nogmaals die picjes van de reefdemo
holy shit check dat plaatje met reef demo in surroundgaming O_o, pagina na de reefpicjes.
holy shit check dat plaatje met reef demo in surroundgaming O_o, pagina na de reefpicjes.
8x toch maximaal? volgens mij ben je in de war met 16x FAAOp dinsdag 25 juni 2002 14:28 schreef corpseflayer het volgende:
Aha, een driverbug, verklaart de brakke beeldkwaliteit,2x aniso LOL
, ennuh de Parhelia ondersteunt maximum 16x anisotropicf
,kom op met die nieuwe drivers en toon die picjes maar eens met 16x aniso
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
overbelast idd.Op dinsdag 25 juni 2002 15:49 schreef Vidra het volgende:
server down
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
de eerste is down ja.. maar jullie weten toch wel dat tom een stuk of 6 servers heeft?Op dinsdag 25 juni 2002 15:49 schreef Vidra het volgende:
server down
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bug, vind het eignelijk stom dat er net in de anisofiltering een bug zit, nu kan je geen eerlijke vergelijkingen maken + iedereen krijgt een slechte eerst indruk van PAs you can see, the Parhelia's filtering level is quite low compared to what's possible with the GeForce 4. In the top half of the image, the GeForce 4 seems to be much sharper. Matrox calls its filter mode 64Sample Anisotropic, which, according to Matrox, corresponds to 16tap anisotropic filtering. Oddly enough, NVIDIA's interpretation at 64 samples corresponds to 32tap. However, a direct comparison of the images shows that Parhelia's anisotropic filtering corresponds to the Level 2 setting in NVIDIA's drivers.
http://www.tweakers.net/pricewatch/32057Op dinsdag 25 juni 2002 16:00 schreef Ener-G het volgende:
wat kost dat ding nu
boeie dat ie iets langzamer is dan een GF4, dat zal met de verbeterde drivers op den duur wel snel rechtgetrokken worden, je hebt dan in ieder geval alvast de superbeeldkwaliteit van Matrox
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ja en zeker omdat het juist één van de sellingpoints is van de Parhelia.Op dinsdag 25 juni 2002 16:04 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
Bug, vind het eignelijk stom dat er net in de anisofiltering een bug zit, nu kan je geen eerlijke vergelijkingen maken + iedereen krijgt een slechte eerst indruk van P
Niet op voorraad.
Verwijderd
(zucht) Heeft nu niemand dit ooit es doorvertelt??Op dinsdag 25 juni 2002 16:17 schreef evl het volgende:
Ik krijg net bericht van Matrox dat ik ben uitgeloot n.a.v. de presentatie in Soestduinen. Cadeautje Parhelia 128 Mb. zodra ik hem heb laat ik weten hoe dit kaartje in de praktijk werkt. Benchmarks zijn leuk maar niet alles zeggend. 150 frames in Quake klinkt leuk maar jammer dat je monitor op 85 Hz draait. Dus je ziet er geen fu*k van.
Ik ga eens ervaren hoe e.e.a. nu werkt in de praktijk.
Dit vind ik wel iets minder. 2x aniso is geen bug, maar rest is gewoon uitgeschakelt.The best sort of texture filtering we tend to see is anisotropic filtering. Unfortunately, with current drivers, the "most advanced texture filtering units" can't do better than 2X (16-sample) anisotropic filtering. I noticed this limitation and asked Matrox about it, and they confirmed to me that current drivers are limited to 2X aniso for performance reasons. The hardware can do 8X (64-sample) aniso, and Matrox is considering enabling that capability in future drivers. Given that the GF4 Ti can do 8X aniso and the Radeon 8500 can (with some caveats) handle 16X aniso, I think enabling stronger forms of anisotropic filtering would be wise.
Het detail is in de meeste scenes gewoon niet hoog genoeg om de P volledig te benutten, a sign for things to come is het idd, DoomIII zal dus wel beter draaien op een P, zit immers ook tjokvol met vertex shader programs.Matrox's very own Shark Mark, is a DirectX based benchmark that stresses a GPU's Vertex Shaders. Specifically, there are 9 Sharks drawn and animated in this scene and it utilizes 90 Vertex Shader instructions. This test should obviously favor the Parhelia, since it was coded by Matrox. However, we'll run an NVIDIA based Direct X test next, to show you things from another angle.
What did you expect? Of course this test showcases the Parhelia's Vertex Shader Array and is most likely heavily optimized for the Parhelia 512 architecture, keeping the rendering pipelines full. So, we decided to turn the table on the Parhelia a bit and fire up something coded by NVIDIA. The results may surprise you.
The Parhelia shows serious muscle here in the completely hostile environment of the NVIDIA Chameleon. This could indeed be a sign of things to come with respect to next generation game engines that utilize pixel and vertex shaders in greater detail. The Radeon 8500 is simply left in the dust here by both the Parhelia and the GeForce 4 Ti 4600. With only a single Vertex Shader at its disposal, the Radeon just can't keep up.
Verwijderd
Verwijderd
Salland schijnt ze volgende week binnen te krijgen en heeft ze inmiddels alweer in backorder staan. Er zijn er nog een paar beschikbaar voor de snelle beslissers (en nee....ik werk niet voor Salland!).Op dinsdag 25 juni 2002 16:04 schreef McFlipp het volgende:
[..]
http://www.tweakers.net/pricewatch/32057
volgende week al?? ik ben benieuwd wanneer ik dan mijn gepreorderde krijg. Moet visa wel snel zijn met mijn nieuwe kaart, anders krijgt matrox geen geld en ik geen ParheliaOp dinsdag 25 juni 2002 16:49 schreef Kees_Mot het volgende:
[..]
Salland schijnt ze volgende week binnen te krijgen en heeft ze inmiddels alweer in backorder staan. Er zijn er nog een paar beschikbaar voor de snelle beslissers (en nee....ik werk niet voor Salland!).
Niet op voorraad.
Ja, ik heb het gelzen, das waar, maar ik had gehoopt dat de Parhelia dan de leiding zou nemen...Op dinsdag 25 juni 2002 17:37 schreef Wekkel het volgende:
Even verder lezen naar FAA en Aniso in UT2003. Daar komen de kaarten al een stuk dichter bij elkaar.
Niet op voorraad.
Wat weer logisch is omdat de laatste jaren alleen maar videokaarten zijn uitgebracht die veel fillrate hebben i.c.m. met weinig bandbreedte (thnx to nvidia).Op dinsdag 25 juni 2002 17:42 schreef edward2 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de engines teveel op rauwe fillrate lopen...
Hehehe, Nvidia RulezzzOp dinsdag 25 juni 2002 17:27 schreef Wekkel het volgende:
Doh, check de uitkomst van de UT2003 benchmark.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1645&p=7
Verwijderd
Verwijderd
Ik ga geen kaart kopen van een dikke 1000nlg, die momenteel alleen presteerd op 2D gebied, en heel misschien de GF4 kan evenaren als die wordt overgekloktOp dinsdag 25 juni 2002 17:51 schreef Danfoss het volgende:
ik hoop alleen dat die grote .15 core van de Parhelia wel een beetje te overklokken is. dat zou al een hoop performancewinst kunnen geven.
Waarom overweeg je geen R300 over 1 of 2 maanden.Op dinsdag 25 juni 2002 18:24 schreef corpseflayer het volgende:
Ik koop hem nog altijd, omdat;
*Ik tevreden ben met 40fps op 1027*768*32bbp*16FAA en aniso (UT2k3 ongeveer)
*De kaart zeer goed presteerd met heeel veeel pixel/vertex shader instrukties, DoomIII zou dus prima moeten lopen op een P op hoogste kwaliteit.
*De kaart makkelijk nog 30% sneller kan worden door te OC'n icm nieuwe drivers die meer uit de kaart halen.
*De goede 2d en tv out stel ik ook erg op prijs.
Niet op voorraad.
Kijk dit zet me dus weer aan het twijfelen, er komt misschien dus toch een opvolger voor kerstmis? dan zou ik me flink genaaid voelen.We'd honestly like to see a more competitive Parhelia part, but it seems as if that will take another couple of product cycles at minimum. The good news is that Matrox is committed to supporting Parhelia and they do have a roadmap to follow-up the chip with refreshes and new architectures. Will we see a refreshed Parhelia this year? We wouldn't throw out the possibility, but the important thing is that there is something in the works. With Parhelia out the door the folks at Matrox can breathe a small sigh of relief now that their 2-year old is finally walking, but they can't get too complacent as it's the Parhelia refresh that will determine whether Matrox has what it takes to remain a player in this competitive business.
