[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 8.903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
ja/nee/misschien/helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
:?
Uhm.. en nu serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat soort vragen kunnen we niet voor jou beantwoorden. Lees dit hele topic eens door en bekijk de besproken voordelen / nadelen van de genoemde routers. Elke router heeft onderhoud nodig. Zeker als je online wilt gaan gamen moet er wel eens een poortmapping / virtual server aangemaakt of aangepast worden. Wat wil je er verder mee doen? Alleen "ik moet er geen onderhoud aan hebben" is niet genoeg om een keuze te maken. Welke eisen stel je aan de functionaliteit van de router? Hoeveel poorten heb je nodig (de meeste hier besproken routers hebben 1 wanpoort en 4 switchpoorten).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienix
  • Laatst online: 05-04-2022
Hmm.. ik heb deze een aantal andere topics doorgenomen en er is bij elke router weer wat anders aan te merken. Iedereen beweerd dat zijn eigen router probleemloos werkt maar telkens komt er weer iemand met een tegenstelling. Ik vraag ook niet welke router de beste is maar of deze aan mijn eisen kan voldoen aangezien ik eerder ontzettend veel problemen heb gehad met een eerdere "spot goedkope" router.
Ik ben geen router expert en haal gewoon die draytech.

ik zie wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Xienix schreef op 09 May 2003 @ 10:22:
Hmm.. ik heb deze een aantal andere topics doorgenomen en er is bij elke router weer wat anders aan te merken. Iedereen beweerd dat zijn eigen router probleemloos werkt maar telkens komt er weer iemand met een tegenstelling. Ik vraag ook niet welke router de beste is maar of deze aan mijn eisen kan voldoen aangezien ik eerder ontzettend veel problemen heb gehad met een eerdere "spot goedkope" router.
Ik ben geen router expert en haal gewoon die draytech.

ik zie wel. :)
Uh.. Hier wordt vaak gezegd: "Alle routers zijn toch bijna allemaal hetzelfde"

WAAROM koop je dat ding gewoon niet. Als het je niet bevalt kun je zo weer terug met de bon naar de winkel. Zo moeilijk zullen ze niet doen als de doos er nog goed uitziet ;)

[ Voor 2% gewijzigd door WiNlUx op 09-05-2003 11:56 . Reden: Spelfoutjuhhhhhhh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Ok, ik ben 'm hier nog niet tegengekomen, dus maar even de volgende:
netgear FR114P;
4 poorts router met parallelle printerpoort en iets beter geoutilleerde firewall dan de meeste (goedkope) routers. Heb 'm nou een paar weken en bevalt prima.
Hij ondersteunt volgens de website geen PPTP login (KPN-ADSL), maar met de nieuwste (beta)firmware gaat dat wel goed.

Meer info op www.netgear.com of www.netgear.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-03 20:56
wat ik nog niet gelezen heb, is of je deze routers ook een ingebouwd modem hebben, dus dat je ze _direct_ op je ADSL-aansluiting plugt? Krijg nl een USB-modem bij mijn ADSL-provider en daar zat ik dus ivm wireless juist niet op te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 21:57
Ik krijg binnenkort adsl maar ik heb echt nog geen idee welke router ik moet nemen. Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik ben er nog niet uit.

Mijn adsl verbinding wordt: 768 kbs down en 128 kbs up

Ik heb geen hoge eisen maar wil wel het volgende:

1. Kunnen downloaden met kazaa en andere share programma's
2. Online gamen (evt. games hosten)
3. Hardwarematige firewall
4. Net werk opzetten tussen 2 pc's en internet delen
5. Niet achter er achter komen dat, nu ik een snelle internet verbinding heb, mijn router het probleem is bij bovenstaande zaken

Ik dacht aan de sitecom DC 202. Is dit een goede keuze of doe ik hier een miskoop mee?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81753

Heel goede keuze; heb hem zelf ook en ik kan online gamen+hosten(warcraft3/ Vietcong verder niet getest). Voordeel is dat deze router UPNP(hoeft niet te poortmappen) heeft en zijn prijs niet te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 23-06 21:57
Anoniem: 81753 schreef op 16 May 2003 @ 10:49:
Heel goede keuze; heb hem zelf ook en ik kan online gamen+hosten(warcraft3/ Vietcong verder niet getest). Voordeel is dat deze router UPNP(hoeft niet te poortmappen) heeft en zijn prijs niet te hoog is.
Wat is poortmappen eigenlijk. Ik ben niet zo erg thuis in het lan en netwerkgebeuren dus ik zoek een router die niet te ingewikkeld is.

Oja: Een lage prijs vindt ik ook heel belangrijk daar de kosten voor kabels / modem en de maandlijkse kosten breedband internet toch redelijk duur maken

[ Voor 16% gewijzigd door Henkus op 16-05-2003 11:11 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Bas C> Als je netwerkje op ADSL wilt aansluiten wil je een modem dat op zichzelf opereert. Een USB modem werkt alleen als de computer waar je die inplugt ook aan staat. Da's een optie, maar niet ideaal lijkt me. En voor wireless wordt het nog minder. Dus zou ik een modem/router bestellen bij mijn ADSL (meerprijs, wireless nog meer), of GEEN modem en dan zelf er eentje kopen (die PPTP en voor KPN ook VPN passthrough ondersteunt).
In deze thread wordt voornamelijk over routers zonder ADSL modem gesproken. Er zijn andere grote threads over router/modem en ook wireless.

Henkus> Zie Het Grote Poortmappingsverhaal voor poortmappen.

[ Voor 33% gewijzigd door Velthuis op 16-05-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:57
Als je hier echt meer over wilt weten in het papieren tijdschrift hardware.info van januarie 2003 hebben ze er een helboel getest.

Ze hebben ze ook getest of ze geschikt zijn voor een 8mbit }) lijn.

Daar komen een aantal zeer goed uit de test.

SMC 7004ABR 8,6 mbit + printerpoort en serieel 89 EUR
Sitecom DC-202 17,3 mbit 89,95 EUR
Sweex broadband router 11,2 mbit 58,95 EUR

Die laatste heeft wel minder mogelijk heden op gebied van beveiliging en protocollen.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 20-05-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 08:12

Wimmel

Hello

Kick ;)

Nav dit topic ben ik vandaag te shoppen geweest. Ik ging weg voor een Draytek of een E-tech, maar ik ben thuisgekomen met een Q-tec.

De Q-Teq 773WR 4 Port Wireless Network Router

Afbeeldingslocatie: http://www.qtec.info/_images/products/large/13539.jpg

Voor 119,- euro heb ik een routertje die UPNP ondersteunt. Een wireless accespoint en nog veel meer.
Ik heb nog niet alle functies bestudeerd, maar dit vond ik een leuke: hij ondersteund dynamic dns via no-ip.com,dyndns.org of dtdns. Je vult je ddns account en wachtwoord in, tesamen met je dns-naam, als nu je externe ip wijzigt, verzorgt het routertje de update bij je ddns provider. :)

Aangezien ik via de search geen info over dit routertje kon vinden, heb ik hem maar even toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimmel op 31-05-2003 20:44 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wimmel schreef op 31 May 2003 @ 20:41:

Ik heb nog niet alle functies bestudeerd, maar dit vond ik een leuke: hij ondersteund dynamic dns via no-ip.com,dyndns.org of dtdns. Je vult je ddns account en wachtwoord in, tesamen met je dns-naam, als nu je externe ip wijzigt, verzorgt het routertje de update bij je ddns provider. :)
Dat doet de e-tech standaard ook, maar helaas niet bij alle 3 ddns providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38503

Iemand ervaringen met de DI-604 van dlink?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38503 op 01-06-2003 19:07 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Schopje...

Ik weet niet of andere mensen met die blauwe E-tech (v2) router er ook last van hebben, maar zodra ik een instelling (portmap) verander, en de router reboot zichzelf, kan hij 9 van de 10 keer geen verbinding maken met mijn SpeedTouch Home ADSL modem.

En nu met de nieuwe firmware erop 'knalt' de verbinding er zomaar tussen uit, niet op een vast moment, of ik nu game, surf, of eMule een nachtje aan heb staan, het lijkt wel willekeurig te gebeuren.
Laatste firmware op mijn SpeedTouch Home (328 dacht ik, iig de laatste, net nog gekeken), en nu nog de laatste firmware op mijn router, maar ik ga nu de oude terugzetten, dan hoef ik niet om de x aantal uur router + modem te resetten.

Als iemand misschien iets er tegen weet hoor ik het graag, ik begin steeds meer spijt er van te krijgen dat ik niet de Sitecom DC-202 heb gekocht, die draait nu bij 3 kennissen van me probleemloos.

Wat me ook opviel: wat wordt die E-Tech gigantisch heet zeg :o Ik raakte dat ding van onder aan en het deed pijn, zo warm... Kennelijk kan die ertegen want hij staat al sinds het begin zo te bakken.

* Rafe gaat de originele firmware erop doen, tot zo
Zijn we weer, kijken of dit helpt....

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 24-06-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Rafe schreef op 24 juni 2003 @ 19:01:
Schopje...

Wat me ook opviel: wat wordt die E-Tech gigantisch heet zeg :o Ik raakte dat ding van onder aan en het deed pijn, zo warm... Kennelijk kan die ertegen want hij staat al sinds het begin zo te bakken.

* Rafe gaat de originele firmware erop doen, tot zo
Zijn we weer, kijken of dit helpt....
Ik heb weliswaar de witte versie maar kan me niet voorstellen dat het normaal is dat 'ie zo heet wordt. Wellicht komen daar de problemen vandaan. Ik ken meerdere mensen met een blauwe versie en geen van allen wordt echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Rafe schreef op 24 juni 2003 @ 19:01:
Schopje...

Ik weet niet of andere mensen met die blauwe E-tech (v2) router er ook last van hebben, maar zodra ik een instelling (portmap) verander, en de router reboot zichzelf, kan hij 9 van de 10 keer geen verbinding maken met mijn SpeedTouch Home ADSL modem.

.....

Ik ben zelf, sinds een weekje of drie, ook in het bezit van het kleine blauwe model. De eerste keer dat ik hem aansloot ontzettend aan het kl*ten geweest om de boel aan de gang te krijgen. Achteraf bleek dat ding vanaf winkel helemaal geen (goede) firmware te bezitten, pas na het uppen van nieuwe firmware kreeg ik de boel aan de praat. Waarom staat er nergens in de handleiding wat zo'n rood diag lampje betekend :?

Ben nog niet wezen port mappen maar heb vaak wel problemen om na het opstarten online te komen. Ik heb normaal gesproken al mijn apparatuur uit staan (zelfs de stekkers uit het stopcontact) en wanneer ik de boel aan zet kom ik eigenlijk nooit in 1 keer online. Meestal krijg ik 'PPTP LCP negotiation failed' problemen. Heb hier nog met de helpdesk over gemaild en die gaven het volgende advies :
Verder is het zo, dat als U alles snachts uitzet, de vlg dag eerst de modem
aan moet doen, wachten tot die online is, daarna pas de rest weer aan.
Dit helpt meestal inderdaad. Even de router uit en aan en hij vindt verbinding. Heb op mijn modem inderdaad firmware 3.28 (wordt door e-tech ook aangeraden) en heb op de router de versies 1.02.11, 1.02.11b5 en 1.02.12 geprobeerd. De laatste versie er maar weer afgegooid omdat die inderdaad spontaan ging hangen.

Verder wordt mijn routertje wel lekker warm maar een ei kan 'k er toch nie op bakke :*)

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Alweer een hele tijd verder en nog steeds is de beloofde UPnP voor de e-tech witte router niet beschikbaar :( Iemand die daar wat meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

nou, ik heb me helemaal gek gelezen, misschien dat iemand mij ff wil helpen:

ik zoek router voor me adsl,

meerdere pcees moeten tegelijk kunnen msn-en, filetransferen(in msn), voice, video etc.
nou begrijp ik dat dat UPNP alleen voor filetransfering is? en dat de rest nog gewoon via portmapping gaat?
portmapping is toch maar voor 1 ip? kortom welke protocollen heb ik nou nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81930

Ik heb bij mijn shop vorige week een 3Com Officeconnect Wireless Cable/DSL Gateway (3CRWE52196) gekocht voor € 115,- en deze had ik zonder WiFi kennis binnen 10 minuten helemaal naar wens geconfigureerd. Alle instellingen gaan lekker webbased (dus vanaf elke PC te adminnen en als je een static internet-IP hebt vanaf overal ter wereld) en er zit ook een embedded firewall in.

Ook heb ik nog een aantal USB wifi adapters (3Com 3CRSHEW696) gekocht en deze waren na installatie van de CD-rom meteen klaar voor gebruik... Ik hoefde niks meer in te stellen (alleen ff in de router instellen dat deze kaartjes toegang mogen hebben... Ik heb de restricties zo ingesteld dat alleen door mij geauthencieerde kaarten op het netwerk mogen).

Echt ik vind 3Com de max _/-\o_

Reactie op Rebels: Ik denk dat je ook voor de 3Com moet gaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81930 op 09-08-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 21:48

Paladin

Play Ball!

Kay ik zie dat dit een actief topic is over hardware routers, en na tijden met een software router gerommeld te hebben begin ik de herrie naast me hoofd zat te worden, maargoed ik kan niet geheel wijs worden uit al die routers misschien dat iemand klein tipje kan geven.

Ik zoek een router waarmee iig te gamen en msn file versturing mogelijk is eventueel ook nog netmeeting enz.

ik zie veel info over draytech enz, maar hoe zit het met 3com en andere populaire merken?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

@Paladin: heb hier een Sweex router/4 poorts switch (10/100 Mbps). Doet het standaard al prima met MSN en games. Speel alles wat ik maar spelen kan, en heb ook met file transfer nooit moeite gehad. http://www.sweex.nl

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Paladin schreef op 20 August 2003 @ 15:25:
Kay ik zie dat dit een actief topic is over hardware routers, en na tijden met een software router gerommeld te hebben begin ik de herrie naast me hoofd zat te worden, maargoed ik kan niet geheel wijs worden uit al die routers misschien dat iemand klein tipje kan geven.

Ik zoek een router waarmee iig te gamen en msn file versturing mogelijk is eventueel ook nog netmeeting enz.

ik zie veel info over draytech enz, maar hoe zit het met 3com en andere populaire merken?
Ik zou zeggen lees het topic eens door. Deze vraag is al zo vaak gesteld. Draytek is een populair merk maar ook e-tech sweex en anderen. Merken als 3com kom je in dit topic niet zo vaak tegen mede omdat het nogal duur is vergeleken met de goedkopere merken (maar dat is draytek ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 10:01
Hey nou wil ik weer een router kopen omdat mijn sitecom hier heeft een 250 connecties limiet dus zit al een tijdje direct verbonden met een software firewall.
Nou is deze vraag al vaker langsgekomen en heb op een ander (emule) forum wel een topic gevonden met router tests maar dies niet up2date, ik zoek er namelijk 1 die veel connecties aan kan en dan niet uitvalt als mijn sitecom eerst deed.
Ik had deze bij www.routershop.nl gezien:

Draytek Vigor 2104P Breedband router Euro 88,06incl
Linksys EtherFast 8-Port Cable/DSL Router Euro 90,44incl

Mijn voorkeur ging naar een linksys, maar deze heeft volgens hun support maar een 500 connectie limiet.
Ik wil em dan met deze settings draaien(minimaal):

connecties max: 500 <---- emule zit daar nogal vaak overheen vanwege pieken van 600/700
Max sources per file: 500
Connecties per 5 sec: 25

Heeft iemand nog andere suggesties voor een goede router rond de 100 euro of zijn deze goed?

[ Voor 3% gewijzigd door RickDB op 30-08-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Ik heb hier 4 computers op internet, zoek een router met het liefst een ingebouwde 4 poorts hub/switch, aangezien de onderlinge communicatie niet snel hoeft te zijn want dat komt toch zelden voor.

Hij moet minimaal 512 connecties stabiel aankunnen en minimaal 25 poorten te mappen (er zijn nl routers met een limiet van 20, zoals degene die ik nu heb.. dit zijn losse poorten, geen ranges, dus eigenlijk minimaal 25 ranges of losse poorten aangezien ik weinig ranges nodig heb.)

Iemand een idee?
Het liefst ooknog met ingebouwde ADSL modem, anders moet ik een losse kopen..
ik weet dat SMC zo'n router heeft, maar deze lijkt mij teweinig verbindingen aan te kunnen en teweinig portmappings.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 31-08-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrapJos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 14:21
Ik heb een UNEX ISO50e en ben er zeer tevreden over: heb er toen ik m aanschafte 107 Euro voor betaald. Configgen was binnen enkele minuten gebeurd en heb in de twee jaar dat ik 'm nu heb nog nooit moeilijkheden gehad.
Van sommige kreten zoals hierboven staan heb ik niet veel kaas gegeten. Mijn apparaatje kan iig vier peecees continu online houden, up- en downlooden zolang ik wil. Verder een switchfunctie en firewall. (tis een 4 ports + wanport)
check anders http://www.unex-tech.com bij de tech-spec's...

Ik ben duidelijk fan van UNEX _/-\o_

ps. Als ik er nu eentje nieuw zou moeten kopen dan ga ik voor NetGear denk ik, heb ik ook wel goede ervaringen mee...

pps. Is een router op lager voltage per defenitie zuiniger? Die Unex werkt op spanning van 9V, maar k heb er ook gezien die op 6 of 12V reutelden. :)

Cursus dapen - deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12587

heeft iemand meer ervaringen met de Linksys BEFSX41 Cable/DSL Firewall Router with 4-Port Switch/VPN http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=147?

Ben van plan deze aan te schaffen bij http://www.bbsnederland.nl/ hij kost daar 67 euro.

Heb het topic een heel deel door gespit.

Wat ik van een router verlang is:

* Rabobank telebankieren
* MSN met file transfer
* FTP upload / download
* kabel en ADSL (ga over een tijdje over van @home naar demon ADSL.)
* Spellen spelen
* Onderling netwerk met file en printer deling
* Goede firewall
* makkelijk configureerbaar

Wat iemand mij trouwens wijs heeft gemaakt is dat linksys een onderdeel is van Cisco. kan iemand dit bevestigen cq ontkrachten?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 12587 op 15-10-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43

tozzke

aka tozzert

Ik ben sinds een dag of 4 in het bezit van de vernieuwde Sitecom DC-202, de V2 genaamd. Ik had ook de oude versie welke ook al goed beviel, maar deze is helemaal geweldig ;)

de interfaces zijn te vinden op:
voor de V1
voor de V2

hij doet alles wat ik wil en dat zonder problemen. Super eenvoudig te configureren. een echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Linksys is in maart dit jaar inderdaad overgenomen door Cisco. Cisco wil hiermee een plaats op de consumentenmarkt krijgen :) Maar dit zal aan het product niets af doen of toevoegen denk ik. Is puur een formele overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12587

Anoniem: 35417 schreef op 15 oktober 2003 @ 21:22:
Linksys is in maart dit jaar inderdaad overgenomen door Cisco. Cisco wil hiermee een plaats op de consumentenmarkt krijgen :) Maar dit zal aan het product niets af doen of toevoegen denk ik. Is puur een formele overdracht.
Nee okay maar als een groot bedrijf vertrouwen stelt in linksys kan ik dat ook gerust doen lijkt mij zo.

IVM het voortbestaan, garantie en support enz.
want die kunnen het niet hebben dat hun naam gelinkt wordt met grove fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Weet een van jullie of de DrayTek Vigor 2104P een fan heeft/lawaai maakt? Hij moet namelijk een beetje slaapkamer compatible zijn. Lijkt mij de ideale router trouwens of hebben jullie andere ervaringen?

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60678

Hij maakt geen lawaai en is volledig compatibel met Slaapkamer v1.0 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Ik wil graag een router kopen omdat van m'n oude p75 af wil. Bij ons in de buurt kan ik een er wel eentje kopen kopen voor 80 euro.

3COM 3C857 ROUTER VOOR CABLE/ADSL + 4 POORTS
10/100MB SWITCH
[img]=http://www.eijlander.nl/product/3c857.gif[/img]
Hier nog wat extra informatie:

Dimensions: Height: 2.4 cm (1 in), Width: 2.2 cm (8.7 in), Depth: 13.5 cm (5.3 in)
LAN ports: 4 autosensing 10BASE-T/100BASE-TX
Management: Web-based administrative interface permits remote management
Protocols supported: PPPoE, PPTP, IP Routing, NAT, PAT, PAP, CHAP, MS CHAP, UDP, TCP, IPCP, DHCP Server, SNTP
Security: Hacker pattern detection firewall, virtual DMZ, virtual-server capability, VPN pass-through
WAN ports: 1 autosensing 10BASE-T/100BASE-TX
Weight: 535g (1.2lbs)

Ik kan er alleen helaas geen reviews oid over vinden, weet iemand hier misschien wat vanaf?
Zit hier nou portforwarding op of niet? Al die termen zeggen me namelijk niet zo erg veel :Y)

edit:
Het is de bedoeling dat er 2 (game)pc's op worden aangesloten, een laptop om een beetje mee te mailen/surfen en nog een netwerkprinter, waar zelf al een netwerkding inzit. Dit alles moet worden aangesloten op Chello internet.

Als dit ding niets is, welke kan ik dan het beste nemen? (ik bestel dan wel via internet), er moet in ieder geval port forwarding opzitten en 4 aansluitingen voor pc's/printer.

[ Voor 21% gewijzigd door BlubberZwijn op 23-10-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:59
Ik heb een vraagje over de veiligheid van da router... Ik zit te twijfelen tussen de Sweex Broadband Router + 4 Port Switch en een Sitecom DC-202 (V2). De sweex kan ik halen voor ~35,- en de Sitecom voor ~60,-
Nu blijkt dat de Sweex niet een goede FireWall heeft en de Sitecom wel. Bij de Sweex wordt daarom ook aangeraden een zachtwarematige FireWall te installeren. Is dat nu bij die van de Sitecom ook nodig?

Ook wil ik graag weten welke dus beter te gebruiken is voor Gamen, MSN'en, Véél downloaden, Chatten, Internetten etc...
De Sitecom lijkt mij hier minder problemen te veroorzaken, of maakt het niet zo veel verschil met de Sweex?

Editjuh:
Ik heb de SiteCom gekocht en ben er redelijk tevreden over. Netwerk nog net zo snel als voorheen, alleen de downloadsnelheid moet ik nog even naar kijken. Heb de snelheid nog niet zo hoog gezien als zonder router.

[ Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 16-11-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Ik ben in het bezit van een witte e-tech router en heb daar normaliter geen problemen mee. Het lukt me echter niet om in combinatie met BulletProof Server en Chello een ftp-server op te zetten. In Virtual Server forward ik poort 20-23 naar mijn eigen ip-adres maar ik kan van buiten geen verbinding maken.
Dient de router gereset te worden? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heb je active of passive ftp aanstaan? Blocked chello die poorten? Wat heb je allemaal al geprobeerd?

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 31-10-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Bor_de_Wollef schreef op 31 oktober 2003 @ 11:48:
Heb je active of passive ftp aanstaan? Blocked chello die poorten? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
In BP heb ik poort 21 ingesteld en passive op 3000-3025. Bij de router heb ik bij Virtual Server deze poorten geforward naar 192.168.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Rick164 schreef op 30 augustus 2003 @ 14:17:
Hey nou wil ik weer een router kopen omdat mijn sitecom hier heeft een 250 connecties limiet dus zit al een tijdje direct verbonden met een software firewall.
Nou is deze vraag al vaker langsgekomen en heb op een ander (emule) forum wel een topic gevonden met router tests maar dies niet up2date, ik zoek er namelijk 1 die veel connecties aan kan en dan niet uitvalt als mijn sitecom eerst deed.
Ik had deze bij www.routershop.nl gezien:

Draytek Vigor 2104P Breedband router Euro 88,06incl
Linksys EtherFast 8-Port Cable/DSL Router Euro 90,44incl

Mijn voorkeur ging naar een linksys, maar deze heeft volgens hun support maar een 500 connectie limiet.
Ik wil em dan met deze settings draaien(minimaal):

connecties max: 500 <---- emule zit daar nogal vaak overheen vanwege pieken van 600/700
Max sources per file: 500
Connecties per 5 sec: 25

Heeft iemand nog andere suggesties voor een goede router rond de 100 euro of zijn deze goed?
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag :)
Mijn huidige Vigor 2200E loopt met sinds een paar weken de hele tijd te disconnecten namelijk, vooral als ik flink IRC, of eMule draai...
Eigenlijk wilde ik toch wel weer een Draytek, want voor een router ben ik bereid redelijk wat geld neer te leggen.
Ik dacht dus aan de 2300, heb zo ongeveer het hele topic doorgelezen, maar helaas niets kunnen vinden of deze ook goed werkt als je bijvoorbeeld een paar dagen eMule draait met max connections op 2000 ofzo.
Hopelijk kan iemand wat duidelijkheid scheppen.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is er trouwens iemand ie weet hoe de Special Applications werken op de e-tech router? De manual zegt er eigenlijk helemaal niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

sjaak

un giorno credi

Tozzman schreef op 15 oktober 2003 @ 21:19:
Ik ben sinds een dag of 4 in het bezit van de vernieuwde Sitecom DC-202, de V2 genaamd. Ik had ook de oude versie welke ook al goed beviel, maar deze is helemaal geweldig ;)
hij doet alles wat ik wil en dat zonder problemen. Super eenvoudig te configureren. een echte aanrader
Ziet er goed uit, is volgens mij ook niet al te duur. Ik denk dat ik m'n Vigor 2200E de deur uit doe en deze koop. Ben dat gewacht op een normale verbinding via m'n router erg beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 21:19
Ik overweeg om een router aan te schaffen na bijna 1 jaar IPCOP.
Maar ik heb wel eens gehoord dat een router veel minder connecties aan kan .
Dit omdat ik bijna 24/7 emule aan heb staan.
IPCOP kon daar prima mee overweg maar welke router kan dat ook.
Ik zie nergens bij specificaties het max aantal connecties staan.

Wie heeft er ervaring met een router en emule ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

ComTech schreef op 23 november 2003 @ 23:48:
Ik overweeg om een router aan te schaffen na bijna 1 jaar IPCOP.
Maar ik heb wel eens gehoord dat een router veel minder connecties aan kan .
Dit omdat ik bijna 24/7 emule aan heb staan.
IPCOP kon daar prima mee overweg maar welke router kan dat ook.
Ik zie nergens bij specificaties het max aantal connecties staan.

Wie heeft er ervaring met een router en emule ??
Ja, ik heb de Vigor2200E nou die ga ik dus de deur uit doen, gooit de verbinding er om de 10 minuten uit!

Ik weet dus alleen niet welke... :(
Ik dacht aan de Vigor2300. Maar nu zie ik hierboven wat staan over de 202 V2, maar daar heb ik allebij nog niets over kunnen vinden, hoe die met emule werken.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 21:44
In het kader van de ervaringn in dit topic, wil ik graag wat posten over de Draytek Vigor 2200E.
Deze router is op zich goed, ware het niet dat de support zo goed als gestopt is. Er komen namelijk geen nieuwe firmwares meer uit, terwijl er genoeg dingen toe te voegen/verbeteren zijn in deze router.
Ik heb Draytek een mailtje gestuurd:
Beste Draytek,

Ik heb een Vigor Draytek 2200E. De laatste tijd is er geen nieuwe firmware verschenen voor dit model, ondanks dat er toch features duidelijk nog niet goed geïmplementeerd zijn. Terwijl er voor verwante modellen van de 2200E wel firmwares verschijnen (2200WE/W), is er nog geen vervolg op versie 2.3.6 van de Vigor 2200E.
Kunt U zo snel mogelijk een nieuwe firmware uitgeven? Zo denkt u aan ál uw klanten.

Met vriendelijke groet,
Wachtend op een firmware update,
Ernst Blaauw
Ik kreeg toen de volgende mail terug:
L.S.,

Helaas is ons niet bekend wanneer er een update komt voor de DrayTek Vigor 2200E. Houd u in dit geval onze website in de gaten voor meer informatie over firmware releases. De firmware releases voor de DrayTek Vigor 2200WE/W+ staan los van de DrayTek Vigor 2200/E/X/W. Deze zijn helaas niet met elkaar vergelijkbaar.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan support@draytek.nl te zenden.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Support

PC
Wat nu te doen? Zouden ze echt niet te bewegen zijn tot het uitbrengen van nieuwe firmware?

Op ftp://ftp.draytek.nl/Benelux/BETA/v2k2_2.5rc1.zip is betaversie 2.50rc1 te downloaden voor de Draytek Vigor 2200E. Helaas geen changelog, dus ik ga die niet uitproberen.

Als er geen nieuwe firmware komt, wordt mijn volgende router een Linksys...

[ Voor 3% gewijzigd door ernstblaauw op 25-12-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet niet of er inmiddels een nieuw topic is gemaakt, maar die kon ik niet vinden.

Heb wat advies nodig, aangezien ik nu al een 2de router heb kunnen terug brengen, omdat beide niet lekker wilde draaien hier thuis.

We hebben de Unex ISO50s tijdje gehad toen we nog op chello zaten.
Alles werkte zoals het hoorde, maar om de zoveel tijd konden we wel weer de router resetten, omdat ie zonder enige reden de verbinding verbrak.

Inmiddels overgestapt op TweakDSL. Unex werkte helaas niet op het BBNed netwerk, dus dies inmiddels weg.

Bij MyCom een Edimax (€39,-) aangeschaft omdat Computerland geen E-Tech routers meer had. Had em binnen 10min geinstalleerd, maar ook deze was niet stabiel.
Router bleef op raarste momenten hangen. Aan de TweakDSL modem ligt het niet, aangezien we gewoon door kunnen internetten als we em in de NIC van me pc pleuren. Van alles geprobeerd, drivers, firmwares, etc. Helaas, deze is ook retour.

Wat raden jullie ons nu aan. Ik kan w8ten tot ze bij Computerland weer de E-Tech broadband routers (€35,-) op voorraad hebben, maar krijg beetje het idee dat de goedkopere routers toch niet zo betrouwbaar zijn.

Misschien toch iets dieper in de buidel tasten en een duurdere kopen. Hoor bijv. van vele dat de Draytech goed is, en de ander juis de E-Tech.
Maar zie door de bomen het bos niet meer.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je moet ten eerste kijken wat je voor eisen stelt aan de router. Een duurdere draytech heeft meer instellingsmogelijkheden dan een goedkopere e-tech. Check de sites van de fabrikanten voor de specificaties. Zelf heb ik een van de eerste e-tech modellen (de witte) welke mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Ik kan er mee instellen wat ik nodig vind en hij is een stuk goedkoper dan de draytech waar ik toen ook naar gekeken heb. Ik heb zelf slechte ervaringen met draytech maar dat zal voor andere mensen met de e-tech ook zo zijn. In principe gedlt dat de meeste goedkopere routers dezelfde functionaliteit bieden en dat de duurdere modellen (zoals draytech) er op dit vlak boven uit springen. Bedenk of je de extra geboden instellingsopties etc echt gaat gebruiken (wil je bv snmp management / syslogging etc?) of niet en maak op basis daarvan je afweging.

Verder kun je nog de GoT search gebruiken om te checken of er goede of juist slechte ervaringen zijn met het model dat jij hebt uitgezocht. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103233

ik heb al sinds 2jaar een draytek 2200E en heb daar nog nooit probleemen mee gehad en ook niet met emule of met iets anders en er is nu een nieuwe firmware uit en die werkt ook weer perfect
en op de internet pagina van hun staat dus voor elke provider hoe je hem insteld
dus voor zolang deze niet stuk gaat voor mij geen andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

ik heb zelf het liefst een modem met ingebouwde router, een ingebouwde switch hecht ik niet veel waarde aan, het is leuk als het er op zit, maar het hoeft niet. ik heb zelf de alcatel speedtouch 510 v4 (met 4 poorts switch) en ben zeer te vreden, goede support via http://alcadis.nl/support, daar is een tooltje te vinden die het instellen (basic) zeer gemakkelijk maakt, en het eigenlijk een out of the box oplossing maakt, overige opties als portforwarden enzo worden ook prima ondersteund (als je het trucje doorhebt) kortom, prima speeltje, rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-06 11:04
Anoniem: 103233 schreef op 22 januari 2004 @ 20:16:
ik heb al sinds 2jaar een draytek 2200E en heb daar nog nooit probleemen mee gehad en ook niet met emule of met iets anders en er is nu een nieuwe firmware uit en die werkt ook weer perfect
en op de internet pagina van hun staat dus voor elke provider hoe je hem insteld
dus voor zolang deze niet stuk gaat voor mij geen andere router.
Enige grote nadeel van dit product is dat deze een technische limitatie heeft van 6Mbit ongeveer. Dus de volledige snelheid van je 8064/1024 adsl lijn komt niet echt tot zijn recht. De 2300 versie kan dit overigens wel. (dit voor de mensen welke niet de gehele thread willen doorlezen).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik snap niet waarom die routers zo duur zijn waar jij naar gekeken hebt |:(
Ik heb een U.S.Robotics USR848000A 8) voor 85€ aangeschaft bij
www.computerland.nl (niet een van de goedkoopste) in de buurt (a-dam ceintuurbaan)
op pricewatch: U.S. Robotics Broadband Router 10/100 Mbps (met Printserver) staat ie voor 78€ :p
dat scheeld toch wel aardig wat :Y)

suscess met je aanschaf _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 22-01-2004 20:35 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 22-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

bjck schreef op 22 januari 2004 @ 20:28:
[...]

Enige grote nadeel van dit product is dat deze een technische limitatie heeft van 6Mbit ongeveer. Dus de volledige snelheid van je 8064/1024 adsl lijn komt niet echt tot zijn recht. De 2300 versie kan dit overigens wel. (dit voor de mensen welke niet de gehele thread willen doorlezen).
maar de 2300 is uit de handel genomen en vervangen door de 2900. deze heeft tov de 2300:
• een USB printerserver ipv parallel
• bandbreedte beperking per lokale ethernet poort op de switch
• ondersteuning tot 32 vpn verbindingen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97907

In de laatste Compurtertotaal! (januari 2004) worden verschilende routers met elkaar vergleken.
Sitecom DC-202 is de winnaar (prijs/kwaliteit verhouding), en Wigor 2200E is de beste produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Een sitecom dc-202 55 euro :) werkt perfect we kunnen ut spelen samen en icqén en msnnen en surfen geweldig toch, scheelt weet 75 euro t.o.v die e-tech of draaitek of vigor :) en doet hetzelfde hehe

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 23-01-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Anoniem: 41252 schreef op 23 januari 2004 @ 00:43:
Een sitecom dc-202 55 euro :) werkt perfect we kunnen ut spelen samen en icqén en msnnen en surfen geweldig toch, scheelt weet 75 euro t.o.v die e-tech of draaitek of vigor :) en doet hetzelfde hehe
Helemaal mee eens, heb zelf ook een DC 202 v2, geweldig ding, loopt nooit vast, wordt niet warm, geen gekke klachten of iets dergelijks... ook perfect voor eMule :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 20:31
Zijn er trouwens ook routers waarmee ik een vpn verbinding kan opzetten naar een vpn server buiten het netwerk en dan kan sharen met de clients binnen het netwerk , of stel ik nu een uber domme vraag ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 10:50
Anoniem: 97907 schreef op 23 januari 2004 @ 00:16:
In de laatste Compurtertotaal! (januari 2004) worden verschilende routers met elkaar vergleken.
Sitecom DC-202 is de winnaar (prijs/kwaliteit verhouding), en Wigor 2200E is de beste produkt.
Die vergelijking heb ik ook gelezen, ik vond het jammer van ze de toch wel oude Vigor 2200E hebben genomen. Ik had liever de nieuwe 2900 gezien of mocht die er tijdens het schrijven nog niet te verkrijgen zijn, de 2300.