Ik heb een tip voor alle kabelfoon gebruikers die hun sitecom router/homestation niet aan de praat krijgen. Dit ligt aan je modem, even nieuwe modem ophalen in naaldwijk en hij werkt gelijk perfect.
Inderdaad, hij is er nu weer vanafMicrokid schreef op 17 February 2003 @ 17:34:
[...]
Vertel eens wat je dan "minder kan configureren"? Ben wel benieuwd...
Enne, waar staat die blauwe dan op de e-tech site? Ik kan hem niet vinden iig.
Wat ik zie is dat je met de blauwe ook nu snmp instellingen kan maken. Dat kan met de witte weer niet. Wat is er anders trouwens aan de hardware van de blauwe? Kunnen ze elkaars firmware gebruiken?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Laten we eens een tabelletje maken met de verschillen:Bor_de_Wollef schreef op 17 February 2003 @ 18:37:
[...]
Inderdaad, hij is er nu weer vanaf![]()
Wat ik zie is dat je met de blauwe ook nu snmp instellingen kan maken. Dat kan met de witte weer niet. Wat is er anders trouwens aan de hardware van de blauwe? Kunnen ze elkaars firmware gebruiken?
wit blauw
------ ---------
uPNP nee ja
snmp nee ja
Of ze elkaars firmware kunnen gebruiken weet ik niet, maar ik denk van niet, aangezien de blauwe extra functionaliteit heeft zoals Upnp. Of bedoelde je dat je een blauwe firmware in een witte kan laden? Wil jij dat proberen?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Goed idee.Microkid schreef op 18 February 2003 @ 08:05:
[...]
Laten we eens een tabelletje maken met de verschillen:
wit blauw
------ ---------
uPNP nee ja
snmp nee ja
Of ze elkaars firmware kunnen gebruiken weet ik niet, maar ik denk van niet, aangezien de blauwe extra functionaliteit heeft zoals Upnp. Of bedoelde je dat je een blauwe firmware in een witte kan laden? Wil jij dat proberen?
Block ICMP (los van remote management) Wit Ja Blauw Nee.
Ik heb de blauwe eerst een keer met een andere, veel beperktere firmware gezien. Deze "nieuwe" lijkt me behoorlijk goed. Komt erg met de witte overeen.
uPNP wit:nee blauw:jaBor_de_Wollef schreef op 18 February 2003 @ 09:41:
[...]
Block ICMP (los van remote management) Wit Ja Blauw Nee.
Ik heb de blauwe eerst een keer met een andere, veel beperktere firmware gezien. Deze "nieuwe" lijkt me behoorlijk goed. Komt erg met de witte overeen.
snmp wit:nee blauw:ja
Block ICMP wit:ja blauw:ja (gekoppeld aan WAN access disable)
Block ICMP werkt idd, mijn blauwe is niet te pingen vanaf internet
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Gisteren net de E-tech binnengekregen. Ik had bij routershop de witte besteld (tenminste zo stond ie op hun site), maar kreeg dus de blauwe (versie 2). Is die witte inmiddels uit de handel?
Bij die blauwe dacht ik steeds dat het over het apparaat ging zoals Norrod die op de site heeft staan (ziet er hetzelfde uit als de ADSL-modem/router), maar die van mij ziet er eigenlijk net zo uit als die witte. Behalve de kleur dus en minieme aanpassingen bij de indeling van de LEDjes. Of zijn er soms meerdere blauwe versies in omloop?
Tot nog toe draait ie probleemloos met Windows XP, 98 en Me. Setup was gemakkelijk. Maarre, ik mis nog wel een mogelijkheid om UPnP uit te schakelen (misschien niet nodig, maar ik wou het wel graag proberen). Nou ja, misschien in de komende beta firmware....
Bij die blauwe dacht ik steeds dat het over het apparaat ging zoals Norrod die op de site heeft staan (ziet er hetzelfde uit als de ADSL-modem/router), maar die van mij ziet er eigenlijk net zo uit als die witte. Behalve de kleur dus en minieme aanpassingen bij de indeling van de LEDjes. Of zijn er soms meerdere blauwe versies in omloop?
Tot nog toe draait ie probleemloos met Windows XP, 98 en Me. Setup was gemakkelijk. Maarre, ik mis nog wel een mogelijkheid om UPnP uit te schakelen (misschien niet nodig, maar ik wou het wel graag proberen). Nou ja, misschien in de komende beta firmware....
Verwijderd
DarkHelmet schreef op 06 februari 2003 @ 10:11:
Mijn ouders gebruiken een e-tech ADSL modem/router van E-Tech (de blauwe dus).
<knip>
Gelukkig vond ik hier op tweakers een standaard admin password: epicrouter
Deze werkt altijd.
Ik heb het net getest met de blauwe router (zonder ADSL-modem) en het password "epicrouter" werkt bij mij dus ook niet. Ik had trouwens wel eerst een ander password ingesteld, misschien dat dat nog verschil uitmaakt. Maar het lijkt me toch dat je sowieso geen default password wilt gebruiken.Bor_de_Wollef schreef op 06 februari 2003 @ 10:18:
[...]
Wat bedoel je met "deze werkt altijd"? Ook als men zelf een ander password ingesteld heeft? Lijkt me niet zo handig dan.Die blauwe e-tech router schijnt ook niet zo'n handig apparaat te zijn als ik hier de reacties lees. Daar zou ik dus persoonlijk ook absoluut niet voor gaan.
Zo, weer een update. Ik had een "bug" gevonden in de blauwe E-tech router (sloeg speciala appliacties niet op). Kreeg een mail van e-tech dat er een nieuwe firmware was (1.02.11beta4). Gedownload, geflashed, ok. Maar probleem was niet opgelost. Dus weer terug naar de vorige versie. Weer geflasht, ok. Not. Het diag lampje blijft nu knipperen, en ik kan niet internetten. Spanning eraf, reset gedrukt, geen soelaas. Nu maar hopen dat e-tech een truuk weet...
update: mailtje van E-tech ontvangen. De 1.02.11 firmware op hun site was corrupt, en er staat nu een goede. Vanavond maar weer flashen en zien of het dan weer werkt.
update: pfoei, gelukkig kan je met een PC met vast IP adres de router gewoon weer flashen. Daarna deed alles het weer.
update: mailtje van E-tech ontvangen. De 1.02.11 firmware op hun site was corrupt, en er staat nu een goede. Vanavond maar weer flashen en zien of het dan weer werkt.
update: pfoei, gelukkig kan je met een PC met vast IP adres de router gewoon weer flashen. Daarna deed alles het weer.
[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 27-02-2003 17:30 ]
vraag: hierboven staan een heleboel meldingen over een blauwe E-tech router, ik destilleer een beetje er uit dat dat een router only is, net zoals de witte, en niet een adsl modem-router zoals het blauwe ding wat ik heb?
Die screenshots hierboven zijn daar ook van?
Voor de blauwe adsl-modem-router is nu ook nieuwe firmware. Heb nog geen tijd gehad om te testen. Iemand anders wel? Van die foute firmware verhalen boven wordt je nou niet bepaald vrolijk....
Voor de blauwe adsl-modem-router is nu ook nieuwe firmware. Heb nog geen tijd gehad om te testen. Iemand anders wel? Van die foute firmware verhalen boven wordt je nou niet bepaald vrolijk....
- de blauwe is hetzelfde als de witte. Volgens e-tech is het een adsl router v2. Ofwel, gewoon de opvolgerZaadstra schreef op 27 February 2003 @ 20:58:
vraag: hierboven staan een heleboel meldingen over een blauwe E-tech router, ik destilleer een beetje er uit dat dat een router only is, net zoals de witte, en niet een adsl modem-router zoals het blauwe ding wat ik heb?
- de screenshots zijn van mij en idd van de blauwe
- die firmware had ik dus getest ja. En een foutje kan iedereen maken. Hij doet het nu weer, en van wat ik lees is de support van e-tech best in orde.
- Ik zou me dus geen zorgen maken hoor, en gewoon zo'n blauwe kopen als je een leuke router zoekt.
Ok, en dus ZONDER ingebouwd modem.Microkid schreef op 27 February 2003 @ 21:11:
[...]
- de blauwe is hetzelfde als de witte. Volgens e-tech is het een adsl router v2. Ofwel, gewoon de opvolger
Lekker onduidelijk van E-tech, ik heb dus een blauwe MET ingebouwd modem.
Tip voor E-tech: typenummers zijn soms handig

Vraag voor de blauwe e-techers MET ingebouwd adsl modem (oftewel de 4 poorts) .... iemand die firmware al getest? Zo niet, dit weekend heb ik ff tijd, review volgt
Verwijderd
Zaadstra schreef op 28 February 2003 @ 11:30:
Vraag voor de blauwe e-techers MET ingebouwd adsl modem (oftewel de 4 poorts) ....
Euhm, mijn blauwe e-tech zonder ADSL-modem heeft ook een 4 poorts switch hoor. En volgens mij verkoopt e-tech geen routers zonder switch. Zelfs de draadloze versies hebber er een...
Euhm ik weet het, ik weet het er zijn hier al zovéél vragen over gesteld maar ik zie echter door de bomen het bos niet meer!
Ik zit nu met een Alcatel Speedtouch usb modem (juist ja, die groene platvis lookalike) met adsl te internetten via Planet. Nu wil ik dus een router aanschaffen en eigenlijk heb ik 2 opties in gedachten:
1) De Draytek Vigor 2200usb
2) De E-tech router with built in adsl modem
Ik weet echter niet welke optie ik moet kiezen.
Kan iemand me misschien vertellen welke ik moet kiezen en wat de voordelen/nadelen tov elkaar zijn?
Ik lees vooral hier dat de E-tech erg zuigt, vinden dit meerderen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zit nu met een Alcatel Speedtouch usb modem (juist ja, die groene platvis lookalike) met adsl te internetten via Planet. Nu wil ik dus een router aanschaffen en eigenlijk heb ik 2 opties in gedachten:
Kan iemand me misschien vertellen welke ik moet kiezen en wat de voordelen/nadelen tov elkaar zijn?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Ja zeg dat wel alle router zijn toch bijna gelijk aan elkaar ja met de ander kan je meer dan met de ander maar dat kan je dan ook terug zien aan de prijsen maar mijn voorkeur ging toen toch naar Draytek Vigor2200Esmvs schreef op 16 mei 2002 @ 01:43:
ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen. goh de mijne heeft een dhcp server! dat hebben ze dus ook allemaal. goh de mijne heeft vpn! ja dat zal de gemiddelde gebruiker heel vaak gebruiken natuurlijk. ik heb verschillende van die routers gezien, het komt er bij allemaal op neer dat je ze bij een klant neerzet en er nooit meer omkijken naar hebt.
koop gewoon de goedkoopste die aan jouw eisen voldoet.
ikzelf heb een freesco router, die is gratis, alleen kost meer stroom maar dat hoef ik toch niet zelf te betalen.
De E-tech ADSL Modem/Router 4poorts heeft hier nu nieuwe firmware.
Ik zie hier en daar wat nieuwe opties (het is niet duidelijk wat ze doen) en als belangrijkste dat er nu meer poorten gemapt kunnen worden, ook in een range (ze worden helaas wel weer als een hele waslijst weergegeven). Weet niet wat het maximum mappings is, in ieder geval nu meer dan het oude maximum van 20.
Het lijkt er op alsof de maximale snelheid 1 of 2 K hoger is.
Wat nu niet meer werkt is alle poorten in stealth krijgen, dmv. de truc om een DMZ naar een niet bestaand IP te laten wijzen.
En wat helemaal vervelend is dat het RxD ledje niet meer brandt bij verkeer van/naar internet! Issie doodgegaan of zit er een bug in de nieuwe firmware?
Heb hierover een meel gestuurd naar E-tech, to be continued ...
Ik zie hier en daar wat nieuwe opties (het is niet duidelijk wat ze doen) en als belangrijkste dat er nu meer poorten gemapt kunnen worden, ook in een range (ze worden helaas wel weer als een hele waslijst weergegeven). Weet niet wat het maximum mappings is, in ieder geval nu meer dan het oude maximum van 20.
Het lijkt er op alsof de maximale snelheid 1 of 2 K hoger is.
Wat nu niet meer werkt is alle poorten in stealth krijgen, dmv. de truc om een DMZ naar een niet bestaand IP te laten wijzen.
En wat helemaal vervelend is dat het RxD ledje niet meer brandt bij verkeer van/naar internet! Issie doodgegaan of zit er een bug in de nieuwe firmware?
Heb hierover een meel gestuurd naar E-tech, to be continued ...
Ja jongens bedankt voor de gewééééldige info hier!!! (not dus)The_Scratcher schreef op 02 maart 2003 @ 19:19:
Euhm ik weet het, ik weet het er zijn hier al zovéél vragen over gesteld maar ik zie echter door de bomen het bos niet meer!
Heb me maar op eigen risico een Draytek Vigor 2600 router aangeschaft! Geen slechte keus volgens mij...
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Succes ermee.
Volgens mij valt dat zuigen van E-tech nogal mee.
Ik heb hier al tijden een witte draaien zonder enig probleem.
Als ik de bijdragen lees is er telkenms reactie van de support van E-tech die de problemen ook oplost.
meer kun je eigenlijk niet verwachten tegenwoordig.
Wat die fresco betreft, prima product maar behalve stroon ook kwetsbaarder door meer en vaak ouderen hardware waarop je hem laat draaien.
Die E-tech heb je aan stroomkosten al snel terugverdient en is uiteindelijk betrouwbaarder.
Volgens mij valt dat zuigen van E-tech nogal mee.
Ik heb hier al tijden een witte draaien zonder enig probleem.
Als ik de bijdragen lees is er telkenms reactie van de support van E-tech die de problemen ook oplost.
meer kun je eigenlijk niet verwachten tegenwoordig.
Wat die fresco betreft, prima product maar behalve stroon ook kwetsbaarder door meer en vaak ouderen hardware waarop je hem laat draaien.
Die E-tech heb je aan stroomkosten al snel terugverdient en is uiteindelijk betrouwbaarder.
Copyright and left by SED...
Joh, zo hoeft het ook niet hoor. Er staat al zo ontzettend veel info in dit topic dat je daarmee volgens mij zelf ook wel de keuze had kunnen maken. Hoe je bij het zuigen van e-tech komt snap ik al helemaal niet.The_Scratcher schreef op 06 March 2003 @ 01:03:
[...]
Ja jongens bedankt voor de gewééééldige info hier!!! (not dus)
Was ook meer sarcastisch bedoeld hoorBor_de_Wollef schreef op 06 March 2003 @ 09:45:
[...]
Joh, zo hoeft het ook niet hoor. Er staat al zo ontzettend veel info in dit topic dat je daarmee volgens mij zelf ook wel de keuze had kunnen maken. Hoe je bij het zuigen van e-tech komt snap ik al helemaal niet.
Dat de E-tech zuigt had ik ergens in een threadje gelezen dus daarom vroeg ik hier of dat klopte, ik constateerde dat zelf dus niet. Er is inderdaad genoeg info hier te vinden (en ook elders) en ik heb er ook gebruik van gemaakt. Het gevolg was echter dat ik door zo óntzettend veel info te verwerken al snel door de bomen het bos niet meer zag...

Ik moet zeggen dat de blauwe E-tech betrouwbaar blijkt in de praktijk, en m'n aanvankelijke kritiek op poortmappen is enigszins verholpen met de firmware upgrade (verdient absoluut nog geen schoonheidsprijs).
Ook zijn de poorten stealth te maken dmv de DMZ truc.
Alleen jammer dat in de nieuwe firmware de externe traffic led dood is, maar goed ... volgend firmware.... En dat rebooten is irritant - je moet je download onderbreken
Ook zijn de poorten stealth te maken dmv de DMZ truc.
Alleen jammer dat in de nieuwe firmware de externe traffic led dood is, maar goed ... volgend firmware.... En dat rebooten is irritant - je moet je download onderbreken
T'is dan ook een beta he. Op de site wordt al op dit soort problemen gewezen zag ik. Bij problemen kun je altijd terug naar de vorige firmware. Overigens de eerste keer dat ik zie dat e-tech beta firmwares op de site post.Zaadstra schreef op 06 March 2003 @ 22:10:
Verwijderd
ik kan nu drie routers kopen voor rond de 60 euro. Een SMC, SWeex of E-tech. Welke is de beste?
Dan doe je toch wat fout, ik heb hier dezelfde router, kan elkaar zien en na wat instellingen te hebben gewijzigd kan ik ook bestanden verzenden.Verwijderd schreef op 14 mei 2002 @ 15:55:
€125 Edimax breedband router + 4 poorts switch
Die hebben wij dus hier liggen.
Erg fijn ding nooit problemen mee.
Alleen wat we niet voorelkaar krijgen is dat we met trillian/msn bestanden kunnen verzenden.
En dat we de andere pc in het huis niet kunnen zien.
Maar ja dat ding is zo ingewikkeld je kan er zo veel mee.
Zijn al veel tech. goser geweest,
Maar kregen het ook niet aan de gang.
Het zo ook best aan windows xp kunnnen liggen.
Maar ja mij maakt toch niet veel uit wat me broertje of me pa op ze pc heeft staan.
Voor mij is het belangrijkst dat ik op internet kan.
Verwijderd
60 euro per stuk bedoelde ik.SED schreef op 07 March 2003 @ 18:02:
drie voor 60 euro, das voor niks
Kies die E-tech maar. een witte?

De E-tech is een blauwe. Past mooi bij m'n vloerbedekking
Dus de E-tech is de beste van de drie?
En 'k kan ook nog een Unex kiezen voor 70 euro.
Verwijderd
Ik heb nu een maand de draytek 2300 in gebruik ideale router. Voorkeur ging uit naar deze, omdat er een printserver bijzat. Dees werkt overigens priman. Ten tweede kan 16 VPN tunnels opbouwen. Monteerbaar voor aan de muur. De WAN poort is sneller dan de snelste huidige ADSL verbindingen. Natuurlijk alle andere opties al zijn voorganger de 2200. Ideale router en een printserver is ideaal.
Verwijderd
ik had hem voor 172 incl verzendskosten gekocht thuis afgeleverd binnen 5 werkdagen bij maxpert.nlVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 19:21:
En hoe duur koste die?
Die Sweex is volgens mij helemaal niet zo verkeerd hoor. In de Computer!Totaal van maart staat op blz. 73 een leuke review. Ik had hem ook aangeschaft aan de hand van dit artikel maar kon hem gelijk weer terugsturen, DUH! Ik heb nl geen ethernet modem en die heb je dus wel nodig, en dat hadden ze bij C!T er "vergeten" bij te zetten. Da`s lekker jaVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 19:13:
[...]
60 euro per stuk bedoelde ik.![]()
De E-tech is een blauwe. Past mooi bij m'n vloerbedekking![]()
Dus de E-tech is de beste van de drie?
En 'k kan ook nog een Unex kiezen voor 70 euro.

Die van de blauwe router is inderdaad beta, maar die van de blauwe adsl modem/router niet! (volgens de d/l pagina dan)Bor_de_Wollef schreef op 06 maart 2003 @ 22:47:
[...]
T'is dan ook een beta he. Op de site wordt al op dit soort problemen gewezen zag ik. Bij problemen kun je altijd terug naar de vorige firmware. Overigens de eerste keer dat ik zie dat e-tech beta firmwares op de site post.
Verwijderd
Kijk deze bedoel ik

Is dit dan de verkeerde?
specs:
Omschrijving:
Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde 10/100Mbps switch met 4 poorten en ingebouwde DHCP-server.
Technische specificaties:
- Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)
- Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp
- 1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
- Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
- Eenvoudig te configureren via web browser
- Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN
- Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
- Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
- Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
- Ondersteunt Virtual Private Network (VPN) pass-through
- WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)
- Ingebouwde DHCP-server for LAN
- Static Routing Table
- Ondersteunt Access Control
- Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
- Ondersteunt Visual Computer (Multi-DMZ, DDNS)
- Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
- Resetknop voor fabrieksinstellingen
- Ondersteunt o.a. Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed
En zijn SMC en Sweex een beetje goede merken?

Is dit dan de verkeerde?
specs:
Omschrijving:
Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde 10/100Mbps switch met 4 poorten en ingebouwde DHCP-server.
Technische specificaties:
- Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)
- Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp
- 1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
- Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
- Eenvoudig te configureren via web browser
- Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN
- Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
- Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
- Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
- Ondersteunt Virtual Private Network (VPN) pass-through
- WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)
- Ingebouwde DHCP-server for LAN
- Static Routing Table
- Ondersteunt Access Control
- Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
- Ondersteunt Visual Computer (Multi-DMZ, DDNS)
- Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
- Resetknop voor fabrieksinstellingen
- Ondersteunt o.a. Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed
En zijn SMC en Sweex een beetje goede merken?
In de nieuwe HardareInfo die nu pas uit is staat een behoorlijk uitgebreide test van maar liefst 16 routers! Zo`n beetje alle gangbare merken passeren de revue, misschien interessant voor sommigen hier...
Welke worden behandeld? In de meeste reviews zie ik de draytek en e-tech missen namelijk terwijl dit toch zo'n beetje de betere en populairdere zijn dacht ik. Hoe is de diepgang van het artikel?The_Scratcher schreef op 08 March 2003 @ 15:40:
In de nieuwe HardareInfo die nu pas uit is staat een behoorlijk uitgebreide test van maar liefst 16 routers! Zo`n beetje alle gangbare merken passeren de revue, misschien interessant voor sommigen hier...
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb het blad niet gekocht. Heb er vandaag in de winkel eens even snel doorgebladerd en zag wel dat de Sweex router een bronze star had. Voor de rest heb ik er niet zo opgelet omdat ik deze week m`n Draytek Vigor 2600 heb ontvangen. Deze stond er helaas niet in maar wel een vigor 2200 of 2300, ben vergeten welke het nou precies was, het was inieder geval wel een wireless.Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 16:31:
En welke komen als beste uit de test?
De E-tech stond er ook in, 2 dacht ik. Inieder geval de witte die andere weet ik niet meer. De diepgang heb ik niet zo op gelet (zie reply hierboven) maar het waren toch verschillende pagina`s. Uberhaupt wel een leuk blad als je de nodige hardware reviews wilt lezen.Bor_de_Wollef schreef op 08 March 2003 @ 16:04:
[...]
Welke worden behandeld? In de meeste reviews zie ik de draytek en e-tech missen namelijk terwijl dit toch zo'n beetje de betere en populairdere zijn dacht ik. Hoe is de diepgang van het artikel?
Verwijderd
Tuurlijk zijn alle routers goed, neem daarom de goedkoopste, vooral voor eenvoudig gebruik is de goedkoopste meestal de beste keus.
Degene die ik hier nog niet heb horen noemen is zeker de goedkoopste en draait bij mij als een tierelier, zowel internet als mijn eigen netwerk.
en elke router ondersteund zo'n beetje adsl (pptp) als kabel (pppoe)
zie www.sweex.com
de installatie is een fluitje van een cent, handleiding erbij en draaien maar
Degene die ik hier nog niet heb horen noemen is zeker de goedkoopste en draait bij mij als een tierelier, zowel internet als mijn eigen netwerk.
zie www.sweex.com
Euhm, als je een beetje verder naar boven had gekeken...Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:16:
zie www.sweex.com

Wat kost ie? Volgens mij is ie al vaker voorbij gekomen hier hoor.. Waren in het begin nogal wat problemen mee meen ik me te herinneren. Gelukkig zijn die opgelost en is 't nou een leuk goedkoop apparaatje.Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:16:
Tuurlijk zijn alle routers goed, neem daarom de goedkoopste, vooral voor eenvoudig gebruik is de goedkoopste meestal de beste keus.
zie www.sweex.com
Verwijderd
ik was zoals gewoonlijk weer een beetje traag, maar nogmaals het is een aanrader, ik draai sinds de laatste hcc dagen zonder probs
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat nou het verschil is tussen de blauwe en de witte E-tech router? En welke is de betere?
k wordt niet veel wijzer van dit grote topic. Ik twijfel momenteel tussen een Draytek Vigor 2300 en een 3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Gateway. Weet dus niet voor welke ik moet gaan, de prijs is nagenoeg hetzelfde. 3Com is kwaliteit en mijn andere netwerkspullen zijn ook van 3Com.
Wat is het voordeel van beiden?
Wat is het voordeel van beiden?
Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in Vigor.
Mijn 2200e is binnen 24 uur doodgegaan
geknetter, rook en toe niks meer
Lekker klote-apparaat
Mijn 2200e is binnen 24 uur doodgegaan
geknetter, rook en toe niks meer
Lekker klote-apparaat
Nofi, maar als je het topic gelezen had, had je dat zelf ook kunnen ontdekken.Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 19:04:
Kan iemand mij uitleggen wat nou het verschil is tussen de blauwe en de witte E-tech router? En welke is de betere?
Maar goed: nog 1 keer: de blauwe is de opvolger van de witte. Wordt ook wel gekenmerkt als e-tech ADSL router V2. Verschillen zijn alleen SNMP en uPNP ondersteuning.
Welke beter is? Beide even goed. En aangezien de witte schaars wordt, zal je vanzelf wel de blauwe krijgen als je er eentje koopt
[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 10-03-2003 18:09 ]
Hmmm, geen geduld? Waarom vroeg je het danVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 19:59:
'k Heb al een sweex gekocht.
Mijn edimax router is net doodgegaan. Ik weet niet waarom maar hij reageert niet meer geen lichtjes niks gewoon dood. Ik moet waarschijnlijk een nieuwe router kopen. Het bonnetje is nog wel kwijt
Verwijderd
De mijne doet het NOG, maar ben bang dat ie ook binnenkort eraan is.ismael86 schreef op 11 maart 2003 @ 07:41:
Mijn edimax router is net doodgegaan. Ik weet niet waarom maar hij reageert niet meer geen lichtjes niks gewoon dood. Ik moet waarschijnlijk een nieuwe router kopen. Het bonnetje is nog wel kwijt
Das al mn 2de Edimax router en dat binnen een jaar
Voor verdere uitleg zie Edimax br6004+ router problemen .
Ik zeg trouwens niet dat Edimax slecht is of zo, maar het is volgens mij niet de bedoeling dat die 2 keer in 1 jaar eraan gaat
Ik zit te denken aan een Repotec RP-IP515LM of een Draytek Vigor2200e(vanwege dat die 2 niet al te duur zijn in een winkel dichtbij, en ik ben niet iemand die dingen verstuurd of laat bestellen).
Maar ik ben er nog niet helemaal aan uit dus het kan nog vanalles worden
Verwijderd
Ik moet gewoon wat kopen
OP routershop.nl zag ik staan dat de E-tech niet met motorola modems werkt (die ik heb). Ik weet niet of dat waar is. Maar toen heb ik de sweex maar gekocht (voldoet goed)
Verwijderd
Mag ik m?ismael86 schreef op 11 March 2003 @ 07:41:
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik ben bezig om voor m'n pa een adsl modem/routertje te zoeken en m'n oog is gevallen op het blauwe beestje van E-Tech. Na deze thread een beetje doorgebladerd te hebben lijkt het best een aardig dingetje te zijn.
Nou is mij door iemand wijsgemaakt dat de E-Tech hetzelfde model zou zijn als een van Amigo (zie links beneden). Als het goed is zou ik dus ook de Amigo firmware in de E-Tech kunnen pleuren....toch? Of levert dat een retourtje service afdeling op =).
Amigo beestje:
http://www.amigo.com.tw/products/router/AMXCA64E.htm
E-Tech beestje:
http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm
Ik ben bezig om voor m'n pa een adsl modem/routertje te zoeken en m'n oog is gevallen op het blauwe beestje van E-Tech. Na deze thread een beetje doorgebladerd te hebben lijkt het best een aardig dingetje te zijn.
Nou is mij door iemand wijsgemaakt dat de E-Tech hetzelfde model zou zijn als een van Amigo (zie links beneden). Als het goed is zou ik dus ook de Amigo firmware in de E-Tech kunnen pleuren....toch? Of levert dat een retourtje service afdeling op =).
Amigo beestje:
E-Tech beestje:
Hij ziet er wel aardig hetzelfde uit maar of ze van binnen ook identiek zijn vraag ik me af. Misschien gebruiken ze alleen dezelfde behuizing? Heb nog nooit van die amigo dingen gehoord overigens.Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 02:54:
Hallo mensen,
Ik ben bezig om voor m'n pa een adsl modem/routertje te zoeken en m'n oog is
Amigo beestje:
E-Tech beestje:
Verwijderd
Ik heb ook ff van allebei firmware updates gedownload en de benaming van de firmware bestanden komt erg overeen, ook komt de grootte van beide firmwares erg dicht in de buurt van elkaar.
Het vreemde is als je de handleiding van het Amigo ding download (http://www.amigo.com.tw/download/AMX-CA61E0507.zip); dan blijkt er op de screenshots van de webconfigger een Conexant logo te staan.
-edit-
Net een reply van E-Tech support gehad (antwoord binnen 1 uur!
):
--------------------------------------------
Van: E-Tech Support
Onderwerp: Re: Vragen over 4 poorts ADSL router/modem combo (NL)
Het apparaat is identiek, alleen zijn er een aantal versies in omloop, en
niet
iedere firmware past in iedere versie. (dit staat ook op de webpage,
het mac-adres is van belang bij upgraden v/d firmware)
Met vriendelijke groet,
E-Tech Support
Het vreemde is als je de handleiding van het Amigo ding download (http://www.amigo.com.tw/download/AMX-CA61E0507.zip); dan blijkt er op de screenshots van de webconfigger een Conexant logo te staan.
-edit-
Net een reply van E-Tech support gehad (antwoord binnen 1 uur!
Van: E-Tech Support
Onderwerp: Re: Vragen over 4 poorts ADSL router/modem combo (NL)
Het apparaat is identiek, alleen zijn er een aantal versies in omloop, en
niet
iedere firmware past in iedere versie. (dit staat ook op de webpage,
het mac-adres is van belang bij upgraden v/d firmware)
Met vriendelijke groet,
E-Tech Support
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 13:14 ]
Er is net een nieuwe firmware voor de Edimax router op de frontpage verschenen: meuktracker: Edimax BR-6104 0.64
Ik zit erover te denken om een Draytek Vigor 2200E aan te schaffen, ik wil graag weten of er problemen zijn in combinatie met Battlefield 1942. Dit omdat mijn IPCop-bak hier namelijk wel problemen mee heeft, verbindingen worden allemaal gemaakt alleen als ik online ga spelen krijg ik continue de waarschuwing dat er netwerkproblemen zijn gedetecteerd wat resulteert in lagging.
edit:
Ik heb voor de zelfde prijs een Vigor 2300 kunnen aanschaffen, we'll see..
Ik heb voor de zelfde prijs een Vigor 2300 kunnen aanschaffen, we'll see..
[ Voor 12% gewijzigd door SenZatioN op 21-03-2003 16:41 . Reden: typo ]
My software never has bugs, it just develops random features...
FYI: Met die firmware heb ik dus problemen. Waar het aan ligt weet ik niet 100% zeker, maar na terug flashen van oude (0.59) was alles weer normaal.Bor_de_Wollef schreef op 20 March 2003 @ 15:18:
Er is net een nieuwe firmware voor de Edimax router op de frontpage verschenen: meuktracker: Edimax BR-6104 0.64
Problemen waren disconnect (gevolgd door reconnects), alsof de idle timer afliep, maar er was wèl verkeer en idle timer stond uit. Ik zou zeggen een bugje, maar het zou ook aan de verbinding kunnen liggen (wel èrg toevallig dat het precies weer ophoud nu terug flashen).
Nieuwe firmware heeft wel vele veranderingen, de Firewall is uitgebreider er is DDNS en uPnP support.
Is er trouwens iemand die weet hoe je met een Alcatel Home bijvoorbeeld van "Static IP" gebruik kan maken (hoeft edimax ook niet meer in te bellen), of van PPPoE (of heeft dat geen voordelen tov PPTP?). De Alcatel is getweaked en het is een 'oude', die zelf dus eigenlijk nog geen router is. Met de tweak kan je het modem als NAT-router later fungeren (dat wil ik dus niet), maar je zou 1 PC direct op internet kunnen zetten (die 1 PC zou dus de Edimax worden).
Verwijderd
Toch even wat dingen ophelderen over de E-techs die in omloop zijn, de blauwe E-tech met met de zwarte plastic aan/uit knop is de V1 ADSL-router, die met de metalen penschakelaar is de V2 (staat ook onder op een sticker).
Als het om verbindingen op DSL met BBNED gaat houdt er rekening mee dat deze NIET gecertificeerd zijn, dit houdt in dat je er geen support op kan krijgen. Dit komt omdat ze nog wel eens willen klapperen op de DSLAM. Persoonlijk heb ik vanaf showtime versie 3.14 geen problemen daar meer mee gehad, de problemen schijnen volledig verdwenen te zijn met een firmware die nu nog beta is.
Ik kwam de SMC router al tegen in het verhaal, deze maakt gebruik van precies dezelfde showtime firmware als de E-techs, even voor de duidelijkheid, dit is dus de firmware die je WAN verbinding (ADSL) tot stand brengt en niet je gewone/customer firmware.
Halverwege april komt er een interresant product op de markt. Een nieuwe ZyXEL router die dezelfde specs biedt als de E-tech plus een aantal extra opties zoals een PCMCIA gleuf waar men later een wireless card in kan pluggen waarmee de router tevens wireless accesspoint wordt. Ook interresant voor de freaks is dat deze ook per console te benaderen is met bijgeleverde kabel. De console draait op ZyNOS een OS voor de producten van ZyXEL.
Even nog voor de duidelijkheid, ik test een hoop routers en dit zijn mijn ervaringen en die zyxel is mijn huidige.
Als het om verbindingen op DSL met BBNED gaat houdt er rekening mee dat deze NIET gecertificeerd zijn, dit houdt in dat je er geen support op kan krijgen. Dit komt omdat ze nog wel eens willen klapperen op de DSLAM. Persoonlijk heb ik vanaf showtime versie 3.14 geen problemen daar meer mee gehad, de problemen schijnen volledig verdwenen te zijn met een firmware die nu nog beta is.
Ik kwam de SMC router al tegen in het verhaal, deze maakt gebruik van precies dezelfde showtime firmware als de E-techs, even voor de duidelijkheid, dit is dus de firmware die je WAN verbinding (ADSL) tot stand brengt en niet je gewone/customer firmware.
Halverwege april komt er een interresant product op de markt. Een nieuwe ZyXEL router die dezelfde specs biedt als de E-tech plus een aantal extra opties zoals een PCMCIA gleuf waar men later een wireless card in kan pluggen waarmee de router tevens wireless accesspoint wordt. Ook interresant voor de freaks is dat deze ook per console te benaderen is met bijgeleverde kabel. De console draait op ZyNOS een OS voor de producten van ZyXEL.
Even nog voor de duidelijkheid, ik test een hoop routers en dit zijn mijn ervaringen en die zyxel is mijn huidige.
Wordt ie daar niet alleen maar onnodig duur van? Je hebt dan waarschijnlijk verhoogde kosten voor de router en ook nog eens een dure pcmcia wireless kaart die er in moet. Lijkt me dat het totaal wellicht hoger uit gaat vallen dan een normaal wireless product.Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 23:22:
Halverwege april komt er een interresant product op de markt. Een nieuwe ZyXEL router die dezelfde specs biedt als de E-tech plus een aantal extra opties zoals een PCMCIA gleuf waar men later een wireless card in kan pluggen waarmee de router tevens wireless accesspoint wordt.
Verwijderd
Nope, consumentenprijs zal 95-130 euro zijn, voor het wireless kaartje 60-75 euro is de verwachting.
Ik heb zelf een router/4ports-switch van Sweex (http://www.sweex.nl) en ik heb er 56 EUR voor betaald. Heeft alle functies die nodig zijn om internet te delen, poorten te mappen, NAT en firewall in te stellen etc.
Hij werkt hier prima, en is uiteraard stukken goedkoper dan alle bovengenoemde routers.
Deze router ondersteund alleen geen VPN, dacht ik, maar dat heb ik ook niet nodig thuis.
Kosten: €58,=
Hij werkt hier prima, en is uiteraard stukken goedkoper dan alle bovengenoemde routers.
Deze router ondersteund alleen geen VPN, dacht ik, maar dat heb ik ook niet nodig thuis.
Kosten: €58,=
[ Voor 3% gewijzigd door RMYuma op 30-03-2003 10:23 ]
| Specs Aurora24 | My music |
Verwijderd
Ik heb deze router gekocht http://www.micronet.com.tw/Products/adsl/adsl.asp
(sp3352 met ingebouwde switch)
- het bevalt goed en de webinterface is zeer makkelijk om mee te werken zelf voor de beginnende als ik.
- firmware update komen regelmatig 1 keer per maand of zo.
- drie verschillende manier om het te configureren: telnet, webinterface of serieel port.
- kwa prijs in het midden segment +- € 175
Een beetje info stond op de pcm tijdscrift (expertgids voorjaar 2003) over deze router, die trouwens als een van de beste uit kwam als functionaliteit met een 7.5.
Handleiding stond als slecht maar telkens als er firmware update komen wordt het beter.
ik hoor het graag van anderen hun ervaringen met deze router
(sp3352 met ingebouwde switch)
- het bevalt goed en de webinterface is zeer makkelijk om mee te werken zelf voor de beginnende als ik.
- firmware update komen regelmatig 1 keer per maand of zo.
- drie verschillende manier om het te configureren: telnet, webinterface of serieel port.
- kwa prijs in het midden segment +- € 175
Een beetje info stond op de pcm tijdscrift (expertgids voorjaar 2003) over deze router, die trouwens als een van de beste uit kwam als functionaliteit met een 7.5.
Handleiding stond als slecht maar telkens als er firmware update komen wordt het beter.
ik hoor het graag van anderen hun ervaringen met deze router
Verwijderd
wat is VPN pass through en wat is het verschil met andere VPN routers
en wat kan ik er mee?
ik ben van plan om een blauwe e-tech te kopen (heb een chello kabel internet)
deze heeft VPN pass through,
andere model van e-tech heeft VPN met coprocessor en encryptie..
wat mis ik?
kan ik van buiten geen connectie maken naar mijn eigen PC thuis?
en wat kan ik er mee?
ik ben van plan om een blauwe e-tech te kopen (heb een chello kabel internet)
deze heeft VPN pass through,
andere model van e-tech heeft VPN met coprocessor en encryptie..
wat mis ik?
kan ik van buiten geen connectie maken naar mijn eigen PC thuis?
VPN passthorugh maakt het mogelijk bijvoorbeeld een Windows XP VPN connectie te gebruiken door de router heen. Native VPN support maakt het mogelijk de router zelf een VPN connectie op te laten bouwen met bv een andere router. In de eerste groep zit E-tech, in de tweede groep zit Draytek. Dat verklaard ook deels de veel hogere prijs van de tweede groep. Stel je overigens van Native VPN support niet te veel voor, je haalt met de soho routers van bv Draytek erg lage snelheden wanneer je gebruik maakt voor VPN. Vaak genoeg voor hobby werk etc maar het is niet te vergelijken met een dedicated VPN terminator. Kijk zelf of je VPN vanaf de router nodig bent.wat is VPN pass through en wat is het verschil met andere VPN routers
en wat kan ik er mee?
Ik ben van plan een D-link DI-604 te kopen (68€), ik heb hier nu een paar pagina's doorlopen maar heb hem niet echt direct tegengekomen 
Wie heeft er slechte/goede ervaringen met deze router?
Als ie slecht is denk ik voor een Linksys te gaan (85€)
Wie heeft er slechte/goede ervaringen met deze router?
Als ie slecht is denk ik voor een Linksys te gaan (85€)
Snelheid is in de meeste gevallen ook geen issue.Bor_de_Wollef schreef op 26 March 2003 @ 08:39:
[...]
Stel je overigens van Native VPN support niet te veel voor, je haalt met de soho routers van bv Draytek erg lage snelheden wanneer je gebruik maakt voor VPN. Vaak genoeg voor hobby werk etc maar het is niet te vergelijken met een dedicated VPN terminator. Kijk zelf of je VPN vanaf de router nodig bent.
Stel je hebt op werk een firewall staan en de mensen thuis moeten via VPN bij hun mail komen... de Drayteks zijn hier best geschikt voor, de mensen daarachter merken er niks van.
Zelf werk ik er ook op deze manier mee dus ik start een TS sessie op en de VPN gaat aan.
Daarbij loop je meestal tegen het upstream limiet aan van de internet verbinding dan die van de router. Chello is maar 16KB/s, dat haal ik makkelijk met 3DES vpn als ik een bestand upload.
Zelfde als een gratis tooltje dus of een vpn client die bij de firewall hoort zoals Securemote en Cisco VPN client. Veel goedkoper dan iedereen met een router uitrusten.Redje schreef op 26 maart 2003 @ 15:02:
[...]
Snelheid is in de meeste gevallen ook geen issue.
Stel je hebt op werk een firewall staan en de mensen thuis moeten via VPN bij hun mail komen... de Drayteks zijn hier best geschikt voor, de mensen daarachter merken er niks van.
Ik ben ook van plan om een router aan te gaan schaffen.
Nu is mijn keus gevallen op de:
1. E-Tech
2. Draytek Vigor2200 (Net iets te duur eigenlijk)
Alleen: Ik heb dus een @home verbinding met een Motorola modem. Nu las ik op Routershop dat de E-tech niet geschikt was voor een Motorola modem. Werkt deze combi dan in z'n geheel niet of is de snelheid dan 10Mbps ipv 100Mbps?
Of is er een andere reden dat deze combi niet werkt?
Nu is mijn keus gevallen op de:
1. E-Tech
2. Draytek Vigor2200 (Net iets te duur eigenlijk)
Alleen: Ik heb dus een @home verbinding met een Motorola modem. Nu las ik op Routershop dat de E-tech niet geschikt was voor een Motorola modem. Werkt deze combi dan in z'n geheel niet of is de snelheid dan 10Mbps ipv 100Mbps?
Of is er een andere reden dat deze combi niet werkt?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Heb even een vraagje heb hier 2 routers liggen een e-tech en een linksys allebei kabel/adsl routers met 4poorts switch maar welke moet ik kiezen? (heb op allebei de nieuwste firmware geinstalled)
Verwijderd
ik heb hier sinds zaterdag de linksys router befsr41 v2,
tot nu toe ben ik tevreden over dit routertje,
ik zat te twijfelen tusssen repotec (vanwege de printserver), e-tech en linksys
uiteindelijk toch de linksys genomen
kijk ook naar http://www.practicallynetworked.com/
de e-tech en repotec zullen ook wel goed zijn...
tot nu toe ben ik tevreden over dit routertje,
ik zat te twijfelen tusssen repotec (vanwege de printserver), e-tech en linksys
uiteindelijk toch de linksys genomen
kijk ook naar http://www.practicallynetworked.com/
de e-tech en repotec zullen ook wel goed zijn...
Verwijderd
Ach laat ik ook maar een die-van-mij-is-goed bericht plaatsen:
Draytek! Ik heb de Vigor 2600 met ingebouwd ADSL modem, helemaal blij mee!
En omdat het een 2-in-1 is, heb je dus ook nooit probs met de verbinding tussen router en modem.
Draytek! Ik heb de Vigor 2600 met ingebouwd ADSL modem, helemaal blij mee!
En omdat het een 2-in-1 is, heb je dus ook nooit probs met de verbinding tussen router en modem.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 07:53 ]
Als je ze allebei hebt liggen neem ik aan dat je ze ook allebei kunt testen. Dan kun je er zelf achterkomen welke jou het beste bevalt.artec schreef op 28 March 2003 @ 15:19:
Heb even een vraagje heb hier 2 routers liggen een e-tech en een linksys allebei kabel/adsl routers met 4poorts switch maar welke moet ik kiezen? (heb op allebei de nieuwste firmware geinstalled)
denk ook ns aan svec lekkr goedkoop routertje (90€) werkt als een trein heeft ook alle bovenstaande mogelijkheden no problemo (bestanden verzenden met msn e.d. werkt ook gewoon)
Heb je een linkje naar die "svec" ? Nog nooit van gehoord en zo goedkoop vind ik hem ook nog niet vergeleken met de anderen (zelfde prijsklasse). Ben benieuwd wat voor apparaatje dat is.
Verwijderd
FF een update, m'n pa heeft in z'n oneindige wijsheid het standaard KPN Thomson/Alcatel Speedtouch 'ethernetmodem' gekocht. Ik heb daar gewoon een 100mbit switchje achtergeknoopt, werkt ook prima zullen we maar denken. Hangen twee W98 desktops en een WinXP laptop achter.
BTW, zijn er routers met een ingebouwde SSH server (of is dit weer een hele domme vraag...)?
-edit- typo
BTW, zijn er routers met een ingebouwde SSH server (of is dit weer een hele domme vraag...)?
-edit- typo
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 12:29 ]
Een router met ingebouwde ssh server heb ik voor de soho markt nog niet gezien. De meeste hebben zelfs geen console oid.
Verwijderd
Een raar probleem met een ark SOHO router normaal behoort deze als subnet mask te geven 255.255.255.0 dit geeft de router wel aan mijn 1e pc maar de tweede pc krijgt toegewezen 255.0.0.0 waarmee ik prima internet op kan maar niet een netwerkverbinding heb met mijn 1e pc.
Stel ik op de tweede pc handmatig subnetmask in op 255.255.255.0 dan heb ik wel men netwerkverbinding maar geen internetverbinding meer.
wie heeft een idee van de oorzaak?
Stel ik op de tweede pc handmatig subnetmask in op 255.255.255.0 dan heb ik wel men netwerkverbinding maar geen internetverbinding meer.
wie heeft een idee van de oorzaak?
Ik heb nog niet zoveel gelezen over de Edimax BR-6104 Breedband Router + 4 Poorts Switch.
Iemand die er ervaring mee heeft?
Volgens een vriend werkt hij hartstikke goed.
Deze werkt wel met een Motorola modem, de E-tech zou dat niet kunnen want ondersteunt geen L2TP protocol.
Maar dat staat er bij de Edimax ook niet bij.
Hoe zit dit nou?
Werkt die E-tech er nou wel of niet met een Motorola modem?
Iemand die er ervaring mee heeft?
Volgens een vriend werkt hij hartstikke goed.
Deze werkt wel met een Motorola modem, de E-tech zou dat niet kunnen want ondersteunt geen L2TP protocol.
Maar dat staat er bij de Edimax ook niet bij.
Hoe zit dit nou?
Werkt die E-tech er nou wel of niet met een Motorola modem?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
De Repotec RP-IP515LM is hier al eerder genoemd, maar ik heb nog niet veel over ervaringen ermee gelezen. Graag zou ik dus horen of iemand er iets zinnigs over kan zeggen op de verschillende ADSL- en kabelverbindingen die er zijn. Ik wil netwerkje aanleggen bij verschillende kennissen met resp. Chello, @Home, Mxstream (HCC) en BabyXL (Tiscali). Ingebouwde (4p) switch is tevens "eis".
Deze Repotec is overigens met 4p switch en een printerserver en voor 69 euro te verkrijgen (zie pricewatch).
Als Sweex (vanaf 47 euro), E-tech (niet in pricewatch, 47 euro bij Harddata) of Svec FD2161A goed alternatief zijn, dan hoor ik het graag.
Ik weet inmiddels dat DrayTek leuke routers maakt, maar zie de voordelen niet voor een huis-, tuin- en keukennetwerkje. Vandaar dat ik in lagere prijsklasse zoek.
PS: Wel jammer dat de E-tech routers (er zijn er met/zonder ADSL en met/zonder VPN) niet toegevoegd (kunnen) worden.
PS2: Ik zie nu dat er een prijsvergelijk is onder "Netwerk Routers" en onder "Multi-functionele Netwerkapparatuur". Ik keek alleen in de eerste. Het maakt het er niet handiger op...
PS3: Sweex is volledig identiek aan Edimax BR-6104 en die kost nu maar 39 euro!
Deze Repotec is overigens met 4p switch en een printerserver en voor 69 euro te verkrijgen (zie pricewatch).
Als Sweex (vanaf 47 euro), E-tech (niet in pricewatch, 47 euro bij Harddata) of Svec FD2161A goed alternatief zijn, dan hoor ik het graag.
Ik weet inmiddels dat DrayTek leuke routers maakt, maar zie de voordelen niet voor een huis-, tuin- en keukennetwerkje. Vandaar dat ik in lagere prijsklasse zoek.
PS: Wel jammer dat de E-tech routers (er zijn er met/zonder ADSL en met/zonder VPN) niet toegevoegd (kunnen) worden.
PS2: Ik zie nu dat er een prijsvergelijk is onder "Netwerk Routers" en onder "Multi-functionele Netwerkapparatuur". Ik keek alleen in de eerste. Het maakt het er niet handiger op...
PS3: Sweex is volledig identiek aan Edimax BR-6104 en die kost nu maar 39 euro!
[ Voor 50% gewijzigd door Velthuis op 04-04-2003 10:25 ]
Ik zit erover te denken om de Edimax BR-6104W aan te schaffen. Dit is de 6104 + wireless. Over de gewone 6104 kan ik hier veel terug vinden, maar heb nog niets kunnen vinden over de 6104W. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar ik benieuwd naar ben is hoe de kwaliteit van de Access Point is. Ik zie in de specs staan dat deze 1 antenne heeft, waar andere Access Points 2 antenne's aan boord hebben. Is dit van invloed op de kwaliteit van het signaal?
2e vraag is, werkt deze goed met Mxstream?
2e vraag is, werkt deze goed met Mxstream?
[ Voor 6% gewijzigd door Xanion op 07-04-2003 20:10 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik zie anders zat E-tech hier staanVelthuis schreef op 02 April 2003 @ 16:15:
Ik heb hem net besteld via Routershop.nl
Verwijderd
Ik heb een us robotic 8000a met printserver en upnp support. (de 8000 is ongeveer gelijk maar heeft geen upnp).
ik heb hem ongeveer een week,
ik heb thuis 2 pc's en een laptop
ervaringen tot nu toe (ik heb de laatste firmware 2.5)
filter en log mogelijkheden zijn beperkt, printserver werkt ok.
mogelijkheid om een PC in DMZ te zetten
geen optie om upnp aan en uit te zetten
file send en receive bij msn 5.0 en kazaa werken goed (ik weet niet of dit komt omdat mijn PC geDMZ is) , verder heb ik niets ingesteld om deze werkend te krijgen
voice/video enzo heb ik niet kunnen testen omdat ik geen microfoon en camera heb.
ik merk geen snelheid verlies.
ik heb hem ongeveer een week,
ik heb thuis 2 pc's en een laptop
ervaringen tot nu toe (ik heb de laatste firmware 2.5)
filter en log mogelijkheden zijn beperkt, printserver werkt ok.
mogelijkheid om een PC in DMZ te zetten
geen optie om upnp aan en uit te zetten
file send en receive bij msn 5.0 en kazaa werken goed (ik weet niet of dit komt omdat mijn PC geDMZ is) , verder heb ik niets ingesteld om deze werkend te krijgen
voice/video enzo heb ik niet kunnen testen omdat ik geen microfoon en camera heb.
ik merk geen snelheid verlies.
fayso> De PC waarvoor DMZ aanstaat heeft volgens mij gewoon alle poorten open (geen firewall), waarmee uiteraard alles werkt. Correct me if I'm wrong...
Verwijderd
ik zal vanavond mijn PC uit DMZ halen en kijken of file send en receive goed gaat
maar wat DMZ doet weet ik ook niet.. Demitralized Zone
maar wat DMZ doet weet ik ook niet.. Demitralized Zone
Verwijderd
wat vinden jullie van de routers van SMC (Barricade)? Ik vind het vreemd dat dit merk in dit topic niet aan bod komt...
Verwijderd
ik dacht dat ook, maar bij mij staat DMZ aan voor mijn laptop maar ik kan met MSN messenger toch niet voice-chatten (wel bestanden verzenden)...Velthuis schreef op 08 april 2003 @ 09:30:
fayso> De PC waarvoor DMZ aanstaat heeft volgens mij gewoon alle poorten open (geen firewall), waarmee uiteraard alles werkt. Correct me if I'm wrong...
ElPacino> Mmm, ik ben ook leek op router/firewall gebied hoor, maar denk dat mijn uitspraak klopt dat DMZ gewoon alles open zet voor de specifiek aangeduide PC. Ik weet niet of daarmee ook duidelijk is dat bij een request van buitenaf op bijvoorbeeld poort 6891 (MSN file ontvangen) er gecommuniceerd moet worden met die bewuste PC. Het kan zijn dat dat alsnog met portmapping moet (6891 specifiek aan bewuste PC toewijzen en bijvoorbeeld 6892 aan PC2 enzovoorts).
MSN Messenger voice-chatten gaat via poort 6901 volgens FAQ.
MSN Messenger voice-chatten gaat via poort 6901 volgens FAQ.
[ Voor 8% gewijzigd door Velthuis op 08-04-2003 14:02 ]
Verwijderd
Ik zat te kijken naar de Draytek Vigor2200WE
De vaste connecties zijn denk ik wel goed.
Maar hoe zit het met de Wireless connections ?
Of vinden jullie deze router helemaal niet zo goed.
Ik heb een ADSL (MxStream) van XS4all
Wat ik wil:
- MSN, ICQ verzenden/ontvangen
- Meerdere PC's Online
- FTP servertje
- Games online met meerdere PC's
De vaste connecties zijn denk ik wel goed.
Maar hoe zit het met de Wireless connections ?
Of vinden jullie deze router helemaal niet zo goed.
Ik heb een ADSL (MxStream) van XS4all
Wat ik wil:
- MSN, ICQ verzenden/ontvangen
- Meerdere PC's Online
- FTP servertje
- Games online met meerdere PC's
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 14:32 ]
Ik heb van de week een E-tech router besteld, bij ComputerOnderdeel.com .
Vandaag heb ik de router binnen gekregen en deze werkt ook gewoon goed.
Alleen het is een grijze. Nu weet ik niet precies wat het verschil is tussen een grijze of een blauwe.
Is er wel verschil??
Hij verschilt ook van plaatje van bv routershop.nl Het degene die op de e-tech site staat.
http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm
Vandaag heb ik de router binnen gekregen en deze werkt ook gewoon goed.
Alleen het is een grijze. Nu weet ik niet precies wat het verschil is tussen een grijze of een blauwe.
Is er wel verschil??
Hij verschilt ook van plaatje van bv routershop.nl Het degene die op de e-tech site staat.
http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm
Overigens heb ik inmiddels een Edimax BR-6104 (identiek aan Sweex) geplaatst in een LAN en verbonden met een Com21 modem op Chello. Alles werkt prima met firewall uit. Nog geen tijd gehad om ingebouwde NAT firewall aan te zetten en MSN/ICQ/Kazaa filetransfer te testen.
DMZ forward alle poorten naar een specifieke PC. Helaas is dit geen garantie dat ALLES werkt, voor bijvoorbeeld MSN voice en video is over het algemeen alsnog UPNP nodig.Velthuis schreef op 08 april 2003 @ 09:30:
Zeker wel verschil. De blauwe is de V2 van de grijze. De blauwe heeft bovendien Universal Plug and Play en de grijze tot op dit moment nog niet. UPnP heb je nodig als je met meerdere pc's bestanden wilt verzenden en ontvangen via msn messenger.the-spawn schreef op 08 April 2003 @ 16:08:
Is er wel verschil??
[/url]
Dit soort vragen komen vaker voorbij. Over het algemeen is dat een teken dat niet veel mensen die router hebben. Ik zou zeggen doe wat research en vertel in dit topic je bevindingen zodat de rest er ook wat aan heeft.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 11:57:
wat vinden jullie van de routers van SMC (Barricade)? Ik vind het vreemd dat dit merk in dit topic niet aan bod komt...
SVEC is te vinden onder www.svec.com
Ik heb zelf interesse in de SVEC 2162. http://www.svec.com/PRODUCTS/DSL/FD2162EDS.HTM
Dit zijn de specs:
One 10/100Mbps WAN port, four 10/100Mbps auto-sensing ports with switch function let several computers can share one high-speed broadband connection
Support various connection types: PPPoE, PPTP, Static IP and Dynamic IP, more easily to connect to Internet
Built in firewall technology protects against Internet attacks
Built in NAT for sharing one IP address to all LAN users
Built in DHCP server for LAN and DHCP client for WAN more easy to use
Support Alias IP and Virtual Server to secure intranet servers
Client filtering function let network administrator can block client PCs accessing the Internet based on IP address, MAC address, application types and time setting
Web-based user interface for easy setup and remote management from Internet
Clone MAC Address function allows quickly copy MAC address of the Network Interface Card installed in the PC and replace the WAN MAC address with this MAC address for the ISP required
Upgradeable firmware for future function
Support UPnP
Ik kan alleen nergens een winkel vinden waar ik deze kan kopen.
In de pricewatch staat wel de 2161A, maar dit is dus een oudere versie.
Iemand enige idee waar ik deze kan kopen?
Ik heb zelf interesse in de SVEC 2162. http://www.svec.com/PRODUCTS/DSL/FD2162EDS.HTM
Dit zijn de specs:
One 10/100Mbps WAN port, four 10/100Mbps auto-sensing ports with switch function let several computers can share one high-speed broadband connection
Support various connection types: PPPoE, PPTP, Static IP and Dynamic IP, more easily to connect to Internet
Built in firewall technology protects against Internet attacks
Built in NAT for sharing one IP address to all LAN users
Built in DHCP server for LAN and DHCP client for WAN more easy to use
Support Alias IP and Virtual Server to secure intranet servers
Client filtering function let network administrator can block client PCs accessing the Internet based on IP address, MAC address, application types and time setting
Web-based user interface for easy setup and remote management from Internet
Clone MAC Address function allows quickly copy MAC address of the Network Interface Card installed in the PC and replace the WAN MAC address with this MAC address for the ISP required
Upgradeable firmware for future function
Support UPnP
Ik kan alleen nergens een winkel vinden waar ik deze kan kopen.
In de pricewatch staat wel de 2161A, maar dit is dus een oudere versie.
Iemand enige idee waar ik deze kan kopen?
Ik gebruik de Draytek Vigor 2200e, en hij werkt perfect. Zelf vind ik hem perfect.
Verwijderd
Ik heb even een vraagje, ik heb de SMC 7004VBR ( barricade ) en kan ICQ file transfer maar op één manier goed werkend krijgen en dat door middel van stuk of 10 poorten te mappen naar een vast ip adres binnen de lan.
Dit is best wel lastig, dit moet dus anders kunnen, nu had ik het wel aardig aan de praat door als trigger poort 5190 op te geven en daarna 20000-20039 open gaan, maar doordat 5190 allen wordt "getriggerd" als je inlogt gaan de poorten op één of andere manier weer na een tijdje dicht, deze gaan weer open als ik reconnect met icq.
Iemand een PERFECTE oplossing hiervoor ?
Thanx
Dit is best wel lastig, dit moet dus anders kunnen, nu had ik het wel aardig aan de praat door als trigger poort 5190 op te geven en daarna 20000-20039 open gaan, maar doordat 5190 allen wordt "getriggerd" als je inlogt gaan de poorten op één of andere manier weer na een tijdje dicht, deze gaan weer open als ik reconnect met icq.
Iemand een PERFECTE oplossing hiervoor ?
Thanx
Ken ik eigelijk nog in posten? Noujah ik doe t maar dan he.
Is het al bekend dat ik in IPCOP versie 1.3 msn filetransfer kan doen? Hebben ze er ook iets van UPNP in gedaan?
Is het al bekend dat ik in IPCOP versie 1.3 msn filetransfer kan doen? Hebben ze er ook iets van UPNP in gedaan?
Voor de draytek eigenaren is er weer een nieuwe firmware, check de frontpage:
meuktracker: Draytek Vigor 2300 2.3.6
meuktracker: Draytek Vigor 2300 2.3.6
IPcop is toch software gebaseerd? In dit tipic komen meer de soho hardware matige routers als draytek, e-tech etc voorbij. Ik zou het dus niet weten.Is het al bekend dat ik in IPCOP versie 1.3 msn filetransfer kan doen? Hebben ze er ook iets van UPNP in gedaan?
[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 06-05-2003 17:12 ]
Ik wil binnenkort een router aanschaffen maar deze topic geeft geen beeld over welke router ik nou moet kiezen.
Aangezien ik het meeste hoor over de Draytech router leek mij deze een goede keus.
Ik was zeer zeker dat ik een draytech 2300 wou halen tot ik de problemen over de voeding las in een ander topic.
Ik wordt helemaal knetter van al die routers !
Ik wil graag een router waar ik weinig naar om hoef te kijken, en mag best wat kosten aangezien ik eerder een verkeerde goedkope router heb aangeschaft.
Het is erg simpel:
1. Alle software moeten probleemloos door de router gaan (kazaa, counter-strike, msn etc)
2. Geen geouwehoer met poortmapping.... tenzij ik natuurlijk bv. een ftp opzet.
3. Eenmaal ingesteld... bzzzt poef klaar en verdwijnt in de meterkast.
Kan deze Draytech 2300 dat? (prijs intresseerd me niet/ moet gewoon werken)
ja/nee
Aangezien ik het meeste hoor over de Draytech router leek mij deze een goede keus.
Ik was zeer zeker dat ik een draytech 2300 wou halen tot ik de problemen over de voeding las in een ander topic.
Ik wordt helemaal knetter van al die routers !
Ik wil graag een router waar ik weinig naar om hoef te kijken, en mag best wat kosten aangezien ik eerder een verkeerde goedkope router heb aangeschaft.
Het is erg simpel:
1. Alle software moeten probleemloos door de router gaan (kazaa, counter-strike, msn etc)
2. Geen geouwehoer met poortmapping.... tenzij ik natuurlijk bv. een ftp opzet.
3. Eenmaal ingesteld... bzzzt poef klaar en verdwijnt in de meterkast.
Kan deze Draytech 2300 dat? (prijs intresseerd me niet/ moet gewoon werken)
ja/nee