Ziet er wel een beetje geoxideerd uit. In het ergste geval kun je er over een tijdje problemen mee gaan krijgen. Beetje lak eroverheen kan volgens mij geen kwaad..
Verwijderd
Als je nu eens gewoon de VB run times zou binnen halen ?Op donderdag 23 mei 2002 19:43 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Ik ben nu ff bezig metPowerLcd, alleen je OCX bestanden worden met 2kb per sec binnengehaald
link staat op www.statbar.nl
Hmmm had ik al gedaan.Op donderdag 23 mei 2002 19:46 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Als je nu eens gewoon de VB run times zou binnen halen ?
link staat op www.statbar.nl
Krijg echter nog steeds deze melding:
"Runtime error 339"
Component "Tabctl32.ocx or one of his dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.
Ik heb het display er nog niet aanhangen
Daar zat ik ook al aan te denken.Op donderdag 23 mei 2002 19:44 schreef mmmuttley het volgende:
Ziet er wel een beetje geoxideerd uit. In het ergste geval kun je er over een tijdje problemen mee gaan krijgen. Beetje lak eroverheen kan volgens mij geen kwaad..
Maakt het nog uit wat voor een lak?
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Verwijderd
lak die niet geleid, is maar een ideetjeOp donderdag 23 mei 2002 19:56 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken.
Verwijderd
Nagellak kan ook prima (heb je vast nog wel een potje van in je nachtkastje staanOp donderdag 23 mei 2002 19:56 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken.
Verwijderd
inkoppertje : is eLeCtRaBeLg dan een travistiet ?Op donderdag 23 mei 2002 20:03 schreef mmmuttley het volgende:
Nagellak kan ook prima (heb je vast nog wel een potje van in je nachtkastje staan).
Verwijderd
ik heb hem nog niet. Verbaasd me niks. Laatste stuk hier in de achterhoek gaat altijd per varken ofzow
LOL!!Op donderdag 23 mei 2002 21:47 schreef Juggernaut het volgende:
ik heb hem nog niet. Verbaasd me niks. Laatste stuk hier in de achterhoek gaat altijd per varken ofzow
* D-Three is trouwens tijdens de week niet thuis maar door telefonisch contact weet hij dat de LCD nog niet is toegekomen. Hij hoopt op morgen...
Het valt trouwens op dat er nu plots weer een beetje tempo in de posts komt
Verwijderd
Zit even met een vraag: moet voor 3 man dat ding solderen, dus ik heb 2 male/male printerkabels gekocht die ik doormidden ga knippen en dat levert mij (na wat rekenwerk) 4 aansluitkabels op 
Maar de stekkers zijn eraan gegoten. Aangezien ik (nu nog) geen multimeter heb kan ik nix doormeten dus ik vraag me af of de kleurcodering van die kabels universeel is. En zo ja wat is de kleurcodering dan?
Maar de stekkers zijn eraan gegoten. Aangezien ik (nu nog) geen multimeter heb kan ik nix doormeten dus ik vraag me af of de kleurcodering van die kabels universeel is. En zo ja wat is de kleurcodering dan?
Verwijderd
eLeCtRaBeLg is verdacht stilOp donderdag 23 mei 2002 20:51 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
inkoppertje : is eLeCtRaBeLg dan een travistiet ?
Tja, dat heb je met die Belgishe posterijen heOp donderdag 23 mei 2002 22:21 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
LOL!!![]()
/me is trouwens tijdens de week niet thuis maar door telefonisch contact weet hij dat de LCD nog niet is toegekomen. Hij hoopt op morgen...
Heheh, das logisch.. de schermpjes zijn gearriveerd. Ben zelf ook al druk aan het solderen hierHet valt trouwens op dat er nu plots weer een beetje tempo in de posts komt
helaas, die kleurcodering is per fabrikant verschillend (meestal) wat je kunt doen is:Op donderdag 23 mei 2002 22:23 schreef mmmuttley het volgende:
Zit even met een vraag: moet voor 3 man dat ding solderen, dus ik heb 2 male/male printerkabels gekocht die ik doormidden ga knippen en dat levert mij (na wat rekenwerk) 4 aansluitkabels op
met een schroevendraaier het stukkie ijzer waar de connector zelf aanzit er uit te wippen aan de zijkant van je connector, waar die schroeven zitten, het metalen stuk zit namelijk niet vast aan het ijzeren!
Als je dat voorzichtig doet, kun jij 'm net een stukkie eruit wippen zodat je per kabel kan zien op welke pin ie zit...
Die dingen zijn namelijk niet gegoten maar gelijnt, zorg dat je daarom niet te ver uit haalt, anders knapt de kabel omdat die namelijk vast gelijmt zit, de daadwerkelijke connector zit gewoon vast geklemt...
Trust me, dat is bij allemaal die "gegoten" connectors zo...
* zwahiel heeft die dingen op z'n vakantie baan moeten maken
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
btw: ik heb alle pinnen erop gesoldeerd, maar nu is mijn soldeertin op
(had me iets verkeken
)...
Morgen verder, heb net bovendien een acute aanval van darm en maag kramp gekregen, lig nu weer een beetje stil in bed, maar lag net te sidderen van de pijn aan me pens...

Gelukkig heb ik GoT en me laptop die trouw langs me bed ligt
Morgen verder, heb net bovendien een acute aanval van darm en maag kramp gekregen, lig nu weer een beetje stil in bed, maar lag net te sidderen van de pijn aan me pens...
Gelukkig heb ik GoT en me laptop die trouw langs me bed ligt
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Helaas, niet dusOp donderdag 23 mei 2002 23:11 schreef zwahiel het volgende:
[..]
helaas, die kleurcodering is per fabrikant verschillend (meestal) wat je kunt doen is:
met een schroevendraaier het stukkie ijzer waar de connector zelf aanzit er uit te wippen aan de zijkant van je connector, waar die schroeven zitten, het metalen stuk zit namelijk niet vast aan het ijzeren!
Als je dat voorzichtig doet, kun jij 'm net een stukkie eruit wippen zodat je per kabel kan zien op welke pin ie zit...
Die dingen zijn namelijk niet gegoten maar gelijnt, zorg dat je daarom niet te ver uit haalt, anders knapt de kabel omdat die namelijk vast gelijmt zit, de daadwerkelijke connector zit gewoon vast geklemt...
Trust me, dat is bij allemaal die "gegoten" connectors zo...
* zwahiel heeft die dingen op z'n vakantie baan moeten maken![]()
Ah whatever, koop gewoon morgen een multimeter bij de Okaphone (met RS232 uitgang
Verwijderd
Grinz ik denk dat die tweakers je met liefde een 1.5 volt batterijtje en 'n fietslampje willen sponsorenOp donderdag 23 mei 2002 23:35 schreef mmmuttley het volgende:
Ah whatever, koop gewoon morgen een multimeter bij de Okaphone (met RS232 uitgang) en bereken de kosten gewoon door aan de medetweakers voor wie ik hem soldeer
Verwijderd
Ken nie wachten to mmutley mijne heeft gesoldeerd 
Ik wou bij deze the equinoxe bedanken voor alle tijd en moeite die hij heeft geinvesteerd om zo'n geil lcdtje voor ons te regelen. RESPECT!!
Ik wou bij deze the equinoxe bedanken voor alle tijd en moeite die hij heeft geinvesteerd om zo'n geil lcdtje voor ons te regelen. RESPECT!!
Verwijderd
Inderdaad, was het nog ff vergeten te zeggen maar prima geregeld EquinoxeOp donderdag 23 mei 2002 23:37 schreef Derranged het volgende:
Ken nie wachten to mmutley mijne heeft gesoldeerd
Heheh.. scherp, scherpOp donderdag 23 mei 2002 23:37 schreef Yarvieh het volgende:
Grinz ik denk dat die tweakers je met liefde een 1.5 volt batterijtje en 'n fietslampje willen sponsoren
Verwijderd
Pfffffff.... de hele avond aan het Mexxen geweest ( erg gezellig btw
)
dus net thuis ..zit ik daat wat liggen....
Dus FOTO!
Dus FOTO!
Verwijderd
Futal kun je me even mailen (zie mijn profile) over het solderen van je LCD? Je hebt een paar opties, afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen.
Op vrijdag 24 mei 2002 00:30 schreef Seven_NL het volgende:
Pfffffff.... de hele avond aan het Mexxen geweest ( erg gezellig btw)
Dus FOTO!
[afbeelding]
offtopic:
Mexxen is kwl
.. speelden jullie om zuipen of geld?
Mexxen is kwl
Verwijderd
[offtopic]
Het was gewoon gezellig eten en veul drinken
Maar ik doe dat zo vaak dat ik er maar een werkwoord van gemaakt heb
[offtopic]
[offtopic]
Verwijderd
[nog steeds zeer offtopic, maar aangezien er verder toch niemand rondhangt hier moet het wel kunnen]Op vrijdag 24 mei 2002 00:52 schreef Seven_NL het volgende:
[offtopic]
[offtopic]
'veul drinken' is dat westfries (NH)? Kom daar namelijk zelf vandaan, mooi taaltje
[/nog steeds zeer offtopic, maar aangezien er verder toch niemand rondhangt hier moet het wel kunnen]
GrrrrrrrrrrrrrrrOp donderdag 23 mei 2002 20:51 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
inkoppertje : is eLeCtRaBeLg dan een travistiet ?
Dubbele grrrrrrrrrrrrrrrrrOp donderdag 23 mei 2002 22:28 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
eLeCtRaBeLg is verdacht stil
Nog steeds geen reactie, iemand enig idee wat ik nu moet doenOp donderdag 23 mei 2002 19:56 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
"Runtime error 339"
Component "Tabctl32.ocx or one of his dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.
Ik heb het display er nog niet aanhangen
[..]
Ik heb de VB components ook al gedwonload, maar dan blijft het probleem aanwezig
zo dadelijk snel soldeertin halen
Verwijderd
eLeCtRaBeLg ff serieus, heb je echt nagellak in je nachtkasjes 
sorry nu echt serieus
Tab...blabla...ocx
Snelheid van de download zal wel niet te hoog liggen, maar dit is de versie die ik NU NET van uit mijn system32 map heb gehaald.
ik heb Win2k met SP2 (en VB6 kan misschien ook iets doen).
De download is online als ik online ben, wat dus nog een hele tijd kan zijn vandaag
sorry nu echt serieus
Tab...blabla...ocx
Snelheid van de download zal wel niet te hoog liggen, maar dit is de versie die ik NU NET van uit mijn system32 map heb gehaald.
ik heb Win2k met SP2 (en VB6 kan misschien ook iets doen).
De download is online als ik online ben, wat dus nog een hele tijd kan zijn vandaag
* equinoxe The EquinoXe zit nu in een bibliotheek in Norwich.
Was nieuwsgierig naar mijn projectje..
Dank voor al de lof..
mbt. dat vlekje: is me niet opgevallen, alle schermpjes werkten, dus zal dat geen probleem zijn, zeker niet als je wat doorzichtige nagellak erover heen strijkt.
Wat die multimeter betreft:
Een multimeter is de beste investering die je kunt maken, die dingen heb je heeel vaak nodig als je met electronica te maken hebt.. gewoon kopen..
ElectraBelg, VB-runtimes installeren zou moeten werken..
Dank voor al de lof..
mbt. dat vlekje: is me niet opgevallen, alle schermpjes werkten, dus zal dat geen probleem zijn, zeker niet als je wat doorzichtige nagellak erover heen strijkt.
Een multimeter is de beste investering die je kunt maken, die dingen heb je heeel vaak nodig als je met electronica te maken hebt.. gewoon kopen..
* equinoxe = The EquinoXe zit hier in Norwich nog steeds in de bibliotheek, naar ergernis van wat andere mensen die het internet op willen en absoluut niet snappen waar ik mee bezig ben [/me] 
Gisteren liep ik naar het station, en drie maal raden wat bij de regenboog (plaatselijke crapy computershop) in de etalage lag..
Een vel EL-foil*... Kleur BLAUW heb hem meteen maar gekocht (29.50 Euro) is genoeg om een stuk van te knippen voor mijn scherm, en voor de casebadge, als het goed is heb ik dan ook nog wat over..
*=Electro-lumicente folie(Backlight die je kunt buigen en knippen in alle vormen zolang je maar een aansluiting over laat..)
Gisteren liep ik naar het station, en drie maal raden wat bij de regenboog (plaatselijke crapy computershop) in de etalage lag..
Een vel EL-foil*... Kleur BLAUW heb hem meteen maar gekocht (29.50 Euro) is genoeg om een stuk van te knippen voor mijn scherm, en voor de casebadge, als het goed is heb ik dan ook nog wat over..
*=Electro-lumicente folie(Backlight die je kunt buigen en knippen in alle vormen zolang je maar een aansluiting over laat..)
De VB runtimes had ik al gedwonload en geinstaleerd.Op vrijdag 24 mei 2002 11:30 schreef equinoxe het volgende:
* Semper Fight The EquinoXe zit nu in een bibliotheek in Norwich.
Dank voor al de lof..
Echter kreeg ik nog steeds die melding.
Ik heb de lcd er nog niet aanhangen, maar dat kan toch geen probleem zijn?
Cooooooooool!! Ik had er nog nooit van gehoord. Maar zou dit hier niet goedkoper te krijgen zijn? Engeland is soms nogal duur héOp vrijdag 24 mei 2002 11:41 schreef equinoxe het volgende:
Verwijderd
Conrad.nl verkoopt ook EL folie dacht ik. zou wel cool zijn, maar ik heb het niet nodigOp vrijdag 24 mei 2002 12:47 schreef Laagvliegerke het volgende:
Cooooooooool!! Ik had er nog nooit van gehoord. Maar zou dit hier niet goedkoper te krijgen zijn? Engeland is soms nogal duur hé
en electrabelg ... die OCX al gedownload die ik daarnet poste ?
anders weet ik het ook niet meer hoor.
Service Packs van je OS installen als die er zijn ofzo
Verwijderd
Hmmm, ik ruik een inkoopactieOp vrijdag 24 mei 2002 11:41 schreef equinoxe het volgende:
* equinoxe = The EquinoXe zit hier in Norwich nog steeds in de bibliotheek, naar ergernis van wat andere mensen die het internet op willen en absoluut niet snappen waar ik mee bezig ben [/me]
Ik heb hem gedownload, maar zit nu op het werk.Op vrijdag 24 mei 2002 13:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Conrad.nl verkoopt ook EL folie dacht ik. zou wel cool zijn, maar ik heb het niet nodigmijn lcd is niet groen/zwart.
en electrabelg ... die OCX al gedownload die ik daarnet poste ?
anders weet ik het ook niet meer hoor.
Service Packs van je OS installen als die er zijn ofzo
Zal hem straks ff proberen, in ieder geval bedankt.
Verwijderd
Komt omdat je niet betaald hebt Jugger. Je bent van de lijst geschrapt
check boven ergens.
check boven ergens.
* D-Three kwam vandaag vol verwachting thuis maar moest vaststellen dat hij de LCD nog niet ontvangen heeft. In de loop van volgende week dan maar, denk hij treurig...
Oh ja, misschien beter zo. Eerst mijn eindwerk afwerken!
Oh ja, misschien beter zo. Eerst mijn eindwerk afwerken!
Maar deze GFX LCD's zijn wel groen! Of ben ik verkeerd?Op vrijdag 24 mei 2002 13:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Conrad.nl verkoopt ook EL folie dacht ik. zou wel cool zijn, maar ik heb het niet nodigmijn lcd is niet groen/zwart.
edit:
Foutje!
Foutje!
Verwijderd
Hij heeft ze in Nederland gekocht.Op vrijdag 24 mei 2002 12:47 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Cooooooooool!! Ik had er nog nooit van gehoord. Maar zou dit hier niet goedkoper te krijgen zijn? Engeland is soms nogal duur hé
In Sittard ligt vlak voor het station een compwinkel genaamd de regenboog www.regenboog.net.
Ah! Wist ik niet.Op vrijdag 24 mei 2002 18:21 schreef Derranged het volgende:
Hij heeft ze in Nederland gekocht.
In Sittard ligt vlak voor het station een compwinkel genaamd de regenboog www.regenboog.net.
Verwijderd
Op vrijdag 24 mei 2002 17:52 schreef FuTaL het volgende:
Komt omdat je niet betaald hebt Jugger. Je bent van de lijst geschrapt
check boven ergens.
ik sta hier inderdaad niet tussenUpdate:
Betaald hebben:
1x The EquinoXe
1x Mr 10
1x Electrabelg
1x ProjextX
2x Bankrupcy
1x Deranged
1x Nova SuicideCrew
1x Fubar
1x Futal
1x Seven_NL
1x ChronoM
1x Zwahiel
1x bad Pinguin
1x Cybergenius
2x Fire69
1x Silence
1x Wiebbe
2x Juggernaut
1x Laagvliegerke
1x Nemrah
1x mmmutley
Verwijderd
Hou je me nou voor het lapje ?Op vrijdag 24 mei 2002 18:36 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
[..]
ik sta hier inderdaad niet tussen
Die opmerking van mij was een geintje. Je staat ook wel in die lijst (4e van onder)
Nog even geduld hebben denk ik
Verwijderd
/me slaps FuTaL around a bit with a large troutOp vrijdag 24 mei 2002 18:41 schreef FuTaL het volgende:
[..]
Hou je me nou voor het lapje ?
Die opmerking van mij was een geintje. Je staat ook wel in die lijst (4e van onder)
Nog even geduld hebben denk ik
je maakte me bang
Verwijderd
Ik heb nog zo'n grafisch schermpje liggen 240x128, met T6963c controller-chipje. Wie biedt? Heb er aansluitschema en componenten bij! Alleen nog ff in elkaar knutselen!!
Je hebt mail...Op vrijdag 24 mei 2002 18:50 schreef mbonder2001 het volgende:
Ik heb nog zo'n grafisch schermpje liggen 240x128, met T6963c controller-chipje. Wie biedt? Heb er aansluitschema en componenten bij! Alleen nog ff in elkaar knutselen!!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ik doe verdomme iets verkeerdOp vrijdag 24 mei 2002 21:33 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Je hebt mail...
Maar wat
Jongens hellup!
Hij doet het niet, de lcd doet wel iets, maar geeft wat vage strepen door 't beeld heen, de controller wordt ook wat lauw...
Ik heb alles gecontroleerd en alles klopt...
Buiten dat nog een vraagje, is het nodig om die 18 t/m 25 aan de lpt1 aan de GND van de pc te hangen, zou ie 't daarom niet goed doen
Die heb ik namelijk helemaal niet verbonden... Ook niet met GND... ff proberen...
Hij doet het niet, de lcd doet wel iets, maar geeft wat vage strepen door 't beeld heen, de controller wordt ook wat lauw...
Ik heb alles gecontroleerd en alles klopt...
Buiten dat nog een vraagje, is het nodig om die 18 t/m 25 aan de lpt1 aan de GND van de pc te hangen, zou ie 't daarom niet goed doen
Die heb ik namelijk helemaal niet verbonden... Ook niet met GND... ff proberen...
Verwijderd
Ja dat is belangrijk, en grote kans dat ie het daarom niet doet idd.Op zaterdag 25 mei 2002 00:45 schreef zwahiel het volgende:
Jongens hellup!
Verwijderd
Heb ik dus wel gedaan maar ik zie dezelfde vage strepen.
( het effect als je met een video camera een PC scherm filmt ) dus out of sync sort a thingy.
BBBWWWHEEEEELLLLPP!
2x opnieuw aangesloten, maar nee hoor.....
nu weer alles los gemaakt, ohhhhhh Seven !!! schop!
Ik had dus het 1ste schema gebruikt, ja hallo, vergeten de schakelaars te gebruiken, oke... re-soldeer
Als je de schakelaars niet gebruikt dan weet ie natuurlijk niet wel font en groote moet gebruiken.
2de schema heb ik btw ook gebrobeerd, blank scherm en verder nix
Nu begin ik toch wel te twijfelen........
( het effect als je met een video camera een PC scherm filmt ) dus out of sync sort a thingy.
BBBWWWHEEEEELLLLPP!
2x opnieuw aangesloten, maar nee hoor.....
nu weer alles los gemaakt, ohhhhhh Seven !!! schop!
Ik had dus het 1ste schema gebruikt, ja hallo, vergeten de schakelaars te gebruiken, oke... re-soldeer
Als je de schakelaars niet gebruikt dan weet ie natuurlijk niet wel font en groote moet gebruiken.
2de schema heb ik btw ook gebrobeerd, blank scherm en verder nix
Nu begin ik toch wel te twijfelen........
Verwijderd
Waarom krijg je bij IEDERE GFX LCD inkoopacties hetzelfde?
Je krijgt overal PANIEK op het moment dat ze binnen zijn.
(lees topic over datavision LCD's maar eens)
Mijn eerst LCD duurde 2-3 weken voor het echt goed werkte, toen waren er wel nog geen schema's en moest ik een eigen voeding maken die -18V gaf, maar goed, je moet:
1. rustig blijven
2. alles eerst zorgvuldig solderen
3. alles heel goed nakijken tot 2-3-4 keer toe
4. ff testen
5. een multimeter nemen en de schakeling controleren als het niet lukt
en nog een tip, neem gewoon het eenvoudigste schema, al die domme knoppen kan je toch nix mee aanvangen. Ik heb zelfs nog nooit een reset knop erbij gedaan.
bij bovenstaande problemen kunnen we gewoon niet helpen. misschien een fototje, maar zou uitzonderlijk zijn als dat een oplossing bied.
Je krijgt overal PANIEK op het moment dat ze binnen zijn.
(lees topic over datavision LCD's maar eens)
Mijn eerst LCD duurde 2-3 weken voor het echt goed werkte, toen waren er wel nog geen schema's en moest ik een eigen voeding maken die -18V gaf, maar goed, je moet:
1. rustig blijven
2. alles eerst zorgvuldig solderen
3. alles heel goed nakijken tot 2-3-4 keer toe
4. ff testen
5. een multimeter nemen en de schakeling controleren als het niet lukt
en nog een tip, neem gewoon het eenvoudigste schema, al die domme knoppen kan je toch nix mee aanvangen. Ik heb zelfs nog nooit een reset knop erbij gedaan.
bij bovenstaande problemen kunnen we gewoon niet helpen. misschien een fototje, maar zou uitzonderlijk zijn als dat een oplossing bied.
Verwijderd
Heeft iemand al het schermpke aan de praat ?
Ik heb het schema 10x nagekeken, alle printer poort settings geprobeerd en de boel een keer of 5 in- en uit-elkaar gehaald en opnieuw alles aangesloten.. maar nix.
Een blanco schrem of een rare lijn bovenin, en met de test button wat gekriebel op het scherm dan is het weer weg..
ik gebruik het simpele schema, dus zonder font select ed.
ff een filmpje gemaakt wat het display doet met 'xerix T6963c Winamp Plugin' ( vis_xerlcd.dll )
FILMPJE
Ps: de A623308M wordt bloedheet, smelt zelfs het roze plastic waar het display mee kwam. ( ideeen ? )
Ik heb het schema 10x nagekeken, alle printer poort settings geprobeerd en de boel een keer of 5 in- en uit-elkaar gehaald en opnieuw alles aangesloten.. maar nix.
Een blanco schrem of een rare lijn bovenin, en met de test button wat gekriebel op het scherm dan is het weer weg..
ff een filmpje gemaakt wat het display doet met 'xerix T6963c Winamp Plugin' ( vis_xerlcd.dll )
FILMPJE
Ps: de A623308M wordt bloedheet, smelt zelfs het roze plastic waar het display mee kwam. ( ideeen ? )
ja 5v ipv 12 volt gebruiken!Op zaterdag 25 mei 2002 18:38 schreef Seven_NL het volgende:
Heeft iemand al het schermpke aan de praat ?
FILMPJE
rood en zwart = 5 v.
geel en zwart = 12 v.
LCD werkt op 5v.
Dit probleempie had ik met mijn gewone karakter LCD's ook eens gehad, je moet dan gewoon ff de goede stroom erop zetten en zeker niet te lang 12v. erop zetten, anders doet ie het dadelijk helemaal niet meer!
Verwijderd
Multimeter erop gezet, toch werkelijk 5 Volt gebruikt. 
Het is dezelfde aansluiting die ik heb gebruikt voor een 16x2 display wat wel werkt, dus helaas is het dat niet.
Dat het scherm wat donkerder is komt doordat ik het contrast wat omhoog gedraait heb om het effect beter te kunnen laten zien.
Het is dezelfde aansluiting die ik heb gebruikt voor een 16x2 display wat wel werkt, dus helaas is het dat niet.
De massa haal ik van de parallel poort af (pin 18-24), daar kan het toch niet aan liggen...toch ?rood en zwart = 5 v.
Dat het scherm wat donkerder is komt doordat ik het contrast wat omhoog gedraait heb om het effect beter te kunnen laten zien.
Verwijderd
Ahhh een gsm van nokiaOp zaterdag 25 mei 2002 14:05 schreef Juggernaut het volgende:
kijk wat de postbode net kwam brengen
[afbeelding]
volgens mij moet je de massa gewoon van de voeding af halen hoor, niet van de parallele poort! Daar moet juist massa op komen (of zit ik nu verkeerdOp zondag 26 mei 2002 09:15 schreef Seven_NL het volgende:
Multimeter erop gezet, toch werkelijk 5 Volt gebruikt.
[..]
De massa haal ik van de parallel poort af (pin 18-24), daar kan het toch niet aan liggen...toch ?
Verwijderd
MASSA = GROUND = zwart draad uit PSU + pin18-24 LPT + GND's op schema, dat ALLEMAAL samen doen !Op zondag 26 mei 2002 12:35 schreef zwahiel het volgende:
[..]
volgens mij moet je de massa gewoon van de voeding af halen hoor, niet van de parallele poort! Daar moet juist massa op komen (of zit ik nu verkeerd)
ah, anders krijg je natuurlijk geen beeld... morgen eens kijken, (nu net terug van me werk, dusOp zondag 26 mei 2002 12:48 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
MASSA = GROUND = zwart draad uit PSU + pin18-24 LPT + GND's op schema, dat ALLEMAAL samen doen !
Verwijderd
ook dat geprobeerd, geen verbetering 
PS: ehhh het kan aan mij liggen maar die 18-24 pinnen zitten toch ook al intern aan de massa ?
Dat memory chippie blijft maar heet worden, er staat toch maar 5 Volt op
PS: ehhh het kan aan mij liggen maar die 18-24 pinnen zitten toch ook al intern aan de massa ?
Dat memory chippie blijft maar heet worden, er staat toch maar 5 Volt op
Ik heb problemen met de software 
Ik krijg alleen maar bagger op m'n display.
Zal hem vanmiddag ff doormeten.
Ik krijg alleen maar bagger op m'n display.
Zal hem vanmiddag ff doormeten.
Verwijderd
Wel raar dat nog niemand zijn LCD in werking gekregen heeft...
Ik heb het LCD nog steeds niet ontvangen (postbode is net lang geweest) en hoop het morgen of overmorgen te hebben. Jammergenoeg zijn de examens begonnen dus kan ik niet met zekerheid zeggen of ik veel tijd zal hebben om het in elkaar te steken
Ik heb het LCD nog steeds niet ontvangen (postbode is net lang geweest) en hoop het morgen of overmorgen te hebben. Jammergenoeg zijn de examens begonnen dus kan ik niet met zekerheid zeggen of ik veel tijd zal hebben om het in elkaar te steken
Verwijderd
ik heb de onderdelen nog lang niet in orde allemaal dus mijne zal nog wel ff op zich laten wachten
Verwijderd
hallo,
ik ben ff opzoek geweest naar wat meer info en op een Duitse site vond ik dit schema van het display PG240128A:
Dit betekent zover ik het kan zien dat ik het display dus verkeerd heb aangesloten.
ik ben ff opzoek geweest naar wat meer info en op een Duitse site vond ik dit schema van het display PG240128A:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 01- FGND 11- D0 02- GND 12- D1 03- Vdd 13- D2 04- Vee 14- D3 05- WR 15- D4 06- RD 16- D5 07- CE 17- D6 08- C/D 18- D7 09- NC 19- FS 10- RESET 20- NC |
Dit betekent zover ik het kan zien dat ik het display dus verkeerd heb aangesloten.
Verwijderd
Heeft iemand het adres van ZottyOp maandag 27 mei 2002 15:47 schreef Seven_NL het volgende:
hallo,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 01- FGND 11- D0 02- GND 12- D1 03- Vdd 13- D2 04- Vee 14- D3 05- WR 15- D4 06- RD 16- D5 07- CE 17- D6 08- C/D 18- D7 09- NC 19- FS 10- RESET 20- NC
Verwijderd
Wat is het verschil dan tussen FGND en GND?Op maandag 27 mei 2002 15:47 schreef Seven_NL het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 01- FGND 11- D0 02- GND 12- D1 03- Vdd 13- D2 04- Vee 14- D3 05- WR 15- D4 06- RD 16- D5 07- CE 17- D6 08- C/D 18- D7 09- NC 19- FS 10- RESET 20- NC
Verwijderd
Huh, wie !? Ik weet van niksOp maandag 27 mei 2002 16:16 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Heeft iemand het adres van Zotty? want hij is stout geweest als bovenstaande gegevens kloppen
FGND is de aarding van het metalen frame en GND en de normale ground. Beiden hetzelfde in dit geval.
Verwijderd
tuurlijk NP.
deze heb ik dus bekeken : http://www.bravoelectro.com/html/okdsply.html
maar deze hebben ook nog info ( mischien hetzelfde ? )
http://www.powertipusa.com/newprod.htm
http://www.actron.de/PTC/pg240128a.pdf
http://www.elateceurope.com/displays/powertip/pg240128A.htm
deze heb ik dus bekeken : http://www.bravoelectro.com/html/okdsply.html
maar deze hebben ook nog info ( mischien hetzelfde ? )
http://www.powertipusa.com/newprod.htm
http://www.actron.de/PTC/pg240128a.pdf
Verwijderd
ff verder gekeken..nu ben ik echt de weg kwijt....
komt weer met een ander pin bezetting aan:
wie moet ik nu gaan geloven ?
ik moet zeggen dat ik mijn 1ste meer ga geloven hoor.. want dat zou de verklaring kunnen zijn dat mijn framebuffer mem zo heet wordt. ( heet als in brandblaar op je vinger )
Zotty, heb jij het display al aan de praat ?
komt weer met een ander pin bezetting aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| PIN ASSIGNMENT Pin no. Symbol Function 1 Vss Power supply (GND) 2 Vdd Power supply (+ 5V) 3 Vo Contrast adjust 4 C/D Command / data select 5 RD Data read 6 WR Data write 7-14 DB0-DB7 Data bus line 15 CE Chip enable 16 RST Reset 17 Vee Negative voltage output 18 MD2 Select number of columns 19 FS1 Font selection 20 NC No Connection |
ik moet zeggen dat ik mijn 1ste meer ga geloven hoor.. want dat zou de verklaring kunnen zijn dat mijn framebuffer mem zo heet wordt. ( heet als in brandblaar op je vinger )
Zotty, heb jij het display al aan de praat ?
Equinoxe... Want die heeft z'n display toch werkende gekregen??Op maandag 27 mei 2002 17:07 schreef Seven_NL het volgende:
Maar kijk even terug in deze topic, hij maakte melding van een warme chip en wat je dan precies verkeerd doet, ik denk dat dat je probleem is. Ik kan nu zelf ff niet kijken...
Verwijderd
heb ook nog altijd nix binnen..Op maandag 27 mei 2002 10:19 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Wel raar dat nog niemand zijn LCD in werking gekregen heeft...
* equinoxe The EquinoXe is net terug uit Engeland

Ik kreeg een warme chip toen ik een andere reset-schema gebruikte.
De Reset moet gewoon met een knop naar de GND (als je um al gebruikt, ik heb um weggelaten).
Daarnaast kreeg ik wazig beeld toen ik de characterselect en de fontselect niet had aangesloten.
Door MD2 op GND te zetten en FS1 op 5V heb ik dit opgelost (ik had geen zin om schakelaars te solderen).
Daarnaast is het noodzakelijk op alle GND's met elkaar door te lussen, en vanzelfsprekend alle 5V's
Het kan zijn dat de Belgen iets langer moeten wachten op hun scherm.
Ze zijn nl. per reguliere post verstuurd, en dat betekent normaal dat het zo'n 5 werkdagen kan duren.
Dit is de pinout:
Mijn LCD is volgens dit schema aangesloten:Op maandag 27 mei 2002 17:11 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Equinoxe... Want die heeft z'n display toch werkende gekregen??
Maar kijk even terug in deze topic, hij maakte melding van een warme chip en wat je dan precies verkeerd doet, ik denk dat dat je probleem is. Ik kan nu zelf ff niet kijken...

Ik kreeg een warme chip toen ik een andere reset-schema gebruikte.
De Reset moet gewoon met een knop naar de GND (als je um al gebruikt, ik heb um weggelaten).
Daarnaast kreeg ik wazig beeld toen ik de characterselect en de fontselect niet had aangesloten.
Door MD2 op GND te zetten en FS1 op 5V heb ik dit opgelost (ik had geen zin om schakelaars te solderen).
Daarnaast is het noodzakelijk op alle GND's met elkaar door te lussen, en vanzelfsprekend alle 5V's
Het kan zijn dat de Belgen iets langer moeten wachten op hun scherm.
Ze zijn nl. per reguliere post verstuurd, en dat betekent normaal dat het zo'n 5 werkdagen kan duren.
Dit is absoluut onjuist !!!Op maandag 27 mei 2002 15:47 schreef Seven_NL het volgende:
hallo,
code:
Dit is de pinout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 1 Vss 2 Vdd 3 Vo 4 C/D 5 RD 6 Wr 7~14 D0~D7 15 CE 16 RESET 17 Ve 18 MD2 con. to Vdd: 32 col/ con. to Vss 40col 19 FS1 con. to Vdd: 6x8 Font/ con. to Vss 8x8 Fonts 20 NC (not connected) |
FF een andere vraag.
Is het mogelijk om een printerkabel hiervoor te gebruiken?
(wil gewoon ff weten of meer mensen dit gedaan hebben).
Ik ga nu ff opnieuw solderen met stekkertjes, dus allemaal wat makkelijker te verwisselen.
En hoe moet iik nu precies mijn BIOS instellen? (LPT setting?)
Is het mogelijk om een printerkabel hiervoor te gebruiken?
(wil gewoon ff weten of meer mensen dit gedaan hebben).
Ik ga nu ff opnieuw solderen met stekkertjes, dus allemaal wat makkelijker te verwisselen.
En hoe moet iik nu precies mijn BIOS instellen? (LPT setting?)
Verwijderd
Ik heb een standaard male/male 1op1 printerkabel gebruikt, daar beide (aangegoten) sub-d stekkers afgeknipt en er aan een kant een nieuwe sub-d stekker opgezet. Dit omdat ik de benodigde 5v van de gameport wil halen, en die dan via de printerkabel naar de lcd stuur.
Losse printerkabels (zonder stekkers) zijn namelijk niet te krijgen voor een normale prijs vertelden ze me bij Okaphone.
Dus ik heb een printerkabel met aan de ene kant een sub-d stekker en gameportstekker en aan de andere kant mijn lcd.
Niet dat het al werkt, maar dit is de theorie
.
Losse printerkabels (zonder stekkers) zijn namelijk niet te krijgen voor een normale prijs vertelden ze me bij Okaphone.
Dus ik heb een printerkabel met aan de ene kant een sub-d stekker en gameportstekker en aan de andere kant mijn lcd.
Niet dat het al werkt, maar dit is de theorie
Printerkabel kan, heb ik zelf ook gedaan.
in ieder geval niet op enhanced, als je um op simple mode zet werkt ie prima.
Simple mode = normal in de BIOS (bedoelde je toch?)Op maandag 27 mei 2002 20:53 schreef equinoxe het volgende:
Printerkabel kan, heb ik zelf ook gedaan.
Of de printerkabel met de simpele uitvoering van het LCD?
Verwijderd
als je een gewone printerkabel neemt met 2 aangesmolten stekkers, kun je er dan 1 afknippen en dan ff de pinnetjes doormeten zodat je weet welke kleur welke pin is?
zo wil ik het doen, lijkt me namelijk netter
Verwijderd
Dacht ik ook, maar aangezien je 5v nodig hebt (die niet uit de lpt-poort komt) en ik het hele zaakie extern wil aansluiten haal ik de 5v uit de gameport. Om nu niet 2 kabels vanachter mijn pc naar mijn lcd te moeten trekken, stuur ik die 5 volt van de gameport via de printerkabel naar mijn lcd. Dit gaat helaas niet als de stekker vastgegoten is..Op maandag 27 mei 2002 22:41 schreef Juggernaut het volgende:
als je een gewone printerkabel neemt met 2 aangesmolten stekkers, kun je er dan 1 afknippen en dan ff de pinnetjes doormeten zodat je weet welke kleur welke pin is?
Jongens pls, wat moet mijn BIOS instelling nu zijn voor de LPT poort?
EPP
ECP
NORMAL
Of manual?
EPP
ECP
NORMAL
Of manual?
Verwijderd
ik leg wel 2 kabels langs de printerkabel heenOp maandag 27 mei 2002 22:54 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar aangezien je 5v nodig hebt (die niet uit de lpt-poort komt) en ik het hele zaakie extern wil aansluiten haal ik de 5v uit de gameport. Om nu niet 2 kabels vanachter mijn pc naar mijn lcd te moeten trekken, stuur ik die 5 volt van de gameport via de printerkabel naar mijn lcd. Dit gaat helaas niet als de stekker vastgegoten is..
of heeft een printerkabel standaard een ground in 1 van de pins? dan hoef ik er namelijk maar 1 te trekken
Alsjeblieft jongens ik weet nu zeker dat de soldering goed zit.Op maandag 27 mei 2002 23:21 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Jongens pls, wat moet mijn BIOS instelling nu zijn voor de LPT poort?
EPP
ECP
NORMAL
Of manual?
Maar ik krijg alleen bagger op mijn display! pls help me nu ff
* Semper Fight is redelijk wanhopig zo
/edit
Ik heb een MSI K7T Pro 2, en ik draai WinXP.
En dit staat er dus op mijn display
bios moet op normal staan.
probeer ook eens met andere progjes, die bmp-gfx doet ook af en toe vreemd bij mij.
probeer ook eens met andere progjes, die bmp-gfx doet ook af en toe vreemd bij mij.
Verwijderd
Zelfde probleem hier.. Een extreem hete A623308-M en net zo'n beeld als eLeCtRaBeLg. Alles doorgemeten, LPT op normal, alle GND doorgelust. Strange... 
Tis al laat, ga lekker maffen morgen weer een dag
Hmmm ik heb alleen de beeldproblemen.Op dinsdag 28 mei 2002 02:48 schreef mmmuttley het volgende:
Zelfde probleem hier.. Een extreem hete A623308-M en net zo'n beeld als eLeCtRaBeLg. Alles doorgemeten, LPT op normal, alle GND doorgelust. Strange...
De chips zijn "as cold as ICE".
Daar kan het niet aan liggen.
Ik zou zo niet meer weten wat ik nog kan proberen.
Verwijderd
Heeft iemand al printbanen zitten volgen? Dan kun je makkelijk de aanlsuitingen achterhalen.
Verwijderd
Als ik nu eens eindleijk dat LCD binnen zou krijgen zou ik misschien kunnen helpen zoeken, maar de Belgische Post is weer eens aan het uitrusten denk ik...Op dinsdag 28 mei 2002 09:35 schreef Zotty het volgende:
Heeft iemand al printbanen zitten volgen? Dan kun je makkelijk de aanlsuitingen achterhalen.
en die afbeelding lijkt er nog steeds op dat er ergens iets mis is in het schema ofwel dat dit LCD een andere init nodig heeft(laatste lijkt me compleet belachelijk en uit te sluiten).
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid => Wat word er bedoelt met Vop rechts onder in die tabel bij ongeveer 25° ? Daar staat 12.3 tot 18.1V volgens mij ?Op maandag 27 mei 2002 17:02 schreef Zotty het volgende:
Voor alle duidelijkheid => Powertip PG240128-A datasheet
Wat is de bedoeling van die spanning ?
Heb gisteren een kaartje in de bus gehad van de post om een pakje af te halen (maar dat kan ook mijn Tweaker-shirt zijn of mijn bestelling van de Pabo
).
In verband met de bekabeling, ik zoek iets met meer 'portability', dus gemakkelijk meedraagbaar naar andere pc/portable.
Daarom zou ik dus gewoon het volgende doen:
LCD -> IDE -> LPT- & Gameportconnector.
Zodoende kan ik dus gewoon een parallelle (hoe schrijf je dat nou in godsnaam
) kabel en een kabel met 2 gameport connector tussen lcd en pc steken
Zoiets ongeveer dus:

Wat denken jullie?
In verband met de bekabeling, ik zoek iets met meer 'portability', dus gemakkelijk meedraagbaar naar andere pc/portable.
Zodoende kan ik dus gewoon een parallelle (hoe schrijf je dat nou in godsnaam
Zoiets ongeveer dus:

Wat denken jullie?
Verwijderd
Zou het niet wetenOp dinsdag 28 mei 2002 10:12 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Voor alle duidelijkheid => Wat word er bedoelt met Vop rechts onder in die tabel bij ongeveer 25° ? Daar staat 12.3 tot 18.1V volgens mij ?
Wat is de bedoeling van die spanning ?
Zet je er wel een min voor, dan zou het de LC driving voltage kunnen zijn (5-22 = -17V)
Verwijderd
Goed mogelijk allemaal denk ik, maar zouden we niet beter eerst uitzoeken wat het probleem met die schermen is ?Op dinsdag 28 mei 2002 10:31 schreef Fire69 het volgende:
...
Zoiets ongeveer dus:
[afbeelding]
Wat denken jullie?
Dacht ook aan zoiets, komt me heel bekent voor door mijn Conrad LCD. maar aangezien er een negative voltage generator aanweizg is op het LCD is het ook niet echt meer mogelijk...Op dinsdag 28 mei 2002 10:31 schreef Zotty het volgende:
Zou het niet wetenEr staat geen min voor de getallen...
Zet je er wel een min voor, dan zou het de LC driving voltage kunnen zijn (5-22 = -17V)
Ik begrijp echt niet waarom equinoxe zijn LCD het wel doet en die van de andere niet, zijn er allemaal gelijk eigenlijk equinoxe ? Jij hebt ze allemaal gezien ... (en getest ?)
[quote]Op dinsdag 28 mei 2002 10:37 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Goed mogelijk allemaal denk ik, maar zouden we niet beter eerst uitzoeken wat het probleem met die schermen is ?
[..]
Ik kan moeilijk iets uitzoeken als ik nog geen schermpje binnenheb natuurlijk!
Trouwens, ik snap geen fluit van al dit electronica-gedoe, ik laat alles solderen door een vriend van mij.
Ik hou me gewoon bezig met de praktische uitwerking.
Misschien toch handig voor andere mensen ook?
[..]
Goed mogelijk allemaal denk ik, maar zouden we niet beter eerst uitzoeken wat het probleem met die schermen is ?
[..]
Ik kan moeilijk iets uitzoeken als ik nog geen schermpje binnenheb natuurlijk!
Trouwens, ik snap geen fluit van al dit electronica-gedoe, ik laat alles solderen door een vriend van mij.
Ik hou me gewoon bezig met de praktische uitwerking.
Misschien toch handig voor andere mensen ook?
Verwijderd
het is natuurlijk goed handig, maar momenteel is het nog voor niemand mogelijk om dat LCD in werking te krijgen
dus veel uitwerking is er momenteel niet
Verwijderd
vergeet je niet 2 potmeters voor contrast en backlight?Op dinsdag 28 mei 2002 10:31 schreef Fire69 het volgende:
Heb gisteren een kaartje in de bus gehad van de post om een pakje af te halen (maar dat kan ook mijn Tweaker-shirt zijn of mijn bestelling van de Pabo).
Zodoende kan ik dus gewoon een parallelle (hoe schrijf je dat nou in godsnaam) kabel en een kabel met 2 gameport connector tussen lcd en pc steken
Zoiets ongeveer dus:
[afbeelding]
Wat denken jullie?
ik ga ook zo iets maken maar dan een printplaatje ertussen met de potmeters en de aansluiting. Kheb conrad boek naast me liggen dus ik ga zo ff wat bedenken
Jaja, die moeten er ook nog op, maar ik wou niet te veel in detail treden, mijn Paint-skills zijn niet wat ze moeten zijn.Op dinsdag 28 mei 2002 10:52 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
vergeet je niet 2 potmeters voor contrast en backlight?
ik ga ook zo iets maken maar dan een printplaatje ertussen met de potmeters en de aansluiting. Kheb conrad boek naast me liggen dus ik ga zo ff wat bedenken
Het was meer om de verbinding te demonstreren tussen lcd-connectors en pc-connectors.
LCD zelf kom in een plexi- en traanplaat standje met de nodige knopjes erop.
Het display zelf is wel aktief.
Alleen de dataoverdracht geeft dus de bagger.
Een collega van mij zegt dat het wel eens aan de Font selector kan liggen
Verwijderd
Hoe is FS nu aangesloten? Aan GND of +5V ?Op dinsdag 28 mei 2002 12:54 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Het display zelf is wel aktief.
Verwijderd
Seven_NL jij had toch ook een hete chip? Heb je dat al opgelost?Op dinsdag 28 mei 2002 09:10 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
Hmmm ik heb alleen de beeldproblemen.
De chips zijn "as cold as ICE".
Daar kan het niet aan liggen.
Ik zou zo niet meer weten wat ik nog kan proberen.
Volgens het schema; aan de 5V lijnOp dinsdag 28 mei 2002 13:05 schreef Zotty het volgende:
[..]
Hoe is FS nu aangesloten? Aan GND of +5V ?
Ik heb hier nog een kant-en-klare gesoldeerde printer kabel liggen met aan het uiteinde een headertje die je zo op een Datavision GFX LCD drukt, met Molex en potmetertjes.
Die heb ik teveel gemaakt (is ongev 0,9mtr lang). Misschien heeft iemand er wat aan.
Dat rare scherm had ik in het begin ook. Bleek dat een adertje van een minidraadje contact maakte met het pennetje er naast. Kwam ik pas achter toen ik pennetje voor pennetje na had gemeten, samen met 't pennetje links en rechts ernaast.
Die heb ik teveel gemaakt (is ongev 0,9mtr lang). Misschien heeft iemand er wat aan.
Dat rare scherm had ik in het begin ook. Bleek dat een adertje van een minidraadje contact maakte met het pennetje er naast. Kwam ik pas achter toen ik pennetje voor pennetje na had gemeten, samen met 't pennetje links en rechts ernaast.
edit:
PS: in het proggie 'xerixBitmapT6963c' staat een mogelijkheid om het LCD te initialiseren, en een klein bitmapje (240x128
)dat werkte bij mij er goed om alles in te stellen. Daarna pas de 'zwaardere applicaties' van Zotty, Mr. ChronoM en M_DaRK geprobeert.
PS: in het proggie 'xerixBitmapT6963c' staat een mogelijkheid om het LCD te initialiseren, en een klein bitmapje (240x128
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
en heb je al eens geprobeert om deze lijn op de gnd te doen of gewoon niet aan te sluiten ?Op dinsdag 28 mei 2002 13:26 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
Volgens het schema; aan de 5V lijn
kan op zich nix mis mee gaan en we weten voor iets bij
Dit topic is gesloten.
![]()