-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

hey cute briney warneer is je wireless-info website klaar?
ik ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58961

Heb je al eens gechecked hoe je instellingen staan. Zelf had ik als betrekkelijke newbie op ADSL een gek probleem op mijn desktop (de upload was sneller dan de download). Voor de gein een via www.dslreports.com hun tool gebruikt voor het nalopen van de instellingen. Bleek dat de RWIN-waarde veel te laag stond. Na wat experimenteren draait het nu als een zonnetje :)

Overigens is upload altijd langzamer dan dowload bij ADSL (asymmetric, weet je wel)
BIM schreef op 25 April 2002 @ 13:02:
Koffie: ik ben benieuwd naar de data, want ik heb volgens mij een slechte verbinding op de 1 of andere manier.

Ik haal max 400 kbyte/seconde en dat vind ik eigenlijk een beetje weinig.

Tis nooit beter geweest. Ook niet voor die 30 -> 100mw mod van de WAP11.

Situatie:
1x WAP11
2x Orinoco silver
1x dell 802.11b (orinoco gold)
Ook direct van orinoco -> orinoco gaat niet sneller.

Is dit normaal?
(divxje versturen duurt 50 minuten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik wil met een vriend van mij een wireless verbinding maken over ong. 2,5 - 3 km.... :)
hiervoor gaan wij zelf 2 helix antennes maken die dus op elkaar gericht staan... de verbinding wordt dus:

(ik) switch --> AP --> Helix --> lucht... heel veel lucht... --> helix --> AP --> hub (vriend)

het schijnt mogelijk te zijn, en dus moet dat nodig worden uitgeprobeert... >:)
sites:
http://helix.remco.tk/
http://www.wireless.org.au/~jhecker/
http://www.wireless.org.au/~jhecker/helix/helical.html

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Hmm, is dat een 10Mbit of een 100Mbit hub bij je vriend?.. Denk dat je in de praktijk beter een switchje ertussen kunt planten als die hub op 100Mbit is, aangezien je anders erg veel collisions krijgt... En die kleine 5poorts 10/100 switchjes kosten ook bijna niets meer tegenwoordig.. In ieder geval hoeft je vriend dan niet tot de ontdekking te komen dat het netwerk geclogd wordt. Eventueel de verbinding van hub naar switch en dan naar ap kun je ook nog doen, de switch houdt wel bij welke mac adressen aan welke poort verbonden zijn...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:58
ik zoek me rot op het net naar pigtails voor een fatsoenlijke prijs...

iemand ook zin in een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ik zit zelf ook te kijken naar een AP/PCMCIA combinatie. Uit luiheid ben ik beperkt tot de producten van de Mycom. Deze hebben een edimax combi en een Asus combi. Van de edimax heb ik de voorgaande pagina's al begrepen dat je daar niet teveel van moet verwachten, maar over het asus setje heb ik niks gezien; vandaar mijn vraag:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Asus WL-300/WL-100 combinatie.
Met ervaringen bedoel ik:
- wat is bereik/snelheid door het huis heen?
- kun je in de tuin zitten als AP aan andere kant van het huis staat?
- is de configuratie via SNMP een beetje redelijk?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:47
Kent iemand hier de Safeway wireless PCMCIA-card en de Safeway USB? Ben van plan beide aan te schaffen. Zijn 60 + 70 euro is slechts 130 euro voor een WiFi netwerkje. Alleen, werkt het?
Als iemand er een heeft, kan die daar dan een foto van maken?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
En nog een vraag:
Hoe zit het met het stroomverbruik van zo'n PCMCIA card in je laptop? Is je batterij met zo'n ding 2x zo snel leeg of valt dat wel erg mee. Ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Nou, om op deze vragen dan maar zelf antwoord te geven (ik heb het inmiddels aangeschaft):_/-\o_

Safeway (of Sweex, dat is onderling volgens mij uitwisselbaar) WiFi netwerk werkt perfect! Ziet er helemaal niet goedkoop uit of zo en de performance is perfect. De in de praktijk hoogst haalbare snelheid van ca 5,5 Mbps (ja, ik bedoel dus ca. 550.000 bytes p/s) haalt ie binnen de 10 meter met gemak (ik schat zelfs 6 Mbps).:P
Het is een gewone P2P verbinding van een PCMCIA en een USB variant.

En dat allemaal voor slechts 133 Euro in totaal! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 03-05 13:46
De in de praktijk hoogst haalbare snelheid van ca 5,5 Mbps (ja, ik bedoel dus ca. 550.000 bytes p/s) haalt ie binnen de 10 meter met gemak (ik schat zelfs 6 Mbps).:P
Ehm, ik wil niet flauw doen, maar hoezo "in de praktijk hoogst haalbare snelheid van 5.5 Mbps"???? Of je hebt hele dikke muren ertussen of je hebt dus brak spul gekocht... :? (of je settings zijn flink brak).

Ik tiep dit nu op mijn laptop, met een el cheapo Edimax WiFi kaartje, connected via mijn buurman, die een Apple Airport (witte versie) heeft staan. Zitten twee dikke betonnen muren tussen, en zelfs als mijn buurman nu ook achter zijn Appletje zit (precies in lijn tussen ikke en het AP) (en die buurman is nogal fors >:))... 11 Mbps hier --> signal strength "excellent" vindt Windoze XP.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
stroomverbruik gaat inderdaad harder effe tussendoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 21:03
Jij haalt echt geen 11 mbit/s snelheid ;)
Dat komt onder andere doordat de verbinding half-duplex is en er veel bandbreedte gebruikt wordt voor foutcorrectie.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Hij geeft toch echt 11 Mbps aan. Als ik bijvoorbeeld buiten op straat een stukkie van de flat wegloop gaat dat omlaag naar 5.5 Mbps. Daar is het WiFi protocol op gebouwd. En ja, ik zal natuurlijk niet de volle 11 Mbps halen in de praktijk, maar 5.5 is wel erg laag hoor.

Ter vergelijking: op een 100 Mbps netwerk haal je ook geen 100 Mbps maar toch wel 90. 10% overhead ongeveer. En voor zover ik weet is WiFi geen half-duplex???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Wired en wireless kan je absoluut niet met elkaar vergelijken.
Er kan heel erg makkelijk storing optreden met wireless, en om dat op te vangen en zelfs de foutcorrectie mogelijk te maken is bandbreedte nodig. De verbinding is inderdaad wel 11 mbit/s, maar wat daar vanwege die foutcorrectie e.d. over blijft is toch echt n stuk minder.
Ik zou zeggen; test het gewoon eens, dan zie je dat zelfs als de ap en client naast elkaar staan je nog steeds maximaal zo'n 6 mbit/s haalt.

[ Voor 17% gewijzigd door FatalError op 18-01-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Zaphod_b: pomp eens een 100 MB file over naar je buurman. Als je dat echt onder de 3 minuten ligt, dan ga ik alsnog voor Edimax. Maar nogmaals: ik geloof er niet in. Incl foutcorrectie e.d. haal je niet meer dan 5,5 a 6 mBits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 15:06

DrDrax

Bacdafucup

Anoniem: 55376 schreef op 29 November 2002 @ 09:13:
RG 58 Buitendiam. 5.0 mm
Aircell 7 - Buitendiam. 7,3 mm
RG 213 - Buitendiam. 10,3 mm
H 2000 Flex - Buitendiam. 10,3 mm
Aircom Plus - Buitendiam. 10,8 mm

Wat is de beste coaxkabel voor de 2,4 MHz frequentie.
Dus welke heeft de minimaalste demping. :*)
Ecoflex 15 is tha best ...(buiten diameter tuinslang)

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Wat dacht je van LMR-1700, buitendiameter tuinslang maal 1.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Laatst online: 20-03 22:12
FatalError schreef op 18 January 2003 @ 21:22:
Wat dacht je van LMR-1700, buitendiameter tuinslang maal 1.5 :)
Als je maar weet dat ik die niet ga bestellen .. ;)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24456

ik weet dat de aircom plus een zeer goede kabel is met zeer weinig demping omdat hij ook weleens gebruikt wordt als speakerkabel, en juist daar luisterd het heel precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24456

Ja ja luistert met en d.

Verder had ik ook een ook vraag.
Ik woon ongeveer 100 tot 150 meter bij mijn vader vandaan, nu wil ik een draadloos netwerkje opzetten zodat we gezamelijk op adsl kunnen.
Mijn broertje woont ook bij mijn vader die wil natuurlijk ook adsl, nu dacht ik zelf: een multimodem adsl isdn, een wireless router, een externe buiten antenne en bij mij thuis een wireless netwerkkaart met externe buiten antenne. Mijn broertje en m'n vader dus gewoon wired aangesloten op de multimodem. Nu moet ik zeggen dat ik zeker geen expert in netwerken maar ik wil dit als een leuk projektje doen.

Overigens hebben sommige het ook vaak over een acces point is dit ipv een wireless router of zie ik het weer verkeerd.

Opmerkingen of verbeteringen hoor ik zeer graag, ik ben een leek op netwerk gebied dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met merken en types die ik het beste kan gebruiken.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
ik zal het eens testen met een bestandje van 100 Mb, inderdaad wel eens interessant! binnenkort meer over de bevindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
OK, even mijn precieze bevindingen:
Een copy van een precies 100 MB file duurde 2:45. Dat is nog sneller dan ik dacht. Ruim 6 mbps.
Ben benieuwd naar andermans ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Wil zelf binnen kort ook een Wireless netwerk aan gaan leggen. Nu twijfel ik tussen de U.S. Robotics Wireless DSL 22Mbps Router en de E-Tech draadloos Router, kosten nagenoeg het zelfde.Voor welke zouden jullie gaan??

E-tech:

Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde Wireless Access Point en 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.
Ingebouwde wireless access point 11Mbps, 128 bit encryptie
Ingebouwde firewall met SPI, zeer uitgebreide configuratiemogelijkhedenOndersteunt PPPoE, PPTP/VPN
Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
Ondersteunt Virtual Private Network (VPN)
WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)
Static Routing Table
Ondersteunt Access Control
Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
Ondersteunt Visual Computer
Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
Externe antenne (13cm) voor optimaal ontvangst bereik (connector: TNC Reverse male)
Outdoor bereik tot 120 meter, indoor bereik tot 40 meter
Optionele buiten antenne beschikbaar voor een bereik tot 250m rondom de wireless router
Ondersteunt Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed en nog veel meer!
Switch met 4 poorten 10/100Mbps
1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
Eenvoudig te configureren via web browser
Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
Ingebouwde DHCP-server voor LAN
Ondersteunt wijzigen van MAC adres

U.S. Robotics :

Broadband Internet sharing
2 auto-sensing 10/100 Mbps LAN Ethernet ports
VPN support: PPTP/IPSec pass-through
Printer sharing
Firewall (using Network Address Translation technology)
DHCP server
Web-based configuration utilities
Access Control
Virtual Server (User-Definable Port Forwarding)
User-Definable Application Sensing Tunnel
DMZ Host
U.S. Robotics Wireless Access 802.11b DSSS compatible, with high data 22/11/5.5/2 /1 Mbps
64-bit, 128-bit, or 256-bit (optional) key WEP (Wired Equivalent Privacy) wireless data encryption for security
Full support for 802.11b Open and Shared key Authentication
AP Management through standard Web browsers
Roaming capability
Seamless connectivity to wired Ethernet 802.3 10Base-T and PC network LANs augments existing networks quickly and easily
Dynamic IP Address assignment via DHCP or Static IP Address assignment by the custom utility
AP firmware upgrades available through FTP transfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Heb nu zo'n 150 postings hier doorgelezen maar tis me nog niet echt duidelijk.
Het IS mogelijk om ZONDER AP een Wireless Lan aan te leggen PCMCIA <=> USB

Welke kaarten kan ik hier dan het beste voor gebruiken? Gaat om een Laptop vs Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Dionisus19 schreef op 21 januari 2003 @ 14:26:
Heb nu zo'n 150 postings hier doorgelezen maar tis me nog niet echt duidelijk.
Het IS mogelijk om ZONDER AP een Wireless Lan aan te leggen PCMCIA <=> USB

Welke kaarten kan ik hier dan het beste voor gebruiken? Gaat om een Laptop vs Desktop
JA! KAN! Net nog gedaan (USB - PCMCIA), en works like a charm :)
Ik heb zo ongeveer de goedkoopste kaarten hier (safeway/sweex). Wil je meer dan 2 apparaten, dan heb je dus wel AP nodig. :+

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-01-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76558

Oke, ik heb nu deze hele topic doorgelezen en nog geen een keer mijn probleem tegen gekomen.

Hoe krijg ik de wmp11 en de wcp11 in de ad-hoc modus??? Iemand die mij hierbij kan helpen??

En is er dan ook iemand die weet of je een ad-hoc verbinding mac gebonden kunt maken en zo ja, hoe dan??

groeten Bieuwe

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 76558 op 23-01-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Heeft er dan niemand de door mij aan gegeven Wireless Routers,de E-tech draadloos router of US Robotics Wireless DSL 22Mps Router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55236

Ik heb een vraagje.
Nu werk ik met een netwerk met gewone realtek nic's en een CAT5 die door heel het huis loopt ( :'( ). Deuren moeten nu op een kier blijven staan enz... ( :( )
Ik wil echt wel dat het opgelost raakt maar wij wonen in een flat en daardoor kunnen wij niet door de muren gaan boren. De enige oplossing lijkt draadloos maar mijn moeder zegt dat ze op haar werk ook getest hebben met een draadloos netwerk en dat het een hoog percentage uitvalt, en het ook niet gaat lukken omdat er staal in onze muren zit. Heeft zij gelijk? Kan het dat zo'n netwerk veel uitvalt en soms niet werkt omdat er staal in de betonnen muren zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 19:48

BrZ

Anoniem: 55236 schreef op 28 January 2003 @ 23:09:
Kan het dat zo'n netwerk veel uitvalt en soms niet werkt omdat er staal in de betonnen muren zit?
Bij mij thuis zijn de plafonds/vloeren van gewapend beton, en wireless kan ik vanaf de zolder de begane grond bereiken, door 2x 30cm gewapend beton, en dat gaat dus probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Het hangt enorm af van de apparatuur die je gebruikt. Crap apparatuur red het dezelfde kamer nog niet uit, betere apparatuur red het (zonder externe antennes) tot in de tuin en in de straat voor je huis en bij de buren...
Een veel gebruikte succesformule is: Een accesspoint van Linksys, de WAP11, en Orinoco of Avaya of Lucent (zijn alle 3 hetzelfde alleen ander merkje) pcmcia kaart in de laptop.
Met vaste computers zul je even moeten kijken bij linksys voor een pci adapter, lijkt me...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55236

Het is gewoon om een bestaand netwerk te vervangen (2PCs met in elk een gewoon netwerkkaartje en daartussen een kabel)

Om iets kwalitatief te hebben, ben je dan tegen de 300+ euro kwijt? Ik heb eens gekeken in de pricewatch maar ik weet nog niet goed naar welke producten ik moet kijken dus dat kan fout zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 55236 op 29-01-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Een accesspoint heb je dus in ieder geval nodig (de Linksys WAP11 gaat voor ongeveer 150 euro over de toonbank) en dan nog een PCI wlan adapter, ik gok op zo'n 100 euro.. Je internet uplink blijft verder gewoon aan een computer zitten.
De situatie die je dan krijgt:

internet----PC--X--accesspoint~~~~~~~wlan adapter in PC2

---- = bedraad
-X- = bedraad, cross cable
~~ = wireless

In PC1 hoef je dus niets te veranderen. Alleen in PC2 moet je de UTP nic vervangen door een WLAN nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Kan ik met twee Linksys WAP11 v2.2 access points de volgende setup maken?

client1 .. clientN -> WiFi -> AP2 -> WiFi -> AP1 -> ethernet -> router -> chello

Het gaat dus om de WiFi verbinding tussen de access points, die moet op zich kunnen, maar kunnen er dan ook nog clients bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Is opzich mogelijk, als je ze flasht naar een andere firmware (namelijk, die van de D-link DWL900AP+, of je koopt meteen deze accesspoints) dan kun je de ene accesspoint normaal laten draaien en de andere kun je in "repeater" modus zetten. Het is dan meteen een accesspoint, maar ook een draadloze verbinding naar de andere accesspoint. De AP in normale modus zal dan met ethernet aan de router hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Is dat niet.. ehm.. gevaarlijk, kan ik zo'n ding niet kapotflashen? Enneh, heb ik dan nog wel een web interfaceje?
Is die D-link dan verder precies hetzelfde, dat die firmware gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Tja, garantie ben je uiteraard kwijt na het flashen, maar opzich gaat het praktisch altijd wel goed (laat ik het zo zeggen, ik heb ook een situatie gezien waarbij het NIET goed ging, maar ook daar was het door wat speciaal handelen weer op te lossen...)
De D-link dwl900ap+ firmware kan zonder problemen in de Linksys wap11 v2.2 worden geladen. De apparaten zijn, op de vormgeving na, identiek. Een webinterface zul je dus ook blijven houden, al zal de look & feel uiteraard veranderen in die van het D-link accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Das mooi, bedankt voor je hulp. Ik zal er morgen even eentje onder handen nemen, en de resultaten plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

JeroenT

hoi!

Ik heb ook alle WAP11 's geflashed naar een D-link DWL900AP :)

En ze allebei op 22mbit gezet en haal nu met gemak 800 kb/s wat voorheen met de linksys firmware niet ging (+- 550 kb/s).

En je hebt een paar nieuwe functies :
- site survey scan
- repeater functie
- instelbaar uitgangsvermogen

Volgens mij bestwel genoeg redenen waarom je je Linksys wil upgraden naar de DWL900AP :)

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 29-01-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zo, ze zijn allebei geflashed, en de repeater werkt goed! precies wat ik wou. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
schopje,zonde als deze dicht gaat en je niet meer kan replyen, moeten toch wel tweakers zat zijnmet wireless netwerk

[ Voor 35% gewijzigd door euro op 12-02-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70581

Bij mij thuis heb ik nu de volgende situatie :

[Draytek 2600WE(ADSL modem/AP)] ----- cat5 kabel ---->[realtek kaartje]-->pc1
| |
| &#9492;----- [Linksys WUSB11 Client ]--->pc2
|
&#9492;--------> [Linksys WUSB11 Client] ---> pc3

Afstand tussen modem en pc2 & pc3 is ongeveer 40m .
Alles werkt, is allemaal met 64-bit encryptie, ping zit meestal tussen de 3 - 6 ms, (vanaf pc1 naar 2 of 3)
Elke computer heeft verbinding met internet, (TweakDSL 1024 :P )
Maar ik ben niet tevreden. Het gaat allemaal wat langzaam, is het op een of andere manier door te flashen niet te upgraden naar 22 Mbit?
Ik zie op verschillende posts dat mensen hun wireless spul upgraden, en flashen, maar waar haal je deze firmware vandaan?

-------

Voor mensen die een Wireless Lan willen opzetten:

http://home.wanadoo.nl/roelvanderven/situatie.jpg

Zo ist geregeld, geen extra antenne, het kantoor heeft alleen bij 1 raam staaldraad, dat stoort wel, dit wordt later weggehaald, maar de verbinding werkt goed, Signal Strength is 100% en Signal Quality is rond de 75%.
De Linksys WUSB11 Clients zijn speciaal USB, want dan heb je een losse draad, je kan zelf kiezen waar je je kastje neerzet, heb je een PCI kaart, dan heb je een hoop demping van de draden en de kast zelf, en dus heb je dan al gauw een antenne nodig.
Hint: in WinXP, niet de setup runnen van deze dingetjes, gewoon in hardware manager installeren en de drivers op de cd vinden. Anders blijf je bezig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door F1rst0ne - Wednesday 12 February 2003 15:56

Oke, ik postte net dit berichtje, maar als ik verderlees, zie ik dat mensen reply's hebben gepost ; vanavond 19.30u!!!! Hoe kan dat nou? :+
tis nu 16.17.....beetje vreemd? }:O }:O }:O

Kd8 k post t ff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Laatst online: 07-03 18:35
Even wat gebruikerservaringen:

Ik heb van het weekend een (basic) AP en een PCMCIA kaartje van het merk SWEEX gekocht. De prijs was zeer laag (resp 139 en 59 euro), maar het is redelijk mooi spul. De PCMCIA kaart heeft een verdikking en geen extra antenne oid, het AP is een veticaal geplaatst apparaat met drie LED's aan de voorkant en een aansluiting voor een extra antenne aan de achterkant. Het AP is te configureren via een (bijgeleverde) USB kabel en via SNMP.

Het configureren van het AP ging erg simpel en was geen probleem en ook de connectie met de router (voor DHCP en zo) ging vlekkeloos.
Het enige probleem was eigenlijk het installeren van de WNIC onder windows ME. Omdat ik toch al over wilde stappen op win2k leek me dit een mooie gelegenheid waarna het kaartje ook zonder problemen werd geïnstalleerd.

Het bereik valt erg mee; mijn AP staat in een kamer aan de voorkant van het huis en ik heb een goed bereik tot achter in de achtertuin (hemelsbreed 17 meter en 2 muren); de netwerksnelheid heb ik niet getest, maar downloaden ging op volledige ADSL snelheid (54 kB/s).

Al met al dus een setje wat het aanraden waard is.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Ik heb een paar vraagjes:

- Hebben alle PCMCIA wireless kaartjes zo'n uitstulpsel? Ik zou graag een kaartje hebben die dat niet heeft, vanwege de ruimte die het inneemt; ik wil namelijk het kaartje niet constant in en uit mijn laptop moeten halen,en mijn laptop past nu vrij nauwkeurig in mijn koffer. Als het wel moet, omdat het signaal anders te zwak zou worden, dan is het jammer maar helaas natuurlijk.

- Heeft iemand hier al wat WiFi kaartjes met Linux getest, en goed bevonden? Zo ja, welke?

- Dezelfde vragen als hierboven, maar dan specifiek voor 802.11g kaartjes (54 Mbit).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand of je die Linksys Signal Booster ook op andere merken kan schroeven? En komt ie in Nederland? Zo ja , wanneer?

Altijd goedkoper als een antenne. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Anoniem: 70581 schreef op 16 February 2003 @ 18:07:
Weet er iemand of je die Linksys Signal Booster ook op andere merken kan schroeven? En komt ie in Nederland? Zo ja , wanneer?

Altijd goedkoper als een antenne. >:)
Dingen lijken leuk alleen zit je met het probleem dat je beide antenne's MOET gebruiken met die booster.

De ene wordt voor zenden gebruikt en de andere voor ontvangen en dit is gewoon niet te veranderen in de booster.
Waardoor een externe antenne aansluiten wel heel wat lastiger maakt omdat je dus nu 2 buiten antenne's moet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 11:44

Jimbolino

troep.com

De ene wordt voor zenden gebruikt en de andere voor ontvangen en dit is gewoon niet te veranderen in de booster.
Waardoor een externe antenne aansluiten wel heel wat lastiger maakt omdat je dus nu 2 buiten antenne's moet hebben.
- of je knoopt ze gewoon weer allebei aan elkaar ?
- of je zorgt dat de "zend" antenne wordt aangesloten op de buiten antenne, en de ontvangst niet ?
- of heb ik er geen verstand van :P

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Ik heb hier een Linksys BEFW11S4, en ik draai Windows XP. De eerste dag zag XP dat ding keurig via UPnP als "Residential Gateway"... en kon ik met MSN files versturen en ontvangen.

Nu kan ik alleen nog maar ontvangen, en ziet XP de residential gateway niet meer. UPnP is dus fucked op de 1 of andere manier.

Ik heb firmware 1.43.3z ETSI, Nov 27 2002...

Ik wil liever niet de harde reset doen v/d Linksys want dan ben ik mijn settings weer kwijt...

Iemand een oplossing?

P.S. Windows XP bak is via normale UTP verbonden.

[ Voor 7% gewijzigd door zaphod_b op 21-02-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 24-04 12:58
We nemen maar even aan dat je geen BEFW11S4 v2 hebt, maar een 'normale'. Lijkt er gewoon op dat je je firmware even moet updaten naar 1.44.2. In de fix list staat overigens dat er UPnP bugs zijn gerepareerd.

Downloaden op http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=17 en updaten die hap (met behoud van instellingen; dus niet terug naar factory defaults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
ik heb een versie 2 (heb 'm net een week).... toch nog maar effe kijken naar die firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Jimbolino schreef op 16 February 2003 @ 20:27:
[...]
- of je knoopt ze gewoon weer allebei aan elkaar ?
- of je zorgt dat de "zend" antenne wordt aangesloten op de buiten antenne, en de ontvangst niet ?
- of heb ik er geen verstand van :P
Hehe , Je kunt ze in principe aan elkaar knopen als je een PIN diode multiplexer kunt maken die op 2.4ghz superverliesvrij is.

Oftewel dat is bijna niet te doen... ;)

Ik denk dat die boosters leuk zijn voor in huis , maar met externe antenne's heb je zoiets niet echt nodig.
Kijk naar mensen die gewoon zonder versterkers al meerdere KM's halen.

En als je door een stad heen moet stralen heb je echt veel meer aan hoogte + vrij zicht dan aan een versterker van 100 watt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Gebruikers ervaring:
gekocht

Linksys, AP WAP11
linksys, PCM/CA wap11

bevalt zeer goed, wel gelijk WEP aanzetten!
ga binnenkort een rondje wardriven !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/antenne.jpg
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/ap2.jpg
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/ap.jpg

Dit is voor n verbinding van 600 meter ongeveer, ik haal 600 kbyte/s down en ongeveer 400-450 kbyte/s up. Op de foto's zie je n 19dB antenne, gekocht bij http://www.fab-corp.com, aangesloten met ongeveer 6 meter Aircom Plus kabel op n D-Link DWL-900AP+.
Het signaal is dermate goed, dat als ik de accesspoint op de laagste stand zet (10dB, de andere standen zijn: 13dB, 16dB en 19dB) ik nog steeds deze goede snelheden haal.
De andere kant van de verbinding komt binnenkort aan de beurt :)

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 24-02-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

Ik ben het overzicht een beetje kwijt, ik zit nu een paar uur al te lezen en ik kom er niet helemaal uit.

• Ik wil gewoon binnenshuis en om het huis met mn laptop draadloos kunnen internetten (doh :))
• prijsverschil tussen de Linksys WAP11 en WRT54G is niet erg groot
• WAP11 is te hacken naar 20 dBm, en de WRT54G is 15dBm. Ik las dat de hack echter niet altijd toe te passen is, omdat de nieuwe versie al 20dBm is? Ook las ik dat je met de hack van 11Mbps naar 22 en zelfs 44Mbps kan gaan; kan dit met alle modellen of alleen de oude? De oude herken je aan de USB aansluiting geloof ik?

Het probleem is nu dat 15dBm me wel genoeg lijkt voor thuis, maar als ik eventueel nog een keer met een vriend een draadloos netwerk wil opzetten (2 straten verderop), is dan die 15 dBm een beperking? Of is het zo dat je dat met een goede antenne gewoon kan omzeilen?

Dus zouden jullie de WRT54G nemen of een WAP11 (oude versie)? Ik weet dat er nog firmware problemen zijn met de WRT54G, maar ik vertrouw er wel op dat die dingen verholpen worden.

Ik heb inmiddels nog meer gelezen en ik zie bij die antennes staan "gain nn dB" dus mijn aanname lijkt me wel ok. Gewoon een WRT54G nemen dus?

[ Voor 11% gewijzigd door T.T. op 25-02-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Laatst online: 20-03 22:12
T.T. schreef op 25 February 2003 @ 13:18:
Ik ben het overzicht een beetje kwijt, ik zit nu een paar uur al te lezen en ik kom er niet helemaal uit.

• Ik wil gewoon binnenshuis en om het huis met mn laptop draadloos kunnen internetten (doh :))
• prijsverschil tussen de Linksys WAP11 en WRT54G is niet erg groot
• WAP11 is te hacken naar 20 dBm, en de WRT54G is 15dBm. Ik las dat de hack echter niet altijd toe te passen is, omdat de nieuwe versie al 20dBm is? Ook las ik dat je met de hack van 11Mbps naar 22 en zelfs 44Mbps kan gaan; kan dit met alle modellen of alleen de oude? De oude herken je aan de USB aansluiting geloof ik?
de oude wap11 met de usb is denk ik nergens meer leverbaar, alleen de nieuwe versie (waar de hack niet meer werkt en niet meer nodig is).
Het probleem is nu dat 15dBm me wel genoeg lijkt voor thuis, maar als ik eventueel nog een keer met een vriend een draadloos netwerk wil opzetten (2 straten verderop), is dan die 15 dBm een beperking? Of is het zo dat je dat met een goede antenne gewoon kan omzeilen?
hangt er van af wat er allemaal tussen zit, 2 straten hoeveel meter is dat ?
Dus zouden jullie de WRT54G nemen of een WAP11 (oude versie)? Ik weet dat er nog firmware problemen zijn met de WRT54G, maar ik vertrouw er wel op dat die dingen verholpen worden.
Ik heb inmiddels nog meer gelezen en ik zie bij die antennes staan "gain nn dB" dus mijn aanname lijkt me wel ok. Gewoon een WRT54G nemen dus?
heb je een zichtverbinding dan moet het mogelijk zijn, bij geen zicht TESTEN.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17190

ik zit ook met een wireless probleem/vraag, deze heb ik echter net al in een nieuw topic gezet, 't gaat over data (wep) encryption en staat hierzo:
[rml]"[ WinXp] sitecom wireless kit 2: data enc"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

l.d._ schreef op 25 February 2003 @ 19:03:
heb je een zichtverbinding dan moet het mogelijk zijn, bij geen zicht TESTEN.
thanks voor je feedback, ik heb het maar besteld omdat het prijsverschil met de 11mbit variant niet erg groot is. Eventuele problemen met uitbreiden later zie ik dan wel weer, het ziet er voorlopig naar uit dat we geen connectie kunnen maken omdat we geen line of sight hebben. Het plaatsen van 5m hoge masten gaat me weer iets te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
@T.T.
De oude herken je aan de USB aansluiting geloof ik?
Dat zijn de hele oude modellen :)

De WAP11 v2.2 is wat jij zoekt. Deze maand zijn de WAP11 v2.6 op de markt gekomen. Voor zo ver het er naar uit ziet is de chipset het zelfde gebleven en betreft het en kleine technische aanpassing op een ander vlak. Dus de hack op v2.2 zal vermoedelijk ook gewoon op v2.6 werken. Vermoedelijk, want ik heb het nog niet uitgeprobeerd. En wat andere schrijven op het internet neem ik niet voor zoete koek aan. Behalve als ze er bij wireless Leiden melding van maken geloof ik het ook ;)

Als je een draadloos netwerk met 2 straten verderop wil maken is de antenne die je gebruikt veel belangrijker dan de output.

Probeer een WAP11 v2.2 op de kop te tikken. Die liggen vast nog wel ergens op de plank. Dan weet je zeker dat je het maximale uit je AP kan halen voor weinig geld.
B.T.W. is in de gehackte WAP11 (ook wel d-LinkSys genoemt ;) ) ook het uitzend vermogen in 4 stappen te regelen.

[ Voor 7% gewijzigd door trankilo op 26-02-2003 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Heb vandaag mijn US Robotics Wireless Router opgehaald, 22 Mpbs
linkje : http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/index.html

Zal mijn bevindingen posten zodra ik de router heb aangesloten en volgende week krijg ik ook een PCcard binnen van US Robotics voor me laptop, zal ik ook info over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23

s3n

Wie kan mij advies geven over het volgende.

Situatie nu:
AP: Linksys Wap11 met D-link firmware
In mn laptop: Linksys Wpc 11

Het AP staat op zolder op de televisie :)
Met mn laptop kan ik 4 huizen verder in de woonkamer nog internetten, maar het signaal is wel heel erg zwak.

Wat is de bedoeling:
De bedoeling is dat er een verbinding komt tussen mijn AP en een pc 9 huizen verderop.
Ik heb geen id hoeveel Mw die pcmcia kaart uitzend, maar als dat 100Mw is kom ik dus nooit 9 huizen verderop.

Is het mogelijk om met een 100Mw pcmcia kaart 9 huizen verder (door de muren) heen te gaan. En wat is anders een betaalbare oplossing..
Kabeltje trekken zie ik zelf niet zo zitten, en ik ben bang mijn buren ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65830

door 9 huizen?
makkie!
Ik kom door een dicht bos van 2 km heen met een richtantenne! (ook 100mWatt)
En daar staan ook nog eens 3 huizen tussen!

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Een richtantenne werkt in zijn situatie natuurlijk VEEL beter dan de omni antenne in n laptopkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23

s3n

Anoniem: 65830 schreef op 09 March 2003 @ 12:44:
door 9 huizen?
makkie!
Ik kom door een dicht bos van 2 km heen met een richtantenne! (ook 100mWatt)
En daar staan ook nog eens 3 huizen tussen!

Succes :)
Als ik bijvoorbeeld de Linksys WMP11 neem..
Deze heeft net als mn AP een externe atenne. Komt deze dan door die muren heen, of moeten er ook nog 2 sterkere atenne's aan (eventueel buiten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 25-04 14:12
Heb serieus heel het topic doorgelezen (nee, ik heb niets beters te doen);

Zijn er misschien mensen geintreseerd in het opzetten van een wireless Roosendaal???

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

DiEPVRiESKiP, ik denk dat je het beste even je vraag kunt herhalen op het forum van Wireless Nederland en/of op het forum van HubHop, dan heb je misschien wat sneller contact met mensen dan hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 25-04 14:12
Zal het eens proberen, bedankt voor de tip

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11-2024

AdLentis

Gadget Inspector

Ik zie het niet echt zitten om dit hele topic door te spitten, dus vraag ik het maar ff aan mensen die het hebben bijgehouden: Ondersteund het wireless broadband home station van Sitecom UPnP? Zo niet, welk soortgelijk apparaat doet dat wel?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Mijn ervaringen met de US Robotics Wireless Router 22 Mpbs
linkje : http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/index.html

De U.S. Robotics Wireless Router is een reuze makkelijke Router,
aansluiten en meteen werken, nog geen 1 minuut werk.
Alleen heb 2 keer de stroom van me router af moeten halen, omdat ik geen internet verbinding had/kreeg.
Heb al 2 PC's er aan gehad en werkte.
Kan niet wachten op de PC-kaart voor me laptop, ben benieuwdt naar het wireless bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Die USRobotics is technisch gelijk aan onder andere de Linksys WAP11 2.2 en D-Link DWL-900AP+ D-Link is van deze drie het snelst met firmware updates. Linksys laat diverse mogelijkheden onbenut door deze niet in de firmware op te nemen. Gelukkig voor USRobotics en Linksys gebruikers is het mogelijk om n (iets aangepaste) D-Link firmware op de USR en Linksys te flashen, zie daarvoor http://www.beverwijk-wireless.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

wow! , vanavond hadden we de Linksys omgeflashed naar de 2.52 firmware van D-Link!

Resultaten tot nu toe :

1040 kb/s in windows share transfer
1170 kb/s in ftp transfer :9~

Zeeer positief :D , ik kan het bijna niet geloven dat D-Link die 11mbit krengen zover kan pushen... met de standaard linksys firmware kom ik namenlijk niet boven de 600kb/s uit.

Mijn volgende accespoint wordt dan ook zeker een echte d-link :P

Ongelooflijk gewoon.. en dat met 802.11b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dat geintje werkt enkel met andere apparatuur met TexasInstruments ACX100 chipset. Maar daarom is het nog niet minder indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

Ok nu mijn vraag:

Ik woon achteraf, en wil misschien met een paar buren een draadloos netwerk opzetten.

Ik zat te denken aan een antenne die uitzend in de omtrek, dus zonder te richten. (omdat de buren aan verschillende kanten van ons wonen). De antenne kan op onze schoorsteen, en anders aan de TV mast (maar dan wordt de kabel van de AP naar de antenne te lang gok ik, meter of 7/8)

1 buurman woont 100 meter van me vandaan, daartussen zit het gebouw van onze kwekerij. Dus daar zal ik doorheen moeten stralen (als dat lukt).

Buurman 2: op 150/200 meter, een stuk waar wat bomen in de weg staan, daar gaat de antenne niet overheen. Ik gok 3 bomen om doorheen te moeten.

Buurman 3, moet ook door die bomen, en een huis maar misschien komen we daar net overheen. De afstand is 400 meter.

Mijn vraag is dus of ik dit kan doen met een 'omtrek' antenne. En welke antennes zijn hiervoor. Dus die 400 meter door bomen en een huis bereiken.
(desnoods gaan we illegaal doen ;) )
Iig ga ik voor een WAP11 8) want daar hoor ik eigenlijk alleen wat positiefs over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Die kweerij.. bestaat die niet grotendeels uit metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar als ik de mast of schoorsteen gebruik kom ik daar wel overheen.
Een versterker kan toch zeker wel door huizen heen stralen, of is metaal te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Metaal is n ramp om doorheen te komen, dus je zal er overheen moeten.
Een versterker is in vrijwel alle situaties verboden om te gebruiken, daarom worden ze ook niet/amper in europa verkocht. Door n huis van hout en baksteen stralen is relatief goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ja het is wel te doen denk ik. Want door het dak of de muur heen (dak = golfplaten, muur is steen 20cm ofzo) Alleen de deuren zijn een probleem dan, dat is metaal van 5 tot 10 cm dik. Maar ik denk dat dat ik daar net overheen kom, teminste over de deuren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klubbheads schreef op 15 maart 2003 @ 02:17:
wow! , vanavond hadden we de Linksys omgeflashed naar de 2.52 firmware van D-Link!

Resultaten tot nu toe :

1040 kb/s in windows share transfer
1170 kb/s in ftp transfer :9~

Zeeer positief :D , ik kan het bijna niet geloven dat D-Link die 11mbit krengen zover kan pushen... met de standaard linksys firmware kom ik namenlijk niet boven de 600kb/s uit.

Mijn volgende accespoint wordt dan ook zeker een echte d-link :P

Ongelooflijk gewoon.. en dat met 802.11b _/-\o_
Behalve de snelheids verbetering, zit er ook een verbetering in bereik t.o.v. de standaard WAP11 2.2 ? Of komt ie noet verder dan die 100mwatt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

kazuka schreef op 17 March 2003 @ 11:48:
[...]

Behalve de snelheids verbetering, zit er ook een verbetering in bereik t.o.v. de standaard WAP11 2.2 ? Of komt ie noet verder dan die 100mwatt ?
Ik heb gemerkt dat de link stabieler is , en zonder drops naar 5mbit zoals voorheen.

Netstumbler geeft geen sterke toename in ontvangst weer , dus zal die 19dBm nog wel hetzelfde zijn.

Ben alleen bezig om de accespoint in een waterdicht kastje te doen en hem dan zo dicht mogelijk bij de antenne te plaatsen. :7

Ben benieuwd wat die 12 meter Aircom+ nog uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:23
Klubbheads schreef op 17 March 2003 @ 12:04:
[...]

Ik heb gemerkt dat de link stabieler is , en zonder drops naar 5mbit zoals voorheen.

Netstumbler geeft geen sterke toename in ontvangst weer , dus zal die 19dBm nog wel hetzelfde zijn.

Ben alleen bezig om de accespoint in een waterdicht kastje te doen en hem dan zo dicht mogelijk bij de antenne te plaatsen. :7

Ben benieuwd wat die 12 meter Aircom+ nog uitmaakt ;)

Wat heb je precies gedaan?
Welke Linksys AP / client adapter heb je, en welke flashfile (voor elke Dlink) heb je hierin geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45307

ik heb een linksys befw11s4 v3 en wil het vermogen van dat ding ook op 100 mwatt hebben maar is dat bij deze mogenlijk en wat moet ik doen (linkjes aub)
mijn vraag is of het router gedeelte dan nog werkt of wordt het dan een wap11
ik kom nu niet verder als de buuren dit is ogeveer 20 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Cutebritney schreef op 17 March 2003 @ 20:42:

[...]

Wat heb je precies gedaan?
Welke Linksys AP / client adapter heb je, en welke flashfile (voor elke Dlink) heb je hierin geflashed?
In elke Wap11 heb ik de nieuwste Dlink firmware geflashed , v2.52

ftp://ftp.dlink.com/Wirel...wl900AP+_firmware_252.zip

Verder heb ik nog een aantal mensen die met notebookjes ed gewoon in de buurt kunnen internetten (soort van plaatselijke ISP :+ )

Op dit moment kan ik dus van Wap11 naar Wap11 met ruim 1200 kb/s ftp-en met die Dlink firmware.
Alle andere clients , USB adapters etc trekken ongeveer 600 kb/s max.

Ik gebruik een 24dbi grid hier waar de accespoint staat.
De andere Wap11 zit aan een 19dbi gridje op ongeveer 560m (vette overkill aan signaal, voluit 100% in de USB utils)

de rest connect allemaal als client met de default antennetjes.

Binnenkort komen nog wel wat pics van de plaatselijke radartoren :D ;)

/edit
beetje kromme zinsopbouw maar ok , ik ben nog niet helemaal nuchter.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 23-03-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 07-04 14:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

een vriend en ik zitten er aan te denken om een draadloos netwerk optezetten
we wonen ongeveer 200 meter van elkaar zouden we dit doen of zijn er goedkopere oplossingen

kosten
netwerk kaartjes +/- 99 per stuk 11mbit
accespoint 129 euro
antenna 179 euro

volgens mij moetten we ook een antenna omdat die 1 km berijk heeft accespoint 120 meter

gaat dit lukken ?

en kan je dit goed beveiligen zodat ik geen vaage personen op het netwerk krijg dat mijn hd opeens leeg is ofzo

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59315

lees de wiki site van wireless leiden een door. Daar staat behoorlijk wat info over het opzetten van verschillende
links. Zelfs een link van 9 km.

Dit is een algemene tip. Want ik zie dat bijna iedereen zoiets heeft van werk dit????

Tevens heb ik in dit topic nog niks gehoord over senao. Deze w-nics geven een goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 07:25
Voor lokaal internet hier, willen ze dat ik een "brigde" koop, te weten de WET11 van LInksys.

Nu zat ik zelf meer te denken aan een compleet intern WIFI netwerkje, dus wil ik zo'n Linksys router met Switch en 2 antenne'tjes kopen.
Prettige is nl. dat die nog goedkoper is dan een WET11 ( scheeld 10 euro, maar heeft veel meer functie's )

Werkt zo'n wireless router dan ook zoals de WET 11 van LInksys doet?
Of vergis ik me daar in?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45307

ik heb een linksys befw11s4 v3 en wil het vermogen van dat ding ook op 100 mwatt hebben maar is dat bij deze mogenlijk en wat moet ik doen
mijn vraag is of het router gedeelte dan nog werkt of wordt het dan een wap11
ik kom nu niet verder als de buuren dit is ogeveer 20 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
laat ik ze ok es posten:
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/antenne.jpg
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/ap.jpg
http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/ap2.jpg

De mast is inmiddels vervangen voor n langere, gegalvaniseerde pijp en de kabel is netjes vastgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 25-03-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Heheh had ik jou digicam maar :9 ziet er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik had ook wel de originelen willen neerzetten, maar die zijn 700 kb/stuk ;)
Gemaakt met Canon Powershot G2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Nog meer gewaagde pics :o , ik ben dus net ff op de schoorsteen geklommen :

#Uitzicht vanaf de schoorsteen op de andere Wap11 , die je dus in de verte niet kunt zien :o

http://members.home.nl/jarijesa/jeroen/DSCF0006.JPG

# Wazige uitzicht op het volkspark in Enschede , en een stukje singel.

http://members.home.nl/jarijesa/jeroen/DSCF0007.JPG

# De antenne dus.

http://members.home.nl/jarijesa/jeroen/DSCF0008.JPG

# Kabeltjes , UTP en stroomvoorzieningen.

http://members.home.nl/jarijesa/jeroen/DSCF0009.JPG

# Voorzicht antenne.

http://members.home.nl/jarijesa/jeroen/DSCF0010.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Hoe heb je jouw mast bevestigt, want dat kan ik niet helemaal zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Met 2 beugels.. ik ga niet weer op dak hoor ;) 'k zit er aan te denken om er nog 1 bij te zetten ivm de stevigheid.

Hij heeft de storm een tijdje geleden prima doorstaan , alhoewel ie wel ietsiepietsie scheef staat.

Liever voorkomen dan genezen dus bij een volgende storm :P

Overigens is het wel vet om te zien dat er soms duiven en kraaien op zitten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 16:58
Anoniem: 59315 schreef op 23 March 2003 @ 17:35:
lees de wiki site van wireless leiden een door. Daar staat behoorlijk wat info over het opzetten van verschillende
links. Zelfs een link van 9 km.

Dit is een algemene tip. Want ik zie dat bijna iedereen zoiets heeft van werk dit????

Tevens heb ik in dit topic nog niks gehoord over senao. Deze w-nics geven een goede performance.
Ik heb dit weekend een werkende link gehad van 10 Kilometer (hemelsbreed).
Ik wil hiermee mijn netwerk voeden met een snelle DSL verbinding van BBned.
Ik moet alleen nog een paar wijzigingen aanbrengen aan mijn eigen locatie.
De antenne richt nu ongeveer 20 graden de verkeerde kant op.
Daarnaast wil de 8 meter Aircom Plus verkleinen naar maximaal een meter!
Ook wil ik nog even testen wanneer het regend, zodat kwaliteit een beetje getest wordt.

Weet trouwens iemand een provider waar je de bandbreedte WEL gewoon mag doorverkopen? (geen dure SDSL natuurlijk)
Natuurlijk kun je het gewoon doen maar wanneer er toch een serieus aantal klanten betalen moet je toch gaan denken om alles goed voor elkaar te hebben.
Zat zelf te denken aan TweakDSL oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
hoe zit het eigenlijk de uitwisselbaarheid van merken onderling?
als ik een linksys befw11s4 voor 129,71 € koop op routershop.nl
en 2 pcmcia kaartjes van generic voor 49,98 € ook op routershop.nl
gaat dat dan werken? ze hebben allebei de 802.11b standaard, maar ik hoorde een tijdje geleden dat dat nog niet alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70545

Ik heb een D-Link 614+ router/ap .. als ik met mijn laptop in de woonkamer/ tuin zit valt mijn wireless verbinding zo nu en dan weg .. ik neem aan dat ik dit op kan lossen door een andere antenne op mijn AP aan te sluiten? .. ik heb dit complete topic doorgenomen maar ben niet echt het antwoord tegengekomen .. moet ik dan een omni antenne aanschaffen? .. zo ja .. kan ik daar iedere willekeurige omni antenne voor aanschaffen? .. op het gebied van elektronica heb ik drie linker handen dus het moet wel een complete antenne zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
@tijsco
Dat gaat wel werken.

@burgemeester
Omni's zijn rondstraal antenne’s. Die zitten ook op je AP. Alleen hebben die maar vaak 2 dBi versterking. Als je nu bv een 8 of 10 dBi aansluit zal het signaal wel wat beter worden maar.... het vervelende is dat WI-FI radiosignalen nu eenmaal zeer slecht door dingen heen gaan. In de open lucht heb je een zeer groot bereik. Maar als het AP binnen staat houd het al snel op in de tuin (tenzij je een houten huis hebt).

En dan nog een ander punt. De omni’s stralen vrijwel allemaal de radiosignalen naar opzij uit en niet naar boven of beneden. Als je dus recht boven of onder een omni zit is de dekking zo goegd als nul. Vb, als je een omnie op het dak hebt staan is de dekking beter achter in de tuin dan dicht bij of in het huis.

Aangezien een omni nou niet bepaald goedkoop is in aanschaf. En het prijsverschil tussen omni en AP nihil is, zou ik als ik jou was een 2e AP kopen. Dan hoef je ook niet te pielen met antennes die wel werken maar je op een andere plaats weer geen dekking geven enzow. Zolang je er voor zorgt dat de SSID (en evt WEP) instellingen het zelfde zijn zal de laptop zelf het sterkste signaal kiezen. Dat heet roamen (net als bij GSM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
zoals ik hierboven al zij zit ik aan een linksys wireless router + 4 poorts switch te denken(kwam ook goed uit de pcm test mbt bereik/snelheid)
en dus ging ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn mbt msn/filetransfer. maar als ik het goed begreep kan je alleen de poorten forwarden naar 1 pc ?
houdt dat dan in dat je maar op 1 pc msn filetransfer kan doen? of begrijp ik het verkeerd?
hij heeft UPnP forwarding dus dat zou geloof ik wel moeten werken.
verder heeft ie ook port triggering en dat lijkt mij ook wel zinnig daarvoor, maar helemaal begrijpen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Je kan inderdaad een bepaalde poort maar naar één adres forwarden. Niet dat andere PC’s geen gebruik kunnen maken van die poort, het verzoek op die poort wordt alleen eerst bij dat adres afgeleverd.

Als je upnp aan zet geld dat voor alle PC’s. Je kan helaas niet bepalen of enkele of één PC maar mag upnp-en. In jou geval pakt dat goed uit omdat je dus vanaf alle PC’s, al dan niet tegelijk, kan MSM-en met audio/video/filetransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
aha, dus alles met upnp support is goed.

nog een vraagje: op de website van linksys staat bij features :
Load Balancing, and Network Traffic Filtering
houdt dat in dat ik de bandbreedte voor internet eerlijk kan verdelen (ik een beetje meer dan de rest }) )zodat niet mijn snelheid inzakt zodra mijn broertje een film(pje) gaat downloaden?

[ Voor 4% gewijzigd door tijsco op 02-04-2003 15:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor de D-Link draadloze spullen met externe antenne, zijn losse (omni) antenne's verkrijgbaar, met iets meer vermogen (5dBi ipv. 2dBi)

Heeft iemand die weleens gebruikt, of is hier weinig interesse in?
(Kan me voorstellen dat mensen of 2KM willen of tevreden zijn)

Kan iemand met een D-Link DWL-900AP+ vertellen hoeveel afstand daarmee te halen is met 2 Accesspoints? (standaard antenne)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.