Toon posts:

WineX 2.0

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:21
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:55:
[...]

Je hebt geen openGL/GLX support. :).
:P.[/edit]
Volgens 3ddiag wel:

package files ... done.

Tests for correct OpenGL libraries/GLX extensions:
Symbolic Links ... done.
/etc/sysconfig/3ddiag (SCRIPT_3D=switch2nvidia_glx) ... done.

Test for correct XFree86 version ... done.

Tests for XFree86 configuration:
Config File /etc/X11/XF86Config ... done.
Driver ... done.
Color Depth ... done.
Extensions ... done.
Options ... done.

----------------------- NOTE -----------------------------------
If 3D hardware OpenGL configuration is not stable enough, you
should switch back to 'Mesa Software Rendering'. You can
verify this configuration with the command "3Ddiag --mesasoft".
----------------------- NOTE -----------------------------------

Checking GLU/glut runtime configuration:
GLU ... done (package mesaglu)
glut ... done (package mesaglut)

Verwijderd

Hm. Ik krijg die error alleen als ik de glx module niet heb geladen (dus 'load "glx"' mist in XF86Config-4).

• RickDB
Ik heb de rpm versie geinstalleerd( de nieuwste versie van de cvs naar rpm) en dan win.tgz in de home gezet(en de config iets aangepast).
Hoe kan ik totaal winex(dus de mappen etc..) totaal verwijderen (effe reinstall :) ) ?
Kan namelijk dat de cvs nog resten op mijn / had zodat ie nu stoort op de rpm van winex.

ps: rest van proggies doen het wel met winex, waarschijnlijk alleen opengl spellen niet :(

edit:

Hmm das raar:

wine --version

Wine version 20020228

Beetje oud terwijl er bij stond 20020804(bij de rpm staat: winex-20020804-1.i386.rpm) , dus het lijkt erop dat er nog een oude versie ergens staat :X

Verwijderd

Rick164 schreef op 16 augustus 2002 @ 23:49:
Ik heb de rpm versie geinstalleerd( de nieuwste versie van de cvs naar rpm) en dan win.tgz in de home gezet(en de config iets aangepast).
Hoe kan ik totaal winex(dus de mappen etc..) totaal verwijderen (effe reinstall :) ) ?
Kan namelijk dat de cvs nog resten op mijn / had zodat ie nu stoort op de rpm van winex.

ps: rest van proggies doen het wel met wine, waarschijnlijk alleen opengl spellen niet :(

edit:

Hmm das raar:

wine --version

Wine version 20020228

Beetje oud terwijl er bij stond 20020804(bij de rpm staat: winex-20020804-1.i386.rpm) , dus het lijkt erop dat er nog een oude versie ergens staat :X
Als je de source van de cvs nog hebt: make uninstall
En dan alle rpm's uninstallen van wine/winex, en dan is alles weg.
Dan installeer je wine/winex opnieuw, en dan zal ie het doen.

Bij mij deed ie het ook niet, TOTDAT ik dit deed!

• RickDB
Ok make uninstall deed het nu wel, en na de rpm's verwijderd te hebben en de rpm weer erop gegooid te hebben is de error er nog steeds.

edit: in de version.txt van de net gedl wine(CVS) map staat: ReWind version 20020228
Dit is toch de oude versie ?
Dit is de error:

fixme:win32:DeviceIoControl Unimplemented control 256 for VxD device VNETBIOS
fixme:win32:DeviceIoControl Unimplemented control 256 for VxD device NWLINK
err:win:WIN_FindWndPtr window 10022 belongs to other process
err:win32:_EnterSysLevel (0x4081b7d8, level 2): Holding 0x408c05c4, level 3. Expect deadlock!
fixme:dialog:MSGBOX_OnInit task modal msgbox ! Not modal yet.
wine: Unhandled exception, starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("/usr/local/bin/winedbg 134896608 8512") (2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger

Geen flauw idee wat dit betekend 8)7

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Rick164 schreef op 17 augustus 2002 @ 00:40:
Ok make uninstall deed het nu wel, en na de rpm's verwijderd te hebben en de rpm weer erop gegooid te hebben is de error er nog steeds(waarom weet ik niet kan ook aan de installatie van warcraft 3 leggen)

edit: in de version.txt van de net gedl wine(CVS) map staat: ReWind version 20020228
Dat is de datum waarop Rewind zich afsplitste van de "officiele" wine tree omdat die overging op GPL met het gevolg dat transgaming het niet meer kon gebruiken omdat ze gedeeltelijk "closed source" zijn.

Kennelijk is de CVS nog steeds op die versie gebaseerd (Is Rewind doodgeboren?)
Dit is de error:

Deze kan je geloof ik voorkomen m.b.v.

code:
1
"netapi32"     = "builtin, native"

in je config op te nemen (DllOverrides sectie).
Maar is verder niet belangrijk.
err:win32:_EnterSysLevel (0x4081b7d8, level 2): Holding 0x408c05c4, level 3. Expect deadlock!
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("/usr/local/bin/winedbg 134896608 8512") (2)

Tja, of je hier wat aan hebt?

[url="http://www.winehq.org/fom-meta/cache/619.html"]err:win:WIN_FindWndPtr window XXXXX belongs to other process.[/url]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Rick164 schreef op 17 augustus 2002 @ 00:40:
Ok make uninstall deed het nu wel, en na de rpm's verwijderd te hebben en de rpm weer erop gegooid te hebben is de error er nog steeds.

Dit is de error:

dit is vaak gewoon dat een proggie niet werkt. Had ik ook met kazaa. Moet je wat dingen veranderen en dan wilt het vaak wel werken. Maar bij sommige programma's dus niet.

• RickDB
Heb denk ik het probleem gevonden, ik heb dus de wine.tgz in de home uitgepakt alleen staat er dan niks in windows map(system enzo nog leeg) dus dat is denk ik het probleem, maar kazaa lite werkte wel dus das een beejte raar.
Ok nadat ik een win98se installatie gekopieerd(paar hoofdletters hier en en daar effe toegevoegd) doet kazaa lite het helemaal goed.
Maar warcraft 3 blijft maar die rare foutmelding geven :X

Ok bij wine-dbg staat nu aan het eind:

unhandled exception: page fault on read acces to 0x0000088 in 32-bit code(0x6f00000)
in32-bit mode.
0x40b81df7 (X11drv_SetWindowsStyle+0x157 [winpos.c;799] in libx11drv.so); mov1 0x88(XeDx),Xeax
799 TSXSetInputFocus(display, get_whole_window(DD_wndptr), RevertToParent,Wine-dbg>

Volgens mij heeft dit iets met die movies map,die verwijderd moest worden en de no-cd crack(stond op franskworld.net dat ik een no-cd moest gebruiken)

• RickDB
Ok ik heb nu de rpm verwijderd en de cvs maar geinstalleerd(rpm werkte niet helemaal honderd) maar...
ik krijg nu deze error:

gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
In file included from d3dgl_private.h:5,
from caps.c:18:
../../include/wine_gl.h:31: GL/glu.h: No such file or directory
make[2]: *** [caps.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/rick/wine/dlls/d3dgl'
make[1]: *** [d3dgl/libd3dgl.so] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/rick/wine/dlls'
make: *** [dlls] Error 2

Nou heb ik op google iets gevonden en daar stond dat ik GLUT nodig had dus ik heb effe GLUT gedl en geinstlalleerd maar dan komt ie met deze error:

OpenGL is nodig voor glut-3.7-9

Opengl zou moeten werken volgens 3ddiag maar hij zegt nu dat ik het nodig heb :?

Hoe kan ik dit fixen ?

Alvast bedankt,

Rick164

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

GLUT is een toolkit (?), wat je nodig hebt is de opengl API, bv de Mesa opengl libraries.
Voor het compileren van wine(x) heb je dan ook de development mesa packages nodig met de include headers glu.h en consorten.

When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• RickDB
Ok thx dan probeer ik die effe :D , die mesa dev packs hebben de opengl gemaakt alleen nu krijg ik een rare fout:

-fPIC -L../../dlls -sym comctl32.tmp.o -o comctl32.spec.c -spec ./comctl32.spec
nm: comctl32.tmp.o: File format not recognized
nm -u comctl32.tmp.o error 256
make[2]: *** [comctl32.spec.c] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/home/rick/wine/dlls/comctl32'
make[1]: *** [comctl32/libcomctl32.so] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/home/rick/wine/dlls'
make: *** [dlls] Fout 2

comctl32 hoort toch bij windhoos ?

edit: laat maar ik had de winex rpm .wine map nog niet weggehaald 8)7

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 17:10

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik heb dus winex geinstalled, heb de config file van penguinpower.nl (natuurlijk wel naar eigen pc bewerkt). Maar nu heb ik een gaar probleem, hij vind geen een dll. En dus ook geen 1 als ik notepad wil draaien zegt hij dit: err:module:PE_fixup_imports Module (file) comdlg32.dll (which is needed by G:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE) not found
Aangezien ik nog steeds een linux noob ben :) had ik die dll van mijn windows xp gekopieerd naar .wine/c/Windows/System32 maardat helpt ook niet :( (ik heb dus gekozen voor een wineonly installatie... (hij detecteerd windows niet en het is ntfs dus is haast nutteloos)) In /usr/local/lib/ staat wel dit bestand: libcomdlg32.so. Deze map staat in ld.so.conf en ik heb ldconfig gedraait... Ik snap er nu niets meer van :s

Edit: K Als ik dus het betrefende bestand in de zelfde map zit dan ziet hij de dll file wel, maar dan wilt hij de rest ook hebben. En om nou in elke map van elk windows proggie all die dll te zetten is ook een beetje omslachtig :) iemand idee?

i7 - GTX760 - triple boot

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik heb winex in princiepe goed draaiend.
alles werkt als een tierelier behalve kazaalite 1.72
als ik deze installeer gaat goed, en vervolgens probeer te starten krijg ik de volgende melding:
'unable to find auto-connect of auto-dailup' ... hoe kan ik dit fixen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 09:16

Platel

Trogdor the Burninator!

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ja heb ik gedaan, precies wat daar staat. Alleen als ik dit doe in de wine src map: ./programs/regapi/regapi setValue <winedefault.reg dan krijg ik dus deze error: ./programs/regapi/regapi: cannot find 'setValue'
Misschien dat problemen op kan leveren, ik heb iig de standaard winedefault.reg die in de src map staat wel gekopieerd naar $HOME/.wine . Ik heb ook alle sporen van wine(x) verwijderd en overnieuw gecompileerd maar het zelfde probleem...

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ah mooi, ik heb nu even nieuwe kernel gecompileerd en winex installeerd nu prima. Hij doet het goed, Max Payne en zelfs SoF2 e.d. draaien. Maar nu ( :) ) In geen 1 (3d) spel doet het keyboard het als je speelt, dus wel in de menu's maar niet meer zodra je echt begint te spelen... en die snap ik echt heel niet , heb gezocht op google maar vind niet echt veel

Verwijderd

Ik heb linux net geinstalleerd en nouja laten we maar zeggen dak nog noob ben kweet niet hoe ik het systeem optimaal kan benutten kan iemand mij vertellen hoe ik die cvs ofzo moet installeren en waar ie staat? of misschien kan iemand een van zen eigen gemaakte binarys of rpm's mailen ofzo of er een url van geven ...... bedankt alvast

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 21:11:
Ik heb linux net geinstalleerd en nouja laten we maar zeggen dak nog noob ben kweet niet hoe ik het systeem optimaal kan benutten kan iemand mij vertellen hoe ik die cvs ofzo moet installeren en waar ie staat? of misschien kan iemand een van zen eigen gemaakte binarys of rpm's mailen ofzo of er een url van geven ...... bedankt alvast
uhm letterlijk uit je andere topic overgenomen, zonder de goede raad uit het topic van anderen over het posten van vragen mee te nemen? Misschien moet je deze draad eens lezen. (Dat is die gekke figuurtjes die wij soms wel letters noemen eens nader bekijken en zien of je er woorden van kunt maken. Misschien zit er wel een oplossing verstopt.)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraagje; kan ik ook winex via cvs downloaden via een windows bak? zoja hoe? (heb thuis 56kb/s hier @ work adsl :))

Verwijderd

Ik geloof dat je onder windows via wincvs kan downloaden van CVS.

En tot grote blijdschap van mezelf meldt ik eventjes dat ik onder 16 bits kleuren op een P-II 400 MHz (RH-7.3) met WineX 2.1 perfect Warcraft III kan spelen. *). :Y). :D. /me *.

Verwijderd

Nog een vraagje dan maar - ik krijg met Half-Life geen keyboard. D.w.z., ik kan mijn keyboard gebruiken, totdat ik een spel start. :?. Daarna doet het keyboard in halflife niks meer. Met Ctrl-Alt-Backspace kan ik nog wel X resetten. Is dat normaal?

Help. :D.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 17:59:
Nog een vraagje dan maar - ik krijg met Half-Life geen keyboard. D.w.z., ik kan mijn keyboard gebruiken, totdat ik een spel start. :?. Daarna doet het keyboard in halflife niks meer. Met Ctrl-Alt-Backspace kan ik nog wel X resetten. Is dat normaal?

als ctrl+alt+backspace wel werkt kan je toch ook ff ctrl+alt+F1 doen ofzow, en daar dan ff wine killen?

Verwijderd

Ja, maar ik wil gewoon Half-Life spelen. :D.

• Niek
  • Laatst online: 22-12 16:33

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 17:59:

Vergelijkbare problemen heb ik ook gehad, mijn muis en keyboard werken niet meer in WineX. Het schijnt een probleem te zijn met DGA(2), als je "UseDGA" op "N" zet moet het verholpen zijn, maar de framerate is dan wel een stuk lager.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

ok en nu heb ik alles gezien :)
beelzebubu die om hulp vraag met iets linux.

btw om toch nog even on topic enzo te blijven.
ik heb heel weinig kwa wine gedaan en ik vroeg me af welke wine nou eigenlijk het beste is
ik snap dat wineX alle directX zooi enzo heeft, dus het beste is voor 3D games.
maar hoe goed is de compatability onderhand.
heeft wineX meschien ook een lijst met spellen?
en meschien het belangrijkste van allemaal. werkt BG][ met wineX.

ik snap dat ik die 2de vraag waarschijnlijk wel kan vinden, maar zit op mijn werk en ik heb verdomt weinig tijd om te zoeken nu, en will eigenlijk als ik thuis kom meteen beginnen met alles te doen.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Lijst met spellen:

http://www.transgaming.co...p?order=working&showall=1

De working Rating geeft aan hoe goed het spel draait :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

many thanks renegade :D

ik speel dan wel niet zo veel spellen meer, maar BG][ om de zoveel maanden weer ff uitspelen moet toch wel.

Verwijderd

Ik heb gedaan wat er op de site staat:
$ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Hit Enter when prompted for a password...
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine

En in een readme staat:
Source code to the LGPL components is available via CVS access through: http://www.sourceforge.net/projects/winex Source code to WineX 2.1 can be accessed via the CVS tag 'winex-2-1'.

Waar geef ik die winex-2-1 mee???
Heb namelijk van alles geprobeerd, maar niks werkte.. :(

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 10:49

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:28:

En in een readme staat:
Source code to the LGPL components is available via CVS access through: http://www.sourceforge.net/projects/winex Source code to WineX 2.1 can be accessed via the CVS tag 'winex-2-1'.

Wat heb je geprobeerd dan?
Want volgens mij als de tag winex-2-1 is, dan moet je het zo doen:

$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co winex-2-1

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 09:21:
ok en nu heb ik alles gezien :)
beelzebubu die om hulp vraag met iets linux.
Zelfs quasi-nerds zijn niet alleswetend. B).

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op 06 september 2002 @ 18:12:
[...]

Wat heb je geprobeerd dan?
Want volgens mij als de tag winex-2-1 is, dan moet je het zo doen:

$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co winex-2-1
Al geprobeerd.. :( Werkt niet.....

Verwijderd

mmm ik heb nu ook wat raars,
ik heb gisteren de cvs gedownload
en bij het compilen kreeg ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
make[2]: Entering directory `/home/stratos/src/wine/dlls/quartz'
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -Iffmpeg -Iffmpeg/libav -Iffmpeg/libavcodec -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -DHAVE_AV_CONFIG_H -DPIC -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o ffmpeg_audio.o ffmpeg_audio.c
In file included from ffmpeg/libavcodec/avcodec.h:4,
                 from ffmpeg_audio.c:47:
ffmpeg/libavcodec/common.h:152: conflicting types for `wine_dbg_log'
../../include/wine/debug.h:89: previous declaration of `wine_dbg_log'
make[2]: *** [ffmpeg_audio.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/stratos/src/wine/dlls/quartz'
make[1]: *** [quartz/libquartz.so] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/stratos/src/wine/dlls'
make: *** [dlls] Error 2

Compilation failed, aborting install.

zou ik een nieuwe ffmpeg moeten downloaden ofzo??
heb geen flauw idee wat het is iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2002 @ 23:22:
Zou ik ook wel eens willen weten.

Ik heb winex van CVS gedownload en een aantal programma's werken perfect ( winrar, smartpar) maar als ik iets groters probeer vliegen er allerlei foutmeldingen door het scherm heen.

Ik vraag me zelfs af of er echt wel directx ondersteuning in die cvs versie zit. Als ik bv probeer 3dmark2000 te installeren zegt hij tijdens de installatie al dat hij geen directx kan vinden (voor de goede orde, 3dmark2000 heeft directx 7 nodig)
Heeft er daar eigenlijk al iemand een oplossing voor gevonden.

Kan je eigenlijk met de wine die bij suse 8.0 geleverd is warcraft 3 en ut spelen, en flash mx draaien of is dat niet mogelijk, heeft er dat al iemand geprobeerd? Want naar 't schijnt zou warcraft gewoon met wine moeten lukken niet?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:28:

En in een readme staat:

Met winex-2-1 als CVS tag bedoelen ze dat je de brach winex-2-1 moet outchecken. Dat doe je met de optie -r. De commando worden dus:
code:
1
2
3
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine -r winex-2-1

Verwijderd

mmm voor mij werkte dat niet.
kreeg dit

cvs server: cannot find module `-r' - ignored
cvs server: cannot find module `winex-2-1' - ignored
cvs [checkout aborted]: cannot expand modules

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij mij haaldie ie alles goed binnen (gelukkig, want 't duurde even, met m'n 56kb/s)
maar als ik dan de installer wil draaien zegt ie dat 't path nie klopt

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:58:
mmm voor mij werkte dat niet.
kreeg dit

cvs server: cannot find module `-r' - ignored
cvs server: cannot find module `winex-2-1' - ignored
cvs [checkout aborted]: cannot expand modules
Ah, dat is mijn fout. Je moet "wine" en "-r winex-2-1" omwisselen, dan moet het werken.

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb met WineX kant en klare versie van Debian (ik heb een account daar)
geinstalled en alles werkt prima, ik brand cd's met Nero en ik speel Diablo2 - LOD keurig.
Maar nu heb ik Soldier Of Fortune 2 geinstalled maar het beeld heeft allemaal witte en zwarte vierkantjes ??
ihet enigste kleur is dus me geweer en de mannetjes, iemand enig idee wat er fout kan zijn?

Verwijderd

The_Surfer schreef op 07 september 2002 @ 20:43:
[...]
Ah, dat is mijn fout. Je moet "wine" en "-r winex-2-1" omwisselen, dan moet het werken.
dit werkte beter maar nu geeft hij de error

code:
1
2
bash-2.05a# cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co -r wine-2-1 wine
cvs [server aborted]: no such tag wine-2-1

is er ook niemand die weet wat dat eerdere probleem is?
want nu kan ik wel 3.1 gaan downloaden (als dat ooit lukt)
maar dan zal ik dan toch wel het zelvde probleem mee krijgen denk ik.

Verwijderd

tag is ook winex-2-1 en niet wine-2-1.. ;)

Bedankt!!!!

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

The_Dart schreef op 07 september 2002 @ 22:46:
Ik heb met WineX kant en klare versie van Debian (ik heb een account daar)
geinstalled en alles werkt prima, ik brand cd's met Nero en ik speel Diablo2 - LOD keurig.
Maar nu heb ik Soldier Of Fortune 2 geinstalled maar het beeld heeft allemaal witte en zwarte vierkantjes ??
ihet enigste kleur is dus me geweer en de mannetjes, iemand enig idee wat er fout kan zijn?
Ehh, ik wil niet jaloers klinken maar als je een account hebt dan kan je toch het beste deze vraag stellen op het forum van transgaming. Je hebt er tenslotten voor betaald (voor o.a. de support).

Verwijderd

kom nou, hij heeft ook een account bij GoT :D
en hier hebben we ook support voor wineX :+

en nog bedankt Elkan. dat werkt better. moet eens wat meer koffie gaan drinken.

en nu nog hopen dat ik dat zelvde probleem niet nog eens krijg.

• GeeMoney
  • Nu online
Dawns_sister schreef op 08 september 2002 @ 14:09:
[...]

Ehh, ik wil niet jaloers klinken maar als je een account hebt dan kan je toch het beste deze vraag stellen op het forum van transgaming. Je hebt er tenslotten voor betaald (voor o.a. de support).
sta al op het forum daar maar reacties ho maar.

Verwijderd

Wat is eigenlijk het beste te gebruiken Wine of WineX als je enkel starcraft 3 wil draaien? Of bestaat voor dat spel nog een andere oplossing ook?

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 17:36:
Wat is eigenlijk het beste te gebruiken Wine of WineX als je enkel starcraft 3 wil draaien? Of bestaat voor dat spel nog een andere oplossing ook?
voor zover ik weet is WineX voor games het beste, deze ondersteund meer 3D als de normale Wine versie.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
is het niet makkelijker om de begin post te editen voor de n00bs onder ons hoe ze het het makkelijkst en snelst kunnen gebruiken?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 18:00:
is het niet makkelijker om de begin post te editen voor de n00bs onder ons hoe ze het het makkelijkst en snelst kunnen gebruiken?
of ff op www.franksworld.net kijken daar kun je ook veel info vinden over Wine(X).

Verwijderd

hmm.. denk het wel.. om elke n00b nou telekens te vertellen dat ze maar eens de hele thread van 22 pagina's moeten doorlezen heb ik ook geen zin in.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:22:
hmm.. denk het wel.. om elke n00b nou telekens te vertellen dat ze maar eens de hele thread van 22 pagina's moeten doorlezen heb ik ook geen zin in.. ;)
Héhé een HowTo voor winX te complileren op de linuxmachine zou eigenlijk wel nuttig zijn voor velen denk ik.

Verwijderd

Whehe...!! de cvs versie doet moeilijk....!! :(
De debugger start meteen zodra ik half-life wil spelen..:(
Heef ie probs met mcicda.drv . :(

Ik wil een creditcard..!!! :(
Damn.. dan maar weer een keer vcan het begin af aan proberen..

Verwijderd

kheb ook een probleempje :)
waarschijnlijk heel basic maar kon het nergenst vinden.

ik probeerde Sin te winen met WineX 2.1.
en dan clickte mijn beeldscherm (duidend op een res chance.
en dag clickte hij weer terug naar mijn WM, en stond er
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
root@slackware:/c/Program Files/Sin# wine sin.exe
err:win32:_EnterSysLevel (0x4078a0cc, level 2): Holding 0x40826904, level 3. Expect deadlock!
fixme:ddraw:Main_DirectDraw_SetCooperativeLevel (0x40355684)-&gt;(00010021,00000011)
fixme:ole:CoCreateInstance no classfactory created for CLSID {d8f1eee0-f634-11cf-8700-00a0245d918b}, hres is 0x80040154
Warning: /usr/local/bin/winedbg.exe not accessible from a configured DOS drive
Warning: /usr/local/bin/winedbg not accessible from a configured DOS drive
Warning: /usr/local/bin/winedbg 134657504.exe not accessible from a configured DOS drive
Warning: /usr/local/bin/winedbg 134657504 not accessible from a configured DOS drive
Warning: /usr/local/bin/winedbg 134657504 84.exe not accessible from a configured DOS drive
Warning: /usr/local/bin/winedbg 134657504 84 not accessible from a configured DOS drive
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger (&quot;/usr/local/bin/winedbg 134657504 84&quot;) (2)
root@slackware:/c/Program Files/Sin#

is dit bekend probleem? hoe op te lossen?

Verwijderd

pff.. je moet er in iedergevaal voor zorgen dat je winedebugger gaat werken...
staat ergens op winehq.com...
Suc6....

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Als je het volgende in je wine config opneemt dan zou je debugger moeten kunnen opstarten (indien die in /usr/local/bin staat).

code:
1
2
3
4
5
[Drive Z]
&quot;Path&quot; = &quot;/usr/local/bin/&quot;
&quot;Type&quot; = &quot;hd&quot;
&quot;Label&quot; = &quot;Wine&quot;
&quot;Filesystem&quot; = &quot;vfat&quot;

En dan kan je in de debug console "quit" gevolgd door enter intypen :)
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 14:23:
kom nou, hij heeft ook een account bij GoT :D
en hier hebben we ook support voor wineX :+
Zijn GoT account was "gratis"", voor zijn transgaming acount heeft hij betaald!
En een echte hollander zorgt dan dat hij waar krijgt voor zijn geld. Ook al kan hij op GoT waarschijnlijk veel sneller (en beter) een oplossing vinden voor zijn probleem :+

Verwijderd

ja had dat van debugger al gevonden op wineHQ.
maar nog steeds werkt er niks met wine.
Sin schakelt over naar een andere res en ik zie alleen wat garbage op het scherm en hij begint te reutelen. (te lang om echt iets te zien. ( 15 min+ )
quake 3 zeurt om een config.cfg (nee heb geen zin om native te zoeken, ik will alleen wine testen)
UT nog niet geprobeert.
en septerraCore comt met een system panic. (van het spel)

naja, heb eigenlijk ook niet echt tijd. maa rowu gewoon ff domweg wat gamen, om inspiratie op te doen voor mijn verslag.
pff klote novell.

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb een WineX2.1 geinstalleerd en al verschillende games aan de praat waaronder
Diablo2 en Quake 3(er is een native maarja ff kijken of de 3d goed was.) SOF2 kon ik ook met gemak installeeren en spelen er is alleen een klein probleempje, ik heb allemaal Zwarte/Witte vierkanten in beeld, Quake 3 echter is wel perfect beeld, het enigste spel wat niet werkt is SOF2.
Ook de 3D instellingen kan ik niet verder veranderen in SOF.
Iemand aub :'( een oplossing.

Systeem:

Debian Unstable
KDE3.1
WineX2.1
Maxtor 80gb HD

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb nu Winex2.1 ook, en probeerde om mijn nieuwe pc eens gta3 te draaien. Het installeren ging perfect, maar als ik daarna in de dir met gta3.exe ga staan, en dan winex gta3.exe doe, en 2x op spatie ram, dan krijg ik dus een scherm waarin gevraagd wordt om cd2 in de cdrom-speler te stoppen. Die zit er dus al in (automount op /mnt/cdrom). Het kopieren van de map Audio naar de installatiedir had ook geen zin.
Weet iemand hoe je dit oplost?

• Jayden
  • Niet online
WineX2.0 was een ramp met installen, 2.1 installed (gelukkig) perfect. Maar telkens als ik wat wil laden krijg ik het volgende:

When you are running with a native NT directory specify
'Profile=<profiledirectory>' or disable loading of Windows
registry (LoadWindowsRegistryFiles=N)
Warning: loading builtin ntdll.dll, but native version already present. Expect trouble.
fixme:string:GetLocaleInfoA Unkown LC type 20001004
fixme:string:GetLocaleInfoA Unkown LC type 20001011
fixme:string:GetLocaleInfoA Unkown LC type 2000000B
err:msg:QUEUE_CreateMsgQueue Cannot get thread queueerr:msg:InitThreadInput16 failed!
x11drv: Can't allocate handle for display fd

Wat wil wine mij hier duidelijk maken?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• banaan-X
  • Niet online
[quote]banaan-X schreef op 11 september 2002 @ 14:11:
Die zit er dus al in (automount op /mnt/cdrom). /quote]
Ik moest nog even een cdrom optie in de config zetten. Beetje vaag dat Transgaming dat niet er voor je inzet...
Maar wat gaat dat traag!! Ik speel het in windows op 1152x876@32 prima, en met winex 800x600@16 erg schokkerig... Dan maar alleen max payne en half life emuleren. :)

• GeeMoney
  • Nu online
* zucht *

Heeft er dan NIEMAND Soldier Of Fortune 2 aan de gang volledige versie ?????

• DeMoN
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

OMFG

Ik wil ook WineX alleen als ik die CVS wil neerhalen krijg ik meteen al dit:

code:
1
2
3
4
[root@demon megalodon]# cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Logging in to :pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:2401/cvsroot/winex
CVS password: 
cvs [login aborted]: connect to cvs.winex.sourceforge.net(216.136.171.202):2401 failed: No route to host

:'(

Hoe kan dit? Kan ik geen RPM ofzo ergens d/l?

Ik draai Mandrake 8.2 :(

EDIT: LAAT MAAR:
Download

type in a console window:
cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Hit Enter when prompted for a password

Now type:
cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine

WERKT WEL :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

is het debje nog ergens te vinden van wine x 2.0 ? zag het ergens in dit topic maar kan em niet meer pakken helaas :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DAMAGE schreef op 18 september 2002 @ 18:22:
is het debje nog ergens te vinden van wine x 2.0 ? zag het ergens in dit topic maar kan em niet meer pakken helaas :(
Weet ik ook nie.. ik heb Mandrake..

Weet jij toevallig of er een RPM te downloaden is? hoeft dus nie meer

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Naja klote WineX... tijdens install:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
em.c
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o windebug.o windebug.c
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o wowthunk.o wowthunk.c
LD_LIBRARY_PATH=&quot;../../unicode:$LD_LIBRARY_PATH&quot; ../../tools/winebuild/winebuild -fPIC -o utthunk.glue.c -glue utthunk.c
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o utthunk.glue.o utthunk.glue.c
gcc -shared   kernel32.spec.o comm.spec.o kernel.spec.o stress.spec.o system.spec.o toolhelp.spec.o windebug.spec.o win87em.spec.o wprocs.spec.o comm.o console.o debugger.o format_msg.o kernel_main.o stress.o string.o sync.o thunk.o time.o toolhelp.o utthunk.o win87em.o windebug.o wowthunk.o    utthunk.glue.o  -o libkernel32.so -L../../dlls -lntdll -L../../library -lwine  -lm 
make[2]: Weggaan uit map `/home/megalodon/wine/dlls/kernel'
rm -f libkernel32.so &amp;&amp; ln -s kernel/libkernel32.so libkernel32.so
make[2]: Binnengaan van map `/home/megalodon/wine/dlls/d3dgl'
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
../../include/wine_gl.h:31:20: GL/glu.h: Onbekend bestand of map
make[2]: *** [caps.o] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/home/megalodon/wine/dlls/d3dgl'
make[1]: *** [d3dgl/libd3dgl.so] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/home/megalodon/wine/dlls'

Hij was al 5 min. aan het compilen en dan toch nog een fout.. omdat dit topic 23 pages heeft ga ik eerst ff kijken of de melding bekend is :O

Verwijderd

demon, ff beter de foutmeldingen lezen voortaan:

hij vindt de opengl GLU header niet, zit bij nvidia drivers en bij mesa (libs? devel?)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:03:
demon, ff beter de foutmeldingen lezen voortaan:

hij vindt de opengl GLU header niet, zit bij nvidia drivers en bij mesa (libs? devel?)
Was er net achter via google ... onwijs omslachtige IRC log zag ik van een paar gasten die het ook hadden :)

Als ik trouwens zo doe:

./configure && make depend && make && make install

Dan geeft ie deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
make[2]: Binnengaan van map `/home/megalodon/wine/dlls/d3dgl'
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
make[2]: *** [caps.o] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/home/megalodon/wine/dlls/d3dgl'
make[1]: *** [d3dgl/libd3dgl.so] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/home/megalodon/wine/dlls'

edit bovenstaande melding is dus dezelfde zie ik |:( (jaja linuxnoob @ work hier :P )

Maar jij zegt dus dat ik nog een soort van GL libs mis? Hmm Nvidia drivers heb ik.. wat moet ik dan nog downloaden en installen om die GLU te krijgen?

Verwijderd

die headers staan bij mij in /usr/include/GL
http://prdownloads.source...00925-1.i386.rpm?download

ze zitten ook in de tarball (NVidia-GLX.tar.gz ofzo) van de nvidia GLX driver, make && make install is genoeg

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

code:
1
2
3
4
5
6
[megalodon@demon GL]$ pwd
/usr/include/GL
[megalodon@demon GL]$ ls
glext.h  GLwDrawA.h   GLwMDrawA.h   glx.h     glxmd.h     glxtokens.h
gl.h     GLwDrawAP.h  GLwMDrawAP.h  glxint.h  glxproto.h  osmesa.h
[megalodon@demon GL]$

Ok, ff kijken anders die GLX nog een keer installen dus... damn die GLX is een rpm bij mij.. naja

edit:

ok ben nu zover:

code:
1
2
3
4
[root@demon megalodon]# rpm -ivh oss-opengl-glu-20000925-1.i386.rpm 
Preparing...                ########################################### [100%]
   1:oss-opengl-glu         ########################################### [100%]
[root@demon megalodon]#

edit2: compiling heb ik gestart en ben ff weggeweest hij is nu klaar en vroeg of ie een config file moest aanmaken hij is nu aan het zoeken voor een eerder geinstalleerde windows. Ik heb dual boot met WinXP die ik nooit gebruik... found,.. hier de output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Created /root/.wine/config using your existing Windows installation.
You probably want to review the file, though.

Checking for real Windows registry...
Not found, default Wine registry will be installed.

Compiling regapi...
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -DSTRICT -DNONAMELESSUNION -DNONAMELESSSTRUCT  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o regapi.o regapi.c
ld -r  regapi.o      -o regapi.tmp.o
strip --strip-unneeded regapi.tmp.o
LD_LIBRARY_PATH=&quot;../../unicode:$LD_LIBRARY_PATH&quot; ../../tools/winebuild/winebuild -fPIC -L../../dlls -sym regapi.tmp.o -o regapi.spec.c -spec ./regapi.spec
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include  -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -DSTRICT -DNONAMELESSUNION -DNONAMELESSSTRUCT  -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o regapi.spec.o regapi.spec.c
gcc -shared  -Wl,-Bsymbolic regapi.spec.o  regapi.o      -o regapi.so -L../../library -lwine  -lm 
rm -f regapi &amp;&amp; ln -s ../../wine regapi

Preparing to install default Wine registry entries...
Installing default Wine registry entries...

programs/regapi/regapi: error while loading shared libraries: libntdll.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Registry install failed.

Ik kom er verder zelf wel uit denk ik.. thx iig m8 :)

edit 3 :P

Ik denk dat deze laatse bovenstaande melding een kwestie van:

code:
1
# export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib

is :?

Jah.. volgens mij werkt ie :P

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik ga wel cvs-en weer dan... werkt ook goed

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• razor-x
  • Laatst online: 30-07 08:33
The_Dart schreef op 12 september 2002 @ 17:08:
* zucht *

Correct me if i'm wrong,

Maar in Windows kan je precies het zelfde probleem hebben volgens mij, die vlakken komen omdat hij de textures niet kan vinden, die staan op CD2
CD2 zal je dan moeten kopieeren naar je install dir van SOF2, atans zo moet het in windows. Tryit of koop de legale versie? ;)

Verwijderd

Als ik een programma start dan krijg ik telkens de volgende foutmelding:

/usr/lib/transgaming/winex/bin/wine: cannot find '/usr/lib/transgaming/winex/bin/wine'

Wat is dat?
Of volledig:
code:
1
2
francis@D5762465:~&gt; winex /windows/F/Warcraft III.exe
/usr/lib/transgaming/winex/bin/wine: cannot find '/usr/lib/transgaming/winex/bin/wine'

Hoe kan ik dat verhelpen?

Verwijderd

hij kan /usr/lib/transgaming/winex/bin/wine niet vinden :P

check even of het daar staat of niet.
en anders is er waarschijnlijk met de install wat fout gegaan
of draai is ldconf (?is eigenlijk alleen voor libs maar wie weet?)

p.s.
coole pc naam D5762456. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 12:43:
hij kan /usr/lib/transgaming/winex/bin/wine niet vinden :P

check even of het daar staat of niet.
en anders is er waarschijnlijk met de install wat fout gegaan
of draai is ldconf (?is eigenlijk alleen voor libs maar wie weet?)

p.s.
coole pc naam D5762456. :P
die wine staat daar wel zie ik, gek dat dat dan niet gaat? Wat zou daarvoor de reden kunnen zijn?

ldconf => euh I dunno what you're talking about, zolang ben ik daar nu ook weer nog niet mee bezig.

sectie D pc nummer 5762456 :+

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

'cannot find foo'
Veel duidelijker kan een foutmelding toch niet denk ik? :o
Je WineX install is wsl. beetje kapot.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Jotti schreef op 23 september 2002 @ 12:48:
'cannot find foo'
Veel duidelijker kan een foutmelding toch niet denk ik? :o
Je WineX install is wsl. beetje kapot.
Dus euh een reïnstall is de enige oplossing?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Vast niet, maar als dat het probleem verhelpt, is dat wel de makkelijkste. Toch? :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10 00:57

Hagar

Diabootic

The_Dart schreef op 12 september 2002 @ 17:08:
* zucht *

Ik wel, met de standaard debian (unstable) debjes gaat het prima.
Ik heb hiervoor wel een geinstalleerde versie van een windows platform voor gebruikt, de installer heb ik niet geprobeerd aangezien alles toch al werkte.
Ik ben nu met WineX bezig en daar moet ik ermeer moeite voor doen. Het spel draait nu wel (zelfde windows installatie) maar ik heb totaal geen geluid.
Ik weet overigens niet of dat aan winex ligt aangezien ik nog niks anders heb geprobeerd. Ik zit wel vast aan een max van 50 FPS maar verder isie wel aardig stabiel dus dat is voldoende.

Edit: Je moet voor de debjes wel een kopie van winspool.drv hebben.
Deze is niet in die versie van wine ingebouwd.

Edit2: Na het doorbladeren van dit topic (Ja ik doe dat dus wel :+ )
Heb ik de cvs geupdate met ' cvs update -dPA' volgens mij isie nog steeds niet helemaal up to date (versie geeft nog steeds 20020228 )
Maar na een recompile heb ik dus ook geluid is SOF2 :)
Het is dus mogelijk zowel met de standaard debian packages als met de WineX cvs source

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

heb eindelijk quake3 draaiend onder wineX (woei eerste keer dat het lukt zeg maar)

maar heb een paar pet-peaves zeg maar.

als ik met mijn muis beweeg stotterd hij verschrikkelijk. (level 1 op normal is nog moeilijk zo. onder windows98 waar ik het ook 'even' heb gespeelt was dat super makkelijk. )
mikken enzo is hardstikke irri zo.

die normale tip bij muis problemen. werkt niet echt uit of aan het maakt niet echt uit.

ook krijg ik als 'error' in mijn terminal terwijl ik het run iets in de trand van
can't get frame too big oid (zit nu op werk maar zal vanavond de specefieke error geven)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:11:
heb eindelijk quake3 draaiend onder wineX (woei eerste keer dat het lukt zeg maar)

maar heb een paar pet-peaves zeg maar.

als ik met mijn muis beweeg stotterd hij verschrikkelijk. (level 1 op normal is nog moeilijk zo. onder windows98 waar ik het ook 'even' heb gespeelt was dat super makkelijk. )
mikken enzo is hardstikke irri zo.

die normale tip bij muis problemen. werkt niet echt uit of aan het maakt niet echt uit.

ook krijg ik als 'error' in mijn terminal terwijl ik het run iets in de trand van
can't get frame too big oid (zit nu op werk maar zal vanavond de specefieke error geven)
Misschien voegt het weinig toe maar...

Je kan toch ook gewoon quake 3 met linux support gaan draaien ipv winex :?

Ik speel het al 1,5 jaar zo... versie 1.16 en 1.31...

Verder draai ik Mandrake 8.2 en heb ook WineX.. Quake 3 werkte meteen bij mij onder WineX zonder enige aanpassingen. Het draaide ook gewoon vloeiend..

Maar de beste performance haal je als je gewoon de geporte versie draait.

www.penguinpower.nl

Verwijderd

ik heb dit net ook gepost maar moest het reposten niet egt boeiend om te vertellen maar anders krijg die error van dubbelpost

ik heb dus wine geinstalled
maar als ik nu de cs setup wil doen
(ik ga naar /mnt/cdrom)
en doe dan 'wine setup.exe' krijg ik dit

edit

== al solved

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 15:26 . Reden: opgelost ]

Verwijderd

kep CS nu draaiend op wineX maar ik kan alleen LANNEN
als ik een internetgame wil joinen zegt ie dat ik alleen een game kan joinen als ik de cstrike custom game heb geinstalled .... vaag dus
want ik install vanaf en retail CD ...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
#!/bin/sh
date=`date +%Y%m%d`
rpm_src_dir=&quot;&quot;

if [ -f /etc/mandrake-release ]; then rpm_src_dir=&quot;/usr/src/RPM/SOURCES&quot;;
elif [ -f /etc/redhat-release ]; then rpm_src_dir=&quot;/usr/src/redhat/SOURCES&quot;;
else &quot;Sólo funciona en RedHat o Mandrake&quot;; exit;
fi;

cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine

cat &gt; winex.spec &lt;&lt; EOF
Summary: Runs Windows programs (specially multimedia ones) under Linux
Name: winex
Version: $date
Release: tigrux
Source0: %{name}-%{version}.tar.bz2
License: APSL
Group: Applications/Emulators
BuildRoot: %{_builddir}/%{name}-%{version}
Requires: kernel &gt;= 2.4, XFree86-devel, gcc &gt;= 2.7.2, flex &gt;= 2.5
Requires: bison, glibc &gt;= 2
Provides: wine libwine

%description
TransGaming WineX is a derivative of the Wine project. Wine is an
implementation
 of the Microsoft® Win32® APIs on top of UNIX and X-Windows - in
essence, it is
a Windows® compatibility layer. Wine does not require Microsoft Windows
to be in
stalled, as it provides an alternative implementation of Windows written
from sc
ratch with no Microsoft code whatever.
TransGaming WineX includes a new implementation of the Microsoft DirectX
multime
dia APIs, including Direct3D - the core graphics system most Windows
games use f
or hardware accelerated 3D.

%package devel
Summary: Static libraries and headers for WineX
Group: Development/C
Requires: %{name} = %{version}
Provides: wine-devel libwine-devel winex-devel

%description devel
WineX-devel contains the libraries and header files needed to
develop programs which make use of WineX.

%prep
%setup -q

%build
%configure
make depend
make

%install
%makeinstall
mkdir -p %{buildroot}/%{_includedir}/winex
mv %{buildroot}/%{_includedir}/*.h %{buildroot}/%{_includedir}/winex
mv %{buildroot}/%{_includedir}/wine %{buildroot}/%{_includedir}/winex
mv %{buildroot}/%{_includedir}/msvcrt %{buildroot}/%{_includedir}/winex
mv %{buildroot}/%{_includedir}/winex %{buildroot}/%{_includedir}/wine
rm -f %{buildroot}/%{_libdir}/libuser.so
%post -p /sbin/ldconfig

%postun -p /sbin/ldconfig

%clean
rm -rf %{buildroot}

%files
%defattr(-,root,root)
%{_bindir}/fnt2bdf
%{_bindir}/function_grep.pl
%{_bindir}/wine
%{_bindir}/wineclipsrv
%{_bindir}/wineconsole
%{_bindir}/wineconsole.so
%{_bindir}/winedump
%{_bindir}/winelauncher
%{_bindir}/wineserver
%{_bindir}/wineshelllink
%{_libdir}/*.so*
%{_mandir}/*
%doc README ANNOUNCE BUGS DEVELOPERS-HINTS LICENSE LICENSE.winehq

%files devel
%defattr(-,root,root)
%{_includedir}/wine
%{_bindir}/wmc
%{_bindir}/wrc
%{_bindir}/winemaker
%{_bindir}/winebuild
%{_bindir}/winedbg
%{_bindir}/winedbg.so
%{_libdir}/*.a
EOF

rm  -fr winex-$date
mv wine winex-$date
tar cfvj winex-$date.tar.bz2 winex-$date
cp winex-$date.tar.bz2 $rpm_src_dir
rpm -ba --target `uname -m` winex.spec

Dat is de code van mijn winex-rpm.sh file
met dit bestand (moet je even die code opslaan en daar een sh file van maken.
Daarmee kun je dan de huidige cvs downloaden en omzetten in een rpm ;) sim-pel
ik weet niet of dit al gepost was laat staan of iemand er iets aan heeft
sorry voor de grote lap tekst, als 't een probleem is upload ik die sh wel ergens (weet zo ni waar

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KICKje

Verwijderd

Ik heb wine al een paar keer geïnstaleerd, maar het gaat steeds weer fout. Ik weet echt niet wat er mis is.
Ik hoop dat iemand het herkent en er een oplossing voor heeft want ik wil het nu wel een keertje werkend hebben!

plz help!

Dit is b.v. de foutmelding als ik sol.exe wil draaien, maar zulke foutmeldingen krijg ik bij elke exe file.

[leendert@leendert wine]$ wine c:\\windows\\system32\\sol.exe
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.192(FindActCtxSectionGuid) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.67(CreateActCtxW) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.112(DeactivateActCtx) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.0(ActivateActCtx) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.304(GetCurrentActCtx) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.194(FindActCtxSectionStringW) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.443(GetSystemWow64DirectoryW) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.680(ReleaseActCtx) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.7(AddRefActCtx) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.177(DuplicateEncryptionInfoFile) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ntdll.dll.418(RtlCheckForOrphanedCriticalSections) imported from C:\windows\system32\ole32.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ntdll.dll.1301(_itow) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ntdll.dll.165(NtImpersonateAnonymousToken) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ntdll.dll.507(RtlDllShutdownInProgress) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ntdll.dll.17(DbgPrintEx) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.107(CreateTimerQueueTimer) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.128(DeleteTimerQueueTimer) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for KERNEL32.dll.496(GlobalMemoryStatusEx) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.618(SystemFunction040) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.619(SystemFunction041) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.617(SystemFunction036) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.622(TraceMessage) imported from C:\windows\system32\rpcrt4.dll, setting to 0xdeadbeef
err:seh:EXC_DefaultHandling Unhandled exception code c0000005 flags 0 addr 0x400d5c8f

iemand enig idee?

b.v.d.

Verwijderd

Niemand?

Verwijderd

sorry geen idee...
bij mij lukt de installatie niet echt want als ik de /c aanwijs als c:\ dan zegtie dat het niet klopt omdat /root/.transgaming/c_drive/ niet bestaat :?

• banaan-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:44:
sorry geen idee...
bij mij lukt de installatie niet echt want als ik de /c aanwijs als c:\ dan zegtie dat het niet klopt omdat /root/.transgaming/c_drive/ niet bestaat :?
je moet wine ook niet als root gaan draaien!! Kan je je complete partitie kosten...

• Xiric
  • Niet online

Xiric

sMiLe

ik krijg dit en ik ben n00b dus zal ff iemand mij willen helpen ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[xiric@Xiric winex21]$ ./tools/wineinstall
WINE Installer v0.7

which: no wine in (/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games:/home/xiric/bin)
Running configure...

creating cache ./config.cache
checking whether make sets ${MAKE}... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
configure: error: no acceptable cc found in $PATH

Configure failed, aborting install.
[xiric@Xiric winex21]$

Smile !!!

Verwijderd

Misschien dat ik als n00b het verkeerde antwoord geeft maar ik hoop dat ik jou melding goed interpreteer.

het lijkt erop dat je geen compiler hebt die hij kan gebruiken.

als je eerst GCC installeerd zou het goed moeten gaan.

• Xiric
  • Niet online

Xiric

sMiLe

heb ik gedaan zo dom ben ik nou ook weer niet

Smile !!!

Verwijderd

Dan heb je iets fout gedaan :) Hij zegt het echt heel duidelijk. Zoals Jotti zei: "Hoe duidelijk wil je een foutmelding hebben?"

Verwijderd

je moet gcc en cc geinstalleerd hebben :)

Verwijderd

banaan-X schreef op 11 oktober 2002 @ 08:37:
[...]

je moet wine ook niet als root gaan draaien!! Kan je je complete partitie kosten...
hummz okee ik zal het proberen :)

maarem...ik heb dus GEEN windows partitie...dat je eht ff weet :+

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Linux n00b vraagt :

Is het hiermee mogelijk om alle!! spellen op linux te draaien :?
Hoe moet ik me dit dingetje voorstellen als plugin of compleet proggie :?

Hopelijk wil iemand mij helpen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Thijsch
  • Laatst online: 06:38
niet alle spellen. een aantal. Was het maar waar... Maar het word wel steeds beter.

Verwijderd

en het is een "compleet" proggie, je moet um wel eerst in elkaar bouwen (compileren)

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bedankt, weet ik ook weer ietsjes meer van Linux :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

banaan-X schreef op 11 oktober 2002 @ 08:37:
[...]

ook als ik ./tools/wineinstall draai als user krijg ik dezelfde fout maar het rare is dat ik aangeef dat ik de c: onder /home/casper/c wil en daarna zegt dat hij /home/casper/.transgaming/c_drive niet kan vinden, maar die heb ik toch helemaal niet aangegeven?

Verwijderd

Kijk je $HOME/.wine/config eens na op de plek waar winex je c: drive verwacht. Default staat ie op $HOME/.transgaming/c_drive, maar dat kun je dus eenvoudig aanpassen.
offtopic:
Met de CVS versie van een dag of 10 geleden kon ik eigenlijk zonder noemenswaardige problemen SimCity 3000 (windows) installeren. Draaien is echter een ander verhaal, de cd bevat een beveiliging waar wineX kennelijk niet mee om kan gaan. Dus na het starten krijg ik een melding dat ik de cd in de drive moet douwen. Deze zit er dus echt wel in (origineel) maar onder winex wordt deze niet gezien. Helaas
De Linuxversie ga ik dus niet meer aanschaffen, aangezien LOKI faiilliet is

Verwijderd

als ik dat aanpas, moet ik dan weer ./tools/wineinstall doen of gewoon wine proberen? *wine werkt dan niet omdat hij de dll's etc nog niet heeft kunnen installeren*

Verwijderd

In dat installatiescript wineinstall is er een variabele CROOT. Die kun je aanpassen naar de plek van je voorkeur en dan wineinstall runnen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste