Nou FPS is voor games zeer belangrijk aangezien je niet onder 'n bepaalde minimum wilt gaan afhankelijk van genre en dat is een FPS van 25 tot 60FPS afhankelijk van soort game en dan heb ik het over de minimum rate wat ie hald dus in stress scenes met veel AI en action.Op zaterdag 22 juni 2002 13:12 schreef corpseflayer het volgende:
Zelf heb ik nooit veel om fps gegeven, eerder voor beeldkwaliteit, daarom dat ik 16 maand geleden ook voor de radeonI ging ipv een gf2gts, het verschil in fps/features boeit niet omdat,
Maar als je budged hoog is en op zoek gaat naar 'n High-end kaart om je vorige high-end te vervangen zit het met de FPS normaal zeer goed als er ook 'n redelijke CPU meewerkt dan is FPS niet relevant meer aangezien het minimum zeker gehaald wordt vooral omdat het over Parhilia gaat 'n next generatie high-end kaart.
Zolang je game voldeonde FPS geeft is er niks aan de hand maar is meer van belang voor budged/2de hands gebruikers die vaak hele nieuwe zware spellen spelen op huode hardware en dan is 15FPS vaak wel realiteit en dan is FPS heel belangrijk voor die groep en speeld de refresh rate nog geen rol en is het tearing effect veel duidelijk zichtbaar.1e je monitor maar 75/85/100 of whatever Hz weergeeft en je dus max 75/85/100 frames kan hebben op je scherm, vsync uit zorgt voor tearing waardoor je beeld erg lelijk wordt.
In snelle games merk je het wel degelijk aangezien FPS vaak variable is afhankelijk van de scene actie varieerd dat tussen 'n lage waarde gemiddelde en max en dat kan dus2e hogere fps dan 60 ziet alleen een goed getrained oog, en dan nog heb je er geen barst aan terwijl je speelt
van 25FPS min 50 gemiddeld en 70 Max zijn
die Wait for VSync is niet relevan daar geef ik je gelijk in en dat 300FPs in Quake3A overkill ook maar 'n minimum FPS van 60FPS is wel gewens wat het gemiddelde en Max is dat is niet relevant maar wel de minimum want dat is pas irritan als je fps van 100fps naar 20FPS daalt bij intensieve actie en ik merk dat in UT met Vsync aan.3e zeggen dat 1xx frames goed zijn voor drukke scenes zodat je fps niet lager zakt dan 60 bijv gaat niet op want P geeft de laagste hoge fps en de hoogste lage fps, dus fps maw boeit voor geen reet, belangrijk is dat het beeld er vele malen mooier uit gaat zien dan op gelijk welke andere kaart
In sommige genres is beeld kwaliteit heel belangrijk, maar voor velen niet noodzakelijk, voor de game beleving en vaak ook niet hinderlijk dus 16bit is dan wel bagger voor velen 32bit is heel acceptable voor de meesten 10bit is leuk voor erg statische screens zoals bij een RPG maar doet niks af aan de gameplay wat 16bit wel kan doen aangezien die impact veel groter is.4e nu al superbeeld dankzij 10bit kleur, 16FAA en 16x aniso, dus niet w88 op features die misschien nauwelijks gebruikt gaan worden volgend jaar, en als dx9 spellen dan uiteindelijk komen hebben we toch nog een hele zooi van features, slechts ps2 niet, wat niet erg is, DM icm DAT is stukker belangrijker dan wat nieuwe shadertjes.
/me vind qualiteit FSAA ook intersant met voldoende minimum FPS als voorwaarde
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K