Op woensdag 08 mei 2002 11:49 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Ik heb er het dubbele ook nog wel voor over, gezien de historie van Matrox, hun support, de Matroxusers community (die los staat van Matrox zelf maar toch veel toevoegt) en gewoon het feit dat Matrox een bedrijf is dat al stukken ouder is dan bijv wijlen 3dfx. Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan.
Ik kan niet zeggen dat ik een Matrox-fan ben, kheb er dan ook nooit een gehad. Ik wil hier ff op reageren, maar niet als flame bedoeld, maar gewoon serieus.
1: Er wordt gezegd (in een andere post) dat als de kaart verouderd is, Matrox al weer klaar staat met een nieuwe. Maar nVidia doet dat toch ook?, die heeft zelfs al een nieuwe klaar staan, als ie zelfs nog helemaal niet verouderd is.
2: " Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan."
Matrox was al bijna failliet gegaan, doordat nVidia ze weg probeerde te concurreren en aangezien nVidia de marktleider van 3dgaming op dit moment is, denk ik dat eerder het omgekeerde zou kunnnen gebeuren.
Als het echt zo is dat je 3 jaar met de kaart kan doen (wat voor mij zo ontzettend moeilijk is om te bevatten, wegens gebrek aan nieuwe features, dx10, nieuwe technieken, noem maar op), is het idd wel cool. Maar Matrox weet op deze manier waarschijnlijk niet een gigantisch marktaandeel te veroveren (op de 3dgaming).
De 2D van de matrox zal wel weer geinig worden, maar ik snap niet dat je als je een g500 hebt en er wordt al beweerd dat het 2d beeld geweldig is, waarom zou je dan een nieuwere kaart willen

. Ik bedoel, Matrox-fans hebben die kaarten indertijd gekocht, voor hun 2d-kwaliteit. Er wordt geclaimd dat het zowat niet mooier kan.
Wat ik dus denk, is dat Matrox vlak na het uitbrengen van de kaart, zeer veel 3dgaming (en eventueel cad-users) zal winnen, maar die na verloop van tijd weer verliest, door het gebrek aan features, dx versies enz...
Als iemand het hier met mij beslist niet overeens is, zeg het me dan, want ik vind het opzich wel leuk om hier over te discussieren (draag aub argumenten aan)...