[Router] Probleem met Sitecom Router

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Sinds gisteren heb ik een 'Sitecom 10/100Mbps xDSL/Cable Router 45' in huis. Voorheen had ik enkel een 10/100 MB switch, 5 pc's in huis en een pc met daarop winroute pro. Dit liep allemaal redelijk, maar uit enegiebesparingsoverwegingen heb ik toch maar besloten om zo'n router aan te schaffen.

Gisteren sloot ik het ding aan, ging prima. Natuurlijk even doorgelinked met mijn switch zodat wel alle pc's op de router kunnen. Ik zat vroeger gewoon in de 192.168.1.* Ip range met 255.255.255.0 als Subnetmask. Nu heb ik gisteren de router het IP 192.168.1.99 gegeven en DHCP aangelaten. Natuurlijk ook keurig het MACadres ingesteld op de router. Ik wil heel graag gewoon mijn oude IP adressen houden op elke pc, dus deze laat ik statisch. Nu is enkel het probleem dat ik sinds vandaag maar een klein poosje kan internetten, en dan valt opeens de verbinding uit. Wanneer ik nu de router even van stroom ontdoe en hem achtereenvolgens weer aansluit werkt het weer even.

Erg vreemd, het zal wel een configuratieprobleem zijn ofzo. Ik hoop dat ik wat over het hoofd heb gezien.

P.S. Ik had altijd al een probleem met toen we nog winroute op 1 aparte pc hadden. Toen moest ik 's morgens altijd even de stekker van de modem van upc even 20 sec uit het stopcontact houden. Daarna deed hij het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kijk eens bij je instellingen of ie niet om de zoveel tijd door DHCP een nieuw ip-adres toewijst ofzo ?

Zet DHCP anders ff uit.

Meer info:
http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=284
http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=258

[ Voor 44% gewijzigd door Pizzaman op 16-01-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
nieuwste firmware erop gezet???

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

laurens0619 schreef op 16 January 2003 @ 23:33:
nieuwste firmware erop gezet???
Het is toch wel een beetje vaag als je hem gister hebt gekocht om hem dan meteen te moeten updaten. Krijg ik een beetje het idee van een half af product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Ik heb zojuist de nieuwste firmware toch maar even geinstaleerd. Ik ga nu weer even wat proberen, ookal zie ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Die reset al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 19:16
Pizzaman schreef op 16 January 2003 @ 23:34:
[...]

Het is toch wel een beetje vaag als je hem gister hebt gekocht om hem dan meteen te moeten updaten. Krijg ik een beetje het idee van een half af product.
Dit is eigenlijk standaard, als ik nieuwe hardware koop installeer ik niet eens meer de bijgelevrde CD maar zoek ik meteen op de website van de fabrikant de nieuwste drivers.

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Ik heb zo'n idee dat de nieuwe firmware zijn werk heeft gedaan. Mocht ie alsnog kuren gaan vertonen zal ik niet twijfelen om het hier te posten. Bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Helaas, het probleem doet zich weer voor. De verbinding uit en weer aan zorgt ervoor dat de boel weer draait. (Op client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12

chromeeh

the Gnome

Fokkie schreef op 17 January 2003 @ 00:53:
Helaas, het probleem doet zich weer voor. De verbinding uit en weer aan zorgt ervoor dat de boel weer draait. (Op client)
DHCP aan de LAN kant moet uit staan!
Anders refreshed je router de IP's van je LAN na een bepaalde tijd en dan ben je je verbinding kwijt.
Hoe heb je de ip's toegewezen? Ik neem aan d.m.v MAC-Adres op de router?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Heb dan geen SiteCom router, maar de instellingen zullen niet veel verschillen...
Ik heb de router het Mac-adres laten klonen van een vaste pc. (Internet/@Home) DHCP aan, DHCP voor het lokale netwerk uitzetten.
Probeer het eerst eens aan het werk te krijgen met alleen de router. Laat de switch even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Jup, gewoon eerst eens alle op DHCP laten draaien, kijken of je het dan nog steeds hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36966

Als je ipv de router de switch even opnieuw opstart is dan het probleem ook verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik heb geloof ik hetzelfde probleem:

Ik heb nu ongeveer 2 weken de Sitecom router 4s, maar gisteren rond middernacht is het internet uitgevallen. Nu ben ik 3 euro lichter aan belkosten naar de UPC helpdesk, en ben nog niet veel wijzer geworden... Het enige wat ik nu weet is dat de router waarschijnlijk rond middernacht iets nieuws doorkrijgt, en dat niet kan verwerken omdat die router ertussen zit.
Je moet namelijk de modem opnieuw registreren op een bepaald adres (172.29.11.36). Als je dit doet, dan doet alles het weer.
Dat deed ik dus gisteren, maar toen viel hij weer rond middernacht uit...
Op dit gebied ben ik dus echt een totale n00b, dus ik weet niet echt waar iedereen over praat als ze het hebben over DHCP...
Misschien een klein idee: zou het de hardware firewall kunnen zijn die dingen belemmerd?

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
RemcoZ schreef op 17 januari 2003 @ 11:23:
Heb dan geen SiteCom router, maar de instellingen zullen niet veel verschillen...
Ik heb de router het Mac-adres laten klonen van een vaste pc. (Internet/@Home) DHCP aan, DHCP voor het lokale netwerk uitzetten.
Probeer het eerst eens aan het werk te krijgen met alleen de router. Laat de switch even voor wat het is.
Maakt geen verschil, helaas.
chromeeh schreef op 17 januari 2003 @ 10:14:
[...]

DHCP aan de LAN kant moet uit staan!
Anders refreshed je router de IP's van je LAN na een bepaalde tijd en dan ben je je verbinding kwijt.
Hoe heb je de ip's toegewezen? Ik neem aan d.m.v MAC-Adres op de router?
Klopt, heb ik gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=152&size=small

Ik wil er even bij zeggen dat ik ook vermoed dat onze Chello modem gaar is. Het is namelijk zo dat wanneer ik 1 pc (met de door chello bijgeleverde 3Com netwerkkaart) heb aangesloten op de modem (dus zoals chello het levert) dat ik elke morgen de modem moet resetten. (WinXP machine zegt dat er een netwerkkabel niet is aangesloten, na een modem reset is de verbinding weer in orde) Dit is echt elke morgen het geval, erg vervelend dus. Nu heb ik chello hier al over gebeld en ze komen zowiezo dinsdag een andere modem plaatsen voor het geval dat degene die we nu hebben het probleem veroorzaakt. Nu kan het misschien wel zo zijn dat dat niet het geval is, maar ik heb de persoon aan de telefoon uitgelegd dat het niet aan de netwerkkaart ligt. (Heb ook al een Realtek 8139 geprobeerd, MAC adres gewijzigd zoals die van chello was uiteraard.) Met de Realtek hebben we hetzelfde probleem. Ook heb ik het op verschillende pcs geprobeerd, dus de kans dat het aan mijn hardware ligt is klein vrees ik. Maargoed, dinsdag weet ik hier meer over.

Nog even weer over de router. Ik heb de laatste firmware gedownload van Sitecom.com en statische IP adressen ingesteld. (Met DHCP werkte het al helemaal niet, en ik wil gewoon statische IPs) Ook heb ik in de router alle MAC adressen van de clients ingesteld. Dit leek een hele verbetering en internet viel veel minder vaak uit. Tot op heden valt internet gewoon weer om de haverklap uit. MTU (Maximum Transmission Unit) op 1300 bytes heb gezet ipv 1500 bytes.

Volgens mij maakt het vrij weinig uit als ik iets verander op de router, alhoewel het af en toe lijkt te helpen. Na de bovenstaande dingen ingesteld te hebben liep de hele boel 6 uur probleemloos door. Nu loopt de handel volgens mij ook nog goed door, omdat Kazaa nog steeds download, en dit gaat continu door. Het is alleen enkel zo dat af en toe mijn gewone internet (Surfen op het www) uitvalt. MSN blijft ook gewoon online, Kazaa blijft gewoon downloaden, enkel het surfen is van de baan. Na een paar minuten kan ik weer surfen...

Ik ben ten einde raad.

[ Voor 20% gewijzigd door F0kke op 19-01-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem, ook deze router gekocht, met @home valt eens in het uur de vervinding weg, resetten is meestal de enige mogelijkheid, of tijd wachten...
Ga ff proberen om de MAC adressen in te voeren, kijken of dat helpt.
DHCP staat al uit bij mij en ik heb de nieuwste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Dan ben ik niet de enige. Ik heb net even mijn netwerkkaart bij apparaatbeheer op full-duplex gezet. Het lijkt wat te helpen. (Het loopt nu meer dan een uur stabiel, haast een record vandaag. Ik durf alleen niet meteen te gaan roepen dat het nu opgelost is, omdat ik dat al veel vaker dacht... :)) Zou je eens willen kijken of dit bij jou ook iets uitmaakt?

Ik vind het overigens wel vreemd, ik lees hier op GoT dat er best veel mensen zijn die soortgelijke problemen hebben met routers..

edit: Ik heb overigens ook de MTU (Maximum Transmission Unit) op 1400 staan. (Bij advanced in het options menu)

[ Voor 59% gewijzigd door F0kke op 19-01-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
hier klapt ie er nu om de 10 minuten uit, heb MAC-adressen net ingesteld, zal full-duplex gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
ik hoop dat full-duplex bij jou ook wat uithaalt, bij mij loopt de boel nog steeds.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22529

Heb hier ook een sitecom router met 4s liep 3 maanden zonder probleem.
Ik gooide dus elke avond de boel uit en dan gewoon de volgende dag opstarten.
Ging dus ineens klooien dat ik dus ineens privite ip's kreeg toegewezen en dus ook elke keer de router moest resetten.

Heb het nu dus zo dat de router constand aanstaat en geen probleem meer.
Trouwens zit ook met @home.

Erg vreemd misschien toch een probleem met die routers van sitecom omdat er ook al een serie waren met hardware fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Tot nu toe heb ik 3 van de 5 clients hier in huis op Full-Duplex gezet, en nog steeds geen enkele machine met kuren. Het lijkt momenteel goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Fokkie schreef op 19 januari 2003 @ 20:43:
Tot nu toe heb ik 3 van de 5 clients hier in huis op Full-Duplex gezet, en nog steeds geen enkele machine met kuren. Het lijkt momenteel goed te gaan!
'Lijkt' drukte ik niet voor niets vet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Sick Nick

Drop the top!

hier ligt dezelfde router met een paar pc's en laptops (1 poort gebruikt voor uplink naar extra switch) met een chello verbinding en geeft geen enkel probleem.
Router Instellingen
System Device name: SCCB3574
Firmware Version: Version 1.6 Release 09
Hardware ID: ************

LAN Physical Address: **************
I.P. Address: 192.168.0.69
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON
DHCP Start IP Address: 192.168.0.1
DHCP Finish IP Address: 192.168.0.29

Internet Connection method: Cable - Modem - Direct (DynamicIP address)
Physical Address: **************
I.P. Address: *.*.*.*
Default Gateway: 62.163.86.1
DHCP Client: ON
DNS IP Address: 212.142.28.67
212.142.28.66
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Het schijnt dat meerdere routers last hebben van dit fenomeen.
Althans routers die aan Chello verbonden zijn, zoals de mijne dus ook.
De verbinding van Chello is eens in de zoveel tijd gewoon weg.
Ik denk dat we er maar mee moeten leven ( Oh nee , ik ga weg bij chello )

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Router Settings

System Device name: SCCC2EB0
Firmware Version: Version 1.6 Release 20
Hardware ID: ************

LAN Physical Address: ************
I.P. Address: 192.168.1.99
DHCP Server: OFF
DHCP Start IP Address: 192.168.1.90
DHCP Finish IP Address: 192.168.1.110

Internet Connection method: Cable - Modem - Direct (DynamicIP address)
Physical Address: ************
I.P. Address: ************
Network Mask: 255.255.255.192
Default Gateway: 213.93.8.193
DHCP Client: ON
DNS IP Address: 212.142.28.66
212.142.28.67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Heb de firmware van je router al eens ge-update??
Klinkt heel stom maar misschien helpt dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
chromeeh schreef op 20 January 2003 @ 07:53:
Heb de firmware van je router al eens ge-update??
Klinkt heel stom maar misschien helpt dat :)
Yep :)
Fokkie schreef op 16 January 2003 @ 23:48:
Ik heb zojuist de nieuwste firmware toch maar even geinstaleerd. Ik ga nu weer even wat proberen, ookal zie ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
ik heb gisteren die ene rate op 1300 ipv 1500 gezet, tevens m'n netwerkkaart op full-duplex (hij stond op auto) en een MAC adres voor de kaart opgegeven, op mijn pc geen enkel probleem meer gehad, pc van mijn ouders doet het ook prima, daar heb ik de netwerkkaartinstellingen nog niet gewijzigd...
Ik hoop dat het blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Bij mij werkt het na de aansluiting van een nieuwe chello modem ook perfect.

Ik draai internet nu zonder probleem met DHCP. Pc's staan ingesteld op automatische IP toekenning dmv. DHCP. Ik heb het ook zo ingesteld dat elke pc steeds hetzelfde IP krijg toegewezen door de router. (Pc's worden aan MAC-adres herkent, waaraan dan weer een IP wordt toegekend.) MTU staat ook op 1400 bytes.

De router werkt slecht zonder DHCP icm vaste IP-adressen. Er is wel constant verbinding maar er kan niet gesurfd worden af en toe. Maargoed, met de bovenstaande oplossing werkt het verder prima.

(Sorrie dat ik het topic ophoog schop, maar misschien dat er in de toekomst nog andere mensen zijn die hier wat aan hebben) Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
Bedankt voor deze tip, ik zal ook eens met de DHCP server optie gaan spelen, ik heb namelijk nog steeds bovengenoemde problemen.
Hoe zit het met de instellingen voor de netwerkkaarten op de PC's? Gewoon standaard laten staan of full-duplex en MAC adres instellen...
Iig bedankt voor de nuttige tips!

[ Voor 2% gewijzigd door Ares op 23-01-2003 21:52 . Reden: Spellingsfoutjes :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 10-07 15:57
Ik heb eenzelfde probleem gehad. Ook hierdoor viel de router uit, of eigenlijk nog beter, hij raakte in een oneindige loop waardoor ie compleet vastliep (reset knop werkte ook niet meer).

Ik weet niet meer precies wat het was, maar er staat me bij dat als ik de DMZ ("Avanced Configuration -> Options") inschakelde, het na soms een uur, soms een dag gebeurde.

[ Voor 9% gewijzigd door Klaus_1250 op 23-01-2003 22:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Ares schreef op 23 January 2003 @ 21:51:
Bedankt voor deze tip, ik zal ook eens met de DHCP server optie gaan spelen, ik heb namelijk nog steeds bovengenoemde problemen.
Hoe zit het met de instellingen voor de netwerkkaarten op de PC's? Gewoon standaard laten staan of full-duplex en MAC adres instellen...
Ik heb het nu zelfs zonder DHCP goed werken. Hetgeen wat ik gedaan heb ik bij PC Database fixed ip adressen (set on pc) ingesteld en het bijbehorende MAC-adres ingevuld. De MTU (bij options) staat op 1300 bytes. DHCP uitgeschakeld zoals ik al zei, maar nu op de pcs hetvolgende ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Huidige NON-DHCP instellingen:

PC  IP-adres:       192.168.1.*
    Subnet mask:        255.255.255.0
    Default gateway:    192.168.1.99
    Preferred DNS server:   212.142.28.66
    Alternate DNS server:   212.142.28.67

ROUTER  IP-adres:       192.168.1.99
    DHCP @ LAN:     off
    MTU:            1300 bytes
    PC Database:        Name, Fixed IP address (set on PC), MAC address is ************

(Bij PC Database op de router heb ik dus alles ingevuld wat ik heb vermeldt.) Zoals je ziet heb ik op de pc niet het IP-adres van de router (192.168.1.99) opgegeven als preferred en alternate DNS-server, maar ik heb gewoon de DNS-servers van chello ingevoerd. En feitelijk waren de problemen die we hadden gebaseerd op DNS problemen! Want (beargumentatie) het was namelijk zo dat er wel een constante verbinding aanwezig was. Mijn Kazaa liep namelijk gewoon door met downloaden, zelfs mijn MSN bleef functioneren naar behoren. Enkel het surfen lukte niet meer. En waarom? Omdat ik geen DNS kon verkrijgen! (Wat immers nodig is om te kunnen surfen --> Domain Name Server) En nu ik dus de DNS-servers die mijn router dus ook verkreeg van Chello op de pcs heb ingesteld werkt alles naar behoren.

Ik ben erg benieuwd of dit bij jou ook gaat helpen!

edit:
Ares schreef op 23 January 2003 @ 21:51:
...
Ik heb al mijn pcs op full-duplex staan. En de MAC-adressen ingesteld per pc in de PC-database op de router. (icm. met Fixed IP-adressen. (Set on PC))

[ Voor 12% gewijzigd door F0kke op 23-01-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
Hmmm, dat is inderdaad een hele logische uitleg, heb nu op mijn eigen PC DHCP half uurtje aan staan, gaat nog prima, maar deze oplossing is inderdaad nog beter, zal het eens gaan instellen, post m'n bevindingen nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb nog steeds problemen met mijn Sitecom 4S icm @Home, maar dan vooral bij het gebruik van Emule. Symptomen zijn al genoemd: vastlopen, router niet te pingen en de hele boel is alleen weer tot leven te wekken door de stroom er af te halen. De firmware is geupdate naar de nieuwste versie, IP-adressen zijn vast ingesteld.

Ik vermoed zelf dat het iets met Emule te maken heeft; als ik dat niet gebruik heb ik nergens last van. Vervelend is het echter wel...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
Wokschotel schreef op 24 January 2003 @ 11:24:
Ik heb nog steeds problemen met mijn Sitecom 4S icm @Home, maar dan vooral bij het gebruik van Emule. Symptomen zijn al genoemd: vastlopen, router niet te pingen en de hele boel is alleen weer tot leven te wekken door de stroom er af te halen. De firmware is geupdate naar de nieuwste versie, IP-adressen zijn vast ingesteld.

Ik vermoed zelf dat het iets met Emule te maken heeft; als ik dat niet gebruik heb ik nergens last van. Vervelend is het echter wel...
Misschien kun je een variant van dat programma gebruiken die hetzelfde netwerk gebruikt (is Overnet er ook niet zo een?)
Weet je waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
Ik heb alle bovenstaande instellingen nu ook op mijn pc's ingevoerd, de DNS invoeren bleek toch de oplossing te zijn.
Afgelopen weekend werkte het even niet, ik dus al bang dat het aan de router lag, maar @home bleek er uit te liggen in mijn regio.
Fokkie dus nogmaals bedankt voor al de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74057

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Sitecom router, maar dan met een internet verbinding van Zeelandnet (die normaal zeer stabiel is).
De eerste paar maanden werkte het allemaal zeer goed, alleen is het nu pure bagger. Om de haverklap valt internet uit als ik gewoon aan het surfen ben en valt daarentegen niet weg als ik aan het gamen ben.

En ik heb trouwens 3 pc's aan de router gehangen, dus geen switch of hub verder gebruikt.

[edit: had de 2e pagina niet gelezen 8)7 , ik zal eens proberen met de dns te spelen]

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 74057 op 23-02-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 08:21
Het is , zoals je op de sitecom site kan zien, helaas een bekend probleem met deze router. Ze zeiden dat het met de laatste firmware opgelost was maar dat is helaas niet zo. Ik heb deze router vorige week in de kliko gegooid omdat ik de hoop heb opgegeven en er inmiddels een linux bak voor in de plaats gezet. Ik zou zeggen probeer hem terug te brengen en een andere te halen of wacht op een nieuwe firmware update.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Pagina: 1