GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Op woensdag 26 juni 2002 06:25 schreef L3PrAcHauN het volgende:

lol ik geloof dat wij de enigsten zijn die dit een super bord vinden 8-)
Mag ik ook joinen! :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 26 juni 2002 06:27 schreef Smarron het volgende:

[..]

Mag ik ook joinen! :z
mag ik quiten ;).... kutbord is mijn ERVARING :)... maar moet wel zeggen als hij het dus doet, draait hij stabiel en lekker

offtopic:
Hoe kan dit nou weer... ik had 3 weken geleden al over de 700 posts en nu is dit opeens mijn 699e post :? wtf.. errug vaag hor

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een goede installatie van windows te hebben voltooid wou ik mijn 3dmark puntjes wel eens tjekken van mijn nieuwe systeempje.. Ik had de BIOS geflashed naar versie F6 dus stond de clock weer op 100mhz dus had ik een amd 1150 xp...
Nadat ik deze op 135 had gezet wou hij niet meer opstarte en dus gaf hij 3 korte piepjes met kleine tussenpauzes... de monitor gaf ook aan dat ik geen beeld had..

Gebeld met computerzaak...doorverwezen naar giga-byte lijn. Die zeiden dat het aan memory ligt..alleen ik heb hier dus geen geheugenchipjes van pc-266. Alleen die vent van de computerzaak zegt ook weer dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het aan het geheugen ligt(512 ddram pc-333 samsumg)..:'(

Wie weet de oplossing? Want ik wil mn pc van 1 dag oud van 1600 euro wel ff kunne gebruiken natuurlijk..:'(

Misschien ligt het aan de fsb ofzo? Maar ik heb daar niet aangezeten toch? mmz...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 11:02 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

mag ik quiten ;).... kutbord is mijn ERVARING :)... maar moet wel zeggen als hij het dus doet, draait hij stabiel en lekker

offtopic:
Hoe kan dit nou weer... ik had 3 weken geleden al over de 700 posts en nu is dit opeens mijn 699e post :? wtf.. errug vaag hor
huiskamerposter :P ennuh 699 is te doen, ik heb 1630 :P

En sorry, maar ik ben zeer tevreden over dit bord....hij voldoet aan wat ik nodig hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kheb weer een email ontvangen van gigabyte.. en ze zeggen het volgende
Dear Elmer,
I would suggest trying a different driver for you Nvidia card, there have
been issuse with some of these and WinXP.
Mike Mullen FAE
GBT Technology UK
Tel: +44 1908 362706
Fax: +44 1908 362709

GBT TECH. CO LTD
Unit 13
Avant Business Center
Third Avenue
Denbigh West
Bletchley
Milton Keynes
MK1 1DR
ik zie al dat ze het proberen van gigabyte af te schuiven en bij software te leggen etc... maar kan ik nu van gigabyte een nieuw mobo eisen omdat het bij mij niet werkt met mijn Asus V8440, want IK kan daar niets aan doen ,en de shop waar ik de hardware besteld heb ook niet :?
Dat het niet goed werkt ligt echt bij gigabyte... Zelf had ik in gedachte om mijn gigabyte (als ik nie met de shop mag ruilen) te verkopen en een msi kt3 ultra bordje te halen... zeer veel tevreden gasten over !! Maar eigenlijk heb ik toch gewoon het recht om een ander/nieuw bord van gigabyte te ontvangen?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 26 juni 2002 13:39 schreef Tutti-frutti het volgende:
kheb weer een email ontvangen van gigabyte.. en ze zeggen het volgende
[..]

ik zie al dat ze het proberen van gigabyte af te schuiven en bij software te leggen etc... maar kan ik nu van gigabyte een nieuw mobo eisen omdat het bij mij niet werkt met mijn Asus V8440, want IK kan daar niets aan doen ,en de shop waar ik de hardware besteld heb ook niet.
Omruilen die hap, dan ben je meteen verlost van je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 26 juni 2002 13:40 schreef Smarron het volgende:

[..]

Omruilen die hap, dan ben je meteen verlost van je problemen.
kheb ff ge-edit... maar omruilen ... ja WAAR :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 26 juni 2002 13:41 schreef Tutti-frutti het volgende:

kheb ff ge-edit... maar omruilen ... ja WAAR :?
Bij de winkel waar je hem hebt gekocht? Dat ding voldoet niet, dus mogen ze hem niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er nu bios ver 7 full raid in staan en echt full, xp draait snell maar win98se kan ik niet opstarten install was wel goed maar ik kom niet in windows reset, moet nog ff uit zoeken wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 26 juni 2002 19:01 schreef Smarron het volgende:

[..]

Bij de winkel waar je hem hebt gekocht? Dat ding voldoet niet, dus mogen ze hem niet weigeren.
maar de dingen corresponderen gewoon niet met ELKAAR... en de shop heeft geleverd wat zij moest leveren...de spullen die ik besteld had.. maar ja ikprobeer het zo ie zo nog even, maar w8 nu op antwoord

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 26 juni 2002 21:07 schreef Tutti-frutti het volgende:

maar de dingen corresponderen gewoon niet met ELKAAR... en de shop heeft geleverd wat zij moest leveren...de spullen die ik besteld had.. maar ja ikprobeer het zo ie zo nog even, maar w8 nu op antwoord
Hoezo? Het bordje functioneert toch niet goed? Niet goed, geld terug lijkt mij opzich wel een idee. Ik mocht hem bij voorbaat ook al inruilen, maar bij mij werkte hij goed, dus hoefde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zal even zijn ervaringen updaten :)

bloed snel bordje draait als de tierelier
Temps van Xp2000 zo`n 62 graadjes
was die op zun vorige plank ook ( k7s5a )

2x512mb DDR ( 1x oem 1x dane elec )
80 gig maxtortje ata133 @ promise ata 133 controller :D
Gf2 TI
Onboard lan :-)
en nog een 10mbit nicje er bji :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 27 juni 2002 00:03 schreef Dannyke het volgende:

Gf2 TI
Update je sig even. Wat voor voeding had je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:03 schreef Dannyke het volgende:

Gf2 TI
je hebt hem dus binne :) veel plezier :D

alleen is die 62graadjes stressed or idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 21:05 schreef rene43 het volgende:
Heb er nu bios ver 7 full raid in staan en echt full, xp draait snell maar win98se kan ik niet opstarten install was wel goed maar ik kom niet in windows reset, moet nog ff uit zoeken wat dat is.
uhh voordat ik het vergeet, gebruik eens leestekens, want hier kom ik niet uit

*leuk zo een edit knop he rick... jah |:( *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 weken in mn kastje en draait als een tiet. Hiervoor had ik een ASUS A7V133 en die had wel wat meer kuren... die Gigabyte is knetterstabiel. Ik ben geen oc'er, maar de XP1800 loopt prrrima.

Gigabyte 7VRXP
AMD XP1800+
256MB PC2100
Leadtek GF2 Ti 64MB DDR
60GB Maxtor D740X-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03
Heb zelf nu ongeveer een weekje de 7VRX (dus zonder de P) en had in het begin nogal wat problemen het bord stabiel te krijgen.

(Gedeeltelijke) Specs:

Gigabyte 7VRX
Athlon 1800+
Hercules 8500LE 64MB

Na installatie de ene spontane reboot na de andere. Eergisteren de F3 bios geplaatst nog geen reboot weergehad (knock on wood ;) )
Heb er in ieder geval meer problemen mee als mij ouwe A7V133.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
Weet iemand of de promise-bios een onderdeel is van het moederbord bios? Zo niet, waar is dan het nieuwste bios te halen voor het promise-bios? Ik kon geen info vinden op de promise site... en de gigabyte website is traaaaaaaaag....

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 27 juni 2002 00:17 schreef Bonanza76 het volgende:
8 weken in mn kastje en draait als een tiet. Hiervoor had ik een ASUS A7V133 en die had wel wat meer kuren... die Gigabyte is knetterstabiel. Ik ben geen oc'er, maar de XP1800 loopt prrrima.

Gigabyte 7VRXP
AMD XP1800+
256MB PC2100
Leadtek GF2 Ti 64MB DDR
60GB Maxtor D740X-L
tieten draaien niet :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanraden van Tom's Hardware ook dit bordje aangeschaft in combinatie met een XP 2100..Heb 'm zo'n maand in gebruik en had in het begin de bekende 3d problemen.Nou ben ik niet echt een gamer en heb er slechts een GF2MX100/200 in zitten.Ook in het begin vastlopers!Merkte niet echt het verschil met bios F4 of F6.Heb met behulp van jullie dit op kunnen lossen door de vcore en agp voltages te verhogen.Verder heb ik 'm iets oc't.Sindsdien istie retestabiel.Moet erbij zeggen dat ik wel 300W Enermax voeding heb.Stressed is de temperatuur 60 graden(beetje hoog, maar ach alstie stabiel is..).Een vriend van mij heeft alles hetzelfde,alleen in kombinatie met een MSI KT3 ultra aru.Daar werkte alles in een keer...zoals ik al vaker heb kunnen lezen.Ik hoop dat ze bij Gigabyte de 3d problemen kunnen oplossen met een andere bios zodat ik een GF4 durf aan te schaffen ;)Ik in ieder geval ben zeer tevreden met dit mobotjuh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
JAH!!! Ik heb een vage vastloper!!

Heel vaag ik kan 5uur achter elkaar Tactical Opsen (MOD voor Unreal Tournament), en 3dmarks testen... Allemaal super stabiel...

Nu Warcraft 3: begin van de middag 1uur gespeel, geen probleem.. Kom terug (had hem in game laten staan) uurtje of 4 later.. vastgelopen. Niet echt stabiel meer te spelen nu wc3.. Zou dit aan het bordje nu liggen of wc3 :?

Ik ga nu hem weer ff stressen door een paar uurtjes Tactical Ops te spelen, maar ik heb hem dus eindelijk ook onstabiel gekregen LOL

Heb trouwens ook F7 bios geprobeerd... Niet echt stabiel mee in windows te komen, zelfs al voor de desktop BSD gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 16:48 schreef Meneer_Huijs het volgende:
Weet iemand of de promise-bios een onderdeel is van het moederbord bios? Zo niet, waar is dan het nieuwste bios te halen voor het promise-bios? Ik kon geen info vinden op de promise site... en de gigabyte website is traaaaaaaaag....
Hier de site voor full raid bios werkt perfect.
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
Dank voor de link... Ga 'm vanavond uitproberen! Bordje doet het eigenlijk best lekker. buiten het raid 0 gezeur dat ik heb is ie stabiel en snel, maar voor die raidcontroller heb ik juist dit bord gekocht! En het moet aan de controller liggen al het andere spul heb ik gestest en ik kan geen andere brakke componenten vinden...

USB2 uitschakelen in het bios komt de raid preformance zekers ten goede (Is ook bekend bij Asus A7V333)

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nou... kheb nu eindelijk goed contact met de shop en krijg dus maybe ander bordje (msi kt3 ultra :9~)
Hello,

I've recieved my gigabyte mobo+asus v8440+Maxtor d740x 40gb+256 mb samsung pc2700+dvd+rw

Now I've got 1 big problem...
The first time I started windows (fresh install) and I was running a 3d application (3dmark2k1), the system freesed every time. I searched on the tweakersforum of Holland (http://gathering.tweakers.net) and saw a lot of solutions like "vcore +7,5% , agp voltage 1,7 V, other bios and more) I did it all, and the only solution was to set my vcore @ 1,88V (=1,75 + 7,5%) Now my cpu is getting very hot ;) stressed 71 degrees, and with 1,75V 55 degrees. What can I do now... I don't want to have an hot cpu... I want to run my hardware on default voltage.... but when I do this, it is impossible to run 3d-applications. Must I send my mobo back to your shop or have I got to wait untilll... untill what ? :)

(with a gf3 grafikcart, everything runs ok! and the ti4400 is also running perfect on another mobo (with kt266a chipset), so the vga-card is not the problem.... maybe the combination 7vrx+v8440 )

I allready contacted gigabyte, but they don't reply :(
Can you help me ?
A lot of thanks for your attention, and I look forward to the reply ;)

Greets,
Elmer van Chastelet (NL)
------------------------------------------
Sehr geehrte Damen und Herren!

Hello

SORRY this problem is at this time new for me. We can change the board, but i think this doesnŽt matter anything. I think the best is to wait for a new bios-version. The other problem I think could be the powersupply, what kind of powersupply do you have in your PC????

Thanks a lot and sorry for the delay for the answert and my bad english.

mit freundlichen Grüßen

Ihr Funcomputer Technik- und RMA -Team
--------------------------------------------

Hello, there have been 2 new biosversions... nothing helps, and there are much problems here on gathering.tweakers.net with the gigabyte 7vrx(p) and a lot of people have changed it to the msi kt3 ultra (aru/nonaru), and I see there are less problems with the msi, and old "gigabyte-members" have no problems with the msi, they are really happy with the performance of that board ! and there is no problem on the forum with a gf4 card!. The problem is that you can't read the problems about the gigabyte and the happy messages of the happy msi-people, because they are in dutch :( .

My powesupply is good, 350 watt and the voltages are also good. I've tried another 350 watt psu, but didn't solve the problem.

So a new bios version (23 june) doesn't help and my psu is working correct.
But we can change the board you said... You mean that I can get a new gigabyte ? I don't think that will solve the problem, or there must be a new revision, i've got 1.1 now.
Gigabyte said that I must send my mobo backk for testing, but I've tested too, other hardware etc. Another videocard can help(another ti4400, leadtek), and a gf3 ti200 is working good on the mobo... so it is the combination 7vrx+asus ti4400. I am not warned by gigabyte or something that this combination is not working well, and gigabyte said I must send my mobo back to you. I can do that, maybe you want the asus ti4400 too.

What shall we do ?

Thanks in advance,

Elmer van Chastelet
ik h00p het echt man, ben ik eindelijk van dit problemenbord (in mijn geval) af.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 28 juni 2002 11:01 schreef Tutti-frutti het volgende:
nou... kheb nu eindelijk goed contact met de shop en krijg dus maybe ander bordje (msi kt3 ultra :9~)

[lap tekst]

ik h00p het echt man, ben ik eindelijk van dit problemenbord (in mijn geval) af.
Hoe waren ook alweer de waarden van je voeding? De watt-verdeling enzo. Ik begrijp er weinig van, maar ergens in dit topic wordt er uitgebreid over gesproken. De verdeling moet in orde zijn.

Er was ook een test met een 600watt voeding die elke keer vastliep en blauwe schermen gaf.

Maar, ik hoop voor je dat je de MSI krijgt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 12:01 schreef Smarron het volgende:

[..]

Hoe waren ook alweer de waarden van je voeding? De watt-verdeling enzo. Ik begrijp er weinig van, maar ergens in dit topic wordt er uitgebreid over gesproken. De verdeling moet in orde zijn.

Er was ook een test met een 600watt voeding die elke keer vastliep en blauwe schermen gaf.

Maar, ik hoop voor je dat je de MSI krijgt hoor!
nah ik hoop gewoon dat ie zijn gigabyte stabiel krijgt ;)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

noukheb ook mijn 300 watt erin gedaan.. same prob :) maar het liefst wil ik die msi hoor... kheb gewoon geen goed gevoel meer bij die gigabyte.. niet trots op weetjewel. MAar ik w8 op reply :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke verzie heb je moet je ff kijken op de printer poort stikker lotnr als er een e staat dan heb probleemen ik heb een d en die werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 28 juni 2002 13:22 schreef rene43 het volgende:
welke verzie heb je moet je ff kijken op de printer poort stikker lotnr als er een e staat dan heb probleemen ik heb een d en die werken goed.
C :)

Maar voortaan even wat duidelijker typen, maarik heb een 7vrx dus geen P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 28 juni 2002 13:16 schreef Tutti-frutti het volgende:
noukheb ook mijn 300 watt erin gedaan.. same prob :) maar het liefst wil ik die msi hoor... kheb gewoon geen goed gevoel meer bij die gigabyte.. niet trots op weetjewel. MAar ik w8 op reply :P
300 watt hoeft dus niet per de het verschil maken. Het gaat erom hoeveel watt je voeding kwijt wil aan je CPU en videokaart. Als die towijzing te laag is, krijg je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb em dan EINDELIJK stabiel. een clean winXP install (ME neukte), een gemodde F7 bios (op amdmb.com forums te halen), vcore op +7.5% anders kan ik geen spellen spelen, usb2.0 uit, lan uit, sound aan (nog geen geluidskaart). nieuwste via drivers en detonator 29.42 op mijn ti4200. 9000 3dmarks. lekker tevreden :) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Qua voeding is het vooral van belang dat de 3.3 & 5 volt rails genoeg vermogen kunnen leveren. Aangeraden wordt om tenminste 200 Watt voor alleen die 2 rails te hebben.

LET OP dit heeft niets (nou ja niets :) met het totale vermogen te maken. Sommige 300 Watt voedingen kunnen dit al, van andere merken zit je al aan een 400 Watt voeding.
Deze waarde wordt bij goede merken meestal weergegeven op de voeding zelf of anders op de website van de fabrikant.

Voedingen die zouden moeten werken zijn de Antec & Enermax voedingen vanaf zo'n 380W (zie websites).

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 28 juni 2002 15:13 schreef Smarron het volgende:

[..]

300 watt hoeft dus niet per de het verschil maken. Het gaat erom hoeveel watt je voeding kwijt wil aan je CPU en videokaart. Als die towijzing te laag is, krijg je problemen.
lijkt me sterk dat mijn ouwere 300 watt voeding die ook goed werkte op vorig systeem met zelfde proc hetzelfde zou hebben als mijn 350 watt, ten minste ALS HET AAN MIJN VOEDING LAG. is echt niet zo, maar kheb nu ff oced cpu dus op +7,5 nogsteeds en heb nu tegen de 11000 3dmarkjes met ti4400 @ 295,610 wat natuurlijk nog hoger kan :).

Maar mijn mening blijft... alles moet op de standaard voltages werken, want nu lever ik dus temperatuur in en kan minder ocen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Op vrijdag 28 juni 2002 16:51 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]
lijkt me sterk dat mijn ouwere 300 watt voeding die ook goed werkte op vorig systeem met zelfde proc hetzelfde zou hebben als mijn 350 watt, ten minste ALS HET AAN MIJN VOEDING LAG. is echt niet zo, maar kheb nu ff oced cpu dus op +7,5 nogsteeds en heb nu tegen de 11000 3dmarkjes met ti4400 @ 295,610 wat natuurlijk nog hoger kan :).

Maar mijn mening blijft... alles moet op de standaard voltages werken, want nu lever ik dus temperatuur in en kan minder ocen.
Met je mening dat alles met default voltages dient te werken ben ik het volledig eens.

Het feit dat je proc + PSU werkte in een oud systeem dat is heel goed mogelijk, maar zat daar ook dezelfde videokaart in ?
Een GF4 vraagt veeeeeel stroom, daarnaast kan je 300Watt voeding van een hogere kwaliteit zijn dan je 350 Watt voeding.
En zoals ik al zei is voornamelijk de 3.3v & 5.0v rail heel belangrijk.
(Ik zeg nie dat het zo is, maar het KAN zo zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 28 juni 2002 16:58 schreef Trouble het volgende:

[..]

Met je mening dat alles met default voltages dient te werken ben ik het volledig eens.

Het feit dat je proc + PSU werkte in een oud systeem dat is heel goed mogelijk, maar zat daar ook dezelfde videokaart in ?
Een GF4 vraagt veeeeeel stroom, daarnaast kan je 300Watt voeding van een hogere kwaliteit zijn dan je 350 Watt voeding.
En zoals ik al zei is voornamelijk de 3.3v & 5.0v rail heel belangrijk.
(Ik zeg nie dat het zo is, maar het KAN zo zijn)
ja ok das waar, maar met de 300 watt werkt het wel in een ander bordje met de gf4400, dus lijkt me sterk he ;)

350 btw ook :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 28 juni 2002 17:55 schreef Tutti-frutti het volgende:
ja ok das waar, maar met de 300 watt werkt het wel in een ander bordje met de gf4400, dus lijkt me sterk he ;)

350 btw ook :)
Gigabyte had al aangekondigd dat het bordje weleens vreemde waardes wilt aannemen wat betreft voltage enzo. Daar hadden ze een artikel over op internet gezet. Ik meen dat het in dit topic al ergens is gepost.

Dus het heeft niks met het aantal wat te maken wat voor de Gigabyte werkt, maar de toewijzing ervan. De AGP-poort wil misschien wat meer hebben dan andere plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Smarron, volgens mij is het bordje niet in staat (of vele van dit model in ieder geval) om het volledig benodigde vermogen te leveren.

Dit laatste heeft weinig meer met de voeding zelf te maken, klaarblijkelijk kan het moederbord onvoldoende stroom aanvoeren.
Iets wat min of meer bevestigd wordt door het wel werken van hogere voltages.
(vxA=W)

Al met al een probleem voor veel bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
512MB PC2700 DDR SDRAM Heatspreader (Corsair)
AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz)
Antec SX1030BEC (zwart)
Floppy Drive 1,44MB Zwart
Gigabyte GA-7VRXP
Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19"
Labtec Spin-70
Leadtek Geforce4 Ti4400 Winfast 250 TD, 128MB, TV-Out, DVI
Logitech Cordless Desktop Optical (Zwart)
Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
Plextor 40/12/40 Zwart (Retail)

Zou dit een goed config zijn, beetje redelijke pc toch, dus is dit wel slim met die gigabyte mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 28 juni 2002 20:47 schreef Trouble het volgende:
Smarron, volgens mij is het bordje niet in staat (of vele van dit model in ieder geval) om het volledig benodigde vermogen te leveren.

Dit laatste heeft weinig meer met de voeding zelf te maken, klaarblijkelijk kan het moederbord onvoldoende stroom aanvoeren.
Iets wat min of meer bevestigd wordt door het wel werken van hogere voltages.
(vxA=W)

Al met al een probleem voor veel bezitters.
Jah, ik probeerde dus uit te leggen dat die Gigabyte standaard te weinig stroom gebruikt ofzo. Ik weet het ook niet precies uit te leggen, maar ik wil duidelijk maken dat bijv. een 600watt voeding ook niet hoeft te werken op een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:22 schreef rene43 het volgende:
Hmmm, ik heb hier een (lotnr) 2K3047D, één en al stront aan de knikker. Ik heb hem nu redelijk draaien, maar af en toe een freeze is hier niet vreemd in D3D met al de Bios tweaks. Verder draait het wel retesnel. Ik kan nog niet zeggen dat ik echt tevreden ben met het mobo. Stabiel is anders, maar het draait. Er schijnt een beter Lotnr. te zijn met een rode (kleur) heatsink i.p.v een goudkleurige. Ik zit er toch over te denken om de mijne om te ruilen voor zo een. Ik weet alleen niet of deze al in Nederland te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Nou ja ik snap er nu geen fuck meer van. Ik kan warcraft 3 niet spelen stabiel... Maar Tactical Ops wel..

Echt alle instellingen in BIOS gedaan :? Nah ja, ik snap er de ballen van. Ik ga morgen wel eens de windows drivers updaten/downgraden en eens ff kijken of het gewoon een windows kwestie is... Ik wil verdorie ook warcraft kunnen spelen. Beste game ooit gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
neem toch allemaal gewoon een ati :)

Xp 2000+ @ 1,77Ghz 12,5x142
Hercules FDX 8500 LE @ 299/299 Ati Retail bios

en nog totaal geen problemen na 2 uur cs-en:)

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/rad-9750.JPG

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Hmmm AGP x2... Alle memory settings optimaal.. GEEN VASTLOPERS!

Alleen 200 3dmarks minder. en zit dus net niet boven 10.000 :( nog maar: 9927

Nah ja, stabiel is veeeel belangrijker vind ik. En dat heb ik nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Heb dit bord nu ook gekocht. Alleen nog niet in elkaar gezet wegens het nog binnen moeten komen van mijn heatsinks(whispherrock 2). Lees hier nu alllemaal problemen met een GF4400. Zijn deze problemen ook met oudere videokaarten???
Wil mijn oudere Hercules geforces SE erin doen (GF256 SDR vandaar.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zaterdag 29 juni 2002 23:19 schreef Nimrod het volgende:
Heb dit bord nu ook gekocht. Alleen nog niet in elkaar gezet wegens het nog binnen moeten komen van mijn heatsinks(whispherrock 2). Lees hier nu alllemaal problemen met een GF4400. Zijn deze problemen ook met oudere videokaarten???
Wil mijn oudere Hercules geforces SE erin doen (GF256 SDR vandaar.
nope daar heb je denk ik geen probs mee :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
mensen als jullie nog last hebben van de rare powerreadings...

dus je 12 volt maar 7 volt is enzow

gebruik eens de nieuwste SiSoft Sandra...

Die geeft de goeie waardes weer...

+Temp van HD... Aux voltage en standy Voltage.. allemaal keurig..

ook een cache+memory benchmark

zow tralalal

*maar weggehaalt, zijn bepaalde mensen die van zieken houden*

kijk maar naar voltages...

http://www.kazaalite.nl/~rick/kiek.JPG (1152xnogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
ff vraagje. Als ik m'n REET :) wil installeren dan kan ik alleen ntfs kiezen (raid0) ik heb 2x maxtor 40 gb en heb ergens gelezen dat fat32 beter/sneller zou zijn... Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zaterdag 29 juni 2002 23:25 schreef ThaNetRunner het volgende:
had vandaag me 1800+@2200+ ;) alleen me geheugen trok ut nie meer :P
wow, khad gisteren mijn xp 2000 @ 2800 maar geheugen trok het niet.... ja zo kan ik er nog een paar... |:(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 23:27 schreef amdrulezzz het volgende:
ff vraagje. Als ik m'n REET :) wil installeren dan kan ik alleen ntfs kiezen (raid0) ik heb 2x maxtor 40 gb en heb ergens gelezen dat fat32 beter/sneller zou zijn... Hoe kan ik dit oplossen?
met ntfs haalde ik 28000, met fat32 haal ik dit in xp :P

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/raid45580.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zaterdag 29 juni 2002 23:27 schreef amdrulezzz het volgende:
FAT32 Sneller? misschien

FAT32 Beter ? NEE

NTFS= van de NT-series ontwikkelde geavanceerde FAT, veel beter (lees betrouwbaarder) en je hebt vrijwel geen SLACK meer....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ik krijgen windows xp geinstalleerd op mijn ga7vrxp
ik laadt gewoon de drivers voor de promise controller aan het begin van de install maar aan het einde krijg ik telken s dat klotige blue screen of death schermpje
is hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat heb ik spijt van dit bordje, echt alleen maar gekut.
Hoe komt het dan toch dat iedereen dit ding koopt, zelden zon lange topic gezien hier op god,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Bord is ook afhankelijk van wat voor HW je gebruikt.
Zo zijn ook een heel aantal mensen negatief over MSI, terwijl msi best goede borden maakt.
Is voornamelijk eigen mening.

Neem aan dat meeste mobo's tegenwoordig best stabiel zijn. Zrlfs SIS is al (Y)

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik ben er best tevreden over! er zijn met kt333 mobs veel probleem(pjes) als je het zo eens hoort.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 30 juni 2002 11:37 schreef MeIsTwisted het volgende:
Ik ben er best tevreden over! er zijn met kt333 mobs veel probleem(pjes) als je het zo eens hoort.
maar msi doet het goed met de kt3 ultra (aru/non-aru)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pfffff heel warm idle 64 en game 75 graden!!
heb een hQ08 kast (bigtower) met 2 casefan's bovenin
,gf 4 4200 (250x540)
,vrxp (alle onboard shit disabled) 512mb pc2700
,2000+ op default settings , wel core +5% spanning
en een CoolerMaster DP5-7H53F (met ntc)
als je aan de koeling voelt dan is ie wel warm.

wat te doen? , het draaid en blijft wel draaien met games.
Met 3dbench2001se +upd 10033 3dmarks

ps heb de F4 bios! , met de F6 niet meer in windows de F7 geeft error tijdens het flashen (dl the 4mb version)

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update wat ik heb gedaan met mijn bordje.(ver 1.0)
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Eerst bios met full raid er ingezet op basis van de f7.
In de bios acpi op pic gezet, en toen met de raid cluster size 8k gemaakt. Windows xp er op, en toen maar testen usb2 installeren, 1ste prob usb2 in de bios afgezet werkt niet goed met de raid, ging van 95mb naar 65mb (hd-tach), 2de prob Sound on bord was niet goed, dus ook af in de bios. Een losse audio kaart er in.
Toen mijn temp de halt gebruikt temp ging van 50 naar 30 idle, nu werkt mijn pc pefect, wilde wel wat testen hier online als pic neer zetten, maar ik heb geen sever waar ik die op kan zetten (ps iemand er een weet ff mailen)
Ik weet nu ook waarom zoveel mensen probs hebben, op de printer poort staat een stikker daar staat een letter op als laaste d dan zit je goed, heb je een e dan is het niet goed, zo tot zo ver hoop daar iemand er iest aan heeft.

Afbeeldingslocatie: http://uk.msnusers.com/thuis43/Documents/fotos/hdtach%2Ebmp
Afbeeldingslocatie: http://uk.msnusers.com/thuis43/Documents/fotos%2Fsisoft1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op zondag 30 juni 2002 13:13 schreef cruger het volgende:
pfffff heel warm idle 64 en game 75 graden!!
heb een hQ08 kast (bigtower) met 2 casefan's bovenin
,gf 4 4200 (250x540)
,vrxp (alle onboard shit disabled) 512mb pc2700
,2000+ op default settings , wel core +5% spanning
en een CoolerMaster DP5-7H53F (met ntc)
als je aan de koeling voelt dan is ie wel warm.

wat te doen? , het draaid en blijft wel draaien met games.
Met 3dbench2001se +upd 10033 3dmarks

ps heb de F4 bios! , met de F6 niet meer in windows de F7 geeft error tijdens het flashen (dl the 4mb version)
ik zit ongeveer selfde situatie. Kheb ook een hq08 met een vrxp, amd XP 1800+, 512 pc2700 en de Cooler Master DP5-7H53F. Mijn temps zijn:
sys: 48
cpu: 63
Kheb al wel een extra 8cm fan erin gedaan, maar niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 30 juni 2002 17:47 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

ik zit ongeveer selfde situatie. Kheb ook een hq08 met een vrxp, amd XP 1800+, 512 pc2700 en de Cooler Master DP5-7H53F. Mijn temps zijn:
glukkig bennik niet de enige, sys gaat zelfs tot 51 en cpu stressed 66

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 13:42 schreef rene43 het volgende:
, maar ik heb geen sever waar ik die op kan zetten (ps iemand er een weet ff mailen)
http://pics.shellz.nl/

ben benieuwd

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op zondag 30 juni 2002 18:21 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

glukkig bennik niet de enige, sys gaat zelfs tot 51 en cpu stressed 66
beter komt er iemand met een goede oplossing. Nouja, ik ga iig nog wel wat fans bijplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 19:39
ik had een 7VRXP besteld bij Digiworld, maar die leveren hem niet meer omdat er teveel probs zijn de GF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 17:47 schreef MeIsTwisted het volgende:
[..]

Ongeveer de zelfde config, mijn temps

sys 44
cpu 57

Maar dit is met de helft van mijn kast open. Maandag ga ik een extra 120 mm enermax fan bestellen en de 80 mm van de voorkant aan de achterkant erbij zetten. Daarnaast al die kleine gaatjes wegdremelen. Tevens is het volgende week tijd voor een ti 4200. Bordje loopt redelijk stabiel. Alleen als ik mn systeem uit zet en weer aanzet krijg ik
geen beeld. Dit is alleen te verhelpen door de voeding weer uit en aan te zetten dan is ie weer goed. Ook dit probleempje is voor volgende week. Dan zijn mn tentamens voorbij, dus tijd zat om even te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 30 juni 2002 18:45 schreef Skuzz het volgende:
ik had een 7VRXP besteld bij Digiworld, maar die leveren hem niet meer omdat er teveel probs zijn de GF4
ha gaat lekker met gigabyte... die houwen er echt een slechte naam aan over man, tja... moeten ze maar beter testen en verbeteren

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
hmmmm toch ben ik benieuwd of het beter gaat met een andere cooler.
Het aluminium wordt erg snel warm en is heet na een tijd.
die active cooler die harder gaat draaien kan het misschien niet aan.
De lucht stroom in de kast is van belang
Hoe zit het met die hold functie , kan dat permanent in een bios of moet je elke keer een progje draaien??

ga nu de aangepaste F7 bios testen , kijken of ik dan met de zelfde bios settings nog wel in windows kom.

wie krijgt z'n cpu wel goed van temp en met wat voor cooler???
Niet dat de uitlezing van zo'n pruts bliepje onder je cpu betrouwbaar is , maar het gaat erom of het koelblok heet wordt

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

hoe kan ik het beste een airflow creeeren in mijn Hq08? Onder voorin is plaats voor een 80mm fan en midden achter 2x plaats voor een 60mm fan.
die 80 intake en die 2x60 als outtake?

bdw, er zitten boven de voeding ook nog 2 blowholes voor 80mm maar daar is het niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb boven een 120 mm fan 2 uit 80 mm 2 x in 60 voorin, en de temp is nog 50 idle zonder de halt programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
tjee op 12.5x100 is ie al boven de 50 graden

en bovenin de kast lucht eruit en beneden lucht erin.
dit in combinatie met die active cooler is weer niet zo
De cooler komt dan net op het randje wanneer die hard moet gaan draaien. hij blijft dus te langzaam lopen en de temp wordt niet lager.

begin het een beetje zat te worden

wel nog 8500 3dmarks ipv 10000

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

[topic=538868/1/25]

misschien wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had mijn plankje ook bij Digiworld besteld. Meteen met die lui gebeld dat als het ding niet zou werken, ik hem in kon ruilen. Krijg ik te horen: Waarom? Dit is het snelste plankje en als beste getest! Dat wist ik ook wel natuurlijk, toen was alleen die review van Tom's Hardware er nog. Toen waren er ook al problemen met het plankje.

Maar ik heb het bordje geprobeerd en gelukkig geen problemen mee gemaakt. Ik heb een Leadtek Ti4400 en alles loopt zeer stabiel. Alle settings op normaal, geen overclock dingetjes ofzo.

En met 10k+ in 3DMark ben ik tevreden.

offtopic:
Waarom krijg ik een inlogscherm van MSN communities als ik deze pagina laadt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
edit: En errug irri! Hoe kan dit? :?

Ja ik krijg dat ook... (msn inlog scherm) errug vaag
Op zondag 30 juni 2002 22:56 schreef Smarron het volgende:
Ik had mijn plankje ook bij Digiworld besteld. Meteen met die lui gebeld dat als het ding niet zou werken, ik hem in kon ruilen. Krijg ik te horen: Waarom? Dit is het snelste plankje en als beste getest! Dat wist ik ook wel natuurlijk, toen was alleen die review van Tom's Hardware er nog. Toen waren er ook al problemen met het plankje.

Maar ik heb het bordje geprobeerd en gelukkig geen problemen mee gemaakt. Ik heb een Leadtek Ti4400 en alles loopt zeer stabiel. Alle settings op normaal, geen overclock dingetjes ofzo.

En met 10k+ in 3DMark ben ik tevreden.

offtopic:
Waarom krijg ik een inlogscherm van MSN communities als ik deze pagina laadt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu ik. Sinds een paar weken begon mijn P3B-F met Celeron 466 te freezen, vooral zolang de computer koud was. Toch niet lekker met het idee, ben ik gaan zoeken naar een nieuw bord + CPU. Kwam bij Exile terecht, en werd in 1 smak verliefd op die Gigabyte 7VRXP, mede door de lage prijs en de vele functies. Heb het bord praktisch blind besteld, samen met een Athlon XP 1600+ en 256 MB PC2700 geheugen van Dane-Elec. Ik had geen zin om een koeler uit te zoeken, dus verzocht ze de stilste te monteren, op hun "speciale" manier.

Vandaag om 12:15 kwam de bestelling binnen, en inmiddels zit ik te typen op mijn geinstalleerde WinXP zonder een centje pijn (afkloppen).

Het systeem zit in mijn goedkope Memo midi-tower, compleet met geluidsisolatie. De enige case-fan zit in de voeding. Over de kwaliteit van de voeding kan ik geen zak zeggen behalve dat er 300W op staat, en 3,3V max 14A levert. Ben nu te lui om te berekenen of de rail 200W aankan of niet.

Op het bord staat revisie 1.1, en Sisoft Sandra beweert dat het 1.0 is, waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen aan dit produkt :)
Verder is de laatste karakter op de parallele poort de letter E.

Heb amper naar de BIOS gekeken, versie F4 btw, en heb de voltages en timings laten staan zoals ze waren. Standaard voltages. Wat ik wel vervelend vond is het volgende: heb de Promise op ATA ipv RAID gezet, en m'n DVD aangesloten op het 4de kanaal. Verder ingesteld dat ie moest booten van de Promise (ATA/RAID) en ook CDROM en SCSI. De Promise zegt dat er een bootable CD in zit, maar verder wordt er vertikt om daarvan op te starten. Heb uiteindelijk maar de DVD aangesloten op het tweede IDE kanaal en daarvan opgestart.

Ik heb er een Geforce 2 MX200 in zitten, dus rare hangers verwacht ik niet. Momenteel draai ik 3D in een window (Celestia, een freeware 3D Space Simulator).

Momenteel draai ik al een half uur stressed met de kast dicht, maar dat Gigabyte tooltje zegt me dat de temp van de CPU 57 graden is. Systeem temp is 44 graden. Moet zeggen dat me dat heel erg meevalt, aangezien m'n kast behoorlijk vol zit. Zeker valt het mee, aangezien de temperatuur niet klopt. Ik trek net de kast open, en voel aan de base van het koelblok, en de chipset: het voelt aan als erg lauwe thee.

Misschien heb ik erg veel mazzel, of misschien moet ik Exile bedanken voor hun support en keuze van koelblok. De herrie valt trouwens ook mee. Mogen er rariteiten optreden (heb USB 2.0 en de onboard SB128 nog niet getest) dan laat ik dat weten.

Volledige specs:
Goedkope MEMO kast
het moederbord wat bij deze topic hoort,
Athlon XP 1,4 GHz,
256MB PC2700 Dane-Elec,
goedkope prut GF2-MX,
Tekram Fast SCSI-II adapter,
Plextor UltraPlex 40x (waar ik de SCSI controller voor heb :)),
LiteOn BurnProof geval,
Toshiba DVD nogwat,
SoundBlaster Levend,
Maxtor 40 GB 5400 RPM,
Maxtor 80 GB 7200 RPM,
berg geluidsisolatie.

De rest is net zo oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op maandag 01 juli 2002 17:09 schreef Alcyone het volgende:
.....

Momenteel draai ik al een half uur stressed met de kast dicht, maar dat Gigabyte tooltje zegt me dat de temp van de CPU 57 graden is. Systeem temp is 44 graden. Moet zeggen dat me dat heel erg meevalt, aangezien m'n kast behoorlijk vol zit. Zeker valt het mee, aangezien de temperatuur niet klopt. Ik trek net de kast open, en voel aan de base van het koelblok, en de chipset: het voelt aan als erg lauwe thee.
.......
;( bij mij issie idle net ietsje warmer en dan voelt mijn koelblok ook nog wel harstikke heet aan. En ik heb nog wel 2 extra 80mm fans ;(

Waar ligt dat temp verschil dan aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 01 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

;( bij mij issie idle net ietsje warmer en dan voelt mijn koelblok ook nog wel harstikke heet aan. En ik heb nog wel 2 extra 80mm fans ;(

Alcyone heeft er een 1600+ in zitten en jij een 1800+ en dat zal best schelen in de temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog ff een vraagje aan jullie!Heb m'n systeem nu stabiel met GF2MX en wil overstappen op een sneller kaartje.Het liefst zou ik natuurlijk een ti4400 of 4600 aanschaffen...maarrrrr....
Mijn VCore staat al op 10%...en betwijfel oftie het allemaal gaat trekken.....
WINXP
XP2100+
GA-7VPRX VCore 10% AGP 1.7V DDR 2.7V Versie1.1 #D
Laatste drivers (Via,Nvidia)
Bios F7
DDR PC2700
Temp stressed 59 graadjes...fsb 140
Of is het misschien op zeker gaan met een GF3.....of iets anders wat minder stroom trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

Dat je koelblok heet aanvoelt is in ieder geval een goed teken, als je proc warm wordt en je koelblok niet zou ik mij meer zorgen maken.
Mijn cpu (1900+) is hier 56 graden met }:O en de dikke plak koper van mijn swift voelt ook heet aan. Teken dat 'ie zijn werk aan het doen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op maandag 01 juli 2002 23:32 schreef FlippendeBits het volgende:

[..]

Dat je koelblok heet aanvoelt is in ieder geval een goed teken, als je proc warm wordt en je koelblok niet zou ik mij meer zorgen maken.
Mijn cpu (1900+) is hier 56 graden met }:O en de dikke plak koper van mijn swift voelt ook heet aan. Teken dat 'ie zijn werk aan het doen is >:)
ja, maar hoe heet mag je heatsink zijn? moet je hem makkelijk kunnen aanraken? en als je bijna je vingers er aan brandt? issie dan TE warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:09 schreef Kendiemen het volgende:
Heb nog ff een vraagje aan jullie!Heb m'n systeem nu stabiel met GF2MX en wil overstappen op een sneller kaartje.Het liefst zou ik natuurlijk een ti4400 of 4600 aanschaffen...maarrrrr....
WINXP
XP2100+
Bios F7
DDR PC2700
Of is het misschien op zeker gaan met een GF3.....of iets anders wat minder stroom trekt...
bij mij doet hercules FDX 8500 LE het prima
niet OC-ed 8500 3dmarks
wel OC-ed net geen 10K :r

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:09 schreef Kendiemen het volgende:
WINXP
XP2100+
Bios F7
DDR PC2700
Kheb er een geforce3 ti200 inzitten en werkt prima. Geen rare vastlopers en me 3dmark score was ergens in de buurt van 7000 al weet ik dat niet helemaal meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
[quote]
oeps, we waren al 4 pagina's verder :o

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 00:31 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

bij mij doet hercules FDX 8500 LE het prima
niet OC-ed 8500 3dmarks
wel OC-ed net geen 10K :r
Heb 'm gehaald en getest.......als een speer!!!Durfde de GF3 of 4 niet aan,maar voor iemand die af en toe een spelletje ben ik zeer tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

dit kreeg ik van gigabyte teruggemaild toen ik mailde over die hoge temps:

The temp sensor we used on 7VRXP will touch the cpu bottom, so the temps will more higher then the other M/B which use the sensor can't touch the cpu bottom.

AMD CPU inherently has higher temperature, 60~70 degree C should be in safe range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps...foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:
dit kreeg ik van gigabyte teruggemaild toen ik mailde over die hoge temps:

The temp sensor we used on 7VRXP will touch the cpu bottom, so the temps will more higher then the other M/B which use the sensor can't touch the cpu bottom.

AMD CPU inherently has higher temperature, 60~70 degree C should be in safe range.
je had mailtje moeten sturen dat op de msi de temps 15 graden lager zijn :) kijken hoe ie dat verklaart

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff uit proberen heb die temp sensor weg geboogen nog even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op dinsdag 02 juli 2002 20:31 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

je had mailtje moeten sturen dat op de msi de temps 15 graden lager zijn :) kijken hoe ie dat verklaart
dat staat er toch waarom dat is.
en waarom zou een cpu warmer worden met het ene mobo dan het andere. Het je cpu temp ligt toch niet aan je mobo?
een afwijking van de meting lijkt me dus logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:14 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

dat staat er toch waarom dat is.
en waarom zou een cpu warmer worden met het ene mobo dan het andere. Het je cpu temp ligt toch niet aan je mobo?
een afwijking van de meting lijkt me dus logischer
tis ook gewoon een afwijking, maar ik ben wel erg benieuwd wat dan mijn echte temps zouden zijn.
Ik heb nl. een dure alu case en 4x enermax besteld omdat ik nu een keer een koele pc wilde hebben bij dit mb, tis wel koel vergeleken met de rest maar ben er niet tevreden over

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op dinsdag 02 juli 2002 22:30 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

tis ook gewoon een afwijking, maar ik ben wel erg benieuwd wat dan mijn echte temps zouden zijn.
Ik heb nl. een dure alu case en 4x enermax besteld omdat ik nu een keer een koele pc wilde hebben bij dit mb, tis wel koel vergeleken met de rest maar ben er niet tevreden over
hoezo ben je er niet tevreden over als je toch weet dat het een afwijking is. wat zijn je temps eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben vanaf vanavond ook in het gelukkige bezit van dit moederbord. Ik hoop dat ik niet al teveel problemen ermee zal krijgen; aan de videokaart zal het in ieder geval niet liggen, dat is een Leadtek Gf4 Mx 440, die moet er goed op werken!
Jullie horen er nog van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:32 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

hoezo ben je er niet tevreden over als je toch weet dat het een afwijking is. wat zijn je temps eigenlijk?
4x enermax @ 2500rpm
volcano 7+ @ 4800rpm

idle -- case 32 cpu 43
stressed -- case 34 cpu 49

omdat ik er zoveel geld in gestoken heb om alles goed te koelen tegelijk met dat ik mijn gigabyte kreeg, was ik heeel erg nieuwsgierig wat mijn temps zouden zijn
die zijn dus zon beetje normaal vergeleken met andere moederborden met een simpel coolertje en met 1x nameless 80x80 cooler

maar ik zou dus weleens willen weten wat ik voor temps zou hebben op bijv een kt266 met wel een goeie sensor

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idle ~65 graden
stressed ~70 graden

maar toch zeer stabiel. dat op een el cheapo coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op woensdag 03 juli 2002 17:00 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

4x enermax @ 2500rpm
volcano 7+ @ 4800rpm

idle -- case 32 cpu 43
stressed -- case 34 cpu 49

omdat ik er zoveel geld in gestoken heb om alles goed te koelen tegelijk met dat ik mijn gigabyte kreeg, was ik heeel erg nieuwsgierig wat mijn temps zouden zijn
die zijn dus zon beetje normaal vergeleken met andere moederborden met een simpel coolertje en met 1x nameless 80x80 cooler

maar ik zou dus weleens willen weten wat ik voor temps zou hebben op bijv een kt266 met wel een goeie sensor
ik denk dat je er ongeveer 15 graden af kan trekken. Dat zit je wel relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 19:10 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

ik denk dat je er ongeveer 15 graden af kan trekken. Dat zit je wel relax
jah als ik zo alle reacties hoor qua temps

denk ik nu zon 10 graden van cpu, en 5 graden van case temp

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb het bordje inmiddels ontvangen. Ik heb nu alleen een Windows XP install probleem; hij blijft hangen bij het keuzescherm waar je kunt kiezen tussen nieuwe install, repair install en afbreken (Enter / S / F3).

Zie voor verdere info: [topic=541958/1/40]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hoe installeer ik eigenlijk op een fatsoenlijke manier de ide ata133 drivers bij de installatie van Windows XP Pro?

Hoe en waar kan ik dat vinden op de bijgeleverde cd, en hoe en waar moet ik dat op een diskette zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 10:22 schreef koelkast het volgende:
Hoe installeer ik eigenlijk op een fatsoenlijke manier de ide ata133 drivers bij de installatie van Windows XP Pro?

Hoe en waar kan ik dat vinden op de bijgeleverde cd, en hoe en waar moet ik dat op een diskette zetten?
ehm, ja die staan op de bijgeleverde cd, gewoon ff op een andere pc op diskette zetten als het niet wil, en dan f6 om driver te installen

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
:o Ik heb dit topic al weer een tijd niet meer gevolgd. Komt ook omdat ik nu de MSI KT3 Ultra ARU heb :D

Kan iemand mij eventjes vertellen of er nu eindelijk wat fixes zijn voor de gedupeerden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Bij mij draait het bord al bijna 3 maanden zonder problemen :) Ben idd volgens mij 1 van de weinigen
Op donderdag 04 juli 2002 20:00 schreef Fraggler het volgende:
:o Ik heb dit topic al weer een tijd niet meer gevolgd. Komt ook omdat ik nu de MSI KT3 Ultra ARU heb :D

Kan iemand mij eventjes vertellen of er nu eindelijk wat fixes zijn voor de gedupeerden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 20:00 schreef Fraggler het volgende:

Ach, wat heet gedupeerden, meestal is het voldoende om de VCore wat omhoog de zetten. Werkt het dan wel stabiel (in mijn geval) dan is het bordje retesnel, en wie is dan de gedupeerde :7 (Ik zou er niet voor over willen stappen naar een MSI) Ik voel mij niet tekort gedaan met dit bord, 10.000+ 3Dmarks zonder de FSB te uppen of Videokaart over te klokken vindt ik niet echt slecht (met een cheap ass Club3D 4200ti). Leuk is het natuurlijk niet om je VCore omhoog te moeten trappen om alleen maar een beetje te kunnen gamen, en die temps, tsja. Ik kan er (voorlopig) mee leven. Fixes zijn er vooralsnog niet :'(
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.