Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] _Beta_software voor Gfx LCD's (t6963c)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.732 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:43 schreef Marcj het volgende:
Heeft hier iemand anders al wel de status-check aan de praat gekregen? Ik zit nu met het probleem dat soms een aantal bits weg vallen. Dit is duidelijk te zien als je het hele scherm zwart wil maken, dan vallen er kleine witte stukjes tuseen weg. Ligt dit aan de LCD of aan de instellingen van de PC?
Status heeft helaas nog niemand aan de praat gekregen. Wij grafische LCD freaks niet en ook de hd44780 programmeurs niet.
Wat je zou kunnen doen is na elke byte dat je naar het display stuurt, een kleine vertraging toevoegen. Op die manier kun je uitsluiten of het display te traag is of niet.

[offtopic]
aaaaaaaah, pagina 21 al :+

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:08
Op dinsdag 09 april 2002 10:56 schreef Zotty het volgende:

[..]

Status heeft helaas nog niemand aan de praat gekregen. Wij grafische LCD freaks niet en ook de hd44780 programmeurs niet.
Wat je zou kunnen doen is na elke byte dat je naar het display stuurt, een kleine vertraging toevoegen. Op die manier kun je uitsluiten of het display te traag is of niet.
Ik heb een vertraging van 1 ms ingebouwd, en nog doet ie dat. Echt heel raar, in een zwart scherm een paar streepjes (6x1) wit.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:58 schreef Marcj het volgende:

[..]

Ik heb een vertraging van 1 ms ingebouwd, en nog doet ie dat. Echt heel raar, in een zwart scherm een paar streepjes (6x1) wit.
Hmmmz.... weird...

Zit er een patroon oid in waar de streepjes staan? Altijd op dezelfde plek ?

Verwijderd

Topicstarter
mij hebben ze(Zotty) altijd geleerd dat ik geen vertraging in moest bouwen op grafische LCD's :+

maar status checks kunnen anders zijn natuurljik. Zie er alleen nog steeds het nut niet van in ...

Verwijderd

Ik heb mijn LCD ook binnen maar ik ben bang dat ik dat allemaal niet kan aansluiten, is er iemand die zich aanbiedt om de aansluiting te maken en dat ik dan alleen nog de header op het LCD moet solderen? Uiteraard tegen een vergoeding??

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 11:07 schreef Mr.ChronoM het volgende:
mij hebben ze(Zotty) altijd geleerd dat ik geen vertraging in moest bouwen op grafische LCD's :+
Er is een verschil tussen iets wat al werkt zo goed mogelijk laten werken en iets wat nog niet werkt aan de praat krijgen :P

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
PowerLCD update! :)

Nu Alleen nog het Mail gedeelte en dan is de GUI van PowerLCD klaar :)

En dan kan er Beta getest worden! ;)

Hebben we nog lief hebbers die willen beta testen :?

We hebben een aantal mensen nodig:
- Iemand die Win95 draait
- Iemand die Win98 draait
- Iemand die WinMe draait
- Iemand die een dialup verbinding heeft

Een LCD scherm is niet noodzakelijk! Dit is alleen de GUI met alle werkende opties! Er komt dus nog niets op het LCD testaan! Zo das er ook weer uit :D

Dus mensen met WinXP / 2000 en kabel hebben we niet nodig ;)
Want die hebben we zelf al getest :D

• Marcj
Op dinsdag 09 april 2002 11:05 schreef Zotty het volgende:

[..]

Hmmmz.... weird...

Zit er een patroon oid in waar de streepjes staan? Altijd op dezelfde plek ?
Nee, willekeurig, elke keer ergens anders, en ook in een ander aantal. Echt raar :?

edit: Ow ja, nog een probleem. DlPortIO werkt bij mij wel onder Win98, maar niet onder Win2k. De bestanden komen wel in system32 te staan, en ook in het register, maar toch krijg ik de error dat hij niet geladen is :?
Verder wil ik wel bèta-tester worden onder win98 hoor :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 11:24 schreef M_DaRK het volgende:
Dus mensen met WinXP / 2000 en kabel hebben we niet nodig ;)
I hate you guys ;) Mocht jullie computer met win2k plotseling spontaan dienst weigeren, dan ben ik wel bereid mijn computer bloot te stellen aan jullie experimenten :P
Op dinsdag 09 april 2002 11:30 schreef Marcj het volgende:
Nee, willekeurig, elke keer ergens anders, en ook in een ander aantal. Echt raar :?
Hoe staat LPT ingesteld in de BIOS?

• Marcj
Normal, ECP en EPP staan beide uit. Anders werkt ie toch helemaal niet?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 11:33 schreef Marcj het volgende:
Normal, ECP en EPP staan beide uit. Anders werkt ie toch helemaal niet?
Zet het eens op ECP...

• MaNDaRK
Op dinsdag 09 april 2002 11:31 schreef Zotty het o.a. het volgende:

[..]

I hate you guys ;) Mocht jullie computer met win2k plotseling spontaan dienst weigeren, dan ben ik wel bereid mijn computer bloot te stellen aan jullie experimenten :P
Dit is Mr.ChronoM zijn pc, dus ik denk het niet ;)

Maar misschien kunnen we een uitzondering maken voor jouw alleen... :D

Verwijderd

Topicstarter
ff een iets andere aanpak voor dat testen aub, anders word het niet meer overzichtelijk.

kandidaten => zend een mailtje naar chronomatrix@hotmail.com of naar M_DaRK.
met :
• naam
• Got-nick
• land waar je woont
• provider
• snelheid Inet verbinding (coax/adsl/dailup)
• Windows versie
• MBM geïnstalleerd ? (ja/nee)
• ICQ nummer
• MSN adres
• Aantal harde schijven
• Aantal CPU's

kan op niets anders meer komen momenteel

edit : iemand met een Dual CPU-setup zou wel eens handig kunnen zijn, en nee ik zoek geen uitzonderingen speciaal voor Zotty, we hebben gewoon zo iemand nodig ...

edit2 : M_DaRK check ff je mail

edit3 : Zijn er hier mensen die het leuk zouden vinden als we de GUI op het LCD skinnable maken ? (of hoe je het ook moet noemen). Als jullie dit tof zouden vinden kan er misschien voor gezorgt worden

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 11:48 schreef Mr.ChronoM het volgende:
iemand met een Dual CPU-setup zou wel eens handig kunnen zijn, en nee ik zoek geen uitzonderingen speciaal voor Zotty, we hebben gewoon zo iemand nodig ...
En laat ik nou precies zo'n setup hebben *gna* *gna* *gna*

• MaNDaRK
Op dinsdag 09 april 2002 11:55 schreef Zotty het volgende:

[..]

En laat ik nou precies zo'n setup hebben *gna* *gna* *gna*
:D kijk dan hebben we daar ook iemand voor gevonden, we dachten dat dit moeilijk zal worden... maar dat valt ff mee :P

Verwijderd

Over 'skinnable' gesproken;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/layout.gif

Bovenstaand screenshot is dus waar ik op het moment mee bezig ben voor m'n plugin. Dus zelf de achtergrond maken en bepalen welke info waar komt :)

Misschien wel ee leuk idee; een ontwerp wedstrijd en de mooiste background komt standaard bij de plugin >:)

edit:
Ook nog ff een kleine update wat betreft de site van Mr.ChronoM en mij; je kunt er nu ook naartoe met het veel makkelijker te onthouden http://gfxlcd.schijf.org/ :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:09 schreef Zotty het volgende:

Misschien wel ee leuk idee; een ontwerp wedstrijd en de mooiste background komt standaard bij de plugin >:)
Ontwerp wedstrijd komt er nog niet, maar als we echt zien dat er mensen hun werk van maken om skinz te maken dan kunnen we wel iets regelen denk ik ;)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48

[..]

Ik heb momenteel een beetje hetzelfde probleem. Als ik snel door de directory heen scroll (= veel screen updates) dan vallen er soms text regels weg en kan er bagger in het graphisch gedeelte komen.
't moet volgens mij wel een timing probleem zijn..

btw: m'n prog heeft nu al iets van een menu en iets van winampinfo... binnenkort een update

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Marcj

[..]
edit: Ow ja, nog een probleem. DlPortIO werkt bij mij wel onder Win98, maar niet onder Win2k. De bestanden komen wel in system32 te staan, en ook in het register, maar toch krijg ik de error dat hij niet geladen is :?
Iemand hier ook een oplossing voor?
Want iedereen lijkt hier overheen te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 14:07 schreef Marcj het volgende:

[..]

Iemand hier ook een oplossing voor?
Want iedereen lijkt hier overheen te lezen
geen idee ...
je zal wel al geprobeert hebben hem opnieuw te installen ?

• Marcj
Op dinsdag 09 april 2002 14:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

geen idee ...
je zal wel al geprobeert hebben hem opnieuw te installen ?
Onder alle verschillende users al een keer of 10. En Win2k elke keer opnieuw opstarten is echt geen pretje hoor ;(

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

* Oxi heeft een email gestuurd naar Mr.ChronoM

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
Op dinsdag 09 april 2002 14:43 schreef Oxigun het volgende:
* ajampaniki heeft een email gestuurd naar Mr.ChronoM
ditto.

• ajampaniki
Op dinsdag 09 april 2002 11:13 schreef jtiegelaar het volgende:
Ik heb mijn LCD ook binnen maar ik ben bang dat ik dat allemaal niet kan aansluiten, is er iemand die zich aanbiedt om de aansluiting te maken en dat ik dan alleen nog de header op het LCD moet solderen? Uiteraard tegen een vergoeding??
kzou het eventueel wel voor jekunnen doen. waar woon je en wat heb je er voor over

• MaNDaRK
De volgende mensen komen in aanmerking voor beta testen:
• Zotty (Dual CPU Setup)
• Mr. ChronoM (Windows 2000 + Onwikkelaar)
• M_DaRK (Windows XP, Windows 2000, Windows 95 + Ontwikkelaar)
• MarcJ (Win98SE, Windows 2000, Kabel Inet, 1Hd 7 Partities)

Dus we hebben nog iemand nodig met een dailup verbinding, en iemand met Windows ME
Denk je dat je in aanmerking komt? mail dan: mandark8@xs4all.nl

P.s. Als je hier boven in de lijst voor komt, wil het nog niet zeggen dat je meteen een beta tester bent! Maar wel dat je door de 1e selectie bent ;)

Voor de mensen die niet in deze lijst staan, wees niet bang, misschien hebben we je later nog nodig :D

• Oxi

Oxi

Op dinsdag 09 april 2002 17:33 schreef M_DaRK het volgende:
• Zotty (Dual CPU Setup)

Dus we hebben nog iemand nodig met een dailup verbinding, en iemand met Windows ME

P.s. Als je hier boven in de lijst voor komt, wil het nog niet zeggen dat je meteen een beta tester bent! Maar wel dat je door de 1e selectie bent ;)

Voor de mensen die niet in deze lijst staan, wees niet bang, misschien hebben we je later nog nodig :D
• Oxigun (Win98SE NL, Kabel Inet, 2Hd's 8 Partities, 1 complete en 7 op de andere)
WinME wil niet installen. Ik moest mailen maar ik heb naar Mr.ChronoM gemaild en niet naar jou.

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Op dinsdag 09 april 2002 17:33 schreef M_DaRK het volgende:
• Zotty (Dual CPU Setup)

Waarom wordt het proggy niet gewoon online gezet zodat iedereen het kan testen?

vtec just kicked in yo!

Verwijderd

ik wil mezelf wel in aanmerking stellen voor het testen van 240* 64 lcd's :P
ivm met dat zotty het al druk genoeg heeft met het testen van zn 240*128 met dual cpu gedinges :P wil ik de taak verlichten om de 240*64 te testen :P

• MaNDaRK
Op dinsdag 09 april 2002 17:40 schreef Oxigun het volgende:

[..]

• Oxigun (Win98SE NL, Kabel Inet, 2Hd's 8 Partities, 1 complete en 7 op de andere)
WinME wil niet installen. Ik moest mailen maar ik heb naar Mr.ChronoM gemaild en niet naar jou.
Dan quote ik nog een keer mijn bericht:
Voor de mensen die niet in deze lijst staan, wees niet bang, misschien hebben we je later nog nodig
We hebben je mail ontvangen, maar hebben je nog niet nodig voor beta testen... :z
Op dinsdag 09 april 2002 17:40 schreef xerix het volgende:

[..]

Waarom wordt het proggy niet gewoon online gezet zodat iedereen het kan testen?
Dat willen we niet, we willen met een gegeselecteerde groep gaan debuggen / Beta testen
Op dinsdag 09 april 2002 17:41 schreef Matty_ het volgende:
ik wil mezelf wel in aanmerking stellen voor het testen van 240* 64 lcd's :P
ivm met dat zotty het al druk genoeg heeft met het testen van zn 240*128 met dual cpu gedinges :P wil ik de taak verlichten om de 240*64 te testen :P
Het spijt me, maar dit prog wordt eerst alleen voor 240*128 schermpjes... Misschien later ook voor andere type LCD's maar nu nog even niet ;) want we moeten dit eerst goed krijgen

Verwijderd

Er komt toch wel ondersteuning voor mensen met 12 partities he :+ En m'n diskdrive :P

Oh ja, Matty, van jou wil ik graag weten hoe m'n plugin het op een 240x64 display doet :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Jammer dat ik geen Beta-tester ben geworden..... M'n systeen is te gewoon....! Tja, alleen een case-MOD zonder dual-CPU, met XP, Chello kabel, dan tel je niet meer mee :( !
Maar heren programmeurs, ik zit lekker op het reserve bankje, en hou me aan bevolen voor welke test-run dan ook. :)
Ik heb ook nog een Linux-bak staan (Mandrake 8.1) geheel geinstalleerd en doe ik nu niks mee, ik wil 'm voor test doeleinden wel aansluiten met zo'n LCD-schermpje (heb er twee...) ... :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
• Voor alle duidelijkheid nog eens vermelden, de mensen die in de lijst vn M_DaRK staan hebben nog niet ontvangen van software en dat kan misschien nog een weekje duren ook, we kijken nu gewoon uit naar mensen met verschillenden versies van Windows of spaciale hardware. Momenteel hebben we nog 1 iemand met een dialup verbinding nodig(om de headlines enzo te testen)

• Ik begrjip wel een beetje dat sommige mensen liever zouden zien dat het programma gewoon online komt, wat we dus niet doen.
We doen dit niet omdat je dan hier op GoT berichten krijgt van, "het prog is gecrasht en gaf alles error een run-time error". das dus onbegonnen werk om op te lossen.

• aansluitend bij het vorige : Beta-testers zullen gevraagd worden om niet zomaar op GoT alles te posten over het programma en het verspreiden van het prog kan natuurlijk ook niet(DUH). Bugs melden zal gewoon kunnen door mij of M_DaRK te mailen of te ICQ'en of te MSN'en ;)

• hoe verder we komen met het verwijderen van bugs, hoe meer we het prog kunnen verspreiden onder andere testers en zo snel mogelijk natuurljik onder het grotere publiek ;)
Door het snelle proggen tijdens de laatste week, is alles al snel gevordert, dus we doen ons best om zo snel mogelijk een goede PowerLCD aan iedereen af te leveren

• hopelijk is iedereen zo vriendelijk om niet moeilijk te doen als je niet als eerst een beta krijgt. Het is geen hebbedingetje, maar je moet het echt wel testen en melden wat er mis is...

einde van de info om verwarring te voorkomen ...

• Oxi

Oxi

ik wil gewoon eindelijk een prog voor me lcd. beta if niet :)
zo simpel ligt het. en als ik dan officieel beta tester word dan stuur ik we leen reviewtje op hoor, geen probleem. dat heb ik er namelijk wel voor over.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 18:58 schreef Oxigun het volgende:
zo simpel ligt het. en als ik dan officieel beta tester word dan stuur ik we leen reviewtje op hoor, geen probleem. dat heb ik er namelijk wel voor over.
als je tester word krijg je een versie die niets op het LCd zet ... daarom hebben we testers nodig, de rest om alles op het LCD te zetten is niet echt een probleem.

dus het gaat er niet om dat je iets op je LCD wil, want in onze beta-versie zal niet op het LCD komen.

in de versie die daarop volgt, zullen bugs verwijdert worden waar mogelijk en zal de "LCD-engine" hopelijk al wa gevordert zijn. Dan zal het prog wel al verder verspreid worden

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
ik weet niet of het nog iemand interesseert maar tijdens wat ander zoek werk kwam ik wat tegen over het aanroepen van de parallele poort in JAVA.
voor iedereen die enigszins geinteresseerd mocht zijn
http://java.sun.com/products/javacomm/javadocs/javax.comm.ParallelPort.html

http://www.frii.com/~jarvi/rxtx/doc/gnu/io/ParallelPort.html

http://www.geocities.com/Juanga69/parport/ParallelPort.html

• Martkrui
Op dinsdag 09 april 2002 21:40 schreef brainball het volgende:
ik weet niet of het nog iemand interesseert maar tijdens wat ander zoek werk kwam ik wat tegen over het aanroepen van de parallele poort in JAVA.
voor iedereen die enigszins geinteresseerd mocht zijn
Ik heb dit al eens geprobeerd (WinXP) maar kreeg er uiteindelijk niets uit... Als het iemand anders nog wel lukt hoor ik dat graag.

• Marcj
Op dinsdag 09 april 2002 11:42 schreef Zotty het volgende:

[..]

Zet het eens op ECP...
Yes, het werkt nu wel. Weird.. Is Normal te traag ofzo? iig een goede tip voor iedereen die hier nog problemen mee heeft :)

• MaNDaRK
Op dinsdag 09 april 2002 18:58 schreef Oxigun het volgende:
Zoals Mr.ChronoM het ook al zei:

In deze BETA versie wordt er NIETS naar het LCD geschreven! Er is nog GEEN aanstuuring voor het LCD aanwezig!

Het enigste wat we willen testen is:
• Onder welke O.S. draait PowerLCD
• Werken alle functies naar behoren
• Waar heeft PowerLCD moeite mee, en wat kunnen we hier aan doen.
• Met welke inet verbindingen kunnen de headlines. e.d. binnen gehaald worden.
• Zitten er nog buggies in, zo ja hoe lossen we die op... en zijn ze dan wel opgelost, of komen er dan weer met andere O.S. probs
• Zitten er nog schoonheids fouten in, en kunnen we die weg werken...

Ik hoop dat er voor een paar mensen nu wat meer duidelijk is :)

En je mag me altijd mailen/msn/icq'en voor vragen :D

Beta-testen is dus niet gewoon proggy starten en relaxen, maar ook echt bekijken wat er gebeurd op het scherm, en kloppen de waardes ook... e.d.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Mr. ChronoM, heb je ook een "uitgeklede' versie van All 4 Gfx, waarbij alleen de systeeminfo inbeeld blijft? Of waar je software matig kan kiezen tussen Winamp, Sysinfo, MSN?
Dat zou ik graag willen testen.... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:22 schreef Bart_Banaan het volgende:
Mr. ChronoM, heb je ook een "uitgeklede' versie van All 4 Gfx, waarbij alleen de systeeminfo inbeeld blijft? Of waar je software matig kan kiezen tussen Winamp, Sysinfo, MSN?
Dat zou ik graag willen testen.... 8-)
nee dat heb ik niet de ChronoGrafx programma's word niet meer aan gewerkt ...
dat alles komt dus instelbaar in PowerLCD

• MaNDaRK
Ik ga zo nog ff een screenshot maken, van:
• MBM5
:?

Dus hou dit topic in de gaten ;)

• MaNDaRK
Op woensdag 10 april 2002 10:53 schreef M_DaRK het volgende:
• MBM5

Zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/powerlcd_mbm5.jpg
• MBM5 Support, ik heb hier geen MBM5, daarom zijn de waardes niet ingevuld... maar ze werken wel :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/powerlcd_headlines.jpg
• De headlines van Tweakers.NET & Fok!.nl

En wat vinden jullie er van :?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 10:53 schreef M_DaRK het volgende:
• MBM5

W00T, heb ik nog wat te kijken terwijl ik halfdood aan m'n eerste kop koffie ga beginnen :z

• Marcj
Op woensdag 10 april 2002 11:04 schreef M_DaRK het volgende:

[..]

Zoals beloofd:
[afbeelding]
• MBM5 Support, ik heb hier geen MBM5, daarom zijn de waardes niet ingevuld... maar ze werken wel :D

[afbeelding]
• De headlines van Tweakers.NET & Fok!.nl

Mooi, die headlines :9 Persoonlijk intereseert me de temps enzo niet zo, maar goed ;)

• Allanon
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

:9~

Allanon gaat vanavond eindelijk aan het solderen en hoopt al dit moois er binnenkort op te krijgen

Hulde !!!

Verwijderd

Num, caps en scrl :? LOL, wil je dat ook op het display weergeven?

Wat mij persoonlijk nog wel leuk lijkt, zijn headlines van het gewone nieuws en/of weer.

Verder ziet het echt veelbelovend uit !

En inmiddels heb ik m'n eerste koffie binnen, dus m'n intelligentie begint weer aan z'n dagelijkse logaritmische klim uit z'n dieptepunt >:) Totaal onzinnig, maar het zou wel een leuk experiment zijn om realtime beelden van je webcam op het display te showen :P Eens kijken of dat wil lukken (na het plugin projectje natuurlijk).

• Martkrui
Op woensdag 10 april 2002 11:13 schreef Zotty het volgende:
Totaal onzinnig, maar het zou wel een leuk experiment zijn om realtime beelden van je webcam op het display te showen :P Eens kijken of dat wil lukken (na het plugin projectje natuurlijk).
Hmm.. moet je wel even ditheren.. Maar ik weet wel iemand die data van een webcam heeft gelezen.. zal 's info (of src) gaan vragen.

• MaNDaRK
[quote]
Op woensdag 10 april 2002 11:13 schreef Zotty het volgende:
Num, caps en scrl :? LOL, wil je dat ook op het display weergeven?
[/uote]
Neej maar staat wel leuk, er komt andere info in ;)
Wat mij persoonlijk nog wel leuk lijkt, zijn headlines van het gewone nieuws en/of weer.
Roger! ik ga er naar kijken :D misschien wat voor in deze versie... maar denk het niet :)
(Welke sites bezoek je :?)
Verder ziet het echt veelbelovend uit !
Gelukkig ;) dat is ook de bedoeling
En inmiddels heb ik m'n eerste koffie binnen, dus m'n intelligentie begint weer aan z'n dagelijkse logaritmische klim uit z'n dieptepunt >:) Totaal onzinnig, maar het zou wel een leuk experiment zijn om realtime beelden van je webcam op het display te showen :P Eens kijken of dat wil lukken (na het plugin projectje natuurlijk).
:) plugin is wel leuk... maar erg moeilijk :( zoveel VB skillz heb ik nouw ook niet :z

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 11:18 schreef Dr.DNA het volgende:
Hmm.. moet je wel even ditheren.. Maar ik weet wel iemand die data van een webcam heeft gelezen.. zal 's info (of src) gaan vragen.
Als die iemand daar wat meer info over wil geven, graag. Het lijkt me gewoon heel interessant om daar eens mee te 'spelen' :)
Op woensdag 10 april 2002 11:22 schreef M_DaRK het volgende:
Roger! ik ga er naar kijken :D misschien wat voor in deze versie... maar denk het niet :)
(Welke sites bezoek je :?)
Ik lees de krant voor het gewone nieuws en dat zal altijd wel zo blijven ;) Ik haat kranten/boeken/enz via een monitor van een website lezen.
Wat ik min of meer bedoel, is dat er momenten zijn dat ik graag de headlines van belangrijke gebeurtenissen volg, en dan de hele dag lang. Als Bush WO III is begonnen oid en dat dan het laatste nieuws 1x per uur langs komt om maar wat te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 11:43 schreef Zotty het volgende:

Ik lees de krant voor het gewone nieuws en dat zal altijd wel zo blijven ;) Ik haat kranten/boeken/enz via een monitor van een website lezen.
Wat ik min of meer bedoel, is dat er momenten zijn dat ik graag de headlines van belangrijke gebeurtenissen volg, en dan de hele dag lang. Als Bush WO III is begonnen oid en dat dan het laatste nieuws 1x per uur langs komt om maar wat te noemen.
Niet teveel vragen in 1 keer aub ;)
heb gisteren een MSN bot zitten maken die het weerbericht, tv-gids en nieuws uitlas, info van Belgische site dus ;)

en als we zoiets willen inbouwen, dan met het weer van ofwel site als de BBC komen , ofwel een belgische en een nederlandse.
zal dus niet voor de eerst versie worden

Verwijderd

Plug-in in de maak >:) Deze kon ik jullie gewoon niet onthouden :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/winampcrash.gif

• Martkrui
Op woensdag 10 april 2002 13:13 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Niet teveel vragen in 1 keer aub ;)
heb gisteren een MSN bot zitten maken die het weerbericht, tv-gids en nieuws uitlas, info van Belgische site dus ;)
Euhm.. kennen jullie RDF ? Da's een bepaald formaat (XML) waarin veel sites hun headlines weergeven..
Kijk er maar eens naar als het je wat lijkt.

• MaNDaRK
Op woensdag 10 april 2002 14:26 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Euhm.. kennen jullie RDF ? Da's een bepaald formaat (XML) waarin veel sites hun headlines weergeven..
Kijk er maar eens naar als het je wat lijkt.
Die parsen we ook, van de tweakers.net headlines! ;)

Verwijderd

Topicstarter
formaat ken ik idd, maar heb er momenteel geen gevonden die nieuws en weer berichten geven.
niet dat ik er al veel naar gezocht heb, maar goed, met zo'n sites kan het natuurlijk wel snel verwerkt worden

• Martkrui
Op woensdag 10 april 2002 15:18 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
Die parsen we ook, van de tweakers.net headlines! ;)
Op woensdag 10 april 2002 15:46 schreef Mr.ChronoM het volgende:
niet dat ik er al veel naar gezocht heb, maar goed, met zo'n sites kan het natuurlijk wel snel verwerkt worden
Aaah... goed!... als jullie die kunnen parsen zijn er redelijk wat headlines te krijgen.. tof.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 18:14 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

[..]

Aaah... goed!... als jullie die kunnen parsen zijn er redelijk wat headlines te krijgen.. tof.
voorbeelden van zo'n sites ?
dat parsen is geen probleem, de sites vinden momenteel wel volgens mij...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Nicap

Tsssk....

Ik had geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik heb misschien nog wel een leuke link voor jullie:

http://www.compsys1.com/workbench/

hopen dat ie niet al voorbij is gekomen.

• Oxi

Oxi

Op woensdag 10 april 2002 19:50 schreef Nicap het volgende:
Ik had geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik heb misschien nog wel een leuke link voor jullie:

staat al werkende software op. ook voor t6963c maar dat is comport only :(:(:(:(

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 19:50 schreef Nicap het volgende:
Ik had 'm al es gepost vanwege die invertor die ze verkopen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij liever een SED1353 :z
en ik ben niet de enige héhé

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Nicap

Tsssk....

Op woensdag 10 april 2002 19:58 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik had 'm al es gepost vanwege die invertor die ze verkopen :Y)
Hmm jammer dan. Ik kwam hem toevallig tegen en had geen zin om eerst 22 pagina's door te worstelen.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:07 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Voor mij liever een SED1353 :z
en ik ben niet de enige héhé
Nope >:)

PCI kaartje is bijna klaar qua ontwerp *ssssssssssssssssst*

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Op donderdag 11 april 2002 09:21 schreef Zotty het volgende:

[..]

PCI kaartje??? Daar heb ik nog helemaal nix over gelezen... Ik heb dit forum (en andere) toch heel nauwlettend in de gaten gehouden... Wat kan je allemaal met zo'n pci kaart dan???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

[..]

oke dan :9~
dus toch maar een pci kaart ( was toch voor zo'n 200x300 scherm)
of let ik nu weer niet op :z

• Martkrui
Ik kom niet echt verder met mijn progje omdat ik nu knoppen nodig heb. Keyb. input is niet handig.

Ik ga gebruiken : 74147 10 line dec to 4 line BCD

http://www.ece.mcgill.ca/courses/304-323/pdf/74ls148.pdf

Daarmee kan ik 9 knoppen op de 4 inputs zetten.
'k heb geen 16 to 4 gevonden, maar ik heb aan 9 wel
genoeg dacht ik.

Is er al een "standaard" voor lpt-knoppen ? Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar ik weet niet of er iets uit is gekomen.

• Martkrui

[..]

Handig he zo'n HW lab... :+
Of doe je dat allemaal in eigen tijd op eigen kracht.. ?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:30 schreef Dr.DNA het volgende:
Ik kom niet echt verder met mijn progje omdat ik nu knoppen nodig heb. Keyb. input is niet handig.

Ik ga gebruiken : 74147 10 line dec to 4 line BCD

http://www.ece.mcgill.ca/courses/304-323/pdf/74ls148.pdf

Daarmee kan ik 9 knoppen op de 4 inputs zetten.
'k heb geen 16 to 4 gevonden, maar ik heb aan 9 wel
genoeg dacht ik.

Is er al een "standaard" voor lpt-knoppen ? Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar ik weet niet of er iets uit is gekomen.
9 is wel goed denk ik
maar wordt het dan ook dat je zelf de functie voor de knoppen kan kiezen

• Martkrui
Op donderdag 11 april 2002 09:33 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

9 is wel goed denk ik
maar wordt het dan ook dat je zelf de functie voor de knoppen kan kiezen
Zal voor ieder programma (dat het ondersteund) anders zijn.
Voor mijn prog (mp3_controller) zal het gebruik vast liggen.
Gokje :
1:up 2:down 3:ok 4:cancel 5:play/pause
6:stop 7:vol_up 8:vol_dwn

Kan ik er nog een verzinnen

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:24 schreef Banzi het volgende:
PCI kaartje??? Daar heb ik nog helemaal nix over gelezen... Ik heb dit forum (en andere) toch heel nauwlettend in de gaten gehouden... Wat kan je allemaal met zo'n pci kaart dan???
Dat je er nog niks over hebt gelezen klopt, want dit idee was nog niet op deze manier gepost ;)

Een PCI kaart om de volgende 2 redenen; ten eerste is er naast de 8-bit databus een 16-bit adresbus voor de geheugenaddressering. En ten 2e is ISA bejaard. Het kan wel, maar dat wordt langzaam allemaal vervangen door PCI of beter.
Op donderdag 11 april 2002 09:32 schreef Dr.DNA het volgende:
Handig he zo'n HW lab... :+
Of doe je dat allemaal in eigen tijd op eigen kracht.. ?
Eigen tijd, eigen kracht :) Was het maar waar dat dit in de baas z'n tijd mag...

• Martkrui
Op donderdag 11 april 2002 12:27 schreef Zotty het volgende:

[..]

Dat je er nog niks over hebt gelezen klopt, want dit idee was nog niet op deze manier gepost ;)
Was toch in dat andere topic... dacht al dat je het een beetje opgegeven had.... me wrong.. :9
Een PCI kaart om de volgende 2 redenen; ten eerste is er naast de 8-bit databus een 16-bit adresbus voor de geheugenaddressering.
Eigen tijd, eigen kracht :) Was het maar waar dat dit in de baas z'n tijd mag...
Stoer... joe heb zeker tijd teveel.... BTW al verhuisd ?

Ennu... ga je nu ook Microsoft WindowsXP certified drivers schrijven :+

Of kan je die boel gewoon aan een geheugen adres hangen ofzo?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 20:12 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Was toch in dat andere topic... dacht al dat je het een beetje opgegeven had.... me wrong.. :9
[..]

Stoer... joe heb zeker tijd teveel.... BTW al verhuisd ?

Ennu... ga je nu ook Microsoft WindowsXP certified drivers schrijven :+

Of kan je die boel gewoon aan een geheugen adres hangen ofzo?
[offtopic want het is hardware, maar ik praat er graag met je over door in een hardware LCD topic ;)]
Wat in het 1e grote grafische LCD topic stond, kwam neer op het zelf maken van een soort controller waar je (in theorie) ook laptop displays e.d. aan kan hangen. Had het helemaal uitgedacht, al half schema's getekend enz, maar ben er niet mee doorgegaan omdat het voor de hobbyist gewoon niet te maken is. Dit omdat je dan te grote en te geavanceerde chips moest gebruiken. Qua kennis geen probleem, maar de apparatuur is er gewoon niet.
Het idee waar ik nu tussen te bedrijven door mee bezig ben, gaat uit van een RGB display met controller. De controller neemt de beeldopbouw voor z'n rekening en je hoeft alleen maar te zeggen hoe en wat. Een stuk makkelijker om zelf te maken dus. Er met dus alleen wel een PCI kaart gemaakt worden om de hoeveelheid data- adres- en controllijnen te regelen. Hel misschien dat ik eerst iets maak via de parallelle poort, maar dat gaat heel traag worden.
De software moet nog over nagedacht worden, maar er wordt al gezocht naar een DLL oid om onder win2k/xp het aan te sturen.

Natuurlijk ff wat specs voor de liefhebber :9
- resoluties tot 1024 x 1024
- virtual display support
- z/w, 16 grijstinten of 256 kleuren

Maar eerst de plugin afmaken ;)

Btw, verhuizen gaat goed. Zondag ben ik als het goed is over... eindelijk >:)

edit:
wie wil trouwens de plugin een deze dagen beta testen? Mail me dan ff op gfxlcd@schijf.org

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Damn dat is wel een linke beta hoor!! Er zit toch geen d-dos attacks in hoop ik >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

Topicstarter
ff een klokje gemaakt met grafische letters en zou graag eens weten of het bij jullie werkt.

http://chronom.d2g.com/Clock.rar
(kan niet garanderen dat dit langer dan vanavond 02h00 online zal zijn)

bij Zotty werkt het namelijk niet en begrijp niet direct waarom, bij mij doet ie het wel

misschien iets met de AM/PM settings ofzo

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Op donderdag 11 april 2002 21:17 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ff een klokje gemaakt met grafische letters en zou graag eens weten of het bij jullie werkt.

http://chronom.d2g.com/Clock.rar
(kan niet garanderen dat dit langer dan vanavond 02h00 online zal zijn)

bij Zotty werkt het namelijk niet en begrijp niet direct waarom, bij mij doet ie het wel

misschien iets met de AM/PM settings ofzo
Run-time error '13' krijg ik gelijk bij het opstarten..

vtec just kicked in yo!

Verwijderd

Topicstarter
probleem zou moeten gefixd zijn... bij zoty toch

nog ff proberen ?
zelfde link

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Zeg kunnen jullie niet elkaar msn'en of icq'en want zo zijn jullie nogal aan het spammen hoor!

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Martkrui
Op donderdag 11 april 2002 21:48 schreef Bigfoot48 het volgende:
Zeg kunnen jullie niet elkaar msn'en of icq'en want zo zijn jullie nogal aan het spammen hoor!
spammen ?

Volgens mij is dit het doel van dit topic. Elkaar helpen met het ontwikkelen van software. Af en toe elkaar beta sturen, vragen, tips.. etc..

Topictitel zou evt. wat anders kunnen om dit duidelijker aan te geven.

Of ik heb het helemaal fout, da's zekers mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:48 schreef Bigfoot48 het volgende:
mag hier tegenwoordig NIETS meer ofzo

zullen binnen een weekje wel eens een nieuw topic openen met als naam

"Beta-Software voor Gfx LCD's(t6963c)"

ok ?

BTW: probleem met mijn prog blijkt opgelost te zijn

VB geeft bij de time functie "00:00:00" als je AM/PM notatie hebt "00:00:00 AM" dus ff opletten ;)

Verwijderd

Of een modje moet ff de titel veranderen. Zou zonde zijn om deze posts te 'verliezen'.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 10:29
Die clock werkt bij mij (win XP) niet echt. Krijg alleen een klein leeg venster en een cpu gebruik van 15% (op een duron 720).
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2307988883

Ook je chronografx proggie werkt hier niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2708582575

Heb uiteraard wel DLportIO.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:16 schreef as4Raven het volgende:
Die clock werkt bij mij (win XP) niet echt. Krijg alleen een klein leeg venster en een cpu gebruik van 15% (op een duron 720).
Zo dus:
[afbeelding]

Ook je chronografx proggie werkt hier niet:
[afbeelding]

Heb uiteraard wel DLportIO.
Dat lege venstertje is normaal, de klok komt gewoon op je LCD
EDIT : als je een leeg venstertje ziet en GEEN kok op je LCD dan heb je volgens mij de Numbers-map niet op de juist plek(is min eerst idee).
voorbeeld:
Klokje(map)
--Test_Clock.exe
--Numbers(map)
----0.txt tot 9.txt

Die onderste error is zker niet normaal ;)
maar jammergenoeg moet ik zeggen dat ik er niets maar aan zal doen. Ales zal in PowerLCD geïntegreerd worden en dan kunnen we alle bugs/problemen vanuit 1 groot programma oplossen die uiteraard volledig herschreven is.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op donderdag 11 april 2002 22:07 schreef Zotty het volgende:
Of een modje moet ff de titel veranderen. Zou zonde zijn om deze posts te 'verliezen'.
Zeker niet doen!
Dit topic zou eigenlijk in de headlines van CM moeten staan, iig de jullie site Mr. ChronoM en Zotty!
Dus niet wijzigen, please..... :D

En Bigfoot.... niet zeuren, lezen!! alle 24 blazijden!! B-)

• Allanon
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

Op donderdag 11 april 2002 22:29 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Zeker niet doen!
Dit topic zou eigenlijk in de headlines van CM moeten staan, iig de jullie site Mr. ChronoM en Zotty!
hear, hear, daar sluit ik me volledig bij aan

Verwijderd

eens kijken of we vanavond nog een stukje over LPT kunnen neerplanten op de site ;)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op donderdag 11 april 2002 21:47 schreef Mr.ChronoM het volgende:
probleem zou moeten gefixd zijn... bij zoty toch

nog ff proberen ?
zelfde link
Ik heb 'm ook geprobeerd, werkt! Enige op/aanmerkingen :
- Op bovenste lijn staat een "?" die veranderd in een "/" en dan weer een "^" en dan weer andere rare tekens
- Boven de seconden komen ook dit soort tekens in beeld
- CPU usage : min 12% - max 18% (PIII-1ghz-384mb)
- geen scheidings ":" tussen de getallen

Wel leuk zo'n bureauklok, heb ik altijd al willen hebben!
Scheelt er weer eentje kopen bij de kijkshop :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:46 schreef Bart_Banaan het volgende:

Wel leuk zo'n bureauklok, heb ik altijd al willen hebben!
Scheelt er weer eentje kopen bij de kijkshop :) :) :)
Ik bespaar jullie al van zo'n aankopen ook ;)

• die tekens vind ik heel raar ... zeker dat je nergens geen ANDER proggies meer hebt lopen ?
Kan niet direct een reden hiervoor vinden

• hoe meer updates, hoe meer CPU-load, probleem komt door de lpt-poort, kan ik opzich niet echt veel aan doen, enkel om te 500-600ms updaten ipv om de 200ms(vond ik stukken mooier)

• die scheidingstekens zijn er idd niet. komt uiteindelijk in PowerLCD (ssjjjt :P )

• EDIT
heb het proggie net ff snel aangepast en de datastroom is nu gedeelt door 5 (!!). ff iets over het hoofd gezien, echt laag is het CPU gebruik nog niet, maar lager nog lagen is heel veel code voor nodig (die weer cpu-gebruik neemt...)
Clockje v.3
(link zal niet blijven werken)

ps : site updated
LPT-poort guide door Zotty erbij
+ korte URL = http://gfxlcd.schijf.org/

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op donderdag 11 april 2002 23:22 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Ik bespaar jullie al van zo'n aankopen ook ;)
[..]

Yep, Thanks!!!

[..]
• die tekens vind ik heel raar ... zeker dat je nergens geen ANDER proggies meer hebt lopen ?
Kan niet direct een reden hiervoor vinden
[..]

D8 ik eerst ook, maar in taskmanager niks gevonden wat met LPT te maken heeft. Kan 't komen omdat BIOS nog in EPP staat?

[..]
• hoe meer updates, hoe meer CPU-load, probleem komt door de lpt-poort, kan ik opzich niet echt veel aan doen, enkel om te 500-600ms updaten ipv om de 200ms(vond ik stukken mooier)
[..]

Wie mooi wil zijn............ :)

[..]
die scheidingstekens zijn er idd niet. komt uiteindelijk in PowerLCD (ssjjjt :P )
[..]

Ik zeg niks.... en wacht geduldig af!

ps : site updated
LPT-poort guide door Zotty erbij
+ korte URL = http://gfxlcd.schijf.org/
Thnx :)

Verwijderd

/me doet nu heeeeeeel veel moeite om niet te vloeken...

Verwacht voorlopig geen software van mij, m'n computer is net gecrashed en meer dan de helft van m'n source is weg :( :( :( Gewoon WEG !!!

ruim 3 dagen werk naar de klote.... dank je wel windows :(

gdvrdmm....

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Op donderdag 11 april 2002 22:25 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Dat lege venstertje is normaal, de klok komt gewoon op je LCD
EDIT : als je een leeg venstertje ziet en GEEN kok op je LCD dan heb je volgens mij de Numbers-map niet op de juist plek(is min eerst idee).
voorbeeld:
Klokje(map)
--Test_Clock.exe
--Numbers(map)
----0.txt tot 9.txt

Die onderste error is zker niet normaal ;)
maar jammergenoeg moet ik zeggen dat ik er niets maar aan zal doen. Ales zal in PowerLCD geïntegreerd worden en dan kunnen we alle bugs/problemen vanuit 1 groot programma oplossen die uiteraard volledig herschreven is.
je leert ut nie ;)
probeer nou eens met die resource file's te gaan werken, is makkelijker, en nooit probelemen met paths!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 00:30 schreef Wiebbe het volgende:

[..]

je leert ut nie ;)
probeer nou eens met die resource file's te gaan werken, is makkelijker, en nooit probelemen met paths!
Wie zegt dat in PowerLCD geen res-files komen ?
Dit is een test versie ... het belangrijkste was erin slagen om een bmp>txt>array>LCD constructie te testen en grafische cijfers te gebruiken.

die res-files wil ik zeker gebruiken, maar eerst poging was een complete mislukking, zal nog wel info zoeken als ik het nodig heb ...

• Martkrui
Op donderdag 11 april 2002 22:05 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]
mag hier tegenwoordig NIETS meer ofzo

zullen binnen een weekje wel eens een nieuw topic openen met als naam

"Beta-Software voor Gfx LCD's(t6963c)"
Ik vind de opmerking van Bigfoot48 weinig constructief, maar er is wel een devschuur bij GoT.... Ik weet niet waar dit thuis hoort. Misschien titel laten veranderen, misschien laten moven naar dev.

• MaNDaRK
Op vrijdag 12 april 2002 08:55 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Ik vind de opmerking van Bigfoot48 weinig constructief, maar er is wel een devschuur bij GoT.... Ik weet niet waar dit thuis hoort. Misschien titel laten veranderen, misschien laten moven naar dev.
Is misschien wel een goed ID omdat dit nu alleen maar over de software gaat... want voor de hardware is er een ander topic :D

• PowerLCD is momenteel ff op een laag pitje, want ik heb net een nieuwe autow gekocht ;) dus ben nog ff wat aan het rondscheuren :D

Het is een Peugot 1.6 XS-16v Donker metalic blauw
Specs:
*D Technische gegevens
• Rijklaar gewicht: 988 kg
• Max. vermogen/omw.: 110pk(80kW)/5750
• Max. koppel/omw.: 147Nm/4000
• Topsnelheid: 196 km/u
• Gem. brandstofverbruik: 6,8 l/100 km
• Gem. brandstofverbruik: 14,7 km/l
• Emissie CO2: 161 gr/km

*D Standaard uitrusting
• 15inch Lichtmetalen velgen
• 4-regelig infodisplay
• Achterbank in twee delen (40/60) neerklapbaar
• Airbag bestuurder/passagier
• Automatische ontgrendeling portieren bij aanrijding
• Boordcomputer
• Buitentemperatuurmeter
• Centrale vergrendeling met afstandsbediening
• Elektrisch bedienbare voorportierruiten
• In hoogte verstelbare stuurkolom
• Kuipstoelen voor
• Mistlampen voor
• Olietemperatuurmeter
• Stuurbekrachtiging
• Stuurwiel met leer bekleed
• Verchroomd uitlaatstukuiteinde
• Verwarmbare buitenspiegels
• Standard 6 speakers

Sorry :) moest ff pronken! :7

• Oxi

Oxi

Op vrijdag 12 april 2002 09:39 kocht M_DaRK een nieuwe auto:

[..]
:9~

Verwijderd

Topicstarter
En nu terig ontopic ajb ;)

Zoals eerder vermeld werd ff wat midner gewerkt aan PowerLCD wegens verschiilende factoren.

Kon mezelf vandaag niet mee inhouden en hier is het eerst wat ik ingebouwd die werkelijk op het LCD komt.
alles UserInterfaces kunnen nu heel simpel geladen worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/PowerLCD_Splash.jpg

zal vandaag nog ff proberen een soort engine op te bouwen die dus op het juiste tijdstip de juiste dingen toont, dat word ff diep nadenken :)

• Raafz0r
D'r loopt nu nog een inkoop actie voor usb chips door _AscII_

Zotty heeft hiervoor een schema gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/usb2lcd-small.gif

Hiermee zou je dan je lcd op je usb poort kunnen aansluiten. Op zich een leuk idee, ware het niet dat alle software geschreven is voor lpt.

Dus kwam ik (en voor mij ook al anderen) op het volgende idee:
Ik in het hardware topic:
Tja, dan ben je vrees ik wel compleet aangewezen op je eigen programmeerkunsten, aangezien tot nu toe alles is geschreven voor LPT en niet voor USB.

Was handig geweest als er wat dll's zouden zijn/gemaakt kunnen worden die de communicatie met de LCD voor hun rekening nemen. Dan maakte het niet uit welke poort je zou gebruiken.

Misschien een idee om door te spelen naar het softwaretopic (wat ik nu dus ook doe :))
Wat denken jullie d'r van?

• ajampaniki
Ik snap het nut er niet echt van. Alle software is al voor lpt geschreven, waarom zou je het dan ineens op usb willen? Enigste reden die ik kan bedenken is dat je dan misschien een poortje vrij hebt.

• Raafz0r
Volgens zotty zou usb minder CPU usage hebben. Daarnaast heeft USB het voordeel dat ie zelf al +5V heeft, waar je ook nog weer mee kunt dimmen, dus allemaal coole toepassingen, zoals softwarematig backlight aan/uit/dimmen etc.

Daarnaast zou in een ideale situatie er een systeem ontstaan met standaard dll's voor de bepaalde controllerchips, waardoor dus software voor gfx lcd's snel compatible gemaakt kan worden met nieuwe/andere controllers, zonder dat je daarvoor de source van het desbetreffende progje nodig hebt, alleen de functies die je dll moet bieden en wat kennis over de controller.

Verwijderd

Is er ook al software beschikbaar die bijv. de score in online games bijhoudt zoals Medal of Honor en Half-life?? Zo nee, misschien id?

• Raafz0r
Ik weet wel dat er voor de alphanumeriek lcd's software was om je score te printen, met als hoofdcomponent een dll oid die de score daadwerkelijk opzocht.

Dus als deze dll ofzo weer opgezocht wordt dan kan dat uiteraard ook voor grafische lcd's gemaakt worden.

Verwijderd

Als iemand tijd/zin en kan maken, graag. Voor Medal of honor en Half-life.... Of loop ik nu iets te veruit op de zaken....
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.