gebruik bestek!!
origineler kan niet!
origineler kan niet!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
M'n elevators bewegen omlaag en/of omhoogOp vrijdag 05 april 2002 21:46 schreef Bolk het volgende:
[..]
AAN ALLE AIRBUSSERS: Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je de volgende stappen onderneemt:
• Kies een A321
• Zet hem op een runway
• Kies spot plane vieuw recht van achteren
• Druk op omlaag of omhoog
Een vork doet zo pijn als de puntjes tegen je hand aankomenOp vrijdag 05 april 2002 21:53 schreef nealzie het volgende:
gebruik bestek!!
origineler kan niet!
zat ik ook al aan te denken!Op vrijdag 05 april 2002 21:56 schreef Duncan het volgende:
[..]
Een vork doet zo pijn als de puntjes tegen je hand aankomen
Als ik mijn forum afheb, ben zwaar aan het brainstormen en kom er niet uitOp vrijdag 05 april 2002 21:50 schreef ND het volgende:
[..]
Ey, jij daar, pest mij niet zo eens!![]()
Je maakt me nieuwsgierig
vertel, please........please.....
Bolk! Niet zeiken en vertellen! hmz werkt ook al niet, hoelang gaat et duren?.................ik ga bekant dood van de nieuwsgierigheid![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Mijne klapperen dus. niet omhoog, niet omlaag.. hij trilt als een gek. Ook bij mijn Dutchbird doet ie datOp vrijdag 05 april 2002 21:56 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
M'n elevators bewegen omlaag en/of omhoog
Hmz, ja ik ben pas ook bezig met PHP en dit is me (nog) iets te ingewikkeldOp vrijdag 05 april 2002 21:57 schreef Bolk het volgende:
[..]
Als ik mijn forum afheb, ben zwaar aan het brainstormen en kom er niet uit
*hint* [topic=459713/1/50] *hint*
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
pic'sOp vrijdag 05 april 2002 22:10 schreef Loodeweickje het volgende:
@ ND, waar kom jij vandaan?? Ergens uit de buurt van Culemborg? Want daar woont mijn (lieve) ex-vriendin en zij gebruikte ook altijd het woordje bekant. Just curious.
spec'sOp vrijdag 05 april 2002 22:10 schreef Loodeweickje het volgende:
@ ND, waar kom jij vandaan?? Ergens uit de buurt van Culemborg? Want daar woont mijn (lieve) ex-vriendin en zij gebruikte ook altijd het woordje bekant. Just curious.
Verwijderd
Komt dat niet omdat de Airbus fly-by-wire heeft? Mij is geleerd dat de computer het makkelijk maakt voor de piloot en constant ingrijpt om het vliegtuig mooi in de richting dat jij wilt laat vliegen. Kijk maar naar de JSF. Die was te gevoelig ingesteld en met het rijden op de grond dacht de computer "Tjee wat is er veel beweging!! Laat ik er eens wat aan doen." En dan worden dus steeds de ailerons ingesteld. Het klapperen is dus niet ernstig als je het mij vraagt, maar is alleen heel erg realistisch!!Op vrijdag 05 april 2002 21:58 schreef Bolk het volgende:
[..]
Mijne klapperen dus. niet omhoog, niet omlaag.. hij trilt als een gek. Ook bij mijn Dutchbird doet ie dat
ben je gekOp vrijdag 05 april 2002 22:15 schreef Loodeweickje het volgende:
[..]
[..]
Tja, dan gaan we wel heel erg offtopic denk ik...
mwah, denk je dat als ik nog steeds als ik al 20 KM runway gebruikt heb?Op vrijdag 05 april 2002 22:14 schreef Loodeweickje het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat de Airbus fly-by-wire heeft? Mij is geleerd dat de computer het makkelijk maakt voor de piloot en constant ingrijpt om het vliegtuig mooi in de richting dat jij wilt laat vliegen. Kijk maar naar de JSF. Die was te gevoelig ingesteld en met het rijden op de grond dacht de computer "Tjee wat is er veel beweging!! Laat ik er eens wat aan doen." En dan worden dus steeds de ailerons ingesteld. Het klapperen is dus niet ernstig als je het mij vraagt, maar is alleen heel erg realistisch!!
Verwijderd
Ja, maar de computer leert niet bij. Het is gewoon zo ingesteld in het fly-by-wire systeem. Dus het maakt niet uit, ook al rij je 10.000 KM over de start/landings/taxie-banen. Totdat iemand de computer minder gevoelig maakt.Op vrijdag 05 april 2002 22:23 schreef Bolk het volgende:
[..]
mwah, denk je dat als ik nog steeds als ik al 20 KM runway gebruikt heb?
Ow en ff over dat FBW, ik raakte dus net WEL in een stall
Hoe zet ik dat kreng dan uit? en hoe doe ik dat in die DutchBird met PIC?Op vrijdag 05 april 2002 22:36 schreef Loodeweickje het volgende:
[..]
Ja, maar de computer leert niet bij. Het is gewoon zo ingesteld in het fly-by-wire systeem. Dus het maakt niet uit, ook al rij je 10.000 KM over de start/landings/taxie-banen. Totdat iemand de computer minder gevoelig maakt.
Verwijderd
heb je vaak met dload pleens...Op vrijdag 05 april 2002 22:56 schreef ICBM het volgende:
Ff'kes een vlug vraagje tussendoor, ik heb net ff de Boeing C-17 Globemaster III gedownload van de AVSIM site..super model maar geen virtual cokpit? klopt dit of moet je die apart downen?
Verwijderd
Pfoeh, dat zou ik niet weten. Ik weet een beetje over de techniek van vliegtuigen, maar hoe dat dan werkt in FS2k2... I don't know. Misschien iets veranderen in een index-file?Op vrijdag 05 april 2002 22:39 schreef Bolk het volgende:
[..]
Hoe zet ik dat kreng dan uit? en hoe doe ik dat in die DutchBird met PIC?
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
dat water ziet erOp vrijdag 05 april 2002 23:14 schreef Major Carnage het volgende:
Nog maar eens wat pics...
Vandaag de KLM 767.. Helaas knalde fsscreen eruit na de eerste pic
[afbeelding]
[afbeelding]
As real as it getsOp vrijdag 05 april 2002 23:19 schreef nealzie het volgende:
[..]
dat water ziet eruit
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
's-hertogenboschOp vrijdag 05 april 2002 22:10 schreef Loodeweickje het volgende:
tampert, kriminalpolizei
Je moet het zo zien. Kijk, je kiest wat coordinaten uit. En , oooo, oeps, wat een toeval zeg! de coordinaten die je gekozen hebt, blijken op EHAM uit te komen!!! Woei! Dus voer je in je FMC de coordinaten "EHAM" inOp vrijdag 05 april 2002 23:41 schreef Evilernie het volgende:
moggeh iedereen. Ik had vanmiddag een discussie op school over het invoeren van coordinaten en dat de autopilot dan naaar die coordinaten zou vliegen. Maar i kheb nog nooit gehoort, dat je in een FMC/FMGS gewoon coordinaten kan invoeren en dat die kist zich daar dan heen vliegt....
Airways worden bepaald door VORs en NDBsOp vrijdag 05 april 2002 23:47 schreef ND het volgende:
[..]
Waarom zou dat er dan uberhaupt in zitten? een FMC is er toch voor om je via airways te vervoeren? Anders zou je via de FMC naar een punt gestuurd worden, die tussen 2 airways ofsow liggen.![]()
tampert, kriminalpolizei
Ja, maar die zitten er toch al in geprogrammeert. DJe hoeft toch alleen maar ze in te typen... Je hoeft dus helemaal niks met coordinaten te doen.....Op vrijdag 05 april 2002 23:51 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Airways worden bepaald door VORs en NDBs
VORs en NDBs zijn radiobakens
Radiobakens hebben coordinaten
't Maakt voor de FMC niet uit of je alleen de naam van een wpt invoert of direct de geografische lat. en lon.
tampert, kriminalpolizei
Hij staat bij mij dus in "D:\General\gmax\plugins\" en in "E:\FS2002\gmax\Flightsim\plugins\". Dan zou gmax het toch ergens moeten kunnen vinden. Het vreemde is dattie soms bij het exporten wel het makemdl-proggie opstart, maar het dan meteen weer afsluit en met die foutmelding komt. Ik raak steeds gefrustreerderOp vrijdag 05 april 2002 16:04 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
MakeMDL.exe hoort te staan in FlightSimDir\GMax\FlightSim\PlugIns .
In de oceaan zijn geen radiobakens, dus voer je coördinaten in. Bijv. volgens de North Atlantic Tracks: http://www.natroutes.glideslope.de/Op vrijdag 05 april 2002 23:51 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Airways worden bepaald door VORs en NDBs
VORs en NDBs zijn radiobakens
Radiobakens hebben coordinaten
't Maakt voor de FMC niet uit of je alleen de naam van een wpt invoert of direct de geografische lat. en lon.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Kan ik me voorstellen, bij mij heeft het ook even geduurd voor het werkte. Ondertussen ben ik erachter.Op zaterdag 06 april 2002 00:14 schreef bennierex het volgende:
[..]
Hij staat bij mij dus in "D:\General\gmax\plugins\" en in "E:\FS2002\gmax\Flightsim\plugins\". Dan zou gmax het toch ergens moeten kunnen vinden. Het vreemde is dattie soms bij het exporten wel het makemdl-proggie opstart, maar het dan meteen weer afsluit en met die foutmelding komt. Ik raak steeds gefrustreerder
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Nice picOp zaterdag 06 april 2002 02:08 schreef Tourniquet het volgende:
Ben vanmiddag nog 'even' gaan spotten op TNCM
Ik dacht dat de KLM alleen met de MD11's en 747's op St. Maarten vloog, maar hier is het bewijs dat ze ook 767's inzetten:
[afbeelding]
En 's avonds kwam er nog één aan (ben voor deze foto even over het hek geklommen)
[afbeelding]
dat is gewoon de posky 767 die die zelf heeft gevlogen, en pics bij gemaakt hebOp zaterdag 06 april 2002 09:41 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Is dat een ai plane? Dat ziet er dus echt vet mooi uit.
waarom sta je bij gate B19Op zaterdag 06 april 2002 09:51 schreef rdluca het volgende:
Eindelijk werkt de Posky767V3 ook bij mij goed. Tot gister veel problemen met wegvallende power bij een task switch en spot view waardoor die stalde.
Na een hoop gerommel en geklooi in FS2002.cfg en de Aircraft.cfg werkt het allemaal perfect. Dat bleek tijdens de MP808-vlucht KLAX-EHAM.
Alleen heeft me videokaart de grootste moeite met alles, ergens wat misgegaan in het geklooi dus dat wordt vandaag weer verder klooien.
Enfin... de MP808 KLAX-EHAM
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heb je soms mipmapping uitstaan? Verder mooie pics..Op vrijdag 05 april 2002 23:14 schreef Major Carnage het volgende:
Nog maar eens wat pics...
Vandaag de KLM 767.. Helaas knalde fsscreen eruit na de eerste pic
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat die gewoon het Gmax model van Mike Stone heeft gebruikt. Dat ding is behoorlijk FPS friendly.Op zaterdag 06 april 2002 10:02 schreef The_FrankO het volgende:
Heb je nou PSS airbussen als ai plane gebruikt?
Ziet er wel vet uit (jammer dat die gast door de grond is gezakt) maar kost dat niet heel veel fps?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Volgens mij heeft hij ook geen aa aan staanOp zaterdag 06 april 2002 11:15 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Heb je soms mipmapping uitstaan? Verder mooie pics..
Dit stukkie ging over het feit dat je zo de cockpit kan binnenwandelen omdat er toch geen slot op de deur zit.Blik op oneindig, mes op de strot van de piloot zetten, de lessen van Microsoft Flight Simulator toepassen, verticaal landen op het Binnenhof en het land is zonder bestuurders!
dus ze zeggen als je ff die brakke lessen van FS volgt dat je een plane kan besturen ?Op zaterdag 06 april 2002 11:52 schreef Bolk het volgende:
Mogge,
Ik lees zojuist een opmerkelijk stukje in de nieuwe actueel. Gaat over een vent die met een CIA mes een vliegtuig instapt en kijken wat dan de mogelijkheden zijn. Dit viel mij natuurlijk direct op:
[..]
Dit stukkie ging over het feit dat je zo de cockpit kan binnenwandelen omdat er toch geen slot op de deur zit.
Het gaat niet zozeer om de lessen denk ik maar meer om de invloed van FS aan te tonen.Op zaterdag 06 april 2002 11:56 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
dus ze zeggen als je ff die brakke lessen van FS volgt dat je een plane kan besturen ?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
nou ik denk het nieOp zaterdag 06 april 2002 11:59 schreef achappey het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de lessen denk ik maar meer om de invloed van FS aan te tonen.
FS zal ook wel aardig wat invloed gehad hebben op 11 september vorig jaar.
Aan scenery.cfg deze twee regeltjes toevoegen bij de [Area.xxx] sectie van Sint Maarten:Op zaterdag 06 april 2002 11:15 schreef Robin Shrine het volgende:
Oke velen van jullie kennen natuurlijk Sint Maarten 2002. Nu zit er zo'n leuke onvolldige readme.txt bij die mijn hele st maarten scenery heeft verkloot. Ik heb namelijk nu 2 runways ipv 1. Kan iemand me misschien met eigen woorden kort uitleggen hoe ik Sint Maarten 2002 goed en wel aan de praat krijg in FS2002?
Verwijderd
Ach , welnee! Dit kwam gewoon door de vlieglessen die ze gevolgd hadden. FS is denk ik alleen gebruikt om te kijken waar die TWIN TOWERS stonden in 3d...Op zaterdag 06 april 2002 11:59 schreef achappey het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de lessen denk ik maar meer om de invloed van FS aan te tonen.
FS zal ook wel aardig wat invloed gehad hebben op 11 september vorig jaar.
Nee, dat zijn toch echt PSS'jesOp zaterdag 06 april 2002 11:20 schreef achappey het volgende:
[..]
Ik denk dat die gewoon het Gmax model van Mike Stone heeft gebruikt. Dat ding is behoorlijk FPS friendly.
Ik gebruik dat ding ook, samen met zijn andere modellen.
Staat die zo in je scenery.cfg?Op zaterdag 06 april 2002 11:15 schreef Robin Shrine het volgende:
Oke velen van jullie kennen natuurlijk Sint Maarten 2002. Nu zit er zo'n leuke onvolldige readme.txt bij die mijn hele st maarten scenery heeft verkloot. Ik heb namelijk nu 2 runways ipv 1. Kan iemand me misschien met eigen woorden kort uitleggen hoe ik Sint Maarten 2002 goed en wel aan de praat krijg in FS2002?
Ik gebruik alles PSS Airbussen als AI traffic, werkt perfect.Op zaterdag 06 april 2002 12:06 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Nee, dat zijn toch echt PSS'jes
Mike Stone's modellen zijn inderdaad erg vriendelijk voor je systeem... en ze zien er zeer acceptabel uit. Al z'n A320s / B757s / RJ85s maken inmiddels deel uit van m'n AI traffic
nee , die moet je zelf ff veranderen naar de goede layer in je scenery.cfgOp zaterdag 06 april 2002 12:09 schreef Robin Shrine het volgende:
Rico wordt die XX automatisch toegekend?
Verwijderd
ik wil ze beideOp zaterdag 06 april 2002 12:11 schreef pilotincommand het volgende:
Iemand die interesse heeft in mn sidewinder forcefeedback 2? Hij is in perfecte staat, slecht een jaar oud, laagste prijs in de winkel 87 euro. Ik doe hem weg voor de helft van de prijs.... Reden om hem weg te doen: Ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee, maar ik wil een CH-stuurtje kopen.
msn: Frankvansoldt@hotmail.com
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Nou als jij schrijftOp zaterdag 06 april 2002 12:11 schreef pilotincommand het volgende:
Iemand die interesse heeft in mn sidewinder forcefeedback 2? Hij is in perfecte staat, slecht een jaar oud, laagste prijs in de winkel 87 euro. Ik doe hem weg voor de helft van de prijs.... Reden om hem weg te doen: Ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee, maar ik wil een CH-stuurtje kopen.
Laat dan maar zitteslecht een jaar oud
Verwijderd
mwahahah! Slechts idd, badnkt voor de tip.Op zaterdag 06 april 2002 12:45 schreef Doink het volgende:
[..]
Nou als jij schrijft
[..]
Laat dan maar zitte
Je bedoeld slechts denk ik maar misschien is het handig om het even te wijzigen.![]()
Verwijderd
Sorry,Op zaterdag 06 april 2002 12:51 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
mwahahah! Slechts idd, badnkt voor de tip.
waarvoorOp zaterdag 06 april 2002 13:15 schreef ND het volgende:
Bolk, waar blijven je ideeen?
lees jij niet goedOp zaterdag 06 april 2002 13:16 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
waarvoor
* KIMBLE denkt dat die iets gemist heb
Ik had last van 1337 haxors op het forumOp zaterdag 06 april 2002 13:15 schreef ND het volgende:
Bolk, waar blijven je ideeen?
Bedoel je een Gmax 757? Heeft hij die ook gemaakt? Zo ja waaro kan ik die vinden want dat is een plane die wel op me verlanglijstje staat.Op zaterdag 06 april 2002 12:06 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Mike Stone's modellen zijn inderdaad erg vriendelijk voor je systeem... en ze zien er zeer acceptabel uit. Al z'n A320s / B757s / RJ85s maken inmiddels deel uit van m'n AI traffic
Verwijderd
hmm, jammer dat niemand echt gereageerd heeft..Op zaterdag 06 april 2002 12:11 schreef pilotincommand het volgende:
Iemand die interesse heeft in mn sidewinder forcefeedback 2? Hij is in perfecte staat, slechts een jaar oud, laagste prijs in de winkel 87 euro. Ik doe hem weg voor de helft van de prijs.... Reden om hem weg te doen: Ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee, maar ik wil een CH-stuurtje kopen.
Ik heb zwaar geld tekort en moet Pa mijn DUron nog terug dokken. Anders had ik wel gereageerdOp zaterdag 06 april 2002 13:38 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
hmm, jammer dat niemand echt gereageerd heeft..
Heb je hem al bij vraag en aanbod gezetOp zaterdag 06 april 2002 13:38 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
hmm, jammer dat niemand echt gereageerd heeft..
exactlyOp zaterdag 06 april 2002 13:50 schreef ND het volgende:
Bolk, wat bedoel je met een echte pedalstack, en niet van die ijzerdraadjes?Je bedoelt zo eentje van een nagebouwde cockpit?
Nou dan zegt ie dat je de air file en de cfg file moet kopieren naar je 767 dir. (vraag1) Ten eerste welke *.cfg ??1st-Copy the Default 777 Air File,and CFG Files to a POSKY Planes Folder that you are going to use as AI. Then Delete the Default 777 "CONTACT POINTS" in the Default CFG file.
2nd.- Paste this CONTACT POINT Info into the same place where you just deleted the old ones.
(contact_points)
point.0=1, 87.42, 0.00, -11.00, 1181.1, 0, 4.521, 90.0, 1.63, 2.5, 0.7235, 4.0, 4.0, 0, 0.0, 0.0
point.1=1, -19.50, -12.00, -11.50, 1574.8, 1, 4.521, 0.0, 1.91, 2.5, 0.7470, 6.9, 6.9, 2, 0.0, 0.0
point.2=1, -19.50, 12.00, -11.50, 1574.8, 2, 4.521, 0.0, 1.91, 2.5, 0.7470, 7.1, 7.1, 3, 0.0, 0.0
point.3=2, -14.17, -47.33, 0.00, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 5, 0.0, 0.0
point.4=2, -14.17, 47.33, 0.00, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 6, 0.0, 0.0
point.5=2, -83.33, 0.00, 2.50, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 9, 0.0, 0.0
point.6=2, 42.67, 0.00, -3.75, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 4, 0.0, 0.0
static_pitch=0.10
static_cg_height=10.8
Thats it!!!!! Now go and watch your POSKY 767 Land without Crashing and Dissapersing! So it pretty much acts like the Default 777, but thats ok because it is only going to be used as an AI Traffic!!! ENJOY!- Also make sure the "(" for the Contact Point is changed to Square Brakets in the CFG File! Special THANKS TO DAVID for this Great Fix!!!!! No need to wait for project Ai Now! MIKE--
Also ,ake sure you Delete the 777 Lights Section and Paste the 767 Lights section in the CFG file or you will get 777 Lights on a 767 which are floating far away from the plane!
Kan ik dat veranderen in:atc_model=B773
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
tampert, kriminalpolizei
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pin Function Pin Function 1: + 5 Volts from PC 7: Button 2 2: Button1 10: Button 3 3: Throttle engine 1 (the left one) 11: analoog 4: Ground 13: analoog 6: Throttle engine 2 (the right one) 14: Button 4 |
De vet gedrukte delen heb ik verandert, dit is dus een aangepaste, aan een b762, 777 aircraft.cfg file.[fltsim.0]
title=All Nippon Airways 767-200GE
sim=767-200-GE-CF6-80A
model=
panel=
sound=
texture=
checklists=
atc_airline=ALL NIPPON
atc_id=JA8254
atc_flight_number=547
atc_heavy=1
ui_manufacturer=Project Opensky
ui_type=767-200
ui_variation=All Nippon Airways
visual_damage=1
description=Project Opensky Boeing 767-200\nVersion 2002.4.2\n\nModel Designers\n Mitsushi Yutaka\n Hiroshi Igami \n\nFlight Dynamics Designer\n Warren C. Daniel\n\nTechnical Advisors\n Nick Peterson\n Simon Ng\n\nTest Pilots\n Project Opensky Members\n\nMaximun Range: 2,200 nautical miles \n\nTypical city pairs: \n NY-Los Angeles
[General]
performance=Passengers\n3-class conf: 181 \n\nCargo\nTotal lower hold volume: 22 LD2 \n\nDimensions\nSpan 156 ft 1 in\nLength 159 ft 2 in\nHeight 52 ft \n\nEngines: GE CF6-80A\nTO Thrust Rating: 48,000 lb\n\nMax Fuel Cap.: 16,700 gal\nMaxTOW: 330,000 lb\nZFW: 248,000 lb\n\nTypical Cruise Speed \n @ FL350: M.80
atc_type=BOEING AIRCRAFT
atc_model=B762
[WEIGHT_AND_BALANCE]
max_gross_weight = 660000 // (pounds)
empty_weight = 281680 // (pounds)
reference_datum_position = 0, 0, 0 // (feet) distance from FlightSim Reference position: (1/4 chord, centerline, waterline)
empty_weight_CG_position = 0, 0, 0 // (feet) longitudinal, lateral, vertical distance from specified datum
max_number_of_stations =50
station_load.0 =0.000000,0.000000,0.000000,0.000000
;Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI = 18000000
empty_weight_roll_MOI = 5500000
empty_weight_yaw_MOI = 16300000
empty_weight_coupled_MOI= 0.0
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar = 1.0
parasite_drag_scalar = 1.0
induced_drag_scalar = 1.0
elevator_effectiveness = 1.0
aileron_effectiveness = 1.0
rudder_effectiveness = 1.0
pitch_stability = 1.0
roll_stability = 1.0
yaw_stability = 1.0
elevator_trim_effectiveness = 1.0
aileron_trim_effectiveness = 1.0
rudder_trim_effectiveness = 1.0
[GeneralEngineData]
engine_type = 1 //0=Piston, 1=Jet, 2=None, 3=Helo-Turbine, 4=Rocket, 5=Turboprop
Engine.0 = 10.5, -32.6, -8.4 //(feet) longitudinal, lateral, vertical distance from reference datum
Engine.1 = 10.5, 32.6, -8.4 //(feet) longitudinal, lateral, vertical distance from reference datum
fuel_flow_scalar = 1 //Scalar for fuel flow efficiency
[TurbineEngineData]
fuel_flow_gain = 0.002 //Gain on fuel flow
inlet_area = 113.0 //Square Feet, engine nacelle inlet area
rated_N2_rpm = 29920 //RPM, second stage compressor rated value
static_thrust = 84000 //Lbs, max rated static thrust at Sea Level
afterburner_available = 0 //Afterburner available?
reverser_available = 1 //Thrust reverser available?
[jet_engine]
thrust_scalar = 1.0
[electrical]
;BusType, MaxAmpLoad, MinVoltage BusTypes:0=MainBus,1=AvionicsBus,2=BatteryBus,3=HotBatteryBus,4-7=Generator/AlternatorBus(1-4)
flap_motor = 0, 5 , 17.0
gear_motor = 0, 5 , 17.0
autopilot = 0, 5 , 17.0
avionics_bus = 0, 10, 17.0
avionics = 1, 5 , 17.0
pitot_heat = 0, 2 , 17.0
additional_system = 0, 20, 17.0
marker_beacon = 1, 2 , 17.0
gear_warning = 0, 2 , 17.0
fuel_pump = 0, 5 , 17.0
starter1 = 0, 20, 17.0
light_nav = 0, 5 , 17.0
light_beacon = 0, 5 , 17.0
light_landing = 0, 5 , 17.0
light_taxi = 0, 5 , 17.0
light_strobe = 0, 5 , 17.0
light_panel = 0, 5 , 17.0
//0 Class <0=none,1=wheel, 2=scrape, 3=float>
//1 Longitudinal Position (feet)
//2 Lateral Position (feet)
//3 Vertical Position (feet)
//4 Impact Damage Threshold (Feet Per Minute)
//5 Brake Map (0=None, 1=Left, 2=Right)
//6 Wheel Radius (feet)
//7 Steer Angle (degrees)
//8 Static Compression (feet) (0 if rigid)
//9 Max/Static Compression Ratio
//10 Damping Ratio (0=Undamped, 1=Critically Damped)
//11 Extension Time (seconds)
//12 Retraction Time (seconds)
//13 Sound Type
//14 Airspeed limit for retraction (KIAS)
//15 Airspeed that gear gets damage at (KIAS)
[contact_points]
point.0=1, 87.42, 0.00, -11.00, 1181.1, 0, 4.521, 90.0, 1.63, 2.5, 0.7235, 4.0, 4.0, 0, 0.0, 0.0
point.1=1, -19.50, -12.00, -11.50, 1574.8, 1, 4.521, 0.0, 1.91, 2.5, 0.7470, 6.9, 6.9, 2, 0.0, 0.0
point.2=1, -19.50, 12.00, -11.50, 1574.8, 2, 4.521, 0.0, 1.91, 2.5, 0.7470, 7.1, 7.1, 3, 0.0, 0.0
point.3=2, -14.17, -47.33, 0.00, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 5, 0.0, 0.0
point.4=2, -14.17, 47.33, 0.00, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 6, 0.0, 0.0
point.5=2, -83.33, 0.00, 2.50, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 9, 0.0, 0.0
point.6=2, 42.67, 0.00, -3.75, 787.4, 0, 0.000, 0.0, 0.00, 0.0, 0.0000, 0.0, 0.0, 4, 0.0, 0.0
static_pitch=0.10
static_cg_height=10.8
[Views]
eyepoint = 90.0, -2.65, 8.6
[flaps.0] //Inboard Trailing Edge
type = 1 // 1 - tail, 2 - lead
span-outboard = 0.2 // 0.0 .. 1.0
extending-time = 25 // seconds
flaps-position.0 = 0 // degrees
flaps-position.1 = 0 // degrees
flaps-position.2 = 5 // degrees
flaps-position.3 = 15 // degrees
flaps-position.4 = 20 // degrees
flaps-position.5 = 25 // degrees
flaps-position.6 = 30 // degrees
damaging-speed = 260 // KIAS
blowout-speed = 300 // KIAS
lift_scalar = 0.55
drag_scalar = 0.55
pitch_scalar= 0.55
system_type = 1 //Hydraulic
[flaps.1] //Outboard Trailing Edge
type = 1 // 1 - tail, 2 - lead
span-outboard = 0.8 // 0.0 .. 1.0
extending-time = 23 // seconds
flaps-position.1 = 0 // degrees
flaps-position.2 = 5 // degrees
flaps-position.3 = 15 // degrees
flaps-position.4 = 20 // degrees
flaps-position.5 = 25 // degrees
flaps-position.6 = 30 // degrees
lift_scalar = 0.35
drag_scalar = 0.35
pitch_scalar= 0.35
[flaps.2] //Inboard Leading Edge Slats
type = 2 // 1 - tail, 2 - lead
span-outboard = 0.5 // 0.0 .. 1.0
extending-time = 4 // seconds
flaps-position.1 = 0.5 // degrees
flaps-position.2 = 0.5 // degrees
flaps-position.3 = 0.5 // degrees
flaps-position.4 = 0.5 // degrees
flaps-position.5 = 1.0 // degrees
flaps-position.6 = 1.0 // degrees
lift_scalar = 0.05
drag_scalar = 0.05
pitch_scalar= 0.05
[Radios]
// Radio Type = availiable, standby frequency, has glide slope
Audio.1 = 1
Com.1 = 1, 1
Com.2 = 1, 1
Nav.1 = 1, 1, 1
Nav.2 = 1, 1, 0
Adf.1 = 1
Transponder.1 = 1
Marker.1 = 1
[keyboard_response]
//Breakpoint speeds (knots) on the keyboard increments of control surfaces.
//Speed at which the incremenet is reduced to 1/2 and 1/8 respectively.
elevator = 150, 250
aileron = 150, 250
rudder = 150, 250
[direction_indicators]
//1 Type: 0=None, 1=Vacuum Gyro, 2=Electric Gyro, 3=Electro-Mag Slaved Compass, 4=Slaved to another
//2 Indicator number of slaving indicator if Type = 4
direction_indicator.0=3,0
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.1 = 1, 35.5.00, 0.00, 14, fx_beaconh ,
light.2 = 1, 12.5.00, 0.00, -3.8, fx_beaconh ,
[EFFECTS]
wake=fx_wake
water=fx_spray
dirt=fx_tchdrt
concrete=fx_sparks
touchdown=fx_tchdwn, 1
[exits]
number_of_exits = 2
exit_rate.0 = 0.4 ;Percent per second
exit_rate.1 = 0.4 ;Percent per second
[fuel]
Center1 = 0.0, 0.0, -4.0, 12400.0, 3.0 //Longitudinal (feet), Lateral (feet), Vertical (feet), Usable(gallons), Unusable (gallons)
LeftMain = -7.0, -35.0, 0.0, 16400.0, 3.0 //Longitudinal (feet), Lateral (feet), Vertical (feet), Usable(gallons), Unusable (gallons)
RightMain = -7.0, 35.0, 0.0, 16400.0, 3.0 //Longitudinal (feet), Lateral (feet), Vertical (feet), Usable(gallons), Unusable (gallons)
fuel_type = 2 //Fuel type: 1 = Avgas, 2 = JetA
number_of_tank_selectors = 1
[airplane_geometry]
wing_area = 4605.0 //Square feet
wing_span = 200.0 //Feet
wing_root_chord = 23.0 //Feet
wing_dihedral = 6.2 //Degrees
wing_incidence = 1.0 //Degrees
wing_twist = -0.5 //Degrees
oswald_efficiency_factor= 0.6 //Measure of lift effeciency of wing
wing_winglets_flag = 0 //Are winglets available?
wing_sweep = 32.0 //Degrees, wing leading edge
wing_pos_apex_lon = 25.0 //Feet, longitudinal distance from reference point, negative going aft
wing_pos_apex_vert = 0.0 //Feet, vertical distance from reference point, positive going up
htail_area = 1090.0 //Square feet
htail_span = 70.7 //Feet
htail_pos_lon = -100.0 //Feet, longitudinal distance from reference point, negative going aft
htail_pos_vert = 0.0 //Feet, vertical distance from reference point, positive going up
htail_incidence = 0.0 //Degrees
htail_sweep = 40.0 //Degrees, horizontal tail leading edge
vtail_area = 573.0 //Square feet
vtail_span = 27.3 //Feet, tip to body
vtail_sweep = 35.0 //Degrees, vertical tail leading edge
vtail_pos_lon = -108.3 //Feet, longitudinal distance from reference point, negative going aft
vtail_pos_vert = 5.8 //Feet, vertical distance from reference point, positive going up
elevator_area = 137.0 //Square feet
aileron_area = 68.0 //Square feet
rudder_area = 232.0 //Square feet
elevator_up_limit = 30.0 //Degrees
elevator_down_limit = 30.0 //Degrees
aileron_up_limit = 30.0 //Degrees
aileron_down_limit = 15.0 //Degrees
rudder_limit = 25.0 //Degrees
elevator_trim_limit = 20.0 //Degrees
spoiler_limit = 60.0 //Degrees
spoilerons_available = 1 //Spoilerons Available?
aileron_to_spoileron_gain = 3 //Aileron to spoileron gain
min_ailerons_for_spoilerons = 10 //Degrees
min_flaps_for_spoilerons = 0 //Minimum flap handle position when spoilerons activate
[Reference Speeds]
flaps_up_stall_speed = 150.0 //Knots True (KTAS)
full_flaps_stall_speed = 120.0 //Knots True (KTAS)
cruise_speed = 482.0 //Knots True (KTAS)
[autopilot]
autopilot_available= 1
flight_director_available= 1
default_vertical_speed= 1800.0
autothrottle_available= 1
autothrottle_arming_required= 1
autothrottle_max_rpm = 90
autothrottle_takeoff_ga= 1
pitch_takeoff_ga = 8;
[forcefeedback]
gear_bump_nose_magnitude=3000 ; 0 - 10000
gear_bump_nose_direction=18000 ; 0 - 35999 degrees
gear_bump_nose_duration=250000 ; in microseconds
gear_bump_left_magnitude=2700 ; 0 - 10000
gear_bump_left_direction=35500 ; 0 - 35999 degrees
gear_bump_left_duration=250000 ; in microseconds
gear_bump_right_magnitude=2700 ; 0 - 10000
gear_bump_right_direction=00500 ; 0 - 35999 degrees
gear_bump_right_duration=250000 ; in microseconds
ground_bumps_magnitude1=1300 ; 0 - 10000
ground_bumps_angle1=08900 ; 0 - 35999 degrees
ground_bumps_intercept1=3.0
ground_bumps_slope1=0.20
ground_bumps_magnitude2=200 ; 0 - 10000
ground_bumps_angle2=09100 ; 0 - 35999 degrees
ground_bumps_intercept2=1.075
ground_bumps_slope2=0.035
crash_magnitude1=10000 ; 0 - 10000
crash_direction1=01000 ; 0 - 35999 degrees
crash_magnitude2=10000 ; 0 - 10000
crash_direction2=9000 ; 0 - 35999 degrees
crash_period2=75000 ; in microseconds
crash_duration2=2500000 ; in microseconds
btw, wil je het zo realistisch mogenlijk (Op zaterdag 06 april 2002 14:22 schreef ND het volgende:
Ik heb net 2 draaipotmeters van 100K gekocht. (dieszijn best duur E3,15!!! maar wel met een lange as) Volgens mij kan de as 270 graden draaien. (ongeveer) Is het nodig dat de potmeter op de gamepoort ook perse 270 graden moet draaien voordat deze bij max/min is? Hoe zit het met precisiteit?
Wat denk je zelf? DUH het eerste ofcourse!Op zaterdag 06 april 2002 14:24 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
btw, wil je het zo realistisch mogenlijk () maken of net zoiets als bij flightsim.com (
)
Een ding tegelijk.Op zaterdag 06 april 2002 14:02 schreef McFlipp het volgende:
Ik heb ff een vraagje over die posky 767's AI-proof te maken.
Er staat namelijk dit:
[..]
Nou dan zegt ie dat je de air file en de cfg file moet kopieren naar je 767 dir. (vraag1) Ten eerste welke *.cfg ??
En het is volgens mij de airvraft.cfg, (vraag2) maar dan wordt dat plane dus helemaal een 777 met een 767 skin?? Nou dat wil ik helemaal niet, ik wil dat ie zo blijft vliegen als een 767, maar dat ie dan wel goed land. (vraag3) Kan dit?
(vraag4) En nog een vraagje in de aircraft.cfg, staat dit:
[..]
Kan ik dat veranderen in:
atc_model=B767
???
dat lijkt moi echt vet danOp zaterdag 06 april 2002 14:25 schreef ND het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? DUH het eerste ofcourse!![]()
![]()
Als je het zo bagger vindt, maak dan zelf een betere zou ik zeggen! (voordat je iets gaat afzeiken wat je zelf niet beter kan)Op zaterdag 06 april 2002 14:24 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
btw, wil je het zo realistisch mogenlijk () maken of net zoiets als bij flightsim.com (
)
wat betekent dit nou weerOp zaterdag 06 april 2002 14:26 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Als je het zo bagger vindt, maak dan zelf een betere zou ik zeggen!
Kijk maar wat ik meteen nadat ik had gepost (en jij nog niet gereageerd) er nog bij heb geschrevenOp zaterdag 06 april 2002 14:26 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
wat betekent dit nou weer
Stukje voor stukje ofcourseOp zaterdag 06 april 2002 14:26 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
dat lijkt moi echt vet dan
[sub] * KIMBLE hoopt dat je een hele pedestal gaat doen [/sub]
ik weet nie als je hier wat aan heb maar zijn allemaal cockpit producten (wel duurOp zaterdag 06 april 2002 14:28 schreef ND het volgende:
[..]
Stukje voor stukje ofcourseEerst de throttle unit. Dan als ik weer geld teveel/genoeg heb, een paneel erom heen, dan de Flaps enzo/ofsow op de paneel
(mijn budget gaat niet zo snel omhoog)
Vergissinkje... die B757 is niet van Mike Stone maar van David RandolphOp zaterdag 06 april 2002 13:35 schreef achappey het volgende:
[..]
Bedoel je een Gmax 757? Heeft hij die ook gemaakt? Zo ja waaro kan ik die vinden want dat is een plane die wel op me verlanglijstje staat.
Das nie goed. Je hebt nog steeds staan:Op zaterdag 06 april 2002 14:15 schreef McFlipp het volgende:
Okeej ik heb er nu eentje gedaan, zo ziet de aircraft.cfg er nu uit:
[..]
De vet gedrukte delen heb ik verandert, dit is dus een aangepaste, aan een b762, 777 aircraft.cfg file.
Ennuh bij general, heb ik dus het [General] gedeelte van die 762 over die van de 777 geplakt, kan dit? Of gaat ie dan vaag doen, omdat de rest wel 777 gerelateerd is???
En is de rest allemaal goed? en zou ie nu dus moeten werken??
Hehe ik ben je te slim afOp zaterdag 06 april 2002 14:34 schreef rdluca het volgende:
[..]
Das nie goed. Je hebt nog steeds staan:
[fltsim.0]
title=All Nippon Airways 767-200GE
sim=767-200-GE-CF6-80A
Hij gebruikt dus nog steeds de 767 air-file en niet de Boeing777-300.air.
Je kopieert de aircraft.cfg en Boeing777-300.air uit de b777-300 dir naar de dir. van de Posky die je als AI wilt gaan gebruiken. Daarna moet je in de aircraft.cfg van de Boeing777-300 de
[contact_points]
[LIGHTS]
secties vervangen door de
[contact_points]
[LIGHTS]
uit de Posky aircraft.cfg
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
ik heb ook altijd pech...Op zaterdag 06 april 2002 15:00 schreef Blackhole het volgende:
Zo net ff weeer een oud spel zitten spelen
Wat ik nog wel een van de beste sims vind die gemaakt is
F22 ADF.
Sorry kwam KIMBLE tegen moest hem ff pesten
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk daar heb je hem ...en laat ik nu net in een F22
zitten .
[afbeelding]
FF mikken en dan alleen de TRIGGER over halen ... en KLAAR
[afbeelding]
[afbeelding]
plons daar lag hij in het water ...
Sorry Kimble moet je maar niet over mijn huis heen vliegen zo laag .
Dat krijg je er van als ik ochtend ziek ben
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
800x600 is volgens mij 't maximum... vrij normaal voor een spel uit 1997Op zaterdag 06 april 2002 15:03 schreef Blackhole het volgende:
PS weet iemand of je AFD F22 ook in een hoger res kan spelen .. want op 800 bij 600 op een 19 inc is niet lekker spelen ..
Op zaterdag 06 april 2002 15:06 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
800x600 is volgens mij 't maximum... vrij normaal voor een spel uit 1997
Verwijderd
Ik had net een P-2 333 met (jawel) een 3DFx Voodoo1... man wat was dat mooi voor die tijdOp zaterdag 06 april 2002 15:08 schreef Blackhole het volgende:
[..]
is dat ding al weer zo OUD
Want ik kocht dit spel toen ik mijn P2 266 net had gekocht
de tijd gaat dan wel erg hard .....
PS weet iemand toevallig nog hoe je uit een mission kom en naar het hoofd nemu kan gaan
Alleen windows toetsje werkt nu bij mij en dan opneiuw opstarten
OKe bedanktOp zaterdag 06 april 2002 15:12 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Ik had net een P-2 333 met (jawel) een 3DFx Voodoo1... man wat was dat mooi voor die tijd
De CD van ADF heb ik grijsgedraaid... moet ik nog een kopietje van bakken voordat -ie definief verloren gaat
Uit een missie kom je trouwens met shift + Q
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq