Daar doen ze niet aan bij de Aldi.Op maandag 29 april 2002 14:40 schreef Jamal het volgende:
en ik kon er dus ook niet alvast een meenemen
Ik heb nov 2001 een 19" PC scherm gekocht. Tering wat zijn die dingen groot. Ik dus de volgende dag terug en ze keken er niet eens naar en gaven me zo mijn geld terug. (ik heb nu een 15" tft is veel lekkerder)Op donderdag 25 april 2002 12:14 schreef dojo007 het volgende:
Heeft iemand ervaringen bij de Aldi wat betreft: " Niet tevreden geld terug? " Of doen ze nogal moeilijk met geld teruggeven...
Want het beste is natuurlijk dat je hem een dagje uitprobeert en dan, als hij shit blijkt te zijn, terug kan brengen.
Iemand ervaringen met bv de pc's en laptops etc..
En je moet idd vroeg zijn.
Ik heb toen samen met dat scherm een pc gekocht en het was behoorlijk druk. Er stonden al mensen om half 8 voor de deur te wachten.
Ik ben dit weekend bij de MediaMarkt in Duitsland geweest en daar hadden ze die Jenoptic waar hier al veel over gesproken is en ook een Samsung. Allebei identiek aan die van de Aldi. Ik heb er even me gespeeld en ik moet zeggen leuke dingetjes hoor. Ik ga er wel een halen. 
Bij de mediamarkte kosten beide trouwens 444 Euro.
Bij de mediamarkte kosten beide trouwens 444 Euro.
Verwijderd
Voor degene die nog twijfelen; dit heb ik op een ander forum (computertotaal) gevonden over de Jenoptic modellen:
Beim Test des vom chinesischen OEM Skanhex hergestellten Jenoptik-Modells fiel unserem Labor jedoch eine relativ geringe optische Auflösung auf, die nicht über das Niveau einer 3-Megapixel-Kamera hinausgeht. Dazu kamen Belichtungsschwächen bei Tageslichtbedingungen, der etwas übereifrige Schärfungsalgorithmus, ein recht starkes Farbrauschen und eine heftige Vignettierung (Randabschattung). Absolut unterdurchschnittlich ist der rückwärtige LC-Farbmonitor, der mit 60.000 Pixeln nur die Hälfte üblicher Auflösungen bietet. Auch die simplen Belichtungsautomatiken können bestenfalls den Anfänger zufriedenstellen. Bei diesem Low-Cost-Gerät sollte man also keine Wunder erwarten -- und lieber ein wenig mehr in ein 3-Megapixel-Markengerät investieren
uit de computerbijbel
c't 3/2002 blz. 134
Beim Test des vom chinesischen OEM Skanhex hergestellten Jenoptik-Modells fiel unserem Labor jedoch eine relativ geringe optische Auflösung auf, die nicht über das Niveau einer 3-Megapixel-Kamera hinausgeht. Dazu kamen Belichtungsschwächen bei Tageslichtbedingungen, der etwas übereifrige Schärfungsalgorithmus, ein recht starkes Farbrauschen und eine heftige Vignettierung (Randabschattung). Absolut unterdurchschnittlich ist der rückwärtige LC-Farbmonitor, der mit 60.000 Pixeln nur die Hälfte üblicher Auflösungen bietet. Auch die simplen Belichtungsautomatiken können bestenfalls den Anfänger zufriedenstellen. Bei diesem Low-Cost-Gerät sollte man also keine Wunder erwarten -- und lieber ein wenig mehr in ein 3-Megapixel-Markengerät investieren
uit de computerbijbel

helaas....Op maandag 29 april 2002 19:16 schreef Sneaky_tweaky het volgende:
Voor degene die nog twijfelen; dit heb ik op een ander forum (computertotaal) gevonden over de Jenoptic modellen:
uit de computerbijbelc't 3/2002 blz. 134
Ik snap er geen zak van.Op maandag 29 april 2002 19:16 schreef Sneaky_tweaky het volgende:
Een Duits verhaal
Dat je beter een goede 3 megapixel i.p.v. deze mindere 4 megapixel camera moet kopen. Alleen nu de is prijs wel half zo laag als toen ze het artikel schreven...
http://translator.dictionary.comOp maandag 29 april 2002 20:38 schreef Lamborghini het volgende:
[..]
Ik snap er geen zak van.
With the test of the Jenoptik model manufactured by the Chinese OEM Skanhex was noticeable to our laboratory however a relatively small optical dissolution, which does not go beyond the level of a 3-Megapixel-Kamera. In addition came exposure weaknesses with daylight conditions, the somewhat overeager sharpening algorithm, a quite strong color noise and a violent vignettierung (edge shading). The rear LC Farbmonitor, which offers half of usual dissolutions with 60.000 pixels only, is absolutely below average. Also the simple Belichtungsautomatiken can satisfy the beginner at best. With this Low Cost device one should thus no miracles expect -- and a little more in a 3-Megapixel-Markengeraet rather invest
Verwijderd
En ook ik twijfel nog steeds wederom ook na het lezen van deze discussie hoewel erg kort en weinig bronnen:
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1001&message=2597930
ps iemand die de afmetingen weet, is hij er groot? (zoals bijv. de HP715)? (jammer dat je niet kan zoeken binnen een discussie
)
ps iemand die de afmetingen weet, is hij er groot? (zoals bijv. de HP715)? (jammer dat je niet kan zoeken binnen een discussie
I have read three tests of this camera .- ItŽs a lemon ! The conclusion of one test was that most 2 MP cameras take better pictures,th lcd screen was vwry "pixelated" and there were but few adjustments possible.They actually recommended their readers to not buy it !!A not very interesting development in the digicam market ! A pity, Aldi usually give good value. Alan.Op maandag 29 april 2002 21:50 schreef Chaoot het volgende:
En ook ik twijfel nog steeds wederom ook na het lezen van deze discussie hoewel erg kort en weinig bronnen:
tja......
Ok, misschien is het niet de beste 4,1 MPixel camera die er is. Wel heel compleet. Eigenlijk alles zit erbij; behalve dan een 128 Mb Compact Flash card 
De beste camera en dan ook nog bijna voor niets, dan kan je blijven zoeken
Dit speelde ook in de tijd van de kleinbeeldcamera's, toen Praktica met een "goedkope" spiegelreflex op de markt kwam. De Canon en Leica bezitters vonden dit natuurlijk een kiekjesdoos; bullshit overigens.
Rollei levert hem ook, met een iets ander uiterlijk .... en prijs natuurlijk.
http://www.rollei.de/produkte/produkt_detail.cfm?id=1870&name=digital
Dit ziet er toch goed uit ....
De beste camera en dan ook nog bijna voor niets, dan kan je blijven zoeken
Dit speelde ook in de tijd van de kleinbeeldcamera's, toen Praktica met een "goedkope" spiegelreflex op de markt kwam. De Canon en Leica bezitters vonden dit natuurlijk een kiekjesdoos; bullshit overigens.
Rollei levert hem ook, met een iets ander uiterlijk .... en prijs natuurlijk.
http://www.rollei.de/produkte/produkt_detail.cfm?id=1870&name=digital

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Hehe, m'n vader heeft zo'n 'el cheapo' (concept bestond toen nog niet echt) Praktica spiegelreflex. Met alle lenzen en accesoires erbij is het nog wel een prijzig setje geworden trouwensOp maandag 29 april 2002 22:07 schreef OgWok het volgende:
Maar goed, ontopic. Ik, als *uche* redelijk ervaren digicammer, zou nooit iemand aanraden deze cam te overwegen. Ik heb al een paar vrienden moeten overtuigen hun geld beter te besteden, met veel pijn en moeite.
Welke mensen kopen nu zo'n cam? Een profielschets:
- Géén ervaring met (digitale) fotografie
- Een klein budget
- Een camera willen om er gewoon één te 'hebben'. Ergo: nog geen concrete plannen hebben om het ding echt te gaan gebruiken, muv huis, tuin en keukengebruik.
En nou wil ik niet beweren dat voor dit soort mensen deze camera een slechte koop is, totaal niet. Het probleem is, zodra je deze digicam hebt en gebruikt ga je je steeds meer realiseren dat je iets 'slechts' in je handen hebt. En tenslotte kom je tot de slotsom dat je €400 hebt uitgegeven 'voor niks'.
/edit:
Ziet er niet slecht uit, maar post nu ook eens foto's van andere camera's....goh, openbaring: die kunnen het nog veel beter.Op maandag 29 april 2002 22:07 schreef OgWok het volgende:
[afbeelding]
Persoonlijk vindt ik de kleuren er nogal flets uitzien, het gehele beeld is een beetje 'plat'.
't Zijn inmiddels aardig wat pagina's geworden (9 al) en ik ben na het lezen/bekijken van alle reviews/foto's e.d. tot één conclusie gekomen: Ik ga 'm halen!
Ik ben zeker geen professional op het gebied van fotograferen, dus ik realiseer me dat er waarschijnlijk BETERE camera's zijn. Maar ik ga 'm gewoon uit proberen en als hij alsnog niet bevalt, dan doen we hetzelfde als de jongen/meisje uit onderstaand stukkie:
----
"Ik heb nov 2001 een 19" PC scherm gekocht. Tering wat zijn die dingen groot. Ik dus de volgende dag terug en ze keken er niet eens naar en gaven me zo mijn geld terug. (ik heb nu een 15" tft is veel lekkerder)"
----
Dus puur op basis van het feit dat hij de monitor toch eigenlijk "te groot" vond kreeg hij (zonder problemen) z'n geld terug. Bovendien staat op deze pagina de principes van de Aldi uitgelegd: http://www.aldi.nl/PRINZIP_NEU/03_home.htm . Ook hier staat:
----
"Bevalt een product niet, dan kan de klant het product terugbrengen. daarbij volstaat de stelling: "Ik ben met het product niet tevreden!". De koopprijs wordt de klant zonder enige discussie terugbetaald."
----
Dus als je al langer een digitale foto camera wilde kopen (net als ik) en dit lijkt je wel wat, maar je twijfelt of hij echt zo goed is als de specs zeggen? Go for it. Niet goed -> gewoon terug brengen!!
Overigens: Hier waar ik woon zijn maarliefst 5 Aldi's!! Weet er toevallig iemand of ELK Aldi filiaal over deze apparaten beschikt, of zijn er speciale filialen voor dit soort (toch wel dure) aanbiedingen? Want daarover zeggen ze op de site/in de folder dus helemaal niks
Ik ben zeker geen professional op het gebied van fotograferen, dus ik realiseer me dat er waarschijnlijk BETERE camera's zijn. Maar ik ga 'm gewoon uit proberen en als hij alsnog niet bevalt, dan doen we hetzelfde als de jongen/meisje uit onderstaand stukkie:
----
"Ik heb nov 2001 een 19" PC scherm gekocht. Tering wat zijn die dingen groot. Ik dus de volgende dag terug en ze keken er niet eens naar en gaven me zo mijn geld terug. (ik heb nu een 15" tft is veel lekkerder)"
----
Dus puur op basis van het feit dat hij de monitor toch eigenlijk "te groot" vond kreeg hij (zonder problemen) z'n geld terug. Bovendien staat op deze pagina de principes van de Aldi uitgelegd: http://www.aldi.nl/PRINZIP_NEU/03_home.htm . Ook hier staat:
----
"Bevalt een product niet, dan kan de klant het product terugbrengen. daarbij volstaat de stelling: "Ik ben met het product niet tevreden!". De koopprijs wordt de klant zonder enige discussie terugbetaald."
----
Dus als je al langer een digitale foto camera wilde kopen (net als ik) en dit lijkt je wel wat, maar je twijfelt of hij echt zo goed is als de specs zeggen? Go for it. Niet goed -> gewoon terug brengen!!
Overigens: Hier waar ik woon zijn maarliefst 5 Aldi's!! Weet er toevallig iemand of ELK Aldi filiaal over deze apparaten beschikt, of zijn er speciale filialen voor dit soort (toch wel dure) aanbiedingen? Want daarover zeggen ze op de site/in de folder dus helemaal niks
Whatever..
Verwijderd
Nog even over het toestel....ik heb gelezen dat in Duitsland wel 3x optische zoom heeft, maar de nederlandse toestel dus niet, alleen maar de digitale. Kan iemand dit bevestigen...of het misschien een drukfout is, want als het wel 3x optische zoom is, dan ben ik er vroeg bij. En anders ga ik toch voor de NIKON 885 kost wat meer, maar dan heb je wel waar voor de prijs.
Ik ga zowiezo voor 128 mb geheugen als er genoeg van zijn hopelijk !
Ik wens iedereen 1 mei good luck!
Verwijderd
Op dinsdag 30 april 2002 00:26 schreef _HugoBoss_ het volgende:
't Zijn inmiddels aardig wat pagina's geworden (9 al) en ik ben na het lezen/bekijken van alle reviews/foto's e.d. tot één conclusie gekomen: Ik ga 'm halen!
----
----
----
----
Overigens: Hier waar ik woon zijn maarliefst 5 Aldi's!! Weet er toevallig iemand of ELK Aldi filiaal over deze apparaten beschikt, of zijn er speciale filialen voor dit soort (toch wel dure) aanbiedingen? Want daarover zeggen ze op de site/in de folder dus helemaal niks :(\
Ik heb begrepen dat alleen ALdi Nord de digitale camera's verkopen. Kijk anders op www.aldi.nl en klik op Nederland en zoek bij vestigingen voor in je home town. Hier in Vlaardingen is er maar 1 Aldi dus ik hoop dat het gaat lukken.
P.S. Goede tip inderdaad, bevalt de cam je niet, gewoon terug geven....
Verwijderd
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik weet wel dat er iets stinkt aan deze camera:
Als je goed kijkt is dit precies dezelfde camera als de Samsung 330 (met 3 megapixel ipv 4)
Die Samsung is al niet de beste: op de zoomstand kan hij binnenshuis simpelweg geen heldere foto's maken.
Het in- en uitzoomen gaat traag als dikke stront en niet secuur.
De kleur van de afdrukken gaan altijd richting groen (ook bij Minolta een kwaal)
Er valt weinig tot niets in te stellen qua sluitertijd/diafragma: dus de lage licht sterkte van de lens is niet te compenseren.
Als dit een uitgeklede versie is van die Samsung ( zoals bijvoorbeeld de Duitse versie van de Canon G2, die softwarematig minder mogelijkheden heeft dan de Nederlandse) zeg ik: veel geluk er mee.
Ik ken de inkoopprijzen van dit soort camera's van een (zeer) grote inkooporganisatie en die zijn hoger dan deze verkoopprijs.
Het merk kwam toevallig vanmiddag de winkel binnen in de vorm van een gejatte of een niet compleet geleverde videocamera waar een lader voor gezocht werd, het voltage was echter op geen enkele universele lader die ik in de kast had staan (4 stuks!) te vinden.
De prijs waar deze camera voor geleverd wordt kán eigenlijk niet, vooral als je kijkt naar wat er allemaal bij geleverd wordt.
Als je goed kijkt is dit precies dezelfde camera als de Samsung 330 (met 3 megapixel ipv 4)
Die Samsung is al niet de beste: op de zoomstand kan hij binnenshuis simpelweg geen heldere foto's maken.
Het in- en uitzoomen gaat traag als dikke stront en niet secuur.
De kleur van de afdrukken gaan altijd richting groen (ook bij Minolta een kwaal)
Er valt weinig tot niets in te stellen qua sluitertijd/diafragma: dus de lage licht sterkte van de lens is niet te compenseren.
Als dit een uitgeklede versie is van die Samsung ( zoals bijvoorbeeld de Duitse versie van de Canon G2, die softwarematig minder mogelijkheden heeft dan de Nederlandse) zeg ik: veel geluk er mee.
Ik ken de inkoopprijzen van dit soort camera's van een (zeer) grote inkooporganisatie en die zijn hoger dan deze verkoopprijs.
Het merk kwam toevallig vanmiddag de winkel binnen in de vorm van een gejatte of een niet compleet geleverde videocamera waar een lader voor gezocht werd, het voltage was echter op geen enkele universele lader die ik in de kast had staan (4 stuks!) te vinden.
De prijs waar deze camera voor geleverd wordt kán eigenlijk niet, vooral als je kijkt naar wat er allemaal bij geleverd wordt.
Nee, maar das meestal zo met die acties van de Aldi. Ook de PCs en zo...Op dinsdag 30 april 2002 00:37 schreef Quadrizz het volgende:
Less = more
Naar mijn weten heeft elke Aldi vestiging de aanbiedingen die er landelijk gelden. Elke Aldi had ook laatst die P 2.0GHZ PC.Op dinsdag 30 april 2002 00:26 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Ja jij ook good luck.Op dinsdag 30 april 2002 00:29 schreef SuuZZjie het volgende:
Nog even over het toestel....ik heb gelezen dat in Duitsland wel 3x optische zoom heeft, maar de nederlandse toestel dus niet, alleen maar de digitale. Kan iemand dit bevestigen...of het misschien een drukfout is, want als het wel 3x optische zoom is, dan ben ik er vroeg bij. En anders ga ik toch voor de NIKON 885 kost wat meer, maar dan heb je wel waar voor de prijs.
Het toestel heeft 2x digital zoom en 3x optische zoom.
Dit kun je zelf zien als je ff goed kijkt naar de camera die in de folder staat, op de bovenkant aan de linkerkant staat het namelijk. Dus je moet ff op die folder kijken.
Ik weet uit ervaring dat de Aldi kwalitatief goede spullen levert voor ook nog eens een hele strakke prijs. Ik heb hier 2 PC's staan van de Aldi voor weinig geld en die dingen werken perfect, en niemand kon (zie het topic erover) diezelfde PC voor minder zelf in elkaar zetten.Op dinsdag 30 april 2002 00:37 schreef Quadrizz het volgende:
Service van de Aldi is ook goed, in dit geval van Medion.
En wil je het terugbrengen dan doen ze daar ook niet moeilijk over. Dus alleen naar de Aldi gekeken is het een goede zaak.
Wat dan nog overblijft is dat ze misschien de verkeerde keus hebben gemaakt voor welke camera ze gaan verkopen onder de naam Medion. Maar het lijkt mij dat ze niet zomaar kiezen voor een of andere camera om die te gaan verkopen.
Aldi heeft het goed begrepen, het moet weer spannend worden in Nederland.
Net als in het voormalige Oost-Duitsland. Daar moest je in de rij staan als er iets was. Had je pech dan was het op. Had je mazzel dan was je erg blij dat het gelukt was.
Nu kunnen ze in (Oost)Duitsland alles krijgen, maar hebben weinig geld in de knip om het te kopen...
Net als in het voormalige Oost-Duitsland. Daar moest je in de rij staan als er iets was. Had je pech dan was het op. Had je mazzel dan was je erg blij dat het gelukt was.
Nu kunnen ze in (Oost)Duitsland alles krijgen, maar hebben weinig geld in de knip om het te kopen...
Verwijderd
Voor de mensen afmetingen wilden weten ik heb hier wat gevonden.
http://www.letsgodigital.nl/webpages/specificaties/jenoptik/4100.html
Gewicht 280 gram
Afmetingen 116 x 73 x 62mm
En ja ik koop hem waarschijnlijk ook. (of me vader)
http://www.letsgodigital.nl/webpages/specificaties/jenoptik/4100.html
Gewicht 280 gram
Afmetingen 116 x 73 x 62mm
En ja ik koop hem waarschijnlijk ook. (of me vader)
jammer dat er geen full-size pics te downloaden zijn....Op dinsdag 30 april 2002 12:19 schreef Bjorker het volgende:
Deze link vond ik op een duits forum.
Foto's gemaakt met de Jenoptik 4.1
Oordeel zelf
op deze manier kun je de qualiteit nogsteeds niet goed zien
Ruis etc verdwijnt wel als je hem zo erg resized...
Ik hoop dat doe foto's niet goed geresized zijn, want ik vind ze tegenvallen. Als ik dit zie zou ik zeker voor een Canon A40 gaan voor 333,- Euro met een 128MB CF kaartje van de Aldi.
Zijn er ook ergens full-resolution foto's beschikbaar?
Zijn er ook ergens full-resolution foto's beschikbaar?
Als je het aan mij vraagt: hier zou ik echt met een grote boog omheen lopen...getuige http://www.internetcamerasdirect.co.uk/jenoptik-jd2300z3-review-3909.html
en de conclusie:Good Points:
Super spec for the price BUT ...
Bad Points:
Very poor internal softawre, leading to 'fatal and terminal' errors on downloading to PC.
General Comments:
I have had three of these Jenoptik JD2300 Z3 cameras in the last two months, and all of them have been returned to the dealer as non-functioning, with tremendous frustration all round.
Nee dan geef ik liever 200 euro meer uit voor iets wat werkt. Toegeven, ik weet niet zoveel van digitale fotgrafie..maar bij de dingen waar ik wel verstand van heb geldt in 9 van de 10 gevallen 'goedkoop is duurkoop'. Frustratie omdat het niet 100% werkt of omdat je terug moet is niet in geld uit te drukkenSo, very seriously, don't buy a Jenoptik JD2300 Z3 unless you thrive on frustration.
I reject your reality, and substitute my own.
Het valt me tegen wat ik op de nieuwsgroepen en forums kan vinden over de medion camera. Er zijn maar genoeg berichten, maar allemaal zonder dat iemand dat ding in handen heeft gehad.
In de verenigde staten is hij gisteren al in de verkoop gegaan, en in duitsland vandaag.
Je zou verwachten en hopen dat de mensen wat ervaringen posten over de camera.
Iemand al wel wat gespot?
In de verenigde staten is hij gisteren al in de verkoop gegaan, en in duitsland vandaag.
Je zou verwachten en hopen dat de mensen wat ervaringen posten over de camera.
Iemand al wel wat gespot?
Nope
Waarom ga je dan niet gewoon morgen het toestel ook kopen, dan test je hem een week, bevalt hij niet, dan breng je hem terug en haal je alsnog een A40? Dat ga ik ook doen nl, ik was van plan om na m'n vakantie een digicam te kopen, en aangezien ik zondag teruggekomen ben...Op dinsdag 30 april 2002 13:03 schreef Waslijn het volgende:
Ik hoop dat doe foto's niet goed geresized zijn, want ik vind ze tegenvallen. Als ik dit zie zou ik zeker voor een Canon A40 gaan voor 333,- Euro met een 128MB CF kaartje van de Aldi.
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Verwijderd
het is dezelfde behuizing als deze minolta, verder heeft het een sony objektief en een ricoh lens
http://www.minoltaeurope.com/pe/digital_photography.html
Hoe laat gaat de Aldi nu morgen open, om 9 uur of al om 8.30 uur?
Ik denk dat ik zorg dat ik er ongeveer een half uur voor opening ben, moet toch genoeg zijn?
Ik denk dat ik zorg dat ik er ongeveer een half uur voor opening ben, moet toch genoeg zijn?
Eehhh, welke Minolta bedoel je ?
Link is algemeen
Link is algemeen

Eventjes een hersenspinsel:
- De aldi in je woonplaats zit in een winkel-passage.
- De passage heeft 3 ingangen.
- Voor elke ingang staan 10 mensen te wachten.
- De betreffende Aldi heeft 15 camera's op voorraad.
- De betreffende Aldi en passage gaan om 8:30 open.
Op een gegeven moment (omstreeks 8:30 uur) besluit de "conciërge" van de passage de deuren één voor één te openen.
Als ik
- voor de deur sta die als eerste open gaat, zit ik bij de eerste 10 en dus heb ik zo'n camera.
- voor de deur sta die als tweede open gaat, heb ik 50% kans dat ik zo'n camera kan bemachtigen.
- voor de deur sta die als derde open gaat, kan ik het shaken.
Voor welke ingang moet ik nou wachten?
(nee, ik ken de "conciërge" niet, dus ik kan niet vals spelen).
Op een gegeven moment (omstreeks 8:30 uur) besluit de "conciërge" van de passage de deuren één voor één te openen.
Als ik
- voor de deur sta die als eerste open gaat, zit ik bij de eerste 10 en dus heb ik zo'n camera.
- voor de deur sta die als tweede open gaat, heb ik 50% kans dat ik zo'n camera kan bemachtigen.
Whatever..
[open deur]Op dinsdag 30 april 2002 19:04 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Eventjes een hersenspinsel:
Als ik
Voor die deur die als eerste opengaat
[/open deur]
Aldi gaat open om 8:30Op dinsdag 30 april 2002 20:38 schreef SuperLuuk het volgende:
hoe laat gaat de aldi nu open?!?!?! kan nergens vinden....
Nope
Verwijderd
Hmmm, ik wilde hem ook gaan halen...alleen er komen nu steeds meer slechte reacties op.
---------------------
Alan is completely correct. I've found several user opinions and reviews of the Jenoptik-branded version of this camera in German, and they range from mediocre to bad. So-so picture quality, no manual controls except white balance (not even exposure adjustment), ISO 100 only, pixelated 64K LCD, slow F3.4-3.6 lens, camera locks up when transferring photos to PC (must remove batteries to bring it back to life). One site compiled four user opinions with an average rating of 2 stars out of 5.
Imaging-resource has specs on the Jenoptik JD 4100 z3 which appears to be the same camera, including a link to the OEM source, Scanhex, in Taiwan.
I don't know what Aldi's return policy is, but I wouldn't gamble on this camera unless I could return it for a full refund after giving it a thorough try-out.
uit: http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1001&message=2605941
Alan is completely correct. I've found several user opinions and reviews of the Jenoptik-branded version of this camera in German, and they range from mediocre to bad. So-so picture quality, no manual controls except white balance (not even exposure adjustment), ISO 100 only, pixelated 64K LCD, slow F3.4-3.6 lens, camera locks up when transferring photos to PC (must remove batteries to bring it back to life). One site compiled four user opinions with an average rating of 2 stars out of 5.
Imaging-resource has specs on the Jenoptik JD 4100 z3 which appears to be the same camera, including a link to the OEM source, Scanhex, in Taiwan.
I don't know what Aldi's return policy is, but I wouldn't gamble on this camera unless I could return it for a full refund after giving it a thorough try-out.
uit: http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1001&message=2605941
ik ben blij met m'n Minolta digicam.. kost wat maar dan hebbie ook wat
schijt aan t geld, beter één keer goed (en wat meer) uitgeven dan troep in huis halen (of een enkele keer geluk hebben dat het wel werkt). Heb ook geen fuck verstand van fotografie, en toch een dure cam voor eigenlijk alleen huis, tuin en keuken-kiekjes.. maar zie wel dat nu ik em heb dat ding wel steeds vaker gebruik.. dus zeker geen spijt van gelijk een goede te hebben gekocht
welke precies?Op woensdag 01 mei 2002 00:46 schreef Tom het volgende:
ik ben blij met m'n Minolta digicam.. kost wat maar dan hebbie ook watschijt aan t geld, beter één keer goed (en wat meer) uitgeven dan troep in huis halen (of een enkele keer geluk hebben dat het wel werkt). Heb ook geen fuck verstand van fotografie, en toch een dure cam voor eigenlijk alleen huis, tuin en keuken-kiekjes.. maar zie wel dat nu ik em heb dat ding wel steeds vaker gebruik.. dus zeker geen spijt van gelijk een goede te hebben gekocht
das een mooie, en nieteens duur! 560 euro in de PWOp woensdag 01 mei 2002 00:49 schreef Tom het volgende:
[..]
S404
verder zo'n beetje dezelfde specs als deze aldi cam...
[edit]
die minolta heeft zelfs 4x optical zoom
'k denk dat een cam zoals dit voor de messte mensen een betre keus zal zijn dan deze aldi eik....
Verwijderd
Ja jongens en meisjes, heb ik me toch weer minutenlang door dit relaas moeten werken, maar de vraag blijft: moet ik nou wel of moet ik nou niet zometeen voor de Aldi in slaapzak gaan liggen?
Krijg ik nou nog eens een duidelijk eenduidig standpunt of niet?
yep zeker, had wel 100 euro meer betaald trouwens, waar ie zo goedkoop was was bij van die vage duitse bedrijfjes (terwijl ie bij bekende NLse bedrijven een stuk duurder was!)... dat zoek ik niet zo; op een klein bedrag kun je dat risico wel nemen, maar niet bij zo'n dure cam.. heb em nu bij Alternate besteld.. en was ie prima verpakt de dag erna thuisbezorgt, zonder gezeur.. en ben zeker van garantie... toch wel belangrijkOp woensdag 01 mei 2002 00:53 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
das een mooie, en nieteens duur! 560 euro in de PW
Oh en ff eraan denken dat je dan nog geen geheugen/batterijen/oplader/tasje hebt.. moet je wel voor t gemak erbijtellen.. is ook vrij prijzig als je er niet op rekend (was aan dat spul ~350 gulden kwijt namelijk)... maarja dan heb je wel een hele mooie cam
als je em zo graag wil zet je de wekker toch wat eerder.... dan maakt dat half uurtje ook nix meer uit.. kun je wat vroeger gaan, kans groter dat je er één kunt krijgen.Op woensdag 01 mei 2002 00:54 schreef Skip_Intro het volgende:
Ja jongens en meisjes, heb ik me toch weer minutenlang door dit relaas moeten werken, maar de vraag blijft: moet ik nou wel of moet ik nou niet zometeen voor de Aldi in slaapzak gaan liggen?
![]()
![]()
![]()
Als je maar niet snurkt, want ik wil nog wel een beetje kunnen slapen.Op woensdag 01 mei 2002 00:54 schreef Skip_Intro het volgende:
maar de vraag blijft: moet ik nou wel of moet ik nou niet zometeen voor de Aldi in slaapzak gaan liggen?

Nee maar even serieus, ik ga hem zowiezo halen. Bevalt hij niet, dan breng ik hem terug. Hier op dit duitse forum zijn de laatste uren wat berichtjes gekomen van mensen die hem weten te bemachtigen hebben.
Nope
Verwijderd
Ibnderdaad,
goeje link; zoals een zekere Calle schrijft daaro:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ich habe mir heute auch die Aldi-Digicam gekauft. Ich bin nach der großen Aktion einiger Miesmacher fast schon so weit gewesen, diese Kamera nicht zu kaufen. Gott sei Dank habe ich mich dann doch dazu überwunden das Geld bei Aldi auszugeben.
Ich kann nur sagen -KLASSE- . Die Farben stimmen. Keine leichten blassen Schleier wie von anderen prognostiziert. Sogar die Blitzlichtbilder sind mehr als nur zufriedendstellend. Auslösezeit: Nix mit 1 bis 1,5 sec., eher 0,5 sec.. Ich kann bis jetzt (nach 1 Tag) nur sagen: "Hurra, ich habe noch eine bekommen."
Ach ja, beim Abschalten der Kamera geht die Einstellung nicht gleich auf die Werkseinstellung zurück. Das Bedienmenü ist sehr übersichtlich und leicht verständlich. Makroaufnahmen - gestochen scharf aus ca. 8 bis 10 cm (z.B. Textpassagen und Blume auf der Fensterbank).
Gruß Calle
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
dus toch maar ff me slaapzak van zolder hale:)
goeje link; zoals een zekere Calle schrijft daaro:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ich habe mir heute auch die Aldi-Digicam gekauft. Ich bin nach der großen Aktion einiger Miesmacher fast schon so weit gewesen, diese Kamera nicht zu kaufen. Gott sei Dank habe ich mich dann doch dazu überwunden das Geld bei Aldi auszugeben.
Ich kann nur sagen -KLASSE- . Die Farben stimmen. Keine leichten blassen Schleier wie von anderen prognostiziert. Sogar die Blitzlichtbilder sind mehr als nur zufriedendstellend. Auslösezeit: Nix mit 1 bis 1,5 sec., eher 0,5 sec.. Ich kann bis jetzt (nach 1 Tag) nur sagen: "Hurra, ich habe noch eine bekommen."
Ach ja, beim Abschalten der Kamera geht die Einstellung nicht gleich auf die Werkseinstellung zurück. Das Bedienmenü ist sehr übersichtlich und leicht verständlich. Makroaufnahmen - gestochen scharf aus ca. 8 bis 10 cm (z.B. Textpassagen und Blume auf der Fensterbank).
Gruß Calle
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
dus toch maar ff me slaapzak van zolder hale:)
Verwijderd
Nee...Als het goed is is optisch altijd hoger....als je een camera koopt moet je altijd letten op optisch...digital zoom dan zoomt ie in je lcd-schermpje, maar dat is op de foto niet terug te halen.Op dinsdag 23 april 2002 20:10 schreef Prammenhanger het volgende:
3x optisch en 2x digitaal? Digitaal is vaak juist hoger dan optisch, geloof ik. Daarom is het ook minder kwaliteit dan optisch. Die van mij kan 3x optisch en 6x digitaal.
Aanrader: Fuji Finepix 2800Zoom.....niet duur...hele goeie camera.
Less = more
Ok. Ik hoor zo wel of het wat is. Nog één minut en dan gaat de deur open
(de GOT klok staat 1 minuut vóór)
(de GOT klok staat 1 minuut vóór)

Moi = de trotse eigenaar... om half acht voor de deur... en als eerste binnen. Stonden om half negen TWINTIG mensen... (allemaal van boven de 40
)
Less = more
dat werk wil ik ook waar je om 8:30 gewoon afwezig kan zijnOp woensdag 01 mei 2002 08:46 schreef Jamal het volgende:
Moi = de trotse eigenaar... om half acht voor de deur... en als eerste binnen. Stonden om half negen TWINTIG mensen... (allemaal van boven de 40)
Verwijderd
Joepie ik heb er een.
Wat een fijne winkel alleen zeg die Aldi. Stonden er 6 mensen te wachten voor een camera, hebben ze er maar twee. Ben ik dus één van de gelukkigen. Komt er vijf minuten later nog iemand binnen:
- Hallo, ik wilde graag mijn gereserveerde camera.
De rest: Reserveren, doen jullie dat ook?
Aldi: Nee, reserveren doen we niet, alleen als het vrienden zijn.
De rest: *&**%&^%*@@@#%^&&*^%
Wat een fijne winkel alleen zeg die Aldi. Stonden er 6 mensen te wachten voor een camera, hebben ze er maar twee. Ben ik dus één van de gelukkigen. Komt er vijf minuten later nog iemand binnen:
- Hallo, ik wilde graag mijn gereserveerde camera.
De rest: Reserveren, doen jullie dat ook?
Aldi: Nee, reserveren doen we niet, alleen als het vrienden zijn.
De rest: *&**%&^%*@@@#%^&&*^%
Verwijderd
Joepie daar wordt je blij van...dit soort acties zijn natuurlijk altijd om extra klanten te trekken.
Maar je zou toch verwachten dan iets meer dan 2 inkopen wel normaal is
Maar goed...waar blijven die testfoto's !!
Maar je zou toch verwachten dan iets meer dan 2 inkopen wel normaal is
Maar goed...waar blijven die testfoto's !!
Doe ff snel wat test foto's ja, en dan voor nl van een boom met redelijk wat blad waar veel licht doorheen komt. (Dan ga ik voor mn werk nog ff snel, als het wat is)
mja da's wel vaker bij de aldi hoor, dat ze er gewoon 2 of 3 hebben
maar * flat is ook benieuwd naar testpics
't is wel te laat om er eentje te halen, maar ik ben toch wel benieuwd
maar * flat is ook benieuwd naar testpics
't is wel te laat om er eentje te halen, maar ik ben toch wel benieuwd
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
* Xandrios heeft net ff een 128MB CF kaartje gesjopt
/me Ar heeft net geen camera gekocht.
In die aldi waar ik was waren 5 camera's en welgeteld 3 CF kaartjes. Lekker ingekocht. Maargoed, scheelt me weer 389 euro's.
In die aldi waar ik was waren 5 camera's en welgeteld 3 CF kaartjes. Lekker ingekocht. Maargoed, scheelt me weer 389 euro's.
bij ons (Almelo) hadden ze een aantal dozen vol cam'sOp woensdag 01 mei 2002 09:09 schreef Kneiter Ar het volgende:
/me Ar heeft net geen camera gekocht.
'k schat een stuk of 12 cams in totaal....
en het dubbele in CF kaartjes....
* Xandrios komt om 8.40 aankakken bij de Aldi, en kan nog mooi 1 van de laatste CF kaartjes meenemen
Camera's zat bij de Aldi..
En hier de eerste foto's:
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0007.jpg
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0008.jpg
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0010.jpg
Whatever..
mwa valt me nogal tegen zeg...
niet echtscherp...
niet echtscherp...
--Roy Goodman
nou...'k vind ze niet echt bijzonder ofzo...Op woensdag 01 mei 2002 09:29 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Camera's zat bij de Aldi..
'k had wel wat beters verwacht eik

zeg maar ronduit lelijkOp woensdag 01 mei 2002 09:30 schreef Flat© het volgende:
mwa valt me nogal tegen zeg...
niet echtscherp...
goedkoop = duurkoop in dit geval dan
tja, mij valt het ook tegen......
Ik had trouwens een veel te ralle kop om in de rij te gaan staan vanmorgen, maar goed dat ik niet geweest ben.
Ik neem aan dat deze foto's trouwens gemaakt zijn met alle opties aan?
Ik had trouwens een veel te ralle kop om in de rij te gaan staan vanmorgen, maar goed dat ik niet geweest ben.
Ik neem aan dat deze foto's trouwens gemaakt zijn met alle opties aan?
Verwijderd
Na al die proeffoto's op het Internet was ik onder de indruk van de camera, maar deze foto's laten zien dat het toch wel minder is... Ik vind overigens de kleur wel ok...
.....of zou de scherpte met de fotograaf te maken hebben ??
.....of zou de scherpte met de fotograaf te maken hebben ??
Hmm, als deze foto's het beste zijn wat je er uit kan halen, dan ben ik blij dat ik net te laat was.
In ieder geval op de hoogste resolutie.
Enneh ik heb m'n best gedaan m'n hand een beetje stil te houden.
Enneh ik heb m'n best gedaan m'n hand een beetje stil te houden.
Whatever..
ik ga maar eens op zoek naar een andere goeie van rond de €300.
Iemand nog suggesties?
Iemand nog suggesties?
mja bij de aldi hebben ze zoiets van niet goed geld terug hè?
want voor dat geld kan je toch wel iets kopen dat beterre pics schiet volgens mij
LOL @ poster op 2e foto
want voor dat geld kan je toch wel iets kopen dat beterre pics schiet volgens mij
LOL @ poster op 2e foto
--Roy Goodman
ja idd als ik hugo was, zou ik het wel weten.Op woensdag 01 mei 2002 09:37 schreef Flat© het volgende:
mja beij de aldi hebben ze zoiets van niet goed geld terug hè?
terug dat ding
Hmm.. mijne eerste foto's zagen er toch wel wat beter uit... ik zal zo wel ff posten...
(Waarom niet meteen dan? Nou.. ik zit nu met mn dochter op schoot (flesje melk en zo)... en dan schiet het niet op op..)
(Waarom niet meteen dan? Nou.. ik zit nu met mn dochter op schoot (flesje melk en zo)... en dan schiet het niet op op..)
Less = more
zouden er trouwens ook nog gekken in slaapzakken liggen die blijven wachten tot de eersten de camera terugbrengen
Verwijderd
gvd die gasten bij de aldi kunnen dus echt niet inkopen. 10 cams ofzo, en 15 geheugenkaarten. alles was op
Verwijderd
maar in duitsland is het morgen pas
. dus mn familie mag het meebrengen. uhhh verbetering... het was gister daar
Hier nog wat extra plaatjes..
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0014.jpg
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0015.jpg
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0016.jpg
Bij deze heb ik zeg maar ECHT m'n best gedaan om alles zo stil mogelijk te houden.
Bij deze heb ik zeg maar ECHT m'n best gedaan om alles zo stil mogelijk te houden.
Whatever..
ik blijf het ralle kwaliteit vinden!?Op woensdag 01 mei 2002 09:45 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Zuip dan ook niet zoveelOp woensdag 01 mei 2002 09:45 schreef _HugoBoss_ het volgende:
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Ik vind het nog steeds maar nix, blij dat ik vanochtend niet ben gegaan...Op woensdag 01 mei 2002 09:45 schreef _HugoBoss_ het volgende:
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
ik vind 't nog steeds een beetje tegenvallen, maar misschien komt dat ook wel door de hoge resolutie
als je gewoon eens iets op 1280*960 ofzo schiet?
als je gewoon eens iets op 1280*960 ofzo schiet?
--Roy Goodman
denk dat de canon a40 wel wat is
Verwijderd
Hugo, we geloven je,... maar ik vind dan toch dat de foto's niet scherp zijn... sorry...
Wat ga je doen ?? Terug brengen of houden ??
Wat ga je doen ?? Terug brengen of houden ??
ff voor de second opinion.....Jamal, waar blijven de foto's?
Verwijderd
Hee Hugo Boss,
Aan je foto te zien kom jij ook uit Nijmegen. Stond je toevallig bij de Molenpoort. Hoop namelijk niet dat jij degene was die een camera had gereserveerd!!!
Aan je foto te zien kom jij ook uit Nijmegen. Stond je toevallig bij de Molenpoort. Hoop namelijk niet dat jij degene was die een camera had gereserveerd!!!
Verwijderd
Blijf het een vage kwaliteit vinden hoor....kan iemand ook eens wat macro shots proberen of met flits ofzo ?Op woensdag 01 mei 2002 09:52 schreef greatgonzo het volgende:
ff voor de second opinion.....Jamal, waar blijven de foto's?
Ik hou het in ieder geval bij mijn 6900z
Nee, 'k stond niet bij de molenpoort -> dat ding heeft 3 ingangen en ik wilde er persé een hebben. Vandaar dat ik naar een andere Aldi ben gegaan..
Wat ik ermee doe? Nog even wat daagjes kiekjes blijven maken en dan beslissen we wel..
Hij KAN bijvoorbeeld ook hele mooie plaatjes maken van een toetsenbord incl. vlek + stof
:
http://www.student.kun.nl/h.saalmink/SIMG0023.jpg (close up, 1600x1200).
Wat ik ermee doe? Nog even wat daagjes kiekjes blijven maken en dan beslissen we wel..
Hij KAN bijvoorbeeld ook hele mooie plaatjes maken van een toetsenbord incl. vlek + stof
Whatever..
Als je puur naar de qualiteit van de pic kijkt, zie je toch nog allerlei vreemde textures enzo....Op woensdag 01 mei 2002 10:02 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Hij KAN bijvoorbeeld ook hele mooie plaatjes maken van een toetsenbord incl. vlek + stof:
En nogsteeds niet echt scherp.....
Verwijderd
Als er nu iemand met een vergelijkbare camera (qua prijs)
ook wat kiekjes maakt dan hebben we vergelijkings materiaal.
En ik vraag me ook af of je die dingen wel zo makkelijk kan terugbrengen ?
ook wat kiekjes maakt dan hebben we vergelijkings materiaal.
En ik vraag me ook af of je die dingen wel zo makkelijk kan terugbrengen ?
Verwijderd
Geef mij maar een Canon. Wel minder Mpix maar veel betere kwaliteit voor ongeveer dezelfde prijs.
Binnenfoto 2272x1704:
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0001.jpg
Binnenfoto 1600x1200
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0011.jpg
Buitenfoto 2272x1704:
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0019.jpg
Buitenfoto 2272x1704:
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0021.jpg
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0001.jpg
Binnenfoto 1600x1200
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0011.jpg
Buitenfoto 2272x1704:
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0019.jpg
Buitenfoto 2272x1704:
http://www.cultofthedragon.net/digi/SIMG0021.jpg
Less = more
Bovenaan bij het draadje onscherpOp woensdag 01 mei 2002 10:04 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Als je puur naar de qualiteit van de pic kijkt, zie je toch nog allerlei vreemde textures enzo....
En nogsteeds niet echt scherp.....
Verwijderd
Zo nu net ff die fotos gezien te hebben (eindelijk) wilde ik 'm wel eens zelf zien, maar natuurlijk......... WEG!