer in opleidingHeb net lvl 3. Mischien kunnen we elkaar eens helpen in de nOOb sector!
GoT-Guild lijkt me leuk... moet ik wel ff zoeken naar Mars Alpha
Hetzelfde verhaal hier, ik ben nu lvl 30 en heb ook nog wat lvl 1 items over die ik zo weg zou geven. Helaas heb ik de lvl 2 spullen allemaal weer verkocht, maar dat levert zo weinig op dat ik deze ook beter had kunnen weggeven. Je hoeft trouwens niet lvl 30 te hebben om lvl 3 items te kunnen gebruiken, dit kan ook al eerder. Ik heb nu lvl 2 beam wapens aan boord (zelf gemaakt en dus hoge kwaliteit) maar binnenkort worden deze allemaal lvl 3 en geef ik de lvl 2 beams wel aan iemad hier.Op dinsdag 16 juli 2002 21:45 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Ik kan jullie helpen, ik heb veel stuff voor n00bs en hardcore players like me
Ja, de server doet het weer en is zover ik heb gezien erg snel. Ik heb van 0:00 uur tot en met 2:30 uur gespeelt en ben er niet uitgegooit. Ik ben ook vaak van lokatie gewisselt (gates en stations) en dit heeft nooit langer geduurt dan 5 seconden
Verwijderd
Wil je ff ophouden!!! Als ik dat had geweten had ik ook gespeeld! Nu kan ik al helemaal niet wachten tot vanavondOp woensdag 17 juli 2002 09:04 schreef Mieze het volgende:
Ja, de server doet het weer en is zover ik heb gezien erg snel. Ik heb van 0:00 uur tot en met 2:30 uur gespeelt en ben er niet uitgegooit. Ik ben ook vaak van lokatie gewisselt (gates en stations) en dit heeft nooit langer geduurt dan 5 seconden
Klinkt goed in ieder geval!
De dag van de patch was de server ook perfect!!
Damn, wat ging het die dag goed, totaal geen vertragingen en geen delay whatsoever!
Maar, daarna ging het dus helemaal mis, ik hoop dat ie vanavond goed draait.
Damn, wat ging het die dag goed, totaal geen vertragingen en geen delay whatsoever!
Maar, daarna ging het dus helemaal mis, ik hoop dat ie vanavond goed draait.
Verwijderd
ha! ik heb tot diep in de nacht zitten spelen
ik ben pas opgehouden tot in lvl10 was en geen aspirant (jequai beginner).
ik heb verder nog niet naar mijn schip gekeken, maar heb ik nu al lvl2 beams? als dat niet zo is zou ik me graag ter beschikking willen stellen wanneer jij die lvl3 beams krijgt
ik heb verder nog niet naar mijn schip gekeken, maar heb ik nu al lvl2 beams? als dat niet zo is zou ik me graag ter beschikking willen stellen wanneer jij die lvl3 beams krijgt
Als je in je skill menu kijkt dan zie je daar ook je beam wapens tussen staan (helemaal bovenaan), als je hier met de rechtermuis op klikt dan zie je wanneer je deze kan opwaarderen, dus bij welk level en hoeveel skill punten je erbij nodig hebt. Ik geloof dat je al best snel naar level 2 beam wapens kan gaan, zodra je dat doet dan kan je pas lvl 2 beams gebruiken. Ik hoef alleen nog maar 1 level hoger te komen met combat experience en dan heb ik lvl3 beamsOp woensdag 17 juli 2002 12:23 schreef DjeV het volgende:
ha! ik heb tot diep in de nacht zitten spelenik ben pas opgehouden tot in lvl10 was en geen aspirant (jequai beginner).
Verwijderd
ja dat weet ik, ik heb ze ook opgewaardeerd zodat ik lvl2 beamweapons kan gebruiken. maar wat ik me afvroeg was, of je ze niet kreeg van die gozer waarvan je die Tempest missie krijgt, die laatste beginners missie. Hij waardeert je schip op, maar ik weet niet precies of ie alles opwaardeert. Misschien alleen de reactor...Op woensdag 17 juli 2002 13:14 schreef Mieze het volgende:
[..]
Als je in je skill menu kijkt dan zie je daar ook je beam wapens tussen staan (helemaal bovenaan), als je hier met de rechtermuis op klikt dan zie je wanneer je deze kan opwaarderen, dus bij welk level en hoeveel skill punten je erbij nodig hebt. Ik geloof dat je al best snel naar level 2 beam wapens kan gaan, zodra je dat doet dan kan je pas lvl 2 beams gebruiken. Ik hoef alleen nog maar 1 level hoger te komen met combat experience en dan heb ik lvl3 beams
bah, kom je terug uit spanje en verwacht je een E&B cdrom aan te treffen. nee hoor 
dan maar downloaden want ik heb wel mijn login en pass...
is de image offline omdat ze er mee bezig zijn grr
Maar van wat ik hier lees is het nog niet echt lekker speelbaar ?
Oh, dat bedoelde je dusOp woensdag 17 juli 2002 13:34 schreef DjeV het volgende:
[..]
ja dat weet ik, ik heb ze ook opgewaardeerd zodat ik lvl2 beamweapons kan gebruiken. maar wat ik me afvroeg was, of je ze niet kreeg van die gozer waarvan je die Tempest missie krijgt, die laatste beginners missie. Hij waardeert je schip op, maar ik weet niet precies of ie alles opwaardeert. Misschien alleen de reactor...
Hee, ik vroeg me al af waar de topic starter wasOp woensdag 17 juli 2002 14:23 schreef Stealth2000 het volgende:
bah, kom je terug uit spanje en verwacht je een E&B cdrom aan te treffen. nee hoor
Verwijderd
ah, door die beamweapons ging ik er van uit dat je jenquai wasOp woensdag 17 juli 2002 14:31 schreef Mieze het volgende:
[..]
Maar ik ben dus Progen en ik dacht jij niet,
Hey, is de server weer down? 
Could Not Connect to Server
Verwijderd
Nu doet hij het in elk geval. En inderdaad heel snelOp woensdag 17 juli 2002 16:24 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Hey, is de server weer down?
Verwijderd
Dat snap ik trouwens ook niet , volgens de status van de E&B site is tie oflineOp woensdag 17 juli 2002 18:13 schreef pantherSTYLE het volgende:
[..]
Nu doet hij het in elk geval. En inderdaad heel snel
http://ebweb.westwood.ea.com/preview/servers/server_status.php
Verwijderd
Ja ik zag het maar toch kon ik erop. Overigens stond de afgelopen 3 dagen dat ding konstant op groen terwijl hij down was...lekker betrouwbaar dusOp woensdag 17 juli 2002 18:22 schreef Clantag het volgende:
[..]
Dat snap ik trouwens ook niet , volgens de status van de E&B site is tie ofline
http://ebweb.westwood.ea.com/preview/servers/server_status.php
Verwijderd
Ik heb vandaag nog ff lekker kunnen levelen, ben Terran Tradesman, dus ik weet nu hoe missiles en missile launchers moet maken, dus als iemand ze nog nodig heeft, ze zijn bij mij te koop/te ruil
Bij mij zijn ze ook te koop =) Ook lvl 2 en 3 launchers 
Voor de rest kan ik niks maken helaas hehe
Mijn naam in EB is Caffain en ship heet Cortisus Caffa (ship heeft beetje geel/gouse kleur.
Voor de rest kan ik niks maken helaas hehe
Mijn naam in EB is Caffain en ship heet Cortisus Caffa (ship heeft beetje geel/gouse kleur.
Verwijderd
Oww ja, ff geupdateë stats van mijn char:
Naam: SlaX
Ship: RavenClaw
Race: Terran
Prof.: Tradesman
Lvl: 11
Naam: SlaX
Ship: RavenClaw
Race: Terran
Prof.: Tradesman
Lvl: 11
De download is inmiddels weer beschikbaar en ik ben maar begonnen aan de download van de 800mb grote file. Geen zin om meer te wachten op de cdrom.
Hmmm, ja zeg. Juist 5 minuten kunnen spelen en dan de boodschap dat de servers binnen 3 minuten uit de lucht gaan 
Is de server nog altijd beperkt tot 1000 spelers, want ik heb ongelofelijk veel moeite om aan te loggen ?
Is de server nog altijd beperkt tot 1000 spelers, want ik heb ongelofelijk veel moeite om aan te loggen ?
Verwijderd
Ja net een half uurtje down, nu weer voor 10 minuten. Ze zijn druk bezig! Ik heb net lvl 11 bereikt
Verwijderd
ik mag nu helemaal naar het Sirius stelsel vliegen
volgens mij nog verder ook 
maar ik weet niet of ik nou weer bij het station moet beginnen ofdat ik gewoon in de ruimte zit waar ik gebleven was, anders moet ik dat pokke-eind weer helemaal vliegen
maar ik weet niet of ik nou weer bij het station moet beginnen ofdat ik gewoon in de ruimte zit waar ik gebleven was, anders moet ik dat pokke-eind weer helemaal vliegen
Verwijderd
rofl, kreeg net de melding 'you are not authorized to use this character'.
wtf? ik hoop dat ik er zometeen wel weer mee mag spelen
wtf? ik hoop dat ik er zometeen wel weer mee mag spelen
Verwijderd
Damned wat is it dan!? Als ik inlog en mijn char kies dan krijg ik een melding "You are not authorized to use this charachter"
Jullie ook?
Ik moet nog steeds een drone afknallen, iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen, want ik word steeds zelf afgeknalt
Hulp vragen aan iemand die het wel kan. Laat hem eerst ff aanvallen zodat de drone hem aanvalt en dan ga je er net zolang op schieten totdat deze dood isOp donderdag 18 juli 2002 02:10 schreef Squirtle het volgende:
Ik moet nog steeds een drone afknallen, iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen, want ik word steeds zelf afgeknalt
Verwijderd
Maak je wel gebruik van follow mode? Dat vind ik het beste gaan. Target een drone en klik dan boven het target venster (rechts onderin) op de button follow. Dan wacht je tot je in range bent voor je beam. Dan gewoon op de beam button blijven raggen tot ie ontploftOp donderdag 18 juli 2002 02:10 schreef Squirtle het volgende:
Hoe dichter je bij de drone bent, hoe meer schade je beam zal doen. Je kan ook proberen de drone langs achter aan te vallen, dan heb je een klein beetje meer tijdvoordeel.Op donderdag 18 juli 2002 10:20 schreef pantherSTYLE het volgende:
[..]
Maak je wel gebruik van follow mode? Dat vind ik het beste gaan. Target een drone en klik dan boven het target venster (rechts onderin) op de button follow. Dan wacht je tot je in range bent voor je beam. Dan gewoon op de beam button blijven raggen tot ie ontploft
Ik heb de lomp grote image geinstalleerd en geregistreerd en dan kan ik gaan patchen maar dan krijg ik dat ie de file niet kan vinden bij het patchen
Laat me raden, je hebt een firewall / proxy ?Op donderdag 18 juli 2002 10:40 schreef Stealth2000 het volgende:
Ik heb de lomp grote image geinstalleerd en geregistreerd en dan kan ik gaan patchen maar dan krijg ik dat ie de file niet kan vinden bij het patchen
Kun je FTP'en via t active protocol, of alleen passive?
Je moet om te kunnen spelen en patchen active FTP ondersteuning hebben.
Ikzelf heb een getweakte ADSL, en heb flink lopen kutten en wijzigen in mn LAN om dit alles mogelijk te maken, maar t werkt nu wel perfect
Vertel eens even hoe je internet verbinding eruit ziet ... zet ook de XP firewall etc uit.
Nothing to see here
Verwijderd
Ik heb vanochtend nog ff kunnen spelen, ben nu de hele tijd traderoutes aan het vliegen om geld te verdienen
Verwijderd
Het zou inderdaad aan je firewall of iets kunnen liggen maar deze melding krijg ik soms ook. Na een paar keer proberen lukt het bij mij dan weer. Mischien is de patch server ff down?Op donderdag 18 juli 2002 10:40 schreef Stealth2000 het volgende:
Kan alleen passief FTPen, Ik heb ook een getweakt ADSL modem. Voor de rest heb ik op mijn client de firewall uit. Dus het moet wel aan mijn router liggen. Welke instellingen heb je dan gewijzigd ?Op donderdag 18 juli 2002 10:49 schreef its_me het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt een firewall / proxy ?
Kun je FTP'en via t active protocol, of alleen passive?
Je moet om te kunnen spelen en patchen active FTP ondersteuning hebben.
Ikzelf heb een getweakte ADSL, en heb flink lopen kutten en wijzigen in mn LAN om dit alles mogelijk te maken, maar t werkt nu wel perfect
Vertel eens even hoe je internet verbinding eruit ziet ... zet ook de XP firewall etc uit.
Ik ben nu level 32 (nog steeds Jenquai Warrior
)
Schiet al aardig op
Schiet al aardig op
Ben nu ergens rond de lvl 18 of 19. Het spel bevalt me erg veel. Zeker als tradesman..beetje heen en weer vliegen voor handel
Maar combat bevalt me zeker weten ook erg goed en tot zover is het nog best wel een makkie qua vernietigen van pirates en drones. Daar zit ook nogal veel credits in het spul wat je krijgt allemaal van je enemies.
Op naar me volgende hull upgrade en shield
Op naar me volgende hull upgrade en shield
Ik heb niet zomaar een instelling moeten wijzigen helaasOp donderdag 18 juli 2002 11:56 schreef Stealth2000 het volgende:
[..]
Kan alleen passief FTPen, Ik heb ook een getweakt ADSL modem. Voor de rest heb ik op mijn client de firewall uit. Dus het moet wel aan mijn router liggen. Welke instellingen heb je dan gewijzigd ?
Als je maar 1 pc op t net hoeft te hebben kun je gewoon de DHCP_SPOOF methode instellen, anders heb je een server nodig.
Ikzelf heb dus een server nodig (die had ik al, dus dat was makkelijk
Dit zijn de enige manieren om t werkend te krijgen.
Dus 2 opties:
1. Maar 1 PC op internet (direct erop) DHCP_SPOOF
2. Meerder PC's op internet, server nodig en SIP_SPOOF (DHCP_SPOOF kan ook, maar werkt niet zo makkelijk met linux).
Ik wil je overigens wel helpen als je hulp nodig hebt bij t instellen van een server met SIP_SPOOF mocht je daarvoor kiezen.
Ik heb een linux distro draaien op mn server, Mitel SME Server (voorheen e-smith) dit is een uitgebreid pakket met gateway/firewall/email/web/mysql/php etc ... is erg makkelijk te installeren.
Nothing to see here
Verwijderd
Ik lees net dit op de website:Op donderdag 18 juli 2002 10:40 schreef Stealth2000 het volgende:
The download instructions are available again for those that didn't manage to get the full game client downloaded before the patch or those that couldn't patch for some reason. The new image available includes the July 11th patch and while it's a big download it's faster coming from the website than the patcher program
Mischien is het makkelijker om via een snelle(re) server 800 mb te downen dan via een trage patch server 300 mb
Overigens blijft je probleem met de patch server wel bestaan
En je kunt de game dan ook niet spelen, omdat deze elke keer eerst de patcher start en dan pas de game, als de patcher failed komt ie nooit in t spel.
Nothing to see here
Verwijderd
Ja ik weet het, wou hem de ellende besparen om die patch te downloaden. Die patcher wil nog wel eens spontaan stoppen. Ben je net op 50%, kun je weer overnieuw beginnenOp donderdag 18 juli 2002 14:03 schreef its_me het volgende:
En je kunt de game dan ook niet spelen, omdat deze elke keer eerst de patcher start en dan pas de game, als de patcher failed komt ie nooit in t spel.
Er staat ergens in subdirectory Client een programma client.exe. Als je die start kom je direkt op het login scherm zonder de patchserver, maar je hebt hem toch hoe dan ook nodig dus inderdaad....het schiet niet op
Succes!
Verwijderd
Hmmm welke tijden spelen jullie , als ik het s,avonds om een uur of 22:00 probeer zit de server vol...
En s,morgens om 6:30 lukt ook al niet....
Moet je meedere keren achter elkaar connecten op goed geluk,helpt dat soms ...?
Want ik vraag me af hoe jullie allemaal wel ingame komen
De eerste keer dat ik inlog kom ik er ook bijna nooit in. Meestal lukt het de 2de keer ineens wel of anders de 3de keer zeker. Ik speel altijd rond 18:00 uur tot 20:00 uur, en dan om 22:00 uur tot veel te laatOp donderdag 18 juli 2002 14:41 schreef Clantag het volgende:
Hmmm welke tijden spelen jullie , als ik het s,avonds om een uur of 22:00 probeer zit de server vol...
Dan nog even iets anders, ik heb ergens gelezen (beta forums) dat er een ander soort user limit op zit dan ik dacht. Namelijk dat er gekeken wordt naar het aantal mensen per server (spel draait op meerdere servers toch?) en niet in totaal. Dus als je in een drukke server zit heb je meer kans om niet te kunnen inloggen dan wanneer je ergens bent waar bijna niemand is. Hierdoor kom je namelijk dan soms ook niet door een gate omdat je dan naar een andere, al volle server gaat. Iemand anders die dit ook gelezen/gehoord heeft?
Positief puntje: ik las ook dat ze langzaam steeds meer mensen toe gaan laten en daarbij de server en database in de gaten gaan houden om te kijken wat er precies mee gebeurd. Hierdoor komen we er hopelijk snel weer makkelijker in
//offtopic
Klopt het als ik zeg dat dit spel op David Braben's Elite lijkt (qua gameplay)?
In dat geval ben ik zeer benieuwd wanneer hij uit gaat komen! (zelfs al is het een online-only game)
(moet ik alleen wel een nieuwe computer kopen
)
// offtopic
In dat geval ben ik zeer benieuwd wanneer hij uit gaat komen! (zelfs al is het een online-only game)
(moet ik alleen wel een nieuwe computer kopen
// offtopic
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd
Ik kom er inderdaad ook meestal pas na 2-3 keer proberen in. En soms als het echt niet wilt lukken dan probeer ik het gewoon 20 min. lang tot ik er in kom! (nee ik heb het niet over mijn vrouw
) De aanhouder wint
Verwijderd
Ik heb Elite nooit gespeeld maar ik heb praat wel eens over mijn E&B ervaring met een vriend van me en hij zei ook al "dat lijkt veel op Elite". Dus het zou goed kunnen.Op donderdag 18 juli 2002 15:03 schreef zion het volgende:
//offtopic
(moet ik alleen wel een nieuwe computer kopen)
// offtopic
Yes, jippie kajee m*th*rf*ck*r, dan moet ik hem dus zekers te weten hebben!!!!!Op donderdag 18 juli 2002 15:11 schreef pantherSTYLE het volgende:
[..]
Ik heb Elite nooit gespeeld maar ik heb praat wel eens over mijn E&B ervaring met een vriend van me en hij zei ook al "dat lijkt veel op Elite". Dus het zou goed kunnen.
wanneer komt ie uit (final)?????
* zion gaat sparen voor nieuw systeempje
systeem
Verwijderd
Nog geen vaste release date volgens mij maar hun target is geloof ik rond oktober. Als je je ff aanmeld voor de BETA dan kun je denk nog mee doen met de public BETA die binnenkort gaat beginnen. Dan weet je zeker dat het leuk is voordat je er geld in steekt. (HET IS LEUK!!)
Sparen dus
Sparen dus
waar doe je dat??????? gevondenOp donderdag 18 juli 2002 15:20 schreef pantherSTYLE het volgende:
Nog geen vaste release date volgens mij maar hun target is geloof ik rond oktober. Als je je ff aanmeld voor de BETA dan kun je denk nog mee doen met de public BETA die binnenkort gaat beginnen. Dan weet je zeker dat het leuk is voordat je er geld in steekt. (HET IS LEUK!!)
Sparen dus
En kan ik dat (low-quality) draaien op een P3-500/512mb/TNT-2?? (anders koop ik wel een GF4-TI4200)
(heb nog wel 70gb ruimte, dus dat is het probleem niet)
Meteen aangemeld, hopelijk kunnen jullie me binnenkort verwelkomen als nieuwe speler
systeem
Verwijderd
Thx voor de info , gaan we vanavond nog maar eens proberen in te loggen , ik zit al 4 dagen droog 
en nee niet mijn vrouw ...
Ik zit trouwens nog steeds in de traning , dus dat zou best wel eens kunnen dat het daar drukker is
en nee niet mijn vrouw ...
Ik zit trouwens nog steeds in de traning , dus dat zou best wel eens kunnen dat het daar drukker is
Ja hoor, moet lukken, ik speel het namelijk op een Athlon Classic-700/256Mb/Matrox G400-16Mb. Ik speel het nu op 800x600 en dat loopt erg soepel en ziet er al erg goed uit, zo soepel en goed dat ik nooit een hogere resolutie geprobeert hebOp donderdag 18 juli 2002 15:24 schreef zion het volgende:
En kan ik dat (low-quality) draaien op een P3-500/512mb/TNT-2?? (anders koop ik wel een GF4-TI4200)
(heb nog wel 70gb ruimte, dus dat is het probleem niet)
Meteen aangemeld, hopelijk kunnen jullie me binnenkort verwelkomen als nieuwe speler
Wat mij trouwens opviel was dat zodra ik Windows XP heb opgestart er ong. 125Mb geheugen gebruikt wordt. Nadat ik het spel gespeelt heb en weer terug ben bij m'n desktop gebruikt Windows XP ineens nog maar ong. 85Mb geheugen. Hoe kan dat nou toch?
Op mijn bakkie draait ie als een tierelier
(zie signature)
Maare, nog 4 min....
Dan is het 16:00 en dan is de server weer open !!!
Maare, nog 4 min....
Ja, duh!Op donderdag 18 juli 2002 15:56 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Op mijn bakkie draait ie als een tierelier(zie signature)
Maare, nog 4 min....Dan is het 16:00 en dan is de server weer open !!!
Enne, veel speel plezier gewenst, het is NU 16:00 u.
systeem