-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.960 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Dus als je wilt heb je waarschijnlijk binnen een week de boel gekraakt. Bedenk wel dat dit allemaal geautomatiseerd en compleet ondetecteerbaar gebeurt.
Je hangt je laptop aan een antenne, en een weekje later heb je de keys....

Ik zeg niet dat ik dit ga doen, is nogal a-sociaal om bij iemand te gaan zitten inbreken.
Precies.. En gedurende die tijd, moet je dus een goede verbinding hebben met het punt in kwestie, en dat is vaak binnen line of sight van de antenne... En dat zal dus wel gaan opvallen als je een kleine week een auto in de buurt zet (onhandig) of het komt vroeg of laat uit, als je zelf gewoon in de buurt woont... Zal dus alleen van toepassing zijn als er echt iets te halen valt en dit op voorhand bekend is. Ik heb het dan niet over een internet verbindingkje, maar over bedrijfskritische info bijvoorbeeld...

Dus ookal zou je het doen willen, het haalt voor je als partikulier zeker niets uit... Maargoed, je doet het dus ook niet, dus all's well.. ;]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 22:10
Aangezien ik met een vervelend probleem zit met Linksys kaartjes onder XP even de volgende vraag:

Is er iemand die onder WinXP 2 Linksys PCI Wireless kaartjes in Ad-Hoc modus succesvol werkende heeft gekregen? (dus geen ping-timeouts en connectieverlies etc)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Wie kent dit: Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/550193.gif 3Com® Wireless Bluetooth USB Adapter

en zo ja is het wat.

Eventuele toepassing: twee pc met elkaar verbinden afstand 45 meter (kantoor naar mijn huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

Anoniem: 30386 schreef op 01 november 2002 @ 15:28:
Wie kent dit: [afbeelding] 3Com® Wireless Bluetooth USB Adapter

en zo ja is het wat.

Eventuele toepassing: twee pc met elkaar verbinden afstand 45 meter (kantoor naar mijn huis)
sorry dat ik jou lol moet bederven maar ik denk dat dit nooit gaat werken,

ik heb reviews gelezen over die BleuTouth stuff en je kon 2 computers un de zelfde ruimte net met elkaar verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328 schreef op 01 november 2002 @ 15:48:
[...]

sorry dat ik jou lol moet bederven maar ik denk dat dit nooit gaat werken,

ik heb reviews gelezen over die BleuTouth stuff en je kon 2 computers un de zelfde ruimte net met elkaar verbinden.
weet jij een simpele wireless oplossing, ik persoonlijk weet erg weinig over wireless netwerkjes. (Het is maar voor 2 pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386 schreef op 01 november 2002 @ 15:50:
[...]

weet jij een simpele wireless oplossing, ik persoonlijk weet erg weinig over wireless netwerkjes. (Het is maar voor 2 pc's
ik heb zelf hier 2 breezecom accespoints en daar heb ik tot nu toe met externe antenne 75mtr ofzo mee gehaald en daar ben ik zeker niet over te spreken.(antennes zijn brak :()

ik denk dat jij het beste twee ad-hoc kaartjes kan nemen (pci / pmci).
maar dat hangt af van de afstand en de stukken beton ijzer enz er tussen zitten of je een externe antenne nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328 schreef op 01 november 2002 @ 16:56:
[...]

ik heb zelf hier 2 breezecom accespoints en daar heb ik tot nu toe met externe antenne 75mtr ofzo mee gehaald en daar ben ik zeker niet over te spreken.(antennes zijn brak :()

ik denk dat jij het beste twee ad-hoc kaartjes kan nemen (pci / pmci).
maar dat hangt af van de afstand en de stukken beton ijzer enz er tussen zitten of je een externe antenne nodig hebt..
afstand ± 45 meter, tussen huis en kantoor. Het kantoor zit in een hal van sandwichpanelen=staal.

[edit] heb de afstand even nagemeten, en het is maar 30 meter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386 schreef op 01 november 2002 @ 17:05:
[...]

afstand ± 45 meter, tussen huis en kantoor. Het kantoor zit in een hal van sandwichpanelen=staal.
ik denk dat je dan wel aan externe antennes vast zit

maar is het gewoon voor de fun of iets met een groots project?
anders zou ik zeggen koop 2 leuke kaartjes / ap's en 2 antennes dan ben je klaar
alleen dan wordt het dus wel een duur geintje

hier heb ik de antennes zelf gebouwd maar dat is echt een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon om bestanden van de ene naar de andere pc te verplaatsen, niks ingewikkeld dus!

is dit van dynalink niks: http://www.dynalink.com/nederlands/index.html

11 Mbps Wireless USB Adapter
L11U van dynalink

Afbeeldingslocatie: http://www.dynalink.com/gfx/dynl11u.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24159

Undertaker2 schreef op 01 november 2002 @ 01:12:
Aangezien ik met een vervelend probleem zit met Linksys kaartjes onder XP even de volgende vraag:

Is er iemand die onder WinXP 2 Linksys PCI Wireless kaartjes in Ad-Hoc modus succesvol werkende heeft gekregen? (dus geen ping-timeouts en connectieverlies etc)
helaas die ad-hoc mode is mij ook niet gelukt onder XP daarom heb ik mijn wlan kaarje nu maar in mijn linux server gedaan, in AP mode met HOSTap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69306

Even in kindertermen voor een NooB please:
Een kabelverbinding draadloos verdelen met twee buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02
zie wel overal om twee computers met elkaar te verbinden. maar ik wil thuis gewoon omdat kabel trekken niet mag van ouders, een draadloos netwerk bouwen. beneden heb ik al een netwerk liggen. en boven op zolder komt dus een ander netwerk. Hoe verbind je draadloss die twee netwerken aan elkaar??? met twee access points??? ik wil het wel zo goedkoop mogelijk houden want het is alleen voor internet, dus hoeft niet supersnel te wezen.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Boven een accesspoint, beneden een accesspoint in client mode.. Als er 2 verdiepingen tussen zitten (begane, 1, 2, zolder) zul je het met twee linksys wap11 prima kunnen doen, zeker als je ze even upgrade naar 100mW (klik).. Overigens is deze E-tech accesspoint ook gewoon een WAP11 in een ander kastje, dus wil ook upgraden.. Wellicht scheelt het je wat...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 11:44

Jimbolino

troep.com

is veel te duur, kan beter twee clients kopen en die in bridge mode zetten (als dat gaat)

oja die wap11 hack, is alleen voor de "oude" wap 11, de nieuwe (v2.2) heeft een andere chipset en is al 100mW

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55657

Anoniem: 63603 schreef op 30 oktober 2002 @ 21:55:
Ben al 2dagen opzoek naar een winkel die orrinoco lattop kaartjes verkoopt, helaas zonder succes ;(
Weet 1 van jullie waar je die kan kopen?
(Ik ga voor orrinoco omdat ik weet dat die het WEL met netstumbler doet :) )
Zult dan avaya moeten hebben, maar pas op de drivers zijn niet compatible. We hebben hier 1 orinoco en 1 avaya AP met kaartjes van beide en AP's installeren zodat de load verdeeld is, is erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
Iemand nog interesse in 2 24dBi antenne's??
Ik wil er 3 bestellen (die heb ik nodig) maar per 5 wordt het iets goedkoper!!
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Omni of Directional ?
Prijs ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Directional.
Prijs excl verzendkosten en invoerkosten is 69 Dollar
Komt uit op een slordige 90 a 100 Euro per antenne (dan heb je ze ook thuis liggen)
helemaal nieuw en wordt direct besteld uit Amerika!!
Iemand anders nog?? (2 man mag ook maar dan komt verzenden hier in NL er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63603

geef eens een plaatje, mischien dat ik er 2 met je mee wil bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Anoniem: 63603 schreef op 06 november 2002 @ 20:01:
geef eens een plaatje, mischien dat ik er 2 met je mee wil bestellen :)
Bijna onderaan deze site staat ie: http://www.fab-corp.com/B1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Niemand??

Ik wil ze snel bestellen zodat ze volgende week binnen zijn!!!
Goedkoper kan gewoon bijna niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31915

ik ben aan het proberen om mijn oud packet modem van mijn 20 cm zender aan te passen als het me lukt laat ik het zeker horen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31915 schreef op 07 november 2002 @ 09:51:
ik ben aan het proberen om mijn oud packet modem van mijn 20 cm zender aan te passen als het me lukt laat ik het zeker horen ! :D
en dan 1200 of 4800 baud verbinding opzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie heb niet op die link hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Ik zie dat je nu naar de index pagina gaat
Links zie je menu met allemaal verschillende mogelijkheden.
Kies Antennas Parabolic
Daar staat ie helemaal onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39378

Ik heb een aantal domme vraagjes, ik ga natuurlijk echt niet die 17 pagina's doorzoeken naar het juiste antwoord :D.

- Is een Acces Point een router of gewoon een centraal punt waar alle informatie worden ontvangen?
- Wat is dan een goed merk? :D 3com is duur en ik heb er persoonlijk geen goeie ervaringen mee als ik bezig was met me (nog niet wireless) netwerk.
- Of kan ik gewoon een USB wireless adapter kopen voor de server en die laten functioneren als router en natuurlijk ook voor de clients een adapter kopen (maakt mij op zich niet veel uit of dat USB of PCI wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 12:27
Anoniem: 39378 schreef op 07 november 2002 @ 20:57:
Ik heb een aantal domme vraagjes, ik ga natuurlijk echt niet die 17 pagina's doorzoeken naar het juiste antwoord :D.

- Is een Acces Point een router of gewoon een centraal punt waar alle informatie worden ontvangen?
- Wat is dan een goed merk? :D 3com is duur en ik heb er persoonlijk geen goeie ervaringen mee als ik bezig was met me (nog niet wireless) netwerk.
- Of kan ik gewoon een USB wireless adapter kopen voor de server en die laten functioneren als router en natuurlijk ook voor de clients een adapter kopen (maakt mij op zich niet veel uit of dat USB of PCI wordt).
Een Access Point is een verzamelpunt voor de WLAN kaarten, sommige kunnen ook routen, andere niet.

Een goed merk: Intel / Linksys, wireless is nou eenmaal duur.

Je kunt ook je server laten functioneren als router maar dan kun je naast je server maar 1 andere client ad-hoc aansluiten, meerdere wireless clients vereisen een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

buiter schreef op 07 November 2002 @ 19:48:
Ik zie dat je nu naar de index pagina gaat
Links zie je menu met allemaal verschillende mogelijkheden.
Kies Antennas Parabolic
Daar staat ie helemaal onderaan
Dit lijkt me toch goedkoper:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=2066774916
L@@K 10 Pack 15 dBi Grids for LinkSys WAP11 voor $390 .
Moet je wel snel beslissen, vanavond loopt het af.

Hij verkoopt trouwens ook 5 packs, is misschien interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Even ter informatie: FAB-corp is een goede leverancier van wireless lan materiaal. BorgMan (de seller in kwestie) is werknemer van dit bedrijf en staat ook als goed en betrouwbaar bekend.
De E-bay veilingen die die heeft zijn meestal zelfs nog een stapje goedkoper dan de prijzen op de reguliere website.
Vergeet trouwens niet adapterkabeltjes mee te bestellen bij de antenne's he? Zie instructie bij zijn veilingen hoe je ze samen kunt laten shippen (scheelt mooi weer wat shipping kosten ;] )
Meestal zijn antennes uitgerust met een N-female type connector, al dan niet aan een stukje kabel (pigtail)... Je hebt dus een connector nodig van je wireless lan kaart naar N-male type connector. Even opletten dus.. ;]
Succes met jullie order!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:00
Hallo

Ik heb een vraagje ik heb een pc en een laptop nu wil ik met die laptop ook internetten.
Nu wil eigenlijk wel graag een wireless lan aan leggen maar heb hier geen ervaring mee,kan ik van verschillende merken een netwerk aan leggen bv een router van 3com en een pcmcia van een ander merk en waar moet ik op letten als ik zo'n setje koop.Is het bijvoorbeeld verstandig om een 11mbit router te kopen in plaats van een 10/100 mbit router i.v.m. de prijs, ik ga de laptop eigenlijk alleen maar gebruiken voor data overdarcht en internetten

groetjes marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
jvhaarst schreef op 08 november 2002 @ 01:04:
[...]

Dit lijkt me toch goedkoper:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...?ViewItem&item=2066774916
L@@K 10 Pack 15 dBi Grids for LinkSys WAP11 voor $390 .
Moet je wel snel beslissen, vanavond loopt het af.

Hij verkoopt trouwens ook 5 packs, is misschien interessanter.
Jij vergelijkt appels met peren meneer.
Ik bedoel, Ik heb het over 24dBi antenne's en jij over slecht 15dBi!!!

Ik heb trouwens al vaker iets gekocht bij Fab-corp, lekker vlot alles enzo.
Alleen wil ik nu een 5 Pack kopen zodat de prijs per antenne lager wordt.
Iemand nig interesse trouwens?? (ik ga vandaag bestellen en zet ze anders wel ergens te koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

euuh cute britney

volgens mij klopt dit zinnetje in je eerste post niet:
maar als de afstand kleiner wordt, springt de snelheid terug naar 6, 4, 2, of 1 Mbit.
Moet denk ik zijn.....als de afstand GROTER wordt.....

Ik heb helaas niet de tijd gehad om het hele topic door te lezen dus weet niet of iemand anders het al opgevallen was...

Suc6

[ Voor 0% gewijzigd door cue op 10-11-2002 13:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27
Kan je wat meer informatie geven over die antennes, wil er een internetverbinding mee delen. Heb je informatie over de afstand die je haalt met zo'n antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

buiter schreef op 10 November 2002 @ 13:14:
[...]
Jij vergelijkt appels met peren meneer.
Ik bedoel, Ik heb het over 24dBi antenne's en jij over slecht 15dBi!!!
Peemig, denk je iemand te helpen, gaat ie lopen zeiken.
En waar heb je het over de specs van die dingen ? Je wijst alleen maar naar een lijst van zut bij fabcorp. En dan ga ik niet lopen uitpluizen wat de precieze specs van die dingen zijn.

Oftewel : }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Op Wednesday 06 November 2002 18:09 schreef buiter dat het 24dBi antennes zijn, en op Wednesday 06 November 2002 20:09 volgde de link pas. Met andere woorden, niet ver genoeg terug gescrollt jvhaarst.. ;)

NB. Mijn site is weer up op de normale locatie. De wardrive kaartjes dus ook.. Misschien zijn er wel meer wlanners in je buurt dan je weet.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carnager schreef op 08 November 2002 @ 02:47:
Even ter informatie: FAB-corp is een goede leverancier van wireless lan materiaal. BorgMan (de seller in kwestie) is werknemer van dit bedrijf en staat ook als goed en betrouwbaar bekend.
De E-bay veilingen die die heeft zijn meestal zelfs nog een stapje goedkoper dan de prijzen op de reguliere website.
Vergeet trouwens niet adapterkabeltjes mee te bestellen bij de antenne's he? Zie instructie bij zijn veilingen hoe je ze samen kunt laten shippen (scheelt mooi weer wat shipping kosten ;] )
Meestal zijn antennes uitgerust met een N-female type connector, al dan niet aan een stukje kabel (pigtail)... Je hebt dus een connector nodig van je wireless lan kaart naar N-male type connector. Even opletten dus.. ;]
Succes met jullie order!
Bedankt voor de info, weet zeker dat bijna iedereen dat vergeet.
Zat zelf te twijfelen of er nou kabels en stekkers bij zaten, vandaar ik ook niet "mee" heb besteld.
Helaas net te laat gelezen dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

carnager schreef op 10 november 2002 @ 15:58:
Op Wednesday 06 November 2002 18:09 schreef buiter dat het 24dBi antennes zijn, en op Wednesday 06 November 2002 20:09 volgde de link pas. Met andere woorden, niet ver genoeg terug gescrollt jvhaarst.. ;)

NB. Mijn site is weer up op de normale locatie. De wardrive kaartjes dus ook.. Misschien zijn er wel meer wlanners in je buurt dan je weet.. :Y)
Ah. OK. Maar het blijft een beetje een lompe opmerking.

Wat voor apparatuut gebruik je voor je wardriven ? Ik wil zelf ook een keer gaan rijden, ik twijfel alleen nog over welke antenne ik zal aanschaffen. GPS en WLAN-kaart heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

jvhaarst schreef op 10 november 2002 @ 17:11:
[...]

Ah. OK. Maar het blijft een beetje een lompe opmerking.

Wat voor apparatuut gebruik je voor je wardriven ? Ik wil zelf ook een keer gaan rijden, ik twijfel alleen nog over welke antenne ik zal aanschaffen. GPS en WLAN-kaart heb ik al.
Was niet lomp bedoelt hoor, niet verkeerd opvatten dus! (Met die reden ook ;) erachter gezet) // of doel je op de opmerking van buiter? :P

Enfin, wat ik voor wardriven gebruik is een antenne van FAB-corp (ja, diezelfde winkel als waar buiter naar refereert dus) en het betreft een "Magmount 5dBi omni", dus, met magneetvoet. Magneetvoet is overigens met een laagje rubberachtig spul afgewerkt ter voorkoming van krassen op het autodak...
Ideaal antenne'tje... Zit standaard al een meter of 3.5 aan kabel aan, wat op een N connector eindigd. Vervolgens heb je dus alleen nog een kleine pigtail nodig voor de verbinding op je wlan kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

5 Dbi is dus al genoeg voor lekker wardriven ?
Dan moet ik ook maar eens op zoek gaan naar een leuk geprijsde omni.
Hoewel zelf maken ook wel erg makkelijk lijkt:
http://www.geocities.com/lincomatic/homebrewant.html
En ik heb eindelijk de goedkope antenne verkopers teruggevonden : http://www.aerialix.com/ . Helaas zijn de goedkope richt antennes op :(

Maar ze hebben wel erg interessante info staan op http://www.aerialix.com/FAQs/arlx-om2400-faq.html .
Kort gezegd : een omni met een hoge gain is niet altijd goed.
9. Q: Which is the best omni for 'wardriving'?

A: We recommend using the arlx-om2400-8 for wardriving, as it has
good gain and the most accommodating vertical radiation pattern for
ground level applications. The arlx-om2400-5 is a close second, as
the small size makes it easy to mount to a vehicle. We do not
recommend the arlx-om2400-12 for any ground type applications as its
vertical radiation pattern is very tight and will not perform well in
this application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Yep, die 5dBi is voldoende.. Is vrij specifiek voor wardriven bedoelt. Bedenk wel dat je het liefst een omni wilt als je wat anders gaat maken/kopen, voor het algemene wardrive werk. Enkel als je van plan bent om huizen te pinpointen tijdens het wardriven, vanaf een parkeerplekje in de buurt, is een richtantenne handig..
De antenne moet ook op of boven het dak van je auto staan als je een omni hebt, anders heb je een reflectie dus word je omni min of meer een 180 graden directional antenne.. Daarom is dus die magneetvoet zo handig. De antenne in kwestie beweegt bij 130KM/h, harde wind en stevige regen nog geen mm, dus de magneet is erg krachtig.. (ik vervoer hem ook altijd in een aparte tas en hou die bij de laptop uit de buurt, want ik voel weinig voor een magneetswipe over m'n hdd, waardoor de data weg is.. :P
Enfin, de enige andere oplossing voor bovenop het autodak die verwijderbaar is is een suction cup (zo'n rubber nap) alleen die houden het niet tot dergelijke omstandigheden. Of je kunt natuurlijk kiezen een antenne vast op je autodak te monteren, door het dak heen dus, zoals de antenne van de autoradio meestal ook gemount is... Niet portable, wel snel aangesloten.

NB. Als je apparatuur hebt op een gegeven moment, wil je dan ook meedoen aan het Europese wardrive project? (Je moet dan wel met NetStumbler werken en uiteraard GPS data in je files hebben)

NB2. Weet je zeker dat je WLAN kaartje een antenne aansluiting heeft?.. Kijk dit vooraf goed na ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Ik zal even mijn situatie geven :
Ik heb laatst een Linksys WPC11 gekregen, en aangezien ik al een tijdje met het idee rondliep om te gaan wardriven, was ik er erg blij mee.
Helaas : op de wpc11 kun je geen externe antenne aansluiten, dus dat is weer pech.

Maar dit is tweakers, dus ga ik binnenkort maar een keer die kaart modden. Handleidingen daarvoor zijn er wel, alleen niet echt duidelijk. Maar daar kom ik ook wel uit.
GPS heb ik, ik heb een Motorola Oncore module gekocht, samen met antenne was ik voor 40 Euro klaar.
Dus ik moet nog een antenne bouwen, en dan ben ik klaar om te gaan stumblen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Elixer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 18:37
Wanneer de oogjes vierkant werden vond ik het tijd worden
mijn vraag hier maar ns te posten. :)
Mijn plan is alsvolgt: ik wil een lite adsl verbinding van mxstream nemen met abo
van xs4allen. Maarja er moet een netwerkje komen.
Draadloos, zo is het ideetje. Maar het is een budget verhaal.
:| Mijn oog is gevallen op de linksys
BEFW11S4. Dat lijkt me een goeie, k heb r vele positieve dingen over gelezen/gehoord..
nu is de vraag.. kan ik een andere adsl modem kopen ipv de ethernet
modem van kpn. dies zo duur :(
Alcatel?
Wie weet er meer van een goed alternatiev geschikt voor mxstream
en aansluitbaar op de linksys. (of kunne ze dat allemaal.)
en ook: kan het ook met de WAP11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

jvhaarst schreef op 11 November 2002 @ 10:35:
Ik zal even mijn situatie geven :
Ik heb laatst een Linksys WPC11 gekregen, en aangezien ik al een tijdje met het idee rondliep om te gaan wardriven, was ik er erg blij mee.
Helaas : op de wpc11 kun je geen externe antenne aansluiten, dus dat is weer pech.

Maar dit is tweakers, dus ga ik binnenkort maar een keer die kaart modden. Handleidingen daarvoor zijn er wel, alleen niet echt duidelijk. Maar daar kom ik ook wel uit.
GPS heb ik, ik heb een Motorola Oncore module gekocht, samen met antenne was ik voor 40 Euro klaar.
Dus ik moet nog een antenne bouwen, en dan ben ik klaar om te gaan stumblen.
Heb je uberhaupt al wel gecheckt of je kaartje *iets* doet met netstumbler?.. Zou lullig zijn als je na hevig modden erachter komt dat je kaartje niet compatible is.. ;]
En, doet je GPS het in Netstumbler? (rechts onderin netstumbler zou je de coordinaten moeten kunnen aflezen wanneer de GPS verbonden is met je laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Dat zit allemaal wel snor, kaartje en GPS doen het allebei prima. Alleen is m'n huisgenoot inclusief laptop even naar zweden...
Wel suf dat netstumbler gpsd niet ondersteunt, nu kan ik niet én kijken waar ik ben op de kaart, én stumblen. Ik zal het forum eens afschuimen op medestanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 21:52
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de D-Link DWL-900AP+?
Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen. Volgens mij geeft D-Link betere support dan Linksys en heeft deze meer functies dan de technisch grotendeels gelijke Linksys WAP11v2.2

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK
  • Laatst online: 30-04 10:24

KMK

Paulum schreef op 07 november 2002 @ 21:10:
[...]

Een Access Point is een verzamelpunt voor de WLAN kaarten, sommige kunnen ook routen, andere niet.

Een goed merk: Intel / Linksys, wireless is nou eenmaal duur.

Je kunt ook je server laten functioneren als router maar dan kun je naast je server maar 1 andere client ad-hoc aansluiten, meerdere wireless clients vereisen een AP.
De WLAN kaartjes die ik tot nu toe in handen heb gehad konden allemaal ook in AP mode werken...
Mijn idee is dus gewoon er een in mijn server te rammen en die als AP te laten werken.. volgens mij moet dit wel kunnen en dus niet in P2P modus te zetten.. en dus mogelijk om met meerdere wlan pcmcia kaartjes er naar toe te bruggen antenne er aan in de hal en klaar
)( dat op de deur schilderen in Utrecht tegen over de hogeschool electro in utrecht naast die snackbar voor de kenners en we zien wel weer verder

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55376

1)Wat is een goed WLAN pcmcia kaartje waar een externe antenne op aan kan worden aangeslooten??
2)En dezelfde vraag alleen voor PCI
ik word er :O van kan er geen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18:02

Arfman

Drome!

Wie weet er een goeie Wireless Sniffer ? We zijn aan t kijken of onze WiFi laptops misschien een beveiligingsrisico vormen @ work. Heb al op Google gezocht maar kan geen trials downloaden oid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Anoniem: 55376 schreef op 12 november 2002 @ 09:53:
1)Wat is een goed WLAN pcmcia kaartje waar een externe antenne op aan kan worden aangeslooten??
2)En dezelfde vraag alleen voor PCI
ik word er :O van kan er geen vinden
Mijn Orinoco heeft een aansluiting voor een externe antenne!
Dusssss
Voor PCI heb ik een Linksys WMP11. Deze heeft ook een aansluiting voor een externe antenne.

@Arfman
Je bedoelt een gewone sniffer die kijkt of er Acces Points in de lucht zijn??
Daar is een heel "bekend" proggie voor: Network Stumbler http://www.netstumbler.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Ik denk dat ie eerder ISS Wireless Scanner bedoeld.
Hier staat een overzichtje (in het duits) van een aantal wardrive programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
Arfman schreef op 12 November 2002 @ 12:48:
Wie weet er een goeie Wireless Sniffer ? We zijn aan t kijken of onze WiFi laptops misschien een beveiligingsrisico vormen @ work. Heb al op Google gezocht maar kan geen trials downloaden oid.
Ethereal (http://www.ethereal.com/)
of sniffer pro wireless

• jvhaarst

jvhaarst

Als mensen zich nog afvragen of ze hun buren met wireless kunnen bereiken :
San Diego wireless net installs 72-mile, 2.4- GHz link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Vanwege het op slot zetten van mijn vorige topic
Topic: U.S. Robotics 22 Mbps Wireless router.
hier exact dezelfde vraag in dit topic.

Heeft iemand ervaring met de U.S. Robotics 22 Mbps Wireless Router.

User guide U.S. Robotics 22 Mbps Wireless router
Ik ben nl. van plan om een wireless network aan te leggen in mijn huis en dze vond ik wel interresant.
O.a. vanwege de ingebouwde printerserver.
Als iemand een review weet van deze router op het internet hou ik me ook aanbevolen. :)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 02-05 19:23
JEV schreef op 17 November 2002 @ 18:37:
Vanwege het op slot zetten van mijn vorige topic
Topic: U.S. Robotics 22 Mbps Wireless router.
hier exact dezelfde vraag in dit topic.

Heeft iemand ervaring met de U.S. Robotics 22 Mbps Wireless Router.

User guide U.S. Robotics 22 Mbps Wireless router
Ik ben nl. van plan om een wireless network aan te leggen in mijn huis en dze vond ik wel interresant.
O.a. vanwege de ingebouwde printerserver.
Als iemand een review weet van deze router op het internet hou ik me ook aanbevolen. :)

Neem ipv US robotics Dlink :)
Die kun je met een firmware upgrade zelfs tot 44mbit duwen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik heb ook een vraag over mijn toekomstige WLAN :)

Volgende week krijg ik van mijn oom een laptop, een Compaq Armada. Ik weet de specs niet, maar wel dat er gewoon PCMCIA ondersteuning is. Nu wil ik dus een WLAN aanleggen tussen mijn pc en de laptop, met als doel het kunnen internetten op de laptop in/rondom huis. Nu heeft Cutebritney mij al via ICQ verteld wat ik nodig heb, ik wil alleen maar netwerk en internet op de laptop in/rondom huis hebben, de pc van mijn zusje (die client is op mijn bestaande netwerk, en die ook internet heeft, dus gedeeld op mijn pc (waarop dus de laptop een WLAN moet hebben)) hoeft niet met de laptop verbinding te hebben.

Ik heb dus deze twee dingen nodig of niet? :

Edimax PCI Netwerkkaart Wireless, 11Mbit
Edimax PCMCIA Netwerkkaart Wireless, 11Mbit

De eerste moet in de pc, en de tweede in de laptop toch? Maar weet iemand hoe het zit met het bereik van deze WLAN, in principe zou ik aan 10 meter genoeg hebben, maar wordt dit ook gehaald door deze twee componenten?

Mijn pc staat op de 1e verdieping aan de achtertuinkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Met name je computer zal voor een hoop demping zorgen: normaal gezien staat de 'kont' van je pc van je af, richting de muur. Dat is waar de antenne zit (steekt uit aan de achterkant van je pc)... Dit zorgt dus zowel naar voor als naar achter voor een hoge demping. Bereik buiten het vertrek waarin je computer staat is dus erg bedenkelijk...
Een accesspoint gebruiken heeft een paar voordelen:
- Minder demping (zeker bij goed plaatsen is de demping binnen huis alleszins weinig genoeg om in je huis en in de tuin bereik te hebben.
- hogere snelheid (een verbinding zonder accesspoint haalt hooguit 100~200KByte/s, ookal is het bereik erg goed... Dit komt omdat ze niet weten wanneer ze wat moeten zeggen, wat collisions veroorzaakt. een accesspoint managed de verbindingen waardoor de snelheid al snel 500+ KByte/s kan bedragen.
- hoger zendvermogen. Accesspoints kunnen tot 100mW gaan waar je met kaartjes maar tot 30mW gaat.

Kortom: PCMCIA kaartje in je laptop steken, prima, niets meer aan doen!
Maar voor de 'vast netwerk' kant: accesspoint, als je een beetje zorgeloos door huis wilt komen zonder je pcmcia kaart richting desktop te houden, en je ook wel 's filmpjes wil streamen over je netwerk bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
carnager schreef op 18 november 2002 @ 01:41:
Met name je computer zal voor een hoop demping zorgen: normaal gezien staat de 'kont' van je pc van je af, richting de muur. Dat is waar de antenne zit (steekt uit aan de achterkant van je pc)... Dit zorgt dus zowel naar voor als naar achter voor een hoge demping. Bereik buiten het vertrek waarin je computer staat is dus erg bedenkelijk...
Een accesspoint gebruiken heeft een paar voordelen:
- Minder demping (zeker bij goed plaatsen is de demping binnen huis alleszins weinig genoeg om in je huis en in de tuin bereik te hebben.
- hogere snelheid (een verbinding zonder accesspoint haalt hooguit 100~200KByte/s, ookal is het bereik erg goed... Dit komt omdat ze niet weten wanneer ze wat moeten zeggen, wat collisions veroorzaakt. een accesspoint managed de verbindingen waardoor de snelheid al snel 500+ KByte/s kan bedragen.
- hoger zendvermogen. Accesspoints kunnen tot 100mW gaan waar je met kaartjes maar tot 30mW gaat.

Kortom: PCMCIA kaartje in je laptop steken, prima, niets meer aan doen!
Maar voor de 'vast netwerk' kant: accesspoint, als je een beetje zorgeloos door huis wilt komen zonder je pcmcia kaart richting desktop te houden, en je ook wel 's filmpjes wil streamen over je netwerk bijvoorbeeld...
Dus dan kan ik beter deze pricewatch: Edimax Access Point Hub, Wireless, 11Mbit halen ipv de PCI Wireless Netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Probeer liefst deze: pricewatch: 3Com 3CRWE20096 Wireless LAN Access Point 2000
Of anders Linksys WAP11 http://www.tweakers.net/pricewatch/28764 ...
Eventueel zou je ook nog voor deze E-Tech van 159,- bij norrod.nl kunnen gaan: http://www.norrod.nl/ws_a...p?hoofdgroep_id=4&sel=107
Deze is upgradable naar 100mW. De WAP11 is dat al.
Met de eerste en de laatste werk ik zelf ook, gaat erg goed!

[ Voor 0% gewijzigd door carnager op 18-11-2002 15:04 . Reden: kritische tekst toevoegen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
carnager schreef op 18 november 2002 @ 15:03:
Probeer liefst deze: pricewatch: 3Com 3CRWE20096 Wireless LAN Access Point 2000
Of anders Linksys WAP11 http://www.tweakers.net/pricewatch/28764 ...
Eventueel zou je ook nog voor deze E-Tech van 159,- bij norrod.nl kunnen gaan: http://www.norrod.nl/ws_a...p?hoofdgroep_id=4&sel=107
Deze is upgradable naar 100mW. De WAP11 is dat al.
Met de eerste en de laatste werk ik zelf ook, gaat erg goed!
Hmm, zijn die dingen van Edimax dan niet goed ofzo? En als je een AP van een bepaald merk hebt, moet daar dan ook een PCMCIA kaart bij van hetzelfde merk, of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Over die Edimax'en hoor ik wisselende verhalen, van matige tot slechte resultaten... Helaas heb ik zelf nog geen ervaring ermee, maar mocht je voor edimax gaan, verwacht op voorhand geen wonderen in ieder geval. Spreek evt. af met de verkoper dat je hem mag terugbrengen en je geld terug krijgt, of apparatuur van een ander merk mag nemen.
Voor wat betreft de compatibility hoef je je niet snel zorgen te maken, tegenwoordig is verweg het meeste 100% compatible. Zolang het maar WiFi / IEEE802.11b compatible is.

Dan nog even het volgende, en dit is een algemene informatieve mededeling...

Er is nu een W-LAN chatkanaal op irc. Waarom dit kanaal, zul je je misschien afvragen?... Wel, het was er tot nu toe nog niet, en er zijn zeker en vast wel mensen die het leuk vinden gelijk gestemde mensen te ontmoeten in een chat. De discussies in het kanaal hoeven niet constant over W-LAN te gaan, maar zullen wel door mensen gehouden worden die zelf met W-LAN bezig zijn. Hetzij voor thuisgebruik, wardriving of professioneel. Dus, iedereen die dit wel ziet zitten, kom tezamen op dit kanaal! En als je er dan toch bent, blijf gewoon even hangen, ook als het rustig is.

#wlan @ irc.sdvanime.com

PS. Deze tekst is geenszins bedoelt als spam! Mochten er hier mensen anders denken dan ben ik uiteraard bereid hem te verwijderen, maar het is enkel informatief bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
carnager schreef op 18 november 2002 @ 19:37:
Over die Edimax'en hoor ik wisselende verhalen, van matige tot slechte resultaten... Helaas heb ik zelf nog geen ervaring ermee, maar mocht je voor edimax gaan, verwacht op voorhand geen wonderen in ieder geval. Spreek evt. af met de verkoper dat je hem mag terugbrengen en je geld terug krijgt, of apparatuur van een ander merk mag nemen.
Voor wat betreft de compatibility hoef je je niet snel zorgen te maken, tegenwoordig is verweg het meeste 100% compatible. Zolang het maar WiFi / IEEE802.11b compatible is.
Hmm, dus Edimax is niet echt goed...

Maar ik heb ff bij de pricewatch gekeken, en dat spul van E-Tech is wel wat duurder dan van Edimax, en ik zit al een beetje krap bij kas :)

Ik zal MyCom eens mailen (want daar hadden ze die Edimax spullen) om te vragen of ik een niet-goed-geld-terug-garantie heb, want 200 euro is natuurlijk geen kattepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Vraag anders 's bij de buren, als je naar de ceintuurbaan gaat. Bij Vobis weten ze je w.s. ook wel te helpen voor een nette prijs. 't is dan ook net niet het type vobis als de normale vobissen... ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
carnager schreef op 18 november 2002 @ 20:27:
Vraag anders 's bij de buren, als je naar de ceintuurbaan gaat. Bij Vobis weten ze je w.s. ook wel te helpen voor een nette prijs. 't is dan ook net niet het type vobis als de normale vobissen... ;]
Hey, er is een Vobis hier in Hengelo, zal eens vragen daar :)

Net ff in de folder gekeken, ze hebben een Sitecom Wireless Access Point 11Mbps voor 179 euro, is dat een beetje goed ding?

Enne, wauw, ook al een mailtje terug van MyCom, er is een 8 dagen niet goed, geld terug garantie, dus wat dat betreft vind ik het netjes!

Ik kan het altijd proberen, als het niet bevalt, is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

True, true...
Mocht je toch die edimax proberen, post je bevindingen dan ook gelijk ff.. ;] Is voor iedereen wel interessant denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
MyCom staat ook op de HCC dagen kun je rustig kijken naar Edimax en dan nog beslissen wat je neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
carnager schreef op 18 november 2002 @ 20:51:
True, true...
Mocht je toch die edimax proberen, post je bevindingen dan ook gelijk ff.. ;] Is voor iedereen wel interessant denk ik.
Doe ik zeker, dat zal dan waarschijnlijk over een week, 2 weken worden, aangezien ik as. zaterdag de laptop krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlag
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 14:16
Op http://www.pa0hoo.tk vond ik een verbeterde uitvoering van de helix antenne.
Voor de liefhebber van zelfbouw.

9kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 24-04 12:58
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat voor access point het gaat worden, in ieder geval eentje met een aansluiting voor een externe antenne... Carnager noemde de 3Com, maar die valt daarom al dus af. De WAP11 oogt erg interessant (prijs/mogelijkheden), maar zijn er nog een aantal andere (misschien iets duurder geprijsd) of is er een actuele test van accesspoints te vinden op het net?

Aan de client zijde heb ik orinoco gold kaartjes, dus dat zou allemaal goed moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:37
Hallo mensen

Ik ben helemaal ten einde raadt. Allereerst heb gezocht op googel en de search @ hier, dit heeft tot weinig nuttigs geleidt. Ik moet namelijk voor een bedrijf een draadloos netwerk aanleggen, ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.

Er is een kantoor met 3 computer deze zijn met elkaar verbonden via een hub. 1 Computer hoeft maar internet te hebben. Er is ook een woonhuis. Daar ligt een chello internet verbinding met 1 computer er aan, waar waarschijnlijk nog meer komen hooguit 2 extra.

Nou willen ze duz graag kabel internet hebben in het kantoor. De afstand bedraagt zo'n 120 meter met weinig objecten er tussen. Tussen het kantoor en het woonhuis zitten wat muren en een paar lage loodsen.

Er hoeft niet beslist een netwerk te komen tussen het kantoor en het woonhuis. Alleen internet is van belang. Ik kan met geen mogelijkheid er een kabel heen trekken. Dan zou de afstand zo'n 500 meter worden (niet de bedoeling)

Ik weet zo ongeveer dat ik een Router(wireless) moet hebben en 1 Kaartje(wireless). Ik moet alleen weten welke apparatuur, wel of geen antenne e.d. Ik weet het echt niet meer :? Zou iemand mij zo vriendelijk willen zijn om mij wat producten aan te bevelen en wat verdere details :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Wat is je budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Naja dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het moet goed werken. Hoeft niet ultra snel zolang ie maar de 150 k van chello aankan is het mij best. Gewoon niet te extreme hightech spullen gebruiken dan wordt het volgens mij niet extreem duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

hetvolgende heb je nodig en dat werkt (praktijk ervaring hier)

Neem 1 normale breedbandrouter met ingebouwde switch (4 aansluitingen)
3 voor in het woonhuis(sluit hierop met utp de pc's aan in het woonhuis)

Koop 2x Linksys WAP11 accespoints en neem er 2 BUITEN antenne's bij(wij gebruiken type SD 15), neem GOEDE coax kabel en zorg dat deze zo KORT mogelijk blijft tussen de AP en de antenne. Richt de antennes op elkaar.
Sluit het ene AP in het woonhuis aan op die vierde aansluiting op de breedbandrouter.
De andere AP koppel je aan je hub van het kantoor.
Nu een kwestie van de netwerk installingen juist zetten en voila je hebt chello op 100% chello snelheid. Zelfde situatie hebben wij hier ook echter afstand is dan ca 450 meter.

Kostprijs ca 600 - 700 euro

edit:
Die linksys Wap11 kan zonder problemen een extra antten worden aangesloten en deze kan in "bridge" mode geschakeld worden. Hierdoor heb je extra veiligheid, inloggen met een laptoje is hierdoor niet 123 mogelijk (ook niet met netstumbler) en het is ook nog eens mac adres bepalend.
Andere AP's hebben vaak geen direct antenne aansluiting of kunnen niet in bridge mode, de linksys is een mooi app zeker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die 2 heb ik ook. Advies: NIET DOEN
[Onderbouwing]
Je steekt het WLAN kaartje in die PCI adapter. Je beperkt je berijk daar zo ontzettend veel mee, puur omdat je kast al 75% van het signaal blokkeerd.

Ik heb ook een Access Point, en omdat ik aan't verhuizen ben, en m'n adsl al over is, had ik 2 weekjes m'n Access Point bij de buren staan. de laptop had alles perfect, en de tower, die naast de laptop stond, kon geen verbinding opbouwen.
Zelfs adhoc ging bijde niet over 10 meter.
Neem 1 PCMCIA en 1 AccessPoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
RaZ schreef op 19 November 2002 @ 18:07:
[...]

Die 2 heb ik ook. Advies: NIET DOEN
[Onderbouwing]
Je steekt het WLAN kaartje in die PCI adapter. Je beperkt je berijk daar zo ontzettend veel mee, puur omdat je kast al 75% van het signaal blokkeerd.

Ik heb ook een Access Point, en omdat ik aan't verhuizen ben, en m'n adsl al over is, had ik 2 weekjes m'n Access Point bij de buren staan. de laptop had alles perfect, en de tower, die naast de laptop stond, kon geen verbinding opbouwen.
Zelfs adhoc ging bijde niet over 10 meter.
Neem 1 PCMCIA en 1 AccessPoint.
Had me idd al bedacht :)

Ik doe gewoon die AP van Edimax, met het genoemde PCMCIA kaartje, dan ben ik iets van 210 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Anoniem: 36681 schreef op 19 November 2002 @ 18:02:
hetvolgende heb je nodig en dat werkt (praktijk ervaring hier)

Neem 1 normale breedbandrouter met ingebouwde switch (4 aansluitingen)
3 voor in het woonhuis(sluit hierop met utp de pc's aan in het woonhuis)

Koop 2x Linksys WAP11 accespoints en neem er 2 BUITEN antenne's bij(wij gebruiken type SD 15), neem GOEDE coax kabel en zorg dat deze zo KORT mogelijk blijft tussen de AP en de antenne. Richt de antennes op elkaar.
Sluit het ene AP in het woonhuis aan op die vierde aansluiting op de breedbandrouter.
De andere AP koppel je aan je hub van het kantoor.
Nu een kwestie van de netwerk installingen juist zetten en voila je hebt chello op 100% chello snelheid. Zelfde situatie hebben wij hier ook echter afstand is dan ca 450 meter.

Kostprijs ca 600 - 700 euro

edit:
Die linksys Wap11 kan zonder problemen een extra antten worden aangesloten en deze kan in "bridge" mode geschakeld worden. Hierdoor heb je extra veiligheid, inloggen met een laptoje is hierdoor niet 123 mogelijk (ook niet met netstumbler) en het is ook nog eens mac adres bepalend.
Andere AP's hebben vaak geen direct antenne aansluiting of kunnen niet in bridge mode, de linksys is een mooi app zeker voor dat geld.
Yow B3rt kan ik je ook ergens anders bereiken dan via Got forum(iets van msn of zoiets:?) -->alberthulshoff18@msn.com<--. Ik vind het namelijk een beetje zonde om hier alle "domme" vragen van mij in dit toch wel handige topic te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Zie dat hier de mensen zitten met veel verstand op dit gebied en de verschillende types , soorten en merken..

Daarom dus me vraag..

Ik hoef niet perse een netwerk tussen mijn pc en mijn (toekomstige) laptop , maar ik wil gewoon draadloos kunnen internetten in huis , ik heb atm een cheapo hub waar mijn 2 andere pc's op aangesloten zijn en de uplnk voor me @home verbinding , wat moet ik doen als ik gewoon stand alone me laptop wil gebruiken om te kunnen internetten??

heb PCMCIA sloten op mijn laptop , usb en firewire ook...

Bvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Anoniem: 30762 schreef op 20 november 2002 @ 12:33:
Zie dat hier de mensen zitten met veel verstand op dit gebied en de verschillende types , soorten en merken..

Daarom dus me vraag..

Ik hoef niet perse een netwerk tussen mijn pc en mijn (toekomstige) laptop , maar ik wil gewoon draadloos kunnen internetten in huis , ik heb atm een cheapo hub waar mijn 2 andere pc's op aangesloten zijn en de uplnk voor me @home verbinding , wat moet ik doen als ik gewoon stand alone me laptop wil gebruiken om te kunnen internetten??

heb PCMCIA sloten op mijn laptop , usb en firewire ook...

Bvd..
Access Point op hub aansluiten, ff goed instellen, en gaan met die banaan :)

En natuurlijk een Wireless LAN PCMCIA kaart in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Saekerhett schreef op 20 November 2002 @ 14:07:
[...]

Access Point op hub aansluiten, ff goed instellen, en gaan met die banaan :)

En natuurlijk een Wireless LAN PCMCIA kaart in je laptop.
o zo easy tj :> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Appie Heijn schreef op 20 November 2002 @ 08:50:
[...]

Yow B3rt kan ik je ook ergens anders bereiken dan via Got forum(iets van msn of zoiets:?) -->alberthulshoff18@msn.com<--. Ik vind het namelijk een beetje zonde om hier alle "domme" vragen van mij in dit toch wel handige topic te plaatsen :)
Check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Wireless lolletje tussendoor ;) http://j-walk.com/blog/docs/wifispray.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Cutebritney schreef op 17 november 2002 @ 18:42:

[...]

Neem ipv US robotics Dlink :)
Die kun je met een firmware upgrade zelfs tot 44mbit duwen *D
URL als bewijs? en welke type Dlink is dat precies? (kan ik 'm tenminste tracen in PW ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Rhy op 27-11-2002 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
http://presslink.dlink.com/releases/pr111202.htm

Waarschijnlijk komen er voor alle vergelijkbare AP's en kaarten op basis van dezelfde Texas Instruments chipset wel firmware updates uit die dit ook mogelijk maken.
Denk bijvoorbeeld aan de Linksys WAP11 v2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

Ik heb hulp nodig met de installatie van een Linksys wireless gateway/pcmcia/pci wlan.
De gateway is aangesloten op het modem (met Uni Maastricht kabelverbinding) maar ik kan de gateway niet pingen vanaf de laptop, laat staan op de configuratiepagina komen. De handleiding vertelde me dat ik via ipconfig/all kon checken welk ip adres de gateway had, heb ik gedaan, maar dit zag er allemaal in orde uit (gateway was gelijk aan het adres dat ik in moest typen om de configuratiepagina te openen). |:( WLAN link op de router is groen, maar WLAN activity niet. PCMCIA kaart is perfect geinstalleerd, maar ook daar geen activity led die brand. De link met het modem is ook OK.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Lezen er ook Leeuwarders mee?..
http://wlan.sdvanime.com/wireless-leeuwarden/
Might prove interesting ;]

Anoniem: 26731

Via de PCI kaart kan ik trouwens wel op de configuratiepagina van het accespoint/router komen.. wat doe ik fout?

26779

Ik wil mijn vraag ook even in dit topic droppen.
Ik heb zelf een Netgear MR314 router met accesspoint en 4 ports switch. In laptop een Netgear MA401 pcmcia wireless netwerkkaart.
Dit werkt prima totdat ik uit de ruimte ga waar de MR314 staat. Oftewel, het bereik is erg slecht met muren/vloeren ertussen.
Ik kan zelf wel bedenken dat het plaatsen van extra accesspoints de situatie zou kunnen oplossen, ware het niet dat ik niet echt behoefte heb om door het hele huis netwerkkabels te gaan trekken om de AP's (1 of meerdere??) op aan te sluiten. Komt bij dat m'n 4 poorts switch al vol zit doordat er 3 pc's en een jetdirect printserver op zijn aangesloten.
Wat ik eigenlijk zou willen is het bereik van de ingebouwde AP van de MR314 opvoeren zodat ik (vooral een verdieping lager) in huis en liefst tot een meter of 20 rond het huis een goed bereik heb.
Zijn er ervaringen binnen deze wireless groep met de netgear M314? en kan dit bakkie wat opgevoerd worden? Alvast bedankt voor de reacties

• FatalError
Een betere antenne aansluiten is de oplossing :)

26779

Ik heb op de MR314 geen externe aansluitpunten voor andere antennes kunnen vinden. Verder zou ik een suggestie voor welke antenne graag krijgen. (zelfbouw zie ik (nog) niet zitten).
Graag oplossing voor de _MR314_ (Is deze bijvoorbeeld open te schroeven en er op een of andere manier een andere antenne op aan te sluiten, ik noem maar een dwarsstraat?)
(zonder te willen flamen maar een opmerking als een betere antenne is IETS te vaag, toch bedankt voor je bijdrage)

• jvhaarst

jvhaarst

• FatalError
Khildin, kan je de antenne er niet afschroeven?
Vaak wordt daar n BNC-achtige stekker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik zal vanavond eens kijken, durfde het nog niet echt aan om te gaan schroeven. Maar soms moet je gewoon wat gaan proberen......;)
Volgens netgear zelf kan er geen andere antenne op gezet worden. (maar die willen natuurlijk graag 1 of meer extra AP's verkopen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55376

RG 58 Buitendiam. 5.0 mm
Aircell 7 - Buitendiam. 7,3 mm
RG 213 - Buitendiam. 10,3 mm
H 2000 Flex - Buitendiam. 10,3 mm
Aircom Plus - Buitendiam. 10,8 mm

Wat is de beste coaxkabel voor de 2,4 MHz frequentie.
Dus welke heeft de minimaalste demping. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60074

Anoniem: 55376 schreef op 29 November 2002 @ 09:13:
RG 58 Buitendiam. 5.0 mm veeeeeeeeel teveel per meter
Aircell 7 - Buitendiam. 7,3 mm kenk nie
RG 213 - Buitendiam. 10,3 mm veeeel teveel per meter
H 2000 Flex - Buitendiam. 10,3 mm 0,22dB per meter
Aircom Plus - Buitendiam. 10,8 mm kenk nie

Wat is de beste coaxkabel voor de 2,4 GHz (?) frequentie.
Dus welke heeft de minimaalste demping. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Thnx heaps m8. Ik geloof dat dit forum genoeg heeft om mijn probleem op te lossen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van de tweakers van de Edimax PCMCIA Wireless kaart. Ik ga ook een wireless networkje opzetten thuis, de access point heb ik al een keus over gemaakt (Linksys AP + Router + 4 ports Switch, van ongeveer 155 euro), en nu moet er dus nog een PCMCIA kaartje voor in de laptop bij. Ik wil er eigenlijk maximaal 70 à 80 euro aan uitgeven. Is dan het kaartje van Edimax een goede keuze? Sommige mensen hebben er last van dat ie geen stabiele verbinding kan leveren, is dit een bekend probleem, of ligt het in dat geval niet aan Edimax?

Graag advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Ik heb zo'n edimax pcmcia kaart gekocht met edimax wireless broadband router ik kan je alleen nog niet vertellen hoe het werkt want ik moest mijn router terug sturen want het wireless gedeelte deed het niet.
Ik hoop dat ik het einde van de week een nieuwe krijg en je kan vertellen hoe die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 21:05
Carnager, het is niet per definitie zo dat een AP 100mw uitzend, en een kaartje 30mw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
hallo, ik heb vandaag mijn router terug gekregen en het werkt perfect met de edinmax pcmcai kaart in het hele huis 11MBIT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik heb een vraagje.

Morgen krijg ik mijn wireless spulletjes binnen en wil dit gaan aansluiten, ik krijg binnen:
de Linksys BEFW11S4 (router+switch+accesspoint)
de Linksys WMP11 (PCI wireless netwerkkaart)
en de Linksys WPC11 (PCMCIA wireless netwerkkaart)

ik wil het volgende doen: de router komt bij mij in de flat, laptop ook met pcmcia, mag geen problemen opleveren, maar nu het volgende. Ik woon op 2 hoog in een flat, mijn zusje woont ook op 2 hoog in een flat ongeveer (ruim geschat) 100m verder. nu wil ik het internet delen, zij krijgt de pci wireless kaart in de pc. De router staat bij het raam, en haar pc ook, ze kunnen elkaar bijna zien als et moet. en er staat 1 boom(pje) tussen die et signaal wel een klein beetje blokkeerd.

volgens de specs van linksys zou dit moeten kunnen

gaat dit werken (niet op 11 mbit uiteraard, maar ze wilt alleen maar beetje internetten)

zo ja, misschien tips waarmee ik rekening moet houden
zo nee, misschien tips waarmee ik et wel aan de praat krijg

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 24-12-2002 01:05 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Als je de apparatuur toch al in huis hebt zou ik zeggen, sluit het gewoon aan en je ziet vanzelf of het werkt. Werkt het niet (goed) dan kun je altijd nog vragen... Je mag je ervaringen uiteraard ook wel posten...

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.