Probeer eens de vcore in de BIOS te verhogen met 7,5%. Doet hij het dan wel goed op 275/275?Op vrijdag 14 juni 2002 18:04 schreef Fraggler het volgende:
Is er al iemand die een oplossing voor zijn radeon 8500 @ 275/275 heeft gevonden?? Mijnes draait nu tot 270/270 stabiel. Ook krijg ik van die gekke flitsjes over mijn beeld als ik mijn FSB overclock.. Boven de 136 krijg ik dat.
Ook krijg ik hem niet stabiel @ 150Mhz met de laagste timings en maximale voltagesEn ik heb toch echt de echte pc2700 samsung modules erin zitten. Die nieuwste bios (F6) verhelpt ook niks.. Ik kan dan niet eens meer met de top performance op enabled opstarten, dan hangt ie meteen naar de ide detectie..
Verder draat het bord wel relax.. Alleen bij 3d loopt ie klote en overclocken wil niet lukken...
Ik heb hiervoor dus XP er opnieuw op moeten zetten, want CD-Roms en HDD's veranderen vindt Windows niet leuk. Ik had dit bericht nog niet gelezen van jou, maar was dus al zelf aan de slag gegaan.Op zaterdag 15 juni 2002 16:21 schreef Trouble het volgende:
Ik zou als ik jou was de hd's op een interface ide0 (dus een kabel) zetten.
en hetzelfde doen met de brander/dvd.
Qua performance zou je nergens last van mogen hebben, als je maar de snelste (over het algemeen de nieuwste) als master neerzet.
Dan kan je de promise chip disablen, daarnaast dient het de aanbeveling om als een apparaat de enige op een bus (kabel) is deze op master te zetten.
(Benchmarks volgen nog ben eerst nog even met de F6 bios bezig... had hem net stabiel met behoorlijk goede benchmarks...
Ik heb inderdaad de 2 HDD's aan 1 kabel op IDE0 gezet (of IDE1, de 1e iig.). De brander heb ik nu als slave en hij doet het perfect! 0% CPU-load tijdens het branden !! De DVD-Rom heb ik nog niet aangesloten, maar die kunnen inderdaad ook op dezelfde kabel waarschijnlijk. On-the-fly kan ik toch niet aangezien de DVD-Rom max. 24x is

Maar als ik de DVD-Rom aansluit, moet ik dan wel even de brander master maken?
En als ik het goed begrijp zijn de IDE3 en IDE4 speciaal voor als je RAID gebruikt ? Deze kan ik dan gewoon onbenut laten lijkt mij. RAID gebruik ik toch niet. (Ik zie de toegevoegde waarde er niet echt van).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ja heb ik al, ik heb alles al geprobeert... Zelfs AGP op 1x zetten werkt niet... Nee hij doet het helemaal niet meer boven de 270/270, dan hangt ie altijd...Op zaterdag 15 juni 2002 16:25 schreef PetePawlusmah het volgende:
[..]
Probeer eens de vcore in de BIOS te verhogen met 7,5%. Doet hij het dan wel goed op 275/275?
Ik ga echt niet wachten op een bios upgrade, nog een paar daagies wachten en dan ruil ik hem wel om... Dit is echt vette bagger
Verwijderd
test nu maar eens met sisoft naar de update geheugen loopt wel op 333 mhz.Op donderdag 13 juni 2002 21:03 schreef Smarron het volgende:
[..]
Ik zei nu wel leuk dat hij op CAS2 liep, maar heb dat in Windows nog niet echt opgezocht.
Ik las in een ander topic volgens mij over die advanced bios, hoe je daar inkomt. Ik zal eens zoeken.
Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 2.0-3-3CL 1CMD
Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 2.0-3-3CL 1CMD
Bank Interleave : 4-way
Speed : 2x 168MHz (336MHz data rate)
Multiplier : 1.25x
De overige twee ide ports zijn te gebruiken tbv raid configuraties (0,1 of 10?), maar je kan ook in je bios de promise op ATA zetten dan heb je gewoon 2 extra ide kanalen.
Echter als je maar 3 of 4 devices hebt zou ik ze gewoon uitzetten, dvd + cdwriter kan makkelijk op een controler.
Echter als je maar 3 of 4 devices hebt zou ik ze gewoon uitzetten, dvd + cdwriter kan makkelijk op een controler.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
oh man waar ben ik toch die hele tijd geweest 
ik heb die gigabyte nu al een lekker tijdje, ik denk in 2,5 maand nog maar 2 blauwe schermen, en 2 crashes (dmv OC) dus dit is het stabielste bordje wat ik ooit gehad heb, ik snap ook niet hoe iedereeen er zoveel probs mee kan hebben.
Ik draai trouwens ook al 2,5 maand op dezelfde OS (winxp prof) terwijl ik meestal om de maand windows wel moet reinstallen omdat alles verkloot is.
nieuwe pics van mijn gaming corner
http://home.hetnet.nl/~pbrands19/index.html

ik heb die gigabyte nu al een lekker tijdje, ik denk in 2,5 maand nog maar 2 blauwe schermen, en 2 crashes (dmv OC) dus dit is het stabielste bordje wat ik ooit gehad heb, ik snap ook niet hoe iedereeen er zoveel probs mee kan hebben.
Ik draai trouwens ook al 2,5 maand op dezelfde OS (winxp prof) terwijl ik meestal om de maand windows wel moet reinstallen omdat alles verkloot is.
nieuwe pics van mijn gaming corner
Zou het dan niet met een Geforce 4 proberen...waarschijnlijk krijg je dan net als de rest problemen.
Begin behoorlijk overtuigd te raken dat het toch te maken heeft met de voeding en met name de sterkte van de 3.3v & 5v rails.
Begin behoorlijk overtuigd te raken dat het toch te maken heeft met de voeding en met name de sterkte van de 3.3v & 5v rails.
Wat voor voeding heb je precies ? (er zijn 300W voedingen met sterke 3.3/5v rails)
Daarnaast heb je een Radeon en naar mijn weten verbruiken deze minder dan de GF4 kaarten.
Heb je nog voltages aangepast ?
Daarnaast heb je een Radeon en naar mijn weten verbruiken deze minder dan de GF4 kaarten.
Heb je nog voltages aangepast ?
Verwijderd
Over Voltage gesproken, in de BIOS staat 1,5 en 2,5 voor AGP en DDR. Da's leuk natuurlijk maar wat zijn eigenlijk de normale waarden hiervan?? Ik bedoel wat moet het voltage zijn voor een GeForce 3 in een AGP slot (zonder overclocken) en hoe veel spanning moet je eigenlijk hebben om een DDR-module aan de praat te krijgen.
Vooral de AGP benieuwd me want ik dacht dat dat slot 3.3 nodig had en die staat er absoluut niet bij
Vooral de AGP benieuwd me want ik dacht dat dat slot 3.3 nodig had en die staat er absoluut niet bij
Dank je... ga morgen toch maar ff een andere voeding halen.
Kan deze voeding wel gebruiken voor mijn server..die is ook een beetje low on juice
Hopelijk is dat meteen het einde van alle problemen.
Kan deze voeding wel gebruiken voor mijn server..die is ook een beetje low on juice
Hopelijk is dat meteen het einde van alle problemen.
Kijk niet naar het wattage van een voeding, kijk naar de +3.3 +5.0 volt lijn. Als deze boven de 200 watt is zit je goed. Je hebt voedingen van 400 watt die dit nog niet hebben. dus zoek naar specs van een voeding voor jem koopt.
de enermax 350 watt heeft dus maar 180 watt op de +3.3 +5.0 volt lijn. Macron 400 of de enermax 430 watt hebben wel 220 watt.
de voeding van silentpcshop.nl rules, 300 watt, kunnen 2 hd's in raid, sblive, XP 1800+, gf2, dvdrom, brander, tv-kaart. en dit schijnt nog perfect te lopen met deze voeding. deze heeft een +3.3 +5.0 volt lijn van 220 watt, en is even stil of nog stiller dan de zalman 300 watt voeding, echte aanrader dus.
de enermax 350 watt heeft dus maar 180 watt op de +3.3 +5.0 volt lijn. Macron 400 of de enermax 430 watt hebben wel 220 watt.
de voeding van silentpcshop.nl rules, 300 watt, kunnen 2 hd's in raid, sblive, XP 1800+, gf2, dvdrom, brander, tv-kaart. en dit schijnt nog perfect te lopen met deze voeding. deze heeft een +3.3 +5.0 volt lijn van 220 watt, en is even stil of nog stiller dan de zalman 300 watt voeding, echte aanrader dus.
Ik heb even de nieuwste versie van SiSoft Sandra gebruikt en hij loopt inderdaad volgens het proggie op 333Mhz.Op zaterdag 15 juni 2002 21:55 schreef rene43 het volgende:
test nu maar eens met sisoft naar de update geheugen loopt wel op 333 mhz.
Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 2.0-3-3CL 1CMD
Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 2.0-3-3CL 1CMD
Bank Interleave : 4-way
Speed : 2x 168MHz (336MHz data rate)
Multiplier : 1.25x
Met de 2001 versie zag hij hem als 266Mhz. De scores zijn niet echt superhoog, maar gewoon vergelijkbaar met 266Mhz geheugen.
Verwijderd
Als je twee HD's op de eerste IDE controller hangt als master en slave en beide schijven hebben dezelfde ATA waarde dan presteren ze gewoon op full speed
Mijn Maxtor is ATA133 en mijn IBM is ATA100, maar ze zijn beiden supersnel! De Maxtor haalt rond de 40Mb/sec en de IBM 33MB/sec met NeroOp maandag 17 juni 2002 03:35 schreef A.Jansen het volgende:
Als je twee HD's op de eerste IDE controller hangt als master en slave en beide schijven hebben dezelfde ATA waarde dan presteren ze gewoon op full speed
(Nero->File->Preferences->Cache->Test all drive speeds)
[off-topic]
De Maxtor (liquid) is btw echt veel stiller dan de IBM!

[/off-topic]
Op maandag 17 juni 2002 09:05 schreef Smarron het volgende:
[..]
Mijn Maxtor is ATA133 en mijn IBM is ATA100, maar ze zijn beiden supersnel! De Maxtor haalt rond de 40Mb/sec en de IBM 33MB/sec met NeroGeen RAID natuurlijk.
(Nero->File->Preferences->Cache->Test all drive speeds)
[off-topic]
De Maxtor (liquid) is btw echt veel stiller dan de IBM!
[/off-topic]
Verwijderd
Ok hier gaan we.
Ik heb recent een nieuw systeem bijmekaar gekocht.
Gainward G4 4200
AMD Athlon 1800+
Maxtor 80GB ATA133 Liquied Bearing
PC333 512MB Samsung
en me ellende denk ik
het Gigabyte GA-7VRX mobo.
Nou hier me probleem, toen ik de mobo ingebouwd had en alleen de HD cdrom en de g4 aangesloten had begon die al te mekkeren.
Hij wou niet installeren (Duron 1 giga zat erin) nou leuk en aardig toch maar doorammen en kijken, na beetje geknoei heb ik het bios maar beetje veranderd.
Ok dat liep net nog goed genoeg om wat te doen.
Maar toen ik de 1800+ erin deed wou die niet opstarten maakte een freeze na de andere in windows98/xp.
Ik heb toen gedacht dat het aan de via en nvidia drivers zou kunnen liggen, naaa denk hut niet want ik heb nu me vorige mobo derin en dat loop goed
In spellen gaf ie btw ook wel eens een grafische fout en in GTA3 deed ie rare timeouts (soort schoken) en opeens freeze.
In SOF2 schok schok freeze. Naaaa echt gek
Opeens kon ik windows niet eens meer installeren.
Zelfs na de bios update te doe (F2) deed die NIX goed.
Het bios begon, aan begin, te knipperen en toen kon je wat instellen.
Mensen ik snap der nix meer van ik ben zo boos geworden dat ik het mobo het raam uit wou gooien. Ik heb de leverancier gemaild (Funcomputer) dat ik me geld terug will.
Ik was 3 dagen bezig van 9:00 t/m 18:00 elke dag.
Ik kon helemaal geen oorzaak vinden.
Ik d8 zelfs dat me AMD stuk zou zijn :\ lijk ook niet.
Ik heb wel een 300 W voeding maar het lijkt me stug dat dat de oorzaak is
Weet iemand hier iets mee ? Want de mobo is er nog en ik will het nog wel eens proberen. Of is het toch de voeding ???????????
Gainward G4 4200
AMD Athlon 1800+
PC333 512MB Samsung
en me ellende denk ik
Nou hier me probleem, toen ik de mobo ingebouwd had en alleen de HD cdrom en de g4 aangesloten had begon die al te mekkeren.
Hij wou niet installeren (Duron 1 giga zat erin) nou leuk en aardig toch maar doorammen en kijken, na beetje geknoei heb ik het bios maar beetje veranderd.
Maar toen ik de 1800+ erin deed wou die niet opstarten maakte een freeze na de andere in windows98/xp.
Ik heb toen gedacht dat het aan de via en nvidia drivers zou kunnen liggen, naaa denk hut niet want ik heb nu me vorige mobo derin en dat loop goed
In spellen gaf ie btw ook wel eens een grafische fout en in GTA3 deed ie rare timeouts (soort schoken) en opeens freeze.
Mensen ik snap der nix meer van ik ben zo boos geworden dat ik het mobo het raam uit wou gooien. Ik heb de leverancier gemaild (Funcomputer) dat ik me geld terug will.
Weet iemand hier iets mee ? Want de mobo is er nog en ik will het nog wel eens proberen. Of is het toch de voeding ???????????
Wat ik uit andere reacties opmaak, kan het alsnog aan de voeding liggen. Een 300watt hoeft niet per se hetzelfde te zijn als een 300watt: Ik weet het ook niet precies uit te leggen, maar bepaalde 300watt voedingen geven max. 180watt uit aan CPU en VGA-kaart, terwijl Gigabyte in een artikel zegt dat dit de oorzaak kan zijn (De GF4 Ti-xxxx) dus, want die combo (Zoals je al zei, van een Duron naar een XP) heeft iets van 200watt nodig. De XP vraagt meer stroom namelijk. Tot zover de voeding (en wat ik er van weet, anderen hier weten het beter dan ik).Op maandag 17 juni 2002 09:20 schreef Specka het volgende:
Ok hier gaan we.
Gainward G4 4200
AMD Athlon 1800+
PC333 512MB Samsung
en me ellende denk ik
Wat het ook kan zijn, zijn de biosinstellingen. Kun je precies even op een rijtje zetten welke settings je hebt?
Kijk btw even naar de voltages en post die ook.
Op je voeding (en anders als je een "merk" voeding heb staan de gegevens op hun website.Op maandag 17 juni 2002 10:00 schreef Smarron het volgende:
[..]
Wat ik uit andere reacties opmaak, kan het alsnog aan de voeding liggen. Een 300watt hoeft niet per se hetzelfde te zijn als een 300watt: Ik weet het ook niet precies uit te leggen, maar bepaalde 300watt voedingen geven max. 180watt uit aan CPU en VGA-kaart, terwijl Gigabyte in een artikel zegt dat dit de oorzaak kan zijn (De GF4 Ti-xxxx) dus, want die combo (Zoals je al zei, van een Duron naar een XP) heeft iets van 200watt nodig. De XP vraagt meer stroom namelijk. Tot zover de voeding (en wat ik er van weet, anderen hier weten het beter dan ik).
Wat het ook kan zijn, zijn de biosinstellingen. Kun je precies even op een rijtje zetten welke settings je hebt?
Kijk btw even naar de voltages en post die ook.
Ikzelf heb een 300Watt Macron, maar met een 14Watt 3.3v line wat waarschijnlijk de veroorzaker is.
Mijn voltages schommelen, echter mijn -5v & -12v liggen enorm laag... en komen niet eens in de buurt van 5 & 12.
Bij het installeren van een oude grafische kaart komen ze veel beter in de buurt. (-12v komt rond de -4.8 & -5v tot -3.4)
Ps Je kan zien of je de goede versie hebt door op je paralelle poort te kijken en het laatste teken bij LOT # moet een "E" zijn.
Is het geen E dan adviseert Gigabyte je het bord terug te sturen en passen ze het aan voor je.
ik snap het niet erg, ik heb een goedkoop voedinkje, met ik geloof 140W op 3.3v & 5v lijn
zie hier
http://www.nexfan.com/39/303.htm?688
ik heb best veel hardware
zie hier
en toch draait alles als een tiet
zie hier
http://www.nexfan.com/39/303.htm?688
ik heb best veel hardware
zie hier
en toch draait alles als een tiet
Nice specs 
Vervang je videokaart voor een Geforce 4 en je zal zien dat het ineens loopt als een heel ander lichaamsdeel.
Je hebt idd redelijk wat hardware erin zitten...maar het meeste gebruikt de 12v rail... het is juist de 3.3v rail die problemen geeft.
Vervang je videokaart voor een Geforce 4 en je zal zien dat het ineens loopt als een heel ander lichaamsdeel.
Je hebt idd redelijk wat hardware erin zitten...maar het meeste gebruikt de 12v rail... het is juist de 3.3v rail die problemen geeft.
Verwijderd
Ik snap dat rail ding niet 
Ben ook maar een simple mens.
Kijk ik heb gistern een nieuwe voeding gehaald, dat was nog me enigste hoop.
Na naar twee keer opstarten "FREEZE"
Agp x2 precies 27min GTA3 gespeeld.
hehe tjonge waarom moet alles soms zo verdoem *** gaan ?
Ik heb een Maxpower voeding gehaald ver. 2.03 ATX 12V
PX-350W
Ik lees opeens iets waar ik even nix meer van snap,
CPU >> 200/266 MHZ FSB and DDR Bus speeds.
RAM >> Supports PC1600/PC2100/PC2700
Maar PC2700 is toch 333 MHZ ?????????????
Hehe dus in weze moet die dan alleen 266 aan geven, ook in sissandra. Omdat het niet anders is, en als je dan het geheuge op 333MHZ zet dan werkt dat dus niet meer, toch ?
Dit word steeds gekker!
PX-350W
Hehe dus in weze moet die dan alleen 266 aan geven, ook in sissandra. Omdat het niet anders is, en als je dan het geheuge op 333MHZ zet dan werkt dat dus niet meer, toch ?
Dit word steeds gekker!
Je geheugen is toch 333Mhz? Dan geeft hij dat ook aan in SiSoft. Je hebt er weinig aan, omdat de XP's inderdaad op 266Mhz lopen.Op dinsdag 18 juni 2002 07:55 schreef Specka het volgende:
PX-350W
Dit word steeds gekker!
Op je voeding staan een aantal voltages (oa 3.3v, 5v & 12v)Op dinsdag 18 juni 2002 07:55 schreef Specka het volgende:
Dat is een 'rail' (ie de 3.3v rail)
Je cpu & insteekkaarten maken voornamelijk gebruik van de 3.3v.
Harddisk/cdroms e.d. van de 12v.
Net zoals met de stopcontacten thuis kan je niet zo maar alles er in prikken en aanzetten want dan slaan je stoppen door. Wat komt doordat er onvoldoende capaciteit is.
Ik ben niet bekend met het merk Maxpower, maar kijk eens of er een waarde staat (Watts) voor de 3.3v+5v totaal is dit tenminste 200Watt dan zit je goed.Kijk ik heb gistern een nieuwe voeding gehaald, dat was nog me enigste hoop.
PX-350W
(staat de waarde niet vermeldt dan kan je die zelf uitrekenen met de formule v * A = W (of te wel 3.3 * 20 = 66 Watt als je 3.3v een Amperage heeft van 20A)
PC2700 is idd 333 mhz (tenminste 2x166)Ik lees opeens iets waar ik even nix meer van snap,
Dit word steeds gekker!
Sandra (8.59) ondersteunt geen 333mhz nog, die neemt de FSB en doet die x2 vandaar het verschil (zat ik eerst ook mee)
Geloof dat het verschil zo'n 3% is, echter als je je XP wil overclocken is het natuurlijk ideaal, want je geheugen kan het makkelijk aanOp dinsdag 18 juni 2002 16:35 schreef Smarron het volgende:
[..]
Je geheugen is toch 333Mhz? Dan geeft hij dat ook aan in SiSoft. Je hebt er weinig aan, omdat de XP's inderdaad op 266Mhz lopen.
Verwijderd
perfect bord maar 1 ding is iri
namenlijk dat je raid controller er zo lang over doet voor die je schijf vind, dat is bij een msi kt3utra aru wel anders
namenlijk dat je raid controller er zo lang over doet voor die je schijf vind, dat is bij een msi kt3utra aru wel anders
Lees eerst eens de uitleg op www.Storagereview.com door en kom dan eens met een mening.Op maandag 17 juni 2002 03:35 schreef A.Jansen het volgende:
Ga het niet voor je doen, ben er geweest en weet dus dat ook met een cdrom/writer je HDD op full-speed zal draaien.
Het tijdperk dat de pio-mode van je cdrom de HDD vertraagde ligt al ver achter ons.
Kom eens onder die steen vandaan

ps: Nero is zeker ook gek als ze aanbevelen om de cdrom/writer op aparte channels als slave achter de hdd's te zetten ?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Heb als brander een plexwriter 12/4/32 op een scsi kaart staan een cd rom op ide 2 als master en veder niks op de ide en branden doe ik met de software van xp iso en muziek nog niet een cd vekloot.En wat moet ik van die url zegen weet het ook gaat allemaal te snel voor mijn.
Dat is makkelijk na te gaan... na een freeze/crash meteen rebooten en de bios in om de waardes te bekijken.Op woensdag 19 juni 2002 09:49 schreef Fuzzy_slipperz het volgende:
mijn 7vrxp bevriest ook af en toe 1 /2 keer per dag
ik denk dat het aan de koeling ligt
Zijn die <=70 graden dan is het niet de koeling.
Ik heb zojuist ook dit moederbord gekocht en hij zit mijn Athlon 1800+ als een 1150 mhz processor. Ik ken deze BIOS die bij dit moederbord is geleverd niet echt en zou willen vragen hoe ik hem weer op 1533 mhz kan laten lopen. Reageer maar.
Bronx, je moet met een switch je fsb van 100 (standaard) naar 133 zetten. Check je manual voor de locatie van de switch.
Inderdaad. Die is duidelijk op het mobo zichtbaar. Dan even in de bios instellen en hij loopt op de goede snelheid.Op woensdag 19 juni 2002 16:03 schreef AgeOfPanic het volgende:
Bronx, je moet met een switch je fsb van 100 (standaard) naar 133 zetten. Check je manual voor de locatie van de switch.
Loopt hij verder wel stabiel enzo?
Ik wil wel helpen.Op woensdag 19 juni 2002 15:58 schreef BronX het volgende:
Ik heb zojuist ook dit moederbord gekocht en hij zit mijn Athlon 1800+ als een 1150 mhz processor. Ik ken deze BIOS die bij dit moederbord is geleverd niet echt en zou willen vragen hoe ik hem weer op 1533 mhz kan laten lopen. Reageer maar.
Je moet je FSB dus op 133 zetten net als de gast hierboven zecht.
Had wouter eerst ook last van bij die MSI.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
7VRXP met 333mhz geheugen (dane-elec met samsung chips). In bios op 333mhz, cas2 en 1T... Waarom ziet Sisoft Sandra het als 266 geheugen?? Op de chips kan ik verder ook geen cas of mhz zien, staan alleen type nummers op.
Wrom krijg ik em niet op 333?
Ik denk dat Sandra de FSB uitleest, en die is idd 266 MHz. Het geheugen draait wel op 333 MHz.Op woensdag 19 juni 2002 21:03 schreef Soesje het volgende:
7VRXP met 333mhz geheugen (dane-elec met samsung chips). In bios op 333mhz, cas2 en 1T... Waarom ziet Sisoft Sandra het als 266 geheugen?? Op de chips kan ik verder ook geen cas of mhz zien, staan alleen type nummers op.
zie ook het topic wat ik net opende:
[topic=529368/1/50]
onder fsb staat 133, duidelijk onder memory staat 2x 134... en Cas3... Heb ik geen 2700 geheugen erin zitten ofzo? zijn er andere proggies om dit te testen?Op woensdag 19 juni 2002 21:12 schreef Platypussy het volgende:
[..]
Ik denk dat Sandra de FSB uitleest, en die is idd 266 MHz. Het geheugen draait wel op 333 MHz.
zie ook het topic wat ik net opende:
[topic=529368/1/50]
Zow.. ik meng me eens in het gesprek
Ik heb sinds een weekje een 7VRXP...
Ik moet zeggen na een weekje kloten met biosversie F6 ben ik nu weer terug op versie F4 en ik moet zeggen dat ik nu minder 'spontane vastlopers' heb.
Alles lijkt te werken, alleen doet ook mijn raidcontroller het nog steeds niet goed. Opstarten van een raid 0 array bestaande uit twee maxtor UDMA5 7200RPM 20 Gb schijven gebeurt gewoonweg niet. de array functioneert wel binnen windows (als er van een andere schijf wordt opgestart...) Als ik mijn andere Promise fasttrack 100 in een pci-slot steek wil het wel werken.
Ik snap het echt niet, ik dacht dat het aan irq problemen lag, maar die zijn sinds de terugschakeling naar bios F4 niet meer voorgekomen...
geheugen en proc doen het goed in Sisoft Sandra, maar schijfprestaties zijn niet hoog, zeker niet van de raid schijf die net zo snel is als een gewone maxtor UDMA 100 7200 schijf... waar windows nu op staat...
Ik moet zeggen na een weekje kloten met biosversie F6 ben ik nu weer terug op versie F4 en ik moet zeggen dat ik nu minder 'spontane vastlopers' heb.
Alles lijkt te werken, alleen doet ook mijn raidcontroller het nog steeds niet goed. Opstarten van een raid 0 array bestaande uit twee maxtor UDMA5 7200RPM 20 Gb schijven gebeurt gewoonweg niet. de array functioneert wel binnen windows (als er van een andere schijf wordt opgestart...) Als ik mijn andere Promise fasttrack 100 in een pci-slot steek wil het wel werken.
Ik snap het echt niet, ik dacht dat het aan irq problemen lag, maar die zijn sinds de terugschakeling naar bios F4 niet meer voorgekomen...
geheugen en proc doen het goed in Sisoft Sandra, maar schijfprestaties zijn niet hoog, zeker niet van de raid schijf die net zo snel is als een gewone maxtor UDMA 100 7200 schijf... waar windows nu op staat...
X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090
Verwijderd
Kan tot nu toe nog geen mening geven,..
heb zinds maandag dit bordje,.. alleen hij doet niets. Denk dat de processor of het geheugen de pijp uit is,... afgaande op de geweldige reacties van iedereen hierzo.
Dus,..
Ik hoop volgende week dit plankje goed aan het draaien te hebben,.. maar nu baal ik ff ontzettend.
heb zinds maandag dit bordje,.. alleen hij doet niets. Denk dat de processor of het geheugen de pijp uit is,... afgaande op de geweldige reacties van iedereen hierzo.
Dus,..
Ik hoop volgende week dit plankje goed aan het draaien te hebben,.. maar nu baal ik ff ontzettend.
Verwijderd
/me heb er 1 besteld 
nou nog wachten tot die er is
btw maakt het nou veel uit aangezien ik geen RAID ga draaien als ik de Promise Ata133 controller use voor een harddisk of gewoon de ata100 voor mun 80 gig maxtor?
btw maakt het nou veel uit aangezien ik geen RAID ga draaien als ik de Promise Ata133 controller use voor een harddisk of gewoon de ata100 voor mun 80 gig maxtor?
oke mensen...
had vandaag het bord binnen vooreen vriend van mij... had geen zin om die cooler erzelf op te zetten dus had ik daar laten doen, na enige vertraging (met nederlandse pakket dienst) kwam hte binnen, ik dacht en hij ook trouwens ah eindelijk me computer, oke kast eerst eruit... hdtjes inbouwen. enz enz/...
Ik opende het mobo doosje, zie ik daar de cooler schuin erop staan, ik dacht naja ken gebeuren,
ik haalhem eruit, zie ik dus dat er een lipje gebroken is van de socket...dus ik pak andere cooler erbij, die er wel oppaste namelijk via andere pinnetjes...
ik alles aangeslote... proc zag er heel uit trouwens...
gaat ie NIET aan. 1seconde cpufan draaien, en weeer uit..
ik proc eruit halen, en cooler ook. zet hem aan, en ja hoor cpufan blijft draaien...
dus dat is mooi een kapot mobo(pinnetje) en een AMDXp 2000+
me dag kan niet meer stuk..
Verder ben ik zelf trouwens wel tevreden met het moederbord, maar dat had ik al eerder gezegt in de topic, maar wou dus alleen ffies mededelen dat de lipjes dus of heel slap zijn, of niet Nederlandse pakket dienst bestendig zijn
had vandaag het bord binnen vooreen vriend van mij... had geen zin om die cooler erzelf op te zetten dus had ik daar laten doen, na enige vertraging (met nederlandse pakket dienst) kwam hte binnen, ik dacht en hij ook trouwens ah eindelijk me computer, oke kast eerst eruit... hdtjes inbouwen. enz enz/...
Ik opende het mobo doosje, zie ik daar de cooler schuin erop staan, ik dacht naja ken gebeuren,
ik haalhem eruit, zie ik dus dat er een lipje gebroken is van de socket...dus ik pak andere cooler erbij, die er wel oppaste namelijk via andere pinnetjes...
ik proc eruit halen, en cooler ook. zet hem aan, en ja hoor cpufan blijft draaien...
dus dat is mooi een kapot mobo(pinnetje) en een AMDXp 2000+
Verder ben ik zelf trouwens wel tevreden met het moederbord, maar dat had ik al eerder gezegt in de topic, maar wou dus alleen ffies mededelen dat de lipjes dus of heel slap zijn, of niet Nederlandse pakket dienst bestendig zijn
de IDE0 en 1 zijn ook ATA133, die onboard raid controller ken je uitzettenOp donderdag 20 juni 2002 00:23 schreef Dannyke het volgende:
/me heb er 1 besteld
En ik zal je zeggen, je hebt er geen spijt van als je dit koopt
Trouwens wat mij opviel. bij de pci sloten.. staat er
100mhz>33.3 66.6
133>33.3 66.6
166 33.3 66.6
200>33.3 66.6
dat is dus PCI en AGP speed...@bijvoorbeeld 200Mhz FSB... alleen er zitten geen jumper oid voor jammer genoeg
Verwijderd
Daarom heb je er ook 3 ofzo?Op donderdag 20 juni 2002 00:31 schreef ThaNetRunner het volgende:
oke mensen...
dus dat is mooi een kapot mobo(pinnetje) en een AMDXp 2000+me dag kan niet meer stuk..
goede koeler maakt toch meestal van 2 of 3 lipjes per side gebruik?
dat dacht ik dus ook van deze cooler (spire) maar hij gebruik er maar 2, en nu is de kant van de AGP dat lipje afgebroken.. maarja dat ding stuur ik weer terugOp donderdag 20 juni 2002 00:32 schreef Dannyke het volgende:
[..]
Daarom heb je er ook 3 ofzo?
goede koeler maakt toch meestal van 2 of 3 lipjes per side gebruik?
Als je de allerlaatste update binnenhaalt van SiSoft Sandra, zie je dat he geheugen wel op 333Mhz loopt.Op woensdag 19 juni 2002 21:25 schreef Soesje het volgende:
onder fsb staat 133, duidelijk onder memory staat 2x 134... en Cas3... Heb ik geen 2700 geheugen erin zitten ofzo? zijn er andere proggies om dit te testen?
Hoe reset ik de BIOS. Ik heb namelijk Onboard IDE per ongeluk uitgeschakeld en nu start hij niet meer op. Ik heb al in he boekje gekeken van het moederbord en daar staat (blz.24) dat je twee pinnetjes emt elkaar moet verbinden. Alleen hoe doe ik dat? Ik heb niet meer zo'n klein doorverbindding (of is dat een jumper)?
batterij eruit?
bios reset jumpertje omzetten?
Wupsje
PS Staat in je boekje..
Download anders de manual van http://www.giga-byte.com
bios reset jumpertje omzetten?
Wupsje
PS Staat in je boekje..
Download anders de manual van http://www.giga-byte.com
Ja, ik heb het over dat BIOS jumpertje alleen je moet er een bepaald verbindingje op zetten en zo'n ding heb ik niet meer. Het is zo'n heel klein doorlinkapparaatje voor twee van die ijzeren staafjes.
Hij doet het alweer.
Alleen heb ik natuurlijk weer een nieuw probleem nu en dat is... De computer boot en doet alles goed, maar zo gauw ik een programma wil openen of bijvoorbeeld 3D Mark 2001 SE wil laden dan is hij al gauw een halve minuut bezig. Alle 3D applicaties lopen supersloom terwijl ik een Athlon XP 1800+ en een GeForce 4 Ti4200 heb en dit nieuwe moederbord. Ik weet niet of dit een veel voorkomend probleem is, maar ik zit er nu al twee dagen mee.
EN ik wordt er een beetje moe van. NEED HELP!!!
is ene bekend probleem. ff goed zoeken.Op donderdag 20 juni 2002 09:11 schreef BronX het volgende:
Hij doet het alweer.Alleen heb ik natuurlijk weer een nieuw probleem nu en dat is... De computer boot en doet alles goed, maar zo gauw ik een programma wil openen of bijvoorbeeld 3D Mark 2001 SE wil laden dan is hij al gauw een halve minuut bezig. Alle 3D applicaties lopen supersloom terwijl ik een Athlon XP 1800+ en een GeForce 4 Ti4200 heb en dit nieuwe moederbord. Ik weet niet of dit een veel voorkomend probleem is, maar ik zit er nu al twee dagen mee.
EN ik wordt er een beetje moe van. NEED HELP!!!
Multimonitor is relax :P
dat er problemen mee zijn, volgens mij wel. met de asus a7v333 hebben ook mensen soortgelijk probleem. ik weet niet of er een oplossing is.Op donderdag 20 juni 2002 09:15 schreef BronX het volgende:
In dit topic?
* NexuZ heeft het gehad met de Gigabyte 7VRXP en gaat hem ruilen voor een A7V333 en als die ook blijft kl*ten dan vliegt mijn PC uit het raam.
Op donderdag 20 juni 2002 11:19 schreef BronX het volgende:
* Vorkie heeft het gehad met de Gigabyte 7VRXP en gaat hem ruilen voor een A7V333 en als die ook blijft kl*ten dan vliegt mijn PC uit het raam.

met die zijn alleen maar meer problemen met een Geforce 4, maarja, wat jij wilt
Verwijderd
hi zoals ik eerder schreef had ik wat bevries problemen
een van ons zij toen dat beneden de 70 graden je je geen zorgen hoefde te maken over hitte
ok wat zou dan het euvel kunnen zijn
ik draai w2k en ik heb de volgende troep
samsung ddr 256 pc2700
AMD XP 1800+
maxtor schijven 10 op 5400 en een 30 op 7200
OEM geforce 2 64mb gts
hij wordt op een mooie zonnige zomerdag 57-60 graden
en het systeem zit op 43 graden
het is nog niet extreem vervelend maar het moet niet telang duren voordat dit opgelost is anders ga ik terug ermee
een van ons zij toen dat beneden de 70 graden je je geen zorgen hoefde te maken over hitte
samsung ddr 256 pc2700
AMD XP 1800+
OEM geforce 2 64mb gts
het is nog niet extreem vervelend maar het moet niet telang duren voordat dit opgelost is anders ga ik terug ermee
Als jullie problemen hebben met het moederbord, vermeldt dan AUB ook de revision, te vinden op moederbord, en ook de biosversie,
Er is in het geval van de Geforce 4 nog een derde gegeven nodig het LOT # (laatste teken) alles voor de E is niet "optimized" en kan problemen geven met een GF4.
Op dit moment zijn er GF4 issues met de volgende BIOS :
F4
F6
F7e (Beta)
Een goede powersupply en het uppen van voltages in de bios geeft de meeste mensen een stabiel, maar behoorlijk warm systeem.
(De meeste mensen dienen de vcore op +7.5% of zelfs +10% te zetten en AGP op 1.6v, memory varieert van 2.5v tot 2.7v)
Op dit moment zijn er GF4 issues met de volgende BIOS :
F4
F6
F7e (Beta)
Een goede powersupply en het uppen van voltages in de bios geeft de meeste mensen een stabiel, maar behoorlijk warm systeem.
(De meeste mensen dienen de vcore op +7.5% of zelfs +10% te zetten en AGP op 1.6v, memory varieert van 2.5v tot 2.7v)
< IK WEET DAT ER HIER WAT DUBBEL POSTS IN KUNNEN ZITTEN >
Ik heb het mobotje al in mijn PC zitten maar ik wacht nog op de koeling en voeding van mijn pc voordat ik met mijn XP1900+ aan de gang kan. NU zit er in + STABIEL:
AMD800
Gigabyte 7VRXP REV 1.1 met BIOS F4
512 MB DDR333 SAMNSUNG PC2700
Leadtek Geforce 4 ti4400
en een heleboel meer zooi
Ik draai op AGP x4, Fastwrites UIT (dit gaf me denk ik wel 1x een vastloper toen ik fastwrites nog aan had), geheugen draait volgens BIOS op T1 command, CAS 2 en DDR333..
Tja voorderest heb ik onboard sound geactiveerd (was wel klote, ik had een (nu dode) MSI k7t pro2 met onboard sound+ versterker, en deze heeft dus GEEN versterken). Ook heb ik Onboard LAN geactiveerd..
Ik ben nu harddrives aan het backuppen enzo om de RAID te gaan activeren als RAID-0, maar dan wil ik wel eerst ff heel zeker weten dat ik er nog geen belangrijke data op heb staan...
Nah ja ik kan pas echt oordelen met mijn nieuwe AMD xp1900+ erop en een nieuwe stabiele voeding, maar naar mijn idee is dit een echt TOP plankie. Stukken beter dan die onstabiele rotzooi van msi in ieder geval, want met dat plankie heb ik me toch problemen gehad..
Ik ben verkoop PCs, en na allemaal ellende met MSI heb ik nu de turn gemaakt naar gigabyte: Snel, Stabiel en goedkoop! Wat wil je nog meer... Maar ja ik lees dit elke dag ff goed door, want die probleempjes van sommigen is niet echt leuk..
Twee tips uit ervaring..:
-Voeding: Een voeding van 350W is niet per definitie een STABIELE voeding.. Koop een MERK voeding, want veel problemen komen door voeding.. Zeker die geforce kaarten houden niet echt van schommelende voltages..
-Geheugen: KOOP als je DDR geheugen erop prikt MERK geheugen. Ga niet met OEM rotzooi zitten morren. Als je een beetje goed kijkt kost merk geheugen niet zoveel meer, en DDR bankjes worden veel beter geslikt door het mobo als het merk geheugen is... Ik bouwde MSI plankies, en als ik er OEM geheugen op deed en timings zo instelde als dat geheugen zou moeten kunnen liep de Windows XP installatie ALTIJD vast. Dus mocht je daar problemen mee hebben, stel die geheugen instellingen even laag in om te testen of je wel kunt installen, is dat het geval kun je beter MERK geheugen kopen..
(nou een beredenering, maar kan een hele domme zijn)
AGP VOLTAGE: Stel als je dat voltage verhoogt, als dan dat voltage schommelt zou het dal-voltage nog steeds genoeg zijn om de kaart van genoeg voltage te voorzien. Kortom indirect als je je voltage zou moeten verhogen zou dat kunnen zijn dat je teveel schommelingen hebt, en valt het weer te verwijten aan je voeding.
Ik heb het mobotje al in mijn PC zitten maar ik wacht nog op de koeling en voeding van mijn pc voordat ik met mijn XP1900+ aan de gang kan. NU zit er in + STABIEL:
AMD800
Gigabyte 7VRXP REV 1.1 met BIOS F4
512 MB DDR333 SAMNSUNG PC2700
Leadtek Geforce 4 ti4400
en een heleboel meer zooi
Ik draai op AGP x4, Fastwrites UIT (dit gaf me denk ik wel 1x een vastloper toen ik fastwrites nog aan had), geheugen draait volgens BIOS op T1 command, CAS 2 en DDR333..
Tja voorderest heb ik onboard sound geactiveerd (was wel klote, ik had een (nu dode) MSI k7t pro2 met onboard sound+ versterker, en deze heeft dus GEEN versterken). Ook heb ik Onboard LAN geactiveerd..
Ik ben nu harddrives aan het backuppen enzo om de RAID te gaan activeren als RAID-0, maar dan wil ik wel eerst ff heel zeker weten dat ik er nog geen belangrijke data op heb staan...
Nah ja ik kan pas echt oordelen met mijn nieuwe AMD xp1900+ erop en een nieuwe stabiele voeding, maar naar mijn idee is dit een echt TOP plankie. Stukken beter dan die onstabiele rotzooi van msi in ieder geval, want met dat plankie heb ik me toch problemen gehad..
Ik ben verkoop PCs, en na allemaal ellende met MSI heb ik nu de turn gemaakt naar gigabyte: Snel, Stabiel en goedkoop! Wat wil je nog meer... Maar ja ik lees dit elke dag ff goed door, want die probleempjes van sommigen is niet echt leuk..
Twee tips uit ervaring..:
-Voeding: Een voeding van 350W is niet per definitie een STABIELE voeding.. Koop een MERK voeding, want veel problemen komen door voeding.. Zeker die geforce kaarten houden niet echt van schommelende voltages..
-Geheugen: KOOP als je DDR geheugen erop prikt MERK geheugen. Ga niet met OEM rotzooi zitten morren. Als je een beetje goed kijkt kost merk geheugen niet zoveel meer, en DDR bankjes worden veel beter geslikt door het mobo als het merk geheugen is... Ik bouwde MSI plankies, en als ik er OEM geheugen op deed en timings zo instelde als dat geheugen zou moeten kunnen liep de Windows XP installatie ALTIJD vast. Dus mocht je daar problemen mee hebben, stel die geheugen instellingen even laag in om te testen of je wel kunt installen, is dat het geval kun je beter MERK geheugen kopen..
(nou een beredenering, maar kan een hele domme zijn)
AGP VOLTAGE: Stel als je dat voltage verhoogt, als dan dat voltage schommelt zou het dal-voltage nog steeds genoeg zijn om de kaart van genoeg voltage te voorzien. Kortom indirect als je je voltage zou moeten verhogen zou dat kunnen zijn dat je teveel schommelingen hebt, en valt het weer te verwijten aan je voeding.
ik hoor van die a7v333 nog veel meer klachtenOp donderdag 20 juni 2002 11:19 schreef BronX het volgende:
* MeIsTwisted heeft het gehad met de Gigabyte 7VRXP en gaat hem ruilen voor een A7V333 en als die ook blijft kl*ten dan vliegt mijn PC uit het raam.
De Gigabyte geeft bij iedereen hogere temps. aan. Mijn temp staat op max. 60, terwijl hij in mijn andere plank niet boven e 45 uitkwam. Ik zou er 10 graden aftrekken om een reelere temp. te krijgen.Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Fuzzy_slipperz het volgende:
hi zoals ik eerder schreef had ik wat bevries problemen
samsung ddr 256 pc2700
AMD XP 1800+
OEM geforce 2 64mb gts
Ook de temp. van je case. Was bij mij nooit boven de 30, nu staat hij op 41. Lekker vaag.
Dus beschouw het als een verkeerde weergave van de temp. vanwege die interne diode.
ik heb mijn gigabyte al een hele tijd, en heb ook al andere biossen
geprobeerd , ik had F2, ben overgegaan naar F6, maar die werkte niet lekker, en heb toen dus F3 geinstalled, daar heb ik dus HELEMAAL TOTAAL GEEN problemen mee.
Het kan eraan liggen dat ik een ati heb, maar ik heb in ong 3 maanden maar 2 x blauw scherm, en 2 fouten gehad (dmv OC)
maar nu is mijn vraag waar halen jullie die andere biossen weg ? zoals F4 en F7e (Beta)
btw ik d8 zelf ook al dat die temps niet helemaal kloppen, nl.
ik heb zelf een chieftec alu case met 5x enermax op 3000rpm
en een thermaltake volcano 7+ op 6000 rpm (niet altijd anders stijgt ie op
)
maar dan is mijn case temp ook nog steeds 34 graden terwijl kamer temp 22 graden is , en met de case flow zit het echt wel goed. mijn cpu temp zit trouwens circa 10 graden boven me case temp
Het kan eraan liggen dat ik een ati heb, maar ik heb in ong 3 maanden maar 2 x blauw scherm, en 2 fouten gehad (dmv OC)
maar nu is mijn vraag waar halen jullie die andere biossen weg ? zoals F4 en F7e (Beta)
btw ik d8 zelf ook al dat die temps niet helemaal kloppen, nl.
ik heb zelf een chieftec alu case met 5x enermax op 3000rpm
en een thermaltake volcano 7+ op 6000 rpm (niet altijd anders stijgt ie op
maar dan is mijn case temp ook nog steeds 34 graden terwijl kamer temp 22 graden is , en met de case flow zit het echt wel goed. mijn cpu temp zit trouwens circa 10 graden boven me case temp
Netjes... 
Hmmm over die beredenering van schommelende voltages...op zich geen gek idee.
Echter als mensen met servervoedingen, antec, enermax en alle overige als goed bestempelde merken aankomen betwijfel ik dat dit bij die mensen het geval is.
Echter ik moet zeggen sinds ik mijn voeding heb vervangen ik het bordje tenminste stabiel heb kunnen krijgen, ware het niet met veels te hoge voltages.
In principe is het alleen GF4 probleem, en dan voornamelijk Ti4400 en 4600.
Oude Geforce 3 etc kaarten hebben geen problemen... van Ati weet ik alleen niet zeker of de 8500 problemen geeft of niet.
Als je trouwens je voltages uitleest zal je zien dat deze te laag zijn. Een standaard vcore van 1.72 is te laag... AMD schrijft 1.75v voor.
Hmmm over die beredenering van schommelende voltages...op zich geen gek idee.
Echter als mensen met servervoedingen, antec, enermax en alle overige als goed bestempelde merken aankomen betwijfel ik dat dit bij die mensen het geval is.
Echter ik moet zeggen sinds ik mijn voeding heb vervangen ik het bordje tenminste stabiel heb kunnen krijgen, ware het niet met veels te hoge voltages.
In principe is het alleen GF4 probleem, en dan voornamelijk Ti4400 en 4600.
Oude Geforce 3 etc kaarten hebben geen problemen... van Ati weet ik alleen niet zeker of de 8500 problemen geeft of niet.
Als je trouwens je voltages uitleest zal je zien dat deze te laag zijn. Een standaard vcore van 1.72 is te laag... AMD schrijft 1.75v voor.
Verwijderd
ik heb een gigabyte 7vrxp en een ti4200. ik heb ook constant vastlopers. bios f4 en rev 1.1
heb voltages wel verhoogd anders draait hij niet op agp4x maarja dit is best wel klote. misschien ga ik hem omruilen want het is zwaar irritant die random vastlopers
heb voltages wel verhoogd anders draait hij niet op agp4x maarja dit is best wel klote. misschien ga ik hem omruilen want het is zwaar irritant die random vastlopers
Ik had bijna alle hoop opgegeven. Eerst had ik een Radeon8500 pro, deze kreeg ik niet stabiel. Nu heb ik een Ti4200. RAM loopt op cas2, 1T 333mhz, AGP 4x fastwrites en alles aan. Dus echt alles optimized. Enige om em stabiel te krijgen was vcore met 7.5% (nu 1.82V) verhogen. Verder heb ik een voeding die 3.3v+5v maar 140Watt is maar doet het verder prima. Ik draai f6 zonder problemen. Verder draai ik op die Promise controller mijn maxtortje op ATA133 zonder problemen. Binnen 20 secs zit ik in WinXPOp vrijdag 21 juni 2002 02:40 schreef GRRR het volgende:
ik heb een gigabyte 7vrxp en een ti4200. ik heb ook constant vastlopers. bios f4 en rev 1.1
Ik kan alleen maar zeggen, probeer het nog maar ff het is een supersnel bordje die soms wat geduld vergt. (9300 puntjes 3dmark zonder OC)
Verwijderd
Als je te hoge temp hebt moet de halt uit schakelen, werkt ook op de kt333 ff drie programmas downloaden instellen had een vriend ook gedaan werkt goed temp was hier bij kamer-temp van 27, dan was de cpu 53 graaden idle nu met de halt uitgeschakeld 39 werkt dat goed zeg 10 tot 12 graden lager, is een goed tip voor anderen die een te hooge temp hebben.
via deze link is voor elke versie f1, f2, f4, f6 en f7e een gemodde versie te downen - door deze extra functies schijn je div stabiliteis problemen op te kunnen lossen
zekers het proberen waard
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=555ad935c43ef09b943b5dfd17d6e346&threadid=132144
werkt zowel voor rev 1.0 alswel 1.1
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=555ad935c43ef09b943b5dfd17d6e346&threadid=132144
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Wat voor CPU heb je?Op vrijdag 21 juni 2002 09:47 schreef Soesje het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen, probeer het nog maar ff het is een supersnel bordje die soms wat geduld vergt. (9300 puntjes 3dmark zonder OC)
Hoe doe ik dat precies, die halt uitschakelen?? Zou wel leuk zijn als het werkt! Die temp. van die vriend van jou, was dat ook met een GigaByte?Op vrijdag 21 juni 2002 10:11 schreef rene43 het volgende:
Als je te hoge temp hebt moet de halt uit schakelen, werkt ook op de kt333 ff drie programmas downloaden instellen had een vriend ook gedaan werkt goed temp was hier bij kamer-temp van 27, dan was de cpu 53 graaden idle nu met de halt uitgeschakeld 39 werkt dat goed zeg 10 tot 12 graden lager, is een goed tip voor anderen die een te temp hebben.
Ik ga niet flashen zolang mijn bordje goed loopt met de F4 bios.Op vrijdag 21 juni 2002 10:54 schreef rene43 het volgende:
Weet iemand wat de f7e doet heb nu de f4 die werkt goed.
Verwijderd
Ja ook met de gigabyte heb ik ook. Die halt moet je met een progie doen dat heet wpcre12a wpcredit en wpcrset moet ff zoeken ben die site kweid.
Heb nu de f7em er op staan werkt tot nu beter als de f4 is wat sneller in de testen niet veel, paar punten hier en daar, kan nu ook booten van floppy f8 boot menu.
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm
Heb nu de f7em er op staan werkt tot nu beter als de f4 is wat sneller in de testen niet veel, paar punten hier en daar, kan nu ook booten van floppy f8 boot menu.
Kewl, laat de site weten als je hem hebt gevonden! Dit wil ik zeker uitproberen.Op vrijdag 21 juni 2002 12:41 schreef rene43 het volgende:
ja ook met de gigabyte heb ik ook werkt goed die halt met met een progie doen dat heet wpcre12a wpcredit en wpcrset moet ff zoeken ben die site kweid.
En ik ben nu ook stiekem geineteresseerd in die F7em bios. Puntjes extra zijn altijd mooi meegenomen!
Thanx. Ik heb het even doorgelezen. Ik ga het vanavond even proberen.Op vrijdag 21 juni 2002 12:51 schreef rene43 het volgende:
nu de site
Jij had dit dus ook gedaan en het werkte goed?
Koleertje zeg, net die modded biossen (F4, F6, F7 )geprobeerd.
Geen van de 3 deden het goed bij me,
wel veel meer instellingen.
Maar niet echt iets leuks, me hele xp was fucked up , ook nadat ik oude bios terug gezet had, na al mijn pci kaarten gewist en geinstalled te hebben deed alles het weer
ik blijf lekker op F3 draaien
Maar niet echt iets leuks, me hele xp was fucked up , ook nadat ik oude bios terug gezet had, na al mijn pci kaarten gewist en geinstalled te hebben deed alles het weer
Heeft dit gigabyte moederbord ook problemen met bijv. de Abit Siluro GF4 MX440 of MX460, of is dat allemaal OK?
oei, das wel minderOp vrijdag 21 juni 2002 15:12 schreef L3PrAcHauN het volgende:
Koleertje zeg, net die modded biossen (F4, F6, F7 )geprobeerd.
ik draai zonder problemen met een modded f4 bios
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Op de doos staat een hele grote sticker met als opschrift:Op vrijdag 21 juni 2002 16:40 schreef koelkast het volgende:
Heeft dit gigabyte moederbord ook problemen met bijv. de Abit Siluro GF4 MX440 of MX460, of is dat allemaal OK?
100% compatible with GeForce4MX (NV17) ofzo iets. De sticker ligt al in de prullenbak.
Oftewel, hij zou juist de MX-versies van de GF4 moeten ondersteunen.
Dankzij deze links met de modded bios heb ik mijn seti@home op normale snelheid kunnen draaien na 6 maanden van flink hoofdpijn en vele malen geformateerd te hebben.Op vrijdag 21 juni 2002 10:35 schreef -NJ- het volgende:
via deze link is voor elke versie f1, f2, f4, f6 en f7e een gemodde versie te downen - door deze extra functies schijn je div stabiliteis problemen op te kunnen lossen
Thanx
ZO, ik heb het zojuist uit geprobeerd. Mijn temp van de CPU (via dat proggie wat op de Gigabyte CD staat) was 51 graden. Nu maar 41 !! Echt gaaf !Op vrijdag 21 juni 2002 12:41 schreef rene43 het volgende:
Ja ook met de gigabyte heb ik ook. Die halt moet je met een progie doen dat heet wpcre12a wpcredit en wpcrset moet ff zoeken ben die site kweid.
Heeft dit mobo 4 gaten voor bijvoorbeeld een alpha 8045 erop te monteren???????????????
Ik heb nu een MSI KT3 Ultra en ik installeerde hem en alles werkte gelijk. Waarom kon dat nou niet bij de Gigabyte GA-7VRXP.
Ben nu ook wel tevreden hoor.
Verwijderd
Ja klopt als een bus, ntsf is nu een maal traager als fat32Op vrijdag 21 juni 2002 15:50 schreef L3PrAcHauN het volgende:
damn nu draait alles helemaal rap, ik had eerst mijn c partitie ntfs en toen haalde ik met mijn raid 26000 in sisoft, nu heb ik mijn c op fat32 en nu haal ik notabene 37000..
ben nu als eerste elke keer in cs servers bij levelswitch
maar als je een dubbel boot hebt krijg je probeleemen met 98se dat het door elkaar loopt, van daar bij een dubbel boot ntsf pakken , 98se ziet ntsf niet
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html#gigabyteOp zaterdag 22 juni 2002 15:13 schreef Nimrod het volgende:
Heeft dit mobo 4 gaten voor bijvoorbeeld een alpha 8045 erop te monteren???????????????
[topic=532023/1] kheb daar mijn probleem gezet met gf4 ti4400 van asus.. ik kom er echt niet meer uit, volgens mij moet ik voor een nieuw en ander mobo gaan
replyen in dat topic please... thnx
Verwijderd
Hoe krjig ik nou die ATA133/RAID controller normaal werkend in de windows setup en verder op bij de eerste echte windows boot ook? dan krijg ik BSOD
WIE heeft er een vrx+asus v8440 goedwerkend ??? en wel hoe... want ik krijg het echt nei voormekaar
Verwijderd
dat doe ik ookOp zaterdag 22 juni 2002 22:17 schreef rene43 het volgende:
ff een floppy maaken met de raid diver er op, met f4 in de boot van vraagt i er naar.
Verwijderd
hm ja hoe doe je zo iets?Op zaterdag 22 juni 2002 23:59 schreef rene43 het volgende:
via hd dan gaat sneller hier vanaf de dospromt 19 min xp totaal.
Verwijderd
Xp verdomt die dus als ik de hdd aan de promise controller heb...
2000 draait als een zonnetje
2000 draait als een zonnetje
Verwijderd
nee waarom je de driver voor die controler op floppy hebben anders gaat het niet bsod krijg dan geen hd gevonden
Dit topic is gesloten.