Matrox Parhelia 512 Announcement topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Waar maak ik de meeste kans om hem zo snel mogelijk te kunnen kopen, zodra de kaart verschijnt?

Kunnen wij hier in NL bv. ook bestellen bij Matrox online?

Want als het debacle zich herhaalt zoals bij de G400(max), dan kan je hier in NL nog 1 of 2 maaden langer wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 15 mei 2002 23:55 schreef Jorden het volgende:
Ik zit me toch zo'n beetje af te vragen hoe dat 10bit/30bit (Gigacolour) kleuren systeem onder Windows gaat draaien. WinXp zou het mogelijk aankunnen, maar hoe zit het met oudere Win9x/ME/Win2k ??

't Is nu niet echt 16/24/32bits kleuren... Of zou de quickdeskt van Matrox dat onderhouden?
matrox zal wel gewoon drivers maken voor Win9x/ME/Win2k/xp en dus zullen ze allemaal die 10bit kleuren ondersteunen.
Waar maak ik de meeste kans om hem zo snel mogelijk te kunnen kopen, zodra de kaart verschijnt?
Kunnen wij hier in NL bv. ook bestellen bij Matrox online?

Want als het debacle zich herhaalt zoals bij de G400(max), dan kan je hier in NL nog 1 of 2 maaden langer wachten.
je kan gewoon bij shop.matrox.com kopen. verzendkosten vallen ook best wel mee geloof ik. heb er pas nog naar gekeken omdat ik een g450 32mb pci zocht en die was/is hier nergens te krijgen maar uiteindelijk maar voor een andere kaart gegaan.
wel moet je er altijd nog btw bij tellen en zijn ze nooit echt de goedkoopste.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nieuws uit korea

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-50-38.jpg

Kaartje >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-50-17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-50-43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-57-42.JPG
The parhelia 512 indicators entire positions demonstrate, lets you as soon as look at from each angle does not have extra.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-59-34.jpg
Ha, this is the demonstration pellet which parhelia 512 uses oh, Ÿál one can see this is selects the Tristar 3.3ns crystal Yuan, the movement frequency reaches 300Mhz, do not forget it are by the DDR way movement (600MHZ). How doesn't know to the ultra frequency performance
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-5-16-4-51-38.JPG
What is this kid affects? Tells you, it are use for to realize the TV-OUT/DVI function control chip, the serial number are CH7301A-H.

Good matrox the parhelia 512 indicators Korea release conference temporarily was completed, if other places also held the similar activity, we certainly presented for you, please continued to pay attention to our reponse:

kzit erop :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 16 mei 2002 00:04 schreef cosmoOo het volgende:

je kan gewoon bij shop.matrox.com kopen. verzendkosten vallen ook best wel mee geloof ik. heb er pas nog naar gekeken omdat ik een g450 32mb pci zocht en die was/is hier nergens te krijgen maar uiteindelijk maar voor een andere kaart gegaan.
wel moet je er altijd nog btw bij tellen en zijn ze nooit echt de goedkoopste.
Die zal ik dan eens in de gaten houden, ben benieuwd wanneer ze te orderen zijn.(en nog meer waneer ze op de markt verschijnen, maar dat zal wel niet eerder dan Juli worden, op tijd voor UT2003 (vertraagd), hopelijk :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 16 mei 2002 00:29 schreef Jorden het volgende:
http://www.matrox.com/mga/buy_matrox/europe.cfm

:)
Thanx, gelijk maar even aangemeld :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als de kaart straks op de site staat kan je aangeven dat je via email op de hoogte wilt worden gehouden als hij op voorraad is. maar ik denk dat je dat hier op got ook al vrij snel merkt.

ik ga zelf de kaart toch niet kopen, ik blijf wel bij mijn g450 + g200 en maak nog wel eens een aparte game bak, heb hier nog een 1.4ghz amd met radeon liggen en dat is voor nu best wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:39
Maar de Parhelia kan dus waarschijnelijk nog steeds niet 2X DVI + TV out tegelijk aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 02:19
Op donderdag 16 mei 2002 11:17 schreef Wild pigeon het volgende:
Maar de Parhelia kan dus waarschijnelijk nog steeds niet 2X DVI + TV out tegelijk aan ?
Waarschijnlijk niet nee.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Dat zuigt wel zwaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Was ik 2 jaar geleden helemaal in de ban van de Radeon, momenteel ben ik helemaal in de ban van Parhelia! Wat een ontzettend lekkere kaart is dat zeg! :9~
(I just love comebacks... AMD Athlon 3 jaar geleden, ATI Radeon 2 jaar geleden en nu Parhelia!)

Wordt dus weer sparen, zodat ik mijn Radeon kan vervangen door een Parhelia. Ik zit alleen een beetje met de vraag hoe het met de drivers ondersteuning zal zijn. Staat Matrox een beetje bekend als leveranciers van stabiele drivers? Want op dat punt ben ik toch niet helemaal tevreden met mijn Radeon...

Wat geruchten over de R300 en de NV30 betreft, ik geloof niet dat ik hierop ga wachten. Ik hoef niet zo nodig de allersnelste kaart (ik verwacht eigenlijk toch wel een beetje dat de R300 en de NV30 op pure snelheid de Parhelia gaan verslaan, maarja, ook puur speculatie natuurlijk, is allemaal nog maar afwachten).

Wat voor mij het belangrijkste is, is een kaart die een mooi scherp beeld levert en een kaart die lekker stabiel draait, zonder rare vastlopers ofzo. Daarnaast zijn de extra features erg goed te noemen! Denk er al over om ook voor een 2e monitor te gaan sparen zodat ik mijn tv en 2 monitoren erop aan kan sluiten :9 :P

Tegen het einde van het jaar / begin volgend jaar nog een nieuwe AMD sledgehammer met bijpassend moederbord en geheugen en ik heb weer een retesnelle pc waar ik de komende 3 jaar alle games wel op kan spelen. 8-)

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan laat je de 3 textures per cycle dus weer schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik weet niet waarom er zoveel gezeken wordt over de drivers van Matrox, maar sinds mijn eerste Mystique 220 heb ik nog nooit problemen gehad. Het enige wat een beetje verkeerd ging was de G400 OpenGL support. Voor 1 zo'n probleempje wordt dan nog jaren en jaren heisa gemaakt. Terwijl ze wel de eerte met Win2k drivers waren, de eerste met WinXP drivers, de eerste met true dualhead onder win2k (met verschillende resoluties dus per monitor) etc etc. Ik heb vol vertrouwen in ze.
Op donderdag 16 mei 2002 11:55 schreef Wekkel het volgende:
Dan laat je de 3 textures per cycle dus weer schieten :P
Hij gaat meteen voor 4 per cycle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeleken met mijn G550 moet dit volgens mij toch wel wat sneller gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 16 mei 2002 16:53 schreef P5ycho het volgende:
http://www.simhq.com/simhq3/hardware/interviews/matrox/parhelia/
ja net gelezen, maar staat niet echt iets speciaals in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd niet echt veel info

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
The Parhelia-512 PCB is based upon a special 8-layer silicon process to insure the best insulation from interference as there is a lot going on at the board level.
Dat is toch wel interessant te noemen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 08:55
SimHQ: Is Matrox going to compete on a six-month cycle? If not will you have a cycle or just introduce cards when you?re ready?

Sebastian: The Parhelia-512 will become the basis for a whole slew of products in the future. We?ll be offering different versions of the chip and boards to cater to different markets, however, we won?t be radically changing this architecture in six months.

SimHQ: What about OEM business? Is Matrox pursuing OEM relationships and will that mean having a full line of "Parhelia" products?

Sebastian: Absolutely. As I mentioned above, the Parhelia-512 will be incorporated into a host of products that will cater to different markets. We also have very good relationships with the major OEMs and SI?s and they are very interested in the workstation applicability of this product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Is best wel interessant dacht ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Als ze veel OEM deals gaan krijgen, zullen er ook kaarten moeten komen die cheaper zijn. daar zullen een hoop mensen blij mee zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Yepz en met een beetje geluk ook goedkopere versies voor de retail markt. (Voor Jesse!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 11:46 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Ik zit alleen een beetje met de vraag hoe het met de drivers ondersteuning zal zijn. Staat Matrox een beetje bekend als leveranciers van stabiele drivers? Want op dat punt ben ik toch niet helemaal tevreden met mijn Radeon...
Don't worry, be happy. Matrox levert uitstekende drivers. (Zoals P5ycho ook al zei.)
Persoonlijk vindt ik de driversupport van Matrox echt super. Er zullen ook wel mensen zijn die het bagger vinden maja.. Dat ff terzijde.

Nee, wat betreft driver-support zou ik me geen zorgen maken. Ati liet idd een steekje vallen wat betreft driversupport, maar dat gaat ook wel beter bij hun... toch?

Al met al: Ga voor de Parhelia!! Doe ik (en vele anderen) ook :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 16 mei 2002 20:07 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Don't worry, be happy. Matrox levert uitstekende drivers. (Zoals P5ycho ook al zei.)
Persoonlijk vindt ik de driversupport van Matrox echt super. Er zullen ook wel mensen zijn die het bagger vinden maja.. Dat ff terzijde.

Nee, wat betreft driver-support zou ik me geen zorgen maken. Ati liet idd een steekje vallen wat betreft driversupport, maar dat gaat ook wel beter bij hun... toch?
Dan heb je het zeer zeker niet over Marvel-bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

uhm
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/forum/upimg/200251712403182.jpg
ehm
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/forum/upimg/2002517122828368.jpg
juist ja
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/forum/upimg/20025171201686.jpg
Als nou die super LCD-makers Matrox bij elke Parhelia 100$ toestoppen dan wordt ie nog leuker :)
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/forum/upimg/2002517124655838.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
*starts itching*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Wat vinden jullie van het feit dat Surround Gaming eigenlijk best gezien kan worden als cheaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Daar ben ik het best wel mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:16
Op vrijdag 17 mei 2002 13:46 schreef P5ycho het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat Surround Gaming eigenlijk best gezien kan worden als cheaten?
Een legale manier van cheating :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Het is eigenlijk een soort van 'see through drivers' effect wat je krijgt, met het grote verschil dat dit niet puur voor cheaten is maar ook voor een intensere beleving van de game. Toch zou ik het oneerlijk vinden als ik op een LAN met 3 TFTtjes iedereen naar de klote zou schieten met relatief weinig moeite. Maar terugschakelen naar 1 monitor zou denk ik wel flink sucken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al gebruik 9 beeldschermen zodra je me ziet dan ben halve sec daarna d00d.

Mensen die campen exploits gebruiken willen de illusie wekken dat ze goed zijn terwijl ze het niet zijn, wie houden ze nou voor de gek.

Niet mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Er zijn mensen die gewoon een slechte aim zijn en het proberen te compenseren met een super muis, muismat en de hoogste fps haalbaar. allemaal leuk en wel maar met een slechte mik-arm kom je er gewoon niet. maar zou je de 2 beste spelers van de wereld tegenover elkaar zetten, de ene met Triplehead en de ander met een enkele monitor, dan denk ik dat het duidelijk is wie wint eigenlijk. En daar komen mijn zorgen eigenlijk vandaan. Straks ben je een 'lamer' als je een parhelia gebruikt waarmee je 'cheat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
http://www.beyond3d.com/articles/wildcatiii/index.php?page=page4.inc

Artikel waarin 3Dlabs Wildcat III 16x FSAA wordt vergeleken, qua resultaat vergelijkbaar met 16x FAA van de Parhelia, ookal zal de aprhelia wat meer 'bugjes' vertonen hier en daar.

Na dat artikel gelezen te hebben ga je toch wel anders tegen 'highend kaarten' aankijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

SG

SG surft naar info hardewaren

Op vrijdag 17 mei 2002 14:44 schreef P5ycho het volgende:
Er zijn mensen die gewoon een slechte aim zijn en het proberen te compenseren met een super muis, muismat en de hoogste fps haalbaar. allemaal leuk en wel maar met een slechte mik-arm kom je er gewoon niet. maar zou je de 2 beste spelers van de wereld tegenover elkaar zetten, de ene met Triplehead en de ander met een enkele monitor, dan denk ik dat het duidelijk is wie wint eigenlijk. En daar komen mijn zorgen eigenlijk vandaan. Straks ben je een 'lamer' als je een parhelia gebruikt waarmee je 'cheat'.
Ik vind dat sterk over dreven.

Die Surround view is gewoon 'n extra luxe die je weer extra voordeel op levert net zoals

'n ander met 'n ouwe PC met 15" 640x480x16 30FPS het tegen ene moet op nemen met 'n 21" 1600x1200x32 100FPS draaied.

Het zal nooit exact eerlijk zijn omdat de Game rig configuraties zo sterk uit een lopen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Nog sites met nieuw nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 17 mei 2002 23:15 schreef Wild pigeon het volgende:
Nog sites met nieuw nieuws ?
W8 maar even tot 22-24 mei, E3 zal een hoop nieuws brengen denk ik zo. In elk geval wordt UT2003 geshowed op een Parhelia, en Doom3 waarschijnljik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Op dinsdag 14 mei 2002 15:14 schreef Floris het volgende:
Euh jah wat moet ik vertellen? Hij doet het en het is een nasty apparaat.

Wij hebben met een alpha-sample gespeeld en een beetje rondgekeken in 3D games, verder zag ik wel leuke dingen, maar waren dat dingen die ik in de praktijk niet echt zal gebruiken.
Is dit het enige wat je te vertellen hebt. Je gaat mij niet vertellen dat als je zo'n sample hebt, je geen benchmarks draait.
Volgens mij lul je uit je nek :r en klets straks niet over NDA.

We kennen nu allemaal de features wel dus waar blijven de benchmarks. En waar blijven de uitgebreide verhalen van gerenomeerde sites over de kwaliteit van de driver's van Matrox voor dit kaartje. Want zonder informatie over deze twee essentiele dingen ben ik nog niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit Dracul, doe eens wat rustiger man. Heb je teveel espresso koffie gedronken soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOEVEEL voor die monitor? Oh, maar zo'n 8000 tot 20000 dollar? Pfff, zo neergelegd (nadat ik ooit eens die stomme lotto heb gewonnen ;)

Enfin, De Parhelia chip komt op een gamers card te zitten, dus zit ik me nu af te vragen wat een Gamers OS is... Iemand enig idee?

Haig wel ;)
"The 10 bit color will be available via plugins from us which will go into photoshop. This 10 bit color will not show up on windows settings becuase no windows support 10 bit colors on the desktop.

People using PS will use our plugins to create their 10 bit colored pics. We will also include a viewer for people to see the diff between 8 bit and 10 bit.

P will only support NT/2k/XP initially and depending on the public's reaction, we may/may not support 9x/ME.
"

:'( voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zaterdag 18 mei 2002 00:45 schreef Dracul het volgende:

[..]

Is dit het enige wat je te vertellen hebt. Je gaat mij niet vertellen dat als je zo'n sample hebt, je geen benchmarks draait.
Volgens mij lul je uit je nek :r en klets straks niet over NDA.

We kennen nu allemaal de features wel dus waar blijven de benchmarks. En waar blijven de uitgebreide verhalen van gerenomeerde sites over de kwaliteit van de driver's van Matrox voor dit kaartje. Want zonder informatie over deze twee essentiele dingen ben ik nog niet verkocht.
Je kan Dracul wel tot chillen bedaren, maar een korte uitspraak over een Parhelia in realtime action zou ik graag van Floris vernemen. Als die NDA toch niet meer speelt, doe dan even een korte voor de vuist weg indruk van het speeltje geven.

Go Dracul, go!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Op vrijdag 17 mei 2002 14:11 schreef P5ycho het volgende:
Het is eigenlijk een soort van 'see through drivers' effect wat je krijgt, met het grote verschil dat dit niet puur voor cheaten is maar ook voor een intensere beleving van de game. Toch zou ik het oneerlijk vinden als ik op een LAN met 3 TFTtjes iedereen naar de klote zou schieten met relatief weinig moeite. Maar terugschakelen naar 1 monitor zou denk ik wel flink sucken dan.
als je de FOV vergroot zie je ook meer dus dat zou dan ook cheaten moeten zijn.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Op zaterdag 18 mei 2002 01:29 schreef Hooi het volgende:
Shit Dracul, doe eens wat rustiger man. Heb je teveel espresso koffie gedronken soms ?
Je hebt gelijk hoor. Maar als iemand zo graag wil vermelden dat ie met een sample heeft lopen spelen laat hem dan ook echt informatie geven die er nog niet is. Hij zegt namelijk niks. Ik heb een beetje rondgekeken blahblahblah... houd dan gewoon je mond.

Still waiting for benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Die zullen waarschijnlijk binnen 1 week komen, hooguit 2 weken, dus w8 gewoon eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 09:29 schreef Dracul het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor. Maar als iemand zo graag wil vermelden dat ie met een sample heeft lopen spelen laat hem dan ook echt informatie geven die er nog niet is. Hij zegt namelijk niks. Ik heb een beetje rondgekeken blahblahblah... houd dan gewoon je mond.

Still waiting for benchmarks.
Ze hebben een demo gekregen onder toeziend oog van Matrox lui. denk je nou echt dat die mensen benchmarks toelaten op een alpha bord? Ze mogen ermee spelen om een impressie te krijgen van de mogelijkheden, het is gewoon dom als Matrox zou toestaan benchmarks van een Alpha bord bekend te maken. dadelijk blijkt dat ze het bord toch niet zo snel kunnen laten lopen als dat ze gepland hadden en komt het bord op de planken met een lagere kloksnelheid. Sta je mooi voor lul... (zie ook nVidia TNT kloksnelheid problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Onder toeziend oog van Matrox juist. En onder toeziend oog wordt je niks wijzer. Het enige wat Matrox tot nu toe gedaan heeft zijn in principe presentaties. Ze hebben wat features laten zien die nu allemaal ook bekend zijn gemaakt. In juni worden er volgens mij echt wat kaartjes vrijgegeven en tot die tijd is alle informatie halve informatie want het gaat uiteindelijk toch nog steeds om realtime performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 11:20 schreef Dracul het volgende:
Onder toeziend oog van Matrox juist. En onder toeziend oog wordt je niks wijzer. Het enige wat Matrox tot nu toe gedaan heeft zijn in principe presentaties. Ze hebben wat features laten zien die nu allemaal ook bekend zijn gemaakt. In juni worden er volgens mij echt wat kaartjes vrijgegeven en tot die tijd is alle informatie halve informatie want het gaat uiteindelijk toch nog steeds om realtime performance.
Dat waren het ook! Wat dacht je dan dat het waren?
Beetje loos commentaar wat je geeft hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee.
(Hooi geeft Dracul een kopje Bosbessen thee)

Maar het zijn dus nog niet eens beta kaarten, geen productie voorbeeld. Heb je die koeler gezien ? Dat kaartje is echt nog maar het eerste (Vandaar Alpha!) probeersel.

Enne,
als je even een DirectX9 bencmark programma aangeeft dan? Stop er dan meteen een AMD Thoroughbred machine op 3,5 Ghz bij, met 1024MB 400 Mhz DDR geheugen ???

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
/me roelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er speelt trouwens nog wat anders mee.

Matrox is een beetje een ontwikkel partner van AMD. Niet alleen lijkt die koeler op de kaart een beetje op een AMD-Boxed koeler, Matrox ondersteunt altijd alle huidige en komende versies van 3DNow! . Dat houdt dus in dat ze pas hun drivers echt kunnen optimaliseren als AMD Thoroughbred systemen er echt zijn. (Of wat voor nieuwe naam ze bedenken).

Die Parhelia is echt niet bedoeld voor wat er nu op de markt is. Daar hebben we Radeons 8500 en GF4 kaarten voor.

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 11:39 schreef Hooi het volgende:
Er speelt trouwens nog wat anders mee.

Matrox is een beetje een ontwikkel partner van AMD. Niet alleen lijkt die koeler op de kaart een beetje op een AMD-Boxed koeler, Matrox ondersteunt altijd alle huidige en komende versies van 3DNow! . Dat houdt dus in dat ze pas hun drivers echt kunnen optimaliseren als AMD Thoroughbred systemen er echt zijn. (Of wat voor nieuwe naam ze bedenken).

Die Parhelia is echt niet bedoeld voor wat er nu op de markt is. Daar hebben we Radeons 8500 en GF4 kaarten voor.

8-)
De Thoroughbred brengt toch alleen een kleinere die, verder niks? dan valt er ook niks te optimaliseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 18 mei 2002 11:20 schreef Dracul het volgende:
Ik deel wel een beetje dezelfde mening, de werkelijke antwoorden en waarde van dit kaartje moeten nog steeds komen.

Ik had stiekem toch wat gelekte benchmarks willen zien, al begrijp ik donders goed dat als de drivers of silicon zich in Alpha stage bevinden Matrox dat natuurlijk nog niet vrijgeeft.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Mochten er toch benchmarks zijn, dan kun je dit toch niet als indicatie van het uiteindelijke produkt zien. als het meezit en de drivers en vlotten goed en de produktie ook dan wordt de score toch al snel 25-50% hoger, mocht het tegenvallen met de produktie en kloksnelheden zit je er zo 15% onder. Dan liever wachten op final silicon imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Op zaterdag 18 mei 2002 11:39 schreef Hooi het volgende:

8-)
Bedankt voor de thee, is echt lekker :9 en werkt rustgevend.
Blijf alleen met 1 vraagje zitten.
Voor wie en voor wanneer zijn ze volgens jou dan wel bedoeld? Want over niet al te lange tijd heb je al weer nieuwe chippies van Nvidia en Ati en die zijn ook lekker bij de thee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Wanner komt deze kaart nu.
Want ik wil er wel een hebben :9~

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 13:24 schreef Astennu het volgende:
Wanner komt deze kaart nu.
Want ik wil er wel een hebben :9~
eind juli/augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de kerst hopelijk, of net er voor.
In ieder geval is die kaart gericht op de systemen van 2003.

Psycho, misschien dan niet de Thoroughbred :+ ,klein vautje van mij, details details,.., maar de Sledge Hammer of whatever AMD de volgende generatie mainstream CPU's gaat noemen.

Pffhhh eigenlijk is het weer eens tijd de roadmap van AMD te aanschouwen...

Maar ik blijf er bij, het heeft net zoveel zin om deze kaart te benchen nu, als het heeft om een GF3 en een Radeon 8500 tegen een GF1 op een P2/450 met PC66 geheugen te benchen met Wintune 95 .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 13:22 schreef Dracul het volgende:

[..]

Bedankt voor de thee, is echt lekker :9 en werkt rustgevend.
Blijf alleen met 1 vraagje zitten.
Voor wie en voor wanneer is het dan wel bedoeld? Want over niet al te lange tijd heb je al weer nieuwe chippies van Nvidia en Ati.
Hij is bedoeld voor PC enthousiastelingen die vooral voor kwaliteit en features gaan. nVidia en ATi kunnen gewoon niet tippen aan de kwaliteit van Matrox, dus als de chips van de concurrentie uitkomen is er niks aan de hand. Ze zijn misschien iets sneller, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ik heb gehoort dat deze kaart geen hyper Z technieken zou krijegn.
Maar dat zou betekenen dat in gevallen zoals village mark dat de radeon of gf4 de matrox er uit zal lopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 15:11 schreef Astennu het volgende:
ik heb gehoort dat deze kaart geen hyper Z technieken zou krijegn.
Maar dat zou betekenen dat in gevallen zoals village mark dat de radeon of gf4 de matrox er uit zal lopen.
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar deze kaart heeft minstens een dubbele geheugenbandbreedte tegenover de Geforce4 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ja dat kan wel maar als ik bij mijn radeon het geheugen opvoer krijg ik bij village mark geen hogere fps.
Omdat dat vooral rekenwerk voor de chip is.
Dus ik denk dat dee in spellen met veel overdraw niet veel sneller is dan een gf 4 of een radeon.
tenzij er veer pixelshaders of vertex shaders aan de pas moetten komen.
Dan heeft deze kaart wel veel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 15:35 schreef Astennu het volgende:
ja dat kan wel maar als ik bij mijn radeon het geheugen opvoer krijg ik bij village mark geen hogere fps.
Omdat dat vooral rekenwerk voor de chip is.
Dus ik denk dat dee in spellen met veel overdraw niet veel sneller is dan een gf 4 of een radeon.
tenzij er veer pixelshaders of vertex shaders aan de pas moetten komen.
Dan heeft deze kaart wel veel voordeel.
juis niet, als er veel ps en vs aan te pas komen moet hij juist veel meer rekenen aan dingen die uiteindelijk toch wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op zaterdag 18 mei 2002 15:41 schreef P5ycho het volgende:

[..]

juis niet, als er veel ps en vs aan te pas komen moet hij juist veel meer rekenen aan dingen die uiteindelijk toch wegvallen.
Zeer juist, maar dat er geen occlusion detection/z-compressie is geeft niet, voor alle huidige spellen is hij supersnel door de hoge BB, voor toekomstige toepassingen ook op voorwaarde dat spellen (en benchmarks?) displacement mapping gaan gebruiken, wat ervoor zorgt dat er minder polys gerenderd worden wanneer het object zich ver van de speler bevindt, en laat nu vooral niet die objecten buiten het gezichtsveld liggen :) . Dingen dichtbij krijgen hogere polygonenaantallen, misschien kan er ook getweaked worden, bijv instellen dat je een fps van 75 wil, dan renderd hij het extra detail erbij totdat je fps +-75 is, dus geavanceerde lod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Overigens zal hij supersnel zijn met de nieuwste snufjes op gebied van TnL, bijv de per pixel lightning van doomIII, al die schaduwen worden gerenderd met vertex shaders, een ventilator die boven je hoofd draait met nog eens één/meerdere lichtbronnen boven die fan, dan de shadows van de ventilatorschoepen die op ieder object/speler/wapen in je poten :P een shaduw nalaten, kortom alles zoals het in "het echt" zou zijn, P heeft 4 krachtige vertex shaders tegenover 2 "slappere" voor de gf4ti, dus verw8 maar dat de P gaat ownen zodra games doomIII alike gfx gaan gebruiken, overigens tonen ze doomIII op de E3 (op P?) dus dan zien we binnenkort eens wat het nieuwe beestje zo allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
UT2003 wordt in elk geval op Parhelia geshowed, mocht Doom3 ook op Parhelia geshowed worden dan heeft Matrox echt wel een knaller @ E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 18 mei 2002 17:22 schreef P5ycho het volgende:
UT2003 wordt in elk geval op Parhelia geshowed, mocht Doom3 ook op Parhelia geshowed worden dan heeft Matrox echt wel een knaller @ E3.
Die combinaties alleen al :9~ was het maar zover.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op zaterdag 18 mei 2002 17:25 schreef edward2 het volgende:

[..]

Die combinaties alleen al :9~ was het maar zover.
When and where is the show?
The show is being held May 22-24, 2002 at the Los Angeles Convention Center in Los Angeles, California. Please note: For the first time in E3 history, the show will run from Wednesday through Friday due to the Memorial Day holiday. Click here for general show information.
----------
Nog fkes geduld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:01
Ik begin pas weer warm te lopen (na de 14e was ik al weer vrij snel afgekoeld, dit mede dankzij de 15e ;) ) als ik tangible stuff zie, lees: de uiteindelijke pics, specs, reviews en verkoopdata van de meest beestachtige variant (256MB + toeters & bellen) :P (niet dat 't er zoveel toe doet, want na wat ik gelezen heb wil ik 'm gewoon hebben, period)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 22:42 schreef Abbadon het volgende:
Ik begin pas weer warm te lopen (na de 14e was ik al weer vrij snel afgekoeld, dit mede dankzij de 15e ;) ) als ik tangible stuff zie, lees: de uiteindelijke pics, specs, reviews en verkoopdata van de meest beestachtige variant (256MB + toeters & bellen) :P (niet dat 't er zoveel toe doet, want na wat ik gelezen heb wil ik 'm gewoon hebben, period)
dat was ook mijn planning, maarre ik denk dat een dag voor E3 ik toch alweer sta te springen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 18 mei 2002 22:47 schreef P5ycho het volgende:

[..]

dat was ook mijn planning, maarre ik denk dat een dag voor E3 ik toch alweer sta te springen |:(
hey wanneer is de e3 weer? parhelia kom hier!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 18 mei 2002 20:27 schreef corpseflayer het volgende:
When and where is the show?
The show is being held May 22-24, 2002 at the Los Angeles Convention Center in Los Angeles, California. Please note: For the first time in E3 history, the show will run from Wednesday through Friday due to the Memorial Day holiday. Click here for general show information.
----------
Nog fkes geduld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Op zondag 19 mei 2002 10:08 schreef P5ycho het volgende:

[..]
en merci he ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zondag 19 mei 2002 10:41 schreef BaRF het volgende:

[..]

en merci he ;)
no problemo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Op donderdag 16 mei 2002 20:07 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Al met al: Ga voor de Parhelia!! Doe ik (en vele anderen) ook :)
Thanx voor je reactie, ik verwacht eigenlijk van een proffesioneel bedrijf als Matrox ook stabiele drivers. Nu moet ik alleen snel ergens geld vandaan zien te halen... dan nog even afwachten tot de eerste benchmarks, kijken of de kaart wel echt zo snel is als wordt verwacht en dan snel naar de winkel rennen zodra deze kaart uit is 8-)

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die kaart ongeveer November/december uitkomt, komt dat goed uit!

Ik ga dan toch richting hcc beurs, en tegen die tijd is mijn gf2 gts ook wel weer eens aan vervanging toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
De kaart komt veel eerder uit dan dat, verw8 maar binnen de maand de volledige aankondiging van de kaartenreeks, en maandje daarna zouden ze verkrijgbaar moeten zijn als ales goed gaat, dus verkrijgbaar rond einde juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat ik dan ook maar zo'n kaartje koop.
Ipv Radeon 8500.

Maar wat zou dat ding gaan kosten een euro of 400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 14:37 schreef Astennu het volgende:
Ik denk dat ik dan ook maar zo'n kaartje koop.
Ipv Radeon 8500.

Maar wat zou dat ding gaan kosten een euro of 400 ?
lees de draad voor je blaat.

Prijzen zijn nog niet precies bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 22:27

Shunt

Boe

Op zondag 19 mei 2002 15:14 schreef jadjong het volgende:

[..]

lees de draad voor je blaat.

Prijzen zijn nog niet precies bekend.
hmm dus als jij een interesant draatje ziet gaat je iedere reactie door lezen voor dat je blaat ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 15:16 schreef Shunt het volgende:

[..]

hmm dus als jij een interesant draatje ziet gaat je iedere reactie door lezen voor dat je blaat ??
Ja, zo voorkom he irriaties van de mensen die het antwoord al een keer gegeven hebben.
En als jij het topic had gelezen (wat misschien ook zo is) dan weet je dat het antwoord al meerdere keren is gegeven.

neem nou "hoe heet dit nummer part 5", daar wordt soms wel meerdere keren naar 1 nummer gevraagd terwijl het antwoord inclusief sample van het nummer in de draad te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
+1 Informatief voor Jadjong :)

Mischien dat je wel eens daadwerkelijk wat opsteekt als je de draadjes volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Sorry er ging iets fout hiero, het was niet mijn bedoeling om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Even wat speculatie over de nieuwe gpu'tjes; wat denken julie hoe de Parhelia zich gaat verhouden qua beeldkwaliteit, features en performance t.o.v. de omen/r300/p10, alle bedrijven(nvidia, ati, creative(3dlabs) beweren dat hun kaartje het beste en meest revolutinaire wordt :z ;
nvidia: "Beste gpu sinds de oprichting van het bedrijf"

ati medewerker die testsample had: "De kaart zal alle concurentie verpletteren wanneer ze uitkomt"

3dlabs: o.a. zal die 16 vertex shaders hebben, natuurlijk niet zo krachtig als de 2 van een geforce4, maar op die manier wordt de kracht beter verdeeld als er veel kleinere VS berekeningen vereist worden, maw indien 8 vertex operaties vereist worden, zullen de taken over de 16 shaders verdeeld worden, wat resulteerd in 8operaties*2VSunits=16 vertex shaders die benut worden, bij gf4 zou dit dan zijn, 2*2 + 2*2 + 2*2 +2*2 = dus 4 keer zoveel tijd die nodig is om de kleine shader operaties uit te voeren, efficiënt gebruik maken van de resources heet dat dus bij 3dlabs, vertex operaties die meer kracht vereisen dan 1of2 VSunits krijgen dan 1/meerdere ter beschikking.

Qua features is nu al duidelijk dat ze alle 3 meer in huis gaan hebben dan een Parhelia, ze worden immers gemaakt op 0.13µm productieproces, dus meer die-space voor de dx9.x full compatibility en natuurlijk ook de occlusion culling en zbuffer compresietechniek waar iedere fabrikant zn versie van heeft(nvidia=LMAIII, hyperZIII=ati, 3dlabs=?).

De snelheid van de andere kaartjes is nog maar een gok, de Omen zou wel eens heel snel kunnen worden rekening houdende dat nvidia een extra troef achter de hand heeft met de 3dfx tech, dewelke ze nu eindelijk eens gaan gebruiken, dus als basis de Rampage chipset verbeterd door nvidia (zeg maar het beste van de geforce/rampage~vsa100 chippies samen), wat dus in de praktijk een prachtige waaier aan BBbesparende features moet worden gecombineerd met hoge snelheidsDDR, crossbar memorycontroller (onderdeel van LMA) en een vetter cpu/TnL chip, deze zal de Parhelia wel op zijn bek geven aangezien matrox ook al zei dat ze "niet de waarde(prijs) van hun eigen producten verminderen omdat de concurentiekaart meer fps heeft", dus ze geven toe dat de Omen sneller gaat zijn :Z. De nieuwe radeon3 kaartjes zouden de tech hebben die in de flipper chipset (gamecube) zit, dit zou o.a. betekenen dat hij on die cache geheugen krijgt, wat uiteraard een wrede performance boost zou betekenen, vanwege de mindere yields duur, maar dat worden de P/Omen ook. Creative heeft met 3dlabs nu ook een vpu in handen,dus meer concurentie voor de anderen en lagere prijzen voor ons, belangrijker is, meer keuze en snellere vooruitgang (of niet, als de fabrikanten hun eigen features maken die de concurentie lekker niet mag hebben, dus geen licenties aan MS geven voor implementatie in dxXX, glide verder ontwikkelen nvidia??).

Op papier zijn alle 3 de chippies sneller dan de P, dus het wordt een race naar de markt, de matrox is dus zeker al eerste maar is niet on par met de features van de andere spelers, wat ze performanceverlies gaat kosten in nieuwe games (die toch mijlenver achterlopen op het gebied van features, dus duidelijk is het zo dat P inspeelt op de vooruitgang van games ipv "wie heeft de grootste lul"spelletje, alhoewel de doorsnee consument toch kijkt naar dit laatste en niet naar de kwaliteit/duurzaamheid van een product wat toch jammer is).

Op het gebied van beeldkwaliteit zal matrox wel heer en meester blijven, ik zie nvidia kaartenbouwers nog geen peperdure componenten zetten om op de allerhoogste resolutie nog crisp beeld te hebben, nvidia zelf zal ook wel 40 bit kleur gaan ondersteunen omdat het immers standaard wordt in dx9.x, dat nvidia de 2d gaat verbeteren zeggen ze al sinds de geforce3, en het zal wederom loos gezeik zijn omdat er ergens op bespaard moet worden, is het niet de geheugensnelheid die ze verlagen, dan plakken ze er wel prutscomponenten op om de kosten te drukken, voor de fabrikant is dit laatste de uitweg, aangezien je de beeldkwaliteit niet kan uitdrukken in nummertjes, MHzen en busbreedte wel (de kwaliteitsnorm van nvidia m.b.t. de componenten voor de fabrikanten zullen wel heel wat verbeteren maar daarmee zijn ze nog lang niet op matrox niveau).
/edit/
Mijn langste post ooit *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
De grote kracht is gewoon dat Matrox zijn kaartjes helemaal zijn maakt, en dus optimale kwaliteitscontrole heeft. Daar moeten ze het ook van hebben. Ze willen een kaart die iedereen het beste biedt wat betreft kwaliteit, en ook nog eens zo snel mogelijk als dat even kan. Matrox heeft de prioriteit gewoon bij de kwaliteit liggen, en niet bij de cijfertjes. Ook al wordt de Omen/R300 een tik sneller, het boeit niet zoveel omdat de nadruk steeds meer op kwaliteit en precisie en kwaliteit van het renderen zal komen te liggen de komende jaren. Snelheid hebben we al genoeg, kwaliteit nog niet tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Snelheid heb je nooit genoeg, hogere kwaliteit vereist immer meer snelheid, dus de nieuwe radeon/omen/p10 kunnen best betere beeldkwaliteit hebben, de vraag is wanneer komt de matrox, als ze niet snel genoeg komen met de nieuwe producten hebben ze maar een zielig klein beetje tijd om de nieuwe chip aan de gamers te verpatsen, en daar is hij toch ook voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
daar is hij dus maar gedeeltelijk voor ontworpen, ook duidelijk is hij ook gericht op de pc enthousiasteling, niet alleen de pure gamer.

je kunt snelheid in de lengte en in de breedte meten natuurlijk, Matrox zorgt vooral voor een kleine performance hit voor features die kwaliteit verbeteren terwijl nVidia (tot nu toe althans) puur voor een pipeline is gegaan die het zo snel mogelijk doet bij hedendaagse games. anisptropische filtering geeft echt een knaller van een performance hit op de gf4, bij de parhelia moet dit marginaal zijn. zo ook voor F(S)AA ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer

kan je ff wat enters ofzo gebruiken dit is niet te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
http://www.3dcenter.de/artikel/parhelia/
Interressante tabel in 't midden van de pagina, vergelijking spec r200/gf4ti/p10/P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de Radeon en P10 meer textures per pass aankunnen dan de parhelia? deze chip is namelijk wel degene met de meeste texture units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 25-09 19:19
ik voorzie zelf een grote toekomst voor displacement mapping, het is eindelijk een tech die echt nuttig is itt bijv enviroment bumpmapping wat ik nou niet echt nuttig vind. een soort displacement mapping kan bij quake 3 al gebruikt worden om als level bouwer een landschap bijv te bouwen dmv 256 kleuren bmp maar als je zoiets ingame kan laten gebeuren is het natuurlijk fantastisch, dat 256 kleuren plaatje neemt veel minder ruimte in dan al die polygonen waardoor we ook nog niet zo snel aan de limiet van de cd gaan zitten. steeds meer games krijgen 2 of meer cd's en nemen meer hdd ruimte in :(

overigens wordt de parhelia 128mb van mij als ie rond de 450€ zweeft, die bonus krijg ik nl ong juli/augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op maandag 20 mei 2002 12:27 schreef bolleh het volgende:
ik voorzie zelf een grote toekomst voor displacement mapping, het is eindelijk een tech die echt nuttig is itt bijv enviroment bumpmapping wat ik nou niet echt nuttig vind. een soort displacement mapping kan bij quake 3 al gebruikt worden om als level bouwer een landschap bijv te bouwen dmv 256 kleuren bmp maar als je zoiets ingame kan laten gebeuren is het natuurlijk fantastisch, dat 256 kleuren plaatje neemt veel minder ruimte in dan al die polygonen waardoor we ook nog niet zo snel aan de limiet van de cd gaan zitten. steeds meer games krijgen 2 of meer cd's en nemen meer hdd ruimte in :(

overigens wordt de parhelia 128mb van mij als ie rond de 450€ zweeft, die bonus krijg ik nl ong juli/augustus :)
Ik denk dat cds vooral vol staan met HQ textures, filmpjes en geluid. Polygonen en troep is gewoon veel rekenwerk en gebruikt bakken bandbreedte. daar zit dan ook het grote voordeel van HDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jim van New World Order vertelde laatste in het forum dat hij razend enhousiast is over DM en er een grote toekomst voor verwacht.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op maandag 20 mei 2002 14:04 schreef edward2 het volgende:
Jim van New World Order vertelde laatste in het forum dat hij razend enhousiast is over DM en er een grote toekomst voor verwacht.
Heb je misschien een link voor ons? klinkt interessant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Nog 58 uur en E3 begint, vanaf dan mogen we nieuwe info verw88 van mensen die de parhelia daar in actie zagen, hopelijk krijgen we ook een 640*480 reso DoomIII filmpje draaiende op een P, dat zou echt het einde zijn :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
Op maandag 20 mei 2002 12:16 schreef P5ycho het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de Radeon en P10 meer textures per pass aankunnen dan de parhelia? deze chip is namelijk wel degene met de meeste texture units?
Per pass misschien wel, maar niet per clock.
De Parhelia kan 4 textures in 1 clock verwerken, de radeon slechts 2 , maar deze kan wel 6 textures per pas verwerken

maar in meerdere clocks, de p10 weet ik niet
kan iemand mij misschien een link geven waar die gedetailleerde specs van de P10 staan?

btw corpseflayer :
de P10 wordt ook gebakken met een 0.15 process

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op maandag 20 mei 2002 14:43 schreef CaineTanathos het volgende:

[..]

Per pass misschien wel, maar niet per clock.
De Parhelia kan 4 textures in 1 clock verwerken, de radeon slechts 2 , maar deze kan wel 6 textures per pas verwerken

maar in meerdere clocks, de p10 weet ik niet
kan iemand mij misschien een link geven waar die gedetailleerde specs van de P10 staan?

btw corpseflayer :
de P10 wordt ook gebakken met een 0.15 process
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1614&p=1

enne thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok displacement mapping kan misschien wel bandbreedte besparen maar hoe zit het dan met inslagen? Dus kraters en dat soort dingen. Als dat niet mogelijk is lijkt het alsnog een wassen neus.
Niet dat er nu nog veel gebruik van wordt gemaakt (mohaa beach level. Als je eenmaal weet hoe je erover moet lopen is het zwaar boring. Als er kraters in geslagen zouden worden door mortieren zou het met wat tactisch voordeel veel meer (her)speelbaard worden.)
Met hardware matige aandrijving kan je mooie dingen doen. Maar een probleem is iets wat niet ondersteund wordt kan ook niet meer veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
De enige game waar je daadwerkelijk willekeurig gaten in muren kan blazen is Red Faction. en het feit dat dat kan heeft verder niks te maken met de manier van het renderen (displacement mapping of niet etc) maar gewoon met het feit dat de engines dit nog niet supporten. Als er op the beach in rtcw gaten in de map komen dan is dit gewoon allemaal geregeld met triggers in de map zelf. zo van je stapt op een onzichtbare 'knop' en dan ontploft er iets voor je ofzo. dit is allemaal voorgeprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Interressant;
"3DLabs hypothesizes that they will need to be on at least a 0.13-micron process and maybe even a 0.1-micron process before full DX9 compliance will be possible. TSMC's 0.13-micron process isn't mature enough for 3DLabs to feel comfortable with from an economic standpoint, so we'll have to wait until next year for DX9 to be brought to this platform. You should also keep in mind that NVIDIA's next-generation part (NV30) will be made on TSMC's 0.13-micron process and will most likely be a full DX9 part when it comes out this fall."
De nvidia als enige full dx9.x, ligt uiteraard aan het feit dat zij 2 chips gebruiken, 1 voor de TnL(dx9.x PS en VS) en 1 voor de cpu, vraag me dan wel af hoe die met elkaar gaan communiceren, en of dat wel evensnel kan als beiden in 1 zitten, denk het niet, duidelijk is dat de omen de "speciaalste" gaat worden met full dx9.x terwijl het eigenlijk zelfs niet kan op 0,13µm proces, matrox, 3dlabs en misschien ook ati zullen dan moeten w88 op 0,1µm proces alvorens ze dx9.x compatibiliteit kunnen bieden. We kunnen alleen maar w88 op de officiële specs van de omen voor full dx9.x.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.