De volgende info wil ik graag delen met jullie. Het kan zijn dat het hier en daar al genoemd is in een draadje, maar zelf heb ik ervaren dat het lastig was om te vinden. Ik post het in NT omdat mensen daar op zoek zijn naar info voor het te gebruiken router in hun netwerkje dat (eventueel) is verbonden met breedband internet.
Er zijn op dit moment drie verschillende modellen in omloop:
- Het beige model V1 (zie bijvoorbeeld CrazyPC of Routershop)
- Het kleine blauwe model V2 waarover in andere draadjes gesproken wordt
- Het grijze model dat op de site van E-Tech staat afgebeeld.
Het zijn alle drie 4-port ADSL/cable routers zonder VPN server/copro/modem. De apparaten verschillen onderling niet zo veel, alleen in de webinterface zijn er wat kleine verschillen te vinden.
Alle 3 de apparaten doen hetzelfde werk; de buitenkant is het grootste verschil!
Verder hebben al deze routers op dit moment problemen met de Motorola eurodocsis modems, omdat die vaak het L2TP protocol gebruiken.
Het is vooralsnog onduidelijk of dit via een firmware te updaten is, i.v.m. de hoeveelheid RAM die in deze routers zit (in alle drie gelijk overigens...)
Er zijn op dit moment drie verschillende modellen in omloop:
- Het beige model V1 (zie bijvoorbeeld CrazyPC of Routershop)
- Het kleine blauwe model V2 waarover in andere draadjes gesproken wordt
- Het grijze model dat op de site van E-Tech staat afgebeeld.
Het zijn alle drie 4-port ADSL/cable routers zonder VPN server/copro/modem. De apparaten verschillen onderling niet zo veel, alleen in de webinterface zijn er wat kleine verschillen te vinden.
Alle 3 de apparaten doen hetzelfde werk; de buitenkant is het grootste verschil!
Verder hebben al deze routers op dit moment problemen met de Motorola eurodocsis modems, omdat die vaak het L2TP protocol gebruiken.
Het is vooralsnog onduidelijk of dit via een firmware te updaten is, i.v.m. de hoeveelheid RAM die in deze routers zit (in alle drie gelijk overigens...)