IRQL_LESS_OR_EQUAL komt meestal door bagger geheugen of een foute OC.
Verwijderd
Wie heeft er hier PC2700 DDR op z'n plank draaien? (Aangezien hij op 333 mhz kan lopen ...).
Kan iemand me nog advies geven of ik nu zou upgraden naar dit mobo + Athlon XP 2200+ + 2x 256 mb pc2700 ddr of nog even zou wachten met het oog op komende prijsdalingen oid ?
Kan iemand me nog advies geven of ik nu zou upgraden naar dit mobo + Athlon XP 2200+ + 2x 256 mb pc2700 ddr of nog even zou wachten met het oog op komende prijsdalingen oid ?
jepz ik 256mb ddr333 geen merkVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:45:
Wie heeft er hier PC2700 DDR op z'n plank draaien? (Aangezien hij op 333 mhz kan lopen ...).
werkt toppie
... he's gone.
Verwijderd
Mooi, dan denk ik erover om te gaan upgraden
Jah w8 dan ff tot september en koop the ClawhammerVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:22:
[...]
Mooi, dan denk ik erover om te gaan upgradenOf zou ik nog ff wachten tot december of zo ?
wat voor speed mem heb je nu dan?Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:22:
[...]
Mooi, dan denk ik erover om te gaan upgradenOf zou ik nog ff wachten tot december of zo ?
// enneh waarom 2x 256? waarom niet 512 op 1 reepje?
... he's gone.
Hiero, op 358Mhz volgens SiSoft.. en ze zien er nog mooi uit ookVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:45:

Verwijderd
Nu 2x 256 mb Pc133 SDRAM. Waarom 2x 256 mb? Tsja, uh... ?oscarvdb schreef op 03 september 2002 @ 23:11:
[...]
wat voor speed mem heb je nu dan?
// enneh waarom 2x 256? waarom niet 512 op 1 reepje?
256Mb makkelijker over te klokken dan 512Mb, 512Mb is altijd handig, mits er dan ECC op zit, en het liefst registered mem
Verwijderd
Ik heb zo'noscarvdb schreef op 31 augustus 2002 @ 10:22:
[...]
jup, kheb de northbridge gekoeld. waarmee? Een oude PII koelerpaste precies

Die ziet er mooi uit, koelt goed en maakt geen herrie!!
Ahh heb mijn mobo nog niet terug. Heb hem anderhalve week geleden opgestuurd naar exile om te ruilen voor rev. 2 en nu nog niet binnen. Oh nee et was al 13 dagen geleden.
Ik wil weer wat doen. ken nix nu
Verwijderd
ik gebruik Samsung 1x512PC2700 maar zelfs met non-performance/266mhz setting in bios wil in niet op FSB133 lopen alleen met switch op FSB100 wil ie booten.
Anders bel je die gasten op ... Wil ook weleens helpen.Michali schreef op 04 september 2002 @ 15:11:
Ahh heb mijn mobo nog niet terug. Heb hem anderhalve week geleden opgestuurd naar exile om te ruilen voor rev. 2 en nu nog niet binnen. Oh nee et was al 13 dagen geleden.![]()
![]()
Ik wil weer wat doen. ken nix nu
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
woei bord binnen... + 2x 256mb single sided samsung/samsung 
Kzit der alleen aan et denken dadelijk alles in te bouwen, maar, komende week komt der ook nieuwe kast+voeding enzo binnen... dus ik vraag me af of het al die moeite nu al wel waard is
Kzit der alleen aan et denken dadelijk alles in te bouwen, maar, komende week komt der ook nieuwe kast+voeding enzo binnen... dus ik vraag me af of het al die moeite nu al wel waard is

zit idd op de socket, witte sticker... op dat verhoogde stukkieVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:11:
Ik heb een 7vrxp bord rma gestuurd en nu wordt er mij verteld dat er een sticker met het serie nummer op de socket hoort te zitten.![]()
Mijn vraag heeft iemand van jullie zoon sticker op of naast de socket zitten??
Op een vrxp?? Zoja welke rev., welke biosversie en hoe hoog de sys. temp.??Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 08:50:
[...]
Ik heb zo'nzalman passive heatsink erop
[afbeelding]
Die ziet er mooi uit, koelt goed en maakt geen herrie!!
BVD
Hang loose, KiteSurfing for life!
Verwijderd
Waarom niet? Is toch leuk?KeRsTmAnNeKe schreef op 04 september 2002 @ 18:08:
woei bord binnen... + 2x 256mb single sided samsung/samsung
Je kunt je proc + mem laten zitten als je dat wil (niet aan te raden, ik doe t eigenlijk ook niet)
Verwijderd
Hmm, ik zit er aan te denken om een GigaByte GA-7VAXP te halen, wegens het kleine prijsverschil (€ 30,-) en de betere specs (KT400 chip, DDR400 ondersteuning ed)...
Verwijderd
boyz, ff een vraagje, tot welke amd xp kan er op dit mamaplankje? past de amd Xp 2200+ erop?
Jep. No probleem. De nieuwste bios gaat tot 2600+Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:45:
boyz, ff een vraagje, tot welke amd xp kan er op dit mamaplankje? past de amd Xp 2200+ erop?
Dat kan heVerwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:43:
Hmm, ik zit er aan te denken om een GigaByte GA-7VAXP te halen, wegens het kleine prijsverschil (€ 30,-) en de betere specs (KT400 chip, DDR400 ondersteuning ed)...
Ik geloof dat de DDR 400 standaardisering nog niet echt soepel verloopt, dus DDR 400 "ondersteuning" zou best met een korrel zout genomen moeten worden. Ik heb hier (nog) even geen linkjes, maar kijk even op de frontpage voor wat nieuwsberichtjes. 30 pleuro blijft een aardig bedrag, niet?Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:43:
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Dis sucky.... na veel gekloot... eindelijk alles in die brakke kast gekregen, om het der volgende week weer uit te trekken...
maar:
stom ding wil niet werken, als ik Win2k of XP wil installen zegtie dat et mobo niet fully acpi compliant is oid... en dan krijg ik een mooi blauw scherm.... thats it
wat kan ik hieraan doen ?
verder specs... als ze van belang zijn:
rev 2.0
xp1800+
Radeon 8500
2x256mb pc2700
3com 3c905cx
pinnacle pctv rave
hercules fortissimo II
2x wd800jb raid0
maxtor d740x
al die meuk draaide wel gewoon op mijn K7t turbo... waarom dan niet hiero ?
maar:
stom ding wil niet werken, als ik Win2k of XP wil installen zegtie dat et mobo niet fully acpi compliant is oid... en dan krijg ik een mooi blauw scherm.... thats it

wat kan ik hieraan doen ?
verder specs... als ze van belang zijn:
rev 2.0
xp1800+
Radeon 8500
2x256mb pc2700
3com 3c905cx
pinnacle pctv rave
hercules fortissimo II
2x wd800jb raid0
maxtor d740x
al die meuk draaide wel gewoon op mijn K7t turbo... waarom dan niet hiero ?
Zou het ook niet APIC kunnen zijn? Dat heeft te maken met de interrupt settings, kijk eens in je bios (dan moet PIC dus worden veranderd naar APIC).KeRsTmAnNeKe schreef op 05 september 2002 @ 18:47:
...
...
ACPI heeft geloof ik te maken met powermanagement, ik denk niet dat je daar blauwe schermen van kan krijgen, maarja alles is mogelijk!
krijg tijdens install al blauw scherm "bios is nog acpi compliant"
schijnt F7 bios te zijn ofzo... zag ik net
dat PIC/APIC... kheb et alle 2 al geprobeert
alle 2 niks
schijnt F7 bios te zijn ofzo... zag ik net
dat PIC/APIC... kheb et alle 2 al geprobeert

alle 2 niks
ik zit al een 4 dagen met een biosupdate probleem en weet nog steeds geen oplossing. 
Problemen met bios updaten GA-vrxp
Problemen met bios updaten GA-vrxp
en na veel gekloot... nog steeds niks... word der beetje moe van...
krijg ook de floppy niet aan de praat... "FDC error, press F1 to continue" niks werkt
krijg ook de floppy niet aan de praat... "FDC error, press F1 to continue" niks werkt

Ik denk dat je een brak bordje hebt. Ruil hem voor een ander in zou ik zeggen. Bespaart je weer een zooi gekloot.
maandag krijg ik als het goed is een nieuwe kast... ff snel van alles inbouwen en testen.. werkt et niet... dan terug naar winkel!Smarron schreef op 07 september 2002 @ 11:39:
Ik denk dat je een brak bordje hebt. Ruil hem voor een ander in zou ik zeggen. Bespaart je weer een zooi gekloot.
Hoe kan ik trouwens direct het backup bios naar het main bios kopieren ?
Ja, kijk ff een paar pagina's terug.lord-evil schreef op 07 september 2002 @ 16:44:
iemand ondertussen al een oplossing gevonden voor dat krakende geluid ??
Volgens mij met F7 of F8 in de bios...KeRsTmAnNeKe schreef op 07 september 2002 @ 14:41:
[...]
maandag krijg ik als het goed is een nieuwe kast... ff snel van alles inbouwen en testen.. werkt et niet... dan terug naar winkel!
Hoe kan ik trouwens direct het backup bios naar het main bios kopieren ?
Moet je ff een modded bios downen,lord-evil schreef op 07 september 2002 @ 16:44:
iemand ondertussen al een oplossing gevonden voor dat krakende geluid ??
link staat hier ergens in dit topic,
en dan PCI lacenty ofzo op 128 zetten in bios
Verwijderd
Rev: 2.0Beercase schreef op 04 september 2002 @ 20:01:
[...]
Op een vrxp?? Zoja welke rev., welke biosversie en hoe hoog de sys. temp.??
BVD
Bios: f7
Mobo 32
Cpu 44
Kijk op www.12webdesign.nl voor meer specs
Hij loopt super stabiel!!
Eindelijk me nieuwe rev 2 mobo binnen. en alles werkt tot nu toe perfect. (ga zo ff 3dmark draaien)
op mijn vrx rev 1.1 had ik een idle temp van 61 graden.
nu op mijn vrxp rev 2 heb ik een idle temp van 40 graden (!!!!!!!!!)
sjonge wat een verschil. dat is wel lekker vin ik.
iemand anders ook zon groot verschil?
edit: (later die avond)
heb alles gechecked. alles loopt super stabiel. absoluut geen problemen meer. ook geen krakend geluid nix.
ruilen is wel fijn dus.
heb alles gechecked. alles loopt super stabiel. absoluut geen problemen meer. ook geen krakend geluid nix.
Kheb me cmos reset.... en hij doet et 
blij blij blij
woensdag als et goed is nieuwe CPU koeler... en uhmz... brander en nog wat zooi
blij blij blij
woensdag als et goed is nieuwe CPU koeler... en uhmz... brander en nog wat zooi
Dus mijn CPU temp op mijn rev 1.1 die idle op 52 staat is zelfs onder de 40 graden wellicht ??Michali schreef op 09 september 2002 @ 19:13:
Eindelijk me nieuwe rev 2 mobo binnen. en alles werkt tot nu toe perfect. (ga zo ff 3dmark draaien)
heb alles gechecked. alles loopt super stabiel. absoluut geen problemen meer. ook geen krakend geluid nix.ruilen is wel fijn dus.
owkee... et werkt allemaal een beetje, maar als ik nu iets aan me geheugen settings verander, start windows met een blauw scherm 
En wat voor dingen zijn nog meer fijn om een wat betere performance te halen ?

En wat voor dingen zijn nog meer fijn om een wat betere performance te halen ?
Verwijderd
Wie heeft er nog meer problemen met zijn rev 2.0? Ik namelijk wel, en niet zo'n beetje ook!
AirTimeDMC-12 schreef op 11 september 2002 @ 00:26:
Ik heb al enige tijd last van continu rebooten en lockups. Ik kan geen kwartier nogmaals achter mijn pc zitten. Gisteren zijn zelfs al mijn hdz gecrashed en ik ben nu 120gig aan data volledig kwijt! De een heeft een smart-error, de andere is doorgebrand en de laatste is zijn partitie kwijt. Ik heb afgelopen week al van alles geprobeerd, nieuwe installaties, bios, drivers enz. Echter niks hielp!
Mijn volledige specs zijn:
AMD 1800+
Coolermaster DP5-7H53F-0L Silent
GA-7VRXP rev2.0 F10
512mb pc2700 Samsung
80 gb Maxtor Maxtor D740X, 7200rpm, ata 133
40 gb Seagate U series 5, 5400rpm, ata 100
30 gb Maxtor DiamondMax VL40, 5400rpm, ata 100
(Raid gebruikt als IDE3 en IDE4)
Noname GF2 Ultra 64mb met dvi
Creative Audigy Player
Liteon 52x cdrom
Liteon 40x cdrw
Dynalink ISDN-kaartje
4x Antec 80mm aangeloten op Thermaltake Speed Control
Zwarte Antec 1030 SX1030BEC met standaard Antec 300 Watt
Win XP Pro NL
Weet iemand een oplossing??
Verwijderd
bij mij liep de computter standaard na 10 minuten vast tijdens het spelen van games ik heb toen de v core met 7,5 % verhoogd het ddr en agp voltage met 0,1 v verhoogd ziensdien zijn mijn vastlopers nagenoeg verdwenen en voor de genen die een nieuwe moederbord nemen neem dan inderdaag die gav7drv versie hij ondersteund niet aleen kt 400 maar heeft ook 8 maal agp http://www.gigabite.com.tw
Verwijderd
Ook met een rev 2.0?Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 23:18:
bij mij liep de computter standaard na 10 minuten vast tijdens het spelen van games ik heb toen de v core met 7,5 % verhoogd het ddr en agp voltage met 0,1 v verhoogd ziensdien zijn mijn vastlopers nagenoeg verdwenen en voor de genen die een nieuwe moederbord nemen neem dan inderdaag die gav7drv versie hij ondersteund niet aleen kt 400 maar heeft ook 8 maal agp http://www.gigabite.com.tw
Verwijderd
damn.. ik wil die mobo ook maar wil geen nieuwe vga kaart kopen... heb namelijk de hercules 8500le...
is er geen goede oplossing voor de problemen met deze kaart?
Verwijderd
AgeOfPanic heeft gelijk... mijne opstelling:
IDE1: CD-rom
IDE2: Brander
IDE3: HD master (boot)
IDE4: HD master
je moet in bios goed instellen, bij het boot menu moet je uitkijken vanaf welke HD moet geboot worden!
IDE1: CD-rom
IDE2: Brander
IDE3: HD master (boot)
IDE4: HD master
je moet in bios goed instellen, bij het boot menu moet je uitkijken vanaf welke HD moet geboot worden!
Verwijderd
Leen effe een andere floppy drive. (buren/vrienden/kennissen, etc)?KeRsTmAnNeKe schreef op 06 september 2002 @ 23:46:
en na veel gekloot... nog steeds niks... word der beetje moe van...
Verwijderd
Nou, ik heb het hier al is eerder ooit gepost, maar ik ben er niet uit.
Ik heb dus 3 weken geleden een gloednieuw systeem aangeschaft:
Amd Athlon 1800 Xp+
Ga-7VRXP KT333 (rev. 2.0)
256 DDR Dram Samsung PC 2700
40 gig Maxtor 7200 RPM ATA 133
Leadtek GeForce 4 Ti 4200 128 MB
Nu heb ik vanaf het begin af aan problemen met mijn beeld. Alles is 2d werkt stabiel en het is nog nooit zo snel en machtig gaaf geweest, echt waar. Volgens Sisoft goede score enz. enz. Ook geheugen werkt perfect en de HD ook. Nu hou ik dus alleen constant problemen met mijn beeld in 3d spellen e.d ......
Ik heb last van kleine schokjes, even stilstaan en weer doorgaan noem maar op....
Ik heb al 4x geformat, Fat32 en NFTS, Win Xp home, Win XP pro, Win 98 Se maar maakt allemaal niet uit.
Echt een stuk of 10 detonator drivers van Nvidia geprobeerd, verschillende via's 4-in-1, directx8 noem maar op, alles gedaan .....
De videokaart is al teruggeweest, maar is niks mis mee. En met mijn oude GF2 deed hij het natuurlijk langzamer, maar geen schokjes enz enz.
Ik weet me echt geen raad meer, en baal behoorlijk --> vind de spelletjes toch wel erg belangrijk ...
Is hier info over dat dit MoBo problemen heeft met de GF4 (de echte dus geen MX) en of daar echte oplossingen voor zijn!????
Ik heb dus 3 weken geleden een gloednieuw systeem aangeschaft:
Amd Athlon 1800 Xp+
Ga-7VRXP KT333 (rev. 2.0)
256 DDR Dram Samsung PC 2700
40 gig Maxtor 7200 RPM ATA 133
Leadtek GeForce 4 Ti 4200 128 MB
Nu heb ik vanaf het begin af aan problemen met mijn beeld. Alles is 2d werkt stabiel en het is nog nooit zo snel en machtig gaaf geweest, echt waar. Volgens Sisoft goede score enz. enz. Ook geheugen werkt perfect en de HD ook. Nu hou ik dus alleen constant problemen met mijn beeld in 3d spellen e.d ......
Ik heb last van kleine schokjes, even stilstaan en weer doorgaan noem maar op....
Ik heb al 4x geformat, Fat32 en NFTS, Win Xp home, Win XP pro, Win 98 Se maar maakt allemaal niet uit.
Echt een stuk of 10 detonator drivers van Nvidia geprobeerd, verschillende via's 4-in-1, directx8 noem maar op, alles gedaan .....
De videokaart is al teruggeweest, maar is niks mis mee. En met mijn oude GF2 deed hij het natuurlijk langzamer, maar geen schokjes enz enz.
Ik weet me echt geen raad meer, en baal behoorlijk --> vind de spelletjes toch wel erg belangrijk ...
Is hier info over dat dit MoBo problemen heeft met de GF4 (de echte dus geen MX) en of daar echte oplossingen voor zijn!????
Hier in elk geval geen problemen met die kaart. Heb um wel geflasht naar een ATI 8500. Voor de overige specs, zie sig.Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:36:
damn.. ik wil die mobo ook maar wil geen nieuwe vga kaart kopen... heb namelijk de hercules 8500le...
Ik heb een vreemd probleem, maar ik weet niet of het met dit mobo te maken heeft of misschien met mijn harddisk.
Ik heb een maxtor 80 Gig Liquid bearing en de 7VRXP. Ik krijg vastlopers als ik mijn harde schijf defragmenteer of wanneer ik een virrusscan uitvoer over mijn gehele harde schijf. Als ik dus na een tijdje terugkom, zie ik het ledje van de harde schijf continu branden en hangt mijn systeem
Hoe kan ik erachter komen waar dit probleem door wordt veroorzaakt?
Ik heb al memtest een dag laten draaien en die geeft bij de settings die ik nu gebruik geen fouten, het geheugen is het dus niet.
Voor Ikedea: Ik denk dat het wel eens iets te maken zou kunnen hebben met master/slave settings van je harde schijf in combinatie met een CD-Rom. Zit je primary HD alleen op een kabel of samen met een CD-Rom (of DVD)?
Shoot me if I`m talking nonsense
Ik heb een maxtor 80 Gig Liquid bearing en de 7VRXP. Ik krijg vastlopers als ik mijn harde schijf defragmenteer of wanneer ik een virrusscan uitvoer over mijn gehele harde schijf. Als ik dus na een tijdje terugkom, zie ik het ledje van de harde schijf continu branden en hangt mijn systeem
Ik heb al memtest een dag laten draaien en die geeft bij de settings die ik nu gebruik geen fouten, het geheugen is het dus niet.
Voor Ikedea: Ik denk dat het wel eens iets te maken zou kunnen hebben met master/slave settings van je harde schijf in combinatie met een CD-Rom. Zit je primary HD alleen op een kabel of samen met een CD-Rom (of DVD)?

[ Voor 0% gewijzigd door Twee Dee op 14-09-2002 00:43 . Reden: Toevoeging voor Ikedea, maar geen schop :) ]
Maxtor Liquid Bearings kapot ??Twee Dee schreef op 14 september 2002 @ 00:35:
Ik heb een vreemd probleem, maar ik weet niet of het met dit mobo te maken heeft of misschien met mijn harddisk.
Verwijderd
Gisteravond deed mijn pc het nog. Vandaag wil ik hem aanzetten doet ie helemaal niks als ik de knop indruk. Lampje op mb begint wel te branden als ik hem aanzet maar dat is het dan ook. Iemand een idee?
Ik ben zelf wat gaan kloten met de bios voor dit moederbord....
Ik wil dat PCI latency te zien is in bios,
maaar de rest niet, nu weet ik wel dat er een modded F8 in de omloop is,
maar die laat alles zien, en dat wil ik niet !!
Nu heb ik die pci latenci enabled in de bios via progje amibcp,
maar die bios die flasht ie wel,
maar bij opstarten moet ie noodgedwongen overstappen op de back-up bios,
dus er is iets fout in mijn gemodded bios...
Kan iemand mij op weg helpen ???
Ik wil dat PCI latency te zien is in bios,
maaar de rest niet, nu weet ik wel dat er een modded F8 in de omloop is,
maar die laat alles zien, en dat wil ik niet !!
Nu heb ik die pci latenci enabled in de bios via progje amibcp,
maar die bios die flasht ie wel,
maar bij opstarten moet ie noodgedwongen overstappen op de back-up bios,
dus er is iets fout in mijn gemodded bios...
Kan iemand mij op weg helpen ???
ik ben van plan om een athlon xp 2400+ of 2600+ processor te kopen, kan een gigabyte ga-7vrxp v1.1 mobo dit aan ?
en werken die nieuwe xp procs ook met pc2100 geheugen of is het verstandig om pc2700 geheugen aan te schaffen ?
en werken die nieuwe xp procs ook met pc2100 geheugen of is het verstandig om pc2700 geheugen aan te schaffen ?
Gaat werken hoor taz3d_nl,
ik zou minmaal ddr 266 en beter nog 333 !!!
ik zou minmaal ddr 266 en beter nog 333 !!!
taz3d-nl,je kan beter maar een 2.0 revisie kopen,die is genezen van alle kinderziektes,ik had eerst ook een 1.1,maar uit voorzorg heb ik hem binnen 5 dagen omgeruild.
hij loopt best goed.
koop liever pc-3000 of 3200,dan kan je voorlopig vooruit.
want met pc-2100 werkt het niet tenzij je de fsb terugzet,en dat lijkt me nou niet helemaal de bedoeling!!
en de bios f10 die herkent de xp2400 en xp 2600 gewoon...
hij loopt best goed.
want met pc-2100 werkt het niet tenzij je de fsb terugzet,en dat lijkt me nou niet helemaal de bedoeling!!
en de bios f10 die herkent de xp2400 en xp 2600 gewoon...
Bij de 7VRXP kun je in je bios 266 (PC2100) of 333 MHZ (PC2700) instellen, wat jij zegt klopt dus niet helemaal, pc2100 is gewoon te gebruiken zonder dat je de FSB hoeft te verlagen...dynax schreef op 14 september 2002 @ 19:17:
...
PC3000/3200 is bij dit mobo alleen nuttig als je veel wilt oc-en of alvast vooruit kijkt en je geheugen wilt meenemen naar een nieuw systeempje ...
ok, bedankt voor jullie reacties 
nog een paar vraagjes , die xp 2400+ is toch ook een 13 micron proc net als de 2600+ of niet en welk pc 3200 geheugen kan ik dan het beste kopen ?
ik ben geen overclocker, maar ik wil wel geheugen hebben dat net als mijn huidige kingston pc2100 geheugen ook op op cas2 draait
nog een paar vraagjes , die xp 2400+ is toch ook een 13 micron proc net als de 2600+ of niet en welk pc 3200 geheugen kan ik dan het beste kopen ?
ik ben geen overclocker, maar ik wil wel geheugen hebben dat net als mijn huidige kingston pc2100 geheugen ook op op cas2 draait
taz3d_nl, op de website van gigabyte staat vermeld dat bij de nieuwste BIOS reviesie (F10) de 2400+ en 2600+ ondersteund worden. Ja, dit zijn 0.13 micron procs.
Verwijderd
Ik heb een ander probleempje... Heb een rev. 1.1 en krijg al sinds ik het bord heb de twee extra USB aansluitingen geinstalleerd. Win2k ziet dat er nieuwe hardware is, maar kan met geen ogelijkheid de goede drivers vinden. Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar heb inmiddels de drivers zowel van de cd geprobeerd als die van de web-site.
Iemand een idee?
Ook bij een nieuwe installatie pakt ie ze niet mee...
Iemand een idee?
Nog één keer voor de mensen met krakend geluid....
Ik kreeg een mailtje van Gigabyte dat de problemen zijn opgelost. Je moet de Bios revisie 11b instaleren. Dit is dus een officiele update!!
Zo'n gemodde bios leek me niks, want ik weet niet hoe het dan met je garantie zit. Maar dit is dus de officiele oplossing. Succes....
Ik kreeg een mailtje van Gigabyte dat de problemen zijn opgelost. Je moet de Bios revisie 11b instaleren. Dit is dus een officiele update!!
Zo'n gemodde bios leek me niks, want ik weet niet hoe het dan met je garantie zit. Maar dit is dus de officiele oplossing. Succes....
Heb je een locatie om die officiele BIOS te vinden (de f11)? Google levert niks op en op de Gigabyte site staat hij ook niet.
Kozz asl je ons ook even een linkje zou willen geven,
zou ik je heel dankbaar zijn !!!!!!!!!!!!
Heb al een beetje zitten kloten maar vind niks,
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/7vrxp_f11b.zip,
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/7vrxp_f11.zip doen allebei niks,
en als ik dit doe FTP://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/ moet ik user/pass invullen,
so help me !!!
zou ik je heel dankbaar zijn !!!!!!!!!!!!
Heb al een beetje zitten kloten maar vind niks,
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/7vrxp_f11b.zip,
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/7vrxp_f11.zip doen allebei niks,
en als ik dit doe FTP://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/ moet ik user/pass invullen,
so help me !!!
Heb ehm vandaag inmekaar gesleutelt. Top-kaartje !
Draait perfect, was alleen ff vergeten om de FSB-switch op 133mhz te zetten
Nu nog ff een Raid-config inmekaar flansen , heb al gelezen hoe ik in het raid-scherm kom. Dat lukte me nog niet dus zo ff proberen...
Trouwens, het boekje vind ik wel een beetje onduidelijk. Dat krijgt wel een - puntje. Voor de rest no probs, gewoon de ouwe XP van mijn Althon K7 700mhz draait nu, XP heeft alles omgezet en herkend. Ff de CD erin voor USB & RAID en de zaak was gepiept. SUPERRRR
Maar ja, zal toch de zooi opnieuw moeten installeren want ik draaide nog geen RAID en daar er nog geen remappers zijn om het om te gooien (dat zou gaaf zijn) moet ik opnieuw beginnen.
Mijn S3-virge Daytona 4 Mb -PCI werd ook direct herkent
(Gigabyte 8500 Radeon = onderweg
)
Nu, ik zag iets over gemodde biossen. Niet dat ik die nodig heb, want ik mod ze zelf
Daar ik mensen zie die wel een gemod bios willen hebben maar niet alle opties zichtbaar hebben wil ik mijn dienst wel aanbieden.
-Alle settings kan ik zichtbaar/onzichtbaar maken.
Maak je keuse kenbaar en je krijgt je eigen unieke bios. Kan een bios zo maken dat met "optimised settings" je eigen optimale settings in 1 keer goed staan.
Met "default" idem dito, al wil je die natuurlijk "safe" houden lijkt me
-BOOT-LOGO! Stuur je plaatje op of logo en ik zorg dat die netjes rechts (zoals default) of Fullscreen (zoals de A-merken) op je opstart-scherm komt.
Hou er rekening mee dat een BOOTLOGO maar 16 kleuren weergeeft.....
-AUTO-FLASH! Je krijgt 2 diskette's met een auto-flash. Eentje om je nieuwe bios te flashen en eentje om je ouwe te herstellen. Waarom? Nu met die tweede kan je je bios nog redden OOK AL ZIE JE GEEN MOER MEER op je scherm. Gewoon flop erin , ff wachten en voor je het weet reset de pc weer in de ouwe staat....
Dat werkt natuurlijk alleen als je systeem niet fysiek schade heeft of als je je bios verneukt heb op een of andere manier.....
Dit bied ik aan voor de belachelijke prijs van 5 euro
(ex. verzendkosten)
Voor hoe en wat email me maar...mag ook via Messenger...
Nuja, als er interesse is hoor ik het wel....
Cheerz
Draait perfect, was alleen ff vergeten om de FSB-switch op 133mhz te zetten
Nu nog ff een Raid-config inmekaar flansen , heb al gelezen hoe ik in het raid-scherm kom. Dat lukte me nog niet dus zo ff proberen...
Trouwens, het boekje vind ik wel een beetje onduidelijk. Dat krijgt wel een - puntje. Voor de rest no probs, gewoon de ouwe XP van mijn Althon K7 700mhz draait nu, XP heeft alles omgezet en herkend. Ff de CD erin voor USB & RAID en de zaak was gepiept. SUPERRRR
Maar ja, zal toch de zooi opnieuw moeten installeren want ik draaide nog geen RAID en daar er nog geen remappers zijn om het om te gooien (dat zou gaaf zijn) moet ik opnieuw beginnen.
(Gigabyte 8500 Radeon = onderweg
Nu, ik zag iets over gemodde biossen. Niet dat ik die nodig heb, want ik mod ze zelf
Maak je keuse kenbaar en je krijgt je eigen unieke bios. Kan een bios zo maken dat met "optimised settings" je eigen optimale settings in 1 keer goed staan.
Met "default" idem dito, al wil je die natuurlijk "safe" houden lijkt me
-BOOT-LOGO! Stuur je plaatje op of logo en ik zorg dat die netjes rechts (zoals default) of Fullscreen (zoals de A-merken) op je opstart-scherm komt.
-AUTO-FLASH! Je krijgt 2 diskette's met een auto-flash. Eentje om je nieuwe bios te flashen en eentje om je ouwe te herstellen. Waarom? Nu met die tweede kan je je bios nog redden OOK AL ZIE JE GEEN MOER MEER op je scherm. Gewoon flop erin , ff wachten en voor je het weet reset de pc weer in de ouwe staat....
Dat werkt natuurlijk alleen als je systeem niet fysiek schade heeft of als je je bios verneukt heb op een of andere manier.....
Dit bied ik aan voor de belachelijke prijs van 5 euro
Cheerz
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Laat maar hoor,Madrox schreef op 17 september 2002 @ 17:17:
Heb ehm vandaag inmekaar gesleutelt. Top-kaartje !![]()
![]()
![]()
Draait perfect, was alleen ff vergeten om de FSB-switch op 133mhz te zetten![]()
Trouwens, het boekje vind ik wel een beetje onduidelijk. Dat krijgt wel een - puntje. Voor de rest no probs, gewoon de ouwe XP van mijn Althon K7 700mhz draait nu, XP heeft alles omgezet en herkend. Ff de CD erin voor USB & RAID en de zaak was gepiept. SUPERRRR![]()
(Gigabyte 8500 Radeon = onderweg)
Nu, ik zag iets over gemodde biossen. Niet dat ik die nodig heb, want ik mod ze zelfDaar ik mensen zie die wel een gemod bios willen hebben maar niet alle opties zichtbaar hebben wil ik mijn dienst wel aanbieden.
Met "default" idem dito, al wil je die natuurlijk "safe" houden lijkt me![]()
Dit bied ik aan voor de belachelijke prijs van 5 euro(ex. verzendkosten)
Cheerz
andere lui de modden ook de biossen, hosten zo voor je,
en dat voor niks !!!
uhh je kan wel autoflash doen, maar vergeet niet dat dit moederbord dus een Dual Bios heeft... dus terug vallen kan je altijd wel, tenzij je hem zwaar molt, maar dan doet ie toch helemaaaaal niets meer
Ik denk, dat jij de SmartCard reader oid aan hebt staan in het bios, of je instaleert de USB2.0 drivers niet op de cd van dit moederbord,...Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 20:56:
Ik heb een ander probleempje... Heb een rev. 1.1 en krijg al sinds ik het bord heb de twee extra USB aansluitingen geinstalleerd. Win2k ziet dat er nieuwe hardware is, maar kan met geen ogelijkheid de goede drivers vinden. Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar heb inmiddels de drivers zowel van de cd geprobeerd als die van de web-site.
Iemand een idee?
Ik heb ook een probleempje.
Ik dus sinds vandaag de Gigabyte GA-7VR (niet de XP versie). Hierop draait een Duron 1300 op 13*100. Ik wil hem graag laten lopen op 10*133 maar ik kan nergens de multiplier veranderen. Ik heb net de 7VRXP vergeleken met mijn bordje en ik zag dat de XP versie dus wel een dipswitch had waarmee je de multiplier kan regelen. Maar hoe kan ik nu de multiplier veranderen naar 10??
Ik heb de search ook al gebruikt maar kon niet echt wat vinden.
(als dit al ergens behandeld is in dit 38 pagina's tellende topic mag je me er op wijzen ik had namelijk geen zin om bijna 1000 posts door te lezen.)
Ik dus sinds vandaag de Gigabyte GA-7VR (niet de XP versie). Hierop draait een Duron 1300 op 13*100. Ik wil hem graag laten lopen op 10*133 maar ik kan nergens de multiplier veranderen. Ik heb net de 7VRXP vergeleken met mijn bordje en ik zag dat de XP versie dus wel een dipswitch had waarmee je de multiplier kan regelen. Maar hoe kan ik nu de multiplier veranderen naar 10??
Ik heb de search ook al gebruikt maar kon niet echt wat vinden.
(als dit al ergens behandeld is in dit 38 pagina's tellende topic mag je me er op wijzen ik had namelijk geen zin om bijna 1000 posts door te lezen.)
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Ja, da's waar. Maar dit is toch handig. Geen gezeur ..disk erin en draaien maarrrr...Vorkie schreef op 17 september 2002 @ 18:14:
uhh je kan wel autoflash doen, maar vergeet niet dat dit moederbord dus een Dual Bios heeft... dus terug vallen kan je altijd wel, tenzij je hem zwaar molt, maar dan doet ie toch helemaaaaal niets meer
nee, wat je wil....maar ik doe het zoas jij het wil hebben en niet zo'n standaard prul...Weezer-DC schreef op 17 september 2002 @ 18:11:
[...]
Laat maar hoor,
andere lui de modden ook de biossen, hosten zo voor je,
en dat voor niks !!!
dus voor elke persoon moet ik een nieuwe maken, tja en aangezien tijd geld=
Ik ziet vaak genoeg voor mede tweakers ook te google,Madrox schreef op 17 september 2002 @ 20:22:
[...]
nee, wat je wil....maar ik doe het zoas jij het wil hebben en niet zo'n standaard prul...![]()
dus voor elke persoon moet ik een nieuwe maken, tja en aangezien tijd geld=
dingen uitzoeken ervaring vertellen,
en dan serveer ik ook geen rekening !!!!
Ik zit er ook aan te denken om een GigaByte 7VRXP KT333 aan te schaffen .. is dat wel verstandig ?
Verwijderd
Ja, ik zit dus ook met dat krakend geluid (rev 2.0) de Ga-7vrxp maar kan die bios update/revisie nergens vinde, die 11b waar jullie het over hebben. Trouwens, hoe moet dat, flashen, dat is het enige op al mijn computerervaring wat ik nog nooit gedaan heb. en ondanks mijn Mobo een dual bios heeft, wil ik niet mijn bord gaan verneuken natuurlijk. Dus, ben op computergebied up-to-date maar n00b op biosupdate/flash gebied. (is die revisie/update ook backwards compatible !???)??
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Dit was het mailtje wat ik kreeg:
From: "Majid Boussihmad" <majid@giga-byte.nl>
Cc: <jj.jan@giga-byte.nl>; "Maurice" <maurice@giga-byte.nl>;
<jackson.wat@giga-byte.nl>
Sent: Friday, September 13, 2002 12:19 PM
Subject: Probleem met Gigabyte 7VRXP
Dear Maarten,
Please. try this Bios Ver. F11b( attached), this will solve the problem of
extra noises on onboard Creative soundcard.
Thank you.
Best Regards.
Majid Boussihmad
FAE
Gigabyte Technology B.V.
Tel. : 0900-GIGABYTE ( 44422983).
Fax. : +31 (0)40-290 20 89
Email : Majid@giga-byte.nl.
http://www.giga-byte.nl
Als je het wil hebben, stuur dan een mailtje naar me kozz@raketnet.nl
From: "Majid Boussihmad" <majid@giga-byte.nl>
Cc: <jj.jan@giga-byte.nl>; "Maurice" <maurice@giga-byte.nl>;
<jackson.wat@giga-byte.nl>
Sent: Friday, September 13, 2002 12:19 PM
Subject: Probleem met Gigabyte 7VRXP
Dear Maarten,
Please. try this Bios Ver. F11b( attached), this will solve the problem of
extra noises on onboard Creative soundcard.
Thank you.
Best Regards.
Majid Boussihmad
FAE
Gigabyte Technology B.V.
Tel. : 0900-GIGABYTE ( 44422983).
Fax. : +31 (0)40-290 20 89
Email : Majid@giga-byte.nl.
http://www.giga-byte.nl
Als je het wil hebben, stuur dan een mailtje naar me kozz@raketnet.nl
Tja. das jouw zaak...Weezer-DC schreef op 17 september 2002 @ 21:01:
[...]
Ik ziet vaak genoeg voor mede tweakers ook te google,
dingen uitzoeken ervaring vertellen,
en dan serveer ik ook geen rekening !!!!
Vind het persoonlijk helemaal niet onredelijk wat ik vraag. En misschien wil niemand het wel. Hee, we leven in een vrij land hoor.....
Mvg, Jediron
Krijg je nu tegenwoordig meteen de rev. 2.0 of moet je dat er specifiek bijzeggen ?
Das waar, laten we er maar over op houden,Madrox schreef op 18 september 2002 @ 14:13:
[...]
Tja. das jouw zaak...
Vind het persoonlijk helemaal niet onredelijk wat ik vraag. En misschien wil niemand het wel. Hee, we leven in een vrij land hoor.....
Mvg, Jediron
En groeten doen we niet op GoT,
dat doet iedereen automatisch al !!!
Die krijg je automatisch !!!K-2SO schreef op 18 september 2002 @ 14:54:
Krijg je nu tegenwoordig meteen de rev. 2.0 of moet je dat er specifiek bijzeggen ?
Ok, na een mailtje naar gigabyte,
binnen 2 uur antwoord, met de nieuwste bios erin,
over service gesproken !!!
Druk op dit linkje, dan druppelt de nieuwste bios (11B) en de flash tool binnen,
http://home.planet.nl/~pijl0188/shared/files/bios-flash.exe
En het is gratis.....
Deze bios fixt het probleem met onboard sound !!!
binnen 2 uur antwoord, met de nieuwste bios erin,
over service gesproken !!!
Druk op dit linkje, dan druppelt de nieuwste bios (11B) en de flash tool binnen,
http://home.planet.nl/~pijl0188/shared/files/bios-flash.exe
En het is gratis.....
Deze bios fixt het probleem met onboard sound !!!
[ Voor 0% gewijzigd door Weezer-DC op 18-09-2002 23:14 . Reden: TYPO'S ]
GA-7VRXP + AMD XP 2200 problemen.
Hij start wel door als hij op 100 staat, maar als ik hem naar de correcte 133 zet op me mobo dan start de boel niet door. Komt neit verder dan me post screen. Versie 2.0 + F10. Standaard bios instellingen. Enig idee ?
Hij start wel door als hij op 100 staat, maar als ik hem naar de correcte 133 zet op me mobo dan start de boel niet door. Komt neit verder dan me post screen. Versie 2.0 + F10. Standaard bios instellingen. Enig idee ?
Wat gebeurd er na de POST ???BasXcore schreef op 18 september 2002 @ 22:53:
GA-7VRXP + AMD XP 2200 problemen.
Blijft ie hangen ???
Misschien voltage verhogen,
wat voor geheugen heb je ???
En wat is het merk/voeding ??
- Ik zie alleen de post van me video kaart, die telt z'n geheugen en vast staat ie.
- Yips, en na 10 sec gaat ie uit.
- ? Sorry, zo'n expert ben ik niet.
- DDR 333 1x 512
- Chieftec 340W
in de bios heb ik de 133/100 waarde op de hardware stand gezet zodat dus op m'n mobo bepaald wordt wat het moet zijn. Dus 133. Dan start hij niet door, wel op 100, dan wordt het dus een XP 1500.
- Yips, en na 10 sec gaat ie uit.
- ? Sorry, zo'n expert ben ik niet.
- DDR 333 1x 512
- Chieftec 340W
in de bios heb ik de 133/100 waarde op de hardware stand gezet zodat dus op m'n mobo bepaald wordt wat het moet zijn. Dus 133. Dan start hij niet door, wel op 100, dan wordt het dus een XP 1500.
Het zou best wel eens een geheugenprobleem kunnen zijn, 340W moet genoeg zijn voor je systeempje (als je tenminste niet 6 HD`s en CD`s hebt draaien).
Probeer eens in je BIOS je geheugentimings wat minder strak te zetten (of de fail-safe defaults te gebruiken).
Als je dan nog niet kan doorstarten zou je eens memtest86 moeten proberen, als je hier ook maar 1 fout ziet dan is je geheugen in ieder geval de boosdoener...
(Je moet zelf maar even lezen hoe je dit progje gebruikt, ik ga nu slapen, morgen vroeg op!
)
Probeer eens in je BIOS je geheugentimings wat minder strak te zetten (of de fail-safe defaults te gebruiken).
Als je dan nog niet kan doorstarten zou je eens memtest86 moeten proberen, als je hier ook maar 1 fout ziet dan is je geheugen in ieder geval de boosdoener...
(Je moet zelf maar even lezen hoe je dit progje gebruikt, ik ga nu slapen, morgen vroeg op!

Memtest doet de pc doen herstarten. Geen geheugen fouten maar me pc knalt gewoon uit...
Haal de geheugen module ff uit je pc en noteer wat erop staat !!BasXcore schreef op 18 september 2002 @ 23:56:
Memtest doet de pc doen herstarten. Geen geheugen fouten maar me pc knalt gewoon uit...
Merk/type en andere nummers !
En start eens op met 100 mhz fsb,
en kijk dan even naar de temp,
in de bios en kijk ook of over genoeg spanning opstaat,
dus op de 5 volt staat ook echt 5 v, mag een schomeling van max 10% zijn !!
Ondergrens voor 5v = 4.7v . Da's iets minder dan 10%....Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 00:15:
[...]
Haal de geheugen module ff uit je pc en noteer wat erop staat !!
Merk/type en andere nummers !
En start eens op met 100 mhz fsb,
en kijk dan even naar de temp,
in de bios en kijk ook of over genoeg spanning opstaat,
dus op de 5 volt staat ook echt 5 v, mag een schomeling van max 10% zijn !!
[bay..] Enne, check ook even of je cooler correct geplaatst is.
FF wat anders, heb nu alles draaien. Op zich gaat het goed alleen heb ik nu een vreemd afsluit-porbleem.
Als ik afsluit hoor ik de HDD's 4 keer clicken en weer ff opspinnen. Klinkt niet erg prettig. Nou heb ik al eerder zoiets gehad met mijn ouwe systeem met dezelfde schijfen alleen toen had ik een Fasttrak66 RAID controller PCI-kaart. Oplossing was het NIET opwaarderen van de drivers. Met de oude drivers deed ie het nml. goed....
Het lijkt dus een typisch Promise-chipset probleem....
Iemand ook ervaring mee ? En zoja, waar of wat moet ik zoeken.
Heb al zitten neuzen maar ben er nog niet uit. Zal wel ff testen met wat oudere bios-versies.....
Athlon XP 1800+
256 DDR PC2100 DDR-SDram
Gigabyte Radeon 8500 -64Mb
2 x IBM 27 GB 7200rpm (RAID-0)
1 x DVD samsung
1x RW Aopen
Alle IDE/Atapi heeft eigen kabel en is Master....
Temps:
CPU = 43c
Chipset = 45c
Dat van die hd's klink inderdaad niet echt goed,Madrox schreef op 19 september 2002 @ 00:57:
[...]
Ondergrens voor 5v = 4.7v . Da's iets minder dan 10%....
[bay..] Enne, check ook even of je cooler correct geplaatst is.
FF wat anders, heb nu alles draaien. Op zich gaat het goed alleen heb ik nu een vreemd afsluit-porbleem.
Als ik afsluit hoor ik de HDD's 4 keer clicken en weer ff opspinnen. Klinkt niet erg prettig. Nou heb ik al eerder zoiets gehad met mijn ouwe systeem met dezelfde schijfen alleen toen had ik een Fasttrak66 RAID controller PCI-kaart. Oplossing was het NIET opwaarderen van de drivers. Met de oude drivers deed ie het nml. goed....
Het lijkt dus een typisch Promise-chipset probleem....
Iemand ook ervaring mee ? En zoja, waar of wat moet ik zoeken.
Heb al zitten neuzen maar ben er nog niet uit. Zal wel ff testen met wat oudere bios-versies.....
Athlon XP 1800+
256 DDR PC2100 DDR-SDram
Gigabyte Radeon 8500 -64Mb
2 x IBM 27 GB 7200rpm (RAID-0)
1 x DVD samsung
1x RW Aopen
Alle IDE/Atapi heeft eigen kabel en is Master....
Temps:
CPU = 43c
Chipset = 45c
maar helaas voor jouw/gelukkig voor mij heb ik het nog nooit meegemaakt,
dus daar kan ik je niet mee helpen !!!
Welk besturings systeem heb je,
voor windows 98 was er wel een soort afsluit probllem,
gebruik anders ff de search !!!
XP build 2600
met unieke key hoop ik
Alle updates geinstalleert....alle...
Heb nu de F8 bios, ga ik zo ff proberen.....
Draait als een tierelier, maar dat afsluitprobleem is een doorn in het oog. Duurt zeker een dikke minuut...en maar click, opspinnen, click...etc..
Kom er wel uit , al moet ik terug naar bios versie 0.9 alpha
HDD= 2 x IBM DPTA 273700 27GB ata-66 7200rpm.
Welke bios-versie gebruik jij ?
Alle updates geinstalleert....alle...

Heb nu de F8 bios, ga ik zo ff proberen.....
Draait als een tierelier, maar dat afsluitprobleem is een doorn in het oog. Duurt zeker een dikke minuut...en maar click, opspinnen, click...etc..
Kom er wel uit , al moet ik terug naar bios versie 0.9 alpha
HDD= 2 x IBM DPTA 273700 27GB ata-66 7200rpm.
Welke bios-versie gebruik jij ?
Hallo mensen,
Er zijn vast al wat topics over inmiddels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil dus een GigaByte 7VRXP KT333 aan gaan schaffen maar heb ook een (Apollo) Radeon 8500.
Kan iemand me vertellen of ik hiermee problemen ga krijgen ?
Dit was toch opgelost in Rev. 2.0 van dit bord ?
Alvast bedankt ..
Er zijn vast al wat topics over inmiddels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil dus een GigaByte 7VRXP KT333 aan gaan schaffen maar heb ook een (Apollo) Radeon 8500.
Kan iemand me vertellen of ik hiermee problemen ga krijgen ?
Dit was toch opgelost in Rev. 2.0 van dit bord ?
Alvast bedankt ..
Inderdaad, met rev 2.0 heb je geen problemen meer met de Radeon 8500...
Oke, het afsluitprobleem met de HDD's is opgelost. Gewoon ff de RAID-drivers van Gigabyte opwaarderen. Nu heb ik de F7 bios met full-raid support geinstalleert maar zie een paar vreemde zaken...
1) bios staat ineens AC97 aan/uit ???
is toch een Creative ?
2) Promise = TX2000 ???
Nuja, dat schijnt te werken.
Maar dit is geen rev 2.0 versie van de 7VRXP .....staat trouwens op die duitse site "7VRXP PRO". Is die "pro" weer een andere plank ofzo ?
Nu ga ik eerst testen met de huidige blocksize van 64 kb.
Met Sisoft, ATTo en HDtach en PCMark ....
Zodra ik mijn systeem ghosted heb ga ik testen met:
4kb
8kb
16kb
32kb
128kb
512kb
Alles word gescreened en uiteindelijk op de Website zichtbaar voor iedereen.
Geef nog geen url, website= nog in aanbouw
Oke, het afsluitprobleem met de HDD's is opgelost. Gewoon ff de RAID-drivers van Gigabyte opwaarderen. Nu heb ik de F7 bios met full-raid support geinstalleert maar zie een paar vreemde zaken...
is toch een Creative ?
2) Promise = TX2000 ???
Maar dit is geen rev 2.0 versie van de 7VRXP .....staat trouwens op die duitse site "7VRXP PRO". Is die "pro" weer een andere plank ofzo ?
4kb
8kb
16kb
32kb
128kb
512kb
Als ik nu zo'n plank bestel, krijg ik dan automatisch de rev 2.0 ?Madrox schreef op 19 september 2002 @ 09:47:
Inderdaad, met rev 2.0 heb je geen problemen meer met de Radeon 8500...
is toch een Creative ?
2) Promise = TX2000 ???
4kb
8kb
16kb
32kb
128kb
512kb
Ik wacht trouwens gespannen op de site die je gaat maken.
Ik heb sinds deze week beschikking over 2 WD 80GB schijven. Ik wil ze in RAID-0 zetten, maar ik heb 0,0 verstand hiervan.
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ben er niet uitgekomen, ook niet na het doorlezen van dit megagrote topic
Wie kan me even helpen of een link geven van een site met een manual vanaf begin tot eind. Ik bedoel hiermee, vanaf het punt dat de HD's in de PC worden gezet tot aan de bios settings en fdisk etc.
Moeten de HD's bijvoorbeeld allebei master zijn? Met Fdisk worden de schijven niet als 80GB gezien. Ik las dat de opstartdiskette van Win98 geen schijven kan lezen boven de 64GB ofzo?
Moet ik nog speciale RAID-drivers van de CD gebruiken, want toen ik niet op F6 drukte in het begin van het XP installatiemenu kon ik wel installeren, maar zag XP nog steeds 2 schijven, waarvan 1 die FAT was
Toen ik de drivers wel ging laden, zag XP geen schijven zitten ... Hoe ziet het XP menu er verder uit, moet ik 1 schijf gaan zien van 160GB? Lijkt me wel, maar dat krijg ik al niet eens voor elkaar.
Mijn specs:
- GA 7VRXP rev. 1.1
- Bios F4
- 2x WD800JB 80GB
Wat doe ik verkeerd en waar zit het probleem precies? Als ik de HD's beiden op master zet, wordt er in de bios geen HD herkend. Start ik echter verder gewoon op, kan ik wel gewoon een array maken en heb de keuze tussen raid 0 en 1. Is dat dus normaal van die HD detectie in de bios? Ik hoop dat ik met jullie hulp eruit kan komen, want ik heb de schijven niet voor niets!
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ben er niet uitgekomen, ook niet na het doorlezen van dit megagrote topic

Wie kan me even helpen of een link geven van een site met een manual vanaf begin tot eind. Ik bedoel hiermee, vanaf het punt dat de HD's in de PC worden gezet tot aan de bios settings en fdisk etc.
Moeten de HD's bijvoorbeeld allebei master zijn? Met Fdisk worden de schijven niet als 80GB gezien. Ik las dat de opstartdiskette van Win98 geen schijven kan lezen boven de 64GB ofzo?
Mijn specs:
- GA 7VRXP rev. 1.1
- Bios F4
- 2x WD800JB 80GB
Wat doe ik verkeerd en waar zit het probleem precies? Als ik de HD's beiden op master zet, wordt er in de bios geen HD herkend. Start ik echter verder gewoon op, kan ik wel gewoon een array maken en heb de keuze tussen raid 0 en 1. Is dat dus normaal van die HD detectie in de bios? Ik hoop dat ik met jullie hulp eruit kan komen, want ik heb de schijven niet voor niets!
Zooooooooh .. de plank (rev. 2.0) is besteld, morgen of zaterdag in huis.
Dit topic is gesloten.