Cistron Maxx

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MagicTempest schreef op 15 januari 2003 @ 22:47:
Het kan soms heel erg lang duren voordat er een mailtje beantwoord kan worden, ik heb vandaag van 5 tot 9 zitten helpdesken, en in die hele tijd maar 2 emailtjes kunnen beantwoorden. Ik heb zelfs niet eens van mijn avondeten kunnen genieten.
Ik heb nu maar Demon besteld, omdat ik dus niet wist dat er weer een kortingsactie kwam.
Maar waarom moet dat beantwoorden zo lang duren? Krijgt de telefoon voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Weet iemand of er al wat bekend is mbt tot de aansluitkostenkorting en mensen die het dit jaar nog (iets voor het bekendmaken van de kortingsactie) hebben aangevraagt :?

Ik vind dit toch wel redelijk belangrijk, aangezien in net een week te vroeg ben dan :(
Anders had het me 240 euro gescheeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Telefoon wordt inderdaad altijd zo snel mogelijk afgehandeld. Dat komt ook omdat telefoon zich opdringt (gaat over) als je iemand te woord staat over de telefoon kan je moeilijk een emailtje beantwoorden. Ook vandaag weer, nu heb ik vandaag wel 5 emailtjes kunnen beantwoorden, maar dat is natuurlijk nog steeds niet genoeg. We doen echt ons uiterste best, maar helaas kunnen we niet tegelijk telefoon beantwoorden en email beantwoorden, srry

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
SandeR ik zit in dezelfde situatie als jouw. Heb ook 2 weken geleden ofzo aangevraagd.

Op welke stap zit je nu ? Ik zit al een week op stap 3.

Kan niet echt langer wachten.

edit:

whooohooo... Vandaag ben ik naar status 7 !!

yeah !!

[ Voor 17% gewijzigd door Choller op 17-01-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Choller schreef op 17 januari 2003 @ 09:13:
SandeR ik zit in dezelfde situatie als jouw. Heb ook 2 weken geleden ofzo aangevraagd.

Op welke stap zit je nu ? Ik zit al een week op stap 3.

Kan niet echt langer wachten.

edit:

whooohooo... Vandaag ben ik naar status 7 !!

yeah !!
Ik zit daar ook als het goed is.
Ik wil nu wel eens weten wat ik kan verwachten mbt die korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Je kan ze ook ff bellen ?

Heb je je modem al ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb geen modem besteld daaro..
Ik zal nogmaals een keer een telefoontje plegen.

[edit] Er wordt nog aan gewerkt, nog niks bekend omtrent de eerdere aanmeldingen dit jaar mbt de korting.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoyden op 17-01-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 week later de storing bestaat nog steeds.... ik wou dat ik nooit aan die maximale ellende begonnen was :( wel geld van je rekening afplukken maar internette is er nog niet bij... als iemand had gezegd wat een gezeik je kan krijgen van een adsl abbo via bbned dan was ik er noooooooooooiiiit aan begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Erm, digitalME, op dit moment is bbned aan het werk met je lijn zegmaar. Meer is er nog niet bekend over je storing, het spijt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
ff een vraagje over die korting die 1-2-2003 van start is gegaan :)

ik heb vorig jaar rond 25december adsl aangevraagt (nu stap 7, 20jan aansluitdatum). Heb ik nu nog 'recht' op die korting? ik vindt dat ik eigenlijk een beetje genaaid word; nu heb je een maxx abo voor 100 euro (aansluiting gratis, ethernet moden 100,-). standaard 231,- + 160 voor modem = 391,-, om nou 291 euro te gaan betalen terwijl er nu een actie loopt is niet zo'n leuk vooruitzicht. is toch wel ff 650 gulden voor iets wat nu gratis aangeboden wordt. zonde van het geld, dat gaat al zo hard weg :(

Koop ik toch liever van dat geld een amd XP 2600+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Natuurlijk kan ik geen financiele uitspraken doen, maar wat ik eruit begrepen heb is dat de actie alleen geldt voor mensen die het vanaf 1 januarie hebben aangevraagd, en daarmee is er dan al een uitzondering gemaakt, aangezien de actie officieel pas of 1 februari in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Het zou heel fijn zijn :)

Maar goed, ik wacht nog maar ff op een officieel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je verbinding met storing wordt opgeleverd is zuiver pech. Dat kan iedereen overkomen. Enne, als het goed is is de facturering stopgezet? (gaat automatisch als je in storing wordt gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zullen zien.. ik heb vaak pech zeg maar :( maar goed bijna een nieuwe week nieuwe ronde nieuw kansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Ja, ben een n00b op gebied van servers en router. :+
Heb een vraag. Ik moet mijn E-tech isdn router port forwarden.. Anders lukt het niet die gameserver te draaien. Iemand een idee hoe dat moet?
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via de webinterface (staat dacht ik standaard op http://192.168.1.254) ga je naar virtual server.. daar kies je het goede type (tcp/upd/both) gevolgd door het portnummer of port reeks en bij ip addres vul je de pc in waar het naar toe moet.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 11:37:
via de webinterface (staat dacht ik standaard op http://192.168.1.254) ga je naar virtual server.. daar kies je het goede type (tcp/upd/both) gevolgd door het portnummer of port reeks en bij ip addres vul je de pc in waar het naar toe moet.

grtz
DigitalMe Thx M8. Is btw wel erg handig dat dit per pc kan. Is wat veiliger voor de andere pc's. Daar staan die poorten niet open. Hopelijk heb ik het goed begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MagicTempest schreef op 17 January 2003 @ 01:32:
Telefoon wordt inderdaad altijd zo snel mogelijk afgehandeld. Dat komt ook omdat telefoon zich opdringt (gaat over) als je iemand te woord staat over de telefoon kan je moeilijk een emailtje beantwoorden. Ook vandaag weer, nu heb ik vandaag wel 5 emailtjes kunnen beantwoorden, maar dat is natuurlijk nog steeds niet genoeg. We doen echt ons uiterste best, maar helaas kunnen we niet tegelijk telefoon beantwoorden en email beantwoorden, srry
Dat is gewoon een beleidskwestie. Als je email een hogere prioriteit geeft 'disconnect' je de telefoon.

Hoe lang na een afwijzing blijft de statuspagina eigenlijk beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nou, lijn doet het nog niet.
Cistron gebeld en die ging uitzoeken hoe en wat. Ze zeiden dat het lijn wel geaccepteerd was om te porteren (16 jan) maar ze hebben nog een afmeld bericht gehad.

Weet iemand of je zelf KPN kan bellen om de status van de portertingsverzoek op te vragen ? Zo ja, welke tel.nr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forget it... gewoon in de molen wachten totdat je lijn werkt... langleve bbned en daarna de kpn... ik baal dr zelf ook als een stekker van... modem was bijna 1 week na oplevering pas binnen en daarna werkte de lijn niet... die storing is 1 week geleden bij cistron bekend gemaakt... maar helaas 1 week later nog geen wan / sync... grrr.... status is nog onbekend... dus waar de fout zit geen idee.... kort om dit is maximaal balen :) ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik zal vanavond nog ff naar je stroing kijken DigitalMe. Dan weet je iig of er al wat gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
WIj hebben ook een Cistron Maxx connectie en die bevalt dusdanig goed dat ik(we) nog 6 aansluitingen wil aanvragen.
Maar op 1 of andere manier kan ik Cistron niet bereiken (zowel 0172-467900 als 925).

Magoe ik blijf het proberen...

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Je kan toch gewoon meerder aansluitingen aanvragen via de site? of stuur anders even een emailtje naar sales@cistron.nl

(dit emailadres is alleen voor de financiele kant van dingen, dus andere vragen gewoon nog naar helpdesk@cistron.nl sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Zo te horen is Cistron wel goed :)
Beter dan me @home atm.

Btw, waar kan ik zien op hoeveel meter/kilometer ik van de telefooncentrale woon??

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thankz MagicTempest... Ik weet het ik ben ongeduldig :) soms komt het er wat botjes uit maar een ding is zeker zodra het goed werkt zal ik dat dan ook zeker van de daken schreeuwen...

(wie boos ken brullen moet ook de goede kanten verder lullen is het motto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 22:48
Jay-K schreef op 21 januari 2003 @ 19:38:
Btw, waar kan ik zien op hoeveel meter/kilometer ik van de telefooncentrale woon??
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deff schreef op 21 januari 2003 @ 12:29:
WIj hebben ook een Cistron Maxx connectie en die bevalt dusdanig goed dat ik(we) nog 6 aansluitingen wil aanvragen.
Maar op 1 of andere manier kan ik Cistron niet bereiken (zowel 0172-467900 als 925).

Magoe ik blijf het proberen...
Ziekteverzuim, i.c.m. de drukte sinds het begin van de kortingsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Helaas kan ik je nog steeds niet meer melden dan dat ze bezig zijn. En opzich ben je niet ongeduldig, ik zou er ook doodziek van worden als me internet niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nou gisteren belde m'n vriendin me op mn werk en melde (blij) dat de 2de lamp ook brande.

Dus ik naar huis, snel snel snel, maar het deed het toen niet. Cistron gebeld na 6uur (ik dacht echt dat ze dicht waren, maar jah ik was een beetje anxious) kreeg ik iemand aan de lijn!!! Dus ik zo verrast " hmm, mijn lijn doet het niet 2 lampjes branden modem is goed geinstalleerd". Zegt de andere man (Johan volgens mij)... ja welke lamp, welke modem.
Ik toen gecalmeerd en uitgelegd, hij ging toen iets aanpassen, ik moest 3 kwartier wachten.
Dus ik ging maar afwassen om de tijd te verdrijven... kom ik terug zie ik dat msn ingelogd is.

Jahh... binnen 3 weken na aanvraag is het dus nu actief !!! Cistron -> :D

Nog een vraagje.

hoe zit het met de datalimiet, beginnen ze te tellen vanaf 1 jan, 1 feb ofzo, of is het echt per 30 dagen niet meer dan 100 gb.

En letten jullie daar ook op ? Ik heb gehoord dat mensen rustig 200 gb kan downloaden zonder zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) superrr.. dit is nog eens relaxed surfen en downloaden :) +/- 800kb per sec.. het ongeduldige wachten is over.. en ik moet zeggen een absolute aanraden voor een ieder die sneller wil surfen dan slowello...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik trouwens zeker moet vermelden, zoals ik dat vanmiddag ook al tegen de mensen van de helpdesk zei... ik heb veel respect voor de rustigheid waar mee men de klanten te woord staat..

ik weet van me zelf dat ik behoorlijk aangebrand kan zijn als het er iets niet helemaal gaat zoals ik dat wil. ik werk zelf op een eenmans afdeling automatisering en weet uit ervaring dat het zeer moeilijk is om altijd aardig te blijven..

dus suppperr werk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Wij letten idd niet echt op de data die je doorvoert, maar je moet het natuurlijk ook niet gaan overdrijven, want als het een keer opvalt en wij gaan terugkijken naar je datadoorvoer, en je zit gewoon elke maands aan de 150 gb, dan krijg je wel een mailtje van ons, maar dat is natuurlijk logisch.

DigitalMe, veel plezier met je verbinding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
het weeeeeerkt niet :'( :'(, nou zit ik nog steeds met dat ** chello

sinds vandaag zit ik in stap 9 :), modem aangesloten (smc 7401 ding) , via webadmin ingesteld volgens handleiding en ff op m'n WS getest, maarr geen ip via dhcp :(

doublecheck instellingen gedaan, en ff helemaal opnieuw.

toen maar is helpdesk gebeld (druk daar!).

diegene rade mij aan om ff zonder de splitter te testen, werkte ook niet (Geen ip, wel sync)

diagnostics test is via webadmin alles passed trouwens :?

na half uur proberen weer iemand aan de lijn, diegene heeft toen de IP instellingen handmatig doorgegeven, en je raadt het al... werkt ook niet.. :(

toen maar ff een ander win xp WS gepakt en uiteindelijk een linux doos, werkt ook niet...
vervolgens maar ff de firmware geupgraded (of downgrade? :P ) naar 1.08, nog steeds netjes sync maar geen verbinding.
de modem werkt niet in bridge en ook niet in router mode.

nu ben ik chagrijnig want ik wil toch wel heel graag ff snel downloaden vandaag :)

iemand nog ideeen of ik iets fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thankz magictempest

iemand nog tips over het opzetten van een www server via virtual server? Ik heb het apparaat in router mode staan en heb nat aanstaan... heb vervolgens in de virutale server lijst gezet.... tcp 80 naar 192.168.0.x (router heeft ook een 192.168.0.x adres)

op het moment dat je van buiten af naar de machine wil gaan dan werkt het niet... een port scan zegt ook dat er niks open staat...

BTW het betreft hier een e-tech isdn adsl modem/router

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bingo... gevonden... ik ben ook eigenlijk een rund...

situatie is als volgt...

chello verbinding..
1 unix machine die als gateway de chello verbinding heeft

1 cistron verbinding

het inkomende verkeer komt door cistron...
stom als ik ben... ik had default gateway van de unix machine niet naar de cistron verbinding gezet... duhhh :(

ik ga me maar diep schamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De firmware van de smc moet op 1.11 staan dacht ik zo uit me hoofd, maar 1.06 of 1.08 was niet goed, die had problemen met de sync. Het kan ook zijn dat je lijn nog niet helemaal gereed is.

Zeer waarschijnlijk heb je mijn vandaag aan de lijn gehad, tenminste, als je na 17:00 uur hebt gebeld, ik zat namelijk in me eentje telefoon te beantwoorden. (was blij toen ik klaar was om 9 uur, had me toch een partij honger joh..)

[ Voor 39% gewijzigd door MagicTempest op 22-01-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiekert schreef op 22 januari 2003 @ 21:50:
vervolgens maar ff de firmware geupgraded (of downgrade? :P ) naar 1.08, nog steeds netjes sync maar geen verbinding.
Gebruik nou toch maar gewoon 1.11 want die werkt gegarandeerd goed. (Staat los van de storing weliswaar, als ik het goed begrijp)
Onder welke naam loopt die storing trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choller schreef op 22 januari 2003 @ 09:03:
... Zegt de andere man (Johan volgens mij)...
Johan!? je mag wel Bas zeggen hoor :P
hoe zit het met de datalimiet, beginnen ze te tellen vanaf 1 jan, 1 feb ofzo, of is het echt per 30 dagen niet meer dan 100 gb.
nou in principe vanaf het begin van de maand ja... luistert niet zo heel nauw
En letten jullie daar ook op ? Ik heb gehoord dat mensen rustig 200 gb kan downloaden zonder zorgen te maken.
Er wordt hard gewerkt aan het automatisch in kaart laten brengen van door individuele klanten gegenereerd dataverkeer. Ga er dus niet vanuit dat je structureel de limiet kunt blijven overschrijden; het maakt de verbindingen van medegebruikers trager en het heeft dus wel degelijk prioriteit bij Cistron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04-2018
Ik ben Zeeeer tevreden over Cistron Maxx en ook over de service en de medewerkers :) :)

Het uploaden gaat lekker snel en ook het downloaden is, afhankelijk van de server van de tegenpartij, perfect.

Wat betreft de datalimiet. Ik heb DUmeter geinstalleerd en reset deze elke keer aan het begin van de maand. Zo kan ik precies in de gaten houden hoeveel ik upload en download. Ik zorg er op deze manier voor dat ik de 100 gig grens niet overschrijd.

Werkt Perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
wh000000t :P

het werkt, de lijn was nog niet geheel geprovisioned ofzo :)

heb net ff gekeken en heb nu wel via DHCP een ip gekregen.

en ik had idd de verkeerde firmware er als laatst opgeflash, 1.08 was de nieuwste op smc-europe.com. toen ff naar cistron.nl en daar 1.11 vandaan gehaald en die werkt (ook) goed.

woei straks ff testen hoe snel het gaat, zit +- 3000meter van de centrale :)

/edit
Zeer waarschijnlijk heb je mijn vandaag aan de lijn gehad, tenminste, als je na 17:00 uur hebt gebeld, ik zat namelijk in me eentje telefoon te beantwoorden. (was blij toen ik klaar was om 9 uur, had me toch een partij honger joh..)
volgens mij ook ja :)

ik was ook niet helemaal wakker: 'als je 30 seconden hebt dan prik ik het modem wel effe op de hoofdaansluiting voor de splitter' zei ik al bellend :P :X

[ Voor 36% gewijzigd door twiekert op 23-01-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
jah, die ken ik nog wel :D Maar, wees gerust, er zijn zelfs mensen die het echt doen, zelf 1 gehad die het 2x achter elkaar deed. Vandaag ook nog 1 die ze lijn uit de splitter trok terwijl hij me collega aan de lijn had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soort van draadloze telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
net ook een klant, ik zeg dat ze even de stroom van de modem moet halen, dus zij zegt even wachten, er zijn zoveel stekkers hier, dus ik zeg dat ze ook de stekker uit de modem zelf kan halen, vraagt ze welke, de lan, de telefoon of de pwr stekker :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das bijna net het geval wat ik vanmiddag bij ons op kantoor had... er belde een gebruiker ik kan niks op floppy opslaan. ik ga kijken blijkt de floppy op het bureau te liggen... duh..

is toch wel makkelijk als je iets op wil slaan op flop dat je dr eentje in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
al had ik nu nog hk xs, dan had ik er daar een topic over geopend, meest n00bie klanten :P (ben er gewoon uitgezet, niej genoeg techposts ofzow?)

maarjah, zullen we terug on-topic gaan?

edit: reply voor hieronder

Dat had ik nog niet eens gelezen, beetje n00bie van mij }:O

[ Voor 20% gewijzigd door MagicTempest op 24-01-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op 24 January 2003 @ 12:25:
al had ik nu nog hk xs, dan had ik er daar een topic over geopend, meest n00bie klanten :P (ben er gewoon uitgezet, niej genoeg techposts ofzow?)

maarjah, zullen we terug on-topic gaan?
nog heel ff offtopic: je bent niet de enige die geen hk xs meer heeft hoor:
HK voor onbepaalde tijd dicht

ontopic:

/me is zeer tevreden met z'n cistron broadband MAXX verbinding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
FF omhoog skoppen.

Vandaag maar ff mailen en vragen of ik niet in aanmerking kom voor een actie. Ik heb me begin januari aangemeld en val nu net tussen de 2 actie's in :'(

[ Voor 83% gewijzigd door Choller op 28-01-2003 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Hmmm. Als ik dit topic zo doorlees kan ik een paar verschillen opmerken tussen Eweka en Cistron. Cistron is gewoon sneller. Ik haal op speedtest nooit snelheden boven de 300KB/sec, terwijl ik zo rond de 750 KB moet zitten. Mijn ping is gemiddeld zo rond de 30MS, hetzelfde als toen ik Mxstream basic had.

De service van Eweka is naar mijn ervaring goed, al zijn ze erg onprofessioneel. Nadat ik 2 keer een aanmeldingsformulier had ingevuld en opgestuurd, had ik nog steeds geen reactie. Bellen: "Als u problemen heeft met onze dienstverlening, stuurt u maar een klacht in, of gaat u naar een andere provider". :r. Toch nog een 3de aanmeldingsformulier ingevuld (Eweka is de enige uncapped BBned leverancier die expliciet geen datalimiet heeft) en toen wel na 3,5 week aangesloten.

Da's ook het andere verschil tussen Eweka en Cistron, Eweka hanteerd geen datalimiet, terwijl je bij Cistron een FUP hebt. Ook is Eweka wat goedkoper en kan je voor 2 euro per maand een extra IP nemen (heb ik trouwens nog steeds niets over gehoord/gezien).

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudjah schreef op 28 januari 2003 @ 09:33:
Da's ook het andere verschil tussen Eweka en Cistron, Eweka hanteerd geen datalimiet, terwijl je bij Cistron een FUP hebt. Ook is Eweka wat goedkoper en kan je voor 2 euro per maand een extra IP nemen (heb ik trouwens nog steeds niets over gehoord/gezien).
Cistron hanteert geen FUP, maar gewoon concrete limieten volgens hun website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Choller schreef op 28 januari 2003 @ 08:53:
FF omhoog skoppen.

Vandaag maar ff mailen en vragen of ik niet in aanmerking kom voor een actie. Ik heb me begin januari aangemeld en val nu net tussen de 2 actie's in :'(
Iedereen die dit jaar heeft aangemeld heeft recht op de actiekorting.
Die melde de helpdesk/administratie mij via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Wij gebruiken inderdaad gewoon vaste datalimieten. Hebben vandaag een paar mailtjes verstuurd naar mensen die over hun limiet heen waren geschoten, waarvan er 1 iemand 760GB gedownload had terwijl er maar 100 toegestaan zijn. (waar raak je dat kwijt?)

Als je in januari aangemeld bent dan heb je in principe wel recht op de actie, op welke datum heb je je aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
MagicTempest schreef op 28 januari 2003 @ 18:39:
Wij gebruiken inderdaad gewoon vaste datalimieten. Hebben vandaag een paar mailtjes verstuurd naar mensen die over hun limiet heen waren geschoten, waarvan er 1 iemand 760GB gedownload had terwijl er maar 100 toegestaan zijn. (waar raak je dat kwijt?)
Damn... wat gaan jullie met hem doen ? Gewoon een waarschuwing ?
Als je in januari aangemeld bent dan heb je in principe wel recht op de actie, op welke datum heb je je aangemeld?
06-01-03 Cistron Broadband ADSL Administratie Uw Cistron Broadband ADSL Aanvraag
6 januari dus. IK heb ze al een mail gestuurd maar nog geen antwoord, wel een reply mail dat het druk kan zijn. De reden dat ik een beetje haast heb is omdat de ik al een brief kreeg dat de bedragen afgeschreven zullen worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Natuurlijk snap je wel dat ik geen financiele uitspraken mag doen, maar volgens mij behoor jij gewoon met die actie mee te doen.

En ja, die man heeft op dit moment alleen maar een waarschuwing gekregen. Ik heb het voor de grap even uitgerekend, en ik kwam erop uit dat hij 11 dagen non stop met 850 kilobytes per seconde aan het downloaden geweest moet zijn. In de periode van 1 tot 19 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk wel aan de 100GB limiet, ik kan je zeggen hoe meer servers je in je newsreader hebt staan des te harder gaan de GB's. In 19 dagen heb ik volgens hun gegevens al 170 GB gedownload, ik snap er niks van. Let op! de garantie van de max snelheid 800 Kb/s is er niet! Als je ver van de centrale afzit kan je net als een vriend van mij 550 max. halen. Jammer dat de upload maar 50 KB/s is... Ik ben heel tevreden maar ze zijn dus wel streng en dat is natuurlijk ook wel nodig. Met posten nooit de volledige filenaam vermelden in je header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:10:
Denk wel aan de 100GB limiet, ik kan je zeggen hoe meer servers je in je newsreader hebt staan des te harder gaan de GB's. In 19 dagen heb ik volgens hun gegevens al 170 GB gedownload, ik snap er niks van. Let op! de garantie van de max snelheid 800 Kb/s is er niet! Als je ver van de centrale afzit kan je net als een vriend van mij 550 max. halen. Jammer dat de upload maar 50 KB/s is... Ik ben heel tevreden maar ze zijn dus wel streng en dat is natuurlijk ook wel nodig. Met posten nooit de volledige filenaam vermelden in je header.
Ik heb ook een mailtje gehad. 158 GB in 19 dagen.

Klopt geen snars van. Ik heb het even opgeteld in DUmeter en ik kwam op de 85 GB. Bijna de helft dus. Zelfs als je 25% overhead rekent, dan is er nog een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De statistieken die DU meter bijhoudt kloppen niet, het is een leuke schatting maar meer niet. Je kan er beter vanuit gaan dat de gegevens die in onze logfiles staan wel kloppen hoor :)

(niet om de mensen hier te flamen)

Ik geef je wel gelijk dat een overhead van 75GB erg veel is. Maar tot nog toe is er nog niet bekend wat er gaat gebeuren met de mesne die in de toekomst over hun datalimiet heen gaan, ik kan alleeen maar zeggen probeer het iets te matigen, en hecht niet al teveel waarde aan de verschillende meters die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Crazy D

I think we should take a look.

MagicTempest schreef op 30 januari 2003 @ 10:13:
De statistieken die DU meter bijhoudt kloppen niet, het is een leuke schatting maar meer niet. Je kan er beter vanuit gaan dat de gegevens die in onze logfiles staan wel kloppen hoor :)
Is er al een plaats waar je die online kunt inzien?
Of kun je eventueel de totalen van de laatste paar maanden opvragen om te vergelijken met mijn DU Meter stats?
(niet dat ik bang ben, ik zat 1 keer boven de 100Gb, en de rest zat er net onder)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]

Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een plaats waar je die online kunt inzien?
Of kun je eventueel de totalen van de laatste paar maanden opvragen om te vergelijken met mijn DU Meter stats?
(niet dat ik bang ben, ik zat 1 keer boven de 100Gb, en de rest zat er net onder)
Ze zijn er wel mee bezig maar het werkt nog niet. Van die mailtjes dat je teveel gebruikt hebt lijkt dus weinig te kloppen. Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad :)

/me is heel erg tevreden met cistron maxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey =] Ik heb afgelopen zondag online Cistron 512/256 besteld, maandag het machtigingsformulier + de kpn nota op de bus gedaan, en nu, 3 dagen later ben ik volgens de broadband status op de cistron site al bij stap 7 :DDDDDD Nou hoor ik overal dat het aanvragen van ADSL bij bbned zo'n 3 tot 7 weken kan kosten, maar als het zo doorgaat ben ik volgende week al online =] (porteringsdatum is 2 feb) Of zie ik het nou verkeerd ? Nemen de laatste 3 stappen misschien zo veel tijd in beslag?

Ik vind het iig helemaaaaaaaaaal niet erg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 17-09 12:49
Cistron zegt het voor mij op :r

CISTRON ADSL MAXX WIL ME NIET MEER

[ Voor 148% gewijzigd door luckyjan op 30-01-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor veel goede verhalen over cistron. nou was ik van plan het maar is aan te vragen maar het zou in december hier beschikbaar moeten zijn. toen werdt het jan en nu wordt het denk ik weer feb wanneer het hier beschikbaar is .magictempest kan jij kijken wat ermee aan de hand is postcode 2552

bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Op het moment zijn we druk bezig om een online functie te ontwikkelen die de data van de klanten weergeeft. Op het moment werkt dit dus nog niet. In de komende maandne moet dat hopelijk wel gaan werken.

eneRgy, wij hebben hier bij cistron helaas geen vaststaand schema wat betreft de aanleg van ADSL door bbned. Ook wij zijn afhankelijk van wat ze zelf zeggen. Ik kan je dus nix anders zeggen dan dat je toch nog even geduld zal moeten hebben totdat bbned ook in jouw regio ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cistron is begonnen met het verzenden met mailtjes aan users die teveel downloaden :(

Natuurlijk helemaal terecht, immers is Cistron erg duidelijk in wat de limiet is, maar het is opvallend dat bij de concurrent (Demon, Luna, XS4ALL) ze absoluut niet moeilijk doen wanneer je het dataverkeer doet waar ze bij Cistron moeilijk gaan doen.

Ik heb zelf Cistron Maxx en zat volgens Cistron aan de 160 GB per maand (Hoe ze aan dat getal komen weet ik niet, mijn DU-Meter geeft 120GB aan).
Was volgens hun onacceptabel en dreigden ze met afsluiting etc etc

Nu zit mijn jaarabbo er bijna op en denk ik over te stappen op Demon die niet moeilijk doen over +/- 150GB en hun 2mbit aanbieding is wel erg verleidelijk :Y)

Disclaimer: Ja dat dataverkeer bestaat uit 98% uit legale zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nou lekker dan:
Geachte heer, mevrouw,

On Tue, Jan 28, 2003 at 02:06:28PM +0100, choller@wrote:

> Ik heb sinds kort ADSL, hier ben ik erg blij mee.
> Wel zag ik dat er sinds kort een nieuwe actie is gestart. Mijn vraag is of deze
> actie ook geld voor de mensen die (net) hiervoor aangemeld zijn. Omdat mijn
> gegevens niet klopten viste ik net achter het net bij de actie van december. Nu
> is alles toch gelukt (aansluiting is geweldig) maar jullie hebben momenteel ook
> een nieuwe actie.
>
> Kunnen wij die net in de tussentijd hebben aangemeld niet in deze actie
> meegenomen worden (voor gratis aansluiting en analoog adsl modem) ?

Het management heeft besloten de actie mbt de aansluitkosten met
terugwerkende kracht in te laten gaan per 1 januari. Deze kosten zullen
wij derhalve crediteren. De kosten van het modem kunnen wij helaas niet
crediteren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Bij verdere
vragen/opmerkingen vernemen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Cistron
Dat word betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Choller schreef op 30 januari 2003 @ 22:40:
Nou lekker dan:

[...]

Dat word betalen :(
Wees blij dat ze uberhaupt de aansluitkosten laten "vervallen"

Daar ben ik allang blij mee.

Dat modem had ik toch ergens anders gekocht, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Ik heb nu langer als een jaar Cistron en ben super trots op mijn ISP, was de eerste in den haag die aangesloten werd.
Alleen jammer dat de helpdesk niet meer te bereiken is.. te druk gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Als ik dit allemaal zie is die van mij peanuts :)

Uit onze gegevens over de periode van 1 januari tot 19 januari blijkt
dat u 106118 megabyte aan data heeft gebruikt op uw DSL-aansluiting.
Voor uw abonnement geldt, zoals u bekend is, een maximum van 102400
megabyte per maand. Dat maximum heeft u dus al overschreden voordat 2/3e
van de maand verstreken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De emailtjes worden automatisch gegenereerd, dus zelfs al ben je maar 1 megabyte over je limiet heen. Ook wordt er niet gedreigd met afsluiting aangezien we gewoon nog niet weten wat we met mensen doen die over de limiet heen gaan, dat staat ook in de email.

Op dit moment zijn we ook bezig met de helpdesk uit te breiden, ik werk er nu anderhalve maand en er zijn nog een paar fulltimers aangenomen die in maart beginnen. Verder hebben we het probleem dat die actie op dit moment loopt en veel mensen daar vragen over hebben, en we hebben afgelopen woensdag een paar 100 mensen afgesloten vanwege betalingsachterstanden. DIe bellen dus ook allemaal of er storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het nou ongeveer na de "porteringsdatum" voordat het adsl dan ook echt werkt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MagicTempest schreef op 31 januari 2003 @ 10:56:
Op dit moment zijn we ook bezig met de helpdesk uit te breiden, ik werk er nu anderhalve maand en er zijn nog een paar fulltimers aangenomen die in maart beginnen. Verder hebben we het probleem dat die actie op dit moment loopt en veel mensen daar vragen over hebben, en we hebben afgelopen woensdag een paar 100 mensen afgesloten vanwege betalingsachterstanden. DIe bellen dus ook allemaal of er storing is.
Sturen jullie geen brieven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Haha en degenen die netjes via een factuur een heel jaar voorruit betalen willen ze niet hebben bij Cistron. Schiet mij maar lek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
We sturen eerst een factuur, en als die niet binnen een bepaalde tijd betaald is nog een aanmaning. Wanneer dei ook niet betaald wordt gaat het gewoon dicht. En zo'n beetje alle mensen die bellen zeggen nog nooit een factuur of aanmaning ontvangen te hebben, wat ons hier toch zeer sterk lijkt. (Hoewel er ook mesne bij zijn die het gewoon meteen overmaken, zonder te zeuren en dan ook ff meteen het betalingsbewijsje opsturen)

*factuur in de vorm van een betalingsoverzicht dus, geen acceptgiro oid.

[ Voor 9% gewijzigd door MagicTempest op 31-01-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, waarom is het na het eerste jaar niet meer mogelijk per jaar te betalen (en tien euro korting te krijgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 31 januari 2003 @ 22:04:
Ja, waarom is het na het eerste jaar niet meer mogelijk per jaar te betalen (en tien euro korting te krijgen)?
Omdat je het dan per 45 dagen kunt opzeggen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zo zag de overeekomst eruit die cistron me ongevraagd via email stuurde (staat trouwens helemaal niks in over automatische incasso) xxx heb ik dus aangepast ivm privacy redenen.
Verder staat erin dat ik het aan cistron gevraagd heb voor nog 1 jaar maar dat is niet zo.

OVEREENKOMST

De ondergetekenden:

Cistron Broadband BV, Handelsweg 8, 2404 CD Alphen aan den Rijn, hierna te noemen "Cistron",

en

xxxxxxxxxxxxxxxx, t.a.v. Jan xxxxxx, xxxxxxxxx, xxxxx xx xxx, hierna te noemen "XXX"

overwegende dat

- XXX een overeenkomst met Cistron heeft gesloten en op grond daarvan sinds 12 maart 2002 ADSL-diensten van Cistron afneemt (hierna te noemen de "Overeenkomst");
- XXX bij aanvang van de afname van de ADSL-diensten 11 maanden vooruit heeft betaald, op grond waarvan hij de 12e maand gratis heeft gekregen;
- Cistron deze kortingsregeling niet aanbiedt na het eerste jaar van de afname van de diensten;
- XXX Cistron heeft verzocht hem de korting toch nog een jaar te verstrekken;
- Cistron bereid is op strikt individuele basis de korting nog een jaar te verstrekken, zonder garantie van voortzetting daarvan de jaren daarna, onder de voorwaarden dat XXX bij tussentijdse prijsverhoging het verschil voor de restant-looptijd bijbetaalt en dat XXX zich ook voor een jaar verbindt,

zijn overeengekomen dat

- deze overeenkomst de bepalingen van de Overeenkomst, inclusief de actuele versie van de daarbij behorende algemene voorwaarden (die hierna met "AV" worden aangeduid), onverlet laat, tenzij voor zover daarvan hierin wordt afgeweken;
- in afwijking van het bepaalde in artikel 16.2 van de AV de Overeenkomst eenmalig met een periode van een jaar wordt verlengd;
- deze overeenkomst een looptijd heeft van 1 jaar, ingaande op 12 maart 2003, en dat deze na afloop daarvan niet automatisch wordt verlengd;
- XXX, uiterlijk op de bovengenoemde ingangsdatum van deze overeenkomst, Cistron een bedrag betaalt dat gelijk is aan 11 maal het dan vigerende standaard maandtarief van de door hem afgenomen ADSL-dienst, en dat Cistron vervolgens gedurende de gehele looptijd van deze overeenkomst de ADSL-dienst zal leveren;
- XXX, indien Cistron gebruik maakt van haar recht de prijs tussentijds te verhogen, deze in afwijking van artikel 10.2 van de AV ingaat op een door Cistron aangegeven moment, doch niet eerder dan 60 dagen na verzending van de kennisgeving van de prijsverhoging aan XXX, en dat XXX uiterlijk op de ingangsdatum van de prijsverhoging het bedrag daarvan, vermenigvuldigd met het aantal maanden dat van de looptijd van deze overeenkomst dan nog resteert, in een keer aan Cistron betaalt;
- XXX deze overeenkomst niet tussentijds kan opzeggen indien Cistron de prijs tussentijds verhoogt of indien XXX verhuist, en dat hij de mogelijke nadelige financiële gevolgen daarvan kent (een ADSL-aansluiting wordt op een specifiek adres geleverd en kan niet meeverhuizen, zodat na verhuizing geen gebruik gemaakt kan worden van de ADSL-dienst en toch geen terugbetaling volgt) en deze uitdrukkelijk accepteert;
- wijzigingen van deze overeenkomst slechts uitdrukkelijk en schriftelijk kunnen geschieden.

Aldus opgemaakt in tweevoud en ondertekend

Alphen a/d Rijn, 17 januari 2003 xxxxxxxx, ........................... 2003
Cistron Broadband BV

D.M.H.R. ter Haar J.xxxxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ik zou zeggen stap ermee naar danny toe. Ik kan hier natuurlijk ook nix mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op 20 October 2002 @ 11:59:
Kan iemand laten zien wat de pings tegenwoordig zijn met cistron? Maakt het wat betreft pingtijden heel veel uit of je Maxx hebt of bijvoorbeeld 1024?
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Feb 1 2003 om 16:16:56 UTC+0100)

Ping test Nederland : 22.0 ms

Cistron MAXX in Emmen.

Ik heb het sinds een weekje ofzo, beter dan @home iig :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 01-02-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
gemiddelde ping vanaf ons hoofdkantoor naar de klanten. toe ligt op 17ms. Dus naar een gameserver moet je rekenen op een ping tussen de 20 en 40 denk ik.

Voor de ping maakt de soort verbinding trouwens vrij weinig uit.

[ Voor 19% gewijzigd door MagicTempest op 01-02-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrc
  • Niet online

Marrc

Affirmanti incumbit probatio

Mijn ping is bij speedtest altijd 22 tot 24. Via halflife-manager heb ik een ping op de grote NL-servers van gemiddeld 30. Maar zodra ik ga gamen schiet de ping omhoog. De eerste minuten is hij altijd >100, na een minuutje of 4 zakt hij langzaam, maar blijft hoger dan het gemiddelde. Hij schommelt ook heel erg. Uitermate vreemd, of niet?

Edit: cistron maxx @ arnhem

[ Voor 6% gewijzigd door Marrc op 01-02-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
MagicTempest schreef op 01 February 2003 @ 16:13:
ik zou zeggen stap ermee naar danny toe. Ik kan hier natuurlijk ook nix mee.
Ik heb net een mailtje van Danny gekregen. Maandag weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 2 maanden heb ik nu Eweka, maar ik ben er niet tevreden mee :(
Als je een pagina opvraagt(www.tweakers.net) duurt het best wel lang dat ie geladen is. Terwijl ik de Premium heb (8mbit) ik kom niet hoger dan 450k/sec met downloaden.
1km van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik zou zeggen, controleer je bekabeling eens, daar kan ook het 1 en ander in fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of neem cistron :) sinds het hier werkt ben ik dik te te vreden... snelheden tot zo'n 800k/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe makkelijk kom je eigenlijk over 100 gig heen?
Of moet je dan constant warez/films downloaden?

Ik heb namelijk nog nooit temaken gehad met een Download limiet.
Is er ook een upload limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:09:
Ik heb namelijk nog nooit temaken gehad met een Download limiet.
Is er ook een upload limiet?
Het datalimiet geldt voor zowel upload verkeer als download. Dus totaal mag je eigenlijk niet meer dan 100gig verkeer genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Met deze snelheden kan je vrij snel over je limiet heen zitten als je niet goed oplet. Dus oplettendheid is wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Haha, collega van me heeft van de week ook een mailtje gekregen van jullie magictempest. Had iets van 270Gb in 19 dagen gedownload, dus dan zal ie wel flink hoog in de top10 staan vrees ik. Hij heeft besloten z'n emule's nu op 10K upload af te kappen, goed he??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
nouja, ik denk dat hij qua percentage nog niet eens zo hoog staat. 760% van je downloadlimiet is denk ik wel meer dan 290% Maar het klopt inderdaad dat hij ook niet erg laag zal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Mischien dat cistron de limiet wat moet verhogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:09:
Hoe makkelijk kom je eigenlijk over 100 gig heen?
Of moet je dan constant warez/films downloaden?
:D dan haal je het zeker wel (1500Gb moet te doen zijn, als je een lekker snelle FTP hebt en 1 maand full continue kunt downloaden ;)). Mjah wat is makkelijk, ik download redelijk wat mp3's, en hier en daar een filmpje. En upload ongeveer de helft van de mp3s die ik download. En daarmee zit ik rond de 90-95Gb. Je moet niet alles wat je ziet downloaden, mjah reken maar na, hoe groot is 1 album of 1 film. Weet je zo hoeveel films je maximaal kunt downloaden ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

25 dvdr's downloaden en je zit al aan 100GB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ach er zijn niet veel mensen die per maand over 25 DVDR's beschikken. En die ze er ook nog eens maandelijks afplukken.

En daar is het ook niet voor bedoeld >:)

[ Voor 18% gewijzigd door et36s op 03-02-2003 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zit nu 2 jaar bij cistron maxx, afgelopen maand pas eerste keer over mn limiet heen.. ik vind het bijzonder dat je "wel even" aan die 100gb zal komen, een heavy user i'netter, of een "ik-download-mp3jes-en-af-en-toe-een-spelletje" mensen halen die 100gb nooit..

reken ff simpel trug, 100/31 = toch ruim 3gb per dag = 3 films. Nu moet ik de persoon nog tegen komen die 3 films per dag HELE jaar door zit binnen te halen :P

[doorrekenmodus]
3.000.000 / 24 / 60 / 60 = 34.72kb/s continue, wil je die 100gb halen.
max zou zijn 810 x 60 x 60 x 24 x 31 / 1.000.000 = 2.169GB en wie heeft dat als schijf ruimte :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De eerste die 12 maanden x 100 GB = 1200 GB heeft aan schijfruimte heeft moet ik ook nog tegenkomen :)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
luckyjan schreef op 02 February 2003 @ 23:34:
Mischien dat cistron de limiet wat moet verhogen ;)
hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Het is niet nodig om over die schijfruimte te beschikken, je hebt ook nog cd's en dvd's die je kunt branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de 100GB zit je redelijk snel.

Ik heb Cistron Maxx en draai een (legale) FTP server waar 3 users continu kunnen downloaden met max 10kb/s elk (Dus in totaal 30 kb/s)

Er werd in januari totaal 58 GB gedownload en 42 GB per maand geupload wat dus precies al 100 GB is. Met mijn eigen downloads en normale dataverkeer kom ik zo rond de 150 GB per maand.

En ookal draai je geen FTP server, dan nog zit je zo aan die 100GB.
Als je veel tv kijkt via internet, trailers download, paar mp3's etc etc dan zit je er redelijk snel aan.

Maar het is breedband en 100 GB per maand is tegenwoordig nog niet echt normaal, maar zit er wel tegenaan.

Dat Cistron nu blijkbaar moeilijk gaat doen over de limiet is voor mij al reden genoeg om over te stappen naar Demon ADSL waar ze niet moeilijk doen over 150 GB (Heb confirmatie mailtje gekregen van hun)

Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met hun besluit om de prijzen van de abbo's naar beneden te gooien. Omdat ze wellicht veel geld kwijtwaren aan dataverkeer van MAXX gebruikers konden ze de prijzen niet verlagen.
Gooi MAXX gebruikers uit het systeem die veel dataverkeer doen uit het systeem en je houd zo geld over om de prijs te verlagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 18:15 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste