Toon posts:

[W&G forum quality] Hoe kwaliteit /13 te verhogen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/athena/pregnancy/248/29d1c6a0.jpg

Als ik dan ook nog wat toe mag voegen:

ik denk dat een draadje waar alleen maar pro's in mogen posten niet gaat werken omdat je dan een schifting gaat maken op de schaal van n00b naar pr0, an dat kan niet, wat we nu proberen is het draadje over de flashcontest hard te modden, denk dat er al 25nutteloze reacties als 'tof ik doe mee!!!' verwijdert zijn. Misschien is het een idee om sommige draadjes onder mod-force te plaatsen en dat aan te geven in de titel. In de reply box zou dan kunnen staan

<textarea cols="50" rows="4" name="reply">Dit draadje is onder mod-force, weet wat u post!</textarea>

Dus als je wil typen zul he eerst die box weg moeten halen.

Ik wil zelf ook de nadruk leggen op fun, het forum moet gewoon leuk blijven, het is ook een beetje ontspanning tijdens werktijden.

Het bestaansrecht van het forum wordt ontleend aan de deelnemers, als we van bovenaf allerlei regels gaan opleggen verdwijnt de spontaniteit uit het forum.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 28 maart 2002 10:12 schreef cutter het volgende:
Dus als je wil typen zul he eerst die box weg moeten halen.

Ik wil zelf ook de nadruk leggen op fun, het forum moet gewoon leuk blijven, het is ook een beetje ontspanning tijdens werktijden.

Het bestaansrecht van het forum wordt ontleend aan de deelnemers, als we van bovenaf allerlei regels gaan opleggen verdwijnt de spontaniteit uit het forum.
inderdaad is zoiets ook een goed alternatief dat hetzelfde punt benaderd. Zoiets als de modforce, (dammit, mogen jullie dan ook met van die luke skywalker zaklamp-zwaardjes rondzwaaien?) is denk ik een goed idee dat het verdient verder uitgewerkt te worden.

nadeel ervan lijkt me erg de belasting die het ook op de mods leggen, ook vereist het van mods directe afiniteit en soms inzicht in de materie. Al te enthousiast en zwaar ingrijpen (wat in zekere zin het verwijderen van posts is) door (Lite-)mods is ook iets waarvoor je moet oppassen (minstens goed onderling overleg en registratie wie wat doet).

in mijn eerdere idee zou je eventueel de topictarter (B-Top, misschien ook oh,when en Seraph) 'beheerders' van de thread laten worden, mensen die willen posten zouden daarvoor een aanvraag kunnen doen bij hen, of eventueel zouden zij reacties kunnen verwijderen (danwel onzichtbaar plaatsen). Voordeel is dat de beheerder zelf betrokken is bij zijn onderwerp en er vaak een goed zicht op heeft.

in zekere zin ga je daarmee wat verder af van het idee van een 'forum' en kom je mer in de richting van 'virtual groups', maar met de grootte van GoT zou dat ook wel eens een noodzaak kunnen zijn (dus ook uitbreiden in de richting van opties die virtual communities hebben, shared documents, agenda etc.)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 28 maart 2002 01:56 schreef RM-rf nogal een knorrige post:
sorry voor de nogal knorrige post.
damn, dit is echt een afspiegeling van m'n gedachten.
De rek en lol is er idd een beetje uit.
DeFeCt werd door Rm-rf al genoemd als een van de users die ook vindt dat de experience ten koste gaat van de kwaliteit, en dat wordt voor mij onderstreept door het feit dat DeFeCt bijna niet meer te vinden is op GoT.

Ik denk dat als de trent, zoals die nu heerst, doorzet er meer en meer ervaren en gewaardeerde users GoT verlaten.
De anarchie is weg, en dat was juist zo boeiend...
Het begint op een 'menselijk maatschappij' te lijken..zonde.

www.jurgroessen.nl

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Toch even reageren op RM-rf's post.

Wat betreft het woord 'kwaliteit', naar mijn opinie heb je gelijk. Ik moet zeggen dat ik alweer een tijdje op GoT kom en de kwaliteit is regelmatig over geklaagt, maar om nou te zeggen dat ik hier last van heb gehad?
Ik kom hier ook voor mijn lol, ik filter de 'vervelende' posts er wel uit.

2nd, als iemand de vraagt stelt wat HTML is, vind ik dit een vraag die beantwoord moet worden.
Stelt iemand echter de vraag hoe je plaatjes in HTML zit dan reageer ik echt niet. (dit ook ten behoefte van het 'niveau', ik laat die threads dan links liggen)

Er zijn hier een hele berg met threads die ik best met plezier kan lezen. Daar zijn ook wel threads bij met simpelere vragen.

Soms dingen waar ik echt niets vanaf weet zoals 3D: maar met dat topic over driepuntsbelichting, dat soort dingen blijven me waarschijnlijk nog wel een tijd bij en in de tussentijd kan ik er misschien wel andere mensen mee helpen.

Dus misschien kunnen we beter niet meer over 'kwaliteit' praten of 'niveau', maar meer over hoe je de mentaliteit van de mensen die hier komt kunt beinvloeden om meer dingen zelf te doen?

Ik ben heel slecht in discussies, dus waarschijnlijk raak ik weer kant nog wal met deze post

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ach, wat een aanstellerij zeg..
Het is toch wel duidelijk waar kwaliteit op slaat :?. Vind dit altijd een beetje onzinpraat. Intelligent doen :P :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 28 maart 2002 12:05 schreef r0bert het volgende:
Ach, wat een aanstellerij zeg..
Het is toch wel duidelijk waar kwaliteit op slaat :?. Vind dit altijd een beetje onzinpraat. Intelligent doen :P :)
ach ja, natuurlijk is kwaliteit mij geheel duidelijk.

wat bijvoorbeeld erg zwak is als iemand een vraag stelt over alignen met CSS, hij niet even positioning heeft opgezocht in de spec en daar ontdekt dat je gewoonweg ook tov de bottom kan alignen.

zoiets is een vraagje van 3 minuten opzoekwerk in dé site voor CSS (nl. de spec op w3c)... zo'n vraag zou cheatah dus op slot moeten gooien en vooral niet de moeite nemen om antwoord op te geven, toch r0bert?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
:)

ach.. ik hoop dat je begrijpt dat het niet een loze flame was naar jou toe was, maar ik vind dat een beetje van die.. naja, zal 't geen onzin noemen, maar vind 't gewoon een beetje erg vervelende manier van praten. Naar mijn idee, is het wel duidelijk dat kwaliteit verwijst naar het niveau. En je hebt zelf denk ik ook wel door, dat het nivieau een beetje weg is op GoT. (bijna) iedereen zit maar een beetje halve scriptrequests te doen (bijvoorbeeld over positioneren / css blabla, waar ik dus gewoon even niet op was gekomen).

Maar anyways, ik hoop dat je je niet gekwetst voelt :)

//edit: ik had eerst op verschillende manieren geprobeerd een oplossing te vinden, en heb nog getwijfeld om het op GoT te posten, onder andere om deze topic nu..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op donderdag 28 maart 2002 09:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:) [afbeelding]
en draag je dan dit soort kleding? (woei xannie ;) )
[afbeelding]
nee, maar ik heb wel zo'n kapsel :P

maar even serieus, zo'n sub-forum systeem lijkt me wel wat, hoewel ik wel vind dat iedereen alles mag lezen.

En we hebben weleens een hardcore-interactie forum geprobeerd hier, maar de drempel daarvan was zo hoog dat er in totaal maar 30 threads op hebben gestaan ofzo, dus dat was ook niet echt een optie. Zeker gezien het feit dat 10 van die 30 posts over het nut van dat forum gingen...

Stoer; Marduq

Verwijderd

Misschien zouden jullie mee kunnen helpen de FAQ te verbeteren?
[topic=453841/1]

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op donderdag 28 maart 2002 13:36 schreef XangadiX het volgende:

[..]

nee, maar ik heb wel zo'n kapsel :P
Moet je ook een helm opdoen.
maar even serieus, zo'n sub-forum systeem lijkt me wel wat, hoewel ik wel vind dat iedereen alles mag lezen.
In potentie goed idee; maar het probleem daarvan is, is dat het eingenlijk net zo'n drempel opwerpt als dat Hardcore Interactiondesign-gevalletje. Wellicht is een rating-systeem; zoals dat op de frontpage van tweakers.net gebruikt wordt een beter middel om de kwaliteit van topics aan te geven. Je zou dan dmv. icons of kleuren kunnen aangeven of een topic de moeite waard is.
En we hebben weleens een hardcore-interactie forum geprobeerd hier, maar de drempel daarvan was zo hoog dat er in totaal maar 30 threads op hebben gestaan ofzo, dus dat was ook niet echt een optie. Zeker gezien het feit dat 10 van die 30 posts over het nut van dat forum gingen...
Ik vind het op zich geen slecht idee om subforums binnen /13 te maken; je komt veel vragen tegen die allemaal wel in 1 groep te plaatsen zijn (3D/3dsMAx, Photoshop; CSS; Flash; typografie(oh yeah), layout-discussies(ik noem maar wat)
Door zo'n onderverdeling te maken, kun je ook het vraaggedrag een beetje sturen en staan de topics ineens relevant bij elkaar en kun je per subcategorie een sticky-topic zetten met relevante links over DAT onderwerp.
Op die manier zouden we op een redelijk eenvoudige wijze een knowlegdebase in het forum kunnen integreren.
Daarnaast valt de Bullshit ook meer op binnen topics met hetzelfde uitgangspunt.

Je zou bij het creeeren van een topic de user de keuze kunnen geven om 1 van die sub-categorieën te moeten kiezen... de user moet dus echt gaan nadenken wat hij/zij nou eigenlijk aan het vragen is. Op die manier verhoog je de drempel om onzin te posten ook een beetje.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het indelen in afdeling voor verder en minder ver gevorderden vind ik echt onzin, en wel om de volgende vier redenen:

-Ten eerste is dit Forum niet zó groot dat ik dagen aan het zoeken ben om de topics die ik interessant vind (3D dus in mijn geval) te vinden tussen de voor mij oninteressante topics..

-Ten tweede is het voor de newbees wel degelijk interessant om de topics van pro's te lezen en vinden pro's het meestal leuk om problemen van newbees op te lossen.

-Ten derde zijn nieuwkomers hier natuurlijk snel weg als hun vragen niet door de pro's beantwoord worden omdat die ze niet zien, want de andere newbees weten het vaak zelf ook niet en als problemen niet meer worden opgelost, heb je ook geen reden om hier te komen als newbee. En leegloop is natuurlijk het laatste dat we hier willen.

-Tenslotte is het voor een pro zeer frustrerend om zich eerst te moeten bewijzen als pro voordat ie echt aan de slag gaat, ook als dat bewijzen rechtstreeks aan de Mod kan zodra de pro hier binnen komt.

Het hier geopperde idee om topic-benaming te verbeteren vind ik wel zeer goed. Dit kan misschien wel goed door in het topic-vak alvast van die vierkante haken te zetten met daartussen een stichtelijke tekst, zoals:
[vervang deze tekst voor onderwerp-type, bijvoorbeeld HTML of 3D]en beschrijf hier je probleem

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Nog even iets anders. Waar komen al die noobs vandaan??? blijkbaar staat GoT bekent als een forum waar je altijd maar antwoord krijgt op je noob vragen. En zodoende komt iedereen daar op af. Trouwens hoe hebben zij GoT gevonden? Als ze net zijn geregged hebben ze toch eerst moeten zoeken naar dit forum? En dat terwijl ze in dezelfde tijd de oplossing voor hun probleem hadden kunnen vinden. Tsss zonde van de tijd dus.

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Wat is dit toch allemaal voor Leefbaar Got mentaliteit? Als newbie mag je toch wel een keer de fout ingaan, of meerdere?

Als iemand steedsgelocked wordt zal ie toch snel weer verdwijen van het forum. En er lopen leuke topics genoeg trouwens.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

D'r ligt een subtiel verschil tussen niet weten en domweg lui. Tuurlijk, iedereen is ooit begonnen en als ik mijn eerste topics opduik dan ga ik ook direct op zoek naar 1 gat in de grond.

Newbees die gemotiveerd zijn kunnen op GoT een boel leren en verdienen dat respect, maarrrr... ( er is altijd een maar :P )

Deze discussie is er niet voor niets; het is gewoon een feit dat veel nieuwkomers hier liever lui dan moe zijn en dat er nogal wat plain BS gespuid wordt om aan het minimum aantal posts te komen om lekker in HK te gaan lopen brallen. Ik vind de term 'leefbaar GoT' hier toch een beetje de plank mis, IMHO.

Onderverdeling in newbees(blijft een k-term) en pro's(blijft een k-term) is evenmin een oplossing; dat is al eens geprobeerd.

Ik doelde op een onderwerp-onderverdeling met bovenaan een sticky-topic met alle relevante resource-links. Het is geen groot forum; dat klopt, maar het zou het geheel wel goed doen denk ik.
Het gaat om de nadenk-stap die bij het posten van al die "kan iemand even" en "ik zoek dat en dat"-posts blijkbaar niet genomen wordt.

Dan zou je evententeel bij het creeeren van een nieuwe topic ook nog die links kunnen laten zien; puur om het 'even snel' vragen ( waar hier de irritatie over heerst ) een beetje ontmoedigen.

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben soms erg blij verrast door sommige n00bz, omdat ze maybe wel n00b zijn op het forum, maar dit absoluut niet zijn qua skillz....maybe dat ze dan op ettiquette redelijk kunnen vorderen, maar voor de rest zijn ze een waardevolle aanvulling.

Een vriendelijk gezicht van de diverse HC-/13'ers is dan natuurlijk gewenst.

Alleen blijf ik bij hard optreden tegen [f1-ers] en ander tuig.....het is aan de modz om te bepalen wie een F1 er is, en wie alleen nog even de ettiquette van het forum moet leren.

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle gaat staan en roopt "HERE HERE" naar B-Top

Inderdaad waar, en belangrijk is de houding die je aanneemt, want zou je een scheiding maken tussen Pros en N00bs, dan jaag je diegenen met goede bedoelingen ook weg.

Vriendelijk blijven en pas gaan brullen als er geen verbetering optreedt, denk ik.

ouwe meuk

• XangadiX

XangadiX

grm... toch vind ik dat er wel weer wat meer humor in het forum mag, al is het met het weggeven van plaatjes van fietsen

Stoer; Marduq

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

zolang jij je helm maar niet meer afdoet :P

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 21:34 schreef XangadiX het volgende:
grm... toch vind ik dat er wel weer wat meer humor in het forum mag, al is het met het weggeven van plaatjes van fietsen
Zei de man met de 'suicide' scene uit PI in zijn icon :)

• XangadiX

XangadiX

Op zaterdag 30 maart 2002 22:21 schreef B-Top het volgende:

[..]

Zei de man met de 'suicide' scene uit PI in zijn icon :)
In de POSTS B-top, ook in de ICONS maar ik bedoel in de POSTS }:O

* XangadiX denkt dat iemand een gat in zijn kop heeft...
* XangadiX kijkt naar wessol en maakt daar 2 'bepaalde' iemanden van

Stoer; Marduq

• Booster

Booster

Superuser

Al was het alleen maar om eens een goeie omschrijving te krijgen van die lowrider stuph :z

Maareh ja, prob met humor is dat het nogal uit de hand kan lopen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 31 maart 2002 12:20 schreef Booster het volgende:
Maareh ja, prob met humor is dat het nogal uit de hand kan lopen.
True, maar ben het wel met DeFeCt en consorten eens dat meer humor mag. Probleem is alleen dat het in het verleden wel kon doordat het gemiddelde van de peeps wel wist wanneer je wel en niet kon ouwehoeren. Nu loop je snel het risico dat mensen alleen maar gaan zitten te ouwehoeren om bv toegang te krijgen tot de HK, de SOA van GoT.

Om DeFeCt een beetje op te vrolijken..

Afbeeldingslocatie: http://www.fickser.nl/imageschopperdome/whopper2002.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Ozboz: Lowrider +1 :)

* waxle vindt dat Xan een punt heeft en schaft bij deze ook maar een helm aan.

ouwe meuk

• Booster

Booster

Superuser

Op zondag 31 maart 2002 12:26 schreef OzBoz het volgende:
True, maar ben het wel met DeFeCt en consorten eens dat meer humor mag.
Dat ben ik ook zeker wel met jou en de rest eens. :)

Pagina: 1 2 3 Laatste