Ik ken iemand die dit hier afdeed als bullshit een tijdje geledenOp dinsdag 25 juni 2002 18:38 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Kijk dit zet me dus weer aan het twijfelen, er komt misschien dus toch een opvolger voor kerstmis? dan zou ik me flink genaaid voelen.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Nu nog wel, maar het bedrag wat je neerlegt voor deze kaart is een bedrag waar je min. 1,5 jaar van wilt genieten op zowel 3D als 2D performance, want anders had je wel een Matrox 550 gekochtOp dinsdag 25 juni 2002 18:24 schreef corpseflayer het volgende:
Ik koop hem nog altijd, omdat;
*Ik tevreden ben met 40fps op 1027*768*32bbp*16FAA en aniso (UT2k3 ongeveer)
Val ik terug op bovenste verhaal*De kaart zeer goed presteerd met heeel veeel pixel/vertex shader instrukties, DoomIII zou dus prima moeten lopen op een P op hoogste kwaliteit.
Een performancewinst van +/- 10% is haalbaar, heel misschien wel 15-20%, maar die 30% kan je helaas wel vergeten. De momenteel gemeten performances van de kaart zijn niet louter af te schrijven op de drivers, er is meer mis, waaronder de rauwe performance.*De kaart makkelijk nog 30% sneller kan worden door te OC'n icm nieuwe drivers die meer uit de kaart halen.
Verwijderd
Zo, en daar zitten jullie al anderhalve maand op te wachten? Zal wel een behoorlijke afknapper zijn dan?Parhelia blijkt zeker niet de beloofde GeForce4-killer te zijn, en komt in een aantal gevallen niet eens boven de Radeon 8500 uit.
Over dom blaten gesproken: Je vergelijkt de Radeon 8500 vs GF4 4200 met de Parhelia... De would-be GF4 beater (8500) neemt het op tegen de budget versie van de GF4.Op dinsdag 25 juni 2002 16:42 schreef FLiP.m0 het volgende:
Ik ben geen matrox fanboy....
Maar ik vinden sommige een beetje dom reageren. Over hoe de matrox nu ten onder gaat omdat de gf4ti sneller is.
Iedereen reageerde ook zo over de ati8500. En kijk nu waar die is?? Veel sneller als de gf3 ti 500 en gaat nu concurreren met de gf4 ti 4200.
Wat ik hiermee wil zeggen. Rustig aan en ga niet zo dom blaten over de matrox. Er komen zekers betere drivers. En de matrox zal heus wel "sneller" worden dan de gf4.Effe geduld hebben.
[..]
Daarmee blijft het predikaat "GF4 killer" buiten handbereik voor Matrox.Performance will improve over time; while you shouldn't expect a 30 - 40% boost just because of drivers, we'd expect that 10% isn't out of the question with 15 - 20% being in the "maybe" range.
Wordt nog leuk, als je een Parhelia Doom III laat renderen, dan ben ook alle 'occluded pixels' lekker aan het 4-pass multi-texturen. Daar gaan je resources.One of the biggest drawbacks to the Parhelia architecture is that it contains no significant occlusion culling technology for the early rejection of pixels that won't be seen by the user before they are rendered. In order to test how much this costs the Parhelia we dusted off Villagemark, a benchmark with an incredible amount of occluded pixels that shouldn't be rendered if your GPU is smart enough to realize that. Provided that your GPU can't, it's in for a bit of a render test.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik moet het allemaal nog maar eerst zien. Ik persoonlijk zou er niet over peinzen om een kaart te kopen van 400+ euro welke pas na een overclock op aanvaardbare resultaten komt.Op dinsdag 25 juni 2002 18:53 schreef corpseflayer het volgende:
Niet waar, de Parhelia scoort zeer goed in Sharkmark EN kameleon demo van nv, beide gebruiken vertex shaders zeer intensief, iets dat DoomIII ook gaat doen, de kaart mist geen rauwe performance alleen occlusion culling en snelle geoptimaliseerde driver. 30% is wel haalbaar (20% met nieuwe drivers en 10% overklok).
vergeet niet displacement mapping; Ook 1 van DE features van de parhelia. Als games dat gaan gebruiken zal de parhelia ook beter performen.Op dinsdag 25 juni 2002 18:53 schreef corpseflayer het volgende:
Niet waar, de Parhelia scoort zeer goed in Sharkmark EN kameleon demo van nv, beide gebruiken vertex shaders zeer intensief, iets dat DoomIII ook gaat doen, de kaart mist geen rauwe performance alleen occlusion culling en snelle geoptimaliseerde driver. 30% is wel haalbaar (20% met nieuwe drivers en 10% overklok).
Ja maar ze hebben het over een roadmap, en anand is nu niet iemand die uit zn nek lult ofzo. Niet dat ik m'n preorder cancel ofzo, ik heb 2 pcs die een upgrade nodig hebben dus dan komt er tegen die tijd wel een parhelia 0.13micron bij.Op dinsdag 25 juni 2002 18:43 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dit hier afdeed als bullshit een tijdje geleden
Ik zei al dat het logisch klonk.
TSCM is eind deze zomer/herfst gereed om het 0,13 mr proces te produceren, vandaar geen nv30 voorlopig, dus misschien komt hij op 0.13 uit?
De r300 draait vreemd genoeg wel op 350 mhz en is ook op 0,15.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Je bedoelt: de parhelia gaat dan geen performance hit krijgen of een kleinereOp dinsdag 25 juni 2002 18:56 schreef Danfoss het volgende:
[..]
vergeet niet displacement mapping; Ook 1 van DE features van de parhelia. Als games dat gaan gebruiken zal de parhelia ook beter performen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hoeveel jaar duurde het ook alweer voordat bumpmapping eindelijk goed in zwang kwam ??? Environment bumpmapping was er toch al sinds de G400 ofzo ? Hoeveel jaar zijn we nu verder?Op dinsdag 25 juni 2002 19:30 schreef JvS het volgende:
[.. iets over displacementmapping]
Je bedoelt: de parhelia gaat dan geen performance hit krijgen of een kleinere
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Displacement mapping wordt nu wel heel erg gepushed door MicroSoft hoor. dat was met bumpmapping niet.Op dinsdag 25 juni 2002 19:54 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Hoeveel jaar duurde het ook alweer voordat bumpmapping eindelijk goed in zwang kwam ???
Jij ook leesblind dan ??Op dinsdag 25 juni 2002 19:54 schreef CTVirus het volgende:
Hoe zou hij het op een pentium doen?? Alleen nog maar amd shit getest tot nu.
Running Parhelia in Quake III at 1280x1024 in 10-bits/channel "gigacolor" with 16X AA and 2X anisotropic filtering cranked up looks amazing. Running any sort of pixel shader demo looks fantastic; reflective and refractive surfaces (or both at once) deliver clarity and color saturation that's more than a match for a GeForce4, at least by my first impressions.
And Matrox's Reef Demo is the second most stunning visual experience I've seen rendered in real time on a personal computer (Doom III, if a QuickTime movie counts, is first). The Reef Demo is Matrox's showcase for Parhelia's 3D rendering engine, and this demo alone may sell a few graphics cards.
Je vergeet de prijs..Op dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef The Source het volgende:
... maar wij zijn het toch al langer gewend van Matrox dat 3D performance minder is. Daarvoor in de plaats heb je de beste beeldkwaliteit en een boel leuke features. Mijn G400 DH is imho voor een business user nog een van de betere kaarten.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja, maar ik heb alleen het woordje 'op' vergeten, volgens mij heeft dat niks met woordblindheid te maken??Op dinsdag 25 juni 2002 20:01 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Jij ook leesblind dan ??
Check de review @ Tom's Hardware Guide: getest met een intel P4 2,2 GHz en 2 x 256 MB, PC 266, CL2.
Verwijderd
daar gaat het niet om eht zou een gamerkaart worden... zo had matrox em iig aangekondigdOp dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef The Source het volgende:
Performance is wel jammer, maar wij zijn het toch al langer gewend van Matrox dat 3D performance minder is. Daarvoor in de plaats heb je de beste beeldkwaliteit en een boel leuke features. Mijn G400 DH is imho voor een business user nog een van de betere kaarten.
Daarnaast vindt ik het erg gek dat veel van jullie dachten dat Parhelia een R300 of NV30 killer zou worden, Matrox heeft dat zelf namelijk nooit beweert. Daarnaast komt de kaart een half jaar eerder uit dan de andere kaarten. Tegen die tijd zijn de drivers voor de Parhelia chip geoptimaliseerd, is er overgeschakelt naar 0.13m waardoor er hogere klokfrequenties behaald kunnen worden. Ik denk dat we de Parhelia moeten zien als destijds de Pentium 4 1.6. De lage kloksnelheid deed de architectuur van de processor geen eer aan. Pas nu snelheden van 2.4Ghz behaald worden blijkt wat voor power erin zit. Zo denk ik dat Matrox met de Parhelia ook een zeer mooi stukje hardware in handen heeft voor de toekomst.
als je de rieviews ziet denk ik al helemaal niet aan 'n R300/NV30 killer hij kan net de 8500 aan en de G4Ti4600 fiets hum op zijn slofjes voorbij.Op dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef The Source het volgende:
Performance is wel jammer, maar wij zijn het toch al langer gewend van Matrox dat 3D performance minder is. Daarvoor in de plaats heb je de beste beeldkwaliteit en een boel leuke features. Mijn G400 DH is imho voor een business user nog een van de betere kaarten.
Daarnaast vindt ik het erg gek dat veel van jullie dachten dat Parhelia een R300 of NV30 killer zou worden, Matrox heeft dat zelf namelijk nooit beweert. Daarnaast komt de kaart een half jaar eerder uit dan de andere kaarten. Tegen die tijd zijn de drivers voor de Parhelia chip geoptimaliseerd, is er overgeschakelt naar 0.13m waardoor er hogere klokfrequenties behaald kunnen worden. Ik denk dat we de Parhelia moeten zien als destijds de Pentium 4 1.6. De lage kloksnelheid deed de architectuur van de processor geen eer aan. Pas nu snelheden van 2.4Ghz behaald worden blijkt wat voor power erin zit. Zo denk ik dat Matrox met de Parhelia ook een zeer mooi stukje hardware in handen heeft voor de toekomst.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Verwijderd
O zekers wel!!! Kijk maar es op deze pagina. Enkele termen:Daarnaast vindt ik het erg gek dat veel van jullie dachten dat Parhelia een R300 of NV30 killer zou worden, Matrox heeft dat zelf namelijk nooit beweert.
ok nu begint het vervelend te wordenOp dinsdag 25 juni 2002 21:49 schreef Novah het volgende:
Ik had ook er veel van verwacht maar als ik die bechmarks zie... voor de gamer is het erg jammer. Ik kijk nu uit naar radeon nieuwste paradepaartje, misschien kan hij de strijd aangaan met de geforce 4.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
The Flying Dutchman
Maar denk jij nou echt dat de performance zal verdubbelen als matrox over een x aantal maanden met goede drivers op de proppen komt? get real....Op dinsdag 25 juni 2002 22:01 schreef Shunt het volgende:
[..]
ok nu begint het vervelend te worden
deze kaart is NET uit de drivers zijn nog zo brak met prefomance kom op man denk nu eens na [NOFI]
Verwijderd
* JumpStart was een tikkie sarcastisch.Op dinsdag 25 juni 2002 21:01 schreef CTVirus het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb alleen het woordje 'op' vergeten, volgens mij heeft dat niks met woordblindheid te maken??
GATVERRRRRRDAMME !!Op dinsdag 25 juni 2002 22:09 schreef Aspi het volgende:
Sorrie als het al gepost is, maar 39 paginas doorlezen met me vermoeide ogen is net ff te veel. Op de hieronderstaande website zijn ze in tegenstelling tot andere site wel erg positief:
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/parhelia/8.html
Dit is de laatse pagina, de conslusie...
Opengl drivers zijn dus WEL aanwezig moppie, hoe denk je anders dat ze bijv. Q3 draaien? Als je gaat blaten doe dan eerst wat reasearch, allejezus... stelletje ongeinformeerde kinderen hier. Als je de draad ook maar een beetje bijgehouden had (en dan ook maar een heel klein beetje, Opengl is op bijna elke pagina wel aan bod geweest) dan had je makkelijk zelf de conclusie kunnen trekken dat er wel OpenGL support is. Sorry hoor maar dit komt me nu ff de strot uit. Net aasgieren die zitten te wachten tot er wat te pikken valt. Niet meegediscussieerd en gespeculeerd, helemaal noppes en zodra het dan ook maar ietsie tegenvalt dan slaan ze toe hoor... tsss...Op dinsdag 25 juni 2002 21:46 schreef moser het volgende:
dus hetgeen waarvoor ik vreesde is gebeurd: blijkbaar geen openGL ondersteuning
Deze kaart valt dus al af.
Je had me daar wel ff aan het lachendie zit spreekwoordelijk tot aan z'n schouders in het rectum van Matrox.
Oja ik heb m'n preorder maar gecanceled... dit was toch wel de druppel eigenlijk. Als de R300 niet gaat voldoen qua drivers dan weet ik echt niet meer wat ik kopen moet omdat mijn G400 nu toch wel erg oud is... *wacht af met een teleurgesteld gezicht*Name: John Carmack
Email:
Description: Programmer
Project:
-------------------------------------------------------------------------------
June 25, 2002
-------------
The Matrox Parhelia Report:
The executive summary is that the Parhelia will run Doom, but it is not performance competitive with Nvidia or ATI.
Driver issue remain, so it is not perfect yet, but I am confident that Matrox will resolve them.
The performance was really disappointing for the first 256 bit DDR card. I tried to set up a "poster child" case that would stress the memory subsystem above and beyond any driver or triangle level inefficiencies, but I was unable to get it to ever approach the performance of a GF4.
The basic hardware support is good, with fragment flexibility better than GF4 (but not as good as ATI 8500), but it just doesn't keep up in raw performance. With a die shrink, this chip could probably be a contender, but there are probably going to be other chips out by then that will completely eclipse this generation of products.
None of the special features will be really useful for Doom:
The 10 bit color framebuffer is nice, but Doom needs more than 2 bits of destination alpha when a card only has four texture units, so we can't use it.
Anti aliasing features are nice, but it isn't all that fast in minimum feature mode, so nobody is going to be turning on AA. The same goes for "surround gaming". While the framerate wouldn't be 1/3 the base, it would still probably be cut in half.
Displacement mapping. Sigh. I am disappointed that the industry is still pursuing any quad based approaches. Haven't we learned from the stellar success of 3DO, Saturn, and NV1 that quads really suck? In any case, we can't use any geometry amplification scheme (including ATI's truform) in conjunction with stencil shadow volumes.
Niet op voorraad.
Matrox heeft het voor zichzelf verpest.Op woensdag 26 juni 2002 00:28 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Oja ik heb m'n preorder maar gecanceled... dit was toch wel de druppel eigenlijk. Als de R300 niet gaat voldoen qua drivers dan weet ik echt niet meer wat ik kopen moet omdat mijn G400 nu toch wel erg oud is... *wacht af met een teleurgesteld gezicht*
Ja maar dat gaat niet zomaar, doordat die core nog op 0,15 zit en met zoveel transitoren op de core wordt warmte een ernstige beperking, vraag me niet hoe het ATI wel lukt om op 350 mhz te draaien op 0,15 mr.Op woensdag 26 juni 2002 00:39 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
Matrox heeft het voor zichzelf verpest.
het is hun eigen stomme fout!
ze hadden de clockspeed op 350 MHZ minstens moeten gooien (dan maar wel grote koeler, maar vet betere performace),
hadden betere bandbreedebesparede technieken moeten gebruiken, en hadden niet zo'n hoge prijs moeten nemen.
Niet op voorraad.
grote koeler dus.. + beter chipdesign.Op woensdag 26 juni 2002 00:45 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niet zomaar, doordat die core nog op 0,15 zit en met zoveel transitoren op de core wordt warmte een ernstige beperking, vraag me niet hoe het ATI wel lukt om op 350 mhz te draaien op 0,15 mr.
Niet op voorraad.
Kijk maar eens naar die heatsink+fan, dat ding is nauwelijks groter dan wat er op mijn G400MAX zit. een koeler ala geforce4 (lomp groot dus) had dan ook veel meer performance kunnen brengen denk ik. een speciale "gamers edition' of gewoon een nieuwe MAX (om de oude naam weer nieuw leven in te blazen) ofzo.Op woensdag 26 juni 2002 00:45 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niet zomaar, doordat die core nog op 0,15 zit en met zoveel transitoren op de core wordt warmte een ernstige beperking, vraag me niet hoe het ATI wel lukt om op 350 mhz te draaien op 0,15 mr.
Dit is toch echt hardware. Waarom zo langzaam dan?The performance was really disappointing for the first 256 bit DDR card. I tried to set up a "poster child" case that would stress the memory subsystem above and beyond any driver or triangle level inefficiencies, but I was unable to get it to ever approach the performance of a GF4.
Verwijderd
Dat lukt ze ook niet. Verwachte release is +- 250mhz core. Memory is wel gewoon nog 350 mhz als in de oude PP-presentaties. Leuke roddel is dat de r300 intern met 64/128bits precisie werkt om zo ook in ongunstige gevallen toch true 32bits output te hebben.Op woensdag 26 juni 2002 00:45 schreef edward2 het volgende:
[..]
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
= vreselijk nep.Op woensdag 26 juni 2002 08:33 schreef The Source het volgende:
Ik heb wat R300 MAXX shots, ik weet niet of ze echt zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij 3D Mark 2001 SE haalt de R300 MAXX maar liefst 27573 3D Marks! Even ter vergelijking (1024, 32b) met andere kaarten;
ATI R300 MAXX: 27573
GF4 Ti 4600: 10403
ATI R8500 : 8897
Parhelia: 7201
Verwijderd
Is er geen r300 topic??Op woensdag 26 juni 2002 08:33 schreef The Source het volgende:
Ik heb wat R300 MAXX shots, ik weet niet of ze echt zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij 3D Mark 2001 SE haalt de R300 MAXX maar liefst 27573 3D Marks! Even ter vergelijking (1024, 32b) met andere kaarten;
ATI R300 MAXX: 27573
GF4 Ti 4600: 10403
ATI R8500 : 8897
Parhelia: 7201
Verwijderd
jaja....en dat kan jij zo zeggen?? Ik geloof het eerlijk gezegd ook niet maar om meteen te blaten..DAT IS NEP. Ook in die topic waar iemand zijn p4 heeft overgeclocked naar 3 ghz. ZIjn er ook van die mensen die meteen nep beginnen te schreeuwen.Op woensdag 26 juni 2002 08:55 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
= vreselijk nep.
dan ga ik wel ff kijken hoe ik dat kan bewijzen heOp woensdag 26 juni 2002 08:59 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
jaja....en dat kan jij zo zeggen?? Ik geloof het eerlijk gezegd ook niet maar om meteen te blaten..DAT IS NEP. Ook in die topic waar iemand zijn p4 heeft overgeclocked naar 3 ghz. ZIjn er ook van die mensen die meteen nep beginnen te schreeuwen.
Ik denk dat dat tegen zal vallen. Als een grotere koeler veel verbetering had gebracht, dan hadden ze ook betere bin-splits gehad (verhoudingsgewijs goeie cores, die hoger geklokt kunnen worden) en dan hadden ze het core frequentie verschil tussen de OEM en de Retail versie in plaats van 200-220 wel groter kunnen maken, 200-250 ofzo.Op woensdag 26 juni 2002 00:53 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar die heatsink+fan, dat ding is nauwelijks groter dan wat er op mijn G400MAX zit. een koeler ala geforce4 (lomp groot dus) had dan ook veel meer performance kunnen brengen denk ik. een speciale "gamers edition' of gewoon een nieuwe MAX (om de oude naam weer nieuw leven in te blazen) ofzo.
Ik DENK dat Matrox, net zoals bij de P4, zichzelf gedwongen zag tot het uit het raam gooien van delen van het ontwerp, om binnen budget te blijven. Of het nou core oppervlak, complexiteit of stroomverbruik budget is.Toch maak ik me zorgen om Carmack's mail:
[Carmack's mail: "None of the special features will be really useful for Doom" ]
Dit is toch echt hardware. Waarom zo langzaam dan?
Wel blijf ik erbij dat de kaart zelf een heel mooi stukje engeneering is, de PCB is gewoonweg prachtig qua design en layout.
Je kan altijd een GF4 4200 op de kop tikken waar je de RGB filters vanaf sloopt, of een Radeon 8500 LE, als tussenoplossing met aanvaardbare beeldkwaliteit en genoeg prestaties om te wachten op "Son of Parhelia".Oja ik heb m'n preorder maar gecanceled... dit was toch wel de druppel eigenlijk. Als de R300 niet gaat voldoen qua drivers dan weet ik echt niet meer wat ik kopen moet omdat mijn G400 nu toch wel erg oud is... *wacht af met een teleurgesteld gezicht*
Verwijderd
je ZIET toch dat het nep isOp woensdag 26 juni 2002 09:10 schreef FLiP.m0 het volgende:
bewijs
Hij is nep...anders kijk ook hier rage3d forum
Sorry voor mij post(alhoewel ik nooit heb gezegd dat het echt was). Hij is dus niet echt. MAar nog vind ik het onzinnig om meteen te gaan orepen HET IS NEP zonder enige argument of whatsoever.
als je deze bekijkt: Screenshot groot dan zie je dat verschil dus niet.Op woensdag 26 juni 2002 09:04 schreef G-Spotter het volgende:
kijk eens naar het getal van 3D mark.
de 3Dmark score is veel scherper als de rest eromheen wat echt mega vaag is!
>>>Op woensdag 26 juni 2002 09:16 schreef The Source het volgende:
Ik weet niet of hij echt of nep is...
Maar de performance is niet zomaar een verdubbeling, het gaat hier om de MAXX uitvoering. Als je ervan uit gaat dat de R300 iets van 13000 / 14000 3D marks kan gaan doen wat me toch aanneembaar lijkt dan plaatjs je 2 R300 chips op een kaart (Dus R300 MAXX) en dan heb je een verdubbeling.
IK weet dus niet of het echt of nep is, echter is de score wel aanneembaar.
The score doesnt add up cause...
(398.8+497.9+304.3)*10 + (138.1+266.3+146.2+144.9)*20 = 25920
So its 2000 3dmarks off...
kom dan ook gelijk met een grote aanzetten....Op woensdag 26 juni 2002 09:17 schreef The Source het volgende:
[..]
als je deze bekijkt: Screenshot groot dan zie je dat verschil dus niet.
Verwijderd
jaja. Het komt goed met je. Ik ben het met je eens dat het fake is. Maar om het alleen fake te noemen omdat het zo een score heeft vind ik onzin. Ik bedoel je kan tegenwoordig best wel veel dingen doen. met een gfti 4600 krijg je al een hege score met tweaken en modden dus....Op woensdag 26 juni 2002 09:16 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
je ZIET toch dat het nep is
sorry hoor als jij denk dat dat niet te zien is, maar als het ECHT zo is leveren ze namelijk minstens een scherp plaatje! zodat alles duidelijk te zien is!
beetje leren van fakes uit het verleden heb jij ook nooit echt gedaan blijkbaar.
Nee, dubbel niet aanneembaar. Hopelijk valt het uit te leggen:Op woensdag 26 juni 2002 09:16 schreef The Source het volgende:
Ik weet niet of hij echt of nep is...
Maar de performance is niet zomaar een verdubbeling, het gaat hier om de MAXX uitvoering. Als je ervan uit gaat dat de R300 iets van 13000 / 14000 3D marks kan gaan doen wat me toch aanneembaar lijkt dan plaatjs je 2 R300 chips op een kaart (Dus R300 MAXX) en dan heb je een verdubbeling.
IK weet dus niet of het echt of nep is, echter is de score wel aanneembaar.
Compleet met je eens!Op woensdag 26 juni 2002 09:58 schreef JumpStart het volgende:
...Dus het is dan ook niet te verwachten dat de 3D Mark score verdubbelt!...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq