sorry voor de nogal knorrige post
Het lijkt wel alsof 'kwaliteit' opeens een hip mode-woordje is op GoT, iedereen heeft het over 'kwaliteit verhogen'.
maar eerlijk gezegd is me niet duidelijk wat die 'kwaliteit' nu eigenlijk is?
Ook heb ik zelf niet het idee dat 'kwaliteit' de belangrijkste reden is om hier te zitten.
vanaf het eerste moment dat ik hier kwam was ik overtuigd van de sfeer hier op /13, en moet zeggen dat ik nog steeds met plezier er kom, maar dat is alleszins door de 'kwaliteit'.
een ruime anderhalf jaar terug was CSS nog een moeilijk onderwerp, nu issie bijna uitgekauwd.
Javascript is een onderwerp dat ook sinds kort op een goed niveau en terecht in /13 zit, met het werk van Clay, Cheatah, Pelle ea.
Flash is moeilijk te beoordelen voor mij, maar ook hierin zie ik geen achteruitgang, hooguit een groter verschil tussen enkele talenten (ik meen me nog uit grijze dagen te herinneren dat OzBoz ooit dé flash-koning van GoT was, nu ie binnen is in het crew-hok wordtie aan alle kanten voorbij gelopen door 'jonge honden'

) en nieuwkomers.
Maar het lijkt me ook dat die 'kwaliteit' hier niet heilig verklaard mag worden, kennis verouderd snel en is zer betrekkelijk,
Wat voor mij altijd een kernonderdeel vormde binnen de waardering die ik had voor het functioneren van /13, was de onderlinge sfeer.
wat dat betreft heb ik best wel angst voor een verdere verstrenging, met meester OzBoz met zweep en zn drie knechtjes.
ik zit hier in allereerste zin voor mn lol en mn affiniteit met het onderwerp, dat is een weegschaal die in evenwicht dient te zijn (daarom valt de Huiskamer, offtopic- danwel onzin-forum voor me af, zonder dat ik verder een oordeel vel over mensen die daar het naar hun zin hebben)
Ik heb net als Xangadix en DeFeCt ook een beetje kriebels gekregen bij het idee dat al minstens twee maanden geen idiote vraag is afgehandeld door een compleet mystiserend antwoord waarna de draad nog minstens 100 replies doorgaat aan halve flames en offtopic geblaat (met een halfzachte referentie naar het abstracte concept van webdesign).
als iemand een vraag heeft wat HTML nu eigenlijk is, en diegene wekt de indruk werkelijk geinteresseerd te zijn en bereid te leren zal ik met plezier dit uitleggen.
Het feit dat /13 een verzamelpunt is van mensen die een zekere 'begeisterung' (sorry, maar het duitse woord voor enthousiasme bevalt me erg in deze context) aan de dag leggen voor een verder droog en saai vak, is voor mij meer waard dan wat dan ook.
Of dat dan van hoog danwel twijfelachtig niveau is voor mij minder interessant (ik kan ook urenlang 'draai-het-wieltje-nog-eens-rond' met judi zingen, ook niet bepaald hoog-literatuur) belangrijker is de betrokkenheid.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen