Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Ligt eraan welke checklistOp donderdag 04 april 2002 00:22 schreef Sapstengel het volgende:
Heb net deel 1 van de airbus filmpies weer gekeken en het valt me op dat ze de checklist uitvoeren als ze al aan het taxien zijn. is dat gebruikelijk???
Dacht altijd dat de checklist afgerond moest zijn voordat je vertrekt
De "before take-off checklist" wordt vaak tijdens het taxiën gedaan.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Net een vlucht Luton --> Malta gemaakt vol met vakantiegangers maar het is heel slecht afgelopen.
Ik had een eerder gemaakte vlucht opgestart van Luton naar Edinburgh maar was vergeten de brandstof bij te tanken voordat ik mijn vlucht ging maken. Toen ik in de buurt van Luqa kwam had ik maar 200 kg brandstof dus hield alles op met werken. Mijn RAT kwam tevoorschijn maar dit was natuurlijk niet genoeg om mij in de lucht te houden.
Er vielen 120 doden, nouja, je ziet het vanzelf.
Het zijn meestal cockpit pic's en sommige zijn helaas niet echt geweldig.

[/Airbusmode]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Vonden jullie nou ook niet dat hij bij de landing wat zwabberend aan kwam vliegen? En wat is het eigenlijk voor maatschappij?
de Lockheed SR-71A
en ja wel NU voor FS2002 met Alle veranderingen en 4 livery's van ui 1962 tot 1980.
hier zijn de Foto's
Zo vor de mensen die hem willen hebben ..
hij is iets meer dan 4 MB groot ..
http://www.simviation.com/files/military/LockheedSR-71A.zip
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
hij staat op 5000 MB, nog steeds haperingenOp donderdag 04 april 2002 10:28 schreef jos_zwa het volgende:
ik zie hier dat sommige mensen met snelle systemen vaak last hebben van haperingen.. JONGENS VERGEET NIET JE CACHE OP MIN 500 MB TE ZITTEN IN FS2002!!!! zodas eruit
Waarom zou je de cache gebruiken wanneer je een full install hebt gedaan?Op donderdag 04 april 2002 10:28 schreef jos_zwa het volgende:
ik zie hier dat sommige mensen met snelle systemen vaak last hebben van haperingen.. JONGENS VERGEET NIET JE CACHE OP MIN 500 MB TE ZITTEN IN FS2002!!!! zodas eruit
Iets dat al op de hd staat hoeft niet meer in de FS2002 cahce volgens mij
Ik heb een IBM 40 HB 7200 rmp ULTRA ATA/100Op woensdag 03 april 2002 22:39 schreef dutchplanet het volgende:
rellehenk wat voor hardeschijf heb je?
Je pc en video kaart kunnen FS makkelijk aan.
het probleem zit in de Hdd, die is waarschijnlijk te traag.
Een goede optie zou zijn een hdd met 7200 rpm en het liefts met 8mb chache geheugen
Je kan ook een aparte partitie maken voor FS dat wil zeker helpen voor je FPS.
Succes ermee.
Cache van 2 MB
Ik had wel een slechte score met PcMark (600)
Ik merk ook wel in het gebruik dat mijn HD nogal traag is.
Ik kan natuurlijk een Harddisk erbij halen. Het nadeel is dat dit mijn vaders PC is en ik hem een beetje loop te sponseren. Zelf wil hij NOOIT computeronderdelen kopen.
Partitie maken is een optie, maar dan moet ik zeker weer alles formatteren?
Welnee, gewoon met FDisk of -- als je dat lastig vindt -- Partition Magic aan de gang. Is in 5 minuten gepieptOp donderdag 04 april 2002 11:45 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Partitie maken is een optie, maar dan moet ik zeker weer alles formatteren?
Zelfde reden waarom Windows een swapfile nodig heeft: HD's zijn een stuk trager dan geheugen. Grotere cache ==>> veel snellere access tot sceneryfiles.Op donderdag 04 april 2002 11:39 schreef rdluca het volgende:
[..]
Waarom zou je de cache gebruiken wanneer je een full install hebt gedaan?
Het gaat toch over HDD cache binnen FS2k2? Wat maakt eht uit of die de scenery files gebruikt of de info uit het cache haalt? Allebei HDD -> evensnel toch?Op donderdag 04 april 2002 12:10 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom Windows een swapfile nodig heeft: HD's zijn een stuk trager dan geheugen. Grotere cache ==>> veel snellere access tot sceneryfiles.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Volgens praat je jezelf nu tegen, je zegt dat het geheugen veel sneller is (klopt), maar dan zeg je dat je met een grotere cash sneller acces hebt tot je scenery files, alleen word die cash op je hdd gezetOp donderdag 04 april 2002 12:10 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom Windows een swapfile nodig heeft: HD's zijn een stuk trager dan geheugen. Grotere cache ==>> veel snellere access tot sceneryfiles.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Op donderdag 04 april 2002 12:42 schreef achappey het volgende:
