Kostda? Dat ziet er gelikt uit!Op zondag 14 april 2002 22:13 schreef Hendr-X-n het volgende:
Lijkt er wel op:
Jammer genoeg is deze nie van mij
Mooi!
* zwahiel wil ook een karakter LCD, met die Ziemens LCD's wil het niet zo lukken
Nummer 5 is gisteravond naar de hemel gegaan...
Nou ja, oude telefoons genoeg, maar om de een of andere reden willen ze allemaal niet werken
Juiste schema's alles, maar de software... * zwahiel weet het niet...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Werd vanochtend goed ingepakt en begeleid door datasheet afgeleverd!

ik heb de folie maar ff op het schermpie gelaten (anti kras-polici)

de achterkant (mijn hand erbij om de maat te benadrukken)
Werkt prima
R & C op reset eruit moeten laten anders krijg je een hete GM76C88AL chip
Maar dit is het resultaat:

Op maandag 22 april 2002 23:47 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
en weer terug naar het topic
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Qualiteit van de pic is niet optimaal, maar aan jullie verzoek is voldaan.
Je bedoeld zo iets :Op zaterdag 27 april 2002 14:33 schreef zwahiel het volgende:
Je kunt ook voor als je die display niet in je case wilt hebben een plexiglas plaatje maken en daar de LCD op schroeven...
Standaard daaronder, en hoppa een stylisch case voor je LCD!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Heb je hier trouwens nog een foto van met een werkende LCD? Liefst in het donker! Kan ik in afwachting nog ff daar naar kijken.Op zaterdag 27 april 2002 23:22 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Je bedoeld zo iets :
Nog ff iets vergeten:
The EquinoXe is tha master! Als hij zegt 14 mei, dan is het zo! His will is our command!
Ik heb vrijdagnamiddag geld gestort op een nederlandse rekening, de betaling is vandaag toegekomen. Dus iedereen best storten vóór 12 mei! Of anders: bye bye LCD
het stelt echt niks voor.Op donderdag 02 mei 2002 11:43 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
* equinoxe Hoopt dat ie het soldeer werk voor elkaar krijgt
Je kunt de schakelaars* en resetknop** er tussen uit laten.
Daarnaast kan je het backlight zo schakelen dat ie direct aan gaat als je het scherm aansluit (zonder extra kabels dus).
* Zie mijn remarks enkele pagina's terug.
** je hebt hem eigenlijk niet nodig.
Ik zal het schema eens aanpassen tot het minimalistische
wat eigenlijk nodig is!
Bij deze:

Wat backlight betreft, om het backlight direct aan te schakelen als je de zooi in plugt.
Kan je, als je genoeg vertrouwen in je soldeerkunsten hebt, het volgende doen:

Omdat ik nog op de SMD's van Daredevil__2000 aan het wachten ben, heb ik hier nog geen klaar plaatje van voor jullie
Durf je het bovenstaande niet aan, dan zet je 2 weerstanden parallel tussen 5v Voeding en de Anode.
Durf je het aan om J8 door te verbinden dan doe je dat, anders moet je GND aan de Kathode verbinden.

Onderdelen:
1x scherm
1x paralelle kabel
1x potmeter van 10K
1x molex

Onderdelen:
1x scherm
1x paralelle kabel
1x potmeter van 10K
1x molex
2x schakelaar
1x drukknop
Voor het backlight:

Onderdelen:
Regelbaar
1x weerstand 12 Ohm
1x weerstand 12 Ohm
1x potmeter van 100 Ohm
of
Fixed
1x weerstand 12 Ohm
1x weerstand 18 Ohm
© (nie van mij hé!)[edit] Ziet iedereen de smiley eigenlijk, is mijn eerste keer vanop men servertje? [/edit]
Op woensdag 22 mei 2002 13:17 schreef Fire69 het volgende:
Hail to the Equinoxe!
[afbeelding]
[edit] Ziet iedereen de smiley eigenlijk, is mijn eerste keer vanop men servertje? [/edit]

SUPERRRRRRRRRRRR!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Erg erg kewl Equinoxe!!! 
Nu zorg je dat verdeeld over Nederland en Belgie ook de feestdagen vroeg voorbij komen.
Equinoxe, bedankt voor de geweldige service
Na een inspectie kwam ik er wel achter dat er een "lelijk" plekje op de printplaat zit.
Ik heb even een foto gemaakt om het te laten zien.
De printplaat is heel iets ingegroevd (schrijf ik dat goed
Gelukkig lijken de banen niet onderbroken.
Ik ga hem morgen testen en zal er dan direct ff fotootjes van maken
btw wel een groot ding hoor
Door op de thumbnail te klikken krijg je de grote versie.
Printplaat.jpg
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Verwijderd
dus net thuis ..zit ik daat wat liggen....
Dus FOTO!
Mijn LCD is volgens dit schema aangesloten:Op maandag 27 mei 2002 17:11 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Equinoxe... Want die heeft z'n display toch werkende gekregen??
Maar kijk even terug in deze topic, hij maakte melding van een warme chip en wat je dan precies verkeerd doet, ik denk dat dat je probleem is. Ik kan nu zelf ff niet kijken...

Ik kreeg een warme chip toen ik een andere reset-schema gebruikte.
De Reset moet gewoon met een knop naar de GND (als je um al gebruikt, ik heb um weggelaten).
Daarnaast kreeg ik wazig beeld toen ik de characterselect en de fontselect niet had aangesloten.
Door MD2 op GND te zetten en FS1 op 5V heb ik dit opgelost (ik had geen zin om schakelaars te solderen).
Daarnaast is het noodzakelijk op alle GND's met elkaar door te lussen, en vanzelfsprekend alle 5V's
Het kan zijn dat de Belgen iets langer moeten wachten op hun scherm.
Ze zijn nl. per reguliere post verstuurd, en dat betekent normaal dat het zo'n 5 werkdagen kan duren.
Dit is absoluut onjuist !!!Op maandag 27 mei 2002 15:47 schreef Seven_NL het volgende:
hallo,
ik ben ff opzoek geweest naar wat meer info en op een Duitse site vond ik dit schema van het display PG240128A:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 01- FGND 11- D0 02- GND 12- D1 03- Vdd 13- D2 04- Vee 14- D3 05- WR 15- D4 06- RD 16- D5 07- CE 17- D6 08- C/D 18- D7 09- NC 19- FS 10- RESET 20- NC
Dit betekent zover ik het kan zien dat ik het display dus verkeerd heb aangesloten.
Dit is de pinout:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 1 Vss 2 Vdd 3 Vo 4 C/D 5 RD 6 Wr 7~14 D0~D7 15 CE 16 RESET 17 Ve 18 MD2 con. to Vdd: 32 col/ con. to Vss 40col 19 FS1 con. to Vdd: 6x8 Font/ con. to Vss 8x8 Fonts 20 NC (not connected) |
Alsjeblieft jongens ik weet nu zeker dat de soldering goed zit.Op maandag 27 mei 2002 23:21 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Jongens pls, wat moet mijn BIOS instelling nu zijn voor de LPT poort?
EPP
ECP
NORMAL
Of manual?
Maar ik krijg alleen bagger op mijn display! pls help me nu ff
* Semper Fight is redelijk wanhopig zo
/edit
Ik heb een MSI K7T Pro 2, en ik draai WinXP.
En dit staat er dus op mijn display
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
In verband met de bekabeling, ik zoek iets met meer 'portability', dus gemakkelijk meedraagbaar naar andere pc/portable.
Daarom zou ik dus gewoon het volgende doen:
LCD -> IDE -> LPT- & Gameportconnector.
Zodoende kan ik dus gewoon een parallelle (hoe schrijf je dat nou in godsnaam
Zoiets ongeveer dus:

Wat denken jullie?
Verwijderd
Ok heb de gnd van het lptmetaal afgehaald en alles op de 5v gnd van de molex gesoldeerd (inclusief pin 18-25). Rest zat al zoals jij omschreef. Geen verbetering helaasOp woensdag 29 mei 2002 18:44 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik lees hier nu een keer of 2 dat er mensen zijn die het metaal van de LPT-poort aan de 7 laatst pinnen verbinden en aan de ground. Deze vind ik nogal raar (om het ligt uit te drukken).
ik doe altijd de laatste 7 pinnen aan elkaar door er soldeer tussen te doen. Dan doe ik er 1 draadje aan (ergens 1 pin uitkiezen van de 7) en dan doe ik die naar de molex. Samen met een draadje die van de grounds van het LCD komt. Die doe ik allemaal samen aan de ground (5V ground) van de molex.
equinoxe heb nu 2 v/d 3 lcd's aangesloten en bij beide krijg ik een hete chip en geen (normaal) beeld. Kun jij dat bedrijf waar je ze hebt besteld niet even mailen, misschien weten zij hoe dat ding zo kan gloeien, want dit klopt gewoon niet.
Na 3x opnieuw solderen (pinheader en lpt stekker, das 120 adertjes
Voor de liefhebbers nog wat crappy webcampics van mijn kabel:

Dit topic is gesloten.
![]()