[Coolpix] Het grote Nikon Coolpix topic!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hey lui :)

Misschien dat dit meer een vraag is voor de NOS, maar laat maar ff weten, hoe krijg ik mijn CoolPix 990 onder Linux aan de praat? (Distro: Mandrake 8.1)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

WhizzCat schreef op 28 augustus 2002 @ 11:37:
Hey lui :)

Misschien dat dit meer een vraag is voor de NOS, maar laat maar ff weten, hoe krijg ik mijn CoolPix 990 onder Linux aan de praat? (Distro: Mandrake 8.1)
gPhoto http://www.gphoto.org/ heeft 'em in z'n lijstje staan.
Voor m'n 2500 gebruik ik overigens jPhoto http://jphoto.sourceforge.net/ en de camera op PTP (USB) ingesteld.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

OKay, ik heb nu gPhoto, schijnt wel te werken, althans, gPhoto2, maar dat is volgens mij alleen commandline en ik schijn niet in staat te zijn om die zooi goed te configgen...

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
*Kick*

Mijn camera is vandaag binnen gekomen van de reparatie. :)
Heb ff een paar testje gedaan en het komt er op neer dat alle hot-pixels weg zijn?! :?

Test 1:
Camera koud.
Sluitertijd 1,2,4 sec.
Lensdop voor de lens....
Result: Geen hot-pixels! :D Geen 1!

Test 2:
Camera is 10min opgewarmt.
Sluitertijden: 1,2,8 sec
Lensdop voor de lens...
Results: wederom helemaal hotpixel loos.

* Harmen is amazed.

Morgen nog ff een paar testjes doen. (Ze zouden ook een kleur correctie doen).

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36
Nice, goede service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik ben vanplan een coolpix te kopen ik zit te denken aan de 775 of raden jullie een andere camera aan ik wil +/- 400 Euro uitgeven

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

schopje :7

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik denk dat je voor koopadviezen bij de koopadviezentopics meer kans krijgt. Lees gelijk even de Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy door. Verhoogt je kans op goede reacties aanzienlijk.

De [grote] merkentopics zijn bedoeld voor ervaringsuitwisseling.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is de Coolpix 2500 wat ? Ik dacht eerst een Powershot A40 te nemen maar de 2500 leek me ook wel fijn , alleen , gaat dat battery pack wat meer of moet ik er meteen 2 bijkopen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
kick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 09:36
athlonkmf schreef op 19 september 2002 @ 14:52:

[...]

Ik denk dat je voor koopadviezen bij de koopadviezentopics meer kans krijgt. Lees gelijk even de Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy door. Verhoogt je kans op goede reacties aanzienlijk.

De [grote] merkentopics zijn bedoeld voor ervaringsuitwisseling.
Niet zien staan?

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

weten jullie misschien web sites waar je digi cams na keuze kunt vergelijken dus niet zoals http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
maar dat je bijv 3 camera's kunt kiezen en dat word er gekeken wat verschillend is en wat bij de een beter is dan bij de ander ?

• Desolation Angel
Phreak schreef op 24 september 2002 @ 19:06:

[...]

[...]

Niet zien staan?
Ja natuurlijk , maar in het Nikon Topic mag ik toch wel Nikon vragen stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Ik was eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met de nieuwe E5700. Dit de nml de camera die ik op het oog heb.

Als ik me niet vergis is dit het ideale topic daarvoor :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Nederlandse handleiding voor o.a. de Coolpix 950 en vele andere modellen is te vinden op

http://www.nikon-euro.com...d/download_manuals100.htm

Zoek op 950 en de meeste rechtse kolom is NL.

Cheers,
Underscore

Trotse bezitter van de Coolpix 4500 ;)

[Edit] Was allang gepost op pagina 2 *snurk* B) (maandagmorgen he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:41

bipo

TomV

In reactie op Booster. Ik heb de camera nu zo'n drie weken en hij bevalt uitstekend! Je kan er veel mee, en dat is voor sommigen meteen zijn manco: het is een camera met een leercurve en niet echt geschikt als point-and-shoot camera. Dwz, ik heb een instellingenset gemaakt (je kan 3 instellingensets bewaren), en dan gaat het wel aardig.

Ik fotografeer met name mensen en dingen in/van de natuur, en daarvoor is de 5700 uitermate geschikt. Met een extra flitser die ik erbij heb gekocht zijn nog veel mooiere plaatjes te schieten (overigens ook een leercurve).

Ik heb ook de batterypack erbij gekocht, maar dat was niet nodig geweest. De battery gaat wat mij betreft lang genoeg mee, en is ook snel genoeg weer opgeladen voor een volgende schietsessie.

Ik weet niet of je specifieke vragen hebt?

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

bipo schreef op 07 oktober 2002 @ 12:06:
In reactie op Booster. Ik heb de camera nu zo'n drie weken en hij bevalt uitstekend! Je kan er veel mee, en dat is voor sommigen meteen zijn manco: het is een camera met een leercurve en niet echt geschikt als point-and-shoot camera. Dwz, ik heb een instellingenset gemaakt (je kan 3 instellingensets bewaren), en dan gaat het wel aardig.
Over de leercurve, ik ben definitly geen profi fotograaf maar het schijnt dat ik best aardig inzicht heb in 'wat mooi is' zeg maar. Tevens ben ik niet bang wat te leren.
Verwacht je dat de leercurve te hoog is bij deze camera en ik beter voor iets anders kan gaan?

Ik heb begrepen dat Nikon een tijd terug bij zijn camera's meestal wel een standaard foto-cursus boekje meeleverde, geen idee of dit nogsteeds is.

Op dit moment beschik ik al 2 jaar over een digitale camera die echt veel te gelimiteerd is voor mij en deze gaat voor een mooie prijs naar een vriendin van me binnenkort.
Ik fotografeer met name mensen en dingen in/van de natuur, en daarvoor is de 5700 uitermate geschikt.
Het zal hier met name uitkomen op natuur verwacht ik (en eventueel foto's van de nodige datacenters e.d), en heel cliché: ik ben dol op macro's. Vandaar ook gedeeltelijk mijn keuze voor de Nikon ipv de Minolta: macro op 2 cm = lekkah :P

Andere overwegingen waren;
• Natuurlijk de EVF die mij veel beter ligt dan een optical viewfinder (ben de SLR van mijn ma gewend :P)
• Draaibare LCD is ook aardig in bepaalde situaties
• 1024x768, vind ik persoonlijk de beste res voor simpele foto's. De Minolta heeft die niet.
• Nikon kwaliteit (in zowel hardware als de pics)
• Gewicht en grootte
• 32 mb meegelevert ipv 16 voor de Minolta D7i, toch wel handig imho
Met een extra flitser die ik erbij heb gekocht zijn nog veel mooiere plaatjes te schieten (overigens ook een leercurve).
Welke flitser is dat exact en vanwaar precies die flitser?
Ik heb ook de batterypack erbij gekocht, maar dat was niet nodig geweest. De battery gaat wat mij betreft lang genoeg mee, en is ook snel genoeg weer opgeladen voor een volgende schietsessie.
Ik was zelf ook van plan een batterypack erbij te kopen, gezien ik gehoord had dat je slechts 3.0 uur kon fotograferen met 1 pack. Maar uit jou reactie constateer ik dat dit reuze meevalt. Hoeveel tijd kost het ongeveer om op te laden?
Het uitzetten van de externe LCD zal zeker een hoop schelen verwacht ik.

Nou moet ik zeggen dat mijn huidige camera ook niet bepaald bekend stond om zijn batterij vriendelijkheid, maar dat viel hier ENORM mee... Het toestel heeft nu meer dan 4000 foto's voor zijn kiezen gekregen, en de batterijen (Philips Multilife Rechargables) heb ik in die 2 jaar slechts iets van 12x op hoeven laden.
Maar mijn handen schijnen zowiezo een vreemde werking te hebben op batterijen :P
Ik weet niet of je specifieke vragen hebt?
Wat voor flashcard gebruik je (grootte/eventueel merk) en hoeveel foto's passen daar op? Welke resolutie gebruik je het meeste?
Nog enigsinds last gehad van barrel distortion?

Zit er bevestiging aan voor een riempje die ik ok mijn arm kan doen, of eventueel om mijn nek? (dit mis ik echt TE vaak bij digitale cameras)

[ Voor 0% gewijzigd door Booster op 07-10-2002 21:53 . Reden: ja, een entertje vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Heb net 2 weken een 885 (zwart) echt wel een gaaf ding man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

mh, ik zie overigens nu dat de 7500 wel bevestingsringen heeft voor een nekkoord (oid). alleen zo te zien niet voor een riempje voor om je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Booster schreef op 07 oktober 2002 @ 21:01:
Verwacht je dat de leercurve te hoog is bij deze camera en ik beter voor iets anders kan gaan?
[knip]
Op dit moment beschik ik al 2 jaar over een digitale camera die echt veel te gelimiteerd is voor mij...
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat deze camera dan prima voor je is. Ik ben ook zeker geen profi-user. De 5700 heeft mijn enthousiasme in fotograferen wel weer aangewakkerd, en de resultaten vind ik niet eens zo slecht :)

quote:
Ik heb begrepen dat Nikon een tijd terug bij zijn camera's meestal wel een standaard foto-cursus boekje meeleverde, geen idee of dit nogsteeds is.
Een fotocursusboekje is het niet, maar in de uitleg van de camera wordt ook uitgelegd waarom en wanneer je een bepaalde functie het beste kan gebruiken. Daar heb ik wel veel van opgestoken.

quote:
Vandaar ook gedeeltelijk mijn keuze voor de Nikon ipv de Minolta: macro op 2 cm = lekkah

Andere overwegingen waren;
- Natuurlijk de EVF die mij veel beter ligt dan een optical viewfinder (ben de SLR van mijn ma gewend )
- Draaibare LCD is ook aardig in bepaalde situaties
- 1024x768, vind ik persoonlijk de beste res voor simpele foto's. De Minolta heeft die niet.
- Nikon kwaliteit (in zowel hardware als de pics)
- Gewicht en grootte
- 32 mb meegelevert ipv 16 voor de Minolta D7i, toch wel handig imho
In eerste instantie wilde ik ook kiezen tussen de D7i en de 5700. Maar de 5700 ligt gewoon beter in de hand, oogt beter, is lichter en kleiner, de helderheid van zowel de EVF als de LCD is beter, eigenlijk al genoeg redenen. En dan ook nog eens de 8x optische zoom...!

Uiteindelijk moest ik kiezen uit de Sony Cybershot (werd toch nog veel aangeraden) en de 5700. Dat was een stuk moeilijker. De Sony heeft duidelijk voordelen, maar de kleurechtheid is bij mij van doorslaggevend belang geweest. En inderdaad, ook het merk. Vandaar dat ik nu de trotse bezitter ben van de 5700!

Die 32mb is nog altijd beter dan 16mb, maar ik heb direct 2x 256mb gekocht. Want 32mb is nog steeds niks. Dat is dus niet echt een argument. Je kan het nog leuk als floppydisk gebruiken, maar dan heb je het ook wel gehad. :p

De EVF is fantastisch. Als je geen geld hebt voor een DSLR (ik ook niet nl), dan zou ik echt voor een EVF camera kiezen. Optisch is absoluut niks (voor camera's in deze klasse dan).

Ook de draaibare LCD heb ik al een aantal keer gebruikt. Inderdaad erg handig. Het is een gemis dat de Minolta dat niet heeft.

quote:
Welke flitser is dat exact en vanwaar precies die flitser?
Ik heb de SB-50DX gekocht op aanraden van Nikon. De flitser heeft nog veel meer mogelijkheden dan deze cam kan gebruiken, maar ik hoop dat met een firmware upgrade dit ooit gefixt wordt. Vooralsnog heb ik er meer dan genoeg aan. Het is de goedkoopste van de drie aangeraden flitsers (en nog steeds erg prijzig) en het werkt perfect.
De ingebouwde flitser maakt erg felle flitsen waardoor de foto's eigenlijk altijd overbelicht zijn. De SB-50DX kan bouncen (flitsen via het plafond of muur) waardoor de overall belichting 'perfect' is. Ook kan deze flitser als 'slave' gebruikt worden, waardoor die niet aan je camera vast hoeft te zitten maar bijvoorbeeld ook achter het onderwerp. Hij wordt vervolgens 'getriggert' door de flits van de camera. Werkt fantastisch, ik ben dat nu ook erg aan het uitproberen. :)

quote:
Ik was zelf ook van plan een batterypack erbij te kopen, gezien ik gehoord had dat je slechts 3.0 uur kon fotograferen met 1 pack. Maar uit jou reactie constateer ik dat dit reuze meevalt. Hoeveel tijd kost het ongeveer om op te laden?
Het uitzetten van de externe LCD zal zeker een hoop schelen verwacht ik.
Niet alleen fotograferen via de EVF werkt energiebesparend, maar ook het niet constant automatisch scherp laten stellen (standaardinstelling) werkt erg energiebesparend.
De Nikon batterij is in 2 uurtjes opgeladen (geloof ik, ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij klopt dat wel ongeveer). Ik kan er rustig een dag mee fotograferen, maar niet constant. Ik heb een kaart van 256mb volgeschoten (+/- 130 foto's) met één batterij, waarbij ook een drietal filmpjes zaten en een tiental foto's met flits (vreet energie).

quote:
[knip]...en de batterijen (Philips Multilife Rechargables) heb ik in die 2 jaar slechts iets van 12x op hoeven laden.
Deze zal je wel vaker moeten opladen, maar dat geldt ook als je de batterypack gebruikt. Wat overigens wel erg handig is aan het batterypack is de extra ontspan- en zoomknop. Hierdoor kun je makkelijker verticaal fotograferen. Dus echt weggegooid geld is het ook niet.

quote:
Welke resolutie gebruik je het meeste?
Nog enigsinds last gehad van barrel distortion?
Ik gebruik de normal stand, ik weet niet uit mijn hoofd welke resolutie dat is (tot nu toe meer foto's gemaakt dan bewerkt of afgedrukt).

quote:
Zit er bevestiging aan voor een riempje die ik ok mijn arm kan doen, of eventueel om mijn nek? (dit mis ik echt TE vaak bij digitale cameras)
Zoals je zelf al had gezien, er zit inderdaad een stevige riem aan om hem om je nek of schouder te hangen. Echter, als je toch ook de batterypack en flitser hebt, is een tasje geen overbodige luxe. Ik heb zelf de Lowepro Nova 1 aangeschaft, en die is voor mij perfect.
Overigens vraag ik mij af of de camera geschikt is om aan een polsbandje te dragen. Lijkt mij in ieder geval niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op 08 oktober 2002 @ 12:07:
mh, ik zie overigens nu dat de 7500 wel bevestingsringen heeft voor een nekkoord (oid). alleen zo te zien niet voor een riempje voor om je hand.
nah daar heb je toch die heerlijke grip voor? Tis geen handtasje :)

edit:
Bipo, waar is ons nikon coolpix 5700 topic naartoe? ken het nie vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

bipo schreef op 08 oktober 2002 @ 16:28:
Een fotocursusboekje is het niet, maar in de uitleg van de camera wordt ook uitgelegd waarom en wanneer je een bepaalde functie het beste kan gebruiken. Daar heb ik wel veel van opgestoken.
Ik zal uiteraard de glossary op dpreview e.d. eens doorlezen, ondertussen uiteraard al de verschillende reviews door gekeken en daar pik je ook wel het een en het ander op.
Uiteindelijk moest ik kiezen uit de Sony Cybershot (werd toch nog veel aangeraden) en de 5700. Dat was een stuk moeilijker. De Sony heeft duidelijk voordelen, maar de kleurechtheid is bij mij van doorslaggevend belang geweest. En inderdaad, ook het merk. Vandaar dat ik nu de trotse bezitter ben van de 5700!
En wat te denken van de zeer gelimiteerde memory sticks? Deze kunnen nog niet hoger dan 128 MB, en daarnaast zijn ze geloof ik ook nog eens behoorlijk duur.
(ruim 20 euro duurder meen ik)
Die 32mb is nog altijd beter dan 16mb, maar ik heb direct 2x 256mb gekocht. Want 32mb is nog steeds niks. Dat is dus niet echt een argument. Je kan het nog leuk als floppydisk gebruiken, maar dan heb je het ook wel gehad. :p
Ik heb hier zelf nog een andere 32 mb kaart liggen, in totaal zou ik dan straks over 64 beschikken wat matig is. Ik wil er zelf 1x 256 mb bij kopen uiteindelijk, dit lijkt me ruim voldoende.
Ik heb de SB-50DX gekocht op aanraden van Nikon.
cut
De ingebouwde flitser maakt erg felle flitsen waardoor de foto's eigenlijk altijd overbelicht zijn. De SB-50DX kan bouncen (flitsen via het plafond of muur) waardoor de overall belichting 'perfect' is. Ook kan deze flitser als 'slave' gebruikt worden, waardoor die niet aan je camera vast hoeft te zitten maar bijvoorbeeld ook achter het onderwerp.
Ik heb mezelf aangewent zo min mogelijk met flitser te werken met mijn huidige camera, omdat het er toch alleen maar schraal uit komt te zien.
Werken met flits ben ik dus tot op heden niet zo weg van :)
De Nikon batterij is in 2 uurtjes opgeladen (geloof ik, ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij klopt dat wel ongeveer). Ik kan er rustig een dag mee fotograferen, maar niet constant. Ik heb een kaart van 256mb volgeschoten (+/- 130 foto's) met één batterij, waarbij ook een drietal filmpjes zaten en een tiental foto's met flits (vreet energie).
Dat is vrij behoorlijk, behoorlijk genoeg voor mij in ieder geval.
Deze zal je wel vaker moeten opladen, maar dat geldt ook als je de batterypack gebruikt. Wat overigens wel erg handig is aan het batterypack is de extra ontspan- en zoomknop. Hierdoor kun je makkelijker verticaal fotograferen. Dus echt weggegooid geld is het ook niet.
Ah je bedoeld deze :)
Ik dacht bij battery pack meer gewoon aan een extra batterij :)

De handgreep lijkt me niet enorm handig zonder statief. Niet iets wat ik enorm nodig heb in ieder geval.
Zoals je zelf al had gezien, er zit inderdaad een stevige riem aan om hem om je nek of schouder te hangen. Echter, als je toch ook de batterypack en flitser hebt, is een tasje geen overbodige luxe. Ik heb zelf de Lowepro Nova 1 aangeschaft, en die is voor mij perfect.
Ik heb de tas even bekeken en zover ik constateer is hij voor mij een beetje overkill, maar ik ben dan ook niet van plan een flitser of andere accessoires te kopen :)

Als ik mijn nieuwe camera heb wilde ik samen met een vriend van mij een kleine flightcase maken. Dit omdat ik mijn camera wel regelmatig mee zeul, maar toch graag iets betere shock-protection wil hebben dan een stoffen tas.
Overigens vraag ik mij af of de camera geschikt is om aan een polsbandje te dragen. Lijkt mij in ieder geval niet fijn.
Ik wilde hem er niet echt aan gaan dragen, maar slechts als veiligheid voor als iemand tegen me aanstoot en hij uit mijn handen glipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 11:43:
nah daar heb je toch die heerlijke grip voor? Tis geen handtasje :)
Zeg je dat ook nog nadat iemand je aanstootte en de val van je Nikon gebroken werd door overstekend beton? :+

Het Nikon CoolPix 5700 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op 09 oktober 2002 @ 12:53:
[...]

Zeg je dat ook nog nadat iemand je aanstootte en de val van je Nikon gebroken werd door overstekend beton? :+
mwah,... daar heb ik een verzekering voor ;) (en ik hou hem goed vast!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb sinds twee week een CoolPix 4500 aus deutschland
fantastische camera zeer veel aan in te stellen, mooie ultragrote macro's
draaimechanisme is ook cool
Ik had eerder een spiegelreflex en een digitale , nu alleen nog maar deze...
Inmiddels al meer foto's geschoten als normaal in een jaar (iets van 1200)
Ook afdrukken via AH (goed) of Hema (beter) is super minstens zo goed bij normale formaten als kleinbeeld en veel beter controleerbaar wysiwyg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Al sinds enige tijd in het bezit can de 5700.
Na een moeilijke gewenningsperiode ben ik uiteindelijk heel tevreden met de camera.
Alleen de flitser vind ik aan de mindere kant, maar ga morgen de SB-22 aanschaffen, zag hem voor 75 euro 2de hands te liggen bij een fotozaak.
Volgens Nikon voldoet deze flitser beter aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:59:
mwah,... daar heb ik een verzekering voor ;) (en ik hou hem goed vast!)
Ik heb dan liever een riempje van 6 euro zodat hij minder snel echt valt, dat scheelt me een hoop gezeik met garanties en verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee riempjes is teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Waar ik zoujuist plots aan dacht;

Heeft de Minolta D7i ook 'dioptric correction adjustment' zoals de CP7500? Hoef ik iig niet eerst verplicht mijn lenzen in te doen voor ik plaatjes kan schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

ja, volgens mij wel. Dat hebben alle camera's in deze prijsklasse wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ok, de Olympus IS-2000 (non-digi SLR) van mijn ma had het namelijk niet, en ze schijnt er destijds (1992) om gevraagt te hebben (het was toen toch al wel uitgevonden hoop ik :+).

Verder zag ik dat de extra battery-grippack ook handig kan zijn gezien je met die batterij gewoon veel langer plaatjes kan schieten.

En misschien een leuke tip voor 5700 (en andere digi-cam gebruikers);
Het schijnt dat de 5700 lastig focussed in het donker door het ontbreken van een help-lasertje. Dit is op te lossen met een losse laser-pointer zoals die een jaartje of 2 geleden hier nog hard over de toonbanken gingen van de plaatselijke speelgoedzaak :P

- richt de laser op het object waarop je wilt scherpstellen
- stel scherp
- laser uit
- doe klik :P

voor het focussen op gezichten moet je de bekende manier gebruiken waarbij je op een object richt dat ongeveer op dezelfde afstand ligt en na het scherpstellen van object wisseld.
Dit om te voorkomen dat iedereen die je fotografeerd oogbeschadigingen oploopt >:)

Het hele principe werkt uiteraard niet lekker op snel bewegende object en the like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
OldButNotSoWise schreef op 09 oktober 2002 @ 14:52:
Al sinds enige tijd in het bezit can de 5700.
Na een moeilijke gewenningsperiode ben ik uiteindelijk heel tevreden met de camera.
Alleen de flitser vind ik aan de mindere kant, maar ga morgen de SB-22 aanschaffen, zag hem voor 75 euro 2de hands te liggen bij een fotozaak.
Volgens Nikon voldoet deze flitser beter aan mijn wensen.
Samples plsss kzit te twijfelen om em ook aan te schaffen.

So pics plsss !!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

dageraaad schreef op 09 oktober 2002 @ 13:44:
Ik heb sinds twee week een CoolPix 4500 aus deutschland
fantastische camera zeer veel aan in te stellen, mooie ultragrote macro's
draaimechanisme is ook cool
Ik had eerder een spiegelreflex en een digitale , nu alleen nog maar deze...
Inmiddels al meer foto's geschoten als normaal in een jaar (iets van 1200)
Ook afdrukken via AH (goed) of Hema (beter) is super minstens zo goed bij normale formaten als kleinbeeld en veel beter controleerbaar wysiwyg

Waar heb je 'm gekocht en wat was de levertijd? Ik ben ook van plan om de CP4500 aan te schaffen als aanvulling om mijn Dimage 7. Ik heb een jaar lang de CP990 gehad en ben daar altijd erg tevreden over geweest, vooral de macro en de draaibare lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Femme schreef op 10 oktober 2002 @ 02:19:

[...]

Waar heb je 'm gekocht en wat was de levertijd? Ik ben ook van plan om de CP4500 aan te schaffen als aanvulling om mijn Dimage 7. Ik heb een jaar lang de CP990 gehad en ben daar altijd erg tevreden over geweest, vooral de macro en de draaibare lens.
Korte samenvatting:
TheBrain schreef op 24 juni 2002 @ 12:59:
[...]

Uiteindelijk besteld bij [url="http://www.photoandmore.de"]http://www.photoandmore.de[/url] omdat die andere knakkers niet reageerde op mijn informatievraag.

Deze week komt 'ie binnen. Ik verwacht hem woensdag of donderdag.
TheBrain schreef op 25 juni 2002 @ 12:34:
[...]

Hun webverkoop activiteiten (de techniek) worden beheerd door Websale AG. Misschien heeft TopVision een verbintenis met dezelfde toko. [url="http://www.websale.net/"]http://www.websale.net/[/url]

{edit}inderdaad, ff opgezocht en beide maken voor hun back-end gebruik van de Websale interface.

De mensen maken het bedrijf echter en daar zullen dus zeker verschillen door ontstaan.
TheBrain schreef op 26 juni 2002 @ 21:53:
Hij is binnen :9

Althans, het briefje van de PTT Post die per definitie geen rekening houdt met de werkende mensch |:(

Morgen ophalen samen met de 128MB Dane-Elec CF kaartje uit de t.net geheugenshop. :D
Dus vrijdagavond laat besteld en woensdag bij het postkantoor. Verpakking zat goed in elkaar. Toestel zelf werkt volkomen zonder problemen. * TheBrain is erg happy met de 995.

Zie ook deze vervolgpost: [rml]TheBrain in "[ Coolpix] Het grote Nikon Coolpix topic!"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Femme schreef op 10 oktober 2002 @ 02:19:

[...]

Wat is het voordeel van een draaibare lens ? behalve dan foto's van jezelf de hele dag nemen .... :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 6 werkdagen geleden mn Nikon Coolpix 2500 besteld bij Alternate, maar nog steeds niks ontvangen... :'( Is ie zo moeilijk leverbaar ofzo :? Ik kan gewoon niet wachten, en eh Coolpix rulez :9

edit:
hmm, gisteren gebeld dat ik een beetje ongeduldig begon te worden....Vandaag wordt ie bezorgd :P, Ben er erg blij mee!! Moet nog wel een beetje spelen met de instellingen enzo.... Klopt het trouwens dat die zoomlens "zoveel herrie" maakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een beetje bezig met foto's maken met mijn Nikon Coolpix 2500, maar ik heb wel erg rode ogen in mn foto's.... iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Bij de coolpix 990 van mn vader heb ik dit probleem niet, maarja dies ook wel een stukje duurder... :) Ik heb alle flitseropties uitgeprobeerd, en het lijkt erop dat ik de rode oogjes alleen in photoshop kan fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Zit er geen "anti-rooie ogen flits" op :?
(dit zijn meerdere flitsen achter elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, maar die werkt niet goed, ofwel slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

salutem schreef op 10 oktober 2002 @ 13:23:
[...]

Wat is het voordeel van een draaibare lens ? behalve dan foto's van jezelf de hele dag nemen .... :P

Als je wel eens een foto uit een andere positie dan ooghoogte wilt nemen, merk je snel genoeg dat de swivel body van de Coolpix 4500 erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo ff nieuwe firmware op me coolpix 885 gezet. :)
Versie 1.2

Weinig boeiende dingetjes kunnen ontdekken. :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wel eens een foto uit een andere positie dan ooghoogte wilt nemen, merk je snel genoeg dat de swivel body van de Coolpix 4500 erg handig is.
Heb nou bijna 2 maanden een coolpix 4500, die body is idd erg handig. Ik vind echter de focussing bij weinig licht slecht en in program mode gebruikt ie relatief lange sluitertijden (lastig bij het maken van foto's van rennende neefjes bijvoorbeeld)
Daarom probeer ik hem voor een redelijk bedrag te verkopen en een Sony F717 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ga de CP4500 alleen gebruiken voor het werk waar hij goed in is (macro en wat point en shoot), dus de minputen maken me niet zoveel uit. Lange sluitertijden lijken me wel op te lossen door een andere programmamode te kiezen of zelf de instellingen te maken? Voor al het overige heb ik een Dimage 7, die ik over een paar maanden wil vervangen door een Dimage 7Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Heeft iemand ooit brochures van Nikon besteld via de UK-website?
http://www.nikon.co.uk/customer_services/brochure_request/

Tis ondertussen alweer een tijdje geleden dan ik erom gevraagt heb, maar ik heb ze nog niet.

(ja, ik weet dat ze er ook in PDF staan, maar ik heb ze liever ff in mijn klauwen op kwaliteits papier enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

salutem schreef op 09 oktober 2002 @ 23:03:
[...]

Samples plsss kzit te twijfelen om em ook aan te schaffen.

So pics plsss !!
Sorry beetje weinig geforummed de laatste tijd.

Maar eventuele foto's zo uit de cam (beetje oneerlijk om de bewerkte versies te gebruiken vind ik namelijk, zien er wel beter uit daar niet van :P) kun je hier vinden

opm. DSCN0225.JPG en DSCN0227.JPG laat je zoom bereik zien, die foto is namelijk genomen op hetzelfde punt zonder zoom en met maximale zoom.

DSCN0204.JPG was mijn 1ste Macro opname.

ps tegenwoordig sla ik alleen nog maar bestanden op in NEF formaat, dit omdat deze veel beter te bewerken zijn (RAW data) en er toch nog 32 op een 256 kaartje gaan.

ps ps :P Heb de SB-22s flitser aangeschaft dit omdat de xtra's van de DX versies niet ondersteund worden door de 5700, dus waarom 80 euro meer uitgeven voor functies die je niet kan gebruiken terwijl het richtgetal lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Heb de SB-22s flitser aangeschaft dit omdat de xtra's van de DX versies niet ondersteund worden door de 5700, dus waarom 80 euro meer uitgeven voor functies die je niet kan gebruiken terwijl het richtgetal lager is.
Omdat je de flitser ook op analoge toestellen kan/wil gebruiken? Je hebt wel gelijk, ik wist alleen zelf niet dat er ook een 22s flitser was. Ik zag wel de SB-22DX, maar die was juist duurder dan de 50DX. Ach ja... Kan de 22s ook bouncen? Daar heb ik namelijk enorm veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

bipo schreef op 28 oktober 2002 @ 20:54:
[...]
Omdat je de flitser ook op analoge toestellen kan/wil gebruiken? Je hebt wel gelijk, ik wist alleen zelf niet dat er ook een 22s flitser was. Ik zag wel de SB-22DX, maar die was juist duurder dan de 50DX. Ach ja... Kan de 22s ook bouncen? Daar heb ik namelijk enorm veel aan.
Ja , en geeft het dmv een ledje ook aan. zit ook een groothoeklens aan vast die je ervoor kan schuiven als je een 28mm voorzetlens wilt gaan gebruiken.

Automatic Balanced Fill Flash
AF-Assist Illuminator
Aperture/distance range chart attached
Wide-flash adapter
Tilting flash head (with bounce indicator)

Guide number (ISO 100, m/ft.): 28/92 ; 20/66 (with wide flash adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
OldButNotSoWise schreef op 27 oktober 2002 @ 00:19:
[...]

Maar eventuele foto's zo uit de cam (beetje oneerlijk om de bewerkte versies te gebruiken vind ik namelijk, zien er wel beter uit daar niet van :P) kun je hier vinden

opm. DSCN0225.JPG en DSCN0227.JPG laat je zoom bereik zien, die foto is namelijk genomen op hetzelfde punt zonder zoom en met maximale zoom.

ps tegenwoordig sla ik alleen nog maar bestanden op in NEF formaat, dit omdat deze veel beter te bewerken zijn (RAW data) en er toch nog 32 op een 256 kaartje gaan.

ps ps :P Heb de SB-22s flitser aangeschaft dit omdat de xtra's van de DX versies niet ondersteund worden door de 5700, dus waarom 80 euro meer uitgeven voor functies die je niet kan gebruiken terwijl het richtgetal lager is.
mmm tsja leuk, aardig maar ben er absoluut niet warm of koud van geworden....

Cropped zien ze er aardig uit maar op full format ziet het er echt niet uit, kleuren zijn om te huilen zo flets en die max zoom daar word ik echt treurig van zo onscherp. Is dat met digizoom ???

Na ja nogmaals als je die pics in 1600x1200 bekijkt gaat het prima maar als je het op formaat van de cam bekijkt schrik je je werkelijk de pleuris.

Behalve dan die macro beetje onscherp maar wel leuk verder iemand anders samples..... misschien is het de fotograaf :P geintje

Nee maar als er andere samples zijn dan zie ik die echt graag willen zien want zo knap ik best af op de 5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Ik snap niet waarom je afgaat op samples als je het origineel niet hebt gezien. Mijn ervaring is dat de 5700 zeer natuurlijke foto's maakt. Als het grauw is, dan is de foto ook grauw. Als je mooie pics wilt hebben, neem dan de Sony Cybershot 707/717. Die maakt mooie foto's, ze zijn alleen niet natuurgetrouw meer.

Daarnaast. Ik kan je mijn foto's wel laten zien, maar ik ben de camera nog aan het verkennen, en mijn fotografische mogelijkheden en kennis zjin nog practisch nul. Ik zou afbreuk doen aan de camera om nu al foto's te laten zien. Ga dus ook altijd na of de fotograaf een kenner/professional is, of niet.

DPReview heeft een samplesgallerie waar ze met elke camera dezelfde foto's maken. Er zit altijd nog een verschuiving in qua weersomstandigheden, maar je kan hier toch meer vergelijken.

Maar in het algemeen moet je gewoon de winkel in, zelf proberen (neem een eigen flashcard mee desnoods) en je eisen duidelijk verwoorden. Ga vervolgens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OldButNotSoWise schreef op 27 oktober 2002 @ 00:19:
[...]

Lekker formaatje foto's :9 Daar kan ik alleen maar van dromen met mn 2 MP camera :) Ik vind het eigenlijk best mooie foto's.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
bipo schreef op 29 oktober 2002 @ 09:12:
Ik snap niet waarom je afgaat op samples als je het origineel niet hebt gezien. Mijn ervaring is dat de 5700 zeer natuurlijke foto's maakt. Als het grauw is, dan is de foto ook grauw. Als je mooie pics wilt hebben, neem dan de Sony Cybershot 707/717. Die maakt mooie foto's, ze zijn alleen niet natuurgetrouw meer.

Daarnaast. Ik kan je mijn foto's wel laten zien, maar ik ben de camera nog aan het verkennen, en mijn fotografische mogelijkheden en kennis zjin nog practisch nul. Ik zou afbreuk doen aan de camera om nu al foto's te laten zien. Ga dus ook altijd na of de fotograaf een kenner/professional is, of niet.

DPReview heeft een samplesgallerie waar ze met elke camera dezelfde foto's maken. Er zit altijd nog een verschuiving in qua weersomstandigheden, maar je kan hier toch meer vergelijken.

Maar in het algemeen moet je gewoon de winkel in, zelf proberen (neem een eigen flashcard mee desnoods) en je eisen duidelijk verwoorden. Ga vervolgens vergelijken.
die samples gallerie ken ik wel maar daar heb je weinig aan, ik zie liever samples van "tweakers" of "gewone" users....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Ga je dan niet teveel af op de kwaliteiten van de fotograaf i.t.t. de kwaliteiten van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

salutem schreef op 29 oktober 2002 @ 08:19:
[...]

mmm tsja leuk, aardig maar ben er absoluut niet warm of koud van geworden....

Cropped zien ze er aardig uit maar op full format ziet het er echt niet uit, kleuren zijn om te huilen zo flets en die max zoom daar word ik echt treurig van zo onscherp. Is dat met digizoom ???

Na ja nogmaals als je die pics in 1600x1200 bekijkt gaat het prima maar als je het op formaat van de cam bekijkt schrik je je werkelijk de pleuris.

Behalve dan die macro beetje onscherp maar wel leuk verder iemand anders samples..... misschien is het de fotograaf :P geintje

Nee maar als er andere samples zijn dan zie ik die echt graag willen zien want zo knap ik best af op de 5700.
misschien is het de fotograaf :P geintje " > eerder waarheid, deze fotos zijn gemaakt door een echte n00b wat fotograveren betreft, mij dus , tevens zijn de fotos gemaakt toen ik de camera net een paar dagen had en absoluut geen idee had waar ik mee bezig was :)

De fotos zoals geplaatst moet je dus bekijken als zijnde gemaakt door iemand met alleen point&shoot camera ervaring, en eerlijk gezegd ben ik er zelf tevreden mee, vooral omdat het onbewerkte fotos zijn.

Maar als jij het resultaat belabberd vind ben ik daar niet beledigd om ofzo, weet je alleen dat de 5700 niets voor jou is, ben ik blij je geholpen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
OldButNotSoWise schreef op 29 oktober 2002 @ 12:58:
[...]
misschien is het de fotograaf :P geintje " > eerder waarheid, deze fotos zijn gemaakt door een echte n00b wat fotograveren betreft, mij dus , tevens zijn de fotos gemaakt toen ik de camera net een paar dagen had en absoluut geen idee had waar ik mee bezig was :)

De fotos zoals geplaatst moet je dus bekijken als zijnde gemaakt door iemand met alleen point&shoot camera ervaring, en eerlijk gezegd ben ik er zelf tevreden mee, vooral omdat het onbewerkte fotos zijn.

Maar als jij het resultaat belabberd vind ben ik daar niet beledigd om ofzo, weet je alleen dat de 5700 niets voor jou is, ben ik blij je geholpen te hebben :)
Was mijn intentie ook niet om beledigend over te komen kweet niet hoe dit de wereld in is gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
bipo schreef op 29 oktober 2002 @ 12:09:
Ga je dan niet teveel af op de kwaliteiten van de fotograaf i.t.t. de kwaliteiten van de camera?
Specs van een cam zeggen wat maar niet alles vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Booster schreef op 26 oktober 2002 @ 17:30:
Heeft iemand ooit brochures van Nikon besteld via de UK-website?
http://www.nikon.co.uk/customer_services/brochure_request/

Tis ondertussen alweer een tijdje geleden dan ik erom gevraagt heb, maar ik heb ze nog niet.
Het form werkte niet echt lekker eerst, maar ondertussen is dat gefixxed. De brochures zullen wel ergens deze week in de bus komen vallen.

• Booster

Booster

Superuser

Darn, folders nog niet binnen. :(

Eigenlijk heb ik nog geen CP5700 filmpjes gezien hier, daar ben ik ook best benieuwd naar. Iemand een voorbeeldje?

Tevens hoor ik veel vervelende berichten over dat filters niet passen (vanwege de thread conv?) en dat de groothoek conv. veel te zwaar is.
Gebruiken jullie filters om je lens te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Na heel veel reviews lezen en allerlei merken en typen van rond de 600 euro vergeleken te hebben, heb ik vandeweek de Nikon Coolpix 4300 gekocht. Hij kwam overal erg goed uit de reviews en de foto's die ik tegenkwam waren allemaal top. Ik las ook dat de 4300 qua foto's zowat identiek aan de 4500 is. M'n eigen ervaringen zijn tot nu toe heel erg positief :Y) Ik ben nog een n00b op het gebied van fotograferen (met een digicam) maar ben me aan het verdiepen in een aantal dingen.

Gisteren heb ik een aantal mooie scherpe plaatjes gemaakt, en een closeup van een 2 Euro muntstuk dat er echt haarscherp uitziet. De Canon A40 is voor het geld een mooie cam, en ik heb ook de Ixus v3 overwogen. Je merkt echter heel snel dat de Nikon's wat betere lenzen hebben en scherpere foto's maken. Canon heeft soms ook wat zoete kleuren naar mijn smaak en ik heb liever een realistisch resultaat. Beter zelf met Photoshop aan de gang dan dat de cam het op eigen houtje doet.

Andere goeie en betaalbare cams die ik tegenkwam: Fuji S304 (Fuji 3800 buiten Europa), HP 850, Minolta F100, Pentax/Casio 4mpx compact camera's en Olympus C3000/C4000.

Ik kan de 4300 ERG aanraden als je een compacte camera zoekt die even goeie foto's maakt als grotere exemplaren. De lenzen zijn goed, er zitten enorm veel opties op (zowel automatisch als handmatig) en hij benut de 4 megapixel resolutie dan ook goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
*bump

vakantiefoto's met een Coolpix 995:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/in005263/nz_pingu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/in005263/nz_dolf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/in005263/nz_sfeerfoto.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrain op 08-12-2002 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrain schreef op 08 December 2002 @ 20:03:
*bump

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die zien er mooi uit; de kleuren, scherpte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

In januari ga ik waarschijnlijk op vakantie naar Kenia. Met name voor de wildparks wil ik een zeer goede handzame digcam hebben. Met name de 5700 spreekt me erg aan omdat deze 10x zoom heeft en toch relatief klein is. Wat adviseren jullie me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 08 December 2002 @ 20:57:
In januari ga ik waarschijnlijk op vakantie naar Kenia. Met name voor de wildparks wil ik een zeer goede handzame digcam hebben. Met name de 5700 spreekt me erg aan omdat deze 10x zoom heeft en toch relatief klein is. Wat adviseren jullie me...
8x zoom bedoel je natuurlijk :)

persoonlijk trekt me de HP850 meer...ook 8x zoom, een stukkie kleiner, vergelijkbare beeld kwaliteit (ook al is het een mp minder...) en 750!!!!!!! euro goedkoper...

de 5700 is sowieso veel te duur voor zijn mogelijkheden en beeldkwaliteit in vergelijking met andere camera's (zoals de Fuji S304, Canon G3 en HP850)

feit: de F717 maakt mooiere foto's dan de 5700, geen last van 'Sony kleuren', scherpste van alle prosumer camera's etc. etc., maar deze gebruikt jammergenoeg memorysticks en is wel erg groot...

dus je informatie klopt niet helemaal, lees wat reviews en het dpreview forum en je bent snel op de hoogte :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 08-12-2002 21:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

oops 8x idd ;)

die HP is mij helemaal ontgaan. Waarschijnlijk omdat ik hp nooit echt serieus heb genomen qua digicams... (maar dat zegt meer over mijzelf). Ik ga me er gouw 'ns in verdiepen, thamx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrain schreef op 08 December 2002 @ 20:03:
*bump

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die laatste ziet er echt surrealistisch uit...Helemaal niks met photoshop gedaan?! Hij is VET! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Ik vind de 5700 helemaal geen te dure camera! Dat zal deels ook komen doordat ik hem zelf heb natuurlijk... :) Het is wel een camera met gebruiksaanwijzing, en (naar mijn mening) dus niet geschikt om vlak voor een vakantie eventjes te kopen en in te werken.

Over de Sony (zonder meteen met modder te gaan gooien): Ik heb de 707 in handen gehad, en de camera ligt lekker in de hand (ondanks zijn uiterlijk), de kleurechtheid was ver te zoeken, maar als Moody zegt dat dat met de 717 is verbeterd... Ik zou het in ieder geval nog even controleren/zelf uitproberen. Wat mij ook opviel is dat foto's gemaakt met de Sony nogal plat overkomen, dat komt denk ik door de scherptestelling. Het kan ook gewoon aan mij liggen.

Echter, welke camera je ook kiest in deze prjisklasse, het zijn geen point-and-shoot camera's. Je kan er mooie foto's mee maken, maar actiefoto's (wegrennende zebra's oid) zijn met een digicam (op de echte duurdere DSLR's na) eigenlijk niet te maken. Neem dus ook een gewone cam mee.

Mocht je toch een cam willen kopen in de prosumercategorie, kijk dan ook naar de Olympus E20. Die heb ik bij mijn keuze helemaal over het hoofd gezien. Achteraf heb ik daar goede geluiden over gehoord. Hij doet al wat langer mee, maar doet nog steeds ook echt mee. Ook met de nieuwe concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
nope, echt niet gefotoshop. Wel 20.000 kilometer voor gevlogen :)

Dit is op een strand op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. De andere 230 foto's + 6 rolletjes analoog zal ik jullie besparen ;)

{edit}

Dat actiefoto's niet mogelijk zijn met een digicam zie ik ietsie anders. Het vergt, net als actiefoto's met een gewone camera trouwens, kennis van zaken en kennis van je toestel.

Ik heb van de zomer een aantal knappe shots kunnen maken van auto- en motorraces maar dat was meer geluk dan wijsheid. Nu ik het toestel beter ken zullen de resultaten komende zomer allicht beter zijn.

Ik mis alleen het extra zoombereik dat het mogelijk maakt om je locatie t.o.v. de actie iets minder kritisch te maken. Maar dat ligt weer meer aan de gebruikte lens dan aan de camera. Met een gewoon compactcamera'tje (analoog) heb je hetzelfde probleem.

[ Voor 63% gewijzigd door TheBrain op 09-12-2002 11:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Beun_de_Haas schreef op 08 December 2002 @ 21:07:
die HP is mij helemaal ontgaan. Waarschijnlijk omdat ik hp nooit echt serieus heb genomen qua digicams... (maar dat zegt meer over mijzelf). Ik ga me er gouw 'ns in verdiepen, thamx!
Moet je zeker doen. Ik stond versteld van de foto's van de 850. Erg scherp, goeie kleuren, weinig ruis, etc. Hij komt ook goed uit de reviews. Toch is de Nikon 4300 beter voor een niet veel hogere prijs en in compactere uitvoering.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 09 december 2002 @ 11:56:
[...]

Moet je zeker doen. Ik stond versteld van de foto's van de 850. Erg scherp, goeie kleuren, weinig ruis, etc. Hij komt ook goed uit de reviews. Toch is de Nikon 4300 beter voor een niet veel hogere prijs en in compactere uitvoering.
Nikon 4300?
kost toch ook al bijna 800 euro...
in dat geval kun je net zo goed een G3 kopen van 850 euro
(of anders een S45 als je echt compact wil)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bipo schreef op 09 december 2002 @ 11:51:
Mocht je toch een cam willen kopen in de prosumercategorie, kijk dan ook naar de Olympus E20. Die heb ik bij mijn keuze helemaal over het hoofd gezien. Achteraf heb ik daar goede geluiden over gehoord. Hij doet al wat langer mee, maar doet nog steeds ook echt mee. Ook met de nieuwe concurrenten.
je wil toch niet zeggen dat je een camera van 1600 euro wil aanraden van een jaar oud, maar 4x zoom voor die prijs en met een duidelijk mindere beeldkwaliteit dan de gemiddelde 4/5mp camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 09 December 2002 @ 12:54:
Nikon 4300?
kost toch ook al bijna 800 euro...
in dat geval kun je net zo goed een G3 kopen van 850 euro
(of anders een S45 als je echt compact wil)
Ik heb 'm voor 679 gekocht en hij is bij Konijnenberg voor 640 te krijgen, dus dat valt wel mee. Bovendien kies ik zelf liever voor Nikon dan voor Canon maar da's persoonlijk. Canon heeft net als Sony vaak wat aangezoete kleuren en dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 09 december 2002 @ 13:00:
[...]

Ik heb 'm voor 679 gekocht en hij is bij Konijnenberg voor 640 te krijgen, dus dat valt wel mee. Bovendien kies ik zelf liever voor Nikon dan voor Canon maar da's persoonlijk. Canon heeft net als Sony vaak wat aangezoete kleuren en dergelijk.
maar ik vind dat het wel meevalt met de kleuren van Canon...
blauw is soms iets te blauw, maar de rest van de kleuren geven ze prima weer

Nikons foto's bevatten weer meer ruis, CA en barrel distortion dan Canons

het blijft toch een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

je wil toch niet zeggen dat je een camera van 1600 euro wil aanraden van een jaar oud, maar 4x zoom voor die prijs en met een duidelijk mindere beeldkwaliteit dan de gemiddelde 4/5mp camera?
Ach, zijn ze echt nog zo prijzig? Overigens heb ik niets aangeraden, behalve dan de camera mee te nemen in je onderzoek. Omdat die nog steeds meekan. Ook die camera heeft sterke punten. Daarnaast wil ik nog wel even zeggen dat ik de E20 nooit zelf heb getest.
Dat actiefoto's niet mogelijk zijn met een digicam zie ik ietsie anders. Het vergt, net als actiefoto's met een gewone camera trouwens, kennis van zaken en kennis van je toestel.
Zoals bij alles :) En dat kan je in zo'n korte tijd (januari) nooit allemaal krijgen, zeker niet bij de uitgebreide camera's a la Nikon 5000/5700, Sony 707/717, Minolta 7(h)i, Oympus E20, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

hmmm, een snel langslopende zebra kan ik dus wel shaken met een digicam (qua autofocus). Daar baal ik toch wel een beetje van. Maar goed daar dan maar m'n el cheapo cameraatje voor mee...

De keuze wordt dan wel makkelijker. Qua snelheid maakt het dus niet veel uit welke camera ik neem. Dan worden dus veel zoom, klein handzaam formaat en macro functie doorslaggevend. Qua prijsklasse is de 5700 zo'n beetje de top. Nu twijfel ik dus tussen de 5700 of de G3 (i.c.m. zo'n voorzetzoomlens).

Oh ja, ik ga ook een berg beklimmen. Aan de top kan het daar -20 graden zijn. Met reguliere camera's geeft dit problemen. Hoe zit dat met digicams??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 09 december 2002 @ 18:44:
hmmm, een snel langslopende zebra kan ik dus wel shaken met een digicam (qua autofocus). Daar baal ik toch wel een beetje van. Maar goed daar dan maar m'n el cheapo cameraatje voor mee...

De keuze wordt dan wel makkelijker. Qua snelheid maakt het dus niet veel uit welke camera ik neem. Dan worden dus veel zoom, klein handzaam formaat en macro functie doorslaggevend. Qua prijsklasse is de 5700 zo'n beetje de top. Nu twijfel ik dus tussen de 5700 of de G3 (i.c.m. zo'n voorzetzoomlens).

Oh ja, ik ga ook een berg beklimmen. Aan de top kan het daar -20 graden zijn. Met reguliere camera's geeft dit problemen. Hoe zit dat met digicams??
zo'n zebra kun je makkelijk fotograferen hoor...
je hoort/ziet 'm toch al vanaf een afstandje aankomen?

gewoon prefocussen op een plek waar het dier naartoe loopt (in zijn loopbaan) en als-ie in beeld komt m.b.v de burstmode snel 5/10 foto's maken (daar zit altijd wel een goede bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thanx again moody >:) Echt super leerzaam!! Zoals je ziet ben ik nou niet bepaald een expert op het gebied van digicams...

...maar ik ken mezelf en weet dat als ik een camera koop ik gelijk wat goeds wil omdat ik echt alles ga proberen. Geld is ook niet een super issue (denk dus aan max 1000-1200 euro). Maar ik moet zeggen dat de keus toch zeer lastig is. Ik ben toch zeker al een jaar dpreview, etc. aan het bijhouden en was tot nu toe zeer gescharmeerd de 5700 (maar een beetje huiverig voor het lastige point en shoot verhaal). De G3 schijnt hiervoor een zeer goed alternatief te zijn (alleen de eerder genoemde zoom). Het lijkt me namelijk heerlijk om de camera op een rots te zetten en een strakke close-up foto te kunnen maken van een mooi roofdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Beun_de_Haas schreef op 09 december 2002 @ 22:30:
Thanx again moody >:) Echt super leerzaam!! Zoals je ziet ben ik nou niet bepaald een expert op het gebied van digicams...

...maar ik ken mezelf en weet dat als ik een camera koop ik gelijk wat goeds wil omdat ik echt alles ga proberen. Geld is ook niet een super issue (denk dus aan max 1000-1200 euro). Maar ik moet zeggen dat de keus toch zeer lastig is. Ik ben toch zeker al een jaar dpreview, etc. aan het bijhouden en was tot nu toe zeer gescharmeerd de 5700 (maar een beetje huiverig voor het lastige point en shoot verhaal). De G3 schijnt hiervoor een zeer goed alternatief te zijn (alleen de eerder genoemde zoom). Het lijkt me namelijk heerlijk om de camera op een rots te zetten en een strakke close-up foto te kunnen maken van een mooi roofdier :)
Ik denk dat je voor dat roofdier toch maar beter een analoge F65 kan kopen met een hele beste telelens. 500 mm ofzo, dat werkt meestal toch beter en mooier dan digitaal. Ook vanwege de directe reactie van een analoog. Bij digitaal wil dat nog wel eens haperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Beun wil graag het digitale avontuur aan ;)

Zonder gekheid, ik ben het met je eens. Maar, ik wil de foto's met name voor mijn website gebruiken en zou gewoon een goede digicam willen voor deze toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Beun_de_Haas schreef op 09 december 2002 @ 22:35:
Beun wil graag het digitale avontuur aan ;)

Zonder gekheid, ik ben het met je eens. Maar, ik wil de foto's met name voor mijn website gebruiken en zou gewoon een goede digicam willen voor deze toepassing...
Tja, dan kom je uiteindelijk toch bij Nikon uit, dat is niet anders :P

ff zonder gekheid, ik heb zelf een Coolpix 990 en ben helemaal verliefd op dat ding O+
Werkt super, mooie plaatjes en de reactie tijd enzo valt best mee. Ik heb ooit een foto gemaakt van een schip dat werd gedoopt en precies op het moment dat de champagne fles uit elkaar knalt een foto gemaakt, dat ziet er echt verschrikkelijk stoer uit :) Het kan dus wel met wat oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Van het weekend ga ik ze maar 'ns naast elkaar in de winkel vasthouden en testen (tot nu toe alleen separaat gedaan). Misschien toch ook ff naar die nieuweHP checken. Hoop iig dat ik eindelijk m'n ei kan leggen ;) I'll keep y'all posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

WhizzCat schreef op 09 December 2002 @ 22:37:
[...]

Tja, dan kom je uiteindelijk toch bij Nikon uit, dat is niet anders :P

ff zonder gekheid, ik heb zelf een Coolpix 990 en ben helemaal verliefd op dat ding O+
Werkt super, mooie plaatjes en de reactie tijd enzo valt best mee. Ik heb ooit een foto gemaakt van een schip dat werd gedoopt en precies op het moment dat de champagne fles uit elkaar knalt een foto gemaakt, dat ziet er echt verschrikkelijk stoer uit :) Het kan dus wel met wat oefenen ;)
je kan natuurlijk geen camera gaan aanraden, omdat jij er een goede ervaring mee gehad hebt :)

een openknallende champagnefles kun je in principe nog mooi vastleggen met een Trust, maar ik ben het wel met je eens dat de Nikon 8 en 9-serie de moeite waard is...alleen niet wat de ts zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 09 december 2002 @ 22:42:
Van het weekend ga ik ze maar 'ns naast elkaar in de winkel vasthouden en testen (tot nu toe alleen separaat gedaan). Misschien toch ook ff naar die nieuweHP checken. Hoop iig dat ik eindelijk m'n ei kan leggen ;) I'll keep y'all posted...
das niet eerlijk, want de G3 ligt nog nergens in de winkel :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mooooody schreef op 09 december 2002 @ 22:50:
[...]

je kan natuurlijk geen camera gaan aanraden, omdat jij er een goede ervaring mee gehad hebt :)

een openknallende champagnefles kun je in principe nog mooi vastleggen met een Trust, maar ik ben het wel met je eens dat de Nikon 8 en 9-serie de moeite waard is...alleen niet wat de ts zoekt :)
Tuurlijk, je moet uiteindelijk zelf kijken welke cam het beste bij je past, maar ik heb al bestwel veel Nikon ervaring (lees: een EM, een F50 en nu de 990) dus ik weet wel waar ik het over heb! Maar ja, diegene zal zelf moeten kiezen en het is idd verstandig om lekker naar de winkel te gaan en ze allemaal vast te houden. Nikon is kwalitatief gewoon erg goed en ik behoorde eigenlijk te zeggen dat ikzelf goede ervaringen met dat ding heb. Ik vind het persoonlijk gewoon een fijne cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

heb 'm toch echt in m'n handen gehad (was wel 2 weekends geleden in Berlijn...) ;)

[edit] reactie op moody en het gaat natuurlijk om de g3

[ Voor 32% gewijzigd door Beun_de_Haas op 09-12-2002 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

WhizzCat schreef op 09 december 2002 @ 22:56:
[...]

Tuurlijk, je moet uiteindelijk zelf kijken welke cam het beste bij je past, maar ik heb al bestwel veel Nikon ervaring (lees: een EM, een F50 en nu de 990) dus ik weet wel waar ik het over heb! Maar ja, diegene zal zelf moeten kiezen en het is idd verstandig om lekker naar de winkel te gaan en ze allemaal vast te houden. Nikon is kwalitatief gewoon erg goed en ik behoorde eigenlijk te zeggen dat ikzelf goede ervaringen met dat ding heb. Ik vind het persoonlijk gewoon een fijne cam!
is ook een fijne camera!
ik heb zelf de Nikon 880 zo'n 2 maand gebruikt en ik vond 'm erg goed...

alleen vind ik het jammer dat Nikon geen camera's heeft in de 'compacte prosumer klasse'
de 4500 komt in de buurt, maar heeft teveel fotografische onvolmaaktheden (hij maakt geen slechte foto's, maar op dat gebied ben ik gewoon erg kieskeurig :))
ook vind ik de draailens 3x niets :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 09 December 2002 @ 22:57:
heb 'm toch echt in m'n handen gehad (was wel 2 weekends geleden in Berlijn...) ;)

[edit] reactie op moody en het gaat natuurlijk om de g3
ow...en en en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Vond 'm groter dan ik had verwacht. Hij in het echt trouwens mooier om te zien. Ook al ben ik geen fan van zilverkleurig. Mocht er verder helaas weinig mee (duitse verkopers :( ). Kan dus weinig zeggen over fotokwaliteit, zoom, etc. Basically alleen ff kijken en voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mooooody schreef op 09 December 2002 @ 23:02:
[...]

is ook een fijne camera!
ik heb zelf de Nikon 880 zo'n 2 maand gebruikt en ik vond 'm erg goed...

alleen vind ik het jammer dat Nikon geen camera's heeft in de 'compacte prosumer klasse'
de 4500 komt in de buurt, maar heeft teveel fotografische onvolmaaktheden (hij maakt geen slechte foto's, maar op dat gebied ben ik gewoon erg kieskeurig :))
ook vind ik de draailens 3x niets :/ :)
Even helemaal offtopic, ik vind analoog fotograferen toch nog steeds beter/leuker. Ik ga misschien zelfs wel die F65 aanschaffen, ze hadden een leuke aanbieding hiero.

Ontopic: Nikon heeft heel veel know-how in huis, ze maken hun eigen lenzen etc. Het is idd zo als je zegt, als je een goede cam van nikon wil, moet je daar nou eenmaal wat meer geld aan spenderen en zit je al gauw in de bovenkant van de consumer class, wat die 4500 betreft, daar heb ik geen ervaring mee dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit. Die draailens daar ben ik echt superblij mee. Dat is gewoon de uitvinding van de eeuw! Je kan in de meest geschifte posities foto's maken en het geheel voelt ook erg solide aan, iets wat je niet zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 09 december 2002 @ 23:07:
Vond 'm groter dan ik had verwacht. Hij in het echt trouwens mooier om te zien. Ook al ben ik geen fan van zilverkleurig. Mocht er verder helaas weinig mee (duitse verkopers :( ). Kan dus weinig zeggen over fotokwaliteit, zoom, etc. Basically alleen ff kijken en voelen...
groter dan wat?
groter dan (ultra) compacte camera's? jah dat klopt :)

een camera moet gewoon een bepaalde grootte en gewicht hebben om goed, stabiel te kunnen gebruiken
eigenlijk vind ik de G2/G3 nog iets te klein voor een echt goede grip, maar ik zit dan ook met het probleem dat ik de camera portable genoeg moet zijn om 'm vaker (en makkelijker) mee te nemen...

want je kan nog zo'n mooie cam hebben, als je geen zin hebt om 'm mee te sleuren, heb je er nog niets aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Niet aan te raden (en dat is licht uitgedrukt). De camera kan daardoor ernstig beschadigd raken (zelf niet getest ;) maar gelezen in de handleidingen en diverse antwoorden op gerelateerde vragen).

Ik ken de G3 niet. Die was er nog niet toen ik mijn 5700 aanschafte, en ik heb geen zin om nu weer alle nieuwe modellen te proberen terwijl ik nog bezig ben mijn eigen camera onder de knie te krijgen :). Ik kan je wel vertellen dat ik erg tevreden ben over de 5700. Mocht je die willen aanschaffen, koop daar dan ook een externe flitser bij (de interne flitser is echt te fel), en aangezien je naar de wildlife area's gaat, is een zonnescherm (of hoe noem je die dingen) ook aan te raden. Uiteraard extra accu's (just in case) en een lekker CF-kaartje... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bipo schreef op 10 december 2002 @ 09:15:
[...]
Niet aan te raden (en dat is licht uitgedrukt). De camera kan daardoor ernstig beschadigd raken (zelf niet getest ;) maar gelezen in de handleidingen en diverse antwoorden op gerelateerde vragen).

Ik ken de G3 niet. Die was er nog niet toen ik mijn 5700 aanschafte, en ik heb geen zin om nu weer alle nieuwe modellen te proberen terwijl ik nog bezig ben mijn eigen camera onder de knie te krijgen :). Ik kan je wel vertellen dat ik erg tevreden ben over de 5700. Mocht je die willen aanschaffen, koop daar dan ook een externe flitser bij (de interne flitser is echt te fel), en aangezien je naar de wildlife area's gaat, is een zonnescherm (of hoe noem je die dingen) ook aan te raden. Uiteraard extra accu's (just in case) en een lekker CF-kaartje... :9
ik denk niet dat hij 1700/1800 euro wil/kan uitgeven voor dat hele pakket dat je noemt :)

daar heb je ook een 2e handse D30 + lens voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Voor analoog zou je ook kunnen kijken naar een EOS 300. Daar hebben ze ook nog wel eens leuke aanbiedingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

Mooody: ik denk niet dat hij 1700/1800 euro wil/kan uitgeven voor dat hele pakket dat je noemt
Beun_de_Haas: Geld is ook niet een super issue (denk dus aan max 1000-1200 euro).
Foto Konijnenberg:
Coolpix 5700: EUR 1346.00
Zonnekap: EUR 34.50
flitser (SB-50DX): EUR 237.00
subtotaal EUR 1617.50

Ridata 256mb CF (Australie) EUR 99.00
totaal EUR 1716.50 (alles wel excl. verzendkosten)

En dan heb je een mooi pakketje... En tuurlijk heb je daarvoor ook een tweedehands D30, wellicht zelfs met lens. Maar dan praat je ook meteen over een andere categorie camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bipo schreef op 10 December 2002 @ 10:03:
[...]

[...]

Foto Konijnenberg:
subtotaal EUR 1617.50

En dan heb je een mooi pakketje... En tuurlijk heb je daarvoor ook een tweedehands D30, wellicht zelfs met lens. Maar dan praat je ook meteen over een andere categorie camera's.
zat ik toch goed met mijn schatting :*)

ja ik denk dat de meeste tweakers (lees: studenten) niet zomaar 1750 euro hebben liggen (3850 piek!!!)
ik vind 1850 piek voor een G3 al genoeg eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo

bipo

TomV

zat ik toch goed met mijn schatting
Dat klopt :), maar dan ben ik wel uitgegaan van een enorm goede flitser. Je kan ook een mindere flitser nemen, aangezien de 5700 (nog?) niet alle features van deze flitser ondersteunt. Dan kom je al gauw meer dan EUR 100,- goedkoper uit.

Daarnaast is mijn ervaring dat een externe flitser bij digitale camera's in deze categorie toch geen overbodige luxe is, dus ook de G3 zal hem nodig hebben (al heb ik dat niet zelf getest). Flitstechnieken zijn sowieso onder de maat bij digitale camera's, dat moet je altijd in externe flitsers zoeken.

Als je de wildlife opzoekt (met veel zon/tegenlicht) is een zonnekap ook altijd aan te raden (dus ook bij de G3). Hetzelfde geldt voor het geheugen en de extra accu/batterij. Oftewel, als het om de prijs gaat dan is de 5700 nog niet zo'n slechte keuze t.o.v. de G3. Gelukkig ging het Beun_de_Haas niet om de prijs, maar gewoon om een goede camera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bipo schreef op 10 december 2002 @ 11:59:
[...]
Dat klopt :), maar dan ben ik wel uitgegaan van een enorm goede flitser. Je kan ook een mindere flitser nemen, aangezien de 5700 (nog?) niet alle features van deze flitser ondersteunt. Dan kom je al gauw meer dan EUR 100,- goedkoper uit.

Daarnaast is mijn ervaring dat een externe flitser bij digitale camera's in deze categorie toch geen overbodige luxe is, dus ook de G3 zal hem nodig hebben (al heb ik dat niet zelf getest). Flitstechnieken zijn sowieso onder de maat bij digitale camera's, dat moet je altijd in externe flitsers zoeken.

Als je de wildlife opzoekt (met veel zon/tegenlicht) is een zonnekap ook altijd aan te raden (dus ook bij de G3). Hetzelfde geldt voor het geheugen en de extra accu/batterij. Oftewel, als het om de prijs gaat dan is de 5700 nog niet zo'n slechte keuze t.o.v. de G3. Gelukkig ging het Beun_de_Haas niet om de prijs, maar gewoon om een goede camera :).
maar hoeveel geld je ook te besteden hebt, de prijs speelt altijd mee :)
als de 5700 500 euro goedkoper was (batterijen meegeteld) dan de G3, zou ik de Nikon kopen...maar helaas is het andersom...

omdat ik toch 95% van de tijd foto's in NL ga maken en 75% daarvan in de buitenlucht, zal ik (nog) geen behoefte hebben aan externe flits of zonnekap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bipo schreef op 10 december 2002 @ 10:03:
[...]

[...]

Foto Konijnenberg:
subtotaal EUR 1617.50

En dan heb je een mooi pakketje...
Zekers, maar wel richting de 4000 gulden qua prijs he? ;)
En tuurlijk heb je daarvoor ook een tweedehands D30, wellicht zelfs met lens. Maar dan praat je ook meteen over een andere categorie camera's.

Ja, so? Als je dat voor die prijs ook kunt krijgen, heb je echt heeeeeel wat meer camera. Bovendien is dat een professionele cam, dus je hoeft echt niet bang te zijn over de leeftijd of garantie, want die dingen zijn _degelijk_.

Ik zou het serieus overwegen hoor, een D30 ergens 2e hands scoren, 'k heb ze al gezien voor 1300 euro, stop er nog wat CF geheugen bij (zit er hoogstwaarschijnlijk al bij) en een leuke lens en je bent evenveel geld kwijt, je hebt alleen een 10x mooiere cam (en dus ook 10x mooiere foto's).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

500 euro goedkoper dan een G3? Ik zag hierboven ergens 1850 voor een G3 staan, bij Topvision uit luxemburg (zie ook pricewatch) is een Nikon 5700 voor nederlanders EUR 1232,-
Misschien dat deze prijs jou beter in je budget ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Booster schreef op 10 December 2002 @ 12:56:
500 euro goedkoper dan een G3? Ik zag hierboven ergens 1850 voor een G3 staan, bij Topvision uit luxemburg (zie ook pricewatch) is een Nikon 5700 voor nederlanders EUR 1232,-
Misschien dat deze prijs jou beter in je budget ligt :)
1850 gulden kost de G3 (voor 850 euro kun je 'm al bij camerahuis kopen na een mailtje)
de 5700 kost dus 2710 gulden :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste