oeh , en sinds afgelopen donderdag ben ik dan ook een MAXXer
, met een nieuw modem ( fuck dat geflash!) en frisse moed. toch wel lekker die downloadspeed van 700-800kb/sec achter een redelijk gare tel. lijn en een hubje...
het was het wachten meer dan waard , vraagje ; ik heb al meerdere progjes voorbij horen/zien komen die je traffic kunnen meten. wat is het beste/handigste in gebruik? /me is bang vet over de 100 gig heen te gaan nl...
Du-meter werkt hier wel goed...
Daar staan de totals per dag/week/maand vermeld.
Ook een ingebouwde notificatie optie als je de X gb in de maand passeerd bent.
trouwens: 100gb in 1 week?!?!
Daar staan de totals per dag/week/maand vermeld.
Ook een ingebouwde notificatie optie als je de X gb in de maand passeerd bent.
trouwens: 100gb in 1 week?!?!
[ Voor 9% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-12-2002 07:30 ]
Verwijderd
<font color='red'> Jij mag zometeen even je mail checken. Sjezus man...hoe kom je erbij om zo'n url te posten zeg :X</font> << hoeveel kb/sec halen cistron maxxer bij deze host ?
[ Voor 55% gewijzigd door Xandrios op 16-12-2002 20:09 ]
Zoals Blisterin_Bull al zei is DU meter een aanraderVerwijderd schreef op 16 december 2002 @ 07:14:
oeh , en sinds afgelopen donderdag ben ik dan ook een MAXXer, met een nieuw modem ( fuck dat geflash!) en frisse moed. toch wel lekker die downloadspeed van 700-800kb/sec achter een redelijk gare tel. lijn en een hubje...
het was het wachten meer dan waard , vraagje ; ik heb al meerdere progjes voorbij horen/zien komen die je traffic kunnen meten. wat is het beste/handigste in gebruik? * koos.d is bang vet over de 100 gig heen te gaan nl...
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik wil namelijk wel een redelijke snelheid halen.Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 11:22:
Volgens mij klopt die schatting niet helemaal...
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 5725 meter
Terwijl de buren aan de overkant op 2 km afstand zitten. En volgens de site kan ik geen babyxl krijgen maar volgens babyxl.nl wel.
Verwijderd
Ik in het weekend een maxx abo aangevraagd.. Weet iemand wat de gemiddelde levertijd is hier van? Na 1 dag ben ik nog niet eens uit stap 1.. en dat terwijl de gegevens gewoon gefakst zijn..
ik weet ik ben ongeduldig
Misschien loopt de kabel naar de centrale van jou huis via een omweg. Of de schatting klopt niet.Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 22:11:
[...]
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik wil namelijk wel een redelijke snelheid halen.
Duurde bij mij precies 1 maand dus binnen de opgegeven 4-6 weken.Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 10:32:
Ik in het weekend een maxx abo aangevraagd.. Weet iemand wat de gemiddelde levertijd is hier van? Na 1 dag ben ik nog niet eens uit stap 1.. en dat terwijl de gegevens gewoon gefakst zijn..
Verwijderd
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 10:32:
Waarom gaat het allemaal zo smooth bij jullie gvd! 
Ik heb het 5 September aangevraagd, heb vorige week eindelijk het modem "mogen" ontvangen, maar een connectie, nah. Modem synced netjes maar BBned ziet helemaal geen modem. Cistron gebeld, BBned heeft het nu doorgegeven aan KPN want daar zou nu het probleem zitten...
5 september - 20 december, nog 2 weekjes en ik zit op de 4 maanden
Ik had toch wat meer van Cistron verwacht. Of ben ik misschien (helaas) een van de weinige. Kut is het iig wel.
Ik heb het 5 September aangevraagd, heb vorige week eindelijk het modem "mogen" ontvangen, maar een connectie, nah. Modem synced netjes maar BBned ziet helemaal geen modem. Cistron gebeld, BBned heeft het nu doorgegeven aan KPN want daar zou nu het probleem zitten...
5 september - 20 december, nog 2 weekjes en ik zit op de 4 maanden
Cistron kan jammer genoeg niet om KPN heen.tex5 schreef op 20 december 2002 @ 15:50:
5 september - 20 december, nog 2 weekjes en ik zit op de 4 maandenIk had toch wat meer van Cistron verwacht. Of ben ik misschien (helaas) een van de weinige. Kut is het iig wel.
Verwijderd
hmm ik ben benieuwd.. 22-12-2002 wordt mn lijn geporteerd... (das precies 1 week na aanvraag)... dan kan het toch nooit lang meer duren?
Verwijderd
Mijn ADSL verbinding zou vanaf gisteren ook moeten werken. Niet dus.
Via de mail dit bericht gekregen:
"
Geachte mevrouw/mijnheer huppeldepup,
Vandaag is uw DSL verbinding opgeleverd. Hierdoor kunt u vanaf nu echt gaan internetten. Om u goed van dienst te zijn, willen wij u graag op het volgende wijzen.
Wij zullen vandaag uw status in onze database veranderen in "Aangesloten ADSL klant". Hierdoor zal, naast de levering van ADSL, tevens de facturatie van start gaan. Mocht u een probleem hebben met uw factuur, dan verzoeken wij u om een e-mail te sturen naar admin@cistron.nl. Zij kunnen u dan informeren over de facturatie.
Naast ADSL verbindingen biedt Cistron ook nog andere producten aan die wellicht interessant voor u kunnen zijn. Op onze website kunt u kijken welke mogelijkheden wij kunnen bieden. Voor extra vragen kunt u terecht bij onze sales afdeling op sales@cistron.nl of telefoonnummer 0172-467925.
Mocht u onverhoopt nog technische problemen ondervinden, dan kunt u kijken op onze website bij FAQ (Frequently Asked Questions). Mocht u hier niet de oplossing voor uw probleem vinden, dan kunt u altijd nog contact opnemen met onze helpdesk. U kunt mailen naar helpdesk@cistron.nl, telefonisch is de helpdesk te bereiken op 0172-467900. Zij kunnen dan een storing voor u anmelden. Wanneer u binnen 2 dagen na het versturen van deze email een storing laat aanmelden, kan de facturatie nog worden tegengehouden.
Wanneer u andere vragen heeft, dan kunt u altijd nog terecht op adsl@cistron.nl.
Cistron wenst u veel plezier met uw DSL verbinding!
Met vriendelijke groet,
Cistron Broadband Administratie.
Dit is een automatisch gegenereerd bericht. "
Nou had ik eigenlijk een modem bijbesteld, zo'n Alcatel Speedtouch maar daar moest ik op wachten want die hadden ze niet meer. Kon wel even duren.
Had ik geen zin in. Ik heb op meerdere sites gelezen dat een Draytek Vigor 2600 wel een goed ding was.
Ik die gekocht en de settings via de docs van Draytek ingesteld voor BBned.
Mooi splitterte dur tussen enz.. alles ok denk ik.
De Leds op de Draytek: ACT knippert, ADSL brandt, LINE brandt, en P1 das me laptop die er op aangesloten is.
Ik kan de router pingen, configureren, en heb de speciale "c" (voor NL) firmware er op geknald.
Alles lijkt toch ok?
Zijn er meer mensen met dit verschijnsel, of gehad?
De Cistron helpdesk kan ik wel bellen, maar ik krijg een raar toontje
Via de statuslink sta ik in stap 9 dit zegt dus:
-----------------------------------------------------------
Stap 9: lijn volgens bbned gereed (huidige stap)
Volgens bbned is uw lijn nu succesvol geporteerd en geactiveerd. Wij verzoeken u het modem aan te sluiten om te kijken of u ADSL signaal krijgt. Wanneer dit niet het geval is, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze helpdesk (0172-467900). Zij kunnen u dan helpen bij het tot stand brengen van uw ADSL verbinding. Wij zien u snel online!
Ik denk zelf dat het nog even gaat duren
Welke settings gebruiken jullie voor de Vigor 2600?
Dan kan ik dat nog even nalopen....
Via de mail dit bericht gekregen:
"
Geachte mevrouw/mijnheer huppeldepup,
Vandaag is uw DSL verbinding opgeleverd. Hierdoor kunt u vanaf nu echt gaan internetten. Om u goed van dienst te zijn, willen wij u graag op het volgende wijzen.
Wij zullen vandaag uw status in onze database veranderen in "Aangesloten ADSL klant". Hierdoor zal, naast de levering van ADSL, tevens de facturatie van start gaan. Mocht u een probleem hebben met uw factuur, dan verzoeken wij u om een e-mail te sturen naar admin@cistron.nl. Zij kunnen u dan informeren over de facturatie.
Naast ADSL verbindingen biedt Cistron ook nog andere producten aan die wellicht interessant voor u kunnen zijn. Op onze website kunt u kijken welke mogelijkheden wij kunnen bieden. Voor extra vragen kunt u terecht bij onze sales afdeling op sales@cistron.nl of telefoonnummer 0172-467925.
Mocht u onverhoopt nog technische problemen ondervinden, dan kunt u kijken op onze website bij FAQ (Frequently Asked Questions). Mocht u hier niet de oplossing voor uw probleem vinden, dan kunt u altijd nog contact opnemen met onze helpdesk. U kunt mailen naar helpdesk@cistron.nl, telefonisch is de helpdesk te bereiken op 0172-467900. Zij kunnen dan een storing voor u anmelden. Wanneer u binnen 2 dagen na het versturen van deze email een storing laat aanmelden, kan de facturatie nog worden tegengehouden.
Wanneer u andere vragen heeft, dan kunt u altijd nog terecht op adsl@cistron.nl.
Cistron wenst u veel plezier met uw DSL verbinding!
Met vriendelijke groet,
Cistron Broadband Administratie.
Dit is een automatisch gegenereerd bericht. "
Nou had ik eigenlijk een modem bijbesteld, zo'n Alcatel Speedtouch maar daar moest ik op wachten want die hadden ze niet meer. Kon wel even duren.
Had ik geen zin in. Ik heb op meerdere sites gelezen dat een Draytek Vigor 2600 wel een goed ding was.
Ik die gekocht en de settings via de docs van Draytek ingesteld voor BBned.
Mooi splitterte dur tussen enz.. alles ok denk ik.
De Leds op de Draytek: ACT knippert, ADSL brandt, LINE brandt, en P1 das me laptop die er op aangesloten is.
Ik kan de router pingen, configureren, en heb de speciale "c" (voor NL) firmware er op geknald.
Alles lijkt toch ok?
Zijn er meer mensen met dit verschijnsel, of gehad?
De Cistron helpdesk kan ik wel bellen, maar ik krijg een raar toontje
Via de statuslink sta ik in stap 9 dit zegt dus:
Stap 9: lijn volgens bbned gereed (huidige stap)
Volgens bbned is uw lijn nu succesvol geporteerd en geactiveerd. Wij verzoeken u het modem aan te sluiten om te kijken of u ADSL signaal krijgt. Wanneer dit niet het geval is, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze helpdesk (0172-467900). Zij kunnen u dan helpen bij het tot stand brengen van uw ADSL verbinding. Wij zien u snel online!
Ik denk zelf dat het nog even gaat duren

Welke settings gebruiken jullie voor de Vigor 2600?
Dan kan ik dat nog even nalopen....
Heb hier ook een draytek staan (cistron maxx nog steeds niet opgeleverd hier, hadden de aanvraag als een isdn lijn in behandeling genomen, terwijl het een analoge lijn is), maar waar haal jij die "c" firmware update vandaan?
De instellingen van mijn Draytek heb ik [url="http://www.draytek.nl/router/v2x00.php?type=2600&show=snelstart#telco=bbned"]hier[/url] gevonden... Succes!
ps: als het goed is wordt er maandag een sip-stift verhuizing uitgevoerd (zo leer je nog eens wat!) en dan zou ik ein-de-lijk aan de slag moeten kunnen.
De instellingen van mijn Draytek heb ik [url="http://www.draytek.nl/router/v2x00.php?type=2600&show=snelstart#telco=bbned"]hier[/url] gevonden... Succes!
ps: als het goed is wordt er maandag een sip-stift verhuizing uitgevoerd (zo leer je nog eens wat!) en dan zou ik ein-de-lijk aan de slag moeten kunnen.
Verwijderd
Die settings heb ik ook bij de nederlandse handleiding gehad. Die gebruik ik nu ook.
De firmware staat op de meegeleverde cd, of is te downloaden van www.draytek.com
Als ik ook verder in de instellingen van de router kijk, zie ik dat ik gewoon geen IP adres krijg.
De firmware staat op de meegeleverde cd, of is te downloaden van www.draytek.com
Als ik ook verder in de instellingen van de router kijk, zie ik dat ik gewoon geen IP adres krijg.
zelfde probleem hier, krijg geen IP adres, vast invullen werkte ook niet..
* tex5 is al 4 maanden aan het wachten op het oh zo mooie adsl lijntje van een bedrijf met een oh zo goeie support
Thanks to chello hoefde ik gelukkig niet die 4 maanden op een modem te zitten. Dat was binnen een week aangesloten
* tex5 is al 4 maanden aan het wachten op het oh zo mooie adsl lijntje van een bedrijf met een oh zo goeie support
Thanks to chello hoefde ik gelukkig niet die 4 maanden op een modem te zitten. Dat was binnen een week aangesloten
Verwijderd
Ik ben blij te kunnen melden dat mijn verbinding het doet!
Heb vandaag met de helpdesk van Cistron gebeld.....
Die ei#@#@%#$#@$$*%$*kels van Draytek doen standaard de verkeerde settings bij de modems!
De settings zoals ik ze nu opgekregen heb zijn: (let op!)
- Mpoa (rfc1483/2684)
- VPI =0
- VCI =35
- Encapsulating Type Bridged 1483 IPLLC
- Modulation =G.DMT
Het was iig de moeite waard! Dat klikt wel effe lekker zo rap.
Ik ben tevreden.
Heb vandaag met de helpdesk van Cistron gebeld.....
Die ei#@#@%#$#@$$*%$*kels van Draytek doen standaard de verkeerde settings bij de modems!
De settings zoals ik ze nu opgekregen heb zijn: (let op!)
- Mpoa (rfc1483/2684)
- VPI =0
- VCI =35
- Encapsulating Type Bridged 1483 IPLLC
- Modulation =G.DMT
Het was iig de moeite waard! Dat klikt wel effe lekker zo rap.
Ik ben tevreden.
Hmmm, heb Maxx aangevraagd. Zit op stap 7.
Porteringsdatum bekend: 22 december 2002 .
Vervolgens is op 22 december deze gewijzigd in 3 januari 2003.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het kan anders nog wel ff doogaan zo
Vervolgens is op 22 december deze gewijzigd in 3 januari 2003.

Verwijderd
heb ik ook gehad... bij mij was het eerst 3 december en daarna werd dit veranderd in 12 december (toen hebben ze de lijn overigens idd geporteerd, dus vrees nietHimmelHund schreef op 25 december 2002 @ 13:03:
Hmmm, heb Maxx aangevraagd. Zit op stap 7.
Vervolgens is op 22 december deze gewijzigd in 3 januari 2003.![]()
ik werk @ cistron helpdesk, en het klopt idd dat de gemiddelde levertijd tussen de 4 en de 8 weken zit. Toch kunnen we niet garanderen dat het langer zal gaan duren, vooral nu hebben wij ook een tekort aan (ISDN)ADSL modems. Verder blijven we natuurlijk afhankelijk van KPN.
We geven trouwens alleen support op de modems die we zelf verkopen, de draytek vigor 2600 wordt door ons dus NIET ondersteund. (we proberen je toch vaak nog wel te helpen, maar wijzelf weten niet hoe de modem in elkaar steekt)
Ook kan ik nog even vermelden aan diegenen die problemen hebben met de downloadlimiet, we hebben geen vaste controle op hoeveel data je door je lijn trekt, dat wil niet zeggen dat we geen actie ondernemen als je toch teveel over je downloadlimiet heenzit. Wanneer de controles wel strenger worden wordt dit zeer waarschijnlijk ook vermeld aan de klanten.
We geven trouwens alleen support op de modems die we zelf verkopen, de draytek vigor 2600 wordt door ons dus NIET ondersteund. (we proberen je toch vaak nog wel te helpen, maar wijzelf weten niet hoe de modem in elkaar steekt)
Ook kan ik nog even vermelden aan diegenen die problemen hebben met de downloadlimiet, we hebben geen vaste controle op hoeveel data je door je lijn trekt, dat wil niet zeggen dat we geen actie ondernemen als je toch teveel over je downloadlimiet heenzit. Wanneer de controles wel strenger worden wordt dit zeer waarschijnlijk ook vermeld aan de klanten.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Hmmm, Zou jammer zijn als het wachten afhankelijk gaat worden van een isdn modem. Heb n.m.l. ISDN.MagicTempest schreef op 25 december 2002 @ 19:42:
Toch kunnen we niet garanderen dat het langer zal gaan duren, vooral nu hebben wij ook een tekort aan (ISDN)ADSL modems. Verder blijven we natuurlijk afhankelijk van KPN.
Maar ok, neem aan dat men dan wel aan kan geven hoelang het dan gaat duren of dat ik zelf een modem kan gaan kopen. (lijkt mij sneller dan)
Thx both
Je kan waarschijnlijk idd beter zelf een modem gaan kopen, maar dan toch raadt ik de e-tech aan (Als hij leverbaar is bij de routershop). Hetgeen wat wij absoluut afraden zijn interne pci modems.
Het voordeel van bij ons bestellen is dat je alles in een mooi pakketje krijgt met alle benodigdheden erbij, dus alle kabels, boekjes, splitter enz.
Het voordeel van bij ons bestellen is dat je alles in een mooi pakketje krijgt met alle benodigdheden erbij, dus alle kabels, boekjes, splitter enz.
Thx M8MagicTempest schreef op 27 december 2002 @ 14:54:
Ik wacht dan nog even de berichten af
Melden ze het bij Cistron als er vertraging ontstaat door leveringsproblemen (isdn) modem/routers ?
Ik ben best wel tevreden met Cistron, 50 k/s (upload) voor die prijs vind ik alleen wat krapjes en het online gamen is er niet op vooruit gegaan mbt Chello wat ik toch eigenlijk wel gehoopt had (duitse, nederlandse en belgische waren nog wel ok)
helpdesk is wel goed, helemaal vergeleken met Chello
Als je online gaat gamen dan is het handiger om je ip adres statisch in te voeren (als je dat nog niet hebt gedaan) Dan krijg je iig geen problemen met de iplease.
Wij waarschuwen van tevoren dat er momenteel een tekort aan modems is, Ondanks alles worden ze meetsal nog wel redelijk op tijd geleverd.
Wij waarschuwen van tevoren dat er momenteel een tekort aan modems is, Ondanks alles worden ze meetsal nog wel redelijk op tijd geleverd.
Ik word heeeee-le-maal gek! Jullie misschien ook wel van mij, maar goed, tis nu eenmaal het juiste topic, dus het moet maar...
Ruim twee maanden terug Maxx aangevraagd, binnen een week of vijf in status 10, blijkt dat Cistron aan BBNed en KPN doorgegeven heeft dat ik een ISDN lijn heb, hele procedure opnieuw opgestart, net voor kerst zou alles in orde gemaakt worden, wat blijkt vandaag
Ik heb helemaal geen kiestoon meer, niks (en dus ook geen adsl verbinding)! Als mensen me bellen gaat'ie over, maar ik hoor geen telefoon rinkelen. Primafoon zit aan de overkant; telefoon is in orde, lijn doorgemeten door de storingsdienst van KPN, alles dik in orde (ze wilden wel een monteur langs sturen). Maar natuurlijk eerst even Cistron bellen (zaterdagmiddag zal er toch wel iemand op de helpdesk zitten?), maar het nummer is gewoon niet te bellen
Geen bezettoon, gaat niet over, mobiel geprobeerd, KPN heeft zelfs een keertje Cistron voor me gebeld, maar die snappen er ook niks van. Het nummer accepteert geen oproepen...
Dan maar een mailtje de deur uit richting de helpdesk, op hoop van zegen (jongens, ga maar vast klaar zitten maandagmorgen
), of is er toevallig een Cistron medewerker die dit topic checkt in het weekend
Ruim twee maanden terug Maxx aangevraagd, binnen een week of vijf in status 10, blijkt dat Cistron aan BBNed en KPN doorgegeven heeft dat ik een ISDN lijn heb, hele procedure opnieuw opgestart, net voor kerst zou alles in orde gemaakt worden, wat blijkt vandaag
Ik heb helemaal geen kiestoon meer, niks (en dus ook geen adsl verbinding)! Als mensen me bellen gaat'ie over, maar ik hoor geen telefoon rinkelen. Primafoon zit aan de overkant; telefoon is in orde, lijn doorgemeten door de storingsdienst van KPN, alles dik in orde (ze wilden wel een monteur langs sturen). Maar natuurlijk eerst even Cistron bellen (zaterdagmiddag zal er toch wel iemand op de helpdesk zitten?), maar het nummer is gewoon niet te bellen
Dan maar een mailtje de deur uit richting de helpdesk, op hoop van zegen (jongens, ga maar vast klaar zitten maandagmorgen
is dat een hint? 
Maar het spijt me, hier kan ik nu geen antwoord op geven, daarvoor moet je maandag echt de helpdesk even bellen, ik heb hier niet de spullen die ik nodig heb.
De helpdesk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 9. Dus niet op zaterdag, srry.
Maar het spijt me, hier kan ik nu geen antwoord op geven, daarvoor moet je maandag echt de helpdesk even bellen, ik heb hier niet de spullen die ik nodig heb.
De helpdesk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 9. Dus niet op zaterdag, srry.
Haha, nee geen hint, maar tis natuurlijk altijd makkelijk om in het weekend vooruit geholpen te worden. Zit nu namelijk _zonder_ telefoon en moet telkens naar de buren om even mijn mail te checken 
Het is overigens wel erg vreemd dat de nummers van Cistron niet te bereiken zijn, bel maar eens met de sales of helpdesk: 0172 467900
Het is overigens wel erg vreemd dat de nummers van Cistron niet te bereiken zijn, bel maar eens met de sales of helpdesk: 0172 467900
Wij kunnen op alle toestellen zetten of ze oproepen accepteren, als de helpdesk dicht gaat dan accepteert geen 1 van die toestellen meer een inkomend gesprek. Daardoor krijg je denk ik nix. En ik snap dat het erg irritant is om telkens naar de buren te moeten lopen om te telefoneren, maar waarschijnlijk ligt de fout toch ergens bij kpn aangezien cistron helemaal niks met de telefoonlijnen en adsl lijnen te maken heeft.
goed... we zullen zien, wie weet spreek ik je maandag
Ik werk deze week niet, ik ga naar me vriendin om oud en nieuw te vieren.
Verwijderd
ik kan niet met shoutcast werken omdat NAT nodig is voor csitron , is er een andere cistron abo die dit heeft weten te omzijlen misschien?
De juiste porten mappen van je router naar je server?Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 04:43:
ik kan niet met shoutcast werken omdat NAT nodig is voor csitron , is er een andere cistron abo die dit heeft weten te omzijlen misschien?
Exact expert nodig?
Verwijderd
CISTRON MAXX en t is hier niet gek als ik download met 850K/s. Dit heb ik meerdere dagen getest, vanuit meerdere servers laten komen, tis echt 850K soms een paar Ktjes erboven zelfs, maar hou t maar op 850K die continue binnen komt.
op speedtest.nl haalde ik net ff snelgetest 766 K/s.
Ik heb hier een netwerk waar 18 pc's aan hangen, 17 mensen + 1 server, werkt goed, geen problemen qua irritaties van elkaar
op speedtest.nl haalde ik net ff snelgetest 766 K/s.
Ik heb hier een netwerk waar 18 pc's aan hangen, 17 mensen + 1 server, werkt goed, geen problemen qua irritaties van elkaar
Verwijderd
dat heb ik gedaan , de porrt zou moeten werken maar ik blijf doorkrijgen dat NAT voor een storing zorgt...Crazy D schreef op 29 December 2002 @ 15:04:
[...]
De juiste porten mappen van je router naar je server?
Ik ben ook van plan om binnenkort een Cistron Maxx abo aan te schaffen, ik heb nu nog een Xs4all basic mxstream abbo. Hier ben ik (op de down & upload snelheid na) zeer tevreden over.
Maar doordat ik sneller wil kies ik toch voor cistron.
Mijn vraag aan cistron gebruikers is: hoe is de ping qua gamen ? met mijn huidige adsl verbinding van xs4all is die perfect. is de ping van cistron ook goed ?
Maar doordat ik sneller wil kies ik toch voor cistron.
Mijn vraag aan cistron gebruikers is: hoe is de ping qua gamen ? met mijn huidige adsl verbinding van xs4all is die perfect. is de ping van cistron ook goed ?
Werkt portmappen dan wel goed? (je als je bv port 80 mapt, kunnen mensen dan wel zonder problemen je site zien? (de mensen die die melding nu krijgen, of krijg jij die op je server te zien?)). Nah van Shoutcast weet ik verder geen moer, en ik heb (gelukkig?) enkel een adsl modem dus heb dat gezeur een stuk minder.Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:33:
dat heb ik gedaan , de porrt zou moeten werken maar ik blijf doorkrijgen dat NAT voor een storing zorgt...
Misschien een apart topic voor openen, als je het echt niet draaiende krijgt? Ik kan me zo voorstellen dat velen dit topic links laten liggen, omdat dit eigenlijk alleen intressant is voor Cistronners of mensen die het overwegen.
Exact expert nodig?
M.b.t. het online gamen: Ik heb nu 14 kb upload (als ik geluk heb) en heb eigenlijk nooit problemen met gamen (als @Home werkt) als het tenminste een behoorlijke host is. Wel is het zelf hosten een probleem op de kabel. Max.aantal spelers 4. Ik hoop toch wel met die hogere upload een game voor 16 man te kunnen hosten, anders moet ik toch een ander abonnement hebbenMaiar schreef op 28 December 2002 @ 17:54:
Ik ben best wel tevreden met Cistron, 50 k/s (upload) voor die prijs vind ik alleen wat krapjes en het online gamen is er niet op vooruit gegaan mbt Chello wat ik toch eigenlijk wel gehoopt had (duitse, nederlandse en belgische waren nog wel ok)
Had ik ook gehoopt maar helaas lukt dat met Cistron nietHimmelHund schreef op 29 December 2002 @ 18:44:
[...]
M.b.t. het online gamen: Ik heb nu 14 kb upload (als ik geluk heb) en heb eigenlijk nooit problemen met gamen (als @Home werkt) als het tenminste een behoorlijke host is. Wel is het zelf hosten een probleem op de kabel. Max.aantal spelers 4. Ik hoop toch wel met die hogere upload een game voor 16 man te kunnen hosten, anders moet ik toch een ander abonnement hebben
Wel eens gebeld met de vraag waarom de verbindingen dan zo instabiel waren maar dan moest ik maar met tracerts aankomen ets.
Neem van mij maar aan dat deze servers met Chello even goed pingde en dat de stabniliteit niet is toegenomen.
Ik heb ooit ook fijn in frankrijk kunne fraggen maar nu is het alleen belgie, duitsland en engeland.
Kan best dat het `aan de andere ligt` maar dat is niet iets waar ik iets kan doen
Die andere zijn overigens wel alle lijnen buiten die landen die ik noemde en een boel nog ik duitsland en engeland zelf
Lang verhaal kort maken-> neem geen cistron om te gamen als je chello hebt, hosten gaat namelijk ook amper
Als je cistron hebt en je wilt online gamen stel je ip dat statisch in. Wanneer je deze op dhcp hebt staan ontstaan er een paar problemen waardoor het gamen gaat laggen. Het enige probleem wat je krijgt als je je ip statisch zet is dat mocht je ooit een ander ip krijgen je het inet even niet meer op kan, en dus eerst je nieuwe ip moet achterhalen. (weer ff een dhcp request doen)
HmmmMagicTempest schreef op 29 December 2002 @ 20:38:
Als je cistron hebt en je wilt online gamen stel je ip dat statisch in. Wanneer je deze op dhcp hebt staan ontstaan er een paar problemen waardoor het gamen gaat laggen. Het enige probleem wat je krijgt als je je ip statisch zet is dat mocht je ooit een ander ip krijgen je het inet even niet meer op kan, en dus eerst je nieuwe ip moet achterhalen. (weer ff een dhcp request doen)
Dat ik Maxx wil heeft juist in belangrijke mate te maken met online gamen en hosten. Ik dacht dat dat goed zou gaan bij Cistron.
Nu geeft Magic aan dat met een statisch ipadres de problemen opgelost zullen zijn.
Heb je dit al geprobeerd? Hopelijk werkt dan alles vlotjes.
Zo niet, dan heb ik een probleem. Wat kan ik nog aan het abonnement veranderen om een hoge upload te krijgen Magic? Zit nu in stap 7. Of heb je het idee dat ik makkelijk een game kan hosten voor 16 man ?
Verwijderd
NAT nodig voor cistron? waar haal je die wijsheid vandaan?Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 04:43:
Verwijderd
>> uit de instellingen die zij opgeven voor het modem misschien?
loewe ; de ping is retegoed , altijd stabiel 20 hierzo ( achter redelijk gare bekabeling... )
loewe ; de ping is retegoed , altijd stabiel 20 hierzo ( achter redelijk gare bekabeling... )
Je bedoeld mijn huidige ip handmatig in het tcp-ip protocol voeren (en subnet etc)?MagicTempest schreef op 29 December 2002 @ 20:38:
Hoe kan dhcp er mee te maken hebben als de ip al is toegewezen en de lease voorlopig nog goed is?
Verwijderd
Ja, als je je modem als router instelt heb je lokaal NAT. er is niet zoiets als "NAT nodig hebben voor een cistron verbinding". (En dat is maar goed ook...)Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 12:41:
>> uit de instellingen die zij opgeven voor het modem misschien?
Ik weet niet zeker of dat poorten mappen wel gaat met de relatief simpele routerfunctionaliteit van de mainstream ADSL modem/routers. Als je meer functionaliteit zoekt moet je toch voor een speciale router gaan, om achter je modem te hangen. (Vigor ofzo)
Hoe lang duurt het ongeveer voor je naar stap 2 gaat na het opsturen van het contract?
Duurde bij mij een paar dagenOlafvdSpek schreef op 30 december 2002 @ 16:46:
Hoe lang duurt het ongeveer voor je naar stap 2 gaat na het opsturen van het contract?

Verwijderd
Wat voor problemen zouden er dan volgens jou kunnen ontstaan als je aan het gamen bent en je maakt gebruik van DHCP ?MagicTempest schreef op 29 December 2002 @ 20:38:
Het enige dat de DHCP server doet is aan de interface een IP-adres, subnetmasker, DNS servers en gateway toekennen. Vanaf het moment dat die gegevens door de DHCP server zijn toegewezen, zijn de gegevens in princiepe 'statisch'.
Met andere woorden: je hebt met surfen, emailen enz... net zoveel problemen als met gamen als eri iets mis is.
Verwijderd
een flinke domper ; ik kreeg net het nieuwsgroepen gebeuren aan de gang op oudejaarsdag heeft cistron nauwelijks tot geen binaries.. ik heb inmiddels vernomen dat de server waar voornamelijk de binaries op stonden wel weer gaat terugkomen ( is er dus wel geweest!) maar dat nog niet bekend is wanneer dit precies gebeurt.
ook ' missen ' er diverse alt.* groepen maar die kan ik event. op google uitlezen... 'k moest dit toch ff kwijt...
Klopt, ze voeren vrij weinig. News3.cistron.nl is blijkbaar uit de lucht, daar stond wel wat in, maar ook niet superveel. Idd jammer.Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 08:56:
een flinke domper ; ik kreeg net het nieuwsgroepen gebeuren aan de gang op oudejaarsdag heeft cistron nauwelijks tot geen binaries..
Exact expert nodig?
Wie heeft er een Draytek Vigor 2600 en wil even een screendumpje maken van het Internet Settings scherm? Bedankt!
Verwijderd
joygasm! ik heb eindelijk Direct Connect aan de gang... en ik maar kloten met poorten en zo... niet nodig! gewoon passive mode aan en klaar is kees!
ok, ik kan je geen screendump geven want ik heb die modem niet, maar wel de belangrijkste gegevens:
VPI: 0
VCI: 35
encapsulation: 1483 bridged LLC
voor meer informatie verwijs ik je naar deze site, hier staat geen informatie over jouw modem, maar wel alle instellingen voor andere modems, de instellingen zijn bij elke modem hetzelfde.
http://www.cistron.nl/node.php?id=38
VPI: 0
VCI: 35
encapsulation: 1483 bridged LLC
voor meer informatie verwijs ik je naar deze site, hier staat geen informatie over jouw modem, maar wel alle instellingen voor andere modems, de instellingen zijn bij elke modem hetzelfde.
http://www.cistron.nl/node.php?id=38
bedankt magic (had vandaag maar even gebeld, bart aan de lijn bij cistron, relaxte peer), heb alles goed staan, er moet alleen nog wat tussen bbned en cistron gecommuniceerd worden, heb inmiddels weer telefoon (na 10 dagen)... zou het nou allemaal ein-de-lijk gaan werken as. maandag?!
Je bedoeld mijn huidige ip handmatig in het tcp-ip protocol voeren (en subnet etc)?MagicTempest schreef op 29 December 2002 @ 20:38:
Hoe kan dhcp er mee te maken hebben als de ip al is toegewezen en de lease voorlopig nog goed is?
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet, ik weet alleen dat het wel beter gaat als je hem statisch instelt. Ik zal het a.s. dinsdag even navragen aan mijn collega's hoe het nou precies zit.
Ik hoop het voor je. Ik heb 7 weken moeten wachten tot het zou werken (5 okt'02 aanvraag, 21 nov'02 officiële oplevering) en ik kan je vertellen: het werkt nog steeds niet.oscar schreef op 04 januari 2003 @ 01:26:
... er moet alleen nog wat tussen bbned en cistron gecommuniceerd worden, heb inmiddels weer telefoon (na 10 dagen)... zou het nou allemaal ein-de-lijk gaan werken as. maandag?!
Ik had vanuit de cistron nieuwsgroep van een andere user al een mailtje gehad dat zo iets waarschijnlijk 2 maanden zou duren. 2 maanden zonder cistron en af toe zonder vaste telefoonlijn. Pas als men uiteindelijk een KPN en BBned monteur samen de centrale instuurt om alles op te ruimen werkt het pas volgens hem. En tot nu toe heeft hij helemaal gelijk gekregen.
Wel heb ik 2 keer iets vreemd meegemaakt:
De eerste keer was de dag van de officieuze oplevering van Cistron (15 nov'02). I.p.v. dat cistron zou werken, deed mijn telefoon het ineens niet meer. Dus via ICQ iemand laten bellen naar KPN. Per ongeluk afgesloten, en dat pas voor de tweede keer sinds augustus.
Daarna heeft hij mijn nummer een paar keer gebeld om te kijken of ik al opnieuw aangesloten was, en kreeg tot zijn grote verbazing KPN aan de lijn. "Wat zijn jullie aan het doen?" was zijn vraag, "ik hoor Marrc aan de lijn te krijgen". "Oh, we zijn ff ADSL aan het testen"
De tweede keer was nog vreemder:
Op een maandag in december viel mijn telefoon uit. Via omwegen KPN gebeld met een geleende gsm. Hun verteld wat er aan de hand was en dat donderdag een BBned monteur de centrale zou binnengaan. "Oh dat lost die BBned monteur wel op", was hun reactie. Maar natuurlijk ging ik niet akkoord, voor mijn vaste telefoonaansluiting is KPN verantwoordelijk, dus ze moeten maar mooi samen gaan. Dus ik dacht: mooi, donderdag gaan ze samen de boel oplossen.
Woensdagavond, ik zit te internetten met chello en te hopen dat de monteurs morgen alles in orde maken. Hoor ik ineens het cistronmodem uit zichzelf resetten. Cistron werkt! De hele woensdagavond en donderdag heeft het gewerkt, inclusief mijn telefoon. Vrijdagmiddag kom ik thuis van mijn werk: Cistron ligt er uit en heeft sindsdien niet meer gewerkt
Intussen: modem opgestuurd en weer teruggekregen, was natuurlijk in orde. Vrijdag een BBned monteur thuis gehad, maar hier ligt het probleem ook niet. Uiteindelijk is hij naar de centale (hier om de hoek) gegaan met de belofte te bellen als hij daar klaar zou zijn, want het kon nooit moeilijk zijn volgens hem. Nou, er kunnen 2 dingen gebeurt zijn: -1- hij is er al 48 uur aan het werk of -2- hij heeft mij gewoon niet teruggebeld.
Nog 2 weken, dan kan ik cistron opzeggen, omdat men niet binnen 2 maanden heeft kunnen leveren, want het enige goede aan cistron is voor mij de vriendelijkheid van de helpdesk. Ze luisteren naar je verhaal, maar daar is ook alles mee gezegd. Ook al weet jij dat de oplossing bij 'Z' ligt. Ze moeten daar eerst de hele cyclus van 'A' t/m 'Y' doorlopen voor ze uiteindelijk bij de al lang door mij voorspelde oorzaak 'Z' aankomen. Aan de ene kant snap ik dat wel, je moet eerst een aantal dingen uitsluiten voor je zeker weet waar een probleem ligt. Aan de andere kant is het wel super-irritant, want chello had ik al per 1 februari opgezegd (een marge van 2,5 maand leek mij ruim voldoende

En ik maar denken dat UPC erg is....

Wet van Murphy he, als het fout gaat, gaat het ook goed fout 
Bij mij heeft na maanden een perfecte verbinding, opeens 2 weken de verbinding eruit gelegen. Foutje van KPN, dachten dat ik m'n telefoon wilde opzeggen
(terwijl de verbinding dus al een hele tijd gewoon werkte, dus waarom ze dat nou opeens dachten)
Bij mij heeft na maanden een perfecte verbinding, opeens 2 weken de verbinding eruit gelegen. Foutje van KPN, dachten dat ik m'n telefoon wilde opzeggen

Exact expert nodig?
Sta op stap 10 van de aanvraag. Maar het isdn modem(router e-tech) is er nog niet. Komen waarschijnlijk volgende week weer binnen.
Nog even geduld dus.....

Nog even geduld dus.....

Over dat online gamen met Cistron. Het is erg goed te doen 
Zonder twijfel is het vele malen stabieler dan welke kabel internet verbinding ook. Ik heb zelf een tijd lang Chello gehad, en toen we over gingen naar Cistron waren alle problemen met lag en packet loss opgelost.
Mn upload is 512kbit, wat resulteerd in ongeveer 50~55k/s upload stabiel. Als je een game server wilt hosten moet je dus gewoon niet boven de 50k/s proberen te komen tenzij je een brakke bagger server wilt
Als je UT host moet je dan max netspeed van je server op 5000 zetten en dan kan je goed hosten voor 10 mensen. Meer is gewoon niet mogelijk zonder dat je een onstabiele server krijgt, daarvoor is de upload gewoon te laag. Het is wel mogelijk, maar ik zou er zeker geen clanserver van maken dan. Tenzij je van gezeik van anderen houdt of zo 
Ik heb hier ff wat tracerts naar 2 surfnet servers, een Jolt server en een uplink server. Ping blijft over het hele Cistron netwerk stabiel, ook 's avonds. En dat is iets wat je met kabel nooit zult hebben.
[url="http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_072/tracert.txt"]<clicky>[/url]
Zonder twijfel is het vele malen stabieler dan welke kabel internet verbinding ook. Ik heb zelf een tijd lang Chello gehad, en toen we over gingen naar Cistron waren alle problemen met lag en packet loss opgelost.
Mn upload is 512kbit, wat resulteerd in ongeveer 50~55k/s upload stabiel. Als je een game server wilt hosten moet je dus gewoon niet boven de 50k/s proberen te komen tenzij je een brakke bagger server wilt
Ik heb hier ff wat tracerts naar 2 surfnet servers, een Jolt server en een uplink server. Ping blijft over het hele Cistron netwerk stabiel, ook 's avonds. En dat is iets wat je met kabel nooit zult hebben.
Verwijderd
Door de enorme vraag is er een even een tekort aan modems. Maar deze zul je snel ontvangen. Ik had ook hetzelfde. Binnen 2 dagen modem thuisHimmelHund schreef op 06 January 2003 @ 16:05:
Sta op stap 10 van de aanvraag. Maar het isdn modem(router e-tech) is er nog niet. Komen waarschijnlijk volgende week weer binnen.![]()
Nog even geduld dus.....
Gisteren Cistron Maxxx officieel in gebruik genomen. Had afgelopen zaterdag al de modem ontvangen, maar gisteren alles aangesloten. Eindelijk ben ik van Chello af
Heb het pas 1 dag en nu al meer dan tevreden. Inderdaad hele lage pings en echt een super snel en stabiel netwerk. Iets wat je bij Chello helemaal niet hebt. Een heel hoge datalimiet (100 GB). Chello sucks met hun 5 GB limiet. Mensen worden echt flink uitgemolken bij UPC. Voor datzelfde bedrag mag je bij XS4ALL op 30 GB per maand zitten. Hoop dat mensen bij Chello eindelijk wakker worden. (Krijg over deze opmerking zeker weer al die Chello Lovers en Fans hoe goed eigenlijk Chello is, shut the frikken up zou ik zeggen, I dun care, word wakker).
Helpdesk is ook velen malen beter dan Chello. Ook reageert Cistron sneller op email dan Chello. Ik heb Chello gemaild over een onterechte betaling wat al een maand geleden is en nog steeds niets gehoord. Zo kan ik een heleboel dingen opnoemen die slecht zijn bij Chello, maar dat is bekend bij iedereen.
Cistron Rulezzz
Die gamelag was alleen maar bij een bepaalde modem, en dan alsnog maar bij sommige van die. Tegenwoordig leveren we die modem niet meer, dus je hoeft niet bang te zijn voor problemen bij online gamen
Ik zit weer in stap 0.
De post heeft er weken over gedaan om mijn papieren aanvragen van Leiden naar Alphen te transporteren.
De post heeft er weken over gedaan om mijn papieren aanvragen van Leiden naar Alphen te transporteren.
[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-01-2003 13:29 ]
He THX m8. Ga dat zeker proberen. 10 is ook nog wel te doenBlorgg schreef op 06 January 2003 @ 16:27:
Over dat online gamen met Cistron. Het is erg goed te doen
Mn upload is 512kbit, wat resulteerd in ongeveer 50~55k/s upload stabiel. Als je een game server wilt hosten moet je dus gewoon niet boven de 50k/s proberen te komen tenzij je een brakke bagger server wiltAls je UT host moet je dan max netspeed van je server op 5000 zetten en dan kan je goed hosten voor 10 mensen. Meer is gewoon niet mogelijk zonder dat je een onstabiele server krijgt, daarvoor is de upload gewoon te laag. Het is wel mogelijk, maar ik zou er zeker geen clanserver van maken dan. Tenzij je van gezeik van anderen houdt of zo
Nu nog mn modem en gamen maar
Verwijderd
Poeh, wordt wel enthousiast zo.. Ik zit op stap 9, maar mijn isdn modem is er nog niet. Probleempjes met leverancier. Zij zouden ze deze week ontvangen en dan direct naar ons klanten sturen.
KOM MAAR OP!!
KOM MAAR OP!!
Ik weet dat er vandaag zo'n 40 isdn modems de deur uitgaan, misschien zit je er tussen, als dat zo is heb je hem vrijdag of zaterdag, en op z'n hoogst maandag pas. we hebben gister iets van 100 isdn modems binnengekregen, dus er zullen er wel een hele hoop verstuurd gaan worden deze paar dagen
mischien een beetje off-topic maar aangezien jij bij cistron werkt, weet jij of de storing voor de 2mbit abbonees al opgelost is?MagicTempest schreef op 09 januari 2003 @ 13:24:
Ik weet dat er vandaag zo'n 40 isdn modems de deur uitgaan, misschien zit je er tussen, als dat zo is heb je hem vrijdag of zaterdag, en op z'n hoogst maandag pas. we hebben gister iets van 100 isdn modems binnengekregen, dus er zullen er wel een hele hoop verstuurd gaan worden deze paar dagen
Erm, ik ben er vandaag niet geweest, maar aangezien de storing gisteren begonnen is denk ik niet dat die al verholpen is. Ik ben bang dat je iets meer geduld zal moeten gaan hebben. Het is een zeer serieus probleem waarmee wij ook al meerdere malen mee aan de deur van bbned geklopt hebben. Als bbned het probleem net zo serieus neemt als wij zullen ze er wel vaart achter gaan zetten, maar alsnog kan ik niet zeggen wanneer de storing opgelost zal zijn. (Ik ben er wel vrij zeker van dat ze bij bbned dit ook als een zeer ernstig probleem ervaren.)
Sorry namens cistron.
Sorry namens cistron.
Netspeed aanpassen doe je in de ini file van je server. Waarschijnlijk UnrealTournament.ini in jouw geval, onder het kopje: [IpDrv.TcpNetDriver]HimmelHund schreef op 09 January 2003 @ 11:41:
[...]
He THX m8. Ga dat zeker proberen. 10 is ook nog wel te doenHoe zet je die netspeed op max 5000? Ja, heb het nog nooit gedaan (gamehosten dan hahaha)
Zat bij @Home tjonge tjonge wat een rotzooi daar zeg en service homaar. Hosten van een game kon ik daar ook vergeten.
Nu nog mn modem en gamen maar
en dan MaxClientRate. Denk er ook aan dat je niet je tickrate (NetServerMaxTickRate) te hoog zet. Al die n00b servers tegenwoordig draaien vrolijk met een tickrate van 50 of soms zelfs nog hoger. Hou ut voor linux UT servers op 35 en voor windows op 20 of hooguit 25. Hier kan je lezen waarom:
http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html
MagicTempest schreef op 04 January 2003 @ 17:17:
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet, ik weet alleen dat het wel beter gaat als je hem statisch instelt. Ik zal het a.s. dinsdag even navragen aan mijn collega's hoe het nou precies zit.
Is het onderste het antwoord op het bovenste ? Zo niet, weet je dan waarom die oplossing werkt ? Overigens heb ik een Copperjet 810, ging het om die modems ?MagicTempest schreef op 08 January 2003 @ 12:19:
Die gamelag was alleen maar bij een bepaalde modem, en dan alsnog maar bij sommige van die. Tegenwoordig leveren we die modem niet meer, dus je hoeft niet bang te zijn voor problemen bij online gamen
Ik heb geen enkel probleem tijdens gamen, goede ping en geen loss, ben gewoon erg nieuwsgierig naar dat DHCP-verhaal
Da's een fijne link & tip, ben er juist mee bezig. Dank je wel !Blorgg schreef op 10 January 2003 @ 00:25:
Netspeed aanpassen doe je in de ini file van je server. Waarschijnlijk UnrealTournament.ini in jouw geval, onder het kopje: [IpDrv.TcpNetDriver]
en dan MaxClientRate. Denk er ook aan dat je niet je tickrate (NetServerMaxTickRate) te hoog zet. Al die n00b servers tegenwoordig draaien vrolijk met een tickrate van 50 of soms zelfs nog hoger. Hou ut voor linux UT servers op 35 en voor windows op 20 of hooguit 25. Hier kan je lezen waarom:
[ Voor 28% gewijzigd door 8088 op 10-01-2003 03:46 . Reden: eh... ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Yo magic tempest kan je mijn aanvraag een beetje "naar voren laten glippen"
.
Zit nu pas bij stap 3
Zit nu pas bij stap 3
Het statussyteem gaat vrijweg geheel automatisch dmv emails. Ik heb daar dus geen inbreng in helaas.
Ook mag ik niet zeggen om welke modem het ging bij het probleem met gamen, dit omdat het probleem bijna niet voorkomt, en dat het probleem wanneer vastgesteld kan worden verholpen. Dit om te voorkomen dat iedereen zijn modem om wil gaan ruilen terwijl ze nog gewoon goed zijn.
Ook mag ik niet zeggen om welke modem het ging bij het probleem met gamen, dit omdat het probleem bijna niet voorkomt, en dat het probleem wanneer vastgesteld kan worden verholpen. Dit om te voorkomen dat iedereen zijn modem om wil gaan ruilen terwijl ze nog gewoon goed zijn.
Ik zit al op stap 3, jippie 
Weet iemand misschien tot op hoeveel km vanaf een centrale je nog een goede verbinding hebt
Ik zit er iets van 1.7 km vanaf..
Weet iemand misschien tot op hoeveel km vanaf een centrale je nog een goede verbinding hebt
Ik zit er iets van 1.7 km vanaf..
Heb het modem (router) en het werkt
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jan 11 2003 om 02:47:01 UTC+0100)
Download : 766.7 KByte/sec
Upload : 48.3 KByte/sec
Connection : 546.0 Conn/min
Niet slecht toch?
(Overgenomen op Sat Jan 11 2003 om 02:47:01 UTC+0100)
Download : 766.7 KByte/sec
Upload : 48.3 KByte/sec
Connection : 546.0 Conn/min
Niet slecht toch?
He Blorgg . Ja het gaat om Mohaa. Bedankt voor de tip m8. Staat als bookmark. FF lezen wat het precies is allemaal. Ja ben NooB wat betreft server draaienBlorgg schreef op 10 January 2003 @ 00:25:
[...]
Netspeed aanpassen doe je in de ini file van je server. Waarschijnlijk UnrealTournament.ini in jouw geval, onder het kopje: [IpDrv.TcpNetDriver]
Ik snap het. In ieder geval bedankt voor je reactie.MagicTempest schreef op 10 januari 2003 @ 20:17:
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
Sinds gisteren is me max abbo... met isdnl (e-tech) modem router... alles aan gesloten. Vervolgens gaat het rode ALM lampje 1x aan en dan weer uit... verder gaat er geen wan lampje branden... Iemand een idee wat ik mis heb gedaan of zit er een foutje aan de kant van cistron/bbnet?
Alvast bedankt..
Alvast bedankt..
MagicTemptest zei dat ze dat modem niet meer verkochten, dus het moetde Allied Data wel zijn. Heb er ook 1, nooit problemen mee. Enig minpuntje is dat de cross-cable soms niet zorgt voor een connectie terwijl je de *klik* van het stekkertje wel hoort. De crosscable er iets verder in duwen verhelpt het probleem, maar als ik tegen het modem zou stoten is de verbinding weg. Ik vind het overigens zelf geen probleem.KillBilly schreef op 11 januari 2003 @ 04:08:
[...]
Ik snap het. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Zo ik ga weer ff gamen!
[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 11-01-2003 12:48 ]
Moeilijk voor mij om hierover iets te zeggen. Wellicht iemand anders ?Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:56:
Sinds gisteren is me max abbo... met isdnl (e-tech) modem router... alles aan gesloten. Vervolgens gaat het rode ALM lampje 1x aan en dan weer uit... verder gaat er geen wan lampje branden... Iemand een idee wat ik mis heb gedaan of zit er een foutje aan de kant van cistron/bbnet?
Alvast bedankt..
Heb sinds gisteren het ding aan de praat. Als je alles goed hebt aangesloten behoort dat wan lampje te gaan branden. (klopt niet helemaal, gaat nml ook branden als je de a-b omwisselt en dan heb je geen verbinding, althans had ik)
Wacht je lang genoeg?Bbij mij duurt het een paar secs voordat die begint te branden. Good luck
(Overgenomen op Sat Jan 11 2003 om 14:30:29 UTC+0100)
Download : 792.0 KByte/sec
Upload : 51.1 KByte/sec
Verwijderd
hij staat nu al bijna 12 uur aan.... je ziet 1x jet alm lanpje op flitsen en dan niks.. kijk je dan in het apparaat zegt hij dat hij aan het handsaking is... 0 kbps up en 0 kbps down
Er zijn meer modems die we niet meer leveren hoor, we hebben ook een tijdje usb modems geleverd, en nog wel meer. het klopt idd dat ook de copperjet niet meer geleverd wordt.
DigitalMe, ik weet het niet zeker aangezien ik op me thuispc zit, en dus niet kan kijken in de gegevens van cistron, maar het kan zijn dat je wel al geporteerd bent, maar nog niet geprovisioneerd, maw, nog even wachten. Als het het na het weekend nog niet doet zou ik even gaan bellen met de helpdesk
DigitalMe, ik weet het niet zeker aangezien ik op me thuispc zit, en dus niet kan kijken in de gegevens van cistron, maar het kan zijn dat je wel al geporteerd bent, maar nog niet geprovisioneerd, maw, nog even wachten. Als het het na het weekend nog niet doet zou ik even gaan bellen met de helpdesk
Verwijderd
ik zit volgens het stappen plan in stap 10... de verbinding moet werken... maar helaas... heb al 2 mailtjes gestuurd naar de helpdesk zal maandag ook even bellen om te vragen wat het is en hoe lang het duurd om op te lossen...
kan het iets simpels zijn dat door cistron opgelost kan worden of is de kans groter dat de fout bij bbnet ligt of nog erger bij k-pay-n
kan het iets simpels zijn dat door cistron opgelost kan worden of is de kans groter dat de fout bij bbnet ligt of nog erger bij k-pay-n
JA, maar zodra je geporteerd bent kom je in stap 10, het hoeft dan alleen niet altijd zo te zijn dat je al geprovisioneerd bent. Dus je staat dan wel op stap 10, maar alsnog werkt je internet dan niet.
Ik lees op de site dat de prijzen worden aangepast binnenkort 
OMG
Wat kunnen we verwachten
Iemand enig idee
Mag toch hopen dat het niet (veel) duurder word.
Ik heb het net aangevraagt (paar dagen geleden)
Dus neem ik aan dat ik geen 99 euro p/m ga betalen maar meer.
Of zal het minder worden
OMG
Wat kunnen we verwachten
Iemand enig idee
Mag toch hopen dat het niet (veel) duurder word.
Ik heb het net aangevraagt (paar dagen geleden)
Dus neem ik aan dat ik geen 99 euro p/m ga betalen maar meer.
Of zal het minder worden
[ Voor 44% gewijzigd door Hoyden op 12-01-2003 20:58 ]
Verwijderd
MagicTempest.. Hoe lang duurd het provisionen van de lijn? Als ik morgen ochtend 9:00 aan de telefoon hang kan ik dan morgenavond al van de lijn gebruik maken?
Verwijderd
Ik heb de helpdesk gebeld... en ze hadden het niet eens over dat de lijn mogelijk niet geprovisioned kon worden... het was gelijk de schuld van de kpn? hoe kan dit? ik begin behoorlijk te balen van het aanvragen adsl... had ik dit geweten dan was ik lekker op chello accountje blijven wonen, daar heb ik bijna nooit problemen mee... en die gasten zijn sloom maar schelden helpt daar en doet wonderen....
Schelden helpt bij ons over het algemeen niet, meestal krijg je dan een averrechts effect. Ik weet niet wat er allemaal besproken is in dat gesprek, maar waarschijnlijk is er en storing voor je aangemeld ofniej?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:07:
Ik heb de helpdesk gebeld... en ze hadden het niet eens over dat de lijn mogelijk niet geprovisioned kon worden... het was gelijk de schuld van de kpn? hoe kan dit? ik begin behoorlijk te balen van het aanvragen adsl... had ik dit geweten dan was ik lekker op chello accountje blijven wonen, daar heb ik bijna nooit problemen mee... en die gasten zijn sloom maar schelden helpt daar en doet wonderen....

MagicTempest:
Ik heb half decemder een Cistron Maxx abbo aangevraagd
Nu lees ik net op de site van Cistron het volgende:
Vanaf nu geldt de volgende aktie tot alle orders die voor 31 maart 2003 om 12 uur 's middags zijn binnengekomen.
Omdat ik tot gisterenavond nog steeds gebruik kon maken van mijn Fast Adsl van XS4ALL konden ze nog niet eerder overgaan tot een aansluiting op het netwerk van BBned. Ik heb ook nog geen logingegevens mogen ontvangen.
Mijn vraag is: geldt deze actie ook voor mij? Scheelt toch aardig!!!
Bij de helpdesk van Cistron konden ze me er nog geen uitsluitsel over geven.
Ze waren het aan het uitzoeken.
Ik heb half decemder een Cistron Maxx abbo aangevraagd
Vanaf nu geldt de volgende aktie tot alle orders die voor 31 maart 2003 om 12 uur 's middags zijn binnengekomen.
Omdat ik tot gisterenavond nog steeds gebruik kon maken van mijn Fast Adsl van XS4ALL konden ze nog niet eerder overgaan tot een aansluiting op het netwerk van BBned. Ik heb ook nog geen logingegevens mogen ontvangen.
Zo te zien zit er nog steeds een los "vinkje" voor een monteur in de aanmeldschermen... zal dus wel niet gratis zijn.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:30:
Ik ga zo de helpdesk proberen te bellen, maar ik vraag hier ook maar even mijn vraagjes want misschien kunnen jullie er iets op aanvullen
-Met de nieuwe aanbieding zijn er gratis aansluitkosten... Betekent dit dat er ook een monteur langs komt of betekent dit dat je de benodigde spullen toegestuurd krijgt?
Cistron vraagt bij BBNed jouw lijn aan met linesharing. Hoef je zelf helemaal niks voor te doen bij de KPN.-Moet ik Linesharing via KPN aanvragen. Kost dit eenmalig/maandelijks extra geld?
Zijn er meer dan? Je moet die die bij je lijn past kiezen (SMC 7401-BRA voor analoog, SMC 7404-BRB voor ISDN). Kwa snelheid zou 't amper uit moeten maken.-Wat voor een modem kan ik het best nemen (qwa snelheid).
Uhm... zover ik kan zien wel.. vraag 't eens aan de helpdesk.-Als ik voor eind maart Cistron bestel hoef ik dus alleen maar voor het modem te betalen en vervolgens de maandelijkse kosten?
Geen idee-Hoever zit ik van de centrale af als ik in Rotterdam/Kralingen woon? En hoeveel invloed heeft dit op mijn snelheid?
Verwijderd
MagicTempest ik ga ik niet tegen cistron zitten schelden ben netjes te woord gestaan.. Ik had het over upc/chello daar wordt je van hot naar her gestuurd. En daar heb ik gemerkt dat iemand afzeiken zeer goed werkt
... maar goed daar zeg je ook wat upc...grrr
maar goed al met al blijft wel ff balen als je rekende lekker snel te surfen in plaats van slaknetten via chello....
grtz
maar goed al met al blijft wel ff balen als je rekende lekker snel te surfen in plaats van slaknetten via chello....
grtz
Ik werk ook alleen maar bij de helpdesk dus ik kan daar ook geen uitsluitsel over geven. Ik kan alleen maar voor je hopen.DryIce schreef op 14 January 2003 @ 11:33:
MagicTempest:
Ik heb half decemder een Cistron Maxx abbo aangevraagdNu lees ik net op de site van Cistron het volgende:
Belde jij net naar de helpdesk, want ik had net iemand aan de lijn, die exact dezelfde vragen stelde als dat jij stelde.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:30:
Ik ga zo de helpdesk proberen te bellen, maar ik vraag hier ook maar even mijn vraagjes want misschien kunnen jullie er iets op aanvullen
-Met de nieuwe aanbieding zijn er gratis aansluitkosten... Betekent dit dat er ook een monteur langs komt of betekent dit dat je de benodigde spullen toegestuurd krijgt?
-Moet ik Linesharing via KPN aanvragen. Kost dit eenmalig/maandelijks extra geld?
-Wat voor een modem kan ik het best nemen (qwa snelheid).
-Als ik voor eind maart Cistron bestel hoef ik dus alleen maar voor het modem te betalen en vervolgens de maandelijkse kosten?
-Hoever zit ik van de centrale af als ik in Rotterdam/Kralingen woon? En hoeveel invloed heeft dit op mijn snelheid?
Nou ben benieuwd
Voor de mensen die het zich ook afvragen of de monteur is inbegrepen in de aansluitkosten: nee, dat is hij niet. Als je het door een monteur aan wilt laten sluiten kost dat wel geld. Het enige wat je op dit moment betaalt is de modem en de abonnementskosten, als je al een modem hebt betaal je dus nix. (tenzei je echt een monteur wilt.)
ff een update hoe het met mijn Cistron Maxx aanvraag staat...
Het werkt nog steeds niet. Nog 2 weken en ik zit op 5 maanden sinds de aanvraag...
Vorige week hebben ze blijkbaar wel wat gedaan (bbned, cistron of kpn..) want ik ben nu online! Alleen met een heel andere ISP... Demon ipv Cistron. Ook 2mbit ipv 8mbit. En ik denk niet dat dit normaal is, als ik bij Demon iets wil ga ik daar wel heen ipv via Cistron
Kreeg ik vandaag weer een update emailtje van Cistron waar ze zeiden dat BBned niets fouts zag maar dat ze ook geen modem zien. Vreemd genoeg heb ik via de modem die op het BBned/Demon netwerk zit dat emailtje gelezen... Go figure! Cistron vroeg of de modem wel aanstond. Jeez..... heb ik het hele verhaal dat ik nu wel internet heb maar via een andere ISP weer kunnen vertellen, had het vorige week al aan iemand anders verteld.
Ik hoop dat ik *ooit* nog is van een werkend Cistron Maxx adsl mag genieten! Veel vertrouwen heb ik iig niet meer in Cistron.
(duuuh, onder het schrijven van dit berichtje is de demon verbinding er weer afgegooit.. zonder dat er een cistron verbinding voor in de plaats kwam... grrr! Naja kga weer chello-en.)
Het werkt nog steeds niet. Nog 2 weken en ik zit op 5 maanden sinds de aanvraag...
Vorige week hebben ze blijkbaar wel wat gedaan (bbned, cistron of kpn..) want ik ben nu online! Alleen met een heel andere ISP... Demon ipv Cistron. Ook 2mbit ipv 8mbit. En ik denk niet dat dit normaal is, als ik bij Demon iets wil ga ik daar wel heen ipv via Cistron
Kreeg ik vandaag weer een update emailtje van Cistron waar ze zeiden dat BBned niets fouts zag maar dat ze ook geen modem zien. Vreemd genoeg heb ik via de modem die op het BBned/Demon netwerk zit dat emailtje gelezen... Go figure! Cistron vroeg of de modem wel aanstond. Jeez..... heb ik het hele verhaal dat ik nu wel internet heb maar via een andere ISP weer kunnen vertellen, had het vorige week al aan iemand anders verteld.
Ik hoop dat ik *ooit* nog is van een werkend Cistron Maxx adsl mag genieten! Veel vertrouwen heb ik iig niet meer in Cistron.
(duuuh, onder het schrijven van dit berichtje is de demon verbinding er weer afgegooit.. zonder dat er een cistron verbinding voor in de plaats kwam... grrr! Naja kga weer chello-en.)
1-2?http://www.cistron.nl/: Aktie 1-2-2003
Is dat 1 februari of 2 januari?
Antwoord Cistron trouwens gewoon niet op email? Ik stuurde een reply op een mailtje dat ik opnieuw moest aanmelden omdat de papieren aanvraag te lang na de elektronische aanvraag was binnengekomen en krijg gewoon geen antwoord.
[ Voor 94% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-01-2003 17:40 ]
Het kan soms heel erg lang duren voordat er een mailtje beantwoord kan worden, ik heb vandaag van 5 tot 9 zitten helpdesken, en in die hele tijd maar 2 emailtjes kunnen beantwoorden. Ik heb zelfs niet eens van mijn avondeten kunnen genieten.
De prijzen van de abonnementen worden verlaagd per 1 februari 2003, de korting op de aansluitkosten geldt nu ook al, ondanks dat er staat dat dat pas ingaat op 1 februari.
(Mijn woord is hier niet bindend, als het zo mocht zijn dat je geen korting krijgt op de aansluitkosten, kom dan niet aan bij de helpdesk van jah, maar tempest zei dat dat wel zo was.)
De prijzen van de abonnementen worden verlaagd per 1 februari 2003, de korting op de aansluitkosten geldt nu ook al, ondanks dat er staat dat dat pas ingaat op 1 februari.
(Mijn woord is hier niet bindend, als het zo mocht zijn dat je geen korting krijgt op de aansluitkosten, kom dan niet aan bij de helpdesk van jah, maar tempest zei dat dat wel zo was.)