http://cvs.sourceforge.net/cgi-bin/viewcvs.cgi/winex/
If it bleeds, it can be killed!
Verwijderd
de gemiddelde n00b kan geen CVS compilen (alhoewel INSTALL lezen op zich niet zo moeilijk is...).Op donderdag 18 april 2002 09:43 schreef Logic het volgende:
Ik heb wel de cvs tree gevonden?
Better support for copy protected CDs on systems using SuperMount, such as Mandrake Linux 8.2
Full screen mode capabilities on NVidia cards using the latest drivers
Improved full-screen video mode support eliminating off-centre issues or desktop problems in some games
Improved support for ALSA and OSS sound drivers, although a separate ALSA driver is still under development
Improved support for many game installers
Some improvements in keyboard handling
Mouse wheel support
hhmm ziet er goed uit
“The world is a book and those who do not travel read only one page”
/edit en warcraft III werkt ook nog eens nu
Maar kan jij dan simpel uitleggen hoe ik via CVS winex kan installeren?Op donderdag 18 april 2002 10:06 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
de gemiddelde n00b kan geen CVS compilen (alhoewel INSTALL lezen op zich niet zo moeilijk is...)..
Verwijderd
die dx8 support klinkt echt goed
werkt starcraft misschien 'ns, en.. en .. en ..
Verwijderd
ECHT??????Op donderdag 18 april 2002 11:10 schreef Peertje het volgende:
Net nu ik, die graag een spelletje speelt, linux wil ga installeren komt dit uit. Kan geen toeval zijn
/edit en warcraft III werkt ook nog eens nu
/me start scriptje om te downloaden uit CVS, compilen, warIII installen en warIII direct spelen
Op donderdag 18 april 2002 12:05 schreef klbob_ het volgende:
[..]
Maar kan jij dan simpel uitleggen hoe ik via CVS winex kan installeren?
1
2
3
| $ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Hit Enter when prompted for a password
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine |
daarna naar je winemapje (waarschijnelijk in je home)
1
| ./tools/wineinstall |
staat allemaal DUIDELIJK op de site in de readme
Yep, maar ik ga vanavond wel ff een debje van de cvs-versie maken.Op donderdag 18 april 2002 09:38 schreef Timboke het volgende:
klopt 't dat je moet betalen om bijv die debian package te kunnen downen?
Verwijderd
betersOp donderdag 18 april 2002 13:26 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Yep, maar ik ga vanavond wel ff een debje van de cvs-versie maken.
Verwijderd
I guess dat ik dus maar moet subscriben... Dan krijg je schijnbaar de nieuw installshield wel.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
In het algemeen werkt dat zo:Op donderdag 18 april 2002 12:05 schreef klbob_ het volgende:
Maar kan jij dan simpel uitleggen hoe ik via CVS winex kan installeren?
export CVS_RSH=ssh (hoeft alleen als er van ssh connecties gebruik wordt gemaakt)
export CVS_ROOT=de_cvs_server_waar_je_zooi_vandaan_wilt_halen
cvs checkout module_die_je_wilt_downloaden
cd module_die_je_wilt_downloaden
./autogen
make
make install
Je kan het ook zonder CVS_ROOT doen, maar dan zit je telkens van die lange draken op de command line te tikken en dat schiet niet echt op.
[deze advertentieruimte is te koop]
Als je die hebt gemaakt zet je die dan ergens ff online ?Op donderdag 18 april 2002 13:26 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Yep, maar ik ga vanavond wel ff een debje van de cvs-versie maken.
Maar daar is op te zien dat bijna alle bestanden minstens een maand oud zijn, en dat het versie 1.1.1.2 enzo is.Op donderdag 18 april 2002 09:43 schreef Logic het volgende:
Ik heb wel de cvs tree gevonden?
Is die cvs nou inderdaad winex 2.0 ?
Ga zo ff de compile aanzetten, maar vreemd vind ik het wel. Er staat ook nergens in de README ofzo dat het winex 2.0 is
Verwijderd
of moet je dit via CVS doen?
ik heb het gewoon gecvsd met dat 2e commando wat op die site van winex staat. Maar het enige dat ik tot nu toe heb kunnen draaien is Winamp... maarja ik ben dan ook een wine n00bOp donderdag 18 april 2002 22:10 schreef Markiedam het volgende:
kun je alles uit de CVS map ook gewoon downloaden en dit later gewoon in een map zetten??? en dan compilen??
of moet je dit via CVS doen?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
de versie die ik via cvs het gedownload en geinstalleerd staat wel bij dat het wine 2 is.Op donderdag 18 april 2002 21:58 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Maar daar is op te zien dat bijna alle bestanden minstens een maand oud zijn, en dat het versie 1.1.1.2 enzo is.
