[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Inge heeft een BEFSR41 linksys en die werkt wel aardig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Inge801 op 28-12-2002 20:58 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 61829 schreef op 28 december 2002 @ 16:06:
kga dus ook een netwerk installeren. de router moet ik nog kopen. Omdat ik al men spullen bij Snogard.de (duitsland dus) koop, lekker goedkoop, heb ik daar ook gekeken voor een DSL router.

Omdat hier nu apart de aanbieder ondersteuning bij staat, vroeg ik me af of deze nu wel in Belgie gaat werken. Ik weet dus niet of het helemaal iets uitmaakt, gebruiken de verschillende DSL providers verschillende protocollen of zo?? Hulp?
Sommige routers kunnen geen Point to Point over Ethernet verbindingen maken wat voor veel DSL providers wel nodig is. Verder vereisen sommige providers een apparte hostnaam die in de router moet worden ingesteld ipv je pc. Ook een vereist MAC adres komt voor. Niet alle routers kunnen hun MAC adres op de WAN interface veranderen.

-> alweer 501 posts ?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Inge schreef op 28 december 2002 @ 20:58:
Inge heeft een BEFSR41 linksys en die werkt wel aardig :)
Hé Ing! Er is een nieuwe firmware voor de linsys (check wel even je model#), zie meuktracker: Linksys BEFSR41 1.44.2;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44767

Ik heb na 1 week van het doorlezen van dit topic en meerdere bezoekjes aan de sites van de makers gekozen voor de : E-tech waarom,

- regelmatig firmware updates.
- goede ondersteuning.
- veelal geprezen hiero.
- lijkt alles te doen wat ik wil.

de draytek is te duur.
de linksys lijkt mij ook goed maar is duurder.
de repotec en de US robotics omdat die bijna niet meer te koop zijn maar wel een printerpoort hebben en beideupnp hebben.

daarom dus de E-tech _/-\o_

abbo: wanadoo broadband premium.

Edit: ben nu toch weer gaan twijfelen : De E-tech of de Sitecom 202 4s :?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 44767 op 29-12-2002 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:57
De sitecom zou ik je niet aanraden, heb die van mij weer weggedaan omdat m'n internetverbinding er extreem traag van werd. Maar bij anderen werkt ie wel goed, waarschijnlijk is ie dus niet goed compatible met alle modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Pc123 schreef op 29 december 2002 @ 15:43:
De sitecom zou ik je niet aanraden, heb die van mij weer weggedaan omdat m'n internetverbinding er extreem traag van werd. Maar bij anderen werkt ie wel goed, waarschijnlijk is ie dus niet goed compatible met alle modems.
Ik heb voor dezelfde keus gestaan als jou, e-tech of sitecom. Ik heb uiteindelijk niet voor de sitecom gekozen, omdat:

- De e-tech is bij Norrod 79,- (de sitecom is dus duurder)
- Er ongeveer 3 weken terug 5 topics over de sitecom waren waarin mensen dingen niet aan de praat kregen / defecte routers.

Er is / was zelfs een topic van iemand die een probleem met een sitecom had waar sitecom zelf ook niet uit kwam.

Mijn eerste keus ging uit naar de Draytek, maar die is al erg snel afgevallen om zijn belachelijk hoge prijs in vergelijking met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72775

kun je ook een printer sharen met een e-tech router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 72775 schreef op 29 December 2002 @ 17:52:
kun je ook een printer sharen met een e-tech router?
Niet met de standaard e-tech router die je hier overal in dit topic ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 09:36
Standaard kan je toch gewoon via windows printers sharen ?! Dit kan dus neem ik aan ook gewoon met de e-tech router.

De functie die alle routers in dit topic volgens mij niet hebben is een printer server !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37093

ik heb de draytek 2200E en die werkt perfect !! met 4 port switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

flipjevandejam schreef op 29 december 2002 @ 22:28:
Standaard kan je toch gewoon via windows printers sharen ?! Dit kan dus neem ik aan ook gewoon met de e-tech router.

De functie die alle routers in dit topic volgens mij niet hebben is een printer server !
Niet geheel waar, er zijn routers, oa van draytek die een lpt poort op de zijkant hebben met een printerserver "in" de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

MadEgg

Tux is lievvv

_ViP_ schreef op 28 december 2002 @ 14:08:
Ik ben van plan een SMC 7004ABR router te kopen met ingebouwde printerserver.

Nu zag ik in de handleiding (PDF'je) dat je op de client computers een "SMC Barricade Print Server Monitor" moet installeren om te kunnen printen.
Is dit een soort "universele" printer driver? En betekend dat dat ik geen gebruik meer kan maken van alle opties die in de echte drivers van mijn printer zitten (zoals het controleren van de hoeveelheid inkt die nog in de cartridge zit?)
Wat je installeert is een virtuele printerpoort. Deze "printerpoort" stel je in op het IP-adres van de SMC 7004ABR.
Vervolgens installeer je een "lokale printer", op deze virtuele printerpoort, met de driver die bij je printer hoort.

Dan gaat de communicatie als volgt dus:

Applicatie(bv Word) -> Printer driver(dus voor je eigen printer) -> Print Server Monitor(virtuele printerpoort) -> SMC 7004ABR -> Printer.

Op deze manier wordt voorkomen dat je printerdrivers op de router moet installeren, wat het ding wat algemener maakt. Maar het maakt de installatie op de computers wel weer een tikje ingewikkelder.

De performance van deze printerserver moet ik nog even bekijken, aangezien er maar een buffer van 128 KB voor de printer inzit, heb ik daar niet al te hoge verwachtigen van, maar ik zal wel zien.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Bor_de_Wollef schreef op 29 december 2002 @ 17:25:
[...]

Ik heb voor dezelfde keus gestaan als jou, e-tech of sitecom. Ik heb uiteindelijk voor de sitecom gekozen, omdat:

- De e-tech is bij Norrod 79,- (de sitecom is dus duurder)
- Er ongeveer 3 weken terug 5 topics over de sitecom waren waarin mensen dingen niet aan de praat kregen / defecte routers.

Er is / was zelfs een topic van iemand die een probleem met een sitecom had waar sitecom zelf ook niet uit kwam.

Mijn eerste keus ging uit naar de Draytek, maar die is al erg snel afgevallen om zijn belachelijk hoge prijs in vergelijking met de concurrentie.
Deze redenering spreekt niet echt voor de sitecom maar meer voor de e-tech. Ik denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt of zo.

Maar een grote vraag blijft er toch nog over in dit algehele topic: MSN-filetransfers, is daar UPnP voor nodig of niet? Ik denk het niet omdat (bijna) alle mensen met Drayteks, E-Tech's ed die filetransfer aan de gang hebben maar bijna geen een UPnP heeft. Leg mij het nog es goed uit want ik snap der geen kloot van.
Als ik straks mijn E-Tech heb gekocht, kan in dan out-of-the-box of met een beetje configgen bestanden versturen en voicechatten met Messenger of niet? Wie kan mij daar duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 20583 schreef op 30 december 2002 @ 21:43:
[...]

Deze redenering spreekt niet echt voor de sitecom maar meer voor de e-tech. Ik denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt of zo.
Je hebt gelijk, een typfout. Het is inmiddels veranderd. Ik heb dus uiteindelijk niet voor de sitecom gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Laatst online: 31-10-2024
Anoniem: 20583 schreef op 30 December 2002 @ 21:43:
[...]

Maar een grote vraag blijft er toch nog over in dit algehele topic: MSN-filetransfers, is daar UPnP voor nodig of niet? Ik denk het niet omdat (bijna) alle mensen met Drayteks, E-Tech's ed die filetransfer aan de gang hebben maar bijna geen een UPnP heeft. Leg mij het nog es goed uit want ik snap der geen kloot van.
Als ik straks mijn E-Tech heb gekocht, kan in dan out-of-the-box of met een beetje configgen bestanden versturen en voicechatten met Messenger of niet? Wie kan mij daar duidelijkheid over geven?
Voor filetransfer heb je GEEN UPnP nodig, veel routers ondersteunen dat en met MSN 5 gaat het ook vaak beter. Met UPnP is het wel makkelijker en hoef je ook geen poorten te forwarden. Voor voice en video via MSN is WEL UPnP nodig behoudens een enkeling die weet te melden het wel aan de praat te krijgen zonder UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdhoek schreef op 31 december 2002 @ 00:18:
[...]

Voor filetransfer heb je GEEN UPnP nodig, veel routers ondersteunen dat en met MSN 5 gaat het ook vaak beter. Met UPnP is het wel makkelijker en hoef je ook geen poorten te forwarden. Voor voice en video via MSN is WEL UPnP nodig behoudens een enkele enkeling die weet te melden het wel aan de praat te krijgen zonder UPnP.
Kijk, dis gewoon duidelijk. Tnx mate voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb het al een paar keer gezegd:

Edimax BR-6104, (nog) geen UPnP, maar MSN File-send en Voice/Video werkt. Dit werkt dus zonder ook maar iets te mappen of in te stellen (daardoor werkt het dus ook op alle PC's, zelfs tegelijk) en je hebt er geeneens MSN5 voor nodig.

Maar 'iedereen' zijn blik is geloof ik beperkt tot de Draytek of de (goedkopere) E-Tech, grappig is dat een Edimax maar 69.- kost (maar dat zal wel te goedkoop zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 14:11
Ik heb op de HCC beurs van dit jaar een SMC router (Barricade SMC7004VBR) gekocht voor iets van 50 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.smc-europe.com/images/content/products/broad/7004VBR.jpg

Hij werkt prima en was erg makkelijk om alles in te stellen. Was zo gebeurd

B) Ik De Buurman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Jake schreef op 31 December 2002 @ 09:39:

Maar 'iedereen' zijn blik is geloof ik beperkt tot de Draytek of de (goedkopere) E-Tech, grappig is dat een Edimax maar 69.- kost (maar dat zal wel te goedkoop zijn).
Ik denk dat dat komt omdat de Edimax gewoon bijna nergens verkocht wordt (althans hier in de buurt niet). Ik had er ook nog niet zo veel goede verhalen over gehoord (eigenlijk had ik er bijna niets over gehoord). Dit speelt zeker ook mee in de afzet van een apparaat als dit waar toch al een kleine markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Laatst online: 31-10-2024
Bor_de_Wollef schreef op 31 December 2002 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat de Edimax gewoon bijna nergens verkocht wordt (althans hier in de buurt niet). Ik had er ook nog niet zo veel goede verhalen over gehoord (eigenlijk had ik er bijna niets over gehoord). Dit speelt zeker ook mee in de afzet van een apparaat als dit waar toch al een kleine markt voor is.
De Edimax is gewoon bij Mycom te koop, inderdaad voor maar 69 Euro. Lijkt me inderdaad een goede optie als het inderdaad allemaal goed werkt. Geen problemen verder bekend met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Prima router, nix mis mee!

Maar je moet 'm natuurlijk wel goed instellen. Helaas staat de handleiding op bijgeleverd CD-rommetje. Tevens heeft de handleiding betrekking op een andere firmware en komt dus niet altijd goed overeen met de webinterface.

Maar met wat speurwerk op Internet moet je er toch aardig uitkomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor de Draytek eigenaren: in een andere thread kwam ik dit tegen:
Door RedHead - Tuesday 31 December 2002 15:12

Ik ben het hier nog niet tegen gekomen dus ik post het maar.

De DrayTek Vigor 2600 ADSL modem & Router ineen zou ook uPNP moeten kunnen.
Tot nu toe was dat nog niet mogelijk.

Hier is een beta te vinden (UK versie) waarin uPNP wordt ondersteund:

http://www.draytek.co.uk/support/index.html
Router Firmware (Beta)
Vigor2600 Firmware 2.3 Beta (13/12/02)
For Vigor2600/2600We/2600X/2600W (UK) only
To test uPNP facility.
http://www.draytek.co.uk/support/download/v2600_23beta.zip

Ook in de deutse DrayTek gebruikers site staat een verwijzing:

15.12.2002 - uPnP Beta Firmware 2.3 für den Vigor 2600 (Annex A)
Bei Draytek UK gibt es im Supportbereich die Beta-Firmware 2.3 für den Vigor 2600 zum Download. Dies ist die erste Firmware mit der angekündigten uPnP-Funktion für Vigor-Router.
Leider ist es nur eine Annex(A)-Version und funktioniert demnach nicht mit den in Deutschland gebräuchlichen DSL-Anschlüssen.
Release Info: 2.3 Beta - Wed Dec 11 14:3:3.96 2002
für Router: Vigor2600, 2600X, 2600We, 2600W - Annex(A)
Aber wo Annex(A) ist, kann Annex( nicht weit sein
( 0 Kommentar(e) | Kommentar schreiben )

Is er iemand welke deze adsl modem\router heeft en de beta wil uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74825

Ik wil graag een kabelrouter kopen voor thuis gebruik om mijn internet verbinding op meerdere pc´s te delen alleen weet ik nou niet welk merk ik kopen wat de verschillen zijn en welke makkelijk in te stellen zijn.

Kan iemand misschien een advies geven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72775

het bovenstaande topic doorlezen zou een heel goed advies zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net gisteren een Unex IS050S gekocht bij de Norrod voor €69,-. Nadat ik hem heb aangesloten heb kon ik na invullen van het CCxxxxxx-a nummer meteen op internet. Ik heb echter nog wel de firmware geüpdate naar 1.08, dus ik weet niet in hoeverre alles het al deed maar na de Firmwareupdate deed alles het. Counterstrike, Messenger filetransfer/voicechat/(video nog niet geprobeerd) deed het gewoon net zoals Kazaa. Dit is dus wel een aanrader. De instelmogelijkheden voor portforwarding zijn wel redelijk uitgebreid maar niet super. Ik weet dus niet of de router UPnP ondersteund, ik kan het ook nergens vinden, maar dat maakt mij eigenlijk niet uit want alles wat ik wil doen doet het dus.

Hier onder nog wat clickable plaatjes van de Webinterface:

Portforwarding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/portforward.gif

Clientfilter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/filter.gif

Securitylogs
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/log.gif

Ik hoop dat sommige mensen hier iets aan hebben. ;)

Heb het gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 20583 op 04-01-2003 12:32 . Reden: Pics aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
offtopic:
Is het niet handiger als je echte thumbnails maakt?

Nou moet iedereen jouw 800 kB downloaden, in plaats van de ~100 kB (3 maal 256 colour PNG, 572x429, jouw maat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Zal de draytek vigor 2200e (firmwareversie 2.2.) X-box Live ondersteunen, heeft iemand al ervaringen, want microsoft geeft op de xbox-site andere merknamen aan zoals: Linksys..

Mocht iemand al iets meer weten, please een post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Ten eerste allemaal heel erg bedankt voor de adviezen heb alles doorgelezen. Maar heb een sitecom gekocht :) Hij werkt echt perfect binnen een kwartiertje werkte alles en kan gewoon msn file zenden netmeeting en csen over internet nu wat ik eerst allemaal niet kon met me router. Hij was 85 euro en zeer geberuikkersvriendelijk thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71413

Ik heb een Sweex en ben er wel tevreden mee, de interface lijkt er veel op die van de Unex IS050S.
Alleen heb ik 1 klein probleempje met mn router en misschien dat iemand mij daarbij kan helpen.

Ik heb um ingesteld dat ie om de 10 min de verbinding verbreekt als niemand op internet gaat... dus bij geen activiteit.
Nu, dat doet ie goed... hij verbreekt de verbinding (na te lezen in sec. log), maar wat doet de grapjas dan , hij start opnieuw de verbinding weer op , om hem vervolgens na 10min weer af te breken, en dan weer op te starten enz. enz.

Dusja... mijn vraag, hoe komt dit? (DHCP staat ingeschakeld... en aan de router hangt nog een 8 poorts switch, en als alle pc's uit zijn, dan blijft hij verbinding maken)

Wie het weet mag het zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 71413 schreef op 05 januari 2003 @ 13:55:
Ik heb een Sweex en ben er wel tevreden mee, de interface lijkt er veel op die van de Unex IS050S.
Alleen heb ik 1 klein probleempje met mn router en misschien dat iemand mij daarbij kan helpen.
Heb je er dial on demand van gemaakt? Dan zal ie elke keer als ie verkeer ziet de verbinding weer opbouwen. Probeer het eens ZONDER een pc aan de router, dan zou er geen verkeer moeten zijn. Misschien handig als je kunt definieren bij welk type verkeer er een verbinding gemaakt moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71413

Bor_de_Wollef schreef op 06 January 2003 @ 11:12:
[...]

Heb je er dial on demand van gemaakt? Dan zal ie elke keer als ie verkeer ziet de verbinding weer opbouwen. Probeer het eens ZONDER een pc aan de router, dan zou er geen verkeer moeten zijn. Misschien handig als je kunt definieren bij welk type verkeer er een verbinding gemaakt moet worden..
Het is authomatisch dial on demand en als alle pc's uitstaan dan blijft ie verbinding maken...
Volgens mij kan je niks definieren waaraan de data moet voldoen.
Misschien zoals je zegt eens proberen zonder pc aan de router... misschien geeft de netwerkkaart icm de router al netwerkverkeer ook als de pc uitstaat... ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb vernomen dat de firmware voor de e-tech router elk moment gereleased kan worden. Volgens geruchten zou deze o.a. universal plug and play, betere logging en betere packetfilter mogelijkheden bevatten. Let wel dat dat geruchten zijn. E-tech heeft wel bevestigd dat universal plug and play ondersteuning komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik wou hier graag vragen of jullie mij willen helpen met de moeilijk keuze waarvoor ik sta.

Mijn opstelling word als volgt --> ADSL Basic Ethernet --> Router met Switch --> meerdere pc's (lekker met vrienden hier lannen :P ) ...

Maar ik moet kiezen imho tussen deze 2 routers (ik heb de sitecom en de e-tech even laten liggen voor wat ze zijn, dat is persoonlijk, dus raad me deze please niet aan :) ) -->

De Linksys BEFSR81 (= 8-poorts switch (130 euro)
http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=29&prid=155

De Draytek Vigor2200E = 4-poorts switch (120 euro)
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

Maar waar zouden jullie voor kiezen? Het is voor een thuisnetwerk op ADSL en er komen 3 pc's op. Maar die Linksys staat mij wel aan omdat er een 8 poorts switch bijkomt. Dus kunnen er 5 vrienden komen om te lannen :) !

Ik heb weinig eisen. Het ding moet stevig gebouwd zijn, simpel te managen en goede support hebben. File transfer over de Lan zelf lijkt me geen probleem.

Kan iemand me helpen met deze moeilijke keuze ;( ?

{edit}
WTF, ik bel net met de KPN en die zegt dat ik geen router nodig heb achter mijn ethernet Basic modem, ik hoef er alleen een switch achter te zetten? Maar die dingen kunnen de breedband verbinding toch niet verdelen :? ... Volgens mij klopt het niet wat die meneer van KPN zei, maar ok :P ...
{/edit}

(edit 2)
Nog een keer gebeld. Uitgelegd dat er meerdere computers op ADSL moesten en in direct netwerk moesten staan (LAN). Toen zei hij meteen dat ik idd een router/switch nodig had :) ! Jammer genoeg kon hij me niet helpen met mijn moeilijke keuze :( (can't blame him though)
(/edit 2)

edit:

Dit bericht maakte me een beetje bang -->
Talon in "Linksys 4-port router i.c.m. Windows XP/"

Ik hoop dat die kinderproblemen zijn opgelost en dat hij perfect werkt met ADSL Basic van KPN Telecom via Zonnet ... Zoniet, dan zal ik echt een andere moeten vinden :) ! Heeft niemand toevallig directe ervaring met deze router?

[ Voor 38% gewijzigd door Cassius op 06-01-2003 20:29 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is iedereen vroeg naar bed gegaan ofzo? Anyway, ik heb gepraat met tweakers op IRC en op MSN en ik kon voor 89 euro de SiteCom router halen (die DC-202 4S) om de hoek bij gerespecteerde computer winkel. Dat doe ik gewoon en stel dat ik nou veel problemen ondervind, dan kijk ik terug op mijn keuze (ik zou het nog steeds willen weten eigenlijk !!! )

Leven in computers is constant keuzes maken ;( :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

Stewie!

Keen must die!

marzzman schreef op 06 januari 2003 @ 18:29:

{edit}
WTF, ik bel net met de KPN en die zegt dat ik geen router nodig heb achter mijn ethernet Basic modem, ik hoef er alleen een switch achter te zetten? Maar die dingen kunnen de breedband verbinding toch niet verdelen :? ... Volgens mij klopt het niet wat die meneer van KPN zei, maar ok :P ...
{/edit}

(edit 2)
Nog een keer gebeld. Uitgelegd dat er meerdere computers op ADSL moesten en in direct netwerk moesten staan (LAN). Toen zei hij meteen dat ik idd een router/switch nodig had :) ! Jammer genoeg kon hij me niet helpen met mijn moeilijke keuze :( (can't blame him though)
(/edit 2)

edit:

Dit bericht maakte me een beetje bang -->
Talon in "Linksys 4-port router i.c.m. Windows XP/"

Ik hoop dat die kinderproblemen zijn opgelost en dat hij perfect werkt met ADSL Basic van KPN Telecom via Zonnet ... Zoniet, dan zal ik echt een andere moeten vinden :) ! Heeft niemand toevallig directe ervaring met deze router?
ik heb die nieuwe adsl modem, de 510i, en die werkt gewoon altijd. Kan je volgens mij zo een hubje achter zetten en alles werkt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 20:08

oZy

als jij je ethernet modem op je pc aansluit, en deze is weer aangesloten op een hub/switch, dan kun je je internet verbinding (in jouw geval adsl) ook via windows xp delen. Voorwaarde is dan dat je de pc aan moet zetten als de andere pc's op internet willen.

Ik denk dat dat kpn knaapje hierop doelde. Maar als de pc's dus onafhankelijk van elkaar van internet gebruik moeten kunnen maken heb je idd een dsl router nodig.

ikzelf gebruik de cisco 826 dsl router, kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

marzzman schreef op 07 January 2003 @ 00:18:
Is iedereen vroeg naar bed gegaan ofzo? Anyway, ik heb gepraat met tweakers op IRC en op MSN en ik kon voor 89 euro de SiteCom router halen (die DC-202 4S) om de hoek bij gerespecteerde computer winkel. Dat doe ik gewoon en stel dat ik nou veel problemen ondervind, dan kijk ik terug op mijn keuze (ik zou het nog steeds willen weten eigenlijk !!! )

Leven in computers is constant keuzes maken ;( :P
Dus toch voor de sitecom gegaan? Waarom waren de sitecom en de e-tech eerder geen optie? Was zelf voor de e-tech gegaan. Met de sitecom hebben veel mensen problemen (gehad?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bor_de_Wollef schreef op 07 January 2003 @ 08:40:
[...]

Dus toch voor de sitecom gegaan? Waarom waren de sitecom en de e-tech eerder geen optie? Was zelf voor de e-tech gegaan. Met de sitecom hebben veel mensen problemen (gehad?).
Vraag me niet waarom (er zit ZOVEEL tijd in, ik WIL gewoon de goede keuze maken, spreek met veel mensen op MSN en IRC, bel met Zonnet en KPN en mail met routershop :) !!! ) (ook gemaild met draytek, sitecom, linksys en E-tech --> sitecom en linksys vallen af) maar de keuze is nu echt tussen twee routers, KLAAR -->

(ik heb dus nog geen router gehaald
Draytek Vigor2200E
E-Tech Broadband Router

Stel dat de prijs me nou *helemaal* niet boeit (als ik iets koop, doe ik het goed) en ik moet kiezen (ik heb de sites en documentatie van beide routers al doorgespit) dan kies ik echt voor de Draytek Router. Dan vraag ik het volgende aan jullie --> doet deze af aan de E-tech in any way? Zo niet, dan neem ik de Draytek, heeft de E-tech iets wat erg positief is t.o.v. de Vigor2200E, dan neem ik die. Zeg het maar :) !!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

marzzman schreef op 08 januari 2003 @ 11:12:

Draytek, heeft de E-tech iets wat erg positief is t.o.v. de Vigor2200E, dan neem ik die. Zeg het maar :) !!!
Heel makkelijk, de draytek doet op geen enkel vlak onder voor de e-tech. Hij is in veel dingen zelfs uitgebreider in te stellen etc. De reden waarom mensen veel toch voor de e-tech gaan is omdat de draytek ik verhouding ontzettend duur is. Maakt geld je niet uit, ga dan voor de draytek zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Trouwens, klopt dat hoe later je je speedtouch modem ethernet krijgt dat je ook een nieuwere firmware heeft? Anders zou ik hem misschien ook moeten updaten ... :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bor_de_Wollef schreef op 08 januari 2003 @ 13:02:
[...]

Heel makkelijk, de draytek doet op geen enkel vlak onder voor de e-tech. Hij is in veel dingen zelfs uitgebreider in te stellen etc. De reden waarom mensen veel toch voor de e-tech gaan is omdat de draytek ik verhouding ontzettend duur is. Maakt geld je niet uit, ga dan voor de draytek zou ik zeggen.
Thnx Bor_De_Wollef , ik neem je advies voor lief en bestel vanavond (als ik thuis ben) de Vigor2200E bij de Routershop. Hij ziet er prima uit (is gelukkig niet zo blauw als de afbeelding doet geloven : P ) en zal ook best werken :) .

Thnx mensen, mijn keuze is gemaakt !!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Ik heb uiteindelijk gewoon de US Robotics 8000 gekocht en ben er zeer tevreden over.
Had eerst een D-Link getest maar dat was een instapmodel met zo goed als geen opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zal ook zeker meteen mijn ervaringen posten als ik de router heb (nu komt het gevoel van spannig, altijd leuk een computer onderdeel kopen :P !!! ) met screenies etc.

Hopelijk hebben jullie er wat aan :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sorry dat dit WEER een post is,

Maar ik kan toch concluderen dat de grootste strijd gaat tussen de Draytek Vigor2200E en de E-Tech Broadband Router. Veel mensen kiezen voor de E-Tech Broadband Router vanwege de prijs en sommige voor de Draytek Vigor2200E vanwege de VPN.

Zonnet raadde mij de E-Tech aan en KPN zelf de Draytek. Dis schijnen toch echt twee goede routers te zijn. Ook de routershop liet het aan mij deze keuze te maken. Jammer alleen dat er weinig wordt gestemd in de poll. Ik heb iig mijn stem voor de Draytek uitgebracht :) !

edit:

Dat wou ik doen, maar de poll is dus stuk

Trouwens Bor, als jij niet op geld hoefde te letten en je moeste kiezen tussen de Draytek en de E-tech --> was je keuze dan een "gok" zeg maar? Dus beide gelijk? Want ergens eerder in dit topic zeg je dat je meer problemen met de Draytek hebt gehad als met de E-tech. Maar is dit niet een beetje subjectief omdat je zelf de E-tech hebt? Ik bedoel, de *kwaliteit* van de routers zal toch hetzelfde zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Cassius op 08-01-2003 13:36 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

marzzman schreef op 08 January 2003 @ 13:22:

Trouwens Bor, als jij niet op geld hoefde te letten en je moeste kiezen tussen de Draytek en de E-tech --> was je keuze dan een "gok" zeg maar? Dus beide gelijk? Want ergens eerder in dit topic zeg je dat je meer problemen met de Draytek hebt gehad als met de E-tech. Maar is dit niet een beetje subjectief omdat je zelf de E-tech hebt? Ik bedoel, de *kwaliteit* van de routers zal toch hetzelfde zijn?
Voor mij zijn de VPN opties van de Draytek niet zo interessant. Dat is de voornaamste reden dat ik niet voor de Draytek ben gegaan. De prijs is echt belachelijk veel hoger dan de e-tech (die heb ik voor 79 euro gekocht en schijnt nu nog goedkoper te worden / zijn). Dat ik meer problemen met de Drayteks heb gehad komt ook omdat ik mijn e-tech nog maar net heb en dus geen goede vergelijking kan doen over een langer tijdsbestek. Ik had voor mijn e-tech aanschaf al langere tijd met de Drayteks gewerkt (maar niet prive). Vandaar. De kwaliteit van beide routers is gewoon dezelfde. De draytek heeft gewoon meer opties, of zoals sommige het bekijken meer toeters en bellen. Beide routers zijn een goede keus en worden zeer veel gebruikt. Het uitzoeken is toch altijd een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Thnx, ik ga voor de Draytek omdat de support mij *PERSOONLIJK* net wat beter lijkt. Jammer alleen dat er maar 2 jaar garantie op zit, maar ach, dat zien we dan wel weer. Bedankt voor het helpen met mijn keuze. Het was inderdaad een colse call tussen de Draytek en de E-tech !!!

Trouwens, wat ik een groot nadeel vind en me eigenlijk niet echt bevalt is dat hun sites ECHT bagger zijn. Zien er niet uit en zijn soms niet duidelijk. De site van Sitecom (bijvoorbeeld) ziet er gewoon een heel stuk beter uit en dat trekt ook wel aan. Maar het gaat uiteindelijk om het product, ik ga voor de Draytek, bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

marzzman schreef op 08 January 2003 @ 19:57:

Trouwens, wat ik een groot nadeel vind en me eigenlijk niet echt bevalt is dat hun sites ECHT bagger zijn. Zien er niet uit en zijn soms niet duidelijk. De site van Sitecom (bijvoorbeeld) ziet er gewoon een heel stuk beter uit en dat trekt ook wel aan. Maar het gaat uiteindelijk om het product, ik ga voor de Draytek, bedankt :) !
Grappig, dat is bij mij ook heel vaak onbewust een graadmeter voor de kwaliteit wat ik van het product verwacht. Zoals de site is is de support ook, soms wat rommelig maar ze helpen wel altijd goed is mijn ervaring. Maar goed, de officiele e-tech site is ook niets (taiwanees oid?). Gelukkig is er dan nog www.e-tech.nu

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de documentatie en sales info van de routers zo slecht is. Op basis daarvan lijken alle routers hetzelfde terwijl er soms best verschillen tussen zitten die belangrijk kunnen zijn.

Anyway, congrats met je besluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52
Ik weet niet of iemand dit al gemeld heeft, maar de E-tech ADSL router voor ISDN heb een idle-time probleem. MSN, IRC en dergelijke die willen nog wel eens disconnecten. Nu denk ik dat dit met de nieuwste firmware is opgelost 1.03d. Dit ben ik nu aan het testen, maar ja hoe weet je nu of het nu wel goed werkt. Ik zal over een uur nog wel eens kijken. Ik zet nu msn ff op een andere pc aan waar ik niet aankom een uur.
Edit
FF de reden waarom ik dit denk toegevoegd:
v1.03b: Small fix in PPPoE idle timer

[ Voor 10% gewijzigd door Wimpy006 op 08-01-2003 20:19 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wimpy006 schreef op 08 January 2003 @ 20:18:

Edit
FF de reden waarom ik dit denk toegevoegd:
v1.03b: Small fix in PPPoE idle timer
Heb je e-tech al een mail gestuurd met de klacht? Ze reageren meestal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
Het werkt (denk ik).
Dus geen disconnects meer.
Ow wat jij quote van mij (misschien was ik een beetje onduidelijk), daar bedoel ik mee dat dat het probleem wel eens zou op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74245

Laat ik dan nu net een router hebben die hier niet in het topic vermeld wordt maar zeker de moeite waard is om te overwegen.
Compex netpassage 15-B: 4port 10/100mbit, rj45/ethernet wan port.
Industry Standards: IEEE 802.3 10Base-T, IEEE 802.3u 100Base-TX, IEEE 802.3x Flow Control
WAN Protocol: Static/Danamic IP, PPP over Ethernet(PPPoE), Dana RAS
WAN Interface: 1 x RJ45 Ethernet port
LAN Interface: 4-port 10/100Mbps Fast Ethernet Switch
LED Indicators: Power Status, LAN & WAN Link/Activity
Parallel BroadBand Technology: Yes
Fail-Over Redundancy: Yes
Supported Users: Up to 253
NAT Firewall: Yes
IP Packet Filtering: Yes
DHCP Server: Yes

http://www.compex.com.sg/prodimages/NP15B_big.jpg

voor meer info http://www.compex.com.sg/...=Broadband%20Routers&e=24

en de prijs valt ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 22:30

Stewie!

Keen must die!

oZy schreef op 07 January 2003 @ 00:45:
[...]

als jij je ethernet modem op je pc aansluit, en deze is weer aangesloten op een hub/switch, dan kun je je internet verbinding (in jouw geval adsl) ook via windows xp delen. Voorwaarde is dan dat je de pc aan moet zetten als de andere pc's op internet willen.

Ik denk dat dat kpn knaapje hierop doelde. Maar als de pc's dus onafhankelijk van elkaar van internet gebruik moeten kunnen maken heb je idd een dsl router nodig.

ikzelf gebruik de cisco 826 dsl router, kon het niet laten ;)
onzine verhaal: op die nieuwe alcatel kan je gewoon je hub aansluiten dus hoef je geen geld te verspillen aan zo router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

DaMorpheus schreef op 09 January 2003 @ 09:38:
[...]

onzine verhaal: op die nieuwe alcatel kan je gewoon je hub aansluiten dus hoef je geen geld te verspillen aan zo router
Idd, daar ben ik ook eindelijk achter. Hoef dus helemaal geen Draytek te kopen. Gewoon een switch OP de modem en gaan met die banaan. Had gehoord dat het modem prima kon routeren, ik is blij :P !!!

Trouwens --> Is dit ( http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/lrzi07.html ) een fatsoenlijke switch? Sweex klinkt me een beetje cheapo aan namelijk :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 09:36
Mensen mensen, let even op als je een Draytek 2200e gaat kopen !

Hij mag dan misschien het goedkoopst lijken bij Routershop, echter als je verder kijkt dan je neus lang is, zie je dat bij ACI Computers hij uiteindelijk goedkoper is ivm verzendkosten !!!!

Ik zelf heb hem bij Maxpert gekocht omdat hij daar toen het goedkoopst was (126 Euro incl. verzendkosten), nu is het dus 0,50 euro goedkoper bij ACI.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem bij MaxPert 2 dagen later in huis had !! :Y)
Ik zou hem dus daar zo nog een keer halen als het moest, maar ACI schijnt ook goed te zijn.

Opletten en niet gelijk happen dus !! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

flipjevandejam schreef op 09 January 2003 @ 17:07:

Opletten en niet gelijk happen dus !! :*)
Lol, de draytek 2200e is dus precies 2 * zo duur als de e-tech !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb het ff luchtig doorgelezen, omdat internet hier dus steeds wegvalt. Gisteren met een monteur (kennis) van Chello gesproken, hij beweert dat de Moterola kabelmodem die ik heb nogal snel vanslag raakt als ie aangesloten wordt op een server die internet verdeelt en daardoor steeds zichzelf gaat restarten of de interne verbinding kwijtraakt.

Heb dus een router nodig volgens hem. Maar kom er niet uit, zoveel keuzes.

Misschien heeft iemand wat tips over welke ik moet kopen,

Moet zowiezo kunnen
  • MSN, ICQ'en; Bestanden, voice, etc - Meerdere mensen tegelijk online (6 soms)
  • FTP servertje draaien op interne netwerk en soms voor vrienden op internet
  • Games kunnen hosten; counterstrike, battlefield, etc
  • Printserver (hoeft niet, wel handig)
En ik zit nogwel es op ftp's die geen client IP's accepteren, is hier ook een oplossing voor?

Is er trouwens niet ergens een overzicht van routers in handig tabel ofzo?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
Zei die monteur dat?
Mooi gedoog beleid hebben ze dan, want eigenlijk mag je nog niet eens een mail server draaien bij chello geloof ik en al helemaal niet met meerdere pc's op 1 inet verbinding.

En de mensen die zeggen dat een dure draytek niet nodig is, je kunt natuurlijk ook een E-tech kopen met 4 poorts switch voor het geld van een alcatel modem.

E-Tech ADSL ISDN Router disconnect trouwens niet meer met MSN en IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Wimpy006 schreef op 10 januari 2003 @ 14:19:
Zei die monteur dat?
Mooi gedoog beleid hebben ze dan, want eigenlijk mag je nog niet eens een mail server draaien bij chello geloof ik en al helemaal niet met meerdere pc's op 1 inet verbinding.

En de mensen die zeggen dat een dure draytek niet nodig is, je kunt natuurlijk ook een E-tech kopen met 4 poorts switch voor het geld van een alcatel modem.

E-Tech ADSL ISDN Router disconnect trouwens niet meer met MSN en IRC.
Kennissen die bij Chello werken zeggen vaak meer >:)

Maar heb de hele thread ff doorgespit, kon niets vinden over games hosten of dit goed werkt bij elke router.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22759

Schweino schreef op 05 december 2002 @ 11:48:
Ik heb overigens een beta firmware gekregen van Edimax (edimax_fwui_061WD.bin), en nu stat er opeens wel UPnP tussen in mij router setup. Ik krijg het alleen nog niet aan de praat.......
Kun je mij die beta-firmware mailen? Ik ben zeer benieuwd of het mijn disconnectie probs met de 6104 helpt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Osdorp-Dude schreef op 10 January 2003 @ 14:09:

Misschien heeft iemand wat tips over welke ik moet kopen,

Moet zowiezo kunnen
  • MSN, ICQ'en; Bestanden, voice, etc - Meerdere mensen tegelijk online (6 soms)
  • FTP servertje draaien op interne netwerk en soms voor vrienden op internet
  • Games kunnen hosten; counterstrike, battlefield, etc
  • Printserver (hoeft niet, wel handig)
Is er trouwens niet ergens een overzicht van routers in handig tabel ofzo?
Om met de deur in huis te vallen: zo'n tabel is er niet, of niet up to date. Een FTP server draaien kan volgens mij wel met elke router, games hosten moet ook geen probleem zijn. Of een router wel of geen printer server heeft is te zien in de specs, de draytek 2300 heeft er in ieder geval wel een, de e-tech niet (is ook niet zo handig als het lijkt). Het msn verhaal is nog steeds niet duidelijk. Vaak wordt er geroepen dat men hiervoor UPnP nodig heeft. Een duidelijk antwoord op die vraag heb ik nog niet gezien en heb het nog niet zelf kunnen testen.

Ik zou voor een draytek of e-tech gaan denk ik. Het blijft natuurlijk een persoonlijk iets. Check ook de poll in dit topic voor veel verkochte routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 13:06

Frits Flits

SOUND! Designer

Als ik nu via mijn pc een 2on2 host in Counterstrike, dan connecten mensen via m'n ip (80.xx...). Kan ik dat ook nog steeds doen als ik een Sitecom s4 ertussen heb hangen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Frits Flits schreef op 14 January 2003 @ 16:29:
Als ik nu via mijn pc een 2on2 host in Counterstrike, dan connecten mensen via m'n ip (80.xx...). Kan ik dat ook nog steeds doen als ik een Sitecom s4 ertussen heb hangen?
Gewoon een nat instellen (ook wel virtual server genoemd). Je router pakt jouw ip adres, je krijgt zelf een prive ip adres (10, 192.168 of 172.16 range) en alles komt goed. Zelfde voor ftp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

19523

Nah ik heb de 2300 versie van draytek BESTELD, als ik hem binnen heb zal ik wel mijn ervaringen ervan ff posten. Ik denk zelf dat de 2300 versie de beste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

19523 schreef op 15 januari 2003 @ 12:16:
Nah ik heb de 2300 versie van draytek BESTELD, als ik hem binnen heb zal ik wel mijn ervaringen ervan ff posten. Ik denk zelf dat de 2300 versie de beste versie is.
De beste van wat? Van de drayteks? Beargumenteer je stelling, dan hebben de mensen die nog aan het uitzoeken zijn er misschien wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75825

Zijn de routers die hierboven worden bediscussieerd routers zonder ingebouwde modem? Ik ga zelf namelijk z.s.m. aan de ADSL en het lijkt mij de handigste oplossing om tussen mijn 2 computers en de verbinding een router met ingebouwde adsl modem te zetten.

Zojuist was zo'n router + modem bij routershop (E-tech) 127 ex. dat is toch wel een stuk duurder dan hetgeen ik hier in the thread heb gelezen, of ben ik abuis?

MVG en BVD Dennis

btw zijn die dingentjes niet beter ergens af te halen want die verzendkosten hakken er aardig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 75825 schreef op 15 januari 2003 @ 13:25:

Zojuist was zo'n router + modem bij routershop (E-tech) 127 ex. dat is toch wel een stuk duurder dan hetgeen ik hier in the thread heb gelezen, of ben ik abuis?

MVG en BVD Dennis

btw zijn die dingentjes niet beter ergens af te halen want die verzendkosten hakken er aardig in.
Inderdaad abuis, een draytek is duurder. Afhalen kan bij de meeste winkels wel hoor. Je hoeft ze niet perse via internet te bestellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75825

ok maar de prijzen van die e-techs zijn dus wel degelijk fors gestegen de afgelopen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 75825 schreef op 15 januari 2003 @ 17:05:
ok maar de prijzen van die e-techs zijn dus wel degelijk fors gestegen de afgelopen tijd?
De "normale" e-tech kabelrouter is nog steeds 79 euro bij Norrod bijvoorbeeld. Er is geen prijsstijging geweest. Ik weet ook niet precies welk type je bedoelt. Post anders even een link naar het artikel of gebruik de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70651

LET OP SITECOM ROUTER DC202

PORT FORWARDING werkt niet als je een range van poort wil meegeven, je kan ze alleen een voor een meegeven. Je kan dus bv geen MSN GAMES spelen, ik heb een router speciaal gekocht zodat ik online Age Of Empires kan spelen met meerdere PC op mijn LAN, maar dit kan dus niet. Heeft iemand misschien wel ervaring met online Age Of Empires via een router, zo ja welke router is het dan???

verzenden van bestanden via MSN werkt eerst wel, nu dat ik mijn firmware heb geupgrade werkt het juist niet meer.

Ik zou deze dus niet aanraden, ik ga zelf een andere router halen, waar ik wel een range van port kan forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 70651 schreef op 15 januari 2003 @ 23:51:
LET OP SITECOM ROUTER DC202

Ik zou deze dus niet aanraden, ik ga zelf een andere router halen, waar ik wel een range van port kan forwarden.
Heb je UPnP aanstaan of niet? Naar ik weet kan de e-tech wel gewoon een range forewarden middels virtual server. Ik zie veel mensen in mijn omgeving terugkomen op de aankoop van de sitecom trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik las gisteren een interessant stukje op de frontpage over de Draytek routers en UPnP. In een reactie van iemand stond dat de draytek 2200e volgens Draytek zelf geen universal plug and play zal gaan ondersteunen omdat de processor hiervoor te langzaam zou zijn.

Linkje naar het artikel: meuktracker: Draytek Vigor 2200 2.3
Voor complete uPnP ondersteuning hebben mensen met een Vigor Draytek 2200x serie pech.

Ik heb een mail gehad van Draytek Taiwan, daar in stond dat de Draytek 2200 serie geen uPnP ondersteunen vanwege de hardware

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 16-01-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Anoniem: 75825 schreef op 15 januari 2003 @ 13:25:
Zijn de routers die hierboven worden bediscussieerd routers zonder ingebouwde modem?
idd meeste wat hier voorbij komt zijn routers zonder ingebouwd modem, wel vaak voorzien van een handjevol poorten aan een switch.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Nu bij Norrod: E-tech ADSL MX Kabel Router € 57,50

Das wel heel goedkoop als je de prijzen op andere sites ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dit kan je beter in V&A zetten, is dit topic niet helemaal voor bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Ja, maar kweet hoeK dat moet doen :) *schaam* *schaam* 8)7

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Jouw vorige reactie heb ik verwijderd, het forum is geen e-bay
Vraag & aanbod vind je hier:
http://www.tweakers.net/aanbod</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

[ Voor 71% gewijzigd door Predator op 16-01-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

NIET zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

ik heb net de d-link DI-604 gekocht, ik ga hem zo aansluiten, en ik zal jullie daarna mijn ervaringen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik ga zaterdag even langs Norrod, 57 euro is wel goedkoop als de prijs voor dat ding gemiddeld 75 euro is.

[ Voor 8% gewijzigd door Pizzaman op 16-01-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Pizzaman schreef op 16 January 2003 @ 16:59:
Ik ga zaterdag even langs Norrod, 57 euro is wel goedkoop als de prijs voor dat ding gemiddeld 75 euro is.
Volgens mij ligt de gemiddelde prijs nog wel hoger. Check de pricewatch maar eens. Wel vreemd trouwens, want de e-tech wat 2 weken terug daar nog 79 euro. Vraag me zowiezo af hoe ze het daar zo goedkoop kunnen leveren, het is namelijk wel heel erg veel onder de prijs van de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

Anoniem: 24047 schreef op 16 January 2003 @ 16:44:
ik heb net de d-link DI-604 gekocht, ik ga hem zo aansluiten, en ik zal jullie daarna mijn ervaringen vertellen
in aanvulling hierop, een PERFECT apparaatje, zeer klein, heel makkelijk te configgen.

Allemaal straight kabel werkt, menu is zo simpel, dat zelfs een drol zonder hersens dit nog in kan stellen.

De eerste speedtest.nl blijkt zelfs beter te werken als te voren (toen ik nog freesco had) namelijk 450 kBytes/sec!!

een aanrader mensen, nog ff msn testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik heb ze gemailt en ze waren nog gewoon leverbaar. Ga er voor de zekerheid toch maar even langs ipv. online bestellen kan ik het met eigen ogen zien.

Maar de specs zijn precies hetzelfde, alleen de foto is anders.

E-tech: http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm
Norrod: http://www.norrod.nl/ws_a...p?id=1598&hoofdgroep_id=4

Lijkt me niks mis mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Pizzaman schreef op 16 January 2003 @ 19:43:
[...]

Ik heb ze gemailt en ze waren nog gewoon leverbaar. Ga er voor de zekerheid toch maar even langs ipv. online bestellen kan ik het met eigen ogen zien.

Maar de specs zijn precies hetzelfde, alleen de foto is anders.

E-tech: http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm
Norrod: http://www.norrod.nl/ws_a...p?id=1598&hoofdgroep_id=4

Lijkt me niks mis mee ?
Ziet er uit als een heel ander apparaat. Ik heb die op de foto van e-tech zelf zeer kort geleden ook bij Norrod gekocht toen ik in Groningen was. Die was toen 79,- en dat was al belachelijk veel goedkoper als overal anders. Maar goed, kijken kan altijd en ik heb hem toen ook gekocht. Wat dit voor apparaat nu is weet ik niet, maar ben wel heel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik dacht dat het ook twee andere waren, maar de specs zijn precies hetzelfde. Staan zelfs in de goeie volgorde.

Heb Norrod gemailt voor extra info en of het dezelfde is.

[ Voor 22% gewijzigd door Pizzaman op 16-01-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 20:55
Heb het allemaal even snel doorgelezen (zal ook wel wat gemist hebben) maar ik kom nergens het merk Alcatel tegen. Ik ben op zoek naar een Modem/Router en in verschillende testen die ik heb gelezen komt de Alcatel SpeedTouch 510(i) (i = voor ISDN) er goed uit. Deze router ondersteunt ook UPnP en is ook verkrijg met een ingebouwde 4 poort switch. Ook niet geheel onbelangrijk hij ziet er ook nog goed uit. Hij is ook nog eens compatible met BBNed en KPN.

Volgens mij is Alcatel toch wel een goed merk of zit ik er nou ver naast. Is Alcatel ook een goed Router merk of is het nix?

En hij is gewoon te koop bij de Router Shop.
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st510.gif

Nog even wat links:
Link naar de homepage
Groote afbeelding
Nederlandse handlijding (pdf)

Edit: Wel heel slecht gelezen staat ook veel Alcatel in sorry... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Cyzor op 18-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74060

smvs waar haal ik zon gratis router?
quote: ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen. goh de mijne heeft een dhcp server! dat hebben ze dus ook allemaal. goh de mijne heeft vpn! ja dat zal de gemiddelde gebruiker heel vaak gebruiken natuurlijk. ik heb verschillende van die routers gezien, het komt er bij allemaal op neer dat je ze bij een klant neerzet en er nooit meer omkijken naar hebt.
koop gewoon de goedkoopste die aan jouw eisen voldoet.

ikzelf heb een freesco router, die is gratis, alleen kost meer stroom maar dat hoef ik toch niet zelf te betalen.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 74060 op 19-01-2003 01:10 . Reden: foutje in zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de norrod hebben ze nu een kleinere e-tech router (zonder ingebouwde modem) die op die witte e-tech lijkt die hier constant langs komt en ook op hun site staat. Die nieuwe is echter 2x zo klein, blauw en ondersteunt UPnP (staat tenminste op de doos). Ook deze is makkelijk in te stellen en ondersteunt MSN volledig (alle functies werken dus).
Nadat ik eerst een Unex IS050s had van de norrod maar weer terug gebracht heb omdat deze 1x per dag crashte heb ik dus toch die e-tech gekregen (ze hadden hem eerst niet, daarom die Unex eerst). Ik ben erg tevreden over die nieuwe e-tech. Ik heb hem nu 2 weken en hij is in tegenstelling tot die Unex (waar ik trouwens 3 firmware's op uitgeprobeerd heb) nog niet een keer gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 74060 schreef op 19 januari 2003 @ 00:58:
smvs waar haal ik zon gratis router?

[...]
Freesco is een floppy based router. Daar heb je dus een pc voor nodig om het te draaien. Je kan het overal op internet downloaden. Ik zou zeggen probeer de search eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Laatst online: 26-05 20:55
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=152&size=small

Ik heb sinds een paar dagen een Sitecom 10/100 Mbps xDSL/Cable Router 4S icm Chello en bevalt momenteel goed. Toen ik hem kocht heb ik redelijk wat problemen gehad. Namelijk het wegvallen van de verbinding om de paar minuten. Ik heb de laatste firmware gedownload van Sitecom.com en statische IP adressen ingesteld. Dit was al een hele verbetering en internet viel veel minder vaak uit. Tot op heden valt internet helemaal niet meer uit nadat ik de MTU (Maximum Transmission Unit) op 1300 bytes heb gezet ipv 1500 bytes. Misschien is dit nog te proberen voor mensen die soortgelijke problemen hebben met deze router.

De router zelf is vrij klein, en werkt uitstekend icm een 10/100 Mbps switch. Dat is ook de wijze waarop de handel nu bij mij draait.

Hier staat de volledige manual met uitgebreide specs van de Sitecom 10/100 Mbps xDSL/Cable Router 4S, rechtstreeks van de bijgeleverde cd gehaald.

edit: De problemen zijn weer terug. In dit topic is te lezen hoe het mij momenteel vergaat... Ik hoop dat het enkel configuratieproblemen zijn, of dat ik een defecte Chello Modem heb. (Wordt dinsdag iig vervangen.)

[ Voor 25% gewijzigd door F0kke op 19-01-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ik ben ook opzoek naar een ADSL over ISDN modem/router. Nou wordt er bij mijn aankomend BBNed abbo een E-tech modem/router/switch(4p) mee geleverd met 50 euro korting. Maar is dit een goed merk nou zo goed als de ervaringen doen geloven.

Mij oog viel eigelijk op de Alcatel SpeedTouch 510(i). Die heeft namelijk UPnP ondersteuning en een uitgebreidere firewall. Deze router komt ook nog eens veel beter uit de router test in de PCM van februari. Ik ga er eigelijk wel van uit dat nieuwere spellen en applicaties ook UPnP gaan ondersteunen dat weer lekker makkelijk voor mij zou zijn.

De Draytek Vigor2600 kwam als beste uit de test (vooral qua functionaliteit) maar die schijnt niet geschikt te zijn voor het Nederlandse ADSL over ISDN.

Oké nu de vraag:
Ik heb dat E-tech geval al mee besteld doe ik er beter aan om die bestelling te annuleren en die Alcatel te kopen of is die E-tech toch wel wat waart?

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st510.gif

Nog even wat links:
Link naar de homepage
Groote afbeelding
Nederlandse handleiding (pdf)

Edit: Sorry voor de soort van dubbel post maar hierin is mijn vraag wat beter verwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyzor op 20-01-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Hey da's geen echte router! Maar eigenlijk gewoon een ADSL modem, dat telt niet... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Wil binnen kort ook een router aanschaffen, maar een draadloos in verband met laptop gebruik, welke zouden jullie me aan bevelen.Heb het toppic gelezen en als ik voor een normale router zou moeten kiezen, zou ik voor de de nieuwe E-tech gaan, welke bij Norrod te koop is.Graag advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Epitome schreef op 20 January 2003 @ 02:15:
Hey da's geen echte router! Maar eigenlijk gewoon een ADSL modem, dat telt niet... :o
Das wel een echte router er zit alleen ook een modem in. Maar is het wel een beetje een goed merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik heb sinds 1 dag nu de Unex NexpIP ISO50s. Heb wel hele dag moeten uitvogelen hoe die nou ingesteld moest worden, maar werkt als een trein nu. MSN, ICQ, Video conferencing, etc werken allemaal.

Alleen 1 dingetje, weet iemand hoe ik nu mijn netwerk IP kan laten voordoen als het hoofd IP van Chello. Hostte vroeger nogal veel games en zat af en toe op ftp's, die geen clients accepteren.

Dit staat onder andere bij de opties van dat ding:
The static routing function determines the path that data follows over your network before and after it passes through your router. You can use static routing to allow different IP domain users to access the Internet through this device.
Maar hoe ik et dan moet instellen, snap ik niet. Iemand enige ervaring met deze router?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46777

enrico schreef op 15 May 2002 @ 01:25:
Ik zit er dus over te denken om die Linksys router te gaan kopen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat ik de volgende dingen zonder problemen nog kan doen:

Trillian (icq,msn dus)
UT online spelen
Audio galaxy en andere sharing programma`s
en de standaard dingen als browsen en ftp en dergelijke.

is dit zonder meer mogelijk met deze router?
Msn: Alles kan zonder zelf wat te hoeven configureren, video, filetransfer, whiteboard, enz. Ook netmeeting werkt volledig.

ut heb ik zelf nooit getest, maar de op de zone spelen gaat zonder problemen.

Sharing programma's werken allemaal prima.

Overigens zijn er weleens problemen als je bijv. videochat van msn doet met iemand anders die ook via een netwerk verbinding maakt, maar volgensmij is dit bij iedere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 46777 schreef op 20 January 2003 @ 20:32:
[...]

Overigens zijn er weleens problemen als je bijv. videochat van msn doet met iemand anders die ook via een netwerk verbinding maakt, maar volgensmij is dit bij iedere router.
Da's niet waar. Als het goed is moet UPnP juist dat soort problemen tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor de mensen met een Draytek 2300 is er een nieuwe firmware uitgebracht:

meuktracker: Draytek Vigor 2300 2.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik heb sinds kort een Vigor 2200E icm met ADSL basic. Werkt super! Het netwerk is sneller geworden, deze router/switch werkt sneller dan de vorige switch die ik had. Verder vind ik het super dan ik nu 24/7 online ben :P Met spelletjes werkt het goed, nog nooit problemen gehad, en file send van messenger krijg je ook makkelijk aan de praat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 39835 schreef op 21 January 2003 @ 14:07:
Ik heb sinds kort een Vigor 2200E icm met ADSL basic. Werkt super! Het netwerk is sneller geworden, deze router/switch werkt sneller dan de vorige switch die ik had. Verder vind ik het super dan ik nu 24/7 online ben :P Met spelletjes werkt het goed, nog nooit problemen gehad, en file send van messenger krijg je ook makkelijk aan de praat..
Welke router / switch had je hiervoor dan? Alles wat je opnoemt doet namelijk iedere router wel naar behoren. Ik ben benieuwd naar het systeem waar je minder over te spreken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45502

Ik ben van plan om een router, switch en wireless acces point in 1 te kopen. Het bedrade gedeelte hiervan gebruik ik voor mijn eigen netwerk thuis en het wireless gedeelte om het i-net met de buren te delen.

Ik denk maar weet niet zeker dat ik dan voor een draytec vigor 2200WE moet gaan of een linksys BEFW11S4, mijn gevoel neigt naar de linksys.

Ik ben zeer benieuwd naar de gebruikerservaringen van deze apparaten met name het router gedeelte, maar ook de afstanden van het wireless gedeelte zijn belangrijk. Wat is het beste apparaat voor mijn situatie als ik niet naar de prijsverschillen kijk. Dit kan dus ook nog eventueel een ander merk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 45502 op 21-01-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ik zit nu heel erg te twijfelen voor een ADSL modem/router voor ADSL over ISDN van BBNed tussen een DrayTek Vigor 2600-I of de Alcatel SpeedTouch 510i. Kan iemand me misschien advies geven.

Of zal ik de door BBNed meegeleverde E-tech modem/router/4p switch nemen met €50 korting?

Edit:

Laat maar krijg net een mailtje terug van Routershop.nl (BBNed vertikt het om terug te mailen zo lijkt het).
De speedtouch is niet geschikt voor ADSL over ISDN van BBned. Een alternatief is de Telindus 1121.

Mvg,

Support
De SpeedTouch dus niet&#8230; Maar welke dan die Telindus 1121 nu of de Draytech 2600-I of de meegeleverde E-Tech???

[ Voor 41% gewijzigd door Cyzor op 22-01-2003 19:05 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste