Cistron Maxx

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

Crazy D

I think we should take a look.

Als je zo ook naar hun toe mailt vind ik het niet raar dat het niet goed gaat :) Je hebt nu 8mbit, maar dat moest 1 zijn? (de cap is er trouwens afgegeweest om te zien of dat de oorzaak van het probleem van de laatste maand was).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Och, toen ik het afsloot liep het ook niet helemaal perfect. Alles stond netjes op 10, maar ik had nog steeds geen modem gehad (vooral de quote uw verbinding is getest deed me daarbij vreemd aan...). Na wat bellen en een e-mail-wisseling bleek dat m'n modem daar nog stond. Hij zou alsnog op de post gaan en er maandag zijn. Maar ik wilde graag in het weekend m'n ADSL inwijden dus ik ben 'm in overleg gewoon gaan halen bij Cistron zelf (nog even mogen rondlopen daar, was gezellig :)).
Daarna nog een porteringsfoutje waardoor ik op een lager abo stond ingedeeld. Ik kon wel gewoon internetten. Moest wat aandringen bij de helpdesk in e-mails, je kunt ze naar mijn idee beter bellen (dat heb ik toen ook maar gedaan, werd teruggebeld dat het bij BBned lag, en nog een keer toen het opgelost was). Het belangrijkste vind ik dat ze eerlijk zijn aan de telefoon.
ADSL aanvragen daar duurt 1 tot 2 maanden, van aanvraag tot werkende verbinding, maar bij mij deed het status-script het goed waardoor je precies de oorzaak kon zien. Jawel, KPN. Je kunt daar naar mijn idee rustig een Maxx-lijn bestellen, ook als het niet direct goed gaat kom je er wel uit. Over de snelheid ben ik trouwens uitermate tevreden, waar de server snel is daar is m'n download ook snel.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 18:41
Ik heb ook geen wrok ofzo, altijd fijn geholpen.....en idd zeggen ze altijd precies wat er aan de hand is. En het allerbelangrijkste is dat je gewoon weet wat er speelt. Mij maakt het geen flikker uit dat het mis gaat, maar ik wil het wel graag weten. En daar schort het bij veel bedrijven aan, ze houden de klanten niet op de hoogte van wat er speelt. Misschien stom voorbeeld maar gisteren belde de eigenaar van onze garage (ja, auto, geen pc). Hij zei nog bezig te zijn met onze auto maar legde me precies uit wat hij tot nu toe had gevonden. Dat vond ik echt heel erg fijn. Gewoon dat hij al de moeite neemt om me de stand van zaken te berichten. Cistron heeft die instelling ook wel, maar het komt nog niet helemaal uit de verf. Ze liepen in mijn geval telkens achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54191

vandaag een mailtje ; status 3 > 7 (!!!) en een opleverdatum (21 november) waanzinnig wat snel! ze komen een paar dagen vantevoren met de hardware... iemand een idee hoe lang het gemiddels duurd vanaf het moment van oplevering tot je ook kunt surfen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Opleverdatum is als het goed is de datum dat de boel is omgezet in de kpn centrale. Zou dus direct die dag moeten zijn (was bij mij iig wel het geval, op de dag dat "het zou gebeuren" had ik 's ochtends netjes linesynch volgens m'n modem, en na aansluiten werkte het ook direct)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k hoor net van me baas dat ik maandag en dinsdag naar frankrijk toe moet... hopen dat ze m'n aansluiting woensdag willen doen... :( dat modem komt toch via de post (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Modem komt met de post ja. En voor het aansluiten in de centrale hoef je niet thuis te zijn...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
wat ik me afvraag, ben dit namelijk niet tegen gekomen in dit draadje ...

krijg je van cistron nou wel of niet een aansluit-kit met toebehoren ?!?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
cazzie schreef op 15 November 2002 @ 21:32:

Op de site van Cistron staat alles netjes in geuren en kleuren uitgelegd. Het antwoord is JA, compleet van splitter, snoertjes, modem, en handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 12:03
heb geen modem besteld bij cistron, krijg dus ook geen splitter... enig idee waar ik die vandaan kan toveren (heb nog even de tijd, zit in status 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarschijnlijk kopen (?) of zeg ik nu wel iets heel erg doms... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
oscar schreef op 16 November 2002 @ 02:25:
heb geen modem besteld bij cistron, krijg dus ook geen splitter... enig idee waar ik die vandaan kan toveren (heb nog even de tijd, zit in status 3)
Ik zou toch maar een modem erbij nemen van Cistron. De prijs is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69726

Anders kijk je is op http://www.routershop.nl daar zijn ook een paar modems van te kiezen, maar die van cistron is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
cazzie schreef op 15 november 2002 @ 21:32:

toch maar voor de zekerheid bij cistron een modem erbij bestelt O-)

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
ik zal m'n vraag opmerking maar even wat meer nuanceren, want zo schiet het ook niet op. Ik heb al een adsl modem hier liggen, maar ben nog niet in het bezit van een splitter. De vraag was dus -heel concreet- waar haal ik een splitter voor een analoge lijn vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

bel je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

DrDrax

Bacdafucup

http://home.cfl.rr.com/eaa/Bandwidth.htm

Als mordax/ speedtest niet opschieten ... :+

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44226

ik ben dus ook van plan een maxx abotje te gaan aanvragen maar hier heb ik dus een enorme n00b vraag, waar is dat linesharing voor nodig en wat nou als het niet beschikbaar is in je regio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oscar schreef op 16 november 2002 @ 14:27:
ik zal m'n vraag opmerking maar even wat meer nuanceren, want zo schiet het ook niet op. Ik heb al een adsl modem hier liggen, maar ben nog niet in het bezit van een splitter. De vraag was dus -heel concreet- waar haal ik een splitter voor een analoge lijn vandaan :?
Die kun je dus ook bij dezelfde zaak vinden opzich, en waarschijnlijk bij een heleboel meer nog, of je vraagt de provider ofzo, die kunnen je er ook eentje opsturen, kost wel allemaal :)

En linesharing is gewoon delen van de lijn voor spraak en internet gebruik, zonder dat zou je terwijl je aan het internetten bent niet kunnen bellen of gebeld worden, en andersom.
Je kan dan ook een 2de lijn aanvragen bij kpn om daar je "spraakdiensten" overheen te laten lopen zodat je de telefoon kan gebruiken terwijl je verbinding open staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

hai die hai,

Cistron schijnt z'n probs opgelost te hebben:
Wij ontvingen volgende bericht van bbned:

Thread-Topic: TT_nummer 37647 - Update Outage Notification

Dear customer,

We have experienced an outage on the following locations:

rt-ijsm
tbc
rt-vdg
gv-bnh
gv-bzh
gv-sv
rt-vdg
rt-ldij
tbreit
grwk
amg
gvtwv
gvbtij
tbc
gvtbl

The problem has now been solved.

Affected locations : see above
Affected services : all services connected to the locations =
mentioned above
Symptoms : no connection

Start time of outage : 14 november 23:56
Outage resolved : 15 november 00:31

Outage reason : MGX Card crash

We apologise for the inconvenience.
en inderdaad zijn de verbindingen nu eindelijk weer zoals het hoort O-)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44226

Anoniem: 44226 schreef op 16 November 2002 @ 15:45:
ik ben dus ook van plan een maxx abotje te gaan aanvragen maar hier heb ik dus een enorme n00b vraag, waar is dat linesharing voor nodig en wat nou als het niet beschikbaar is in je regio ?
heeft er iemand antwoord op mijn vraag ik moet het echt ff wete _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11280

Linesharing heb je nodig indien je internet en spraak over 1 lijn wil laten gaan.ALs je dus geen linesharing hebt dan kun je alleen maxx3 abo nemen en een 2e kpn lijn aanvragen wat de nodige kosten met zich meebrengt.

Als het niet beschikbaar is in je regio, dan is het of Mxstream of 56k en toch je telefoonverkeer behouden of dat lijntje voor cistron gebruiken en zoals ik al zei een 2e lijn aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
OM nou ook maar een duit in het zakje te doen..........
Sinds ik deze woning gekocht heb, hangt hier een mooie grijze kast aan de muur met ISDN erop, maar ik heb zelf een aansluiting van UPC telefonie. Mocht ik nou helemààl uitgekakt raken op chello, hoe zou ik dan over kunnen stappen naar ADSL (cistron :D )?? Moet ik dan eerst een abbo aanvragen wat ik helemaal niet wil gebruiken of kunnen ze dat zo omzetten?? En moet ik dan een analoog of ISDN aansluiting hebben omdat hier al zo'n ISDN splitterding hangt?? Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65844

Miglow schreef op 16 november 2002 @ 16:55:
OM nou ook maar een duit in het zakje te doen..........
Sinds ik deze woning gekocht heb, hangt hier een mooie grijze kast aan de muur met ISDN erop, maar ik heb zelf een aansluiting van UPC telefonie. Mocht ik nou helemààl uitgekakt raken op chello, hoe zou ik dan over kunnen stappen naar ADSL (cistron :D )?? Moet ik dan eerst een abbo aanvragen wat ik helemaal niet wil gebruiken of kunnen ze dat zo omzetten?? En moet ik dan een analoog of ISDN aansluiting hebben omdat hier al zo'n ISDN splitterding hangt?? Tnx alvast
Die kast wil niet perse zeggen dat je ISDN hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
oscar schreef op 16 november 2002 @ 14:27:
Idd ff je provider bellen en vragen of je een splitter kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:05

aKra

Intentionally left blank.

* aKra gaat het ook maar eens bestellen... Gaat wel al m'n geld in op maarjah!

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:41
Anoniem: 69726 schreef op 16 November 2002 @ 15:53:
[...]

En linesharing is gewoon delen van de lijn voor spraak en internet gebruik, zonder dat zou je terwijl je aan het internetten bent niet kunnen bellen of gebeld worden, en andersom.
Je kan dan ook een 2de lijn aanvragen bij kpn om daar je "spraakdiensten" overheen te laten lopen zodat je de telefoon kan gebruiken terwijl je verbinding open staat :)
betekend dat, dat als hier in december ADSL beschikbaar komt, ik alle in nl verkrijgbare vormen van ADSL kan krijgen ?
dus ook Cistron Maxx en tweakDSL ?
bvd :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernst schreef op 16 November 2002 @ 19:42:
[...]

betekend dat, dat als hier in december ADSL beschikbaar komt, ik alle in nl verkrijgbare vormen van ADSL kan krijgen ?
dus ook Cistron Maxx en tweakDSL ?
bvd :)
Nee, Cistron en Tweakdsl worden dus geleverd door Bbned, dat is weer een andere adsl leverancier als KPN, om te weten welke nou in december beschikbaar word moet je effe de postcode check doen op hun sites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11280

Ff een offtopic vraagje, waar zit dat kreng ergens die doos? waar je je adsl connectie mee moet opzetten. In ons huis zie ik niets in de meterkast, alleen van gas en elektriciteit, maar voor de rest niet echt iets anders. Kan het ook gewoon zo zijn dat dat lijntje direkt naar mijn huiskamer gaat en naar de eerste wandtelefoondoos aan de muur ? Of anders, heeft iemand een pic oid van zo een grijze doos waar over gesproken wordt die in de meterkast "hoort' te hangen? thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 11280 schreef op 17 November 2002 @ 02:25:
Ff een offtopic vraagje, waar zit dat kreng ergens die doos? waar je je adsl connectie mee moet opzetten. In ons huis zie ik niets in de meterkast, alleen van gas en elektriciteit, maar voor de rest niet echt iets anders. Kan het ook gewoon zo zijn dat dat lijntje direkt naar mijn huiskamer gaat en naar de eerste wandtelefoondoos aan de muur ? Of anders, heeft iemand een pic oid van zo een grijze doos waar over gesproken wordt die in de meterkast "hoort' te hangen? thnx in advance
Je telefoonlijk kan idd direct je huis binnengaan zonder de meterkast aan te doen. Dat schijnt vaak in wat oudere huizen zo te zijn. Je kan gewoon je ADSL splitter etc. zetten op de contactdoos in de huiskamer. Wat wil je eigenlijk doen met dat grijze kastje in de meterkast?

ik word gek ; modem is binnen en ik word vandaag aangesloten. soort doe het zelf idee heb ik begrepen , maar wat moet je nu precies met de tel lijn doen? ervaringen iemand? :)

• Crazy D

Crazy D

Hmm splitter aansluiten, telefoon en modem op de splitter aansluiten, computer rebooten, en lekker snel internetten :?
Wat lukt er niet, voor het geval je de boel nog niet hebt aangesloten...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 54191 schreef op 21 November 2002 @ 11:13:
ik word gek ; modem is binnen en ik word vandaag aangesloten. soort doe het zelf idee heb ik begrepen , maar wat moet je nu precies met de tel lijn doen? ervaringen iemand? :)
Relax man, gewoon de instructies volgen van de handleiding die Cistron meestuurt en dan is er niets aan het handje. ALs de boel niet werkt, maar alle lampjes die moeten branden branden ook, dan is je lijn waarschijnlijk nog niet geprovisioned door bbned. Wat het precies inhoudt weet ik niet, maar zonder werkt je lijn sowieso niet. Cistron heeft die provisioning niet in de hand. Je zult gewoon af moeten wachten tot je modem response krijgt. Veel plezier met je verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha weinig plezier! splitter aangesloten en modem aangesloten ( was idd niet zo moeilijk :) ) en toen heel voorzichtig maar de instellingen gaan maken. maar on-line wilde ie mooi niet , dus de helpdesk maar gebeld... geen probleem , alle settings gingen we na... de medewerker zag mij zelfs aanloggen op het netwerk maar ik kon nog altijd niet surfen.
na wat gedoe bleef er nog maar 1 optie over ; mijn SMC modem moest een nieuwe firmware hebben ( 1.08 aanwezig ) , ik de nieuwe firmware ( 1.11 ) op het modem gezet en toen was ineens de line sync weg... het modem is ook niet meer bereikbaar....

gelukkig an ik het modem retourzenden naar cistron dus dat ga ik maar doen dan... maar het duurd nog wel ff voordat ik on-line kan... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69410

Ik heb Maxx al ongeveer 5 maanden en ben erg tevreden. Snelheid is top (up en downsteam), service is helemaal top; telefonisch wordt je direct geholpen, geen wachttijden. connection is bijna nooit down (pas 2 keer 15 minuten gehad). aanrader voor iedereen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag kwam ik in stap 9 terecht, alles was geporteerd en provisioned, nou dus niet helemaal, me modem kon nog steeds niet connectie maken, wan lampje bleef knipperen, dus effe gebeld, volgens de helpdesk van cistron heeft kpn het fout gedaan, die heeft kennelijk verkeerd gekeken ofzo en heeft me lijn nog steeds niet geporteerd, terwijl dit 21 november al moest gebeuren.
Nu start de hele procedure weer opnieuw en moet ik weer wachten tot die lijn word geporteerd, zo word het wel erg lang! *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 69726 schreef op 22 november 2002 @ 19:11:
Vandaag kwam ik in stap 9 terecht, alles was geporteerd en provisioned, nou dus niet helemaal, me modem kon nog steeds niet connectie maken, wan lampje bleef knipperen, dus effe gebeld, volgens de helpdesk van cistron heeft kpn het fout gedaan, die heeft kennelijk verkeerd gekeken ofzo en heeft me lijn nog steeds niet geporteerd, terwijl dit 21 november al moest gebeuren.
Nu start de hele procedure weer opnieuw en moet ik weer wachten tot die lijn word geporteerd, zo word het wel erg lang! *zucht*
Het is het wachten waard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga deze week m'n modempje retourneren... ik heb er zooo de balen van... de lijn is goed maar door een firware update heb ik m'n modem naar de #cencuur!# geholpen :( * niet blij is *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 54191 schreef op 25 November 2002 @ 13:04:
ik ga deze week m'n modempje retourneren... ik heb er zooo de balen van... de lijn is goed maar door een firware update heb ik m'n modem naar de #cencuur!# geholpen :( * niet blij is *
Heb je toestemming van Cistron om je modem te retourneren? Zo niet, dan krijg je hem weer terug hoor. Heb je trouwens al samen met de Cistron helpdesk geprobeerd opnieuw de juiste firmware erop te zetten? Kan toch niet moeilijk zijn? Gewoon zelfde procedure als voorheen alleen dan met de oude firmware. kan natuurlijk zijn dat je die niet hebt, dan kan Cistron um toch toesturen? Zo'n modem heen en weer is echt een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het ; ik heb al een ticketnummer voor retourzending.. en het is juist foutgegaan door het eropzetten van de nieuwe firmware... als ik het modem zelf kon resetten oid had ik dat al lang gedaan ... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 54191 schreef op 25 November 2002 @ 15:01:
ik weet het ; ik heb al een ticketnummer voor retourzending.. en het is juist foutgegaan door het eropzetten van de nieuwe firmware... als ik het modem zelf kon resetten oid had ik dat al lang gedaan ... :{
En wat heb je hier nu van geleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Moet je altijd zoveel aansluitkosten betalen? Of is dat alleen als je een modem erbij wilt?
Ennuh, is het mogelijk een Counter-Strike server op de verbinding te draaien en ook nog zelf normaal te kunnen spelen? Of krijg je dan erg veel lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
bart_vd schreef op 25 November 2002 @ 15:47:
Moet je altijd zoveel aansluitkosten betalen?
Ja, Cistron is dit geld weer kwijt aan KPN voor het porteren van de lijn (correct me if I'm wrong).
Of is dat alleen als je een modem erbij wilt?
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Ennuh, is het mogelijk een Counter-Strike server op de verbinding te draaien en ook nog zelf normaal te kunnen spelen? Of krijg je dan erg veel lag?
Neehoor, werkt prima, vriend van me heeft het ook. Alleen hou er wel rekening mee dat zo'n CS-server behoorlijk wat dataverkeer genereert als je um vaak aan hebt staan. Dus een MAXX-abo is wel nodig i.v.m. de downloadlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35832

Heeft bij mij 2 maanden geduurd vanaf het moment dat ik de modem binnen kreeg. bijna 4 maanden vanaf de dag dat ik de aanvraag opgestuurd had.. Dit gedeelte wel een beetje jammer dus.
Maar verder.. Helemaal te gek.. snelheden tot 720 k/s
super.. Enige nadeel.. hoe verder van Amsterdam verwijdert, hoe langzamer de snelheden..
Kon je ook heel goed zien op de stats van http://www.Speedsuite.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 35832 schreef op 25 November 2002 @ 16:03:
Heeft bij mij 2 maanden geduurd vanaf het moment dat ik de modem binnen kreeg. bijna 4 maanden vanaf de dag dat ik de aanvraag opgestuurd had.. Dit gedeelte wel een beetje jammer dus.
Maar verder.. Helemaal te gek.. snelheden tot 720 k/s
super.. Enige nadeel.. hoe verder van Amsterdam verwijdert, hoe langzamer de snelheden..
Kon je ook heel goed zien op de stats van http://www.Speedsuite.net
Hier in Zwijndrecht haalde (verleden tijd, omdat ik nu het 1024-abo heb) ik max 825 KB/sec en ik zit toch behoorlijk eindje van Adam af, voor onze anti-topogofen onder Rdam en vlak naast Dordrecht.

Maar troost je als je in het zuiden des lands woont, er wordt gesproken over een Internet Exchange in Rotterdam, de zogenoemde R-IX. Dus er is nog hoop dat je die schamele 720 KB/sec nog wat kan opschroeven. :+

[ Voor 17% gewijzigd door -Moondust- op 25-11-2002 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 19:24
Kan je met cistron.nl ook ergens zien hoeveel datalimiet je al gebruikt heb?

aangezien ik 20GB limiet heb en wel eens wil weten hoever ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Morph666 schreef op 25 november 2002 @ 16:22:
Kan je met cistron.nl ook ergens zien hoeveel datalimiet je al gebruikt heb?

aangezien ik 20GB limiet heb en wel eens wil weten hoever ik nu zit.
Nee, maar daar wordt meen ik aan gewerkt. Als je gen thuisnetwerkje hebt, is het ut beste om dumeter 3.02 te installeren (zie www.downloads.com). Dat proggie houdt mooie statistiekjes bij waaronder de maandelijkse hoeveelheid dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op 25 november 2002 @ 15:22:
[...]

En wat heb je hier nu van geleerd? :)
dat cistron hun onzin merk modems voortaan lekker zelf mag flashen / firmware updaten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 54191 schreef op 26 November 2002 @ 10:14:
[...]

dat cistron hun onzin merk modems voortaan lekker zelf mag flashen / firmware updaten... :(
HAHAHAHA, niet bereid je eigen verantwoordelijkheid onder ogen te zien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Is het trouwens mogelijk om met de SMC bij geleverde modem ook een thuisnetwerk op te zetten zonder router/server?

http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7401BRA.html dit geval is het dus.

kan je hier nu ook gewoon een hubje tussen leggen of zal je echt een server / router moeten bouwen die internet shared en port's forward voor je lokaal netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Anoniem: 54191 schreef op 26 november 2002 @ 10:14:
[...]

mag ik eens vragen wat er nu uiteindelijk mis is gegaan?
dat flashen is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zegt cistron dat het mischien wel een probleem is aan mijn kant.

Hoe moet ik eigelijk de kabel aansluiten op het ISRA punt in me meterkast? Ik heb het ISRA punt opengemaakt en zie het aangesloten als:

|rood| |blauw| |rood| |blauw|

Nu twijfel ik of het anders moet en wel op deze methode:

|rood| |rood| |blauw| |blauw|

Mischien dat iemand dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

hoe ziet jou isra eruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat deze foto helpt mischien:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvm.cistron.nl/ISRA2.jpg

Klik hier voor de grote versie

Mischien valt het zo te vergelijken met iemand? :?

Hij doet het gelukkig nu, uiteindelijk heb ik 4 dagen gewacht en het enige wat er moest gebeuren is de modem van de stroom af halen en er weer op zetten, toen deed ie het perfect!
Het is nu in ieder geval lekker snel internetten voor mij! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
het is nu 28 november ik ben aangesloten op 23november en heb er al 5gb data verkeer opzitten wordt nu automatish over 3 dagen me datalimiet weer gereset?

dus staat me datalimiet weer op 0 over 3 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

Morph666 schreef op 29 November 2002 @ 17:52:
het is nu 28 november ik ben aangesloten op 23november en heb er al 5gb data verkeer opzitten wordt nu automatish over 3 dagen me datalimiet weer gereset?

Als het goed is gaat het inderdaad per 1ste vd maand.

Ik zit nu op 118 GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Officieel heb je een datalimiet, alleen echt monitoren doen ze niet. Naja ze zullen het wel in de gaten houden, en als je een paar maanden dik boven de 100Gb uitkomt, zullen ze er misschien wel wat van zeggen, maar ze gaan gelukkig niet zeuren als je net boven de 100Gb zit :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
vanaf 22 Oktober zit ik al in de wachtkamer :X
*argh* ik krijg ont-chello-neigingen 8)7

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Morph666 schreef op 29 November 2002 @ 17:52:

Is dat relevant?
Zelfs als het niet wordt gereset heb je toch maar 30 gb/maand als je gemiddelde gelijk blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Morph666 schreef op 26 november 2002 @ 17:06:
Is het trouwens mogelijk om met de SMC bij geleverde modem ook een thuisnetwerk op te zetten zonder router/server?

http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7401BRA.html dit geval is het dus.

kan je hier nu ook gewoon een hubje tussen leggen of zal je echt een server / router moeten bouwen die internet shared en port's forward voor je lokaal netwerk?
Heb jij die pagina zelf al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Help!

na een week of zes zit ik nu ineens hals-over-kop in status 10, ofwel het zou allemaal moeten werken! heb hier een adsl router staan, maar ik wacht nog steeds op de splitter van cistron... heb het maar eens aangesloten zonder splitter, maar de modem geeft geen kik... morgen toch maar eens even snel contact met cistron opnemen, kan nie wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Zonder splitter moet werken hoor. Wel ff de telefoon afkoppelen dan. De splitter schijnt er alleen te zitten zodat het telefoonsignaal niet je ADSL kan storen. Suc6 verder! Cistron rocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Crazy D schreef op 30 november 2002 @ 11:47:
Officieel heb je een datalimiet, alleen echt monitoren doen ze niet. Naja ze zullen het wel in de gaten houden, en als je een paar maanden dik boven de 100Gb uitkomt, zullen ze er misschien wel wat van zeggen, maar ze gaan gelukkig niet zeuren als je net boven de 100Gb zit :)
Ik zat deze maand met 20 GB downloadlimiet dik over de 60 GB. Nog niets van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
aaaaaaaaaaaaaaargh!

(zie twee posts eerder) ik heb het hele spul maar eens aangsloten zonder splitter, maar geeft geen sjoege. vanmorgen dan maar de cistron helpdesk eens uit haar bed gebeld, wat blijkt nu!? cistron heeft een fout gemaakt bij de aanvraag richting bbned, ze hebben aangegeven dat ik een isdn lijn heb (heb gewoon een analoge, is goed aangegeven op de aanvraag). tja, de helpdeskmedewerker bood duizend maal excuus aan en kon me alleen maar vertellen dat ik weer een tijd (2 tot 3 weken) moet wachten! woeha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb vorige week ook maar Cistron MAXX aangevraagd en sta nu op stap 7 van 10 (KPN porteert lijn). Ik zit 1700 meter van de centrale vandaan en neem linesharing op de lijn.

Mijn vraag gaat alleen over de ADSL modem. Ik ben van plan een intern 100mbit netwerkje van een aantal computers te bouwen die elk dus ook voorzien zijn van internet. Ik kan via Cistron alleen maar voor de SMC Barricade modem kiezen aangezien de E-tech voor ISDN ADSL gebruikers is bestemd. De SMC variant is een 2-ports ADSL modem/router. Naar wat ik er over heb kunnen vinden scheen deze niet zo goed te zijn. Ik heb dus wel gezocht en kwam ook een aantal dingen tegen over de Draytek Vigor 2600, E-tech, Linksys, Allied Data Copperjet 810 en nog een vrij onbekend merk, weet ik zo niet meer.

Maar in ieder geval wil ik http, mail, messaging, file-sharing, etc gaan doen met alle pc's. En nou werd er mij door een paar aangeraden om dan niet de modem/router routing,nat,firewall te laten doen maar dit over te geven aan een linuxservertje. Vooral met het portmappingverhaal stuit je op problemen met zo'n modem/router itt linuxserver, althans heb ik gehoord.

Nu zou ik graag jullie mening willen weten. Ik heb een beste tijd gezocht maar heb nog niet zo veel verstand van netwerken. dat moet allemaal nog komen zometeen. Ik werd er in ieder geval niet veel wijs uit alle verhalen. Dus wat nou de beste modem is om te nemen en dus of wel/niet een linuxserver te gebruiken voor nat/routing/firewall. Er komt zowieso een linuxserver als http, ftp en misschien mail server. Ook werd er door iemand gezegd dat ik voor die SMC moet gaan (enigste keus bij cistron voor analoge lijn) omdat je anders geen support etc krijgt van cistron als je een andere adsl modem gebruikt en je het jezelf zodoende alleen maar moeilijk maakt...

Wie wil reageren? ;)

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

ik heb maxx en een lucent modem met een linksys router dit werkt perfect nergens problemen mee

ik haal 800 KB downstream en 52 kb upstream
btw cistron heeft die modems getest en daar zitten geen domme mensen zoals kpners dus dat modem is best wel goed.

btw je kan een linux doos maken en deze in de dmz zetten MITS JE DE SECURITY GOED ZET anders wordt je gehackt cracked geroot etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16557

maar wat is nu samengevat het beste modem in jullie ogen als je inderdaad een Netwerk op wil zetten

Ik hoor veel over de Vigor 2600 dat is een modem/router en switch in 1 ofzo?

Nou ja ik ga in ieder geval MAXX aanvragen van de week!

Ik zoek het nog wel uit!

Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

-Moondust- schreef op 03 december 2002 @ 23:56:
Ik zat deze maand met 20 GB downloadlimiet dik over de 60 GB. Nog niets van gehoord!
Dat zat ik 2 maanden geleden ook (en vorige maand op 10Mb na precies aan de 100gb :D), maar op dit moment wordt er niet echt gemonitord, dus zolang je niet consequent heel ruim over de limiet gaat valt het toch niet op :) (en ik heb ook nog niet gelezen dat ze er al uit zijn wat ze gaan doen als ze het wel gaan meten, en je gaat over de limiet heen. Bijbetalen, of de lijn cappen. Mjah je moet het lot niet gaan tarten natuurlijk :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Thanx lemac4444,
Die SMC modem zal vast wel goed zijn werk doen maar of hij wel zo goed is qua functionaliteit en snelheid bedoelde ik.

Normaal zou ik gewoon een Draytek Vigor 2600 bijvoorbeeld nemen en klaar is piet maar de reden van de twijfel om in plaats hiervoor een Linuxbak achter een simpele adsl modem te doen is omdat ik hoorde dat je met zo'n kant en klaar oplossing zoals de draytek 2600 een helehoop tekortkomingen hebt en problemen kan ondervinden.

Zo werd heb ik begrepen van mensen dat volgens hun je bijvoorbeeld problemen krijgt met elkaar correct zien op het netwerk en problemen met filesharingprogs zoals kazaa of instant messengers en dat soort dingen. En dat de beveiliging dus slecht was. Verder vonden ze een linuxbak ook handiger aangezien je er dan mee kan stoeien om constant de functionaliteit/veiligheid te verbeteren aangezien er zo veel meer mogelijkheiden waren...

Ik weet het dus niet. Kant en klaar of simpele adsl modem met linuxbak. En welke van beiden dan ook, wat voor product te kiezen. Heel moeilijk.

Ik zat ook al over de switch(ing hub) die alles moet verbinden. Zat zelf aan een Sweex, Ovislink of Unex 8/16-poorts full-duplex 100Mbit te denken. Zo was er een 19" 16-poort Ovislink voor € 149,-, een Sweex 16-port voor € 72,- en de Unex 16-port voor € 109,-. Dat die Sweex zo goedkoop is snap ik niet. Is ook nog eens een 19" mountable uitvoering...

Maar ja, wat het beste is weet ik niet ;) Iemand hier?

[ Voor 9% gewijzigd door X1pheR op 05-12-2002 13:51 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Da_Killah schreef op 05 December 2002 @ 13:48:
Thanx lemac4444,
Die SMC modem zal vast wel goed zijn werk doen maar of hij wel zo goed is qua functionaliteit en snelheid bedoelde ik.
Qua snelheid zal die goed zijn, qua simpele functionaliteit ook. Alleen complexe router functies zijn volgens mij niet mogelijk.
Ik weet het dus niet. Kant en klaar of simpele adsl modem met linuxbak. En welke van beiden dan ook, wat voor product te kiezen. Heel moeilijk.

Ik zat ook al over de switch(ing hub) die alles moet verbinden. Zat zelf aan een Sweex, Ovislink of Unex 8/16-poorts full-duplex 100Mbit te denken. Zo was er een 19" 16-poort Ovislink voor € 149,-, een Sweex 16-port voor € 72,- en de Unex 16-port voor € 109,-. Dat die Sweex zo goedkoop is snap ik niet. Is ook nog eens een 19" mountable uitvoering...

Maar ja, wat het beste is weet ik niet ;) Iemand hier?
Is die Sweex een hub of switch?
Als je een simpel ADSL modem wilt is die SMC waarschijnlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Het zijn alle drie switches. Althans switching hubs. Ze zijn niet manageble ofzo...

Ik vraag me alleen af of er (enig) verschil zit tussen die dingen. Sommigen zeggen dat het allemaal hetzelfde is met een andere produktnaam erop geplakt...

[ Voor 49% gewijzigd door X1pheR op 06-12-2002 13:42 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Da_Killah schreef op 06 December 2002 @ 13:41:
Het zijn alle drie switches. Althans switching hubs. Ze zijn niet manageble ofzo...

Ik vraag me alleen af of er (enig) verschil zit tussen die dingen. Sommigen zeggen dat het allemaal hetzelfde is met een andere produktnaam erop geplakt...
Een switching hub is geen switch maar een hub. Een switch hoeft niet managable te zijn.
Dus weet je zeker dat het alle drie hubs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Geachte mevrouw, mijnheer,

Onlangs hebben wij uw aanvraag voor ADSL aangemeld bij bbned. Helaas
hebben wij dit enige tijd moeten aanhouden, vanwege problemen op de lijn
waarop uw centrale is aangesloten. Helaas hebben wij uw aanvraag van
bbned teruggekregen. ;(

Bbned kan de door u gewenste snelheid van MAXX niet garanderen. Naar alle
waarschijnlijkheid is de afstand tussen uw postcode en de centrale te
groot om deze snelheid te kunnen halen. ;(

De enige snelheid die bbned wel kan aanbieden is 512/256 Kb. Aangezien dit
aanzienlijk langzamer is, willen wij u graag verzoeken om na te gaan of u
eventueel voor dit abonnement in aanmerking wilt komen. Indien u hiermee
niet akkoord gaat, kunt u uiteraard kosteloos annuleren. ;(

Helaas kunnen wij u niet met beter nieuws berichten. Mocht u nog verdere
vragen/opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u. ;(

:/ gvd, had ik chello er net uit geknikkert en dan nu dit |:( alternatieven :?

[ Voor 6% gewijzigd door cazzie op 06-12-2002 16:08 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
cazzie schreef op 06 December 2002 @ 15:17:
Geachte mevrouw, mijnheer,

Onlangs hebben wij uw aanvraag voor ADSL aangemeld bij bbned. Helaas
hebben wij dit enige tijd moeten aanhouden, vanwege problemen op de lijn
waarop uw centrale is aangesloten. Helaas hebben wij uw aanvraag van
bbned teruggekregen. ;(

Bbned kan de door u gewenste snelheid van MAXX niet garanderen. Naar alle
waarschijnlijkheid is de afstand tussen uw postcode en de centrale te
groot om deze snelheid te kunnen halen. ;(

De enige snelheid die bbned wel kan aanbieden is 512/256 Kb. Aangezien dit
aanzienlijk langzamer is, willen wij u graag verzoeken om na te gaan of u
eventueel voor dit abonnement in aanmerking wilt komen. Indien u hiermee
niet akkoord gaat, kunt u uiteraard kosteloos annuleren. ;(

Helaas kunnen wij u niet met beter nieuws berichten. Mocht u nog verdere
vragen/opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u. ;(

:/ gvd, had ik chello er net uit geknikkert en dan nu dit |:( alternatieven :?
Heb je al uitgerekend hoever je eigenlijk van de centrale af zit???
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
-Moondust- schreef op 06 december 2002 @ 22:25[...]

Heb je al uitgerekend hoever je eigenlijk van de centrale af zit???
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale
is naar schatting: 3342 meter.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
cazzie schreef op 07 December 2002 @ 19:38:
[...]

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale
is naar schatting: 3342 meter.
Ja, dat is idd wat veel. Maar offcieel zou ie het moeten trekken alhoewel 8Mbit misschien wat teveel is gevraagd. Er valt momenteel weinig aan te doen denk ik. Misschien in de toekomst als nieuwe ADSL-technieken worden geintroduceerd. Ik als al ergens over ADSL2 en ADSL2+. Waarschijnlijk ben je nu het beste af met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
-Moondust- schreef op 07 December 2002 @ 21:10:
[...]

Waarschijnlijk ben je nu het beste af met Chello.
chello ?!? die semi breedband aanbieder ? die had ik opgezegd 8)7

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
cazzie schreef op 07 December 2002 @ 22:26:
[...]

chello ?!? die semi breedband aanbieder ? die had ik opgezegd 8)7
Toch lijkt Chello me beter dan 512/256 met 10GB downloadlimiet per maand. En heeft jouw moeder je nooit geleerd eerst nieuwe schoenen te komen voordat je de oude weggooit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68922

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1335 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1335 meter hemelsbreed.

Kan hier een 8 mbit adsl verbinding volledig mee draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 68922 schreef op 08 december 2002 @ 09:51:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1335 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1335 meter hemelsbreed.

Ja hoor. Naja misschien is het 7.8Mbit ;) Ik zit op 1176 meter volgens de tudelft site, en ik haal hier nog weleens 800kb/s.
(mits de kwaliteit van je telefoonlijn goed is natuurlijk, maar daar ga ik wel vanuit)

[edit] nog even getest: www.trueserver.nl/test 10Mb met 680kb/s (en heb nog 100kb/s aan download aan staan). Ik denk dat jij dat zeker ook moet kunnen halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Crazy D op 08-12-2002 11:17 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 68922 schreef op 08 December 2002 @ 09:51:

JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
olafvdspek, nee ik zeg niet dat het hubs zijn maar switching hubs. Ze staan vermeld als switches en verder hebben ze allemaal auto-negotiate, 10/100, error filtering, etc...

Unex 16-poorts switch
Ovislink 16-poorts switch 19" inbouw

Op de site van Sweex staan geen details verder... maar die heeft dus een 16-poorts gewone en 19" uitvoering...

Verder zijn er natuurlijk onnoemelijk veel verschillende merken maar wat denken dat jullie goed is? Dus ook voor de ADSL modem/router keuze? En dus wel of niet linuxserver voor routing/nat/firewall...

Ik hoop dat iemand kan helpen want ik kom er niet meer uit...

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Eeeehhhh, klopt dit??

Volgens deze site: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter

Ik kan hier dan nog geen ADSL krijgen maar volgens de site van planet zal dit in januari 2003 wel zo zijn.

Zo ja, dan moet ik zeker Cistron MAXX hebben ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MadMax op 10-12-2002 13:17 ]

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zit in stap 1 van de 10. Heb maandag de aanvraag per post gestuurd.
Ik kan F*cking niet langer wachten aarghhh.
Ik reken op eind januari, dat is toch niet overdreven toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909

MadMax schreef op 09 December 2002 @ 21:51:
Eeeehhhh, klopt dit??

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter

Ik kan hier dan nog geen ADSL krijgen maar volgens de site van planet zal dit in januari 2003 wel zo zijn.

Wanneer Planet beschikbaar is in jou omgeving, wilt dat nog niet zeggen dat Cistron leverbaar is. Cistron levert zijn diensten namelijk via het netwerk van BBNed.
Ik dacht dat je dat na het lezen van dit topic wel wist B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Da_Killah schreef op 09 December 2002 @ 17:33:
olafvdspek, nee ik zeg niet dat het hubs zijn maar switching hubs. Ze staan vermeld als switches en verder hebben ze allemaal auto-negotiate, 10/100, error filtering, etc...
In de eerste zin zeg je dat het switches zijn en dat is dus onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
MadMax schreef op 09 december 2002 @ 21:51:
Eeeehhhh, klopt dit??

Ik denk dat het wel klopt, check anders ff waar die centrale staat en kijk op een plattegrond hoever dat grofweg van jouw huis vandaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Choller schreef op 10 December 2002 @ 13:32:
Ik zit in stap 1 van de 10. Heb maandag de aanvraag per post gestuurd.
Ik kan F*cking niet langer wachten aarghhh.
Ik reken op eind januari, dat is toch niet overdreven toch ?
Rustig afwachten, niemand kan je iets zinnigs zeggen over het tijdstip dat jouw verbinding operationeel is!

• oscar
kan iemand me voorzien van de instellingen van het modem voor cistron (maxx)? heb even in de faq gekeken maar daar staat niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7516

* Anoniem: 7516 heeft de 22e (november) MAXX aangevraagd en is sinds gisteren zeer tevreden gebruiker.... :)

dus lekker snel geregeld (gelukkig) allemaal... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Zijnder al mensen die met hun adsl lijn een keer verhuist zijn?

Ik ga namelijk met 2maand verhuizen, en heb hier net 3maanden Cistron liggen.
En nou las ik opde Cistron site, dat ik weer heeelemaal opnieuw aansluitkosten moet betalen (zonder korting....)

Nou zaldat wel moeten, want ik zit er zoiezo een jaar aan cistron vast, of ik het gebruik ofniet..
Nou willik natuurlijk graag door met Cistron, maar ik vroeg me nogwel het volgende af:

Kan ik al de lijn op het nieuwe adres laten omzetten, als ik gewoon opmen hudige adres nog met cistron loop te internetten?
Het duurt nl minstens 6weken weer die lijn omzetten...zolang kannik echt niet zonder..

Maybe iemand al ervaring met verhuizen van z'n adsl aansluiting, die me ff antwoord kan geven..?

Ander maandag maar de helpdesk keertje bellen :O

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 7516 schreef op 13 December 2002 @ 17:08:
* Olaf van der Spek heeft de 22e (november) MAXX aangevraagd en is sinds gisteren zeer tevreden gebruiker.... :)

dus lekker snel geregeld (gelukkig) allemaal... _/-\o_
Zeer snel. Ik moet nog aanvragen (op papier), maar de telelefoonrekeningen worden altijd weggegooid en een contract was ook niet meer te vinden.

En morgen vervalt de korting. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49891

Volgens mij klopt die schatting niet helemaal...

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 5725 meter

Terwijl de buren aan de overkant op 2 km afstand zitten. En volgens de site kan ik geen babyxl krijgen maar volgens babyxl.nl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73472

Goedemiddag,

Ik ben aan het rond kijken voor een snelle adsl verbinding. Mijn voorkeur gaat uit naar een 8Mbit verbinding. Ik ben een hele berg namen tegen gekomen, een aantal zeiden me wat en een aantal niet. Tot op heden hoor het meest positieve geluiden over cistron maxx.

Op hun site staan de verschillende abo's alleen het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu precies in het eerste jaar betaal... Moet je het hele jaar vooruit betalen of kun je dit ook per maand doen? Een jaar vooruit betalen is namelijk wel super veel.

thankz,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49891

Anoniem: 73472 schreef op 15 December 2002 @ 12:49:
Goedemiddag,

Ik ben aan het rond kijken voor een snelle adsl verbinding. Mijn voorkeur gaat uit naar een 8Mbit verbinding. Ik ben een hele berg namen tegen gekomen, een aantal zeiden me wat en een aantal niet. Tot op heden hoor het meest positieve geluiden over cistron maxx.

Op hun site staan de verschillende abo's alleen het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu precies in het eerste jaar betaal... Moet je het hele jaar vooruit betalen of kun je dit ook per maand doen? Een jaar vooruit betalen is namelijk wel super veel.

thankz,
Peter
Sommige mensen hebben liever dat ze een bedrag betalen per jaar. Zo hoeven ze maandelijks niks te betalen. Cistron is dacht ik een van de weinigen waaruit je dat kan kiezen. Je kan gewoon aangeven of je per jaar of per maand wilt betalen. Per jaar is iets minder duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 49891 schreef op 15 december 2002 @ 14:10:
Sommige mensen hebben liever dat ze een bedrag betalen per jaar. Zo hoeven ze maandelijks niks te betalen. Cistron is dacht ik een van de weinigen waaruit je dat kan kiezen. Je kan gewoon aangeven of je per jaar of per maand wilt betalen. Per jaar is iets minder duur.
Zelfs bij Cistron kan dat alleen het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
back2earth schreef op 13 december 2002 @ 18:07:
Zijnder al mensen die met hun adsl lijn een keer verhuist zijn?

Ik ga namelijk met 2maand verhuizen, en heb hier net 3maanden Cistron liggen.
En nou las ik opde Cistron site, dat ik weer heeelemaal opnieuw aansluitkosten moet betalen (zonder korting....)

Nou zaldat wel moeten, want ik zit er zoiezo een jaar aan cistron vast, of ik het gebruik ofniet..
Nou willik natuurlijk graag door met Cistron, maar ik vroeg me nogwel het volgende af:

Kan ik al de lijn op het nieuwe adres laten omzetten, als ik gewoon opmen hudige adres nog met cistron loop te internetten?
Het duurt nl minstens 6weken weer die lijn omzetten...zolang kannik echt niet zonder..

Maybe iemand al ervaring met verhuizen van z'n adsl aansluiting, die me ff antwoord kan geven..?

Ander maandag maar de helpdesk keertje bellen :O
DAT wordt een duur geintje voor je... je mag volgens mij dus vrolijk 9 maanden cistron betalen op je oude adres,
EN een nieuw cistron abbo op je nieuwe adres... dus dubbelop.

Staat duidelijk op de cistron site.. contract = JAARcontract, verhuizen kanniet..

ff linkje opzoeken

edit: http://www.cistron.nl/node.php?id=227

Belangrijkste:
Als ik verhuis, kan ik dan mijn ADSL-aansluiting meenemen?

Nee.

Als u op uw nieuwe adres weer ADSL wenst te hebben, zult u opnieuw ADSL moeten aanvragen via onze website (dat betekent dus een nieuw inschrijfformulier opsturen). Verhuizen van een ADSL komt dus feitelijk neer op opzegging/afsluiting op het oude adres en het aanbrengen van een nieuwe aansluiting op het nieuwe adres.

Wat kost verhuizing binnen de minimum contractstermijn?

Verhuizing binnen de minimum contractstermijn (1 jaar afname van ADSL) kan duur uitpakken. Daarop wordt iedereen die zich voor ADSL aanmeldt op het aanmeldingsformulier uitdrukkelijk gewezen. Indien op het nieuwe adres weer ADSL afgenomen wordt, zijn immers wederom volledige aansluitkosten verschuldigd op het nieuwe adres. In de andere gevallen kunnen de kosten nog hoger uitvallen; dan moet immers de contractstermijn 'uitgediend' worden (wat betekent de resterende looptijd doorbetalen zonder dat de diensten nog kunnen worden afgenomen).

Dit is een gevolg van het feit dat bbned, om ADSL te kunnen leveren, de aansluitlijn van KPN moet huren, en dat KPN daarbij eist dat de huur minimaal een jaar duurt, en dat bbned haar aansluitkosten betaalt. Bbned zet die looptijd en die kosten naar ons door, en wij op onze beurt weer aan onze klanten.
Kort samengevat: Je betaalt gewoon voor minimaal een jaar op je huidige adres, en je vraagt een nieuw abbo aan.

Al met al mag je dus 9 maanden voor jan-lul betalen (weggegooid geld), en je mag 6 weken wachten en een nieuw abbo regelen op je nieuwe adres.. en dat abbo moet je OOK betalen.

Staat vrij duidelijk op de site...... helaas voor jouw, kost je een hoop pleuro's

[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 15-12-2002 15:09 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste