Hahaha, je Coolpix 885 verpakking ligt daar slordig op die stoel! Maakt niet uit.. als ik die camera maar kan gebruikenOp woensdag 12 juni 2002 22:46 schreef meendering het volgende:
FF een testfoto'tje @ 22u.
[afbeelding]
Shutter speed: 8sec
Iso 100.
Wel gaaf effect!
Wehehe... achja... alles ff overhoop gehaald... doos ligt er btw nog steeds.Op donderdag 13 juni 2002 21:04 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hahaha, je Coolpix 885 verpakking ligt daar slordig op die stoel! Maakt niet uit.. als ik die camera maar kan gebruiken
Straks ff opbergen.
Whatever.
Voor de liefhebber ff een foto genomen vanmiddag. 
Heb helaas nog geen tijd gehad om echt mooie foto's te maken, het weer speelt niet echt mee

Info:
Heb helaas nog geen tijd gehad om echt mooie foto's te maken, het weer speelt niet echt mee

Info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Make: NIKON Model: E885 Software: E885v1.1 Datetime: 2002:06:13 15:58:19 Exposure time: 1/485 s F-number: 2.8 Exposure program: Normal program ISO speed ratings: 100 Focal length: 8 mm Pixel X dimension: 2048 Pixel Y dimension: 1536 |
Whatever.
vet ja!Op donderdag 13 juni 2002 22:49 schreef meendering het volgende:
[afbeelding]
Info:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Make: NIKON Model: E885 Software: E885v1.1 Datetime: 2002:06:13 15:58:19 Exposure time: 1/485 s F-number: 2.8 Exposure program: Normal program ISO speed ratings: 100 Focal length: 8 mm Pixel X dimension: 2048 Pixel Y dimension: 1536
kostte die duur?
Zal wel duur kosten voor de prijs van het geld!
Op zich een aardige foto maar wat een vreeeeselijk kleurvervorming (Chromatic Aberrations) in de bomen zeg. Gewoon diep paars. Ook is het detail op het huis net niet helemaal scherp, maar dat is meer een kwestie van belichting denk ik.Op donderdag 13 juni 2002 22:49 schreef meendering het volgende:
[afbeelding]
edit: hmmm de paarse randjes zijn een eigenschap van de 885 (heerlijk heh dpreview). Jammer, voor de rest zien de foto's er goed uit.
Verwijderd
Had je het over mijn pic? Daar is namelijk niks aan gedaan hoor.Op vrijdag 14 juni 2002 13:03 schreef Oxie het volgende:
tst tst tst!
sterk vervormd beeld
nee,ik heb het over je koetsje gehad, die moet weer een poetsbuurt krijgen, zo te zienOp vrijdag 14 juni 2002 15:03 schreef Afketser het volgende:
[..]
Had je het over mijn pic? Daar is namelijk niks aan gedaan hoor.
het klikje is wel leuk hoor..
Verwijderd
Dat moet de lichtinval zijn geweest. Hij was net gewassen.Op vrijdag 14 juni 2002 17:13 schreef Oxie het volgende:
[..]
nee,ik heb het over je koetsje gehad, die moet weer een poetsbuurt krijgen, zo te zien
het klikje is wel leuk hoor..
Sow,..ik heb ook eindelijk wat fotootjes gemaakt:
-opmerking één: ik ben een total n00b wat betreft fotografie en digitale fotografie
-foto's zijn niet bewerkt, alleen verkleind tot 25% (tuin foto's 35%) en opgeslagen met een jpg compressie van 10.
tuin foto 1 (camera instelling 'auto')

tuin foto 2 (camera instelling 'auto')

eend (ooit van vriendin gekregen:) --> camera instelling 'standaard macro')

GSM (ook standaard macro instelling)

Autosleutel (standaard macro instelling)

10 eurocent (standaard macro instelling)

Keyboard (standaard macro instelling)

Space shuttle 1 (standaard macro instelling)

Space shuttle 2 (standaard macro instelling)

mensen die hier opmerkingen over hebben? ik vind de tuin foto's er mooi uit zien, macro foto's zijn niet allemaal even strak.
-opmerking één: ik ben een total n00b wat betreft fotografie en digitale fotografie
-foto's zijn niet bewerkt, alleen verkleind tot 25% (tuin foto's 35%) en opgeslagen met een jpg compressie van 10.
tuin foto 1 (camera instelling 'auto')

tuin foto 2 (camera instelling 'auto')

eend (ooit van vriendin gekregen:) --> camera instelling 'standaard macro')

GSM (ook standaard macro instelling)

Autosleutel (standaard macro instelling)

10 eurocent (standaard macro instelling)

Keyboard (standaard macro instelling)

Space shuttle 1 (standaard macro instelling)

Space shuttle 2 (standaard macro instelling)

mensen die hier opmerkingen over hebben? ik vind de tuin foto's er mooi uit zien, macro foto's zijn niet allemaal even strak.
Weet iemand nog een winkel waar ze een Coolpix 995 verkopen voor < 650 ?
Ik heb me het zotje gezocht maar overal uitverkocht
Ik heb me het zotje gezocht maar overal uitverkocht

Gefunden ! 
Auf Deutschland weliswaar maar op de benzine van de baas kom ik er wel
http://www.digital-net-shop.de
Op woensdag 19 juni 2002 16:08 schreef TheBrain het volgende:
Gefunden !
Nou laat eens zien.Op vrijdag 26 april 2002 14:54 schreef DeX het volgende:
Ik heb trouwens Net mijn 3X nikonlens met converterring binnen. Dus nu is alles 3x vergroot.. Best wel moeilijk om mee om te gaan maargoed.. Foto's volgen nog..
En vertel hoe hij bevalt etc etc, alles erop en eraan.
En natuurlijk waar je hem hebt gekocht?
Die macro foto's moeten toch een stuk scherper kunnen denk ik.[b]Op vrijdag 14 juni 2002 23:29 schreef Yoda het
Zorg dat je in macrostand de Zoom op de middelste stand heb staan zodat het tulpje geel wordt in het display, als het goed is moet je dan veel scherpere foto's krijgen.
En volgens mij zijn de macro foto's ook met een redelijk lange sluitertijd gemaakt (1/60 sec of langer) voor dit soort tijden is het zeker wel aan te raden om een statief te gebruiken.
thnx voor de tips,...dit zijn echt mijn eerste digicam foto's dus,..Op donderdag 20 juni 2002 08:34 schreef hduijn het volgende:
[..]
Die macro foto's moeten toch een stuk scherper kunnen denk ik.
Zorg dat je in macrostand de Zoom op de middelste stand heb staan zodat het tulpje geel wordt in het display, als het goed is moet je dan veel scherpere foto's krijgen.
En volgens mij zijn de macro foto's ook met een redelijk lange sluitertijd gemaakt (1/60 sec of langer) voor dit soort tijden is het zeker wel aan te raden om een statief te gebruiken.
Kheb de macro stand gebruikt die in "scenes" zit op de camera, da's zijn dus die voorgeprogrammeerde scenes waar je zelf nix meer aan hoeft in te stellen. Heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe je verder dingen zelf insteld.
Volgens mij heb je dan een Nikon Coolpix 2500.Op donderdag 20 juni 2002 11:00 schreef Yoda het volgende:
[..]
thnx voor de tips,...dit zijn echt mijn eerste digicam foto's dus,..
Kheb de macro stand gebruikt die in "scenes" zit op de camera, da's zijn dus die voorgeprogrammeerde scenes waar je zelf nix meer aan hoeft in te stellen. Heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe je verder dingen zelf insteld.
Ik heb zelf een Nikon Coolpix 995... dus de werking is wel iets anders denk ik. Maar even de handleiding nalezen kan best nuttig zijn. (gelijk foto's maken is natuurlijk wel leuker
Hehe, goeie.Op woensdag 19 juni 2002 18:42 schreef HermeS het volgende:
[..]
is er nog een plaatsje vrij in de auto? en kom je toevalig langs Utrech of Nieuwgein?
Nu ik nagekeken heb waar ze zitten mag de UPS de rest doen: Butzbach ligt ongeveer 430 kilometer bij mijn woonplaats vandaan. Voor 27 wordt het rembours gebracht, voor 11,90 bij vooruitbetaling. Mijn beslissing was makkelijk
{edit}
Euro's doen het niet

jammerOp donderdag 20 juni 2002 11:48 schreef TheBrain het volgende:
[..]
Hehe, goeie.
Nu ik nagekeken heb waar ze zitten mag de UPS de rest doen: Butzbach ligt ongeveer 430 kilometer bij mijn woonplaats vandaan. Voor 27 wordt het rembours gebracht, voor 11,90 bij vooruitbetaling. Mijn beslissing was makkelijk
{edit}
Euro's doen het niet
heb je hem al bestelt?
topvision.lu bied hem aan voor 620 euro namelijk. Ik zat/zit heel erg tetwijfelen tussen de 995 en 4500 (ben bezig met een lijstje temaken van de voordelen vs prijs), en dat terwijl ik ervan uitging dat ik een cam van +- 800 gulden wou
kheb een coolpix 885 hoor,...Op donderdag 20 juni 2002 11:30 schreef hduijn het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan een Nikon Coolpix 2500.
Ik heb zelf een Nikon Coolpix 995... dus de werking is wel iets anders denk ik. Maar even de handleiding nalezen kan best nuttig zijn. (gelijk foto's maken is natuurlijk wel leuker)
waar staat die winkel dan? want dat kan ik niet vindenOp woensdag 19 juni 2002 16:08 schreef TheBrain het volgende:
Gefunden !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Ahh.. wist ik niet.. De werking van de 885 zou erg overeen moeten komen met die van de 995.Op donderdag 20 juni 2002 12:49 schreef Yoda het volgende:
[..]
kheb een coolpix 885 hoor,...
op het dpreview kwam ik deze coole link tegen:
"Basic Image Processing for Digital Photography"
http://bermangraphics.com/coolpix/basicprocessing.htm
In een handige pdf!
In een handige pdf!
Om nog ff te onderstrepen hoe mooi de macro van de 885 is, heb ik ff een paar samples. 
Geschoten @ CSM, AF Area mode: Manual
Geschoten @ CSM, AF Area mode: Manual

Whatever.
Ik heb net een Coolpix 4500 besteld. Ik post wel foto's zodra die binnen is, maar dat kan nog wel even duren.
(Mijn Sony DSC-P50 is verkocht, wel een voorruitgang straks !)
Koffie en meer...
waar heb je hem bestelt?Op donderdag 20 juni 2002 18:03 schreef Masselink het volgende:
Ik heb net een Coolpix 4500 besteld. Ik post wel foto's zodra die binnen is, maar dat kan nog wel even duren.
Ik heb begrepen dat hij van de week voor het eerst in HK gespot is, En dat iemand van Nikon gezegt heeft dat de officiele release datum 22-06 is, de prijs in HK was geloof ik omgerekend 650 US dollar.
Butzbach, DuitslandOp donderdag 20 juni 2002 12:56 schreef Suffie het volgende:
[..]
waar staat die winkel dan? want dat kan ik niet vinden
Voor een globale route: http://www.shellgeostar.com
Ik heb echter een mailtje gestuurd of ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben en daar is nog geen reactie op gekomen.
Ik heb de prijsvergelijker http://www.idealo.de gebruikt. De tweede winkel in het rijtje zegt dat 'ie "auf lager" is. Dus als ik vanmiddag nog geen bericht heb ga ik hem daar bestellen. Die jongens zitten in Mainz en dan is nog verder weg dan Butzbach dus ook daar mag de UPS het zware werk doen.
--------------------
De Coolpix 4500 wordt me echt te duur en bestellen vanuit Amerika doe ik liever niet (trouwens, vind maar eens een winkel die hem hier naartoe wil versturen) omdat aanspraken op garantie dan heel erg moeilijk worden. Tevens zit er een versieverschil tussen de VS en Europa. Als ik dan bij een NL dealer kom ziet 'ie dat meteen.
bij www.foto-video-shop.nl hier in Almelo/Wierden. Je kunt alleen maar online bestellen, maar er zit wel een echte winkel achter. Hij komt dan wel uit duitsland. Prijs € 818,- maar dan zit er wel zo'n accu bij i.p.v. die kneppen batterijen.Op donderdag 20 juni 2002 20:28 schreef HermeS het volgende:
[..]
waar heb je hem bestelt?
Ik heb begrepen dat hij van de week voor het eerst in HK gespot is, En dat iemand van Nikon gezegt heeft dat de officiele release datum 22-06 is, de prijs in HK was geloof ik omgerekend 650 US dollar.
van de duitsewebsite:
unverbindl. Preisempfehlung: € 899,-
lieferbar: voraussichtl. Juni/Juli 02
mitgeliefertes Zubehör: 16MB-CompactFlash-Karte, USB-Kabel, Audio/Video-Kabel, Objektivdeckel, Trageriemen, Akku, Akkuladegerät, Nikon View 5.0, Fotostation Easy, Adobe Photoshop Elements 2.0, Panoramamaker 3.0
Koffie en meer...
Hé cool,....die ziet er handig uit.Op donderdag 20 juni 2002 15:33 schreef HermeS het volgende:
op het dpreview kwam ik deze coole link tegen:
In een handige pdf!
Erg mooi resultaat als je dat ziet,..en duidelijke uitleg met die plaatjes enzo,..
thnx for sharing
Zo, ik heb me vanmiddag ff een luxe softcase van Nikon gekocht. 

Van echt leder.
Extra dikke voering aan de binnenkant voor extra bescherming.
Woei.

Van echt leder.
Woei.
Whatever.
Hier nog een prachtige macro opname
coolpix 885: standard macro
coolpix 885: standard macro

Het oneindige X 0
he even een vraagje, is dat die ze verkopen bij www.foto-video-shop.net voor ruim 100piek?Op vrijdag 21 juni 2002 21:37 schreef meendering het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van echt leder.
Woei.
Ik heb overal op internet gezocht maar kon geen foto's vinden.
Verwijderd
.nl bedoel je waarschijnlijk...Op zondag 23 juni 2002 15:29 schreef HermeS het volgende:
[..]
he even een vraagje, is dat die ze verkopen bij www.foto-video-shop.net voor ruim 100piek?
Ik heb overal op internet gezocht maar kon geen foto's vinden.
hmm klopt ja. Op hun site stond dit als email adres (dat niet werkte). vandaar.Op zondag 23 juni 2002 16:29 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
.nl bedoel je waarschijnlijk...
Zal best wel eens kunnen jah. 
Kwaliteit kost nou eenmaal wat meer.
Ben er overgens zeer tevreden mee, volledig van leer.
Kwaliteit kost nou eenmaal wat meer.
Ben er overgens zeer tevreden mee, volledig van leer.
Whatever.
Verwijderd
Criminelen..... er staat gewoon Nikon Coolpix op die tas. Die tassen zijn verrekte duur joh!Op vrijdag 21 juni 2002 21:37 schreef meendering het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van echt leder.
Woei.
Jammer dat mijn camera nog stuk is.. anders had ik even een foto van mijn tas voor mijn Coolpix 885 gemaakt. Die is precies hetzelfde. Alleen staat er geen Nikon op en kostte me 10 euro.
Hey da's grappig die heb ik ook vrijdag besteld. Samen met mijn nieuwe camera: Coolpix 995Op vrijdag 21 juni 2002 21:37 schreef meendering het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van echt leder.
Woei.
Uiteindelijk besteld bij http://www.photoandmore.de omdat die andere knakkers niet reageerde op mijn informatievraag.
Deze week komt 'ie binnen. Ik verwacht hem woensdag of donderdag. Gelijk in de Tweakers Shop een 128 MB CF kaartje besteld dus ik kan er tegenaan
Verwijderd
Huh, dezelfde?? En jij hebt een Coolpix 995? Die gaat daar nooit inpassen.Op maandag 24 juni 2002 12:59 schreef TheBrain het volgende:
[..]
Hey da's grappig die heb ik ook vrijdag besteld. Samen met mijn nieuwe camera: Coolpix 995
Uiteindelijk besteld bij http://www.photoandmore.de omdat die andere knakkers niet reageerde op mijn informatievraag.
Deze week komt 'ie binnen. Ik verwacht hem woensdag of donderdag. Gelijk in de Tweakers Shop een 128 MB CF kaartje besteld dus ik kan er tegenaan
Op zondag 23 juni 2002 22:28 schreef Afketser het volgende:
[..]
Criminelen..... er staat gewoon Nikon Coolpix op die tas. Die tassen zijn verrekte duur joh!
Jammer dat mijn camera nog stuk is.. anders had ik even een foto van mijn tas voor mijn Coolpix 885 gemaakt. Die is precies hetzelfde. Alleen staat er geen Nikon op en kostte me 10 euro.

Precies hetzelfde zal ie wel niet zijn.
Vind het ook wel mooi als het Nikon Coolpix op staat.
Whatever.
UhmOp maandag 24 juni 2002 13:14 schreef Afketser het volgende:
[..]
Huh, dezelfde?? En jij hebt een Coolpix 995? Die gaat daar nooit inpassen.
Ik bedoelde natuurlijk de variant van dit tasje bestemd voor de 995. Beetje onduidelijk van mijn kant
hmm die site lijkt verdacht veel op die van topvision.lu De ip adresen zijn geloof ik ook van de zelfde blok-owner.Uiteindelijk besteld bij http://www.photoandmore.de omdat die andere knakkers niet reageerde op mijn informatievraag.
Hun webverkoop activiteiten (de techniek) worden beheerd door Websale AG. Misschien heeft TopVision een verbintenis met dezelfde toko. http://www.websale.net/Op dinsdag 25 juni 2002 11:41 schreef HermeS het volgende:
[..]
hmm die site lijkt verdacht veel op die van topvision.lu De ip adresen zijn geloof ik ook van de zelfde blok-owner.
{edit}inderdaad, ff opgezocht en beide maken voor hun back-end gebruik van de Websale interface.
De mensen maken het bedrijf echter en daar zullen dus zeker verschillen door ontstaan.
Vanmiddag nog even de vijver ingedokken bijna dan deze foto geschoten ik ben hier wel trots op aub jullie feeed back

Het oneindige X 0
Verwijderd
Ja, hij is precies hetzelfde. Tot op de naainaad aan toe! Ook dat paarse randje heb ik erop. Er staat alleen geen Nikon Coolpix op.Op maandag 24 juni 2002 23:12 schreef meendering het volgende:
[..]
Tjah, maakt mij niet echt uit hoor.
Ja, vind ik ook mooi dat Nikon Coolpix erop staat. Maar dat dat naampje 80 PIEK extra kost maakt het me meteen minder mooi. Toch een beetje genaaid.... maarja, van die gekken moet Nikon het hebben he
ziet indrukwekend uit!Op dinsdag 25 juni 2002 20:18 schreef Wokker het volgende:
Vanmiddag nog even de vijver ingedokken bijna dan deze foto geschoten ik ben hier wel trots op aub jullie feeed back
[afbeelding]
Hij is binnen 
Althans, het briefje van de PTT Post die per definitie geen rekening houdt met de werkende mensch
Morgen ophalen samen met de 128MB Dane-Elec CF kaartje uit de t.net geheugenshop.
Althans, het briefje van de PTT Post die per definitie geen rekening houdt met de werkende mensch

Morgen ophalen samen met de 128MB Dane-Elec CF kaartje uit de t.net geheugenshop.
welke cam?Op dinsdag 25 juni 2002 20:18 schreef Wokker het volgende:
[afbeelding]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
laat even weten hoe hij bevalt, en ook of die shop bevalt.Op woensdag 26 juni 2002 21:53 schreef TheBrain het volgende:
Hij is binnen
Nikon CP 885.welke cam?
Zijn er hier ook mensen met een Nikon Coolpix 2000??
Dit lijkt me namelijk wel een flex cameraatje voor een lekkere prijs (valt binnen m'n budget).
Dit lijkt me namelijk wel een flex cameraatje voor een lekkere prijs (valt binnen m'n budget).
Ik zou de 2000 nooit kopen, veelste simpel en te weinig instel mogelijkheden. 
Spaar dan ff door voor een Coolpix 775 of 2500.

Whatever.
Ik post hem hier maar omdat ik niet weet waar anders.
Ik ga hoe dan ook een 5 Megapixel camera aanschaffen aankomende maand.
budget 1750,- euro (voor camera en memmory en lezer)
Stond al vast eik dat ik de Sony DSC-F707 zou gaan kopen , dit omdat ik positieve evaringen heb met mijn ruim 2 jaar oude DSC-S70 camera.
Alleen komt nu dus Nikon met zijn 5700 uit met toch ook wel lekkere specs alleen heb ik absoluut geen ervaring met Nikon.
Voordeel van de Sony vond ik altijd dat ik, als simpele fotoziel, er hele mooie plaatjes mee kon schieten ondanks dat ik een volslagen leek ben met de fotografietermen.
Maar zou ik met die Nikon, ook als simpele fotoziel, wel overweg kunnen, oftewel hoe goed is Nikon met zijn default instellingen in het algemeen.
Het is vooral die 8x zoom die me aanspreekt bij de 5700.
(en waarom dan zo'n kamera als je toch maar een simpele fotoziel bent, nou heb huisdieren en ben daar dol op, maak daar ook zeeer veel foto's van en laat er ook veel afdrukken op 20x30 formaat, liefst groter maar dat lukt niet echt meer met de 3 Megapixel van mijn huidige.)
Ik ga hoe dan ook een 5 Megapixel camera aanschaffen aankomende maand.
budget 1750,- euro (voor camera en memmory en lezer)
Stond al vast eik dat ik de Sony DSC-F707 zou gaan kopen , dit omdat ik positieve evaringen heb met mijn ruim 2 jaar oude DSC-S70 camera.
Alleen komt nu dus Nikon met zijn 5700 uit met toch ook wel lekkere specs alleen heb ik absoluut geen ervaring met Nikon.
Voordeel van de Sony vond ik altijd dat ik, als simpele fotoziel, er hele mooie plaatjes mee kon schieten ondanks dat ik een volslagen leek ben met de fotografietermen.
Maar zou ik met die Nikon, ook als simpele fotoziel, wel overweg kunnen, oftewel hoe goed is Nikon met zijn default instellingen in het algemeen.
Het is vooral die 8x zoom die me aanspreekt bij de 5700.
(en waarom dan zo'n kamera als je toch maar een simpele fotoziel bent, nou heb huisdieren en ben daar dol op, maak daar ook zeeer veel foto's van en laat er ook veel afdrukken op 20x30 formaat, liefst groter maar dat lukt niet echt meer met de 3 Megapixel van mijn huidige.)
HBM, ik zou ook eens gaan kijken naar de Coolpix 5000, zeer leuke camera. 
Gewoon ff de reviews doorlezen @ dpreview.com
Nikon maakt leuke camera's, ze zijn vaak zeer ergonomisch en liggen zeer lekker in de hand. Vind ik personelijk erg belangrijk.
Ik ben in het bezig van een Coolpix 885, deze heeft aan de rechterkant (van de achterkant) een grote handgreep, dus je kan de camera met 1 hand bedienen.
Gewoon ff de reviews doorlezen @ dpreview.com
Nikon maakt leuke camera's, ze zijn vaak zeer ergonomisch en liggen zeer lekker in de hand. Vind ik personelijk erg belangrijk.
Ik ben in het bezig van een Coolpix 885, deze heeft aan de rechterkant (van de achterkant) een grote handgreep, dus je kan de camera met 1 hand bedienen.
Whatever.
weet iemand eigenlijk hoe NIKON zit met de garantie?
Ik ben van plan om een msichien blij topvision.lu tebestellen, maar wat als er iets kapot aan de camera gaat, moet ik die dan weer hellemaal terug sturen naar luxemburg of gewoon naar de Nederlandse importeur, en gaat die dan niet moeilijk doen?
Of kan ik voor 50 euro meer beter bij alternete (nederland) bestellen?
Ik ben van plan om een msichien blij topvision.lu tebestellen, maar wat als er iets kapot aan de camera gaat, moet ik die dan weer hellemaal terug sturen naar luxemburg of gewoon naar de Nederlandse importeur, en gaat die dan niet moeilijk doen?
Of kan ik voor 50 euro meer beter bij alternete (nederland) bestellen?
Cam is binnen !
Eerste experiment:

Plaatje is clickable voor 1600x1200 (370k). Het onderwerp is de Impreza Turbo van mijn zwager.
Eerste indruk is heel OK
.
De tweakers.net geheugenshop was supersnel: binnen twee dagen lag het CF kaartje in de bus (bij de PTT). Een dag later (woensdag) was ook pakket gearriveerd en het kaartje en de camera heb ik donderdag in de lunchpauze opgehaald.
Een en ander zat netjes verpakt in een kartonnen doos met het draagtasje en wat piepschuim opvulspul en een originele Nikon verpakking met alles erop en eraan.
Hoe het zit met garantie (NL of DE) boeit me niet zo aangezien ik de keuze heb gemaakt om naar Duitsland te rijden mocht er iets mis zijn. De camera heeft de trip goed overleeft dus geen problemen op dat gebied. Grappig is wel dat het een (volgens dpreview) "Amerikaanse" versie is, met paarse greep dus, maar dat verder alles Europees / Duits is. Ook dat kan mij niet zo heel erg boeien alleen is het wel ff bijspijkeren op het Duits aangezien ik geen zin heb om de Engelse handleiding in .pdf te gaan printen (91 pagina's).
{edit}met de afbeelding lopen klooien, twee bestandsnaampjes omgewisseld
{edit2}de plaatjes zijn opgeslagen met extra jpeg compressie omdat het origineel anders >1 MB zou zijn.
Eerste experiment:

Plaatje is clickable voor 1600x1200 (370k). Het onderwerp is de Impreza Turbo van mijn zwager.
Eerste indruk is heel OK
De tweakers.net geheugenshop was supersnel: binnen twee dagen lag het CF kaartje in de bus (bij de PTT). Een dag later (woensdag) was ook pakket gearriveerd en het kaartje en de camera heb ik donderdag in de lunchpauze opgehaald.
Een en ander zat netjes verpakt in een kartonnen doos met het draagtasje en wat piepschuim opvulspul en een originele Nikon verpakking met alles erop en eraan.
Hoe het zit met garantie (NL of DE) boeit me niet zo aangezien ik de keuze heb gemaakt om naar Duitsland te rijden mocht er iets mis zijn. De camera heeft de trip goed overleeft dus geen problemen op dat gebied. Grappig is wel dat het een (volgens dpreview) "Amerikaanse" versie is, met paarse greep dus, maar dat verder alles Europees / Duits is. Ook dat kan mij niet zo heel erg boeien alleen is het wel ff bijspijkeren op het Duits aangezien ik geen zin heb om de Engelse handleiding in .pdf te gaan printen (91 pagina's).
{edit2}de plaatjes zijn opgeslagen met extra jpeg compressie omdat het origineel anders >1 MB zou zijn.
kermi011 is in het bezit (nou ja me pa dan)van een coolpix 990 met zooi voorzetlensjes 
idd mega scherpe pix
nog steerds errug tevreden over
idd mega scherpe pix

nog steerds errug tevreden over
Het is mij te doen om die 8x zoom van de 5700, en dpreview staat bij mijn favo's, alleen dat is iemand met verstand van zaken en zegt dus niets over de leekvriendelijkheid van de 5700.Op vrijdag 28 juni 2002 22:47 schreef meendering het volgende:
HBM, ik zou ook eens gaan kijken naar de Coolpix 5000, zeer leuke camera.
Ik heb een Coolpix 4500 besteld, maar daar komt echt geen Coolpix tasje omheen. Dan ziet iedereen direct dat het een digitale camera is, en dat maakt het weer aantrekkelijker om te stelen. (Daar letten ze echt op)Op maandag 24 juni 2002 23:12 schreef meendering het volgende:
[..]
Tjah, maakt mij niet echt uit hoor.
Koffie en meer...
Nikon coolpix 885Op woensdag 26 juni 2002 22:03 schreef Suffie het volgende:
[..]
welke cam?
Het oneindige X 0
Ej, ik heb net een "Mastering Nikon(tm) Compact Digital Cameras V4.0" boek besteld. 

Whatever.
Ik zit, net als HBM, te denken aan de aanschaf van een Coolpix 5700
. Zoals hier te zien valt heeft niemand op GoT die camera, dus kan moeilijk naar ervaringen vragen 
Maar euhm.. is dit echt zo'n goeie camera? De prijs is er iig wel naar
Zijn er nog goeie alternatieven die eventueel iets goedkoper zijn? Ik heb nu een Sony DSC-S70 en zit te kijken naar een nieuwe met in ieder geval veel optische zoom (CP5700 heeft 8x) en niet al te weinig megapixels (minimaal 4MP, CP5700 heeft er 5).
Maar euhm.. is dit echt zo'n goeie camera? De prijs is er iig wel naar
Zijn er nog goeie alternatieven die eventueel iets goedkoper zijn? Ik heb nu een Sony DSC-S70 en zit te kijken naar een nieuwe met in ieder geval veel optische zoom (CP5700 heeft 8x) en niet al te weinig megapixels (minimaal 4MP, CP5700 heeft er 5).
Phreak, gaan we pro bezig? 
Heb je zo'n camera echt nodig?
Er hangt wel een zeer hoog prijskaartje aan.
Tevens is hij ook niet echt makkelijk mee te nemen, heb je direct een rugzak nodig.
Als je met zo'n camera loopt te showen heb je grote kans dat ie uit je handen wordt geript....
Hier ben ik overgens ook wel bang voor, vooral op vakantie etc. Ben bang dat ik hem kwijtraak etc.
Heb je zo'n camera echt nodig?

Tevens is hij ook niet echt makkelijk mee te nemen, heb je direct een rugzak nodig.
Als je met zo'n camera loopt te showen heb je grote kans dat ie uit je handen wordt geript....
Hier ben ik overgens ook wel bang voor, vooral op vakantie etc. Ben bang dat ik hem kwijtraak etc.
Whatever.
Op dinsdag 02 juli 2002 22:48 schreef meendering het volgende:
Phreak, gaan we pro bezig?
Het formaat maakt me niet echt uit. En de prijs, tsja... bij Duitse winkels kost hij evenveel als mijn S70 destijds kostte toen ik em kocht. Nu waren die digicams toen nog wat zeldzamer maar toch.Heb je zo'n camera echt nodig?
Mja heb je wel gelijk in. Maar dit cameraatje roelt wel en ik ga geen mindere kopen voor die reden. Dan weegt een goeie camera toch wat zwaarder.Als je met zo'n camera loopt te showen heb je grote kans dat ie uit je handen wordt geript....
Vergeet niet de 8x optische zoom van de 5700
* Daan kijkt ff verder naar bijv. een 4500..
De 5700 is zover ik weet ook nog niet te verkrijgen in NL, zelfs in US is het mondjes maat (zie DPreview forum)Op dinsdag 02 juli 2002 22:33 schreef Phreak het volgende:
Ik zit, net als HBM, te denken aan de aanschaf van een Coolpix 5700. Zoals hier te zien valt heeft niemand op GoT die camera, dus kan moeilijk naar ervaringen vragen
Maar euhm.. is dit echt zo'n goeie camera? De prijs is er iig wel naar![]()
Of het een goede cam is sja... heb nog geen review gezien van een productie model.
Concurrentie moet denk ik komen van de
- Fuji 602z(210mm, 6mp, 3mp native),
- Sony F707(190mm, 5mp)
- Dimage 7i(200mm, 5mp)
Wel is de 5700 aan de prijzige kant en heeft dan niet eens een manual zoom en/of focus ring die de Minolta en Fuji wel hebben...
Ben ik me van bewust. Ik wil de nieuwe digicam nu ook nog niet halen. Zit meer te denken aan augustus/september oid. Dan zal hij wel beter verkijgbaar zijn.Op woensdag 03 juli 2002 15:24 schreef Redje het volgende:
De 5700 is zover ik weet ook nog niet te verkrijgen in NL, zelfs in US is het mondjes maat (zie DPreview forum)
Sja 3MP, en die 6MP, dat snap ik overigens nog niet helemaal- Fuji 602z(210mm, 6mp, 3mp native),
Mooie cam, zit alleen een hoog prijskaartje aan het geheugen.- Sony F707(190mm, 5mp)
Ook een van mijn opties die ik in gedachten houd.- Dimage 7i(200mm, 5mp)
Das idd wel een leuke optie. Zal es kijken..Wel is de 5700 aan de prijzige kant en heeft dan niet eens een manual zoom en/of focus ring die de Minolta en Fuji wel hebben...
Ik wacht ook nog op de 5700... Ter vervanging van mijn 880.
Ik fotografeer nou niet echt superveel (nog). Maar ben er van plan wat cursussen voor te nemen OID.
Ik heb alleen een aap in mijn mouw. Mijn moeder werkt bij nikon en ik krijg de camera's tegen inkoopprijs
.
Ook heb ik de gelegenheid elke camera te lenen en te testen.
De 5700 is nog niet uit. Hij is alleen te Pre-Orderen.
Ik fotografeer nou niet echt superveel (nog). Maar ben er van plan wat cursussen voor te nemen OID.
Ik heb alleen een aap in mijn mouw. Mijn moeder werkt bij nikon en ik krijg de camera's tegen inkoopprijs
De 5700 is nog niet uit. Hij is alleen te Pre-Orderen.
Die inkoopprijs is zeker niet voor iedereenOp woensdag 03 juli 2002 18:33 schreef DeX het volgende:
Ik heb alleen een aap in mijn mouw. Mijn moeder werkt bij nikon en ik krijg de camera's tegen inkoopprijs.

Als je een exemplaar hebt om mee te testen post dat dan zeker hier aub
Als ik iedereen een camera tegen inkoopsprijs kon bieden dan had je er al een. Helaas is dat natuurlijk niet mogelijk. Kan ze wel krijgen, maar het moet er niet op lijken dat ik ze doorverkoop.Op woensdag 03 juli 2002 18:36 schreef Phreak het volgende:
[..]
Die inkoopprijs is zeker niet voor iedereen![]()
Als je een exemplaar hebt om mee te testen post dat dan zeker hier aub
Dit is ook de reden waarom ik geen andere camera wil.
Als jullie eens zouden weten wat het verschil is tussen inkoopsprijs en verkoopsprijs..
Kan alleen zeggen dat het behoorlijk schandalig is.. Soms wel 80 % duurder..
Ik weet er alles van.Op woensdag 03 juli 2002 18:49 schreef DeX het volgende:
Kan alleen zeggen dat het behoorlijk schandalig is.. Soms wel 80 % duurder..
Ik werk bij een computerbedrijfje en daar vang je ook welles wat op
Die Fuji 602Z heeft een 3MP SuperCCDIII sensor, de pixels v/d sensor zijn niet vierkant zoals gebruikelijk, maar hebben een honinggraad struktuur, hiermee zou je volgens Fuji 6MP kunnen benaderen.Op woensdag 03 juli 2002 18:28 schreef Phreak het volgende:
[..]
Ben ik me van bewust. Ik wil de nieuwe digicam nu ook nog niet halen. Zit meer te denken aan augustus/september oid. Dan zal hij wel beter verkijgbaar zijn.
[..]
Sja 3MP, en die 6MP, dat snap ik overigens nog niet helemaal
[..]
Mooie cam, zit alleen een hoog prijskaartje aan het geheugen.
[..]
Ook een van mijn opties die ik in gedachten houd.
[..]
Das idd wel een leuke optie. Zal es kijken..
Echter uit foto's blijkt dat je niet eens de 4MP benaderd. Je moet denk ik de 602Z zien als een gewone 3MP+ cam en niet 6.
Mooie uitleg + pics v/d SuperCCD:
http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/
Momenteel heb ik ook een CP880 en heb hard meer zoom nodig, dus twijfel ik sterk tussen de 7i, 5700, en ook een beetje de Fuji.
De 7i wordt overal goed ontvangen, ook de eigennaren zijn prima te spreken over het algemeen.
De 5700 zal ook ongetwijfeld een uitstekende beeldkwaliteit hebben, over de beeldkwalieit van mijn Nikon ben ik ook te spreken.
De 5700 heeft een dikke 280mm lens, echter is deze wat traag(relatief grote f-stop). Langzamer iig dan de 7i en F707.
Ander nadeel is het ontbreken v/d zoomring. Weer een voordeel is het roterende LCD... moeilijk... moeilijk
Nog een voordeel van de Nikon tov Sony, Nikon heeft een echte "hot shoe".
Nikon vind ik meer ervaring hebben in fotografie over het algemeen.Op donderdag 04 juli 2002 01:30 schreef HBM het volgende:
Nog een voordeel van de Nikon tov Sony, Nikon heeft een echte "hot shoe".
Mijn camera is Nikon. Mijn stereo is Sony.
Komt ook omdat er geen nikon stereo's zijn.
Sony maakt wel veel CCD sensors voor andere merken (Minolta bv.) zou me niks verbazen als ze ook in een Nikon zittenOp donderdag 04 juli 2002 17:40 schreef DeX het volgende:
[..]
Nikon vind ik meer ervaring hebben in fotografie over het algemeen.
Mijn camera is Nikon. Mijn stereo is Sony.
Komt ook omdat er geen nikon stereo's zijn.
Nou.. heb de reviews erop nageslagen en zit nu te twijfelen tussen een 5700 (als hij er is) of een Dimage 7i. Moeilijke keuze zoals Redje ook al aangaf. Nouja.. ik heb nog even om een keuze te maken en tegen die tijd komen er wel wat meer reviews.
Beuh, wachten (op het geld en de reviews
) zuigt
Beuh, wachten (op het geld en de reviews
Hij is maandag binnen gekomen via de post.Op dinsdag 02 juli 2002 21:19 schreef meendering het volgende:
Ej, ik heb net een "Mastering Nikon(tm) Compact Digital Cameras V4.0" boek besteld.
[afbeelding]
Heb de laaste dagen ff een paar chapters doorgenomen en moet zeggen dat er zeer veel nuttige informatie instaat.
Echt een aanrader voor de Nikon Coolpix bezitters.
Whatever.
Waar besteld ?Op woensdag 10 juli 2002 19:15 schreef meendering het volgende:
[..]
Hij is maandag binnen gekomen via de post.
Heb de laaste dagen ff een paar chapters doorgenomen en moet zeggen dat er zeer veel nuttige informatie instaat.
Echt een aanrader voor de Nikon Coolpix bezitters.
Koffie en meer...
Verwijderd
WOEI hele strakke wagen! zou je wat meer plaatjes van die auto willen schieten?Op zaterdag 29 juni 2002 19:50 schreef TheBrain het volgende:
Cam is binnen !
Eerste experiment:
[afbeelding]
Eerste indruk is heel OK.
http://www.digitalsecrets.net/Op dinsdag 16 juli 2002 10:50 schreef Masselink het volgende:
[..]
Waar besteld ?
Daar dus.
Whatever.
Gisteravond mijn Coolpix 4500 opgehaald.
(Als een van de eerste in Nederland)
Super Cameraatje 4 megapixel en 4x optical zoom.
De macrofunctie is echt geweldig. alles vanaf 2 cm haarscherp. Ik post vanavond wel een fotootje....
De macrofunctie is echt geweldig. alles vanaf 2 cm haarscherp. Ik post vanavond wel een fotootje....
Koffie en meer...
We wachten met smart. en graag ook wat meer info (ervaring).Op woensdag 17 juli 2002 12:29 schreef Masselink het volgende:
Welke winkel heeft hem trouwens dan nu al?
Op woensdag 17 juli 2002 12:29 schreef Masselink het volgende:
Ik ken al een paar mensen die hem al 4 weken hebben. Dus een van de eerste....???
Camera al laten vallen of zo
Die kun je hier vinden:Op donderdag 18 juli 2002 21:18 schreef meendering het volgende:
We wachten inderdaad nog steeds op samples.![]()
[topic=541034/14/25]
En hier:
[topic=494539/8/25]
Hop doet leven...
en die zijn ook MAAR 140 euro duurderOp donderdag 27 juni 2002 23:06 schreef meendering het volgende:
Ik zou de 2000 nooit kopen, veelste simpel en te weinig instel mogelijkheden.
en dan is er vast wel weer voor 100 euro meer een weer betere.........
maar ik had me budget ook op 250 euro gezet. en daar past die nikon 2000 nog net binnen....
dus als iemand ervaringen of reviews heeft(niet die van het beta toestel dan...) graag..
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Op woensdag 24 juli 2002 22:04 schreef Afketser het volgende:
Meendering, bevalt je 885 buiten dat je opgelicht bent met je acculader??
Zekers bevalt ie. Die lader was echt wel nodig hoor. Althans dat vind ik. Heb de snellader bij me vorige toestel gekocht. De lader die bij het toestel zat zit nog steeds netjes in de verpakking.
Whatever.
weet er iemand een site waarop staat wanneer die camera's uitkomen ?
ik zit op de cp2000 te wachten, maar kan eigenlijk nergens vinden wanneer die op de markt komt.....
ik zit op de cp2000 te wachten, maar kan eigenlijk nergens vinden wanneer die op de markt komt.....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Alleen de lader die bij jou Coolpix 885 in de verpakking zit laad even snel op als jou snellader. Dat komt namelijk omdat Nikon al de turbo recharger bij de 885 levert.Op woensdag 24 juli 2002 22:25 schreef meendering het volgende:
[..]
Zekers bevalt ie. Die lader was echt wel nodig hoor. Althans dat vind ik. Heb de snellader bij me vorige toestel gekocht. De lader die bij het toestel zat zit nog steeds netjes in de verpakking.Toch wel handig van de mensen bij nikon dat de accu's universeel zijn voor de coolpix series.
Ohwja... me accu lader is ook een lichtnetadapter.Op donderdag 25 juli 2002 11:14 schreef Afketser het volgende:
[..]
Alleen de lader die bij jou Coolpix 885 in de verpakking zit laad even snel op als jou snellader. Dat komt namelijk omdat Nikon al de turbo recharger bij de 885 levert.
Whatever.
Verwijderd
Waarvoor heb je een lichtnetadapter nodig??Op donderdag 25 juli 2002 15:33 schreef meendering het volgende:
[..]
Ohwja... me accu lader is ook een lichtnetadapter.![]()
Jij hebt zeker geen

Mijn camera heeft de laatste tijd veel last van hot-pixels.

Er was zelfs een rode altijd zichtbaar.....
Dus gaat ie vandaag op de post naar IncaBV.
Deadpixel results:
Sluitertijd - Hot pixels
2 sec. - 16
4 sec. - 25
8 sec. - 55
Camera was nog koud, en heb de lensdop voor me camera gehouden.
Whatever.
Ik fotografeer al een aantal jaar met Nikon, eerst met een Nikon EM halfautomaat, daarna heb ik een F50 gehad, volautomaat.
Ik heb foto's gemaakt, met de analoge, tot 1000 mm (ja, duizend
) en nu dus een coolpix 990, zie hiernaast. Wat mij bijzonder aanspreekt is dat Nikon zijn eigen lenzen slijpt waardoor een camera vrijwel altijd goede foto's maakt. Zoals vermeld is de macro functie van de Nikon's gewoon erg goed. Dat is niet zo gek want Nikon heeft ook zeer veel ervaring op het gebied van medisch-optische apparatuur en die kennis wordt ook weer toegepast op hun consumenten camera's.
Ik heb foto's gemaakt, met de analoge, tot 1000 mm (ja, duizend
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
/me zit op z`n werk terwijl thuis een nikon 5700 wordt aangeboden en ik kan hem niet aannemen! weer een dagje w88......
Ik heb 2 dagen plezier gehad van mijn 885, toen kwam ik erachter dat er een dead pixel op de ccd zat. Nu duurt het weer een week voor ik fotootjes kan maken. Ik heb er wel meteen de de WC-E63 wide angle lens en adapter bijgekocht, werkt erg goed (op die paar foto's die ik tot nu toe heb gemaakt).
Duncan
Duncan
Heeft er iemand ervaring met Inca BV?
Hoe repareren ze zo'n camera die veel last heeft van hot-pixels?
Hoe repareren ze zo'n camera die veel last heeft van hot-pixels?
Whatever.
Grmbl reageer met me stomme kop op iets uit July!Redje schreef op 03 juli 2002 @ 15:24:
[...]
De 5700 is zover ik weet ook nog niet te verkrijgen in NL, zelfs in US is het mondjes maat (zie DPreview forum)
Of het een goede cam is sja... heb nog geen review gezien van een productie model.
<knip>