Flinke cooler

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
nog niet eerder hier gezien dus post ik het maar even.Availability and Price
Details about the availability of the Parhelia-512 are still a bit sketchy as there are still some more fine tuning to do. Skeptics say that it would be difficult for Matrox to produce the silicon since the die is potentially huge especially at only 0.15-micron with 80 million transistors. Skeptics aside, Matrox plans to ship the first version of the Parhelia-512 somewhere between June and July. They will come in a variety of boards with different memory sizes ranging from 64MB to 256MB. The exact product lines are still not finalized at this point of time but it seems that Matrox has plans to introduce products at different clock rates in different price ranges. Let's hope that Matrox will keep their product line cleaner than what the folks at NVIDIA or ATI did to their GeForce4 and Radeon respectively.
With such features packed into the board, Matrox also plans to ship a separate set of boards which will target high-end 3D workstations. Looks like Matrox is all out to grab not only the gaming market, but high-end 3D workstation graphics as well.
As for price, well, not much was told but they have indicated 128MB DDR versions to cost below US$400. The Parhelia-512 will certainly not be cheap, but if you're a serious gamer, the new Parhelia-512 does promise a lot more than just gaming performance.
Volgens mij hoef jij je daar niet druk om te maken met jouw bakspecsHet lijkt me wel interessant te weten hoeveel cpu kracht nodig is om de Parhelia optimaal te laten presteren
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
dank u zeer vriendelijkOp dinsdag 14 mei 2002 11:15 schreef Thermo het volgende:
Kyle heeft zijn stukje over de Parhelia iig al af hoor mensen
http://www.hardocp.com/articles/parhelia/index.html
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Niet op voorraad.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
nee maar de 256 MB versie wordt $500,- ...Op dinsdag 14 mei 2002 11:27 schreef Spice het volgende:
US$400, zat ik er niet ver vandaan met 500 euro
zeker!Op dinsdag 14 mei 2002 11:40 schreef P5ycho het volgende:
shit die filmpjes @ hardocp zijn VET...
a) hij gaat geen G1600 hetenOp dinsdag 14 mei 2002 11:41 schreef Spice het volgende:
500$ ?? Waarheb je dat gelezen??
Vorige week had ik het volgende gevonden
- G1600L : GPU 300 MHz, 128 Mo DDR 256 bits 200 MHz, 500 € (670.50$CAN)
- G1600M : GPU 350 MHz, 128 Mo DDR 256 bits 250 MHz, 650 € (871.65$CAN)
- G1600H : GPU 450 MHz, 256 Mo DDR 256 bits 300 MHz, 1000 € (1341$CAN)
Full Directx9 kun je denk ik niet op rekenen, want dat is nog niet af, en dus weten ze niet wat er precies in komt. Wel zal hij de belangrijkste onderdelen ondersteunen zoals displacementmapping.Op donderdag 07 maart 2002 11:36 schreef P5ycho het volgende:
[..]
full DX9 support kun je wel op rekenen, Matrox heeft altijd DX al volledig ondersteund. Hopelijk ondersteunen ze inderdaad meteen Opengl(2.0) fatsoenlijk, ik denk ook dat ze wel moeten gezien de CAD wereld waar ze ook op mikken.
Daar was ik al achtera) hij gaat geen G1600 heten
b) kloksnelheden kloppen niet
dus die info klopt niet
Op dinsdag 14 mei 2002 11:48 schreef hiostu het volgende:
[..]
Full Directx9 kun je denk ik niet op rekenen, want dat is nog niet af, en dus weten ze niet wat er precies in komt. Wel zal hij de belangrijkste onderdelen ondersteunen zoals displacementmapping.
ow sorry nee dat duurt denk ik nog wel evenOp dinsdag 14 mei 2002 12:01 schreef executor het volgende:
hoelang nog voor een echte review met bankmerken?
volgens Haig een paar dagen na de officiele chip aankondiging. althans, dat zei hij een week geleden.Op dinsdag 14 mei 2002 12:01 schreef executor het volgende:
Ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af, maar dat schijnt niemand hier te weten, of ik typ met onzichtbare letters.Op dinsdag 14 mei 2002 12:01 schreef executor het volgende:
Niet op voorraad.
ik denk eigenlijk niet dat we vandaag benchmarks hoeven te verwachten, ik denk dat alle info nu wel online is zo'n beetje.Op dinsdag 14 mei 2002 12:01 schreef executor het volgende:
ja sorry, ik had op de laatste pagina geklikt, maar dat was niet goed gegaan. Niet gezien, sorry.Op dinsdag 14 mei 2002 11:50 schreef P5ycho het volgende:
[..]
We zitten al in mei, dat was in maart.
no harm done, met zo'n grote thread krijg je dat soms. Om 15:00 wordt er een nieuwe thread geopend ivm overzichtelijkheid.Op dinsdag 14 mei 2002 12:08 schreef hiostu het volgende:
[..]
ja sorry, ik had op de laatste pagina geklikt, maar dat was niet goed gegaan. Niet gezien, sorry.
Ah da's beter, die filmpjes zijn kewl, maar toch wil ik even ingame performance weten van huidige games en bijvoorbeeld Unreal2 enzo.Op dinsdag 14 mei 2002 12:10 schreef P5ycho het volgende:
[..]
no harm done, met zo'n grote thread krijg je dat soms. Om 15:00 wordt er een nieuwe thread geopend ivm overzichtelijkheid.
ik ook, maar ik ben niet helderziendOp dinsdag 14 mei 2002 12:13 schreef hiostu het volgende:
[..]
Ah da's beter, die filmpjes zijn kewl, maar toch wil ik even ingame performance weten van huidige games en bijvoorbeeld Unreal2 enzo.
ik denk wel wat hogerOp dinsdag 14 mei 2002 12:14 schreef P5ycho het volgende:
[..]
ik ook, maar ik ben niet helderziend
reken er maar op dat je UT en Q3 vrolijk op 1600x1200@32bit kunt spelen.
Ik doelde eigenlijk meer op morrowind, mohaa on RTCW.Op dinsdag 14 mei 2002 12:14 schreef P5ycho het volgende:
[..]
ik ook, maar ik ben niet helderziend
reken er maar op dat je UT en Q3 vrolijk op 1600x1200@32bit kunt spelen.
denk dat je nog het meeste hebt aan het kijken naar de geforce 4 resultaten en dat als vergelijk zien, maar dan met gratis 16x FAA.Op dinsdag 14 mei 2002 12:27 schreef hiostu het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op morrowind, mohaa on RTCW.
Verwijderd
Ik hoop het wel, want dat kan ik met een GF2 alOp dinsdag 14 mei 2002 12:16 schreef G-Spotter het volgende:
Ik denk wel wat hoger
met fsaa?Op dinsdag 14 mei 2002 12:33 schreef f0r.c3d het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, want dat kan ik met een GF2 al
Nou ik gebruik nog niet eens 1xFSAA dus laat staan dat 16x FSAA me een klein beetje boeit. Het gaat mij nog meer om veel polygonen effecten en dan pas AA.Op dinsdag 14 mei 2002 12:28 schreef P5ycho het volgende:
[..]
denk dat je nog het meeste hebt aan het kijken naar de geforce 4 resultaten en dat als vergelijk zien, maar dan met gratis 16x FAA.
iedereen gebruikt 1x FSAAOp dinsdag 14 mei 2002 12:35 schreef hiostu het volgende:
[..]
Nou ik gebruik nog niet eens 1xFSAA dus laat staan dat 16x FSAA me een klein beetje boeit. Het gaat mij nog meer om veel polygonen effecten en dan pas AA.
DirectX 9 features die alleen de parhelia nog maar ondersteund.Op dinsdag 14 mei 2002 12:51 schreef delorean7 het volgende:
Pfff... not impressed. Die filmpjes op HardOPC? C'mon!
10 bit DVD hebben normaal alleen high-end dvd spelers....Allereerst ZIE ik al niet waar ik zo opgewonden van zou moeten worden. (10 bit DVD ... blaaa)
je moet je als ontwerper van een kaart ook BEWIJZEN dat je meer kan dan dat er nodig is. En zo is de kaart meer toekomstgericht (ik werk nog steeds met G400 MAX)Daarbij zie ik nog niet eens veel games die gebruik maken van de geforce 3 features en dat ding is al meer dan een jaar bekend en beschikbaar voor de developers!
het is toch gewoon een vette feature die bijna niemand zal gebruiken, maar als je het wel kan is het wel vet! Zeker voor designen/developenDe kaart afkijkend met verschillen zie ik een hoop hete lucht features met allemaal loze namen. Snappen ze nou nig niet dat het de resultaten in kwaliteit zijn die tellen? (3 monitor gaming... alsjeblieft ga iemand anders pesten. 3 monitor developing ok)
ja op een GeForce 2 ook nog wel, dus daarom is GeForce 4 overbodig?Daarbij krijgen we een nog meer bandbreedte nog sneller GPU, wat altijd goed is hoor... maarreh met een gf 4600 kan je alle spellen allang draaien op 1600x1200 32 bits met teveel frames/s. En dat is echt een resolutie die niet nodig is.
Deze kaar heeft perfecte beeldkwaliteit. geeft ook nog eens scherp beeld, is super in 2D en goed in 3D. vooral de 2D wordt bij bijv. Nvidia zwaar verwaarloosd.Kortom in mijn ogen een natuurlijke doorloop van generaties vid GPU's maar absoluut niets spectaculairs. (hope Im proven wrong!)
Verwijderd
Displacement mapping? Vertex Shader 2.0? 16x edge detect AA? Triplehead/surround gaming? 256bits bus? 10bit/color output?Op dinsdag 14 mei 2002 12:51 schreef delorean7 het volgende:
Pfff... not impressed. Die filmpjes op HardOPC? C'mon!
Allereerst ZIE ik al niet waar ik zo opgewonden van zou moeten worden. (10 bit DVD ... blaaa)
Daarbij zie ik nog niet eens veel games die gebruik maken van de geforce 3 features en dat ding is al meer dan een jaar bekend en beschikbaar voor de developers!
De kaart afkijkend met verschillen zie ik een hoop hete lucht features met allemaal loze namen. Snappen ze nou nig niet dat het de resultaten in kwaliteit zijn die tellen? (3 monitor gaming... alsjeblieft ga iemand anders pesten. 3 monitor developing ok)
Daarbij krijgen we een nog meer bandbreedte nog sneller GPU, wat altijd goed is hoor... maarreh met een gf 4600 kan je alle spellen allang draaien op 1600x1200 32 bits met teveel frames/s. En dat is echt een resolutie die niet nodig is.
Kortom in mijn ogen een natuurlijke doorloop van generaties vid GPU's maar absoluut niets spectaculairs. (hope Im proven wrong!)
Wandaar ook de 4 textures per pass support. Waar denk je dat Doom3 op geshowed gaat worden op de E3 beurs? Precies. Met Triplehead zelfs.Op dinsdag 14 mei 2002 13:00 schreef _minion het volgende:
Met games als UT2 en doom3 zijn er meer renderpasses nodig voor 1 frame, dus gaat je framerate omlaag, maar ziet het er bijna levensecht uit!
Displacement mapping vind ik zelf nog het aller interessantste. Daar kun je heel veel kewle effecten mee maken.Op dinsdag 14 mei 2002 13:00 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Displacement mapping? Vertex Shader 2.0? 16x edge detect AA? Triplehead/surround gaming? 256bits bus? 10bit/color output?
Deze compinatie maakt het niet spectaculair?
Displacement mapping:Op dinsdag 14 mei 2002 13:00 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Displacement mapping? Vertex Shader 2.0? 16x edge detect AA? Triplehead/surround gaming? 256bits bus? 10bit/color output?
Deze compinatie maakt het niet spectaculair?
Verwijderd
Zelfs een natuurlijke doorloop van GPU's vind ik al spectaculairOp dinsdag 14 mei 2002 12:51 schreef delorean7 het volgende:
Kortom in mijn ogen een natuurlijke doorloop van generaties vid GPU's maar absoluut niets spectaculairs. (hope Im proven wrong!)
Smaken verschillen, het is een aanslag op je hoeveelheid liquide middelen. Een ding is voor mij zeker, als je er 3 hebt wil je niet meer anders.De minst interessantste feature vind ik nog de Triplehead/surround gaming, dat vind ik echt overbodig
Is mijn Pioneer DV444 high end? Zoja, ik zie het verschil niet.Op dinsdag 14 mei 2002 12:59 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
10 bit DVD hebben normaal alleen high-end dvd spelers....
[..]
[..]
Deze kaar heeft perfecte beeldkwaliteit. geeft ook nog eens scherp beeld, is super in 2D en goed in 3D. vooral de 2D wordt bij bijv. Nvidia zwaar verwaarloosd.
die 10 bit is voor alles en dus wordt ALLES scherper/helderder!Op dinsdag 14 mei 2002 13:17 schreef delorean7 het volgende:
DVD is in wezen LELIJK ik weet niet of je wel eens heel goed gekeken hebt naar bijvoorbeeld de Matrix daar kan je in de donkere gedeeltes een hoop leuke artifacts aantreffen. Begrijp me niet verkeerd: DVD is het beste wat we hebben, maar je kan van een JPG ook geen bitmap maken zal ik maar zeggen.
Hoe dit zit voor gewone desktop apps weet ik niet, jij wel?
Oh maar die WAS ook spectaculair, ik vraag me dan alleen wel af hoe dat nu gaat worden in juli als de volgende GPU alweer op het menu staatOp dinsdag 14 mei 2002 13:19 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Zelfs een natuurlijke doorloop van GPU's vind ik al spectaculair. Telkens brengt men weer een kaart uit, die weer de verwachtingen gemoet doet komen. De Ti-4600 is zo'n 45% sneller dan een Ti-500 op 1600x1200x32. Dit is een normale vooruitgang voor nvidia, maar ik vind dit behoorlijk spectaculair hoor
...
Verwijderd
Doordat de technologische vooruitgang zo snel gaat, worden game-ontwerpers uitgedaagd om wat mooiers te maken, dat zwaarder is. Kijk maar eens naar UT2003, ik zie jou (no offence) met je geforce 2 mx dit spel nog niet zo mooi draaienOp dinsdag 14 mei 2002 13:17 schreef delorean7 het volgende:
[..]
256bits bus:
Jeee nog meer snelheidswinst! Zoals ik daarboven ook al zei: snelheidswinst is goed, het zorgt voor vooruitgang, maar ik heb het helemaal niet NODIG. Games lopen hopeloos achter op de technologische vooruitgang en dat lijkt alleen maar erger te worden.
Wat wil je dan? ontwikkelingen stil zetten?Op dinsdag 14 mei 2002 13:17 schreef delorean7 het volgende:
Displacement mapping:
Dit maakt zaken schaalbaar en dus sneller... ergo een snelheidswinst waar ik niet opgewonden vna kan worden.
Kun je me een voorbeeld doen?16x edge detect AA:
Je hebt gezien wat 16X AA doet met text? Nee bedankt laat heren developers eerst een techniek bedenken die gewoon werkt en niet berust op het 16x renderen van een plaatje en het over elkaar heen plakken.
Nogmaals, we kunnen ook afspreken de ontwikkelingen stop te zetten en hier te blijven hangen.256bits bus:
Jeee nog meer snelheidswinst! Zoals ik daarboven ook al zei: snelheidswinst is goed, het zorgt voor vooruitgang, maar ik heb het helemaal niet NODIG. Games lopen hopeloos achter op de technologische vooruitgang en dat lijkt alleen maar erger te worden.
Als jij een kaart uit zou brengen met triplehead, en zonder veel moeite zou je meteen surround gaming kunnen integreren, zou je het dan laten, of deze feature aanbieden met de optie het te gebruiken?Triplehead/surround gaming:
Dualhead is voor meeste devs al genoeg, ok ik weet het voor sommigen is 3 nog niet genoeg dus daar heb je een punt. Maar surround gaming? Ik kan het echt niet serieus nemen, sorry.
DX9.Vertex Shader 2.0:
Zou goed kunnen zijn ik weet het niet zeker... Maar ik ZIE er in die filmpjes helemaal NIETS van terug? Of mis ik het?
Heb je die DVD gekeken op een PC met ati/nvidia of op een goede home theater set? ATi heeft namelijk problemen daarmee, nvidia ook, schijnt.10 bit color:
Zou ik me idd lelijk in vergist kunnen hebben, maar om dat DVD verhaal hierboven een beetje proberen te ontkrachten:
DVD is in wezen LELIJK ik weet niet of je wel eens heel goed gekeken hebt naar bijvoorbeeld de Matrix daar kan je in de donkere gedeeltes een hoop leuke artifacts aantreffen. Begrijp me niet verkeerd: DVD is het beste wat we hebben, maar je kan van een JPG ook geen bitmap maken zal ik maar zeggen.
DVD is gecomprimeerd en niet al te best ook nogOp dinsdag 14 mei 2002 13:22 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
die 10 bit is voor alles en dus wordt ALLES scherper/helderder!
maar DVD is LELIJK ? hangt van de bitrate af.
DV kwaliteit zal het nooit zijn, maar als jij DVD Lelijk noemt is dus alleen DV goed genoeg?
over dat je die snelheid niet nodig hebt:
wat zij bill gates ook alweer over 640 KB ram geheugen...
zou meeeeeeeer dan genoeg zijn.....
Nou als ik iets niet spectaculair vond was het de Geforce 4 wel. Ik bedoel je zit de hele tijd te zeuren over snelheid, en wat voegt de geforce 4 alleen toe? Precies snelheid, meer niet, spectaculairder was de sprong van GF2 naar GF3.Op dinsdag 14 mei 2002 13:23 schreef delorean7 het volgende:
[..]
Oh maar die WAS ook spectaculair, ik vraag me dan alleen wel af hoe dat nu gaat worden in juli als de volgende GPU alweer op het menu staat
Verwijderd
Bekijk maar eens een DVD op een willekuruge Matrox Marvel kaart. Daar zit niet zoals bij Geforce kaarten een TV-out op, maar een echte Video uit. Perfect beeld geeft dat, hetzelfde signaal als direct van de losse externe speler naar de TV. En dan pas kun je de echte resolutie van een DVD zien, als je b.v. 10x inzoomt en nog steeds perfect beeld hebt.Op dinsdag 14 mei 2002 13:17 schreef delorean7 het volgende:
[..]
DVD is in wezen LELIJK ik weet niet of je wel eens heel goed gekeken hebt naar bijvoorbeeld de Matrix daar kan je in de donkere gedeeltes een hoop leuke artifacts aantreffen.
Verwijderd
Opzich wel een slimme zet van nVidia, er komen nu eindelijk directx 8 spellen uit, maar de geforce 3 kan misschien net niet genoeg kracht leveren, dus daarom maar een geforce 4.Op dinsdag 14 mei 2002 13:30 schreef hiostu het volgende:
[..]
Nou als ik iets niet spectaculair vond was het de Geforce 4 wel. Ik bedoel je zit de hele tijd te zeuren over snelheid, en wat voegt de geforce 4 alleen toe? Precies snelheid, meer niet, spectaculairder was de sprong van GF2 naar GF3.
Dat klopt, maar hij was alleen sneller en geen nieuwe features.Op dinsdag 14 mei 2002 13:36 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Opzich wel een slimme zet van nVidia, er komen nu eindelijk directx 8 spellen uit, maar de geforce 3 kan misschien net niet genoeg kracht leveren, dus daarom maar een geforce 4.
/me had een snellere FSAA-vorm (Ik gebruik nu nog sumpersampling en multi-sampling vind ik ook niet echt spectaculair) ook welkom gevonden.
slimme zet? ze hebben compleet niks gedaan aan de geforce4... snelheid beetje opvoeren, laatste versie van hun lma techniek erin plakken, T&L dupliceren, en opsturen naar TSMC.Op dinsdag 14 mei 2002 13:36 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Opzich wel een slimme zet van nVidia, er komen nu eindelijk directx 8 spellen uit, maar de geforce 3 kan misschien net niet genoeg kracht leveren, dus daarom maar een geforce 4.
/me had een snellere FSAA-vorm (Ik gebruik nu nog sumpersampling en multi-sampling vind ik ook niet echt spectaculair) ook welkom gevonden.
Voor Nvidia zelf dus een hele slimme zet, zonder moeite weer meer geld binnen halen. Voor een bedrijf is dat slim jaOp dinsdag 14 mei 2002 13:43 schreef P5ycho het volgende:
[..]
slimme zet? ze hebben compleet niks gedaan aan de geforce4... snelheif beetje opvoeren, laatste versie van hun lma techniek erin plakken, T&L dupliceren, en opsturen naar TSMC.
Dat kun je van 2 kanten bekijken, veel mensen voelen zich nu genaaid. (zou ik ook voelen als ik zo'n ding gekocht had)Op dinsdag 14 mei 2002 13:46 schreef hiostu het volgende:
[..]
Voor Nvidia zelf dus een hele slimme zet, zonder moeite weer meer geld binnen halen. Voor een bedrijf is dat slim ja.
Jah maar Nvidia denkt waarschijnlijk dat mensen hun kaarten toch wel weer kopen als er weer een nieuwere snellere uitkomt. En natuurlijk hebben ze nog gelijk ook...Op dinsdag 14 mei 2002 13:48 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Dat kun je van 2 kanten bekijken, veel mensen voelen zich nu genaaid. (zou ik ook voelen als ik zo'n ding gekocht had)
Ik geloof meer in een vertrouwensrelatie met je klant.
Inderdaad, zie groot geforce4 topicOp dinsdag 14 mei 2002 13:52 schreef DocB het volgende:
[..]
Jah maar Nvidia denkt waarschijnlijk dat mensen hun kaarten toch wel weer kopen als er weer een nieuwere snellere uitkomt. En natuurlijk hebben ze nog gelijk ook...
Heb je de eisen gezien? NIet al te hoog hoor. Maar inderdaad is het tijd om te gaan upgradenOp dinsdag 14 mei 2002 13:24 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Doordat de technologische vooruitgang zo snel gaat, worden game-ontwerpers uitgedaagd om wat mooiers te maken, dat zwaarder is. Kijk maar eens naar UT2003, ik zie jou (no offence) met je geforce 2 mx dit spel nog niet zo mooi draaien(640x480x16 low/low moet wel vloeiend gaan denk ik
).
Een spel als Doom3 zou er ook niet komen zonder al deze technologische vooruitgangen (vertex shader, pixel shader, Dot3, EBM enz...).
matroxusers of matrox zelf?Op dinsdag 14 mei 2002 14:15 schreef DocB het volgende:
Oh dat zal bij die matrox site nog wel veel erger worden zometeen. Ik mag hopen dat ze met hun servers rekening hebben gehouden met wat meer bezoekers, maar ik vrees toch dat hij het niet zal houden...
Ik had geloof ik niet gezegd dat ze deze kaart niet moeten maken of uitbrengen. Ik vond/vind alleen wel dat we er geen kont aan hebben.Op dinsdag 14 mei 2002 13:24 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Wat wil je dan? ontwikkelingen stil zetten?
[..]
Kun je me een voorbeeld doen?
[..]
Nogmaals, we kunnen ook afspreken de ontwikkelingen stop te zetten en hier te blijven hangen.
[..]
Als jij een kaart uit zou brengen met triplehead, en zonder veel moeite zou je meteen surround gaming kunnen integreren, zou je het dan laten, of deze feature aanbieden met de optie het te gebruiken?
[..]
DX9.
[..]
Heb je die DVD gekeken op een PC met ati/nvidia of op een goede home theater set? ATi heeft namelijk problemen daarmee, nvidia ook, schijnt.
Enne... 10bit/color dvd decoding zit in alleen in highend standalone dvd spelers, ik zie het echt wel als waardevolle bonus hier! Bespaart je bakken geld.
Nee klopt, maar ze hebben de hoogste snelheidswinst ever in 1 generatie te pakken met de stap van gf3 -> gf4. Blijkbaar konden ze EN een GF4 introduceren EN volhouden dat ze in Juli de volgende GPU zullen aankondigen.Op dinsdag 14 mei 2002 13:30 schreef hiostu het volgende:
[..]
Nou als ik iets niet spectaculair vond was het de Geforce 4 wel. Ik bedoel je zit de hele tijd te zeuren over snelheid, en wat voegt de geforce 4 alleen toe? Precies snelheid, meer niet, spectaculairder was de sprong van GF2 naar GF3.
De echte DVD resolutie is NIET indrukwekkend, noch op mijn PC monitor noch via de stand alone DVD speler.Op dinsdag 14 mei 2002 13:33 schreef Hooi het volgende:
[..]
Bekijk maar eens een DVD op een willekuruge Matrox Marvel kaart. Daar zit niet zoals bij Geforce kaarten een TV-out op, maar een echte Video uit. Perfect beeld geeft dat, hetzelfde signaal als direct van de losse externe speler naar de TV. En dan pas kun je de echte resolutie van een DVD zien, als je b.v. 10x inzoomt en nog steeds perfect beeld hebt.
G400 naar Parhalia is zeker geen grote snelheidswinst per generatie.Op dinsdag 14 mei 2002 14:19 schreef delorean7 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ze hebben de hoogste snelheidswinst ever in 1 generatie te pakken met de stap van gf3 -> gf4. Blijkbaar konden ze EN een GF4 introduceren EN volhouden dat ze in Juli de volgende GPU zullen aankondigen.
Dat is een indrukwekkend trackrecord als je het mij vraagt
GF4 is goedkoper te krijgen dan de GF3 ti500'sOp dinsdag 14 mei 2002 13:56 schreef Wekkel het volgende:
De klant heeft ook verstand (maar gebruikt het niet altijd). De GF4 heeft gewoon een streepje voor op een GF3 (meer snelheid).
Als je het de prijs waard vindt, koop je de snellere GF4, anders niet.
oftewel jou originele argument was nutteloos want iedereen heeft verschillende development times.Op dinsdag 14 mei 2002 14:24 schreef DocB het volgende:
Ja maar daar zat dan ook zat tijd tussen hè? in de comp van mn pa zit nog zo'n G400 (zeker mooi ding, daar niet van) en dat is toch al redelijk wat ouder dan de GF3...
G400 -> G550 (ok was een mislukte opstap naar de volgende generatie) -> Parhelia.Op dinsdag 14 mei 2002 14:20 schreef P5ycho het volgende:
[..]
G400 naar Parhalia is zeker geen grote snelheidswinst per generatie.
G200 -> G250 -> G400 -> G450 -> G550...Op dinsdag 14 mei 2002 14:26 schreef delorean7 het volgende:
[..]
G400 -> G550 (ok was een mislukte opstap naar de volgende generatie) -> Parhelia.
Ze hebben een generatie gemist.
Doen we!Op dinsdag 14 mei 2002 14:28 schreef P5ycho het volgende:
[..]
G200 -> G250 -> G400 -> G450 -> G550...
Lekker belangrijk ook allemaal, over een half uur liggen de feiten op tafel, laten we het verleden laten rusten.
Roger that!Op dinsdag 14 mei 2002 14:28 schreef P5ycho het volgende:
[..]
G200 -> G250 -> G400 -> G450 -> G550...
Lekker belangrijk ook allemaal, over een half uur liggen de feiten op tafel, laten we het verleden laten rusten.
Ik heb alles a geregeld, nieuw topic opent om 3 precies incl hoop links enzo. Dan wordt deze gesloten.Op dinsdag 14 mei 2002 14:50 schreef JanMaster het volgende:
Zullen we ff deel 2 beginnen dan? NDA is bijna afgelopen (was toch 3 uur precies?)
Verwijderd
is geregeldOp dinsdag 14 mei 2002 14:53 schreef Sinterklaas het volgende:
P5ycho, jij opent om 3 uur een topic?
Dan zet ik in het FAQtopic dat jij dat doet, dan wordt het tenminste geen wedstrijd wie als eerste een topic heeft
Verwijderd
Okey. nog 6 min!Op dinsdag 14 mei 2002 14:51 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Ik heb alles a geregeld, nieuw topic opent om 3 precies incl hoop links enzo. Dan wordt deze gesloten.
zie ook [topic=494398/1/25]
LOLOp dinsdag 14 mei 2002 14:54 schreef jadjong het volgende:
Dit heeft wel iets weg van sinterklaas avond op een kleuterschool
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Ghehe het aftellen is begonnen jaOp dinsdag 14 mei 2002 14:54 schreef jadjong het volgende:
Dit heeft wel iets weg van sinterklaas avond op een kleuterschool
t is nog geen 3enOp dinsdag 14 mei 2002 14:56 schreef DumphuiZ het volgende:
Sluit deze maar
Verwijderd
Nopez nog 3 min. hoor!Op dinsdag 14 mei 2002 14:56 schreef DumphuiZ het volgende:
Sluit deze maar
Sommige mensen zijn té ongeduldigOp dinsdag 14 mei 2002 14:57 schreef P5ycho het volgende:
[..]
t is nog geen 3en
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
vooruit dan, [topic=494606]Op dinsdag 14 mei 2002 14:58 schreef Scipionyx het volgende:
Op mijn horloge is het al 3uur.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq