Ben nu ook een beetje aan het kijken naar een router, en deze 3 heb ik gevonden na even kijken op
routershop.nl:
Draytek Vigor2300 ADSL/Kabel router + 4 poorts switch + printserver
Euro 164,22incl

[quote] Ook deze router is vooral nuttig om een breedband verbinding via een modem te delen, maar de Vigor2300 richt zich in vergelijking met de 2200 serie sterker op het afhandelen van grotere hoeveelheden VPN verkeer. Daartoe beschikt het apparaat over een snellere processor dan bijvoorbeeld de Vigor2200E met de mogelijkheid om tot 16 VPN verbindingen tegelijkertijd op te bouwen, ieder met een afzonderlijke IKE key. Als extra is de 2300 voorzien van een printerpoort. De 4 poorts switch is autoswitching, waardoor geen extra uplink poort nodig is. De WAN poort is sneller dan de snelste huidige ADSL verbindingen. Het apparaat heeft verder dezelfde sterke punten als de 2200 serie, waaronder NAT, een filtering firewall en een gemakkelijke configuratie via een webconfigurator.
Aansluitingen
• Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
• Filtering Firewall
• Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
• Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
• Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch
• met uplink mogelijkheid voor extra switch of hub. Twee jaar fabrieksgarantie
• Nederlandstalige snelstart
• Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem. Deze WAN poort is sneller dan de mogelijkheden van de snelste huidge ADSL verbinding.
• Printerpoort
• Reset-knop
• Power (5V=)
• Aan-uit schakelaar
E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch
Euro 71,40incl

[quote]Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.
• Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)
• Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp
• 1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
• Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
• Eenvoudig te configureren via web browser
• Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN
• Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
• Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
• Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
• Ondersteunt Virtual Private Network (VPN) pass-through
• WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc
• Ingebouwde DHCP-server for LAN
• Static Routing Table
• Ondersteunt Access Control
• Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
• Ondersteunt Visual Computer (Multi-DMZ, DDNS)
• Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
• Resetknop voor fabrieksinstellingen
• Ondersteunt ABN-Amro, Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed en nog veel meer!
Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router
Euro 92,82incl

Specs van deze router staan
hier, ik heb nu geen zin om het over te typen

Zelf lijkt me die E-tech een goeie keuze, goedkoop, veel features en (als ik de beschrijving van routershop.nl mag geloven) UPnP ondersteuning, maar ik kan er op de E-tech site niets over terugvinden.
Als het goed is ondersteunen de andere 2 routers ook UPnP, iets dat ik er toch wel op zou willen hebben, dan zeurt mijn moeder/broertje niet als MSN filetransfer het niet doet (als het goed is

)
Hebben mensen dier ervaring met een van deze routers, of kunnen ze een andere router aanraden (het liefst met UPnP ondersteuning)? Budget is 150 euro max, maar goedkoper mag altijd