Parhelia is coming! (en Nvidia heeft een probleem)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Op woensdag 08 mei 2002 16:52 schreef Homedisc het volgende:
Hopelijk word die Matrox kaart wel een beetje betaalbaar, wilde namelijk al een poosje de nieuwe Gf 4400 of de 4600 gaan halen, maarja als deze kaart idd zo gruwelijk is als dat de geruchten zijn, nou dan wacht ik nog wel eventjes :)
Ook al zou die matrox de snelheid hebben van een g4 4200 of net de 4400 dan zal ik toch voor de matrox gaan.
Heb nog nooit een matrox kaart gehad maar de verhalen over matrox zijn altijd erg positief.
Pfoe, was het maar al 14mei dan kan ik een beslissing gaan maken :)
het kan ook zijn dat 14 mei alleen de chip aangekondigd wordt, en later pas de kaarten. dit hebben ze in het verleden ook al eerder gedaan. Maar... ik ga er wel vanuit dat ze inderdaad ineens alle info vrijgeven.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan krijg je straks dat je net aageschafte megadeluxe highend processor met highend geheugen de bottleneck gaat worden in de snelheid van de videokaart :P

"Optimal System Requirements"
Pentium 4Ghz Processor or AMD Hammer 3.5Ghz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:46
Op woensdag 08 mei 2002 17:09 schreef Gordijnstok het volgende:
En dan krijg je straks dat je net aageschafte megadeluxe highend processor met highend geheugen de bottleneck gaat worden in de snelheid van de videokaart :P

"Optimal System Requirements"
Pentium 4Ghz Processor or AMD Hammer 3.5Ghz :+
Haig poste @ matrox forum dat minimum ongeveer een Pentium III 600mhz zou zijn... om dat ding beetje werkend te krijgen dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
snap niet dat jullie het al die tijd over lucht kunnen hebben.. Ik zit er ook op te wachten, en dan maar is kijken ofdat ik een matrox of een gf4 koop.. Maareuh dit gaat toch nergens over?? :?

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 08 mei 2002 17:34 schreef Joep het volgende:
snap niet dat jullie het al die tijd over lucht kunnen hebben.. Ik zit er ook op te wachten, en dan maar is kijken ofdat ik een matrox of een gf4 koop.. Maareuh dit gaat toch nergens over?? :?
Ik kan je verzekeren dat wat ik heb gezien van de Parhelia geen lucht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op woensdag 08 mei 2002 17:40 schreef Daniel het volgende:

[..]

dat meen je toch @#$#@$ niet zeg he!
zeker ook z'n leuke NDA getekend :D
naja... ik heb al 2 1/2 jaar gew8 die paar dagen kunnen er ook nog wel bij :)

tree suns = 3 varianten van de kaart.. of toch echt Triplehead.. ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 16:33

[..]

Ik begrijp dat iedereen met dit icoontje ietsje meer weet dan wij? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/icoontje.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 20:36
Nou post is dan wat meer als lucht.. Want heb tot nu toe nog niks boeiends gezien..

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 19:16 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik begrijp dat iedereen met dit icoontje ietsje meer weet dan wij? :P

[afbeelding]
die icon kwam Haig mee aanzetten op het matrox tech forum... genaamd "time_to_eat_hat.gif" :)

Nog mensen nodig in de crew daniel? Ik wil ook een NDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34

[..]

NDA daniel, kijk uit wat je zegt, matrox is hier ERG strikt op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 19:53 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum8/HTML/001109.html

valt wel mee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op woensdag 08 mei 2002 19:53 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ja hoor :D alsof hij nu wat gezegd heeft wat nog niet bekend was gemaakt door matrox zelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 11:49 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik heb er het dubbele ook nog wel voor over, gezien de historie van Matrox, hun support, de Matroxusers community (die los staat van Matrox zelf maar toch veel toevoegt) en gewoon het feit dat Matrox een bedrijf is dat al stukken ouder is dan bijv wijlen 3dfx. Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan.
Ik kan niet zeggen dat ik een Matrox-fan ben, kheb er dan ook nooit een gehad. Ik wil hier ff op reageren, maar niet als flame bedoeld, maar gewoon serieus.

1: Er wordt gezegd (in een andere post) dat als de kaart verouderd is, Matrox al weer klaar staat met een nieuwe. Maar nVidia doet dat toch ook?, die heeft zelfs al een nieuwe klaar staan, als ie zelfs nog helemaal niet verouderd is.

2: " Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan."

Matrox was al bijna failliet gegaan, doordat nVidia ze weg probeerde te concurreren en aangezien nVidia de marktleider van 3dgaming op dit moment is, denk ik dat eerder het omgekeerde zou kunnnen gebeuren.

Als het echt zo is dat je 3 jaar met de kaart kan doen (wat voor mij zo ontzettend moeilijk is om te bevatten, wegens gebrek aan nieuwe features, dx10, nieuwe technieken, noem maar op), is het idd wel cool. Maar Matrox weet op deze manier waarschijnlijk niet een gigantisch marktaandeel te veroveren (op de 3dgaming).

De 2D van de matrox zal wel weer geinig worden, maar ik snap niet dat je als je een g500 hebt en er wordt al beweerd dat het 2d beeld geweldig is, waarom zou je dan een nieuwere kaart willen :?. Ik bedoel, Matrox-fans hebben die kaarten indertijd gekocht, voor hun 2d-kwaliteit. Er wordt geclaimd dat het zowat niet mooier kan.

Wat ik dus denk, is dat Matrox vlak na het uitbrengen van de kaart, zeer veel 3dgaming (en eventueel cad-users) zal winnen, maar die na verloop van tijd weer verliest, door het gebrek aan features, dx versies enz...
Als iemand het hier met mij beslist niet overeens is, zeg het me dan, want ik vind het opzich wel leuk om hier over te discussieren (draag aub argumenten aan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zal eens even m'n NDA-formuliertje bekijken en kijken wat ik wel en niet mag vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:17 schreef Daniel het volgende:
Ik zal eens even m'n NDA-formuliertje bekijken en kijken wat ik wel en niet mag vertellen :)
45 minuten later... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 08 mei 2002 20:42 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

45 minuten later... :z
Moest nog ff eten :)
Anyway, ik mag niks loslaten. Eigenlijk mag ik niet eens zeggen dat we een NDA hebben :P
Maar goed...het meeste dat aan geruchten bekend is klopt. Het ding moet gaan concurreren met de GF4 Ti4600, dus de prijzen zullen zich ook op dat niveau bevinden. En Quake III op drie schermen roelt bijzonder hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 21:00 schreef Daniel het volgende:

[..]

Anyway, ik mag niks loslaten. Eigenlijk mag ik niet eens zeggen dat we een NDA hebben :P
Maar goed...het meeste dat aan geruchten bekend is klopt. Het ding moet gaan concurreren met de GF4 Ti4600, dus de prijzen zullen zich ook op dat niveau bevinden. En Quake III op drie schermen roelt bijzonder hard :)
Alhoewel je niets mag loslaten en aangezien de memory bandwith problemen voor even opgelost zouden zijn. Hoe zit het met FSAA -> een vraag :" Vloeiend: JA/NEE". Verder geen details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja
Waarom: omdat Matrox heel slim is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 20:16 schreef DumphuiZ het volgende:

Ik kan niet zeggen dat ik een Matrox-fan ben, kheb er dan ook nooit een gehad. Ik wil hier ff op reageren, maar niet als flame bedoeld, maar gewoon serieus.

1: Er wordt gezegd (in een andere post) dat als de kaart verouderd is, Matrox al weer klaar staat met een nieuwe. Maar nVidia doet dat toch ook?, die heeft zelfs al een nieuwe klaar staan, als ie zelfs nog helemaal niet verouderd is.
Het probleem is dat nVidia gewoon bezig is met flink geld verdienen, terwijl Matrox daar heel andere tegenaan kijkt. De reden waarom Matrox niet elke 6 maanden een sneller produkt op de markt zet is omdat ze hun produkt een lange levensduur willen garanderen, en dus niet meteen een iets nieuwere kaart op de markt zetten en daarmee meteen de laatste generatie waardeloos te maken.
2: " Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan."

Matrox was al bijna failliet gegaan, doordat nVidia ze weg probeerde te concurreren en aangezien nVidia de marktleider van 3dgaming op dit moment is, denk ik dat eerder het omgekeerde zou kunnnen gebeuren.
Niemand weet hoe het met Matrox ervoor staat behalve de bezitters, Matrox is namelijk een familiebedrijf, daarmee hebben ze ook geen veplichtingen om elk kwartaal verslag te doen enzo.
Als het echt zo is dat je 3 jaar met de kaart kan doen (wat voor mij zo ontzettend moeilijk is om te bevatten, wegens gebrek aan nieuwe features, dx10, nieuwe technieken, noem maar op), is het idd wel cool. Maar Matrox weet op deze manier waarschijnlijk niet een gigantisch marktaandeel te veroveren (op de 3dgaming).
Er zijn weinig mensen die elk half jaar hetnieuwste van het nieuwste kopen. Als Matrox een produkt neerzet wat kwalitatief gewoon vooruitstrevend is en de gebruikers tevreden stelt dan zie ik niet waarom veel mensen zo'n kaart niet minstens anderhalf jaar houden.
De 2D van de matrox zal wel weer geinig worden, maar ik snap niet dat je als je een g500 hebt en er wordt al beweerd dat het 2d beeld geweldig is, waarom zou je dan een nieuwere kaart willen :?. Ik bedoel, Matrox-fans hebben die kaarten indertijd gekocht, voor hun 2d-kwaliteit. Er wordt geclaimd dat het zowat niet mooier kan.
Triplehead, en betere 3D kwaliteiten zijn de grootste pluspunten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 21:08 schreef Daniel het volgende:
Ja
Leuk :P, misschien wordt het wel een leuke upgrade voor mijn ti-4200 >:)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 21:08 schreef Daniel het volgende:
Ja
Maargoed dat er weinig mensen van de Matrox politie Nederlands kunnen...

En het feit dat Matrox heel slim is dat mag je nu gaan uitleggen! :)

________
1600x1200@40bit 60+fps en 16xFSAA, 64tap anisotropic filtering, trilinear buffering... *wordt wakker*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 21:09 schreef P5ycho het volgende:

[..]
Niemand weet hoe het met Matrox ervoor staat behalve de bezitters, Matrox is namelijk een familiebedrijf, daarmee hebben ze ook geen veplichtingen om elk kwartaal verslag te doen enzo.
Ze mogen van mij wel een nuts-bedrijf worden, als ze toch niet om marktaandeel gaan :P... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 21:14 schreef DumphuiZ het volgende:

Ze mogen van mij wel een nuts-bedrijf worden, als ze toch niet om marktaandeel gaan :P... :+
Ze hebben ook een verantwoordelijkheid tegenover de consument, en gelukkig laten ze merken dat ze daar ook om geven. Natuurlijk willen ze marktaandeel, ze zitten er niet voor de lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop echt dat Matrox nu geen grapjes maakt, dan krijgen we straks een lekkere concurrentie tussen de r300, de omen en de parhelia (en misschien nog wat sis gevallen of andere zooi -> Bitboys >:)), aangezien alledrie de kaarten veelbelovend zouden worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op donderdag 07 maart 2002 11:48 schreef obsidian het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik bedoel de 3D (gaming) markt. Vergeten erbij te zeggen. :)

En op dat vlak hebben ze nog nooit een topprodukt gehad. Of de kaart was top en de drivers waren bud, of de kaart zelf was al bud.

en weer op 3D performance gebied dan he
De G200 was indertijd bijna even snel als de voodoo2, maar het beeld was vele malen mooier....zo slecht was dat nog niet...
Met de komst van de TNT family ging het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 21:22 schreef DumphuiZ het volgende:
ik hoop echt dat Matrox nu geen grapjes maakt, dan krijgen we straks een lekkere concurrentie tussen de r300, de omen en de parhelia (en misschien nog wat sis gevallen of andere zooi -> Bitboys >:)), aangezien alledrie de kaarten veelbelovend zouden worden :P.
Ze hebben al aangekondigd 14 mei iets nieuws te tonen, beetje laat om nu nog terug te krabbelen. Bovendien is iedereen die nu nog steeds een G550 oid verwacht gewoon blind of wil het niet zien imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Waarom zegt iedereen dat Matrox nu Bitboys tech voorbij streeft? Die hoge bandbreedte is naar mijn inzicht het resultaat van een 256 bit geheugen bus, ik hoop dat ze er dan een leuke geheugen controller opzetten om het efficient te gebruiken anders verspil je een hele hoop bandbreedte aan kleine stukjes data die toch de hele bus vullen.

Maar als het inderdaad 256 bit is denk ik dat ze hoger hadden kunnen gaan en dat die bandbreedte nog redelijk tegen valt als het 256 bit is.

Maar ik ben nog lang niet toe aan een nieuw kaartje dus zal deze ook niet kopen, maar als ik lees dat iemand hier 800 euro voor over heeft dan vraag ik me serieus af wat voor leven je hebt, want dat is gewoon ziek, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wel een beetje wazig antwoord van matrox in die mail trouwens: we knuppelen de prijs niet neer in de FPS oorlog dus ben je verzekerd vane en waardevast product, beetje raar antwoord vind ik dat.

edit:

In het concurentie plaatje wil ik graag 3dlabs nog ff toevoegen dus:

ATi
nVidia
3Dlabs
Matrox
SiS
S3 (mits ze echt nog bezig zijn met die zooi uit het nieuws van een tijd terug)

hoop het wel, want concurrenties goed voor iedereen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs voor de bedrijven onderling ;) (is technisch gezien zo, over economisch zal ik het ff niet hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
All I can say is that you'll have to save up more than the GF4 4400.
Allow me to be in sales mode for this :) Remember that we do not depreciate the value of our own products every six months just becuase of more frame rates. Hence, your value with our card will go alot longer. :)

Regards,

Haig
Hij zegt dus dat Matrox niet zijn eigen kaarten flink in waarde wil laten dalen elke 6 maanden door een iets beter produkt zijn plaats in te laten nemen. Daardoor is je kaart inderdaad stukken waardevaster.

256bit bussen zijn tot nu toe alleen toegepast op pro kaarten zoals de FireGL series nu in het bezit van ATI. je moet er rekening mee houden dat het aantal geheugenbanen verdubbeld is tegenover de andere designs op de markt, dit maakt het ontwerpen en fabriceren van de kaart een stuk complexer. Het zou gewoonweg dom zijn als Matrox de bus niet zou opdelen in 4x64bit oid, das is inderdaad zonde.

[edit] Mijn leven is verder prima hoor, ik mag dan wel P5ycho heten maar ziek ben ik niet voor zover ik weet. Ik koop gewoon liever 1x een kaart van 800 euro in de 3 jaar dan 3 jaar een kaart van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
ik mag toch hopen dat het 64mb model goedkoper is dan een gf4400 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Dat gaat dus een dure grap worden.... Wel, Matrox kennende hebben we nog wel even ;( (de G400 liet destijds ook al zo lang op zich wachten). Het enige waar ik mee zit is of Matrox' nieuwe boreling zonder problemen op m'n Tyan gaat werken; de Tiger MP is een klein beetje picky wat grafische kaarten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

voor Abandon
It will physically fit into a 2x slot. Electrically, we haven't determined if we will support it or not becuase we would like to have it working on a 2x.4x.8x system.
Pegasus - Our drivers won't block any installation based on the motherboard. I don't know to what extent a lower cpu will affect performance.

laatste update van Haig
Hah, so it is a gaming card
It's much more than a gaming card

So does "Matrox does not benchmark or disclose clockspeeds" still apply ?

Regarding clock speeds, yes it still applies.

When it comes to benchmarks, we allways put them up on our site as long as the card is targetted towards gamers.

The only benchmark disclaimer we have is for me and my guys becuase majority of people still don't understand why benchmarks vary from system to system. This is why I don't intend to spend manpower on benchmark related questions unless I see there is a recent flock of posts regarding low scores on various systems with a newly released driver.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/2531/intro1.gif/

------------------
Haig
Matrox Graphics
Technical Support Manager
ps: psycho ff geleend, ok? :)
edit: mag ik jullie ook op dit [topic=480041/1]
wijzen? (onderaan benches van de Xabre)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 22:03 schreef Spice het volgende:
So does "Matrox does not benchmark or disclose clockspeeds" still apply ?

Regarding clock speeds, yes it still applies.
Geen ramp, ik hoop dat MGAtweak weer uit zijn schijndood gaat opstaan :)
ps: psycho ff geleend, ok? :)
prima joh! intro2.gif is de inverted versie btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 21:23 schreef likkie het volgende:

[..]

Met de komst van de TNT family ging het mis...
Hoezo ging het mis..? :?
Je had toen de G400(Max) toch?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
waarom zou iemand ziek zijn als hij veel geld voor een kaart neerlegd?
misschien dat jij enkel games speelt op je pc, maar anderen gebruiken die bijvoorbeeld ook voor andere dingen
ik erger mij dus te pletter aan de TRAGE 2D performance van mijn gf2 :( matrox vond ik geen optie door de trage 3D (speel nogal veel games) en ik was tot voor kort nogal vastbesloten een radeon8500 te kopen, nu w8 ik uiteraard aangezien ik mijn oude matrox (oude pc) altijd zeer goed vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 08 mei 2002 21:00 schreef Daniel het volgende:

[..]

AARRGGHH, jullie vinden martelen wel fijn he door zulke teksten door te laten sijpelen :P
Maar aan de andere kant heb ik zo het idee dat jullie een Preview soon op T.net gaan zetten omdat jullie al info hebben die nog niet beschikbaar is voor de "normale" compu/tweak sites.
Oh YeAH baby make it happen, say that it's true :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Afbeeldingslocatie: http://chr79.free.fr/decompte.php

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hmm dan nog, als er 6 maanden later een snellere kaart uit komt van een ander bedrijf/of matrox die sneller is, dan hoeft dat toch niet te betekenen dat je die kaart MOET kopen, ik denk niet dat je daardoor er van uit mag gaan dat hij waarde vaster is.

Maarja dat is maar net hoe je het bekijkt, inderdaad zal Matrox niet met prijzen gaan stunten om de nieuwe kaart niet uit de markt te prijzen, maar in verhouding tot andere kaarten zal hij wel in waarde dalen voor wederverkoop

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de features en dx 10? Hoe kan een kaart het nu 3 jaar uithouden :? (voor gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 23:06 schreef DumphuiZ het volgende:
Hoe zit het nu met de features en dx 10? Hoe kan een kaart het nu 3 jaar uithouden :? (voor gaming)
de G400 was directx6 geloof ik, en die doet het ook nog steeds. hij support gewoon de nieuwe features niet. Zo gaat dat straks ook met de Parhelia. Kijk bijvoorbeeld naar de introductie van hardware T&L. Het komt uit, een jaar later komen de eerste games uit met optionele support, nog een jaar later is het redelijk standaard, en nog een jaar later is het verplicht (waarschijnlijk zijn UT2003 en Doom3 de eerste van deze generatie?). Op dat moment zitten we weer met z'n allen te wachten op een nieuwe release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wat ruim positief ingeschat vind ik :P. Twee jaar, daarna ben je de lul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoe lang duurt het dan voordat die uitkomt ?? :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
14 Mei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik w8 nog tot 14 mei, dan beslis ik of het w88 op de nieuwe matrox de moeite loont, zoniet koop ik een hercules fdx 8500, mijn oude radeonI is stuk en er moet een nieuwe 3dkaart in, dus als ze op 14 mei officiële specs vrijgeven en de introductie van de kaart in de EU duurt nog 3 maand is het imho wel veels te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op woensdag 08 mei 2002 23:06 schreef DumphuiZ het volgende:
Een kaart kan het heel makkelijk 3 jaar uithouden hoor.
Ik heb bijv een jaar geleden mijn G400MAX vervangen voor een GF3 (puur gedaan vanwege 1 game trouwens: Tribes2).

Ik heb nog steeds geen enkele game gezien waar mijn huidige gf3 moeite mee heeft en ik verwacht ook niet dat ik zo'n game tegen zal komen het komende jaar. Gamedevelopers lopen wat dat betreft meestal RUIM achter limieten van grafische kaarten aan (een beetje game is 1 a 2 jaar in ontwikkeling.)

Toch bestel ik meteen een parhelia. Waarom? Niet eens om de performance, maar meer om de kwaliteit van Matrox. Matrox biedt nu eenmaal de beste dualhead (soon to be triplehead :) ), 2d beeldkwaliteit, 3d beeldkwaliteit en goede drivers.

En als de geruchten waar zijn en de Parhelia biedt dubbele performance van een GF4 dan zal hij zelfs langer dan 3 jaar in mijn systeem kunnen blijven zitten.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 00:05 schreef Danfoss het volgende:

[..]
Toch bestel ik meteen een parhelia.
Inkoopactie? >:) 8-)

* Scipionyx heeft een G400MAX in z'n systeem zitten (al zo'n 3 á 4 jaar..) En kan niet wachten om ook zsm zijn Parhelia te halen.. :9

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

* bwt heeft vorig jaar zijn BX mobo opgeblazen (voeding die een beetje overspanning gaf) tezamen met alle andere onderdelen. De G400max, die heb ik gelijk gekocht toen ie uitkwam, heeft dat niet overleefd.
Sindsdien moet ik het doen met een nieuwe pc >:) en met een GeForce3. De TV-out (DVD weergave) van de GF kan bij lange na niet tippen aan de kwaliteit van de G400max :( . TV-tool kan een hoop maar niet alles.
BWT zal zeker benieuwd zijn naar de prijs die hij neer zal gaan leggen voor de nieuwe matrox.
Lang leve de CreditCard.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 09 mei 2002 00:22 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Inkoopactie? >:) 8-)

* Scipionyx heeft een G400MAX in z'n systeem zitten (al zo'n 3 á 4 jaar..) En kan niet wachten om ook zsm zijn Parhelia te halen.. :9
3 jaar dus maximaal :)
enne... mijn creditcard heeft een 1000 euro limiet, dus geen inkoopactie van mij. is ook niet te doen als je het mij vraagt met zulke dure dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 07:36

admiral866

The King Personality Disorder

uhm ik wil niet flamend overkomen ofzo, maar mijn GF DDR 32mb van bijna 2 jaar voor ook 600 gulden, doet het ook nog hoor :P
ok is minder lang dan 2 en een half, maar mijne is ook nog sneller, hehe

Ik wil iig even zeggen dat Nvidia niet een zo veel verschilt met matrox dan. Alleen dat er idd hun kaarten in een rap tempo worden gereleased, en dus ook relatief minder performance winst per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

boompje in je tuin???? >:)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
stekkie hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 08 mei 2002 21:11 schreef P5ycho het volgende:

En het feit dat Matrox heel slim is dat mag je nu gaan uitleggen! :)
FF kijken...hoe verpak ik dat tactisch :)
Je weet da FSAA dient voor het wegwerken van kartelrandjes. Juist...de randjes...eigenlijk is het AA-en van het hele beeld overbodig. Integendeel zelfs...het gaat ten koste van de scherpte. Hoe kun je dus 16x FSAA halen zonder dat de framerates down the drain gaan...door alleen de randen te pakken :)
1600x1200@40bit 60+fps en 16xFSAA, 64tap anisotropic filtering, trilinear buffering... *wordt wakker*
Tja...ik heb geen benchmarks kunnen doen, en het ging natuurlijk om beta-hardware met beta-drivers (lekker instabiel :)) dus in hoeverre dit haalbaar is met een Parhelia weet ik niet. Je kan een heel eind komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
omg Daniel je bent een schat :*

dus eigenlijk doen ze aan 16x edge antialiasing, werd tijd dat iemand daar mee kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
kheb in me oud PIII750 ook nog en matrox G400, en als ik de demo bekijk die dr bij zat dan was die errug goed voor z'n tijd. Maar nu loopt Matrox toch wel wat achter op 3D gebied, het is echt tijd dat er nu een 3D monster aan komt. En als k naar de specs kjk kan ik niet wachten tot ik de eerste resultaten zie >:)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je bent idd een schat Daniel, nu wacht ik zeker op dit beest (ut2 op 1280*1024*32bbp*64aniso*8xaa ofzo :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Wat 'n gedoe voor die kartelrandjes weg te werken pak gewoon 'n hoge resolutie dan moetje 'n met 'n loep gamen om de kartel randjes te zien.

of pas je de lichste AA methode toe bij 1600x1200x32 en 80 FPS

Voor game Play heb je op de eerste plaats voldoende FPS nodig afhankelijk ook van game genre bij een optimale resolutie

AA is meer game 3D polish wat leuk is als je heel veel FPS haalt en de Frame hit de Gameplay niet dwars zit of de gewenste resolutie.

Misschien handig voor in een RPG met statische scene momenten waar FPS niet belangrijk is maar voor 3D First person shooters heb je geen tijd om naar detail polish te kijken daar is de Actie te snel voor.

Het is meer 'n luxe optie en in high resolutie vaak overbodig.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn monitor is brak, dus ik game meestal op 800x600 en dan is FSAA echt welkom hoor. Vroeger heb ik met mijn kaart op 800x600 (3200x2400) met 16x (4x4)gespeeld en dat zag er zo ontzettend mooi uit, dat het wel op een reso van 1600x1200 bleek te zijn, maar dan nog mooier (ietsjes vager alleen >:)). Met GTU tweak krijg ik die 16x helaas niet meer aan :(...

Maar als jij als medewerker van Matrox inc. beweert dat de FSAA alleen op kartelrandjes van toepassing is, hoe is dat dan mogelijk zonder speciale implentatie bij een spel :???
The point of view verandert immers constant.

Of Matrox is sneaky en zegt alleen te FSAA'en op de randen van de polygonen en niet meer het gehele vlak (alleen de connecties tussen de vertices dus). Maar als je op deze manier FSAA't, dan vergroot je de reso niet meer (dat kan immers niet meer), dus een term als 16x valt dan ook weg.

Het idee klinkt een beetje als truform, dat maakt in sommige gevallen een model ook veel mooier (truform geeft het model gewoon meer poly's :P), maar in andere voorbeelden wordt het spel verkracht (zie maar CS en de wapens >:)).

Deze manier van FSAA klinkt dus wel geinig, maar het zal alleen een succes worden, als het geen complicaties geeft en het NIET door programmeurs in spellen moet worden ingebouwd, want vaak doen zij dat niet...

/me is een beetje bang dat alles ietwat overdreven wordt.
/me wil eerst benchmarks zien, voordat hij met zijn eigenwijze hoofd dit zomaar kan geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Wie weet wordt wel gewoon de classic fsaa gebruikt, geen afgeslankte vorm of iets anders, om de performace hoog te houden heeft de matrox misschien wel tile based rendering net zoals op de kyro II, dus alleen gerenderd wat zichtbaar is op dat moment, en dus ook alleen fsaa op hetgeen dat zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 09 mei 2002 16:27 schreef corpseflayer het volgende:
Wie weet wordt wel gewoon de classic fsaa gebruikt, geen afgeslankte vorm of iets anders, om de performace hoog te houden heeft de matrox misschien wel tile based rendering net zoals op de kyro II, dus alleen gerenderd wat zichtbaar is op dat moment, en dus ook alleen fsaa op hetgeen dat zichtbaar is?
fsaa is altijd uitgevoerd op het renderresultaat voor zover ik weet. Ik heb een vraag open staan bij Haig of er toevallig geen edge AA gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Jah het renderresultaat, maar als alles wat zich voor de speler bevindt gerenderd wordt (dus alles, door de muren ect, die eigenlijk je view blocken) dan heb je toch veel BB en gpu kracht verspild door inefficiënt te renderen en te aa'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 09 mei 2002 16:52 schreef corpseflayer het volgende:
Jah het renderresultaat, maar als alles wat zich voor de speler bevindt gerenderd wordt (dus alles, door de muren ect, die eigenlijk je view blocken) dan heb je toch veel BB en gpu kracht verspild door inefficiënt te renderen en te aa'en.
nee, het eindresultaat (de 2d frame die naar de monitor verzonden gaat worden als het ware) die wordt geAA'ed... niet de hele scene en alles wat wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Klinkt erg goed, maar bij edge aa (lijkt wel vergelijkbaar zoals tilebased renderending de overdraw reduceerd ;) )betekend dat er soms scenes zijn, met veel smalle textures, bv. bomen of rasters, je hiermee wat minder effecient bezig bent, maar in het gros van de situaties zal het wel veel winst opleveren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
volgens een draad op matroxusers.com wordt het inderdaad een combinatie van FSAA en EdgeAA... maar niks is zeker 14 mei 15:00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 15-09 16:48
is dat de datum waarop ze aankondigen?
hoelang duurt het dan nog tot de eerste preview, ik bedoel de eerste benches? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 18:09 schreef mad_dog het volgende:
is dat de datum waarop ze aankondigen?
hoelang duurt het dan nog tot de eerste preview, ik bedoel de eerste benches? :9~
Volgens "Haig, Matrox Graphics Technical Support Manager"
I don't think there will be reviews on launch date. Probably a few days after it.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 15-09 16:48
ah.....das mooi, das al best wel snel
(veel te snel--->te weinig geld, ben ik van overtuigd :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 18:32 schreef mad_dog het volgende:
ah.....das mooi, das al best wel snel
(veel te snel--->te weinig geld, ben ik van overtuigd :'( )
Te weinig geld?? Hehe.. ik heb teveel geld!!
Genoeg om Parhelia tot het uiterste te blazen! :9 >:)

Eind juni koop ik een nieuw systeem. Zou een PIV 2Ghz met 512MB pc2100 DDR genoeg zijn? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Op donderdag 09 mei 2002 14:26 schreef DumphuiZ het volgende:
Mijn monitor is brak, dus ik game meestal op 800x600 en dan is FSAA echt welkom hoor. Vroeger heb ik met mijn kaart op 800x600 (3200x2400) met 16x (4x4)gespeeld en dat zag er zo ontzettend mooi uit, dat het wel op een reso van 1600x1200 bleek te zijn, maar dan nog mooier (ietsjes vager alleen >:)). Met GTU tweak krijg ik die 16x helaas niet meer aan :(...
Dan lijkt mij een monitor upgrade wel op zijn plaats voordat je er 'n peperdure Matrox G1000 ofzo er aan hangt

Is net zoiets als 'n Ferrarie op fietse bandjes.

En je doet dan matrox 2d te kort maar ja je hebt 'n GForce kan me die LG prul 17" dus wel begrijpen.

Heb hier ADI 17" prul en 'n 19" Philips trinitron Pro shermpje wat een hemels breed verschil.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 09 mei 2002 11:49 schreef P5ycho het volgende:
http://www.massmultiples.com/mass_multiples/c3h18_horizontal.htm
+
Parhelia
:)
OMG die monitor is mega bruut :D~ :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
so how many products will be announced, or just one ?

None. We're only announcing the chip spec.
Shit :(

Nog een paar weken wachten na de chip spec release voor de echte kaarten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op donderdag 09 mei 2002 21:14 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Shit :(

Nog een paar weken wachten na de chip spec release voor de echte kaarten dus...
Hmmm, maar waarom zou Matrox alleen de chip presenteren? Er zijn geen derden die 'm afnemen, alleen Matrox maakt er kaarten omheen... Nâh, ik wacht al zo lang op een snelle Matrox G400 opvolger dat dit er nog wel bij kan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zo het verschrikkelijk zonde vinden als er alleen edge aa is, ik vind het namelijk een van de meest mooie punten van mn Radeon 8500 dat hij ook textures aa't dat ziet er echt goed uit, en dan haal de er bijna gratis Aniso-filtering overheen en is het ook gewoon scherp.

Edge AA is een beetje jammer, maar wel efficiënt, de Radeon 8500 is niet zo super snel in aa omdat hij alles aa't dus ook textures enzo, edge aa is trouwens niet nieuw voor de mensen die dat dachten, dat doet nvidia ook tegenwoordig, althans ze kunnen het.

maar veel boven de 1600x1200 wordt denk ik zinloos om de resolutie te verhogen voor spellen, want big screen monitors zullen er niet verschijnen vermoed ik, wordt onhandig.

Wordt tijd dat ze een dedicated aa chippie maken ofzo, die alles aa't ook de textures, maar met ingebouwde filters zodat het goed scherp blijft, en omdat het dedicated is een stuk sneller, een leuke 8x FSAA of 1600x1200 is zat! mits goed toegepast.

16x is leuk maar nutteloos, op de radeon 8500 kan je ook 6x FSAA doen, maar al deed je dat alleen op de randtjes het wordt dramatisch traag en je hebt een gigantische buffer nodig voor de hogere reso's

Zal dus wel een professinole aa wezen die 16x die verder vrij nutteloos voor games is, of niet?

edit:

http://www.massmultiples.com/mass_multiples/c4q15_quad.htm

das ook wel vet, alleen zou je ze anders neer moeten kunnen zetten, maar helaas zitten ze zo vast :'(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met tvout en matrox? Ik heb al sinds de g200 geen matrox meer gehad eigenlijk. Wat ik bedoel is kan je bij matrox 2 schermen gebruiken plus tvout? Ala nvidia en ati dus eigenlijk. Mij lijkt het ontzettend onhandig als je tvout wil gebruiken dat je dan eerst je andere monitor er af moet halen bijvoorbeeld =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 09 mei 2002 21:47 schreef BzrK het volgende:
hoe zit het eigenlijk met tvout en matrox? Ik heb al sinds de g200 geen matrox meer gehad eigenlijk. Wat ik bedoel is kan je bij matrox 2 schermen gebruiken plus tvout? Ala nvidia en ati dus eigenlijk. Mij lijkt het ontzettend onhandig als je tvout wil gebruiken dat je dan eerst je andere monitor er af moet halen bijvoorbeeld =/
tot nu toe is het wel zo, maar met de triplehead van de parhelia niet meer waarschijnlijk.
ik vind het namelijk een van de meest mooie punten van mn Radeon 8500 dat hij ook textures aa't dat ziet er echt goed uit,
textures AAen is compleet nutteloos, aangezien het resultaat altijd minder scherp is dan het origineel? beetje klok en klepel verhaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik hebt het al op matrox forum gedumped....

Hopelijk is dit de hele hype waard =]

Ik zou graag weer een matrox hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dan heb je nog nooit een goede demo er van gezien denk ik, er zijn zat textures die een schuinstreepje bevatten die hoognodig wat texture aa kunnen gebruiken, zoals counter-strike, als je daar dan anisotropische filtering overheen haalt zie jij echt geen wazig effect, en wel dat het aa is.

Vraag maar eens rond of texture aa nuttig is, en aan gezien er nog zat spellen zijn met lage reso textures is dat zeker wel het geval, als je het maar goed doet.

En als je alle revieuws gekijkt dat zie je dat de methode van ATi vrijwel NIET onscherp wordt, en dus met een lage anisotropische filtering een zelfde scherpte zonder aa te bewerk stelligen, door die nog eens te verhogen kan je dan heel mooie plaatjes te zien krijgen.

Texture aa is dus niet alleen maar een blur, zolang je het maar goed toepast.

Nog iets wat me op valt is dat Smoothvision (aa van ATi er in beweging veel beter uit ziet dan statisch, dus screenshots laten meestal een plaatje zien met karteltjes, terwijl je dat tijdens het spelen niet ziet.

Dat ff tussendoor.

Maar Texture aa is dus iets heel moois, althans dat vind ik, zouden de consument de keuze moeten geven.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
dat is texture filtering waar je het nu over hebt, anisotropic is daar een vorm van. antialiasing dient er puur voor om het 'ladder effect' bij schuine strepen weg te werken. dat staat compleet los van texture filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Is ie nu echte tile based rendering capable?, zoals bij de kyro II?, staat daar eigenlijk iets van in bij de onofficiële specs? Een kyro II haalt evenveel snelheid als een gf2pro met een xp2000+, en dat terwijl de gf 200Mhz DDR heeft (400Mhz) en de kyro II 183Mhz SDR (denk ik), dus met een bandbreedte van 22,4GB/s en tile based rendering zou deze kaart de gf4 gewoon verpletteren, waarschijnlijk daarom dat nvidia snel begonnen is met de omen :D , al bij al zei John Carmack toch "Matrox have solved the memory bandwide problem" dus het zal wel echt stoere performance zijn als JC dit zegt, verrot NOG 4 lange dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Laatst online: 06-01 12:15
Ik vind die bi-Duron op die site wel leuk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
The prices are on their side raised enough, but the version ' It (for Light) will be placed opposite GeForce4 Ti 4600 whereas versions ' Me (for Middle) and ' H' (for High) will clearly not have competition.
Dezen worden dus de snelste kaarten op de markt.. 8-)

Toch..?

EDIT:
nog een quote
As much to say it immediately to you, we were bluffés by the performances of the animal! Indeed, on Pentium 4 3 GHz lent by INTEL to Matrox we could reach the 358.7 fps with Quake III in 1600*1200 32 bits, and a score of 15288 to the 3d Mark 2001.
:9~ :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
sorry maar bovenstaand gaat compleet tegen alle geruchten in, ik geloof er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
15K 3d mark 8-), op 3GHz mjah, das eigenlijk te verwachten met 22.4GB/s, hoop dat die score op de light versie is, dan haald de high versie misschien 18K 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 10 mei 2002 11:43 schreef corpseflayer het volgende:
15K 3d mark 8-), op 3GHz mjah, das eigenlijk te verwachten met 22.4GB/s, hoop dat die score op de light versie is, dan haald de high versie misschien 18K 8-)
lekker boeiend. voor mijn part issie hardstikke kreupel in 3dmark, zolang het bij de games in de toekomst zoals UT2003 en Doom3 maar lekker gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bericht is op 1 april gepost, en de kaart op het plaatje is een G200-MMS. Een PCI kaart, nota bene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat verhaal is een 1 april grap :)

Dit is alleen minder:
Hi Daniel

I will try to get you a board as soon as possible but I think that there will be delays in product samples reaching the UK.

Andrea
Marketing Communications Executive
Matrox UK
:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op vrijdag 10 mei 2002 11:45 schreef P5ycho het volgende:

[..]

lekker boeiend. voor mijn part issie hardstikke kreupel in 3dmark, zolang het bij de games in de toekomst zoals UT2003 en Doom3 maar lekker gaat werken.
Als je 15K+ 3d mark haalt zal ie wel goed scoren in die games ook hoor, en kreupel in 3dmark = kreupel in UT2, beiden zijn immers dx8.x engines, die fps in QIII laat anders ook wel zien dat openGL goed zit, of het moet een grap zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

volgens mij heeft Daniel juist die geruchten de wereld in geholpen >:).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 10 mei 2002 13:31 schreef Daniel het volgende:
Dat verhaal is een 1 april grap :)

Dit is alleen minder:
[..]

:( ;(
je had toch een nda????? ik zou me daar maar eens aan gaan houden. Maakt mij verder niet uit hoor, maar dit soort info willen ze dus juist niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 10 mei 2002 14:02 schreef corpseflayer het volgende:

[..]

Als je 15K+ 3d mark haalt zal ie wel goed scoren in die games ook hoor, en kreupel in 3dmark = kreupel in UT2, beiden zijn immers dx8.x engines, die fps in QIII laat anders ook wel zien dat openGL goed zit, of het moet een grap zijn ;)
snap ik ook wel, alleen dat vastklampen aan 3dmark moet eens ophouden imho.

Daniel: dat suckt!
Gelukkig zitten we op een nederlands forum...
pas op voor de Matrox Police!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 10 mei 2002 14:51 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

je had toch een nda????? ik zou me daar maar eens aan gaan houden. Maakt mij verder niet uit hoor, maar dit soort info willen ze dus juist niet kwijt
Die NDA is mijn verantwoordelijkheid, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Verder heb ik weinig losgelaten hoor :)
Als ik nu de inhoud van de lauch CD ging posten was het al andere koek...maar ik kan me niet voorstellen dat Matrox zich druk maakt over het feit dat ik meedeel dat de samples enige vertraging hebben opgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Als ik nu de inhoud van de lauch CD ging posten was het al andere koek...
maakt niet uit! :)
posten dus ik hou t nie meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 10 mei 2002 17:47 schreef Daniel het volgende:

[..]

Die NDA is mijn verantwoordelijkheid, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Verder heb ik weinig losgelaten hoor :)
Als ik nu de inhoud van de lauch CD ging posten was het al andere koek...maar ik kan me niet voorstellen dat Matrox zich druk maakt over het feit dat ik meedeel dat de samples enige vertraging hebben opgelopen :)
rustig maar hoor! ik weet alleen dat matrox erg strikt is hierover. Er werden daar mensen ontslagen voor relatief kleine dingen hoor. Ik zou het zonde vinden als tweakers nooit meer info kreeg omdat jij deze dingen nu doorgeeft ezn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 10 mei 2002 17:59 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

rustig maar hoor! ik weet alleen dat matrox erg strikt is hierover. Er werden daar mensen ontslagen voor relatief kleine dingen hoor. Ik zou het zonde vinden als tweakers nooit meer info kreeg omdat jij deze dingen nu doorgeeft ezn
t' is al goed :)
Ik let er ook erg op wat ik zeg. Als het aan Matrox ligt moet ik zelfs ontkennen dat ik van het bestaan van het ding af weet...en dat gaat me toch net iets te ver.
Zo lang ik geen specs post, geen technologie ga uitleggen en geen andere details wereldkundig maak is er weinig aan de hand denk ik...zeker omdat dit een Nederlands forum is :)
Maar goed...to be safe zeg ik niks meer tot de 14e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[quote]Op vrijdag 10 mei 2002 04:39 schreef BzrK het volgende:
weet niet of jullie dit al kennen maar:

http://216.239.35.120/translate_c?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&langpair=fr%7Cen&u=http://www.hardware.fr/news/lire/01-04-2002/%234701&prev=/language_tools

HIHI, check even de datum: 1 april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
*houd het niet meer vol*

HIER MET DIE SPECS!!!!!

sorry... ik liet me even gaan

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op vrijdag 10 mei 2002 22:59 schreef G-Spotter het volgende:
*houd het niet meer vol*

HIER MET DIE SPECS!!!!!

sorry... ik liet me even gaan

:P
NoG 3 dagen! :'( :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Check deze thread: blijkbaar krijgen we een 3D WinXP desktop?!?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.