[Coolpix] Het grote Nikon Coolpix topic!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:14

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dit is het grote verzamel topic.
Dus post hier je problemen en vragen.

Ik trap af. (Camera: Nikon Coolpix 775)
Ik heb nog een aantal problemen met het auto focus systeem.
Bij dit plaatje kan je het goed zien, het beestje op de voorgrond is niet echt scherp terwijl de achtergrond scherp is. :?

Nog een vraagje over de image scharpening, ik heb hem nu op auto staan. Maar ben er nog niet helemaal uit of dit wel de juiste keuze is.

Is er btw ook nieuwe firmware voor de 775?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog weleens de 885 overwogen, maar na wat user experiences te hebben gelezen helemaal afgedaan. Schijnt enorm traag te zijn en teveel rood in de foto's te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 00:48 schreef Rednasius het volgende:
Ik heb nog weleens de 885 overwogen, maar na wat user experiences te hebben gelezen helemaal afgedaan. Schijnt enorm traag te zijn en teveel rood in de foto's te hebben.
Volgens mij ben je dat verkeerd voorgelicht!
De 885 is een zeer goede camera.

Lees dit maar ff door (Dpreview)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Cool! een Coolpix topic!
ik heb nog een handige link voor coolpix eigenaren!!!

www.nikonfotoshare.co.uk

Heb je 50 mb ruimte voor je pix en staan grappige interviews/tutorials en workshops op. Heel erg handige site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
DeX, ik wist dat jij ook een coolpix 775 had....
Vertel eens je bevindingen.... Op welke modus maakt jij foto's etc.

Ohwja, op fotoshare heb ik al een aantal foto's staan, hoe kan ik ze eigenlijk linkbaar maken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 maart 2002 11:51 schreef meendering het volgende:
DeX, ik wist dat jij ook een coolpix 775 had....
Vertel eens je bevindingen.... Op welke modus maakt jij foto's etc.

Ohwja, op fotoshare heb ik al een aantal foto's staan, hoe kan ik ze eigenlijk linkbaar maken?
Linkbaar.. hmm.. weet ik ff niet..

ik heb een 880. 775 is het kleinere zusje.
Hij bevalt me uitstekend! Ik wil alleen nog een telelens erop hebben maar dat word geregeld. Voor de rest heb ik er ongelovelijke mazzel mee gehad. (mamma werkt bij nikon)

Daarnaast ben ik nog een groentje in de fotowereld. Maar het bevalt me erg prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
DeX:

Heb jij ook af en toe problemen met het scherpstellen van voorwerpen? (Auto-focus)
Heb jij ook een optie in het menu: Image Sharpening?
Zoja, gebruik je deze, zo ja welke stand? :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 maart 2002 11:58 schreef meendering het volgende:
DeX:

Heb jij ook af en toe problemen met het scherpstellen van voorwerpen? (Auto-focus)
Heb jij ook een optie in het menu: Image Sharpening?
Zoja, gebruik je deze, zo ja welke stand? :P
Ik heb er ook vaak last van. Vooral bij closeups. Ik maak gebruik dan van een driepootje (zo'n ding van 1 euro). Ik druk dan de shutterknop half in.. dan gaat ie dus auto-focussen (poging-tot). Als mijn groene lampje niet meer knippert druk in ehm helemaal in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb ook een 775 en ik heb eigenlijk niet tot nauwelijks moeite met focussen enzo.
Heb een keer een foto gehad waar het niet goed was met dat focus maar voor de rest eigenlijk goede scherpe foto's.
Ik gebruik eigenlijk altijd auto modus en me image sharpening staat ook op auto.

Voor de rest wel een prima cameraatje, lekker compact en goede batterij-duur. Ben er tevreden over in ieder geval.
Leuke beginners (2,1 mpix) cameraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

[/quote]En hoe wou je dat dan in je cameraaatje proppen??
Via USB erin flashen of zo? Trouwens ik heb nog niks gehoord over nieuwe firmare of zo voor de 775.
Maar als iemand wat weet hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik wil niet zeggen dat in ontevreden ben hoor. ;)
Heb alleen soms moeite met mooie foto's maken.

Flashen heb ik geen ervaring mee...
Accu's gaan lekker lang mee, heb er nu 1 extra gekocht.
Vandaag nog ff oefenen, volgende week ben ik op vakantie, dus dan mogen er eigenlijk geen foto's mislukken. :)

Volgens mij zit er helemaal niet zoveel verschil tussen met en zonder auto-focus.... :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Je kan toch altijd terugkijken en foto's verwijderen als ze mislukt zijn. In Foto (foto-magazine) stond een stukje over een fotograve die de 775 had meegenomen naar een reis naar Iran.
Ze was wel tevreden erover, met name dat ze niet meer zoveel rolletjes had en alles lekker compact op een 192 mb kaartje. En dat het toestel ook lekker compact is (handtas-compatible ;)).
Er staan ook nog een paar voorbeeldfot's in die ze toen gemaakt had, wel mooie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 maart 2002 13:05 schreef Basz19 het volgende:
En hoe wou je dat dan in je cameraaatje proppen??
Via USB erin flashen of zo? Trouwens ik heb nog niks gehoord over nieuwe firmare of zo voor de 775.
Maar als iemand wat weet hou ik me aanbevolen.
[/quote]

In inderdaad in de maak.. Omdat de rood-cellen te gevoelig zijn. daardoor krijg je een erg opvallend "Rood".
Nikon is momenteel erg aan het herorganiseren dus het kan nog ff duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja idd, dat is wel zo... Als je in een donkere kamer zonder flits fotografeert dan zie je idd dat rood overheerst.
Maar dat rood is toch bekend dat dat bij Nikon zo is. Net zoals bij filmrolletje dat sommige merken rood als overheersende kleur heeft en andere groen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Coolpix fans.

Ik heb zelf de coolpix 885 en ben hier heel tevreden over.
En ja het klopt dat hij iets teveel rood weergeeft.
Maarja eigenlijk hebben alle Nikon's hier last van.
Foto's die ik buiten maak (volledig op hand instelling)hebben
dit teveel aan rood bijna niet!
Foto's die ik binnen maak (ook alles op hand)iso-100 doe ik
een beetje aanpassen in fotoschop (rood 5 tot 10% minder)
Voor de rest is het DE ultime Macro cam (1.5 cm SCHERP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
:( Waar blijft de eerste Coolpix 995 eigenaar.....
Voor de rest is het DE ultime Macro cam (1.5 cm SCHERP)
Jeh, 2 cm las ik. Leuk voor bankbiljetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat ik eigenlijk ook wel jammer vind is:

De jpeg compressie vind ik @ fine nog te sterk, dit zie je vooral bij donkere luchten etc. :(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ook een nadeel is dat je maar 15 sec. aan filmpje kan opnemen.
Heb ik me hele 128 mb kaartje nog leeg, maar dan kan je toch maar 15 sec. opnemen per keer.
Bij Sony cams bijv. kan je oneindig (totdat kaartje vol is) "filmen".
Een digi fotocam is ook om te fotograferen, maar als die optie erop zit gebruik ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat de software nikonview 4.3.1 niet te installeren is onder winxp op ntfs. Tenminste het lijkt erop dat het probleem geeft. Want hij draait echter wel op winxp fat32 al is dit niet echt stabiel.
Het is een Coolpix 880 btw. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er meer mensen met dit probleem zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien mag ik even informeren of de flitsers van de Coolpix-camera's van nu al een beetje fatsoenlijk zijn? Ik heb hier nog een Coolpix 700, maar het flitsertje daarvan hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Alleen in "SLOW" mode komt er nog wel wat knaps op de foto, maar dat moeten dan wel absoluut stilstaande objecten zijn en een statief of stevig rustpunt is een absolute must.

En aangezien ik mijn kinderen graag fotografeer... Enfin, u begrijpt 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Coolpix 995 en ben daar ook zeer tevreden over.
Heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met scherpstelling.
En tja ik vind dat rood overheersend ook wel mee vallen.
In de fotografie is er bijna altijd wel een kleur overheersend of je moet een camera van €5000 of meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Stippie waarom wou je dat installeren?
Ik gebruik het niet, als ik me cam aan de usb kabel hangt komt er automagisch een removeable driver, al deze foto's copieer ik dan naar me hd.

Acdsee 4.0 gebruik ik om de foto's te viewen.
Photoshop 6.0.1 voor het bewerken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op woensdag 27 maart 2002 09:46 schreef Stippie het volgende:
Ik heb het probleem dat de software nikonview 4.3.1 niet te installeren is onder winxp op ntfs. Tenminste het lijkt erop dat het probleem geeft. Want hij draait echter wel op winxp fat32 al is dit niet echt stabiel.
Het is een Coolpix 880 btw. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er meer mensen met dit probleem zijn!?
Nee.. Alleen zit ik wel op NTFS.. maar als het goed is moet het daarmee gewoon werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Nikon Coolpix 885 kopen, dit valt binnen mijn budget. Nu heb ik, voordat ik hem koop, een paar vragen:

-Is de camera makkelijk in gebruik? Ik heb niet zoveel zin om eerst een boekwerk door te lezen voordat ik foto's kan gaan schieten.

-Is het LCD scherm helder? Ik heb ooit eens een HP 315 gebruikt, en dit LCDtje was erg korrelig/wazig.

-Krijg je er altijd een accu + lader bij? Ik las ergens dat je die er apart bij moest kopen, maar ze hadden het daar wel over Amerika.

-Kun je er filmpjes mee maken? Is eigenlijk niet zo belangrijk, maar het zo wel leuk zijn natuurlijk.

-Zou iemand wat foto's kunnen laten zien die met de 880 of 885 gemaakt zijn? Als het even kan zelf gemaakte foto's, de foto's die op de bekendere sites staan heb ik al gezien.

-Is de 885 beter dan de 880? De 885 is de opvolger, maar is hij ook beter?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er trouwens een _nederlandse_ site met tips en truuks voor de coolpix? Ik heb een 950 maar ben de handleiding kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handleidingen nikon
http://www.nikon-euro.com/nikoneuro2/download/download_manuals100.htm

Ik heb geprobeerd hem nu op 4 comp's werkend te krijgen waarvan hij het maar op 1 doet. Dat je hem als extra harde schijf erbij krijgt alleen ondersteund hij hem hier alleen als coolpix 900 en die werkt niet hetzelfde als deze camera, waardoor hij het weer niet doet. Ik wordt er echt gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo een aantal maanden later.. :z

Ben dus eind maart op wintersport geweest, heb de camera mee genomen.... Deze had ik tijdens het skieën in een heup tasje mee. Ging erg goed, geen beschadigingen kunnen ontdekken. :)

Coolpix 775 @ high altitude! >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/wintersport/serrechevalier/DSCN1276S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/wintersport/serrechevalier/DSCN1277S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/wintersport/serrechevalier/DSCN1315S.jpg

@ 2800m :9
Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/wintersport/serrechevalier/DSCN1322S.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Ik heb trouwens Net mijn 3X nikonlens met converterring binnen. Dus nu is alles 3x vergroot.. Best wel moeilijk om mee om te gaan maargoed.. Foto's volgen nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een coolpix 775 of een 885 kopen in Duitsland, heb je in je lcd scherm dan alleen duitse tekst of kan je het instellen in bv nederlands of engels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nikon Coolpix 885 en ben er ook zeer tevreden mee! Lekker klein en licht! Accu gaat lang genoeg mee.
Hij valt inderdaad wel wat rood uit vooral bij nachtplaatjes. Ook rode kleuren in de foto worden erg rood. Overheersend rood. Maargoed, er is geen 1 camera die niet iets opvallends heeft. Ieder merk heeft wel een kleur die niet helemaal met de werkelijkheid overeen komt.

The Emperor: De Nikon Coolpix 885 heeft 5 talen waar je uit kan kiezen:

Duits, Engels, Frans, Japans en Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 23:01 schreef Afketser het volgende:
The Emperor: De Nikon Coolpix 885 heeft 5 talen waar je uit kan kiezen:

Duits, Engels, Frans, Japans en Spaans.
Bedankt, ik kan hem morgen dus met een gerust hart kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 23:04 schreef The Emperor het volgende:

[..]

Bedankt, ik kan hem morgen dus met een gerust hart kopen. :)
Ja, succes! Je zult geen spijt krijgen van je keuze als je een Nikon Coolpix 885 koopt net als ik gedaan heb 5 dagen geleden :) --->> Gewoon een perfecte camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

hi heb net ook de coolpix 885 gekocht bij mediamarkt Rotterdam. 595 euro, ja het kan goedkoper maar ik heb geen zin om Naar DE te gaan voor een fototoestel.

Maargoed, mijn eerste indruk is erg goed. Fotootjes zijn echt van AMAZING kwaliteit en ik heb nog niet eens de quality omhoog geschroefd. De usb interface verliep ook vrijwel probleemloos. (alleen niet via een HUB omdat volgens mij de connectie nogal wat bandbreedte vreet ofzo)

anyway: Mooi spul hoor.

Hier een proevertje:

Afbeeldingslocatie: http://rotterdam.jpg

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:00

Vuvuzela

My spire is forming

:) over paar dagen heb ik ook de coolpix 885 :) in het zilver de zwarte ziet er een beetje plastiekjes uit :) ( mijn mening )

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nikon gekocht, het is geen 885 geworden, maar de 775. Hij was €409 en ik heb hem gekocht in Duitsland.

Hier is ff een foto die ik gemaakt heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1401506457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ARG! en dit zonder macro lens!!?

Ik begin steeds meer van mijn coolipix 885 te houden!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 19:17 schreef The Emperor het volgende:
Ik heb een Nikon gekocht, het is geen 885 geworden, maar de 775. Hij was €409 en ik heb hem gekocht in Duitsland.

Hier is ff een foto die ik gemaakt heb.
[afbeelding]
gefeliciteerd met je Coolpix 775! Mooie pic joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 19:25 schreef Dinictus het volgende:
ARG! en dit zonder macro lens!!?

Ik begin steeds meer van mijn coolipix 885 te houden!
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

well,

Normaal gesproken heb je een echte macro lens nodig omdit soort goede close ups te maken. Het zou kunnen dat dit zo dus al kan met de coolpix maar met een spiegelreflex moet je toch echt wel je best doen omdit soort shots te maken.

Kan zijn dat ik er een beetje naast zit hoor, maar ik dacht het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik ben ook nog steeds trotse bezitter van een Coolpix 775...
Ik heb er eigenlijk nog niet echt problemen mee gehad, heb er al honderden fotoz mee geschoten :)
Ook mee naar me studiereis naar London meegenomen en is toch leuk om allemaal terug te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 22:06 schreef Afketser het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je Coolpix 775! Mooie pic joh!
Dank je, je zal het wel niet geloven maar dit was mijn 2de foto van mijn 775. Zag die bloem in de tuin staan van mijn buren en wou toch eens de macro-functie uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 22:28 schreef Dinictus het volgende:
well,

Normaal gesproken heb je een echte macro lens nodig omdit soort goede close ups te maken. Het zou kunnen dat dit zo dus al kan met de coolpix maar met een spiegelreflex moet je toch echt wel je best doen omdit soort shots te maken.

Kan zijn dat ik er een beetje naast zit hoor, maar ik dacht het zo.
Mijn Coolpix 885 maakt ook schitterende Makro's. Of wil je zeggen dat die 885 die lens wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 22:48 schreef The Emperor het volgende:

[..]

Dank je, je zal het wel niet geloven maar dit was mijn 2de foto van mijn 775. Zag die bloem in de tuin staan van mijn buren en wou toch eens de macro-functie uitproberen. :)
Ik heb mijn 885 nu 5 dagen en heb al iets van 200 Pics geschoten :) Ben echt helemaal verslaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikon coolpix 995

Mijn horloge op de vensterbank.
De achtergrond is overbelicht want hij lag op een witte plank in het volle zonlicht. Ik heb hem ook nog maar pas dus ik moet het nog een beetje leren allemaal. :) Die kleine lettertjes+cijfertjes onderin zin met het blote oog nauwelijks te lezen.
Geresized naar 800x600
Afbeeldingslocatie: http://www.maxdamage.cistron.nl/seiko800x600.jpg

Origineel in 2048x1536.
http://www.maxdamage.cistron.nl/DSCN0071.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op zaterdag 27 april 2002 23:00 schreef Afketser het volgende:
[..]
Mijn Coolpix 885 maakt ook schitterende Makro's. Of wil je zeggen dat die 885 die lens wel heeft?
Nou geen echte macro lens maar zelf vind ik dat de coolpix 885 opnames er ECHT dichtbij in de buurt komen. Hier, een resized picture van een kamerplantje bij mij thuis. Genomen op normal res. met de macro close up functie. Ik heb hem nu gerized maar anders is hij zelf te groot voor mij 19" scherm! DIT TOESTEL ROCKS JONGENS!!!!

De rode boventoon heb ik ook al gezien maar dat gebeurt in situaties waarin het toesten zich niet goed scherp kan stellen. Je kan dit redelijk goed voorkomen door de rust voor je foto te nemen. Rode objecten worden iets roder dan in het echt maar ik vind het niet storend.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.visser49/plantje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 995, en ben daar ook erg tevreden over (macro kan zo dichtbij dat belichten een probleem wordt).
Ik heb een wat andere vraag:
Werkt deze camera nu ook met de IBM microdrive 1 GB?? Wat is het nadeel van zo'n "kaart"? Is het veel trager dan "gewoon" geheugen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:58 schreef Dinictus het volgende:

[..]

Nou geen echte macro lens maar zelf vind ik dat de coolpix 885 opnames er ECHT dichtbij in de buurt komen. Hier, een resized picture van een kamerplantje bij mij thuis. Genomen op normal res. met de macro close up functie. Ik heb hem nu gerized maar anders is hij zelf te groot voor mij 19" scherm! DIT TOESTEL ROCKS JONGENS!!!!

[afbeelding]
Inderdaad! Hier een van mij :) :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.lindert/lab5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

NICE :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

wowa ! ;) wie kan er een foto maken op de allerallerhoogste resolutie van de 885 ?
IK ga hem vanavond ophalen Bij FOKA :) ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 10:37 schreef NexY het volgende:
wowa ! ;) wie kan er een foto maken op de allerallerhoogste resolutie van de 885 ?
IK ga hem vanavond ophalen Bij FOKA :) ik kan niet wachten :)
Dit is een foto op hoogste resolutie. Tif formaat.

Warning ---> 9 MB >:)

foto

edit:
emm..werkt niet. Waar ligt dat aan. Omdat het .tif is of omdat ie te groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 09:06
[quote
edit:
emm..werkt niet. Waar ligt dat aan. Omdat het .tif is of omdat ie te groot is?

[/quote]

Ja hoor werkt wel.

Maarre hoe zit het nu met die rode waas in de 885?
Ik ben ook aan het shoppen en heb wel interesse in de 885.
Maar die 775 maakt ook mooie pics.
Wat rechtvaardigd het prijsverschil tussen die twee behalve dat de ene een 2.1 en de andere een 3.3 MP is.
Ook een mogelijkheid is natuurlijk de aanschaf van de Coolpix 2500 ipv de 775. Zucht, moeilijk hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

[b]Op vrijdag 03 mei 2002 13:03 schreef vweereld het
Ja hoor werkt wel.

Wat rechtvaardigd het prijsverschil tussen die twee behalve dat de ene een 2.1 en de andere een 3.3 MP is.
Ook een mogelijkheid is natuurlijk de aanschaf van de Coolpix 2500 ipv de 775. Zucht, moeilijk hoor :?
Keuzes zijn moeilijk.
775: uitstekende Prijs/kwaliteitverhouding ( 389,-)
885: Geen overbodige luxe ( 493,-)
2500: Nieuw, trendy, goedkoop maar niet veel megapixels ( 419,-)

Digicams zijn duur. Maar je kan beter een goeie camera kopen dan zo'n draagbare webcam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor werkt wel.

Bij nachtfoto's vallen ze wat rood uit. Maargoed, dat is bij een andere camera weer geel en weer een ander weer groen. Het is net waar je voorkeur ligt.

Verschil 775 en 885:

775/885:

Digitale zoom: 2,5x/4x
ISO: 100/100,200,400
Scherpstelling: AF/AF,M
Bijgeleverde geheugen: 8MB/16MB

En de 775 is wat kleiner en lichter dan de 885.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

thnx !! afketer :)

ik kan niet wcahten over 2 uur heb ik hem :) kan ik gelijk foto's maken van mn Mpio DMG ( ook net nieuw ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik wil nieuwe firmware!

Met devolgende opties:
* high quality mode .tiff
* inzoomen X4
* handmatige instellingen van de diagfragma etc....

:Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort (2 dagen) een coolpix 885 en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit.

Zou 'm eerst bij Topvision kopen (E 493) maar na 1 maand te hebben gewacht zeiden ze dat ze al 4 weken geen voorraad meer hadden gehad van Nikon dus dat het nog ff kon duren. Nu heb ik 'm bij Foto Konijnenberg gekocht (E570). Het enige wat nog problemen geeft is de aansluiting op m'n PC. 16mb kaartje geen probleem met aansluiten alleen als ik in Explorer op eject klik (moet volgens Nikon) loopt m'n PC muurvast (1Ghz Athlon, 512 DDR, Win98). M'n 128mb kaartje herkende 'ie eerst niet (m'n PC bedoel ik dan), inmiddels wel maar met afsluiten hetzelfde probleem!!!

Muur en Muurvast. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Verder ben ik erg tevreden met de camera, een absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister een 2500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

smallboy

N/A

Op vrijdag 31 mei 2002 11:26 schreef Xeon het volgende:
ik heb sinds gister een 2500 :D
Nou is het wat?
Kun je een paar plaatjes posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo ik heb mijn Coolpix 775 verkocht. *D

Ik ga een Coolpix 885 halen. :+
Ben er alleen nog niet uit welke kleur? :?
Zwart of grijs? :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Op vrijdag 31 mei 2002 17:52 schreef meendering het volgende:
Zo ik heb mijn Coolpix 775 verkocht. *D

Ik ga een Coolpix 885 halen. :+
Ben er alleen nog niet uit welke kleur? :?
Zwart of grijs? :X
Geel zou ik doen.

Ik zou de kleur nemen die in voorraad is, en als alletwee de kleuren dat zijn, gewoon de ene nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
sinds kort heeft mn vriend een 880 (en ik mag ehm vaak gebruiken :) )
hij maakt prima foto's, maar alleen als ik in de schemering een foto maak zonder flits (in de auto-functie) dan krijg je een enorme ruis :?

weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 12:45 schreef smallboy het volgende:

[..]

Nou is het wat?
Kun je een paar plaatjes posten?
zeker alleen wil onder 98 de drivers niet goed pakken onder 2000/xp is het allemaal natuurlijkg een probleem enzo plaatjes zijn echt top .. zit nu niet thuis zal van de week ff piccie posten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Op vrijdag 31 mei 2002 23:05 schreef Xeon het volgende:

[..]

zeker alleen wil onder 98 de drivers niet goed pakken onder 2000/xp is het allemaal natuurlijkg een probleem enzo plaatjes zijn echt top .. zit nu niet thuis zal van de week ff piccie posten hier
OK. Ikzelf ga waarschijnlijk de Canon Powershot a40 kopen, maar ik ben toch benieuwd naar foto's van die Coolpix 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Xeon > Onder win2k/winxp is het een piece of cake, gewoon usb kabel erin en camera aanzetten. Dan komt er als het goed is een removeable driver bij. :*

Hmmz, heb net ff gebeld met Foto Konijnenberg. :)
Helaas is de Nikon Coolpix 885 niet op voorraad, duurt een weekje zeiden ze. ;(

Ik zag de volgende extra staan: Nikon HC-D1 transparant hood.... Heeft hier iemand specs/pics van?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolpix 2500:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~amvelden/nikon/310502%20Artis%20BMT%20050%20(Small).jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~amvelden/nikon/310502%20Artis%20BMT%20051%20(Small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Hoi Super Grover,

Ben je wel happy met je 2500?
Al een paar keer was hier gevraagd voor ervaringen met deze coolpix, maar niemand heeft alsnog gereageerd.

bvd hoor 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik was de eigenaar van een Coolpix 775.
Deze maakte mooie foto's. :)

Alleen vond ik jammer dat ik zelf niets kon instellen zoals de sluitertijd etc.
Bij mijn weten is de coolpix 2500 vergelijkbaar met de 775.

Nu ga ik een coolpix 885 halen, veel meer advanced opties. *D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke tevreden...het formaat en de looks waren een belangrijke factor bij mijn aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Op zaterdag 01 juni 2002 23:05 schreef Super Grover het volgende:
Hartstikke tevreden...het formaat en de looks waren een belangrijke factor bij mijn aanschaf.
Dat eerste plaatje is mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op vrijdag 31 mei 2002 19:45 schreef Suffie het volgende:
sinds kort heeft mn vriend een 880 (en ik mag ehm vaak gebruiken :) )
hij maakt prima foto's, maar alleen als ik in de schemering een foto maak zonder flits (in de auto-functie) dan krijg je een enorme ruis :?

weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Dit is een probleem van (zover ik weet) alle digicams, de foto's worden noisy door de lange sluitertijden en/of hoge iso.
ISO 100 in daglicht(korte sluitertijd) geeft ruisvrije foto's, 's nachts met een sluitertijd van enkele seconden en hoge iso zie je veel ruis.

De 885 heeft geloof ik een soort noise-reduction, de 880 (die ik zelf ook heb) heeft dit niet.

Beste is om niet in auto-modus te schieten maar zelf de waarden intestellen, of de scenery modus te gebruiken.

Ik heb sharpening uit, ISO op 100, continues focus uit, bij nacht shots eventueel ook zelf de sluitertijden instellen, ik neem ze dan meestal wat lager ivm. ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
iso op 50??? de 885 begint toch bij iso 100 dacht ik?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 03 juni 2002 11:03 schreef Suffie het volgende:
iso op 50??? de 885 begint toch bij iso 100 dacht ik?
Je hebt gelijk, de 880 ook, tis ook nog maandag ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Ik heb mijn 885 net besteld,....bij foto konijnenberg.

Nikon Coolpix 885
Nikon EN-EL1 accu tbv Coolpix
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec)

dat moet genoeg zijn voor de vakantie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 03 juni 2002 21:24 schreef Yoda het volgende:
Ik heb mijn 885 net besteld,....bij foto konijnenberg.

Nikon Coolpix 885
Nikon EN-EL1 accu tbv Coolpix
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec)

dat moet genoeg zijn voor de vakantie :9~
Ik hoop dat je er ook een lader bij hebt besteld ;)

(Bij de CP880 moest je lader+accu los aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 03 juni 2002 21:29 schreef Redje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er ook een lader bij hebt besteld ;)

(Bij de CP880 moest je lader+accu los aanschaffen)
Op de site staat wel "Bijpassende producten voor de Nikon Coolpix 885" Maar daar staat geen lader bij?!?

Meendering!!! HELLUP jij hebt hem ook daar besteld toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 03 juni 2002 21:43 schreef Yoda het volgende:

[..]

Op de site staat wel "Bijpassende producten voor de Nikon Coolpix 885" Maar daar staat geen lader bij?!?

gelukkig lees net op de nikonusa.com site

"Battery charger and lithium ion rechareable battery included"

pfew :)

(en btw die tweede accu was de bedoeling hoor, als backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 03 juni 2002 21:47 schreef Yoda het volgende:

[..]

gelukkig lees net op de nikonusa.com site

"Battery charger and lithium ion rechareable battery included"

pfew :)

(en btw die tweede accu was de bedoeling hoor, als backup)
you can never be too sure :)

Dan hebben ze wel wat geleerd bij Nikon, lader en accu los is imho niet meer van deze tijd, en zo goedkoop zijn die dingen los ook niet.

Anyway veel plezier ermee (maar dat zal zeker lukken) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 21:43 schreef Yoda het volgende:

[..]

Wehehe, maakt mij niet uit.. Ik heb nog een snellader die ik gebruikte voor mijn coolpix 775. :)
1,5 uur volle EN-EL1 accu. :*

Hmmz, Yoda... de levertijd is ongeveer een weekje... ;(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 03 juni 2002 22:58 schreef meendering het volgende:

[..]

Wehehe, maakt mij niet uit.. Ik heb nog een snellader die ik gebruikte voor mijn coolpix 775. :)
1,5 uur volle EN-EL1 accu. :*

Hmmz, Yoda... de levertijd is ongeveer een weekje... ;(
Nou ja, we wachten af,...op de site staat trouwens nergens dat het niet op voorraad zou zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

Wokker

De avond wokkel

De lader + accu zit alleen bij de europese versie er standaard bij waarom ze dat hebben gedaan weet ik ook niet
Ik zelf heb ook een 885 en ben er dik vet tevreden over. Vooral de macro functie is uitmuntend goed voor een digitale camera
Afbeeldingslocatie: http://genji.image.pbase.com/u10/belgiumdigital/upload/2022092.almar_aubel_nikoncp885.jpg

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Woohoo, de mijne is binnen!!!!

kzit alleen nu op m'n werk, maar vanavond ff spelen!!!

* Yoda is blij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:41 schreef Oxie het volgende:
Al een paar keer was hier gevraagd voor ervaringen met deze coolpix, maar niemand heeft alsnog gereageerd.
Zeer tevreden met mijn 2500 (van konijnenberg)
Zie mijn homepage voor pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Coolpix 885. Prima foto's maakt ie alleen in anderhalve maand tijd heb ik em al 2 keer terug moeten brengen. Bij de eerste keer dat ik em terugbracht kreeg ik gelijk een nieuwe camera. En vandaag heb ik em weer terug gebracht want hij maakt veels te lichte foto's, echt, je kan gewoon niks zien en het display blijft zwart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op woensdag 12 juni 2002 10:14 schreef Yoda het volgende:

welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 12 juni 2002 13:05 schreef DeX het volgende:

[..]

welke?
sorry ik dacht dat er stond "Het grote Nikon Coolpix 885 topic!!

Maar het is dus een Coolpix 885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op woensdag 12 juni 2002 13:19 schreef Yoda het volgende:

[..]

sorry ik dacht dat er stond "Het grote Nikon Coolpix 885 topic!!

Maar het is dus een Coolpix 885
Nee..
Ik heb de 880..
en ik voel me hier ook thuis. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 10:14 schreef Yoda het volgende:

Hopen dat die van jou het een tijdje doet zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 12 juni 2002 13:29 schreef Afketser het volgende:

[..]

Hopen dat die van jou het een tijdje doet zonder problemen.
Ik ga er vanavond ff mee spelen, heb je al enig idee waar het aan ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:55 schreef Yoda het volgende:

[..]

Ik ga er vanavond ff mee spelen, heb je al enig idee waar het aan ligt??
Ja, ben net naar de importeur geweest. De sluiter wil niet goed open. En wat dat display betreft.. emm. misschien heeft het ermee te maken.

Dat vorige euvel was dat hij niet meer focuste. Hij bleef onscherp op alles. En ratelde ook erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 12 juni 2002 14:07 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja, ben net naar de importeur geweest. De sluiter wil niet goed open. En wat dat display betreft.. emm. misschien heeft het ermee te maken.

Dat vorige euvel was dat hij niet meer focuste. Hij bleef onscherp op alles. En ratelde ook erg vreemd.
Het ratelgeluid is normaal hè,...tenminste er zit iets in dat ie constant blijft focussen als je hem aan hebt staan (kan je ook uitzetten geloof ik) en dat constant focussen maakt een beetje een 'vreemd' geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:19 schreef Yoda het volgende:

[..]

Het ratelgeluid is normaal hè,...tenminste er zit iets in dat ie constant blijft focussen als je hem aan hebt staan (kan je ook uitzetten geloof ik) en dat constant focussen maakt een beetje een 'vreemd' geluid.
Ja, dat klopt ja.. Dat is normaal. Maar als je de camera neerlegt of op statief zet dan houdt op een gegeven moment dat ratelen op. Hij heeft dan namelijk zijn optimale focus gevonden. Maar deze ratel was veel harder. Net of ie aanliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En check het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.lindert/tur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.lindert/tur2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.lindert/tur1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Die foto's zien er fucked up out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:01 schreef Hielko het volgende:
Die foto's zien er fucked up out
Ja, dat niet alleen. De camera is fucked up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 12 juni 2002 14:41 schreef Afketser het volgende:
En check het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
da's idd niet gezond,...

terwijl die camera toch een goede camera is,....maar twee keer een,....sja geen doa,..maar meer een wnzhhoa --> (werkt niet zoals het hoor on arrival) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:37 schreef Yoda het volgende:

[..]

da's idd niet gezond,...

terwijl die camera toch een goede camera is,....maar twee keer een,....sja geen doa,..maar meer een wnzhhoa --> (werkt niet zoals het hoor on arrival) ???
Precies, het is een Nikon. Dus niet de eerste de beste. Maarja, zo zie je maar weer. Het blijft techniek. Enne, er zit nogal wat techniek op z'n camera. Het kan allemaal stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Eej mensen, was ik weer. :+

Ben vanmiddag ff naar Foto Konijnenberg gereden en heb me digicam afgehaald! :9~

Ohwja, het is dus een Coolpix 885 Charcoal Black geworden.
De zilveren had ik eerst besteld maar toch maar een zwarte genomen... ziet er een beetje robuuster uit. :*

Verder nog een Coverter ring gekocht + B+W 486 lens en tasje.

Ben nu ff me extra accu (in me EH-21 snellader) van de vorige cam (coolpix 775) aan het opladen... bleek leeg te zijn. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
FF een testfoto'tje @ 22u.

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/shutter8sec10pm.jpg

Shutter speed: 8sec