[Coolpix] Het grote Nikon Coolpix topic!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 10 December 2002 @ 12:48:
[nohtml]
Ik zou het serieus overwegen hoor, een D30 ergens 2e hands scoren, 'k heb ze al gezien voor 1300 euro, stop er nog wat CF geheugen bij (zit er hoogstwaarschijnlijk al bij) en een leuke lens en je bent evenveel geld kwijt, je hebt alleen een 10x mooiere cam (en dus ook 10x mooiere foto's).
jep, ik heb er ook al over gedacht...

enige nadeel van zo'n SRL camera is zijn grootte en gewicht, daardoor zal ik 'm veel minder vaak (willen) meenemen en dat is natuurlijk niet de bedoeling...

en als je toch niet groter dan A4 gaat printen, merk je geen verschil tussen een 4mp consumer camera en een D-SRL in printkwaliteit...

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 10-12-2002 13:00 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Mooooody schreef op 10 december 2002 @ 12:57:
1850 gulden kost de G3 (voor 850 euro kun je 'm al bij camerahuis kopen na een mailtje)
de 5700 kost dus 2710 gulden :)
Ahh, ok. Dat was niet helemaal duidelijk :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 10 December 2002 @ 12:59:
en als je toch niet groter dan A4 gaat printen, merk je geen verschil tussen een 4mp consumer camera en een D-SRL in printkwaliteit...
De D30 is een 3mpix camera meen ik.

Grootste voordelen van een D-SLR zijn de keuzes qua (2e hands) objectieven en extra mogelijkheden. Bovendien vind ik de ergonomie van een gemiddelde SLR beter dan een prosumer-camera. (Ikzelf ben nu in het bezit van een Canon S30, wil graag iets beters, maar ben niet kapot van de prosumer-camera's).

Een D-SLR is een systeem, waarbij je kunt doorgroeien. Je koopt objectieven erbij (vergis je niet in de prijzen van die dingen), en later kun je nog een andere/betere body erbij nemen..

Jammer dat ik nog weinig topics over D-SLR's heb gevonden. Kan ook komen omdat ze zo verdomde duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

weerdo schreef op 10 December 2002 @ 13:22:
[...]
De D30 is een 3mpix camera meen ik.

Grootste voordelen van een D-SLR zijn de keuzes qua (2e hands) objectieven en extra mogelijkheden. Bovendien vind ik de ergonomie van een gemiddelde SLR beter dan een prosumer-camera. (Ikzelf ben nu in het bezit van een Canon S30, wil graag iets beters, maar ben niet kapot van de prosumer-camera's).

Een D-SLR is een systeem, waarbij je kunt doorgroeien. Je koopt objectieven erbij (vergis je niet in de prijzen van die dingen), en later kun je nog een andere/betere body erbij nemen..

Jammer dat ik nog weinig topics over D-SLR's heb gevonden. Kan ook komen omdat ze zo verdomde duur zijn...
tadaaaah http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 10 December 2002 @ 12:59:
[...]

jep, ik heb er ook al over gedacht...

enige nadeel van zo'n SRL camera is zijn grootte en gewicht, daardoor zal ik 'm veel minder vaak (willen) meenemen en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
Maar je vergeet dat ik hem vergeleek met de Nikon Coolpix 5700, we zitten hier tenslotte in het Nikon topic en niet het G3 topic ;) Als je met het gewicht van een 5700 geen problemen hebt, kun je voor dat geld, vind ik, beter een Canon EOS D30 2e hands kopen, even duur, veel betere cam...

en als je toch niet groter dan A4 gaat printen, merk je geen verschil tussen een
4mp consumer camera en een D-SRL in printkwaliteit...

Da's waar, maar artistieke foto's voor op de PC maak je mooier met een D-SLR :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:41

bipo

TomV

75% daarvan in de buitenlucht, zal ik (nog) geen behoefte hebben aan zonnekap...
Juist in Nederland met onze hoge zon of juist veel externe lichtbronnen (lantaarnpalen e.d.) kun je zo'n zonnekap goed gebruiken.
Als je met het gewicht van een 5700 geen problemen hebt, kun je voor dat geld, vind ik, beter een Canon EOS D30 2e hands kopen, even duur, veel betere cam...
De 5700 is lichter dan de D30. En afhankelijk van de lens die je gebruikt met de D30 veel lichter. Daarnaast moet je dus lenzen/objectieven kopen, die (als je een beetje lens/objectief wilt hebben, en dat wil je met zo'n camera) de totaalprijs flink omhoog gooien.

Ik wil ook een DSLR, laten we daar duidelijk over zijn :). Alleen de ontwikkelingen gaan mij nu nog te snel om daar als amateur/hobbyist in te investeren. De 5700 is een leuke, lichte camera die enorm goede resultaten kan boeken (uiteraard afhankelijk van de fotograaf), voor een redelijke prijs (goedkoop is die inderdaad niet, maar echt duur? Nee, dat vind ik nou ook weer niet).

Daarnaast is de 5700 handbaar en makkelijk te gebruiken/bedienen. Bovendien heeft die meer dan voldoende mogelijkheden om handmatig instellingen te kunnen verrichten (just like a pro 8)). Het is een goede opstap naar een DSLR, en als ik de DSLR eindelijk koop, kan die nog goed dienen als 'handcam'.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

De 5700 is toch ook wel kleiner dacht ik. Met de D30 zal je sowieso verschillende lenzen mee gaan sjouwen. Daarnaast zit ik persoonlijk vast aan "nieuw" aangezien ik via een PC-priveproject wil kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Tadaa! Dat heb ik ook gedaan! :) En inderdaad is de 5700 kleiner dan de D30.

Een collega van mij heeft via PC-Prive een D60 aangeschaft met wat leuke lenzen. Het bevalt hem erg goed, maar hij vindt het niet echt praktisch, omdat je overal dat spul moet meenemen. Hij heeft er nu dus een ixus bij gekocht. Uiteindelijk gebruikt hij die het meeste (makkelijker mee te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
bipo: in Nederland met onze noordelijke ligging t.o.v. de evenaar hebben we juist een lage zon :) En dan heb je dus een zonnekapje nodig :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

uiteraard, dat bedoel ik ook. Afbeeldingslocatie: http://www.smallzine.nl/ubb/redface.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mijn camera is gisteren binnen gekomen. Ik heb eerst netjes (zoals vele malen werd aangeraden) de manual gelezen en ben daarna rustig aan begonnen met schieten. Helaas was het op dat moment al redelijk donker geworden en kwam er geen enkel mooi schot meer uit.
Ik zit hier met veel sfeerverlichting en daarbij merk ik al snel dat de auto-focus inderdaad niet echt denderend werkt in mijn handen. Hopelijk wordt dit beter naar mate ik de camera beter leer kennen.

Tips voor het verbeteren van mijn kunsten zéér welkom uiteraard.

In ieder geval een paar fototjes van vandaag die ik heel aardig gelukt vond;

Afbeeldingslocatie: http://woei.mindcontrolled.nl/cp5700-first/DSCN0094.JPG
Bovenstaande kan wat scharpening gebruiken, maar was redelijk gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://woei.mindcontrolled.nl/cp5700-first/DSCN0101.JPG
Deze was gekanteld ja :)
[edit] en iets bewogen ook, maar het was niet zo warm buiten.

beide clickable voor een 1024x768/fine full. Noise reduction stond uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Booster op 15-12-2002 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 11 december 2002 @ 11:33:
bipo: in Nederland met onze noordelijke ligging t.o.v. de evenaar hebben we juist een lage zon :) En dan heb je dus een zonnekapje nodig :P
ja of gewoon niet tegen de zon in schieten of desnoods je hand er voor houden (-> werkt prima)

je hoeft niet overal geld voor uit te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

noise reduction wordt ook pas gebruikt als je lange sluitertijden gaat gebruiken...

goede scherpe foto's
op auto mode geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mooooody schreef op 15 December 2002 @ 16:43:
noise reduction wordt ook pas gebruikt als je lange sluitertijden gaat gebruiken...
Op auto bedoel je? Ik had hem gewoon override-off staan zeg maar :)
goede scherpe foto's
op auto mode geschoten?
Mmmh, niet volledig. Manual aperture bij beide meen ik.

De 2de vind ik niet zo mooi scherp rechts, daar is ie bewogen. Het was dan ook niet zo heel warm buiten :)

Maar ik loop denk ik te hard van stapel, ik baal een beetje van het probleem met low-light focussing maar ik hoop heel erg dat ik dit later kan wegwerken als ik de camera gewoon beter ken.
I wish I was a amateur photographer already, dan kon ik meteen foto's maken zoals ik ze in gedachte had :)

Aan de andere kant... Ik kan al bijna niet meer wachten tot het zomer is, overal lekker natuurlijk licht en hopelijk perfecte focus :)

Op dit moment moet ik vooral heel erg wennen aan dat ik op de EVF niet zo goed kan zien of mijn plaatje wel écht scherp is. Volgende camera wordt dus wel een echte DSLR :P

[ Voor 17% gewijzigd door Booster op 15-12-2002 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Booster schreef op 15 December 2002 @ 16:48:
Maar ik loop denk ik te hard van stapel, ik baal een beetje van het probleem met low-light focussing maar ik hoop heel erg dat ik dit later kan wegwerken als ik de camera gewoon beter ken.
dus je mist de AF assist light wel?

ik snap ook niet waarom een camera van 3000 piek deze niet heeft :?

ik heb de 5700 ook niet in mijn keuze meegenomen, dankzij de korte accuduur en de hoge prijs...

met andere woorden...een 5700 met AF assist light, accuduur van de G3 en prijs van 1000 euro was de perfecte camera geweest :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 15-12-2002 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik snap het ook niet, maar imho kan het voor mij geen kwaad om eerst met een camera te leren werken die echt zo zijn karaktertrekjes heeft zeg maar. Om daarna pas met een camera te gaan werken die hier 'makkelijker' mee is.

Overigens meen ik dat er wel een trick is voor die AF-light;
gebruik een laserpointer om op het object te richten terwijl je focussed, AF-lock en daarna laserpointer weg en schieten.
(ergens op het dpreview.com forum gelezen :))

[edit]
Wat betreft accuduur, ik heb gehoord dat de batterijen langzaam beter worden naar mate je ze wat meer opgeladen hebt.

Overigens koste mijn CP5700 1232,- incl verzendkosten bij TopVision in luxemburg/duitsland. Dit vond ik een voor mij acceptabele prijs (had er ook geld voor opzij gezet).

Verder nog een tipje in het algemeen :)
Op nikon.co.uk staat een actie voor bij het registreren van je nieuwe Nikon. Ze geven wat leuke dingetjes weg, o.a. abonnementen op magazines + 64 MB Lexar CF media.
Het formulier dat je moet invullen is gericht op engeland en ierland, maar ik ga proberen of het lukt gewoon zo iets te bemachtigen :)

Bij Inca import in Nederland krijg je bij registratie van je product op dit moment 1/5de staatslot met jackpot cadeau. Maar dat vind ik dan weer niet echt intressant.

[ Voor 48% gewijzigd door Booster op 15-12-2002 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Booster schreef op 15 december 2002 @ 16:54:
Ik snap het ook niet, maar imho kan het voor mij geen kwaad om eerst met een camera te leren werken die echt zo zijn karaktertrekjes heeft zeg maar. Om daarna pas met een camera te gaan werken die hier 'makkelijker' mee is.

gebruik een laserpointer om op het object te richten terwijl je focussed, AF-lock en daarna laserpointer weg en schieten.
leuke truuk, maar ik zie mezelf niet standaard een laserpointer in de camera tas doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat zou ik ook niet doen :)
Maar toch handig voor diegene die de camera nog niet echt in de hand hebben maar wel foto's willen maken bij weinig licht.

Ik heb deze camera gekozen om zijn 3cm supermacro, gebruik van 256/512 mb CF, uitgebreide opties, en hoge leercurve. Daarnaast waren Nikon merk/kwaliteit en service ook factoren die meegeholpen hebben

[edit]
Ik ben niet wakker vandaag... Het grote punt aan de 5700 was voor mij ook de EVF ipv OVF.

[ Voor 56% gewijzigd door Booster op 15-12-2002 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Booster schreef op 15 december 2002 @ 16:54:
[edit]
Wat betreft accuduur, ik heb gehoord dat de batterijen langzaam beter worden naar mate je ze wat meer opgeladen hebt.
zal niet zo veel schelen :)

wat je wel kan doen, is kijken of een 3rd party misschien batterijen maakt voor de 5700 met hogere capaciteit (4.8Wh. is namelijk erg weinig, de F717 gebruikt bijv. 8.6Wh.)
Overigens koste mijn CP5700 1232,- incl verzendkosten bij TopVision in luxemburg/duitsland. Dit vond ik een voor mij acceptabele prijs (had er ook geld voor opzij gezet).
1232 euro klinkt al beter, maar persoonlijk vind ik het verschil met de G3 te groot (350 euro) en dan beschouw ik de G3 ook nog eens als betere camera voor mijn behoeften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Booster schreef op 15 December 2002 @ 16:54:
Je kunt een laserpointer niet gebruiken wanneer je mensen wilt fotograferen (ivm schade aan de ogen). Er schijnen ook LED-lampen te bestaan die je kunt gebruiken. Overigens kun je het best niet een punt-laser gebruiken, maar eentje met een figuurtje (vierkant ofzo).

dpreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Het is niet mijn bedoeling je te overtuigen om een 5700 te kopen hoor :)

De G3 is ook een zeer aardige camera en zeker stukken goedkoper in verhouding tot de 5700. En als de G3 daarbij beter aansluit op jou wensen dan lijkt de keuze mij heel duidelijk :)

Overigens denk ik dat een aantal minpunten van de 5700 die we hier bespreken weggewerkt kunnen worden dmv firmware upgrades. Ik verwacht zelfs dat Nikon daar op dit moment aan werkt (ondanks dat er vaak gereageert wordt met 'wij weten niets van low-light AF probs af hoor!'). Het zou de camera ineens een flink stuk hoger tillen voor een grote groep 5700 gebruikers en meer mensen overhalen de camera te kopen.

Andere minpunten die vaak genoemd zijn is dat men de interface totaal niet intuitief vind. Persoonlijk vind ik dit wel mee vallen, ik kan er prima mee werken. Alleen bepaalde knoppen hadden wel iets beter geplaatst mogen worden. Met name de knop om een foto te verwijderen direct nadat ie gemaakt is zit wat lastig, en het D-pad mag iets hoger zodat ik mijn hand wat meer kan 'relaxen' terwijl ik op de knopjes douw.
T.T. schreef op 15 December 2002 @ 17:24:
Je kunt een laserpointer niet gebruiken wanneer je mensen wilt fotograferen (ivm schade aan de ogen). Er schijnen ook LED-lampen te bestaan die je kunt gebruiken. Overigens kun je het best niet een punt-laser gebruiken, maar eentje met een figuurtje (vierkant ofzo).
Agreed, bij mensen en dieren is het al meteen lastig bruikbaar. Het is dan ook slechts een workaround voor in specifieke situaties.

Wat je zegt over die LED-lampen weet ik verder niets vanaf. Meer info lijkt me aardig.

Bedankt voor de link naar de thread :)

[ Voor 25% gewijzigd door Booster op 15-12-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Booster schreef op 15 December 2002 @ 17:28:
Het is niet mijn bedoeling je te overtuigen om een 5700 te kopen hoor :)

De G3 is ook een zeer aardige camera en zeker stukken goedkoper in verhouding tot de 5700. En als de G3 daarbij beter aansluit op jou wensen dan lijkt de keuze mij heel duidelijk :)
wist dat het niet jouw bedoeling was :)
ben gewoon voor mezelf nog aan het kijken naar de 'ideale camera' en denk daarbij vaak hardop :)
Overigens denk ik dat een aantal minpunten van de 5700 die we hier bespreken weggewerkt kunnen worden dmv firmware upgrades.
de grootste 3 minpunten (prijs, geen AF assist light en accuduur) zijn dat helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

AF assist light tover je er niet bij, maar mogelijk wel een 'gewone' betere focus bij lager licht wel denk ik. De 5700 heeft wel in meer gevallen last met focussen heb ik begrepen, het zal dus wel een algemeen firmware prob zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het hier ook even proberen :) ik ben zoals velen al weten aan het twijfelen tussen de Fuji S602 en de Nikon 5700... Tot vervelens toe ga ik maar even vragen waarom ik een Nikon zou nemen en niet de Fuji...

Ik ben naar mss 10 fotografen geweest en 4 ervan zeiden neem de Fuji, de andere 6 zeiden me de Nikon te nemen. Dit voor uiteenlopende redenen...

Ik was overtuigde om de S602 te kopen maar toen ik in de winkel kwam waren ze allebei verkocht... dus nu heb ik weer tijd tot dinsdag of woensdag om te denken welke ik echt wil... Buiten het verschil in MP en de 2x extra zoom zie ik in de Nikon geen voordeel eigenlijk... of zie ik verkeerd en zijn er toch nog andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 18:08:
Ik ga het hier ook even proberen :) ik ben zoals velen al weten aan het twijfelen tussen de Fuji S602 en de Nikon 5700... Tot vervelens toe ga ik maar even vragen waarom ik een Nikon zou nemen en niet de Fuji...

Ik ben naar mss 10 fotografen geweest en 4 ervan zeiden neem de Fuji, de andere 6 zeiden me de Nikon te nemen. Dit voor uiteenlopende redenen...

Ik was overtuigde om de S602 te kopen maar toen ik in de winkel kwam waren ze allebei verkocht... dus nu heb ik weer tijd tot dinsdag of woensdag om te denken welke ik echt wil... Buiten het verschil in MP en de 2x extra zoom zie ik in de Nikon geen voordeel eigenlijk... of zie ik verkeerd en zijn er toch nog andere voordelen?
ik zou voor de Fuji gaan, alleen al door het enorme prijsverschil en de veel langere acuuduur...

qua beeldkwaliteit is de 5700 natuurlijk een klasse beter, maar als je niet groter dan A4 print, valt er niet echt verschil te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Ik moet zeggen dat er over de 5700 toch erg negatief wordt geschreven, zonder dat er daadwerkelijk eens mee getest is. En dan heb ik het niet over een half uurtje in de winkel. De 5700 is een zeer uitgebreide camera, met een duidelijke (maar even zo uitgebreide) handleiding. Testen mag dus ook wat uitgebreider.

Ja, het klopt dat de camera niet zo snel is in focussen bij mindere lichtomstandigheden. Ja, ik denk ook dat dit wordt verbeterd met een firmware upgrade. Ja, ik ben zeer tevreden met de camera zoals die nu is. Nee, ik vind niet dat batterij slecht is. Hij kan bij mij rustig een dag mee.

Tuurlijk ben ik bevooroordeeld, omdat ik veel geld in de camera heb gestoken. Maar als die niet beviel had ik hem zo weer verkocht. Ik merk dat hoe vaker ik hem gebruik, hoe beter hij bevalt. Hij oogt goed, maakt goede foto's en is zijn geld meer dan waard.
Ik heb de camera gekocht voor het maken van portretfoto's en dieptefoto's. Daar voldoet hij uitstekend in. Kijk voor je een camera afbrandt eerst even naar het gebruik van de camera, en beslis vervolgens aan de hand van gebruikerservaringen of de camera daar wel of niet geschikt voor is. En vergeet niet, we praten hier wel over Nikon, toch wel een van de betere fotomerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bipo schreef op 16 December 2002 @ 09:55:
Ik moet zeggen dat er over de 5700 toch erg negatief wordt geschreven, zonder dat er daadwerkelijk eens mee getest is. En dan heb ik het niet over een half uurtje in de winkel. De 5700 is een zeer uitgebreide camera, met een duidelijke (maar even zo uitgebreide) handleiding. Testen mag dus ook wat uitgebreider.

Ja, het klopt dat de camera niet zo snel is in focussen bij mindere lichtomstandigheden. Ja, ik denk ook dat dit wordt verbeterd met een firmware upgrade. Ja, ik ben zeer tevreden met de camera zoals die nu is. Nee, ik vind niet dat batterij slecht is. Hij kan bij mij rustig een dag mee.

Tuurlijk ben ik bevooroordeeld, omdat ik veel geld in de camera heb gestoken. Maar als die niet beviel had ik hem zo weer verkocht. Ik merk dat hoe vaker ik hem gebruik, hoe beter hij bevalt. Hij oogt goed, maakt goede foto's en is zijn geld meer dan waard.
Ik heb de camera gekocht voor het maken van portretfoto's en dieptefoto's. Daar voldoet hij uitstekend in. Kijk voor je een camera afbrandt eerst even naar het gebruik van de camera, en beslis vervolgens aan de hand van gebruikerservaringen of de camera daar wel of niet geschikt voor is. En vergeet niet, we praten hier wel over Nikon, toch wel een van de betere fotomerken.
ik heb niets tegen de 5700, maar ik zet gewoon zijn voor -en nadelen op een rijtje, mag toch? :)

als je eerlijk ben is de prijs misschien wel een tikkie te hoog voor de meeste mensen hier, die hebben dan een betere koop aan bijv. de Fuji S602 (die ik zelf ook niet zou kopen hoor...)

de korte accuduur (vermeld in verschillende reviews en dus betrouwbare informatie) is een nadeel, geen AF assist ook
de zoom, resolutie, beeldkwaliteit en instellingen zijn een voordeel...

als je kan leven met de nadelen is het natuurlijk een prima camera (de beste 5mp camera samen met de Sony F717), maar ik bijv. hecht veel waarde aan een lange accuduur en als ik dan zie dat die van de F717 en G3 2x zo lang is en deze camera's ook beeldtechnisch en insteltechnisch bijna gelijk zijn, wordt de keus voor mij wat makkelijker...

maar nogmaals, das alleen voor mij zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 16-12-2002 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

:) Ik moet toch wat meer met smileys werken. :)

Okee, zoals ik ook al eerder heb gemeld, waren beide camera's er niet toen ik voor de 5700 koos. De korte accuduur die overal wordt vermeldt is ten opzichte van andere camera's, niet ten opzichte van het gebruik. Ja, als de accu van de G3 en de F717 3x zo lang mee gaan, dan is de accuduur van de 5700 kort. Maar als ik bekijk hoeveel foto's ik maak met 1 accu, dan vind ik dat de accu prima voldoet. Uiteraard geldt: meer=beter, maar dit is al goed. :)

Het enige echte nadeel is inderdaad de AF in mindere lichtomstandigheden, maar ik verwacht dat dat sterk wordt verbeterd m.b.v. een firmware upgrade. De Sony F707 blonk al uit in lichtgevoeligheid, maar diens foto's waren weer beroerd qua kleuren (niet natuurgetrouw). Verder kwam er geen camera in de buurt qua mogelijkheden en beeldkwaliteit (de Minolta heeft teveel ruis).

Te duur? Mwoa. Bedenk wel wat je ervoor krijgt. Ik ben van mening dat de camera zijn geld waard is. Ik ben ook van mening dat de Fuji zijn geld waard is. De G3 ken ik niet, maar als je er zo lyrisch over bent ;) dan zal dat ook zijn geld wel waard zijn.

Er zit nogal wat verschil in de diverse camera's. De 5700 vult een gat die tussen de goede amateurcamera's en de DSLR's in zit. En daar hangt een prijskaartje aan. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bezoeker van GOT dat geld niet heeft. Maar dat maakt de 5700 niet tot een slechte camera. Ik denk dat de prijs/kwaliteit-verhouding goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ok, dan ben ik nu weer aan de beurt :)
bipo schreef op 16 December 2002 @ 14:11:
:) Ik moet toch wat meer met smileys werken. :)
ja persoonlijk geil ik er wel op :) ;) :P
Okee, zoals ik ook al eerder heb gemeld, waren beide camera's er niet toen ik voor de 5700 koos. De korte accuduur die overal wordt vermeldt is ten opzichte van andere camera's, niet ten opzichte van het gebruik. Ja, als de accu van de G3 en de F717 3x zo lang mee gaan, dan is de accuduur van de 5700 kort. Maar als ik bekijk hoeveel foto's ik maak met 1 accu, dan vind ik dat de accu prima voldoet. Uiteraard geldt: meer=beter, maar dit is al goed. :)
je hebt gelijk, maar als je kijkt vanuit de ogen van iemand die een camera wil kopen en wél de keus heeft om voor meer accuduur te gaan, begrijp je mijn standpunt denk ik ook wel...

tenslotte, niets is zo frustrerend als een accu die ermee ophoudt als je midden door Parijs loopt :)
en om nou nog meer te gaan uitgeven, om extra accu's te kopen, vind ik ook weer zo irritant...
Het enige echte nadeel is inderdaad de AF in mindere lichtomstandigheden, maar ik verwacht dat dat sterk wordt verbeterd m.b.v. een firmware upgrade. De Sony F707 blonk al uit in lichtgevoeligheid, maar diens foto's waren weer beroerd qua kleuren (niet natuurgetrouw). Verder kwam er geen camera in de buurt qua mogelijkheden en beeldkwaliteit (de Minolta heeft teveel ruis).
ben het ook met je eens dat elke camera wel minpunten heeft...
"5700 vs. F707" wint de 5700 makkelijk als het gaat om beeldkwaliteit
"5700 vs. Minolta 7i/7Hi" wint de 5700 makkelijk als het gaat om beeldkwaliteit
"5700 vs. F717" is een gelijke strijd (dpreview.com is erg positief over de beeldkwaliteit van de F717)
"5700 vs. G3" is een gelijke strijd (maar een voordeel voor de 5700 door de hogere resulotie, mocht dat een belangrijk punt zijn)

als je nu een camera moest kiezen, zou je denk ik veel meer moeite gehad hebben, maar zo is dat met alle electronica...
als ik volgende maand een G3 koop, wil ik 'm alweer verkopen als de G4 komt :)
Te duur? Mwoa. Bedenk wel wat je ervoor krijgt. Ik ben van mening dat de camera zijn geld waard is. Ik ben ook van mening dat de Fuji zijn geld waard is. De G3 ken ik niet, maar als je er zo lyrisch over bent ;) dan zal dat ook zijn geld wel waard zijn.
de 5700 is zijn geld wel waard als je wat hebt aan de 'duurder makende' aspecten van de camera, dus de 8x zoomlens en de 5mp CCD
als je hiervan optimaal proviteert is de camera goed geprijst, maar als je genoegen neemt met 6x zoom en minder mp's (mocht je niet groter willen printen dan A4), dan heb je met de Fuji een betere koop

ikzelf hecht veel waarde aan een zeer goede beeldkwaliteit, veel manual instellingen en goede portability...aan veel zoom hecht ik niet zoveel waarde, omdat ik zoom tot nu toe vooral heb gezien en gebruikt als een manier om je compositie te optimaliseren en niet zozeer als een manier om een verre kameel in beeld te brengen :)

ook heb ik me voorgenomen dat ik niet hoger ging dan 2000 gulden (909 euro)
ik mijn geval is de G3 het logische gevolg..
Er zit nogal wat verschil in de diverse camera's. De 5700 vult een gat die tussen de goede amateurcamera's en de DSLR's in zit. En daar hangt een prijskaartje aan. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bezoeker van GOT dat geld niet heeft. Maar dat maakt de 5700 niet tot een slechte camera. Ik denk dat de prijs/kwaliteit-verhouding goed is. :)
heb nooit gezegd dat de 5700 een slechte camera is, omdat het een zeer goede camera is :)
als-ie even duur was als de G3, zou ik het wel weten
maar dat is niet zo, dus neem ik nu meer genoegen met de voor -en nadelen die de G3 heeft t.o.v. de 5700...

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 16-12-2002 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb besloten mijn HP 850 er uit te gooien voor een andere cam. De shutter-/screenlag heeft me op vakantie gewoon te veel goede foto's gekost. Een foto van een landende pelikaan kan je echt wel vergeten, en een langs het strand jagende reiger is gewoon uit beeld voor je hebt scherp gesteld :(.

Ik ben er bijna zeker van dat het een S602 wordt, tot dat de digitale SLR's een beetje voordeliger worden.

Toch zit ik nu te kijken naar een 5700 of krijg ik dan weer hetzelfde lag probleem als bij de HP ?
Voordeel ten opzichte van de s602, is duidelijk, meer Mp, meer zoom. Kost alleen weer een paar € meer.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik hier steeds mensen de CP5700 vergelijken met een G3? Dat ding ligt echt in een totaal andere league! De Nikon is veel professioneler in alle opzichten. Meer resolutie, een veel mooier objectief, een professionelere bouwvorm etc. etc. etc. Ik vind het geen vergelijking hoor. In prijs trouwens ook niet. Mooi ding een CP5700 vind ik. Ik vond hem zelf net effe te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 11:51:
Waarom zie ik hier steeds mensen de CP5700 vergelijken met een G3? Dat ding ligt echt in een totaal andere league! De Nikon is veel professioneler in alle opzichten. Meer resolutie, een veel mooier objectief, een professionelere bouwvorm etc. etc. etc. Ik vind het geen vergelijking hoor. In prijs trouwens ook niet. Mooi ding een CP5700 vind ik. Ik vond hem zelf net effe te duur.
ben het hier (zoals verwacht :)) niet helemaal mee eens...

de Nikon is veel professioneler? in welk opzicht? ander uiterlijk?
qua instellingen ontlopen ze elkaar weinig...

meer resolutie? ja dat klopt, maar niet persé in de praktijk...
lees berichten op het forum dreview.com en bekijk de review (5700: 1350,1200 // G3: 1250,1200 ...het ontloopt elkaar nauwelijks)
en dan kun je ook zeggen dat de 5700 pas begint bij een niet-ruisvrije ISO100 en veel last van moire heeft...

mooier objectief? wanneer is een objectief mooi :?
meer zoom ok, maar de G3 heeft een stuk snellere lens (f2.0 tov f2.8)
de vorm is persoonlijk...ik heb liever een iets kleinere camera...andere mensen liever een grotere...

en ik vond 'm ook te duur :)

maar wat ik hiermee wilde zeggen is dat je niet alleen op uiterlijk uit moet gaan
een 'lelijke' camera als de G3 kan best meekomen met de 5700 of Sony F717 in vrijwel alle opzichten...en heeft als extra voordeel zijn grootte...

ik wilde ook een proffesionelere camera hebben en heb lang getwijfeld tussen de Sony F717, Canon G3, Nikon 5700 (en sinds kort: Olympus C5050)
maar na wikken en wegen was de G3 voor mij de beste keus, omdat deze (zoals gezegd) dus technisch vrijwel niets onderdoet voor de andere camera's (gevoelsmatig misschien dus wel...)

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 06-02-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mooooody schreef op 06 februari 2003 @ 19:40:

mooier objectief? wanneer is een objectief mooi :?
meer zoom ok, maar de G3 heeft een stuk snellere lens (f2.0 tov f2.8)
de vorm is persoonlijk...ik heb liever een iets kleinere camera...andere mensen liever een grotere...

en ik vond 'm ook te duur :)
Snellere lens? Woei, hij heeft een grotere lichtopbrengst, althans, de iris kan verder open. Of die sneller is weet ik niet.

Dat te duur is natuurlijk iets persoonlijks :) Ik zelf ga liever voor iets duurder. Canon maakt ook zijn eigen lenzen niet. Nikon wel. Met als gevolg dat de "hardware" iets beter op elkaar aansluit (Ik meen dan Canon lenzen besteld bij Carl Zeiss...?).

Met de G3 zou je dus ook kunnen fotograferen als de lumen ietsje minder zijn, maar zoveel ontloopt dat elkaar echt niet hoor :)

edit: jij doelt waarschijnlijk of op de sluitertijd, of je haalt een paar termen door elkaar, nofi uiteraard :)

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 19-02-2003 00:13 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

WhizzCat schreef op 19 February 2003 @ 00:12:
[...]

Snellere lens? Woei, hij heeft een grotere lichtopbrengst, althans, de iris kan verder open. Of die sneller is weet ik niet.
hoe verder de iris open kan, hoe 'sneller' de lens....dat is een term, kan er ook niets aan doen :)
en dat het met sluitertijden gekoppeld aan de f-waarden te maken heeft is dan weer logisch...
Dat te duur is natuurlijk iets persoonlijks :) Ik zelf ga liever voor iets duurder. Canon maakt ook zijn eigen lenzen niet. Nikon wel. Met als gevolg dat de "hardware" iets beter op elkaar aansluit (Ik meen dan Canon lenzen besteld bij Carl Zeiss...?).
en als je nog meer te besteden had, zou je ongetwijfeld een d-slr kopen....
de prijs is wel degelijk belangrijk voor veel mensen hoor :)
Met de G3 zou je dus ook kunnen fotograferen als de lumen ietsje minder zijn, maar zoveel ontloopt dat elkaar echt niet hoor :)
oh dus het is nu niet mogelijk om met de G3 te fotograferen :?
wil je foto's zien? :P
edit: jij doelt waarschijnlijk of op de sluitertijd, of je haalt een paar termen door elkaar, nofi uiteraard :)
nee dus...ik denk dat jij juist ff moet googlen, nofi uiteraard...

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 19-02-2003 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Mooooody schreef op 19 February 2003 @ 08:20:
nee dus...ik denk dat jij juist ff moet googlen, nofi uiteraard...
Uh help :? Licht een toe aub, ik dacht dat het zo werkte :

Lage F-waarde = grotere lichtopbrengst = scherper plaatje bij lagere sluitertijd.

Praten jullie nu langs elkaar heen, of snap ik het niet :?

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik knal hem even omhoog. ;)

Via via kwam ik op deze pagina terecht van Steve's Digicams.

Ben nl. op zoek naar een programma op mijn 885 op de pc te kunnen aansluiten.
Heb al een aantal programma's geprobeert maar wil nog niet echt vlotten.
Wil nl. een beetje gaan experimenteren met time lapse fotografie. :9

Iemand tips?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb zelf een Nikon Coolpix 775 :)
top cameraatje.. leuk om mee te beginnen dacht ik zo..

maar nu zie ik hier heel vaak mensen over "aangepaste" sluitertijden en iso-waarden praten :?
is dat in te stellen? ik heb het nog niet kunnen ontdekken in mijn camera :?
heb niet hele topic doorgelezen..sorry :> :X

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AngelDust, de 775 is een echte 'point & shoot' camera.
Ik heb hem ook gehad voordat ik mijn 885 kreeg, wel leuk camera'tje hoor!
Alleen valt er niets in te stellen op dat gebied, daarom heb ik hem ook verkocht.
Kwa kwaliteit ben ik er wel op vooruit gegaan, plaatjes zijn scherper etc.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen fatsoenlijke nachtfoto's maken met mijn 885 als er licht van bv. lantaarnpalen op het beeld terecht komt. Heb volgens mij alle opties geprobeerd.. weet iemand of dit op te lossen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Vertel eens iets meer over je instellingen etc....
Post anders ff de info van het plaatje (sluitertijden etc).

Iemand al een antwoord op mijn vraag? :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hmmmz, inmiddels al een dag later....
Gaat um dus niet meer worden? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
meendering schreef op 30 april 2003 @ 21:52:
Hmmmz, inmiddels al een dag later....
Gaat um dus niet meer worden? :?
Helaas, ik heb wel eens vluchtig gekeken voor mijn 995 maar ik ben er nog niet achter hoe je via de laptop de camera zou kunnen bedienen. Kan je via de datakabel ook opdrachten naar de camera sturen dan ?

Foto's uploaden naar de cam heb ik al vaker gedaan maar daar is het wel zo'n beetje bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 24-07 22:43
ik krijg binnenkort mijn vakantiegeld en wil daar een digitale camera van kopen, die ik voornamelijk wil gebruiken om gewoon lekker te kunnen fotoschieten, maar waar ik ook extra dingen mee kan gaan doen in de toekomst

nu zat ik te denken aan de nikon coolpix 4300, omdat deze binnen mijn budget valt en binnen dat budget de leukste cam is volgens mij (500/600 euro)

alleen ik vind dattie wat aan de kleine kant is, maar aan de andere kant, electronica word alsmaar kleiner, dus is dat een bezwaar of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Een camera mag best klein zijn, als die maar niet te licht wordt. Dan worden al je foto's bewogen doordat je de camera naar beneden drukt als je de ontspanner indrukt. Verder moet je het fatsoenlijk kunnen vasthouden, zonder dat je hand of vingers voor de lens of flitser terechtkomen.

En aangezien deze twee zaken bij iedereen verschillend is, zou ik zeggen: probeer het eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
moet ik dus even op zoek naar een winkel in de buurt die die cam heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de nikon coolpix 2000, zo ja zou diegene dan een foto kunnen plaatsen en hun ervaring willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

KraveN schreef op 19 May 2003 @ 09:39:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de nikon coolpix 2000, zo ja zou diegene dan een foto kunnen plaatsen en hun ervaring willen delen.
Eigenlijk precies dezelfde vraag, maar dan m.b.t. de Coolpix 3100 :) , de 3100 is volgens mij nog maar net op de markt, dus ik heb om deze reden geen moeite genomen om dit topic helemaal af te lopen. Ook ik verneem dus graag ervaringen over -in mijn geval- de 3100.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
* Christoph gaat zijn coolpix 4500 de deur uit doen :)

Jammergenoeg toch, maar ik merk alsmaar vaker dat ik hem thuis laat vanwege zijn omvang. Ik wil voor bepaalde zaken waar ik erg vaak heen ga een digitale camera meenemen en dat kan ik nu steeds nie doen.

Ik weet dat ik er nu in kwaliteit toch op achteruit ga, maar ik ga waarschijnlijk voor een Pentax optio S :)

* Christoph moest even afscheid nemen van zijn coolpix :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thermo schreef op 19 May 2003 @ 11:14:
* Mooody gaat zijn coolpix 4500 de deur uit doen :)

Jammergenoeg toch, maar ik merk alsmaar vaker dat ik hem thuis laat vanwege zijn omvang. Ik wil voor bepaalde zaken waar ik erg vaak heen ga een digitale camera meenemen en dat kan ik nu steeds nie doen.

Ik weet dat ik er nu in kwaliteit toch op achteruit ga, maar ik ga waarschijnlijk voor een Pentax optio S :)

* Mooody moest even afscheid nemen van zijn coolpix :( ;)
neem dan de Casio EXILIM EX-Z3...zelfde camera, alleen 40 euro goedkoper :)

trouwens...voor hetzelfde geld heb je ook de compacte Canon S30...voordeel van deze is de betere beeldkwaliteit en meer instelmogelijkheden...

weet iemand wanneer de opvolger dan de Nikon 5700 uit zou moeten komen?
de 5700 is namelijk alweer ruim een jaar op de markt...

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 19-05-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
s30 e.d. moet je niet over beginnen want die was toen ik mijn 4500 uitkoos een optie die ik express niet genomen heb :)

Leuke cam maar veeeeeeeeeeeeeel te groot :D ( net zo groot als me 4500 want heb ook een s40 tijdje gehad hier )

En ik weet idd dat die Z3 zelfde cam is, net ietsje dikker en de knopjes zitten net wat handiger ( wie dat verzonnen heeft bij pentax? ) .

En ik snap trouwens niet hoe je er op komt om een S30 als compacter cam te beschouwen als me 4500? Hij is maybe net wat slanker maar toch nog veel te groot om naar feesten e.d. mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thermo schreef op 19 mei 2003 @ 14:46:
s30 e.d. moet je niet over beginnen want die was toen ik mijn 4500 uitkoos een optie die ik express niet genomen heb :)

Leuke cam maar veeeeeeeeeeeeeel te groot :D ( net zo groot als me 4500 want heb ook een s40 tijdje gehad hier )

En ik weet idd dat die Z3 zelfde cam is, net ietsje dikker en de knopjes zitten net wat handiger ( wie dat verzonnen heeft bij pentax? ) .

En ik snap trouwens niet hoe je er op komt om een S30 als compacter cam te beschouwen als me 4500? Hij is maybe net wat slanker maar toch nog veel te groot om naar feesten e.d. mee te nemen.
euhm, de s30 past met gemak in een broekzak...

als je de S30 al te groot vindt, denk ik niet dat je een digicam hebt om er serieus foto's mee te gaan maken :)

een camera die goed presteert op feesten (dus weinig licht) heeft in de regel een grotere (en snellere) lens en is dus bij voorbaat geen (ultra-)compacte camera...

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 19-05-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Mooooody schreef op 19 May 2003 @ 16:17:
[...]

euhm, de s30 past met gemak in een broekzak...

als je de S30 al te groot vindt, denk ik niet dat je een digicam hebt om er serieus foto's mee te gaan maken :)

een camera die goed presteert op feesten (dus weinig licht) heeft in de regel een grotere (en snellere) lens en is dus bij voorbaat geen (ultra-)compacte camera...
Dat weet ik, ik heb namelijk nu een 4500 + een u20 van sony hier, heb ook al een s40 gehad , 5700 foto's mee gemaakt etc etc.

Dat ik veel aan kwaliteit inlever is mij bekend, ik heb op het moment gewoon geen geld meer om 2 duurdere modellen te bekostigen, dus ga ik gewoon over op die pentax.

Ik wil een erg kleine camera die toch minimaal 3x optical zoom heeft. En zoals je maybe in een ander topic gezien heb heeft die casio/pentax toch nog behoorlijke kwaliteit foto's voor zijn grootte.

Ik heb een tijdje speciaal voor foto's te maken naar verschillende lokaties gegaan maar dat is bij mij gewoon niet zo blijven hangen. 3x wezen snowboarden en door de omvang van me cam geen zin gehad om op sommige bergen me cam mee te sleuren en daar gewoon veel spijt van. Zulke dingen wil ik niet nog een keer meemaken :)

( voor iemand over ixus begint, geen optie ook al tijdje van me oom gebruikt niet echt tevreden + te groot :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBeeForEver schreef op 19 May 2003 @ 11:00:
[...]

... de Coolpix 3100 is volgens mij nog maar net op de markt, dus ik heb om deze reden geen moeite genomen om dit topic helemaal af te lopen. Graag verneem ik ervaringen van evt. gebruikers over de 3100.
*kick*

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tjah, het is gewoon een opvolger van de Coolpix 775.
Die heb ik gehad voor me 885, prima point&shoot camera!
Voor de rest nix fancy.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

meendering schreef op 20 May 2003 @ 11:31:
Tjah, het is gewoon een opvolger van de Coolpix 775.
Die heb ik gehad voor me 885, prima point&shoot camera!
Voor de rest nix fancy.
Euhm, hebben we het wel over dezelfde? :? De 3100 wordt nl. gezien als het 'kleine broertje' (of: zusje ;) ) van de 4300 en heeft best wel aardig wat functies hoor. Het is een camera die geschikt is voor zowel beginner als 'proffesional', zegt uiteraard nog niks, maar volgens mij is het zeker geen simpele point&shoot camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Groot probleem!

Ik was foto's an het maken met mijn camera (nikon coolpix 885) eerste paar waren goed, krijg ik opeens allemaal foto's die overbelicht lijken, of helemaal wit. Ik dacht eerst dat het de instellingen waren maar volgens mij is hij echt stuk. Ik ga morgen de importeur bellen vragen wat ik moet doen. Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

toktokcity schreef op 26 mei 2003 @ 19:51:
Groot probleem!

Ik was foto's an het maken met mijn camera (nikon coolpix 885) eerste paar waren goed, krijg ik opeens allemaal foto's die overbelicht lijken, of helemaal wit. Ik dacht eerst dat het de instellingen waren maar volgens mij is hij echt stuk. Ik ga morgen de importeur bellen vragen wat ik moet doen. Iemand nog advies?
Heb je al geprobeerd met handmatige instellingen? Als ie op alle manieren overbelicht blijft dan zal ie idd wel defect zijn. Anders is een harde reset waarschijnlijk voldoende of moet je de firmware opnieuw flashen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Hoe kun je hem hard resetten. Firmware heb ik een paar weken geleden upgedate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al liefhebbers van de coolpix 2100 ? Kan er verduveld weing over vinden hier... (...zit in dubio met de Canon A60...).
Als er bezitters zijn van de 2100 (of 3100)... post dan graag wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb zojuist de nikon coolpix 4300 besteld en zal hier wel een foto posten en ervaringen zodra dat ding binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MR_WAZOO schreef op 02 June 2003 @ 23:38:
ik heb zojuist de nikon coolpix 4300 besteld
Zul je geen spijt van krijgen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
dat is mooi, geef er niet voor niets 1333 , nogwat guldens aan uit (even omgerekend, want ik vind die euro's nog steeds weinig klinken

update : hij is binnen, en wat istie verschrikkelijk klein zeg :D:D:D

[ Voor 24% gewijzigd door NightOwlNL op 04-06-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik heb sinds ruim een week een Nikon CP 5700, maar nu zag ik gisteren dit op een foto:
http://www.dree.nl/outside/tweakers/DSCN0104.JPG
Ik maak er maar even een link van, dan is het niet zo zwaar voor modemmers ed :)
Zijn dat allemaal hotpixels? Op elke foto zitten ze trouwens op de zelfde plek, dus het zal wel.

Iets aan te doen of moet de camera terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jaded schreef op 11 juni 2003 @ 16:01:
Zijn dat allemaal hotpixels? Op elke foto zitten ze trouwens op de zelfde plek, dus het zal wel.

Iets aan te doen of moet de camera terug?
Zie je ze echt op elke foto? Als ik de foto zo bekijk dan heb ik het idee dat de sluitertijd minimaal 5 seconden moet zijn bij erg weinig licht. Hoge ISO waarde misschien ook? Mijn cam heeft na 10 maanden 2 rode stuck pixels en dat valt alleen op bij weinig licht, maar wat jij laat zien is wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
De foto is 's nachts gemaakt idd. Sluitertijd van 8 seconden denk ik. Op normale foto's is het niet te zien gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jaded schreef op 11 June 2003 @ 20:22:
Sluitertijd van 8 seconden denk ik.
Da's de maximale sluitertijd ja. Dan zijn dit soort 'hot pixels' helemaal niet zo gek :) Zeker niet als er ook nog eens een hogere ISO-waarde wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ik hoef me dus geen zorgen te maken :) Thanx!
Ik begin het apparaatje al redelijk door te krijgen, maar moet nog wel veel oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 16:46:
Zijn er ook al liefhebbers van de coolpix 2100 ? Kan er verduveld weing over vinden hier... (...zit in dubio met de Canon A60...).
Als er bezitters zijn van de 2100 (of 3100)... post dan graag wat ervaringen.
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

en vergelijk beide....

verschillen:
A60 grotere CCD sensor
A60 handmatig iso mogelijk
Nikon 4x digitaal zoom (boeie)
A60 manaul focus mogelijk
Nikon 1cm dichterbij scherp (macro)
Nikon max 4sec sluitertijd, a60 15sec
F en sluitertijd handmatig bij de A60, niet bij de nikon
Nikon 2 batterijen, canon 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...de A60 is inmiddels aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
het is jammer dat ik nog geen webspace werkend heb, maar ik ben erg tevreden over mijn CP4300, heb er 276 mb geheugen bij en heb die vandaag in drachten helemaal volgeschoten bij de dragraces aldaar

vind t alleen knap lastig dat die batterijen (ik heb er 2) zo kort meegaan ( 4 uur max ofzo bij continu gebruik )

ik zit er dus aan te denken om daar een batterypack voor te gaan gebruiken, maar hoe kan ik dat dan weer t beste aanpakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jij vind 4 uur kort voor een accu? :?
Da's best veel hoor, ligt ook een beetje aan je instellingen.
TFT aan of uit, scheelt zeer veel.

Ik heb bij mijn CP885 ook 2 accu's, heb er genoeg aan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
meendering schreef op 16 June 2003 @ 11:26:
Jij vind 4 uur kort voor een accu? :?
Da's best veel hoor, ligt ook een beetje aan je instellingen.
TFT aan of uit, scheelt zeer veel.

Ik heb bij mijn CP885 ook 2 accu's, heb er genoeg aan.
ik zet het scherm niet uit, aangezien ik zoekers ondingen vind, (kan op t scherm veel beter beoordelen wat ik fotograffeer, heb alle instellingen mooi overzichtelijk in beeld en kan nog makkelijk dingen veranderen

het liefst heb ik de cam continu aan, dan kan ik tenminstte klikken wanneer ik wil, zonder dat ik hoef te wachten tot dattie klaar is

vroeg me trouwens ook af, waar kan ik lensen vandaan halen en welke adapterring heb ik nodig voor mijn cam (coolpix 4300)

[ Voor 13% gewijzigd door NightOwlNL op 16-06-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ik wil zo graag een nikon coolpix 2500 hebben!! Het punt is alleen: ik heb em voor woensdag nodig, dan ga ik nl op vakantie.. Maargoed, ik d8, koop em wel in de winkel, MAAR: ik kan em nergens vinden!! Haast geeneen winkel heeft em!
Ik woon in Leiden, heb ook al in den haag en amsterdam gekeken maar helemaal nergens!! Weet iemand waar ie nu hier in mijn regio gewoon in de winkel ligt??
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 15 juni 2003 @ 16:37:
[...]

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

en vergelijk beide....

verschillen:
A60 grotere CCD sensor
A60 handmatig iso mogelijk
Nikon 4x digitaal zoom (boeie)
A60 manaul focus mogelijk
Nikon 1cm dichterbij scherp (macro)
Nikon max 4sec sluitertijd, a60 15sec
F en sluitertijd handmatig bij de A60, niet bij de nikon
Nikon 2 batterijen, canon 4.
Specs zeggen niet alles. De kwaliteit van de lens en de algoritmes zijn net zo belangrijk. Het beste kun je gewoon de foto's van een zelfde object in dezelfde situatie vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 20:24
* actieman heeft sinds kort eindelijk een 3100 erg fijn dingetje, superlicht, klein en ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's.

grote verbetering t.o.v. mijn hp 318 ;)

http://actieman.tripod.com/new/DSCN0017.html
is wel aardig gelukt vinnik :)

[ Voor 22% gewijzigd door actieman op 27-07-2003 15:21 ]

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Nu bijna 3 weken een CP3100 in huis en ook mee op vakantie geweest... Zal proberen aan de verzoeken voor wat meer info te voldoen, maar dit is mijn eerste digicam, dus neem het met een korrel zout. Wel jaren gefotografeerd met een (analoge :)) SLR cam, dus wel fotografie ervaring.

Wat mij als eerste opviel is dat het een verdomd klein cameraatje is en ook erg licht. Ik ben oude SLR's gewend en houd persoonlijk van iets meer grootte/gewicht, omdat de camera dan beter stil te houden is. Wel ideaal om mee te nemen dus, maar lastiger stil te houden.

Wat betreft de batterijen (hierover wordt veel geklaagd): ik vind dat de batterijen niet heel lang mee gaan, zeker als je flits gebruikt, maar ik weet niet hoe goed/slecht andere camera's het doen dus vergelijken is lastig. Ik heb er een paar Ansmann 1800 mAh bijgekocht en die doen het een stuk beter dan de meegeleverde Nikon batterijen. Ik vind de prestaties daarmee best acceptabel en ben mijn vakantie (12 dagen) doorgekomen met 3 paar batterijen (100+ foto's genomen allen met LCD en zonder flits).

Dan wat betreft beeldkwaliteit. Stilhouden is voor mij bij slecht licht toch vrij lastig, dus ik had wel eens wat bewegingsonscherpte. Statiefje + zelfonstpanner deed wonderen, zelfs in erg lastige situaties: vriendin bij vuur. De foto is 's nachts genomen en heeft (dus) nogal wat ruis, maar met Neat Image was dat goed te verwijderen.

De camera is verder zeer goed in staat haarscherpe foto's te maken, wat ook goed blijkt bij de macro-functie en bij portretten: bij, mens en hond

Landschappen vond ik soms wel een beetje "wazig" eruit zien, maar misschien doe ik iets fout. Dit is mijn eerste camera met AF-lens dus ik ben er nog niet zo mee gewend. Soms vergat ik een focus-lock enzo, ik moet daar nog wat mee oefenen.

Ok, nou tot zover mijn eerste ervaringen. Alle pix zijn origineel uit de camera dus zonder bewerken in Photoshop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Morrar schreef op 06 augustus 2003 @ 14:10:
De foto is 's nachts genomen en heeft (dus) nogal wat ruis, maar met Neat Image was dat goed te verwijderen.
Waarschijnlijk heb je automatische instellingen gebruikt? Probeer het eens met handmatige instellingen. Beter wat langere sluitertijden dan dat de camera zelf een hogere ISO waarde kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Ehm het (grote) nadeel van de CP3100 is dat hij zelf de belichtingsinstellingen maakt. Je kunt dus zelf geen ISO / sluitertijd / diafragma instellingen maken ook niet in handmatige modus. Er is nog wel een "exposure"-instelling in handmatige modus, maar daar moet ik nog wat mee spelen. Erg duidelijk is dat in ieder geval niet.

Ik ben zelf wel een handmatige camera gewend en mis dat ook wel aan de CP3100, maar voor veel foto's wil ik ook gewoon een "point-n-shoot" camera (is ook voor mijn vriendin handiger).

//edit: nog even de instellingen van die pic:
ISO 400 / F 3,6 / Exp Time 2 sec.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 06-08-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, na twee weken geschoten te hebben met mijn nieuwe Nikon Coolpix 3100 hier wat foto's die ik wel wat vind hebben.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/1.jpg
#1: een oud huisje in Elburg, jammer dat de kleuren niet echt mooi overkomen :/

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/2.jpg
#2: Kaboutertuintje in Elburg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/3.jpg
#3: Macro van een plaquette op de joodse begraafplaats in Elburg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/4.jpg
#4: Luchtballon boven camping.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/5.jpg
#5: Luchtballon boven mijn hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/6.jpg
#6: Macro van sprinkhaan, moest wel flitsen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/7.jpg
#7: Bloem

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/8.jpg
#8: Nog niet rijpe druiven in de achtertuin

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/9.jpg
#9: Buien boven Groningen.... met licht sepiafilter

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/10.jpg
#10: De wallen van Elburg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/11.jpg
# 11: Houtsnijwerk @ night

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/12.jpg
# 12: Bliksem

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/13.jpg
# 13: Nog meer bliksem

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/digicam/14.jpg
# 12: Blijde bij in bloem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DoRRoN schreef op 08 August 2003 @ 13:33:
Okay, na twee weken geschoten te hebben met mijn nieuwe Nikon Coolpix 3100 hier wat foto's die ik wel wat vind hebben.

[afbeelding]
#1: een oud huisje in Elburg, jammer dat de kleuren niet echt mooi overkomen :/

[afbeelding]
#2: Kaboutertuintje in Elburg

[afbeelding]
#3: Macro van een plaquette op de joodse begraafplaats in Elburg

[afbeelding]
#4: Luchtballon boven camping.

[afbeelding]
#5: Luchtballon boven mijn hoofd.

[afbeelding]
#6: Macro van sprinkhaan, moest wel flitsen.

[afbeelding]
#7: Bloem

[afbeelding]
#8: Nog niet rijpe druiven in de achtertuin

[afbeelding]
#9: Buien boven Groningen.... met licht sepiafilter

[afbeelding]
#10: De wallen van Elburg

[afbeelding]
# 11: Houtsnijwerk @ night

[afbeelding]
# 12: Bliksem

[afbeelding]
# 13: Nog meer bliksem

[afbeelding]
# 12: Blijde bij in bloem
Mooie en neutrale foto's :)

Probeer nadat je de foto's hebt verkleind eens subtiele sharpening toe te passen. Verder kun je de saturation misschien een tikkie omhoog doen, en een beetje spelen met curves. Het is geen noodzaak, maar je kunt foto's een beetje meer smaak geven zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Ik heb m'n Coolpix3100 nu ook een maand in huis en ik ben er nog steeds heel erg tevreden over. Wat me wel opvalt; naar mate je meer met de settings leert omgaan, je beduidend betere kwaliteit foto's krijgt. Dat kost echter wel tijd, want het aantal mogelijkheden lijkt eindeloos.

Enige nadeeltje is dat de moviebestandjes maar met 15 frames/sec. worden gemaakt. Ziet er echter wel "nostalgisch" uit (8mm smallfilm, anyone?) :P

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Exirion schreef op 08 August 2003 @ 13:42:
[...]

Mooie en neutrale foto's :)

Probeer nadat je de foto's hebt verkleind eens subtiele sharpening toe te passen. Verder kun je de saturation misschien een tikkie omhoog doen, en een beetje spelen met curves. Het is geen noodzaak, maar je kunt foto's een beetje meer smaak geven zeg maar ;)
Heb bij deze foto's alleen een kader toegevoegd, voor de rest nog niet bewerkt enzo. Maar bedankt voor de tips.

1. Weet overigens iemand waar ik de extra slave flitser voor de Nikon CP3100 kan aanschaffen (webwinkel svp).

2. Hoe kan ik de sluitertijd van 8 seconden activeren, want ik heb bijvoorbeeld met die foto's van de bliksem slechts eens sluitertijd van 4 seconden. Terwijl met 8 seconden dit veel mooier is.

[ Voor 16% gewijzigd door Red op 08-08-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het slim om vandaag een Nikon Coolpix 4500 te kopen en die maandagavond al mee te nemen op vakantie? of is het apparaat te ingewikkeld? Ik neem zowiezo een digitale videocamera mee. dus als de foto's mislukt zijn is het niet ZO erg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:13:
Is het slim om vandaag een Nikon Coolpix 4500 te kopen en die maandagavond al mee te nemen op vakantie? of is het apparaat te ingewikkeld? Ik neem zowiezo een digitale videocamera mee. dus als de foto's mislukt zijn is het niet ZO erg
Is geen ingewikkelde camera, in manuele stand is het wat prutsen. Maar de handleidingen van nikon zijn zéér duidelijk.

Verwijderd

Bij een vrouw bij mij in de buurt die een Nikon Coolpix 4300 heeft heb ik problemen met de installatie van de drivers.

Hij vraagt om het bestandje sti.cat en die kan ik nergens vinden, zowel de C: als de CD-rom van Nikon.

Het is een bestandje die die nodig heeft en deze kan hij daar dus niet vinden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 10:23:
Hij vraagt om het bestandje sti.cat en die kan ik nergens vinden, zowel de C: als de CD-rom van Nikon.
Ik draai Windows XP en heb er geen problemen mee gehad, maar het schijnt wel vaker voor te komen:

http://www.photobuzz.com/_nikon/0000052e.htm

Vanavond zal ik thuis eens kijken of die sti.cat ergens te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hallo Nikon liefhebbers! :+

Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe nikon camera, vind deze niet meer zo geschikt voor mij. (zeg maar: "Ik wil meer opties..." _/-\o_ )

Heb nu mijn Coolpix 885 een 1,5 jaartje nu.

Vind het swivel design eigenlijk wel aantrekkelijk.
Iemand goede gebruikers ervaringen met de 4500?

Zou er nog in de toekomst een opvolger komen van de 4500? :?

Ps, camera kopen? :>

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 10-01-2004 23:09 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Hoi,
Ik heb gisteren een Nikon Coolpix 2100 gekocht, een fijn dingetje. Maar nu heb ik een vraagie: Hoe laad je de battery pack op die erbij zit? Tis zo'n Panasonic CR-V3 3V Lithium accu, hij lijkt een beetje op 2 batterijen die aan elkaar geplakt zijn, alleen zit er maar aan 1 kant contacten

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
gisteren een coolpix 3700 gekocht.

Lekker klein makelijk in gebruik.

scheelt ben iet zo veeleisend met foto's

maat van me had die camara ook en toen ook maar die gekocht.

vandaag maar lekker prutsen met die camara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoe populair de Coolpix 2100 en 3100 waren, hoe weinig ik hoor van de opvolgers: 2200 en 3200.

Zijn de batterijproblemen een beetje verholpen? Werkt de nieuwe AF assist lamp op de 3200 goed? Hoe zit het met de noiselevels bij lage lichtscenes? Ik kan wel de reviews lezen, en dat heb ik ook gedaan, maar ik wil graag wat real-life experiences van de gemiddelde Tweakert. :*

Link voor reviews:

http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=429

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 13 maart 2004 @ 18:25:
Hoi,
Ik heb gisteren een Nikon Coolpix 2100 gekocht, een fijn dingetje. Maar nu heb ik een vraagie: Hoe laad je de battery pack op die erbij zit? Tis zo'n Panasonic CR-V3 3V Lithium accu, hij lijkt een beetje op 2 batterijen die aan elkaar geplakt zijn, alleen zit er maar aan 1 kant contacten
Is helaas niet oplaadbaar..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Is hier iemand die een Coolpix 2100 of 3100 heeft, en daarbij een goede tas of case erbij heeft gevonden? En zou je daar een foto van willen maken? Deze Coolpix camera's zijn erg klein maar een niet lekker zittend tasje maakt het ding weer veel te groot om hem de hele dag bij je te dragen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb inmiddels mijn cp 3100 weer verkocht vanwege het feit dat ik toch een aantal dingen handmatig wil instellen. maar voor de rest beviel ie prima

ik had voor 5 euro op de zwarte markt een leren verrekijker tasje gekocht voor de coolpix zat perfect en leer dus lekker stevig.

nikon heeft zelf ook een tasje die er perfect omheen past, paars kleurig. dus dat moet niet zo'n probleem zijn om een tasje te vinden.

nu nog kijken of ik een cp 4300 of de powershot a80 ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 18:26:
nu nog kijken of ik een cp 4300 of de powershot a80 ga kopen.
Ik heb zelf een 4300 dus ben niet echt neutraal, maar ik zou toch echt voor de 4300 gaan als ik weer de keus had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2100 / 2200 en de 3100 / 3200.

Zo op het eerste gezicht zo goed als niets. Het prijsverschil is wel behoorlijk. Ruim 50 euro.

Ik denk toch dat ik een 3100 ga kopen...2e optie was een minolta dimage x20 maar na hem in de hand gehouden te hebben vond ik het niks...voelde niet goed aan.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

3200 heeft itt tot de 3100 wel een fatsoenlijke movie mode, gebruikt SD kaartjes en heeft een AF assist light. Dat zijn de belangrijkste verschillen. Heb de X20 ook gehad: prachtapparaat.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Stereotomy schreef op 03 juni 2004 @ 16:08:
3200 heeft itt tot de 3100 wel een fatsoenlijke movie mode, gebruikt SD kaartjes en heeft een AF assist light. Dat zijn de belangrijkste verschillen. Heb de X20 ook gehad: prachtapparaat.
Moviemode zal ik vast nooit gebruiken...SD vind ik een nadeel maar een AF assist light is wel erg fijn....

Betekend dat dat je de Coolpix 3100 of 3200 ook hebt? Waarom heb je de dimage x20 niet meer? Welke heeft jouw voorkeur?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Hoioi,
ik wilde vandaag bijna de Canon Powershot A80 kopen... omdat deze als 1 van de beste is getest in meerdere bladen (de A75 eigenlijk, maar ik ga voor 4MP).

Kreeg alleen net een folder, met de Coolpix 4200/5200.... ik dacht dat Nikon een 3xxx serie en een 5xxx serie had... waarvan de laatste mij te duur is...

nu twijfel ik.. een Powershot A80 of een Coolpix 4200... Dit schijnt de nieuwste Nikon 4mp te zijn...

Ik lees dat de Coolpix beeldcorrectie en geavanceerde rode ogen red. heeft... verkooppraatjes of inderdaad nuttige voordelen tov de A80?
ook kan hij filmpjes met 640*480 maken (A80 320*240)...

Nadeel is dat de Nikons SD kaartjes slikken, ik heb liever CF, wat goedkoper, en ook al tot 2 gb verkrijgbaar...

De Nikon is zo nieuw dat er nergens reviews van zijn... maar over 2 weken ga ik op vakantie dus denk dat ik toch maar voor de A80 ga...
tenzij iemand mij op andere gedachten brengt

info over de 4200:
http://www.europe-nikon.c...L/CP4200+5200_NL_0402.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door Jazco2nd op 06-06-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

* If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.
* Open the www.europe-nikon.com home page, and then look for links to the information you want.
* Click the Back button to try another link.

HTTP 404 - File not found
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

* More information:
Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wel raar dan Nikon zo weer overstapt naar SD?
Ik heb een Coolpix 775 en 885 gehad, lekker goedkoop met CF.

Ik zou als ik jou was gewoon voor een A80 gaan, die heeft ook nog een draaibaar schermpje.

Whatever.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste