Parhelia is coming! (en Nvidia heeft een probleem)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.659 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Op zaterdag 23 maart 2002 16:07 schreef GA!S het volgende:

[..]

wow, een verkleurde wazige foto van een beeldscherm? :?

Dit zegt echt heel erg weinig, met texturing kom je al een heel eind.
leuk he, alles negatief beoordelen. Kijk linksonder in die hoek, lijkt toch wel flink wat detail in te zitten denk je ook niet? Bovendien lijkt dit geprojecteerd te zijn... vandaar de verkleuringen.

Ik ga echt niet de hele tijd alles lopen verdedigen hoor, ik post hier nieuwe info als het uitkomt en je ziet maar wat je ermee doet. Hele tijd dat negatieve commentaar...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Er zit hardstikke veel detail, al is dat soms moeilijk te zien door de slechte scan, daar moet je een beetje doorheen kijken.

Hopelijk snel meer info en beeldmateriaal.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kom op zeg, dat slaat echt nergens op. Je kan dit toch niet serieus nemen als materiaal om een kaart op te beoordelen?
Had dan een andere topic-titel genomen...
Op zaterdag 23 maart 2002 17:03 schreef edward2 het volgende:
Er zit hardstikke veel detail.
Waar zie jij detail dan? Ik zie hier echt niets aan, geen poly`s geen gebruikte techniek, alleen een plaatje dat net zo goed een behoorlijke textuur kan zijn.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

1 april is weer nabij ;)
komen steeds leukere en interesante nieutjes de wereld in rond deze tijd..

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 23 maart 2002 17:31 schreef GA!S het volgende:
Kom op zeg, dat slaat echt nergens op. Je kan dit toch niet serieus nemen als materiaal om een kaart op te beoordelen?
Had dan een andere topic-titel genomen...
[..]

Waar zie jij detail dan? Ik zie hier echt niets aan, geen poly`s geen gebruikte techniek, alleen een plaatje dat net zo goed een behoorlijke textuur kan zijn.
check de golven linksonder dan |:(
En de topictitel zegt precies genoeg. parhelia komt eraan, en het belooft wat. ik denk dat jij de video van dat plaatje nog maareens moet bekijken, dan piep je wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51

Flexx

This side up

Ik denk dat we pas een oordeel kunnen geven als we gezien hebben wat de kaarten van de concurrentie kunnen. Hij zal het immers op moeten nemen tegen de nieuwste Nvidia en ATI kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 23 maart 2002 17:38 schreef P5ycho het volgende:

[..]

check de golven linksonder dan |:(
En de topictitel zegt precies genoeg. parhelia komt eraan, en het belooft wat. ik denk dat jij de video van dat plaatje nog maareens moet bekijken, dan piep je wel anders...
Dit heeft geen enkele zin. Ik zie het ding wel als ie op de markt komt en dan zal wil ik hem naast de Quadro en de FireGL in 3dMAX / MAYA / Lightwave zien presteren. Dat ie een voor die kaart geklopte demo leuk op het scherm kan zetten zal best zo zijn hoor, alleen de praktijk, DAAR heb ik nog steeds dikke vraagtekens staan...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, en daar mag je zekerz 600 euro voor op de toonbank leggen.. nee, bedankt, dan ga ik liever nog een paar keer me tnt2 m64 verrot schelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Misschien is het handiger als je ook de bewegende video's bekijkt en ziet dat alles 3d is.

Pixelshaders of displacementmapping?

Landschappen met zoveel detail op deze afstand zijn best bijzonder te noemen, maar goed beoordelen kan pas als we wat meer scherper materiaal te zien krijgen..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 23 maart 2002 17:59 schreef GA!S het volgende:

[..]

Dit heeft geen enkele zin. Ik zie het ding wel als ie op de markt komt en dan zal wil ik hem naast de Quadro en de FireGL in 3dMAX / MAYA / Lightwave zien presteren. Dat ie een voor die kaart geklopte demo leuk op het scherm kan zetten zal best zo zijn hoor, alleen de praktijk, DAAR heb ik nog steeds dikke vraagtekens staan...
We hebben het hier over displacement mapping hoor? Niet over de prof versie! displacement mapping is helemaal niet relevant voor highend 3dmax kaartjes...

addon: meer nieuws @ http://www.warp2search.net/article.php?sid=3601&mode=thread&order=0

met uiteraard weer credits @ MURC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:46
deze maand persconferentie *D
waarschijnlijk wordt er dan aardig wat meer over deze kaart gezegd.

geruchten gaan dat de 64mb en de 128mb kaarten echte gamers kaarten zijn, maar de 265 daarnaast ook nog eens een 3Dmax/maya enzo kaart is. Deze zal dan ook flink duur (lees duurder als een GeForce Ti4600)worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat de 'normale' ook wel vrij prijzig gaat worden, zeker als hij echt goed is.

Voor mijn G550 heb ik een tijdje terug 200 euro neergelegd en daar kocht je echt veel snellere kaarten voor. Maarja, ik wilde beeldkwaliteit en een tv-out die betrouwbaar en goed was :)

Baal er alleen af en toe wel van dat ik maar op 800x600x16bit kan gamen, dus ik hoop dat ze snel met wat nieuws komen. Anders ergens een R8500 op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
nieuw gerucht (en aangezien ze bij matrox "no comment" geven neem ik aan dat het waar is, anders zeggen ze wel "no"):

Er is perfconferentie geweest. De "Parhelia" is daar geshowed aan de pers. Er mag tot half mei niets over de kaart gezegd worden, maar er lekt vast wel wat ;)

het wordt steeds meer "can't comment" en er komen meer geruchten...

ik hoop dat deze videokaart, weer een echte Matrox kaart wordt, veel power, hoge kwaliteit, handige extra's.
Waar Matrox fans (zoals ik *D) trots op kunnen zijn
De enige waardige opvolger van mijn G400 MAX die ik dan eindelijk kan vervangen met een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

hmm half mei das nog een maand... :Z dat schiet lekker op zo(al ben ik wel errug benieuwd nou :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmkay, weh hebben dan straks de:

-R300 van ATI
-Parphelia van Matrox
-Ti 4600 van Nvidia

Ik verwacht niet dat de matrox gigantisch veel sneller (of uberhaupt sneller is) dan de ti-4600. Tot nu toe zegt iedereen dat het een 'nVidia killer' wordt, maar eerst maar eens benches en vergelijkingsmateriaal zien.

Ik denk dat de r300 de snelste wordt, daarna de ti-4600 en de parphelia zal wel ongeveer even snel worden als een r8500~ti-4200...(ik gok maar wat >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 01:26

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kijk een hier: Link
Read on Hardware.fr:

Dici un mois, une puce offrant sur le papier des spécifications deux fois supérieures à celles des GeForce4 Ti 4400/4600 devrait être annoncée. 3D Labs Permedia4, ATI R300, BitBoyz Glaze3D, Matrox Parhelia, NVIDIA NV30, Videologic Kyro III ? Malheureusement nous ne pourrons pas vous donner la réponse avant la mi-mai. En tout cas une chose est sûre, vous allez êtres surpris ...

Within a month a new chip should be announced. Its specs shows that it should be twice as powerfull as a GF4 Ti 4400/4600. 3D Labs Permedia4, Ati R300, BitBoyz Glaze3D, Matrox Parhelia, NVIDIA NV30, Videologic Kyro III ? Unfortunately we won't be allowed/able to give you the answer before mid-may. One thing is sure, you are going to be suprised ...
Iedereen op MURC denkt dat het de Parhelia is. Er schijnen 2 press-shows te zijn geweest, 1 in parijs en 1 in San Fransisco.

[H]ardocp:
After being in San Francisco this week on a 36 hour quick turn around trip, we did find the excursion to be well worth our while. If this company, that we have not heard anything exciting from in a while, can "put their money where their mouth is" there are going to be quite a few folks out there in for a surprise.
Anandtech:
Admittedly this week didn't go as planned with the GeForce4 Ti roundup still unfinished. Today I'll be hopping on a plane to head off to San Francisco to meet with a company we haven't heard much from in a while. Hopefully I'll see something that makes my 7 awake hours in San Francisco well worth it and exactly 24 hours from now I'll be standing in an airport waiting to head back. The short trip caused me to finish up a lot of things that I would normally have Thursday/Friday to do but because of that I've had to put a lot of testing on hold. Needless to say, as soon as I land I'll start testing again.

There's not much I can say about what I'll be seeing out West but I've been told it should be well worth my time. If it turns out to be extremely impressive I'll do something special with my next post to let you know ;)
Als het goed is is er half mei een aankondiging. Laten we hopen dat het waar is... Ik heb de creditcard al klaar liggen voor een pre-order van de matrox-shop.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:08

Nicap

Tsssk....

Als het idd waar is dan gaat mijn Radeon 8500 in de verkoop. Nou ff goed kijken naar de volgende post van anandtech *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid want ik vat het ff niet. De ti-4200 komt dus ergens begin mei uit voor een acceptabele prijs. De r300 in Juni (toch? of was het Juli?) voor een high-end prijs, zo'n 400~600 euro's :?. Dan hebben we nog de 'beruchte' pharhelia, waarvan er drie varianten uitkomen: 64mb, 128mb, 256mb. De laatste valt zowiezo af. Dan blijft er de keuze tussen de 64mb en 128mb over. Prijs of verschijningsindicaties heb ik geen idee van. Iemand nog meer opheldering hierover??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Je zegt dat ATi met R300 komt en NVidia met Ti4600...
Als ATi met R300 komt, komt NVidia (gepland) een maand later met de Omen, die moet met de R300 gaan concurreren...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op vrijdag 19 april 2002 23:14 schreef DumphuiZ het volgende:
ff voor de duidelijkheid want ik vat het ff niet. De ti-4200 komt dus ergens begin mei uit voor een acceptabele prijs. De r300 in Juni (toch? of was het Juli?) voor een high-end prijs, zo'n 400~600 euro's :?. Dan hebben we nog de 'beruchte' pharhelia, waarvan er drie varianten uitkomen: 64mb, 128mb, 256mb. De laatste valt zowiezo af. Dan blijft er de keuze tussen de 64mb en 128mb over. Prijs of verschijningsindicaties heb ik geen idee van. Iemand nog meer opheldering hierover??
reken op "nog beetje betaalbaar" tot "extreem duur" voor de 64 respectievelijk 265 MB versies.
265 MB is wordt ook erg goede kaart voor 3Dmax e.d. programma's *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ze beloven allemaal foto realistische graphics al 3 generaties GPU's lang 4 zelfs, en steeds weer zeggen ze dat het verschrikkelijke sprongen zijn, maar uiteindelijk blijkt dat allemaal best mee te vallen, conclusie:

zal best een vette kaart worden met veel features maar of hij de concurentie echt zo ver achter zich gaat laten valt te betwijfelen, het blijft merketing praat

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:00 schreef Gutteguttegut het volgende:
Eerst zien dan geloven...ik heb Matrox wel vaker dit soort fabeltjes de wereld in zien sturen.
Dat hebben we aan NVidia te danken, die hebben de research & development mensen bij Matrox weggekocht, met hun kennis.

Zo rond de tijd dat de G400 serie ontwikkeld werd .. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
op de frontpage van t.net stond iets over de sis33x gpu's, weet iemand daar wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Op zaterdag 20 april 2002 02:46 schreef The_PyroPath het volgende:
Ze beloven allemaal foto realistische graphics al 3 generaties GPU's lang 4 zelfs, en steeds weer zeggen ze dat het verschrikkelijke sprongen zijn, maar uiteindelijk blijkt dat allemaal best mee te vallen, conclusie:

zal best een vette kaart worden met veel features maar of hij de concurentie echt zo ver achter zich gaat laten valt te betwijfelen, het blijft merketing praat
misschien. Maar aan de andere kant ze MOETEN nu wel. Matrox en budget werkt gewoon niet ( ookzakelijk) dus moeten ze wel een killer in de markt zetten, andesr kunnnen ze in gaan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

voor mr. X
[topic=473607/1/25]

edit: Haig (matrox) postte dit gisteren op het forum
You make valid points but hang on for our announcement. 1 point in particular in your points will catch everyone off guard.
Regarding our DH vs the others, you really have to look at the quality in high res, the tv output in high res, and the dvdmax quality.

We have them all lined up and we still out match them from what I see

Tis allemaal erg misterieus

nog wat in de cache van google evonden:
http://216.239.35.100/search?q=cache:O2fM-sVmumYC:www.cdr.cz/link/1778+matrox+announcement&hl=nl

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 20 april 2002 14:47 schreef Spice het volgende:
1 point in particular in your points will catch everyone off guard.

Tis allemaal erg misterieus
Dit is wel intressant. Heb je een linkje waar haig dit gepost heeft?
LoL, dit is de beruchte Matrox GOAT. Een bericht gemaakt door een MURC-forum user. :)
MURC ligt momenteel plat, anders had ik even het linkje voor je gezocht..

*edit:

Las net de reactie van Anandtech op het bezoekje aan San Fransisco:
I just landed and felt the need to provide some closure (at least temporarily) to my last post. There are a handful of times where you see a product/technology that reminds you exactly why you are so interested in this industry. Product's like AMD's upcoming Hammer and others are perfect reminders to me of why I care so much about this industry and what fuels my passion. In spite of all of the tasteless politics that seem to plague our industry there are a few times when you really get a chance to see something that makes you smile. With that said I'll be quiet for a few more weeks and then there will be a lot to talk about.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zaterdag 20 april 2002 15:49 schreef Danfoss het volgende:

*edit:

Las net de reactie van Anandtech op het bezoekje aan San Fransisco:
[..]
Er is "iets" (;)) zwaar vets aan de pers geshowed, waar ze nog niet over mogen praten...
Ik heb het idee dat dit ding wel zo vet gaat worden dat we verbaasd gaan staan van de kwaliteiten!

zal ik al kunnen pre-orderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
^^^^ Dat denk ik ook, nvidia heeft toch ook hun omen aangekondigd met 20+Gb/s BB, de parhelia zou 19+GB/s hebben +tile based rendering !!!, als dit echt waar is gaat hij zwaar heersen met zeker 2.5 keer de performance van de zwaarste GF4Ti 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe... Vergeet niet dat ook NVidia niet stil zit. En NVidia kennende zal die in een paar maanden ook weer met een volledige nieuwe Grafische chip(set) op de markt komen die (mogelijk) de MATROX weer overteft. Zo gaat dat nou eenmaal in deze commerciële wereld... :P.

Maarja, liever iets dan niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
de volgende generatie wordt pas echt leuk, r300, omen, nieuwe matrox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 11:39
dat hoorde ik de laatste x ook, zo gaat dat elk keer
volgende is blablabla...en maar wachten en wachten :Z

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 20 april 2002 16:58 schreef Milkman het volgende:
Hehehe... Vergeet niet dat ook NVidia niet stil zit. En NVidia kennende zal die in een paar maanden ook weer met een volledige nieuwe Grafische chip(set) op de markt komen die (mogelijk) de MATROX weer overteft. Zo gaat dat nou eenmaal in deze commerciële wereld... :P.

Maarja, liever iets dan niets!
Hum ja iets moois beloven is wat anders dan het ook op tijd leveren zie G800 history veel belooft niks gekomen.

nVidia heeft 'n strak schemo van produktie cycles wat ze kunnen waar maken ATI heeft er al moeite mee Matrox heeft het toen ook al totaal niet kunnen bijbenen met de G800 die geschrapt is.

Ik geloof het pas als ze in de winkels liggen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op zaterdag 20 april 2002 17:58 schreef SuperG het volgende:

[..]

Hum ja iets moois beloven is wat anders dan het ook op tijd leveren zie G800 history veel belooft niks gekomen.

nVidia heeft 'n strak schemo van produktie cycles wat ze kunnen waar maken ATI heeft er al moeite mee Matrox heeft het toen ook al totaal niet kunnen bijbenen met de G800 die geschrapt is.

Ik geloof het pas als ze in de winkels liggen.
tja, maar aan de andere kant. MAtrox heeft best geld. En ze zijn al een tijdje weg. dus ze moeten wel. En trouwens, veel mensen vergeten dat de G400 DE kaart was op het moment van uitkomen, helaas sloeg het geforce geweld erg om zich heen na 3 maanden :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 20 april 2002 18:06 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

tja, maar aan de andere kant. MAtrox heeft best geld. En ze zijn al een tijdje weg. dus ze moeten wel. En trouwens, veel mensen vergeten dat de G400 DE kaart was op het moment van uitkomen, helaas sloeg het geforce geweld erg om zich heen na 3 maanden :0
time to market is heel belangrijk nVidia heeft een hele goede produkt cycle tov de hele concurentie. Zelfs ATI heeft moeite om ze bij te benen.
De G3 was 'n tijdje alleen heerser en de G4Ti nu ook.
Als je later met je competerende produkt uitkomt hebben innoverende features weinig kans van slagen omdat nVidia de markt al heeft voorzien en hun features de mainstream support worden door ontwikkelaars omdat de laatkomers aandeel gering is.

Het hoeft niet exact gelijk maar binnen 'n maand is nog redelijk gelijk maar geen half jaar of meer.

nVidia heeft het dus goed voor mekaar en de competitie moet het opnemen tegen de opvolger van de G4Ti als het nu nog 3 maanden duurd IVM nVidia's 6Mnd produktcycle

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 18:06 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

*knip*
MAtrox heeft best geld. En ze zijn al een tijdje weg. dus ze moeten wel. En trouwens, veel mensen vergeten dat de G400 DE kaart was op het moment van uitkomen, helaas sloeg het geforce geweld erg om zich heen na 3 maanden :0
Zeker weten dat ze best geld hebben, hun core business is videobewerkings systemen van een ton en meer. Zij moeten het niet echt hebben van de Gamers markt..

En vergeet niet dat Matrox voor de GF2 heel lang King of the Hill was...

Maar er broeit nog een fikse vete tussen NVidia en Matrox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Haig gaat verder op het hierbovengenoemde forum
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Haig:
Regarding our DH vs the others, you really have to look at the quality in high res, the tv output in high res, and the dvdmax quality.
--------------------------------------------------------------------------------

The one thing I'm interested in is dual DVI out. Will Matrox keep the breakout-cable approach or add the actual connectors to -errr- future cards? ;-)
Cu

Proesterchen

IP: Logged

Haig
Moderator
Registered: Feb 2000
posted April 22, 2002 09:59 AM
I can answer that after the chip spec gets announced.
------------------
Haig
Matrox Graphics
Technical Support Manager

MaxMax
Junior Member
Registered: Nov 2001
posted April 22, 2002 03:58 PM
@Haig:
When you read all the rumours, possibly faked specs of the new Matrox "beast" and so on, did you ever read a post/site where the specs have been at least 50% correctly mentioned ?
greetings

Haig
Moderator
Registered: Feb 2000
posted April 22, 2002 04:08 PM
Yes I did.
------------------
Haig
Matrox Graphics

CaineTanathos
Member
Registered: Feb 2001
posted April 22, 2002 04:23 PM
lol madmax, good question
Haig what about 75% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

andere draad op het forum nav een poolse website
http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum8/HTML/001084.html

http://www.enter.pl/technologie/archiwum/archiwum.asp?id=1236

vertaling:
Parhelia really exists!

The rumors about the existence of a magnifficent graphics processing unit called Parhelia made by Matrox are true.
We can't, unfortunately, publish any technical details right now, but the sensational parameters, about which we've already written before are far less sensational when compared to the reality. It is better than we could have ever dreamed of. More info about Parhellia in Enter's June 2002 issue when Matrox will release their fabulous GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haig is trpuwens al best lange tijd bij Matrox, en dus niet zomaar d'een of andere er effe bijgehaalde tiener of zo.

Neem hem maar echt serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Hmm ik was van plan om deze thread te kicken zodra er een announcement was, das dus blijkbaar niet nodig :)

Haig weet waar ie het over heeft en doet al heel veel moeite om ons zoveel mogelijk info te geven zonder dattie over de streep gaat. Als hij wat zegt, dan geloof ik hem, daarvoorken ik em al lang genoeg.

Over het feit dat de G800 beloofd was maar nooit geleverd: Matrox heeft de chip nooit aangekondigd, er waren alleen wat geruchten. Eigenlijk zou het de 'afsluiter' moeten zijn voor het G400 core tijdperk, om het gaatje te dichten tussen de G400 serie en de Parhelia. Helaas hadden ze wat onverwachte problemen (Wat percies das niet bekend) en de G800 heeft het niet gered in zijn originele vorm, maar is wat gekortwiekt en uitgebracht als G550.

Ik wacht geduldig met de creditcard nabij voor een announcement, en zal dan ook meteen een order plaatsen @ de Matrox Shop zodra het beestje uit is. Misschien zelfs wel de 256MB versie, omdat ik weet dat ik toch weer makkelijk 3 jaar met de kaart ga doen.

Het enige nadeel aan dit geheel is dat er waarschijnlijk straks 'puberale Matrox Fanboys' komen, wat misschien de hele MURC community om zeep gaat helpen. Ik hoop dat Ant (MURC admin) wat spare bandbreedte heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10

inXs

known as inXs

Ik vind het wel een beetje erg kinderachtig geschreven. Het is niet echt zoiets dat je zegt van WOW dat klinkt betrouwbaar!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 23 april 2002 10:30 schreef bl!kje het volgende:
Ik vind het wel een beetje erg kinderachtig geschreven. Het is niet echt zoiets dat je zegt van WOW dat klinkt betrouwbaar!
Das gewoon Haig zijn stijl. Dat went wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zondag 21 april 2002 03:24 schreef Hooi het volgende:

[..]

Zeker weten dat ze best geld hebben, hun core business is videobewerkings systemen van een ton en meer. Zij moeten het niet echt hebben van de Gamers markt..

En vergeet niet dat Matrox voor de GF2 heel lang King of the Hill was...

Maar er broeit nog een fikse vete tussen NVidia en Matrox.
matrox was niet meer king of the hill sinds de tnt2....

in 2d kwal wel, maar zeker niet in 3d

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 23 april 2002 10:21 schreef P5ycho het volgende:
Het enige nadeel aan dit geheel is dat er waarschijnlijk straks 'puberale Matrox Fanboys' komen, wat misschien de hele MURC community om zeep gaat helpen. Ik hoop dat Ant (MURC admin) wat spare bandbreedte heeft :)
als ik me het goed herinner heeft Ant al eerder zo'n aanval overleeft :) . Was in de tijd van de G200 als ik me niet vergis.

Over dat orderen in de matrox-shop: Je moet heel snel zijn nadat hij beschikbaar is. Ik heb een poos terug de G400MAX in de pre-order gekocht en heb de bestelling 1 week nadat pre-orderen beschikbaar was gedaan. Ik was nummer 84 van europa en heb zeker 2,5 maand moeten wachten.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 10:42 schreef eendje het volgende:

[..]

matrox was niet meer king of the hill sinds de tnt2....

in 2d kwal wel, maar zeker niet in 3d
Lees de post van P5ycho nog maar eens goed. Het punt waarop hij vertelt dat er 'iets' mis ging maar we weten niet wat, was waar NVidia de Technische ontwikkelimgs staf van Matrox wegkocht. Die mensen hebben inmiddels het proces tegen hun van Matrox verloren. Wat er met een eventuele rechtzaak Matrox<->NVidia staat te gebeuren of niet, is wat onduidelijker. Als Canadees bedrijf lijkt het me wat moeilijk om een Amerikaans internationaal bedrijf aan te klagen.

Maar goed, dat was dus waarom de G800 pas veel later een G550 werd. Even wat mensen kwijt door industriele spionage.

Als je overigens denkt dat een TNT2 kaart sneller is dan een G400MAX, moet je eerst goed naar het volgende plaatje kijken. Het is de vergelijking die je bij Madonion kunt doen. Alleen de Ultra is sneller, maar dat was al nadat de coupe was gelpeegd. Plus dat het niet opgaat op b.v. een K6-2/400 systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/compare.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 22:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

leuk vergelijkings plaatje
waarom staat mijn videokaart daar niet bij :(
s3 savage 3 :D
zal nog wel onder de savage 4 komen :D
wordt toch tijd voor een upgrade;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De G400 schaalt beter. Met de huidige processors is een G400 wat sneller dan een TNT2. De TNT2 is met 500 Mhz (PIII) wel aan zijn max, terwijl de G400 vrolijk verder gaat met snellere procs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Check dit eens: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-05.html

De GF256 komt lager uit de bus dan een TNT2 Ultra :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:33
Ik weet niet hoeveel je van die 3DMark vergelijkingen iets moet aantrekken. Volgens onderstaand plaatje scoort m'n BX doos (P!!!866) beter met m'n G400 dan met zelfs een Voodoo5 5500 en stukken beter dan met een G400 MAX :? (of zou het aan m'n l337 tweakskilz liggen? :P ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/3dmark2001_w2k.gif

Anyway, hij beviel me geruime tijd erg goed qua 3D. En m'n huidige kaart gaat subiet 't veld ruimen als ik m'n handen op zo'n Parhelia kan leggen. Niet omdat m'n huidige slecht is (integendeel :) ) maar ik ben maar van één hardware merk fan geweest, en da's van Matrox.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt wel. Die scores zijn het fgemiddelde gehaalde met die kaart en die processor. Als jij toevallig hebt gebencht op een relatief verse windows, of je hebt eraan zitten tweaken, da krijg je dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

fotosoep???
Afbeeldingslocatie: http://www.imlande.de/mirror/g1000productinfo.jpg

Gevonden op het matrox forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
aangezien er komt te staan file not found wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

staat er niet, er staat:
This page has been moved.

The requested object no longer exists on our server. Please double check the URL you requested to make sure it is correct. Otherwise, please use the following links to find what you are looking for:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
het is idd een fake.

128bits kleuren is gewoon bealchelijk hoog, 64 bit is al alleen te vinden op kaarten van boven de 2000 euro ofzo.

En waar is het nut van QuadHead als ze net een G450MMS uitgebracht hebben? drukken ze meteen hun eigen kaart van de markt, lekker slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 26 april 2002 18:35 schreef Spice het volgende:
staat er niet, er staat:
This page has been moved.

The requested object no longer exists on our server. Please double check the URL you requested to make sure it is correct. Otherwise, please use the following links to find what you are looking for:
tik dan eens een willkeurig iets in achter die url :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Hmmm iemand de Ondertitel van Floris al gezien?
Onder NDA tot 14 mei
hmmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

meer info op een rijtje
Matrox has typically undergone major changes every 3 years, which sets the stage very soon for the next generation. But next generation of what? At the relative centre of the rumor mill is the website MatroxUsers. Remember that by the time one site is quoted 3 or 4 times then a lot of people are assuming rumor may be closer to fact. MatroxUsers has mused about the following details concerning the Matrox Parhelia:

It is fast. It will have a new memory design, different from all current video cards. Memory speed will be faster than the current fastest (a GeForce4). Faster by a huge margin of victory (approximately 19GB/s bandwidth).

It is fast. It will be an all new chip. It will not be 256 bit and will not be 128 bit. Expect clock speeds around 300 MHz. Also expect varied product offerings from this core after the initial products are released.

It is 3D feature filled. Expect it to have a fully programmable Transform and Lighting. Displacement mapping is sure to be featured along with shaders. It will have the most powerful Transform and Lighting unit available.

It is 2D feature filled. Before you say there is nothing that can be done to improve 2D, let me just say there is. 2D performance and quality will be a leap ahead.

It will be expensive. Of course I have no exact dollar amounts, but I am fairly confident in saying Parhelia will be more expensive than current high end cards, but with good cause. It offers much more than anything else on the market

Another website VR-Zone also speculates on the specifications:

A new memory design different from all current video cards

Memory speed will be faster than the current fastest GeForce4

Expect clock speeds around 300Mhz

Fully programmable Transform and Lighting, Displacement mapping is sure to be featured along with shaders.

2D performance and quality will be a leap ahead

A lower end model with lower clock speeds and less memory (probably 64MB)

A high end model with higher clock speeds and more memory (probably 128MB)

Super high end model (probably 256MB and more features for its target market)

Multi-monitor capable but will have more dual monitor flexibility

Should be announced within a month, maybe two

I've put a lot of these rumored statistics in front of my own contact inside the Matrox corporation to see what I could "pry" from his lips and what did I get? Nothing. That's what everyone else is getting too. Matrox keeps their product announcements under a lock and key.

Inside the Matrox Forums there are many members who have made it their goal to confirm or at least substantiate information from Matrox Tech Support. One such prominent Matrox techie and moderator goes by the name of Haig. After reading through countless posts I can confirm a few details.

Matrox is planning an announcement and part of that announcement will catch everyone off guard.

Some assume that Matrox will make an announcement after the release of Direct X 9 which is the wrong assumption as Haig says not to assume anything till Matrox announces the specs.

Now that ATI and Nvidia are wading into the DualHead market Haig says that they have compared their product against the competition and from what he sees Matrox still outmatches the competition. (This I personally do believe as well. In my opinion Matrox owns the dual monitor support market)

One member asked if "Matrox is going for the gold on this one?" to which Haig confirmed.

It is safe to say that Matrox will be announcing a new product very soon. It is also safe to say that Matrox does not believe in "keeping up with the Jones'". What we do know is that when Matrox does introduce a new platform they do set the pace in the graphics card arena for a while for everyone else to play catch-up. This has been demonstrated by the introduction of the G400 line that evolved into the G450, G550 and G550-DVI.

I believe that Matrox will have to introduce a card that does equal or surpass the current gaming cards of today. If they want to capture the future dual monitor users they will have to do so. But it's not all about the highest frames per second after all who can tell the difference between 200 FPS and 225? It will also be about the ability to handle more and more complex 2D and 3D calculations to provide the platform for much more visually stunning games.

Also core to the Matrox reputation is the dual monitor support. In my opinion the competition still has not yet surpassed the quality and support of the Dual-Head Matrox cards. It's hard to say if any one will and with the upcoming announcement the bar may be raised even higher.

When exactly will that announcement be? Soon. How soon? As Matrox has said...soon. What will the specs, details and performance be? Again there are only rumors but we do know that in that race many will loose some money if they don't keep an eye on that horse coming up the rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog wat over deze videokaart gehoord aangezien de laatste post een tijd geleden is. Ik weet twijfel nog of het nou waar is dat hij zo snel gaat worden. Ben namelijk hard toe (asus 7700 Geforce II GTS) aan een nieuwe videokaart. Dus weet iemand al wat meer en het liefs nog zeker ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Laatst online: 06-01 12:15
Jij bent hard toe aan een nieuwe videokaart? Hahahaha. Onzin. Ik zit hier rustig te tiepmiepen met een Matrox G400 MAX en daar valt nog steeds mee te gamen. Wel een stuk minder dan twee jaar geleden, maar hij voldoet nog steeds.

Ik zit daarintegen wel te wachten op de nieuwe kaart van Matrox. Het boeit mij echter niet zoveel hoe lang het nog gaat duren. Mijn huidige kaartje zal nog wel blijven voldoen de komende maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Nieuwe geruchten:

check deze thread op MatroxUsers Forum.
Blijkbaar wordt Doom3 op E3 getoond op een Parhelia, met Triple View en dus 3 monitoren, Breedbeeld/Cinerama.

Het wordt steeds interessanter, en nog 7 dagen tot 14 Mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
www.matrox.com/mga

It's Almost Here!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 04 mei 2002 13:39 schreef Spice het volgende:
meer info op een rijtje
Matrox is planning an announcement and part of that announcement will catch everyone off guard.
Dit heb ik Haig en meerdere anderen (die wel wat weten) ook al horen roepen.

Ik loop nou al weken te bedenken wat dit 'catch off guard' nou zal zijn. Ik denk namelijk niet dat dit over de performance of triplehead gaat. Maar wat dan wel?
De nieuwe memory interface? John Carmack heeft ooit geroepen dat matrox het bandbreedte probleem opgelost heeft . Waarschijnlijk sprak hij toen over de theorie ervan die nu met de parhelia in praktijk genomen wordt. Dit kan geruchten verklaren dat Doom3 op E3 getoond zal worden op een Parhelia triplehead :).

Maar zo verassend is een nieuwe/snellere memory interface helemaal niet, dat ligt in de lijn van technologische ontwikkeling.

Wat kan er nou verassend zijn aan een videokaart?. Zou het te maken hebben met de geruchten over de G800? In de drivers stonden indertijd de G800, F800, G450, F450 genoemd. F=Fusion. Wat is dan Fusion? Hier zijn lange threads over geweest op MURC zonder enig zinvolle uitkomst.

Iemand enig idee?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Fusion zou een chipset geintegreerd iets worden. Dat hebben ze toch maar gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat geheugenprobleem oplossen betreft: ik denk dat het om hetzelfde geintje gaat als wat die 3d Labs P10 ook heeft, dat het hele geheugen als 1 adresruimte wordt beschouwd, met het lokaal videogeheugen als L2 cache. Ik las vanochtend nog een interview met Sweeney waaruit bleek dat hij en Carmack daar al een hele tijd om liepen te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 07 mei 2002 17:01 schreef Bnard het volgende:
Wat dat geheugenprobleem oplossen betreft: ik denk dat het om hetzelfde geintje gaat als wat die 3d Labs P10 ook heeft, dat het hele geheugen als 1 adresruimte wordt beschouwd, met het lokaal videogeheugen als L2 cache. Ik las vanochtend nog een interview met Sweeney waaruit bleek dat hij en Carmack daar al een hele tijd om liepen te pushen.
Ik las net in het matrox tech forum waar ze het hadden over de GART (agp implementatie zooi) een stukkie van Haig dat ze zelf een GART geschreven hadden? nu ben ik wat dat betreft niet helemaal up2date, maarre je zou best weleens gelijk kunnen hebben weetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Nou, als ze hun drivers een keer voor elkaar hebben, dan zal ik er eens aan beginnen om te denken of ik heel misschien een Matrox ga kopen.

Bij mijn G400 werd het 3D in Quake 3 steeds slechter bij elke nieuwe driver-update.

En de support was ook om te huilen, twee keer files opgestuurd, de derde keer: "can you please resend me the files?". GVD! 8Mb aan data 3 keer over een ISDN lijntje, wat denken die lui wel?

Maar goed.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 07 mei 2002 17:13 schreef RetepV het volgende:
grote klaagzang
Gaan we weer... wait and see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
hoppaaaaa!
geld voor een nieuwe videokaart ligt er al minstens 1 jaar.
alleen zal het nog wel gaat duren voor deze leverbaar is...

maar eindelijk... eindelijk... kan ik m'n lieve trouwe G400 Max vervangen O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Eindelijk een grote broer voor onze G400MAX inderdaad... gelukkig heb ik nog een creditcard binnen handbereik. dan maar op brood en water voor een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op dinsdag 07 mei 2002 17:43 schreef P5ycho het volgende:
Eindelijk een grote broer voor onze G400MAX inderdaad... gelukkig heb ik nog een creditcard binnen handbereik. dan maar op brood en water voor een maand ;)
al moet ik 12 maanden op brood & water *D
dat ding gaat er komen!

Triplehead zou enorm wijs zijn :9~
2x GeForce Ti4600 power (niet framefrate, maar POWER) zou helemaal om te :9~

ben blij dat ik ik toen de Radeon 8500 uitkwam die niet heb gekocht en nog in Matrox ben blijven geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
na-aper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op dinsdag 07 mei 2002 17:59 schreef P5ycho het volgende:
na-aper ;)
ik ben bezig met animated :) ff w88 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wat zullen de kosten zijn ?
en hoe gaan de drivers van deze kaart worden ?
niet vergeten dit word de echte 3d kaart voor spellen
(let op opgegl was heel slecht bij matrox directx was wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
kosten zullen hoog liggen, dat is duideljk.
G400 was gemaakt voor directx, niet voor opengl. vandaar ook de slechtere support daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op dinsdag 07 mei 2002 18:10 schreef P5ycho het volgende:
kosten zullen hoog liggen, dat is duideljk.
G400 was gemaakt voor directx, niet voor opengl. vandaar ook de slechtere support daarvoor.
ja maar als hij gewoon "super" is en beter al wat er nu op de markt is is dat ook niet meer dan logisch toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 07 mei 2002 19:28 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

ja maar als hij gewoon "super" is en beter al wat er nu op de markt is is dat ook niet meer dan logisch toch :?
inderdaad. en als ik er weer 3 jaar mee ga doen dan mag hij ook wel 800 euro kosten, verdeeld over 3 jaar is dat nog steeds een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hebben jullie trouwens in dit topic de reacties van Floris gelezen :9
[topic=479352/1/50]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
14 Mei .... yay weer wachten die 3d kaartenfabrikanten hebben echt geen goeie timing ....... eerst die en dan die en dan die ........ doe gewoon allemaal tegelijk zijn we eindelijk van het gezeur af en kunnen we ze allemaal tegelijk benchmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
jazeker, maar dat is helemaal niet zo interessant hoor, kijk maareens hier voor nog veeeeel meer leuke items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
"What Would You Like To See The Parhelia Called? "

wat is dit voor topic ..... zoals jantje hoe heet je eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef Tha_TE het volgende:
"What Would You Like To See The Parhelia Called? "

wat is dit voor topic ..... zoals jantje hoe heet je eigenlijk ?
Toen was Parhelia nog de codename, later is pas bevestigd dat dit ook de echte naam zou worden.

Waarom kijkt iedereen toch de hele tijd zo negatief overal tegenaan? sjeez!

animated icon roelt dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
*wenst aan nieuwe matrox 3d kaart een mooie toekomst.......*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op dinsdag 07 mei 2002 20:47 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Toen was Parhelia nog de codename, later is pas bevestigd dat dit ook de echte naam zou worden.

Waarom kijkt iedereen toch de hele tijd zo negatief overal tegenaan? sjeez!

animated icon roelt dude!
thanx, maar ik zie dat ie wel aan de randen iets te klein is :D moet ik nog even fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Who: Matrox Graphics

What: The biggest launch since the Millennium

Where: http://www.matrox.com/mga/

When: Tuesday, May 14, 2002 9:00:00 AM EST

Why: Its what youve been waiting for

Yippeeeeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Matrox Hyping engine powering up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
fuck! 7 dagen niet kunnen slapen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

prijsindex:
All I can say is that you'll have to save up more than the GF4 4400.
Allow me to be in sales mode for this Remember that we do not depreciate the value of our own products every six months just becuase of more frame rates. Hence, your value with our card will go alot longer.

Regards

------------------
Haig
Matrox Graphics

edit: Parhelia background
Afbeeldingslocatie: http://home.tu-clausthal.de/~itmd/parhelia.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Als het allemaal meezit koop ik gewoon het beste wat er te krijgen is, das nog steeds goedkoper dan elk jaar een highend nvidia ding kopen ofzo. Mijn G400MAX was 600 gulden toen ik em kocht, en ik heb er nu al 2,5 jaar mee gedaan. zo wil ik dat ook met de Parhelia doen. tegen de tijd dat hij echt verouderd is staat matrox al klaar met de volgende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

nou, als het ding triple-head is dan kan ik mijn matrox 450 pci en matrox 550 agp de deur uit doen en dan ben je toch alweer een eind opweg.
Ik schat dattie wel tegen de 400 euro zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 11:45 schreef Spice het volgende:
nou, als het ding triple-head is dan kan ik mijn matrox 450 pci en matrox 550 agp de deur uit doen en dan ben je toch alweer een eind opweg.
Ik schat dattie wel tegen de 400 euro zal gaan kosten.
Ik heb er het dubbele ook nog wel voor over, gezien de historie van Matrox, hun support, de Matroxusers community (die los staat van Matrox zelf maar toch veel toevoegt) en gewoon het feit dat Matrox een bedrijf is dat al stukken ouder is dan bijv wijlen 3dfx. Ik heb geen zin om genaaid te worden net zoals alle Voodoo5 users. Die kaarten waren in 1 klap niks meer waard. nVidia kan in principe ook zo onderuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:57

danplo

The Force is strong with me

ik heb een leadtek gf4 ti4600 en zit al te trillen op mijn benen dat ik niet langer gewacht heb op deze matrox parhelia (NOT).
dit belooft een zware tegenvaller te worden voor de liefhebbers.
ben erg benieuwd wat het gaat worden.
eerst maar zien dat deze kaart 2x zo snel is als mijn ti4600 kaartje....(dream on).
succes ermee matrox liefhebbers!!!!
reageer maar lekker op mijn tekst ben benieuwd!!

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 08 mei 2002 11:49 schreef danplo het volgende:
ik heb een leadtek gf4 ti4600 en zit al te trillen op mijn benen dat ik niet langer gewacht heb op deze matrox parhelia (NOT).
eerst maar zien dat deze kaart 2x zo snel is als mijn ti4600 kaartje....(dream on).
flames uitlokken is ook een vak. -> wel je graag een waarschuwing ofzo, dat kan best geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:57

danplo

The Force is strong with me

Op woensdag 08 mei 2002 11:53 schreef P5ycho het volgende:

[..]

flames uitlokken is ook een vak. -> wel je graag een waarschuwing ofzo, dat kan best geregeld worden.
regel maar voor me dan ben daar ook erg benieuwd naar!!!
heb ik twee dingen om erg benieuwd naar te zijn!!

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ignorance is bless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik maak me ook nergens druk om. Matrox-gebruikers zijn imho rationele mensen die een keuze maken door inderdaad te kijken naar: support, kwaliteit en ervaringen, en niet zitten te w88 om elke 4 maanden te lezen dat je kaart weer 2x zo sloom is als de nieuwste en 2x minder waard is geworden als toen je de kaart kocht.

edit:
Ignorance is bless.
klopt niet. Het moet zijn: Ignorance is a bliss (genot) of anders: Ignorance is a blessing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Doet me denken aan het 3Dfx tijdperk!!
32 mb V4500
64 mb V5500
128 mb V6000
En ook gepresenteerd einde van het jaar en introductie was een half jaar later :(
Maar laten we hopen dat het echt wat geweldigs is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip
Ik ben blij voor je dat je zo'n fantastische kaart hebt, maar schreeuw het niet van de daken tesamen met het afkraken van andere kaarten. Laat iedereen in zijn waarde aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 08 mei 2002 12:00 schreef Spice het volgende:
klopt niet. Het moet zijn: Ignorance is a bliss (genot) of anders: Ignorance is a blessing.
Okidoki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hopelijk word die Matrox kaart wel een beetje betaalbaar, wilde namelijk al een poosje de nieuwe Gf 4400 of de 4600 gaan halen, maarja als deze kaart idd zo gruwelijk is als dat de geruchten zijn, nou dan wacht ik nog wel eventjes :)
Ook al zou die matrox de snelheid hebben van een g4 4200 of net de 4400 dan zal ik toch voor de matrox gaan.
Heb nog nooit een matrox kaart gehad maar de verhalen over matrox zijn altijd erg positief.
Pfoe, was het maar al 14mei dan kan ik een beslissing gaan maken :)

39

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.