-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 13.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 28 april 2003 @ 12:02:
Ik zou geen antenne van Linksys zelf bestellen, je betaalt 3x zoveel voor hetzelfde...
Bij wifishop hebben ze ook richtantenne's, flatpanels en omni's.
Of je kunt zelfs proberen er zelf een te maken, het is niet zo moeilijk, zie Topic Start van dit topic..
valt wel mee
120 euro voor 8dbi
maar ik weet niet of dat random uitzend, als die dat doet is het toch mooi ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Random?
Een omni straalt gewoon om zich heen... [omni-directioneel > alle richtingen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 28 April 2003 @ 12:08:
Random?
Een omni straalt gewoon om zich heen... [omni-directioneel > alle richtingen]
euh
ja
maar:
DA-8080A Desktop Antenne 8Dbi t.b.v. BEFW11S4, WAP11standaard met ± 90cm kabel en TNC-connector € 119,00

waar staat dat die omni ofzo is ?
die Avaya Range Extender moet ik denk ik hebben, maar of die op die linksys AP past?
anders had ik wel een OMNI antenne gekocht, maar het is voor binnenshuis dus he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Linksys heeft anders ook zelf een Signal Booster, moet je maar even kijken op hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Deze week krijgt ZX-Yagi (punt nl) die Senao 200 MW pcmcia cards binnen ;)
Als je dat ding direct op een omnie van 12 dBi prikt kom je de staart wel uit denk ik zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:25
Ik heb sinds gisteren ook een Linksys Wireless Accespoint/router (802.11b)

Ik heb hem gisteravond even snel geinstalleerd, en dat ging zeer goed. ;)
Het bereik valt me een beetje tegen.
Het accespoint staat op zolder (op mijn kamer).
Beneden in de kamer heb ik ontvangst, wel een zwak signaal(2 vd 5 balkjes zijn vol, dus 40%).
Maar het is genoeg!!.

Achter in de tuin krijg ik helemaal geen ontvangst, tenzij ik met het PCMIA kaartje richting het huis ga zitten, dan is er een klein beetje ontvangst :?

Dat is vreemd, want ik had juist verwacht dat ik in de tuin goede ontvangst zou hebben?

Ik ga proberen het accespoint een beetje te verplaatsten, en misschien de snelheid van 11Mbit terugzetten naar 5,5Mbit (dat kan toch?, ik moet alleen nog even zoeken waar ;) )

edit:

Er is geen verschil tussen de channels die je kan instellen, of wel ?

[ Voor 6% gewijzigd door _Administr8or_ op 29-04-2003 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42

JeroenT

hoi!

Hmmm , je zou je AP richting de tuin kunnen zetten

Verder kun je alles forced op 1mbit zetten zodat je zover mogelijk komt, daarbij kun je ook nog even spelen met verschillende kanalen.

Probeer ook de antenne's vrij op te stellen zodat er geen reflecties in de nabije omgeving ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
Klubbheads schreef op 29 April 2003 @ 15:56:
Hmmm , je zou je AP richting de tuin kunnen zetten

Verder kun je alles forced op 1mbit zetten zodat je zover mogelijk komt, daarbij kun je ook nog even spelen met verschillende kanalen.

Probeer ook de antenne's vrij op te stellen zodat er geen reflecties in de nabije omgeving ontstaan.
Ik heb mijn AP richting de tuin gezet, en dat helpt inderdaad wel een beetje.
Hij valt nog steeds af en toe weg, als je niet met je laptop in de goede richting zit.

Dit screenshot heb ik binnen gemaakt, vandaar de best goede ontvangst!
Het is wel raar , dat het windows verbindings geval aangeeft dat de signaalsterkte laag is, en dat de transferrate 11 Mbit is.

Het andere programma geeft aan dat de transferrate 2 Mbit is , en dat de verbinding goed is.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bernd/WLAN-Mbit.JPG

Ik zelf denk dat hij gebruikt maakt van 11 Mbps, omdat de ontvangst nog steeds niet super is.

Iemand die dit bekend voorkomt, of weet iemand welke gegevens kloppen?

[ Voor 1% gewijzigd door _Administr8or_ op 29-04-2003 19:36 . Reden: typo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/vandaag.jpg
Zo gaat hij ook wel tot de tuin! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Administr8or_ schreef op 29 April 2003 @ 19:35:
[...]

Hij valt nog steeds af en toe weg, als je niet met je laptop in de goede richting zit.

Het is wel raar , dat het windows verbindings geval aangeeft dat de signaalsterkte laag is, en dat de transferrate 11 Mbit is.

Het andere programma geeft aan dat de transferrate 2 Mbit is , en dat de verbinding goed is.

[afbeelding]

Ik zelf denk dat hij gebruikt maakt van 11 Mbps, omdat de ontvangst nog steeds niet super is.

Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde accesspoint, maak gebruik van een E-Tech pcmcia kaart.

Weet niet hoe het op is te lossen, een vriend van mij met een onboard toshiba wlan kaart had er wel exellent staan...maar wel dezelfde download/ul en ping results :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Laatst online: 03-10 23:56
mikeoke schreef op 25 April 2003 @ 01:38:
Ik heb nog iets niet gevonden over wat er nou gebeurt met de snelheid als je meerdere wireless routers gebruikt ( ik wil zelf 3 of meer linksys WRT54G gebruiken ).

Als Router1 en Router2 onderling een snelheid van 5mbps hebben en van Router2 naar Router3 een snelheid haalt van 54mbps.

Gaan de 3 routers dan op de laagste snelheid werken als ze alle 3 aan staan of blijft dit de maximale snelheid tussen de routers onderling?
Ik ben bang dat (met de huidige firmware) meerdere WRT54G's aan elkaar connecten niet gaat werken.. wij hadden ook 2 van die dingen verkocht, we wouden dus over ong. 300m een wireless linkje opzetten.. ff getest op 1m afstand.. maar geen mogelijkheid om die dingen met elkaar te laten praten.

Hij beschikt niet over een bridging functie wat dus daarvoor nodig is.

Nu hebben we 3 WAP54G's gekocht en die kunnen dus wel met elkaar connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
Sorry, hier stond onzin. :)

[ Voor 79% gewijzigd door FatalError op 30-04-2003 20:12 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
  • Laatst online: 19-09 11:37
Leroy schreef op 30 april 2003 @ 20:09:
[...]

Ik ben bang dat (met de huidige firmware) meerdere WRT54G's aan elkaar connecten niet gaat werken.. wij hadden ook 2 van die dingen verkocht, we wouden dus over ong. 300m een wireless linkje opzetten.. ff getest op 1m afstand.. maar geen mogelijkheid om die dingen met elkaar te laten praten.

Hij beschikt niet over een bridging functie wat dus daarvoor nodig is.

Nu hebben we 3 WAP54G's gekocht en die kunnen dus wel met elkaar connecten.
thanx Leroy

had zelf ook nog even geinformeerd bij linksys
maar klopt het dat die wap54g een bridging functie heeft?

Het duurt nl. nog even voordat de wet54 uitkomt
heb nu alvast een wrt54 en een wap54 gekocht en een 4040 pole mount antenne
krijg ik volgende week binnen dus dan even kijken hoever ik kom.

maar als die wap dus ook een goeie bridging functie heeft hoef ik niet te wachten op die wet54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
* insan1ty verveelt zich op dit moment en wilde het volgende weten:
Is het gebruik van zo'n pringles antenne nou legaal in Nederland? Persoonlijk dacht ik van wel, omdat het gebruikte zendvermogen niet verandert maar op verschillende sites lees ik dat het niet zo is enzo..
Anyway, als het legaal is, dan heb ik wel zin om vanavond en morgen eventjes een Nederlandstalige tutorial te schrijven...
Ik denk dat het handig is omdat sommige mensen nog steeds geen Engels kunnen :X en dus termen als locknut en washer overkomen als abacadabra... Pluspuntje ook daarbij is dat ik alle Engelse maten zal omrekenen naar metrisch :) Ik bedoel, 5 5/8" rekent toch minder makkelijk dan 14.3cm, dat vind ik tenminste.

Dus als jullie het leuk zouden vinden, ik doe het met plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
maar klopt het dat die wap54g een bridging functie heeft?
Yep. heb er hier twee staan en je kan per WAP54G tegelijk met 4 andere WAP11 en/of WAP54G bridgen.

Dus als er 1 wegvalt blijft de link met de andere(n) overeind.
Is het gebruik van zo'n pringles antenne nou legaal in Nederland?
Hoe meer je licht (uit een lamp) bundelt (vergrootglas/lenzen) hoe feller het wordt.
Hoe meer je radiosignalen bundelt hoe sterker ze worden.

Het uitgezonden vermogen van de antenne mag niet meer zijn dan 100mw Dus hoe meer je antenne versterkt hoe zwakker de input power moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Goed ik heb m toch maar geschreven :) verveelde me namelijk enorm.
Als jullie m willen lezen: http://www.smsmonster.nl/tutorial/pringles.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Trouwens nog even een vraag:
Ik heb een NetGear PCMCIA WLAN kaartje, en daar zit een of ander rubber dopje op.
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/tutorial/scan0009.jpg
Het dopje zit daar waar het metaal ophoudt en het plastic begint, rond het midden zeg maar. Dat gaatje daarboven is een LEDje.
Wat zou er nou onder dat dopje zitten? Een resetknopje? Een pigtail connector?

edit:
Woeps, use the edit luke...

[ Voor 6% gewijzigd door insan1ty op 02-05-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
waarschijnlijk een pigtail connector, maak het open zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
FatalError schreef op 02 May 2003 @ 13:05:
waarschijnlijk een pigtail connector, maak het open zou ik zeggen :)
Ja en als het een resetknopje is dan sloop ik m :'(

Goed toch maar gedaan, dit vond ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pigtailvraagteken.jpg
Wat zou het zijn?

edit:
Ik ben vandaag gaan shoppen voor onderdelen voor mn pringles antenne.. Maar het liep al fout met de connectors.
IK heb een linksys WAP, met RP-TNC connectors.. WAAAAAAR zijn die dingen in godsnaam te krijgen? Heb vandaag al 4 winkels gehad, iedere keer het zelfde verhaaltje: "Heeeee das een rare... Die heb ik nie hoor.."

[ Voor 64% gewijzigd door insan1ty op 02-05-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Ik kan niet zien wat het is. Hebpie een vergrootglas? B)

Die R-TNC pluggen kun je vaak niet zomaar in een winkel kopen. Ik weet niet waar je woont. Als je beneden in de randstad zit kan je bij Kok in leiden terecht. Anders kan je ook bij ZX terecht. Die had er ook nog wel een paar liggen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een MC connector zie link, de onderste antenne past er zo op :)

http://www.zx-yagi.nl/verticaal.html

Zx-mobiel antenne type 3 met MC connector voor directe aansluiting op de pcmcia card met lucent/orinoco connector.

Prijs 39.- incl btw en porto kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Administr8or_ schreef op 29 April 2003 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

welk programma is dat ?
zoek namelijke en programma die signaal sterkte tussen 2 wap11's in bridge mode weergeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
trankilo schreef op 03 May 2003 @ 04:24:
Ik kan niet zien wat het is. Hebpie een vergrootglas? B)

Die R-TNC pluggen kun je vaak niet zomaar in een winkel kopen. Ik weet niet waar je woont. Als je beneden in de randstad zit kan je bij Kok in leiden terecht. Anders kan je ook bij ZX terecht. Die had er ook nog wel een paar liggen zag ik.
Oei! 12 euro voor een connector, 25 voor een kabeltje! Das nog zonder verzendkosten... :'( :? :'( :X :/

Edit:
Verzendkosten €12.25?!!?
Dus een f*cking metalen busje met schroefdraad kost gewoon 12.25+12 = €24.25 !?!? Je reinste oplichting!

[ Voor 12% gewijzigd door insan1ty op 03-05-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag je over antenne plaatsing..

Weet iemand of er regels zijn dat je bv geen buitenantenne mag plaatsen op een huur huis?

Wij hebben hier namelijk een wifi verbinding tussen 2 huizen die ca 550meter uit elkaar liggen, echter op 1 huis staat de antenne op het dak(koop huis) en bij de andere tegen de geven(huur huis).

Nu hebben we problemen met het ontvangst (weg vallen signaal enz) doordat er bij het huurhuis een boom te dicht bij de antenne staat. Plaatsing op het dak zou een oplossing zijn. We hebben al divere malen contact gezocht met de verhuurder (woningbouw) om te vragen of er regels zijn voor plaatsing. Maar tot heden hebben we nog steeds geen antwoord van ze gekregen.

Nu was mijn vraag of er wettelijk regels zijn waardoor iemand(de woningbouw) mij kan verbieden om een antenne op het dak aan de schoorsteen te bevestigen.
Daar de woningbouw heel traag reageert op vragen wil ik het op deze manier uitzoeken.

Mag of kan de woningbouw wettelijk mij verbieden om een antenne te plaatsen op het dak aan de schoorsteen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Als bewoner van een huis (huur of koop maakt niet uit) heb je recht onder het verdrag van Rome (internationaal recht) en het bouwbesluit (antenne-installatie tot 5 meter zonder vergunning toegestaan + moet voldoen aan bouwtechnische eisen) hoef je geen toestemming of vergunningen (aan)te vragen aan derden.
Ook al staat een antenneverbod in een huurcontract, hoef je je er nog niks van aan te trekken omdat die clausule in het contract in strijd met de wet is.

Bij het plaatsen van een schotel of antenne probeert een gemeente of woningcorporatie nog wel eens de bewoners op andere gedachte te brengen via dreigende brieven met teksten als “we gaan het op uw kosten weg halen” en zow. Dat is natuurlijk allemaal onzin. En moet je niet eens op reageren.

Er is één uitzondering op dit verhaal en dat is in de situatie dat je samen met anderen een huis/gebouw hebt gekocht en er een bewonersvereniging is. In dat geval is de bewonersvereniging de eigenaar en niet de particulier(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het hele topic door gewerkt, en een paar posts gevonden die me iets hebben geholpen maar toch vraag ik het nog maar ff goed na voordat ik de apparatuur ga kopen :)

ik woon in een studenten tehuis, ZONDER internet, hier is het heel lastig om kabels te trekken van de ene kamer naar de andere (laat staan van 1 centrale pos naar allemaal...) dus dacht ik meteen aan wifi. ik wil dus graag een adsl verbinding delen met 4 tot 8 man via een draadloos netwerk. vanuit het centrale punt(waar de telefoon aansluiting zit) is het verste punt ongeveer 30 meter wat hij moet bereiken. de muren zijn gemaakt van geflintert beton.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit mogelijk is? (vanwege geflintert beton) en wat ik dan het beste aan zou kunnen schaffen? zoals jullie begrijpen is de snelheid van niet zo groot belang (adsl is immers ook geen 10mbit :P )maar de continuiteit wel. wie o wie zou mij willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29
Hallo

Ik heb zelf met de overburen een draadloos netwerk.
2 accesspoint's gewoon voor het raam gezet afstand +- 50 Meter
Werkt perfect en snel zat (4 Mbit)

Maar het probleem is dus 1 Access point staat op client en de andere op host.
En we hebben allebei ook een laptop.

Mijn AP staat op client en dan kan ik met mn laptop geen contact krijgen met die AP . Wel met die van de overbuurman maar ja dan moet ik voor aan het raam zitten ;(

Hoe zou ik dit op kunnen lossen ?? Buitenantenne of nog een AP kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
@tassadar
ieder antwoord is een gok omdat niemand met zekerheid kan zeggen hoe het gaat functioneren.
Wat zeer zeker af te raden is het gebruik van PCI kaartjes. Zeker als er spraken is van beton kan je connectie wel vergeten met die dingen. Een oplossing zou dan het gebruik van USB adapters kunnen zijn omdat die iets flexibeler zijn op te stellen.

Maar het blijft koffiedikkijken.

@comtec
een externe antenne zal je een veel stabielere verbinding geven. En het hoeft niet eens veel te kosten. Kijk hier maar eens.

Een AP kan maar 1 ding tegelijk doen. Dat is of als AP spelen of als bridge/client spelen. In het laatste geval kan je dus niet met een PCMCIA kaartje aan het apparaat verbinden omdat het niet in AP mode staat. Een extra AP (in AP mode) bied dan uitkomst.
Als je dan het SSID het zelfde maakt als die van de buurman kan je nog roamen ook. (flaptop kiest zelf het sterkste signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComTech schreef op 04 mei 2003 @ 01:53:
Hallo

Ik heb zelf met de overburen een draadloos netwerk.
2 accesspoint's gewoon voor het raam gezet afstand +- 50 Meter
Werkt perfect en snel zat (4 Mbit)

Maar het probleem is dus 1 Access point staat op client en de andere op host.
En we hebben allebei ook een laptop.

Mijn AP staat op client en dan kan ik met mn laptop geen contact krijgen met die AP . Wel met die van de overbuurman maar ja dan moet ik voor aan het raam zitten ;(

Hoe zou ik dit op kunnen lossen ?? Buitenantenne of nog een AP kopen ???
euh 1 ap verkopen en 1 goede omni anntenne terug kopen ?
dus dat ej in een straal van 500 meter ( ligt aan je antenne ) in kan loggen op de ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
euh 1 ap verkopen en 1 goede omni anntenne terug kopen ?
dus dat ej in een straal van 500 meter ( ligt aan je antenne ) in kan loggen op de ap
Ook dat is een grote gok. Mijn buren krijgen pas een link als ze het AP zowat door het raam heen drukken. In huis geen dekking op de flaptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trankilo

waarom is USB dan beter? omdat de pc kast interferentie veroorzaakt? en wat voor een soort USB nic'je bedoel je dan? zoiets bijvoorbeeld?:

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=128

sorry probeer geen reclame te maken voor mycom\edimax maar deze leek mij het meest geschikt? of voor een duurder merk gaan? Ik ben vrij onbekend met WIFI, dus ik hoop dat je me nog een stapje verder kunt helpen. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 04 May 2003 @ 18:22:
[...]

Ook dat is een grote gok. Mijn buren krijgen pas een link als ze het AP zowat door het raam heen drukken. In huis geen dekking op de flaptop....
?
gewoon omni anntene om dak zetten
moet toch gewooon lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik had ook tussendoor nog even een vraagje. Wij zitten op een schoolcampus. Hier staan enkele flats en deze flats zijn 5 verdiepingen hoog. Op elke etage wonen ongeveer 10 mensen in kleine kamers.

Ik woon op de 5e etage van deze flat en zat eraan te denken om accespoint op het dak neer te leggen met een goede antenne. Dan een Cistron max lijntje nemen en met ongeveer 10 mensen gaan delen. Probleem is hier namelijk dat iedereen op zijn kamer in deze flat zijn eigen adsl/kabel verbinding moet nemen om te kunnen internetten en het veel goedkoper zou moeten kunnen. Kabels trekken door de flat kan wel maar word een zooitje.
Dus zat te denken aan iets draadloos. Lekker de kosten drukken met zijn allen.

Alleen is er 1 probleem. Er zitten dus 10 kamers op 1 verdieping en de muren zijn gewapend beton. Dit ga ik volgens mij nooit redden voor iemand die 3 etages lager woont.
Ik kan op het dak dus gewoon een antenne plaatsen.

Heeft er iemand tips? Zijn er misschien ook draadantennes voor draadloze netwerken. Dat ik bijv. aan de zijkant van de flat een draad laat zakken zodat iedereen optimale ontvangst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
@trankilo

waarom is USB dan beter? omdat de pc kast interferentie veroorzaakt? en wat voor een soort USB nic'je bedoel je dan? zoiets bijvoorbeeld?
Een PC veroorzaakt inderdaad interferentie van heb ik jou daar.

Een USB adapter kan je gewoon wat verder van de PC zetten en ‘situeren’ voor de beste ontvangst. En deze zijn vaak goedkoper dan een losse AP of WET11.
gewoon omni anntene om dak zetten
moet toch gewooon lukken
Absoluut niet!!!

De meeste omni’s stralen uit naar opzij en hebben maar een hele kleine afstralinghoek naar beneden (1 tot 3% in het gunstigste geval). Zo heb ik in mijn huis nul komma niks bereik van de omni die bij mij op het dak staat. Terwijl ze een paar kilometer verderop het signaal probleemloos uit de lucht hengelen met een antennetje om maar een voorbeeld te noemen.

@Basspipe
Als je de kosten wil drukken kan je beter een rolletje CAT5 kabel van 100meter kopen voor 20 piek. Gooi er wat WCD’s (Wand Contact Dozen) en kleine onderdelen voor een eurotje of 50 tegenaan, plus een router of een oude PC met routersoftware. En klaar is Basspipe.
Voor dat geld kan je niet eens een AP kopen met een antenne. Dat grapje wat jij in je hoofd hebt gaat zeker tegen de duizend euro aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 05 May 2003 @ 01:03:
@Basspipe
Als je de kosten wil drukken kan je beter een rolletje CAT5 kabel van 100meter kopen voor 20 piek. Gooi er wat WCD’s (Wand Contact Dozen) en kleine onderdelen voor een eurotje of 50 tegenaan, plus een router of een oude PC met routersoftware. En klaar is Basspipe.
Voor dat geld kan je niet eens een AP kopen met een antenne. Dat grapje wat jij in je hoofd hebt gaat zeker tegen de duizend euro aan lopen.
Nou kijk als ik een accespoint + antenne koop en die mensen zelf een ontvangertje is er toch niets aan de hand kwa kosten. Is nog altijd goedkoper dan adsl/kabel aansluitkosten + de maandelijkse kosten dalen flink en haal je er zo weer uit. Ik kan geen utp door de hele flat heen gaan trekken :?
Er zijn dus 5 etages waar bijv. iemand op de 2e etage en op de 4e etage intresse heeft. Dus allemaal verdeeld over een flatje van 5 etages.
Ik kan hier echt geen kabels lopen trekken. Dus dacht toch meer aan draadloos gebeuren als dit haalbaar is. Als je met zijn allen de kosten deelt valt het allemaal wel mee. Op de langere termijn haal je dit er wel uit.

Andere mensen nog ideeen hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trankilo

wokay, tnx voor je info, maar dan wou ik nog ff graag weten wat een goede wifi router en goede usb adapters zouden zijn voor dit doeleinde? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 05 mei 2003 @ 01:03:
[...]

Een PC veroorzaakt inderdaad interferentie van heb ik jou daar.

Een USB adapter kan je gewoon wat verder van de PC zetten en ‘situeren’ voor de beste ontvangst. En deze zijn vaak goedkoper dan een losse AP of WET11.

[...]

Absoluut niet!!!

De meeste omni’s stralen uit naar opzij en hebben maar een hele kleine afstralinghoek naar beneden (1 tot 3% in het gunstigste geval). Zo heb ik in mijn huis nul komma niks bereik van de omni die bij mij op het dak staat. Terwijl ze een paar kilometer verderop het signaal probleemloos uit de lucht hengelen met een antennetje om maar een voorbeeld te noemen.
aan de zijkant van de muur dan
of anders gewoon een flatpanel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 08:27:
[...]

welk programma is dat ?
zoek namelijke en programma die signaal sterkte tussen 2 wap11's in bridge mode weergeef
Dat programma zat bij mijn Linksys kaartje.
Ik weet de naam niet uit mijn hoofd, maar als ik vanavond thuis ben zal ik even kijken of ik het kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

Het zit zo:

Op 8 Juli is hier ADSL beschikbaar. Ik woon 3.3km van de centrale (na een lengtetest van een xs4all medewerker) Het is dus niet mogelijk om ADSL te leveren op mijn adres. Niet getreurd. Een vriend van mij een paar honder meter verder op kan zich wel aanmelden. Na de lengtetest: 2800meter. Moet (afhankelijk van de kwaliteit) net voldoende zijn voor ADSL. Hij heeft zich aangemeld voor ADSL Fast van XS4All. We krijgen nog bevestiging van KPN.

Nu willen we dus een draadloos netwerkje gaan aanleggen.

Afstand tussen de huizen (schatting)
500-800 meter.

Beide huizen hebben een schoorsteen. We hebben geen echt open zicht. Er zitten nog wat hoge bomen tussen en enkele huizen. Maar omdat deze huizen net zo hoog zijn als het huis van die vriend van mij kan dmv een hoge antennen op de schoorsteen bijv. bijna open zicht verkregen worden. De bomen staan tussen weilanden in en die weien zijn toevallig van ons pap dus hij kan die bomen per ongeluk eventueel helpen met omwaaien ofzo. :)

Nou dus mijn vraag: wat hebben we allemaal nodig.

Na wat searchen:

1 wireless bridge
1 acces point
2 richtantennes
2 low noise kabels :?

hebben we dit allemala nodig? zoja wat nog meer en waar moeten we het plaatsen en met welke apparatuur krijgen we een zo goed mogelijk en goedkoop mogelijke verbinding.

de ping moet goed zijn aangezien we beiden veel online doen gamen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon 2 ap's
zou de Linksys BEFW11S4 nemen
die stel je dan in als bridge
en dan zou ik een flatpanel erbij nemen ( http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html#item_251 )
en dan kijken of die al lukt
anders een richt anntenne erbij, maar dat weet ik niet zeker omdat die bomen in de weg zitten he
of anders 2 flatpanels tegenover mekaar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:02:
[...]

gewoon 2 ap's
en dan zou ik een flatpanel erbij nemen ( http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html#item_251 )
en dan kijken of die al lukt
anders een richt anntenne erbij, maar dat weet ik niet zeker omdat die bomen in de weg zitten he
of anders 2 flatpanels tegenover mekaar ??
red ik het met die flatpanels wel door die bomen heen??

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 23:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Fijn dat je nu wel door die bomen heen wilt :)
Kun je er niet omheen of overheen ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet gewoon twee richt antennes kopen, dan moet het wel lukken

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

jvhaarst schreef op 06 mei 2003 @ 08:55:
Fijn dat je nu wel door die bomen heen wilt :)
Kun je er niet omheen of overheen ?
Zijn redelijk hoge bomem (hoger als de huizen iig)
Ze staan wel op onze grond, maar ik weet niet of ik ons pap zo ver krijg om :{

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Lijkt me ook een beetje zonde om een boom om te hakken, niet ?
Je kunt ook 2 antennes in die boom hangen, en die met elkaar verbinden. Dan verlies je wel wat signaal, maar je komt er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 06 mei 2003 @ 08:25:
[...]

red ik het met die flatpanels wel door die bomen heen??
Ik dacht dat je die flatpanels beter kan hebben voor langs de bomen heen dan richtanntenne's
maar heb zelf geen ervaring, mischien dat iemand het kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
De afstand is dermate kort en open dat ik wel durf te beweren dat het met twee SD15 richtantennetjes of inderdaad twee flatpannel antennes (die iets beter presteren) gaat lukken.
Bomen die blad dragen hebben veel vocht wat funest is voor de verbinding. Als het dan nog een keer gaat regenen kan je wel je wel uitrekenen wat dat voor effect zal hebben.
Maar de korte afstand maakt dus een hoop goed waardoor de verbinding niet zal wegvallen maar wellicht in snelheid terug zal vallen.

Je zal dus twee APtjes moeten aanschaffen en zoals al gezegd in bridge mode moeten zetten. Ik wil je de Linksys WAP11 v2.2 aanbevelen die je voor 135 euro bij de harwareconcurrent(punt nl) kan kopen. Zolang je NIET de firmware upgrade kan je via een geheim menutje zelfs de snelheid verdubbelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Nou kijk als ik een accespoint + antenne koop en die mensen zelf een ontvangertje is er toch niets aan de hand kwa kosten. Is nog altijd goedkoper dan adsl/kabel aansluitkosten + de maandelijkse kosten dalen flink en haal je er zo weer uit. Ik kan geen utp door de hele flat heen gaan trekken
Er zijn dus 5 etages waar bijv. iemand op de 2e etage en op de 4e etage intresse heeft. Dus allemaal verdeeld over een flatje van 5 etages.
Ik kan hier echt geen kabels lopen trekken. Dus dacht toch meer aan draadloos gebeuren als dit haalbaar is. Als je met zijn allen de kosten deelt valt het allemaal wel mee. Op de langere termijn haal je dit er wel uit.
Mja, als je die kosten bij de eindgebruiker legt heb ik niks gezegd. Lijkt me ook wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 06 May 2003 @ 16:39:
De afstand is dermate kort en open dat ik wel durf te beweren dat het met twee SD15 richtantennetjes of inderdaad twee flatpannel antennes (die iets beter presteren) gaat lukken.
Bomen die blad dragen hebben veel vocht wat funest is voor de verbinding. Als het dan nog een keer gaat regenen kan je wel je wel uitrekenen wat dat voor effect zal hebben.
Maar de korte afstand maakt dus een hoop goed waardoor de verbinding niet zal wegvallen maar wellicht in snelheid terug zal vallen.

Je zal dus twee APtjes moeten aanschaffen en zoals al gezegd in bridge mode moeten zetten. Ik wil je de Linksys WAP11 v2.2 aanbevelen die je voor 135 euro bij de harwareconcurrent(punt nl) kan kopen. Zolang je NIET de firmware upgrade kan je via een geheim menutje zelfs de snelheid verdubbelen >:)
hoezo anders neit gewoon gelijk de d-link 900+ kopen anders
zoveel duurder is die echt niet
netzoals de Linksys BEFW11S4 , waar nog een switch en vanalles inzit ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 06 mei 2003 @ 16:39:
Linksys WAP11 v2.2 aanbevelen die je voor 135 euro bij de harwareconcurrent(punt nl) kan kopen.
werk je daar ofzo :+ :
http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html#item_234
nu weet ik alleen niet of dat de 2.2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Tegenwoordig krijg je volgens mij enkel de 2.6 versie, hier kan je niet de D-Link firmware op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
hoezo anders neit gewoon gelijk de d-link 900+ kopen anders
zoveel duurder is die echt niet
netzoals de Linksys BEFW11S4 , waar nog een switch en vanalles inzit ook nog
Ja ja. dat is ook zo hoor.
Over smaak valt niet te twisten hé ;)
werk je daar ofzo :
http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html#item_234
nu weet ik alleen niet of dat de 2.2
Nog niet, dit was mijn sollicitatie. :+
Alleen als mijn salaris ook zo laag wordt als zijn prijzen laat ik het echter schieten. (8>

Ik weet in iedergeval zeker dat de hardwareconcurrent nog wel de v2.2 kan leveren. Als de Routershop ook nog v2.2 kan uitleveren zijn ze met hun 110 euro de goedkoopste denk ik zo.

Het is trouwens wel belangrijk dat je geen WAP11 v1.1 of v2.6 gaat proberen te tweaken met die v2.2 firmware hack zoals Fatalerror benadrukt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op 05 May 2003 @ 01:03:
[...]

[...]

Absoluut niet!!!

Je hebt ook omni's met een openingshoek van 30 graden hoor zijn alleen wel moeilijk te vinden... Maar professionele berijven hebben ze wel alleen het nadeel hiervan is dat ze niet of liever niet willen verkopen aan particulieren..

Ik ben heel blij dat ik er een paar heb :P:9 jammer alleen dat de gain maar 5,5 dBi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Gain en hoek zijn gekoppeld. Een omni met een lage gain (5dBi) is redelijk bolvormig. Hoe groter de gain, hoe afgeplatter de bol wordt. Bij hoge gain heb je dus bijna alleen maar signaal op dezelfde hoogte als de antenne.

Daarom is een antenne met hoge gain voor huisgebruik onzin, omdat je daar een zo bolvormig mogelijk signaal wil hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.trevormarshall.com/byte_articles/dipole-az-el-thumb.jpg&Afbeeldingslocatie: http://www.trevormarshall.com/byte_articles/6dipole-az-el-thumb.jpg
Plaatjes uit http://www.trevormarshall.com/byte_articles/byte1.htm .

[ Voor 4% gewijzigd door jvhaarst op 07-05-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik ga denk ik de 1km building bundle van wifishop.nl halen. is dit goed spul volgens jullie?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Draadloos Building-to-building bundle 1 Km  474,81incl  399,00 excl       

Verbind uw netwerken draadloos.

Nu drastisch in prijs verlaagd!!

- Tot 1KM overbruggen
- 128bit encryptie
- Veilig 
Inhoud pakket:
- 2 X Linksys WAP11
- 2 X SD15 Parabolische richtantenne
- 2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken
- Montage beugels voor paal of mast 

- Muurbeugels 

- Vulcaniserende tape

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Dond3r: nou zal het aan mij liggen hoor maar die 7 meter coax kabel lijkt mee een beetje teveel. Op deze gigantisch hoge frequenties heb je namenlijk een heel groot verlies op de kabels. kijk anders hier ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dat verlies valt best mee, volgens mij geeft die H2000 een verlies van 25dB per 100 meter. Dat zou dan n verlies geven van 1.75dB, valt erg mee vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Maar is zo'n kabel makkelijk in te korten? (de afstand van richtantenne naar AP hoeft maar 1 meter ze zijn ofzo.

qurain -> waarom geef je een link naar een vertaal machine :)?

[ Voor 25% gewijzigd door Pubbert op 08-05-2003 10:43 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Nee, inkorten gaat niet.. tenzij je er n nieuwe stekker op zet.
De stekkers zijn niet te hergebruiken, bovendien moet je n 'special' tang ervoor hebben. (sat. schotelboeren hebben die waarschijnlijk, ik heb er ook 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:02:
[...]

gewoon 2 ap's
om mezelf ff te verbeteren
die bridge functie zit niet in de BEFW11S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment 2 desktops en sinds kort een notebook. De 2 desktops zijn met een netwerk met elkaar verbonden. Op 1 computer is ADSL geinstalleerd, die het deelt met de andere computer.
Nu wil ik de notebook via een draadloos netwerkje aansluiten, zodat hij ook kan communiceren met het bestaande netwerk, en gebruik kan maken van het internet.
Kan iemand mij vertellen wat ik daar allemaal voor nodig heb?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:42:
Ik heb op het moment 2 desktops en sinds kort een notebook. De 2 desktops zijn met een netwerk met elkaar verbonden. Op 1 computer is ADSL geinstalleerd, die het deelt met de andere computer.
Nu wil ik de notebook via een draadloos netwerkje aansluiten, zodat hij ook kan communiceren met het bestaande netwerk, en gebruik kan maken van het internet.

Alvast bedankt...
Ik denk dat je wat meer moet vertellen over de bestaande situatie om zo een compleet mogelijk antwoord terug te krijgen.

Bijvoorbeeld hoe die computers met elkaar verbonden zijn: Hub, Switch of crosslink kabel en natuurlijk wat voor ADSL modem je heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:42:

Alvast bedankt...
http://www.linksys.com/Pr...duct.asp?grid=23&prid=415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt...
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat je wat meer moet vertellen over de bestaande situatie om zo een compleet mogelijk antwoord terug te krijgen.

Bijvoorbeeld hoe die computers met elkaar verbonden zijn: Hub, Switch of crosslink kabel en natuurlijk wat voor ADSL modem je heb.....
Toevoeging:
De 2 computers zijn verbonden met een crosslink kabel. Verder heb ik een Ethernet ADSL modem van ALCATEL, die ook via een netwerkkaart verbonden is met de computer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Weet iemand ook wanneer de draadloze routers met 802.11g uitkomen in nederland? Net zoals de 802.11g pmciakaartjes? Bij wifishop.nl hebben ze nog maar 1 pmciakaartje met 54mbps. Ik wil graag een wifi netwerk aanleggen thuis maar ik wacht het liefst nog even op de 54mbps serie. Maar ben erg benieuwd hoelang ik nog moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Routers in de 802.11g klasse zijn er nog niet echt veel nee. Gewone 802.11g AP's en PCMCIA kaartjes zijn al wel volop te krijgen. Je moet overigens dat soort spul niet bij routershop bestellen, deze zijn net wat te duur (check pricewatch) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
bedankt voor de tip :) Maar ze hebben mooi overzichtje en zo vergelijk ik de producten en daarna nog ff naar de pricewatch uitraard... Maar ik moet helaas nog eventjes een beetje geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:03:

Alvast bedankt...

[...]

Toevoeging:
De 2 computers zijn verbonden met een crosslink kabel. Verder heb ik een Ethernet ADSL modem van ALCATEL, die ook via een netwerkkaart verbonden is met de computer.
Zoals Flappel al zei is de Linksys BEFW11S4 hiervoor zeer geschikt. Ik citeer van de website: "The Wireless Access Point Router with 4-Port Switch provides the ideal solution for connecting your wireless network to a high-speed broadband Internet connection and a 10/100 Fast Ethernet backbone. " Deze heeft overigens een 11Mbit wireless verbinding.

Wil je een wat snellere draadloze verbinding dan kies je net als ik voor de Linksys WRT54G. Deze kan eigenlijk hetzelfde, maar heeft een 54Mbit draadloze verbinding.

Nu heb je overigens alleen nog een Wireless PCMCIA kaartje nodig die geschikt is voor de snelheid van de accesspiont. (In dit geval 11Mbit of 54Mbit) Natuurlijk kun je dan het beste voor 1 en hetzelfde merk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, hiermee kom ik wel een eind op weg.
Nog even 1 vraagje:
Kost het veel tijd om dit te installeren of is het in een uurtje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...het is maar net hoeveel verstand je er van heb. Zelf zou ik het in een halfuur up&running hebben. Als ik jou was zou ik er niet op rekenen dat je het in een uur draaiend heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Maar wie heeft er ervaring met die kabels:

2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken

Is 7m te lang> of toch niet :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:09

nightwatcher_b

When the wolves are crying

7 meter is best lang, maar niet extreem. Beste de kabel zo kort mogelijk te houden.
Zelf heb ik de accesspoint 1,5 meter onder de antenne hangen, werkt best lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 22:24

The_DoubleU

Tweaker in München

Hoi,

Ik heb nu een ADSL usb modem verbonden met mijn desktop.
Ik ben ook in het bezit van 2 laptops.
Nu wil ik dus een wireless internet sharing opzetten tussen deze machines.
Het huis is klein (flatje) en heeft dunne muren.
Mijn vragen:

Ad hoc of AP?
Is het beter om een AP aan te sluiten aan de USB modem en dan alle drie machines daar mee internet te delen.
Of de USB Modem verbinden met mijn desktop(XP) en via (usb/pci wireless kaart) p2p internet sharing te doen?
Is er een verschil in performance, bereikbaarheid en kosten?

802.11b of 802.11g
Ik moet af en toe wel files copieren van laptops naar desktop maar hoofdzakkelijk zal het netwerk gebruikt worden voor internet sharing.
Omdat 802.11g nog geen standard twijfel ik hier nog een beetje over. sneller is natuurlijk beter maar is het bereik nu echt zo veel minder dan 802.11b?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje
Je kan dus rechter en linker anntenne selecteren met dat linksys gedoe
maar hoe moet je dat zien
dus van achter, of van voren
volgens mij is het van achter, maar weet iemand dat hier zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Schroef er 1 af, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 22:11
moet je van vooraf zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b

nightwatcher_b

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:21:
Routers in de 802.11g klasse zijn er nog niet echt veel nee. Gewone 802.11g AP's en PCMCIA kaartjes zijn al wel volop te krijgen. Je moet overigens dat soort spul niet bij routershop bestellen, deze zijn net wat te duur (check pricewatch) :P
Ik heb er nog een te koop, een linksys wrt54g. Drie weken oud, met bon, garantie, doos etc. :) Deze is over past niet meer in het netwerk (wireless wilbertoord) :(
The_DoubleU schreef op 09 mei 2003 @ 12:39:

Ad hoc of AP?
Is het beter om een AP aan te sluiten aan de USB modem en dan alle drie machines daar mee internet te delen.
Of de USB Modem verbinden met mijn desktop(XP) en via (usb/pci wireless kaart) p2p internet sharing te doen?
Is er een verschil in performance, bereikbaarheid en kosten?

802.11b of 802.11g
Ik moet af en toe wel files copieren van laptops naar desktop maar hoofdzakkelijk zal het netwerk gebruikt worden voor internet sharing.
Omdat 802.11g nog geen standard twijfel ik hier nog een beetje over. sneller is natuurlijk beter maar is het bereik nu echt zo veel minder dan 802.11b?
AP-mode is sneller en een accesspoint heeft meestal meer bereik. Maar je kunt daar niet direct een usb kabel aan knopen, zul je toch een pc tussen moeten zetten.

802.11g is wel een stukje sneller, maar omdat het nieuw is nog best veel bugjes. Als je ook gaat zenden naar anderen huizen dan zou ik zeker 802.11b gebruiken.
Anders is 802.11g wel een mooie oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het al een x heb laten vallen, maar ben zelf ook in het bezit van zo'n Linksys WRT54G. :) Werkt perfect dat ding! Het enigste wat het niet wil doen is die Linksys WPC54G PCMCIA kaart. Dat ding heeft een conflict met m'n onboard Gforce 4 420Go drivers.... :'( Ik zie m'n AP wel maar kan er geen verbinding mee leggen. Heb al een paar x met Linksys gebelt, en die hebben het probleem doorgestuurd naar het hoofdbureau in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 15:03
Als je een wap11 gebruikt om te bridgen, werkt hij dan ook nog gewoon als AP?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

slaay

Natuurbeleven.com

Nee, want hij luistert alleen naar die andere AP. Je zult dus mogelijk een AP aan je AP moeten hangen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 15:03
Das wel een beetje jammer, ik dacht misschien dat een vriend van mij en ik anders allebij een draadloos netwerk konden hebben, en dan heel goedkoop naar elkaar konden bridgen. Maar zo zijn het gewoon puur extra kosten.
Bedankt voor het antwoord in iedere geval.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Vandaag bij de Dunnet met haast... Konden me helaas :'( geen Linksys 11Mbit kaartje leveren... lag wel in het magazijn maar ik had dus geen tijd. Dus daarom maar voor 3Com gegaan...

Heb vandaag voor 90 pleuro een Linksys WAP11 overgenomen. Daar zit ik nu dus met me Armada 1750 & 3Com OfficeConnect XJack 11Mbit... In heel het huis 5 streepies...(van de 5 :P)...

WAP staat bij m'n raam en ik heb op 80 meter van m'n huis nog 4 strepkes.. daarna niet meer want dan springt er een huizenblok tussen. Als het niet meer regent eens kijken met een DU-meter welke snelheid ik haal...

Ik ben zeer tevreden :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Linksys WRT54G besteld, met een PCMCIA Kaart WPC54G, ook van linksys.
Als ik dit aansluit, en ik zet het AP op zolder heb ik dan in het hele huis bereik?
Tussen de zolder en de bovenverdieping zit een houten vloer, en tussen de bovenverdieping en de begane grond zit een stenen vloer/plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb wat connectie problemen, hier mijn setup:

Laptop met wifi NIC.
PC met wifi NIC.
Beide computers draaien XP.
Na install de settings gelijk gezet (SSID, Ad-hoc etc.).
Nu worden vanzelf de IP's automatisch verdeeld en ik kan files transferren.
Hierbij heb ik nog geen internet op mijn laptop en dus run ik de wizards.
Eerst op de PC om internet te delen, dan op de laptop.
Op de laptop krijg ik dan een Internet Gateway die naar mijn PC wijst.

Tot zo ver is alles goed, ik kan files transferren en internetten op mijn laptop.
Ray is blij :)

Dan reset ik mijn laptop eens en foetsie is de gateway terwijl aan de PC niks is verandert.
Dan heb ik vreemd genoeg WEL internet op de laptop (ook al is het zonder de gateway), maar files transferren gaat niet meer.
De gateway komt niet meer terug, hoe vaak ik de wizard ook run.

Het enihge wat helpt is de kaart verwijderen uit het systeem en dan laten herinstalleren, dan komt plots de gateway weer automatisch tevoorschijn... dus hij zit er nog wel ergens in.

De IP's van beide NICs zijn in de 192.168.0.x range met 255.255.255.0

Ik snap er niks van, beide NICs met die range moet je toch juist wel netwerk verbinding hebben? En zonder de gateway wel internet? Waar is dat ding dan voor?

Anyway.. iemand een idee hoe ik mijn files transfer capability weer kan herstellen? Of hoe ik de Gateway kan laten blijven?

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 17-05-2003 11:39 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Ik ga binnenkort verhuizen en ik denk eraan om daar een draadloos netwerk aan te leggen. (802.11b of 802.11g) Nu heb ik al veel gelezen op internet en hier op GoT, maar zie maar weinig over directe ervaringen... daarom mijn vragen:

1. Over de netwerkkaart: heeft een USB netwerkkaart een betere ontvangst dan een PCI-kaart? Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben?
2. Wat zou jij kiezen voor netwerk en waarom? 802.11b of 802.11g?
3. Aangezien 802.11g nog in draft is, zijn jullie hierbij specifieke problemen tegengekomen?
4. Op de begane grond komt straks de kabelinternetaansluiting en op zolder komen 2 PC's. Kan ik hier een goede ontvangst verwachten?
5. Zijn jullie nog problemen tegengekomen bij het installeren en configureren van de netwerkkaarten, evt. antennes en routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
1. Ja, omdat je die goed kan positioneren. Ik kan je de Sitecom WL-012 aanraden (802.11b). Deze heeft n erg goede ontvangstgevoeligheid en n Intersil chip (werkt onder de meeste OS's).
2. Ik zou het liefst voor 802.11g spul kiezen, maar de huidige 802.11g apparatuur voldoet niet aan mijn eisen (antennekeuze, hoog/regelbaar vermogen, goede ontvangstgevoeligheid, ondersteuning in linux..)
3. Zie 2.
4. Hangt o.a. af van welk materiaal de vloeren zijn gemaakt. Ook hier geldt; meten is weten :)
5. Het uitrichten van antennes kan behoorlijk precies komen, als de ontvangst niet optimaal is, draai dan de antenne n kwartslag, of verplaats hem n meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. Aangezien 802.11g nog in draft is, zijn jullie hierbij specifieke problemen tegengekomen?
hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb op dit moment een simpel netwerk bestaande uit 1 pc en 1 laptop. Daar komt nog 1 laptop bij binnenkort. Nou lees ik regelmatig dat er nog kinderziektes zitten in 11g, maar is dat alleen bij compatibility met oudere apparatuur (11b) of ook met onderlinge 11g produkten? Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik wel 11g aan moet schaffen, ik heb geen zin in netwerkinterrupties of andere ellende. Als ik thuis kom van mn werk wil ik gewoon de laptop pakken en op fatsoenlijke snelheid files sharen en internetten. Ik heb geen zin een dagtaak te maken van het werkend houden/krijgen van 11g produkten.
Ik woon in een vooroorlogs huis, dus enkele muren en houten vloeren.

Heeft iemand toevallig een link naar een recent vergelijk tussen 11b en 11g?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Ik zou voorlopig alleen producten van het zelfde merk kopen als je een G netje wil opzetten. Dat geeft een grotere garantie op werking dan bij gemengd gebruik van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik geloof dat je bij de Buffalo AP wel kan kiezen welke aansluiting je gebruikt, bovendien geeft Buffalo de garantie dat het apparaat aan 802.11g gaat voldoen mbv n firmware upgrade. Zo niet, dan krijg je gratis een vervangend apparaat dat wel aan 802.11g voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik een Linksys WRT54G icm met een Linksys G 54 Mbps PCMCIA kaartje koop, dan zal dat doorgaans geen problemen opleveren? En hoef ik ook niet op zoek te gaan naar goeie plekken in mn huis om ontvangst te hebben etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26
Mn oom woont 1 blok huizen verder op (max 500 meter) in hoeverre is het mogelijk om voor een redelijk prijs onze netwerken te koppelen? Wij hebben hier al draad liggen maar mn oom krijgt zoiezo wireless spul.

En heeft er iemand ervaring met die USB WLAN - adaptertjes (van Sweex). Zijn die voor internetten goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie komt er ook wel eens op http://forum.wirelessnederland.nl??

Daar zit een user die 2 15.4 db omni`s gebruikt MET een linksys booster })

Hij heeft zo`n 2 kilometer radius zoals ik begreep.

Deeplink: http://forum.wirelessnede...=0&postorder=asc&start=15

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 17:19 . Reden: deep linkje er bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b

nightwatcher_b

Kom er ook regelmatig.
Best leuk 2 omni's 15,4 db, maar volgens mij stoort de ene antenne de andere.
Teven is het niet echt legaal he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Laatst online: 15:04
Ik heb een desktop-pc met usb-adsl-modem, m'n pa een laptop en binnenkort komen er waarschijnlijk nog 2 pc'tjes bij...
We willen goedkoop een draadloos netwerk, vooral om de internetverbinding en de printer te delen...nu weet ik dus nix af van netwerken, en hoemeer ik erover opzoek, hoe verwarrender het wordt...

situatie: onder: 1 pc met adsl en printer, boven: 2 pc's...laptop moet boven en onder kunnen...

gevraagd:
1)wat is beste: pc beneden gebruiken als server voor printer-en internetsharing (met een usb/pci-adapter)...
óf:wireless router met ingebouwde adsl-modem en printersharing???

2)hoe zit dat met accespoints...is één wireless-netwerkkaart per pc/laptop dan niet genoeg???

Jullie kunnen mij gerust een nOOb noemen op dit gebied, maar ik vind het heel verwarrend, dus plz...kan er iemand opheldering brengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:22:
Dus als ik een Linksys WRT54G icm met een Linksys G 54 Mbps PCMCIA kaartje koop, dan zal dat doorgaans geen problemen opleveren? En hoef ik ook niet op zoek te gaan naar goeie plekken in mn huis om ontvangst te hebben etc.?
Ik heb dat setje ook, en het werkt bij mij perfect! Geen problemen met bereik etc. Ik heb het AP op zolder staan, en beneden, (1 houten en 1 stenen vloer), heb ik nog het volle bereik.
Ben er tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b

nightwatcher_b

tweak_master schreef op 21 May 2003 @ 14:24:
gevraagd:
1)wat is beste: pc beneden gebruiken als server voor printer-en internetsharing (met een usb/pci-adapter)...
óf:wireless router met ingebouwde adsl-modem en printersharing???

2)hoe zit dat met accespoints...is één wireless-netwerkkaart per pc/laptop dan niet genoeg???

Jullie kunnen mij gerust een nOOb noemen op dit gebied, maar ik vind het heel verwarrend, dus plz...kan er iemand opheldering brengen???
Lees dit tropic maar eens door, staan best handige dingen in.
Verder heb je bij de search veel van deze vragen hoe je een simpel draadloos netwerk kunt bouwen.
Draadloos is niet goedkoop. Als je dat wil kun je beter voor een bedraad netwerk gaan. :)
Een accespoint koppelt draadloos apparatuur aan een bedraad netwerk.
Linksys is bijvoorbeeld een veel gebruikt merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Laatst online: 15:04
nightwatcher_b schreef op 22 mei 2003 @ 10:22:
[...]

Lees dit tropic maar eens door, staan best handige dingen in.
Verder heb je bij de search veel van deze vragen hoe je een simpel draadloos netwerk kunt bouwen.
Draadloos is niet goedkoop. Als je dat wil kun je beter voor een bedraad netwerk gaan. :)
Een accespoint koppelt draadloos apparatuur aan een bedraad netwerk.
Linksys is bijvoorbeeld een veel gebruikt merk.
Jah, daar ben ik nu al een heel tijdje mee bezig :)

Hier staat een overzichtje dat ik heb gemaakt met Linksys-producten en de prijzen van www.mpl.be...maar hier komt een 802.11G netwerkje goedkoper uit dan een 802.11B-netwerkje :? 8)7
Kan er iemand mij zeggen wat ik over het hooft heb gezien, en of dit allemaal klopt???
't Is een dure bedoening, dus wil ik ook eerst zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik ben bezig met een wireless project in zoetermeer.
proberen de hele stad een wireless netwerk te maken.
zou leuk zijn als mede GoTters die in zoetermeer wonen mee zouden willen doen,
testen, bouwen, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 11:24
Heb je die router nog te koop ?

Dit vond ik op deze -=: Het Grote Wireless Topic :=- pagina van jou :

Ik heb er nog een te koop, een linksys wrt54g. Drie weken oud, met bon, garantie, doos etc. Deze is over past niet meer in het netwerk (wireless wilbertoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
Ik heb een Draytek 2200E routertje
werkt voor de rest prima maar ik heb ook 2 laptops in huis en die wil ik draadloos maken en zo'n acces point direct op de router aansluiten.
Gaat ie op de uplink of op een normale?
en ik zag bij mycom dat je nu 2 standaards hebt 802.11a en 802.11b
de verschillen weet ik al maar als ik een 802.11a lankaart neem kan die op een 802.11b systeem inloggen en vicaverca of is het net zoals dat je geen mac iets op een windows bak kan draaien (zonder emu's)
En zit er ook verschillen in per merk bijv tussen een 3com en een edimax.

Alvast Bedankt voor dit stukkie te lezen
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.