nice shots, maareh.... vlieg jij altijd zonder Flight DirectorOp donderdag 28 maart 2002 23:35 schreef pilotincommand het volgende:
Het blijft toch een kunst ze, dat approachen op Innsbrack. Vandaag op VATSIM eham-lowi dus. Er zat een Transavia 737-800 vrij dicht op me, daardoor moest ik de spd nog op 200kn houden tot rond de 5 mile final. Daarna enorm snel reduces met spoilers.... Wel grappig die volle maan, het viel me op, omdat het buiten precies hetzelfde was.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Meestal doe ik dat wel, maar ik heb het ook niet persee nodig.Ik bepaald mn eigen koers.Op vrijdag 29 maart 2002 00:03 schreef bennierex het volgende:
[..]
nice shots, maareh.... vlieg jij altijd zonder Flight Director
Zo hier wat screens van de MP-vlucht van vanavond. Was een vluchtje EHAM - LIRF.
Eerst waren nealz en camel erook, maar die zijn niet meer terug gekomen...
Follow the leader

Ahh daar ben je!

Zo we zijn bij de alpen aangekomen.

Het Gardameer

We zetten de daling in...

On final

En een smooth-landing

Zo dan nu nog ff op de groepsfoto (gelukkig hebben we de foto's nog...)
Eerst waren nealz en camel erook, maar die zijn niet meer terug gekomen...
Follow the leader

Ahh daar ben je!

Zo we zijn bij de alpen aangekomen.

Het Gardameer

We zetten de daling in...