[..]
Het gaat toch over HDD cache binnen FS2k2? Wat maakt eht uit of die de scenery files gebruikt of de info uit het cache haalt? Allebei HDD -> evensnel toch?
De files die 't meest gebruikt worden (directe omgeving b.v.) plaatst FS in 't geheugenOp donderdag 04 april 2002 12:43 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Volgens praat je jezelf nu tegen, je zegt dat het geheugen veel sneller is (klopt), maar dan zeg je dat je met een grotere cash sneller acces hebt tot je scenery files, alleen word die cash op je hdd gezetDus dat klopt niet helemaal
Die scenery cache grootte is eigenlijk misleidend. Wat -ie feitelijk doet is zoveel mogelijk data (hoeveel hangt af van de limiet waar je 'm op zet) pre-cachen zodat FS niet steeds op je HD hoeft te wachten. Op flightsim.com stond een artikel over de exacte werking van 't ding... zal het eens opzoeken.
Dus eigenlijk is de cashe grote de hoeveelheid data die FS in je geheugen zet? Das dan wel heel erg misleidend!Op donderdag 04 april 2002 12:59 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
[..]
De files die 't meest gebruikt worden (directe omgeving b.v.) plaatst FS in 't geheugen![]()
Die scenery cache grootte is eigenlijk misleidend. Wat -ie feitelijk doet is zoveel mogelijk data (hoeveel hangt af van de limiet waar je 'm op zet) pre-cachen zodat FS niet steeds op je HD hoeft te wachten. Op flightsim.com stond een artikel over de exacte werking van 't ding... zal het eens opzoeken.
Over dat cache waar kan je dat instellen dan in fs?
Daarom is RAM zo'n belangrijke factor. Na de CPU is memory het meest bepalend voor de performance van FS...Op donderdag 04 april 2002 13:02 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de cashe grote de hoeveelheid data die FS in je geheugen zet? Das dan wel heel erg misleidend!
Het is overigens niet zo dat FS al je geheugen opslokt (maximaal 75% dacht ik): het heeft om die reden ook geen zin een cachesize in te stellen die groter is dan 't aantal MB RAM in je systeem.
Zo dit was het dan weer een paar mooie foto's er bij
en voor die gene die dit planetje willen hebben ..
http://www.simavia.com/2002/apr/apbfuali.zip
Het is een opensky en hij is 16.4 MB groot .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat is heel verschillendOp donderdag 04 april 2002 14:41 schreef jw83 het volgende:
op hoeveel NM zetten jullie de landing in?
Dat kan veel verschillen per vliegveld ..
en ook van welk vliegtuig je bestuurd
Domme vraag misschien, maar waarom doe je een full-install? Ik installeer alleen de scenery waar ik vlieg, en niet de hele wereld, is zonde van je schijfruimte. Gewoon de world-scenery wel installeren en dan de regio's waar je veel vliegt (bij mij alleen Europa), scheelt je een hoop (kostbare) schijfruimte.Op donderdag 04 april 2002 11:39 schreef rdluca het volgende:
[..]
Waarom zou je de cache gebruiken wanneer je een full install hebt gedaan?
Mwah ik vlieg eigenlijk overal wel eens ennuh wat is nou 2,5gig!Op donderdag 04 april 2002 14:45 schreef bennierex het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar waarom doe je een full-install? Ik installeer alleen de scenery waar ik vlieg, en niet de hele wereld, is zonde van je schijfruimte. Gewoon de world-scenery wel installeren en dan de regio's waar je veel vliegt (bij mij alleen Europa), scheelt je een hoop (kostbare) schijfruimte.
maar als je ergens anders gaat vliege voor een keer heb je die cd nodig en * KIMBLE heeft een baggere cd-rom gedoeOp donderdag 04 april 2002 14:45 schreef bennierex het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar waarom doe je een full-install? Ik installeer alleen de scenery waar ik vlieg, en niet de hele wereld, is zonde van je schijfruimte. Gewoon de world-scenery wel installeren en dan de regio's waar je veel vliegt (bij mij alleen Europa), scheelt je een hoop (kostbare) schijfruimte.
en geen geld om een nieuwe te kopen

en ik heb toch 80gb
... en per vliegtuig, -gewicht, -snelheid, -hoogteOp donderdag 04 april 2002 14:44 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Dat is heel verschillend
Maar daar hebben we een FMC voor
quote gefixed
Kostbaar schijfruimteOp donderdag 04 april 2002 14:45 schreef bennierex het volgende:
[..]
Nooit van gehoord ... maar oke heb hier ook 80 gig in hangen dus dan maak die 1 gig extra ook niet meer uit
Verwijderd
ja ok maar gemiddeldOp donderdag 04 april 2002 14:44 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Dat is heel verschillend
ik begin vanaf 100nm al wat lager te zitten en dan steeds een stukje lager gaan
overigens heb ik er van de week echt ff goed voor zitten en die landing gaat ook goed nu
Ok, als je het zo bekijktOp donderdag 04 april 2002 14:47 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Kostbaar schijfruimte
Nooit van gehoord ... maar oke heb hier ook 80 gig in hangen dus dan maak die 1 gig extra ook niet meer uit
Ik heb geen geld voor een nieuwe HD en mijn 10+30GB beginnen nu wel aardig vol te raken
ja alleen je heb een grotere lagOp donderdag 04 april 2002 14:50 schreef jw83 het volgende:
en nog een vraagje
kun je met een 56k modem ook aan online vluchten doen?
Iemand al eens geweest en wie gaat er dit weekend? Ik denk dat ik ga, vooral om eens te kijken hoe andere profi's FS2002 beheersen
http://www.aviodome.nl/basis/index.htm
Verwijderd
Zeker weten dat het de moeite waard is.(vind ik)Op donderdag 04 april 2002 14:53 schreef Robin Shrine het volgende:
Kan iemand me zeggen of het de moeite van het bezoeken komende zaterdag waard is?
Iemand al eens geweest en wie gaat er dit weekend? Ik denk dat ik ga, vooral om eens te kijken hoe andere profi's FS2002 beheersen
Ik ben er afgelopen keer ook geweest.
En vond het wel leuk.
Die gast was er ook met die 7 monintoren waarvan wel eens een plaatje op dit forum is geweest.
Die gasten die NL2000v2 zijn er ook.
Wat VA maatschappijen zijn er.
De LHS shop is met tijdschriften en software en hardware.
Je kan er veel dingen zien en leren.
Dus ik ga 7 april er naar toe
Verwijderd
Nee ik ga niet. Ik ga wel naar het fsweekend.Op donderdag 04 april 2002 14:53 schreef Robin Shrine het volgende:
Kan iemand me zeggen of het de moeite van het bezoeken komende zaterdag waard is?
Verwijderd
OH het is een beursOp donderdag 04 april 2002 15:06 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Nee ik ga niet. Ik ga wel naar het fsweekend.
Ik ga wel naar het FSweekend wat ook deze maand is geloof ik.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
in het begin wel maar later zegt die "visual" dus het laatste stukje doet die op de handOp donderdag 04 april 2002 15:09 schreef ND het volgende:
ff over die Airbus filmpje del 12. Heis zeker vetjes!Maar land die gast nou met ILS?
Verwijderd
Ik ga denk ik wel ff kijken bij het Aviodome. En anders ff vliegtuigjes kijken op Schiphol. Ook altijd leuk.
dat kan toch nietOp donderdag 04 april 2002 16:32 schreef ND het volgende:
Heeft er iemand een link (een hele goeie) met informatie over het aanlsuiten van potmeters op de USB poort, en om deze als "spel besturing" te gebruiken?
een usb aansluiting past toch niet op een potmeter aansluiting of zit moi nu mis?
Met wat elektronica er tussen toch wel?Op donderdag 04 april 2002 16:36 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
dat kan toch niet
een usb aansluiting past toch niet op een potmeter aansluiting of zit moi nu mis?
Volgens mij heb je dan 3 opties;Op donderdag 04 april 2002 16:38 schreef ND het volgende:
[..]
Met wat elektronica er tussen toch wel?![]()
Hoe maken ze dan USB joysticks?
- de EPIC USB card aanschaffen ($$$$$$$$$$)
- een 'oude' USB joystick slopen
- zelf een printje bedenken of vinden waarmee het kan
jij zit er nu in?Op donderdag 04 april 2002 16:38 schreef EdwinW het volgende:
Zoek de verschillen
- één foto
- één screenshot
[afbeelding]
[afbeelding]
Je staat op een ander airport?
de ene is echt de andere is FSOp donderdag 04 april 2002 16:59 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
jij zit er nu in?
Je staat op een ander airport?
Op donderdag 04 april 2002 17:01 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
de ene is echt de andere is FS
Op donderdag 04 april 2002 17:01 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
Yep,Op donderdag 04 april 2002 17:01 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
Het is de Airbus 340 van Dreamfleet.
Is die al uit dan?Op donderdag 04 april 2002 17:23 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Yep,
Het is de Airbus 340 van Dreamfleet.
Nee, de A340 verkeert momenteel nog in beta-fase (die van DF dan).Op donderdag 04 april 2002 17:24 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Is die al uit dan?
Er bestaat overigens de mogelijkheid (maar dat is nog niet zeker) dat er een virtual cockpit uitgebracht gaat worden voor de huidige Dreamfleet 737.
www.fssupport.tkOp donderdag 04 april 2002 17:09 schreef ND het volgende:
Wie kan er wel www.airliners.net bereiken? (ik niet)Zou diegene voor mij astublieft een foto kunnen posten inside the cockpit van een Boeing 777 en een Airbus A32X ? Alvast bedankt voor de moeite!
[edit]
stomme hottopic pleurde me nie naar page10
dus zag deze posts nie
Ja is goed genoeg
(ja ik wil throttles nabouwen,................... when i get/have the money)
(btw, waarom heb je die foto verkleind?)
deze dus...Op donderdag 04 april 2002 17:23 schreef nealzie het volgende:
http://www.airliners.net/open.file?id=221862
Op donderdag 04 april 2002 17:39 schreef nealzie het volgende:
[..]
deze dus...

Okey THX!Op donderdag 04 april 2002 17:43 schreef KIMBLE het volgende:
http://www.meriweather.com/767/767_ped.html
airbus: http://www.meriweather.com/340/340_main.html
Valt nog mee met de AirbusOp donderdag 04 april 2002 17:48 schreef Robin Shrine het volgende:
Rico, dat zal een lekkere fps geven he?
Het was aardig druk in Wenen dus moest ffies wachten op een paar collega's.

Na een extra ronde koffie dan toch vertrokken.

Onderweg viel er weinig te zien dus ook geen pics.

En op Munchen tussen veeeel Duitsers, brrr.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Op donderdag 04 april 2002 17:41 schreef ND het volgende:
Iemand eentje van een Airbus cockpit?
Vrouwen en computers?
Ik ga me ook maar eens verdiepen in dat ai traffic
Verwijderd
Ja hoor , in dit geval wel. Airbus is namelijk KUT en ze heeft haar take off briefje in de gleuf gedouwd (tussen de gashendels)Op donderdag 04 april 2002 18:11 schreef rellehenk het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vrouwen en computers?
Was geen plek voor stuur ivm. uitklaptafeltje.Op donderdag 04 april 2002 18:49 schreef Robin Shrine het volgende:
Ik begrijp dus echt niet waarom een Airbus niet met een stuurtje wordt bediend. Lijkt me toch vertrouwder en makkelijker dan een joystickje
Als je nou eens mij mailt, of eens msn of icq neemt zal je zien dat alles goed komtOp donderdag 04 april 2002 18:58 schreef Blackhole het volgende:
Ik heb een vraagje over FDC komt die er nog eens of is het helemaal afgeblazen .. want ik hoor er niets meer over
Oke doe ik ..Op donderdag 04 april 2002 19:11 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Als je nou eens mij mailt, of eens msn of icq neemt zal je zien dat alles goed komtI can tell you all you want to here
Verwijderd
Greetz
Klik hier.Op donderdag 04 april 2002 19:18 schreef Uncle-Sam het volgende:
Hoe voeg je plaatjes in? Ik heb namelijk nog foto's van de cockpit van een Boing 777.
Greetz
"Finally we can have our lunch in comfort"Op donderdag 04 april 2002 18:51 schreef biobak het volgende:
[..]
Was geen plek voor stuur ivm. uitklaptafeltje.

Ga ergens anders je icoontje testen!

tampert, kriminalpolizei
Op donderdag 04 april 2002 19:43 schreef Robin Shrine het volgende:
Uncle Sam kunnen de pics misschien nog kleiner? En ehm...die gozer heeft ook een naam, dankje
Ga ergens anders je icoontje testen!

Goede avond
Komt er nog een nieuwe serie want die airbus was wel heel erg
* nealzie gaat morgen avond maar eens lekkah vliegen iemand zin/tijd ?
En dan nog wel een 777 nog welOp donderdag 04 april 2002 22:16 schreef Tourniquet het volgende:
Filmpje dan maar? Deze hebben jullie nog te goed, een landing en take-off van een Boeing 777 op St. Maarten! (11,7 MB)
Ik heb problemen met FDC
Ik wil het nog wel eens mee gaan mkane wat er gebeurd als die A380 gaan vliegen op st Maarten
Als het ooit gaat gebeuren dan .
Ik zou daar wel een dagje op het strand willen liggenOp donderdag 04 april 2002 22:16 schreef Tourniquet het volgende:
Filmpje dan maar? Deze hebben jullie nog te goed, een landing en take-off van een Boeing 777 op St. Maarten! (11,7 MB)
Ik wil daar wel wonen hoor zeker in het hotel dat voor aan de baan staatOp donderdag 04 april 2002 22:32 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Ik zou daar wel een dagje op het strand willen liggen
Op donderdag 04 april 2002 22:16 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb problemen met FDC
tampert, kriminalpolizei
* McFlipp wil ook naar Sint-Maarten!Op donderdag 04 april 2002 22:16 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb problemen met FDC
Hmzz me pa vroeg net waar ik heen wilde met vakantie raad eens wat ik toen tegen hem zei
Op donderdag 04 april 2002 23:24 schreef Robin Shrine het volgende:
Drenthe?
Ennuh jij zocht toch een airbus a340 van canada 3000?? zie hier

hier kan je hem downloaden.
ben scherp na die wedstrijd van net
Dit topic is gesloten.