GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

The maximum temperature we specify our XP processors to is 90 degrees. But if you read temperature from BIOS or third-part software you should subtract
15-20 degrees from it because motherboards ussualy measure processor bottom temperature, and the difference between processor die and processor bottom is about 15-20 degrees.
Therefore if your temperature doesn't exceed 70 degrees it shouldn't be a problem.

Dit is weer een btje info van AMD. Dit kreeg ik gemaild. Eigenlijk meet Gigabyte gewoon goed, alleen omdat andere mobo fabrikanten anders meten, lijkt het te hoog.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Mensen, voordat iemand zonder dit bordje dit topic leest en dankt wat een '***bord'...

Bedenk dat hier natuurlijk vooral word gepost door mensen waarbij het bordje problemen geeft. (+ die mensen posten vaak ook nog een paar keer om ons te voorzien van updates over hun probleem.)

Daardoor lijkt het misschien een wat minder bord, maar er zijn zeker meer mensen tevreden mee dan niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van me heeft zijn bios proberen te flashen, maar daarbij is kennelijk wat fout gegaan en steeds komt de melding Main Bios Checksum Error te voorschijn. Vervolgens wordt de QFlash utility geladen en wordt geprobeerd het bios te wissen, maar dan komt steeds de foutmelding dat het niet lukt.

Ik heb al geprobeerd om de backup bios naar het main bios te kopieren, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding dat het main bios niet gewist kan worden.

De huidige bios is de laatste versie (F7)

wie kan me helpen of heeft soortgelijke problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 13:02 schreef Mage het volgende:
Een collega van me heeft zijn bios proberen te flashen, maar daarbij is kennelijk wat fout gegaan en steeds komt de melding Main Bios Checksum Error te voorschijn. Vervolgens wordt de QFlash utility geladen en wordt geprobeerd het bios te wissen, maar dan komt steeds de foutmelding dat het niet lukt.

Ik heb al geprobeerd om de backup bios naar het main bios te kopieren, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding dat het main bios niet gewist kan worden.

De huidige bios is de laatste versie (F7)

wie kan me helpen of heeft soortgelijke problemen gehad?
Tja, zoiets heb ik dus ook. Ook geflashed naar F7 en daarna checksum error. Weer proberen te flashen met F4, maar geen resultaat. Bij het flashen zelf totaal geen foutmeldingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

De oplossing is vrij eenvoudig, zet automatic recovery uit en sla de settings op in de CMOS.
Vervolgens flash je de nieuwe bios, je zal dan wederom de foutmelding krijgen, kies hier echter voor enter bios with defaults en je bent back in business.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb dus ook zo'n bordje en ik kan Windows XP Pro niet stabiel krijgen. Ook als ik de ATA133 drivers in Win installeer, loopt 'ie vast. Ik heb verder een standaard 300w voeding en een Leadtek Gf4 Mx 440 kaartje, die zijn compatible, dus moet geen problemen geven.
Bios is nu F7, mobo versie is 1.1

Zou het helpen om de Via 4in1 drivers te installeren? Ik heb dus Windows XP Pro draaien, mag ik dan die Via 4in1 drivers installeren?

Of zou ik voltage moeten verhogen?

Trouwens, ik heb Dane-Elec DDR 2700 geheugen, 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:29 schreef Trouble het volgende:
De oplossing is vrij eenvoudig, zet automatic recovery uit en sla de settings op in de CMOS.
Vervolgens flash je de nieuwe bios, je zal dan wederom de foutmelding krijgen, kies hier echter voor enter bios with defaults en je bent back in business.
Dit hebben we nu geprobeerd, maar volgens mij is het alleen maar erger geworden nu. De computer geeft nu helemaal geen beeld meer (ook niet na een reset). Ik heb de CMOS al geprobeerd te resetten m.b.v. de jumper, maar dat gaf ook geen resultaat. Verder brandt er nu een oranje ledje op het mobo als de pc wordt aangezet en volgens mij hoort dat een groen ledje te zijn?

Ik vraag me af wat ik nu nog kan doen aangezien ik geen beeld heb :? :'(
gewoon terugsturen naar de shop en een nieuwe vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 18:18 schreef Mage het volgende:

[..]

Dit hebben we nu geprobeerd, maar volgens mij is het alleen maar erger geworden nu. De computer geeft nu helemaal geen beeld meer (ook niet na een reset). Ik heb de CMOS al geprobeerd te resetten m.b.v. de jumper, maar dat gaf ook geen resultaat. Verder brandt er nu een oranje ledje op het mobo als de pc wordt aangezet en volgens mij hoort dat een groen ledje te zijn?

Ik vraag me af wat ik nu nog kan doen aangezien ik geen beeld heb :? :'(
gewoon terugsturen naar de shop en een nieuwe vragen?
in je user manual staat volgens mij waarom dat ledje brand, en mischien een oplossing, kan nl hem ff niet vinden :)

krijg dinsdag
hercules 8500 pro 128 mb,
2 x 80 gig maxtor liquid (raid 0)
samsung pc333 512 mb

is er al iemand die ook deze hercules heeft in combinatie met een gigabyte bord ? want ik heb nu de LE van hercules en nooit geen preoblemen gehad

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 17:11 schreef koelkast het volgende:
Ik heb dus ook zo'n bordje en ik kan Windows XP Pro niet stabiel krijgen. Ook als ik de ATA133 drivers in Win installeer, loopt 'ie vast. Ik heb verder een standaard 300w voeding en een Leadtek Gf4 Mx 440 kaartje, die zijn compatible, dus moet geen problemen geven.
Bios is nu F7, mobo versie is 1.1

Zou het helpen om de Via 4in1 drivers te installeren? Ik heb dus Windows XP Pro draaien, mag ik dan die Via 4in1 drivers installeren?

Of zou ik voltage moeten verhogen?

Trouwens, ik heb Dane-Elec DDR 2700 geheugen, 512 MB
Ik had hetzelfde probleem met een GF2.Met Agp op 1.7 DDr op 2.7 en de Core op 10% is het opgelost.Heb nu een Hercules 8500 en ga ff testen of ik deze waarden naar beneden kan krijgen....Had ook die nieuwe via 4in1 drivers geinstalleerd,maar dat hielp bij mij niet.Enige nadeel is dat je temperatuur 5 tot 10 graden oploopt,maar is wel erg stabiel.Nog geen enkele vastloper gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja die checksum error heb ik ook weten te krijgen.
Maar dan van de backup bios!
De bios wil niet meer leeg "ereasen"

het bord gaat wel , maar die bios idioterie hoort echt niet.

Heb van alles geprobeerd en niks helpt
de bios batt eruit voor een nachtje help niks (logisch)
De bios overschrijven gaat ook niet want eerst wil die leeg,
maar dat is nou juist probleem.
Een bios tool om de bios anders leeg te maken heb ik niet kunnen vinden.

wat nu , ik heb de backup bios vanuit de bios geflashed vanaf een floppy en was wel succesvol, (maar niet dus.)

Ik ben van mening dat ik het niet "stuk" gemaakt heb. maar ik heb binnen de normale mogenlijkheden gehandeld.

de F6 gaf mij alleen maar blauwe schermen , wel sonden de settings heel rustig en alle onboard shit uit.

mijn mobo gaat terug, en de winkel hoeft niet aan te komen, dat het mijn eigen schuld is.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
het bord loopt wel goed maar dan wel met de voltage +5%

Zonder deze setting nogo 3d games, alleen effe knalle dan hangen. varierend van 10min tot een uur.
Met een 2000+ dan een 1700 en 1800 kunnen het misschien wel , daar deze iets minder warm worden.

en ehhh FlippendeBits, 10000 3dmarks haal je NIET met 1900+ en een 4200 zonder hoger te klokken.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 16:03 schreef cruger het volgende:
het bord loopt wel goed maar dan wel met de voltage +5%

Zonder deze setting nogo 3d games, alleen effe knalle dan hangen. varierend van 10min tot een uur.
Met een 2000+ dan een 1700 en 1800 kunnen het misschien wel , daar deze iets minder warm worden.

en ehhh FlippendeBits, 10000 3dmarks haal je NIET met 1900+ en een 4200 zonder hoger te klokken.
Euh, Flippendebits haalt WEL 10000+ met een 1900+ zonder hoger te klokken. :D Okee, ik heb mijn VCore wat hoger gezet. Maar dat had ik al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, ik had gezegd 10000+, en niet VER OVER 10000+ 8-)
Mijn score .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
ok je haalt het wel :) , heb het gezien fsb 133mc driver 29.42
Twas geen aanval ofzo maar ik had getest en haalde het net niet. En toen zag ik jou post.

Misschien is het toch nog mobo exemplaar verschil oid.
dat bios gedoe is wel vervelend , zeker omdat ik geen opl weet.
Alles werkt wel.
Maar elke keer booten 4x piep dan verder. grr
Heeft imand anders ook een melding gehad bij het flashen van de F6 bios???
De melding was in het dos flash progje "download a 4MB version"

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen ondervonden tijdens het flashen van het bios, Ik heb ze toch allemaal (F4, F6, F6-mod, F7beta, F7, F7mod) wel een paar keer geprobeerd. Ik gebruik gewoon het tooltje op de cd. Ander Bios kiezen - opnieuw opstarten en gaan. Op dit moment gebruik ik F4-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nog steeds de standaard F4. Tijdens normaal 1 keer een spontane reset gehad, tijdens 3D vaker. Voltage CPU op +5% gezet, CPU burn-in test houdt het. Sinds ik de AGP voltage op 1,6 heb gezet nog geen problemen gezien met 3D... I keep my fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met de voltages, AGP=1,6V; Vcore +5%. GTA3 draait gemakkelijk 6 uur stabiel. Heb nu alleen nog gezeik met de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD, en heb "Standard PC" ingeschakeld ipv "ACPI Uniprocessor PC". Toen kwam ik er achter dat de F4 bios geen optie heeft om "Plug&Play OS" uit te zetten zodat ik nog steeds niet zelf de IRQ's kan instellen. Waarschijnlijk gaf de USB 2.0 driver problemen, na een herinstall daarvan geen stopscherm meer gezien (still keeps fingers crossed).

Ik zie ook geen optie om PS/2 muis uit te zetten (en zo IRQ 12 erbij te krijgen).

Heeft F6 of F7 wel die optie? afhankelijk van de HW opzet kan F6 of F7 wel of niet stabiel draaien? Hier de lijst:

7VRXP
XP 1,4 GHz
Dane-Elec PC2700 256MB
Tekram DC390 Scsi-II (PCI slot 2)
standaard GF2-MX
in de bios staat aan: USB 2.0, Promise op ATA, sb128, LAN, alle andere USB poorten.
in de bios staat uit: com1+2, lpt, fdc, ms/sd/sc.

Verder niets bijzonders (rest zit in de oude bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, vandaag wordt leuk met temperaturen van 28 graden of zo... heb tot nu toe niet zulke temps gehad met deze nieuwe opstelling, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ikke ben er ook harstikke blij mee :D

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb dit mobo ook besteld icm met 256MB DDR 333 en een athlon 1200@1400 :)

over een weerk of 2 bestel ik er nog ff 256MB bij en een athlon xp 2200+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 20:14 schreef amdrulezzz het volgende:
Bij mij draait het bord al bijna 3 maanden zonder problemen :) Ben idd volgens mij 1 van de weinigen
[..]
Nope niet de enige, ik draai hem ook superstabiel!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Er zijn dus een paar mensen die het wel goed hebben met 7vxrp + gf4 tixxxx
hoe dan??
1, met welk "lotnummer" van de 7vrxp , staat op ltp poort
2, met wat voor kast/voeding
3, settings bios
4, drivers , via 4.40 en nvidia?

Ik heb het wel redelijk stabiel, maar na een ruime tijd b.v. sof2, toch nog hangen.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:01 schreef cruger het volgende:
hoe dan??
3, settings bios

Ik heb het wel redelijk stabiel, maar na een ruime tijd b.v. sof2, toch nog hangen.
1, #2K3047D
2, zie specs
3, VCore +7.5%, AGP 1.6V
4, Via (de laatste) en Omega 2942

Sof2 speel ik niet, maar andere games blijven verder niet meer hangen (Mohaa en UT2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 21:01 schreef cruger het volgende:
hoe dan??
3, settings bios

morgen ga ik ff kijken wat ik heb, ik had geloof ik als 1 van de eersten dit bordje, mischien maakt dat ook uit

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb hem nu superstabiel met Windows XP Pro.

7VRXP Rev 1.1
512 MB DDR SDRAM Dane-elec
GF4 Mx 440
AGP voltage = 1.6
CPU voltage + 5.0 %
Athlon XP 1800+

Draait lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb hem nu ook zon 1,5 week stabiel..

Aan het begin toen ik hem kocht was hij met beste geheugen timings etc super stabiel. Maar op 1 dag begonnen wat problemen. Geheugen timings en voltages hielpen niet. Toen heb ik AGP op x2 gezet en hij is rete stabiel. Alleen nu dus 500 3d mark puntjes minder en zit nu op 9985.

Met agpx4 haalde ik dus 10385, maar op de een of andere manier wil dat niet meer.

Specs zie onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Probleem]
Mijn vriend heeft ook zo'n bordje (met raid). Nu ben ik bezig die te installeren (win XP pro), maar het lukt me niet om daadwerkelijk win xp op te starten. Telkens als hij klaar is met installeren en voor het eerst op gaat starten krijg ik een blue screen met daarop de waarschuwing dat het systeem niet doorgaat omdat er anders schade kan ontstaan aan het systeem. Daaronder staat de code *Stop 0x0000007B* Nu heb ik al gezocht in de D-base van Microsoft en het schijnt iets te maken te hebben met de mass-storage controller. Echter ik heb alles al geprobeerd -> Extreem voorzichtige bios-settings, usb off, sound off, lan off, Vcore omhoog AgpVolt omhoog. Maar hij blijft die fout geven... Ik snap er niks meer van. Kan iemand helpen?
[/Probleem]

systeem configuratie:
AMD XP 2000+
512 DDR ram Samsung (getest met memtest86 geen fouten na 18 keer)
2x 60 GB maxtor 7200 TPM in raid 0
Visiontek Ti4400 128 Meg
lite-on brander

Voor de duidelijkheid ik ben nog nooit in win Xp geweest. het is dus niet zo dat me spelletjes om de minuut vastlopen. Hij start gewoon niet op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
[quote]Op dinsdag 09 juli 2002 13:34 schreef darkviper het volgende:
[Probleem]
Mijn vriend heeft ook zo'n bordje (met raid). Nu ben ik bezig die te installeren (win XP pro), maar het lukt me niet om daadwerkelijk win xp op te starten. Telkens als hij klaar is met installeren en voor het eerst op gaat starten krijg ik een blue screen met daarop de waarschuwing dat het systeem niet doorgaat omdat er anders schade kan ontstaan aan het systeem. Daaronder staat de code *Stop 0x0000007B* Nu heb ik al gezocht in de D-base van Microsoft en het schijnt iets te maken te hebben met de mass-storage controller. Echter ik heb alles al geprobeerd -> Extreem voorzichtige bios-settings, usb off, sound off, lan off, Vcore omhoog AgpVolt omhoog. Maar hij blijft die fout geven... Ik snap er niks meer van. Kan iemand helpen?
[/Probleem]

Ik had hetzelfde probleem om XP met RAID0 te installen.
Waarschijnlijk weet je al een aantal dingen maar toch.....

Bios IDE 3 en 4 op RAID zetten, array 0 aanmaken.
XP cd erin, tijdens cd-boot op F6 drukken om je raidcontroller te installen vanaf diskette.
Let op, hij vraagt om op 's' te drukken om drivers te installen vanaf de diskette, dit moet 'e' zijn ipv 's'. Bugje in XP setup. (Dit nekte mij dus :( )
Dan XP erop.

Zo werkte het dus bij mij. Hoop dat je er iets aan heb.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinXP heb ik maar opgegeven. Heb er nu Win98Se opgezet. Draait goed. Het is nog niet echt stabiel, maar dat komt ook door OC. Heb het nu als volgt:

AMD XP2000+ @ 2200+ (1.8 GHz)
+7.5% Vcore
512 DDR-ram @ 2x144 Mhz @ 2.8 Volt
Visiontek Ti4400 @ 1.6 Volt
AGP 2x
Fastwrites Enabled
2x60 GB in Stripe met 8 KB block size
4 partities (10 GB, 38 GB, 38 GB, 27 GB)

Zit nog een beetje met stabiliteit te klooien, morgen eens ff 3dmarken. Vandaag al sisoft sandra gerunned. Liep de ene keer vast de andere keer niet. Nah ik ziet het wel. Greetz,

DV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 13:34 schreef darkviper het volgende:
[Probleem]
[/Probleem]

systeem configuratie:
AMD XP 2000+
512 DDR ram Samsung (getest met memtest86 geen fouten na 18 keer)
2x 60 GB maxtor 7200 TPM in raid 0
Visiontek Ti4400 128 Meg
lite-on brander

Voor de duidelijkheid ik ben nog nooit in win Xp geweest. het is dus niet zo dat me spelletjes om de minuut vastlopen. Hij start gewoon niet op!!
hah mooi ik had dus vanmiddag precies hetzelfde probleem

zelf heb ik de vrxp rev 1.0 en heb helemaal geen problemen

nu heb ik een systeem voor een maatje en daar wilde ik ook een gigabyte met 2x 40 gig op raid 0

maar tijdens xp intallatie, het kopieeren van de bestanden, kapte ie er dus ook steeds mee (*Stop 0x0000007B), terwijl ik wel de drivers goed geinstalled heb

ik andere xp cd, bios op failsave en alles uit,

ook nix....

toen dee ik dus formateren naar NTFS partitie en toen ging ie ineens wel door !

maar met fat32 wil het op 1 of andere manier niet

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb de bestelling maar ff veranderd naar een msi kt3 ultra want ik hoor wel heel erg veel slechte verhalen over dit mobo :( ik had vannavond computech nog aan de telfoon en die vent daar zij ook dat er enorm veel terug kwamen (allemaal met voeding problemen)

check deze bijv maar is: http://www.tweakers.net/reviews/309/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
zucht, jullie hebben toch wel gelijk

heb mijn maatjes mb nu ook dood

bord was mega onstabiel, dus ik flashen en flashen en flashen
toen ineens deed ie nix meer, 3 lange beeps and thats all....

wordt dus ook terug sturen

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
btw, mijn eigen 7vrxp rev 1.0 draait prima, en precies de zelfde hardware op die 7vrxp rev 1.1 draait het onstabiel, en is nu dus dood

ik krijg toch de indruk dat het alleen bij rev 1.1 is

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ondertussen bekend gemaakt dat er een fout zit in het mobo. Ook is er nu een Rev 2.0 uit.

Voor meer info: over wat er nu aangepast moet worden.
Dus naar mijn mening kunnen de oude bordjes aangepast worden (RMA), of omgeruilt voor een rev. 2.0?

Ook is het handig om dit forum eens te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Op dinsdag 11 juni 2002 11:55 schreef Bobo_Ans het volgende:
Ik heb nog ff een vraagje aan L3PrAcHauN. Ik heb sinds vorige week ook dit mobo en de Hercules Radeon8500LE, maar bij mij werkt de VGA niét naar behoren (vastlopers in 3D spellen e.d.). Ik zou graag willen weten welk revisienummer jouw mobo heeft en welke drivers en OS je gebruikt.
Ik wilde deze kaart samen met het board bestellen, wat voor problemen zijn het precies? Wordt de kaart toevallig niet te heet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 23:25 schreef FlippendeBits het volgende:
Er is ondertussen bekend gemaakt dat er een fout zit in het mobo. Ook is er nu een Rev 2.0 uit.

Dus naar mijn mening kunnen de oude bordjes aangepast worden (RMA), of omgeruilt voor een rev. 2.0?

handige mensen kunnen dat zelf ook wel denk ik heb al veel rma werk gedaan en dit stelt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op donderdag 11 juli 2002 23:25 schreef FlippendeBits het volgende:

FUCK FUCK FUCK FUCK... nah ja met agp x2 werkt hij.. Neem ik een keer gigabyte omdat dat zo goed zou zijn, heb ik net de slechte serie te pakken. En ik ga dus echt mijn mobo niet een paar weken missen :'( nahja het werkt nu rete stabiel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ver 1.0 geen probs hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
Best wel een kut mobo om stabiel te krijgen zeg :( De eerste dag leek er in combinatie met Dane Elec (Samsung chips) Pc 2700 geen probleem. Maar al spoedig begon het gedonder. Spontane reboots etc.
Rest van de specs: bordje dus met Xp 1800, Zalman 6000 Cu, geheugen dus, Powercolor Radeon 8500 pro (275 mhz standaard), 350 watt voeding (no name) en nog wat zut. 3 harddiskjes (2*IBM 60 gxp 40 GB, waarvan er 1 opgestuurd gaat worden (2e IBM die het begeeft, kut man) en 1 80 GB Maxtor Dx 740).
Zojuist kon ik 3d mark niet eens afmaken want ik kreeg spontane reboots. Maar door de agp read synchronisatie af te zetten lukte het wel weer. 3d mark score 2001se: 9284 zonder over te klokken.(6094 drivers)
Maar een hel zeg: heb nu vcore op +5% staan en agp voltage op 1.6 en DDR voltage op 2.6. Zelden heb ik met een mobo zoveel moeite gehad. Vreemd genoeg lijkt alles op voedingsproblemen te hangen.
Als ik nog steeds instabiliteit blijf houden dan gaat ie gewoon terug en koop ik een epox ofzo.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op vrijdag 12 juli 2002 01:28 schreef Crvdwoestijne het volgende:
Best wel een kut mobo om stabiel te krijgen zeg :( De eerste dag leek er in combinatie met Dane Elec (Samsung chips) Pc 2700 geen probleem. Maar al spoedig begon het gedonder. Spontane reboots etc.
Rest van de specs: bordje dus met Xp 1800, Zalman 6000 Cu, geheugen dus, Powercolor Radeon 8500 pro (275 mhz standaard), 350 watt voeding (no name) en nog wat zut. 3 harddiskjes (2*IBM 60 gxp 40 GB, waarvan er 1 opgestuurd gaat worden (2e IBM die het begeeft, kut man) en 1 80 GB Maxtor Dx 740).
Zojuist kon ik 3d mark niet eens afmaken want ik kreeg spontane reboots. Maar door de agp read synchronisatie af te zetten lukte het wel weer. 3d mark score 2001se: 9284 zonder over te klokken.(6094 drivers)
Maar een hel zeg: heb nu vcore op +5% staan en agp voltage op 1.6 en DDR voltage op 2.6. Zelden heb ik met een mobo zoveel moeite gehad. Vreemd genoeg lijkt alles op voedingsproblemen te hangen.
Als ik nog steeds instabiliteit blijf houden dan gaat ie gewoon terug en koop ik een epox ofzo.
Agp x2.. doet waarschijnlijk de truuk... maar in combinatie met: apeture size=128, geen fastwrites, cpu+7,5% en DDR op 2,7 AGP=1,5 Werkt nu goed, misschien kan 1 van die voltages ook nog wel lager niet geprobeerd.. Agp x2 is ongeveer 500 3dmarks minder... Ik kan er mee leven en is super stabiel nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 09-08 01:12

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik had dus zelf ook in 1e instantie dit bord besteld. Gelijk dezelfde dag al probs. Dit topic is begonnen op de dag dat ik het mobo binnen kreeg. Na verloop van tijd toch maar besloten om hem om te ruilen voor een Asus A7V333. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

Ik lees hier "stabiel" maar dan wel met Vcore verhogen en AGP voltage verhogen en AGP mode op 1x of 2x zetten. Nou stabiel noem ik dat dus niet. Je mag er van uit gaan dat als je een mobo koopt het met de DEFAULT instellingen stabiel draait, niet na het wijzigen van instellingen.

Als je een auto koopt mag je ook verwachten dat ie naar behoren functioneert en "als u de sigarettenaansteker gebruikt slaat de motor af" niet moet kunnen (zoals iemand eerder zei).

Als je geen jumpers wijzigt op het Gigabyte mobo geeft ie de proc al 1.85V, terwijl die echt maar 1.75V nodig heeft. Om dan nog eens de Vcore met 7.5% (of meer) te gaan verhogen, lijkt me niet echt lekker voor de levensduur ervan. Om nog maar te zwijgen over de andere instellingen.

Er zijn mensen die niks hebben hoeven wijzigen...dat zijn de gelukkigen. Maar zoals eerder in dit topic te lezen was, zal dat rond de 50% liggen. Je hebt dus net zoveel kans op het kopen van een fatsoenlijke Gigabyte als van een slechte. Dan ga ik liever voor een bord dat wat minder uitgebreid is en waarvoor ik dan meer betaal, hetgeen dan ook weer te maken heeft met het merk. Gewoon alles op default laten staan en stabiel. Geen gezeur met jumpers...voltage instellingen of wat dan ook. Het enige wat ik later wel gewijzigd heb, zijn de jumpers voor de Vcore. Standaard staan die op 1.85V...verlaagt naar 1.75V, nog beter voor de temp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
Op dit bordje zitten geen jumpers voor de vcore hoor. Je kunt alleen in de bios het voltage wijzigen door er wat bij te gooien. Hij geeft netjes nu 1.82 volt aan dus das 1.75 +5%.

Maar soms verlang ik echt wel weer terug naar mijn oude KT7a Raid. Mijn Thunderbirdje 1000 liep er op 8 maal 133 met een verlaagd voltage zonder problemen. :P

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
Op donderdag 11 juli 2002 22:30 schreef L3PrAcHauN het volgende:
zucht, jullie hebben toch wel gelijk

heb mijn maatjes mb nu ook dood

bord was mega onstabiel, dus ik flashen en flashen en flashen
toen ineens deed ie nix meer, 3 lange beeps and thats all....

wordt dus ook terug sturen
Is dat dooie mama-tje van je maat ook een 7vrxp ??
Zo ja, ben ik dus niet de enige ;) .
DUAL BIOS en toch beiden gef*ckt en dus alleen 3 beepjes en bios flash utility. Werkt alleen nie, geen diskette controller dus geen diskette, dus kaduuk en terug.
Als ik hem weer terug heb bouw ik hem in mijn 1800+ en beginnen we weer :) opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 00:19 schreef Anticipation_AJT het volgende:

[..]

Ik wilde deze kaart samen met het board bestellen, wat voor problemen zijn het precies? Wordt de kaart toevallig niet te heet ofzo?
ik zelf heb een 7vrxp rev 1.0 en heb geen problemen met Hercules LE en ook niet met Hercules Pro 128 mb, loopt zelf rete stabiel

Maar !
Op vrijdag 12 juli 2002 10:43 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

Is dat dooie mama-tje van je maat ook een 7vrxp ??
Zo ja, ben ik dus niet de enige ;) .
DUAL BIOS en toch beiden gef*ckt en dus alleen 3 beepjes en bios flash utility. Werkt alleen nie, geen diskette controller dus geen diskette, dus kaduuk en terug.
Als ik hem weer terug heb bouw ik hem in mijn 1800+ en beginnen we weer :) opnieuw.
de 7vrxp rev 1.1 met hercules LE die ik dus voor mijn maat zou maken, nu dood, ivm met flash omdat ie niet stabiel was te krijgen

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
de 7vrxp rev 1.1 met hercules LE die ik dus voor mijn maat zou maken, nu dood, ivm met flash omdat ie niet stabiel was te krijgen
[/quote]

Ik had ook rev 1.1. BIOS geflasht naar F6, no problem.
F6 minder stabiel, dus terug naar F4, no problem.
98se opnieuw erop. Bios settings aanpassen, zag ik dat'ie boot vanaf backup bios, wilde deze dus kopien naar main bios en dat ging dus ff fout, toen waren ze beiden leeg en had ik niets meer. Behalve dat ik de twijfelachtige eer had om toch de eerste te zijn met dit probleem (bij deze zaak dan waar ik hem had gekocht.) :)

Mama plank is terug in de maak en ik hoop dus dat ze met zo'n apparaatje die chip eruit kunnen halen en er een bios in kunnen zetten, dan is'ie weer oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een GA7vrxp rev 1.1 met een GF4Ti4200
Ik draai winXP met een f4 (standaard) bios

Ik heb na de install 3 keer een vastloper gehad
een keer met fastwrites enabled
een keer met standaard core voltage
een keer met + 5 % core voltage

Nu zit mijn core voltage op + 7,5 (wat volgens AMD ook makkelijk kan, standaard is zelfs iets te laag) en ik heb nergens last meer van

Dus ik snap al die probs niet echt >> goede voeding (300 watt of meer) erin voltages instellen en gaan met die plank!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Eej is er nou dus ook een REV 2.0 voor de gigabyte VRX... want die fouten die werken best op mijn zenuwen, en de shop zegt dat ik zelf contact op moet nemen met gigabyte... beetje vaag voor funcomputer.de, maarja.. is er dus een rev2.0 ook voor de VRX-serie ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nou kheb maar een mail gestuurd... en nu maar HOPEN :'(
Hi... I've mailed a few times now... about the problem with my vga card and the mobo that wil only works if the voltage of my cpu = + 7,5 percent... I have tried everything.. we mailed 5 times now.. And I've mailed with the shop too... The shop says that I must contact Gigabyte for my problem.. because they have delivered the "Good"working hardware, and in real nothing is defect, but it works not correctly at the default voltages. I saw on the tweakers forum of the netherlands (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459723/18?limit=25) that there is a new revision 2.0 for the VRXP.. but is there a new revision of the VRX ? And can I send my mobo back to you by rma service for my problem, because my cpu is getting 10 degrees higher and the voltage is against the garantee of amd, and everything must work with the default voltages, or not ?

thanks in advanced,
I'm looking forward to your reply

Greets,
Elmer

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

juust krijg net weer reply van de shop:
Sehr geehrte Damen und Herren!

First sorry for the delay of the answer, but i was out of our house the last days..

Ok please send the board back, we can change to another board, but only if ALL things (cable, cds, software and so on) are in the paket and nothing is damaged! Then we can change the board and do a exchange bill to the actual day-prices!

Please print this mail and do it in the package! SORRY but we didnŽt have this problem at any time until your request!!!!!

I hope I write so that you could understand all, cause my english isnŽt so good!

mit freundlichen Grüßen
Alleen 1 prob.. khad een fannetje op de heatsink geschroefd.. damn.. kut ff kijken hoe ik dit ga doen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Op vrijdag 12 juli 2002 17:47 schreef Tutti-frutti het volgende:
juust krijg net weer reply van de shop:

[bla]

Alleen 1 prob.. khad een fannetje op de heatsink geschroefd.. damn.. kut ff kijken hoe ik dit ga doen
Is het goed zichtbaar dan ? Volgens mij maken ze daar echt geen probleem van.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 12 juli 2002 19:33 schreef Smarron het volgende:

[..]

Is het goed zichtbaar dan ? Volgens mij maken ze daar echt geen probleem van.
Je ziet het schroefdraad lopen

of ik laat gewoon die abitfan erop zitten zonder abit stikker... of gaan ze daar juiste een groter prob van maken denk je.... nouja... ben weer blij, glukkig heeft funcomputer best goodwill :) ookal duurde het 2 weken.. maarja ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
Dus als het goed is, is het zo dat als ik er nu een besteld dat ik dan de rev 2.0 krijg?

Zijn daarin nu al die problemen verholpen of zou je daar nog steeds die voltages moeten veranderen om een gforce 4 4200/4400/4600 kwijt te kunnen?

Maar ik neem hem waarschijnlijk toch wel maar oke :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 19:05 schreef CyberHunter het volgende:
Dus als het goed is, is het zo dat als ik er nu een besteld dat ik dan de rev 2.0 krijg?

Zijn daarin nu al die problemen verholpen of zou je daar nog steeds die voltages moeten veranderen om een gforce 4 4200/4400/4600 kwijt te kunnen?

Ik zou er gewoon even naar vragen bij het bestellen of het een rev 2.0 is, zoniet, dan zou ik ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 14 juli 2002 19:05 schreef CyberHunter het volgende:

00ps vergeten te melden..
ik ruil hem voor de MSI KT3 ULTRA... volgens mij het beste kt333 bord !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
Op zondag 14 juli 2002 19:42 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

00ps vergeten te melden..
ik ruil hem voor de MSI KT3 ULTRA... volgens mij het beste kt333 bord !
ABIT KX7-333R ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel geneuzel gehad met de 7VRXP

Athlon XP 2000+
Gigabyte GA-7VRXP (Bios: F6)
Geforce 2 MX-400 TV Out (Detonator: 29.42)
1x 512 MB Oem
2x Maxtor 80 Gb 7k2 in Stripe

Problemen met de instabiliteit opgelost door de vCore spanning met 7,5% te verruimen alleen de temp ligt nu
rond de 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Iemand de revisie 2.0 van dit board al binnen? Schijnt dat deze revisie de problemen zou moeten verhelpen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

In Nederland naar mijn weten nog niet, maar ik heb wel al positieve berichten uit de vs gehoord.
Echter mondjes maat dus ik zou nog even voorzichtig zijn.

vcore +7.5% voor normale werking van je compu is natuurlijk belachelijk, ik zou dit persoonlijk niet accepteren.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 15 juli 2002 15:19 schreef Trouble het volgende:
In Nederland naar mijn weten nog niet, maar ik heb wel al positieve berichten uit de vs gehoord.
Echter mondjes maat dus ik zou nog even voorzichtig zijn.

vcore +7.5% voor normale werking van je compu is natuurlijk belachelijk, ik zou dit persoonlijk niet accepteren.
ik dus ook niet.. ik stuur mijn bord terug in ruil voor msi kt3 ultra :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Frutti, Leuk dat je op je site wel blij ben met je mobo, dat stabiel kun je nog wel even vergeten ;).
Ik wacht voorlopig nog even af tot de Rev 2.0 bordjes binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouble:
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb op het amdmb.com forum gelezen dat het vcore voltage van de Gigabyte op 107.5% gelijk is aan het standaard (d.w.z. 100%) vcore voltage van de MSI, namelijk 1.85V. Gerelateerd aan de Gigabyte draait de MSI dan dus standaard op 107.5%.

Maar nogmaals: het is van horen zeggen, dus of deze informatie klopt weet ik niet. Ben wel benieuwd naar het exacte voltage van het MSI bord, want dat zegt toch veel meer dan die percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 15 juli 2002 18:45 schreef MORA het volgende:

[..]

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb op het amdmb.com forum gelezen dat het vcore voltage van de Gigabyte op 107.5% gelijk is aan het standaard (d.w.z. 100%) vcore voltage van de MSI, namelijk 1.85V. Gerelateerd aan de Gigabyte draait de MSI dan dus standaard op 107.5%.

Maar nogmaals: het is van horen zeggen, dus of deze informatie klopt weet ik niet. Ben wel benieuwd naar het exacte voltage van het MSI bord, want dat zegt toch veel meer dan die percentages.
standaard van amd is toch 1,75 ... loopt de msi op 1,85 dan standaard ? en 107,5 % is 1,88125 Volt

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 15 juli 2002 17:49 schreef FlippendeBits het volgende:
Hey Frutti, Leuk dat je op je site wel blij ben met je mobo, dat stabiel kun je nog wel even vergeten ;).
Als je nog even zou wachten, zou ik persoonlijk de nieuwe Abit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 15 juli 2002 17:49 schreef FlippendeBits het volgende:
site spoort niet ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti:
standaard van amd is toch 1,75 ... loopt de msi op 1,85 dan standaard ? en 107,5 % is 1,88125 Volt
Ja, die 1.85 is afgerond, uiteraard. :) Maar goed: dat verhaal las ik dus op dat amdmb.com forum; ik ben wel benieuwd of het waar is of gewoon dikke onzin. Àls het waar is zet het de problemen van de 7VRXP toch wel in een iets ander daglicht. Mobo frabrikanten wijken trouwens wel vaker af van standaard specificaties; kijk maar naar Asus die de FSB standaard op 135 i.p.v. 133.33 MHz zet (volgens oom Tom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 15 juli 2002 22:39 schreef MORA het volgende:

[..]

Ja, die 1.85 is afgerond, uiteraard. :) Maar goed: dat verhaal las ik dus op dat amdmb.com forum; ik ben wel benieuwd of het waar is of gewoon dikke onzin. Àls het waar is zet het de problemen van de 7VRXP toch wel in een iets ander daglicht. Mobo frabrikanten wijken trouwens wel vaker af van standaard specificaties; kijk maar naar Asus die de FSB standaard op 135 i.p.v. 133.33 MHz zet (volgens oom Tom).
zal toch wel heeeeel vaaag zijn lijkt mij, want specificatie van amd is t/m 1,8 Volt... als je zo'n mobo hebt ben je al tegen de garantie van amd bezig eigenlijk, lijkt me toch very sterk.

offtopic:
hebbie nog een lekker kroketje :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tuttu-frutti, wanneer ga jij je mobo inruilen eigenlijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leerling
  • Laatst online: 29-08 15:29
ik heb sinds vrijdag de gigabyte ga7vrxp en een leadtek geforce 4 ti4200. ik heb toch echt geen problemen. alles draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 16 juli 2002 08:32 schreef Smarron het volgende:
Tuttu-frutti, wanneer ga jij je mobo inruilen eigenlijk ??
funcomputer.de

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:56 schreef Tutti-frutti het volgende:

funcomputer.de
Yep, die verkopen de rev 2.0 al.
Als jij hem daar vandaan heb, zou ik hem omruilen voor een rev 2.0 i.p.v. een MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 16 juli 2002 17:15 schreef FlippendeBits het volgende:

[..]

Yep, die verkopen de rev 2.0 al.
Als jij hem daar vandaan heb, zou ik hem omruilen voor een rev 2.0 i.p.v. een MSI.
uhhh ook van de 7vrx ? (dus niet VRXP)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de VRX staat het er niet bij. De VRXP wel. Je zou het even na kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga niet alle 19 pagina's doorlezen.
Maar ik heb een hoop problemen gelezen over dit mobo.
Ik wil een nieuw mobo en had deze op het oog.

Ik heb een GeForce4 Ti4400.

Zijn er nou veel problemen met het bord?
En welke REV versie moet ik kopen als ik hem ga kopen?
Toch 1.1 en hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 16 juli 2002 17:47 schreef Xavier het volgende:
Ik ga niet alle 19 pagina's doorlezen.
Maar ik heb een hoop problemen gelezen over dit mobo.
Ik wil een nieuw mobo en had deze op het oog.

Ik heb een GeForce4 Ti4400.

Zijn er nou veel problemen met het bord?
En welke REV versie moet ik kopen als ik hem ga kopen?
Toch 1.1 en hoger?
veel probs? ja.. maar ook wel met epox en asus...
rev 2 niet 1.1

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 17:51 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

rev 2 niet 1.1
Zijn daar geen problemen mee? Niet netzoals die XP tweakers.net review?
Dat de helft doorfikt?

Want ik dacht vanochten te weten welk bord te kopen nu zit ik te twijfelen tussen 6 borden:
- Gigabyte GA-7VRXP KT333
- AOpen AK77-333
- Abit KX7-333
- Asus A7V333
- MSI K3 Ultra
- Epox 8K3A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 16 juli 2002 17:54 schreef Xavier het volgende:

Zijn daar geen problemen mee? Niet netzoals die XP tweakers.net review?
Dat de helft doorfikt?

Want ik dacht vanochten te weten welk bord te kopen nu zit ik te twijfelen tussen 6 borden:
- Gigabyte GA-7VRXP KT333
- AOpen AK77-333
- Abit KX7-333
- Asus A7V333
- MSI K3 Ultra
- Epox 8K3A+
Doorfikken ??

Als ik jou was zou ik het volgende nemen:

- Abit KX7-333
- Asus A7V333
- MSI K3 Ultra

Ik heb zelf de Gigabyte. Bij mij loopt hij echt helemaal perfect. Maar als je dat risico niet wilt nemen, raad ik voor jou dus bovenstaan rijtje aan. De Abit, omdat het volgens mij echt de allersnelste wordt. De Asus, omdat ik met mijn oude erg goede ervaringen heb en de support goed is. De MSI, vanwege veel positieve reacties van GoT-ers. Met de Epox schijnen ook nog redelijk wat problemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 18:13 schreef Smarron het volgende:

[..]

Doorfikken ??

Als ik jou was zou ik het volgende nemen:

- Abit KX7-333
- Asus A7V333
- MSI K3 Ultra

Ik heb zelf de Gigabyte. Bij mij loopt hij echt helemaal perfect. Maar als je dat risico niet wilt nemen, raad ik voor jou dus bovenstaan rijtje aan. De Abit, omdat het volgens mij echt de allersnelste wordt. De Asus, omdat ik met mijn oude erg goede ervaringen heb en de support goed is. De MSI, vanwege veel positieve reacties van GoT-ers. Met de Epox schijnen ook nog redelijk wat problemen te zijn.
Ok mijn mening:
Gigabyte: Het risico dat hij doorfikt wil ik wel nemen. Valt lijkt mij gewoon onder de garantie.
Lay-out: Ziet er goed uit. Alleen geen gaten rond de socket. Ik heb geen WC maar kan altijd komen.
USB: ik wil USB2.0 het zit er op. Dus ik ben blij

MSI:
Volgens mij een erg goed merk.
Gaten rond socket. Mooie layout. de powerconnector had alleen beter gekunt.
Alleen ik heb echt een schijthekel aan rood. Weet niet waarom maar toch.

Abit:
Dat hele bord vind ik er oud uitzien. Doffe kleuren. Het spreekt me niet aan.
Hoe zit het met de USB. hoeveel poorten en is het 1.1 of 2.0 Kan dat niet duidelijk vinden.
Geen gaten rond socket

Asus:
Net board!! zit een hoop op en de lay-out is goed.
Zitten er nou gaten rond de socket?

Ik zit nog tussen de Asus en Gigabyte te twijfelen. denk toch voor de Asus te gaan vanwege de vele problemen met de Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gigabyte heeft zeker wel gaten rond de socket. Ik gebruik ze zelf voor mijn Swiftech.
Met de rev 2.0 zijn als het goed is de problemen (welke hoofdzakelijk samen met het gebruik van een GF4 kaart zich voordoen) verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 18:50 schreef FlippendeBits het volgende:
De Gigabyte heeft zeker wel gaten rond de socket. Ik gebruik ze zelf voor mijn Swiftech.
Met de rev 2.0 zijn als het goed is de problemen (welke hoofdzakelijk samen met het gebruik van een GF4 kaart zich voordoen) verholpen.
Mooi.

Dan word het denk ik toch de Gigabyte. Zag net namelijk de plaatsing van de Floppydrive op de Asus |:(

En kan je me vertellen hoeveel USB poorten erop zitten en welke? 1.1 of 2.0? en welk op het mobo en welke via een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 18:56 schreef Xavier het volgende:

[..]

Mooi.

Dan word het denk ik toch de Gigabyte. Zag net namelijk de plaatsing van de Floppydrive op de Asus |:(

En kan je me vertellen hoeveel USB poorten erop zitten en welke? 1.1 of 2.0? en welk op het mobo en welke via een kabeltje?
2 usb ports op mobo (1.1)
1 x 2ports USB 1.1 connector (by cable with rear USB bracket)
2 x 2ports USB 2.0 connector (by cable with rear USB bracket)

Zoiets staat op de site, ik gebruik de brackets niet, usb 2.0 gebruik ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Op dinsdag 16 juli 2002 19:09 schreef FlippendeBits het volgende:

[..]

2 usb ports op mobo (1.1)
1 x 2ports USB 1.1 connector (by cable with rear USB bracket)
2 x 2ports USB 2.0 connector (by cable with rear USB bracket)

Zoiets staat op de site, ik gebruik de brackets niet, usb 2.0 gebruik ik ook niet.
Bij mij (7vrxp rev 2.0) heb ik 2 x 1.1 on board
1 bracket waar 2x usb 1.1 opzit
en 1 bracket waar 4x usb 2.0 opzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 22:14 schreef Cole het volgende:

[..]

Bij mij (7vrxp rev 2.0) heb ik 2 x 1.1 on board
1 bracket waar 2x usb 1.1 opzit
en 1 bracket waar 4x usb 2.0 opzit
en hier ook ik lees niet, maarja rev 1.1 heb ik stable. dus dit zit erbij, en ik hoop voor gigabyte dat ze geen xtra dingen erbij geven, want dan voel ik mij genoodzaakte te maken met gigabyte..

dus 1x 4ports bracket met USB2.0
en 1x 2ports bracket met USB1.1
en 2xportje op mobo, waar tevens de LAN naastzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Waar hebben jullie je Rev 2.0 gekocht?
Ik wil hem bij Digiworld kopen. Maar er is nog niet gereageert op mijn mail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 22:23 schreef Xavier het volgende:
uhh voor de duidelijkheid

ik heb Rev 1.1

specs not updated

Icm Met een GF ti4400 128Mb @ 4xAGP 300 watt voeding.

Geen +vcore oid

Runt stable! F4 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 16 juli 2002 22:18 schreef ThaNetRunner het volgende:

en hier ook

dus 1x 4ports bracket met USB2.0
en 1x 2ports bracket met USB1.1
en 2xportje op mobo, waar tevens de LAN naastzit :)
Keb hetzelfde .. Mijn revisie is 1.1
Volgens mij hebben ze met accesoires niet veel veranderd t.o.v. de 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Op dinsdag 16 juli 2002 22:23 schreef Xavier het volgende:
Ik heb hem via funcompter, duurde 3,5 week voordat ik um had, maar dat maakt me nu opzich niet meer uit omdat ik anders misschien nog een 1.1 had gehad, met eventueel de nodige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rev 1.1/Lot#E/BIOS F4 icm Leadtek Ti4200 64 MB

Stabiel tot ik een 3D spel opstart. dan na 10-60 sec vast.

Nu heb ik de Fail-safe defaults geladen en weg alle problemen. Uren achter elkaar demos en games zonder 1 hikje.

Daar ben ik echter niet klaar mee, want ik wil m'n snelheid terug (van 10000+ 3DMarks naar 7000 :'( ). Kan iemand dit bevestigen en misschien suggesties doen welke instellingen de boosdoeners zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 16 juli 2002 23:18 schreef CyrusIII het volgende:
Ik heb een rev 1.1/Lot#E/BIOS F4 icm Leadtek Ti4200 64 MB

Stabiel tot ik een 3D spel opstart. dan na 10-60 sec vast.

Nu heb ik de Fail-safe defaults geladen en weg alle problemen. Uren achter elkaar demos en games zonder 1 hikje.

Daar ben ik echter niet klaar mee, want ik wil m'n snelheid terug (van 10000+ 3DMarks naar 7000 :'( ). Kan iemand dit bevestigen en misschien suggesties doen welke instellingen de boosdoeners zijn?
Lezen van het topic... ofwel je cpuvoltage +7,5 zetten

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna alle instellingen uit het topic geprobeerd, zonder het gewenste effect, daarom was ik ook verbaasd dat de failsafe settings met gewoon Core 1.75 / AGP 1.5 / DDR 2.5 perfect werkt.

P.S.: Ik begin wel gewoon bij scherm 1 optie 1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Mailtje!!:
*knip*
Nou maar hopen dat het 2.0 is.
En wachten kan ik wel want mijn geld is er pas over 2 weken...

vaag dat ik om 23:00 antwoord krijg. werken ze dan nog??

[ Voor 68% gewijzigd door Robin op 18-06-2018 20:02 . Reden: Op verzoek gewijzigd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 16 juli 2002 23:32 schreef Xavier het volgende:
Mailtje!!:
[..]

is gewoon @ home...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 23:32 schreef Xavier het volgende:
Mailtje!!:
[..]

Ik zou niet hopen dat het een rev 2.0 is, maar gewoon een mobo laten komen als je zeker ben van een rev 2.0. Ik heb het idee dat alle rev 1.1 borden die nog bij de distributeur liggen gewoon terug gaan. Het lijkt mij niet dat ze de 1.1 bordjes nog in de verkoop willen doen. De rev 1.1 is een goed bordje, maar als je het gerbruikt met een GF4 is het een NoGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Ik had een v2.0. Heeft twee seconden gewerkt, en zei toen pssst pets met veel rook. Voltage regulator doorgefikt :( net als in de tbred review hier....

Morgen komt er een nieuwe :)

Keb trouwens ook een rev 1.1 met een GF4 kaartje van Club3D erin. Start moeilijk op, blijft vaak hangen op zo'n infinite loop geval. Ligt dat aan het plankje :? Zou dat in Rev 2.0 opgelost moeten zijn?

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb lang niet het hele topic gelezen, maar ik wil toch even wat zeggen...

Ik heb dus zo'n 7VRXP plank gekocht, en toen de bestelling al verstuurd was las ik hier over de problemen met nieuwe videokaarten...

Ik kijk nu in de doos, hoefde ik toch niks voor open te scheuren ofzo, en zie dat ik revisie 1.1 heb :'(

Ik denk K#T het is niet waar. Wat zal ik doen? Zal ik proberen dit bord terug te sturen? M'n volgende upgrade zou waarschijnlijk toch een snellere videokaart worden, en dan zou dat mobo het dus niet meer doen :'(

Waarom verkopen ze eigelijk min of meer gehandicapte borden... Ik weet niet wat ik nu met dit ding aanmoet... Zal ik hem proberen terug te sturen of niet?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik zou hem *zeker* terugsturen. Hoppa, meteen retour. Ik heb hem (helaas) ook sinds maandag, en idd alleen maar problemen (rev 1.1). Ik moest XP wel 10x installen voordat hij liep (daarvoor de hele tijd loopen). En nu hij draait, en ik wat wil benchmarken (3dmark) ===> KRES!! :(

Oftewel, vanavond dat bord weer uit m'n kast klussen, en weg ermee. Hopelijk ruilen ze bij Exile dat bordje om voor een Asus of een Rev 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij ff duidelijk kunnen vertellen hoe ik in de RAID bios kom zo dat ik arays kan maken ?

(ik weet veel maar niet alles en daarvoor hebben we got nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Als ik mijn mobo eruit haal en de gigabyte erin stop.
Moet ik dan alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
heb dus zelf de rev 1.0 en no probs

maar mijn 2e 7vrxp is dus een rev 1.1 en is dus dood na bios flash

gebeld met ECL, doorgestuurd naar gigabyte zelf, krijg nu rma nummer, moet ik hem opsturen en wordt ie omgebouwd naar een rev 2.0

hoop dat ie het dan wel weer doet

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:34 schreef Dannyke het volgende:
zou iemand mij ff duidelijk kunnen vertellen hoe ik in de RAID bios kom zo dat ik arays kan maken ?

(ik weet veel maar niet alles en daarvoor hebben we got nog)
In de BIOS RAID enabelen.
Tijdens de boot [ctrl /h] (of ctrl /f) indrukken, verschijnt vanzelf in het scherm.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Mooi Digiworld krijgt de 2.0 binnen:
Hoi Jordy,

Het is de 2.0 versie die is binnengekomen.
Is helaas alweer op,maar zijn al wel weer bij besteld, ik denk dat ze
morgen of overmorgen wel weer binnenkomen.

Met vriendelijke groet,

Rob van der Linden
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.