ok, dan ben ik nu weer aan de beurt

ja persoonlijk geil ik er wel op

Okee, zoals ik ook al eerder heb gemeld, waren beide camera's er niet toen ik voor de 5700 koos. De korte accuduur die overal wordt vermeldt is ten opzichte van andere camera's, niet ten opzichte van het gebruik. Ja, als de accu van de G3 en de F717 3x zo lang mee gaan, dan is de accuduur van de 5700 kort. Maar als ik bekijk hoeveel foto's ik maak met 1 accu, dan vind ik dat de accu prima voldoet. Uiteraard geldt: meer=beter, maar dit is al goed.

je hebt gelijk, maar als je kijkt vanuit de ogen van iemand die een camera wil kopen en wél de keus heeft om voor meer accuduur te gaan, begrijp je mijn standpunt denk ik ook wel...
tenslotte, niets is zo frustrerend als een accu die ermee ophoudt als je midden door Parijs loopt

en om nou nog meer te gaan uitgeven, om extra accu's te kopen, vind ik ook weer zo irritant...
Het enige echte nadeel is inderdaad de AF in mindere lichtomstandigheden, maar ik verwacht dat dat sterk wordt verbeterd m.b.v. een firmware upgrade. De Sony F707 blonk al uit in lichtgevoeligheid, maar diens foto's waren weer beroerd qua kleuren (niet natuurgetrouw). Verder kwam er geen camera in de buurt qua mogelijkheden en beeldkwaliteit (de Minolta heeft teveel ruis).
ben het ook met je eens dat elke camera wel minpunten heeft...
"5700 vs. F707" wint de 5700 makkelijk als het gaat om beeldkwaliteit
"5700 vs. Minolta 7i/7Hi" wint de 5700 makkelijk als het gaat om beeldkwaliteit
"5700 vs. F717" is een gelijke strijd (dpreview.com is erg positief over de beeldkwaliteit van de F717)
"5700 vs. G3" is een gelijke strijd (maar een voordeel voor de 5700 door de hogere resulotie, mocht dat een belangrijk punt zijn)
als je nu een camera moest kiezen, zou je denk ik veel meer moeite gehad hebben, maar zo is dat met alle electronica...
als ik volgende maand een G3 koop, wil ik 'm alweer verkopen als de G4 komt

Te duur? Mwoa. Bedenk wel wat je ervoor krijgt. Ik ben van mening dat de camera zijn geld waard is. Ik ben ook van mening dat de Fuji zijn geld waard is. De G3 ken ik niet, maar als je er zo lyrisch over bent

dan zal dat ook zijn geld wel waard zijn.
de 5700 is zijn geld wel waard als je wat hebt aan de 'duurder makende' aspecten van de camera, dus de 8x zoomlens en de 5mp CCD
als je hiervan optimaal proviteert is de camera goed geprijst, maar als je genoegen neemt met 6x zoom en minder mp's (mocht je niet groter willen printen dan A4), dan heb je met de Fuji een betere koop
ikzelf hecht veel waarde aan een zeer goede beeldkwaliteit, veel manual instellingen en goede portability...aan veel zoom hecht ik niet zoveel waarde, omdat ik zoom tot nu toe vooral heb gezien en gebruikt als een manier om je compositie te optimaliseren en niet zozeer als een manier om een verre kameel in beeld te brengen
ook heb ik me voorgenomen dat ik niet hoger ging dan 2000 gulden (909 euro)
ik mijn geval is de G3 het logische gevolg..
Er zit nogal wat verschil in de diverse camera's. De 5700 vult een gat die tussen de goede amateurcamera's en de DSLR's in zit. En daar hangt een prijskaartje aan. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bezoeker van GOT dat geld niet heeft. Maar dat maakt de 5700 niet tot een slechte camera. Ik denk dat de prijs/kwaliteit-verhouding goed is.

heb nooit gezegd dat de 5700 een slechte camera is, omdat het een zeer goede camera is

als-ie even duur was als de G3, zou ik het wel weten
maar dat is niet zo, dus neem ik nu meer genoegen met de voor -en nadelen die de G3 heeft t.o.v. de 5700...
[
Voor 7% gewijzigd door
Mooody op 16-12-2002 14:38
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.