On final

En een smooth-landing

Zo dan nu nog ff op de groepsfoto (gelukkig hebben we de foto's nog...)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
't is wel een essentieel onderdeel van het AFS hoorOp vrijdag 29 maart 2002 00:06 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Meestal doe ik dat wel, maar ik heb het ook niet persee nodig.Ik bepaald mn eigen koers.
Bolk je kan airbus 5 hier nog downloaden hoor:Op donderdag 28 maart 2002 23:14 schreef Bolk het volgende:
[..]
Thnx
http://www.xs4all.nl/~famstive/airbus5.avi
Verwijderd
Sorry meneer de instructeur, ik zal er volgende keer op letten.Op vrijdag 29 maart 2002 00:24 schreef bennierex het volgende:
[..]
't is wel een essentieel onderdeel van het AFS hoor
Op vrijdag 29 maart 2002 00:24 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Bolk je kan airbus 5 hier nog downloaden hoor:
http://www.xs4all.nl/~famstive/airbus5.avi
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Sommige mensen durven hun cockpit configuratie niet eens te laten zien. Daarbij zie je alleen outsideviews. Ik noem geen namen.
Op vrijdag 29 maart 2002 00:37 schreef pilotincommand het volgende:
Sommige mensen durven hun cockpit configuratie niet eens te laten zien. Daarbij zie je alleen outsideviews. Ik noem geen namen.
ja want sommige kraken ze meteen af op een klein foutjeOp vrijdag 29 maart 2002 00:37 schreef pilotincommand het volgende:
Verwijderd
Ha, eindelijk reacties! Laat de discussie beginnen..Op vrijdag 29 maart 2002 00:38 schreef McFlipp het volgende:
[..]
wie bedoel je daarmee??
![]()
![]()
euhmm ja, maar waar gaat dit over? ik heb alleen maar m'n best gedaan op m'n screenies waar maar 1 iemand wat van zegtOp vrijdag 29 maart 2002 00:41 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Ha, eindelijk reacties! Laat de discussie beginnen..Nee, eigenlijk meer een algemene opmerking. Als kleine foutjes gecorrigeerd worden, leer je daar toch alleen maar van?
Verwijderd
Je sceens zijn prachtig! Echt waar, alleen maak ook eens wat cockpitscreens. Die zijn vaak zeer interessant, want het zegt wat over de vliegkunsten van de desbetreffende piloot.Op vrijdag 29 maart 2002 00:42 schreef McFlipp het volgende:
[..]
euhmm ja, maar waar gaat dit over? ik heb alleen maar m'n best gedaan op m'n screenies waar maar 1 iemand wat van zegt
Ghehe...Op vrijdag 29 maart 2002 00:37 schreef pilotincommand het volgende:
Maareh, op zo'n approach is de F/D toch juist wel handig, of had je gewoon zin het jezelf moeilijk te maken
Tourniquet hoeveel airbus afleveringen krijgen wij nog?
bij de weg ik heb deel 1 nie
k, zal ik in het vervolg voor je doenOp vrijdag 29 maart 2002 00:46 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Je sceens zijn prachtig! Echt waar, alleen maak ook eens wat cockpitscreens. Die zijn vaak zeer interessant, want het zegt wat over de vliegkunsten van de desbetreffende piloot.
en voor bennierex
airbus1.avi is dat? Dan upload ik die ook ffOp vrijdag 29 maart 2002 00:50 schreef KIMBLE het volgende:
Tourniquet hoeveel airbus afleveringen krijgen wij nog?
Kijk, daar ben ik het nou eens helemaal mee eensOp vrijdag 29 maart 2002 00:46 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Je sceens zijn prachtig! Echt waar, alleen maak ook eens wat cockpitscreens. Die zijn vaak zeer interessant, want het zegt wat over de vliegkunsten van de desbetreffende piloot.
ik hebOp vrijdag 29 maart 2002 00:51 schreef McFlipp het volgende:
[..]
airbus1.avi is dat? Dan upload ik die ook ff
- airbus.avi airbus3.avi airbus4.avi airbus5.avi airbus6.avi
okeej airbus1.avi (ready for download)Op vrijdag 29 maart 2002 00:53 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
ik hebof ik moet deel 2 hebbe ik wee nie zeker
- airbus.avi airbus3.avi airbus4.avi airbus5.avi airbus6.avi
Airbus2.avi upload ik morgen wel, dan gaat airbus1.avi er weer af.
Verwijderd
Ik was het gewoon vergeten aan te zetten eigenlijk, ik geef toe.Op vrijdag 29 maart 2002 00:48 schreef bennierex het volgende:
[..]
Ghehe...
Maareh, op zo'n approach is de F/D toch juist wel handig, of had je gewoon zin het jezelf moeilijk te maken
die had ik ook nog nie maar deel 2 mis ik ookOp vrijdag 29 maart 2002 00:55 schreef McFlipp het volgende:
[..]
okeej airbus1.avi (ready for download)
Verwijderd
Vraagje namens Kimble: Kan je met FSNAV een flightplan laten bereken door het programma zelf? Ik heb geen FSnav dus..
ja heb geduld ik zeg toch dat die morgen komtOp vrijdag 29 maart 2002 01:02 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
die had ik ook nog nie maar deel 2 mis ik ookmaarja het is zo
ja dat kan, maar die zijn niet bruikbaar voor vatsim! (bijvoorbeeld de airway de verkeerde kant opgaan enzo, dus tegen het verkeer in)Op vrijdag 29 maart 2002 01:08 schreef pilotincommand het volgende:
Vraagje namens Kimble: Kan je met FSNAV een flightplan laten bereken door het programma zelf? Ik heb geen FSnav dus..
Verwijderd
We w8en met spanning.Op vrijdag 29 maart 2002 01:16 schreef KIMBLE het volgende:
ik ga muffe, laterzzz
bb@ +/-10.30
goede morgen allemaal. zag ik gisteren dus ff buiten een vliegtuig op cruize alt terugkeren (dus een draai van 180 graden) ben benieuwd wat er aan de hand was
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Thank you verry much!Op vrijdag 29 maart 2002 00:55 schreef McFlipp het volgende:
[..]
okeej airbus1.avi (ready for download)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik hoor net van Dutchbird dat KLM Airbus 330-200 koopt.
Schitterend vliegtuig, erg ruim van binnen en heeft een zeer aangenaam "smooth" gevoel. Ik vlieg daarom ook veeel liever als passagier met een Airbus dan een turbulentie/jetstream gevoelige Boeing.
Hieronder een foto van mij toen ik van Vancouver (West-Canada) huiswaarts keerde naar EHAM.
Dit is dus de Widebody A330-200
Schitterend vliegtuig, erg ruim van binnen en heeft een zeer aangenaam "smooth" gevoel. Ik vlieg daarom ook veeel liever als passagier met een Airbus dan een turbulentie/jetstream gevoelige Boeing.
Hieronder een foto van mij toen ik van Vancouver (West-Canada) huiswaarts keerde naar EHAM.
Verwijderd
Ik heb een andere editor gevonden die ook ERG GOED werkt!! Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, flightsim of avsim, maar je moet even zoeken op filename: fstrafficedit.zipOp vrijdag 29 maart 2002 09:50 schreef rdluca het volgende:
Heeft iemand de link naar Delphi32's AI manager?
Verwijderd
ik heb gezocht maar niks gevonden.Op vrijdag 29 maart 2002 09:56 schreef terwee het volgende:
[..]
Ik heb een andere editor gevonden die ook ERG GOED werkt!! Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, flightsim of avsim, maar je moet even zoeken op filename: fstrafficedit.zip
vraagje: hoe zet je op Heatrow die catering wagen aan je vliegtuig???????????????????????
welk freq????
Mp iemand?
Verwijderd
Hier kan je hem direct downloaden! Gewoon effe zoeken op Avsim en je hebt hem!!Op vrijdag 29 maart 2002 10:05 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ik heb gezocht maar niks gevonden.
vraagje: hoe zet je op Heatrow die catering wagen aan je vliegtuig???????????????????????
welk freq????
Mp iemand?
http://ftp.avsim.com/library/sendfile.php?DownloadID=13388
Verwijderd
Hmmm gevondenOp vrijdag 29 maart 2002 10:22 schreef terwee het volgende:
[..]
Hier kan je hem direct downloaden! Gewoon effe zoeken op Avsim en je hebt hem!!
http://ftp.avsim.com/library/sendfile.php?DownloadID=13388
bedankt voor de directlink
Stond vanochtend in de krant (Trouw). In totaal gaat de KLM over een periode van 10 jaar 34 van haar grootste vliegtuigen vervangen door Airbus A330-200's, Boeing 777-200ER's en 747-400ER Cargo's.Op vrijdag 29 maart 2002 09:35 schreef Robin Shrine het volgende:
Hoeveel Airbussen er komen is niet bekend, maar in de eerste levering zitten in ieder geval 8 777's en 3 747's
Later komen er nog meer 777's en A330's bij.
Boeing heeft zelfs al een plaatje gesoept

ik weet nie of je het gezien heb maar ik heb het een dag hiervoor al gepostOp vrijdag 29 maart 2002 09:35 schreef Robin Shrine het volgende:
[afbeelding]
Waat blijven de pics van de landing?Op vrijdag 29 maart 2002 10:29 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
ik weet nie of je het gezien heb maar ik heb het een dag hiervoor al gepost
de motoren hadde problemen , flight delayed tot vanavondOp vrijdag 29 maart 2002 10:37 schreef rdluca het volgende:
[..]
Waat blijven de pics van de landing?

Verwijderd
zo plaatjes van mijn DF op Heatrow.
Lekker druk op Heatrow

Waarom komt die catering auto nou niet
die moet toch automatisch komen?
(Motoren uit.)
Lekker druk op Heatrow

(Motoren uit.)

Duh..'t is Easyjet. Die doen niet aan catering...daar worden alleen een paar trays met blikjes naar binnen gereden, en een paar dozen pinda'sOp vrijdag 29 maart 2002 10:57 schreef dutchplanet het volgende:
(Motoren uit.)
[afbeelding]
En dat weet die cateringwagen natuurlijk ook.
Ik heb wel zin in een mpOp vrijdag 29 maart 2002 10:05 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ik heb gezocht maar niks gevonden.
welk freq????
Mp iemand?
Verwijderd
ok, kom met een plan en zo, moet even wat afmakenOp vrijdag 29 maart 2002 11:18 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ik heb wel zin in een mp
Je moet altijd de offciele benamingen van die waypoints gebruiken (die liggen nl. in de FMC opgeslagen), bijvoorbeeld EH156.Op vrijdag 29 maart 2002 09:29 schreef ND het volgende:
Hoe moet je bij de FMC van de DF meerdere waypoints toevoegen? En wie kan me snel en simpel uitleggen wat nou een "transition" is?
Je tikt in het scratchpad "EH156" in en vervolgens in de linker vertikale rij van knoppen (één van de zes knoppen links van het LCD-schermpje) op de plaats waar je de waypoint toe wilt voegen. Voorbeeld:
- Waypoint1
- Waypoint2
- Waypoint3
- Waypoint4
- Waypoint5
Stel je wilt tussen waypoint 3 en 4 een nieuwe toevoegen. Je tikt dan in: "EH156" en vervolgens klik je op de linkerknop naast "Waypoint4". Voila, Waypoint4 schuift één regeltje op naar beneden en EH156 komt op die oorspronkelijke plaats.
Transition: Je hebt SID/STARs die de "luchtwegen" aangeven van en naar een luchthaven. Er zijn Als je vanaf Schiphol in westenlijke richting vliegt, kun je enkele kilometers te westen kiezen hoe je de reis wilt vervolgen, bijvoorbeeld via VALKO. Dat geeft een transition aan. Je kunt het zien (als je een kaart bij de hand hebt van de SID/STARs) als de "uiteinden" van die routes.
ff een take off-je vanaf Tegel-Berlijn....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
ZO weer ff een nieuwe Plane uit geprobeert
De Zenith 801_2k2
ZO eerst ff de persooneelvervoer uitvoering

Zo dan hebben we hem hier nog in Cargo uitvoering

ZO dan krijgen we nu een WW2 plane
De Seafire III

Zo dan nu ff in een andere kleur

Zo deze vliegtuigen zijn te DLL op
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/forum.htm
De Zenith 801_2k2
ZO eerst ff de persooneelvervoer uitvoering
Zo dan hebben we hem hier nog in Cargo uitvoering
ZO dan krijgen we nu een WW2 plane
De Seafire III
Zo dan nu ff in een andere kleur
Zo deze vliegtuigen zijn te DLL op
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/forum.htm
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Op donderdag 28 maart 2002 22:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee hoor, S1:
De ene is RICHTING schiphol, ik gok S1, de andere is naar de runway, ik gok E1Op donderdag 28 maart 2002 22:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nou word ik helemaal gek, je bent toch niet aan het fotoshoppen he?
mijn mapje van dutchvacc:
goed kijkeOp vrijdag 29 maart 2002 12:59 schreef Duncan het volgende:
[..]
[..]
De ene is RICHTING schiphol, ik gok S1, de andere is naar de runway, ik gok E1
de bovenste is ARR
de onderste is DEP
Dat boeit toch nietOp vrijdag 29 maart 2002 12:59 schreef Duncan het volgende:
[..]
[..]
De ene is RICHTING schiphol, ik gok S1, de andere is naar de runway, ik gok E1
En hoeveel afleveringen er nog komen van de Airbus filmpjes durf ik niet te zeggen. Ik ga gewoon door tot aan de landing
Of er vanavond ook een nieuw filmpje komt durf ik niet te zeggen, ik ben namelijk weg vanavond. Misschien dat ie heel laat nog komt, maar pin me er niet op vast
Nu maar weer aan 't werk...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
jongens ik heb 10.000us dollar nodig
heb iemand nog een verlorre bankrekening?
heb iemand nog een verlorre bankrekening?
waarvoor heb je dat nodig dan ?
tampert, kriminalpolizei
cockpit nabouwenOp vrijdag 29 maart 2002 13:35 schreef Evilernie het volgende:
waarvoor heb je dat nodig dan ?

klopt; ik heb zowel een ARR(ival) en een DEP(arture) kaart en bij mij heten ze allebei E1Op vrijdag 29 maart 2002 13:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat boeit toch nietVolgens mij is de naamgeving gewoon hetzelfde hoor. Het ene plaatje (van Sapstengel) is van voor de naamswijzigingen, het andere (van mij) is na de wijzigingen.
En hoeveel afleveringen er nog komen van de Airbus filmpjes durf ik niet te zeggen. Ik ga gewoon door tot aan de landing
Of er vanavond ook een nieuw filmpje komt durf ik niet te zeggen, ik ben namelijk weg vanavond. Misschien dat ie heel laat nog komt, maar pin me er niet op vast
Nu maar weer aan 't werk...
Zou ook wel erg verwarrend zijn voor de mensen in de tower als ze rekening moeten gaan houden met aankomst-namen en vertrek-namen
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Op donderdag 28 maart 2002 13:55 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Je hebt van die programma's die kijken wat voor een beveiliging erop zit en die geeft dan de juiste instellingen voor clone cd.
Ik had vroeger clonytest ofzo maar die werkt niet op winxpDie kun je wel ergens vinden [hier iig niet - IceStorm]
Op vrijdag 29 maart 2002 13:44 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Als is de leugen nog zo snel, IceStorm achterhaalt hem wel
hmm, ff een vraagje tot u...
ik wil in m'n PIC 767 FMC een vluchtplan inladen die gemaakt is in fs2002.....
nu staan die flightplans in een mapje: MYFLGHTS maar de FMC leest alleen vanuit mapje: Pilots
Nou is het probleem dat het saven van een flightplan niet in het mapje Pilots kan.... en dus de fmc het fp niet kan laden.. iemand een oplossing?
(excuus als het al een keer is gevraagd)
nu staan die flightplans in een mapje: MYFLGHTS maar de FMC leest alleen vanuit mapje: Pilots
Nou is het probleem dat het saven van een flightplan niet in het mapje Pilots kan.... en dus de fmc het fp niet kan laden.. iemand een oplossing?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Volgens mij kan PIC alleen fp laden die met de fmc zelf zijn gemaakt.Op vrijdag 29 maart 2002 13:54 schreef weststar het volgende:
hmm, ff een vraagje tot u...
Ik weet het alleen niet zeker aangezien ik nooit fs2002 fp gebruik.
Of ff naar myflights copyen, misschien dat het werkt.
Een verslag van de geplande mp die niet werkte 
korte rwy kijken of het lukt flaps full

engine full

Alweer bij mallorca

Niet de juiste hoogte

Wel een hele mooie landing (ik deed het manual en dit was de eerste keer dat ik een b777 ging landen

Mooi uitzicht

Primintieve zooi hier

Het was een snel vluchie want ik heb op 16x gevlogen
korte rwy kijken of het lukt flaps full
engine full
Alweer bij mallorca
Niet de juiste hoogte
Wel een hele mooie landing (ik deed het manual en dit was de eerste keer dat ik een b777 ging landen
Mooi uitzicht
Primintieve zooi hier
Het was een snel vluchie want ik heb op 16x gevlogen
IK heb ff een vraagje ..
KAn iemand mij ff die link opsturen van dat filmpje wat ONBOARD gemaakt wordt tijdens die noodlanding waar bij het vliegtuig rechtdoorschiet na de landings baan ..
Omdat hij te snel ging en het was glad ..
Want ik kan die link niet meer vinden .
Hij stond op een rampen site met allemaal vliegtuigen ..
maar weet niet meer welke
KAn iemand mij ff die link opsturen van dat filmpje wat ONBOARD gemaakt wordt tijdens die noodlanding waar bij het vliegtuig rechtdoorschiet na de landings baan ..
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
http://www.airdisaster.com/Op vrijdag 29 maart 2002 14:09 schreef Blackhole het volgende:
IK heb ff een vraagje ..
is dit hem? http://www.airdisaster.com/download/taca.shtml
blijft leuk om te zienOp vrijdag 29 maart 2002 14:11 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
http://www.airdisaster.com/
is dit hem? http://www.airdisaster.com/download/taca.shtml
Ramptoerist!Op vrijdag 29 maart 2002 14:15 schreef rdluca het volgende:
[..]
blijft leuk om te zien
rdluca, had nog vraagje aan je. Op jouw pics is altijd behoorlijk wat AI te zien. Gebruik je gewoon alle FP's die te downloaden zijn van de bekende site's of voer je voor het maken van een vlucht zelf ook altijd handmatig wat plans in?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Deze vind ik nog steeds de mooiste
hiero
Opeens zie je hem niet meer en dan een grote vuur zee
o sorry voor de mensen die dat niet mooi vinden
hiero
Opeens zie je hem niet meer en dan een grote vuur zee
o sorry voor de mensen die dat niet mooi vinden
Het zijn de fp's die te dl zijn. Ik ben begonnen met een leeg flightplan.txt en alle fp voor europa erin gezet. De laatste 4 weken zijn er weer veel nieuwe uitgekomen en dieOp vrijdag 29 maart 2002 14:22 schreef achappey het volgende:
[..]
Ramptoerist!![]()
rdluca, had nog vraagje aan je. Op jouw pics is altijd behoorlijk wat AI te zien. Gebruik je gewoon alle FP's die te downloaden zijn van de bekende site's of voer je voor het maken van een vlucht zelf ook altijd handmatig wat plans in?
zitten er nog niet in. Ik heb gewacht tot de Airbus. Ik wil dit weekend opnieuw beginnen en alle livery's van de Airbus gaan gebruiken naast default 737/747/777 en G-max RJ85.
Ik heb nu volgens mij wel alle fp gedownload en die wil ik er allemaal inzetten.
ik vind een paddestoelwolk ook heel mooi
tampert, kriminalpolizei
ik heb een vraagje over fs 2002, als ik mn throttle naar idle moet zetten is dat opzich geen probleem maar ik moet de stick helemaal terughouden om idle te hebben. dit is niet handig, is hier iets aan te doen?
Verwijderd
Jullie zijn gek.Op vrijdag 29 maart 2002 15:20 schreef Evilernie het volgende:
ik vind een paddestoelwolk ook heel mooi
Ik kan van de zomer een Airbus en een Boeing vergelijken. ff dat smoothe gevoel ervarenOp vrijdag 29 maart 2002 09:35 schreef Robin Shrine het volgende:
[afbeelding]
2x Boeing 777-200, 1x Airbus A330-200 en 1x Boeing 737-400
Welke vliegt het lekkerst?
ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.....Op vrijdag 29 maart 2002 15:44 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Jullie zijn gek.
en airbussen zitten beter dan boeings
tampert, kriminalpolizei
Ik heb nog niet in de 777 gevlogen, maar wel in de volgende:Op vrijdag 29 maart 2002 15:49 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Ik kan van de zomer een Airbus en een Boeing vergelijken. ff dat smoothe gevoel ervaren
2x Boeing 777-200, 1x Airbus A330-200 en 1x Boeing 737-400
Welke vliegt het lekkerst?
Boeing
737-400
737-600
737-700
737-800
737-900
747-?
757-?
767-?
Airbus
A319-?
A330-200
A340-?
Het zijn er een heleboel en uit eigen ervaring ervaar ik met afstand bij de Airbus het fijnste vlieggevoel. De 737 (buiten de 800/900) zijn stugge kisten. De 757/767 vond ik persoonlijk wel aardig, maar heb vaak (meerdere vluchten) turbulentie gevoeld waarbij ik zelf het idee had dat het toestel zenuwachtiger reageerde dan eigenlijk het weer veroorzaakte. Echt onwijs nerveus vliegtuig.
De 747 is een heerlijke plane. Lekker stabiel, niets over te klagen.
Ieder type waarin ik met de Airbus heb gevlogen is heerlijk. Echte uitblinkers zijn de Widebodies A330-A340. Lekker ruim, heerlijk rustig, fijne en betrouwbaardere (voor mijn gevoel dan) takeoff en landing dan bij Boeing. En natuurlijk beschikt de Airbus over de nieuwste snufjes. Kinderziektes (fly-by-wire) zijn verholpen....en gelukkig maar
Bij deze mijn erg korte ervaring, maar heb ik wel mijn liefde voor de Airbus bij deze openbaar gemaakt
En onder welke menu/pagina in de FMC kan ik dit toevoegen/vinden?Op vrijdag 29 maart 2002 11:38 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Je moet altijd de offciele benamingen van die waypoints gebruiken (die liggen nl. in de FMC opgeslagen), bijvoorbeeld EH156.
Je tikt in het scratchpad "EH156" in en vervolgens in de linker vertikale rij van knoppen (één van de zes knoppen links van het LCD-schermpje) op de plaats waar je de waypoint toe wilt voegen. Voorbeeld:
- Waypoint1
- Waypoint2
- Waypoint3
- Waypoint4
- Waypoint5
Stel je wilt tussen waypoint 3 en 4 een nieuwe toevoegen. Je tikt dan in: "EH156" en vervolgens klik je op de linkerknop naast "Waypoint4". Voila, Waypoint4 schuift één regeltje op naar beneden en EH156 komt op die oorspronkelijke plaats.
Transition: Je hebt SID/STARs die de "luchtwegen" aangeven van en naar een luchthaven. Er zijn Als je vanaf Schiphol in westenlijke richting vliegt, kun je enkele kilometers te westen kiezen hoe je de reis wilt vervolgen, bijvoorbeeld via VALKO. Dat geeft een transition aan. Je kunt het zien (als je een kaart bij de hand hebt van de SID/STARs) als de "uiteinden" van die routes.
Bij LEGS. Daar staan alle waypoints (inclusief die van de SIDs en STARs) in de desbetreffende volgorde.Op vrijdag 29 maart 2002 17:20 schreef ND het volgende:
[..]
En onder welke menu/pagina in de FMC kan ik dit toevoegen/vinden?
Als je een route ingevoerd hebt van A naar B met de SID en STAR, dan klik je op LEGS om de waypoints te bekijken. Vanuit dit scherm kun je wijzigingen aanbrengen (niet overal mogelijk) zoals snelheid en vlieghoogte. Daarnaast kun je waypoints toevoegen en verwijderen (zolang je dat maar niet bij de SID en STAR doet)
Op zo'n manier kun je zelf een "sightseeing-tour" samenstellen. Je hebt wel kaarten nodig waar dit soort punten opstaan. het punt EH156 ligt even ten westen van Rotterdam.
Aaahhh, ik snap et nu volledigOp vrijdag 29 maart 2002 17:35 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Bij LEGS. Daar staan alle waypoints (inclusief die van de SIDs en STARs) in de desbetreffende volgorde.
Als je een route ingevoerd hebt van A naar B met de SID en STAR, dan klik je op LEGS om de waypoints te bekijken. Vanuit dit scherm kun je wijzigingen aanbrengen (niet overal mogelijk) zoals snelheid en vlieghoogte. Daarnaast kun je waypoints toevoegen en verwijderen (zolang je dat maar niet bij de SID en STAR doet).
Op zo'n manier kun je zelf een "sightseeing-tour" samenstellen. Je hebt wel kaarten nodig waar dit soort punten opstaan. het punt EH156 ligt even ten westen van Rotterdam.
Ik wil een vlucht doen van EGLL to EHAM. De SID die ik dan neem van EGLL is BROOKMANS PARK. Ik wil op EHAM op baan 6 landen. Is het nu slimmer om een andere SID te nemen, zoals via DOVER?
heeft iemand ook nog een antwoord op mijn vraag
nopeOp vrijdag 29 maart 2002 15:22 schreef rblommers het volgende:
ik heb een vraagje over fs 2002, als ik mn throttle naar idle moet zetten is dat opzich geen probleem maar ik moet de stick helemaal terughouden om idle te hebben. dit is niet handig, is hier iets aan te doen?
Na de schitterende MP-vlucht van gisteravond, met de airbussen (
). Heb ik zin om dat vanavond weer te doen!
Wie hebben er nog meer zin? Ennuh wat is nou een echte leuke route om te vliegen?
Wie hebben er nog meer zin? Ennuh wat is nou een echte leuke route om te vliegen?
En voor de mensen die nog airbus2.avi nodig hebben, ik heb ga hem zo uploaden, en dan gaat airbus1.avi eraf, dus als je die nog nodig hebt, moet je snel zijn!
uploade die zooiOp vrijdag 29 maart 2002 18:00 schreef McFlipp het volgende:
En voor de mensen die nog airbus2.avi nodig hebben, ik heb ga hem zo uploaden, en dan gaat airbus1.avi eraf, dus als je die nog nodig hebt, moet je snel zijn!
aan de smilie te zien is er wel wat aan te doen dus wat?Op vrijdag 29 maart 2002 17:57 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
nope
en als er echt niets aan te doen is dan
Verwijderd
Ik snap je probleem niet helemaal eigenlijk, je stick terughouden om de throttle op idle te zetten?!? wat voor stick heb je dan, en het is toch logisch dat ie idle staat als je em helemaal terug zet?Op vrijdag 29 maart 2002 15:22 schreef rblommers het volgende:
Wat was/is je vraag?Op vrijdag 29 maart 2002 17:56 schreef rblommers het volgende:
heeft iemand ook nog een antwoord op mijn vraag
Okeej airbus2.avi is online! 
Ennuh wat vinden jullie ervan om vanavond van EHAM naar Athene te vliegen!? Wat is trouwens de ID van athene??->LGAV?
Ennuh wat vinden jullie ervan om vanavond van EHAM naar Athene te vliegen!? Wat is trouwens de ID van athene??->LGAV?
lgat geloof ikOp vrijdag 29 maart 2002 18:22 schreef McFlipp het volgende:
ff dloadeOp vrijdag 29 maart 2002 18:22 schreef McFlipp het volgende:
ooooooooooow was dat die met die throttle vraag. Ik kijk namelijk bekant nooit wie gereplyed heeftOp vrijdag 29 maart 2002 18:17 schreef Robin Shrine het volgende:
ND, check paar posts hierboven.
Ff weer terug nar de FMC van de DF.
Wat de fok moet er nou bij de ZFW (ZeroFuelWeight)???? (menu PERF INIT) En bij cruize altitude moet toch de hoogte worden gegeven in Flightlevel??
Lees de handleiding eens man! en bij ZFW moet idd zerofuelweight en die is 103 (in de meeste gevallen dacht ik, ik neem aan dat je nog nix hebt verandert daaraan) en die van cruize altitude, ja duhuh anders heet het niet cruize altitudeOp vrijdag 29 maart 2002 18:24 schreef ND het volgende:
[..]
ooooooooooow was dat die met die throttle vraag. Ik kijk namelijk bekant nooit wie gereplyed heeft :0
Ff weer terug nar de FMC van de DF.
Wat de fok moet er nou bij de ZFW (ZeroFuelWeight)???? (menu PERF INIT) En bij cruize altitude moet toch de hoogte worden gegeven in Flightlevel??
bij de weg, heb niemand hier toevallig een 'verloren' rekening met +/-10.000US dollar?
Tuurlijk niet, wil je zo snel mogelijk aan de 3000reply's komen ofzo??Op vrijdag 29 maart 2002 18:26 schreef KIMBLE het volgende:
bij de weg, heb niemand hier toevallig een 'verloren' rekening met +/-10.000US dollar?
3000? zit ik alweer zover?Op vrijdag 29 maart 2002 18:27 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wil je zo snel mogelijk aan de 3000reply's komen ofzo??
[edit]
wow ik wist nie dat ik zoveel had
Goed vanavond (8 of 9uur) dus weer een vluchtje met het liefst airbussen. (als je die niet hebt dan mag je natuurlijk ook met een ander plane komen
)
We vliegen van EHAM naar LGAV (Athene).
Dit is de route:
EHAM ARNEM UL603 KFT UL868 GISER UL862 BRD UL612 ARA UB34 NEMES LGAV
En ik heb nog een vraagje, we deden gister ook met multiplayer FSNAV, dat schijnt heel cool te zijn...want ik was dus de server gister, en dan moet je daar ook naar toe connecten met fsnav, maar ik deed dat ook, en zag alleen maar mezelf! Hoe komt dat??
We vliegen van EHAM naar LGAV (Athene).
Dit is de route:
EHAM ARNEM UL603 KFT UL868 GISER UL862 BRD UL612 ARA UB34 NEMES LGAV
En ik heb nog een vraagje, we deden gister ook met multiplayer FSNAV, dat schijnt heel cool te zijn...want ik was dus de server gister, en dan moet je daar ook naar toe connecten met fsnav, maar ik deed dat ook, en zag alleen maar mezelf! Hoe komt dat??
* Bolk wil ook een cockpitOp vrijdag 29 maart 2002 18:27 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wil je zo snel mogelijk aan de 3000reply's komen ofzo??
Mijn systeempie draait weer toppie
Kijk maar eens op http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/ in klik rechts op "European Routing". Daar staan de routes van en naar de Engelse luchthavens. Dus ook EGLL-EHAM.Op vrijdag 29 maart 2002 17:47 schreef ND het volgende:
[..]
Aaahhh, ik snap et nu volledigMaar nu zit ik met het probleem qua airways.
Ik wil een vlucht doen van EGLL to EHAM. De SID die ik dan neem van EGLL is BROOKMANS PARK. Ik wil op EHAM op baan 6 landen. Is het nu slimmer om een andere SID te nemen, zoals via DOVER?En waar kan ik een kaart vinden van airways tussen Engeland en Nederland? (staat dat niet in FSNAV?
)
==> BPK UR123 CLN UL620 REDFA
M.a.w, die route verloopt vanaf EGLL via Brookmans Park om uiteindelijk via REDFA (STAR van EHAM runway 06) op Schiphol aan te komen.
UR123 en UL620 zijn de namen van de routes (de zwarte lijnen) van het ene punt naar het andere. CLN ligt 40 NM rechts (en iets noordelijker) vlak aan de kust t.o.v. BPK.
Op die site kun je de Enroute Charts bekijken en die punten opzoeken. De routes zelf hoef je niet in te vullen, alleen de tussenliggende waypoints (naast de SID en STAR van beide luchthavens). Is naar mijn idee leuker dan alles met FSNAV voor te bereiden.
De kaart tref je aan op http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/training/Images/Routes1c.jpg
Ik kan pas vanaf een uur of 9 vliegen. Moet eerst nog ff eten
Dan doe je bij mij mee oidOp vrijdag 29 maart 2002 19:59 schreef biobak het volgende:
Ik kan pas vanaf een uur of 9 vliegen. Moet eerst nog ff eten
van athene naar palma
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik heb zojuist FS geinstalleerd, ben nog wel ff bezig denk ik
best cool:

tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.