Toon posts:

WineX 2.0

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 12:36

duronbug

Step on it.....!

Krijg geen enkel opengl spel aan de praat. Zoals Mohaa. Couldnt load opengl blablabla
Er staat dan wel no opengl support compiled in. Maar ik heb tijden ./configure al --enable-opengl gedaan :(

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op woensdag 12 juni 2002 02:16 schreef duronbug het volgende:
Krijg geen enkel opengl spel aan de praat. Zoals Mohaa. Couldnt load opengl blablabla
Er staat dan wel no opengl support compiled in. Maar ik heb tijden ./configure al --enable-opengl gedaan :(
Verwijder je wel telkens het config.cache bestand in de wine directory voor je ./configure opnieuw draait?

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb zowel de officiele als de cvs, als ik gta3 probeer dan krijg ik de melding DX8.1 not found/nodig. Mijn .wine is een symlink naar .transgaming. In de ze thread lees ik dat er meer mensen last van hebben maar sommige ook niet?
Is er nu een oplossing voor dit probleem? IK heb de CVS gisteren binnen gehaald aangezien de keyboard update erg veel verbetering met games zou moeten opleveren.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Op dinsdag 11 juni 2002 22:33 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Hmm. dan heb je het niet over SoF2 MP demo.. want daar staat die optie niet :'(
Nee, ik had het over de SoF2 Singel Player Demo....
Multi-Player Demo moet ik nog uitproberen idd...dankje dat je me deraan herinnerd ;)

Ito: Probeer dan .transgaming te kopieren naar .wine .. mischien dat dat wel werkt...

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

MadEgg

Tux is lievvv

Op dinsdag 11 juni 2002 23:33 schreef FreeStyler het volgende:

[..]

Geluid werkt bij mij gewoon hoor in de MP demo, heb nix hoeven in te stellen :)
Nee, ik eerst ook niet. Maar sinds ik 't hele systeem opnieuw geinstalleerd en gecompileerd heb met GCC 3.1 werkt 't geluid niet meer :'(

Tja

Verwijderd

Na al ettelijke keren iets met vorige wine versie geprobeerd te hebben zonder goee resultaten heb ik nu de rpm versie die bij suse 8 zit (Wine release 20011226) maar weer eens geprobeerd.

En ik weet niet waar het aan ligt maar ik krijg alleen simpele programma's als notepad of sol aan de praat.

Hoe krijg ik wine zover dat ik bijvoorbeeld ms office of winmx aan de praat krijg?

Verwijderd

Zou ik ook wel eens willen weten.

Ik heb winex van CVS gedownload en een aantal programma's werken perfect ( winrar, smartpar) maar als ik iets groters probeer vliegen er allerlei foutmeldingen door het scherm heen.

Ik vraag me zelfs af of er echt wel directx ondersteuning in die cvs versie zit. Als ik bv probeer 3dmark2000 te installeren zegt hij tijdens de installatie al dat hij geen directx kan vinden (voor de goede orde, 3dmark2000 heeft directx 7 nodig)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Moet je er toch maar voor betalen he :) 5$ de maand is niet veel hoor :)

Tja

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 22:32
Op donderdag 13 juni 2002 23:30 schreef MadEgg het volgende:
Moet je er toch maar voor betalen he :) 5$ de maand is niet veel hoor :)
Lees het topic nou eens door |:( gewoon de CVS downen en compilen....

Verwijderd

Lees het topic nou eens door gewoon de CVS downen en compilen....
of ik nu de wineinstall gebruik of ik configure en make blablabla.....nix werkt bij (mij dan)

Ik heb zelfs de versie van banaanx ( en zijn config) geprobeert....Natuurlijk ligt het aan mij (Wine NOOb) maar ik zou Spiderman wel onder linux willen zien draaien.....

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 13 juni 2002 23:33 schreef AMDude het volgende:

[..]

Lees het topic nou eens door |:( gewoon de CVS downen en compilen....
Lees nou eens waar we het over hadden |:(
Het ging er juist om dat volgens hun er GEEN directx support in CVS-release zat. Verder zit de Installshield-code niet in de CVS(da's zeker) en de copy-protection code ook niet.
En is het zo'n raar idee om die mensen te betalen voor het werk wat ze doen?

Tja

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ok, ffies een update.
Na alle succesvolle acties die ik had, GTA3 enzo >:) heb ik ik mijn distro schoon geinstalleerd, en hem 16 Gb laten consumeren, waar Windows ze vroeger gebruikte. Maar, nu ik opnieuw ga compileren (zelfde distro, zelfde opties) krijg ik nu een berg foutmeldingen in glu.h, Ik kan ze niet precies aangeven, maar het komt er op neer dat er een fout voor GLApi zit en dat ie defaults naar int, dus ik kijk op die regels, en daar staat dus GLINT voor GLApi op alle regels die hij noemt.

Iemand een ideetje?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Niek
  • Laatst online: 22-12 16:33

Niek

f.k.a. The_Surfer

Toen ik even rondkeek in de cvs-logs van WineX viel me op de ze de licentie hebben aangepast.
http://www.geocrawler.com/lists/3/SourceForge/9376/0/8901972/ :
Note that while this license does permit certain kinds of non-commercial distribution of pre-compiled binary packages of WineX, doing so on a large scale is discouraged, as it affects TransGaming's ability to continue to improve and develop the code. TransGaming reserves the right to change the license under which future code is made available, and will not hesitate to do so if non-commercial distribution of pre-compiled binary packages adversely affects the financing of continued development.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Op vrijdag 14 juni 2002 14:06 schreef The_Surfer het volgende:
Toen ik even rondkeek in de cvs-logs van WineX viel me op de ze de licentie hebben aangepast.
http://www.geocrawler.com/lists/3/SourceForge/9376/0/8901972/ :
[..]
Dat hebben ze gedaan nadat de mensen van Debian WineX-cvs in unstable als deb package wilden doen...
Dat vond Transgaming niet zo leuk, dus vandaar.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op donderdag 18 april 2002 23:04 schreef banaan-X het volgende:
OK, jullie hadden gelijk. Die cvs is inderdaad gewoon Winex 2.0

De deb is hier te downloaden:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/winex_2.0-1_i386.deb

(voor i686 gecompileerd)

Denk erom dat je eerst de oude wine volledig weghaald:

apt-get remove wine winelib winesetup
mv /home/user/.wine /home/user/.wine.old

Op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/config staat ook het voorbeeld configuratie bestand, dat je in je ~/.wine dir moet zetten.

Ik heb m nog niet gecontroleerd op games, maar winzip doet ie gewoon ;)
Kan je die er nog een weekje op laten, dan heb ik me PC terug (examens :r)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 22:13 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Kan je die er nog een weekje op laten, dan heb ik me PC terug (examens :r)
Ja hoor, zo lopen niet weg ;) :P
Maar de examens zijn toch al 2 weken afgelopen?

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 23:13
Zou iemand misschien de laatste winex een keertje willen compilen en willen posten? Ik krijg em niet goed gecompiled...allerlei foutmeldingen. De vorige versie ging een stuk beter....

Alvast bedankt!

Verwijderd

Pak gewoon die rpm die een paar blaadjes terug staat.. die werkt bij mij prima SOFII demo en het origineel doet het prima

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 12:44
gcc -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -o wrc dumpres.o genres.o newstruc.o preproc.o readres.o utils.o wrc.o writeres.o ppy.tab.o lex.ppl.o y.tab.o lex.yy.o -L../../unicode -lwine_unicode -lfl
/usr/bin/ld: Dwarf Error: Invalid or unhandled FORM value: 14.
wrc.o: In function `main':
:632: the use of `tmpnam' is dangerous, better use `mkstemp'
collect2: ld gaf exit-status 1 terug
make[2]: *** [wrc] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/usr/local/cvs/winex/wine/tools/wrc'
make[1]: *** [wrc] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/usr/local/cvs/winex/wine/tools'
make: *** [tools] Fout 2
eeeuh, help :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op zondag 23 juni 2002 09:54 schreef a casema user het volgende:

[..]

eeeuh, help :?
Waarschijnlijk moet je de nieuwste versie van binutils installeren.

Zie ook deze draad: http://gcc.gnu.org/ml/gcc/2002-02/msg00964.html

When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op zondag 23 juni 2002 03:50 schreef Ramon het volgende:
Pak gewoon die rpm die een paar blaadjes terug staat.. die werkt bij mij prima SOFII demo en het origineel doet het prima
Origineel prima? MP doet ie het prima, maar als ik SP doe in WineX, dan zijn alle enemies turbo, ze teleporteren zichzelf over 't scherm heen en weer. En in de cinematics missen delen. Zoals waar ie in praag aankomt, daar mist de auto constant. Gaat lang niet goed.
Onder Windows draait ie wel goed, ligt iig niet aan de comp zelf :)

Tja

• a casema user
Op zondag 23 juni 2002 13:38 schreef Dawns_sister het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je de nieuwste versie van binutils installeren.

Zie ook deze draad: http://gcc.gnu.org/ml/gcc/2002-02/msg00964.html
dat was inderdaad het probleem.
Verder ging het compileren nu wel goed maar op het einde een gekke error.
programs/regapi/regapi: error while loading shared libraries: libntdll.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Registry install failed.

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op zondag 23 juni 2002 19:59 schreef a casema user het volgende:

[..]

dat was inderdaad het probleem.
Verder ging het compileren nu wel goed maar op het einde een gekke error.
[..]
ldconfig draaien als root.

Die update de shared library cache.

(waarom doet 'make install' dit eigenlijk niet?)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik had ook nog een leuke error.
Heel veel fouten over Syntax error before void en before GLInt in glu.h
Dus ik kijk in glu.h, staat daar steeds GLAPI voor en erachter GLAPIENTRY. Dus, haal alles met GLAPI erin uit die glu.h, dus alleen die definities, laat de rest gewoon staan. Kreeg daarna nog 4 fouten in 3 regels. Heb daarna die regels gewoon uitgecommentarieerd, en et voila! Het werkte! Daarna compilde hij gewoon verder :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zondag 23 juni 2002 00:03 schreef -W0kk3L- het volgende:
Zou iemand misschien de laatste winex een keertje willen compilen en willen posten? Ik krijg em niet goed gecompiled...allerlei foutmeldingen. De vorige versie ging een stuk beter....

Alvast bedankt!
Hmm, dat wordt moeilijk. Volgens de WineX license die pas is aangepast mag je geen packages van WineX meer verspreiden omdat dat effect zou kunnen hebben op hun verkoopcijfers. Wat voor foutmeldingen krijg je trouwens?

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 08:12 schreef The_Surfer het volgende:
Hmm, dat wordt moeilijk. Volgens de WineX license die pas is aangepast mag je geen packages van WineX meer verspreiden omdat dat effect zou kunnen hebben op hun verkoopcijfers. Wat voor foutmeldingen krijg je trouwens?
Huh? Mag dat echt niet meer? :? Of alleen nog voor huiselijke kringen zoals hier? :* Ik dacht dat dat vooral gedaan was omdat Debian het in de tree wilde stoppen, en dat wilden ze niet, maar als ik het hier voor 10 mensen beschikbaar stel...

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 24 juni 2002 08:12 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is
code:
1
emerge winex

nu ook illegaal?

Tja

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 24 juni 2002 14:57 schreef MadEgg het volgende:
Dus eigenlijk is
code:
1
emerge winex

nu ook illegaal?
Nee, want het gaat om binary packages en die krijg je niet met een 'emerge winex':
Note that while this license does permit certain kinds of non-commercial distribution of pre-compiled binary packages of WineX, doing so on a large scale is discouraged, as it affects TransGaming's ability to continue to improve and develop the code.
offtopic:
* odysseus is terug van weggeweest...een week lang Oostenrijk onveilig gemaakt tijdens een huttentocht :P.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17

JJJ

Heeft iemand btw. Neverwinter Nights al aan de praat gekregen?

Verwijderd

onder winex schijnt ie het niet te doen, maar binnenkort komen er linux binaries :)

Verwijderd

hmmm, heb je voor winex iets van 400MB HD space nodig? om te compileren en te installeren? Heb geprobeerd om het op een FAT32 partitie te doen, ging goed totdat de windows registry aangemaakt moest worden (regapi) dat is dus helemaal aan het einde van de installatie :( Had laatst ook Linux From scratch geprobeert op 500MB te installeren, is niet gelukt, glibc heeft veel ruimte nodig.

• a casema user
# du -h
340M

Verwijderd

Iemand enig idee hier??
code:
1
2
3
4
5
Preparing to install default Wine registry entries...
Installing default Wine registry entries...

wine: chdir to /root/.wine/wineserver-cp23127-a : No such file or directory
Registry install failed.

???

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ash-2.05a# wine --winver winxp ./RegSetup.exe
When you are running with a native NT directory specify
'Profile=<profiledirectory>' or disable loading of Windows
registry (LoadWindowsRegistryFiles=N)
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/roman.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/script.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/modern.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/desktop.ini" err = 55
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.242(GetInheritanceSourceW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.256(GetNamedSecurityInfoW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.554(SetNamedSecurityInfoW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.563(SetSecurityInfo) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:module:PE_fixup_imports Module (file) AUTHZ.dll (which is needed by C:\windows\regedit.exe) not found
bash-2.05a#

Ik wilde Fifa 2002 WC spelen, maar hij gaf aan dat ik eerst RegSetup.exe moest draaien, gedaan, maar zie hierboven, dat wil ie dus niet echt..

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 10:54 schreef Magio het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ash-2.05a# wine --winver winxp ./RegSetup.exe
When you are running with a native NT directory specify
'Profile=<profiledirectory>' or disable loading of Windows
registry (LoadWindowsRegistryFiles=N)
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/roman.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/script.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/modern.fon" err = 2
err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/winxp/windows/Fonts/desktop.ini" err = 55
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.242(GetInheritanceSourceW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.256(GetNamedSecurityInfoW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.554(SetNamedSecurityInfoW) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:win32:PE_fixup_imports No implementation for ADVAPI32.dll.563(SetSecurityInfo) imported from C:\windows\regedit.exe, setting to 0xdeadbeef
err:module:PE_fixup_imports Module (file) AUTHZ.dll (which is needed by C:\windows\regedit.exe) not found
bash-2.05a#

Ik wilde Fifa 2002 WC spelen, maar hij gaf aan dat ik eerst RegSetup.exe moest draaien, gedaan, maar zie hierboven, dat wil ie dus niet echt..
hmm...even in winxp geboot, regsetup gedraait, nog steeds de melding dat het spel niet is geinstalleerd :?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 11:03 schreef Magio het volgende:

[..]

hmm...even in winxp geboot, regsetup gedraait, nog steeds de melding dat het spel niet is geinstalleerd :?
Maar dat is vrij logisch, als je m in Win XP in het register zet, staat ie nog niet bij wine in het register he ;)
Raar ding eigenlijk, een register...

Maar heb je al bij transgaming gekeken of anderen dit spel aan de praat kregen?

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 11:43 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Maar dat is vrij logisch, als je m in Win XP in het register zet, staat ie nog niet bij wine in het register he ;)
Raar ding eigenlijk, een register...

Maar heb je al bij transgaming gekeken of anderen dit spel aan de praat kregen?
register is kut jah, en regsetup wil dus nie in wine draaien....kut kopietjes >:)

Verwijderd

weet iemand al een fix voor mijn probleem?

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op zondag 30 juni 2002 17:16 schreef SaSReCoiL het volgende:
weet iemand al een fix voor mijn probleem?
Dit is niet echt een probleem aangezien je wine(X) niet als root gaat draaien (hoop ik).

Beste is als normale gebruiker ook wineinstall uit te voeren. Dan wordt alleen de registry settings aangemaakt in de ~/.wine directory.

Verwijderd

klopt het dat als ik de CVS gebruik, dat ik dan een "gewone" wine krijg?

er staat wel een README.transgaming in.
voor de rest lijkt het zwaar op normale wine. :?

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok ik snap er nix van:

Ik heb de CVS versie gedownload..geinstalled en dan de commmando's ingeklopt die aan het einde van de install staan om hem te compilen...

Alles lukt, compilen duurt ff en is uiteindelijk klaar....

Nou winex'en dan maar...dus naar bash en ik tik in : winex en wat denk je ? NIKS :(

Hoe kan dit dan ? Ik kan met de search functie van KDE niet eens een map vinden met winex erin !

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op maandag 01 juli 2002 11:17 schreef ViNyL het volgende:
Ok ik snap er nix van:

Ik heb de CVS versie gedownload..geinstalled en dan de commmando's ingeklopt die aan het einde van de install staan om hem te compilen...

Alles lukt, compilen duurt ff en is uiteindelijk klaar....

Nou winex'en dan maar...dus naar bash en ik tik in : winex en wat denk je ? NIKS :(

Hoe kan dit dan ? Ik kan met de search functie van KDE niet eens een map vinden met winex erin !
De binary heet niet "winex", maar gewoon wine. Je start programma's dus op met "wine <progje>".

Verwijderd

dan heb je een andere winex als ik die van mij werkt toch echt aleen met winex als comando

en als iemand m uit de cvs zelf compiled en verspreid zou dat niet mogen? ik moet extra dokken voor de rpm's waarom geven ze
de cvs dan nog vrij weg?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je de CVS tree een beetje doorspit, zie je het winex script ook gewoon staan... winex is niks anders dan een script dat wine aanroept. Die RPM's e.d. zijn netjes voorverpakt ermee. De betaalde versie zit proprietary closed source SafeDisc kopieerbeveiligingscode en InstallShield code in, die vind je in de CVS niet terug.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ok het gaat nu steeds beter, maar als ik Red Alert 2 wil instaleren zegt ie" Unload debugger and try again"

Iemand enig idee?

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op dinsdag 02 juli 2002 01:31 schreef SaSReCoiL het volgende:
ok het gaat nu steeds beter, maar als ik Red Alert 2 wil instaleren zegt ie" Unload debugger and try again"

Iemand enig idee?
raymondw had hier ook last van (ietsje terug) maar het uitschakkelen van de debugger tijdens het compileren had geen zin.

Win-XP gebruikers die games draaien in compatibility mode schijnen hier ook last van te hebben.

Waarschijnlijk is dit een anti-piracy check waarbij een aantal illegale instructies worden uitgevoerd die een fout moeten veroorzaken. Als die echter uitblijft betekent het dat een debugger actief is wat niet mag.

En wine reageert waarschijnlijk niet correct op de check zodat het programma je beschuldigt van piracy (foei!).

Als dit inderdaad het geval is dan is de enige oplossing zelf te gaan hacken in wine/game of de officiele transgaming versie van winex te kopen (abbo nemen).

Verwijderd

maar sommige mensen kunnen wel ra2 spelen??
kijk maar hier paar pagina's terug, staat zelfs een screen :(

• ViNyL
  • Niet online
Nou, ik heb winex draaien...leuk maar games lopen bijna nooit...

Halflife geinstalled..en dan ? winex hl.exe etc maar fullscreen lukt nie..en hij komt met een hoop errors aan als het spel draait..plus dat me beeld nergens op lijkt.

Volgens mij doen al me 3d drivers het prima..maar eerder had ik een nvidea schermpie bij het opstarten..het logo even in beeld en dan gaat ie verder met aanmelden, na een verse Suse 8.0 install zie ik dat niet meer...

Hoe kan ik het snelst zien of ik 3d support heb ?

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op dinsdag 02 juli 2002 04:37 schreef SaSReCoiL het volgende:
maar sommige mensen kunnen wel ra2 spelen??
kijk maar hier paar pagina's terug, staat zelfs een screen :(
Ik zie het, heb je al de laatste deb geprobeerd die banaan-X heeft gemaakt (link).

Wel eerst je "oude" wine(X) installatie verwijderen aangezien de deb alles in /usr/bin, /usr/lib etc zet ipv /usr/local/....

Neem dan gelijk ook zijn config over (na aanpassing van de drive configuratie).
Op dinsdag 02 juli 2002 22:26 schreef ViNyL het volgende:
Nou, ik heb winex draaien...leuk maar games lopen bijna nooit...

Halflife geinstalled..en dan ? winex hl.exe etc maar fullscreen lukt nie..en hij komt met een hoop errors aan als het spel draait..plus dat me beeld nergens op lijkt.

Volgens mij doen al me 3d drivers het prima..maar eerder had ik een nvidea schermpie bij het opstarten..het logo even in beeld en dan gaat ie verder met aanmelden, na een verse Suse 8.0 install zie ik dat niet meer...

Hoe kan ik het snelst zien of ik 3d support heb ?
Halflife en Cstrike draaien het best onder openGL.
Probeer de optie --winver win98 en cd eerst naar de halflife directory.
Zie ook eedere posts over counterstrike (CS).

En wat betreft de nvidia drivers : Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic :)

Verwijderd

Kan iemand a.u.b. eens stap voor stap uitleggen hoe je Winex op de correcte manier installeert?
Het lukt namelijk langs geen kanten. |:(

Dank bij voorbaat. :)

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zaterdag 06 juli 2002 11:26 schreef TheCore het volgende:
Kan iemand a.u.b. eens stap voor stap uitleggen hoe je Winex op de correcte manier installeert?
Het lukt namelijk langs geen kanten. |:(

Dank bij voorbaat. :)
http://www.penguinpower.nl/pcontent/winex2.php

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik denk niet dat iemander er iets aan heeft maar toch:
http://www.genie.it/utenti/nonsolomicrosoft/winex2.0.rpm

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 11:50 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

http://www.penguinpower.nl/pcontent/winex2.php
Thanks, you're tha man! :7
$ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
bash: cvs: command not found
Iemand? :?

• FreeStyler
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

het cvs programma is denk ik niet geinstalleerd, staat vast wel op een van je distro cd's anders ff hier weghalen

http://www.cvshome.org/

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik wil niet lullig doen, maar... 'command not found', hoe duidelijk wil je een foutmelding hebben? :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraagje; iemand die photoshop 7 al draaiend heeft gekregen?
neeee ik wil niet met gimp werken
bij mij wil het namelijk nog niet echt lukken.
//edit
jedi knight werkt goed, alleen niet fullscreen maar in een window van 640x480 :'(

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 09 juli 2002 12:21 schreef Scarecrow het volgende:
vraagje; iemand die photoshop 7 al draaiend heeft gekregen?
neeee ik wil niet met gimp werken
Ik weet niet of Photoshop 7 kan, 5.5 iig wel: http://franksworld.net/wine/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=15&page=1
bij mij wil het namelijk nog niet echt lukken.
//edit
jedi knight werkt goed, alleen niet fullscreen maar in een window van 640x480 :'(
Kijk eens bij de onderstaande links:
http://www.penguinpower.nl/pcontent/jediknight.php
http://franksworld.net/wine/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=121&page=1
http://mitglied.lycos.de/jeppo/index.php?uebergabe=scripts_jk2
http://holarse.wue.de/index.php?content=jediknight2

Verwijderd

Dit is mischien ook wel wat voor mandrake of redhat users
http://nwn.by-a.com/

Is speciaal bedoeld om Neverwinter Nights mee te spelen maar andere spellen zullen het ook wel doen..

Een cvs versie (in rpm) van winex en een rpm om je conf samen te stellen heb het niet geprobeert maar toch wie weet

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik kende ze allemaal al (helaas) maar 't werkt nogsteeds niet om 'm aan de praat te krijgen fullscreen alleen op (640x480)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[i][root@localhost Warcraft III]# winex War3.exe
[FAIL] s_pGraph->RenderFile(wFile, NULL) = -2147220945wine: Unhandled exception, starting debugger...[i]

Ik wilde Warcraft III starten.
Ik doe als root (weet ik moet normaal met user maar was ff als root ingelogt) 'winex War3.exe'
krijg je de bovenstaande error, wtf houdt dat in, en hoe los ik het op?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kick

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 10 juli 2002 22:31 schreef Scarecrow het volgende:
[i][root@localhost Warcraft III]# winex War3.exe
[FAIL] s_pGraph->RenderFile(wFile, NULL) = -2147220945wine: Unhandled exception, starting debugger...[i]

Ik wilde Warcraft III starten.
Ik doe als root (weet ik moet normaal met user maar was ff als root ingelogt) 'winex War3.exe'
krijg je de bovenstaande error, wtf houdt dat in, en hoe los ik het op?
Het houd gewoon in je WineX versie nog niet dit spel kan draaien. Oplosing: geen. Het enige wat je kan doen is wachten op de volgende release van WineX, die zal (volgens [LnX] Games) wel Warcraft III ondersteunen.

Verwijderd

De huidige CVS-versie van WineX doet het wel degelijk met Warcraft III! Heb em hier zonder problemen draaien. Helaas werken de filmpjes niet goed. Dat is precies een punt waar Transgaming nu mee bezig is. Dus als je nu de CVS-versie van WineX compileert moet het lukken.

Over het Jedi Knight probleem: al eens een blik geworpen op $HOME/.winex/config?? Goed zo! *D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op vrijdag 12 juli 2002 14:47 schreef Goudvisb het volgende:
De huidige CVS-versie van WineX doet het wel degelijk met Warcraft III! Heb em hier zonder problemen draaien. Helaas werken de filmpjes niet goed. Dat is precies een punt waar Transgaming nu mee bezig is. Dus als je nu de CVS-versie van WineX compileert moet het lukken.

Over het Jedi Knight probleem: al eens een blik geworpen op $HOME/.winex/config?? Goed zo! *D
filmpjes moet je van de cd op je hd dumpen in een map (ff googlen kom ej d'r wel uit)
die config file, ziet er leuk uit, maar daar krijg ik dus werkelijk nix gevonden wat er op duidt hoe of wat ik moet verandere voor fullscreen gaming

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 22:32
Over Warcraft 3:
Volgens DIT artikel werkt Warcraft 3 zelfs onder gewoon Wine (dus niet WineX :P).

Verwijderd

ziet er leuk uit, maar daar krijg ik dus werkelijk nix gevonden wat er op duidt hoe of wat ik moet verandere voor fullscreen gaming
[x11drv]
; Number of colors to allocate from the system palette
"AllocSystemColors" = "100"
; Use a private color map
"PrivateColorMap" = "N"
; Favor correctness over speed in some graphics operations
"PerfectGraphics" = "N"
; Color depth to use on multi-depth screens
;;"ScreenDepth" = "16"
; Name of X11 display to use
;;"Display" = ":0.0"
; Allow the window manager to manage created windows
"Managed" = "N"
; Use a desktop window of 640x480 for Wine
;"Desktop" = "640x480"

• ViNyL
  • Niet online
Gaat lekker met compilen :( NOT !

gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O 2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
In file included from d3dgl_private.h:5,
from caps.c:18:
../../include/wine_gl.h:31: GL/glu.h: Onbekend bestan d of map
make[2]: *** [caps.o] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/home/jorn/wine/dlls/d3dgl'
make[1]: *** [d3dgl/libd3dgl.so] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/home/jorn/wine/dlls'
make: *** [dlls] Fout 2

Compilation failed, aborting install.

Weet iemand wat dit inhoud ??

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 17 juli 2002 18:17 schreef ViNyL het volgende:
Gaat lekker met compilen :( NOT !

<snip>

Weet iemand wat dit inhoud ??
* zucht *
Het heeft al vijf keer in dit topic gestaan, maargoed. Deze error houd dus in dat je de mesa libraries nodig hebt. Kijk even op de distrocd naar een pakket dat mesa-dev (oid) heet of zoek anders op rpmfind.net.

Verder is het wel handig als je even dit doorneemt:
http://holarse.wue.de/index.php?content=winex_comp

• ViNyL
  • Niet online
sorry hor, volg het topic al een tijd maar heb iik nog niet zo zien staan....

Het spiet me donders ;)

• ViNyL
  • Niet online
BTW ---> mesa libs installed, dus not missing

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 17 juli 2002 18:55 schreef ViNyL het volgende:
BTW ---> mesa libs installed, dus not missing
Kijk eens of de -dev packages van mesa zijn geinstalleerd.

• ViNyL
  • Niet online
Staan erop, het compilen duurt nu een stuk langer maar nu komt er toch weer een error aan, maar ik ben op de goede weg, nu mist er een of andere .so (libblabladll.so ofzo)

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12 17:16
Tijdens het compilen krijg ik deze fout:

main.o: In function `do_output':
/root/wine/tools/winebuild/main.c:141: undefined reference to `atexit'
make[2]: *** [winebuild] Error 1
make[2]: Leaving directory `/root/wine/tools/winebuild'
make[1]: *** [winebuild] Error 2
make[1]: Leaving directory `/root/wine/tools'
make: *** [tools] Error 2

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?!

Verwijderd

gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O 2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
In file included from d3dgl_private.h:5,
from caps.c:18:
../../include/wine_gl.h:31: GL/glu.h: Onbekend bestan d of map
kijk eens in /usr/include, of daar glu.h in staat. in dat geval maak je in /usr/include een dir die GL heet en zet je glu.h daar in. het gaat hier overigens om twee standaard gl headers die bij mesa en bij de nvidia glx drivers worden meegeleverd

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11 17:44
heeft iemand al eens geprobeerd of een programma als dreamweaver ultradev 4 of MX met winex aan de praaat is te krijgen, want dit is me met een reguliere wine dist nog niet gelukt...

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:21
Deze foutmelding krijg ik:

Compiling regapi...
rm -f regapi && ln -s ../../wine regapi

programs/regapi/regapi: error while loading shared libraries: libntdll.so: canno t open shared object file: No such file or directory
Registry install failed.

linux:/home/rick/wine # wine
wine: error while loading shared libraries: libntdll.so: cannot open shared object file: No such file or directory
linux:/home/rick/wine #

Is dit een bekende bug ?

[ Voor 0% gewijzigd door RickDB op 15-08-2002 18:55 . Reden: foutje ]

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Rick164 schreef op 15 augustus 2002 @ 18:40:
Deze foutmelding krijg ik:

Compiling regapi...
rm -f regapi && ln -s ../../wine regapi

programs/regapi/regapi: error while loading shared libraries: libntdll.so: canno t open shared object file: No such file or directory
Registry install failed.

linux:/home/rick/wine # wine
wine: error while loading shared libraries: libntdll.so: cannot open shared object file: No such file or directory
linux:/home/rick/wine #

Is dit een bekende bug ?
LEES DE DRAAD HIJ IS MINSTENS 2 of 3 X LANGSGEKOMEN!

• RickDB
Ben nog bezig met doorlezen(zijn aardig wat blz's), maar heb denk ik een oplossing op google gevonden:

Put the directory path to libntdll.so (_not the filename_) in
/etc/ld.so.conf and have root run /sbin/ldconfig, or put it in the
environment variable LD_LIBRARY_PATH.

Maar wat bedoelen ze hier precies mee ?

Verwijderd

Rick164 schreef op 15 augustus 2002 @ 19:17:
Ben nog bezig met doorlezen(zijn aardig wat blz's), maar heb denk ik een oplossing op google gevonden:

Put the directory path to libntdll.so (_not the filename_) in
/etc/ld.so.conf and have root run /sbin/ldconfig, or put it in the
environment variable LD_LIBRARY_PATH.

Maar wat bedoelen ze hier precies mee ?
Erm... Gok eens. :P. Als je fout gokt vertellen we je het wel, kee? :P.

• RickDB
hehe laat maar ik heb het in dit grote topic gevonden, alleen nog effe de config editen en klaar is kees :D

Verwijderd

/me is nu ook de laatste cvs versie van WineX aan het compilen.

Laten we bidden...

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:29:
[...]

Erm... Gok eens. :P. Als je fout gokt vertellen we je het wel, kee? :P.
hehehe. Ach laten we die arme jongen maar helpen.
TIK GEWOON EENS ldconfig IN!

ldconfig dus!
root@winebakkie~# ldconfig [ENTER]

LdCoNfIg

Zow, snappie? Iig, graag eerst de draad lezen voordat je post de volgende keer, ok?

uhm, oeps.... Hij was me iets voor :P

Verwijderd

damn, heb al een paar segmentation faults achter de rug :(
maar we gaan door! :p

Verwijderd

gcc -c -I. -I. -I../../../include -I../../../include -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o audio.o audio.c
In file included from alsa.h:7,
from audio.c:31:
/usr/include/sys/asoundlib.h:2:28: alsa/asoundlib.h: No such file or directory
make[2]: *** [audio.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/dave/winex/winex/wine/dlls/winmm/winealsa'
make[1]: *** [winmm/winealsa/libwinealsa.drv.so] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/dave/winex/winex/wine/dlls'
make: *** [dlls] Error 2

grr... :(

Verwijderd

ik libalsa-0.9.0beta7-1mdk.src.rpm installed, maar nee hoor :(

Verwijderd

laat ook maar, alsa-devel installed :P

Verwijderd

Wine build completed.

Als ik wine intype zegt ie:

[root@DAVE wine]# wine
bash: /usr/bin/wine: No such file or directory
[root@DAVE wine]#

• RickDB
Hmm winex blijft maar op een lage res hangen(800x600 zo te zien) uitrekken enzo werkt niet, dit kon toch aangepast worden in een bestand ofzo ?

Verwijderd

lol, log eens uit en dan in, tadaa, wine werkt :P

Verwijderd

WineX werkt goed hier!!!
Eerst kon ik nooit 3DMark2000 draaien, nu wel, met nog redelijke prestaties (okay, minder dan windows, duh, maar draaid toch vrij aardig).

Ik ga eens games testen.
Deze cvs versie ziet er goed uit en werkt een stuk beter hier!!

Verwijderd

Hm, ik krijg 1 fps op warcraft 3 ofzo...

Op een P-II 400

Niet echt schokkend... Ik zal de gewone wine eens proberen - schijnt dat dat ook werkt.

Verwijderd

Ik heb nu gelezen dat kazaa en winmx wel 100% kan werken als je een aanpassing in je config file maakt en een paar files van een echte windows bak pakt.
Ik had nog een laptop met win98 staan, ik pak ff die filetjes.

Dit moet je aanpassen:
[AppDefaults\\winmx.exe\\DllOverrides]
"commctrl" = "native"
"comctl32" = "native"
"ole32" = "native"
"oleaut32" = "native"
"rpcrt4" = "native"
"shdoclc" = "native"
"shdocvw" = "native"
"shell" = "native"
"shell32" = "native"
"shlwapi" = "native"
"shfolder" = "native"
"urlmon" = "native"
"wininet" = "native"

Die filetjes moet je dus ook hebben.

ff van mijn laptop afpakken, ik laat de resultaten wel horen dadelijk :P

BTW, als je dit toevoegt werkt het alleen bij winmx!

Verwijderd

jahhhhhhh, winmx werkt nu zonder problemen! Hij geeft nu wel een error bij het opstarten dat ie de tray niet vind, maar hij loopt perfect, ik zie nu tenminste de titels van de nummers!

Verwijderd

Kazaa werkt nu ook PERFECT!!
Het is heel simpel om hem aan de gang te krijgen.
Installeer de laatste cvs versie van winex, kopieer de files:
-commctrl.dll
-comctl32.dll
-comdlg32.dll
-msvcrt.dll
-shdoclc.dll
-shdocvw.dll
-shlwapi.dll
-urlmon.dll
-wininet.dll
van de windows/system dir van een windows bak naar je fake windows/system van wine.

Zet dan dit in je .wine/config file:
[AppDefaults\\kazaa.exe\\DllOverrides]
"commctrl" = "native"
"comctl32" = "native"
"comdlg32" = "native"
"msvcrt" = "native"
"shdoclc" = "native"
"shdocvw" = "native"
"shlwapi" = "native"
"urlmon" = "native"
"wininet" = "native"

Start kazaa, en tadaa!!! Je zal zien dat het perfect werkt :p

• RickDB
Weet iemand hoe ik de config file aan kan passen zodat ie win98 emuleerd in plaats van win95(dus welke text moet ik aan passen, heb al een zootje win95 naar win98 veranderd maar dat werkt helaas niet) ?
Want warcraft 3 zegt win95 detected, win95 not supported :(

Alvast bedankt,

Rick164

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
-winver intypen als je hem opstart

dus -winver win98 ofzo

• RickDB
Thx nou doet ie het wel :D

Alleen als ik war3.exe start(movie map verwijderd en no-cd patch gedaan), zegt ie:

This application has encountered a critical error:

FATAL ERROR!
Program: C:\Program Files\War3.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCES_VIOLATION) at 0023:00000000

The instruction at '0x00000000' referenced memory at '0x0000000
The memory could not be 'read'

Press OK to terminate the application.

Iemand enig idee ?

• RickDB
*kick*

Weet niemand wat dit kan zijn ?

Verwijderd

Rick164 schreef op 16 augustus 2002 @ 19:14:
Thx nou doet ie het wel :D

Alleen als ik war3.exe start(movie map verwijderd en no-cd patch gedaan), zegt ie:

This application has encountered a critical error:

FATAL ERROR!
Program: C:\Program Files\War3.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCES_VIOLATION) at 0023:00000000

The instruction at '0x00000000' referenced memory at '0x0000000
The memory could not be 'read'

Press OK to terminate the application.

Iemand enig idee ?
Je hebt geen openGL/GLX support. :).

edit:
Na drie uur kicken is trouwens wel erg ongeduldig, sommigen hebben een soclai life hier enzo. :P.

Verwijderd

Waarom werkt -winver of --winver hier trouwens niet? :'(.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[root@tux /tmp]# wine --winver win98
Unknown option '--winver'

Wine 20020804

Usage: wine [options] [--] program_name [arguments]
The -- has to be used if you specify arguments (of the program)

Options:
   --debugmsg name  Turn debugging-messages on or off
   --dll name       Enable or disable built-in DLLs
   --help,-h        Show this help message
   --version,-v     Display the Wine version
[root@tux /tmp]# wine -winver win98
Unknown option '-winver'

Wine 20020804

Usage: wine [options] [--] program_name [arguments]
The -- has to be used if you specify arguments (of the program)

Options:
   --debugmsg name  Turn debugging-messages on or off
   --dll name       Enable or disable built-in DLLs
   --help,-h        Show this help message
   --version,-v     Display the Wine version
[root@tux /tmp]# wine -version     
Wine 20020804
[root@tux /tmp]#

:{...
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste