Parhelia is coming! (en Nvidia heeft een probleem)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.659 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Quote van de www.matroxusers.com frontpage:
1. It is very real.
2. Yes, I said it is real. Not fake.
3. It is fast. It will have a new memory design, different from all current video cards. Memory speed will be faster than the current fastest (a GeForce4). Faster by a huge margin of victory.
4. It is fast. It will be an all new chip. It will not be 256 bit and will not be 128 bit. Expect clock speeds around 300 Mhz. Also expect varied product offerings from this core after the initial products are released.
5. It is 3D feature filled. Expect it to have a fully programmable Transform and Lighting. Displacement mapping is sure to be featured along with shaders. It will have the most powerful Transform and Lighting unit available.
6. It is 2D feature filled. Before you say there is nothing that can be done to improve 2D, let me just say there is. 2D performance and quality will be a leap ahead.
7. It will be expensive. Of course I have no exact dollar amounts, but I am fairly confident in saying Parhelia will be more expensive than current high end cards, but with good cause. It offers much more than anything else on the market.
8. There will be different versions of the card at launch. There will be a lower end model with lower clock speeds and less memory (probably 64MB). There will be a high end model with higher clock speeds and more memory (probably 128MB). Then later there will be a super high end model, (probably 256MB and more features for its target market). The last one is expected to be pricier than the MMS series of cards and will probably be aimed towards the 3D Labs card users.
9. Of course, it goes without saying, but anyhow it will be multimonitor capable, but will have more dual monitor flexibility.
10. It should be announced within a month, maybe two.
11. If you want one and can afford it, you should be happy this summer.
Binnenkort toch vervanging voor mijn trouwe G400MAX dus 8-)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
ik ben errug benieuwd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op donderdag 07 maart 2002 10:54 schreef P5ycho
Binnenkort toch vervanging voor mijn trouwe G400MAX dus 8-)
Binnenkort? De vervanging voor mijn MATROX G400 MAX was heel sim-pel = BUILT BY ATI RADEON 8500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Die chip werkt dus wel intern op 512bit... de G400 was intern 256bit. Kan leuk worden deze zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Eerst zien dan geloven...ik heb Matrox wel vaker dit soort fabeltjes de wereld in zien sturen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

11. If you want one and can afford it, you should be happy this summer.
Dan kondigen ze zeker aan dat de kaart over 2 jaar uitkomt? En matrox kennende is de beeldkwaliteit perfect, en de 3D snelheid om te janken. Plus dat ze ongeveer 5 keer in het traject de specs bijstellen, en als ie uitkomt ongeveer de helft heeft van wat ze in het begin zeiden. Plus dat de kaart weer een jaar te laat uitkomt.

Nee hoor, ik heb niks tegen Matrox, maken goede kaarten. Alleen moeten ze eens leren om niet zo hoog van te toren te blaten. Ze hebben het nog geen enkele keer waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

tsja...die G800 was ookal zo snel :?

Ik begin matrox een beetje in de 'bitboys' hoek te schuiven, eerst zien, dan geloven.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:04 schreef obsidian het volgende:
...en de 3D snelheid om te janken. Plus dat ze ongeveer 5 keer in het traject de specs bijstellen, en als ie uitkomt ongeveer de helft heeft van wat ze in het begin zeiden.
Matrox geeft helemaal geen specs weg voor een release, het zijn dus allemaal rumours.
Op donderdag 07 maart 2002 11:06 schreef Selachii het volgende:
tsja...die G800 was ookal zo snel :?

Ik begin matrox een beetje in de 'bitboys' hoek te schuiven, eerst zien, dan geloven.
De g550 = de g800. Maar dan gekortwiekt omdat de chip niet aan hun verwachtingen voldeed. De parhelia (het project dat parallel aan de g800 liep en erna uit had moeten komen) wordt de vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 07 maart 2002 11:06 schreef Selachii het volgende:

Je slaat de spijker op z'n kop, deze chip zou mbv Bitboys tech tot stand zijn gekomen.

Waanzinnig interresant, maar dat roep ik al eeuwen, tot nu toe is er helaas nooit wat van uitgekomen, maar wie weet..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
jongens jongens.... dit zijn geeen claims van matrox. dit zijn gewoon ONOFFICIËLE geruchten!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 11:12 schreef Tampie2000 het volgende:
jongens jongens.... dit zijn geeen claims van matrox. dit zijn gewoon ONOFFICIËLE geruchten!
En door wie worden die gevoed denk je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie zo duur wordt, is het nog maar de vraag of iemand em wel gaat kopen. Ik bedoel, €400,- voor een vidkaart is niet eens zoveel meer. maar het is gvd wel bijna het duurste onderdeel van je pc. en dan zou ie nog duurder worden? come one.

Trouwens het hebben van een snelle videokaart is een ding, spellen moeten het ding ook nog enigzins ondersteunen, zonder drivers kom je er toch niet, en zeker als ontwikkelaars hun spel hebben ontworpen voor een gf3/ati 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

ben benieuwd, als het een leuk kaartje is, ga ik eerder voor matrox dan voor Nvidia

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:15 schreef Peltier het volgende:
Wellicht hebben ze bitboys overgekocht hehe,

eerst zien dan geloven is een mooie ja.
Insiders @ matrox... VigilAnt (een mod @ matroxusers) is de poster van de geruchten, en hij heeft meerdere bronnen waar allemaal grotendeels hetzelfde gezegd wordt. Bovendien loopt Haig (de techsupport manager @ matrox tech forums) al maanden te schreeuwen dat er iets aankomt :)

edit: prijzen worden geschat tussen $300 en $1000+, waarbij de snelste een kaart gericht op CAD users wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
Die videokaart wil ik wel eens zien... 256 MB :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:11

FastBunny

Give it the Works !

Maar interessanter misschien.. hoe doet ie het in 3D? Dat was altijd het minpunt van een Matrox. Als ie nou echt snel is, nivo GF4 en met dualhead, dan wil ik der wel 1 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:24 schreef FastBunny het volgende:
Maar interessanter misschien.. hoe doet ie het in 3D? Dat was altijd het minpunt van een Matrox. Als ie nou echt snel is, nivo GF4 en met dualhead, dan wil ik der wel 1 :)
geloof me, toen John Carmack zei "Matrox have solved the memory bandwidth problem" kon mij dag echt niet meer stuk... als het goed is ligt de memory bandwidth rond de 19.2GB/s, samen met de snelste T&L en een 300Mhz chippie (waar verder jammergenoeg geen info van is)... ik zie ligt aan het eind van de tunnel! (en een gat in mijn financien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
Op donderdag 07 maart 2002 11:00 schreef Gutteguttegut het volgende:
Eerst zien dan geloven...ik heb Matrox wel vaker dit soort fabeltjes de wereld in zien sturen.
eh Matrox heeft dit fabeltje niet de wereld in gestuurd, waarom zouden we zo iemand geloven die dit zegt.

Was dit niet hetzelfde kereltje die valse informatie verspreide over de g500.

Je moet gewoon wachten tot matrox deze informatie weggeeft

en obsidian:
Matrox kan er toch ook nie aandoen als er valse geruchten worden verspreid...

en dit gebeurt bij Nvidia toch ook

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

En ook: Welke versie van DX gaat ie (volledig) ondersteunen? Gaan ze wel meteen al een goede OpenGL ondersteuning inbakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:33 schreef obsidian het volgende:
En ook: Welke versie van DX gaat ie (volledig) ondersteunen? Gaan ze wel meteen al een goede OpenGL ondersteuning inbakken?
full DX9 support kun je wel op rekenen, Matrox heeft altijd DX al volledig ondersteund. Hopelijk ondersteunen ze inderdaad meteen Opengl(2.0) fatsoenlijk, ik denk ook dat ze wel moeten gezien de CAD wereld waar ze ook op mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 11:33 schreef CaineTanathos het volgende:

[..]

eh Matrox heeft dit fabeltje niet de wereld in gestuurd, waarom zouden we zo iemand geloven die dit zegt.

Was dit niet hetzelfde kereltje die valse informatie verspreide over de g500.

Je moet gewoon wachten tot matrox deze informatie weggeeft

en obsidian:
Matrox kan er toch ook nie aandoen als er valse geruchten worden verspreid...

en dit gebeurt bij Nvidia toch ook
Heb je wel gelijk in ja. Misschien is dat wel het probleem. Juist omdat ze zo geheimzinnig overal over doen krijg je hoge verwachtingen. Die ze vervolgens nooit waar kunnen maken. Is niet direct de schuld van Matrox, maar ze hadden al vele teleurstellingen kunnen voorkomen door niet zo geheimzinnig te doen. Zo speciaal zijn hun kaarten nog nooit geweest, dus redenen om de specs niet openbaar te maken zijn er ook nooit geweest.

Als we moeten wachten tot die kaart echt uit is, de drivers op orde zijn, en er al goede reviews van te vinden zijn, zijn we zeker weten alweer een jaar verder. Dan heeft het al geen zin meer. Zoals ik al zei, Matrox loopt altijd achter. (net zoals Ati)

Misschien is het allemaal wel gewoon een grote hoax om Matrox weer eens in het nieuws te krijgen. Zo goed doen ze het de laatste tijd tenslotte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:14 schreef obsidian het volgende:

En door wie worden die gevoed denk je? :)
Door fanatieke matrox-gebruikers, die graag hun favoriete bedrijf nieuwe top-producten zien afleveren.

Matrox richt zich vooral op twee marktsegmenten:
1) grote zakelijke OEM: 3D is voor meeste kantoorwerkzaamheden niet nodig, dual monitor is vaak handig voor het overzicht.
2) Amateur tot (semi)professionele video-editing, een gebied waar 3D ook om de hoek komt kijken. Denk aan programma's als 3D Studio, Lightwave, Maya, etc..

Gezien punt 2 mag je redelijkerwijs wel verwachten dat ze op 3D gebied niet stilzitten. Hoewel ik niet denk dat een product in eerste instantie geoptimaliseerd wordt voor gamen, mag je wel iets verwachten dat het goed doet op het gebied van 3D rendering.
En wellicht is zo'n kaart makkelijk te scalen naar een game-versie, en doen ze dat idd (een beetje ala Quadro versus GeForce).
En misschien blijft het een duur professioneel product.

Maar als ze er helemaal niks aan doen,prijzen ze zichzelf op de lange duur uit de markt. En het lijkt me dat ze dat ook wel door hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:38 schreef obsidian een te lang verhaal om te quoten
Matrox altijd achterlopen?
-Dualhead, jaren aan de top
-Originele Millennium, jaren aan de top
-Beeldkwaliteit, jaren aan de top
-2D snelheid, jaren aan de top
-Waardevast, kaarten gaan jaren mee.

etc. etc.

Wat mij betreft mag je ATi en Matrox echt niet samen in een hoekje zetten.

edit: amateur video editing hebben ze helaas aan de kant gezet.

edit2: Ze waren de laatste maanden hun uitgaven flink aan het inkrimpen, misschien maken ze zich klaar voor een all-out strijd met nVidia, waar ze een groot deel van hun kapitaal achter moeten zetten? Een grote reclamecampagne of iets dergelijks, samen met een lading vernietigende reviews van bijv Anandtech moet echt wel een grote klap uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 11:45 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Matrox altijd achterlopen?
-Dualhead, jaren aan de top
-Originele Millennium, jaren aan de top
-Beeldkwaliteit, jaren aan de top
-2D snelheid, jaren aan de top
-Waardevast, kaarten gaan jaren mee.

etc. etc.

Wat mij betreft mag je ATi en Matrox echt niet samen in een hoekje zetten.

Je hebt gelijk, maar ik bedoel de 3D (gaming) markt. Vergeten erbij te zeggen. :)

En op dat vlak hebben ze nog nooit een topprodukt gehad. Of de kaart was top en de drivers waren bud, of de kaart zelf was al bud.

en weer op 3D performance gebied dan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind ook dat de beeldkwaliteit nog steeds onovertroffen is, en ik zou heel graag een superkaart zien verschijnen van Matrox. Maar ik geloof er gewoon niet in. En ik ben bang dat als ze nou echt eens met een topkaart aankomen, ze de drivers en ondersteuning niet op orde kunnen krijgen. Ze komen altijd met leuke features die niemand gebruikt.

En aangezien Matrox niet een van de grootste is, zal zo'n kaart een fortuyn ( :) ) gaan kosten. En persoonlijk vind ik de ontwikkelingen op het gebied van prijzen veel te hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Matrox is groter dan je denkt, ze zijn alleen niet zo 'aanwezig' als nVidia en ATi. De enige goede kaart was inderdaad de G400(MAX), die was heel gewaagd aan de Riva TNT2 toen. behalve dan op opengl gebied helaas. Niet iedereen is perfect. De prijs zal wel wat hoger liggen omdat ze nog steeds hun kaarten helemaal zelf maken, maar dat mag ook wel van mij omdat je anders kwalitatief troep krijgt, waar nog wel het Matrox label aanhangt. niet goed voor de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:45 schreef P5ycho het volgende:

Oh, dan is mijn niveau gewoon hoog :z

Ik zat al even te twijfelen of het er nu wel of niet bij hoorde. Bedankt voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 11:59 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Oh, dan is mijn niveau gewoon hoog :z

Ik zat al even te twijfelen of het er nu wel of niet bij hoorde. Bedankt voor de correctie!
Ze hebben de Marvel G450 officieel gedropt qua driversupport helaas. de RT2000/2500 blijven gewoon bestaan. er is net een nieuw Ripple effect uitgekomen zag ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die wil ik wel zien! Lijkt me geweldig met de 3D Games van tegenwoordig. Lekker op 1600x1200 32-bit woooooh!!!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 21:51 schreef cybersteef het volgende:
Die wil ik wel zien! Lijkt me geweldig met de 3D Games van tegenwoordig. Lekker op 1600x1200 32-bit woooooh!!!
Ik wil het ook wel zien. maar dan eerst gewoon even een half uur naar de doos staren, dan nog een half uur naar de kaart in zijn zakje... dan uit het zakje... halfuurtje de tijd nemen... nachtje slapen en dan smorgens de wekker zetten om 6 uur en tot 3 uur in de nacht gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 21:58 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik wil het ook wel zien. maar dan eerst gewoon even een half uur naar de doos staren, dan nog een half uur naar de kaart in zijn zakje... dan uit het zakje... halfuurtje de tijd nemen... nachtje slapen en dan smorgens de wekker zetten om 6 uur en tot 3 uur in de nacht gamen :)
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah lachertje...noway dat is komt voor 2004, duurde al verrekte lang toen ze de G400 uitbrachten. Goeie kaart, 3d niet bijzonder maar kon mee met de Nvidia's. G450 en 550 zijn G400's. Nee ik geloof niet dat Matrox zo snel komt met een kaart, en als ie komt is ie duuuuuuuuuuuuuur zoals alles van Matrox duuuuuuuuuuuuuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Let's hope so :) Ik heb met pijn m'n G400 naar m'n 2e bak verhuisd (doe 'm echt niet weg :) ) en hoewel ik dik tevreden ben met m'n huidige kaart, sta ik direct in de winkel om 'm te halen en vervolgens een P5ycho immitatie neer te zetten :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

* McFlipp wacht dan nog ff tot na de zomer met het aanschaffen van een nieuwe videokaart :)

Dan zijn de GF4, ATI r300 en de matrox perhelia (als het loopt zoals het nu geplant staat dan he ;) ) er hopelijk is dat goed voor de prijzen :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:24 schreef CB het volgende:
Hahah lachertje...noway dat is komt voor 2004, duurde al verrekte lang toen ze de G400 uitbrachten. Goeie kaart, 3d niet bijzonder maar kon mee met de Nvidia's. G450 en 550 zijn G400's. Nee ik geloof niet dat Matrox zo snel komt met een kaart, en als ie komt is ie duuuuuuuuuuuuuur zoals alles van Matrox duuuuuuuuuuuuuur is.
Persoonlijk heb ik een G400 gekocht (voornamelijk) vanwege de dualhead. Dat was zeker de prijs waard in die tijd! Dus "duuuuuuuuuuuuuur" vond ik hem zeker niet. Dat ze vervolgens duur werden kan ik ook niks aan doen ;)

Het zal mij in elk geval wel oprecht benieuwen of ze weer met een derkgelijke "distinguishing trademark" kunnen komen waardoor ik toch weer een Matrox fan word. Ik denk niet dat "de snelste T&L" goed genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik geloof de geruchten niet, dat ten eerste.

Aan de andere kant. Het is al zoooooo lang stil daaro??? wat moeten ze anders?? de beeldkwaliteit van Ati en nvidia neemt explosief toe met elke generatie. De oem markt hebben ati en nvidia.

Videogebruikers? tja die willen ook nieuwe producten

en een markt waar je 1500 voor een kaart kan vragen (geforce 4 4600) links laten liggen?? neuh, ze komen terug, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BS
niet geverifieerd. en dan nog erop hameren dat het real is. nee dus |:(

misschien om bij Matrox en nVidia en ATi er wat gas op te gooien ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46
las dit nu pas @ matroxusers.com (shame shame).
maar als dit waar is kunnen ze hier de emmers om m'n kwijl op te vangen niet aanslepen hehe *D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001

beany

Meeheheheheh

en nog meer guldens(ja guldens, ben nog steeds niet, en zal het ook nooit worden, happy met die pokke euro :( ) meenemen dan de GeForce ti 4400. Niet echt interessant voor de gemiddelde gamer. Misschien als de kaart er een paar jaar is. Maar zoals in vorige posts al te lezen is, hoe serineus moeten we dit nemen?? :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik vind het in ieder geval goed dat iemand de concurrentie aangaat. Als het nog even doorgaat betaal je zo 700 euro voor een videokaart (dat kosten ze nu soms bijna al, bij release).

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:34
19.2Gb/s dat betekent dus embedded geheugen. Hoe groot is dat dan? Hebben ze zo'n zelfde techniek als kyro? Zo'n kaart kan flink profiteren van een snel maar klein geheugen op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Op donderdag 14 maart 2002 08:57 schreef Onik het volgende:
19.2Gb/s dat betekent dus embedded geheugen. Hoe groot is dat dan? Hebben ze zo'n zelfde techniek als kyro? Zo'n kaart kan flink profiteren van een snel maar klein geheugen op de chip.
mja ik d8 gelezen te hebben dat ie ook tile renderer had, maar goed eerst zien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 07 maart 2002 11:31 schreef P5ycho het volgende:

[..]

geloof me, toen John Carmack zei "Matrox have solved the memory bandwidth problem" kon mij dag echt niet meer stuk... als het goed is ligt de memory bandwidth rond de 19.2GB/s, samen met de snelste T&L en een 300Mhz chippie (waar verder jammergenoeg geen info van is)... ik zie ligt aan het eind van de tunnel! (en een gat in mijn financien)
Hmm, als John Carmack inderdaad gezegd heeft "Matrox have has? solved the memory bandwidth problem" had ie zeker een slechte dag? :P

Een hele sterke T&L unit komt niet erg overtuigend over. Met multiple lights is de Radeon T&L Unit ook tot 3 maal sneller dan een GF2 T&L Unit. In spellen merk je weinig van dit voordeel, pure memory bandwidth grenzen nekken de prestaties van deze kaarten.

Ik denk dat nieuwe cores op videokaarten voor een groot deel belangrijk zijn voor nieuwe features. Geef een oude GF2 core ongelimiteerde geheugenbandbreedte en 't ding gaat skyhigh. Voor het overige: het is Matrox met al de luchtschepperij die daarbij hoort. Ik sluit me dan ook geheel aan bij de sceptici hier. Eerst zien, dan geloven. 3Dfx maakt zeker ook een doorstart? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Op donderdag 07 maart 2002 10:54 schreef P5ycho het volgende:
8. There will be different versions of the card at launch. There will be a lower end model with lower clock speeds and less memory (probably 64MB). There will be a high end model with higher clock speeds and more memory (probably 128MB). Then later there will be a super high end model, (probably 256MB and more features for its target market). The last one is expected to be pricier than the MMS series of cards and will probably be aimed towards the 3D Labs card users.
Van mij mogen hier altijd meer spelers komen. Maar ik wil nog wel eens zien wat ze tegen 3dLabs gaan doen. Dat ze zoals iemand al zij hun OpenGL ondersteuning in orde krijgen want zonder moeten ze niet eens denken aan CAD gebruikers. Die zweren nu meestal bij 3DLabs(als ze het kunnen betalen anders dromen ze er wel van :)).

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Op donderdag 14 maart 2002 11:58 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Hmm, als John Carmack inderdaad gezegd heeft "Matrox have has? solved the memory bandwidth problem" had ie zeker een slechte dag? :P
Een bedrijf of vereniging beschouwen ze in het engels als meervoud, dus Matrox have en niet Matrox has.

Ajax have won blabla

The police have killed a blabla

niet dat het boeit ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Check http://www.mattel.com/about_us/default.asp

Mattel was started, niet were started.

Check http://www.mg-rover.com/Rover/jsp/home_frameset.jsp?locale=en_GB&navheading=about&bottom=/servlets/com/emcsaatchi/mgrover/AboutUs.class?locale=en_GB

Rover makes buying and owning a car..., niet Rover make buying and owning a car.

Check http://www.microsoft.com/mscorp/

Microsoft strives to produce innovative products..., niet Microsoft strive to produce....

Volgens mij heb ik het niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Eerst zien, dan geloven inderdaad.

Maar dan nog: mensen zijn over het algemeen dom (het gemiddelde publiek), het beste product overleeft lang niet altijd, laat staan dat ie zal overwinnen (voorbeelden te over, bijvoorbeeld de Dreamcast die toch echt super is op elk aspect die een console kan hebben).

Maar ik zou het tof vinden. nVidia mag van mij de marktleider-functie verliezen, hoewel de kans denk ik niet erg groot is. Hun kaarten worden te snel vervangen IMHO, en zijn te prijsgevoelig (droppen ontiegelijk snel). Zo krijg ik nooit het gevoel iets goeds te hebben, doe mij maar m'n ouwe trouwe Voodoo 5 5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:03 schreef Wekkel het volgende:
Check http://www.mattel.com/about_us/default.asp

Mattel was started, niet were started.

Check http://www.mg-rover.com/Rover/jsp/home_frameset.jsp?locale=en_GB&navheading=about&bottom=/servlets/com/emcsaatchi/mgrover/AboutUs.class?locale=en_GB

Rover makes buying and owning a car..., niet Rover make buying and owning a car.

Check http://www.microsoft.com/mscorp/

Microsoft strives to produce innovative products..., niet Microsoft strive to produce....

Volgens mij heb ik het niet mis.
In fact, het mag allebei. Overigens ben ik het het meest eens met de "niet dat het boeit" opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
zozo , ik geloof de geruchten nu. Ik heb een tijd geleden eens contact gehad met een engelse medewerker van matrox. Ik heb hem maar weer eens gemaild.

Mijn mailtje:

Ok, i will be direct. i need a new videokaart. I have a g400 at this moment.
Now, i need a card with good gaming capability, AND top 2d.....I was always
a matrox fan, but you guys force me to by a ati or nvidia card. So my
question: is matrox leaving the gaming market for good, or is there a chance
i can buy a matrox powered pc in the near future.

een gedeelte uit de reactie:

We have been extremely
successful in offering the best business graphics product at a great value.
This is not to say that Matrox is abandoning the high-end 3D market, as we
see the importance in aligning with the high-end 3D graphics sector. In
fact, there are many rumors circulating regarding Matrox offering a
next-generation 3D rendering powerhouse some time in the next few months.
Although I cannot confirm these rumors at this time, I can tell you that our
engineers and product managers are working hard to offer more
technologically advanced, high-performance graphics solutions

waarom 'rumors' aanhalen als ze niet waar zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:08

Nicap

Tsssk....

Alleen jammer dat het over high-end graphics gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op donderdag 14 maart 2002 19:16 schreef Nicap het volgende:
Alleen jammer dat het over high-end graphics gaat.
als je de geruchten leest dus niet, en krijg je een 64mb gamers variant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:08

Nicap

Tsssk....

Ja dat wel ja. Hopen dan maar. Ben van een G400 naar een GF3Ti200 en uiteindelijk nu bij een Ati Radeon 8500 terechtgekomen. Die G400 was toch echt wel de beste voor multimedia doeleinden. Ik moest de keuze maken: of divxjes kijken op m'n TV of leuk kunnen gamen. Zit me nu al te ergeren van de tv out van de Ati.

Als ie echt komt en leuk meedoet in 3D en dan ook nog eens dezelfde tv-out hardware als de G400(of beter) dan komt ie dus echt wel in m'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En ook ik wacht met smart op de nieuwe kwalitatieve kaart van Matrox.
Zelf ben ik de trotse bezitter van een G400MAX ( :9 ) en ik vind 'm perfect voor multimedia toepassingen. Waar ik mij dus erg veel mee bezig hou.

Ik ben benieuwd...

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur wat is duur. Mijn eerste matrox kaart (Millenium 2mb wram) koste 730 gulden. En dan hebben we het over ruim 6 jaar geleden.

Voor kwaliteit en snelheid betaal je gewoon een hoop.

Zit ik te wachten op een 'killer' MGA kaart? Mwah geen idee, mijn prioriteiten zijn een beetje veranderd na de aanschaf van de Millenium 2mb, Millenium2 4mb en G400max. Wat heet 95% van de tijd doe ik het met een gf2mx. Terwijl in een andere machine nog een gf2pro 64mb zit.

Komt die kaart er? ik weet het niet, maar als die er komt zal ik er zeker over nadenken om hem aan te schaffen.

Alleen het opengl drama van de g400(max) daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Value of money. Al de 3 de matrox kaarten hebben nu nog steeds een plaatsje in een systeem. Al is het als 2e kaart. De drivers zijn m.i. 200% beter dan de rest (okay op opengl na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geruchten, geruchten... geruchten kunnen feiten zijn afhankelijk wat de persoon die het vertelt weet ;)

anyway, ik kan je verzekeren dat het deze keer veel dichter bij de uiteindelijke release is dan destijds met de G800 (die dus uiteindelijk de G550 werd :/ ).

Als geld geen rol speelt, dan kan ik alleen maar aanraden om even (paar maandjes) te wachten met de aanschaf van een nieuwe kaart. Doe je dat wel, dan kan ik je ook met grote zekerheid verzekeren dat je erg veel spijt zult gaan hebben van je vroegtijdige uitgave :)

Wil je mij niet serieus nemen, ga je gang, maar je hoort mij dan wel over een paar maanden in je achterhoofd 'zie je wel :Y)' roepen, en als je vindt dat hier arrogantie vanaf straalt, dan kan ik je ook geruststellen dat ik het geen punt vind als je omgekeerd bij mij doet, mocht ik ongelijk hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 15 maart 2002 02:32 schreef dZeus het volgende:
Geruchten, geruchten... geruchten kunnen feiten zijn afhankelijk wat de persoon die het vertelt weet ;)

anyway, ik kan je verzekeren dat het deze keer veel dichter bij de uiteindelijke release is dan destijds met de G800 (die dus uiteindelijk de G550 werd :/ ).

Als geld geen rol speelt, dan kan ik alleen maar aanraden om even (paar maandjes) te wachten met de aanschaf van een nieuwe kaart. Doe je dat wel, dan kan ik je ook met grote zekerheid verzekeren dat je erg veel spijt zult gaan hebben van je vroegtijdige uitgave :)

Wil je mij niet serieus nemen, ga je gang, maar je hoort mij dan wel over een paar maanden in je achterhoofd 'zie je wel :Y)' roepen, en als je vindt dat hier arrogantie vanaf straalt, dan kan ik je ook geruststellen dat ik het geen punt vind als je omgekeerd bij mij doet, mocht ik ongelijk hebben ;)
zonder bronnen/onderbouwing een zinloze reactie :Z

meeste mensen vermoeden dat er wat aan komt, nu gok je gewoon, beetje zielig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wilt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 15 maart 2002 12:32 schreef dZeus het volgende:
Wat je wilt :D
dat bedoel ik dus :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 20:11
Sjeezus een kaart met 256 MB geheugen :7

Dikke onzin... 128 is zelfs nog onzin, of je moet wel heeeeeeeeele grote textures hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Op vrijdag 15 maart 2002 14:26 schreef Saekerhett het volgende:

Dikke onzin... 128 is zelfs nog onzin, of je moet wel heeeeeeeeele grote textures hebben :)
Ik kan me nog herinneren dat een bepaald persoon, kan niet zo gauw op de naam komen, zei dat meer dan 640kb geheugen niet nodig is. De beste man had, op zijn zachtst gezegt, het verschrikkelijk FOUT!

Voor je het weet roep je: 'shit, had ik maar meer dan 256mb geheugen op mijn video kaart, dit spel ziet er zo niet uit! :('

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Deze kaart zou bedoeld zijn voor de gebruikers van 3DLabs-kaarten. Geloof mij zij hebben voor die hoeveelheid geheugen nodig. Ik geef toe dat het waarschijnlijk voor een normale twaeker overkill is, maar,...
Kijk anders eens bij 3dLabs daar is hun Wildcat 6210 uitgerust met 416 Mb RAM. *D

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Op vrijdag 15 maart 2002 14:32 schreef beany het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat een bepaald persoon, kan niet zo gauw op de naam komen, zei dat meer dan 640kb geheugen niet nodig is. De beste man had, op zijn zachtst gezegt,
was bill gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Vooralsnog blijf ik skeptisch en wacht rustig af. Tot die tijd even een R8500 aanschaffen denk ik. of toch maar een GF3 Ti500...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 15 maart 2002 14:32 schreef beany het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat een bepaald persoon, kan niet zo gauw op de naam komen, zei dat meer dan 640kb geheugen niet nodig is. De beste man had, op zijn zachtst gezegt, het verschrikkelijk FOUT!

Voor je het weet roep je: 'shit, had ik maar meer dan 256mb geheugen op mijn video kaart, dit spel ziet er zo niet uit! :('
Op dit moment is 128 Mb op een videokaart aantoonbare onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Sorry Matrox fans, maar ik ga even roet in het eten gooien..

OK, nee, sorry, even serieus, onderstaande is voor iedereen die een beetje frans begrijpt: Het komt erop neer dat het toch wel vreemd is dat Matrox niet op de CeBit beurs staat, samples te tonen van die nieuwe videochip, terwijl die chip over 2 maanden al uit zou komen.

Maak ervan wat je wil. Ik neig ernaar om te geloven dat Parhelia een hoax danwel een lange-termijn project is, want het is vreemd...

Zie http://www.clubic.com/n/n5371.html
CeBIT : Parhelia, le vaporware made in Matrox ?
Publié le 14/3/2002 par Team Clubic

Evidemment nous posons la question sur ce fameux chip graphique révolutionnaire un peu partout. Un peu partout sauf chez Matrox car le fabricant n'est pas présent au CeBIT.

Une absence curieuse selon plusieurs intervenants. Curieuse parce qu'un fabricant devant annoncer un produit de cette ampleur dans deux mois aurait du être présent afin de dévoiler les caractéristiques du chip à ses clients.

Alors le Parhelia est-il le nouveau vaporware du milieu graphique ?
Une question à laquelle seul Matrox peut répondre.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Op vrijdag 15 maart 2002 20:15 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

was bill gates
eeuuhmm, da was nie serieus :+

Maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 21:10 schreef JumpStart het volgende:

OK, nee, sorry, even serieus, onderstaande is voor iedereen die een beetje frans begrijpt: Het komt erop neer dat het toch wel vreemd is dat Matrox niet op de CeBit beurs staat, samples te tonen van die nieuwe videochip, terwijl die chip over 2 maanden al uit zou komen.

Maak ervan wat je wil. Ik neig ernaar om te geloven dat Parhelia een hoax danwel een lange-termijn project is, want het is vreemd...

Zie http://www.clubic.com/n/n5371.html
[..]
Het _zou_ er mee te maken kunnen hebben dat Cebit toch niet zo'n belangrijke beurs is in vergelijking met andere computer beurzen in deze periode van het jaar, en met het feit dat een 'product announcement' nog niet betekend dat het ge-announce-de product ook klaar is voor verkoop op dat moment. Het zou dus goed kunnen zijn er nog een paar probleempjes zijn qua driver/hardware op het op de CeBit te introduceren (er moet nl. wel een overtuigende demonstratie kunnen worden gegeven).

Anyway, let eens op, op welke hardware displacement mapping gedemonstreerd zal worden op GDC, en let vooral op wat er tijdens E3 zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:33
Op vrijdag 15 maart 2002 21:10 schreef JumpStart het volgende:
.........<knip>....
Hèhè, ik ben Matrox 'fan', maar je gooit echt geen roet in m'n eten hoor ;) De afgelopen jaren hebben me wijs genoeg gemaakt dat ik éérst iets van Matrox zélf wil horen en zien voordat ik in een nieuwe (en revolutionaire) 3D kaart geloof. Desalniettemin heb ik wel stiekeme hoop dat er ooit weer wat leuks komt rollen van de band daaro :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 03:37 schreef dZeus het volgende:
Het _zou_ er mee te maken kunnen hebben dat Cebit toch niet zo'n belangrijke beurs is in vergelijking met andere computer beurzen in deze periode van het jaar
:*
Je hebt overduidelijk geen idee hoe gigantisch groot CeBIT is. Ik denk dat als Matrox iets te melden had ze er toch zeker wel zouden staan.
[..] en let vooral op wat er tijdens E3 zal gebeuren.
Waarschijnlijk helemaal niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb nog een G200 (16mb) liggen, en in 3d suckt ie, maar de 2d kwaliteit is echt :9~ ! deze kaart gebruik ik weleens als ik me primary kaart effe aan het modden ben ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 10:32 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

:*
Je hebt overduidelijk geen idee hoe gigantisch groot CeBIT is. Ik denk dat als Matrox iets te melden had ze er toch zeker wel zouden staan.
[..]

Waarschijnlijk helemaal niets ;)
Volgens mij heb je wat leesproblemen:
- Waar zeg ik namelijk dat CeBit klein en onbelangrijk is?
- Het hele punt wat ik maakte in mijn reply (wat jij dus geheel miste) was dat de reden dat ze niets laten zien op CeBit is, dat de hardware/software op dit moment waarschijnlijk nog niet klaar is voor een grootschalige demonstratie, en dat er nog genoeg grote tradeshows komen in deze periode van het jaar, om voor die tijd alsnog de laatste probleempjes te fixen voor een op handen staande introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 16 maart 2002 13:33 schreef dZeus het volgende:

[..]

Volgens mij heb je wat leesproblemen:
- Waar zeg ik namelijk dat CeBit klein en onbelangrijk is?
- Het hele punt wat ik maakte in mijn reply (wat jij dus geheel miste) was dat de reden dat ze niets laten zien op CeBit is, dat de hardware/software op dit moment waarschijnlijk nog niet klaar is voor een grootschalige demonstratie,
[..]
Dat zeg je een paar posts terug: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12729482#12729482
Het _zou_ er mee te maken kunnen hebben dat Cebit toch niet zo'n belangrijke beurs is in vergelijking met andere computer beurzen in deze periode van het jaar
Hoe wil je dit anders uitleggen dan dat CeBit niet belangrijk is ?

Als die Parhelia over 2 maanden zou komen, dan is 'ie nu al lang beschikbaar als pre-production sample. En dat zouden ze makkelijk op CeBit kunnen laten zien. Dus de speculatie dat het vaporware is, of dat het véél langer gaat duren is wel op z'n plaats lijkt me

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:01 schreef JumpStart het volgende:

[..]
Hoe wil je dit anders uitleggen dan dat CeBit niet belangrijk is ?
Op de manier waarop iedereen die goed kan lezen zou doen:
Ik zeg dat er andere computerbeurzen zijn die groter en belangrijker zijn dan CeBit (E3 bijvoorbeeld), niet dat Cebit klein en onbelangrijk is.
Als die Parhelia over 2 maanden zou komen, dan is 'ie nu al lang beschikbaar als pre-production sample. En dat zouden ze makkelijk op CeBit kunnen laten zien. Dus de speculatie dat het vaporware is, of dat het véél langer gaat duren is wel op z'n plaats lijkt me
Waar staat dan dat Parhelia over 2 maanden te koop zou zijn? Er staat alleen dat er binnenkort een 'product announcement' zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 16 maart 2002 14:07 schreef dZeus het volgende:

[..]

Waar staat dan dat Parhelia over 2 maanden te koop zou zijn? Er staat alleen dat er binnenkort een 'product announcement' zal plaatsvinden.
Ik zal m'n frans eens even aanzwengelen om te proberen het volgende te vertalen:
Curieuse parce qu'un fabricant devant annoncer un produit de cette ampleur dans deux mois aurait du être présent afin de dévoiler les caractéristiques du chip à ses clients.
En mijn brakke vertaling:
Vreemd want een fabrikant die in 2 maanden een produkt van dit formaat/kaliber/aanzien(??) gaat aankondigen zou toch aanwezig moeten zijn om de eigenschappen van die chip aan hun klanten te tonen.
Hoe die fransen aan die 2 maanden komen ? Dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:25 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ik zal m'n frans eens even aanzwengelen om te proberen het volgende te vertalen:
[..]

En mijn brakke vertaling:

Vreemd want een fabrikant die in 2 maanden een produkt van dit formaat/kaliber/ aanzien(??) gaat aankondigen zou toch aanwezig moeten zijn om de eigenschappen van die chip aan hun klanten te tonen.

Hoe die fransen aan die 2 maanden komen ? Dat weet ik niet.
en
Als die Parhelia over 2 maanden zou komen, dan is 'ie nu al lang beschikbaar als pre- production sample. En dat zouden ze makkelijk op CeBit kunnen laten zien. Dus de speculatie dat het vaporware is, of dat het véél langer gaat duren is wel op z'n plaats lijkt me
Wat is er met jouw gezond verstand gebeurd, als je aankondiging en verkoop door elkaar haalt? Ik heb al meerdere malen in deze thread gezegd, dat een aankondiging niet hetzelfde is als een introductie, en dat een aankondiging pas kan gebeuren als de hardware/software in orde is voor een demonstratie.

Dat die Fransen nou de vage logica hebben dat er 2 maanden voor een aankondiging al hardware moet zijn, die gebruikt kan worden (en volgens hun _moet_) voor een aankondiging, dan zit je toch in een vicieuze circel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik zie nVidia ook geen kaarten showen 2 maanden voor release hoor. Als de nieuwe kaart aangekondigd wordt dan staan ze daarna wel op beurzen enzo. Nog even wachten tot morgen, 2 matrox employees gaan lullen @ de game developer conference. als het meezit is er morgen meer 'zekerheid'.

Als ze morgen werkende hardware laten zien achter gesloten deur... dan kan ik de dakreparateur wel bellen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dZeus ik geloof je hoor :x, probleem is dat er nogal vaak kindjes hier rondlopen.

Kwil eik ook wel de parhelia als hij uitkomt en dat is niet ver meer \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 21:36

edward2

Schieten op de beesten

http://www.aceshardware.com/forum?read=65039010

Er staat idd wat te gebeuren!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 22 maart 2002 18:28 schreef edward2 het volgende:
http://www.aceshardware.com/forum?read=65039010

wow nice dude! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 18:28 schreef edward2 het volgende:
...

Helaas,deze MPEGS zijn in software modus gedaan. Beetje onduidelijk verder ---> Matrox is al een tijd met displacement mapping bezig dus misschien hebben ze er zijdelings mee te maken.

Wat de Parhelia betreft, eerst zien dan geloven. Laat me niet weer opnaaien door de fanboys op Matroxusers.com (G800 debacle in het achterhoofd houdend).

Het zou natuurlijk eeerg leuk zijn. Maar het kan nog een jaar duren als Matrox zijn evolutionaire ritme blijft volgen:
1995 Millennium
1999 G400
2003 .....Parhelia ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 22 maart 2002 18:54 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Helaas,deze MPEGS zijn in software modus gedaan. Beetje onduidelijk verder ---> Matrox is al een tijd met displacement mapping bezig dus misschien hebben ze er zijdelings mee te maken.

Wat de Parhelia betreft, eerst zien dan geloven. Laat me niet weer opnaaien door de fanboys op Matroxusers.com (G800 debacle in het achterhoofd houdend).

Het zou natuurlijk eeerg leuk zijn. Maar het kan nog een jaar duren als Matrox zijn evolutionaire ritme blijft volgen:
1995 Millennium
1999 G400
2003 .....Parhelia ? >:)
ze hebben een development cycle van 3 jaar. de G400 was uit 99. trek je conclusies.
Software modus of niet, ze promoten het niet voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 19:03 schreef P5ycho het volgende:

[..]

ze hebben een development cycle van 3 jaar. de G400 was uit 99. trek je conclusies.
Software modus of niet, ze promoten het niet voor niks...
Eh 95 plus 4 = 99. Cyclus 4 jaar dusssss... En ik zeg dan ook 'als ze hun evolutionaire ritme trouw blijven' (echte ontwikkelingen, dus niet van g400 naar g550 voor de duidelijkheid)

En ja Matrox is al lang bezig met displacement mapping. Hebben ze een jaar geleden al laten zien maar dan op 1-3 frames per sekonde. Een techniek laten zien zegt nog niks over de integratie in de hardware.

Maar het zou natuurlijk fantastisch zijn. Mijn G400 comp loopt echt op zijn laatste benen wat games betreft.
Maar reuze stabiel in Maya, OpenGL hebben ze gelukkig eindelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 22 maart 2002 19:22 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Eh 95 plus 4 = 99. Cyclus 4 jaar dusssss... En ik zeg dan ook 'als ze hun evolutionaire ritme trouw blijven' (echte ontwikkelingen, dus niet van g400 naar g550 voor de duidelijkheid)
Haig, de tech support manager van Matrox, zei zelf dat ze een cycle van 3 jaar aanhouden.
En ja Matrox is al lang bezig met displacement mapping. Hebben ze een jaar geleden al laten zien maar dan op 1-3 frames per sekonde. Een techniek laten zien zegt nog niks over de integratie in de hardware.
Die 1 tot 3 fps was op een G550. Integratie hebben ze dus al, alleen die kaart was niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Ik was niet helemaal serieus over die vier jaar ( >:) gemist ? ) Is gewoon de praktijk tot nu toe gebaseerd op twee kaarten. Zegt dus niks.
Maar opzich is 2003 niet helemaal onwaarschijnlijk omdat Matrox waarschijnlijk voor een DX9 kaart gaat en vooral omdat er tussen de aankondiging en het verschijnen in de winkels ook nog wat tijd zit.

En geloof me die displacement demo werd echt in software gedaan, alleen werd het gepresenteerd op een G550.Er was even sprake van dat deze feature erin zou zitten maar dat was maar een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Helaas,deze MPEGS zijn in software modus gedaan.
Video3 degene met het mooie landschap:

"ay...and the displacement mapping...ay...with Matrox displacement mapping hardware" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 15 maart 2002 21:01 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Op dit moment is 128 Mb op een videokaart aantoonbare onzin.
Met de huidige geheugencontrollers wel. Maar dat zou juist de grote troef van deze kaart zijn- de geheugenbottleneck doorbreken. Dat heeft Matrox al een paar keer eerder gedaan, vooral de G400 was in die zin z'n tijd flink vooruit (toen was 32MB al twijfelachtig veel).

Zo'n getal zegt veel minder dan wat je ermee kunt. De vraag is of dit iets meer is dan een hersenspinsel van een verwaande optimist. Ik hoop van wel, maar we zullen zien, hè.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Psycho een geregelde bezoeker is van www.matroxusers.com, dan weet hij dat info die daar gepost wordt geen hersenspinsels zijn, wat hem in dat geval geen verwaande optimist maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dual 24" monitor opstelling op 2000x1024 @ 32 bits. Hmmmm :P

En Matrox en 3d high-end, sorry hoor maar dat is sinds 5 jaar al niet meer voorgekomen. De Permedia 2 van 3dLabs blies de Millenium II echt finaal weg (ik beschik over beide kaarten, de Matrox met de Rainbowrunner add-on), 3d liet deze kaart de MII mijlen ver achter zich en de 2d was op zijn minst gelijkwaardig. Daarna is o.a. nVidia ze altijd een flinke stap voor geweest in het 3d segment.
Dan nu een kaart uit het niets op de markt willen zetten in de prijsklasse van de Quadro en de FireGL, ik denk dat "eerst zien dan geloven" nog een understatement is.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Denk je niet dat het constant uitbrengen van nieuwe revisies van een core met maar weinig verandering per keer, omdat de tijdsdruk om elke 6 maanden iets te leveren een voordeel zijn????

Ik denk dat Matrox meer dan capabel is om een revolutionare architectuur uit te brengen, zoals ze elke paar jaar hebben gedaan (Millennium, G400, ... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 23 maart 2002 03:36 schreef dZeus het volgende:
Waarom? Denk je niet dat het constant uitbrengen van nieuwe revisies van een core met maar weinig verandering per keer, omdat de tijdsdruk om elke 6 maanden iets te leveren een voordeel zijn????
In de praktijk blijkbaar wel...
Ik denk dat Matrox meer dan capabel is om een revolutionare architectuur uit te brengen, zoals ze elke paar jaar hebben gedaan (Millennium, G400, ... ).
Sorry hoor, maar sinds de revolutie in de 3d wereld heeft Matrox nog nooit een concurrerende kaart op de markt weten te zetten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 23 maart 2002 02:40 schreef dZeus het volgende:
Als Psycho een geregelde bezoeker is van www.matroxusers.com, dan weet hij dat info die daar gepost wordt geen hersenspinsels zijn, wat hem in dat geval geen verwaande optimist maakt.
Ach, ik zit er maar ongeveer de helft van de dag :)
Alleen ik post er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wel hoor

de tnt2 ultra versus matrox g400maxx
en de 3d beeld van de matrox was een stuk beter in spellen dan die van Nvidia

alleen was de opengl niet goed van matrox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 13:40 schreef GA!S het volgende:

[..]

In de praktijk blijkbaar wel...
[..]
Oh ja? Hoe dan?
Sorry hoor, maar sinds de revolutie in de 3d wereld heeft Matrox nog nooit een concurrerende kaart op de markt weten te zetten.
Geheel niet waar, denk maar aan de G200 en de G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 15:56

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 23 maart 2002 13:40 schreef GA!S het volgende:
[..]
Toen de G400MAX uitkwam in 99 was het de beste en snelste kaart die je op dat moment kon kopen!. Helaas voor Matrox kwam Nvidia kort daarna met de eerste Geforce.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 23 maart 2002 13:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
ja wel hoor

de tnt2 ultra versus matrox g400maxx
en de 3d beeld van de matrox was een stuk beter in spellen dan die van Nvidia

alleen was de opengl niet goed van matrox
Het ging hier om high-end 3d...

Neem een OpenGL test in 3d MAX R3: (een van de weinige waar bijna alle kaarten NAAST elkaar getest zijn).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Kaart        openGL      custom

Quadro    13.6 / 30.4    17.4 / 32.4
ATI Rage 128  5.9 / 6.2     6.8 / 13.1 
Permedia 2    6.4 / 9.8     6.6 / 10.1
TNT2        6.7 / 7.1       10.0 / 22.4
GeForce 256   6.7 / 7.0     11.6 / 21.1
Matrox G400   7.0 / 14.8

Eerst waarde is LOW (<80,000) poly, tweede HIGH (>80,000) poly.

De G400 zit hier dus ergens op het niveau van de ATI rage 128.

Daar moet nog bij vermeld worden dat de GeForce draaide met heel oude nVidia drivers waarin deze kaart nog niet volledig ondersteund werd. Dit blijkt uit de cijfers van de Quadro (zelfde chip) die met eigen drivers wel bijna 1.5x zo snel is als de TNT2.

bron: http://www.3dmax.com/videocard.cfm

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:13
Die kaart [ik wil de 128 mb versie] kan dan mooi in mijn dual amd systeempie die ik in de zomervakantie ga kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrox heeft zich met de G200-core en afgeleiden (G400 en verder) inderdaad nooit op OpenGL gefocussed, en dit was een grove fout. Maar als ze serieus kaarten voor high-end CAD/CAM/Etc willen maken, kan je er vanuit gaan dat ze het belang van OpenGL niet meer zullen onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 23 maart 2002 15:54 schreef dZeus het volgende:
Matrox heeft zich met de G200-core en afgeleiden (G400 en verder) inderdaad nooit op OpenGL gefocussed, en dit was een grove fout. Maar als ze serieus kaarten voor high-end CAD/CAM/Etc willen maken, kan je er vanuit gaan dat ze het belang van OpenGL niet meer zullen onderschatten.
En daarom ben ik misschien wel 2x zo sceptisch als ik dit soort geruchten zie. Om zo uit het niets een kaart tussen de FireGL en de Quadro te willen zetten... Matrox heeft gewoon geen ervaring in dit marktsegment.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 23 maart 2002 16:02 schreef P5ycho het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0322/dx9_5.jpg

wow...
wow, een verkleurde wazige foto van een beeldscherm? :?

Dit zegt echt heel erg weinig, met texturing kom je al een heel eind.

de betaler vervuilt

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.