GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 22:17 schreef rene43 het volgende:
ff een floppy maken met de raid diver er op, met f6 in de boot van vraagt i er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doet ik ook... maa hij verdoemt het ccorrect te copyeren...

win2k doet het wel goed :P
brak @ XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cd rom niet goed of de cd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 02:15 schreef rene43 het volgende:
cd rom niet goed of de cd denk ik.
cdrom van xp ist perfect

2kcd is zelfs beschadied

morgen wel verder spiellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Nog even een vraagje over die tool om de temperatuur van de CPU omlaag te krijgen. Ik heb het voor elkaar om de HALT uit te zetten. Mijn CPU is ruim 10 graden naar beneden gegaan :z

Maar ik heb erna even een 3DMark2001se gedraaid en ik scoorde maar liefst 3000 punten minder! Ik zit normaal op 10000 en nu kwam ik niet verder dan 7100!

Dit baart mij eigenlijk enige zorgen. Ik merkte gisteren op dat MoHAA ook niet helemaal soepel lijkt te verlopen (Ik liep wel een beetje te experimenteren met FSAA, maar goed). Ik ga zo even mijn andere spellen proberen. Als deze ook haperingen vertonen, lijkt het me daaraan liggen.

Hoe krijg ik die installatie ongedaan ?

[update]
Net weer een 3DMark2001se gedaan. Hij loopt gewoon vast! Ik vertrouw die HALT niet echt |:(
[/update]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb dit tooltje weer ge-uninstalled.

Mijn PC was zwaar instabiel geworden. Ik heb net meteen een 3DMark gedraaid en haalde ook weer mooi 10k+ puntjes.

Het is een mooie tool als je temp. te hoog is, maar hij liep bij alles vast. Zit nu weer rond de 55 graden, maar deze is lager vanwege die foute temperatuur van die interne diode.

Ik ben nu tevreden zonder die tool. Mijn PC loopt weer als een gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Zitten er nu wel of geen 4 gaten naast je socket A??
Heb nou ook op alpha site gekeken, maar daar wordt je ook niet weel wijzer van.
Het gaat me niet om de 8045, maar om de gaten!!!
Kan aan de foto op de site van gigabyte ook niet exact zien of ze er nu wel of niet zijn, zie wel 4 zwarte rondjes in de buurt van de socker, maar dit is een beetje onscherpe foto

http://www.giga-byte.com/products/7vrxp+p.htm
voor foto

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yup die zitten er:
http://www.micforg.co.jp/images/7VTXH_interference.jpg
http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=61083&postdays=0&postorder=asc&start=60

edit:

Tevens was dit al gepost door iemand in dit draadje, bij de Alpha site staat zelfs een foto (zie 1ste link) waarop je duidelijk kan zien dat er gaten zitten .. anders zou je die alpha 8045 nooit kunnen installeren op dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nu het volgende.... khad het probleem dat mijn asus v8440 niet wilde met mijn vrx.. maar als ik vcore voltage op +7,5% zet, dan draaitie gwoon super :)
maar ik kan nergens op het mobo vinden hoe je hand matig de vcore op bijvoorbeeld 1,65 kan zetten (want 1,65x 1,075=1,77).
Mijn vcore draait nu dus op 1,75x1,075 = 1,88125 V (en dat draait hij ook als ik uitlees). En dat wilt zeggen dat mijn temp ook omhoog gaat.
Eigenlijk is mijn vraag dan heel sim-pel:
Kan ik mijn vcore op 1,75-1,8 laten lopen zonder dat mijn systeem gaat freezen. Of moet ik met de combinatie gigabyte+asus v8440 (ti4400) mijn cpu op 1,88 laten draaien :? en waar kan ik dus vcorevoltage instellen (behalve in bios met die + ** %

(edit: de temps zijn echt lachwekkend ... een 1800+ met een zalman cnps5100CU+ op full (dus niet silent) 71 graden... klopt vor geen ene meter man, en heatsinkie is nog geen eens warm.. wel lauw. op mijn vorige mobo was hij idle (wel met vcool) 30 graadjes.)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Weet er al iemand hoe je het voltage kan veranderen in bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Van het geheugen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 23 juni 2002 19:10 schreef amdrulezzz het volgende:
Van het geheugen natuurlijk
ten eerste... edit dan
ten tweede... staat gwoon onder hwmonitor... bij vrx iig

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je opporren van 1.5 tot 2.0 volt :D oo kbij de VRXPX :) ( wel nieuwste bios )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Bedankt.
Dit was alles wat ik nog moest weten over het bord.
Heb hem zojuist besteld samen met een spire whisperrock 2 :D. Zal in de toekomst nog upgrade naar een "sterkere" koeler, maar budget was op vandaar
Hopen dat ik hem voor vrijdag binnen heb!!!!!! :P :D

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Topicstarter
ik hoor van iedereen dat die temperaturen niet kloppen, kan ik ook wel inkomen want ik vin casetemp 33 graden met een alucase en 4 enermax @ full een beetje hoog

maar als ik dan nu mijn case temp op 33 graden heb en cpu temp op 44, wat zouen mijn temps dan zijn op een ander mb ? :?

trouwens ik ben er nu ook achter dat die promise ook wel lekker werkt, had eerst ntfs en dat zoog, nu draai ik weer op fat32, maar met fat32 heb ik dit nooit gehaald ook niet op me msi kt266

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/raid.jpg

en me hercules LE wil ook wel op dit bordje

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/3dmark87.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Er zijn twee belangrijke revisies van de GA-7VRXP
rev 1.0 - alleen vcore is aan te passen
rev 1.1 - vcore, agp & ddr voltages zijn te veranderen

vcore = +5%, +7,5% & +10%
agp = 1.5 1.6 1.7 & 1.8
ddr = 2.5 2.6 2.7 & 2.8

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
hmm dan heb ik denk ik rev 1.0

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kheb bios geupdate (na update en downgrade ;)) maar ik kan dus niets anders doen dan mijn voltage procentueel te verhogen. Ik kan mijn 3d alleen maar werkend krijgen door mijn cpu 7,5 procent te verhogen, dan kom ik op 1,88 V. Dit gaat wel ten koste van mijn temperatuur, die zo ie zo al niet spoort (even kijken, hij is nu 61 graden, en na gamen 71) en op mijn epox was hij eerst 30 idle en 44 stressed, dus lijkt me heeeel errug stug, zeker omdat ik een zalman cnps 5100cu+ heb. Er is dus geen andere oplossing dan op 1,88 te zetten om mijn sys werkend te krijgen ??
Als ik nou ergens de voltage handmatig kon instellen... bijvoorbeeld op 1,65 , en dan in bios op +7,5 procent zetten, maybe draait hij dan wel goed op 1,77 volt :? maybe... maarja ik hoop maar dat de volgende biosupdate dit gaat verhelpen.. of weten jullie nog iets anders dat helpt ? kheb het btw over de 7vrx

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
holy phuk! L3PrAcHauN... wat voor schijven heb je aan je promise hangen? momenteel krijg ik uit mijn 2 x 2o Gb 7200 rpm ATA100 Maxtors een miezerige score van 22753 met Sandra :'(

Daar hoeft het dan eigenlijk niet voor raid 0...
(oeps... nie goed gekeken... :)) al duidelijk... ook maxtors... en mooie bak b.t.w.

vreemd.. zou een van m'n schijven kaput zijn?

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Is Tutti-frutti de enige die zulke hoge temperatuur metingen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik de oplossing gevonden heb voor mijn probleem. Vorige week mijn 8500le omgeruild voor een GF4 4200ti omdat die radeon helemaal niet goed draaide op mijn VRXP plankje. Uiteraard problemen en vastlopers. Met 3DMark2001 kwam ik niet door Nature heen. Gegarandeerd vast. Van alles geprobeerd, Vcore +7.5%, AGP op 1.7V, laagste mem. settings. Niets hielp. Totdat ik vandaag mijn casefans (3 x enermax (mijn vierde is overleden)) op 12V liet draaien i.p.v. 5V. Zowaar helemaal door 3DMark heen. Mem. weer een beetje opgeschroefd, geen problemen. Later mijn Casefans weer terug op 5V, en weer 1 groot drama. Casefans weer trug op 12V, en alles weer goed (tot nu toe). Nu heb ik alleen mijn Delta HP nog op 5 V draaien (Die wil je niet op 12V). Zijn er anderen die hier ook last van hebben? Mijn voeding is een Enermax 350W.

Oh ja, ik doel hier dus niet op een temp probleem met mijn casefans op 5V, maar op een tekort op mijn 5V lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:07 schreef bart_vd het volgende:
Is Tutti-frutti de enige die zulke hoge temperatuur metingen krijgt?
Mijn temps zijn idle iets van 50 en stressed ongeveer 55. Dit met zo'n standaard coolermaster coolertje (koelt tot XP2000+). Dit met bios F4. Op mijn oude mobo (MSI K7T266 Pro2) was het idle 40 en stressed 45, dus zo'n 10 graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Nou hij is af! Ben toch wel een beetje blij dat mijn AMD800 met MSI mobotje is overleden:

Systeem:

AMD XP 1900+
Gigabyte 7VRXP rev 1.1 met Bios F6
Samnsung 512MB PC2700 geheugen
Leadtek Geforce 4 ti4400
Enermax 450W voeding
ThermalTake Volcano 7 cpu-koelertje
1x 60GB Maxtor + 1x 60GB IBM (beide 7200rpm) in RAID-0

Nah ja voor de zekerheid ff bij XP installatie geheugen timings enzo errug laag gezet. Installatie verliep vlot.

Nu Windows XP erop, VIA 4.40a drivers, en 29.42 Detonator drivers.. 3D mark gerunt: 10138 3dmarkjes :D

Nah ja met overklokken moet nog wel wat te doen zijn, maar met die score ben ik al super happy (vergeleken met mijn 6400 op mijn AMD800)

Mijn ervaring tot nu toe: Super Stabiel, nog geen enkel probleem gehad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 18:06 schreef Meneer_Huijs het volgende:
holy phuk! L3PrAcHauN... wat voor schijven heb je aan je promise hangen? momenteel krijg ik uit mijn 2 x 2o Gb 7200 rpm ATA100 Maxtors een miezerige score van 22753 met Sandra :'(

Daar hoeft het dan eigenlijk niet voor raid 0...
(oeps... nie goed gekeken... :)) al duidelijk... ook maxtors... en mooie bak b.t.w.

vreemd.. zou een van m'n schijven kaput zijn?
dan is er toch iets loos denk ik

dit haal ik trouwens met de eerste udma 100 40 gig schijven van maxtor, ik moest mijne nog apart bestellen omdat ze al overgegaan waren op de nieuwe serie
op mijn msi kt266 haalde ik met promise ook zon 38000 max met sisoft

en zoals iemand al zei dat sisoft niet klopt, ik wil ook wel andere tests doen, welke wil je dat ik gebruik ?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Hmmm klein probleempje... maar dat zal wel aan mijn IBM schijf liggen...

Soms als ik aan het installen ben krijg ik ff 5 sec dat ik mijn muis enzo niet kan bewegen (niets doet wat) en daarna gaat hij weer vrolijk met alles door... Maar mijn IBM schijf had al wat lichte kuren een paar maand geleden, sindsdien nooit meer last van. Maar zoiets kan wel aan een HDD liggen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok kheb dus hoge temps... maar ik gooi nu weer mijn vcore op normaal.. en dan komtie op 52 graadjes.. is redelijk goed, maar was 31 graden eerst op epox. Maar als ik 3d wil gaan draaien MOET ik wel mjin vcore op 1,88 laten draaien )70 graden :()vordat hij het doet! zal ik dan toch een ander mobo moeten vragen, of zal het wel opgelost kunnen worden :?

kweet ook niet waar de systemtemp sensor zit.. want die geeft ook een temp van 45 graden aan :? (open kast en sysfans)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer de halt eens schild 10 a 12 graaden als de bij jou werkt met spellen. hier de link
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 20:33 schreef rene43 het volgende:
probeer de halt eens schild 10 a 12 graaden als de bij jou werkt met spellen.
ja maar dat scheelt ook weer ff veel 3dperformance, zoals ik zie in vorige replies... dus dat ga ik niet doen... en mijn temp omlaag krijgen door zo'n tooltje is in principe niet nodig, en dan is het voor MET tooltje, nog een hoge temp :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 20:33 schreef rene43 het volgende:
probeer de halt eens schild 10 a 12 graaden als de bij jou werkt met spellen. hier de link
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm
Ik heb die ook geprobeerd, maar geen succes. Weliswaar een flink aantal graden naar beneden, maar zo instabiel als wat!

En om het nog erger te maken, wilde mijn PC niet meer opstarten. Elke keer blauwe schermen. Gelukkig nog een system restore kunnen doen. Mijn CPU wordt niet warmer dan 60 graden. (Ik denk dan full load op 50 graden aangezien die sensoren niet kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

met die halt cooling kom ik ook nergens.. na 3 sec geedit te hebben VAST... ik kon ook niet meer in windows komen.. en heb maar ff in safemode dat proggie weggedonderd.

Maar met vcore op 1,88 word mijn cpu volgens de meting 70 graden :'(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 21:10 schreef Tutti-frutti het volgende:
met die halt cooling kom ik ook nergens.. na 3 sec geedit te hebben VAST... ik kon ook niet meer in windows komen.. en heb maar ff in safemode dat proggie weggedonderd.

Maar met vcore op 1,88 word mijn cpu volgens de meting 70 graden :'(
Dus je kan de V-Core voor geen mogelijkheid op de standaardwaarde laten staan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 21:12 schreef Smarron het volgende:

[..]

Dus je kan de V-Core voor geen mogelijkheid op de standaardwaarde laten staan ??
ja.. als ik dus alleen maar wil; inetten etc... maar over 3d niet gesproken, = vast

nu in idle... wel silent, 59 graden en vcore op 1,88
en even voor duidelijkheid.. met een gf3 draait alles wel ok op 1,75, maar mijn gf4 ti4400 is niet brak, want die doet het ook zonder probs in een ander 266a bord

als ik dus nu ga stressen komtie op 70-72 graden

nieuw mobo :? :'(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 21:13 schreef Tutti-frutti het volgende:

ja.. als ik dus alleen maar wil; inetten etc... maar over 3d niet gesproken, = vast

en even voor duidelijkheid.. met een gf3 draait alles wel ok op 1,75, maar mijn gf4 ti4400 is niet brak, want die doet het ook zonder probs in een ander 266a bord

Ik vind het wel vaag ja. Het moet zowieso iets zijn wat met de AGP te maken heeft. Hoe staat die voltage ingesteld? Standaard nog op 2.5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 21:45 schreef Smarron het volgende:

[..]

Ik vind het wel vaag ja. Het moet zowieso iets zijn wat met de AGP te maken heeft. Hoe staat die voltage ingesteld? Standaard nog op 2.5 ?
agpvoltage op standaard 1,5
en ramvoltage 2,5

gwoon de standaard waardes die in principe moeten werken dus... en dan ook nog het poroblelem dat gigabyte helemaal niet replied op mijn mail :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 21:13 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

ik denk toch dat er dan iets niet in orde ook is met je cooler, als ik mijn vcore hoger zet wordt ie niet echt veel warmer, en dat is met een thermaltake volcano 7+, denk niet dat dat 25 graden scheelt met jouw cooler

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/183ghzall.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
volgens mij hadden ze gewoon nooit die rev. 1.1 moeten maken >:)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 21:53 schreef Tutti-frutti het volgende:

agpvoltage op standaard 1,5
en ramvoltage 2,5

gwoon de standaard waardes die in principe moeten werken dus... en dan ook nog het poroblelem dat gigabyte helemaal niet replied op mijn mail :(
Had je al geprobeerd om de AGP Voltage wat hoger te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

11 graden verschilt bedoel je.. maar iig zit de koeling echt in orde hoor, met arctic silver 3 erop (en ik weet heus wel oe je zo'n ding monteert) De onderkant van heatsink is ook wel glad, en kwam met vorig mobo op stressed 44 graden met zelfde proc.... dus daar ligt het niet aan.

Maar iig ga ik tóch voor een ander mobo, als 1,88 V de enige oploissing zou zijn :'(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
dan nam ik een andere gf4 kaart :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:07 schreef L3PrAcHauN het volgende:
dan nam ik een andere gf4 kaart :)
ja toch ? zit ik ook al over te denken... dan maar een leadtek.. maar dan is het nog steeds afw8en of hij draait op mijn 7vrx... maar iig als ik agpvoltage opkrik.. helpt het niets

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 22:15 schreef Tutti-frutti het volgende:

ja toch ? zit ik ook al over te denken... dan maar een leadtek.. maar dan is het nog steeds afw8en of hij draait op mijn 7vrx... maar iig als ik agpvoltage opkrik.. helpt het niets
Bij mij draait de Leadtek Ti4400 als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:17 schreef Smarron het volgende:

[..]

Bij mij draait de Leadtek Ti4400 als een zonnetje!
en bij mij niet zal je zien.. maar ik w8 eerst de replies zo ie zo van jullie, van de shop en van gigabyte af(als die ooit nog komt).. Maar iig kreeg ik mijn systeem nog geen eens zo ver dat ik 3d kon draaien... en zonder got had ik dit echt niet geweten hoor (maarja...zonder got had ik ook niet zo'n systeem gekocht etc ;) )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik kom btw net nog ergens anders achter... kweet niet of dit een big problem is:
code:
1
2
3
4
+12V     12,04
-12V     -8,00
+5V  4,87
-5V -3,30

Is dit erg ? of boeit dit niet zo?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
maareh ik snap nog steeds echt niet hoe jij hem stressed 72 graden krijgt, als ik vcore op 10% (1.936 ?: ) zet haal ik stressed 53 graden

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:40 schreef L3PrAcHauN het volgende:
maareh ik snap nog steeds echt niet hoe jij hem stressed 72 graden krijgt, als ik vcore op 10% (1.936 ?: ) zet haal ik stressed 53 graden
das denk ik gwoon mijn temp sensor die so ie so niet spoort

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:39 schreef Tutti-frutti het volgende:
ik kom btw net nog ergens anders achter... kweet niet of dit een big problem is:
code:
1
2
3
4
+12V     12,04
-12V     -8,00
+5V  4,87
-5V -3,30

ehm, volgens mij klopt dat niet errug

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:41 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

ehm, volgens mij klopt dat niet errug
joh en daarom vraag ik ok of dat erg is

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:40 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

das denk ik gwoon mijn temp sensor die so ie so niet spoort
maar met mijn 53 graden vin ik al dat mijne ook niet spoort

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:42 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

joh en daarom vraag ik ok of dat erg is
sorry hoor

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:42 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

maar met mijn 53 graden vin ik al dat mijne ook niet spoort
en kheb een board temperartuur van 51 nu HAHAHAHAha.. ken echt nooit! of die sensoor moet onder de kt333 chipset zitten :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Op maandag 24 juni 2002 22:39 schreef Tutti-frutti het volgende:
code:
1
2
3
4
+12V     12,04
-12V     -8,00
+5V  4,87
-5V -3,30

Die afwijking van de Voltages is veel te groot of je hebt een zeer gare voeding of de voeding kan het gewoon niet aan (te zwakke voeding).
Ik zou maar ff een andere (betere) voeding proberen!

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:44 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

en kheb een board temperartuur van 51 nu HAHAHAHAha.. ken echt nooit! of die sensoor moet onder de kt333 chipset zitten :?
lol die temp sensors op de gigabyte kloppen gewoon geen ene fook van, ik heb geloof ik ook nog niemand gehoord met een cpu temp van onder de 40 graden

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:46 schreef Korn21 het volgende:
Die afwijking van de Voltages is veel te groot of je hebt een zeer gare voeding of de voeding kan het gewoon niet aan (te zwakke voeding).
Ik zou maar ff een andere (betere) voeding proberen!
net nieuwe 350 watt van starnet... maar bij mijn vorige voeding gaf hij overal -0Volt aan, maar alles deed het parima. kweet niet of dit zo erg is. Maar wat ik wel weet is dat ik morgen denk ik even alles uit de pc ga halen en ff alles los leg, en kijken of is kan ook nog voltage veschillen heb. Of met de meting van sisoft klopt iets niet, omdat ik steeds dezelfde min waardes ziet (wel een paar verschillende, namelijk -3,30 -3,50 en ook soms -5,19 en bij de -12 zie ik -8 :? )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Nou die IBM schijf van mij heeft een bijna DOOD ervaring...

Die gaan we dus niet in RAID duwen, we wachten wel tot ik weer eens een nieuwe hardeschijf kan betalen..

1 tip': DOE NOOIT een brakke schijf in raid... Ik ga weer lekker stabiel NON-RAID draaien :D

Voor de rest toppie, Ik had gepost dat ik stabiel met F6-bios draaide.. Dit was F4-bios.. Zodra deze NON-RAID windows xp installatie af is zullen we de F6 er eens opzetten.

Ik heb ook die modded biosjes geprobeerd maar dat leverde alleen maar ellende op... En als F6 het niet doet, ga ik terug naar die lekker stabiele F4 bios.. Het zal me niets verbazen als al die probleempjes komen van andere biosen...

En ik heb dus idd ook leadtek ti4400 en liep perfect stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nou dan gaat ik denk ik toch maar ff de asus omruilen voor een leadtek :)

ok kheb nu ff pic van de voltages en temps.... met KAST OPEN en mijn zalman op fullspeed

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/tempvolt.GIF

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op maandag 24 juni 2002 22:54 schreef Tutti-frutti het volgende:
nou dan gaat ik denk ik toch maar ff de asus omruilen voor een leadtek :)

ok kheb nu ff pic van de voltages en temps.... met KAST OPEN en mijn zalman op fullspeed

[afbeelding]
raar... al die temps van jullie.. ik dacht dat ik cpu en alles stressed onder 50 had :? F6 BIOS is ook flut bij mij.. Ik moet zeggen ik ga niet vaak terug in bios versie MAAR die goede oude F4 beviel me stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

eej, maar hou ff i nde gaten dat ik f2 bios hebt, tis een vrx en geen vrxp. Maar hoe zit het bij jullie met de voltages ? wijken die ook zo af ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op maandag 24 juni 2002 23:09 schreef Tutti-frutti het volgende:
eej, maar hou ff i nde gaten dat ik f2 bios hebt, tis een vrx en geen vrxp. Maar hoe zit het bij jullie met de voltages ? wijken die ook zo af ?
uhm ik dacht dat ze met mijn enermax voeding wel wat hoger lagen ja.. maar niet superveel. Ik ga ervanuit dat mijn enermax voeding alles wel goed regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 23:16 schreef Grinder het volgende:

[..]

uhm ik dacht dat ze met mijn enermax voeding wel wat hoger lagen ja.. maar niet superveel. Ik ga ervanuit dat mijn enermax voeding alles wel goed regelt.
maar je - voltmetingen kloppen die een beetje.. of ook rare getallen zoals ik ?

ik wordt steeds minder trots.... temps liggen hoog, voltages wijken af, en de videokaart-mobo combi doet het nie met standaard voltage :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op maandag 24 juni 2002 23:17 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

maar je - voltmetingen kloppen die een beetje.. of ook rare getallen zoals ik ?

ik wordt steeds minder trots.... temps liggen hoog, voltages wijken af, en de videokaart-mobo combi doet het nie met standaard voltage :(
Uhm... Ik zit midden in een windows xp installatie ;( ff geduld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

De negatieve volt waardes worden niet langer gebruikt en kloppen ook bij zeer goede voedingen voor geen meter.

De overige waardes van zijn voeding zijn wat aan de lage kant maar niet extreem.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de persoon die het systeem draaiende gekregen heeft met een Geforce 4 Ti4400/4600.
Ik vraag me alleen af of diegene idd alleen default voltages gebruikt en AGP op 4x heeft staan.
EN daarnaast ook 333 mhz DDR gebruikt.

De combinatie lijkt inmiddels een combinatie van 333ddr/en GF4 (en dit mobo).
Er is inmiddels een final van de F7 bios uit die ik zo wil gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:39
Als ik jullie was zou ik dit brakke bord maar ns gaan omruilen voor de MSI KT3 Ultra. Ik had dit bordje ook, zie mijn post's erover. Zoveel shit.. niet normaal. Nu heb ik de msi en die is zo SUPER!!! Draai nu echt rock solid!! Geen blauw scherm gezien, alleen door te hoog overclocken.
Op welk forum je ook kijkt, niemand heeft er zoveel lastige problemen mee als met dit bord. Ik ben sterk aan het denken dat dit het beste kt333 bordje is. Die a7v333 schijnt ook al bagger te zijn. De epox 8k3a valt nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 24 juni 2002 23:54 schreef Fraggler het volgende:
Als ik jullie was zou ik dit brakke bord maar ns gaan omruilen voor de MSI KT3 Ultra. Ik had dit bordje ook, zie mijn post's erover. Zoveel shit.. niet normaal. Nu heb ik de msi en die is zo SUPER!!! Draai nu echt rock solid!! Geen blauw scherm gezien, alleen door te hoog overclocken.
Op welk forum je ook kijkt, niemand heeft er zoveel lastige problemen mee als met dit bord. Ik ben sterk aan het denken dat dit het beste kt333 bordje is. Die a7v333 schijnt ook al bagger te zijn. De epox 8k3a valt nog wel mee.
Mij hoor je niet klagen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op maandag 24 juni 2002 23:33 schreef Trouble
het volgende:

De negatieve volt waardes worden niet langer gebruikt en kloppen ook bij zeer goede voedingen voor geen meter.

De overige waardes van zijn voeding zijn wat aan de lage kant maar niet extreem.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de persoon die het systeem draaiende gekregen heeft met een Geforce 4 Ti4400/4600.
Ik vraag me alleen af of diegene idd alleen default voltages gebruikt en AGP op 4x heeft staan.
EN daarnaast ook 333 mhz DDR gebruikt.

De combinatie lijkt inmiddels een combinatie van 333ddr/en GF4 (en dit mobo).
Er is inmiddels een final van de F7 bios uit die ik zo wil gaan testen.
Je zal mij wel bedoelen

Ik gebruik een Leadtek geforce 4 ti4400 met 1x 512mb Samnsung DDR333mhz PC2700 geheugen..
Agp voltages op default. Geheugen gezet op: 1T, 333mhz, ULTRA timing, en dan iets van top performance: enabled.. En dus NIET het ram op SPD laten bepalen.. En het liep perfect, 10138 3dmarks..

Maar jah toen gaf mijn IBM schijffie aan er genoeg van te hebben in RAID en ben ik XP aan het reinstallen gegaan, en NU HEB IK RAID drivers gebruikt i.p.v. ATA133 drivers: ik mag dus weer opnieuw :( Maar ik ga die f7 bios tryen zodra hij klaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Kan je je bios (die je nu gebruikt)
Je mainboard revisie
Je lot # (van je mainboard)
Je processor posten ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 01:22 schreef Trouble het volgende:
Kan je je bios (die je nu gebruikt)
Je mainboard revisie
Je lot # (van je mainboard)
Je processor posten ?

Alvast bedankt.
F4 bios (net nog f6 enzo geprobeerd = onstabiel)
Revisie 1.1
Lot# (uhmmmmm ?)
een AMD XP 1900+ met Thermaltake volcano 7 koeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 13:53
Heeft iemand al ervaringen met de f7 bios, want ik hoorde dat f6 bagger was.
Is het trouwens zo dat de revisie 1.0 borden meer problemen hebben, want ik heb die en ik wil binnenkort wel een nieuwe videokaart. Zou ik dan bij problemen misschien mijn bord om kunnen ruilen voor een revisie 1.1? Ik ben verder namelijk dik tevreden over het bord (behalve dan dat ik hem iets te vroeg heb gekocht en hij toen eigenlijk veels te duur was (vraag maar niet hoeveel :'( ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

184 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 02:18 schreef rene43 het volgende:
184 euro
LOL, heb hem bij de groothandel vandaan... Wat een woeker winsten, dat kan ik je wel vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er nu de f7 in zitten mijn raid op het bord werkt niet meer installen van xp gaat niet meer raid stopt er mee (98se werkt wel van hd en cd)
kan tot de format komen maar da na is uit stopt weet niet wat het is, of ik van hd install of van cd rom zecht iets van cd niet goed vervang voor een anderen, ook van hd zecht i dat, ik weet het niet meer? nu bios f4. en de cd's zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 02:55 schreef rene43 het volgende:
wie heeft er nu de f7 in zitten mijn raid op het bord werkt niet meer installen van xp gaat niet meer raid stopt er mee (98se werkt wel van hd en cd)
kan tot de format komen maar da na is uit stopt weet niet wat het is, of ik van hd install of van cd rom zecht iets van cd niet goed vervang voor een anderen, ook van hd zecht i dat, ik weet het niet meer? nu bios f4. en de cd's zijn goed.
Als iemand mij een werkende link van die F7 kan geven.. Want die link op de gigabyte site doet ut dus niet..

Nah ja ik houd het voor gezien vandaag, morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik dacht gisteravond, kom laat ik nog even het f7 bios erin flashen, gewoon uit windows, maar dat ging niet helemaal goed. Kreeg iets van een checksum error bij het opstarten. Gelukkig kickte de tweede bios erin en volgens mij is het nu wel opgelost. Hij loopt verder stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 10:06 schreef rene43 het volgende:
http://www.gigabyte.com.tw/support/viakt333.htm#link7vrxp
Thx nou werkt ie. Ik heb vandaag ff stabiel systeem nodig, zal het misschien vanavond wel ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Ik heb F7 geprobeerd en deze is stabieler dan F6, echter ik heb nog geen stabiel systeem kunnen krijgen met default voltages. (Dit geldt trouwens voor F4, F6, F7e & F7)

Het Lot # staat op een sticker op je paralele poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
kan er op de bios versie f4 een athlon mp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook de f7 erin ztten staat op de update werkt wel beter als de f6, maar mijn raid werkt nog niet, denk dat die chip niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nog even wat.. mijn chipset is wel knetterheet man !!! ik brand me poten er aan! (en systemtemp is 50 graden :S)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat moederbord met de volgende onderdelen:
Geforce 4200 TI ( Gainward )
256 DDR333 RAM
Soundblaster Live
Athlon 2100 XP
voeding 300 Watt

Maar bij mij loopt hij nonstop vast in spellen, maakt niet uit welk spel, kan een minuut zijn, of 10, maar vastlopen doet hij. Dan bevriest mijn scherm en het enige wat ik nog kan doen is resetten. Tevens resset hij welleens eens automatisch voordat windows is opgestart. Temperatuur van de processor is praktisch altijd zo'n 62 graden, zowel in windows als in spellen.

Iemand die mij kan helpen, want ik ben nu al erg lang bezig met dit probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Lees dit topic maar eens goed door. Er staan genoeg tips om hier wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ok dan... kheb een reply van Gigabyte gehad en vor de 7VRX-lieden is er nu de F3 bios.... ik ga hem nu updaten, en dalijk het resultaat

bios: http://www.gigabyte.com.tw/support/viakt333.htm#link7vrx

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 13:27 schreef Tutti-frutti het volgende:
ok dan... kheb een reply van Gigabyte gehad en vor de 7VRX-lieden is er nu de F3 bios.... ik ga hem nu updaten, en dalijk het resultaat

bios: http://www.gigabyte.com.tw/support/viakt333.htm#link7vrx
en nee hoor, probleem blijft, ik moet mijn vcore op 1,88 V houden voordat hij 3d wilt draaien :'(

kheb weer mail gestuurd naar gigabyte.. en ff kijken met wat ze nu komen... ik dnek toch maar een andere mobo of ti4400'tje te nemen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
tja als je hier in de buurt woont mag je bij mij ook wel ff je gf4 proberen, ben best nieuwsgierug, of ik het ook heb

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 14:04 schreef L3PrAcHauN het volgende:
tja als je hier in de buurt woont mag je bij mij ook wel ff je gf4 proberen, ben best nieuwsgierug, of ik het ook heb
ik woon in dordrecht :) Urk is een beetje ver ;)
Maar denk dat het maar een nieuwe vid kaart word.. heb btw mijn koeler nog eens opnieuw eopgedan, maar tempwaardes blijven extreem hoog

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 25 juni 2002 14:06 schreef Tutti-frutti het volgende:

Maar denk dat het maar een nieuwe vid kaart word.. heb btw mijn koeler nog eens opnieuw eopgedan, maar tempwaardes blijven extreem hoog
Je hebt nu de Asus Ti4400 ?
Zou dat dan veel uitmaken als een andere GF4 Ti4400 neemt? Volgens mij is je bord gewoon brak.

Maar als je sys met een V-Core van 1.88 stabiel loopt is er toch niets aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 14:06 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

toch zou het beste zijn als je ff jouw kaart op een ander goedlopend gigabyte bordje probeerd

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 14:54 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

toch zou het beste zijn als je ff jouw kaart op een ander goedlopend gigabyte bordje probeerd
nou de asus is gewoon dik in orde hoor, wnat die loopt super op een ander 266a bordje. Maar de combinatie 7vrx+v8440 is gwoon niet goed denk ik.

Waarom ik nu niet tevreden ben met een stabiel systeem op 1,88?
Een systeem hoort goed te lopen op de standaard waardes. Door deze aanpassing loopt mijn cputemperatuur met 10-12 graden op, ik heb dan liever een andere mobo/videokaart, dat wel werkt op de standaard voltages...
Mijn temperaturen kloppen ook voor geen meter, of als ze wel kloppen, dan gaat er toch echt iets mis. Met open kast is mijn system temp 45 (!!!) graden en cpu temp (1,88V) na stressen 68 graden (open kast, dicht: 72)!!!! MET EEN Zalman CNPS 5005CU+ en dun AS 3 laagje... dus lijkt me stug dat hij na 6 keer herplaatsen nog steeds niet goed heeft gezeten/zit ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 18:07 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

nou de asus is gewoon dik in orde hoor, wnat die loopt super op een ander 266a bordje. Maar de combinatie 7vrx+v8440 is gwoon niet goed denk ik.

Waarom ik nu niet tevreden ben met een stabiel systeem op 1,88?
Een systeem hoort goed te lopen op de standaard waardes. Door deze aanpassing loopt mijn cputemperatuur met 10-12 graden op, ik heb dan liever een andere mobo/videokaart, dat wel werkt op de standaard voltages...
Mijn temperaturen kloppen ook voor geen meter, of als ze wel kloppen, dan gaat er toch echt iets mis. Met open kast is mijn system temp 45 (!!!) graden en cpu temp (1,88V) na stressen 68 graden (open kast, dicht: 72)!!!! MET EEN Zalman CNPS 5005CU+ en dun AS 3 laagje... dus lijkt me stug dat hij na 6 keer herplaatsen nog steeds niet goed heeft gezeten/zit ;)
klopt... Nou om de een of andere reden is mijn systeem gewoon super stabiel met F4 bios en alles op ultra settings enzo :? Raar... Kennelijk een paar maandagochtend modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze net gevonden weet niet of hij werkt full raid voor de ga7vrxp f7.
http://www.braziliantech.com/files/Hardware/Motherboard/BIOS/GIGABYTE/
hij werkt hier goed stripe 8 nu hier, en snell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 19:25 schreef rene43 het volgende:
Heb deze net gevonden weet niet of hij werkt full raid voor de ga7vrxp f7.
http://www.braziliantech.com/files/Hardware/Motherboard/BIOS/GIGABYTE/
maareh schiet ik er ook mee op als ik die gebruik terwijl mijn raid nu met 2 maxtors ook goed werkt ?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm met die f7 bios heb ik 9000+ 3dmark punten ipv de 6700 :) *blij*

jammer dat hij nog steeds niet superstabiel is in winME. effe winXP proberen. kijken of die het wel behoorlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
om nou bijna 400 posts te lezen ;)

Is die temp sensor, die onder de socket zit, tegen de processor nou betrouwbaar, of scheelt hij behoorlijk wat?

Dus is de temp die hij doorgeeft ook daadwerkelijk de temperatuur, of geeft hij lager/hoger aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 21:57 schreef ThaNetRunner het volgende:
om nou bijna 400 posts te lezen ;)

Is die temp sensor, die onder de socket zit, tegen de processor nou betrouwbaar, of scheelt hij behoorlijk wat?

Dus is de temp die hij doorgeeft ook daadwerkelijk de temperatuur, of geeft hij lager/hoger aan
geeft veel te hoog aan, bij mij ten minste.... 72 graden!!! ... En bij mijn epox was het met vcore op 1,88 dan 48 graden!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:59 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

geeft veel te hoog aan, bij mij ten minste.... 72 graden... en bij mijn epox was het met vcore op 1,88 dan 48 graden!
ah want ik zit 54 idle.. en heb ondertussen tig 100den AMD's geassembleert, dus cooler zit er goed op, en ik denk dat een spire fridge rock een 1800+ wel lager ken houden dan 54 idle... case temp is nu 33 btw met case dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 22:00 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

ah want ik zit 54 idle.. en heb ondertussen tig 100den AMD's geassembleert, dus cooler zit er goed op, en ik denk dat een spire fridge rock een 1800+ wel lager ken houden dan 54 idle... case temp is nu 33 btw met case dicht...
casetemp met case open 42 graden, en dicht 51 graden... tja.. gigabyte, doe er wat aan

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 25 juni 2002 22:06 schreef Tutti-frutti het volgende:

casetemp met case open 42 graden, en dicht 51 graden... tja.. gigabyte, doe er wat aan
Haal een andere plank, want dit schiet niet op met dat bordje. Volgens mij klopt er gewoon iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Het lijkt me dat dit temperatuurprobleem met een biosupdate wel op te lossen valt... Het lijkt wel of hij verkeerd geijkt is als ik het zo lees!

Ik vind het nog steeds vreemd dat ze geen gebruik maken van die interne diode... het kost bijna niets voor ze en bij alle reviews maken ze er een aanmerking over! (dus major afknapper voor de nietdeskundige partikulier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Op woensdag 26 juni 2002 00:36 schreef Razorfist het volgende:
Het lijkt me dat dit temperatuurprobleem met een biosupdate wel op te lossen valt... Het lijkt wel of hij verkeerd geijkt is als ik het zo lees!

Ik vind het nog steeds vreemd dat ze geen gebruik maken van die interne diode... het kost bijna niets voor ze en bij alle reviews maken ze er een aanmerking over! (dus major afknapper voor de nietdeskundige partikulier)
Jah idd best wel raar... Nou ja die temperatuur kijk ik wel over heen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn switch van mijn dode k7t pro2 van MSI naar dit super bordje :D Nog geen lock-ups gehad ... Nog een F7 geprobeerd maar ik ga ff 2dagjes weg, komt wel eens. Ik kan tenminste nu met een gerust hart van huis met het idee dat er een stabiele pc thuis staat :D

Dat LOT # Ik moet dan mijn pc loshalen, ook dat doe ik dan donderdag wel even. Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 01:34 schreef Grinder het volgende:

[..]

Jah idd best wel raar... Nou ja die temperatuur kijk ik wel over heen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn switch van mijn dode k7t pro2 van MSI naar dit super bordje :D Nog geen lock-ups gehad ... Nog een F7 geprobeerd maar ik ga ff 2dagjes weg, komt wel eens. Ik kan tenminste nu met een gerust hart van huis met het idee dat er een stabiele pc thuis staat :D

Dat LOT # Ik moet dan mijn pc loshalen, ook dat doe ik dan donderdag wel even. Mzzl
lol ik geloof dat wij de enigsten zijn die dit een super bord vinden 8-)

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.