Is die cvs nou inderdaad winex 2.0 ?
Ga zo ff de compile aanzetten, maar vreemd vind ik het wel. Er staat ook nergens in de README ofzo dat het winex 2.0 isOok op transgaming.com is totaal niet duidelijk of je nu 2.0 ophaalt uit de cvs...
stond in ANNOUNCE in het wine mapjeThis is release 20011226 of Wine, a free implementation of Windows on
Unix. This is still a developers only release. There are many bugs
and unimplemented features. Most applications still do not work
correctly.
Verwijderd
('checking for aliens.. not found' oid heb ik ook wel eens voorbij zien komen
Maarre, m'n OpenGL libs deleten vind ik wat ver gaan:
configure: error: /usr/X11R6/lib/libGL.a is present on your system.
This prevents linking to OpenGL. Delete the file and restart configure.
De deb is hier te downloaden:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/winex_2.0-1_i386.deb
(voor i686 gecompileerd)
Denk erom dat je eerst de oude wine volledig weghaald:
apt-get remove wine winelib winesetup
mv /home/user/.wine /home/user/.wine.old
Op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/config staat ook het voorbeeld configuratie bestand, dat je in je ~/.wine dir moet zetten.
Ik heb m nog niet gecontroleerd op games, maar winzip doet ie gewoon
Verwijderd
Ik ben dus een echte nOOb op dit gebied... ik heb sinds vanavond Mandrake 8.1 op me pc staan alleen nu wil ik ook Winex installe... alleen et lukt me niet, ik snap er geen *piep* van...
Is er niet zoiest van als je dit precies intypt of als je dat opstart dat ie em dan installt... (zoals bij Windows, jah ik ben lui....) 'k wil et alleen wel graag voor me kaar hebben... dan denk ik wel dat ik verder ga met linux..., snappie?
Please help me op weg....
Eh, veel meer dan dat je dan tijdens installatie "Development" of "Ontwikkeling" aan moet zetten is dan niet nodigOp vrijdag 19 april 2002 00:48 schreef Mmore-323 het volgende:
Hey,
Ik ben dus een echte nOOb op dit gebied...
Please help me op weg....
Ik heb trouwens net ook ff geprobeerd maar nfs3 krijk ik nog steeds niet aan de praat. Vanmiddag nog maar es wat andere proberen
Ik heb gisteren Wine geinstalleerd maar ik heb geen flauw idee hoe ik het op moet starten of bijvoorbeeld icewind dale of diablo 2 moet draaien.
Jaja de paprika
Is dit geen warez? Als je er voor moet betalen en jij zit hem hier neer....Op donderdag 18 april 2002 23:04 schreef banaan-X het volgende:
OK, jullie hadden gelijk. Die cvs is inderdaad gewoon Winex 2.0
(voor i686 gecompileerd)
Denk erom dat je eerst de oude wine volledig weghaald:
apt-get remove wine winelib winesetup
mv /home/user/.wine /home/user/.wine.old
Op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/config staat ook het voorbeeld configuratie bestand, dat je in je ~/.wine dir moet zetten.
Ik heb m nog niet gecontroleerd op games, maar winzip doet ie gewoon
Maar ik heb gedaan wat er op de site staat: $ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Hit Enter when prompted for a password
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine
Maar als ik die eerste regel invoer zegt ie unknown command. Ik heb de development en zo wel geinstalled.
edit
Nu doet ie het wel ik had die $ niet moeten hebben. Maar hij zei updating maar ik heb nog geen wine. Waar zet ie nu die besanden neer? In de map dat je dit commando invoerde?
.
Daar zet hij vervolgens de bestanden in.
Daddy of 3 :)
Toen ik dat commando intikte stond ik in /home/akrobatik/Op vrijdag 19 april 2002 10:37 schreef QuasaR het volgende:
Hij maakt een map Wine aan in de dir waarin je het commando uitvoerde.
Daar zet hij vervolgens de bestanden in.
toen ging hij downloaden en toen ik klaar was ging ik naar /home/akrobatik/wine/tools/ (staat hier boven ergens) vervolgens deed ik ./wineinstall en toen kreeg ik de bovenstaande error. Toen terug gegaan naar /home/akrobatik/wine en weer ./wineinstall gedaan. Maar dan geeft ie file not found
Huh?? Ik had mijn bovenstaande post geedit met die error maar hij staat er niet in
Iig de error kwam er op neer dat ik in de hoofddir van wine moest zijn.
.
je moet in de dir /home/akrobatik/wine staan en dan ./tools/wineinstall uitvoeren dan moet ie het doen.Op vrijdag 19 april 2002 11:04 schreef AkroBatik het volgende:
[..]
Toen ik dat commando intikte stond ik in /home/akrobatik/
toen ging hij downloaden en toen ik klaar was ging ik naar /home/akrobatik/wine/tools/ (staat hier boven ergens) vervolgens deed ik ./wineinstall en toen kreeg ik de bovenstaande error. Toen terug gegaan naar /home/akrobatik/wine en weer ./wineinstall gedaan. Maar dan geeft ie file not found
Huh?? Ik had mijn bovenstaande post geedit met die error maar hij staat er niet in![]()
Iig de error kwam er op neer dat ik in de hoofddir van wine moest zijn.
Die deb heb ik dus zelf gemaakt door de cvs op te halen en t te compileren, het is dus niet de officiele deb die transgaming aanbiedt. Ik neem aan dat dat wel mag.Op vrijdag 19 april 2002 09:25 schreef AkroBatik het volgende:
[..]
Is dit geen warez? Als je er voor moet betalen en jij zit hem hier neer....
Akrobatic: je moet even in je userdir een map .wine aanmaken, en dan de config van http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/config even als config in die dir zetten, en aanpassen aan jouw instellingen (alleen de hd's).
.
Moet die config aangepast worden met windows maniet van hd's of hda (linux) enzo?Op vrijdag 19 april 2002 11:11 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Die deb heb ik dus zelf gemaakt door de cvs op te halen en t te compileren, het is dus niet de officiele deb die transgaming aanbiedt. Ik neem aan dat dat wel mag.
Akrobatic: je moet even in je userdir een map .wine aanmaken, en dan de config van http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex/config even als config in die dir zetten, en aanpassen aan jouw instellingen (alleen de hd's).
Of de mount. dus c = /mnt/win_c ?
edit eem mislukte quote
.
Verwijderd
Verwijderd
hoe kan ik de inhoud van de CVS dir binnen halen via Windows??
/me zit bij iemand met kabel die een absoulte Linux hater is (Lighteye)
Zoek maar bij google, weet zo de link niet meer waar je hem kunt downloaden.
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Je moet de CVS downloaden niet de .dep of .rpm packages.Op vrijdag 19 april 2002 13:46 schreef Valium het volgende:
Access to WineX 2.0 - Exclusive to TransGamers
De CVS is wel gratis.
Ja, maar is de CVS wel WineX 2? Stukje naar boven wordt gezegd dat de cvs achter lijkt te lopen.Op vrijdag 19 april 2002 13:50 schreef QuasaR het volgende:
[..]
Je moet de CVS downloaden niet de .dep of .rpm packages.
De CVS is wel gratis.
Hmmm..na compileren blijkt het mee te vallen:
[code]wine --version
WineX 2.0[/code]
[edit2]
En ik moet nu eindelijk eens leren om een reload te doen voordat ik me post ga editten
[/edit2]
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Let dan ook es op!Op vrijdag 19 april 2002 14:25 schreef Valium het volgende:
[..]
Ja, maar is de CVS wel WineX 2? Stukje naar boven wordt gezegd dat de cvs achter lijkt te lopen.
edit:
Hmmm..na compileren blijkt het mee te vallen:
[code]wine --version
WineX 2.0[/code]
[edit2]
En ik moet nu eindelijk eens leren om een reload te doen voordat ik me post ga editten
[/edit2]
Op donderdag 18 april 2002 23:04 schreef banaan-X het volgende:
OK, jullie hadden gelijk. Die cvs is inderdaad gewoon Winex 2.0
(...)
Ff in de readme gedoken en probleem opgelost.
Maar nu krijg ik
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| [akrobatik@AkroBatik wine]$ ./tools/wineinstall
WINE Installer v0.7
which: no wine in (/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin:/bin:/usr/bin)
Running configure...
loading cache ./config.cache
checking whether make sets ${MAKE}... yes
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler (gcc ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking how to run the C preprocessor... gcc -E
checking for X... no
checking for bison... no
checking for byacc... no
checking for flex... lex
checking for yywrap in -ll... no
checking for lex... no
checking for flex... no
checking for lex... no
*** Error: No suitable lex found. ***
Please install the 'flex' package.
Configure failed, aborting install. |
Where to get the 'flex' package?
.
tools/wineinstallOp vrijdag 19 april 2002 14:44 schreef AkroBatik het volgende:
Hier nog een keer mijn foutmelding :
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 [akrobatik@AkroBatik tools]$ ./wineinstall WINE Installer v0.7 You're running this from the wrong directory. Change to the Wine source's main directory and try again. [akrobatik@AkroBatik tools]$ cd.. [akrobatik@AkroBatik wine]$ /wineinstall bash: /wineinstall: No such file or directory [akrobatik@AkroBatik wine]$
Waar haal je die quote vandaanOp vrijdag 19 april 2002 14:47 schreef Valium het volgende:
[..]
tools/wineinstall
* AkroBatik schaamt zich diep dat ie de readme niet heeft gelezen...
.
doe een ./tools/wineinstall ipv ./wineinstallOp vrijdag 19 april 2002 14:47 schreef Valium het volgende:
[..]
tools/wineinstall
Jeps, vers van mijn compileermachineOp vrijdag 19 april 2002 14:44 schreef Valium het volgende:
Heej, kijk nou. Een debje.
Verwijderd
Kan iemand me dit stap voor stap in hele makkelijke taal uitleggen? Ook als ik eerst weer moet deinstalleren. Kom namelijk net kijken wat Linux betreft.
By the way, ik heb Mandrake 8.2
dat ik ergens zag
“The world is a book and those who do not travel read only one page”
Verwijderd
Ik kan nu alleen via Windows internetten
En ik snap niets van het programma WinCVS
Hij geeft telkens de volgende fout:
cvs [login aborted]: connect to cvs.winex.sourceforge.net(usw-pr-cvs.sourceforge.net):2401 failed:
Kan geen verbinding maken omdat de
doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
Ach waarom ook niet. Het is maar een kleine moeiteOp vrijdag 19 april 2002 19:48 schreef Markiedam het volgende:
kan iemand de CVS versie ook effe inpakken en dan effe hosten?? ik kan deze niet downloaden...
http://httpd.chello.nl/~k.postma3/winex-2.0-cvs.tar.gz
CVS versie van 10 minuten geleden
Verwijderd
Ik dank je van harte....Op vrijdag 19 april 2002 20:16 schreef 2P het volgende:
[..]
Ach waarom ook niet. Het is maar een kleine moeite![]()
CVS versie van 10 minuten geleden![]()
Zulke mensen moeten er meer zijn
Thanks!Op vrijdag 19 april 2002 20:16 schreef 2P het volgende:
[..]
Ach waarom ook niet. Het is maar een kleine moeite![]()
CVS versie van 10 minuten geleden![]()
bij mij wilde ie echter niet compileren. Een cvsup deed wonderen!
1
2
3
| cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co modulename |
(bron: http://sourceforge.net/cvs/?group_id=17631)
Verwijderd
heb je wel IPX support in je kernel?Op zaterdag 20 april 2002 16:43 schreef compukid het volgende:
iemand ipx/spx al werkend gekregen, voor b.v. RedAlert2 (loopt overigens goed)
Dat staat standaard nl. uit.
op je CD? anders op deze ssiteOp vrijdag 19 april 2002 14:44 schreef AkroBatik het volgende:
* a casema user
Maar nu krijg ik
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26[akrobatik@AkroBatik wine]$ ./tools/wineinstall WINE Installer v0.7 which: no wine in (/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin:/bin:/usr/bin) Running configure... loading cache ./config.cache checking whether make sets ${MAKE}... yes checking for gcc... gcc checking whether the C compiler (gcc ) works... yes checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no checking whether we are using GNU C... yes checking whether gcc accepts -g... yes checking how to run the C preprocessor... gcc -E checking for X... no checking for bison... no checking for byacc... no checking for flex... lex checking for yywrap in -ll... no checking for lex... no checking for flex... no checking for lex... no *** Error: No suitable lex found. *** Please install the 'flex' package. Configure failed, aborting install.
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| make[2]: `libavifil32.so' is up to date. make[2]: Leaving directory `/wine/dlls/avifil32' make[2]: Entering directory `/wine/dlls/shlwapi' gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O2 -Wall - (AFGEKORT!!) path.c:859: conflicting types for `PathQuoteSpacesA' ../../include/shlwapi.h:296: previous declaration of `PathQuoteSpacesA' path.c:882: conflicting types for `PathQuoteSpacesW' ../../include/shlwapi.h:297: previous declaration of `PathQuoteSpacesW' path.c:3239: conflicting types for `PathSetDlgItemPathA' ../../include/shlwapi.h:332: previous declaration of `PathSetDlgItemPathA' path.c:3257: conflicting types for `PathSetDlgItemPathW' ../../include/shlwapi.h:333: previous declaration of `PathSetDlgItemPathW' path.c:3518: conflicting types for `PathFindSuffixArrayA' ../../include/shlwapi.h:372: previous declaration of `PathFindSuffixArrayA' path.c:3549: conflicting types for `PathFindSuffixArrayW' ../../include/shlwapi.h:373: previous declaration of `PathFindSuffixArrayW' make[2]: *** [path.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `/wine/dlls/shlwapi' make[1]: *** [shlwapi/libshlwapi.so] Error 2 make[1]: Leaving directory `/wine/dlls' make: *** [dlls] Error 2 bash-2.05# |
Het is trouwens de versie die iemand hier effe online had gezet (tar.gz)
deze kreeg ik
glu.h is inderdaad helemaal niet op mijn HD te vinden, wat nu ??make[2]: Binnengaan van map `/usr/local/cvs/wine/wine/dlls/d3dgl'
gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O2 -Wall -mpreferred-stack-boundary=2 -fPIC -D__WINE__ -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -o caps.o caps.c
In file included from d3dgl_private.h:5,
from caps.c:18:
../../include/wine_gl.h:31:20: GL/glu.h: Onbekend bestand of map
make[2]: *** [caps.o] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/usr/local/cvs/wine/wine/dlls/d3dgl'
make[1]: *** [d3dgl/libd3dgl.so] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/usr/local/cvs/wine/wine/dlls'
make: *** [dlls] Fout 2
Verwijderd
opengl headers installeren of --disable-openglOp zaterdag 20 april 2002 19:13 schreef a casema user het volgende:
om door te gaan met foutmeldingen tijden MAKE
deze kreeg ik
[..]
glu.h is inderdaad helemaal niet op mijn HD te vinden, wat nu ??
het is geinstalleerd via de NVIDIA_GLX rpm.Op zaterdag 20 april 2002 19:28 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
opengl headers installeren of --disable-opengl
dus niet met opengl mogelijk ??
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
heb precies de zelfde melding, en ook de cvs die iemand hier poste, heb al verschillende manieren geprobeerd, maar telkens deze foutOp zaterdag 20 april 2002 19:09 schreef Markiedam het volgende:
ik krijg de volgende foutmelding bij het commando MAKE
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 make[2]: `libavifil32.so' is up to date. make[2]: Leaving directory `/wine/dlls/avifil32' make[2]: Entering directory `/wine/dlls/shlwapi' gcc -c -I. -I. -I../../include -I../../include -g -O2 -Wall - (AFGEKORT!!) path.c:859: conflicting types for `PathQuoteSpacesA' ../../include/shlwapi.h:296: previous declaration of `PathQuoteSpacesA' path.c:882: conflicting types for `PathQuoteSpacesW' ../../include/shlwapi.h:297: previous declaration of `PathQuoteSpacesW' path.c:3239: conflicting types for `PathSetDlgItemPathA' ../../include/shlwapi.h:332: previous declaration of `PathSetDlgItemPathA' path.c:3257: conflicting types for `PathSetDlgItemPathW' ../../include/shlwapi.h:333: previous declaration of `PathSetDlgItemPathW' path.c:3518: conflicting types for `PathFindSuffixArrayA' ../../include/shlwapi.h:372: previous declaration of `PathFindSuffixArrayA' path.c:3549: conflicting types for `PathFindSuffixArrayW' ../../include/shlwapi.h:373: previous declaration of `PathFindSuffixArrayW' make[2]: *** [path.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `/wine/dlls/shlwapi' make[1]: *** [shlwapi/libshlwapi.so] Error 2 make[1]: Leaving directory `/wine/dlls' make: *** [dlls] Error 2 bash-2.05#
Het is trouwens de versie die iemand hier effe online had gezet (tar.gz)
deze pagina staat uitleg over hetzelfde probleem van mij.Op zaterdag 20 april 2002 19:41 schreef imdos het volgende:
Dan moet je ook nog even glut v3.7 installeren. Daar zat ie dacht ik in.
[topic=465859/1/25]
Hmmm, die problemen heb ik ook bij het compilen. (ik had het gister nog niet eens zelf geprobeerdOp zaterdag 20 april 2002 19:43 schreef PassY het volgende:
[..]
heb precies de zelfde melding, en ook de cvs die iemand hier poste, heb al verschillende manieren geprobeerd, maar telkens deze fout
Ik heb een nieuwe versie online staat, die bij mij wel goed compiled.
Download hem hier.
[topic=382655/1/50]
Maar even over die debs...ik krijg een foutmelding:
1
| E: Release 'winex_2.0-1_i386.deb for 'snort-rules-default' was not found |
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Verwijderd
das een progjeOp vrijdag 19 april 2002 14:44 schreef AkroBatik het volgende:
/me
Maar nu krijg ik
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26[akrobatik@AkroBatik wine]$ ./tools/wineinstall WINE Installer v0.7 which: no wine in (/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin:/bin:/usr/bin) Running configure... loading cache ./config.cache checking whether make sets ${MAKE}... yes checking for gcc... gcc checking whether the C compiler (gcc ) works... yes checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no checking whether we are using GNU C... yes checking whether gcc accepts -g... yes checking how to run the C preprocessor... gcc -E checking for X... no checking for bison... no checking for byacc... no checking for flex... lex checking for yywrap in -ll... no checking for lex... no checking for flex... no checking for lex... no *** Error: No suitable lex found. *** Please install the 'flex' package. Configure failed, aborting install.
gebruik je software manager en zoek op flex... installeren en klaar
Eh vaagOp zaterdag 20 april 2002 22:40 schreef theJKid het volgende:
Hmm mensen die de search gebruikt hadden hadden misschien dit gevonden; een heel topic over winex en hoe je het installeert:
[topic=382655/1/50]
Maar even over die debs...ik krijg een foutmelding:
code:
1 E: Release 'winex_2.0-1_i386.deb for 'snort-rules-default' was not found
Je installeert wel gewoon met "dpkg -i /goedepath/winex_2.0-1_i386.deb"?
Verwijderd
Dat was he idd..ik had apt-get install ./winex_2.0-1_i386.deb gedaanOp zondag 21 april 2002 12:05 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Eh vaag
Je installeert wel gewoon met "dpkg -i /goedepath/winex_2.0-1_i386.deb"?
lol...
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Ik zal es kijken of dat erg lastig is.Op zondag 21 april 2002 12:30 schreef CrushieBoy het volgende:
kan iemand een Mandrake (RPM) maken ? ik snap er geen fk van en ik heb dus geen development shit op mijn compu
hehe, newbie!Op zondag 21 april 2002 12:31 schreef theJKid het volgende:
[..]
Dat was he idd..ik had apt-get install ./winex_2.0-1_i386.deb gedaan
lol...
Verwijderd
Op zondag 21 april 2002 12:47 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Ik zal es kijken of dat erg lastig is.
thx
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Welke dan? Kijk ook eens in de games database van transgaming voor tips en FAQs.Op zondag 21 april 2002 13:03 schreef frapex het volgende:
leuk dat wine, maar goed, ik heb nog steeds geen DirectX programma's kunnen draaien ...
RedAlert en andere Westwood games werken hier perfect.
RA2 werkt niet. Als het beeld zou moeten verschijnen krijg ik slechts de window, en moet ik met een killall -9 wine de boel weer afkillen. Ik gebruik dus de nvidia drivers, maar dat zou geen probleem meer moeten geven volgens de CHANGELOGOp zondag 21 april 2002 13:05 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Welke dan? Kijk ook eens in de games database van transgaming voor tips en FAQs.
RedAlert en andere Westwood games werken hier perfect.
UT (de win32 native (om gewoon even uit te proberen)) werkt ook niet, weer een zwart scherm
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
zou ik ook zeeer op prijs stellenOp zondag 21 april 2002 12:30 schreef CrushieBoy het volgende:
kan iemand een Mandrake (RPM) maken ? ik snap er geen fk van en ik heb dus geen development shit op mijn compu
MT v3 | EMS 144, VNS 116, BMS 110 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
Dan moet ik jullie helaas teleurstellen...Op zondag 21 april 2002 13:20 schreef cold het volgende:
[..]
zou ik ook zeeer op prijs stellen
Daarom is het veilig maken van een rpm voor mij redelijk onmogelijk... En vrij ingewikkeld. Ik kan eventueel wel een gunzipped pakket maken met alleen de binaries die je dan in /usr moet uitpakken.RPM has no way to know what binaries get installed as a result of make install. There is NO way to do this.
zou ook flex zijnOp zondag 21 april 2002 14:12 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Dan moet ik jullie helaas teleurstellen...
[..]
Daarom is het veilig maken van een rpm voor mij redelijk onmogelijk... En vrij ingewikkeld. Ik kan eventueel wel een gunzipped pakket maken met alleen de binaries die je dan in /usr moet uitpakken.
doe je er dan ook een handlijding bij hoe alles geinstallerd moet worden
alvast bedankt
MT v3 | EMS 144, VNS 116, BMS 110 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
Kortom kijk over 5 minuten maar eens op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winexwinex-2.0.compiled.t 18% |***** | 912 KB 05:04 ETA
Let wel: deinstallatie gaat wel lastig zo!
thanksOp zondag 21 april 2002 14:23 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Kortom kijk over 5 minuten maar eens op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/winex
Let wel: deinstallatie gaat wel lastig zo!
Verwijderd
de CVS is een work-in-progress. De CVS die je gisteren binnenhaalde is niet de versie die je vandaag binnenhaalt. Er wordt constant code bijgeschreven/verwijderd/aangepast.
Over de voorbije dagen heb ik al verscheidene keren de cvs-versie binnengehaald. Een paar keer compileerde die niet, 1 keer wel en heb ik halflife kunnen installeren. Volgende keren compileerde hij weer correct, maar kreeg ik foutmeldingen ivm regapi als ik een applicatie wou draaien.
Enkel de mensen die de echte winex-2.0 hebben zullen zeker zijn dat die goed werkt.
CVS ondersteund ook "tags", dus als je "cvs checkout" doet, kun je een tag opgeven. Als we nou eens konden weten wat de tag was voor de stable winex-2.0 versie, dan kunnen we dezelfde versie verkrijgen als de mensen die hiervoor moeten betalen.
(dan krijg je de files binnen die op een bepaalde datum in een bepaalde versie staan die toen als 'stable 2.0' werd beschouwd.)
Verwijderd
Kweet niet waar jij de winx2.0blabla.rpm ziet staan maar ik zie hem nietOp maandag 22 april 2002 09:26 schreef slierp het volgende:
[..]
De grote held texstar (van pclinuxonline) heeft al wel wat RPMs staan voor Mandrake 8.2 alhier. Of het werkt en hoe nieuw ie is weet ik niet.
vraag je waarom het niet zou kunnen werken, krijg je niet eens meer RTFM te horen, maar BTFP (buy the fucking program)
Ik heb een WOS-post!
Gezellige lui daarOp maandag 22 april 2002 14:20 schreef Hmzaniac het volgende:
mn HalfLife doet geen geluid onder WineX, dus reden om gelijk weer een echte wine te installeren..
vraag je waarom het niet zou kunnen werken, krijg je niet eens meer RTFM te horen, maar BTFP (buy the fucking program)
Heeft iemand trouwens Medal Of Honor al aan de praat gekregen?
Ik een beetje:

Hij loopt echter vast zodra ik de wagen uitmoet
Verwijderd
hehe, de ware windows-haterOp maandag 22 april 2002 17:21 schreef Gila het volgende:
heb je nou nogsteeds die windows rommel nodig ? .. dus als im wineX install gaat ie dan gewoon goed.. en ik ros een cd in /dev/sr0 mounten setup --> spelen ?
Ik kon Half life gewoon via wine installeren. De rest had mijn broertje al via Windows gedaan, en zo werkte mohaa bijvoorbeeld, die heeft nl een vage installer waar wine op crasht...
Maar eigenlijk heb je geluk als t werkt onder wine...
Verwijderd
Als je WINE hebt, moet je dan voor een WINDOWS install kiezien of een losse WINE install (ik heb namelijk alleen WinXP en Win2k).
En ik heb al wat geporbeerd, maar het enigste wat draait is Winzip.. dat vind ik niet echt goed.
Iemand een tip over de istallatie (of een config file)?
Verwijderd
Verwijderd
ik heb de indruk dat het spel crasht vanaf er teveel geluiden door elkaar komen. vanaf je uit die jeep komt en men begint te schieten...
Alleen door een (zelf gestarte) multiplayer level lopen lukt bij mij (met wineX van voor versie 2) wel perfect.
Verwijderd
1
2
| wine --winver win98 hl.exe -- hl.exe -console -w 1024 \ -game cstrike -zone 1024 -noipx -nojoy +connect <ipadress> |
(die zone is omdat ik mijn cfg bestanden nogal groot heb met veel bindings etc)
Dit doe ik met de gewone wine om CS te spelen op internet.
Dit werkt vanaf gisteren (wine CVS tgz van 20020411).
Yippee
Ik speel het op 1024x768x16bit. (idem als mijn desktop.)
Om een of andere reden kan het wel eens misgaan als ik dit onder KDE opstart, daarom dat ik meer en meer WindowMaker aan het gebruiken ben.
Winex heb ik niet aan de praat gekregen. Heel veel rommel van foutmeldingen. Direct erafgeknald en 'emerge app-emulation/wine' gedaan
Voor de doe-het-zelver:
(voor athlon met Gcc 2.95.3, hogere optimalisaties kunnen brokken geven. Het is ook maar een API vertaler.)
1
2
3
4
5
6
7
8
| [~/wine-20021104/]# export CFLAGS="-O2 -mcpu=pentiumpro \ -march=i686" [~/wine-20021104/]# ./configure --enable-opengl --with-x \ --disable-trace --disable-debug --prefix=/usr [~/wine-20021104/]# make depend [~/wine-20021104/]# make [~/wine-20021104/]# su [~/wine-20021104/]# make install |
/me is een tevreden Gentoo gebruiker. The Source Rules!
Ik zou gewoon losse install kiezen. Alleen als je IE wilt draaien moet je volgens mij je windows dir opgeven. Als je trouwens een fat32 schijf met win hebt, kun je die wel het beste opgeven omdat ie dan nog wat extra dll's tot zijn beschiking heeft.Op maandag 22 april 2002 21:51 schreef Markiedam het volgende:
ok...
Als je WINE hebt, moet je dan voor een WINDOWS install kiezien of een losse WINE install (ik heb namelijk alleen WinXP en Win2k).
En ik heb al wat geporbeerd, maar het enigste wat draait is Winzip.. dat vind ik niet echt goed.
Iemand een tip over de istallatie (of een config file)?
Hij kan wel meer dan Winzip hoor
Probeer eens de config die ik al 2x in dit topic heb gepost, die werkt bij mij best aardig.
Ik heb nu wine 2.0 geinstalleerd, config file aangemaakt en ingevuld alles werkt opzich.
Maar in de config file word ook gesproken over het volgende :
[Drive C]
"Path" = "/c"
"Type" = "hd"
"Label" = "MS-DOS"
"Filesystem" = "win95"
Moet dit verwijzen naar een werkelijk geinstalleerde windows op een FAT32 partitie ?
Zoja dan is dat mij duidelijk dan moet ik effe een windows ergens installeren. (Welke versie van Windows kan ik het beste nemen ?)
Zoniet waar moet die /c dan zijn ? (moet ik gewoon een mapje c aanmaken of moet dit een FAT32 partitie zonder windows zijn die gemount is op /c ?
Hoe kan ik nu bijvoorbeeld een programma installeren als ik geen windows heb ?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line