Hij zal wel beter zijn, maar ik kies mijn kaart met volgende eisen;
*Goede 2d; beide matrox en ati hebben gewoon goede 2d nvidia tot nu toe niet
*Goede tv out en dual display, ati en matrox wederom, nvidia is kak op dit gebied
*Goede gamerscard, met zowel geode snelheid als kwaliteit in 3d
*Wanneer ze komen, dus de Matrox komt het eerst, die zal het dan ook worden 99% kans, immers heeft P de beste Tv out/dual display/output signal, dsu ze voldoet al aan 50% van mijn eisen, nu nog gewoon snel zijn (20GB/s en beste Tnl, dus snel is ze zeker, alleen de drivers moeten nog goed blijken), w88 kan je eeuwig, dus ik ga voor de eerste die uitkomt
herinner je je nog dat de GF3 classic uitkwam begin vorig jaar? wel die kaart was toen ook juist nieuw, en kan nog steeds perfect meekomen met de huidige spellen, zo als je meteen de beste matrox pakt (256MB meeste MHz) dan is ze pas 1 jaar later "mid range" en 2jaar later "mainstream" (betaalbaar voor Jan en alleman) 3jaar later bots je dan tegen de limiet met alles op max @ 800*600 en tot die tijd heb je perfecte beeldkwaliteit en output features, dus de keuze ligt voor de hand, r300/omen komen 3/4 maand later dan P, terwijl de BB van beide lager ligt, alleen de occlusion detection is geavanceerd, de gpu hetzelfde, dus laat ons stellen dat OC de gpu/membus voor 30% sneller maakt dan de beste P, dan nog heeft P beter beeld en output features en heb je ze 4maand eerder, dus de keuze ligt voor de hand imo.
*Goede 2d; beide matrox en ati hebben gewoon goede 2d nvidia tot nu toe niet
*Goede tv out en dual display, ati en matrox wederom, nvidia is kak op dit gebied
*Goede gamerscard, met zowel geode snelheid als kwaliteit in 3d
*Wanneer ze komen, dus de Matrox komt het eerst, die zal het dan ook worden 99% kans, immers heeft P de beste Tv out/dual display/output signal, dsu ze voldoet al aan 50% van mijn eisen, nu nog gewoon snel zijn (20GB/s en beste Tnl, dus snel is ze zeker, alleen de drivers moeten nog goed blijken), w88 kan je eeuwig, dus ik ga voor de eerste die uitkomt