[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:03:
Ik ben van plan om een router, switch en wireless acces point in 1 te kopen. Het bedrade gedeelte hiervan gebruik ik voor mijn eigen netwerk thuis en het wireless gedeelte om het i-net met de buren te delen.

Ik denk maar weet niet zeker dat ik dan voor een draytec vigor 2200WE moet gaan of een linksys BEFW11S4, mijn gevoel neigt naar de linksys.

Ik ben zeer benieuwd naar de gebruikerservaringen van deze apparaten met name het router gedeelte, maar ook de afstanden van het wireless gedeelte zijn belangrijk. Wat is het beste apparaat voor mijn situatie als ik niet naar de prijsverschillen kijk. Dit kan dus ook nog eventueel een ander merk zijn.
Zelf wil ik een wirelles alles in een kopen, maar twijfel tussen de E-tech wireles router http://www.e-tech.nu en de U.S. Robotics
http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/index.html

Neig naar de U.S. Robotics, vanwege printer poort en isdn poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even naar beide apparaten gekeken, die van e-tech staat trouwens op http://www.e-tech.nu , beide routers staan mij niet aan, de us robotics omdat deze maar 2 bedrade poorten heeft en de e-tech staat me niet aan omdat er volgens mij heel weinig valt in te stellen. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat een handleiding van 2 pagina's genoeg is om zo'n netwerk helemaal goed te configureren en "dicht te timmeren"

De reden van mijn linksys keuze is de goede reputatie op het wireless gebeuren en de reden van de draytec is de goede verhalen die je over het router gedeelte hoort.

Nu moet ik dus nog weten welke het beste is, iemand suggesties en voors en tegens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larsemenneke schreef op 14 mei 2002 @ 16:02:
gewoon die draytek aanschaffen, die dingen zijn super, ik heb er zelf ook eentje en nooit problemen mee ofzo. Ding werkt altijd! Een echte aanrader. >:)
en dat was nou precies wat ze niet wilde horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 09:36:
Ik heb even naar beide apparaten gekeken, die van e-tech staat trouwens op http://www.e-tech.nu , beide routers staan mij niet aan, de us robotics omdat deze maar 2 bedrade poorten heeft en de e-tech staat me niet aan omdat er volgens mij heel weinig valt in te stellen. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat een handleiding van 2 pagina's genoeg is om zo'n netwerk helemaal goed te configureren en "dicht te timmeren"

De reden van mijn linksys keuze is de goede reputatie op het wireless gebeuren en de reden van de draytec is de goede verhalen die je over het router gedeelte hoort.

Nu moet ik dus nog weten welke het beste is, iemand suggesties en voors en tegens?
Voordeel van de e-tech is dat het best een goed apparaat is voor heel weinig geld (zeker vergeleken met de veel te dure draytek). Voordeel van de draytek is dat hij meer instellingsmogelijkheden heeft. Draytek ondersteund daarbij ook nog eens VPN, maar dat is iets wat de meeste users toch niet zullen gebruiken. Lees dit topic eens goed door zou ik zeggen, de voor en nadelen van de routers zijn al meerdere malen besproken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless verhaal is bijna af van Draytek

To be continue......

Draytek Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:38:
Wireless verhaal is bijna af van Draytek

To be continue......

Draytek Support
Waar slaat boven staande op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ok, weet iemand of de edimax BR-6104 L2TP van casema ondersteund? Op de site van Edimax staan wel VPN L2TP passthrough support. Maar daar heb je volgens mij niets aan als je Casema over meedere computers wilt verdelen. Heb je dus de EuroDOCSIS modem waarbij het L2TP protocol wordt gebruikt. Dan heb je dus volgens mij niks aan de Edimax 6104?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik heb vandaag een SweeX routertje gekocht :)
Tot nu toe deelde ik me internet via FreeSco, maar er moest wat meer ruimte komen en ik had geen zin meer in geklungel met dat ding. MSN filetransfer was bv voor geen meter aan de gang te krijgen (alleen ontvangen na portmappen).

Het is deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LB000010_pro_a.jpg

dit zijn de specs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
10/100 Mbps snelheid 
4 UTP poorten
MDI-X – WAN/Uplink  Poort
MDI-II – Uplink/WAN  Poort
WEB Based Management GUI
Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
Ondersteunt PPPoE en PPTP clients voor xDSL connecties
Ondersteuning van IPRouting en NAT/PAT 

Overige Specificaties:
WAN Port
DMZ redirect WAN port Public IP adressen naar LAN Prive IP-adressen
Adress Mapping 
Virtual Servers
Bridge Mode 

Toegangsbeheer en beveiliging:
NAT firewall. Vanaf het Internet is er geen toegang naar de privé IP adressen
IP Packet Access Control
Hacker Attack beveiliging (DoS)
PAP/CHAP/MS-CHAP authenticaties
VPN PPTP Client
VPN /PPTP/IPSec pass through

Monitoring
DHCP Client Log
Security Log
Device/Connection Status

Management
Web-Based Management
Remote Management

Werkt echt perfect het ding, en je kunt erg veel instellen. Maar gewoon met standaard settings kan ik bv al msn file tranfsfer gebruiken :). De webbased interface is overzichtelijk en duidelijk. Hij kan MAC adressen klonen (heb ik niet nodig).
Er zit ook een optie in om Demilitarized Zone's aan te maken. Zodat het net lijkt alsof je rechtstreeks op internet zit.

en dat mooie apparaatje kost maar 59 euro :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze Router:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/wifi_router.jpg
Spekkies:
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm

Screenshotje Config Menu:

http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/etech1.png
http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/etech2.png

Ervaring:

Erg goed, geen klachten, maar ik heb niet het gevoel dat deze meer of beter is als de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

KillerB schreef op 22 januari 2003 @ 18:59:
Ik heb vandaag een SweeX routertje gekocht :)
Die heb ik ook gehad, maar na errug veel vastlopers (van de router) heb ik hem weer weggedaan. Was er absoluut niet over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 20:03:
Onze Router:

[afbeelding]
Spekkies:
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm

Screenshotje Config Menu:

http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/etech1.png
http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/etech2.png

Ervaring:

Erg goed, geen klachten, maar ik heb niet het gevoel dat deze meer of beter is als de andere...
Hoever is het wireless bereik volgens jou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2003 @ 20:18:
[...]

Die heb ik ook gehad, maar na errug veel vastlopers (van de router) heb ik hem weer weggedaan. Was er absoluut niet over te spreken.
Deze draait de hele dag al goed ;)
Misschien zit er inmiddels al andere firmware in oid. Als die vastloopt schop ik em gewoon weer terug naar de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euro schreef op 22 January 2003 @ 20:27:
[...]

Hoever is het wireless bereik volgens jou??
Nog niet echt getest, Router staat boven, de computer Beneden. 10 meter van elkaar af , ruwe schatting. En dus nog een plafont ertussen. Signaal sterkte geeft hij aan, en die is Uitstekend (maximaal).
Ik denk dus dat ik met gemakt de router helemaal boven in ons huis kan plaatsen, en de computer beneden. We wonen in een heren huis, dus vrij hoge plafonnen, maar aan de andere kant, veel hout.

De computer maakt verbinding met de router met deze http://www.e-tech.nu/prod...rk_wirelessusbadapter.htm

De 40 meter indoor is dus echt 40 meter, dat geloof ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne schreef op 22 January 2003 @ 18:53:
Ok, weet iemand of de edimax BR-6104 L2TP van casema ondersteund? Op de site van Edimax staan wel VPN L2TP passthrough support. Maar daar heb je volgens mij niets aan als je Casema over meedere computers wilt verdelen. Heb je dus de EuroDOCSIS modem waarbij het L2TP protocol wordt gebruikt. Dan heb je dus volgens mij niks aan de Edimax 6104?
L2TP poort heeft problemen van casema en word dus niet ondesteund.. dacht poort 1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ff over de hierboven genoemde sweex:
dit is exact dezelfde router als die van eminent.

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent-online/afbeeldingen/Afbeeldingen_producten/em4012.gif
Eminent

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LB000010_pro_a.jpg
Sweex

Ik heb met beide routers ervaring en ook de software/firmware is hetzelfde. het verschil is dat de Sweex een adviesprijs heeft van 60 euro en de Eminent rond de 90 euro. Als je er dus 1tje koopt, ga dan voor de Sweex zou ik zeggen.

Mijn ervaringen zijn trouwens gewoon goed met deze apparaten.

nadeel kan zijn dat er geen uplink op zit, maar dit lijkt mij eenvoudig op te lossen door een cross cable. verder zitten er twee wan poorten op. waar dit voor dient weet ik niet want het werkt al dus ga ik het boekje natuurlijk niet lezen.
1 daarvan schijnt een uplink modem poort te zijn voor als je normaal gesproken je modem met een cross cable aan moet sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door smvs op 22-01-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, wat is een betaalbare adsl modem met router functie en wireless erin/??/

deze vraag omdat ik eigenlijk liever 1 apparaat heb met alles erin. ik heb nu een gehackte adsl ethernet modem voor analoog en wil er eigenlijk heel graag wireless bij voor mijn laptop.

alles blijft boven behalve de laptop die moet overal kunnen internetten.. we hebben helaas wel een betonnen plafond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 12:32:
mensen, wat is een betaalbare adsl modem met router functie en wireless erin/??/

deze vraag omdat ik eigenlijk liever 1 apparaat heb met alles erin. ik heb nu een gehackte adsl ethernet modem voor analoog en wil er eigenlijk heel graag wireless bij voor mijn laptop.

alles blijft boven behalve de laptop die moet overal kunnen internetten.. we hebben helaas wel een betonnen plafond..
Waarom ook 1 met modem erin? Dit maakt het in mijn ogen alleen maar onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet.. ik ben een hekel aan netvoedingetjes enz.. dus liever gewoon 1 ding met alles erin ..

wat stel jij voor dan? gewoon een wireless router eraan hangen of eerst een hub en daaraan een gewone acces point?

heb liever optie 1.. dus als een alles in 1 te duur is gewoon een wireless router eraan hangen dan dehack ik de modem wel zodat ie zonder problemen samen zal werken met de wireless router.

maar dan nog iets... Welke wireless router zal ik dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een chello abbo (kabel) en wil het internet wireless gaan delen met de buren zoals al in dit topic staat. Ik twijfel alleen nog met welk accespoint en router in 1 ik dit zal gaan doen. In principe heb jij dus het zelfde "probleem" als ik. Namelijk:

- internet komt binnen vanaf de modem met een utp kabel
- je wil een goede router en een goed accespoint in 1

of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt het goed... ik hoorde dat de linksys router en wireless in een erg goed is, maar heb ook gehoord dat je de acces point zelf soms moet verplaatsen om het beste bereik te krijgen.. en dat vind ik zelf eigenlijk wat minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:44:
je hebt het goed... ik hoorde dat de linksys router en wireless in een erg goed is, maar heb ook gehoord dat je de acces point zelf soms moet verplaatsen om het beste bereik te krijgen.. en dat vind ik zelf eigenlijk wat minder..
dat is inderdaad een nadeel van een alles in 1. Ik zit zelf ook te denken aan de linksys BEFW11S4. Ik hoop dat dan de ontvangst bij de buurman nog wel goed is, de afstand is ongeveer 30 meter dus ik denk haast wel dat dat moet lukken. Zo niet dan kun je altijd nog een antenne plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier een Linux based router/firewall. Deze werkt op een simpele 486/PI bak.

Dit icm een Alcatel Ethernet modem heb ik 24/7 verbinding met het internet en is het een 'leerzame' en goedkope oplossing. :)

Kijk maar eens op: www.ipcop.org

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 23 januari 2003 @ 15:50:
Hier een Linux based router/firewall. Deze werkt op een simpele 486/PI bak.

Dit icm een Alcatel Ethernet modem heb ik 24/7 verbinding met het internet en is het een 'leerzame' en goedkope oplossing. :)

Kijk maar eens op: www.ipcop.org
daar heb je die pc toch helemaal niet voor nodig?? ik heb in mijn ethernet modem gewoon een router en firewall enz zitten.. kan jij ook doen.. maarjah.. dat zou je waarschijnlijk al weten.

maar ik denk dat ik gewoon de linksys ga kopen tenzij iemand een soortgelijke weet voor ee lagere prijs??/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Had ik eerst ook gedaan, alleen bleken er teveel programma's niet te werken, volgens mij omdat er geen UDP forwarding opzat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor de mensen met een Draytek 2200 is er weer een nieuwe firmware:

meuktracker: Draytek 2200 2.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 21:40

zaadstra

Überprutser

Hier mijn ervaringen met de E-Tech adsl modem/router 4-poorts,
het blauwe apparaat.
http://www.e-tech.nu/prod...ithbuiltinadslmodem_e.htm

Aangezien hij niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet heb
ik ook bij Draytek gesnuffeld aan de 2600, deze kan meer.

De E-Tech werkt goed, voor normale toepassingen is het een perfect
ding.

- snel online na aansluiten
- manual redelijk, wat meer info zou kunnen
- poorten volgens www.grc.com wel closed maar niet stealth
(er zijn er nogal wat zichtbaar)
- web-based interface goed, wat rommelig maar werkt tenminste
ook nog met Netscape 4
- geen telnet ingang voor andere settings
- bij elke wijziging moet router herstarten (echt heel irritant) :(

Wat betreft port mappings ('Virtual Server') schiet de E-tech wel
te kort vind ik, voor zover ik het goed zie mag je maar 20 poorten
mappen en ook geen range. Voor ICQ wordt opgegeven poort 4000 en
poorten 20000-20019, dus 21 poorten *per* PC!!! En het is echt nodig
want met 5 open poorten klaagt icq dat 'ie geen TCP poort kan pakken.
En dan voor een game of Netmeeting wil je nog de nodige poorten
mappen, dit kan dus niet met de E-Tech. Of na elk programma nieuwe
settings in de router kloppen, en de rooter rebooten (grrr).
Als je dus voor 3 pc's de nodige poorten wil toewijzen dan gaat dit dus
niet lukken |:(

Wat ik mis is dus port map ranges, log functies over verkeer en
aanvallen, echte stealth poorten en een VPN server.

Support ervaringen:
- Draytek reageert vrijwel direct op email, maar beantwoorden
niet alle vragen
- E-Tech heeft na 3 dagen nog niet gereageerd ;-(

- Draytek website biedt veel informatie, overzicht van config menu's,
downloads, settings voor alle providers (ook handig voor andere
routers ;-)
- E-Tech website is beperkt, rommelig en weinig info, niet diverse
firmware versies etc. :( :( :(

Als iemand een truc weet om meer poorten te mappen dan graag!
Ik zag een screenshot op pagina 18 van dit topic en het lijkt er op
dat de losse router van E-Tech veel completer is wat betreft port-
mapping....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zaadstra schreef op 24 januari 2003 @ 02:47:
Hier mijn ervaringen met de E-Tech adsl modem/router 4-poorts,
het blauwe apparaat.
http://www.e-tech.nu/prod...ithbuiltinadslmodem_e.htm

Aangezien hij niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet heb
ik ook bij Draytek gesnuffeld aan de 2600, deze kan meer.

- poorten volgens www.grc.com wel closed maar niet stealth
(er zijn er nogal wat zichtbaar)
- geen telnet ingang voor andere settings
- bij elke wijziging moet router herstarten (echt heel irritant) :(

Wat betreft port mappings ('Virtual Server') schiet de E-tech wel
te kort vind ik, voor zover ik het goed zie mag je maar 20 poorten
mappen en ook geen range.

Of na elk programma nieuwe settings in de router kloppen, en de rooter rebooten (grrr). Als je dus voor 3 pc's de nodige poorten wil toewijzen dan gaat dit dus
niet lukken |:(

Wat ik mis is dus port map ranges, log functies over verkeer en
aanvallen, echte stealth poorten en een VPN server.

Support ervaringen:
- Draytek reageert vrijwel direct op email, maar beantwoorden
niet alle vragen
- E-Tech heeft na 3 dagen nog niet gereageerd ;-(

- Draytek website biedt veel informatie, overzicht van config menu's,
downloads, settings voor alle providers (ook handig voor andere
routers ;-)
- E-Tech website is beperkt, rommelig en weinig info, niet diverse
firmware versies etc. :( :( :(

Als iemand een truc weet om meer poorten te mappen dan graag!
Ik zag een screenshot op pagina 18 van dit topic en het lijkt er op
dat de losse router van E-Tech veel completer is wat betreft port-
mapping....
Ik wil graag even op je bericht reageren want het lijkt erop dat je niet goed hebt gelezen voor je deze router hebt aangeschaft. Het is namelijk bekend dat de etech geen telnet console heeft, geen native VPN ondersteund etc. Ik heb zelf de "normale" e-tech en die is zonder configuratie gelijk compleet stealth. Heb je wel block wan requests aangevinkt? Mijn router hoeft bij geen enkele wijziging van instellingen te restarten oid. Port ranges mappen doet ie ook standaard gewoon. Het lijkt er op dat of jouw router totaal anders is of je iets niet goed doet. In ieder geval heb je gelijk dat de draytek meer kan, maar die is dan ook fors duurder. Wat betreft de e-tech website kan ik je geen gelijk geven, juist daarover zijn hier heel veel positieve reacties. Gebruik je wel etech.nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:39
Binnenkort hebben we hier KPN ADSL via ISDN. Het is de bedoeling dat we hier 4 computers aan internet gaan hangen via een router. Ik ben op zoek naar een router die rechtstreeks aan de ADSL-lijn geknoopt kan worden. Ook moet hij een 4 poorts switch bevatten.
Ook moet de router flink wat mogelijkheden bieden qua instellingen, zodat ik geen belemmeringen kan hebben op m'n netwerk. Natuurlijk moet het ook een beetje betrouwbaar ding zijn, dus geen derderangs prut.
Als ik deze draad zo een beetje bekijk, dan zijn er voor mij weinig opties, namelijk de E-tech en de Alcatel SpeedTouch 510.

Misschien heb ik er overeen gekeken, maar zijn er meer opties? Want ik vind dit wel erg weinig keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Is een speciale Linux distro op een oude bak met 2 NICs en een losse switch geen oplossing? (zie een paar posts hierboven)

Het is iig wel een stuk goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

MrJ schreef op 25 January 2003 @ 18:55:
Is een speciale Linux distro op een oude bak met 2 NICs en een losse switch geen oplossing? (zie een paar posts hierboven)

We luisteren toch nie naar iemand die zich Cisco Certified Network Asshole noemt :o Anyway, die suggestie is al vaker gedaan hier op GoT. Ik neem aan dat er al onderzoek is gedaan en meneer BoKTor liever een device heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 25-01-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MrJ schreef op 25 januari 2003 @ 18:55:

Ja, man een stuk goedkoper...

PC >25W (met switch: >30W), Router <10W.

Prijs switch: €25 à €50; prijs router: €70 à 150 (hangt er vanaf wat je wilt).

20W 24/7: 0,020*24*365*0,145* = €25,..

Dus een dure router heb je er binnen 4 jaar uit (meestal eerder, want energie verschil is vaak veel groter dan 20W), een goedkope zelfs binnen 2 jaar. Dat kijk je nog niet eens naar wat je voor die PC (of de onderdelen) had kunnen krijgen. Als je een zwaardere PC 24/7 laat draaien heb je zo'n goedkope router er in no-time uit. Ok met een PC kan je meer (dan met een router), maar dat moet je dat ook wel doen (anders heb je er dus geen hol aan).

(*14,5cent genomen, inclusief energieheffing, half-om-half piek en dal).

[ Voor 17% gewijzigd door Jake op 25-01-2003 19:30 . Reden: quote ge-add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 16-09 21:40

zaadstra

Überprutser

Bor_de_Wollef schreef op 24 januari 2003 @ 11:34:
[...]

Ik wil graag even op je bericht reageren want het lijkt erop dat je niet goed hebt gelezen voor je deze router hebt aangeschaft. Het is namelijk bekend dat de etech geen telnet console heeft, geen native VPN ondersteund etc. Ik heb zelf de "normale" e-tech en die is zonder configuratie gelijk compleet stealth. Heb je wel block wan requests aangevinkt? Mijn router hoeft bij geen enkele wijziging van instellingen te restarten oid. Port ranges mappen doet ie ook standaard gewoon. Het lijkt er op dat of jouw router totaal anders is of je iets niet goed doet. In ieder geval heb je gelijk dat de draytek meer kan, maar die is dan ook fors duurder. Wat betreft de e-tech website kan ik je geen gelijk geven, juist daarover zijn hier heel veel positieve reacties. Gebruik je wel etech.nu?
Uit screenshots heb ik inmiddels gezien dat de E-tech router (wit) heel anders is dan de E-tech ADSL modem+router (blauw). Het witte kastje kan best veel en moet niet dom herstarten. Maar de blauwe heeft een ingebouwd modem, handig als je nog geen adsl modem had of een usb modem in de prullenbak heb gestopt.
Als je het vergelijkt met Draytek functionaliteit is de witte de 2200 serie en de blauwe de 2600 serie. Uiteraard alleen op het gebied wel/geen adsl modem intern.

Dit staat onder elke config pagina:
"Settings need to be saved to Flash and the system needs to be rebooted for changes to take effect."

Die Telnet console of VPN is het probleem ook niet, het is alleen jammer want er zitten vaak diepere config settings achter. Je verwacht gewoon wat van zo'n kastje als je het een en ander gelezen heb van diverse merken. Maar als het in de webinterface zit is het ook prima.

Block WAN requests vind ik nergens terug, wel een pagina dat ik de WAN side HTTP server kan disablen, net zoals de FTP server (???) en de TFTP server (ook ???).
Het verschil zal wel een closed of een open poort zijn maar stealth wordt 'ie niet.
Vind ik vrij slecht voor zo'n product.

Ik kan wel een screenshot maken van de poortmap pagina, ik weet alleen niet hoe ik 'm hier plaats. Het irritante is dat het kleine boekje ook niks over de 20 poortlimiet meldt. De screenshot met de poort naar poort mapping maakte me al bang voordat ik de router aanstak. Dit zijn een paar regels uit dat scherm:

Virtual Server Configuration

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 20001 20001 TCP 172.16.2.6
2 20002 20002 TCP 172.16.2.6
3 20003 20003 TCP 172.16.2.6
4 20004 20004 TCP 172.16.2.6
5 20005 20005 TCP 172.16.2.6

Het lijkt er inderdaad op dat deze router heel anders is, je zou zelfs denken dat E-tech.nu deze kastjes bij verschillende Taiwanese (of zo) fabrieken koopt en er een E-tech sticker op plakt. Op de verre oosten E-tech site vind ik ook niks terug over de blauwe router. (ook die witte niet trouwens).

En die E-tech.nu website: ja er staat wel wat en de product pagina's zien er gelikt uit maar de info er over is beperkt, je kan niet door alle configmenu's bladeren zoals Draytek. Vertelt veel over het apparaat zo'n menu. Draytek heeft verschillende firmwares en een PDF manual online. Dus E-tech.nu is misschien niet slecht maar het kan gewoon veel beter.

Trouwens, E-tech.nu support heeft nog steeds niet gereageerd op m'n mail van maandag, daar baal ik van.

Het enige wat me er van weerhoudt om de E-tech direct op Marktplaats.nl te gooien is dat het bij Draytek ook niet allemaar rozegeur en maneschijn is, als je daar een beetje door het forum spit dan blijkt er ook nog wel wat aan te mankeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
die Sweex en Eminent lijken verdacht veel op mijn Edimax 6104 :D

Liep de hele tijd vast, slechte verbindingen enz :( gaat nog terug naar Mycom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ben nu ook een beetje aan het kijken naar een router, en deze 3 heb ik gevonden na even kijken op routershop.nl:

Draytek Vigor2300 ADSL/Kabel router + 4 poorts switch + printserver
Euro 164,22incl
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/vigor2300.gif
[quote] Ook deze router is vooral nuttig om een breedband verbinding via een modem te delen, maar de Vigor2300 richt zich in vergelijking met de 2200 serie sterker op het afhandelen van grotere hoeveelheden VPN verkeer. Daartoe beschikt het apparaat over een snellere processor dan bijvoorbeeld de Vigor2200E met de mogelijkheid om tot 16 VPN verbindingen tegelijkertijd op te bouwen, ieder met een afzonderlijke IKE key. Als extra is de 2300 voorzien van een printerpoort. De 4 poorts switch is autoswitching, waardoor geen extra uplink poort nodig is. De WAN poort is sneller dan de snelste huidige ADSL verbindingen. Het apparaat heeft verder dezelfde sterke punten als de 2200 serie, waaronder NAT, een filtering firewall en een gemakkelijke configuratie via een webconfigurator.

Aansluitingen
• Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
• Filtering Firewall
• Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
• Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
• Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch
• met uplink mogelijkheid voor extra switch of hub. Twee jaar fabrieksgarantie
• Nederlandstalige snelstart
• Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem. Deze WAN poort is sneller dan de mogelijkheden van de snelste huidge ADSL verbinding.
• Printerpoort
• Reset-knop
• Power (5V=)
• Aan-uit schakelaar
E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch
Euro 71,40incl
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etech.jpg
[quote]Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.

• Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)
• Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp
• 1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
• Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
• Eenvoudig te configureren via web browser
• Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN
• Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
• Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
• Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
• Ondersteunt Virtual Private Network (VPN) pass-through
• WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc
• Ingebouwde DHCP-server for LAN
• Static Routing Table
• Ondersteunt Access Control
• Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
• Ondersteunt Visual Computer (Multi-DMZ, DDNS)
• Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
• Resetknop voor fabrieksinstellingen
• Ondersteunt ABN-Amro, Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed en nog veel meer!
Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router
Euro 92,82incl
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/befsr41.jpg
Specs van deze router staan hier, ik heb nu geen zin om het over te typen ;)

Zelf lijkt me die E-tech een goeie keuze, goedkoop, veel features en (als ik de beschrijving van routershop.nl mag geloven) UPnP ondersteuning, maar ik kan er op de E-tech site niets over terugvinden.

Als het goed is ondersteunen de andere 2 routers ook UPnP, iets dat ik er toch wel op zou willen hebben, dan zeurt mijn moeder/broertje niet als MSN filetransfer het niet doet (als het goed is :P)

Hebben mensen dier ervaring met een van deze routers, of kunnen ze een andere router aanraden (het liefst met UPnP ondersteuning)? Budget is 150 euro max, maar goedkoper mag altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Rafe schreef op 26 January 2003 @ 12:23:

Zelf lijkt me die E-tech een goeie keuze, goedkoop, veel features en (als ik de beschrijving van routershop.nl mag geloven) UPnP ondersteuning, maar ik kan er op de E-tech site niets over terugvinden.

Als het goed is ondersteunen de andere 2 routers ook UPnP, iets dat ik er toch wel op zou willen hebben, dan zeurt mijn moeder/broertje niet als MSN filetransfer het niet doet (als het goed is :P)

Hebben mensen dier ervaring met een van deze routers, of kunnen ze een andere router aanraden (het liefst met UPnP ondersteuning)? Budget is 150 euro max, maar goedkoper mag altijd ;)
Die e-tech heeft nog geen UPnP ondersteuning. Daar is met bij e-tech hard mee bezig als ik de support afdeling mag geloven. Voor de rest zou ik zeggen, lees dit topic eens. Daar is de e-tech al uitvoerend besproken en ook de draytek is aan bod geweest. Wat wil je er precies mee, welke eisen stel je aan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verhaal gaat rond dat die e-tech nog al eens vastlopen.
Nu zie ik dat veel mensen een e-tech hebben aangeschaft. Nu wil ik wel weten wie hier al een vastlopertje heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Bor_de_Wollef schreef op 25 januari 2003 @ 19:28:
[...]

We luisteren toch nie naar iemand die zich Cisco Certified Network Asshole noemt :o Anyway, die suggestie is al vaker gedaan hier op GoT. Ik neem aan dat er al onderzoek is gedaan en meneer BoKTor liever een device heeft.
Ik heb idd liever een device dan een computer die dag en nacht lawaai zit te maken. Maar ik zie dat er weer een paar devices worden uitgelegd, dus ik ga ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Ok, het topic doorgelezen, had ik eigk eerder moeten doen :X

Wat ik wil doen met mijn router-to-be:
• Internetten, e-mailen, MSN (filetransfer _moet_ kunnen, het liefst ook video en audio vanwege buitenlandse familie) & ICQ
• Online gamen, heel soms draai ik een eigen server, maar als dat niet kan is het niet zo een groot verlies
• FTP (alleen downloaden), P2P (Kazaa & eMule) en IRC DCC (zowel down- als uploaden)

edit: eisen: moet redelijk stabiel zijn (ik verwacht natuurlijk geen 24/7, jaar in jaar uit), en moet gewoon goed werken :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 26-01-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 14:32:
het verhaal gaat rond dat die e-tech nog al eens vastlopen.
Nu zie ik dat veel mensen een e-tech hebben aangeschaft. Nu wil ik wel weten wie hier al een vastlopertje heeft gehad.
Ik heb hier de e-tech (witte model) en heb nog nooit een vastloper gehad. Ook mijn vrienden gebruiken de e-tech, ook zonder vastlopers (en zij gebruiken hem veel langer dan mij). Ik heb ook met de Draytek's gewerkt maar daar heb ik wel vastlopers van meegemaakt. Het lijkt trouwens dat de witte e-tech's minder problemen geven dan de nieuwe blauwe. E-tech laat met zijn router zien dat een stabiel apparaat niet duur hoeft te zijn in tegenstelling tot de drayteks.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 26-01-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat ook een witte E-tech router. Hij wordt hier gelijktijdig gebruikt door 2 PC's.
Ik gebruik hem om te "internetten" en download af en toe een driver of software updates.
Mijn zoon van 17 daarentegen stroopt de hele wereld af voor dowloads met alle daarvoor bekende programaatjes. (o.a Kaza) Voor zijn communicatie met allerlei mensen gebruikt hij o.a. Trillian Pro (ook bestanden versturen en ontvangen) en MSN. Online gamen is normaal. (Starcraft en Continuum).
We zijn dus best tevreden over deze router. We hebben gewoon de instellingen overgenomen van het in mijn ogen wat zielige A4tje dat men bij E-tech een gebruiksaanwijzing noemt. Er is zijn dus geen extra poorten geopend!
In het begin was er een enkele keer wel eens geen verbinding meer na een paar uurtjes. De router uit- en aanzetten was dan de oplossing. De meeste poorten waren "stealth" en een paar poorten waren "closed". Sinds de laatste firmware update geen uit- en aanzetten meer nodig gehad. Altijd verbinding. Alle poorten zijn nu "stealth"!
Na het updaten van de firmware staat de router weer in zijn basis configuratie!!!
Je moet dus opnieuw je modem instellen! Zelfs het wachtwoord wat je bedacht hebt is verdwenen en is weer "admin".
De witte E-tech router is een goede koop volgens ons. Het beperkt ons niet in het gebruik van het WWW in zijn standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik heb hier een Draytek 2600, zelfde als de 2200E maar dan met Analoge ADSL modem erin.

Werkt echt zeer gebruiksvriendelijk en toch ook weer geavanceerd, je kan er een hoop mee.
Ik wil geen andere meer in ieder geval.

zeker 4 kennissen van me hebben 'm ook (de 2200 dan), niemand heeft problemen ermee, vastlopers? nooit van gehoord met de Drayteks.
Juist wel met de E-Techs (goeie vriend van me).

[ Voor 30% gewijzigd door Gman op 26-01-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gman schreef op 26 januari 2003 @ 22:27:

problemen ermee, vastlopers? nooit van gehoord met de Drayteks.
Lol, laat dit dan de eerste voor u zijn: >:) 2.3.1 in draytek 2600, router doet niks meer

Ik heb inmiddels trouwens al meerdere topics in de nieuwsgroepen gezien over dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar mensen.. wie heeft de draytek 2600we????? en hoe bevalt die????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Ik wil nou eigelijk gewoon weten wat een beter merkt is..

Draytech of E-tech of valt dat zo niet te zeggen?
Ik wil een ADSL over ISDN modem/router voor het BBNed netwerk

Heb mijn keuzes nu beperkt tot een E-tech en de Draytech 2600-I.

Op de E-tech krijg ik nog eens €50 euro korting van BBNed (ISDN ethernet modem/router: 145 euro (was 195 euro)).

Welke zal ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Bij een xs4all-adsl kun je een multi-pc modem aanschaffen voor 350 a 400 euro. Is er iemand die dit ding heeft aangeschaft? Want ik ben wel benieuwd wat dit ding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

.

[ Voor 100% gewijzigd door KillerBee op 28-01-2003 20:29 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

(verwijderd, er stond iets heeeeel stoms! 8)7 )

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
BoKToR schreef op 28 January 2003 @ 20:19:
Bij een xs4all-adsl kun je een multi-pc modem aanschaffen voor 350 a 400 euro. Is er iemand die dit ding heeft aangeschaft? Want ik ben wel benieuwd wat dit ding kan.
Volgens mij is dat de Alcatel SpeedTouch 510(i).
Ik vind het een heel mooi modem. UPnP ondersteuning, heel makkelijk in te stellen via de bijgeleverde applicatie, zeer gelikte web interface (zie handleiding).

Ik weet niet zeker of XS4ALL dit modem meelevert maar het is wel het standaard multi-pc modem van KPN ADSL.

edit:
€350 a €400 is wel erug veel voor dit modem. Bedoel je niet toevallige het wireless modem? Als het wel deze is, koop hem dan gewoon bij routershop.nl veel goedkoper...

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st510.gif

Nog even wat links:
Link naar de homepage
Groote afbeelding
Nederlandse handleiding (pdf)

[ Voor 11% gewijzigd door Cyzor op 28-01-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk thuis met een Longshine Router.

werkt als een zonnetje met kabel internet. Kan ook met adsl overweg.

Ik hem hem al een meer dan 2 jaar totaal geen problemen mee. Wireless accesspoint op aangesloten en werkt ideaal als wireless router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Ben even in Leiden op zoek geweest of ze daar toevallig nog routers weggaven (helaas niet :+), en toen ik langs de Micro Direct (op de Haarlemmerstraat) fietste, zag ik daar die witte E-Tech liggen voor 75 euro, niet veel duurder dan routershop.
Nu ik hem gewoon kan halen bij een winkel in de buurt, zal deze het waarschijnlijk worden.
Ook omdat klausewitz' zoon kwa internet gedraag wel op mij lijkt, en hij er geen problemen mij heeft gehad. En mocht iets niet werken, kan ik nog altijd proberen om mijn PC in de DMZ te zetten :) UPnP ondersteuning komt hopelijk vanzelf wel.

Iig bedankt voor de hulp :D

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 29-01-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft helemaal niemand iets staan van Netgear?? Ik heb de netgear rp614 uit de states mee genomen voor 85 dollar en werkt perfect. Na firmware upgrade ook geschikt voor Upnp Hij is snel en degelijk en ziet er ook nog eens mooi uit. Iemand anders daar ervaringen mee??

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Laatst online: 31-10-2024
Rafe schreef op 29 January 2003 @ 16:27:
En mocht iets niet werken, kan ik nog altijd proberen om mijn PC in de DMZ te zetten :) UPnP ondersteuning komt hopelijk vanzelf wel.
DMZ helpt niet altijd, bijvoorbeeld bij MSN voice en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen tussen de DrayTek 2200E, 2300VPN en de E-tech (dit lijken mij goede routertjes als ik het topic lees). Omdat UPnP mij een optie lijkt die ik wil hebben, heb ik even een mailtje gestuurd naar de leveranciers hoe het daar nu mee zit. Ik kreeg de volgende reacties:

DrayTek Nederland:
"Firmware versie 2.3 ondersteunt UPnP. De berichtgeving inzake UPnP en
snelheid hebben wij nog nooit vernomen en kan met een gerust hart naar
het land der fabelen verwezen worden. Dit geldt zowel voor de DrayTek Vigor 2200 alsook 2300 series."

(m.b.t. de snelheid had ik iets gelezen over beperkte CPU-mogelijkheden)

DrayTek Taiwan:
"Initially, we really planed to add UPnP support on Vigor2300 but the UPnP is later planned to be not added onto Vigor2300 due to the limitation of CPU size. Furthermore, UPnP is also developed for home-user environment such as MSN."

E-tech net verstuurd, dus nog geen reactie...

Tegenstrijdige reacties bij DrayTek dus |:(
Wel snelle respons trouwens (gisteren gemaild, vandaag reactie)

Het lijkt er in ieder geval op dat de DrayTeks geen volwaardige UPnP gaan ondersteunen, maar slechts beperkte ondersteuning hiervoor bieden (bijv. MSN). Zoiets kun je ook opmaken uit de releasenotes voor firmware versie 2.3. Hierin wordt NIET over UPnP wordt gesproken. :'(

Heb ik UPnP nodig? Ik bedoel, met het oog op de toekomst? Of is iets dergelijks als DrayTek doet voldoende? Zoals al eerder vermeld heb ik de goedkopere E-tech als alternatief (helaas iets minder mogelijkheden). Deze biedt volgens Routershop wel UPnP, maar ik heb daar op www.e-tech.nu niets over kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb officieel bericht gehad dat e-tech bezig is met een UPnP firmware. Ook weet ik dat Draytek in de 2200E geen UPnP zal verwerken omdat deze dit niet aan kan. Het bericht wat jij uit taiwan hebt gehoord heb ik ook van draytek nederland vernomen. De e-tech (witte model) ondersteund dus op dit moment geen UPnP maar in de toekomst (hopelijk snel) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oke voor de gene die het wil weten mijn ervaring met de drayteks.
Vooral het vpn gedeelte heb ik flink getest met als doel deze te gaan gebruiken in een bedrijfs netwerk ipv super lastig te configgen cisco's..

Ten eerste is er wel degelijk een groot verschil tussen de vigor 2200 serie en de 2600serie.
De 2200 serie heeft een tragere cpu waardoor je bijvoorbeeld met power adsl van xs4all niet de volle snelheid kan halen.
Zeker voor vpn heeft de 2200 nadelen, met ipsec encryptie kom je niet boven de +/-22kb/sec cpu kan dat niet aan.. Met de vigor 2600 haal je met vpn en power adsl wel de maximale snelheid.
Verder werkt RIP bij de 2200 niet goed (getest met diverse firmwares) maar met een thuis netwerk boeit dat totaal niet.
Het enige probleem wat ik ben tegengekomen met de 2600 en firmware 2.3 is dat de router wel eens vastloopt als je foutieve firewall rules aanmaakt verder is deze nog nooit vastgelopen en ik heb echt alle opties en mogelijkheden gebruikt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat firmware 2.3 nog niet perfect is.

Vooral de filter functie is wel handig daarmee kan je de toegang tot internet per pc/ip/ip range/ports beperken. Maar voor thuis gebruikt weer totaal onbelangrijk.

Tevens is het redirecten van een groot aantal ports naar verschillende systemen geen probleem.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is isdn fallback, heeft iemand hier ervaring mee is dat betrouwbaar ??

De reden dat die drayteks duurder zijn is dat deze volledige ondersteuning hebben om vpn verbindingen te maken en in vergelijking met cisco echt super simpel om op te zetten.

UpnP schijnt wel mogelijk te zijn maar vind het persoonlijk bullshit dat je speciaal upnp router moet hebben om een chat proggie van microsoft te kunnen gebruiken bovendien is dit wel een mogelijke security leak.. Microshit moet gewoon zorgen dat msn net zoals icq achter een firewall te gebruiken is.. maarja wie ben ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Thijs B schreef op 30 januari 2003 @ 22:52:
.......deze te gaan gebruiken in een bedrijfs netwerk ipv super lastig te configgen cisco's..

De reden dat die drayteks duurder zijn is dat deze volledige ondersteuning hebben om vpn verbindingen te maken en in vergelijking met cisco echt super simpel om op te zetten.
Dat verbaasd me een beetje. Een cisco is ook echt niet zo moeilijk hoor, zeker niet als je de web interface gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die filter functie, kan je daarmee ook gedeelten van je interne netwerk mee afschermen en load balancen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Load balancen met een filter :?

Je kan gewoon rules maken; welke pc (ip) mag wat.
Dus kan je je interne netwerk er zeker mee afschermen als je het zo bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Welk Modem/Router kan ik het beste nemen en waarom:

- Alcatel SpeedTouch 510(i)
- Draytech Vigor 2600-I

Alcatel is een wat bekender merk maar dat zecht vrij weinig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor iedereen die een vergelijkend warenonderzoek wil. In de PC Active van deze maand staat een vergelijkende test van adsl / kabelrouters en modems. De test is niet van echt hoge kwaliteit en er wordt weinig vergeleken. De populaire E-tech router ontbreekt helemaal. Sweex komt er qua kostprijs goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Op de frontpage: meuktracker: Sitecom DC-202 Router 1620 wordt een nieuwe firmware voor de sitecom dc-202 router besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring met de D-Link DI-804? Deze biedt zowel VPN-support als UPnP en lijkt mij daarom wel een aardig routertje. Ik kom er alleen niet veel over tegen op het forum. De prijs is vergelijkbaar met die van de Draytek Vigor 2200E.

En hoe staat het tegenwoordig met de BEFSR-41 van LinkSys? Nog steeds problemen met buggy firmware of vastlopers?

btw: Na ongeveer een week nog steeds geen antwoord van E-tech of ze volwaardige UPnP-ondersteuning (gaan) bieden in hun routertjes. :Z Als dat de support van E-tech moet voorstellen, dan haal ik mijn router dus ergens anders vandaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:59:

btw: Na ongeveer een week nog steeds geen antwoord van E-tech of ze volwaardige UPnP-ondersteuning (gaan) bieden in hun routertjes. :Z Als dat de support van E-tech moet voorstellen, dan haal ik mijn router dus ergens anders vandaan...
Lees mijn eerdere posts en je hebt het antwoord al. Ik krijg meestal binnen een dag a 2 antwoord op mijn mailtjes bij e-tech. Een eerste request kan soms 3 dagen duren, maar dan lossen ze mijn probleem wel op, iets wat ik bij andere leveranciers niet altijd meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 05 February 2003 @ 22:02:
[...]

Lees mijn eerdere posts en je hebt het antwoord al. Ik krijg meestal binnen een dag a 2 antwoord op mijn mailtjes bij e-tech. Een eerste request kan soms 3 dagen duren, maar dan lossen ze mijn probleem wel op, iets wat ik bij andere leveranciers niet altijd meemaak.
Jij hebt geloof ik wel goede ervaringen met die E-tech. Welke heb je: de gewone (witte) of de VPN Router (blauw wit)? Maarre, wat voor problemen heb jij gehad waarbij je de supportafdeling nodig had? Bij Draytek (zelfs Taiwan) werd trouwens binnen een dag gereageerd.

En wat betreft UPnP: op het forum stond ook dat Draytek hiervoor support zou bieden, maar dat gaat dus niet gebeuren. Vandaar dat ik wel graag even een bevestiging van de leverancier zelf wil hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor de Draytek 2300 eigenaren weer een nieuwe firmware op de frontpage:

meuktracker: Draytek Vigor 2300 2.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 22:07:
[...]

Jij hebt geloof ik wel goede ervaringen met die E-tech. Welke heb je: de gewone (witte) of de VPN Router (blauw wit)? Maarre, wat voor problemen heb jij gehad waarbij je de supportafdeling nodig had? Bij Draytek (zelfs Taiwan) werd trouwens binnen een dag gereageerd.
Ik heb de witte E-tech. De support afdeling heb ik vooral nodig gehad voor feature requests en wat probleempjes rond de dynamic dns opties (die je nu even niet meer dient te gebruiken omdat de gratis service provider daarvoor veranderd schijnt te zijn ?). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook lang vind duren voordat de firmware met UPnP er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 05-09 19:55
Mijn ouders gebruiken een e-tech ADSL modem/router van E-Tech (de blauwe dus). Deze heb ik al gelijk om kunnen ruilen omdat het standaard wachtwoord voor admin niet werkte.
Kan gebeuren, dacht ik.
Maar de nieuwe vertoonde ook problemen. Na het aanpassen van het standaard wachtwoord voor admin, kwam ik er met geen mogelijkheid meer op en de verbinding met Internet kwam ook niet meer tot stand.
Er is ook geen hardware-reset mogelijkheid :(
Gelukkig vond ik hier op tweakers een standaard admin password: epicrouter
Deze werkt altijd.
Nog een keer geprobeerd, en toen pakte ie het password wel.

De GUI van de E-tech ben ik niet kapot van eerlijk gezegd. Het loopt niet echt logisch en de benamingen van knoppen en links lijken soms dubbelop of niet te kloppen met de handleiding.

Maargoed, hij doet het nu, kijken hoe die zich houdt....

Zelf wil ik graag een 10/100 router voor mijn LAN hier. De enige die die mogelijkheid biedt is de EDIMAX en de Draytek 2300.
De Draytek is wel erg prijzig, maar de EDIMAX wordt niet echt positief over gesproken...

Zijn er nog meer 10/100 routers (op de WAN poort dus!!)? Met ondersteuning van PPPoE UPnP etc.?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gelukkig vond ik hier op tweakers een standaard admin password: epicrouter
Deze werkt altijd.
Wat bedoel je met "deze werkt altijd"? Ook als men zelf een ander password ingesteld heeft? Lijkt me niet zo handig dan.Die blauwe e-tech router schijnt ook niet zo'n handig apparaat te zijn als ik hier de reacties lees. Daar zou ik dus persoonlijk ook absoluut niet voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkHelmet schreef op 06 februari 2003 @ 10:11:
Zelf wil ik graag een 10/100 router voor mijn LAN hier. De enige die die mogelijkheid biedt is de EDIMAX en de Draytek 2300.
Welke mogelijkheid bedoel je? UPnP? Dat wordt namelijk niet ondersteund door de Draytek 2300, ook al staat in sommige vergelijkingstabellen van Draytek van wel. Draytek Taiwan was ooit wel van plan om UPnP te ondersteunen, maar nu niet meer. Zie ook mijn berichtje van 30 januari. Ik heb trouwens nog wel een berichtje van Draytek Nederland gehad dat ze hierover nog wilden praten met Taiwan :

"Het protocol is mijn inziend niet bijzonder belastend en vreemd genoeg de processor in de 2300 is "zwaarder" dan die in de 2600 en daar kan het wel.

Mogelijk dat we nog kunnen zorgen dat er een firmware versie komt met UPnP maar zonder VPN ondersteuning (die is wel zeer zwaar belastend)."

Het is een grote MISSCHIEN, maar voor de Draytek-fans is er dus nog hoop :*)
(als je tenminste je VPN wilt opgeven, wat mij, naast de printerpoort, toch een van de belangrijkere argumenten lijkt om voor de Vigor 2300 te kiezen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 06 February 2003 @ 09:39:
[...]

Ik heb de witte E-tech. <knip>.
Ik zag vanmiddag in de winkel de (kleinere) blauwe E-Tech cable/DSL router (NIET cable/ADSL router with built-in ADSL modem en ook niet de VPN cable/DSL router) voor *dezelfde* prijs als de witte E-Tech.

Op de E-Tech site (.nu) heb ik de blauwe E-Tech cable/DSL router niet gezien. Volgens de verkoper is het blauwe exemplaar functioneel hetzelfde als de (grotere) witte E-Tech. Iemand enig idee hoe dat nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
k zou het niet weten, ikzelf gebruik momenteel een E-tech DSL/cable router alleen die word waarschijnlijk vervangen door een PC met 3 NIC's alleen we zitten nog met het virusscanprobleem ik wil eigenlijk een soort virusscanner op die server alleen dat zou problemen oplevern o.i.d. zie het 3NIC topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:03:
[...]

Op de E-Tech site (.nu) heb ik de blauwe E-Tech cable/DSL router niet gezien. Volgens de verkoper is het blauwe exemplaar functioneel hetzelfde als de (grotere) witte E-Tech. Iemand enig idee hoe dat nu zit?
Als ik dit topic nog eens doorlees kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de blauwe e-tech veel beperkter in te stellen is dan de witte versie. Check voor de zekerheid e-tech, stuur een mail oid. Vind het vaag dat de blauwe versie niet op het net is te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 08 February 2003 @ 20:29:
[...]

Als ik dit topic nog eens doorlees kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de blauwe e-tech veel beperkter in te stellen is dan de witte versie. Check voor de zekerheid e-tech, stuur een mail oid. Vind het vaag dat de blauwe versie niet op het net is te vinden.
Ik heb E-Tech daarover een mail gestuurd, maar omdat een eerdere vraag van mij (of de E-Tech router geschikt is voor ADSL 2Mbit en hoger) niet is beantwoord, zal het mij benieuwen of E-Tech support deze keer wel reageert.

Met de voornoemde vaagheid neig ik toch voor de Draytek Vigor 2200E. Scheelt nu netto ruim een factor twee in prijs (53 vs 113 Euro...) De sweex router (55 Euro) is door ons rekencentrum getest en aldaar verkrijgbaar maar de gebruikservaringen alhier gemeld en mede de karige sweex website en ondersteuning valt deze voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Vraagje :)

Ik wil eigenlijk een Vigor 2200 gaan aanschaffen :)

Nu heb ik een IPCop router, maar wil graag via VPN vanaf afstand kunnen inbellen op mijn netwerk, via IPcop en dergelijke is het lastig dit juist door te routen en dus dacht ik ik koop een Vigor router omdat deze dat in zich heeft. Heeft iemand ervaringen (met adsl) dat dit goed gaat? Zodat je gewoon vanaf een pc met windows een vpn verbinding kan opbouwen met je eigen netwerk?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

DarkHelmet schreef op 06 February 2003 @ 10:11:
Zijn er nog meer 10/100 routers (op de WAN poort dus!!)? Met ondersteuning van PPPoE UPnP etc.?
De Sitecom DC-202 4S Broadband Cable Router kan dit, na een update met de laatste firmware (6.20) van de Sitecom-site. Standaard zit er geloof ik versie 5 op en die ondersteund het nog niet.

Ondersteund ook beide genoemde protocollen, draait hier lekker allemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 10-02-2003 11:10 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 08 februari 2003 @ 20:29:
[...]

Inmiddels heb ik kontakt gehad met E-Tech. Zij bevestigden dat de blauwe router sinds kort wordt geleverd als opvolger voor de witte E-Tech router, maar dat deze nogal wat bugs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 10:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een update over upnp en de draytek 2200E: dit ontving ik net van draytek:
Ik vrees dat Draytek van het implementeren van UPnP in de 2200 serie gaat afzien.
We verwachten in Maart (dit jaar) een ander product van Draytek waar het wel in zit. We gaan een beta van dit product in de komende weken testen.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.

Met vriendelijke groeten,
Support

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat iedereen de vorige posts over een US Robotics 8000A negeert.

Deze heeft:

-4 Ports Switch
-Printerpoort
-UPNP
-Girotel werkt
-NL Helpdesk tel.

En kost maar €97,-

Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 13:25:
Ik snap niet dat iedereen de vorige posts over een US Robotics 8000A negeert.

Deze heeft:

-4 Ports Switch
-Printerpoort
-UPNP
-Girotel werkt
-NL Helpdesk tel.

En kost maar €97,-

Wat wil je nog meer?
Waarschijnlijk omdat ie duurder is dan bv de sitecom en niets meer bied zo te zien? Bovendien is ie bijna nergens te krijgen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:04:
[...]

Inmiddels heb ik kontakt gehad met E-Tech. Zij bevestigden dat de blauwe router sinds kort wordt geleverd als opvolger voor de witte E-Tech router, maar dat deze nogal wat bugs heeft.
Weet je toevallig ook wat voor bugs? Ik heb die blauwe hier draaien en tot nu toe prima. Ben dus wel benieuwd welke bugs ie heeft.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:03:
[...]

Welke mogelijkheid bedoel je? UPnP?
Nee, ik had het duidelijker moeten intikken. Ik bedoel een router met 10/100 WAN poort. De gangbare routers zijn 10Mbit op de WAN poort.

En met betrekking tot het servicepassword van de E-tech Analoge ADSLModem/router, die werkt altijd inderdaad.
Als dit password van buitenaf niet afgeschermt is dan zet je beter admin over WAN niet open...

[ Voor 11% gewijzigd door DarkHelmet op 14-02-2003 18:56 ]

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

DarkHelmet schreef op 14 February 2003 @ 18:16:
[...]

En met betrekking tot het servicepassword van de E-tech Analoge ADSLModem/router, die werkt altijd inderdaad.
Dus een E-tech moet je NOOIT EN TE NIMMER naar buiten open zetten om te adminnen...
Kan je vertellen dat dat password hier niet werkt. Zowel van de binnenkant als de buitenkant niet. Heb de witte e-tech. Klonk me ook al zo onwaarschijnlijk in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Bor_de_Wollef schreef op 14 February 2003 @ 18:20:
[...]

Kan je vertellen dat dat password hier niet werkt. Zowel van de binnenkant als de buitenkant niet. Heb de witte e-tech. Klonk me ook al zo onwaarschijnlijk in de oren.
Een witte is niet hetzelfde als die ik beschreef....

En het password werkte iig wel degelijk toen ik het password al veranderd had.
Maar ik zal dit weekend nog eens testen of het password nu nog werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een SMC barricade 7004 VBR achter mijn Chello verbinding. Als je echt een simpele router wilt, dan is dit het wel. Rond de 75 Euro. 3 stappen plan voor het instellen op Chello, alleen later nog ff je MAC faken en klaar. Ik had waarschijnlijk een Draytek Vigor 2200 gekocht als ik deze niet tegen gekomen was. Draytek is té uitgebreid voor bij mij thuis en ben te lui voor Freesco lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op 14 February 2003 @ 17:53:
[...]

Weet je toevallig ook wat voor bugs? Ik heb die blauwe hier draaien en tot nu toe prima. Ben dus wel benieuwd welke bugs ie heeft.
Een medewerker van de helpdesk adviseerde mij zelfs om de "witte" router te kopen omdat de blauwe te veel bugs zou hebben..

Een dag later heb ik wederom kontakt opgenomen met de helpdesk (andere medewerker) en o.a. gevraagd welke bugs het blauwe exemplaar nu feitelijk heeft. Bugs? Wij weten nergens van. Op andere technische vragen heeft de helpdesk en support geen inhoudelijk antwoord kunnen geven.

Ondanks dat de E-tech helpdesk weinig voorstelt, heb ik gisteren een (blauwe) E-Tech router besteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Klopt het trouwens dat mijn (blauwe) e-tech router van buitenaf af te pingen is? Is dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Block WAN requests zou het moeten uitzetten als het goed is. Standaard was mijn, overigens witte, e-tech niet te pingen vanaf internet. Alles compleet stealth. Ik heb inmiddels wel vernomen dat die blauwe een stuk minder is en kan. Weet dus niet zeker of je die optie ook hebt.

Edit: update:

Block Outside Request

Block ICMP Request: Enable Disable
Block WAN Request: Enable Disable

De bovenste moet je hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 15-02-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Bor_de_Wollef schreef op 15 February 2003 @ 01:20:
Block WAN requests zou het moeten uitzetten als het goed is. Standaard was mijn, overigens witte, e-tech niet te pingen vanaf internet. Alles compleet stealth. Ik heb inmiddels wel vernomen dat die blauwe een stuk minder is en kan. Weet dus niet zeker of je die optie ook hebt.

Edit: update:

Block Outside Request

Block ICMP Request: Enable Disable
Block WAN Request: Enable Disable

De bovenste moet je hebben.
Aha, Block ICMP Request zit dus niet op de blauwe e-tech router :(
Ik stuur ze meteen een mail om dat in de volgende firmware erin te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 15-02-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Microkid schreef op 15 February 2003 @ 10:36:
[...]

Aha, Block ICMP Request zit dus niet op de blauwe e-tech router :(
Ik stuur ze meteen een mail om dat in de volgende firmware erin te maken.
Ik zou daar je hoop maar niet te veel op vestigen. Ik heb nu al zo'n 10 / 15 feature requests gestuurd (in totaal) naar zowel e-tech als draytek maar je hoort er meestal niets van terug. Wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Overigens begint het er steeds meer op te lijken dat die "blauwe" een budget versie is. Wellicht kun je hem nog omruilen voor een witte als deze je te veel problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ach, die ICMP lig ik niet echt wakker van. M'n LAN is toch niet te bereiken. Het zou idd wel prettiger zijn als ICMP wel geblokt kon worden, maar ach... Als je mij je e-mail adres even stuurt zal ik wat screendumps maken van de blauwe. DIe kan je dan vergelijken met de witte. oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb sinds vorige week zo'n Sweex Broadband router alleen wil ik een simel ding zoals de tijd instellen, alleen wil die router dat via een NTP server krijgen, alleen komt er dus om de zoveel seconden een fout in de security log van dat ding:
Can't find NTP time
Alleen ergens in te stellen is dat dus niet. Iemand enig idee, want Sweex is ook niet echt behulpzaam!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 15 February 2003 @ 12:04:
[...]

Ik zou daar je hoop maar niet te veel op vestigen. Ik heb nu al zo'n 10 / 15 feature requests gestuurd (in totaal) naar zowel e-tech als draytek maar je hoort er meestal niets van terug. Wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Overigens begint het er steeds meer op te lijken dat die "blauwe" een budget versie is. Wellicht kun je hem nog omruilen voor een witte als deze je te veel problemen geeft.
De blauwe een budget versie? De blauwe kost net zoveel als de witte E-Tech. Beiden zijn m.i. low budget.. Vwb de functionaliteit zou de blauwe meer kunnen (volgens de E-Tech helpdesk ;-). Heel vervelend is dat de blauwe E-Tech (incl UPNP) niet vermeld is op de e-tech.nu site.

Nu ik verneem dat de blauwe toch minder kan/is zie ik af van mijn bestelling. E-Tech kan de boom in met zijn geleuter en ga ik voor de Draytek Vigor 2200E. Die is goed genoeg voor mijn 2048/512 abonnement, hoewel ik native VPN niet nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 00:16:
[...]

De blauwe een budget versie? De blauwe kost net zoveel als de witte E-Tech. Beiden zijn m.i. low budget.. Vwb de functionaliteit zou de blauwe meer kunnen (volgens de E-Tech helpdesk ;-). Heel vervelend is dat de blauwe E-Tech (incl UPNP) niet vermeld is op de e-tech.nu site.

Nu ik verneem dat de blauwe toch minder kan/is zie ik af van mijn bestelling. E-Tech kan de boom in met zijn geleuter en ga ik voor de Draytek Vigor 2200E. Die is goed genoeg voor mijn 2048/512 abonnement, hoewel ik native VPN niet nodig heb...
Ik heb alle specs van de Draytek en de E-Tech vergeleken. Technisch doen ze het zelfde, alleen is de Draytek voor een echte tweaker wellicht interessanter omdat er bijv IKE/IPsec en wat diagnostic tools op zitten. Ik heb de configuratieschermpjes van beide vergeleken, en een echt verschil kan ik niet ontdekken. Voor gewoon huis, tuin en keukengebruik doen ze beide waarvoor ze bedoeld zijn: routeren en firewallen.

De blauwe en witte E-tech zijn voor zover ik nu heb kunnen ontdekken identiek. Alleen doet de blauwe Upnp extra, en ontbreekt het "Disable ICMP request". Maar dat kan wellicht nog in een toekomstige firmware opgelost worden.

Maar je mag van mij best bijna het dubbele uitgeven voor een Draytek hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoopte al dat je met een reactie zou komen waarin al dan niet bevestigt dat de blauwe minimaal identiek zou zijn aan de witte.

E-Tech support heeft mij inmiddels gemailed dat de blauwe router de opvolger is van de witte router en dat deze meer functies heeft dan de witte. De blauwe heeft bijv. multi DMZ en meerdere handige functies, maar gezien mijn ervaringen met de E-tech helpdesk nam ik dat met een korrel zout.

De weinig consistente informatie van E-Tech over hetzelfde produkt heeft mij tot mijn, nog niet uitgevoerde ;-) voornemen gebracht om de bestelling van de blauwe E-Tech router te annuleren. Ik hecht echter wel (veel) meer waarde aan de bevindingen van de gebruikers in dit forum. ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 00:16:
[...]

De blauwe een budget versie? De blauwe kost net zoveel als de witte E-Tech. Beiden zijn m.i. low budget.. E-Tech kan de boom in met zijn geleuter en ga ik voor de Draytek Vigor 2200E. Die is goed genoeg voor mijn 2048/512 abonnement, hoewel ik native VPN niet nodig heb...
Als de E-tech low budget is, is de Draytek dat evengoed. Beide apparaten doen hetzelfde imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Draytek 2200E en E-tech routers zijn inderdaad voor de SOHO markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Microkid schreef op 16 February 2003 @ 16:50:
[...]
De blauwe en witte E-tech zijn voor zover ik nu heb kunnen ontdekken identiek. Alleen doet de blauwe Upnp extra, en ontbreekt het "Disable ICMP request". Maar dat kan wellicht nog in een toekomstige firmware opgelost worden.
Update: de blauwe doet dus wel een Disable ICMP request, dit is blijkbaar gekoppeld aan het wel of niet toestaan van remote management. Ik kan mijn router iig van buitenaf niet pingen.
Conclusie: blauw = wit + Upnp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Microkid schreef op 17 februari 2003 @ 15:21:
[...]

Update: de blauwe doet dus wel een Disable ICMP request, dit is blijkbaar gekoppeld aan het wel of niet toestaan van remote management. Ik kan mijn router iig van buitenaf niet pingen.
Conclusie: blauw = wit + Upnp.
Die blauwe staat nu ook op de etech.nu site. Heb hem ook bij mijn buurjongen mogen bewonderen. Moet zeggen dat ie op dit moment nog niet echt als "hetzelfde als de witte" overkomt. Je kan namelijk een stuk minder configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Bor_de_Wollef schreef op 17 februari 2003 @ 16:52:
[...]

Die blauwe staat nu ook op de etech.nu site. Heb hem ook bij mijn buurjongen mogen bewonderen. Moet zeggen dat ie op dit moment nog niet echt als "hetzelfde als de witte" overkomt. Je kan namelijk een stuk minder configureren.
Vertel eens wat je dan "minder kan configureren"? Ben wel benieuwd...
Enne, waar staat die blauwe dan op de e-tech site? Ik kan hem niet vinden iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 17-02-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb de schermpjes van de blauwe e-tech router maar even gepost, kunnen jullie zelf zien of er verschil is tussen de witte en de blauwe.
Dit is een Out of the Box instelling. Het enige dat ik zelf gedaan heb is het MAC adres gewijzigd en de tijdzone ingesteld. Meer niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw4.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw5.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw6.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw7.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw8.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw9.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw10.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw11.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.demon.nl/images/blauw12.gif

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste