Dan wacht ik wel tot je 'm in huis hebt. laat je dan ff weten of je tevreden bent ?Op donderdag 25 april 2002 11:15 schreef dojo007 het volgende:
Als het nu echt 4.1 is dan sta ik dus mooi wel op de stoep op a.s. woensdag
Verwijderd
Oke,
ik twijfel nog steeds, in eerste instantie wilde ik de Nikon Coolpix 775 aanschaffen, deze heeft Effectief 2.0 megpix en Lion accu. de prijs is hetzelfde als deze Medion Camera. Als ik de specificaties vergelijk dan scheelt het allemaal niet zo! Alleen dus het geheugen en de 4.1 Megpix.
Wat zou JIJ doen als je in mijn schoenen stond?
Graag Hulp bij de keuzes die ik moet maken in het leven....
ik twijfel nog steeds, in eerste instantie wilde ik de Nikon Coolpix 775 aanschaffen, deze heeft Effectief 2.0 megpix en Lion accu. de prijs is hetzelfde als deze Medion Camera. Als ik de specificaties vergelijk dan scheelt het allemaal niet zo! Alleen dus het geheugen en de 4.1 Megpix.
Wat zou JIJ doen als je in mijn schoenen stond?
Graag Hulp bij de keuzes die ik moet maken in het leven....
Verwijderd
Euuuhhhmmm.... het IS een chip van Sony!Op donderdag 25 april 2002 11:31 schreef Ayreon het volgende:
De kwaliteit van de chip is ook belangrijk, en die zal uiteraard wel van mindere kwaliteit zijn dan bijv. Sony of Kodak.
toch ben ik nogsteeds van mening dat je voor dat geld beter een Canon A40 of Fuji 2600 kan kopen 
Het gaat niet zozeer om hoeveel pixeltjes de camera kan aanmaken, het gaat veel meer om de kwaliteit van het CCD, de lens, de instellingen, batterijduur, lichtgevoeligheid (ISO standen) etc. etc.
Feit: Er bestaan gewoon geen goede 4mp camera voor onder de 700/800 euro...en met een goede camera bedoel ik een camera waarmee je meer kan dan in auto-mode vakantiekiekjes maken...
Het gaat niet zozeer om hoeveel pixeltjes de camera kan aanmaken, het gaat veel meer om de kwaliteit van het CCD, de lens, de instellingen, batterijduur, lichtgevoeligheid (ISO standen) etc. etc.
Feit: Er bestaan gewoon geen goede 4mp camera voor onder de 700/800 euro...en met een goede camera bedoel ik een camera waarmee je meer kan dan in auto-mode vakantiekiekjes maken...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ja de Fuji Pinepix S602 kan ISO 1600 aanOp donderdag 25 april 2002 10:47 schreef Mooooody het volgende:
[..]
de Canon S30 van 599 euro kan ISO800 aan
Kun je trouwens eens een foto nemen binnen zonder flitser op ISO 400 of 800. Heb je dan vet veel ruis met de S30? Of valt het wel mee. Voorbeeldje is nog bijna nooit gepost op dit forum!
het was maar een voorbeeldOp donderdag 25 april 2002 11:51 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ja de Fuji Pinepix S602 kan ISO 1600 aan
Kun je trouwens eens een foto nemen binnen zonder flitser op ISO 400 of 800. Heb je dan vet veel ruis met de S30? Of valt het wel mee. Voorbeeldje is nog bijna nooit gepost op dit forum!
ik ga sowieso niet hoger dan ISO400, omdat het anders te noiserig (woord
ISO400 valt nog mee qua noise...ISO800 bevat uiteraard een boel noise (maar minder vergeleken met andere camera's -> S30 heeft goede noisereductie)
voorbeeld zal ik binnenkort plaatsen...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Een Review uit Duitsland:
Eine ausgewachsene Digitalkamera mit 4 Megapixel Auflösung für weniger als 600 Euro wäre in der Tat ein Schnäppchen - verlangen doch die Konkurrenten mindestens um die Hälfte mehr für vergleichbare Modelle.
So ein Schnäppchen wäre die Jendigital JD 4100 z3 von Jenoptik wohl gerne, doch in der Praxis zeigt sie reichlich Schwächen. Mehr dazu können Sie demnächst in einem ausführlichen Vergleichstest lesen. Erste Eindrücke, die Sie vielleicht vom Kauf abhalten könnten, haben wir aber schon jetzt für Sie:
Bildqualität: Bereits bei Tageslichtaufnahmen liefert die JD 4100 z3 nur ausreichende Qualität, über den Bildern scheint ein milchiger Schleier zu liegen. Die Auflösung - nominell 2.272 mal 1.704 Pixel - ist de facto lediglich befriedigend, und die Farben stimmen nur bedingt. So wird aus Violett ein helles Blau, die Töne Ultramarin und Cyan lassen sich nicht unterscheiden. Schade auch, dass kein qualitativ hochwertiger Export im Tagged-Image-File-Format (TIFF) möglich ist.
Handling: Abgesehen vom zu pixeligen Display irritiert die Jenoptik durch eigenmächtige Einstellungsänderungen während des Fotografierens. Und wer beim Löschen nicht aufpasst, kann die Kamera-Logik so zum Absturz bringen, dass nur noch ein Herausnehmen und Wiedereinsetzen der Batterien hilft. Ebenfalls störend sind die für Schnappschüsse zu lange Auslöseverzögerung von rund 1,5 Sekunden sowie der zu große Minimalabstand von knapp 20 Zentimetern im Makro-Betrieb.
Ausstattung: Jenoptik liefert zwar die gelungene Bildbearbeitung PhotoDeluxe 4.0 mit, von Akkus und Ladegerät fehlt jedoch jede Spur. Stattdessen gibt's nur vier Mignon-Batterien. Abstriche muss man auch bei der Speicherkapazität machen, denn das Paket enthält nur eine 16 MByte fassende CompactFlash-Karte. Die reicht bei voller Auflösung gerade mal für sieben Aufnahmen.
Unser Vorab-Fazit lautet deshalb: Preis und Daten der JD 4100 z3 mögen verlockend sein, ihre Qualitätsmängel in der Praxis sind jedoch eher abschreckend.
MMMMMMM, Is niet echt een Review waarvan je zegt: KOPEN!!!
Eine ausgewachsene Digitalkamera mit 4 Megapixel Auflösung für weniger als 600 Euro wäre in der Tat ein Schnäppchen - verlangen doch die Konkurrenten mindestens um die Hälfte mehr für vergleichbare Modelle.
So ein Schnäppchen wäre die Jendigital JD 4100 z3 von Jenoptik wohl gerne, doch in der Praxis zeigt sie reichlich Schwächen. Mehr dazu können Sie demnächst in einem ausführlichen Vergleichstest lesen. Erste Eindrücke, die Sie vielleicht vom Kauf abhalten könnten, haben wir aber schon jetzt für Sie:
Bildqualität: Bereits bei Tageslichtaufnahmen liefert die JD 4100 z3 nur ausreichende Qualität, über den Bildern scheint ein milchiger Schleier zu liegen. Die Auflösung - nominell 2.272 mal 1.704 Pixel - ist de facto lediglich befriedigend, und die Farben stimmen nur bedingt. So wird aus Violett ein helles Blau, die Töne Ultramarin und Cyan lassen sich nicht unterscheiden. Schade auch, dass kein qualitativ hochwertiger Export im Tagged-Image-File-Format (TIFF) möglich ist.
Handling: Abgesehen vom zu pixeligen Display irritiert die Jenoptik durch eigenmächtige Einstellungsänderungen während des Fotografierens. Und wer beim Löschen nicht aufpasst, kann die Kamera-Logik so zum Absturz bringen, dass nur noch ein Herausnehmen und Wiedereinsetzen der Batterien hilft. Ebenfalls störend sind die für Schnappschüsse zu lange Auslöseverzögerung von rund 1,5 Sekunden sowie der zu große Minimalabstand von knapp 20 Zentimetern im Makro-Betrieb.
Ausstattung: Jenoptik liefert zwar die gelungene Bildbearbeitung PhotoDeluxe 4.0 mit, von Akkus und Ladegerät fehlt jedoch jede Spur. Stattdessen gibt's nur vier Mignon-Batterien. Abstriche muss man auch bei der Speicherkapazität machen, denn das Paket enthält nur eine 16 MByte fassende CompactFlash-Karte. Die reicht bei voller Auflösung gerade mal für sieben Aufnahmen.
Unser Vorab-Fazit lautet deshalb: Preis und Daten der JD 4100 z3 mögen verlockend sein, ihre Qualitätsmängel in der Praxis sind jedoch eher abschreckend.
MMMMMMM, Is niet echt een Review waarvan je zegt: KOPEN!!!
Verwijderd
Hmmmm, nee klinkt niet echt ok nee,... Shit man, ik ben nu weer aan het twijfelen.... Iemand nog meer reviews gevonden ??
Verwijderd
Heeft iemand ervaringen bij de Aldi wat betreft: " Niet tevreden geld terug? " Of doen ze nogal moeilijk met geld teruggeven...
Want het beste is natuurlijk dat je hem een dagje uitprobeert en dan, als hij shit blijkt te zijn, terug kan brengen.
Iemand ervaringen met bv de pc's en laptops etc..
Want het beste is natuurlijk dat je hem een dagje uitprobeert en dan, als hij shit blijkt te zijn, terug kan brengen.
Verwijderd
400 gaat prima. Wat Mooooody allemaal meldt is vast waar, heb ik geen ervaring mee.Op donderdag 25 april 2002 11:51 schreef Yokozuna het volgende:
Ja de Fuji Pinepix S602 kan ISO 1600 aan
je kunt het wel verglijken met je gewone fotocamera en een 800 ASA rol. De grofheid van de korrel komt aardig overeen met de 'ruis / noise' in een digipic geschoten met ISO 800. Hoe het zit met noisereductie dat weet ik niet. maar het is wel een geweldige uitvinding. (als het werkt)
Nouja, de S reeks van Canon is uitgerekend DE reeks met het minste last van thermische ruis en normale ruis. Daarbij kun je ook nog ruis onderdrukking aanzetten 
Bovendien, als je bij ISO 800 last van ruis hebt, laat je er toch gewoon de geniale progs van Molybdenum overheen?
Bovendien, als je bij ISO 800 last van ruis hebt, laat je er toch gewoon de geniale progs van Molybdenum overheen?
Verwijderd
Weet echt niemand of je dat ding ook terug kan brengen en dan dus je geld terug kan krijgen als hij niet bevalt??
Terugbrengen is (binnen 14 dagen termijn geloof ik) geen enkel probleem bij de Aldi. Hier een quote van de website:Op donderdag 25 april 2002 13:00 schreef dojo007 het volgende:
Weet echt niemand of je dat ding ook terug kan brengen en dan dus je geld terug kan krijgen als hij niet bevalt??
Bevalt een product niet, dan kan de klant het product terugbrengen. daarbij volstaat de stelling: "Ik ben met het product niet tevreden!". De koopprijs wordt de klant zonder enige discussie terugbetaald.
Nope
Verwijderd
Das dan duidelijk, als het in hun eigen voorwaarden Staat!!!!
Ik haal hem op en post dan donderdag volgende week mijn ervaringen wel, en of ik hem hou.....
Tnx Greetz
Ik haal hem op en post dan donderdag volgende week mijn ervaringen wel, en of ik hem hou.....
Tnx Greetz
het is zeker een goede low budget camera en alleen met die reden zou je hem kunnen kopen...Op donderdag 25 april 2002 12:06 schreef roelandstoter het volgende:
Hmmmm, nee klinkt niet echt ok nee,... Shit man, ik ben nu weer aan het twijfelen.... Iemand nog meer reviews gevonden ??
wanneer je denkt er een beetje je hobby van te gaan maken, zou ik zeker gaan voor een iets betere camera (hoeft qua prijs helemaal niet zoveel uit te maken)
Ok dus jij zegt dat ik beter een Fuji Finpix 2600 kan kopen voor 367+24.50+39.00=430.50 (accu&lader+64MB; www.koopdigitaal.nl)
Voor de gevoeligheid hoef je het niet te doen, die is volgens de fuji site ook vergelijkbaar met ISO 100. En voor het aantal pixels hoef je het zeker niet te doen (2MP). Dan is nog de afstand van de Fuji waarop deze macro's kan opnemen 8-12cm itt die Aldi, die kan nl 4-40cm aan. Witbalans is bij beiden handmatig in te stellen.
De enige dingen die misschien interresant zijn, zijn een flits controle sensor (
) en de sluitertijden (fuji:1/2 ~ 1/1000 en de aldi: 1 ~ 1/500 sec; nu weet ik alleen niet of je vaak 1~1/2 of 1/500~1/1000 nodig hebt..) ...
Dan de canon A40: €474,5 (incl accu,lader,64MB), €85 duurder. Daarvoor krijg je als enige voordelen:
- Sluitertijd 15 ~ 1/1500 (bij meer dan 1,3s ruisonderdrukking)
- ISO automatisch 50-150, handmatig 50,100,200,400
Nadelen:
- macro 16-76cm
of zit ik er nou helemaal naast dat je dus dan niets voordeliger/beter uit bent? (tenzij de foto's echt van bagger kwaliteit zijn)
Voor de gevoeligheid hoef je het niet te doen, die is volgens de fuji site ook vergelijkbaar met ISO 100. En voor het aantal pixels hoef je het zeker niet te doen (2MP). Dan is nog de afstand van de Fuji waarop deze macro's kan opnemen 8-12cm itt die Aldi, die kan nl 4-40cm aan. Witbalans is bij beiden handmatig in te stellen.
De enige dingen die misschien interresant zijn, zijn een flits controle sensor (
Dan de canon A40: €474,5 (incl accu,lader,64MB), €85 duurder. Daarvoor krijg je als enige voordelen:
- Sluitertijd 15 ~ 1/1500 (bij meer dan 1,3s ruisonderdrukking)
- ISO automatisch 50-150, handmatig 50,100,200,400
Nadelen:
- macro 16-76cm
of zit ik er nou helemaal naast dat je dus dan niets voordeliger/beter uit bent? (tenzij de foto's echt van bagger kwaliteit zijn)
feit: de Fuji 2600 heeft een veel betere fotokwaliteitOp donderdag 25 april 2002 15:45 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Ok dus jij zegt dat ik beter een Fuji Finpix 2600 kan kopen voor 367+24.50+39.00=430.50 (accu&lader+64MB; www.koopdigitaal.nl)
De enige dingen die misschien interresant zijn, zijn een flits controle sensor () en de sluitertijden (fuji:1/2 ~ 1/1000 en de aldi: 1 ~ 1/500 sec; nu weet ik alleen niet of je vaak 1/2~1 of 1/1000~1/500 nodig hebt..) ... of zit ik er nou helemaal naast?
(check de reviews)
feit: Fuji heeft zich bewezen als een goede digicam producent
feit: die Medion camera zal een van de mindere 4mp camera's zijn, de Fuji is een van de betere 2mp camera's
en omdat je toch voor 95% de foto's ziet op je beeldscherm, is een goede foto op resolutie van 1600x1200 (2mp) meer waard dan een matige foto op 22nogwat x 17nogwat
het is maar net wat je zoekt, succes ermee! (niet ironisch bedoeld
tja, dat laatste heb je opzich gelijk in... naja, maar ff afwachten dan wat de kwaliteit is van de foto's dan kunnen we meer zeggen..Op donderdag 25 april 2002 15:51 schreef Mooooody het volgende:
[..]
feit: de Fuji 2600 heeft een veel betere fotokwaliteit
(check de reviews)
feit: die Medion camera zal een van de mindere 4mp camera's zijn, de Fuji is een van de betere 2mp camera's
en omdat je toch voor 95% de foto's ziet op je beeldscherm, is een goede foto op resolutie van 1600x1200 (2mp) meer waard dan een matige foto op 22nogwat x 17nogwat
het is maar net wat je zoekt, succes ermee! (niet ironisch bedoeld)
Waar ik overigens wel heel erg benieuwd naar ben is in hoevere dit toestel last heeft van die paarse randen (chromatische abberaties (paars/blauwe gloed bij tegenlicht)). Daar heeft mn vader zn Canon Powershot g1 soms last van, zie ook deze foto:
de kwaliteit van de foto's weten we al...Op donderdag 25 april 2002 16:01 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
tja, dat laatste heb je opzich gelijk in... naja, maar ff afwachten dan wat de kwaliteit is van de foto's dan kunnen we meer zeggen..
deze camera is gelijk aan de 'Jendigital JD 4100 z3'
lees de reviews
zou je sowieso moeten doen, voordat je zoveel geld uit gaat geven toch?
Waarschijnlijk is het m dan wel, maar neem liever geen risico's/neem niet zomaar aan dat ie dan ook 'slecht' zou zijn.
[edit]
Heb toch ook die duitse review maar eens door een vertaler gemikt en dan wordt er al heel wat meer duidelijk jah... Dan toch maar indderdaad zo'n fuji of canon...
Alleen al om dit stukje:
[edit]
Heb toch ook die duitse review maar eens door een vertaler gemikt en dan wordt er al heel wat meer duidelijk jah... Dan toch maar indderdaad zo'n fuji of canon...
Alleen al om dit stukje:
Thus will from violet a bright blue, the tones Ultramarin and cyanogen can not be differentiated.
Sorry hoor maar die 3 feiten die je presenteerd zijn op deze manier niet veel waard. Geef argumenten en bronnen bij je beweringen. Met dit soort uitspraken overtuig je mij (nog) niet dat aanschaf van een andere camera beter is.Op donderdag 25 april 2002 15:51 schreef Mooooody het volgende:
[..]
feit: de Fuji 2600 heeft een veel betere fotokwaliteit
(check de reviews)
het is maar net wat je zoekt, succes ermee! (niet ironisch bedoeld)
Ik heb de volgende reviews gevonden en vind hem daar niet slecht uit de tests komen:
http://www.scannerplace.com.au/jenoptik.htm (ook example pics)
Al eerder gezien in deze thread: http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/df/jenoptik/firstlook_nl.html
In een grotere vergelijkingstest van Chip: http://www.chip.de/tower/tower_170524.html
Komt hier minder goed uit de bus; wel even rekening houden tegen welke camera's het nu moet worden opgenomen (meeste > 1000 euro).
Als ik meer vind zal ik het posten....
uhm die voorbeelden op scannerplace zijn van de 3300, maar die vind ik niet goed (of ze zijn begewerkt):
Overzicht (is goed, of juist niet)

Closeup (blauwe groene planken)

vargo: je laatste link werkt niet volgens mij.
het moet zijn denk: http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8714946.html

Close-up vant beestje
het moet zijn denk: http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8714946.html

Close-up vant beestje
offtopic:
De biogarde yoghurt van de ALDI is wel goed, Mona is er nix bij
(Vooral perzik) en 't is goedkoper dan zo'n cameraatje.
De biogarde yoghurt van de ALDI is wel goed, Mona is er nix bij
Maar wel leuk vakantiedingetje ja.
het was niet mijn bedoeling om je over te halen, ik wilde alleen dat iedereen die zo'n camera wil kopen net even iets verder kijkt om toch de juiste beslissing te nemen...Op donderdag 25 april 2002 16:50 schreef vargo het volgende:
[..]
Sorry hoor maar die 3 feiten die je presenteerd zijn op deze manier niet veel waard. Geef argumenten en bronnen bij je beweringen. Met dit soort uitspraken overtuig je mij (nog) niet dat aanschaf van een andere camera beter is.
en dan zeg ik helemaal niet dat de juiste beslissing is dat je deze camera niet koopt, wanneer je perse een 4mp camera wil hebben onder de 400 euro is deze camera natuurlijk heel aantrekkelijk...
je had er ff [offtopic] omheen moeten zettenOp donderdag 25 april 2002 19:45 schreef Benadski het volgende:
De biogarde yoghurt van de ALDI is wel goed, Mona is er nix bij(Vooral perzik) en 't is goedkoper dan zo'n cameraatje.
Verwijderd
heb jij die ook? ik ook en hij werkt voor geen meter! ik kan er mee bewegen en klikken, maar drukgevoeligheid enz., ho maar! weet jij wat ik hier mee moet???Op dinsdag 23 april 2002 20:48 schreef dreeke het volgende:
[..]
Zal waarsch. 1 of ander Duits stukje software zijn. Bij die Medion tekenpad zat ook van die meuk.
hmmmm ja inderdaad: bij de één zijn de planken grijzig; bij de ander blauw-groen. Het was me nog niet opgevallen dat de 2e een close-up van de eerste is.Op donderdag 25 april 2002 16:55 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
uhm die voorbeelden op scannerplace zijn van de 3300, maar die vind ik niet goed (of ze zijn begewerkt):
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat en ook het feit dat een ISO-waarde van 100 maar wat matig is doet me toch een beetje twijfelen.
Verwijderd
Ik houd het qua camera wel bij m'n Casio QV4000
, maareh dat 128 Mb kaartje is wel interessant uiteraard
Totdat je krijgt wat er op de foto staatOp dinsdag 23 april 2002 20:26 schreef Artwido het volgende:
Die flash memory kaart van 128 mb voor 60 euro is trouwens ook niet duur.
nog een camera die er op lijkt:
http://www.beststuff.com/article.php3?story_id=2952
http://www.beststuff.com/article.php3?story_id=2952
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Hier staan nog meer specs van de "Medion-Look-A-Like" (Rollei):
http://www.dcviews.com/_Rollei/d41.htm
http://www.rollei.de/produkte/produkt_detail.cfm?id=1870&name=digital
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
pas je icoon text ff aan manOp vrijdag 26 april 2002 09:06 schreef B_O_S_S het volgende:
Hier staan nog meer specs van de "Medion-Look-A-Like" (Rollei):
klopt voor geen meter
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Zo beter?Op vrijdag 26 april 2002 10:33 schreef Firecow het volgende:
[..]
pas je icoon text ff aan man
klopt voor geen meter
Ik vroeg me af, waar ik de FUJI finepix voo dit bedrag kan halen, vind em wel interessant ten opzichte van die van de ALDI...heeft iemand ervaring met dit toestel?Op dinsdag 23 april 2002 20:26 schreef MAZZA het volgende:
code:
1 2 3 4 Sony Cybershot DSC-P51 € 389,- Nikon Coolpix 775 € 389,- Konica Digital Revio KD-200Z € 389,- Fuji Finepix 2800z € 389,-
Zelfde prijs, echt merk
Is deze camera nou een beetje geschikt om gewoon huis tuin en keuken foto's te nemen? Niets speciaals verder.
Het klinkt namelijk wel erg lekker.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_18/OFF01_T.HTM
en
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_18/OFF02_B.HTM
Oftewel, ze staan aangekondigd op de NL-site en komen er dus spoedig aan (1 mei zoals we al wisten..)
Weet iemand of ze dit soort artikelen (ik kom NOOIT bij de Aldi) bij elk filiaal verkopen, of dat ze het alleen in de grotere Aldi's verkopen? Anders moet ik namelijk nog even uitzoeken waar ik dit cameraatje moet halen...
en
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_18/OFF02_B.HTM
Oftewel, ze staan aangekondigd op de NL-site en komen er dus spoedig aan (1 mei zoals we al wisten..)
Weet iemand of ze dit soort artikelen (ik kom NOOIT bij de Aldi) bij elk filiaal verkopen, of dat ze het alleen in de grotere Aldi's verkopen? Anders moet ik namelijk nog even uitzoeken waar ik dit cameraatje moet halen...
Daar is die zeker geschikt voor. Maar dan kan je denk ik beter nog een Fuji A201 nemen, scheelt je een hoop kosten (die kost 249,=, maar dan moet je er nog wel een setje oplaadbare batterijen bij kopen)Op vrijdag 26 april 2002 11:27 schreef Mike78 het volgende:
Is deze camera nou een beetje geschikt om gewoon huis tuin en keuken foto's te nemen? Niets speciaals verder.
Voor diegene die 'm wil halen:
ZORG ERVOOR DAT JE RUIM VOOR OPENINGSTIJD AL VOOR DE DEUR STAAT, SOMS ZIJN DIE DINGEN BINNEN 5 MINUTEN UITVERKOCHT!!!
(als je m moet hebben, zoek je slaapzak alvast maar op
)
ZORG ERVOOR DAT JE RUIM VOOR OPENINGSTIJD AL VOOR DE DEUR STAAT, SOMS ZIJN DIE DINGEN BINNEN 5 MINUTEN UITVERKOCHT!!!
(als je m moet hebben, zoek je slaapzak alvast maar op

Ach, dat slapen voor de deur ben ik gewend, al had ik de vorige keer (Dinsdag, verkoop kaartjes voor UEFA-Cup Finale) wat minder gelukOp vrijdag 26 april 2002 11:47 schreef Benadski het volgende:
Voor diegene die 'm wil halen:
(als je m moet hebben, zoek je slaapzak alvast maar op)
Precies dat wil ik ook graag weten, zou wel handig zijn aangezien ik erg twijfel over het toestel, ik twijfel tussen een fuji finepix 2800, maar ik hoorde ook van de week, dat als er iets mis mee is na een tijdje met het toestel, dat er een RMA aangevraagt moet worden, dus opgestuurd worden naar Duitsland aangezien daar Medion zit... dat betekend dat je hoge verzendkosten mag betalen..Op donderdag 25 april 2002 12:14 schreef dojo007 het volgende:
Heeft iemand ervaringen bij de Aldi wat betreft: " Niet tevreden geld terug? " Of doen ze nogal moeilijk met geld teruggeven...
Ik wordt gewoon niet goed van mezelf...ben een ongelovelijk twijfel..ik wil zo graag ook een camera waar je geuid en video kan opnemen dat heeft de medion dus niet..helaas...wie kan me uit de brand helpen?
Ik zal dus even alles op een rijtje zetten (samenvatting maken):
• Camera is gelijk aan de Jenoptik JD 4100 z3 en de Rollei D41 Com
• Hij heeft een échte resolutie van 4,1 Mpixels (CCD) alleen volgens de testen maakt het CCD foto's van een kwaliteit die ongeveer gelijk zijn aan die van een 3,3 Mpixel (CHIP vergelijkt hem met de Kodak 3900)
• Volgens de testen zijn de kleuren niet zo goed, dat kan je ook hier en hier zien.
• Hij kost 389,= en het is een tijdelijke aanbieding bij de Aldi. Je moet er dus SNEL bij zijn!
• Er zit al een batterijlader, 4 oplaadbare batterijen en een adapter bij. Ook 32MB CompactFlash = included, maar daar kan je maar 7 foto's in de hoogste kwaliteit op kwijt...
Moeten er nog meer dingen bij mijn samenvatting?
• Hij heeft een échte resolutie van 4,1 Mpixels (CCD) alleen volgens de testen maakt het CCD foto's van een kwaliteit die ongeveer gelijk zijn aan die van een 3,3 Mpixel (CHIP vergelijkt hem met de Kodak 3900)
• Volgens de testen zijn de kleuren niet zo goed, dat kan je ook hier en hier zien.
• Hij kost 389,= en het is een tijdelijke aanbieding bij de Aldi. Je moet er dus SNEL bij zijn!
• Er zit al een batterijlader, 4 oplaadbare batterijen en een adapter bij. Ook 32MB CompactFlash = included, maar daar kan je maar 7 foto's in de hoogste kwaliteit op kwijt...
Op vrijdag 26 april 2002 12:30 schreef B_O_S_S het volgende:
Ik zal dus even alles op een rijtje zetten (samenvatting maken):
Uhm is wel duidelijk, maar waarom twijfel ik dan nog?
- digitale camera's met de mogelijkheid voor beeldopname met geluid, is dat echt gunstig? en noodzakelijk !!
- Ik zit ook te kijken aan de toekomst, is de aldi toestel dan weg goed?
Op donderdag 25 april 2002 11:31 schreef Ayreon het volgende:
en die zal uiteraard wel van mindere kwaliteit zijn dan bijv. Sony of Kodak.
raad eens: er zit een SONY CCD inOp donderdag 25 april 2002 10:10 schreef EricE het volgende:
Sony is daarin dan weer de beste keus.
[edit]
oops, al gezegd, 2e pagina

Nee, ik kan wel een filmpje posten wat ik met de camera van mijn opa heb gemaakt (Fuji A201), maar (bijna) alle camera's maken filmpjes op een max. resolutie van 320x240, met 15fps, oftewel een kwaliteit slechter dan de gemiddelde webcam. Ook dit filmpje is dus ook van belabberde kwaliteit (en geen geluid).Op vrijdag 26 april 2002 12:50 schreef eddysmits het volgende:
[..]
Uhm is wel duidelijk, maar waarom twijfel ik dan nog?
- digitale camera's met de mogelijkheid voor beeldopname met geluid, is dat echt gunstig? en noodzakelijk !!
- Ik zit ook te kijken aan de toekomst, is de aldi toestel dan weg goed?
Op de toekomst is het Aldi-toestel zeker goed (omdat het een stuk hogere resolutie heeft als die 2800Z) en hij is ook goed handmatig in te stellen (zie de gebruiksaanwijzing, daarin kan je van alles lezen over wat de camera nou echt kan). Het is natuurlijk wel zo, dat ook de ontwikkeling van digitale camera's snel gaat, net als de rest van de IT-industrie. Dus naar IT-maatstaven zal je camera over een jaar ofzo maybe al verouderd zijn, maar wat maakt dat uit, als je zelf er dan nog maar tevreden mee bent

Verwijderd
Waarom laten ze die aanbieding nou op 1 mei ingaan??? Moet ik met mijn brakke Koninginnedag kop om 08.00 uur voor de Aldi staan.
Verwijderd
Ik heb gebeld met kamera-express www.kamera-express.nl waar ze die jenoptik verkopen,die man wist mij te vertellen dat het niet ernstig is als de camera alleen maar 100 iso heeft. In bijna alle gevallen gebruik je deze waarde en als je een hogere waarde 200 if 400 gebruikt gaat de kwaliteit van de foto erg achteruit. Dus voor normaal gebruik, binnen buiten etc. is de camera in dit opzicht gewoon goed.
De man vertelde mij dat het een erg goede optische lens was en gewoon een zeer goede koop, dit ging dan wel over de jenoptic, maar volgens mij zijn ze bijna identiek.
Dus volgens mij is de camera zeker de moeite waard, als je niet persee een zeer compacte camrea wilt.
De man vertelde mij dat het een erg goede optische lens was en gewoon een zeer goede koop, dit ging dan wel over de jenoptic, maar volgens mij zijn ze bijna identiek.
Dus volgens mij is de camera zeker de moeite waard, als je niet persee een zeer compacte camrea wilt.
Ik heb de Canon S20... met ISO 100, 200 en 400 ondersteuning. Veel gebruik ik de laatste 2lichtgevoeligheden niet... als ik ze gebruik wordt de foto korrelig.. .. dus ik denk dat iso 100 alleen goed genoeg is.
Het enig wat me tegen zou staan in dat ding is de traagheid. Stel je ziet net iets waar je een leuk fototje van wilt klikken.. KLik!.. dan wordt het 1,5 seconde wachten (die canon van me heeft ook een aardige "wachttijd"; gelukkig heeft deze de optie om te snel schieten met 5 fps..), volgens een van die reviews. Ik vind dat erg lang.. vooral als je net iets van actie wilt fotograferen.. heb je net het mooie moment gemist.
Toch.. ga ik eens wat mensen inlichten over dit dingetje.. het blijft toch een "schnapchen".
Het enig wat me tegen zou staan in dat ding is de traagheid. Stel je ziet net iets waar je een leuk fototje van wilt klikken.. KLik!.. dan wordt het 1,5 seconde wachten (die canon van me heeft ook een aardige "wachttijd"; gelukkig heeft deze de optie om te snel schieten met 5 fps..), volgens een van die reviews. Ik vind dat erg lang.. vooral als je net iets van actie wilt fotograferen.. heb je net het mooie moment gemist.
Toch.. ga ik eens wat mensen inlichten over dit dingetje.. het blijft toch een "schnapchen".
Ik heb niet alle reakties gelezen, maar ik heb deze camara als zijde de Minolta 2330 en die is 2.1 megapixel.Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef wij het volgende:
Lijkt deze aanbieding van de Aldi jullie wat?
Hij gaat in vanaf 1 mei, ik wil zelf graag meer weten over het merk en deze camera. De specs zijn namelijk zeer mooi
[afbeelding]
Deze heb ik nu een jaar en was toen via internet kopend,alleen voor de camera met 8 mb geheugen 1225 guldens kwijt, en al 300 gulden goedkoper dan gewoon in de winkel, deze is met extra`s die ik er later bijgekocht heb, 32mb, opl. batterijen, lader, voeding,32mb flash, dat was in totaal ook nog ff 300 gulden.
Dit is, vooral met die 4.1 megapixel een zeer scherpe prijs.
Ik ben zeer tevreden met de camera, je moet qua belichting ff de juiste spelregels weten, maar verder is tie perfect.
Ik ga wel iig voor die 128 flashkaart, die vink heel goedkoop.
Op pricewatch is de goedkoopste € 58, maar dan is ie nog niet thuis.
als je er een flashkaart in hebt van 128 mb en die hebt volgeschoten, zul je toch 128 mb ruimte nodig hebben op je hdisk om de foto`s kwijt te kunnen.Op dinsdag 23 april 2002 20:42 schreef Artwido het volgende:
Je computer moet aan de volgende systeemeisen voldoen:
200 mhz. 32 mb. en 150 mb ruimte op je harde schijf.
ben ik toch benieuwd wat er allemaal geinstalleerd moet worden voor die camera.
Een driver en wat software om de pics van je camera te downloaden is hooguit een paar mb.
Toch?
het lijkt mij niet dat die benodigde schijfruimte hier voor is.Op vrijdag 26 april 2002 19:38 schreef Gem1e het volgende:
[..]
als je er een flashkaart in hebt van 128 mb en die hebt volgeschoten, zul je toch 128 mb ruimte nodig hebben op je hdisk om de foto`s kwijt te kunnen.
Toch?
Want als je nou een kaart hebt van 256 mb?
mijn pa heeft ook de S20Op vrijdag 26 april 2002 16:24 schreef henkleerssen het volgende:
Ik heb de Canon S20... met ISO 100, 200 en 400 ondersteuning. Veel gebruik ik de laatste 2lichtgevoeligheden niet... als ik ze gebruik wordt de foto korrelig.. .. dus ik denk dat iso 100 alleen goed genoeg is.
'k vind dit wel een heel lekker prijsje voor een 4mpixel, zeker als je hoord dat m'n pa voor die S20 zo'n 1650 piek heeft betaald een klein half jaartje terug
'k heb eik gewoon vet veel zin om hem te halen, maarja, wat moet ik met zo'n cam

Alhoewel hij waarschijnlijk altijd nog zonder verlies te verkopen is op marktplaats ofzo
en toch denk ik dat die kwaliteit
is op de een of andere reden

Canon EOS 80D En wat glaswerk
neen!Op woensdag 24 april 2002 21:02 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Leuk dat we het merk ondekt hebben!
VRAAG:
Kan je er filmpjes met geluid mee maken?!
vind ik toch wel belangerijk!
Goed geantwoordOp vrijdag 26 april 2002 20:21 schreef Gem1e het volgende:
[..]
Dan heb je een probleem?
naja, is onzin natuurlijk he
wel? kijk hier dan even voor resultaat?Op vrijdag 26 april 2002 19:50 schreef Firecow het volgende:
en toch denk ik dat die kwaliteitis op de een of andere reden
is met een Minolta 2330 gemaakt.
http://nl.msnusers.com/dezen/Documenten/cat%60s2..JPG
Interresant allemaal. De kans dat ik woensdag voor de deur lig is best wel aanwezig. Nog slechts één vraag.
Hoelang is de tijd tussen het klikken en het maken van de foto. Misschien iemand die ervaring heeft met de types die hierop lijken.
Zelf heb ik ervaring met een sony toestel, en daar was dit echt zeer belabberd. Als het even duurt voordat de foto is weggeschreven is het (voor mij) geen probleem. Maar als er veel tijd zit tussen het drukken en het daadwerkelijk schieten van de foto zou dit voor mij een reden zijn deze camera niet te kopen.
Hoelang is de tijd tussen het klikken en het maken van de foto. Misschien iemand die ervaring heeft met de types die hierop lijken.
Zelf heb ik ervaring met een sony toestel, en daar was dit echt zeer belabberd. Als het even duurt voordat de foto is weggeschreven is het (voor mij) geen probleem. Maar als er veel tijd zit tussen het drukken en het daadwerkelijk schieten van de foto zou dit voor mij een reden zijn deze camera niet te kopen.
Je kunt,( met de Minolta dan) licht, de ontspanknop indrukken, om scherp te stellen, als je dan met flits werkt, klikt ie meteen, en als je zonder flits werkt zal het een halve seconde duren, denkik, het is met bewegende beelden wel heel goed opletten, anders is het weg voor je het weet.Op vrijdag 26 april 2002 21:01 schreef Gaafy het volgende:
Interresant allemaal. De kans dat ik woensdag voor de deur lig is best wel aanwezig. Nog slechts één vraag.
Maar je kunt daarentegen ook de meerdere beeldjes funktie pakken, die maakt 2 tot 4 foto`s per seconde, na zich scherp gezet te hebben.
kijk eens op me shared files van Icq (indien mogelijk)voor wat actiefoto`s die ik met de laatste optie gemaakt hebt.
icq 8901599
je kan wel de medion met de jenoptik gaan vergelijken, maar wie zegt dat dit de zelfde is, ook al lijken ze op elkaar???
die garantie heb je niet, het is maar een overweging.
en dan nog wat: misschien gaat de fotomarkt straks wel zo snel [nieuwe ccd of de X3 chip oid?] dat die camera's allemaal in prijs gaan dalen, dan zit je mooi[???] wel met je medion, terwijl je mischien wel een sony kon hebben. lijkt mij altijd beter.
ach wie niet waagt wie niet wint, maar je weet maar nooit.
vraag het eens aan een paar fotografen, die moeten toch ook wel op het forum zijn? misschien dat zij de in en outs weten...
edit: ik sta er NIET positief tegen over, koop anders een tweedehandse of spaar door...
en dan nog wat: misschien gaat de fotomarkt straks wel zo snel [nieuwe ccd of de X3 chip oid?] dat die camera's allemaal in prijs gaan dalen, dan zit je mooi[???] wel met je medion, terwijl je mischien wel een sony kon hebben. lijkt mij altijd beter.
ach wie niet waagt wie niet wint, maar je weet maar nooit.
vraag het eens aan een paar fotografen, die moeten toch ook wel op het forum zijn? misschien dat zij de in en outs weten...
edit: ik sta er NIET positief tegen over, koop anders een tweedehandse of spaar door...
THUNDERDOME TILL WE DIE !!!
Verwijderd
jah, maar zo kun je altijd bezig blijven "Stel nou dat AMD in ene met een nieuwe proc komt" dan zit jij wel met dat ene moboOp zaterdag 27 april 2002 01:00 schreef GuidoHuis het volgende:
...
...

Ik bedoel, je weet nooit hoe het precies loopt en de computerindustrie...
en als je bij elke aankoop zo gaat denken zonder dat je echt concrete aanwijzingen hebt kun je niks meer kopen...

ja je hebt gelijk, je moet uiteindelijk de knoop doorhakken. maar ik geef alleen aan dat er nog meer mogelijkhden zijn dan deze ogenschijnlijke goedkope deal.
THUNDERDOME TILL WE DIE !!!
Dit ben ik wel met je eens... is eigenlijk wel zeker dat ze echt voor 100% hetzelfde zijn?je kan wel de medion met de jenoptik gaan vergelijken, maar wie zegt dat dit de zelfde is, ook al lijken ze op elkaar???
Hij lijkt ook nog verdacht veel op de Samsung Digimax 330:
http://www.dfip.nl/samsung_digimax_330.htm
In de nieuwsgroep nl.foto staat dit ook nog geschreven:
En een goede testfoto (met vergelijkingsmateriaal) is te vinden op http://www.heise.de/ct/ftp/testbilder/kameras_0203/.Enfin, de test van de Jenoptik uit de c't 3/2002:
- alle instellingen, ook flits en macro, moeten via het diepe menu.
- schermpje met maar 60000 pixels - het dubbele is gebruikelijk
- niet veel instelmogelijkheden, dus het menu wordt toch niet vaak gebruikt
Sommige kleuren zijn ongelijkmatig, de camera scherpt het beeld teveel aan, contratsen zijn te hard en het toestel neigt naar overbelichten. En ook de vignettering viel op (terwijl die vaak alleen maar te meten is).
Ook werken niet alle CF-kaarten. En het beeld is niet echt scherp: de voorganger van dit toestel (3MP) heeft veel meer problemen met kleuren en belichting, maar geeft even scherpe beelden, aldus dit artikel.
Aan de andere kant ook niet erg slecht. Maar ik zou zelf kiezen voor wat minder pixels en een verder betere camera.
De prijs is een pluspunt. En hij is niet echt onscherp, al is het meer 3 dan 4 megapixel niveau.
Om de beoordelingen te geven: dit toestel krijgt een redelijk voor de beeldresultaten. Andere toestellen krijgen meestal een goed. Alleen de Coolpix 5000 krijgt een zeer goed bij daglicht, terwijl de Pentax 430 en
de Ricoh RR-1 ook slechts tot redelijk komen.
De bediening krijgt een min. Dat komt verder niet voor in die test.
Stom genoeg is het artikel nog niet (tegen betaling) on line. Oudere artikelen wel. Kost 80 eurocent.
Eerlijk gezegd lijkt het toestel me geen slechte koop, maar verwacht er niet teveel van.
Verwijderd
als ik zo effe naar die foto kijk, vind ik hem bij daglicht en kunstlicht eigenlijk heel goed in vergelijking met bijvoorbeeld die Olympus..
Moet je eens bij een aantal verschillende camera's kijken naar het verfpallet rechtsonder.
Bij de jenoptic zijn de kleuren zeker van mindere kwaliteit. Ook het verschil tussen het linker en het rechter vlak is heel anders dan bij alle andere camera's. Allen bij deze is de prijs/kwaliteit wel dusdanig dat het zeker de moeite waard is.
Bij de jenoptic zijn de kleuren zeker van mindere kwaliteit. Ook het verschil tussen het linker en het rechter vlak is heel anders dan bij alle andere camera's. Allen bij deze is de prijs/kwaliteit wel dusdanig dat het zeker de moeite waard is.
Dit klopt zeker, de rechter kant is bij bijna alle camera's een beetje grauwig van kleur. Bij de Jenoptik is dit veel minder. Ga zeker weten langs de Aldi woensdag!Op zaterdag 27 april 2002 14:41 schreef Gaafy het volgende:
Moet je eens bij een aantal verschillende camera's kijken naar het verfpallet rechtsonder.
Jenoptik/Medion/Aldi/weetikveelwat Camera's worden trouwens allemaal in dezelfde fabriek gemaakt:
Skanhex in Taiwan
(Staat in dit artikel)
Alleen hetzelfde model (4,1mpixel) staat nog niet op de site. Aangezien de 3,3 Mpixel-variant bijna dezelfde specs heeft (en waarschijnlijk alleen een ander CCD) moet je voor de echte specs van de fabrikant zelf hier kijken: http://www.skanhex.com.tw/e_sx330z.html
Skanhex in Taiwan
(Staat in dit artikel)
Alleen hetzelfde model (4,1mpixel) staat nog niet op de site. Aangezien de 3,3 Mpixel-variant bijna dezelfde specs heeft (en waarschijnlijk alleen een ander CCD) moet je voor de echte specs van de fabrikant zelf hier kijken: http://www.skanhex.com.tw/e_sx330z.html
Verwijderd
Ik vind die proeffoto er wel goed uitzien. M'n vader heeft een coolpix 5000 en ik zie geen echte grote verschillen tussen die foto'sOp zaterdag 27 april 2002 11:16 schreef Gaafy het volgende:
En een goede testfoto (met vergelijkingsmateriaal) is te vinden op http://www.heise.de/ct/ftp/testbilder/kameras_0203/.
Verwijderd
Wel een mooi ding! Om van te watertanden 
Volgens mij heb je die extra memory card wel nodig als je foto's in hoge resolutie maakt.
----------------------------------
2 jaar garantie; Als er iets mee is, moet ik hem dan weer terug brengen bij de Aldi?
Da's wel een minpuntje ! Daar zou ik geen lekker gevoel bij hebben!
Volgens mij heb je die extra memory card wel nodig als je foto's in hoge resolutie maakt.
2 jaar garantie; Als er iets mee is, moet ik hem dan weer terug brengen bij de Aldi?
Waar wou je 'm anders naar terugbrengen dan?Op zaterdag 27 april 2002 19:37 schreef Sneaky_tweaky het volgende:
Wel een mooi ding! Om van te watertanden
Je krijgt garantie bewijs van de leverancier en daar geldt je garantie dan.Op zaterdag 27 april 2002 19:48 schreef Hatsekie_D het volgende:
[..]
Waar wou je 'm anders naar terugbrengen dan?
Je moet het daar naar toe sturen, met kopie van je aankoopbon.
Of eerst kontakt opnemen hoe te handelen,qua verzendkosten en zo.
Hang uiteraard af van de temperatuur, de resolutie, of je het display aan of uit hebt, en de amperage van je batterijen.Op zaterdag 27 april 2002 19:27 schreef Arzie het volgende:
En nu het batterijverbruik nog, iemand met ervaring?
Met een Powerpack 1800 kun je op de zeg maar laagste resolutie, voor 32 mb 220 foto`s, ongeveer met 4 goed geladen batterijen, zo`n 150 foto`s maken met display aan.
Ik heb nog niet geprobeerd met display off.
En dan heb ik niet constant gefotografeerd, dus aan, foto`s, uit, trugkijken, instellingen wijzigen, flitsen, noem maar op.
Een keer op Zandvoort heb ik die 150 stuks gemaakt, op verschillende momenten dus.
Verwijderd
Weet iemand een goede 3,3 mp camera van een betrouwbaar merk? Aan 3,3 heb ik zeker genoeg. Maar dan uiteraard wel in diezelfde prijsklasse....
Ik moet zegggen dat ik hem eik een mooier beeld vind geven als bijv. de 707Op zaterdag 27 april 2002 11:16 schreef Gaafy het volgende:
Hij lijkt ook nog verdacht veel op de Samsung Digimax 330:
[..]
En een goede testfoto (met vergelijkingsmateriaal) is te vinden op http://www.heise.de/ct/ftp/testbilder/kameras_0203/.
[edit]
zeker kunstlicht doet ie behoorlijk goed
Da's dus met die Minolta? Zou die hetzelfde verbruiken dan?Op zaterdag 27 april 2002 19:55 schreef Gem1e het volgende:
[..]
Hang uiteraard af van de temperatuur, de resolutie, of je het display aan of uit hebt, en de amperage van je batterijen.
Met een Powerpack 1800 kun je op de zeg maar laagste resolutie, voor 32 mb 220 foto`s, ongeveer met 4 goed geladen batterijen, zo`n 150 foto`s maken met display aan.
Ik heb nog niet geprobeerd met display off.
En dan heb ik niet constant gefotografeerd, dus aan, foto`s, uit, trugkijken, instellingen wijzigen, flitsen, noem maar op.
Een keer op Zandvoort heb ik die 150 stuks gemaakt, op verschillende momenten dus.
En ik heb niet echt ervaring met digicams, is 150 beter dan gemiddeld?
yup, 4.1 Mpixels, met behulp van een Sony CCDOp zondag 28 april 2002 16:05 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Heeft ie nu wel of niet 4.1 megapixels? ik ben ook van plan hem te halen
Verwijderd
Is het een goede cam?
of zijne r voor dat ZELFDE geld VEEL BETERE cams?
en in het donker fotograferen? Discotheken enzo?
mischien moet je even dit draadje doorlezen, alles staat erinOp zondag 28 april 2002 16:30 schreef [STG]Negotiator het volgende:
Is het een goede cam?
Verwijderd
Ik heb deze camera poosje geleden gekocht. 
Kodak DX3500

2.2 Megapixels for photo-realistic prints up to 8" x 10"
3X digital zoom
8MB of internal memory
KODAK DX Camera Dock compatible
image voorbeeld : http://www.kodak.com/global/en/digital/easyShare/dx3500/samples/dx3500Samples.jhtml
------------------------------------------------------------
Ik wil die van de aldi kopen maar zal ik dan echt veel verschil zien met de camera die ik nu heb?

2.2 mp naar 4.1 mp.
Ik druk niet af voor foto's maar voor op mijn pc!!!!
met die van 2.2mp heb ik soms gevoel dat de foto beetje vaag is op achtergrond.
Kodak DX3500

3X digital zoom
8MB of internal memory
image voorbeeld : http://www.kodak.com/global/en/digital/easyShare/dx3500/samples/dx3500Samples.jhtml
Ik wil die van de aldi kopen maar zal ik dan echt veel verschil zien met de camera die ik nu heb?
2.2 mp naar 4.1 mp.
ik denk niet dat je op de pc erg veel verschil zult zien hoor....Op zondag 28 april 2002 17:45 schreef Bugs_Bunny het volgende:
Ik heb deze camera poosje geleden gekocht.
Kodak DX3500
[afbeelding]
3X digital zoom
8MB of internal memory
Ik wil die van de aldi kopen maar zal ik dan echt veel verschil zien met de camera die ik nu heb?![]()
2.2 mp naar 4.1 mp.
Iets anders, heeft iemand hier ervaringen met zulke aanbiedinen bij de Aldi. Kan je om 9.00 binnen komen wandelen, of moet je eerder je bed uit om in een rij te gaan staan voor openingstijd ofzo?
pak je slaapzak + ten maar alvast...Op zondag 28 april 2002 23:02 schreef Gaafy het volgende:
Iets anders, heeft iemand hier ervaringen met zulke aanbiedinen bij de Aldi. Kan je om 9.00 binnen komen wandelen, of moet je eerder je bed uit om in een rij te gaan staan voor openingstijd ofzo?
serieus, ik zou er ERG op tijd zijn
(meestal zijn ze na een kleine 30 min ofzo al weg, dusssss...)
Verwijderd
Is in deze camera geen nieuw stuk software te flashen? 
Zodat we een leuke camera krijgen waarmee we dan ook nog eens heel veel kunnen instellen?
Theoretisch moet dit kunnen.........gnagnagna
Iemand hierover??????
Zodat we een leuke camera krijgen waarmee we dan ook nog eens heel veel kunnen instellen?
Theoretisch moet dit kunnen.........gnagnagna
Iemand hierover??????
Lijkt me best een leuk ding, maar ik krijg een beetje Richersound-associaties. Van die mensen die een integrated versterkertje daar kopen voor 160€ met de merknaam Cambridge en dan zeggen: en nou hebbik iets vergelijksbaars met een Rotel bij de Raf van 600€

Hetzelfde als dinsdagOp maandag 29 april 2002 11:19 schreef Ayreon het volgende:
Weet er iemand de preciese openingstijden van de aldi woensdag?
Ik geloof dat ze om 8:30 uur opengaan, dus als je er om 7 uur bent ben je altijd op tijd
Verwijderd
Zou dat echt nodig zijn joh?
Kun je niet om half 9 komen aanwandelen en dan zo'n cameratje kopen?
Heb weinig zin om 1,5 uur in de regen te staan wachten om dan elkaar plat te duwen om zo'n cameratje te bemachtigen...
Kun je niet om half 9 komen aanwandelen en dan zo'n cameratje kopen?
Heb weinig zin om 1,5 uur in de regen te staan wachten om dan elkaar plat te duwen om zo'n cameratje te bemachtigen...
Verwijderd
Ik heb mijn laptop bij de aldi vandaan en die camera koop ik daar ook
over de technische service..
je hoeft het niet naar de aldi te brengen.
mijn laptop had een kapotte deksel en de medion helpdesk en service was perfect. Ik belde maandag en woensdag haalde TNT hem op... 2 weken laten kwam die met de PTT terug.. met me doos onherkenbaar gemaakt.. ik was er dus superblij mee.. goede service..
en de taktiek van het kopen? zorgen dat je vroeg voor de deur staat en je zal niet de enige zijn want er zijn een hoop mensen die zo'n ding willen.. hehe
over de technische service..
je hoeft het niet naar de aldi te brengen.
mijn laptop had een kapotte deksel en de medion helpdesk en service was perfect. Ik belde maandag en woensdag haalde TNT hem op... 2 weken laten kwam die met de PTT terug.. met me doos onherkenbaar gemaakt.. ik was er dus superblij mee.. goede service..
en de taktiek van het kopen? zorgen dat je vroeg voor de deur staat en je zal niet de enige zijn want er zijn een hoop mensen die zo'n ding willen.. hehe
Verwijderd
ehh hmm heb nog nare herinneringen aan zo'n aldi uitverkoop...
Dustdevil wilde wel zo'n P4 2Ghz dus ikke netjes om 8.35 bij de aldi... helaas helaas de 20 mensen bij de kassa hadden al een pc en ikke dus niet
Ontopic ... Ik ga dus dit keer dus wel vroeg om z'n cammetje te krijgen
Ontopic ... Ik ga dus dit keer dus wel vroeg om z'n cammetje te krijgen
Ik weet toch wel zeker dat ik er om 7.30 sta. Dan maar een uurtje in de kou... beter dan zonder cam weer naar huis te moeten fietsen.Hetzelfde als dinsdag
Ik geloof dat ze om 8:30 uur opengaan, dus als je er om 7 uur bent ben je altijd op tijd

Less = more
[..]
dus als je er om 7 uur bent ben je altijd op tijd
ik heb uit betrouwbare bron mogen vernemen dat vandaag de digitale camera's naar de winkels zijn gebracht, en dat in de regio zuid/oost brabant / limburg (Alles wat onder Aldi Best valt) 10 tot 15 camera's in elk filiaal liggen.[..]
Ik weet toch wel zeker dat ik er om 7.30 sta. Dan maar een uurtje in de kou... beter dan zonder cam weer naar huis te moeten fietsen.
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Tja.. ik ben net wezen vragen hier in Den Bosch.. ze hadden ze nog niet binnen en ik kon er dus ook niet alvast een meenemenik heb uit betrouwbare bron mogen vernemen dat vandaag de digitale camera's naar de winkels zijn gebracht, en dat in de regio zuid/oost brabant / limburg (Alles wat onder Aldi Best valt) 10 tot 15 camera's in elk filiaal liggen.
Less = more