Earth & Beyond - Beta test

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk nog wel een accountje voor je te hebben (ongeregistreerd, kunt m dus zelf nog aanmaken ;) )

Krijg ik dan ook zo'n koel blauw kleurtje :? :+

Nothing to see here

• Joror
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03-2017

Joror

the eternal lurker

its_me schreef op 20 augustus 2002 @ 14:17:
Ik denk nog wel een accountje voor je te hebben (ongeregistreerd, kunt m dus zelf nog aanmaken ;) )

Krijg ik dan ook zo'n koel blauw kleurtje :? :+
Dat zou heel erg gewaardeerd worden! :P
Heb je toevallig icq? :)

Helaas moet je voor het kleurtje eerst een parser worden, pas op met wat je wenst ;)

nada aka zilch, formerly known as zip

• Joror

Joror

the eternal lurker

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:15:
ja dat klopt.
mijn broertje kreeg nl de cd en de dl instructies kwamen veel later voor mij. toen heb ik een eigen account gemaakt en zijn cd geinstalleerd. dat is gewoon gelukt.
En je had in de tussentijd geen 'You are chosen from de X thousands of players to test EB' mail gehad?

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07-2025
Mocht its_me er ineens toch geen hebben, dan heb ik er wel een voor je. Deze is ook ongeregistreerd, want toen ik al aan het spelen was met een account kreeg ik er ineens nog een opgestuurd :)

Oh ja, voor het geval je het nog niet weet en van plan bent te gaan spelen, ergens in September verwijderen ze alle characters en moet je opnieuw beginnen met spelen. Dit kan dan voor 2 weken en dan pas komen de mensen erin die het spel gekocht hebben zonder te testen. Je hebt dus dan een voorsprong van 2 weken en nog een paar speciale dingen die niet tester niet kunnen krijgen :P

• itsme
  • Niet online
Geen ICQ helaas, wel mail, waar kan ik de mail naar forwarden (wel pas rond 17:00 denk ik)
Of mail mij anders vanaf een adres waar ik de mail naar toe kan sturen ;) mail staat in mn profile. Ik wil de gegevens best hier posten, maar dan is ie denk ik weg ;)

Nothing to see here

• Joror

Joror

the eternal lurker

Mieze schreef op 20 augustus 2002 @ 14:45:
Mocht its_me er ineens toch geen hebben, dan heb ik er wel een voor je. Deze is ook ongeregistreerd, want toen ik al aan het spelen was met een account kreeg ik er ineens nog een opgestuurd :)

Oh ja, voor het geval je het nog niet weet en van plan bent te gaan spelen, ergens in September verwijderen ze alle characters en moet je opnieuw beginnen met spelen. Dit kan dan voor 2 weken en dan pas komen de mensen erin die het spel gekocht hebben zonder te testen. Je hebt dus dan een voorsprong van 2 weken en nog een paar speciale dingen die niet tester niet kunnen krijgen :P
Jah zoveel had ik ook al gehoord van m'n broer.. :)

Bedankt voor je aanbod iig, zal het onthouden :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36
Joror schreef op 20 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Jah zoveel had ik ook al gehoord van m'n broer.. :)

Bedankt voor je aanbod iig, zal het onthouden :)
24 of 25 september gingen ze de boel nog een keertje resetten voor zover ik had begrepen.

[removed]

• Joror

Joror

the eternal lurker

its_me schreef op 20 augustus 2002 @ 14:47:
Geen ICQ helaas, wel mail, waar kan ik de mail naar forwarden (wel pas rond 17:00 denk ik)
Of mail mij anders vanaf een adres waar ik de mail naar toe kan sturen ;) mail staat in mn profile. Ik wil de gegevens best hier posten, maar dan is ie denk ik weg ;)
Heb je zojuist even gemailt, als die om een of andere vage reden niet doorkomt kan je me mailen op het adres in m'n profile (heb hem net openbaar gemaakt).

• itsme
  • Niet online
Je hebt de info inmiddels ontvangen :)

Overigens heb ik nog een account in de aanbieding indien gewenst :)

* itsme heeft er 3 gekregen :? 1x met de CD, 2x met de mail, en ik heb me toch echt maar 1x ingeschreven :S

Nothing to see here

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb me ook ingeschreven, mail gehad, maar waar kan ik die soep downloaden!?
(volgens mij ben ik wel goed ingeschreven :S )

anders wil ik wel zon account van je its_me :)

Battle.net Spud#2543

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb me gister ingeschreven, maar het zou best eens kunnen dat ik uiteindelijk niet of pas laat een account krijg. Heeft er iemand nog een voor me? En komt daar ook een download link bij?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• itsme
  • Niet online
Account = weg

Nothing to see here

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07-2025
Milo, ik stuur mijn extra account wel naar je email adres, en daar staat ook het download adres bij dus dan kan je gelijk gaan downloaden. Je moet dus nog wel zelf een account aanmaken bij EA en deze ergens invullen bij de laatste registratie maar dat staat allemaal wel goed uitgelegt in de mail.

• redwing
Vandaag zijn ze trouwens de hele dag gewoon bereikbaar geweest, en isw de server dus niet om 10:00 plat gegaan. Hopelijk blijft dat zo als test. Had net alleen een missie (Terran Enforcer level30 missie) met mininglasers die nogal bugged was. Zit nu met 10 lasers waar ik niets mee kan doen :(

[removed]

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-01-2025

tricktrac

PPro smp

die mining missie bug is gevonden, en zit in de volgende patch ;-)

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• redwing
TrickTrac schreef op 24 augustus 2002 @ 00:51:
die mining missie bug is gevonden, en zit in de volgende patch ;-)
Waar kun je eigenlijk vinden wat ze precies oplossen in de patches ?

[removed]

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-01-2025

tricktrac

PPro smp

Die eerste info stond in het forum op de e&b website. (nadat er een paar mensen klaagden dat die bug er al 8 weken in zat).

Momenteel is er een nieuwe grote patch gaande. In het patch proggie staat nu een echt lange lijst met fixes en changes voor deze patch.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• redwing
TrickTrac schreef op 24 augustus 2002 @ 14:11:
Die eerste info stond in het forum op de e&b website. (nadat er een paar mensen klaagden dat die bug er al 8 weken in zat).

Momenteel is er een nieuwe grote patch gaande. In het patch proggie staat nu een echt lange lijst met fixes en changes voor deze patch.
Vanavond dan toch eens proberen of die missie nu wel te doen is. Wil hem nu onderhand toch wel eens een keertje halen :)

[removed]

Verwijderd

hij is momenteel weer een patch van 209 MB aan het binnen halen :Z :Z :Z

• redwing
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:58:
hij is momenteel weer een patch van 209 MB aan het binnen halen :Z :Z :Z
Dan zal ik hem ook maar eens aan gaan zetten, is ie wel weer een half uur mee bezig. Maar ja, als dan de meeste bugs eruit zijn :)

[removed]

Verwijderd

de servert doet ut nie... :'( :'( :'(

==> damn! nu doet de servert ut wel, maar krijg ik weer dat max user werhaal!
==> en nu doet de servert ut weer nie :'(

• cemtex
  • Laatst online: 26-12-2025

cemtex

Version 1.1.1

wanneer komen die servers weer up ?

Verwijderd

die groottes die je ziet als je de patch download kloppen niet, dat staat in de download message. Ik denk dat de servers er morgen weer zijn...

• cemtex
  • Laatst online: 26-12-2025

cemtex

Version 1.1.1

ik wil ze NUUUUUUUUUUUUUUUUU :)

Klein beetje een addict geworden

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 17:06:
de servert doet ut nie... :'( :'( :'(

==> damn! nu doet de servert ut wel, maar krijg ik weer dat max user werhaal!
==> en nu doet de servert ut weer nie :'(
Na een grote patch blokkeren ze heel het spel gewoon om zelf te testen of de boel stabiel is. Dit duurt gewoonlijk enkel uren, daarna laten ze beetje bij beetje iedereen terug binnen.

• redwing
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:30:
die groottes die je ziet als je de patch download kloppen niet, dat staat in de download message. Ik denk dat de servers er morgen weer zijn...
Merkte ik ook al. Die patch van 220 MB melde al binnen een paar minuten dat ie 65 MB binnen had, terwijl mijn DUmeter pas 5 MB aangaf. Hopelijk komt die server weer snel op, kan ik ten minste weer verder spelen :)

[removed]

• Milo
  • Laatst online: 23-12-2025
Mieze schreef op 22 augustus 2002 @ 16:43:
Milo, ik stuur mijn extra account wel naar je email adres, en daar staat ook het download adres bij dus dan kan je gelijk gaan downloaden. Je moet dus nog wel zelf een account aanmaken bij EA en deze ergens invullen bij de laatste registratie maar dat staat allemaal wel goed uitgelegt in de mail.
Da's een aardig gebaar! Echter, ik kan de mail niet vinden tussen al de meuk die op het adres in m'n profile binnenkomt. Zou je de mail nog eens kunnen sturen, en dan naar Milo@icatt.nl ? Bij voorbaat heel erg dank.

Even nog iets over het spelletje: Ik vind die betaal per maand spellen wel vervelend, op zich heb ik er wel wat voor over, maar eerst 40 voor een spel en daarna nog een 12,99 per maand?? Wat mij beter lijkt: spel gratis, eerste 5 à 10 uur gratis, daarna 0,20 per uur(ofzoiets). Als ze het spel echt verslavend maken, zullen ze toch een hele hoop inkomsten krijgen (2 uur per dag = 60 uur per maand = 12 euro), en mensen zoals ik spelen dan wat minder per maand, maar langer (meerdere maanden).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Even nog iets over het spelletje: Ik vind die betaal per maand spellen wel vervelend, op zich heb ik er wel wat voor over, maar eerst 40 voor een spel en daarna nog een 12,99 per maand?? Wat mij beter lijkt: spel gratis, eerste 5 à 10 uur gratis, daarna 0,20 per uur(ofzoiets). Als ze het spel echt verslavend maken, zullen ze toch een hele hoop inkomsten krijgen (2 uur per dag = 60 uur per maand = 12 euro), en mensen zoals ik spelen dan wat minder per maand, maar langer (meerdere maanden).
Inderdaad. Als je nu een spel zoals Everquest neemt, daar hebben ze op het moment iets van 400.000+ subscribers. Iedereen betaald daar $12.50 per maand.
dat is 400.000*12.50=$5.000.000 per maand. Keer 12 is dat $60.000.000 dollar per jaar!
Nou vind ik dat redelijk veel voor server onderhoud. Natuurlijk komt er wel wat meer bij kijken enzo, maar het blijft toch een groot bedrag denk ik zo. Waar gaat de rest van dat geld allemaal heen?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Major Carnage
  • Laatst online: 27-12-2025

Major Carnage

waki miko Reimu

salarissen, huur van 't gebouw, elektra, water, etc..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Joror

Joror

the eternal lurker

Allo allemaal, ik heb de afgelopen dagen even wat gewerkt aan een E&B item database site, en jullie mogen als eerste even rondhobbelen :)

Let op : Er is slechts pas 1 station afgegaan voor items, dus dit is meer een test DB, en ook vele van de acties werken nog niet.
Het gaat erom dat jullie even wat input kunnen geven.. en alvast een sneak preview krijgen ;)

Tijdelijke site url: http://www.parse.nl/~daan/eb_items/

• itsme
  • Niet online
Joror schreef op 27 augustus 2002 @ 05:11:
Allo allemaal, ik heb de afgelopen dagen even wat gewerkt aan een E&B item database site, en jullie mogen als eerste even rondhobbelen :)

Let op : Er is slechts pas 1 station afgegaan voor items, dus dit is meer een test DB, en ook vele van de acties werken nog niet.
Het gaat erom dat jullie even wat input kunnen geven.. en alvast een sneak preview krijgen ;)

Tijdelijke site url: http://www.parse.nl/~daan/eb_items/
Werkt perfect !!

Hele mooie database, ik denk dat je die snel naar buiten moet brengen, anders zijn anderen je voor. Ik heb al andere dbases gezien, maar niet zo mooi als die van jouw :9~

Overigens is het denk ik wel moeilijk deze DBase te updaten, enkele items gaan nog aangepast worden (oa warp speed van de engines) dus vullen heeft nu beperkte zin, na release zal dat denk ik niet zo snel gebeuren.

Nothing to see here

• redwing
its_me schreef op 27 augustus 2002 @ 09:10:
[...]

Werkt perfect !!

Hele mooie database, ik denk dat je die snel naar buiten moet brengen, anders zijn anderen je voor. Ik heb al andere dbases gezien, maar niet zo mooi als die van jouw :9~

Overigens is het denk ik wel moeilijk deze DBase te updaten, enkele items gaan nog aangepast worden (oa warp speed van de engines) dus vullen heeft nu beperkte zin, na release zal dat denk ik niet zo snel gebeuren.
Ziet er inderdaad goed uit. Als je nu de database goed up to date kunt krijgen/houden is het in ieder geval de beste die ik tot nu toe heb gezien. Zeker omdat je zeer makkelijk van alles kunt opzoeken :)

[removed]

• Joror

Joror

the eternal lurker

Misschien kan ik wat van jullie hulp inroepen om hem snel up to date te krijgen?

Wat dat inhoudt is dat jullie de space stations afgaan, kijken van welke levels welke soort spullen aanwezig zijn van welke manufacurers

Bijv, Mbali = 3-5 Infinitycorp

Let dan niet op de missiles, die zijn sinds de laatste patch in elke station van alle soorten en maten voorzien.

Vrijwilligers? :P Ik ga zelf vandaag een rondje doen vanuit 61 Cygni -> Tau Ceti -> Sol -> Beta Hydri.

Mail me / icq me als je wilt helpen, je komt natuurlijk als 'submitter' te staan van de items, en mensen die veel meehelpen mogen ook met hun avatar + quotes bovenaan de page ;)..

• Joror

Joror

the eternal lurker

Hij is nu gevult met alle items van alle stations en gaat binnenkort verhuizen naar www.eb-items.com :P

• Ecto2002
Joror, mooie en heel handige site !

Ik heb nog een klein foutje ontdekt :

In je lijst met shields heb je een kolom "Special" staan, waarin soms een hyperlink staat met "2 effects". Wanneer je op deze link klikt, kom je terecht op de "News"-pagina.

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Zijn er misschien spelers hier die mij toelaten tot een groep zodat ik sneller kom tot het volgende level? :) Thanks alvast.

• Joror

Joror

the eternal lurker

Ecto2002 schreef op 29 augustus 2002 @ 15:52:
Joror, mooie en heel handige site !

Ik heb nog een klein foutje ontdekt :

In je lijst met shields heb je een kolom "Special" staan, waarin soms een hyperlink staat met "2 effects". Wanneer je op deze link klikt, kom je terecht op de "News"-pagina.
Dat is nu gefixt :)
Plus nog wat meer opties erbij gezet, zoals damage / sec voor missilelaunchers & projectile weapons (zeer handy)

De verhuizing is er nu door.. dus www.eb-items.com vanaf nu! (of www.ebitems.com als men minder wil tikken ;))

• redwing
Joror schreef op 30 augustus 2002 @ 04:06:
[...]

Dat is nu gefixt :)
Plus nog wat meer opties erbij gezet, zoals damage / sec voor missilelaunchers & projectile weapons (zeer handy)

De verhuizing is er nu door.. dus www.eb-items.com vanaf nu! (of www.ebitems.com als men minder wil tikken ;))
Ziet er goed uit, en is een heel handig lijstje :) Nu nog de stations erbij waar je alles kunt vinden (of staat dat al ergens en zie ik het over het hoofd :? ), en dan is ie helemaal superhandig :)
Maar zijn er nu nog maar zo weinig die dit spelen ? De laatste tijd zijn er wel erg weinig reacties.

[removed]

• Joror

Joror

the eternal lurker

Er zijn anders nog wel genoeg nederlanders te vinden daar, misschien wat minder tweakertjes

• redwing
Joror schreef op 02 september 2002 @ 18:47:
Er zijn anders nog wel genoeg nederlanders te vinden daar, misschien wat minder tweakertjes
Dat had ik al gemerkt. Riep een keertje per ongeluk iets in het Nederlands, bleek driekwart van de lui in die sector Nederlanders te zijn :)

[removed]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben het spel nu aan het downloaden :-)

Ik weet niet of ik geluk had maar ik werd binnen een week geaccepteerd als beta tester.

Ik denk dat ik zaterdag of zondag maar eens ga installeren en kijken. Het ziet er iig veelbelovend uit!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zoals hierboven ben ik ook aan het downloaden nu heerlijk zo'n beta mijn evrwachting zijn zo hoog over dit spel (Nou wa sik altijd al gek op Space Game ala Wing Commander ,vaste Routes Vliegen verdedigen aanvalen enz) Dus ik zal zeker wel ff een keer meegaan me verkennne ;) Hope To See Ya Soon . In A galaxy Far Far Away :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Ook sinds het weekend beta-tester!
En het bevalt erg goed!
Het spel is super!

Weet iemand of je nou moet gaan betalen per maand of niet?? :)

• redwing
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 12:56:
Ook sinds het weekend beta-tester!
En het bevalt erg goed!
Het spel is super!

Weet iemand of je nou moet gaan betalen per maand of niet?? :)
Als het officieel uitkomt wel, en da's over een paar weken al.
Maar ik speel het nu een maandje, en ik zit er toch sterk aan te denken om het te kopen. Ik vond alleen de prijzen nogal hoog (eerst betalen voor spel zelf, en daarna iets van E12 per maand)

[removed]

Verwijderd

Prijs van het spel vind ik opzich prima.
Maar 12 euro per maand.....

Heb je een link oid. waar ik dat kan vinden?

• redwing
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:34:
Prijs van het spel vind ik opzich prima.
Maar 12 euro per maand.....

Heb je een link oid. waar ik dat kan vinden?
Kan ik hier op mijn werk zo niet kijken (netscape versie oertijd :( ) Ik zal zo thuis ff kijken, maar als je op westwood.com -> earth and beyond kijkt zul je de prijzen vast ook wel ergens kunnen vinden :)

[removed]

Verwijderd

A subscription-based fee of $12.99 will be charged monthly to play Earth & Beyond in addition to the initial cost of the software. This subscription fee covers ongoing costs associated with this type of game. These include providing a dynamic changing world, a highly responsive customer support infrastructure, costs for bandwidth and server maintenance, and other benefits to enhance the user experience. Players can choose to purchase blocks of time for a reduced price: three months for $11.99 per month, or six months for $10.99 per month. Earth & Beyond will accept all major credit cards and electronic checks as payment. In addition, players can purchase 90-day pre-paid Gametime Cards from their local retailers for $39.99.
Dus....
Opzich geen ramp...
Maar toch moet je bedenken HOEveel geld er dan bij hun binnen gaat komen.
Wat ik wel jammer vind is dat je bijv. een maand koopt.
En vlak nadat je het activeert ff 3 weken geen tijd meer hebt door werk of whatever...

Zou dan beter zijn als je bijv. een soort rittenkaart had.
Zo van 2 credits van je totaal per game. oid.

Maar we zullen zien. lijkt me iig. een super spel.
Zeker als ze dus ook uit blijven breiden. ;)

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Morgen is de laatste Pwipe. De chars die dan gemaakt worden kun je ook blijven gebruiken na de Beta!

Enige nadeel is dat het erg moeilijk gaat worden om het spel wat op 24 live gaat voor 10 oktober te bemachtigen ben ik bang. Want na 10 oktber kun je je beta account niet meer gebruiken en zul je opnieuw moeten beginnen.

Weet iemand misschien waar het mogelijk is om deze super vette game te bestellen? Bij ea.com en amazon is er geen internationale bestelling.

Anders maar gewoon een tijdje wachten totdat ze in NL te koop zijjn in de winkel.

Maar echt helemaal te gek deze game. Ze hebben er vier jaar aan gewerkt!! En het leuke van deze games is dat ze blijven doorontwikkelen. Dus er komen nieuwe sectors bij, nieuwe missions enz enz!!

Lang leve MMORPG's!!!!

Verwijderd

w00t ik krijg net mail dat ik in de beta test ben. Is dan nog bijzonder of zijn er 10 mensen die ingeschreven hebben terwijl er 10000 vrije plaatsen zijn ? :p
ben met 100 k/s aant downloaden

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Kookie schreef op 13 september 2002 @ 15:45:
Morgen is de laatste Pwipe. De chars die dan gemaakt worden kun je ook blijven gebruiken na de Beta!

Enige nadeel is dat het erg moeilijk gaat worden om het spel wat op 24 live gaat voor 10 oktober te bemachtigen ben ik bang. Want na 10 oktber kun je je beta account niet meer gebruiken en zul je opnieuw moeten beginnen.

Weet iemand misschien waar het mogelijk is om deze super vette game te bestellen? Bij ea.com en amazon is er geen internationale bestelling.

Anders maar gewoon een tijdje wachten totdat ze in NL te koop zijjn in de winkel.

Maar echt helemaal te gek deze game. Ze hebben er vier jaar aan gewerkt!! En het leuke van deze games is dat ze blijven doorontwikkelen. Dus er komen nieuwe sectors bij, nieuwe missions enz enz!!

Lang leve MMORPG's!!!!
Ik kom net kijken, speel nu net 3 dagen, vind het allemaal zeer indrukwekkend! Het gaat 12.95 USD. per maand kosten nietwaar? Hmm dat is wel een flinke hap uit m'n maandelijkse inkomsten (geen baantje nee).
Maar we zullen zien, zal ook wel behoorlijke druk op die servers komen te staan als ze het ook officieel in europa releasen en geen extra servers bij maken...

--
woepsie 12.99 dus, had het even gemist :Y)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz, wanneer krijg ik nou een meel dat ik ook mag vliegen :(

Battle.net Spud#2543

• M a a r t e n
TepelStreeltje schreef op 13 september 2002 @ 19:50:
hmmz, wanneer krijg ik nou een meel dat ik ook mag vliegen :(
Niet meer vrees ik, morgen is de player wipe en volgens de geruchten die ik gehoord heb starten daarna de founders al, 10 dagen voor de release dus.

--edit--

Quote van officiele site:
Here's a Calendar You Can Use

To make sure it's all clear, here's a calendar of what will be happening:

* Sept. 13 - The Earth & Beyond test message boards will be wiped/re-organized to better fit a "live" environment.

* Sept. 14 - Player wipe and beginning of the Founders' Federation. Birth of the new universe!

* Sept. 23 (midnight Pacific Standard Time) - the beta servers will be shut down.

* Sept. 24 (noon Pacific Standard Time) - the 'live' servers go up.

* Sept. 24 - Oct. 9 - Those who played in the beta Sept. 14-23 can reactivate their beta characters. When you install the retail product, select "I have an existing EA.com Account" during the registration process. THIS IS IMPORTANT! Use the EA.com account name and password that you used while testing. Complete registration using the new registration code on your retail CD package.

* Oct. 9 - Last day for Founders' Federation members to log in the game to 'save' their beta characters.

Events

We've been asked whether there will be any special events during the last few days of beta.

Yes!

We'll be running a special event on Sept. 14 (more details on Friday, Sept. 13). We'll also be running an event on the final evening of beta (Monday, Sept. 23). We've got another surprise or two in store as well.
Vraag is alleen nu, hoe komen we in NL aan een retail code? (Ja uiteraard legaal, maar het klinkt misschien wat vreemd, je kunt het spel zelf immers gewoon downloaden.)

Mijn tante verblijft momenteel in Raleigh, North Carolina, misschien dat zij ze in kan kopen? Er hoeft niets over de post, alleen de keys per email.
Idee?

Hmnee dan zitten we nog steeds met de maandelijkse kosten.

• Kookie
  • Niet online
Even voor degenen die het spel willen spelen. e kan het spel nu gewoon dowloaden. Dit kan iedereen doen. De beta is nog weken tot 24 september.

Als je het spel voor 10 oktober in je bezit hebt kun je de chars van de komende 2 weken blijven gebruiken.

Hier kun je hem downloaden. Reken maar op zo'n 1,1 gig. Na het downloaden krijg je een registratie code om te gebruiken.

http://ebweb.westwood.ea.com/

• redwing
Kookie schreef op 14 september 2002 @ 10:02:
Even voor degenen die het spel willen spelen. e kan het spel nu gewoon dowloaden. Dit kan iedereen doen. De beta is nog weken tot 24 september.

Als je het spel voor 10 oktober in je bezit hebt kun je de chars van de komende 2 weken blijven gebruiken.

Hier kun je hem downloaden. Reken maar op zo'n 1,1 gig. Na het downloaden krijg je een registratie code om te gebruiken.

http://ebweb.westwood.ea.com/
Ja, maar kun je hem ook ergens kopen, zodat er daarna ook nog kunt spelen ? De sites die bij westwood staan leveren allemaal niet naar Nederland of alleen maar superduur (amazon vroeg geloof ik 30 dollar verzendkosten voor een spel dat 45 dollar kost :( )

[removed]

Verwijderd

Dus waarschijnlijk kunnen de mensen uit NL. die beta testers zijn het nooit redden voor 10 okt. en dus nooit founders worden......

• redwing
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 14:22:
Dus waarschijnlijk kunnen de mensen uit NL. die beta testers zijn het nooit redden voor 10 okt. en dus nooit founders worden......
Ik zal wel eens een mailtje naar westwood sturen, eens kijken wat ze er daar zelf van zeggen :)

[removed]

Verwijderd

redwing schreef op 14 september 2002 @ 15:01:
[...]

Ik zal wel eens een mailtje naar westwood sturen, eens kijken wat ze er daar zelf van zeggen :)
Goed idee man!
Post je de reply hier? ;)

• M a a r t e n
Hmz... Ze zeiden 1 uur vertraging (Ze zouden in eerste instantie , even gerekend, om 9 uur up zijn) het is inmiddels al bijna 11 uur :/
Maarjah morgen vast wel gefixed :Y)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb men mailtje binnen!!
nu die 1.1 gig nog binnen halen!

wel klote dat het maar voor anderhalve week is...
naja, als het me bevalt koop ik dat spel echt wel, en ook dat abbo betaal ik wel, als deze 1.5 week me bevalt heb ik dat er wel voor over.
tis alleen te hopen dat ze een beetje goeie betalings manieren hebben...
ik heb geen creditcard enzo...

(ben wel vandaag jarig, misschien dat ik men pa zover kan krijgen (vast niet))

zou westwoon niet een regeling kunnen treffen voor ons europeaantjes die dus hun char. verliezen, en/of met betaling?
misschien een idee voor een soort inkoop actie, dat iemand dat regelt, en dan die codes verspreid?
ingewikkeld process, maar als WW mee werkt goed mogelijk...

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

welke server nu ? zijn er 3
Pegagus
Gagilo
Andromeda

Verwijderd

ik kies Pegagus :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

YESS, nog maar 1 uur en 18 minuten downloaden!

Battle.net Spud#2543

• M a a r t e n
Pegasus

Verwijderd

Word wel steeds leuker.
Moet nu ook dingen gaan maken.

En met die groups kan je ook leuke dingen doen. :)

• Kookie
  • Niet online
Andromeda

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz,ik heb dus net die missies gedaan van die gozer op luna base (ik ben terran warrior).
maaruh, wat moet ik nu doen!?

Battle.net Spud#2543

• redwing
TepelStreeltje schreef op 16 september 2002 @ 01:41:
hmmz,ik heb dus net die missies gedaan van die gozer op luna base (ik ben terran warrior).
maaruh, wat moet ik nu doen!?
Als je daar verder geen missie meer krijgt door daar Alle NPC's aan te spreken kun je altijd op andere stations gaan kijken of ze missies hebben. Heb je de level 30 missie al gehad ? Je krijgt nl. in ieder geval bij het bereiken van level 30 een nieuwe missie (samen met je hull-upgrade)

[removed]

Verwijderd

Het gebruik van formations is ook errug leuk btw.
zo met zijn 6en ergens op af warpen!! :D

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

hmmm weet iemand (geen zin om hele topic te doorzoeken) waarom ik eerst gewoon zonder probs kon spelen en nu opeens me muis cursor in de game nie lager komt dan de bovenkant van het scherm ? Dit heb ik dus pas sinds ik mijn karakter heb opgeslagen en na de eerste keer uitgelogged ben ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Ecto2002
ShadowBumble schreef op 18 september 2002 @ 23:04:
hmmm weet iemand (geen zin om hele topic te doorzoeken) waarom ik eerst gewoon zonder probs kon spelen en nu opeens me muis cursor in de game nie lager komt dan de bovenkant van het scherm ? Dit heb ik dus pas sinds ik mijn karakter heb opgeslagen en na de eerste keer uitgelogged ben ;)
Dit heb ik soms wanneer ik in windowed mode speel en het venster de focus heeft verloren om een of andere reden. Probeer eens met alt+tab (of in de taskbar onderaan) de focus terug op het venster te zetten ?

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

nou, ben benieuwd.. ben hem ook nu ff aan het downloaden.. wel machtig groot . ma ja.. es kijken of het de moeite waard is..

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Machtig spel.. ik ben onder de indruk.. maar om dat bedrag neer te leggen.. misschien is dit het wel :) ik ga nog ff langer door :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nog 2 dagen...
dit word vooral zondag (vandaag al...) echt kijken of het de kosten waard is...
tot nu toe vind ik het vet, maar dat vind je elk spel de eerste paar weken...
ik heb toch best wel moeite met missies vinden...

ik zit veel bij slayton op raiders te jagen, leverd lekker veel op.
af en toe grain trade route doen, lekker geld binnen halen enzo...

maar ja, meer heb ik eigenlijk niet te doen...
die klote missie van die gegeizelde reporter moet nog (is een terren enforcer missie) maar dat stomme ventje word steeds kapot geschoten...

hoe kan ik die missie nou goed doen?
ik ben steeds te ver alsie aangevallen word, en ik heb niet het idee dat je hem achterna kan warpen...
iemand tips?

Battle.net Spud#2543

• redwing
Weet iemand al hoe je dit spel in Nederland kunt krijgen ? Via westwood (EA dus) krijg ik alleen te horen dat ze in de USA niet internationaal mogen leveren wegens handelsbeperkingen, en dat EA Europe niet aan online spellen doet.

[removed]

• M a a r t e n
redwing schreef op 22 september 2002 @ 08:56:
Weet iemand al hoe je dit spel in Nederland kunt krijgen ? Via westwood (EA dus) krijg ik alleen te horen dat ze in de USA niet internationaal mogen leveren wegens handelsbeperkingen, en dat EA Europe niet aan online spellen doet.
Ik ben hier even achteraan geweest, je kan het bij 2 online winkels bestellen waarvan 1 zelfs speciaal vermeld ook naar nederland te verzenden.
Wat ik dan weer niet weet, is of je er dan 1 maand speel tijd bij krijgt, maar je zal sowieso met de maandelijkse kosten zitten.
De beste optie is iemand met een credit card te vinden en 1 malig 3 of 6 maanden speeltijd te kopen.

Link naar cd-romshop.com

-edit1-

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik het spel wel of niet ga aanschaffen.
Ik moet zeggen dat ik de lvl30 nog niet gehaald heb, omdat ik steeds weer imperfecties in m'n char ontdek en gewoon overnieuw begin |:(.. maar het alsmaar heen en weer vliegen gaat op den duur misschien wel vervelen dat kan ik niet inschatten.

-edit2-

Woei! :Y)
http://www.ebportal.com/index.php?op=viewNews&sid=460
From the Earth & Beyond Website:

Greetings to all our European players!
You've been asking when and where you'll be able to purchase Earth & Beyond, and now we're able to give you some details!

We've made arrangements with several European retailers who will be selling Earth & Beyond on Sept. 25, the same day it's available in North America.

The following retailers will be selling Earth & Beyond beginning Wednesday, Sept. 25. You should be able to place orders with them soon!

United Kingdom - Amazon.co.uk (www.amazon.co.uk)

Germany - Playcom (www.playcom-shop.de), Vitrex Multimedia (www.vitrex.de), Flashpoint AG (www.flashpoint.de), Game It! By Electronics Boutique (www.game-it.de), Ingram Macrotron (www.im-games.de)

Norway - Akers Mic Online (www.akersmic.no)

Denmark - Boomtown (www.boomtown.net)

Russia - e-shop.ru (www.e-shop.ru)

Netherlands and Belgium - Dynabyte (www.dynabyte.nl), Fnac.be (www.fnac.be)

Finland - URL coming soon

Sweden - URL coming soon
We look forward to seeing you all in the game right after launch!
:Y)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

dat euwige heen en weer gevlieg is inderdaad irritant. Ben nu Progen Sentinel (trader) level 37 en begin dit spel een beetje zat te worden. Ben door mijn missies heen (vanaf level 50 pas weer) en ben momenteel veel aan het hunten voor XP points, maar ik moet nog zo gods-veel. Ook die dept die je opbouwt als je dood gaat, heb zeker al 100000 xp-points aan dept betaald, dat schiet ook niet op....effe lekker nieuwe gebieden verkennen, drop je uit warp, pats....dood errug shit :( Goed...ga nu weer spelen :P

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

gelukkig hebben zie de depths gehalveerd.
ben daar echt wel blij mee, schite nu tensminste weer een beetje op als je dood gaat..
dat heen en weer vliegen is zeker irritant... ik word er (na 6 urr spelen vandaag) beetje misselijk van...
ik vind het wel een top spel, maar ik weet dus niet of ik het waard vond om te kopen.

mijn level 40 terran enforcertje kan leuken dingen, en ik zit ook bij een grote guild, met al veel mensen die wel ff stukkie willen hunten met goof ol' Spud (men nick in game, ik zit in galileo galaxy) kannie wachten op men level 50 hull upgrade :)

ik ben ook beetje teleurgesteld in het aantal missies dat je van die ventjes krijgt. is echt weinig, ik heb zon beetje alles in de grote sectors al gedaan.
daar ga ik nog wle ff over zeiken denk ik :)

trouwens zal dynabyte ook die game cards verkopen??

ohja, die gijzel zooi heb ik al klaar, gewoon aan gort schieten, lukt wel met lvl 40 :)

Battle.net Spud#2543

• redwing
_/-\o_
Dank u :)
Die van de ebportal kwam ik ook net tegen. Ik zal vanmiddag eens naar dynabyte bellen, eens kijken wat die ervoor vragen, en hoe het verder is geregeld. En anders bestel ik hem wel via die cdromshop, 6 dollar verzendkosten is nog wel te doen (de goedkoopste bij degene die westwood aanraadt is 30 dollar :( )
Ik ben nu trouwens een level 30 progen enforcer. Voorheen al met de progen warrior, en een of andere terran tot level 30 gekomen. Helaas iedere keer net voor de player wipes, dus verder dan level 35 ben ik met geen enkel karakter gekomen.

[removed]

• M a a r t e n
redwing schreef op 23 september 2002 @ 09:36:
[...]

_/-\o_
Dank u :)
Die van de ebportal kwam ik ook net tegen. Ik zal vanmiddag eens naar dynabyte bellen, eens kijken wat die ervoor vragen, en hoe het verder is geregeld. En anders bestel ik hem wel via die cdromshop, 6 dollar verzendkosten is nog wel te doen (de goedkoopste bij degene die westwood aanraadt is 30 dollar :( )
Ik ben nu trouwens een level 30 progen enforcer. Voorheen al met de progen warrior, en een of andere terran tot level 30 gekomen. Helaas iedere keer net voor de player wipes, dus verder dan level 35 ben ik met geen enkel karakter gekomen.
Graag, ik ben niet zo'n bel-held.
Wel even posten wat ze zeiden als het even kan :).

Zou je ook willen vragen of je dan bij aanschaf van de cdrom een maand kan spelen of dat je dan alsnog moet betalen voor je eerste maand?

• Kookie
  • Niet online
Lol, heb Dynabyte gemailed. Krijg ik zaterdag als antwoord:

" Is ons nog niks van bekend "

Krijg ik vandaag als antwoord met als enige erin:

" 8 oktober "

Lekker klantvriendelijk :r , maar goed. Beetje laat 8 oktober. Is het nog maar de vraag of je de beta chars kan houden. Je hebt dan nog een dag meen ik.

En vreemd aangezien op de site van EA staat dat ze hebben afgesproken op de 25ste te gaan leveren.

Dan maar even kijken of ik hem ergens anders kan bestellen.

Verwijderd

Lijkt mij wel zo netjes als je eerst een maand kan "proberen" oid. Of je het wat vind.
En daarna pas gaan betalen ofzo.... :)

• Kookie
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat je wel een maand gratis kan spelen maar wel verplicht bent je credit card gegevens in te vullen. Dus zonder creditcard geen free game play.

• redwing
Kookie schreef op 23 september 2002 @ 17:52:

Krijg ik vandaag als antwoord met als enige erin:

" 8 oktober "

En vreemd aangezien op de site van EA staat dat ze hebben afgesproken op de 25ste te gaan leveren.

Dan maar even kijken of ik hem ergens anders kan bestellen.
Ik kwam ook al ergens tegen dat hij in Nl pas na 8 oktober zou uitkomen. Waarom ben ik nog niet achter, maar ik denk dat als ze hem bij die cdromshop wel snel kunnen leveren, ik hem daar maar bestel :) Over die maand spelen zal ik vandaag eens uitzoeken.
edit:
Ik heb net in ieder geval al ff een mailtje gestuurd naar die cdromshop met de vraag wanneer ze kunnen leveren, hoe snel ie er dan is, en of je ook die maand gratis krijgt. Zal straks nog wel eens een keertje naar dynabyte bellen als die nog niet op mijn mailtje hebben gereageerd (vanaf mijn werk gedaan, en kan hier niet bij dat e-mail adres)

[removed]

• redwing
Van cdromshop had ik nog geen antwoord (liggen denk ik nog te slapen ;) )

Van dynabyte kreeg ik het antwoord dat ze hem inderdaad pas vanaf 8 oktober gaan leveren ( zie ook : www.dynabyte.nl/link.asp?m1=shop&nr=610522 )

[removed]

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Bloodclot

Jawier!

gister begonnen. kwam te laat achter dat het al open beta was :) het spel intreseerde mij ook niet zo erg. maar was toch leuk m te spelen.

ik was een level 8 crusader :). leuke humor in het spel. maar geef me toch maar een bijl en 20 orcnekken

• M a a r t e n
redwing schreef op 24 september 2002 @ 06:44:
[...]

Ik kwam ook al ergens tegen dat hij in Nl pas na 8 oktober zou uitkomen. Waarom ben ik nog niet achter, maar ik denk dat als ze hem bij die cdromshop wel snel kunnen leveren, ik hem daar maar bestel :) Over die maand spelen zal ik vandaag eens uitzoeken.
edit:
Ik heb net in ieder geval al ff een mailtje gestuurd naar die cdromshop met de vraag wanneer ze kunnen leveren, hoe snel ie er dan is, en of je ook die maand gratis krijgt. Zal straks nog wel eens een keertje naar dynabyte bellen als die nog niet op mijn mailtje hebben gereageerd (vanaf mijn werk gedaan, en kan hier niet bij dat e-mail adres)
Mag ik vragen met welke betalingswijze?
Ik heb me nog niet verdiept in de mogelijkheden die ze bieden, maar dat zal ik zo even doen.
Zijn er nog meer mensen die van plan zijn het spel te kopen?
Bij dynabyte vind ik het erg gewaagd, moeten ze hem ook echt 8 okt. hebben anders verloopt je character dus..

• redwing
M a a r t e n schreef op 24 september 2002 @ 16:19:
[...]

Mag ik vragen met welke betalingswijze?
Ik heb me nog niet verdiept in de mogelijkheden die ze bieden, maar dat zal ik zo even doen.
[...]
Zijn er nog meer mensen die van plan zijn het spel te kopen?
Bij dynabyte vind ik het erg gewaagd, moeten ze hem ook echt 8 okt. hebben anders verloopt je character dus..
Yep, vandaar dat ik al op zoek was van een support mail adres van westwood waar ik deze vraag kan stellen. Ik vind het nl. nogal raar dat je karakter verloopt op het moment dat je het spel kunt krijgen :? Ik vind dat ze ook wel wat rekening kunnen houden met buitenlandse beta-testers. Want als ik zag hoeveel Nederlanders en Duitsers je overal tegenkwam zijn dat er toch nogal wat :)

[removed]

• M a a r t e n
Misschien een rare vraag van een vreemde, maar aan je IDnr. te zien ben je ook van de oude garde net als ikzelf en je bent ook al wat ouder.
Zou het misschien voor mij mogelijk zijn dat jij voor mij een bestelling plaatst bij cdromshop.com en met mijn adres als leverings adres? Dan maak ik uiteraard het geld gewoon over naar jouw rekening.
Ik heb namelijk niet zo'n zin om te wachten tot 8okt. :)
Mail me anders maar als je dit wel ziet zitten.

• redwing
M a a r t e n schreef op 24 september 2002 @ 18:09:
Misschien een rare vraag van een vreemde, maar aan je IDnr. te zien ben je ook van de oude garde net als ikzelf en je bent ook al wat ouder.
Zou het misschien voor mij mogelijk zijn dat jij voor mij een bestelling plaatst bij cdromshop.com en met mijn adres als leverings adres? Dan maak ik uiteraard het geld gewoon over naar jouw rekening.
Ik heb namelijk niet zo'n zin om te wachten tot 8okt. :)
Mail me anders maar als je dit wel ziet zitten.
Ik zit nu nog te wachten op een paar mailtjes. Ik heb er nl. nog eentje naar EA nederland gestuurd met de vraag waarom we in NL eigenlijk niet onze beta-karakters mee kunnen nemen (is iig nogal zeer krap) . Dan nog eentje naar Dynalink of ze niet eerder kunnen leveren, en hoe het met betalingen zit, en nog eentje naar cdromshop.com met de vraag hoe nu die maandelijkse bijdrage werkt, en of de eerste maand nu gratis is, en verder nog wanneer ze nu echt shippen, en hoelang het duurt voor we hem hier hebben. Als daar niets uitkomt (ik wacht nog tot morgen ;) ) valt er vast wel wat te regelen :)

[removed]

Verwijderd

Kan je ook ergens bij een gameshop in NL gametime cards kopen om te spelen. Bij www.ebgames.com hebben ze die.

Maar ik heb geen credit card.
Als iemand die gametime cards in Amerika gaat bestellen dan wil ik wel meedoen.

Verwijderd

Hm, Eve ziet er ook wel goed uit. Ik ga even wachten of op die beta. Dan maak ik een beslissing Eve of E&B.
HM, Neocron en SWG zijn er ook nog. Dat word een moeilijke beslissing.

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik ben helaas pas begonnen met spelen na de laatste p-wipe, maar dit spel is echt verslavend en punt-gaaf! Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben is dit vrijetijdsbesteding #1.

Maar vandaag gaat dit niet op. De beta is voorbij en daar zitten we dan. Enigzins in paniek geraakt, zijn we toch maar mogelijkheden gaan bekijken om zo snel mogelijk onze verslaving te voeden.

Chapter 1: EBGames
De Developer heeft het besteld bij EBGames. De Beta CD's heeft ie eindelijk binnen (12 uur voor sluiting van de beta-test) en z'n bestelling staat in back order. Veertig dollar verzendkosten schijnen normaal te zijn voor een spel van 45 dollar, dus daar berust hij zich maar in. Als eerste besteld, maar wellicht niet als eerste binnen

Chapter 2: Dynabyte
De Client Service Manager en ik zijn dus maar op zoek gegaan naar de Nederlandse leverancier. Volgens http://www.earthandbeyond.com is dit Dynabyte. De vestiging in Eindhoven wist me zaterdag niets te vertellen behalve: "Bel maandag maar even terug". Zo gezegd zo gedaan en maandag aan de telefoon gehangen. Nadat ik drie maal 5 minuten in de wacht was gezet, kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn. Nu was de reaktie dat hij niet in het systeem stond, dus niet bekend was en dus ook niet te bestellen was. Het telefoonnummer van het hoofdkantoor was ook niet te krijgen, want "als iedereen hen gaat bellen voor het bestellen van spellen" dan schijnt het fout te gaan. Dan maar een e-mail adres. Maar zo snel geef ik niet op.

De vestiging in Amsterdam wist me niets te vertellen. Ditzelfde bij de vestiging in Rotterdam. Utrecht was een heel ander verhaal. Deze medewerker vind dat hij een vreselijk belangrijke taak heeft, bij een moloch van een wereldconcern. Earth and Beyond (uitgesproken als 'eurt ent bi-jont') stond wederom niet in het systeem. Maar ditmaal werd er om de maker van het spel gevraagd. EA was mijn antwoord. En toen kwam het; Dynabyte is de leverancier van EA en Tochiba (?) in Nederlands. Maar "we hebben toch ook niet alle Tochiba notebooks!". En: "als we zo'n spel bestellen, moeten we dat per pallet doen". "We zijn de grootste computerleverancier van Nederland". Op mijn enigzins sarcastische vraag of ik het spel wel kon bestellen als ik een pallet bestelde, kreeg ik een snauw terug.

Verbaal klantcontact is dus niet hun sterkste kant, dus dan maar een mailtje sturen. In mijn mailtje legde ik uit dat ik een vader ben van een 14-jarige jongen (is niet zo, maar het is wel gunstig voor het verhaal) en dat de zoon in kwestie verslaafd is aan het spel. Ook gaf ik aan dat de website duidelijk zegt dat Dynabyte het spel op 25 september in de schappen heeft liggen en dat ik verwacht dat ze dat niet gaan halen aangezien het spel niet in 'het systeem' staat. Natuurlijk heb ik gezegd dat het omgaan met een 14 jarige jongen dermate makkelijker wordt, als deze het spel waar hij zo erg aan verslaafd is kan spelen.

Het antwoord van Dynabyte was om te janken. Een standaard mailtje met daarin dat het 8 oktober in de schappen ligt. Niet ondertekend met een naam, maar gewoon met Dynabyte BV. Deze mensen kunnen duidelijk nog iets leren over service en communicatie. Ook stond er in het mailtje dat Dynabyte niets van de notering op de website af wist tot afgelopen maandag. Hoe kun je jezelf dan leverancier noemen, als je niets van je producten weet? In ieder geval heb ik bedankt voor de slechte reaktie en Dynabyte afgeschreven als potentiële leverancier van toekomstige soft- en hardware.

Chapter 3: Duitsland
Ach, ik woon in Eindhoven, hoe ver is Duitsland nou eigenlijk van me vandaan? Als ik de links van de website van Earth and Beyond pak, kom ik uit bij bedrijven die niets weten van het spel. Niet helemaal waar. Er is er één die hem aanbied voor €60,- En die is nog niet eens op tijd verkrijgbaar. Aangezien ik voor de rest alleen maar Duitse versies kan aanschaffen, leg ik Duitsland weer terug naast me neer.

Chapter 4: Canada
Dan toch maar het voorbeeld volgen dat hier gegeven werd; http://www.cdromschop.com Deze Canadese leverancier verteld me dat het 25 september Earth and Beyond gaat verschepen, dus ben ik nog net op tijd. Ze verzenden mooi naar Nederland en DHL Express is mogelijk. Mooi! Dat dus maar gedaan. Creditcard nummertje er bij en klaar is kees. $60,13 kost het, maar laten we eerlijk zijn; drugs is duurder.

Chapter 5: Conclusie
Naar mijn mening slaat Electronic Arts hier een grote flater. Een gap tussen het einde van de beta en de officiële versie is ondenkbaar. Hoeveel mensen die getest hebben spelen nu weer een ander spel? Hoe meer dagen er tussen, hoe hoger dat aantal. Iedere tester heeft een werkende versie op zijn of haar PC staan, maar geen enkele tester heeft een geldige code. Verkoop die codes dan eerst, daarna de pakketten. Of beter nog; verscheep de pakketten alvast vóór de beta afloopt. Zo voorkom je ook een stormloop in winkels. Pre-ordering is niets mis mee, zo kan de maker rekening houden met het aantal spellen dat verkocht gaat worden. Maar als het in de pre-order fase al Gold is, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen? Het is niet te geloven dat de marketing van EA zo'n fout kan maken.

Chapter 6: Epiloog
Niets dan wachten, in het beste scenario heb ik het 27 september. Over andere scenarios wil ik nu niet nadenken. Ea, bedankt.

Reinier aka RealJoey
EBnick: HajraaNL
Voormalig lvl 40 Progen Explorer, Sabine order.

PS. Ach, zo hebben die Maelstrom Hounds ook weer even rust.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

AMEN!
goed stuk!

ik zit nog ERG te twijvelen of ik de 50 euro neer wil leggen voor het spel, en dan ook nog de kosten per playcard.
ik heb 10 dagen E&B gespeeld, en dan wel dag en nacht (ben werkloos op het moment, en ook geen zin om ff baantje te zoeken, vind E&B te leuk :) )
maar nu is de Beta over, en speel ik weer BF1942 (geleend, dus daar moet ik ook zolang het kan lol vna hebben, dit zelfde gold met E&B)

ik heb een lvl 43 terran enforcer, en het gaat leuk enzo, maar geen missies meer...
ik kan wel hippos aan gort blijven schieten, maar ja, tword zo saai na verloop van tijd...

daarom twijvel ik of ik het moet kopen...
ik ben bang dat ik de eerste maand ERG veel zal spelen, en daarna zal gaan minderen, maarja, als je daarna nogges zin heb (zeg 5 maanden later) dan zijn er vast niet meer zoveel spelers als eerst, laat staan dat de servers zo goed zijn.

koop ik bijvoorbeel red alert, dan heb ik daar lange tijd plezier van, ik ben niet afhankelijk van servers die moeten draaien...
want als het spel niet meer geneog spelers heeft, waarom zou je dan de dure servers laten draaien!?

komt er op neer dat E&B een tijdelijk spel is. misschien een maand of 6 meer echt niet.
en dat geld voor heel de wereld, de replay (om het zo maar te noemen) is NUL, je hebt wel meer rassen, maar dan nog!!
fallout heb ik al 10 keer uitgespeeld, zelfde geld voor fallout 2, baldurs gate heb ik ook wel 5 keer uitgespeeld, etc etc etc, die MMORPG (ofzo) zijn niet echt leuk over de lange termijn...

hoe EA inderdaad omgaat met zen europese testers is inderdaad triest...
en ZEER jammer voor ons...
ik ga morgen wel ff rondbellen hier in haarlem, een vriend van me werkt in een game shop, en die zou em maandag welles kunnen hebben :)
ik zal wel zeggen dat er nog zon 300 gamers op GoT em ook willen hebben, dus dattie zich voor moet bereiden :P

[edit] tis BF 1942 niet 1904 :) in die tijd lagen ze nog in de loopgraven :) (heb je gelukkig niet zoveel met BBF1942 ;P

Battle.net Spud#2543

• redwing
RealJoey schreef op 25 september 2002 @ 00:03:
Chapter 2: Dynabyte
De Client Service Manager en ik zijn dus maar op zoek gegaan naar de Nederlandse leverancier. Volgens http://www.earthandbeyond.com is dit Dynabyte.Het telefoonnummer van het hoofdkantoor was ook niet te krijgen, want "als iedereen hen gaat bellen voor het bestellen van spellen" dan schijnt het fout te gaan. Dan maar een e-mail adres. Maar zo snel geef ik niet op.
Ik heb dynabyte gelijk via het hoofdkantoor benadert (als je op www.dynabyte.nl ff alle vestigingen opvraagt staat daar gewoon een tel. nummer en een e-mail adres bij), en daar kreeg ik gelijk de link waar E&B stond en besteld kon worden, en de melding dat ie vanaf 8 oktober leverbaar is. Probleem ligt volgens mij eerder bij EA die volgens mij pas sinds vorige week er achter kwam dat er buiten Amerika ook mensen zijn die het spel willen hebben. Ik ben er nl. nu 2 weken mee bezig om te kijken waar ik hem kan bestellen, en de eerste week was ie dus slechts bij een leverancier te verkrijgen en dan met min. 30 dollar verzendkosten. Voor die tijd kreeg ik van EA Nederland/USA gewoon te horen dat het spel niet in NL te vrekrijgen zou zijn, hooguit als je het zelf via lokale retailers zou regelen. (EA NL melden trouwens dat ze voorlopig helemaal niet aan online-spellen deden)
Chapter 4: Canada
Dan toch maar het voorbeeld volgen dat hier gegeven werd; http://www.cdromschop.com Deze Canadese leverancier verteld me dat het 25 september Earth and Beyond gaat verschepen, dus ben ik nog net op tijd. Ze verzenden mooi naar Nederland en DHL Express is mogelijk. Mooi! Dat dus maar gedaan. Creditcard nummertje er bij en klaar is kees. $60,13 kost het, maar laten we eerlijk zijn; drugs is duurder.
Voor mij begint het er ook sterk op te lijken dat ik hem via die website moet gaan bestellen. Dynabyte krijgt hem te laat, en alle andere opties zijn een stuk duurder.
Chapter 5: Conclusie
Naar mijn mening slaat Electronic Arts hier een grote flater. Een gap tussen het einde van de beta en de officiële versie is ondenkbaar. Hoeveel mensen die getest hebben spelen nu weer een ander spel?
Het is niet te geloven dat de marketing van EA zo'n fout kan maken.
Dit was mijn idee ook. Ik krijg het idee dat ze zich alleen op Amerika hebben gericht, en er nu de beta afloopt achter zijn gekomen dat er stiekem heel veel mensen uit andere landen het spel toch ook wel willen hebben. Ze wilden het spel nl. b.v. eerst niet in NL uitbrengen omdat ons land nog niet aan zo'n spel toe zou zijn :? Alsof alleen Amerika een groot gedeelte van de mensen heeft die online kunnen :(
Chapter 6: Epiloog
Niets dan wachten, in het beste scenario heb ik het 27 september. Over andere scenarios wil ik nu niet nadenken. Ea, bedankt.
Ik wacht vandaag nog ff af voor de antwoorden, daarna ga ik hem ook via die cdromshop bestellen :)
Reinier aka RealJoey
EBnick: HajraaNL
Voormalig lvl 40 Progen Explorer, Sabine order.
Arjan aka redwing
EBnick : Redwing
Voormalig lvl 30 zo'n beetje alles (heb 3 Pwipes meegemaakt waarbij ik bij alle 3 net bezig was met mijn lvl 30 missies :( ) Momenteel ben ik een level 30 Progen Enforcer
PS. Ach, zo hebben die Maelstrom Hounds ook weer even rust.
En die red dragons zullen wel blij zijn dat ik er een tijdje niet ben :)

[removed]

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik heb net mail gehad van Westwood over dattie uit is, maar het lijkt mij toch niet zo'n belovend spel hoor :)

Verwijderd

Ach... de beta is afgelopen... ik heb 3 dagen achter elkaar gespeeld
lvl 43 terran enforcer. 14/18/10

en ja ik heb het spel maar bij dynabyte besteld.. 8 okt.. kreeg ik te horen..

jammer...maar aan de andere kant.. dan kan ik mooi opnieuw beginnen en zal ik niet de zelfde fouten maken die ik nu heb gedaan (skill points)

en ach wat kost het nou.. binnen 3 dagen zit ik weer op het oude nivau.. toch?

meteen maar even in geschreven als beta tester voor EVE..

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 09:05:
Ach... de beta is afgelopen... ik heb 3 dagen achter elkaar gespeeld
lvl 43 terran enforcer. 14/18/10

en ja ik heb het spel maar bij dynabyte besteld.. 8 okt.. kreeg ik te horen..

jammer...maar aan de andere kant.. dan kan ik mooi opnieuw beginnen en zal ik niet de zelfde fouten maken die ik nu heb gedaan (skill points)

en ach wat kost het nou.. binnen 3 dagen zit ik weer op het oude nivau.. toch?

meteen maar even in geschreven als beta tester voor EVE..
hopen dat EVE me in dit stadium aan wil nemen :)

ik zit nog steeds te twijvelen of ik em koop...
ik denk dat ik wel wat kan regelen zodat ik em eerder krijg :)

http://www.dynabyte.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=
dit vind ik dus net bij aventuren rollenspellen catagori op de site van dynabyte...

ze hebben em al wel op de site...

Battle.net Spud#2543

• Colina
  • Laatst online: 19-11-2024
Dames en heren,

Goed nieuws!

Dit kreeg ik van cdromshop.com:

Hello,

Thank you for the enquiry. There has been an unfortunate one day
delay in shipping, as the stock shipment from EA was delayed crossing
the Canada/US border this morning, and will not reach us in time to
ship out orders today. We do fully expect to be shipping all orders
tomorrow, September 26th. An email with your DHL tracking number will
be sent as soon as your order has been despatched. Delivery by DHL
usually takes 2-3 business days so your order should artrive early
next week.

Our apologies for the delay, and for any inconvenience caused.

Best Regards,
Alan Fergsuon

Dus volgende week is HajraaNL weer online.

• redwing
RealJoey schreef op 26 september 2002 @ 01:19:
Dames en heren,

Goed nieuws!

Dit kreeg ik van cdromshop.com:
Ik heb hem dus gisteren besteld, en verder nog niets van gehoord, maar als ik dit zo lees zal ie er dus volgende week wel ergens zijn :)

[removed]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste