Matrox Parhelia 512 Announcement topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Ik ga wel maffen igg, misschien droom ik wel dat Ut2003 en de Parhelia tegelijkertijd op m'n deurmat liggen ;) :Z :Z

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
The revolutionary new Matrox Parhelia-512 high-fidelity GPU delivers a new level of visual quality, excellent performance and a wide range of innovative technologies. Parhelia-512 is an 80 million transistor, 0.15µ, 2D, 3D and DVD/video GPU with a true 256-bit DDR memory interface providing over 20 gigabytes per second (GB/s) of raw memory bandwidth. This AGP* device supports unified frame buffers up to 256MB in size and integrates two RAMDACs, a TV encoder and support for dual TMDS transmitters. Designed to surpass the expectations of the most demanding professional users and PC enthusiasts, Parhelia-512 has three major goals: to dramatically increase the quality of all aspects of visualization, to sustain high performance for the most complex and demanding graphics rendering and to deliver a number of innovative and substantive features.
Er staat toch duidelijk 256bit ddr, das dan 20GB/s en dat itt tot omen en r300 die beide 128bit ddr gebruiken, beide zijn goed voor om en bij de 13GB/s (eerdere nieuwspost ergens), ik zou zeggen nvidia en ati zullen beide sneller zijn als ze het productieproces onder de knie hebben en de chip op hoge frequentie kunnen verkopen(nv en ati:300MHz speculatie nieuwspost tov P: 200MHz Matrox forum). De Parhelia is echt wel de bruutste samen met de p10 op het gebeid van rouwe memorybandwith :) ,ow ja P heeft ook een crossbar memorycontroller net zoals nvidia heeft(aka LMAx.x), dus de totale bb opsplitsen in meerdere kleine kanalen (4*32bit bij gf ipv 1*128bit), dus ik denk dat de P best goed zal meekunnen met de omen en ati, Matrox heeft gewoon duudere componenten (256bit ddr mem) icm een langere ontwikkelingstijd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Tuesday June 4, 2002
Parhelia making it into the hands of reviewers
News item posted at 5:38 GMT by AntiAnt
AthlonXP.com has posted news that they have recieved a Parhelia board for review. The blurb includes several pictures of Parhelia, sporting a much smaller heatsink/fan than earlier photos of alpha boards with a huge PCI slot blocking heatsink.
I've just wet myself :9~ ;)

/link/
http://www.athlonxp.com/
/link/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/matroxcard_side.jpg
Zow zow die heatsink is idd "ietsje" kleiner geworden :D

woohoo, kan niet wachten totdat je hem kan bestellen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/matroxcard_front.jpg
voor de andere 3 pak het linkje
:P
/edit/
Damn weeral te traag :P
/edit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf zijn die draadjes op die kaart :D .. al is het een alpha, het staat toch wel heel erg rommelig hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik zou zeggen dat dat de aarding is voor de heatsink, Matrox is de enige die hun heatsinkjes voorziet van aarding, dan is er zeker geen statisch ladinkje op de heatsink dat voor signaalstoringen kan zorgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 04 juni 2002 10:09 schreef Gordijnstok het volgende:
wtf zijn die draadjes op die kaart :D .. al is het een alpha, het staat toch wel heel erg rommelig hoor :D
hahaha ja idd, had ze nog niet gezien maar volgens mij moeten ze nog er wat verbeteren :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:09
w00t sweet! :)

Matrox heeft dat vaker gehad met slordige draadjes idd. Op het model dat jij dalijk uit de doos graait zitten ze een stuk netter waarschijnlijk, en minder opvallend. En stroomvoorziening voor de fan is btw niet zo gek exotisch.

Check btw die onderkant is. zitten wel bar veel kleine onderdelen op. Wat ik btw erg goed vind is dat ze niet van die aso heatsinks zoals op die (bv leadtek) GF4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Voor de luilakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/matroxcard_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/matroxcard_fan.jpg
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
kleine standaard heatsink = vette resultaten met waterkoeling :D

Hoe zit dat met die BGA verpakkingen, worden die erg heet? Zou het nog nuttig zijn om die exra te koelen?

Ik wil er wel een met Tuner Chip hoor! :)
Afbeeldingslocatie: http://ascii24.com/news/i/tech/article/2002/05/14/images/images684305.jpg

de plank is best veel veranderd sinds de alpha foto's...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Volgens mij kunnen die bga-packages best zonder heatsinks. (dat zeg ik gevoelsmatig) Hoewel het bij oc-en misschien nuttig is om er wat op te plakken.

Op zich de layout is toch niet zo bar veranderd?

Die bovenste DVI aansluiting kan volgens mij ook een D-sub op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 10:56 schreef Jesse het volgende:
Volgens mij kunnen die bga-packages best zonder heatsinks. (dat zeg ik gevoelsmatig) Hoewel het bij oc-en misschien nuttig is om er wat op te plakken.

Op zich de layout is toch niet zo bar veranderd?
de grove lijnen zijn hetzelfde natuurlijk vna buiten, maar kijk eens naar het stroomgedeelte, bijna alles zit anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Zo kunnen we het goed vergelijken:
Afbeeldingslocatie: http://ascii24.com/news/i/tech/article/2002/05/14/images/images684305.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/matroxcard_front.jpg

Ik zie rechtsboven de grootste wijzigingen. En die chip midden boven mist weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 10:59 schreef P5ycho het volgende:

[..]

de grove lijnen zijn hetzelfde natuurlijk vna buiten, maar kijk eens naar het stroomgedeelte, bijna alles zit anders!
Jij ziet dingen die ik niet zie :?

edit:

Pics weg, was te laat ;(

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 11:02 schreef its_me het volgende:
edit:

Pics weg, was te laat ;(
>:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 11:05 schreef Jesse het volgende:
>:) ;)
:'(

De enige verandering die ik zie zijn die tonnetjes rechts boven.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 11:07 schreef its_me het volgende:

[..]

yup en die dikke vingers rondom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 11:07 schreef its_me het volgende:

[..]

en het groene draadje, wat ik wel charmant vind eigenlijk :+

een xray kan nog meer veranderingen aan t licht brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
En dus die chip middenboven met dat ding ernaast.
Was dat de tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 11:10 schreef Jesse het volgende:
En dus die chip middenboven met dat ding ernaast.
Was dat de tuner?
Ik hoop het! dan hebben we nog een kleine kans op een Marvel achtig iets, ondanks dat Haig al tijden zegt dat er geen lowend videocapture kaarten meer uit komen van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hopelijk gaat het ontbreken van Z-compressie niet die bandbreedte van 20Gb/s nekken. Ik zie een paar posts boven dat de P wel een soort van memory controller ala GF3 heeft.. Dat is in ieder geval een goed begin.

Al die kaarten met nieuwe features zijn supervet. Echter, in mijn nederige visie zal een spelontwikkelaar midden op de weg willen blijven. Zijn spel moet draaien op de hardware die consumenten hebben. Op dit moment hangen we dan nog op MX'en etc. Alle toekomstige games (behalve doom III uiteraard) zullen iets moeten presteren met dat soort hardware, desnoods een trapje hoger met GF2's etc. Als spellen daarop ingericht moeten worden, zal de engine toch voornamelijk kaarten aanspreken op rauwe performance. Voor de gelukkigen hangt de spelontwikkelaar daar nog wat features voor GF3's en hoger aan, maar het concept gaat uit van oudere kaarten. Pas als DX8.1 features in mainstream hardware in de markt is, kan je als spelontwikkelaar je puur richten op dit soort hardware en je engine concept daar volledig op richten.

Pure prestatie zal nog steeds belangrijk zijn, maar ook de snelheid en uitvoering van nieuwe features, zoals pixelshaders. In dat soort features zitten behoorlijk wat verschillen qua performance van nu verkrijgbare kaarten. Daar moet je als spelontwikkelaar rekening mee houden als je het over die boeg gaat gooien. Voor een voorbeeld van huidige zaken moet je je bedenken dat de T&L unit van een Radeon (geen 8500) tot wel 3 keer zo sterk is als die van een GF2.

Nooit wat van gemerkt in benchmarks. Waarom? Omdat T&L helemaal niet de lifesaver is, zoals het wel gepresenteerd werd. Daarom wou 3Dfx er ook niet aan, die gasten hadden tenminste visie.. Met pixelshaders lijkt het wat anders te worden, omdat die wezenlijk bijdragen aan effects en niet goed synthetisch (CPU) verwerkt kunnen worden. Pixelshaders lijken daarom voor de toekomst veel meer veelbelovend en 'must have'.

Zolang die 'have' er nog niet is, zal je als spelontwikkelaar niet vrolijk rond kunnen gaan strooien met pixel effecten in je software, maar van basishardware features uit moeten gaan. Als we daar van uitgaan (en daar ga ik van uit) zal het nog zeker een half jaar en misschien wel een jaar duren voordat games in de richting van full DX8.1 gaan zonder echte support voor alles wat lager is.

Hardware in de mainstream gaat langzamer dan hardware bij de fabrikanten (er zijn nog steeds mensen die op TNT2's spelen) en software loopt al helemaal achter op hardware. Keiharde numbercrushing zal dan ook nog wel een tijdje belangrijk zijn en de software zal daar dito op geschreven worden. Meer pipelines en brute kracht gaan dan ook meer brengen dan subtiele GPU's met allerlei schone features, die welhaast alleen in benchmarks en demo's vertoont worden.

Ik smul dan ook nog steeds van keiharde specs ipv een ellenlange lijst aan features, alhoewel dat allemaal toch erg leuk is.

Lap tekst, maar ik het 't dan ook niet zo druk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 11:12 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik hoop het! dan hebben we nog een kleine kans op een Marvel achtig iets, ondanks dat Haig al tijden zegt dat er geen lowend videocapture kaarten meer uit komen van ze...
[o.t.]
Is dat voor mensen die wel video willen editen maar geen geld hebben voor een rt2500?

is een marvel sneller in premiere dan veel andere kaarten?
(Dus niet prof videobewerkingskaarten maar gewone videokaarten? Ik vind dat interessant omdat me broertje aan video-editing doet en eigenlijk wel een dure kaart wil maar daar lang geen geld voor heeft :) )
[/o.t.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De marvel is eigenlijk een dc10 met tv tuner. Ik heb er al een tijd lang plezier van, maar video-editing verloopt gewoon via software, en niet via hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Goed nieuws voor de die-hard gamers onder ons (icm Parhelia :P ):
Prijzen 17-inch LCD-displays dalen eind 2002 :9

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws, maar als ik mijn CRT wegdoe wil ik wel een LCD/TFT/whatever die 1600x1200 aan kan (Zoals die van Dell, 20 inch a 2015 euro). Mijn 19" IIyama en 17" Eizo blijven nog wel een tijdje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 11:50 schreef _minion het volgende:
De marvel is eigenlijk een dc10 met tv tuner. Ik heb er al een tijd lang plezier van, maar video-editing verloopt gewoon via software, en niet via hardware.
Duz et is niet sneller?
* Jesse heeft wel eens van de DC10 gehoord maar heeft geen idee wat ie inhoud? Een kaartje met ingangen en een cd'tje met software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd niet sneller, de kaart kan alleen hardware MJPEG-capturing aan (let op de J in MJPEG). Dus voor ehardware-ffecten moet je een RT2500 on DV500 hebben, en die kosten veel euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn broer heeft al een tijd een Marvel.

Driversupport is mega, mega en nog eens megaslecht :(:(

Marvel, no way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 23-09 17:27
Na die plaatjes net gezien te hebben van athlonxp.com begint het nu toch echt te kriebelen.... :)
Hij zit eraan te komen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ok bedankt dus toch maar door sparen voor een rt2500 ofzo :)

ontopic:
Het lijkt echt te worden idd nu er foto's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Hier zijn plaatjes vande parhelia 512.
http://terrahost.xs4all.nl/1.jpg
http://terrahost.xs4all.nl/2.jpg
http://terrahost.xs4all.nl/3.jpg

Jammer dat de grote fan verdwenen is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 19:19
wat ik mooi vind is die plaatsing van het ram, het is goed gepositioneerd zo lijkt het zodat alle chips een even lange afstand hebben naar de chip en toch ver uit elkaar liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
:( Die mensen bij athlonxp.com zijn nu vrolijk met de Parhelia aan het spelen.. :'(

Komma-op met die benchmarks :9

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 14:28 schreef gsjonnie het volgende:
plaatjes *knip*

Jammer dat de grote fan verdwenen is. :'(
Ja die staan dus ook bij athlonXP op de ftp. :)
Ik ben er errug blij met dat die lomp grote heatsink weg is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 17:30 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ja die staan dus ook bij athlonXP op de ftp. :)
Ik ben er errug blij met dat die lomp grote heatsink weg is. :+
daar maakte ik me niet eens zorgen om :)
de final koeler is maar ietsie groter dan die op mn G400max, netjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Het was idd logisch dat dat ding er niet op kwam. Maar ik ben zoals ik al zij wel blij dat er niet zo'n :r gf4 leadtek-heatsink op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 18:58 schreef Jesse het volgende:
Het was idd logisch dat dat ding er niet op kwam. Maar ik ben zoals ik al zij wel blij dat er niet zo'n :r gf4 leadtek-heatsink op komt
het zou je wel meer OC potentieel geven.

Je kunt het ook anders bekijken: gf4's zijn meer tot het randje gepusht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 04 juni 2002 19:01 schreef P5ycho het volgende:

[..]

het zou je wel meer OC potentieel geven.

Je kunt het ook anders bekijken: gf4's zijn meer tot het randje gepusht...
:? Waarom klokken ze dan zo goed over :?

En btw je ziet dat de GF4's ook met minder grote koelers kunnen draaien, kijk naar de club 3d ti4200, maar die zijn dan ook een stuk minder te oc'en. Wat ik wel mooi vindt aan het design van de Perhelia is de mooie ruimte rond de GPU kan je er tenminste een mooi waterblok opzetten!
En ik ben ook blij dat hij niet zo belachelijk groot is als een TI4600 bijvoorbeeld.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Die leadtek heatsinks schenen aan de achterkant niet eens behoorlijk contact te maken.
En ik vind ze oerlelijk.

En ik ga me matrox toch niet overklokken.
Nvidia zou ik wel doen, vooral bijvoorbeeld de ti4200. Ook een radeon zou ik wel iets omhoog zetten, iets onder de algemeen gehaalde waarde op een rond getal waarschijnlijk.

Maar een matrox niet. Niet alleen omdat die supermoelijk te oc-en zijn maar ook omdat ik er zuinig op zou zijn.

kweenie, ik zou et gewoon niet willen, puur gevoelsmatig. Kleine heatsinks op elk bga-package met een behoorlijke airflow zijn btw geheid beter dan een blok alu eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Niet alleen omdat die supermoelijk te oc-en zijn
dat valt wel mee, mgatweak 1.20b bijvoorbeeld kan alle kaarten vanaf de originele mystique tweaken. en in detail ook, zelfs mem timings enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 04 juni 2002 19:41 schreef Jesse het volgende:
Die leadtek heatsinks schenen aan de achterkant niet eens behoorlijk contact te maken.
En ik vind ze oerlelijk.

En ik ga me matrox toch niet overklokken.
Nvidia zou ik wel doen, vooral bijvoorbeeld de ti4200. Ook een radeon zou ik wel iets omhoog zetten, iets onder de algemeen gehaalde waarde op een rond getal waarschijnlijk.

Maar een matrox niet. Niet alleen omdat die supermoelijk te oc-en zijn maar ook omdat ik er zuinig op zou zijn.

kweenie, ik zou et gewoon niet willen, puur gevoelsmatig. Kleine heatsinks op elk bga-package met een behoorlijke airflow zijn btw geheid beter dan een blok alu eroverheen.
En het voordeel van BGA is juist dat het niet warm wordt :) En als je in kleine stapjes omhoog gaat kan er echt niets fout gaan hoor :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ik wil een waterblok voor core, en een voor memchips :)
hopelijk kan ik dat op school maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 19:45 schreef P5ycho het volgende:

[..]

dat valt wel mee, mgatweak 1.20b bijvoorbeeld kan alle kaarten vanaf de originele mystique tweaken. en in detail ook, zelfs mem timings enzo.
Hmm.. interesting.. >:)

Jij hebt toch ook een G400Max?
Op wat voor snelheid heb jij 'm draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 19:58 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Hmm.. interesting.. >:)

Jij hebt toch ook een G400Max?
Op wat voor snelheid heb jij 'm draaien?
153 core en 205 mem, niet zo denderend dus. mem tinmings heb ik wel flink wat vanaf geschaafd.

de dividers van core/mem veranderen en dan de core hoger laten lopen kan ook nog, alleen veel winst is er niet uit te halen helaas. qua OC opties is de G400 best wel een wet dream eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:40
Als je toch een dichte kast hebt en dus het uiterlijk niet boeit, kan je toch het beste de Leadtek GF4ti4600 nemen?
OC ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 20:34 schreef BlubberZwijn het volgende:
Als je toch een dichte kast hebt en dus het uiterlijk niet boeit, kan je toch het beste de Leadtek GF4ti4600 nemen?
OC ed...
:)

In veel revieuws wordt er gezegt van oc-en is moeilijk, dat betekent niet dat het kan, maar het is ons niet gelukt. Duz ik dacht dat dat echt heel ingewikkeld was maar er is dus een progje voor. Interesting. Als ik ooit nog eens een Matrox koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 20:52 schreef Jesse het volgende:

[..]

:)

In veel revieuws wordt er gezegt van oc-en is moeilijk, dat betekent niet dat het kan, maar het is ons niet gelukt. Duz ik dacht dat dat echt heel ingewikkeld was maar er is dus een progje voor. Interesting. Als ik ooit nog eens een Matrox koop :)
kweet niet of mgatweak nog geupdate wordt voor de parhelia, maar ik hoop van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Hoewel het ontwerp van de chip gereed is, hult ATi zich in stilzwijgen over de introductiedatum van de RV300.

Ze zijn natuurlijk bang voor die Parhelia die waarschijnlijk al de videochip bakkers een mep verkoopt, ze w88 waarschijnlijk af totdat die Matrox uit is (schijnbaar eind juni) en vergelijken de matrox kaart met hun eigen ontwerp. Hieruit zullen ze wel concluderen dat ze nog ffies naar de tekentafel moeten
Volgens de geruchten is de Parhelia helemaal niet zo snel, ongeveer Ti4600 snelheden. Ik verwacht er eigenlijk ook niet zo super veel van. Wel denk ik dat de NV30 en de R300 een stuk sneller zullen zijn als de Parhelia. Zeker omdat voor doom3 (E3) de snelste kaart op dit moment is gebruikt en dat was een kaart van ATI.
Zelf heb ik wel vertrouwen in Matrox (nooit veel issues qua drivers etc etc in het verleden.

Hmz, koop maar eens een G400, zet er de nieuwste BIOS in, installeer de nieuwste drivers en ga dan eens een game op basis van de Quake 3 Arena engine spelen...

De issues zullen je om de oren vliegen.

Ik heb er nog met Matrox over gesproken totdat ze ineens niets meer van zich lieten horen en op de website aangaven dat ze alleen nog voor bedrijven zouden gaan ontwikkelen.

Sja, dat is ook een oplossing voor je games probleem...

Voor mij geen Matrox meer, megadure videokaarten en als je problemen hebt geven ze niet thuis.
Zeker omdat voor doom3 (E3) de snelste kaart op dit moment is gebruikt en dat was een kaart van ATI.

Dit kan wel zo zijn, maar Microsoft had weer voor DX9 demo een Matrox.

Het is denk ik meer wie betaald er meer geld voor meer publiciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Hmz, koop maar eens een G400, zet er de nieuwste BIOS in, installeer de nieuwste drivers en ga dan eens een game op basis van de Quake 3 Arena engine spelen...

De issues zullen je om de oren vliegen.

Ik heb er nog met Matrox over gesproken totdat ze ineens niets meer van zich lieten horen en op de website aangaven dat ze alleen nog voor bedrijven zouden gaan ontwikkelen.

Sja, dat is ook een oplossing voor je games probleem...

Voor mij geen Matrox meer, megadure videokaarten en als je problemen hebt geven ze niet thuis.
dit is echt bullshit vande bovenste plank. alle q3 engine games lopen toppie hier. User error als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat is die groen draad?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op dinsdag 04 juni 2002 10:18 schreef corpseflayer het volgende:
Ik zou zeggen dat dat de aarding is voor de heatsink, Matrox is de enige die hun heatsinkjes voorziet van aarding, dan is er zeker geen statisch ladinkje op de heatsink dat voor signaalstoringen kan zorgen :) .
lezen man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 04 juni 2002 22:09 schreef P5ycho het volgende:

[..]

dit is echt bullshit vande bovenste plank. alle q3 engine games lopen toppie hier. User error als je het mij vraagt...
Ik kan me anders levendig de regenboogkleuren in elke OpenGL game herinneren. Vast een user error... van Matrox dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 22:36 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Ik kan me anders levendig de regenboogkleuren in elke OpenGL game herinneren. Vast een user error... van Matrox dan...
ik heb de laatste 2,5 jaar geen regenboofkleuren gezien en ben een q2/3 fanaat. ra ra hoe kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Wat is die groen draad?

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
voor de 3e keer
AANSLUITING VAN HEATSINK AAN MASSA (groundpinnetjeh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 04 juni 2002 23:14 schreef corpseflayer het volgende:
voor de 3e keer
ow ok. thanx

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 23:14 schreef corpseflayer het volgende:
voor de 3e keer
kweenie hoor... zo'n eind hoeft zon draadje niet te gaaan voor alleen massa als je t mij vraagt. kan ook gewoon een kapot spoor, ontbrekend spoor, etc zijn.

Hoe dan ook, als het werkt dan vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
Is een kleine modificatie

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op dinsdag 04 juni 2002 23:24 schreef P5ycho het volgende:

[..]

kweenie hoor... zo'n eind hoeft zon draadje niet te gaaan voor alleen massa als je t mij vraagt. kan ook gewoon een kapot spoor, ontbrekend spoor, etc zijn.

Hoe dan ook, als het werkt dan vind ik het prima :)
Hmm, das waar, maar misschien konden ze niet alle massaprintbaantjes op 1 centraal punt onderbrengen, dan hebben ze het waarschijnlijk verspreid over 2 afzonderlijke circuits en beide met draadje verbonden, de heatsink hangt er op die plaats dan aan voor het gemak (dichtste bij 1 van de 2 aansluitpunten), kan best als je weet dat het een 8 layer board is, en met 256bit chips heeel veel contactpunten + hogere storingsgevoeligheid, dus daarom kozen ze maybe voor een extra draadje ipv een moeilijke omweg te zoeken voor de aansluiting, wat misschien wel een extra layer zou betekenen of anders onmogelijk zou zijn, just what i thought :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
het zijn precies ook 3 draadjes, 1 grootte en 2 kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 04 juni 2002 23:51 schreef CaineTanathos het volgende:
het zijn precies ook 3 draadjes, 1 grootte en 2 kleine
nee niet de fandraadjes, die groene draad over de pcb...

Mijn G400MAX heeft ook wel 3 draadjes. das gewoon 5/12V, ground en rpm/obstruction signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
Ik bedoel ook die groene, als je goed kijkt zie je dat het 3 verschillende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 05 juni 2002 00:05 schreef CaineTanathos het volgende:
Ik bedoel ook die groene, als je goed kijkt zie je dat het 3 verschillende zijn
sorry :) was weer te snel conclusies aant trekken.

het zijn idd 3 verschillende, lijkt dus op een pcb-correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Het artikel is mysterieus van de site verdwenen :D

Iemand heeft zijn NDA geschonden blijkbaar...

Volgens de jongens van MURC is dat stalen hoedje bij de groene graden een klokgenerator...

iemand hier met opengl kennis? dan hier kijken plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 04 juni 2002 22:17 schreef silentsnow het volgende:
plaatje * knip *

Wat is die groen draad?
Op dinsdag 04 juni 2002 22:58 schreef silentsnow het volgende:
Hetzelfde plaatje * knip *

Wat is die groen draad?
*hint* haal er maar een weg ;)

Er lopen btw 3 draadjes naar de fan. Volgens mij is dat 3de draadje dan of de aarde, of snelheidsregeling voor die fan. En dat tweede zou ik errug positief vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als AMDXP.com die kaart al heeft hoe komt het dan dat er nog geen 3dmarks resultaten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 05 juni 2002 12:17 schreef Optimist het volgende:
Als AMDXP.com die kaart al heeft hoe komt het dan dat er nog geen 3dmarks resultaten zijn ?
Non Disclosure Agreement.
of de aarde, of snelheidsregeling voor die fan.
Of een obstruction signaal, wat aangeeft wanneer de fan niet meer draait/geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
benchmarks

I asked what kind of performance will this card get vs the Gf4 Ti4600 he said:
The matrox card will not be winning any benchmarks other then some of the 3Dmark tests, We believe gamers have had enough of fps and want features and awesome IQ, This card should run future games as fast or faster and should last longer because of the partial DX9 support.
Quake3 medium detail 1024-768-32bit 55fps in surround gameing and 160fps in signle monitor mode
MSF2 1024-32bit 4xfsaa 30fps surround gameing
As for 3Dmark we should expect around 11k with the fastest avaiable AXP on a KT333

I had to sign an NDA so if you repeat this you didn't hear it from me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ow das mooi zat. Daar hoeven we het dus niet voor te laten.

(Nou de uitvoeringen en de prijs ;( nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
In t artikel staat dat er in t begin nog geen 256MB kaarten komen (is ook nutteloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Niet mis, maar met 20GB/s had ik toch meer verwacht, in de toekomst zal hij wel een stukje beter presteren(tov gf4 nu) met de extra texturekracht en features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 05 juni 2002 22:11 schreef corpseflayer het volgende:
Niet mis, maar met 20GB/s had ik toch meer verwacht, in de toekomst zal hij wel een stukje beter presteren(tov gf4 nu) met de extra texturekracht en features :)
het ding draait nog steeds op beta drivers, ik neem aan dat het nog een stukkie sneller kan. Hoe dan ook, het is snel genoeg voor mij in ieder geval. Ik koop er een als hij uit komt, en als er een nieuwe serie komt koop ik er weer een en gebruik ik deze in de bak van me broertje. simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Details over ATi R300 videochip
Gepost door Matthijs Hakfoort woensdag 5 juni 2002 - 19:43 - bron: The Inquirer
The Inquirer beweert een aantal details te weten te zijn gekomen over ATI's volgende high end kaart, de R300. Deze kaart, waarvan nog geen naam bekend is, moet aan het einde van de zomer uitkomen. ATI verwacht dat de kaart ten minste 5 maanden de snelste zal blijven. De core zal volledige ondersteuning bieden voor DirectX 9.0 en zal bestaan uit maar liefst 107 miljoen transistors. Het werk wordt gedaan door 8 rendering pipelines en vier vertex shader engines. Deze kracht wordt getransporteerd via een 256 bit brede bus. De kaart zal gebruik maken van DDR geheugen met een frequentie van 350MHz, dit zorgt voor een bandbreedte van 22,4GB per seconde. Om economisch van de bandbreedte gebruik te maken zal de nieuwste versie van HyperZ, HyperZ III opgenomen worden.
Eh, wel een beetje wreedstijveplasserspecs, vraag me af hoe betrouwbaar die info is en mocht het waar zijn, hoe ze dat voor elkaar krijgen in 1 core, voor de rest duidelijk een bruute kaart, ben benieuwd hoe de concurentie hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 05 juni 2002 22:19 schreef corpseflayer het volgende:

[..]

Eh, wel een beetje wreedstijveplasserspecs, vraag me af hoe betrouwbaar die info is en mocht het waar zijn, hoe ze dat voor elkaar krijgen in 1 core, voor de rest duidelijk een bruute kaart, ben benieuwd hoe de concurentie hierop gaat reageren.
2GB/s meer dan de Parhelia, en pixel shader 2.0. is dat alles? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik haal liever deze matrox kaart dan zo'n Ti4600

alleen die 2k kwali van matrox is al om te :9~

Als de performance op het zelfde niv. ligt twijfel ik er niet over..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op woensdag 05 juni 2002 22:23 schreef P5ycho het volgende:

[..]

2GB/s meer dan de Parhelia, en pixel shader 2.0. is dat alles? :)
Nee, maar hij heeft wel 107 miljoen transistores en hyperZ III wat in de praktijk zon 30% bb bespaard (HyperZ II=25%)
dus 22.4*130%=29.12 GB/s, terwijl de parhelia misschien 5% bespaard met basic features(20GB/s*105%=21GB/s) + 8 rendering pipelines ipv 4 dus de rauwe kracht zal stukje hoger zijn als de geruchten waar zijn, natuurlijk ook full dx9.0, de Matrox zal de r300 alleen overtreffen in beeldkwaliteit, in snelheid/features weet ik nog zo niet, maar goed ik koop toch maar de Matrox, anders moet ik nog langer w88 en ik zit nu al 1maand zonder 3dkaart (vreselijk :( ), hoop dat de Matrox echt zijn geld waar gaat worden, time'll tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
kan ook 16 textures, maar ik weet niet hoe ze het bedoelen in het artikel, is 2 textures per pipeline of 16 per pipeline

persoonlijk denk ik 2 omdat ze 2.0 pixelshaders hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
hehe, dit postte je ook al in het frontpage r300 artikel, nee 16textures per pipeline kan niet :P, het is 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
nog grootte filmpjes ook :)

effe nachecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
kan iemand die filmkes downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 15:42 schreef CaineTanathos het volgende:
kan iemand die filmkes downloaden ?
Zodra ik tuus ben zijn die filmpjes van mij :)

zit nu op werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Nog steeds Quake3 ;) ...In spellen zoals Quake3 kan je beter geen Parhelia testen, deze engine is absoluut niet representatief voor wat de chip inzich heeft.

Het is een multitexture (2stuks)engine zonder vertex en pixelshader shader (wel gewone shaders)

De pixelfillrate van de Parhelia in Q3 is daadoor lager dan die van de GF4 en zelf Gf3 (220 maal 4 pipelines).

Ik wacht maar gewoon testen af in UT2003 met 64 taps aniso en 16x FAA, eens kijken hoe de verhoudingen dan liggen :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
zet dan eens anisotropic filtering :)
dan zou het normaal wel iets schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
>Matrox Open Day Event - Utrecht
>introducing
>Parhelia 512 GPU
>
>
>Matrox Graphics UK is pleased to invite you to a channel launch event held at:
>
>The Hilton Royal Parc Soestduinen
>Van Weerden Poelmanweg 4-6
>3768 MN Soestduinen (nr Utrecht)
>
>
>Wednesday 20 June 2002 10am - 6pm
>
>Drop in at a time that suits you and see the new Matrox Parhelia 512 GPU for
yourself!
>
>Product demonstrations and presentations will be held at regular intervals
throughout the day.
>
>Come and experience Surround Gaming, talk to Matrox staff (technical and
commercial) and check out some of the new features including:
>
>* Triplehead RGB, Dual DVI and TV out
>* High Performance 2D, 3D and video
>* 10 bit Gigacolour
>* Hardware Displacement Mapping
>* Surround Gaming
>
>What the editors say about Parhelia:
>
>http://www.tweakers.net/nieuws/21809?highlight=matrox
>
>http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=279
>
>
>All attendees will be entered into a PRIZE DRAW with many great prizes
including a PARHELIA 512 graphics card.
>
>RSVP to Andrea Jackson, Marketing Executive, Matrox Graphics UK e-mail
andrea.jackson@matrox.com or tel. +44 1753 665539
>
>Directions to the venue will be e-mailed to you.
>
>
>We look forward to seeing you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 10:57 schreef corpseflayer het volgende:

[..]
Mooi, 20 juni hou ik dus vrij in m'n agenda. :9

Gaan er meer tweakers heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

heb ik nog niet gekregen, hoe kom je daar aan?
Is goed te fietsen zie ik :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
All attendees will be entered into a PRIZE DRAW with many great prizes
including a PARHELIA 512 graphics card. p
ok i'll be there :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
interesant ja, ik hoop dat ze ook zoiets doen in Belgie, en anders naar Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
Oh ja en die R300 is geen R300 , de kaart die tezien was bij computex

bij ati staat zoiets officieels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit voor iedereen toegankelijk of moet je een uitnodiging hebben! Zal er ook wel een kijkje willen nemen! Woon er dicht bij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 07 juni 2002 11:08 schreef CaineTanathos het volgende:
Oh ja en die R300 is geen R300 , de kaart die tezien was bij computex

bij ati staat zoiets officieels
Right ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 07 juni 2002 11:31 schreef CaineTanathos het volgende:
url gevonden :)
http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4499.html
Hoopje marketinggelul...
"AGP8x will revolutionize the graphics market, and ATI is proud to be an integral part of its public showing," said Rick Bergman
Geloof jij wat ATi officieel zegt? ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
agp4x is nog snelheid zat voor de next gen kaarten, verschil met 8x zou alleen merkbaar zijn wanneer er naar hoofdgeheugen geswaped moet worden, met 128MB kaartjes nooit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
ja tuurlijk, tis gewoon voor te zeggen dat matrox nog altijd ruled :)

agp 8x zal voor revolutionair zijn voor laptops (de iets goedkopere) of onboard videokaart waar de videokaart het geheugen van op het moederbord gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 07 juni 2002 12:00 schreef CaineTanathos het volgende:
ja tuurlijk, tis gewoon voor te zeggen dat matrox nog altijd ruled :)

agp 8x zal voor revolutionair zijn voor laptops (de iets goedkopere) of onboard videokaart waar de videokaart het geheugen van op het moederbord gebruikt
Face it, agp3.0 brengt niks nieuws, behalve meerdere agp poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

ach, het 3D-circus wordt sowieso nog een heel stuk spannender in de 2e helft van 2002.

Ati (RV300), 3D-labs, NVidia (Omen), Matrox....

En de ene kaart zou nog sneller zijn dan de andere. Eerst maar eens zien en dan geloven! ;)

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

AARGGGH binnen nu en 2 maanden wil ik mijn pc gaan upgraden, maar dan zal waarschijnlijk de Parhelia nog niet uit zijn denk ik :?

39

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.