[DHTML contest]: show off your JS-skilllzzzz

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 945 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Naar aanleiding van het [Wedstrijd Flash] Whizzkunde&AS, show ya skillz..-topic, vonden wij het leuk om een DHTML contest te organiseren. In tegenstelling tot de Flash contest is het niet de bedoeling te gaan freewheelen, maar is er een opdracht gedefinieerd, die breed genoeg is om er een creatieve invulling aan te geven, en ons de kans geeft om de beoordeling wat beter te kunnen onderbouwen.

De opdracht is als volgt: Maak een memory spel waarbij de moeilijkheidsgraad per veld toeneemt.

Simpel toch? :)

Een aantal algemene regels:

-Alleen client-side scripting (moet ook off-line gespeeld kunnen worden)
-DOM compatible (IE5+, NS6+ en Mozilla 0.9.x+) ondersteuning van oudere versies mag, maar is geen must (is geen beoordelingsfactor omdat we onmogelijk in alle browsers kunnen testen)
-Speelbaar op een resolutie van 800x600

Must-haves:

-tijdlimiet per veld
-Scoreteller
-Oplopende moeilijkheidsgraad

Could-haves:

-Bijhouden hoogste score van de bezoeker (cookie)
-preloader
-etc.

Je mag het dus invullen zoals je wilt; originaliteit is een belangrijke beoordelingsfactor.

Voor de eindbeoordeling wordt o.a. rekening gehouden met de volgende factoren:

-originaliteit dus (ja, we gaan checken op 'geleende' code)
-layout (overzichtelijk, speelbaarheid)
-graphics (leuke plaatjes enzo)
-techniek (hoe los je bepaalde vraagstukken technisch op)
-coding (snelheid, netheid, herbruikbaarheid)

Wie gaan het beoordelen?

-ik zij de gek
-Pelle
-Clay

Gevolgd door een publieksbeoordeling die voor 50 % meetelt.
De jury mag zelf geen inzendingen doen, echter zijn wij van plan aan het eind het beste van alle inzendingen te combineren tot het 'ultieme memory spel', waarbij we de credits natuurlijk niet zullen vergeten :)

Hoe moet je het aanleveren?

-Alles in 1 zipfile (subdirectories mag) per email aan dhtmlcontest@crisp.demon.nl
-Je mag gedurende de wedstrijd periode nieuwe inzendingen doen of updates sturen. Echter telt uiteindelijk maar 1 inzending per persoon mee voor de wedstrijd.

Sluitingsdatum: 31 mei 2002 23:59 uur

Voor vragen: dit draadje of dhtmlcontest@crisp.demon.nl

Have phun! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik wou dat ik er tijd voor had :{

(ik heb niet eens genoeg verstand van algoritmes hiervoor ook :P )

* SchizoDuckie will watch this topic though :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:48

André

Analytics dude

* André is zwaar geinteresseerd...
Alleen ik heb net een huis gekocht dus ik moet nog even kijken of ik tijd heb.
Het lijkt me trouwens niet zo moeilijk, alleen wel veel typewerk. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? las de titel en dacht dat zijn 3D probeersel wel mee kon doen maar helaas... :)

Maar goed, leuke opdracht..ff brainstormen :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Op vrijdag 03 mei 2002 08:39 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? las de titel en dacht dat zijn 3D probeersel wel mee kon doen maar helaas... :)

Maar goed, leuke opdracht..ff brainstormen :)
jah, maar dat "3D probeersel" heb ik ook aan meegewerkt :D dus die zou niet door de keuring heenkomen :P
We moeten daar ook nog eens mee verdergaan trouwens :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Op vrijdag 03 mei 2002 09:00 schreef Clay het volgende:

jah, maar dat "3D probeersel" heb ik ook aan meegewerkt :D dus die zou niet door de keuring heenkomen :P
We moeten daar ook nog eens mee verdergaan trouwens :)
Gaan jullie daar een soort van DHTML 3D engine maken die je als library kunt gebruiken (zoals beehive)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Waarom in hemelsnaam een memory-spel? Weet je hoe saai het is om dat te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 09:41 schreef Bosmonster het volgende:
Waarom in hemelsnaam een memory-spel? Weet je hoe saai het is om dat te maken :P
Het is ook de bedoeling dat je er juist wat origineels van maakt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 03 mei 2002 10:00 schreef crisp het volgende:

[..]

Het is ook de bedoeling dat je er juist wat origineels van maakt :)
Doe dan een spelletje waar in ieder geval een AI in zit, desnoods TicTacToe ofzo.

Ennuh.. hoe wil je de moeilijkheidsgraad van een memoryspel regelen??? Op afmetingen van het speelveld na valt er weinig aan te doen :P

Dus dan komt het uiteindelijk neer op: Wie heb de leukste plaatjes getekend? En wat heb dat met DHTML te maken?

Tis jammer, want ik zou graag meedoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Op vrijdag 03 mei 2002 10:02 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Doe dan een spelletje waar in ieder geval een AI in zit, desnoods TicTacToe ofzo.

Ennuh.. hoe wil je de moeilijkheidsgraad van een memoryspel regelen??? Op afmetingen van het speelveld na valt er weinig aan te doen :P

Dus dan komt het uiteindelijk neer op: Wie heb de leukste plaatjes getekend? En wat heb dat met DHTML te maken?

Idd... er zijn toch veel meer leuke dingen te bedenken??

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 03 mei 2002 10:02 schreef Bosmonster het volgende:
Afmetingen, tijd, meer dan 2 plaatjes matchen, of in een bepaalde volgorde, er is zat te bedenken.
Nee, layout is leuk, maar iemand die iets generieks, uitbreidbaars en efficients schrijft, gooit echt wel hogere orgen dan iemand die toevallig goed kan photoshoppen en weet hoe je een layer visible maakt.
Ej, tuurlijk ga jij ook meedoen :)
Er zijn echt talloze leuke dingen mee uit te halen, als je maar even creatief bent.. leuke transision-effecten voor het omdraaien van een kaart, het opbouwen van het speelveld, toevoegen van extra functionaliteiten (waarom zou je er geen memory-tictactoe van maken waarbij je ook nog eens moet zorgen geen 3 op een rij te krijgen ofzo..)

Ik roep maar wat; use your imagination!

De reden dat we dit gekozen hebben is overigens dat we min of meer beginnende dhtml'ers niet uit wilden sluiten. Dat zag je bij de actionscript contest, je moest al redelijk gevorderd zijn wil je met iets komen dat aan de eisen voldeed. Vandaar dat we er ook geen contest van wilden maken met een wiskundige achtergrond ofzo, want niet iedereen heeft vroeger goed opgelet bij wiskunde b en goniometrie enzo :)
Ook een open opdracht is te vrijblijvend, hoe meet je een 3d api af tegen een platformspel en tegen een of andere fractal, enz.

Een opdracht die toch wel enigszins makkelijk is uit te voeren door ook beginners, maar zeker niet te simpel is voor gevorderden (het is namelijk zo moeilijk als je het jezelf maakt :)), proberen we een beetje een eerlijk en vooral voor iedereen leuk contest te organiseren. Niveauverschil zul je houden, daar doe je niks aan, maar zet je te hoog in dan schrik je 70% van je doelgroep af en blijft er als je mazzel hebt een schraal handjevol inzendingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Niet zo negatief :P er is echt wel wat leuks van te maken hoor :) dat is idd juist de bedoeling. Verzin je eigen regels en maak je eigen toevoegingen, als de basis maar memory is. Moeilijkheid laten toenemen kan op heel wat manieren >:)
Presentatie (plaatjes maar ook effecten) is trouwens wel een factor :)

tic tac toe lijkt me trouwens veel saaier :D en vier op een rij is (ai) denk ik dan al te moeilijk. Het zou ook zonde zijn als mensen afhaken omdat het te moeilijk is. Wij denken juist dat een soort memory een prima begin is, en mocht het inderdaad te simpel blijken en een wedstrijd worden wie de mooiste plaatjes kan maken weten we dat iig voor een eventuele volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ok ok ik doe al mee.. kreeg wel een aardig idee..

(wow viervoudige rijm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 03 mei 2002 09:02 schreef Yogho het volgende:

[..]

Gaan jullie daar een soort van DHTML 3D engine maken die je als library kunt gebruiken (zoals beehive)?
Dat is het eigenlijk al, maar een hele rudimentaire...je viewpoint is namelijk gewoon hard op 0,0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Is er ook een kb limiet qua images of js files? En gaan jullie de memories gezamenlijk op een website plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 03 mei 2002 11:57 schreef Yogho het volgende:
Is er ook een kb limiet qua images of js files? En gaan jullie de memories gezamenlijk op een website plaatsen?
Er is geen harde limiet, maar maak het niet te gek zou ik zeggen.. crisp's mailbox is niet oneindig groot namelijk :)

Dus als je binnen de 300kb kunt blijven (wat niet erg moeilijk is vermoed ik), graag :)
Je hoeft er in ieder geval geen hi-res foto's in te douwen.

Alle inzendingen worden inderdaad online gezet, maar natuurlijk pas na afloop van de contest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 12:05 schreef Pelle het volgende:

[..]

Er is geen harde limiet, maar maak het niet te gek zou ik zeggen.. crisp's mailbox is niet oneindig groot namelijk :)

Dus als je binnen de 300kb kunt blijven (wat niet erg moeilijk is vermoed ik), graag :)
Je hoeft er in ieder geval geen hi-res foto's in te douwen.

Alle inzendingen worden inderdaad online gezet, maar natuurlijk pas na afloop van de contest..
Mijn mailbox heeft geen limiet, alleen heb ik wel de beperking dat ik alles met 64k moet binnenhalen (ISDN).
Je kan natuurlijk honderden mooie plaatjes gaan maken, maar ik denk dat je je dan teveel focused op 1 aspect van de wedstrijd....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

B-Top gaat maybe wat proberen, maar ik zit zowiezo altijd krap in tijd...moet net zo'n verloren aantal uur op een zondag avond zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

<h2 style="color: #cc0000;">attenzione:</h2>

Ik heb even alle onzinposts er tussenuit gehaald en verwijderd, vind het prima als er wat offtopic wordt geouwehoerd maar vragen waarop het antwoord al is gegeven of zelfs al in de openingspost staat, worden dus niet op prijs gesteld, net zo min als 'wow, cool!' en overige oneliners van die orde. Bedankt alvast, en heel veel succes natuurlijk met het bouwen van iets cools :)

* Pelle zal vandaag of morgen ACM eens aanspreken met de vraag of het mogelijk is om de winnaar een week lang de titel W&G DHTML goeroe naast z'n naam mag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 23:52
Is het misschien handig om 1 bepaalde topic te maken, waar je alle probleempjes die je tegenkomt tijdens het maken van je eigen memmorygame kunt posten. Anders wordt 't zo'n rotzoojtje :?

\/\ okj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Die kun je gewoon hier kwijt hoor.. twee topics wordt al helemaal niet meer overzichtelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
* r0bert heeft zijn eerste probeersel alvast ingestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14373

Hey leuke contest.. Ik ben niet zo sterk in dHTML dus ben al blij als ik sowieso een memory kan bouwen, maar ga het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Aangezien je hier al je vragen mocht posten, doe ik dat ook maar .. ik heb de volgende structuur in mijn scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function {
    if {}
    if {
       if {} /****/
       else {
         if {}
       }
    } else {}
}

nou wil ik als de if-conditie bij de /****/ true is, het scriptje stopt met de huidige functie. Normaal wil dat met return false, maar nu werkt dat dus niet :?

* r0bert edit :Heb al een andere oplossing gevonden ..

Pelle: sorry :) trouwens .. ik kan volgens IE geen break binnen een if-statement gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 04 mei 2002 15:07 schreef r0bert het volgende:
nou wil ik als de if-conditie bij de /****/ true is, het scriptje stopt met de huidige functie. Normaal wil dat met return false, maar nu werkt dat dus niet :?
Raar :?
Wellicht dat je een workaround kunt maken met het break-statement (statement zorgt ervoor dat de scope terugspringt naar de omringende control-structure. Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
for (i = 0; i < 3; i++) {
  for (j = 0; j < 10; j++) {
    if (j == 3) break;
    alert("i = " + i + ", j = " + j);
  }
}

Overigens doet return false het wel gewoon bij mij hoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function blaat() {
    var a;
    if (1) { 
      a = 1; 
    }
    if (2) {
       if (3) { 
        return false; 
       } else {
         if (4) { 
            return true; 
         }
       }
    } else { 
      return true; 
    }
}
alert(blaat());

Returned altijd false, tenzij ik van de 3 een 0 maak. Dus ik zie het probleem niet eigenlijk.. raarrr..

Eerste work-in-progress zag er al aardig uit overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 04 mei 2002 15:07 schreef r0bert het volgende:
* Pelle edit :Heb al een andere oplossing gevonden ..
En daar kom je nu mee.. grrr! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

* Anoniem: 26306 laat even weten dat hij waarschijnlijk ook wel iets gaat bouwen. Dan weten we in ieder geval of er genoeg animo is.

Ik ben erg blij dat het louter om DOM compatible browsers gaat, dat betekent waarschijnlijk dat er zonder browserchecks geprogd kan worden.

Dat betekent erg nette code :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 14373 heeft een probleem

Het lukt me niet goed om memory kaarten random te plaatsen op het scherm. Alles werkt als ik ze gewoon met een lusje neerzet, maar dan zitten de twee die bij elkaar horen gewoon naast elkaar zeg maar. Ik ken Math.floor en Math.random. Natuurlijk is het posten van code niet echt goed, omdat ik dan misschien teveel weggeef. Maar wie kan mij in de goede richting helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 04 mei 2002 17:10 schreef YaZe het volgende:
Maar wie kan mij in de goede richting helpen?
Kzal het proberen :)
Maak twee arrays, eentje met je kaarten, en eentje met beschikbare posities. Kies een random getal uit de array met beschikbare posities, en hang daar een kaart aan. Verwijder de betreffende kaart uit de kaarten-array, en verwijder de positie uit de positie-array.
Vervolgens kies je weer een random positie uit die array, en daar pak je weer een random kaart bij. Allebei weer verwijderen uit die array, net zolang je geen kaarten en posities meer over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

code:
1
while(inputArray.length) outputArray.push(inputArray.splice(Math.floor(Math.random()*inputArray.length),1));

:P (inputArray moet al bestaan en gevuld zijn, outputArray moet bestaan, maar moet ook leeg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Eventjes tussendoor.. wat zijn de platformen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een stiekeme kick kan ik vermelden dat mijn inzending bij crips crisp (sorry front spel namen goed enzo ;)) in de mailbox ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:09 schreef Gordijnstok het volgende:
Eventjes tussendoor.. wat zijn de platformen? :)
Zolang je DOM en W3C compliant te werk gaat zou het platform niet uit moeten maken :)
Op zondag 05 mei 2002 16:57 schreef YaZe het volgende:
Met een stiekeme kick kan ik vermelden dat mijn inzending bij crips crisp (sorry front spel namen goed enzo ;)) in de mailbox ligt :)
Ik ga vanavond even kijken! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij bleek het bij een vriend trouwens niet te doen in IE5 maar wel in IE6. Zou jij weten waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 19:54 schreef YaZe het volgende:
Hij bleek het bij een vriend trouwens niet te doen in IE5 maar wel in IE6. Zou jij weten waar dat aan kan liggen?
Welke IE? 5.0, 5.1, 5.5?
Ik zal even kijken of ik wat kan ontdekken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee welke IE, ik geloof die die wordt geleverd wij Win98 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Dat is 5.0 als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:06 schreef Clay het volgende:
Dat is 5.0 als ik me niet vergis
Dat klopt, en daarmee kan ik ook verklaren waarom hij het niet doet. De Array.splice() methode werkt namelijk pas vanaf IE5.5
Het volgende stuk script kan je gebruiken om deze array methodes backwards-compatible te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
// Array Extensions  v1.0
// http://www.dithered.com/javascript/array/index.html
// code by Chris Nott (chris@dithered.com)
//
// Tino Zijdel 14/02/2002
// Fixed wrong implementation of the splice() method

// Join two arrays
function _Array_concat(secondArray) {
    var firstArray = this.copy();
    for (var i = 0; i < secondArray.length; i++) {
        firstArray[firstArray.length] = secondArray[i];
    }
    return firstArray;
}

// Copy an array
function _Array_copy() {
    var copy = new Array();
    for (var i = 0; i < this.length; i++) {
        copy[i] = this[i];
    }
    return copy;
}

// Remove the last element of an array and return it
function _Array_pop() {
    var lastItem = this[this.length - 1];
    this.length--;
    return lastItem;
}

// Add an element to the end of an array
function _Array_push() {
    var currentLength = this.length;
    for (var i = 0; i < arguments.length; i++) {
        this[currentLength + i] = arguments[i];
    }
    return arguments[arguments.length - 1];
}

// Remove the first element of an array and return it
function _Array_shift() {
    var firstItem = this[0];
    for (var i = 0; i < this.length - 1; i++) {
        this[i] = this[i + 1];
    }
    this.length--;
    return firstItem;
}

// Copy several elements of an array and return them
function _Array_slice(start, end) {
    var temp;

if (end == null || end == '') end = this.length;

// negative arguments measure from the end of the array
    else if (end < 0) end = this.length + end;
    if (start < 0) start = this.length + start;

// swap limits if they are backwards
    if (end < start) {
        temp  = end;
        end   = start;
        start = temp;
    }

// copy elements from array to a new array and return the new array
    var newArray = new Array();
    for (var i = 0; i < end - start; i++) {
        newArray[i] = this[start + i];
    }
    return newArray;
}

// Splice out and / or replace several elements of an array and return any deleted elements
function _Array_splice(start, deleteCount) {

//  if (deleteCount == null || deleteCount == '') deleteCount = this.length - start;

// create a temporary copy of the array
    var tempArray = this.copy();

// Copy new elements into array (over-writing old entries)
    for (var i = start; i < start + arguments.length - 2; i++) {
        this[i] = arguments[i - start + 2];
    }

// Copy old entries after the end of the splice back into array and return
    for (var i = start + arguments.length - 2; i < tempArray.length - deleteCount + arguments.length - 2; i++) {
        this[i] = tempArray[i + deleteCount - arguments.length + 2];
    }
    this.length = tempArray.length - deleteCount + (arguments.length - 2);
    return tempArray.slice(start, start + deleteCount);
}

// Add an element to the beginning of an array
function _Array_unshift(the_item) {
    for (loop = this.length-1 ; loop >= 0; loop--) {
        this[loop+1] = this[loop];
    }
    this[0] = the_item;
    return this.length;
}

// For those browsers that don't define these Array methods, make functions Array instance methods
var agent = navigator.userAgent.toLowerCase(); 

if (Array && !((agent.indexOf('mozilla')!=-1) && (agent.indexOf('spoofer')==-1) && (agent.indexOf('compatible') == -1) && (agent.indexOf('opera')==-1) && (agent.indexOf('webtv')==-1) && parseInt(navigator.appVersion) > 4)) {
    Array.prototype.pop     = _Array_pop;
    Array.prototype.push    = _Array_push;
    Array.prototype.shift   = _Array_shift;
    Array.prototype.splice  = _Array_splice;
    Array.prototype.unshift = _Array_unshift;

if (agent.indexOf("msie") != -1 && parseInt(navigator.appVersion) < 4) {
        Array.prototype.concat = _Array_concat;
        Array.prototype.slice  = _Array_slice;
    }
}
Array.prototype.copy = _Array_copy;

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet ik dat nog gaan veranderen voor de game of kan ie zo wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:24 schreef YaZe het volgende:
moet ik dat nog gaan veranderen voor de game of kan ie zo wel?
Dat ligt helemaal aan jezelf; als je de komende weken nog behoefte hebt om wat verbeteringen aan te brengen dan zou ik het gewoon meenemen; het kan de eindbeoordeling alleen maar ten goede komen :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik thuis niet eens IE5.0 ter beschikking meer heb; het is dat ik wist dat bepaalde array functies pas vanaf IE5.5 ondersteund worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

Count me in...
* Anoniem: 4663 is sinds 2 dagen DHTML-addicted ;)...

De basis van mijn spel is al af, moet alleen nog wat extra features inbouwen ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nou ben ook begonnen van het weekend... hoop dat het ook nog ooit afkomt ;)

Zelf gebruik ik ook nog wel eens een indexOf() methode trouwens in die Array. Zoals Vector heeft in Java.
code:
1
2
3
4
5
6
Array.prototype.indexOf = function(_v){
    for(var i=0; i<this.length; i++){
      if(this[i] == _v) return i;
    }
    return -1;
}

geeft je netjes de eerste index van een item terug in de Array, of -1 als die niet gevonden wordt.

Verder vinnik die Array-zut hierboven niet echt lekker gecode.. Array.push kan ook ni 1 regeltje ipv 7 bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
Array.prototype.push = function(_v){
    this[this.length] = _v;
    return this.length;
}

Maar goed... verder wordt er gekeken naar browser ipv of er daadwerkelijk ondersteuning is..

dit is imho beter:
code:
1
2
3
4
5
6
if(!Array.prototype.push){
    Array.prototype.push = function(_v){
      this[this.length] = _v;
      return this.length;
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 12:47

drm

f0pc0dert

woeiwoeiwoei :) Leuk :)

* drm wil wel graag meedoen, maar weet niet of hij genoeg tijd heeft...

Wanneer moet 't ongeveer af zijn?

* drm kan voorlopig nog niet beginnen nl...

edit: :X |:(
k. 31 mei it is.
* drm gaat zijn best doen

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 06 mei 2002 10:27 schreef drm het volgende:
Wanneer moet 't ongeveer af zijn?
Sluitingsdatum: 31 mei 2002 23:59 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is zeker 'not done' om hier Work in Progress te plaatsen? Ik kijk dan vooral naar de organisatie, ivm het vergelijken van Code ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 06 mei 2002 17:37 schreef SpiritX het volgende:
Het is zeker 'not done' om hier Work in Progress te plaatsen? Ik kijk dan vooral naar de organisatie, ivm het vergelijken van Code ;)...
Ga je gang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 06 mei 2002 17:41 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Ga je gang >:)
Mij boeit het persoonlijk geen hol als iemand mijn code jat, maar ik kan me voorstellen dat diegene die deze wedstrijd uitschrijven daar niet zo blij mee zijn :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 17:37 schreef SpiritX het volgende:
Het is vooral de bedoeling dat je zelf met creatieve oplossingen komt; code vergelijken kan achteraf ook, en dan blijft er ook nog wat te raden over voor de andere deelnemers.
Als je echter concreet een vraag hebt over hoe je een bepaald onderdeel het beste naar script kan vertalen (zoals bijvoorbeeld de vraag hoe je het beste je plaatjes random kan plaatsen ofzo) dan hou ik je niet tegen.
Dus: geen spoilers, maar dingetjes vragen mag.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
ik weet niet veel van javascript, maar deze wedstrijd is een goede reden om het een te gaan onderzoeken. Ik doe mee, maar zal natuurlijk nooit kunnen winnen, ben al blij als ik iets maak dat werkt.. ik doe mijn best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 10:38 schreef Kanivan het volgende:
ik weet niet veel van javascript, maar deze wedstrijd is een goede reden om het een te gaan onderzoeken. Ik doe mee, maar zal natuurlijk nooit kunnen winnen, ben al blij als ik iets maak dat werkt.. ik doe mijn best!
Orginaliteit en vormgeving bepalen ook een deel van de beoordeling, dus wat dat betreft maakt iedereen een kans :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

^ schop :D

Ik hoop dat iedereen het zo druk heeft met kewle dingen maken dat het posten erbij inschiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hey tis vakantie ja :P

Nou ja... morgen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 08 mei 2002 11:57 schreef Bosmonster het volgende:
Hey tis vakantie ja :P
Vakantie? k#tstudenten ook altijd :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:20 schreef Pelle het volgende:

[..]

nice icon heb je nu pelle! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 08 mei 2002 12:20 schreef Pelle het volgende:

[..]

Ben al tijdje geen student meer hoor.. maar dinsdag was ik vrij, morgen is iedereen vrij en vrijdag hebben we ook vrij gekregen.... Bovendien is op mn werk nu geen hol te doen..

dus tis voro mij ff "vakantie"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 08 mei 2002 12:23 schreef Bosmonster het volgende:
Ben al tijdje geen student meer hoor..
* Pelle was just kidding :)
* Pelle moet vandaag en vrijdag helaas gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ongelooflijk zwaar offtopic]
Vergeef me, maar ligt het aan mij dat ik nooit een andere icon zie bij pelle dan die van webgoeroe? Er staat wel leuk teken mijn icon enzo, maar ik heb er nog nooit iets van gezien :? Nou goed, het interesseert verder ook niet :P

edit:
hey, nu ik heb het aangepast in m'n prefs werkt m'n eigen icon werkt niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 18:26 schreef YaZe het volgende:
[ongelooflijk zwaar offtopic]
Vergeef me, maar ligt het aan mij dat ik nooit een andere icon zie bij pelle dan die van webgoeroe? Er staat wel leuk teken mijn icon enzo, maar ik heb er nog nooit iets van gezien :? Nou goed, het interesseert verder ook niet :P
Kan je instellen in je prefs...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 22:33
Op woensdag 08 mei 2002 18:32 schreef crisp het volgende:

[..]

Kan je instellen in je prefs...
"webicons aan"

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^up^

zou zonde zijn als dit geheel van het podium verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Ik wil graag meedoen maar ik kan helemaal niks van DHTML! :D Waar kan ik TUTORIALS vinden geen voorbeelden maar echt waar ze het uitleggen, want ik wil het ook wel leren! :D

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 11 mei 2002 10:37 schreef Exercy het volgende:
Ik wil graag meedoen maar ik kan helemaal niks van DHTML! :D Waar kan ik TUTORIALS vinden geen voorbeelden maar echt waar ze het uitleggen, want ik wil het ook wel leren! :D
http://www.w3schools.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, ik zie nog niks van resultaten :{ Ik zou nu toch wel wat willen zien...

check pelle's icon in 5 mins :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Omdat het gewoon op internet staat en beschikbaar voor iedereen moet zijn/is, leek 't me wel handig om een voorbeeldje te posten van een memoryspel in javascript:
http://home.wanadoo.nl/kindertent/memory/memory_act.htm
Het is niet de bedoeling dit als basis voor je memoryspel te nemen, maar misschien kan het (vooral de minder ver gevorderden in javascript) op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 16:10 schreef r0bert het volgende:
Omdat het gewoon op internet staat en beschikbaar voor iedereen moet zijn/is, leek 't me wel handig om een voorbeeldje te posten van een memoryspel in javascript:
http://home.wanadoo.nl/kindertent/memory/memory_act.htm
Het is niet de bedoeling dit als basis voor je memoryspel te nemen, maar misschien kan het (vooral de minder ver gevorderden in javascript) op weg helpen.
Thanks.. Klaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Afbeeldingslocatie: http://gerard.yoursite.nl/got/memory/woei!.jpg
woei :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

1min 23sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

1:34 :D soms komt het klikken wat traagjes door alleen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

7:14 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

als je opnieuw start, loopt je tijd ook 2x zo snel :D ;)

clearTimeout :? :D

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 17:27 schreef drm het volgende:

clearTimeout :? :D
Ow wacht.. die moet ik onthouden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18050

Onzinnig fucking veel werk.
* Anoniem: 18050 heeft al veels te weinig tijd en gaat dus ook geen poging wagen..

Maar ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal gebrouwd wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Is kleinste code ook punten waard trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 13 mei 2002 19:10 schreef Bosmonster het volgende:
Is kleinste code ook punten waard trouwens?
Het is niet de bedoeling dat je onleesbare, obfuscated code aan gaat leveren om maar zo weinig mogelijk code te hebben.

Maar als je het op een nette manier kunt scripten en daar erg weinig regels code voor nodig blijkt te hebben, dan gaat dat zeker in je voordeel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1890689115

Woei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

<div style="color: #0000ff">
<h2><woei!></h2>Net even met ACM geregeld dat de winnaar van dit contest 2 weken lang de titel 'W&G DHTML Goeroe' mag voeren.

Dusse, ben je uit op meer status buiten /13, dan is dit je kans :)<h2></woei!></h2></div>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 23:04 schreef Pelle het volgende:
woei!

Net even met ACM geregeld dat de winnaar van dit contest 2 weken lang de titel 'W&G DHTML Goeroe' mag voeren.

Dusse, ben je uit op meer status buiten /13, dan is dit je kans :)
Toppie! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 13 mei 2002 23:04 schreef Pelle the very humble message:

<woei!>
Net even met ACM geregeld dat de winnaar van dit contest 2 weken lang de titel 'W&G DHTML Goeroe' mag voeren.

Dusse, ben je uit op meer status buiten /13, dan is dit je kans :)

</woei!>
hhm toch maar eens beginnen dan... probably ga ik het niet eens redden... zit vanaf woensdag weer een week in Engeland ... ook woei trouwens :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Lol.. even m'n projecten opzij... mijn werkdag wordt voortaan gevuld met Memory! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb die memory even gespeeld, maar het preloaden van de plaatjes lijkt nergens op. En als ik een plaatje geraden heb kan ik er nog steeds op klikken. Als je snel klikt lijkt het helemaal nergens meer op. (NT4 IE6)

Ik hoop dat de inzendingen van ons toch stukken beter zullen zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Ik wilde ff zeggen dat ik ook ben begonnen :)

Heb nog wel wat tricks up my sleeve... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Is er een arme vrijwilliger die voor dit fantasieloze bosmonster levels wil produceren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Op dinsdag 14 mei 2002 00:10 schreef drm het volgende:

[..]

hhm toch maar eens beginnen dan... probably ga ik het niet eens redden... zit vanaf woensdag weer een week in Engeland ... ook woei trouwens :)
waait het daar ook zo hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde ff zeggen dat ik in tijden niet aan zoiets leuks gecode heb :D

Ik ben echt heel benieuwd naar de andere entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Mijn javascript skilzz zijn niet zo ver dat ik memory kan maken. Maar ik ben wel benieuwd naar inzendingen. Is er niet iemand die ons even kan laten proeven van zijn inzending? bijvoorbeeld een screenshot ofzo? :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 16 mei 2002 11:26 schreef HawVer het volgende:
Mijn javascript skilzz zijn niet zo ver dat ik memory kan maken. Maar ik ben wel benieuwd naar inzendingen. Is er niet iemand die ons even kan laten proeven van zijn inzending? bijvoorbeeld een screenshot ofzo? :)
Patience, Grasshopper. Patience... :P Laat ik alvast een tipje van de sluier oplichten door te zeggen dat mijn Memory er op iets anders dan visuals bovenuit zal springen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

^^ Schop ^^ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Schop2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Even een reminder voor iedereen die wat in wil sturen: deadline is 31 mei 23.59!!

Concreet betekent dat dat je nog pakweg 6 dagen en dik 5 uur de tijd hebt om je ass eraf te kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
* crisp hoopt op nog wat inzendingen....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Die van Blues en Bosmonster bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Had ik maar meer tijd :(

Helaas, is dat niet zo.... Ik laat verstek gaan, was al wel een klein beetje begonnen, maar ik ga mijn ideeën niet op tijd realiseren...

Ik wacht de andere inzendingen wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die van mij is er nogal bij ingeschoten :(

Een volledig spel zal het niet worden, maar misschien dat ik er nog een random level generator in kan plakken en score enzo, dan is het in ieder geval speelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
* r0bert was van plan nog heel wat verbeteringen aan te brengen in zijn eerste versie, maar heeft veelste weinig tijd en zin ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? idem dito..

kprobeer wel een nographic code only low profile ding te maken in een allnite session deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 27 mei 2002 11:55 schreef oh,when? het volgende:
kprobeer wel een nographic code only low profile ding te maken in een allnite session deze week :)
Kijk, zo mogen we het horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

hoeveel entries zijn er eigenlijk?
met bijv. 2 is er niet echt iets om trots te zijn op je titel >:)

* Annie heeft overigens ook geen tijd :z
* Annie weet btw ook zonder contest dat 'ie geen goeroe is :P

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 27 mei 2002 14:18 schreef Annie het volgende:
* Annie weet btw ook zonder contest dat 'ie geen goeroe is :P
Offtopic: * Anoniem: 4663 dacht altijd dat Annie een vrouw was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie